Het grote Cupra topic

Pagina: 1 ... 44 ... 105 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaradorn
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 16-09 08:26
bob 2.0 schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 15:11:
Bij mij is recent een laadpaal geplaatst. Er werd ter hoogte van de bestrating een gat geboord naar de kruipruimte toe, door de fundering dus. En de kabel werd doorgetrokken naar de meterkast.
Allright, zo doen ze dat dus, dus toch gewoon door de fundering heen, kan niet wachten, zal wel cool zijn om te zien. Nu nog hopen dat mijn verhuurder niet te moeilijk gaat doen, er zijn ook andere mensen met laadpalen hier in de buurt (zelfde verhuurder) dus het zal wel mogelijk zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jermaine
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-09 15:05
Vooraf je kennisgeving bij je huurbaas kan sowieso nooit kwaad, @aaradorn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaradorn
Jermaine schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 16:07:
Vooraf je kennisgeving bij je huurbaas kan sowieso nooit kwaad, @aaradorn :)
I know I know, het kan ook gewoon, ze moeten alleen de bouwtekening zien voordat ze het goed gaan keuren. Helaas kan die niet in de muur (dit zou echt geweldig zijn want de groepenkast is daarvoor perfect geplaatst)

Was gewoon benieuwd, niemand in mijn familie of vriendengroep rijd een EV. Kan moeilijk op deuren gaan kloppen hier in de buurt om te vragen hoe ze het hebben gedaan haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jermaine
aaradorn schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 16:44:
Kan moeilijk op deuren gaan kloppen hier in de buurt om te vragen hoe ze het hebben gedaan haha
Dat zal reuze meevallen, EV-rijders zijn juist hele lieve mensies zoals Donnie zou zeggen O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert14359
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 13-07-2024
initdebug schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 13:52:
[...]

Past perfect in de Born (zelfde kofferbak layout). Als iemand hem wil maar geen 3D printer beschikbaar heeft, laat maar weten dan kan ik hem maken...

[Afbeelding]
Zou ik graag willen hebben uiteraard tegen vergoeding:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardo
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08-09 19:32
Ziet er goed uit! Mochten er liefhebbers zijn voor de omgeving Breda dan weet ik ook nog een relatief goedkoop 3dprint adres :-). Daar heb ik ze ook laten maken! Stuur me dan ff een DM.
[...]

Past perfect in de Born (zelfde kofferbak layout). Als iemand hem wil maar geen 3D printer beschikbaar heeft, laat maar weten dan kan ik hem maken...

[Afbeelding]

Een dag niet leechen is een dag niet leven ! :p

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deewop
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21:38
SonjaVredeveld schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 11:16:
[...]

Er is in de settings ook ergens een optie om 'menugeluiden' (oid) uit te zetten, waardoor de knoppen op het stuur geen geluid meer maken.
Gouden tip, werkt perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 14:02
aaradorn schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 15:04:
hey Hey! Heb een cupra born kunnen bestellen (met dank aan mijn werkgever _/-\o_ ) Het was de goedkoopste EV VAG groep auto in mijn lease budget.

Nu moeten ze een laadpaal gaan installeren voor dat ding, dit zal waarschijnlijk via de grond gaan, maar... hoe doen ze dit? Boren ze door de fundering heen? Iemand toevallig tekeningen hier van?

In de muur is voor mij helaas geen optie, huurhuis :/

Also, ik kan niet wachten tot ik hem heb, geschatte levering is voor het einde van dit jaar maar ik heb er tbh geen vertrouwen in, zo veel van mijn collega's wachten al maanden, sommige al zelfs 6 maanden en de verwachte datum voor een ID.4 is dan ook nog pas in Februari!!
Vooralsnog week 52 voor mij en besteld op 31 augustus. Misschien heb je geluk.

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaradorn
Eiríkr schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 09:42:
[...]

Vooralsnog week 52 voor mij en besteld op 31 augustus. Misschien heb je geluk.
Dan moet ik wel heel veel geluk hebben, ik heb gewoon het business model in "quasar Gray" (wat volgens mij gewoon zwart is maar dat zal wel aan mij liggen) en hij is pas op 26 september besteld. Ook nog niks gehoord van leverings datum of dergelijke, hoeveel weken na bestelling heb jij het te horen gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSspike
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:46
Toch wel handig, een werkende achteruitrijcamera. :+
Gisteren is eindelijk (7 maand na aflevering) de camera vervangen, ondanks dat het regelapparaat nog niet binnen was. Goed gegokt; alleen de camera was inderdaad defect.

Pana Aquarea J 7kW monobloc L/W-WP || 11,8 kWp PV (Fronius Symo 10kW, 20x280Wp + 19x325Wp) || Daikin L/L-WP 5kW op 1x4.2kW Stylish en 2x2kW Perfera || Atlantic Explorer v4 270L WPB || PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddo
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 15-09 14:13
aaradorn schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 16:44:
[...]

I know I know, het kan ook gewoon, ze moeten alleen de bouwtekening zien voordat ze het goed gaan keuren. Helaas kan die niet in de muur (dit zou echt geweldig zijn want de groepenkast is daarvoor perfect geplaatst)

Was gewoon benieuwd, niemand in mijn familie of vriendengroep rijd een EV. Kan moeilijk op deuren gaan kloppen hier in de buurt om te vragen hoe ze het hebben gedaan haha
Je moet het wel treffen met de monteur. Beetje goed verzorgen met koffie e.d. en dan zijn wat extra meters kabel of extra splitter geen probleem.
Zelf had ik een mantelbuis ingegraven om buiten 2 meter onder de bestrating door te gaan en in de kruipruimte opgehangen zodat ik geen losse kabels (elektra en netwerk voor P1) heb liggen. En dan kon ik zelf de ideale route bepalen. Bij een huurwoning snap ik dat dit misschien wat overdreven is. Ik begreep dat ze normaal gewoon de kortste en makkelijkste route volgen. Meest bizarre verhaal dat ik hoorde was een nieuwbouwhuis dat opgeleverd werd met aparte pvc buis voor de laadpaal in het beton. Alleen had de aannemer 5/8 pvc gebruikt i.p.v. 40mm |:(

Toevallig zat ik afgelopen weekend wat te lezen over (publieke) laadpalen en toen kwam ik ook onderstaande tegen. Dit is wellicht handig om toch even goed uit te zoeken en vastleggen.

