Sinds vandaag problemen met de online modus, meerdere last van?
Yep...
Dit is echt top! Nu hopen dat de auto nog online komtlinuxpro schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 20:09:
Gratis tip voor iPhone gebruikers: De applicatie 'pump' kan op de lockscreen als widget van de Born aangeven of je auto geladen wordt, status van de accu en de verwachtte actieradius. Ik kende 'm nog niet maar vind 'm wel leuk
/f/image/Esk3BGTreg9TdQMNEX73GWrb.png?f=fotoalbum_large)
Lamp laadpaal is blauw en op de auto groen..
Ja dan laad die gewoon op. In de auto geeft die dat dan toch ook aan?MartinV schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 21:03:
Ik neem aan dat hij wel gewoon oplaadt ondanks dat de app niets doet..
Lamp laadpaal is blauw en op de auto groen..
[ Voor 123% gewijzigd door BFrijns op 19-10-2022 21:08 ]
Staat verderop bij een laadpaal.. ( is de stroom 1/3 van de prijs thuis😃)BFrijns schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 21:06:
[...]
Ja dan laad die gewoon op. In de auto geeft die dat dan toch ook aan?
ga ervan uit dat hij oplaadt maar dat die app niets aangeeft is wel zwaar irritant.. zal straks wel kijken of hij opgehouden is..
Had de hele week al ruzie met de app, maar sinds vandaag gaat/wil de auto helemaal niet meer online. ‘Verbindingsstatus kan niet worden geladen’ en als ik de auto in offline-modus wil zetten zegt ‘ie dat die functie ‘momenteel niet mogelijk is’ oid.mitsov schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 20:17:
Mijn Born moet over paar weekjes weg en ik denk zal alvast afspraak maken maar gewoon geen enkele dealer die haal en breng service aanbiedt. Ik heb alles in een straal van 50km gechecked tot eind januari…
Uiteraard staat de vraag bij Cupra uit hoe ze dit gaan oplossen maar vraag me af of ik nou gewoon pech heb of dat Cupra weer wat moois verkocht heeft maar het niet waar kan maken.
De born hoeft toch pas na 2 jaar een onderhouds beurt??Spro schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 21:33:
Tjoh, zijn er al mensen hier met ervaring voor een onderhoudsbeurt en dan specifiek de haal en breng service?
Mijn Born moet over paar weekjes weg en ik denk zal alvast afspraak maken maar gewoon geen enkele dealer die haal en breng service aanbiedt. Ik heb alles in een straal van 50km gechecked tot eind januari…
Uiteraard staat de vraag bij Cupra uit hoe ze dit gaan oplossen maar vraag me af of ik nou gewoon pech heb of dat Cupra weer wat moois verkocht heeft maar het niet waar kan maken.
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Gewoon Cupra zelf bellen. Hun aanbod, hun probleem.Spro schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 21:33:
Tjoh, zijn er al mensen hier met ervaring voor een onderhoudsbeurt en dan specifiek de haal en breng service?
Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.
Nou ik het weer ga opzoeken kan ik het natuurlijk nooit vinden, maar voor aanschaf van die auto ben ik een tabel tegen gekomen dat elke 30k km de auto een beurt moet krijgen; ik liep toen nog te mopperen dat dat redelijk kansloos is met een EV…Tylen schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 22:42:
[...]
De born hoeft toch pas na 2 jaar een onderhouds beurt??
Nja. Cupra gaat het me vast vertellen straks
Edit:
Enige tabel die ik nu kan vinden gaat inderdaad over fixed interval
:strip_exif()/f/image/erNUDsNK5wxmptUXKLZpM6ac.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 32% gewijzigd door Spro op 20-10-2022 06:59 ]
Oh no worries, dat gaat ook zeker goed komen. Ik was meer nieuwsgierig of ik de enige was die dit aan de hand had.MueR schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 22:47:
[...]
Gewoon Cupra zelf bellen. Hun aanbod, hun probleem.
