Het grote Cupra topic

Pagina: 1 ... 39 ... 100 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-05 09:55

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Ik stond vanochtend achter het "burgerlijke broertje", de ID3, zo'n amber geval.. en toen keek ik naar rechts, stond er nog een mooie aurora blauwe Cupra naast me. Iemand hier?

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-10-2024

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Disksoft schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 20:52:
[...]

Vanmiddag mijn auto weer opgehaald, uiteindelijk is de camera achter de voorruit vervangen en de ABS module.
9 weken verder, laten we hopen dat het hiermee definitief is opgelost. d:)b
Mocht ook wel na al die tijd pfff. Mijne staat nu bijna 2 weken daar met hetzelfde issue (zoals het lijkt dan) dus hopelijk gaat men hetzelfde doen. Ik vind 9 weken een auto kwijt echt niet kunnen.

I'm not as think as you stoned I am

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TeChNo2
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
linuxpro schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 11:51:
[...]

Ik begreep alleen wel dat de iphone versie (veel) minder opties heeft dan de andoid. Als ik op de site kijk zie ik dat de iphone versie ook de cupra born niet ondersteund...
Ik gebruik OBD11 met een iPhone en dat werkt prima, sterker nog ik heb gisteren de travel assist functie geactiveerd, was een beetje gepuzzel n.a.v. post op het Engelse cupra born forums maar het is gelukt πŸ‘ŒπŸ»

https://www.cuprabornforums.com/viewtopic.php?t=217

[ Voor 6% gewijzigd door TeChNo2 op 20-07-2022 08:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:32

eisbaer

Zie signature

TeChNo2 schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 08:31:
[...]
ik heb gisteren de travel assist functie geactiveerd, was een beetje gepuzzel n.a.v. post op het Engelse cupra born forums maar het is gelukt πŸ‘ŒπŸ»

Volgens dat forum is dat alleen zinvol als je een capacitief stuur hebt. Ben benieuwd naar jouw ervaringen.

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• TeChNo2
  • Niet online
eisbaer schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 10:09:
[...]
Volgens dat forum is dat alleen zinvol als je een capacitief stuur hebt. Ben benieuwd naar jouw ervaringen.
Ik reed hiervoor een E-golf met dezelfde functionaliteit en bij de born werkt het net zo, of zelfs iets geavanceerder, volgens mij heb ik een normaal stuur. Wel verrassend dat er opeens een knopje bij komt op het stuur door het aanpassen van 3 bytes… πŸ˜¬πŸ‘πŸ»

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ep9aFVCohPUC24bnNICzwe3RY4g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lGqTEyGsoXDksSIjBW83UkQU.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 14% gewijzigd door TeChNo2 op 20-07-2022 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jermaine
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:03
Ed! schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 16:35:
Het is vandaag natuurlijk warm weer, maar de auto maakt wel erg veel lawaai met daarbij ook een hoge pieptoon.
De gecommuniceerde temperaturen wijken vanzelfsprekend af van de asfalttemperatuur. Je auto hangt zo dicht bij de grond dat de behaalde asfalttemperatuur (met dat bijna-weerrecord van gisteren zal dat met gemak naar 50ΒΊC of meer gaan) dat de koeling aangeslingerd zal worden. Toevallig heeft de NOS hier een enigszins relevant artikel over gepubliceerd.

Ik weet niet of je ieder weekend voor de buis zit om de F1 te volgen, maar let er maar eens op hoe vaak zelfs de commentators de asfalttemperatuur delen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nerrion
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14:00
TeChNo2 schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 11:44:
[...]

Ik reed hiervoor een E-golf met dezelfde functionaliteit en bij de born werkt het net zo, of zelfs iets geavanceerder, volgens mij heb ik een normaal stuur. Wel verrassend dat er opeens een knopje bij komt op het stuur door het aanpassen van 3 bytes… πŸ˜¬πŸ‘πŸ»

[Afbeelding]
Rij je een One-model? Want dan is dit zeker ook een aanpassing die ik wil doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TeChNo2
  • Niet online
Nerrion schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 14:42:
[...]

Rij je een One-model? Want dan is dit zeker ook een aanpassing die ik wil doen.
Jep. Copper edition one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jermaine
[...]

Ik gebruik OBD11 met een iPhone en dat werkt prima, sterker nog ik heb gisteren de travel assist functie geactiveerd, was een beetje gepuzzel n.a.v. post op het Engelse cupra born forums maar het is gelukt πŸ‘ŒπŸ»

Wellicht heb ik er overheen gelezen, maar wat houdt Travel Assist in jip-en-janneke-taal precies in? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eisbaer

eisbaer

Zie signature

TeChNo2 schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 11:44:
[...]

Ik heb het zonet gecodeerd om eens te proberen. Het werkt op zich. Hij neemt bijvoorbeeld zelf de bocht.
Ik krijg wel iedere 10 sec een grijze melding β€œ stuur overnemen”, en als je dat niet doet een rode melding en gepiep. Bij een YouTube video van IDfurkan liet hij zien dat de auto tot stilstand komt als je lang genoeg niet reageert. Ik ga er nog wat mee spelen maar iedere 10 sec je stuur licht moeten draaien dat ben je ook snel zat.

[ Voor 4% gewijzigd door eisbaer op 20-07-2022 18:22 ]

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eisbaer

eisbaer

Zie signature

Jermaine schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 16:55:
[...]

Wellicht heb ik er overheen gelezen, maar wat houdt Travel Assist in jip-en-janneke-taal precies in? :)
https://www.youtube.com/watch?v=U_Iz0JJIISs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TeChNo2
  • Niet online
Jermaine schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 16:55:
[...]