Oplaadpunt huurwoning of VVE en eigendom na plaatsing
Voor huurwoningen geldt dat de huisbaas of de wooncoöperatie eigenaar is van de grond. Onroerende zaken die daarop geplaatst worden, zoals een laadpaal, worden ook van hen.

Van wie is de laadpaal na plaatsing door de VVE?
Voor plaatsen van een oplaadpunt bij een koopappartement zal dit in overleg moeten gebeuren met de VVE. De appartementseigenaar is namelijk niet bezitter van het hele gebouw of het pand inclusief grond, maar er is alleen sprake van appartementsrecht.

Eigendom grond en laadpaal na plaatsing
Voor plaatsing van onroerende zaken is toestemming nodig van de grondeigenaar. En omdat je zelf niet voor kosten wilt opdraaien van een oplaadpunt dat niet van jou is of wordt, kun je de plaatsing hiervan ook het beste overlaten en in goed overleg doen met de eigenaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMightyWackO
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04:36

DaMightyWackO

-=Think Twice=-

DaMightyWackO schreef op woensdag 21 september 2022 @ 14:31:
Ik heb net ook via WhatsApp en daarna via mail contact gehad met de VAG servicedesk (Cupra). Blijkbaar gaat dit standaard mis. En moet de 'app maker' (sic) volgens de dame aan de lijn, de licenties activeren door de auto toe te voegen aan hun zijde. Dit kon enkele dagen duren.
Helaas nog geen succes, ik moet naar een servicecenter toe. Waarom wist de klantenservice niet, ik vermoed zomaar dat het om een update gaat van het infotainment :)

the funniest thing about this particular signature is that by the time you realise it doesn't say anything it's too late to stop reading it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaradorn
Eddo schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 10:15:
[...]

Je moet het wel treffen met de monteur. Beetje goed verzorgen met koffie e.d. en dan zijn wat extra meters kabel of extra splitter geen probleem.
Zelf had ik een mantelbuis ingegraven om buiten 2 meter onder de bestrating door te gaan en in de kruipruimte opgehangen zodat ik geen losse kabels (elektra en netwerk voor P1) heb liggen. En dan kon ik zelf de ideale route bepalen. Bij een huurwoning snap ik dat dit misschien wat overdreven is. Ik begreep dat ze normaal gewoon de kortste en makkelijkste route volgen. Meest bizarre verhaal dat ik hoorde was een nieuwbouwhuis dat opgeleverd werd met aparte pvc buis voor de laadpaal in het beton. Alleen had de aannemer 5/8 pvc gebruikt i.p.v. 40mm |:(

Toevallig zat ik afgelopen weekend wat te lezen over (publieke) laadpalen en toen kwam ik ook onderstaande tegen. Dit is wellicht handig om toch even goed uit te zoeken en vastleggen.

Oplaadpunt huurwoning of VVE en eigendom na plaatsing
Voor huurwoningen geldt dat de huisbaas of de wooncoöperatie eigenaar is van de grond. Onroerende zaken die daarop geplaatst worden, zoals een laadpaal, worden ook van hen.

Van wie is de laadpaal na plaatsing door de VVE?
Voor plaatsen van een oplaadpunt bij een koopappartement zal dit in overleg moeten gebeuren met de VVE. De appartementseigenaar is namelijk niet bezitter van het hele gebouw of het pand inclusief grond, maar er is alleen sprake van appartementsrecht.

Eigendom grond en laadpaal na plaatsing
Voor plaatsing van onroerende zaken is toestemming nodig van de grondeigenaar. En omdat je zelf niet voor kosten wilt opdraaien van een oplaadpunt dat niet van jou is of wordt, kun je de plaatsing hiervan ook het beste overlaten en in goed overleg doen met de eigenaar.
Bedankt voor de info, zo te zien ben ik zelf verantwoordelijk voor de paal, dus als ik zou verhuizen moet ik hem ook weer uit de grond halen (ik ga gelukkig nog HEEL lang niet verhuizen) en ook alles weer netjes afwerken, wat gemakkelijk te doen is.

Ik ben nog wel bezig over het plaatsen in de muur, ze zijn het allemaal aan het bekijken, dan hoeft er ook niks afgegraven te worden, even duimen I guess.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
aaradorn schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 10:00:
[...]

Dan moet ik wel heel veel geluk hebben, ik heb gewoon het business model in "quasar Gray" (wat volgens mij gewoon zwart is maar dat zal wel aan mij liggen) en hij is pas op 26 september besteld. Ook nog niks gehoord van leverings datum of dergelijke, hoeveel weken na bestelling heb jij het te horen gekregen?
Week of 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CupraFrank
  • Laatst online: 27-03 08:34
aaradorn schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 10:00:
Quasar Grey is absoluut geen zwart, lijkt in de avond wel een stuk donkerder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vegazz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 16-09 17:09
aaradorn schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 15:04:
hey Hey! Heb een cupra born kunnen bestellen (met dank aan mijn werkgever _/-\o_ ) Het was de goedkoopste EV VAG groep auto in mijn lease budget.

Nu moeten ze een laadpaal gaan installeren voor dat ding, dit zal waarschijnlijk via de grond gaan, maar... hoe doen ze dit? Boren ze door de fundering heen? Iemand toevallig tekeningen hier van?