Ik ook, krijg het via de instellingen ook niet aan de praat.mitsov schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 20:17:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Er is twee dagen geleden wel een update van de app geweest, o.a.:
- App start time reduction
- Animations, bug fixes etc.
Ik vermoed dat als je de gewenste soc veranderd en je dan de auto aanzet hij altijd vraagt 'er zijn nieuwe instelingen...' Alleen of je nu ok of annuleren doet die vraag komt iedere keer. En het soc veranderd ook niet.
RZAG71NY1 FBA71A /SRK ZS-S 2.5kW / Varme vt180 / S197 4.0L /Born 170kW / VanMoof S3
Ik merkte ondertussen op dat m'n carkit niet werkte (iOS)
Dus, gebeld met Cupra, was een storing en zou eind van de dag opgelost moeten zijn. 5 minuten later auto geparkeerd en met het uitstappen zag ik dat ie weer online was.
Dus, zou goed kunnen dat jullie allemaal weer online zijn!
PUHZ-SW100YAA & 7440wp
Probeer anders even zekering 19 eruit te halen, de auto op slot te doen, weglopen voor min 15 min en daarna zekering er weer in en de boel opstarten. Dit zou de SIM module resetten.roelzadh schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 11:20:
Hier nogsteeds problemen met offline modus helaas.
Zekering 19 de hele nacht eruit gehad - net erin gestopt, maar ‘verbindingsstatus kan niet worden geladen’.RHDTLEB schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 11:38:
[...]
Probeer anders even zekering 19 eruit te halen, de auto op slot te doen, weglopen voor min 15 min en daarna zekering er weer in en de boel opstarten. Dit zou de SIM module resetten.
Ja, vanochtend. Was een storing, zie mijn post hierbovenlinuxpro schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 13:09:
Iemand al contact gehad met cupra over t offline probleem?
Ja, had ik ook, toen gaan rijden een bij het parkeren werkte het ineens weer. Dus wellicht heeft ie na het zekering terugplaatsen even wat tijd nodig.GijsHk schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 12:24:
[...]
Zekering 19 de hele nacht eruit gehad - net erin gestopt, maar ‘verbindingsstatus kan niet worden geladen’.
mitsov schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 14:14:
Yes zojuist dit bericht van Cupra ontvangen. Zij zijn dus op de hoogte.

Dat is hier destijds prima geregeld, mijn Cupra die bij levering schade had werd netjes opgehaald door de dealer hier vlakbij (Broekhuis Haarlem, VW/Seat/Audi/Skoda en dus géén Cupra); een kerel netjes in pak en dito schoenen kwam boven om alleen de sleutel op te halen. Ik hoefde hem alleen te vertellen waar mijn auto stond en hoe hij de parkeergarage uit kon komen. Verder was een leenauto niet nodig ook al had ik er wél recht op.Spro schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 21:33:
Al met al prima dus!
Waar zit de zekering? En welke moet ik precies hebben… bij mij werkt het nog steeds niet en dat is heel irritant. Kan niet eens laadstatus zienRHDTLEB schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 13:36:
[...]
Ja, had ik ook, toen gaan rijden een bij het parkeren werkte het ineens weer. Dus wellicht heeft ie na het zekering terugplaatsen even wat tijd nodig.
Pinobigbird in "Het grote Cupra topic"Tjen0707 schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 16:58:
[...]
Waar zit de zekering? En welke moet ik precies hebben… bij mij werkt het nog steeds niet en dat is heel irritant. Kan niet eens laadstatus zien
Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt
Mijn auto is inderdaad weer online, na een nacht zekering 19 eruit te hebben gehad en zojuist een uur gereden te hebben. Na een kwartier (o.i.d.) was de auto ineens weer in de lucht.RHDTLEB schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 13:36:
[...]
Ja, had ik ook, toen gaan rijden een bij het parkeren werkte het ineens weer. Dus wellicht heeft ie na het zekering terugplaatsen even wat tijd nodig.
