endZORRRR schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 12:27:
[...]
Oh wow, dat is dan idd snel gegaan! Good for you.
De blauwe variant heb ik in het wild een aantal keer zien rijden en daar vond ik ook niks aan. Grijs daarentegen.
Hoe bevalt de wagen?
En is het een beetje te doen qua vuil / water wat je snel ziet op matte lak? Ik ga die van mij laten detailen met een coat, zodat de onderlaag goed beschermt blijft en het vuil ook minder goed hecht.
De auto bevalt zeer goed. Gelukkig geen gekke dingen en de overgang tussen elektrisch en benzine gaat ongemerkt. Het vermogen is meer dan genoeg. Elektrisch heerlijk stil en mijn neefjes vinden het (neppe) gebrul in de Cupra stand prachtig. En dan trekt ie lekker. Het schuifdak heb ik vaker open dan ik vooraf dacht. Aan de kuipstoelen moet ik wel wennen. De app werkt ook goed, maar is wel heeeeeeel traag met opstarten. De wegklapbare trekhaak is 3 weken na aflevering gemonteerd. Ook die hadden ze pas in september/oktober verwacht, maar kwam toch eerder. Ik ontdekte laatst pas het 230v stopcontact rechts achter in de kofferbak.
Het contact met de mannen van Cupra was zeer goed. Ze konden de bestelling van Leaseplan volgen en voor vragen kon ik gewoon rechtstreeks bellen.
Het valt mij alles mee hoe lang de lak netjes blijft en vrij van vlekken. Uiteindelijk zie ik op de donkere auto's van collega's net zoveel zand, vliegen en vlekken. Ik heb wel zo'n snowfoam gun voor op de karcher met een foam die ook voor matte lak geschikt is en een shampoo voor matte lak. En verder een zachte wash mitt en 2 van die speciale droogdoeken. Die doeken werken echt top om hem netjes droog te krijgen.
De (kr)(w)asstraat vind ik toch wat link met die matte lak. Bij de vorige twee leaseauto's had ik allemaal krassen in de zilveren sierlijsten bij de ramen. In de winter gaan we het wel zien. Ik heb het geluk dat ik hem eventueel nog wel binnen kan wassen. Of weet iemand een goede wasstraat zonder borstels? Het liefste in de buurt van Hilversum
Een coating heb ik even kort naar gekeken maar niet verder in verdiept.
Ik krijg wel veel complimenten van mensen

Vanmorgen kwam er een dame zelfs foto's maken bij kantoor.
Op onderstaande foto moest ik de dikte van het schuim nog even uitvinden