In de muur is voor mij helaas geen optie, huurhuis :/

Also, ik kan niet wachten tot ik hem heb, geschatte levering is voor het einde van dit jaar maar ik heb er tbh geen vertrouwen in, zo veel van mijn collega's wachten al maanden, sommige al zelfs 6 maanden en de verwachte datum voor een ID.4 is dan ook nog pas in Februari!!
22 Aug een Cupra Born Adrenaline in Vapor Grey besteld, geschatte levering Week 50.
Ze adverteren op dit moment nog steeds met levering voor dit jaar, dus dat klinkt hoopvol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaradorn
CupraFrank schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 11:39:
[...]

Quasar Grey is absoluut geen zwart, lijkt in de avond wel een stuk donkerder.
Zal wel aan mijn ogen liggen dan, toen ik bij de cupra dealer was in Rotterdam (wat een pokken eind rijden was dat voor mij zeg) was het 99% zwart, maar dat was dan ook wel binnen in een best donkere ruimte. Op de weg zien ze er ook altijd heel donker uit.
Vegazz schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 11:46:
[...]

22 Aug een Cupra Born Adrenaline in Vapor Grey besteld, geschatte levering Week 50.
Ze adverteren op dit moment nog steeds met levering voor dit jaar, dus dat klinkt hoopvol.
Laten we hopen, ik lees wel allemaal week 50, week 51 en zelfs week 52 van mensen die hem veeeeel eerder dan mij hebben besteld, maarja, geen haast, rij nu nog lekker rond in de pool-auto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CupraFrank
  • Laatst online: 27-03 08:34
aaradorn schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 12:52:
[...]

Zal wel aan mijn ogen liggen dan, toen ik bij de cupra dealer was in Rotterdam (wat een pokken eind rijden was dat voor mij zeg) was het 99% zwart, maar dat was dan ook wel binnen in een best donkere ruimte. Op de weg zien ze er ook altijd heel donker uit.
Dat zou kunnen inderdaad, ik heb er zelf 1 in die kleur en ik heb echt nog nooit het idee gehad dat ik een zwarte auto had ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hapkoek
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18:29
Mensen hier wel eens ervaren dat het geluid spontaan niet werkt wanneer je de auto start? Gaat dan om infotainment, knipperlichten, cc etc. Niks maakt dan meer geluid en bij het veranderen van volume zie je ook de slider niet bewegen op het scherm. Heeft zich tot nu toe steeds vanzelf opgelost wanneer ik de dag erna weer ga rijden (of terugrit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMightyWackO

DaMightyWackO

-=Think Twice=-

Hapkoek schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 20:17:
Mensen hier wel eens ervaren dat het geluid spontaan niet werkt wanneer je de auto start? Gaat dan om infotainment, knipperlichten, cc etc. Niks maakt dan meer geluid en bij het veranderen van volume zie je ook de slider niet bewegen op het scherm. Heeft zich tot nu toe steeds vanzelf opgelost wanneer ik de dag erna weer ga rijden (of terugrit).
Ja dit heb ik regelmatig. Lijkt bij mij een combi met Android Auto. Systeem aan/uit helpt. (Ik heb nog wel een oude software versie)

the funniest thing about this particular signature is that by the time you realise it doesn't say anything it's too late to stop reading it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-09 19:21
Hier ook een paar keer gehad.. Ook een paar keer gehad dat alleen de radio het niet doet, maar de knipperlichten weer wel. Ook oude versie, altijd opgelost na de volgende keer starten.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hapkoek
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18:29
En dan druk je alleen op de knop? Of stap je ook uit? Ik probeerde dat gister maar had het probleem nog steeds, was pas weg toen ik terug kwam van de ah. Maar misschien dat ik het niet goed deed.
Thanks in ieder geval!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• drluna
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 18:48
Hapkoek schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 08:06:
En dan druk je alleen op de knop? Of stap je ook uit? Ik probeerde dat gister maar had het probleem nog steeds, was pas weg toen ik terug kwam van de ah. Maar misschien dat ik het niet goed deed.
Thanks in ieder geval!
Wanneer je de aan/uit knop op het infotainment scherm lang ingedrukt houd herstart deze, persoonlijk heb ik dit probleem 1of 2 keer gehad en op deze manier opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spree
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 13-01-2023
Goedemiddag,

Ik heb even een nieuwe inlog gemaakt (oude kwijt) ik krijg eind deze maand mijn cupra bron one copper edition uit 2021 geleverd. Ik vraag me af hoe is de achterbank? Ik heb 3 kinderen 9,7 en 2 jaar waarvan de jongste nog in en autostoel zit. Gaat dit passen qua beenruimte/breedte? Ik rij nu een corolla hybrid uit 2021 waar dat prima in gaat.

Ook vragen Ik me af wat het rijbereik in de praktijk ongeveer is. Ik hoop dat jullie me dit kunnen vertellen. Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• initdebug
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 14-07 17:16
Spree schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 13:13:
Goedemiddag,

Ik heb even een nieuwe inlog gemaakt (oude kwijt) ik krijg eind deze maand mijn cupra bron one copper edition uit 2021 geleverd. Ik vraag me af hoe is de achterbank? Ik heb 3 kinderen 9,7 en 2jaarwaarvan de jongste nog in eenzijdig zit. Gaat dit passen qua beenruimte/breedte? Ik rij nu een corolla hybrid uit 2021 waar dat prima in gaat.