Nice! Ik heb vanochtend letterlijk 5 min de zekering eruit gehad, dus een nacht zou niet nodig 'hoeven' zijn lijkt het. Het stukje rijden dus wel!GijsHk schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 17:11:
[...]
Mijn auto is inderdaad weer online, na een nacht zekering 19 eruit te hebben gehad en zojuist een uur gereden te hebben. Na een kwartier (o.i.d.) was de auto ineens weer in de lucht.
Succes iedereen met zekeringen trekken en rondjes rijden
Daarom doet ie het niet
Verkeerde zekeringskast
Je moet die linksonder je stuurkolom hebben, binnen dus. Even pielen om het klepje eraf te trekken.
Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
Danku! Nu eruit gehaald.Pinobigbird schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 18:11:
[...]
Verkeerde zekeringskast![]()
Je moet die linksonder je stuurkolom hebben, binnen dus. Even pielen om het klepje eraf te trekken.
Heb ik ook gehad, even naar de garage en storing laten wissen. Was blijkbaar 1x gestoord, waardoor hij normaal automatisch weg zou moeten gaan, maar dit keer bleef hij hangen. Overigens ging het bij mij om het airbaglampje vlakbij de binnenspiegel die het blijkbaar 1x niet deed.LeonPascal schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 07:20:
Heb sinds eergisteren een storing lampje van de airbag. Heb de auto nu iets meer dan 1 maand😅.
Dus al met al, even bellen met de garage en storing laten wissen. Was gewoon onderdeel van de garantie bij mij.
Even omhoog scrollenwht schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 10:59:
Hi allen, ik rijd een Cupra Born maar sinds 3 dagen ongeveer komt die niet meer "online" hebben er meer mensen hier toevallig last van?
Nog extra tips met even pielen om bij de zekeringen te komen? De klep zit behoorlijk strak vast en ik wil niks stuk maken.Pinobigbird schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 18:11:
[...]
Verkeerde zekeringskast![]()
PUHZ-SW100YAA & 7440wp
Zeker weten dat je aan het juiste deel trekt?roelzadh schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 11:03:
[...]
Nog extra tips met even pielen om bij de zekeringen te komen? De klep zit behoorlijk strak vast en ik wil niks stuk maken.
:strip_exif()/f/image/o8FB9TY1GMegauBYoBM6nUi0.jpg?f=fotoalbum_large)
Kan bijna niet stuk. Het is behoorlijk buigzaam. Er zitten klemmetjes achter, daar moet je even doorheen zetten met je kracht.
Ik krijg wel de camera view te zien als ik op code scannen klik maar er gebeurd vervolgens niks als ik de code in beeld heb. Hij heeft hem netjes scherp in beeld, veraf dichtbij, midden of hoeken, hij ziet hem gewoon niet...
Meer mensen hier last van?
Het is een Samsung S21.
Ook ik had overigens de F19 er 15min uit moeten halen voordat de auto zelf online kwam, heb hem gisteren opgehaald en in Leusden wou hij ook niet online komen.
Je zou ook in de auto zelf moeten kunnen inloggen met je gebruikersnaam en wachtwoord, misschien werkt dat wel.Marsman83 schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 12:12:
Ik wil voor het eerst mijn auto toevoegen aan de My Cupra app, kan die app de QR-Code niet detecteren...
Ik krijg wel de camera view te zien als ik op code scannen klik maar er gebeurd vervolgens niks als ik de code in beeld heb. Hij heeft hem netjes scherp in beeld, veraf dichtbij, midden of hoeken, hij ziet hem gewoon niet...
Het is een Samsung S21.
Ook ik had overigens de F19 er 15min uit moeten halen voordat de auto zelf online kwam, heb hem gisteren opgehaald en in Leusden wou hij ook niet online komen.
Ik heb precies hetzelfde, plus een airbag notificatie.initdebug schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 13:03:
Bij mij is de auto weer helemaal online, maar kan de app nog geen verbinden maken
De app geeft aan geen verbinding te hebben maar krijg wel actuele informatie en kan voorverwarmen etc.
Weet je in welk menu dat kan?Galukon schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 12:29:
[...]
Je zou ook in de auto zelf moeten kunnen inloggen met je gebruikersnaam en wachtwoord, misschien werkt dat wel.
Er zit, als je goed kijkt aan de middenonder een kleine rechthoekige uitsparing, als je daar even iets in steekt wip je 'm er zo uitroelzadh schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 11:03:
[...]
Nog extra tips met even pielen om bij de zekeringen te komen? De klep zit behoorlijk strak vast en ik wil niks stuk maken.
Jaaa ik ook sinds woensdag 19 oktober 2022!mitsov schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 20:17:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Wat kan ik doen ?
De app doet het niet meer !
Ja!GijsHk schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 21:31:
[...]
Had de hele week al ruzie met de app, maar sinds vandaag gaat/wil de auto helemaal niet meer online. ‘Verbindingsstatus kan niet worden geladen’ en als ik de auto in offline-modus wil zetten zegt ‘ie dat die functie ‘momenteel niet mogelijk is’ oid.
Ik heb deze: https://shop.seat.nl/auto...061201A-kofferbakmat-bornPim_ schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 21:54:
Hi mede Cupra Born gebruikers,
Heeft iemand aanraders/ervaring voor een rubberen kofferbakmat?
En bevalt prima
Verder is het wel echt een heerlijke auto
Heb hem eergisteren in Leusden opgehaald.
Erg leuk die Cupra Experience overigens, mijn zoontje mocht op de knop drukken voor de onthulling
Hier nog even een snel nachtelijk plaatje:
:strip_exif()/f/image/3wN9wfZ8lSaJaT7COIgZBuL3.jpg?f=fotoalbum_large)
Deze voldoet prima.Pim_ schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 21:54:
Hi mede Cupra Born gebruikers,
Heeft iemand aanraders/ervaring voor een rubberen kofferbakmat?
https://www.automatten.nl...lage-stand)-kofferbakmat/
Ik ben hier geweest om het ene en het andere aan te laten passen.Marsman83 schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 09:17:
Wow ik wordt echt gek van die lane assist die iedere rit weer standaard aan staat... Is er iemand in omgeving Eindhoven met een ODB11 die mij (uiteraard voor een vergoeding) hiervan af kan helpen?![]()
Verder is het wel echt een heerlijke auto![]()
Erg leuk die Cupra Experience overigens, mijn zoontje mocht op de knop drukken voor de onthulling![]()
[Afbeelding]
https://www.vcds-coding.nl/seat-born/
@LeonH Heb je een OBDeleven? Ik ben benieuwd of je Essential versie niet toch stiekem de hardware voor ACC aan boord heeft.Voxility schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 22:07:
Cupra eigenaren:
Cupra Born essential (dus zonder cruise control)
OF
VW Polo met alle opties?
in verband met leasebudget..
Wil niemand blij maken met een dode mus, maar ik zie dat bijvoorbeeld de Golf 8 gebruikers via de in-car shop de ACC laat unlocken. En aangezien de Born in de toekomst ook/waarschijnlijk een in-car shop gaat hebben..
"Ramen voorzijde 1cm laten zakken bij openen deur"Johndew schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 09:20:
[...]
Ik ben hier geweest om het ene en het andere aan te laten passen.
https://www.vcds-coding.nl/seat-born/
Waarom zou iemand dat willen?
Hier had uw reclame kunnen staan.
Je kan een keuze maken in de opties die ze aanbieden. Ik heb de ramen optie ook niet.Eiríkr schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 10:20:
[...]
"Ramen voorzijde 1cm laten zakken bij openen deur"
Ja, ik vraag me alleen af wat de meerwaarde is. Misschien zie ik iets over het hoofdJohndew schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 10:32:
[...]
Je kan een keuze maken in de opties die ze aanbieden. Ik heb de ramen optie ook niet.