Ook vragen Ik ne af wat het rijbereuk in de praktijk ongeveer is. Ik hoop dat jullie me dit kunnen vertellen. Alvast bedankt.
Dit gaat prima. Ik ben 1,86m en kan met gemak achter mezelf zitten. Knieruimte over, hoofdruimte voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMightyWackO

DaMightyWackO

-=Think Twice=-

Spree schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 13:13:
Goedemiddag,

Ik heb even een nieuwe inlog gemaakt (oude kwijt) ik krijg eind deze maand mijn cupra bron one copper edition uit 2021 geleverd. Ik vraag me af hoe is de achterbank? Ik heb 3 kinderen 9,7 en 2 jaar waarvan de jongste nog in en autostoel zit. Gaat dit passen qua beenruimte/breedte? Ik rij nu een corolla hybrid uit 2021 waar dat prima in gaat.

Ook vragen Ik me af wat het rijbereik in de praktijk ongeveer is. Ik hoop dat jullie me dit kunnen vertellen. Alvast bedankt.
Dit gaat prima met 8 en 10 hier.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jermaine
[...]

[Afbeelding]
En gisterenavond heb ik 'm opgehaald in een zwarte variant bij @initdebug en ik ben er enorm blij mee! Het werd gelijk een leuke, maar ook zeker leerzame mini nerd-meetup! :D

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• SpoinkyNL
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-09 15:08
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q-JdDZMlE77en3QAZJfcS0UCz8g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cOysZy0A3bMLIGIZAS28iEhB.jpg?f=fotoalbum_large

Daar is hij dan! Erg leuke ervaring bij het ophalen in de showroom, top geregeld bij Cupra.

Vandaag alle menu's maar eens goed doorlopen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ericafterdark
SpoinkyNL schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 12:07:
[Afbeelding]

Daar is hij dan! Erg leuke ervaring bij het ophalen in de showroom, top geregeld bij Cupra.

Gaaf man! Geniet ervan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:44

Audione0

Strijdt der titanen

[Afbeelding]

Vette bak! Ik heb precies dezelfde besteld en hoop de auto in december te mogen ontvangen...

Geniet ervan!

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarinoC
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 16:06
DaMightyWackO schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 13:21:
[...]

Dit gaat prima met 8 en 10 hier.
De korte ritten gaan ze er bij mij met z'n 4en in (4-11jr). 2 in 1 gordel, beetje krap, maar 3 kids is echt no problem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spree
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 13-01-2023
Ah fijn om te horen dat de ruimte geen probleem zal zijn. Wat is jullie praktijk bereik ongeveer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19:06
Spree schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 09:25:
Ah fijn om te horen dat de ruimte geen probleem zal zijn. Wat is jullie praktijk bereik ongeveer?
Ligt aan het weer, je cruisesnelheid en je comfort. In de zomer haal ik 16/17 kWh per 100 kilometer en kan dus ruim 350 km rijden op een volle accu (58kWh). In de winter verbruik ik 20/21 kWh per 100 kilometer en dan is 250 tot 300 km redelijker.

Ik gebruik de range modus niet, mijn massage stoelen staat regelmatig aan net als de airco en verwarming.

Het scheelt wel dat ik thuis altijd kan laden en dat ik mijn auto voornamelijk tussen de 20% en 80% accu gebruik en oplaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-07 16:04

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Spree schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 09:25:
Open deur maar ligt aan je rijstijl en waar je voornamelijk rijdt. 16kw/100km wat iemand hier schrijft lijkt me alleen mogelijk als je heeeel rustig rijdt en voornamelijk 80km wegen gebruikt. Ik rij vrij sportief en rij veel snelweg waar ik in de regel 110/115 km/u rijdt en heb gemiddeld 20kw/100km.

I'm not as think as you stoned I am

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M@cer
Ik rij in de zomer rond de 13/14 kWh per 100 kilometer en in de winter tussen de 16/17 kWh..

Rij altijd in de B stand en heb de airco alleen aan als het warm is..Voor de rest op de snelweg 110 en voor de rest met het verkeer mee op cruise control.

Ik laad de auto in de regel tot 80% op en gaat na ongeveer een kilometer of 200 weer aan het stroom (meestal om de 2/3 dagen). Bij lange ritten naar 100%, maar dat komt eigenlijk zelden voor.

[ Voor 28% gewijzigd door M@cer op 10-10-2022 11:20 ]

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drluna
M@cer schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 11:17:
Ik rij in de zomer rond de 13/14 kWh per 100 kilometer en in de winter tussen de 16/17 kWh..

Rij altijd in de B stand en heb de airco alleen aan als het warm is..Voor de rest op de snelweg 110 en voor de rest met het verkeer mee op cruise control.

Ik laad de auto in de regel tot 80% op en gaat na ongeveer een kilometer of 200 weer aan het stroom (meestal om de 2/3 dagen). Bij lange ritten naar 100%, maar dat komt eigenlijk zelden voor.
Precies dit, als je de accu tussen de 80% en 20% wil houden kom je ongeveer 200 km op een lading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WooK

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

M@cer schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 11:17:

Wow dat scheelt best veel dan. Die b-stand vind ik alleen super irritant rijden en airco uit heb ik eigenlijk nooit over nagedacht. Ik doe vaak zelfs nog die Aircare optie aan.
Ik heb trouwens wel de zweedse DRL aangezet via OBD11 maar geen idee wat dat extra verbruikt. Mijn radio staat ook vaak wel met een redelijk volume aan O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShininNL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:17
Is het niet zo dat een cupra/id3 gewoon ook een normale 12v accu aan boord hebben, voor zaken zoals verlichting en radio? Zou dan niet ten koste van je range moeten gaan lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkV6
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09 14:59
Hoe kan je aan app afsluiten op Android auto? Dat hij maps opent is prima maar een radio app die ik een keer heb uitgeprobeerd gaat iedere koppeling ook aan en gaat over de DAB radio heen.