Hier had uw reclame kunnen staan.
Minder weerstand bij het sluiten van de deur, doordat de lucht kan ontsnappen via het raam?Eiríkr schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 10:20:
[...]
Ik lees nu ook dat je van buiten de ramen kan openen/sluiten door de ont/vergrendeling knop op de sleutel in te drukken, terwijl je de sensor voor vergrendeling op de deur activeert. Weer wat geleerd.
Mijn andere auto heeft stijloze ramen. Bij het openen van de deur gaat het raam een stukje naar beneden anders blijft hij in de rubbers hangen.Eiríkr schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 10:20:
[...]
Dus die optie betekent dat het platform is voorbereid op een coupe model? Ik ben voor!
RZAG71NY1 FBA71A /SRK ZS-S 2.5kW / Varme vt180 / S197 4.0L /Born 170kW / VanMoof S3
Ja hoorMarsman83 schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 09:17:
Wow ik wordt echt gek van die lane assist die iedere rit weer standaard aan staat... Is er iemand in omgeving Eindhoven met een ODB11 die mij (uiteraard voor een vergoeding) hiervan af kan helpen?
Bij de Formentor precies hetzelfde met de lane assist. Ik kan hem inmiddels wel blind uitzetten via het stuur. Verandert bij de Born ook de active info display als je de lane assist uitzet? Ik moet daarna 5x op view drukken voordat ik de goede tellers weer in beeld heb.Marsman83 schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 09:17:
Wow ik wordt echt gek van die lane assist die iedere rit weer standaard aan staat... Is er iemand in omgeving Eindhoven met een ODB11 die mij (uiteraard voor een vergoeding) hiervan af kan helpen?![]()
Verder is het wel echt een heerlijke auto![]()
Erg leuk die Cupra Experience overigens, mijn zoontje mocht op de knop drukken voor de onthulling![]()
[Afbeelding]
Kunnen ze bij een dealer zien dat er iets is aangepast met ODB11? Niet dat je gedoe krijgt met de garantie als ze een keer die computer uitlezen. Ik zou het ook graag standaard uit willen hebben.
Zou de Formentor op een ander platform zitten voor het online gebeuren? De app is ook anders namelijk. Al die online problemen heb ik (gelukkig) niet. Het wereldbolletje in de hoek is altijd wit en via de app kan ik altijd de status van de auto zien. Eergister kreeg ik wel een update van de Cupra Connect app. Ik heb nog niet gevonden wat er verbeterd is. Hij start in elk geval nog net zo traag op als anders
Heeft het hier ook opgelost, thanks voor de tip!RHDTLEB schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 11:38:
[...]
Probeer anders even zekering 19 eruit te halen, de auto op slot te doen, weglopen voor min 15 min en daarna zekering er weer in en de boel opstarten. Dit zou de SIM module resetten.
In het begin vond ik dat ook vervelend maar na een paar weken valt het toch wel mee. Ik weet precies de punten dat hij een ruk aan het stuur geeft als de spits strook afloopt. Dat zou hij via gps wel kunnen leren. Wat mij wel is opgevallen is dat er geen melding is dat de laadklep openstaat. Ik ben al 2 keer in het donker weggereden met klep open.Eddo schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 15:03:
[...]
Bij de Formentor precies hetzelfde met de lane assist. Ik kan hem inmiddels wel blind uitzetten via het stuur.
Ook een ergernis is als je stilstaat zie je het verbruik in kWh / h wat is dat voor eenheid? h/h =1 dus dat is kW En hij zou bij 80-100km/h wel iets minder afstand mogen houden.
Mij lukt het ook niet om de QR code te scannen.Marsman83 schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 12:12:
Ik wil voor het eerst mijn auto toevoegen aan de My Cupra app, kan die app de QR-Code niet detecteren...
Het is een Samsung S21.
Is hij jou inmiddels wel gelukt?
Hier was iets meer nodig; de middenconsole (het display) moest even uit- en weer ingeschakeld worden. Nu denkt de My Cupra-app hier alleen nog steeds dat mijn auto offline is; hoe fix ik dit dan?RHDTLEB schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 11:38:
[...]
Bij mij ook gelukt waarvoor vriendelijk bedankt voor de tip.
Ik vind het toch wel teleurstellend want ik heb 3 dagen contact gehad met cupra en ze hebben nog geen oplossing geboden. En nu haalt iedereen zijn antwoord hier.
Nee helaas... Heb het ook met mijn A7 tablet op een lagere Android versie geprobeerd maar zelfde probleem.wesawes schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 18:44:
[...]
Mij lukt het ook niet om de QR code te scannen.
Is hij jou inmiddels wel gelukt?
Echt slecht dat dit zo door hun test gekomen is

Wellicht heb je een iPhone ter beschikking en kun je het daarmee proberen? Wij hebben er geen dus kon dat niet testen.
Ik had voor de aflevering gevraagd of mijn Born met versie 3.1 zou komen, als ik mijn icoontjes zie lijkt dat echter niet het geval te zijn. Dit staat er bij mij onder systeem:
:strip_exif()/f/image/uugepBpzg6mA4GylJDFu4fpO.jpg?f=fotoalbum_large)
Kun je een update vrij aanvragen bij een garage of lease maatschappij?
Ik stoor me nu ook aan het harde richtingaanwijzer geluid.
Je auto draait nog op hardware 2.0. Voor software versie 3 en hoger heb je hardware 3.0 nodig. Dat ziet er dan zo uit.Marsman83 schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 10:20:
Is er ergens een overzicht met uitleg welke software versie de Born draait?
Ik had voor de aflevering gevraagd of mijn Born met versie 3.1 zou komen, als ik mijn icoontjes zie lijkt dat echter niet het geval te zijn. Dit staat er bij mij onder systeem:
[Afbeelding]
Kun je een update vrij aanvragen bij een garage of lease maatschappij?
Ik stoor me nu ook aan het harde richtingaanwijzer geluid.
[ Voor 5% gewijzigd door kaanmijo op 23-10-2022 11:34 ]
Betekent dat concreet dat auto’s op Hardware 2.0 die update(s) nooit gaan krijgen?kaanmijo schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 11:33:
[...]
Je auto draait nog op hardware 2.0. Voor software versie 3 en hoger heb je hardware 3.0 nodig. Dat ziet er dan zo uit.
De theorie is dat die auto's ooit teruggeroepen worden om de 3.0 hardware te krijgen. Echter is het onbekend wanneer dit gaat gebeuren.GijsHk schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 12:14:
[...]
Betekent dat concreet dat auto’s op Hardware 2.0 die update(s) nooit gaan krijgen?
Zoiets als dit
[ Voor 18% gewijzigd door Deewop op 23-10-2022 12:21 ]
Nou lekker dan... Ben benieuwd wanneer dat gaat gebeuren. Die harde richtingaanwijzer geluiden vind ik echt irritant.Deewop schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 12:19:
[...]
De theorie is dat die auto's ooit teruggeroepen worden om de 3.0 hardware te krijgen. Echter is het onbekend wanneer dit gaat gebeuren.
Zoiets als dit
Zitten er nog meer grote verbeteringen in 3.1 ten opzichte van 2.oud?
Een van de grootste nieuwe features is ondersteuning voor Cupra Plug&Charge; bij ondersteunde laadpalen (in NL zijn dat er vrij veel) hoef je dan alleen de kabel in de auto te steken en de auto rekent vanzelf af, je hebt geen laadpasjes enzo meer nodig. Voor de rest zou je kunnen kijken naar de VW ID Software update pagina of die van Skoda, het is vrijwel dezelfde software alleen met een andere skin.Marsman83 schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 12:31:
[...]
Nou lekker dan... Ben benieuwd wanneer dat gaat gebeuren. Die harde richtingaanwijzer geluiden vind ik echt irritant.