RZAG71NY1 FBA71A /SRK ZS-S 2.5kW / Varme vt180 / S197 4.0L /Born 170kW / VanMoof S3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpoinkyNL
MarkV6 schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 08:04:
Hoe kan je aan app afsluiten op Android auto? Dat hij maps opent is prima maar een radio app die ik een keer heb uitgeprobeerd gaat iedere koppeling ook aan en gaat over de DAB radio heen.
Dit kun je uitschakelen in de Android Auto settings op je telefoon. Zet "muziek automatisch starten" uit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EhOvygd_xxS_aOUwq7OoAHke66g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4K5tZJYK9tdNFFGVFhv8vET2.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Zo irritant inderdaad, zit zo'n setting ook in IOS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• linuxpro
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-09 08:46
Wie weet de ODB11 setting om tijdens het rijden video te blijven kijken. Ik weet dat er een 'app' is in de app maar als die wil installeren krijg ik een foutmelding en zijn met credits weg en heb geen zin om dat nog 's te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaradorn
[Afbeelding]

Lekker kleurtje! Ik ben nog aan het wachten op een bericht van Cupra wanneer die geleverd zou worden... duurt lang! haha.

Welke show room had je hem op kunnen halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrock
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16:35

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

linuxpro schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 18:18:
Wie weet de ODB11 setting om tijdens het rijden video te blijven kijken. Ik weet dat er een 'app' is in de app maar als die wil installeren krijg ik een foutmelding en zijn met credits weg en heb geen zin om dat nog 's te doen.
Hoe krijg je uberhaupt video eigenlijk op het beeld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Galukon
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 21:07
Weet iemand hoe je de melding van de auto kan uitschakelen waarbij die waarschuwt voor een verkeersopstopping of een afgesloten straat? De melding en intonatie is echt verschrikkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• linuxpro
Patrock schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 09:32:
[...]

Hoe krijg je uberhaupt video eigenlijk op het beeld?
Bijv. USB disk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clubbers
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 14:02
aaradorn schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 09:16:
[...]

Lekker kleurtje! Ik ben nog aan het wachten op een bericht van Cupra wanneer die geleverd zou worden... duurt lang! haha.

Welke show room had je hem op kunnen halen?
Ophalen van de auto gaat bij PON in Leusden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoinkyNL
Clubbers schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 14:44:
[...]

Ophalen van de auto gaat bij PON in Leusden!
Klopt inderdaad, dit is dezelfde plek waar je ook een proefrit kan maken met de Born :)
https://goo.gl/maps/sZ42C3LjosH4iubUA

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• WooK

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Paar cosmetische updates gedaan;

Dynamische knipperlichten.
Voor:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K1RirDC3fwip6nHTk8vZtW8KSWU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YAFAkdJJX45a9YsyrVof6ZZh.jpg?f=fotoalbum_large
Na:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/97wEDcrUMfuPMWxmm3GV2bXIqJ8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/luNeBmFXBdgsjPcW3myjW86h.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g9j-ij0bpXORgigLzJ_O3Mrk5n8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sGjR3WEH3Z8Vb8Yaekdn8dib.jpg?f=fotoalbum_large
Resultaat:

Kost ongeveer 30,- en binnen week in huis via ali; https://nl.aliexpress.com...urPageLogUid=dD2M7k6CWeYZ

En deze kapjes (kost bijna niets dus was om te proberen)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OGZU8eKJ4do82kNKSznm628qL80=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jWm7hqo76nmFOvIkUroL0z3K.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SMZG_Uyzb9v9y3U_29VBbJWpOys=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/laLx19wrCUrnIXC4GuVb54lk.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dieken Taffert
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 08-09 16:03
Hm, gaat dit nu over Cupra of over de Cupra Born? Dat is een rebranded ID3, imo niet de beste basis voor een EV en dat vind ik geen echte Cupra. Niemand met een Ateca, Leon of Formentor? Heel gave dingen imo.

Als het alleen over de Born gaat, misschien beter mergen met het ID3 topic?

[ Voor 21% gewijzigd door Dieken Taffert op 13-10-2022 15:36 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• M@cer
Aangezien de Born de enige auto is die een beetje verkocht wordt is het toch logisch dat het hier hoofdzakelijk om gaat? De andere modellen zijn ook niet veel meer dan rebranded VWs.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ericafterdark
Dieken Taffert schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 15:34:
Hm, gaat dit nu over Cupra of over de Cupra Born? Dat is een rebranded ID3, imo niet de beste basis voor een EV en dat vind ik geen echte Cupra. Niemand met een Ateca, Leon of Formentor? Heel gave dingen imo.

Het gaat over CUPRA. Niet specifiek de Born.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deewop
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21:38
M@cer schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 15:37:
Aangezien de Born de enige auto is die een beetje verkocht wordt is het toch logisch dat het hier hoofdzakelijk om gaat? De andere modellen zijn ook niet veel meer dan rebranded VWs.
De Formentor is geen rebrand, toch?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SpoinkyNL

Dat is wel érg kort door de bocht, vind je zelf ook niet?

Er zijn hier trouwens ook best wat foto's/ervaringen met de Formentor gepost, de Born is alleen schijnbaar een populaire optie onder Tweakers.

EDIT: Blijkbaar springt iedereen nogal bovenop deze comment, no hard feelings :)

[ Voor 6% gewijzigd door SpoinkyNL op 13-10-2022 16:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kaanmijo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19:49

kaanmijo

Picobello B.V.

WooK schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 15:07:

Voor:[Afbeelding]
Na:
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Resultaat:[YouTube: led]
Kost ongeveer 30,- en binnen week in huis via ali; https://nl.aliexpress.com...urPageLogUid=dD2M7k6CWeYZ

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Mooi! Mag ik vragen waar je die kapjes hebt gekocht? Vind dat wel chique staan :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WooK

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

kaanmijo schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 16:42:
[...]