Zitten er nog meer grote verbeteringen in 3.1 ten opzichte van 2.oud?
Is deze app nog niet vrijgegeven voor Nederland? Ik kan hem niet installeren op mijn S21+.kaanmijo schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 12:49:
[...]
Een van de grootste nieuwe features is ondersteuning voor Cupra Plug&Charge; bij ondersteunde laadpalen (in NL zijn dat er vrij veel) hoef je dan alleen de kabel in de auto te steken en de auto rekent vanzelf af, je hebt geen laadpasjes enzo meer nodig. Voor de rest zou je kunnen kijken naar de VW ID Software update pagina of die van Skoda, het is vrijwel dezelfde software alleen met een andere skin.
Het schadeherstelbedrijf benoemde lange wachttijden op onderdelen, wat is jullie ervaring hierin?
Daarnaast gebruik gemaakt van het sleutel icoontje om de pechhulp te bellen. Echter moet je vervolgens op 1 drukken om door verbonden te worden. Echter kan je nergens op 1 drukken

[ Voor 20% gewijzigd door CyberJohn op 23-10-2022 14:10 ]
Galaxy Z Fold6 | S25 Ultra
:strip_exif()/f/image/qiNTerU3NJCzf9DzCv77Iohv.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 3% gewijzigd door Robert14359 op 23-10-2022 14:09 ]
Hmz, sinds eergisteren hetzelfde:Robert14359 schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 14:08:
Deze melding sinds gisteren Cupra gebeld kan geen kwaad maar garage opzoeken of iemand een eigen oplossing? sosknop en melding zoek garage [Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/D1hxDahBFW2ol9hkCbtQPgWb.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb nog de hoop dat het met de 4G-issues samenhangt en dat het zichzelf oplost.
Ik rijd al 25 jaar auto en in het laatste halfjaar heb ik méér foutmeldingen gezien dan in alle jaren daarvoor samen.
Never mind, een stukje rijden was de oplossing en zelfs die PUMP-app voor iOS pakt alles weer goed op. Nu zit ik alleen met een ander probleem waar ik misschien nog wel chagrijniger van kan worden vergeleken met een auto die offline is...Jermaine schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 22:20:
[...]
Hier was iets meer nodig; de middenconsole (het display) moest even uit- en weer ingeschakeld worden. Nu denkt de My Cupra-app hier alleen nog steeds dat mijn auto offline is; hoe fix ik dit dan?
M'n audio is compleet naar de gallemiezen, het enige geluid dat de auto nu nog maakt is het lichte zoemen bij het optrekken en het getik van de knipperlichten. De volumeregeling op het stuur en die onder het display reageren niet, plus ik zie dit op het display wanneer ik de audio-instellingen aan wil passen. Heeft iemand de heilige graal om dit te fixen?
:strip_exif()/f/image/Xm1RMA03yX3ETcYrpOdgwjpW.jpg?f=fotoalbum_large)
Heb je toevallig je telefoon ofzo gekoppeld? het lijkt er op dat er een signaal van een melding je geluid aan het onderdrukken is. Dan krijg je ook deze melding. met de seat leon die ik eerst had gebeurde het soms dat na een flitsmeister melding de google stem aan bleef staan en ook alles onderdrukt werd.Jermaine schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 15:35:
[...]
Never mind, een stukje rijden was de oplossing en zelfs die PUMP-app voor iOS pakt alles weer goed op. Nu zit ik alleen met een ander probleem waar ik misschien nog wel chagrijniger van kan worden vergeleken met een auto die offline is...
M'n audio is compleet naar de gallemiezen, het enige geluid dat de auto nu nog maakt is het lichte zoemen bij het optrekken en het getik van de knipperlichten. De volumeregeling op het stuur en die onder het display reageren niet, plus ik zie dit op het display wanneer ik de audio-instellingen aan wil passen. Heeft iemand de heilige graal om dit te fixen?
[Afbeelding]
ik kwam er achter omdat een spraak symbool van een melding bleef staan als ik het volume aanpaste.