Mooi! Mag ik vragen waar je die kapjes hebt gekocht? Vind dat wel chique staan :)
Ook via ali; https://nl.aliexpress.com...1bC3&gatewayAdapt=glo2nld

Prijs is alleen ineens meer dan verdubbeld. Ik had ze voor 9,50 incl verzenden...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• WooK

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Beetje een zure reactie. Heb zelf ook een id3 gehad en ik kan je zeggen dat die echt wel heel anders is van binnen en qua rijden.
Met jouw logica mag je ook de audi q4 en q5, skoda enyaq en de id4/5/6 wel op één hoop gooien. Allemaal MEB platform 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert14359

Na:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Super gaaf moeilijk de knipperlichten?
expert nodig of zelf gedaan?>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WooK

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Robert14359 schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 18:27:
[...]
Super gaaf moeilijk de knipperlichten?
expert nodig of zelf gedaan?>
Nee niet lastig. Er is een tutorial op YT te vinden en er zit gereedschap bij om het zelf te kunnen doen. Wel enige voorzichtigheid geboden en af en toe wat gepriegel maar ik was met 10 minuten klaar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PSspike
19" winterset onder de Cupra, even compleet wat anders. Ik mis nu toch wel de koper accenten. En ten opzichte van de 20" zomerset voelt de winterset comfortabeler aan en stuurt ook een stuk lichter.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0uLrMZd33J07ZqQr07A17FHUcCo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aVyXYpQSLwY0mTtPcBDV7Wrf.jpg?f=fotoalbum_large

Pana Aquarea J 7kW monobloc L/W-WP || 11,8 kWp PV (Fronius Symo 10kW, 20x280Wp + 19x325Wp) || Daikin L/L-WP 5kW op 1x4.2kW Stylish en 2x2kW Perfera || Atlantic Explorer v4 270L WPB || PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jermaine

Na:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik heb een intense hekel aan discoverlichting op auto's, maar aangezien de koplampen ook fungeren als knipper-/gevarenlichten én dit er wanneer ze niet knipperen verdomd mooi uit ziet... Is dit makkelijk erop te zetten maar ook weer te verwijderen? Ik rij namelijk private lease O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AndreVanV
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 25-03 08:52
Sinds een half jaar rijd ik ook in een Cupra. Wat een wereld van verschil met de Toyota CHR. Hij rijdt geweldig.

Toch wel een paar kleine vervelende dingen gevonden.
* Lane Assist staat automatisch aan. Kan die niet standaard op uit worden gezet? Op lijnen op boerenwegen die de fietspaden markeren reageert die ook.
* Af en toe valt het entertainment systeem uit. Hij gaat daarna pas weer aan als je stilstaat en de auto hebt vergrendeld.
* De achteruitrijcamera verkleint het beeld enorm. Daardoor is het heel vertekend hoe je moet parkeren. Is kan niet vinden hoe ik dit kan veranderen.

Verder heb ik absoluut niets te klagen over de auto. Het gaat om de performance one en gelukkig ook nog in 2021 op naam gezet, waardoor het ook nog in de portemonnee scheelt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert14359
WooK schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 08:52:
[...]

Nee niet lastig. Er is een tutorial op YT te vinden en er zit gereedschap bij om het zelf te kunnen doen. Wel enige voorzichtigheid geboden en af en toe wat gepriegel maar ik was met 10 minuten klaar.
Oke dank je wel! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeonPascal
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 15-11-2023
Heb sinds eergisteren een storing lampje van de airbag. Heb de auto nu iets meer dan 1 maand😅.

[ Voor 22% gewijzigd door LeonPascal op 15-10-2022 07:21 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

PSspike schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 09:57:
19" winterset onder de Cupra, even compleet wat anders. Ik mis nu toch wel de koper accenten. En ten opzichte van de 20" zomerset voelt de winterset comfortabeler aan en stuurt ook een stuk lichter.

[Afbeelding]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5Rq2miE_CPSgC7dG8NZ__qg2yME=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qBIgs060Z3Anl8zWPlToFYDA.jpg?f=fotoalbum_largeIk heb deze gehaald, 18 inch. ET is paar mm anders, maar zou moeten passen. Binnenkort er maar eens onder zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PSspike
Mooie keuze lijkt het!

Ik heb de winterset er wat vroeg onder liggen maar ik ga over 1,5 week met de auto naar Zweden. Ben benieuwd hoe zo'n trip met een BEV zal zijn. Ook qua range..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxility
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 14-09 23:15
Cupra eigenaren:

Cupra Born essential (dus zonder cruise control)
OF
VW Polo met alle opties?

in verband met leasebudget..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drluna
Voxility schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 22:07:
Cupra eigenaren:

OF
VW Polo met alle opties?

Polo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ericafterdark
Cupra eigenaren:

OF
VW Polo met alle opties?

Benzine of elektrisch maakt je dus niks uit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:18

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Cupra eigenaren:

OF
VW Polo met alle opties?

Ik zou vragen of je het verschil zelf bij mag leggen en dan iig voor de Business editie gaan. Mocht dat niet kunnen, tja.. je vergelijkt appels en peren.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emilio3333
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 10-11-2024
Zou lekker voor de Polo gaan, zeker als het R pakket als optie mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxility
Zou in principe voor de Business kunnen gaan.. Maar dat is wel bijbetalen.

Zit niet vast aan elektrisch.

Ander voordeel is dat de Cupra dit jaar nog leverbaar is. Levertijden op Polo heb ik geen idee van.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ericafterdark
Voxility schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 17:07:
Zou in principe voor de Business kunnen gaan.. Maar dat is wel bijbetalen.

Zit niet vast aan elektrisch.

Ander voordeel is dat de Cupra dit jaar nog leverbaar is. Levertijden op Polo heb ik geen idee van.
Heb je een proefrit gemaakt met beide auto's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dariuz
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22-08 11:47
Cupra eigenaren:

OF
VW Polo met alle opties?

Zijn heel verschillend, elektrisch VS benzine en C segment VS B segment

Als je meer auto wilt zou ik voor de Born gaan en als je de range belangrijk vindt zou ik voor de Polo gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkV6
Voor 1 keer wil ik de accu opladen tot 100% normaal heb ik de geadviseerde 80%.
Het lijkt er alleen op dat je dat on de app wel kan instellen maar het gebeurd alleen niet.
Kan het zijn dat je in de auto de melding 'er zijn nieuwe instellingen' moet accepteren?
Daarom heb ik die laadbalk in de auto naar 100% geschoven. De keer daarna ging hij weer naar 100% ondanks de batterij besparing oid aan staat.

RZAG71NY1 FBA71A /SRK ZS-S 2.5kW / Varme vt180 / S197 4.0L /Born 170kW / VanMoof S3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerrion
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15:26
MarkV6 schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 10:34:
Voor 1 keer wil ik de accu opladen tot 100% normaal heb ik de geadviseerde 80%.
Het lijkt er alleen op dat je dat on de app wel kan instellen maar het gebeurd alleen niet.
Kan het zijn dat je in de auto de melding 'er zijn nieuwe instellingen' moet accepteren?
Daarom heb ik die laadbalk in de auto naar 100% geschoven. De keer daarna ging hij weer naar 100% ondanks de batterij besparing oid aan staat.
Ik kan hem wel via de app op 100 zetten en vaak begint hij dan te laden. Soms moet ik de app afsluiten en het nog een keer doen. Ik heb zelf niks in de auto geaccepteerd voor zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsiaan
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-09 18:19
Ligt het aan mij of zijn die volume/snelheid knopjes op het stuur niet echt functioneel? 9 van de 10 keer gaat mijn cruise control 10km omlaag ipv omhoog en andersom. De beste methode die ik tot nu toe gevonden heb is in een naar boven zwiepende beweging heel zacht het uitstekende randje aantikken. zijn die knoppen gewoon slecht ontworpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxility
Eiríkr schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 18:19:
[...]

Heb je een proefrit gemaakt met beide auto's?
Geen tijd voor helaas. Cupra geeft aan dit jaar nog te kunnen leveren mits deze week besteld. Vrijdag nog achteraan gebeld bij een Cupra specialist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master_viper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-09 12:28

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

Voxility schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 15:05:
[...]

Geen tijd voor helaas. Cupra geeft aan dit jaar nog te kunnen leveren mits deze week besteld. Vrijdag nog achteraan gebeld bij een Cupra specialist.
Zou ik wel met een korrel zout nemen, is maar 2 maandjes. Volgens mij zijn de wachttijden wat langer, ik heb ook ruim 7 maand gewacht.

-= Very annoying forum person =-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaMightyWackO

DaMightyWackO

-=Think Twice=-

Voxility schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 15:05:
[...]

Heerlijke autoverkoper classic. Vraag minimaal naar de mits, maar en tenzij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjen0707
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 22-11-2023
Batsiaan schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 14:48:
Ligt het aan mij of zijn die volume/snelheid knopjes op het stuur niet echt functioneel? 9 van de 10 keer gaat mijn cruise control 10km omlaag ipv omhoog en andersom. De beste methode die ik tot nu toe gevonden heb is in een naar boven zwiepende beweging heel zacht het uitstekende randje aantikken. zijn die knoppen gewoon slecht ontworpen?
Niet herkenbaar, hier werkt het juist heel goed allemaal. Misschien bedien je ze verkeerd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hox
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16-09 16:37

Hox

De plus en de min gaat in stappen van 10km/h. De res en set gaan in stappen van 1 km/h. Op deze manier heb ik nog nooit problemen ervaren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crypto89
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16-09 12:02
Ik vind het swipen voor volume en cruise control echt een domme en onnodige ontwerp beslissing. Een knopje indrukken werkt veel fijner en secuurder. Het swipen gaat meestal wel goed, maar werkt ver van ideaal

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• drluna
crypto89 schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 17:33:
[...]

Ik vind het swipen voor volume en cruise control echt een domme en onnodige ontwerp beslissing. Een knopje indrukken werkt veel fijner en secuurder. Het swipen gaat meestal wel goed, maar werkt ver van ideaal
Helemaal mee een al moet ik eerlijk bekennen dat het minder beroerd werkt dan ik had verwacht na alle negatieve opmerkingen, persoonlijk stoor ik mij meer aan het gebrek aan knoppen om verwarming radio etc te bedienen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bob 2.0
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 20:29
drluna schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 17:48:
[...]

Helemaal mee een al moet ik eerlijk bekennen dat het minder beroerd werkt dan ik had verwacht na alle negatieve opmerkingen, persoonlijk stoor ik mij meer aan het gebrek aan knoppen om verwarming radio etc te bedienen.
Door een beperking kan ik mijn rechterarm niet genoeg strekken om het scherm te bedienen. De voice commands zijn voor mij een uitkomst. Verwarming hoger of lager, stuur en stoelverwarming. Ik leer nog elke dag bij wat dat betreft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eisbaer
  • Laatst online: 21:27

eisbaer

Zie signature

Tjen0707 schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 16:21:
[...]

Niet herkenbaar, hier werkt het juist heel goed allemaal. Misschien bedien je ze verkeerd
Het lukt meestal. Dat is het meest positieve wat ik er over kan zeggen. Heel goed is het, als het altijd goed gaat. Gewone drukknoppen werken trefzekerder.

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelleujelle
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 02-12-2024
Heel herkenbaar. Vaak gaat hij inderdaad -10 ipv + 10. Het is nu zelfs zo " erg" dat ik vaker gewoon 10x op de 1+ knop druk, dat gaat beter dan via de -10 en +10 knop haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndreVanV
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 25-03 08:52
Hox schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 17:06:
[...]