Nu weet ik niet meer 1,2,3 of de born ook een symbool geeft over welke volume je aan het aanpassen bent.
(misschien via audio settings dat je hem ziet veranderen welke volume het is)
Het is een wilde gok, maar misschien helpt het
Heb je al geprobeerd om je scherm opnieuw op te starten? Als je de aan/uit knop van je multimediascherm lang (langer dan 15 sec) ingedrukt houdt, gaat hij op een gegeven moment zwart en daarna start hij opnieuw op. Wel de knop ingedrukt houden.Jermaine schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 15:35:
[...]
Never mind, een stukje rijden was de oplossing en zelfs die PUMP-app voor iOS pakt alles weer goed op. Nu zit ik alleen met een ander probleem waar ik misschien nog wel chagrijniger van kan worden vergeleken met een auto die offline is...
[Afbeelding]
Bij mij werkt dat wel altijd en daarna werkt hij weer dikke prima.
Spro schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 05:32:
[...]dank! Direct besteld!
Ik heb deze: https://shop.seat.nl/auto...061201A-kofferbakmat-born
En bevalt prima
Zo das balen. Gaat dat dan via de politie of gaat de verzekering erachter aan voor je?CyberJohn schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 14:07:
Helaas is er donderdag iemand in de file tegen de achterkant van m'n, nog geen maand oude, Born gereden. Helaas is de tegenpartij doorgereden (kenteken genoteerd etc.) en heeft bij de aanrijding m'n gehele achterbumper met sensoren en de balk erachter vernield...
Het schadeherstelbedrijf benoemde lange wachttijden op onderdelen, wat is jullie ervaring hierin?
Daarnaast gebruik gemaakt van het sleutel icoontje om de pechhulp te bellen. Echter moet je vervolgens op 1 drukken om door verbonden te worden. Echter kan je nergens op 1 drukken
Also best knap een hit & run in de file.... Neem aan dat hij niet gelijk weg kon rijden waardoor je tijd had om zijn kenteken te lezen?
Heb de beste jonge man nog een hand gegeven en gevraagd of het goed met hem en zijn bijrijders ging. Ging een schadeformulier pakken en foetsie... Politie nog gesproken en hij reed nog door de ANPR camera's. Maar helaas konden ze niet bijkomen. Woensdag afspraak staan om aangifte doen.Batsiaan schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 10:32:
[...]
Zo das balen. Gaat dat dan via de politie of gaat de verzekering erachter aan voor je?
Also best knap een hit & run in de file.... Neem aan dat hij niet gelijk weg kon rijden waardoor je tijd had om zijn kenteken te lezen?
Zover ik begreep, doet m'n verzekering de verdere afhandeling.
[ Voor 6% gewijzigd door CyberJohn op 24-10-2022 10:38 ]
Galaxy Z Fold6 | S25 Ultra
Wat een oetlulCyberJohn schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 10:37:
[...]
Heb de beste jonge man nog een hand gegeven en gevraagd of het goed met hem en zijn bijrijders ging. Ging een schadeformulier pakken en foetsie... Politie nog gesproken en hij reed nog door de ANPR camera's. Maar helaas konden ze niet bijkomen. Woensdag afspraak staan om aangifte doen.
Zover ik begreep, doet m'n verzekering de verdere afhandeling.

Bij mij werkt nog steeds de app niet trouwens. Hij zegt dat de licentie niet actief is terwijl de auto wel gekoppeld is. Weet iemand wat ik hier aan kan doen?
Grappig genoeg is dat offline probleem bij mij vanzelf over gegaan.
[ Voor 4% gewijzigd door Batsiaan op 24-10-2022 15:47 ]
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Voor de mensen met een Born in "offline modus":
Je moet zekering F19 in de zekeringenkast linksonder je stuur er even uit halen terwijl je auto uit staat (dus niet eerst op de rem trappen). Zie deze post van Pinobigbird voor het schema van de zekeringen.