De plus en de min gaat in stappen van 10km/h. De res en set gaan in stappen van 1 km/h. Op deze manier heb ik nog nooit problemen ervaren.
Kun je de cruisecontrol ook aanpassen in stappen van 1 km/u of is dat alleen maar bij het vastzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:18

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

AndreVanV schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 16:10:
[...]

Kun je de cruisecontrol ook aanpassen in stappen van 1 km/u of is dat alleen maar bij het vastzetten?
Ja, met SET (-1) en RES (+1)

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clubbers
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 14:02
Ik mag van mijn LM kiezen of ik bij profile of Euromaster mijn banden wissel voor de winter ga doen. Heeft iemand toevallig positieve of negatieve ervaringen bij deze bedrijven qua banden voor elektrische auto’s? De slijtage is toch wat anders dan bij ICE auto’s merk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drluna
Clubbers schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 18:15:
Ik mag van mijn LM kiezen of ik bij profile of Euromaster mijn banden wissel voor de winter ga doen. Heeft iemand toevallig positieve of negatieve ervaringen bij deze bedrijven qua banden voor elektrische auto’s? De slijtage is toch wat anders dan bij ICE auto’s merk ik.
Volgens mij maakt het geen fluit uit, zelf ga ik naar de Profile omdat die in de buurt zit nooit problemen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkV6
Nog een keer geprobeerd, in de app druk je op batterij. Ik heb geen laadschema's ingesteld. Als hij aan de lader hangt krijg je een cirkel te zien die op 80% staat wat ik in de auto ook heb. Die schuif ik naar 70% en dan komt er aan de onderkant iets van opslaan te staan.
De app afsluiten en opstarten en staat nog steeds op 70%. Alleen vanmorgen was hij weer tot 80% geladen. Zo ontgaat mij het nut van de app totaal, leuk dat je de soc kan zien maar om daar nu €135 per jaar voor te betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddo
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 15-09 14:13
drluna schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 18:23:
[...]

Volgens mij maakt het geen fluit uit, zelf ga ik naar de Profile omdat die in de buurt zit nooit problemen gehad.
Ik kom al jaren bij de Profile vestiging in Hilversum en hier voor de Formentor ook weer een afspraak gemaakt. Geen idee of ik speciale banden heb voor hybride aandrijving. Ik moest de bandenmaat doorgeven omdat het nieuwe winterbanden zijn en ik werd zelfs nog teruggebeld of ik gekeken had of dit voor zowel de voor- als achterbanden hetzelfde was. Erg fijn dat iemand gewoon even belt om dit te controleren. Gezien de jarenlange goede ervaring met deze vestiging vertrouw ik er gewoon blindelings op dat ze de juiste banden regelen. Leaseplan doet ook nooit moeilijk. Zelfs een krabbel is niet nodig. Hier is de sleutel en klaar :9~
Erg vriendelijke medewerkers die er al jaren werken. De dop van de slotbouten leg ik altijd al klaar op de stoel zodat de hele kofferbak niet leeg hoeft ;)
De vorige Golf Variant en Tiguan gingen ook gewoon naar Profile voor onderhoud en APK. Ze konden daar alleen de olie van de DSG niet verversen omdat daar een apart apparaat voor nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jermaine
Vandaag doet mijn Born behoorlijk koppig wbt het online komen; tijdens een ritje deed 'ie weinig en nu 'ie aan de lader hangt kan ik 'm ook niet bereiken via die o zo geweldige (*kuch* 8)7 ) My Cupra-app. Heeft iemand een idee hoe zoiets op te lossen is, of ben ik vandaag niet de enige met digitale panne?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• linuxpro
Jermaine schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 17:59:
Vandaag doet mijn Born behoorlijk koppig wbt het online komen; tijdens een ritje deed 'ie weinig en nu 'ie aan de lader hangt kan ik 'm ook niet bereiken via die o zo geweldige (*kuch* 8)7 ) My Cupra-app. Heeft iemand een idee hoe zoiets op te lossen is, of ben ik vandaag niet de enige met digitale panne?
Rustig blijven, de auto minimaal 15 min rust geven / uit enzo en dan opnieuw proberen, mijn ervaring is dat 9 vd 10 x alles daarna weer normaal werkt. Ik heb dat regelmatig.. De eerste keer dat ik mijn Born via odb11 uitlas schrok ik van de 100-en foutmeldingen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jermaine
Die auto heeft vandaag al meermaals die pauze van ~15 minuten of meer gehad, daar zit nu net het probleem ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemonade
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16-09 17:59
Jermaine schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 18:03:
Die auto heeft vandaag al meermaals die pauze van ~15 minuten of meer gehad, daar zit nu net het probleem ;(
Hier ook vandaag wat moeite met verbinding zo te zien, lijkt eerder aan de VAG server kant te zitten of in het netwerk..

PVOutput 15125 Wp op SE15k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bob 2.0
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 20:29
Hier hetzelfde, wil niet online komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BFrijns
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14-09 22:00
Hier hetzelfde. Ben op vakantie in Oostenrijk met de Born, maar sinds uurtje of 14:00 problemen met onlinemodus.… wel vervelend omdat je hier per minuut betaald Ipv per kWh bij laden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• linuxpro
Gratis tip voor iPhone gebruikers: De applicatie 'pump' kan op de lockscreen als widget van de Born aangeven of je auto geladen wordt, status van de accu en de verwachtte actieradius. Ik kende 'm nog niet maar vind 'm wel leuk
Pagina: 1 ... 44 ... 105 Laatste

Let op:
Voor de mensen met een Born in "offline modus":
Je moet zekering F19 in de zekeringenkast linksonder je stuur er even uit halen terwijl je auto uit staat (dus niet eerst op de rem trappen). Zie deze post van Pinobigbird voor het schema van de zekeringen.