Het is de uitgebreidere versie, vooral handig tijdens file rijden, hij stuurt zelf en houd afstand, bij lane assist krijg je vooral de melding: blijf in het midden van de baan, TA doet dat zelf. Als je het stuur zelf vast houdt (sowieso handig) dan krijg je geen irritante meldingen, ga je ondertussen iets anders zitten doen, dan wel. Dat was bij mijn e-golf exact zo, volgens mij ook gewoon een EU-regel. De Tesla heeft die melding ook als je het stuur los laat.
ik ben erg blij dat in deze functionaliteit nu wel weer heb, ik miste het omdat mijn vorige auto het dus wel had een ik het vaak gebruikte.

https://youtu.be/HxIbqL9njug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ed!
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01-05 18:36

Ed!

Jermaine schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 12:11:
[...]

De gecommuniceerde temperaturen wijken vanzelfsprekend af van de asfalttemperatuur. Je auto hangt zo dicht bij de grond dat de behaalde asfalttemperatuur (met dat bijna-weerrecord van gisteren zal dat met gemak naar 50ΒΊC of meer gaan) dat de koeling aangeslingerd zal worden. Toevallig heeft de NOS hier een enigszins relevant artikel over gepubliceerd.

Ik weet niet of je ieder weekend voor de buis zit om de F1 te volgen, maar let er maar eens op hoe vaak zelfs de commentators de asfalttemperatuur delen.
Dat kijk ik zeker. Alleen stond mijn auto naast de tent (op de camping) op het gras. Ik verwacht dat het gewoon de buitentemperatuur icm de zon op de auto was. Het heeft zich ook niet meer voorgedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerrion
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14:00
TeChNo2 schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 16:04:
[...]

Jep. Copper edition one.
Nice! Is er iemand toevallig in de buurt van Lelystad die dit aan kan zetten voor mij? Evt tegen een vergoeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bob 2.0
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 21:05
eisbaer schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 17:11:
[...]
Ik heb het zonet gecodeerd om eens te proberen. Het werkt op zich. Hij neemt bijvoorbeeld zelf de bocht.
Ik krijg wel iedere 10 sec een grijze melding β€œ stuur overnemen”, en als je dat niet doet een rode melding en gepiep. Bij een YouTube video van IDfurkan liet hij zien dat de auto tot stilstand komt als je lang genoeg niet reageert. Ik ga er nog wat mee spelen maar iedere 10 sec je stuur licht moeten draaien dat ben je ook snel zat.
Het ontbreken van TA is inderdaad wel een gemis. Ik had het op mijn fossiele Golf ook en werkt prima. Door een handicap moet ik met een hand sturen en dan komt de TA goed van pas. Ben alleen een beetje huiverig om dit in een lease auto aan te (laten) passen. Komt deze optie wellicht later ook beschikbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeChNo2
  • Niet online
bob 2.0 schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 19:11:
[...]

Het ontbreken van TA is inderdaad wel een gemis. Ik had het op mijn fossiele Golf ook en werkt prima. Door een handicap moet ik met een hand sturen en dan komt de TA goed van pas. Ben alleen een beetje huiverig om dit in een lease auto aan te (laten) passen. Komt deze optie wellicht later ook beschikbaar?
Ik snap nΓ­et dat het niet standaard is geactiveerd, alles zit er in en na 3 bytes werkt het zoals je gewend bent… lijkt wel alsof ze het vergeten zijn😬😬😬

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMadd
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 13:39
TeChNo2 schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 19:13:
[...]

Ik snap nΓ­et dat het niet standaard is geactiveerd, alles zit er in en na 3 bytes werkt het zoals je gewend bent… lijkt wel alsof ze het vergeten zijn😬😬😬
Heb je wel de sensoren aan de zijkant van de auto zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:49

Pinobigbird

doesn't share food!

TeChNo2 schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 17:58:
[...]
Als je het stuur zelf vast houdt (sowieso handig) dan krijg je geen irritante meldingen, ga je ondertussen iets anders zitten doen, dan wel. [...]
Enkel het stuur vasthouden zou voldoende zijn Γ‘ls je een capacitief stuur hebt, dat sensoren heeft die aanrakingen detecteert. Dat heeft de Born niet (althans, vziw).
Door het ontbreken van het capacitief stuur moet je iedere 10 seconde het stuur bewegen, zoals @eisbaer dus ook omschrijft.

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13Β°tilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer

eisbaer

Zie signature

bob 2.0 schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 19:11:
[...]

Onbekend. Het is niet echt bruikbaar in de huidige vorm omdat niet gedetecteerd wordt dat je het stuur vast hebt. Misschien is dat een instelling maar als ik het obd forum moet geloven dan heb je er een capacitief stuur voor nodig. Ik ga morgen nog eens proberen om Capacitive steering op installed te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeChNo2
  • Niet online
TheMadd schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 19:21:
[...]

Heb je wel de sensoren aan de zijkant van de auto zitten?
Nee en die zijn niet nodig: in de cupra handleiding staat ook dat TA dezelfde sensoren gebruikt als LA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeChNo2
  • Niet online
Pinobigbird schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 19:28:
[...]

Enkel het stuur vasthouden zou voldoende zijn Γ‘ls je een capacitief stuur hebt, dat sensoren heeft die aanrakingen detecteert. Dat heeft de Born niet (althans, vziw).
Door het ontbreken van het capacitief stuur moet je iedere 10 seconde het stuur bewegen, zoals @eisbaer dus ook omschrijft.
Nogmaals: ik ben het gewend in mijn vorige auto en het werkt prima/hetzelfde (wellicht heb ik wel zo’n stuur, nog beter dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

[...]

Cool. Bevalt het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer

eisbaer

Zie signature

TeChNo2 schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 19:37:
[...]
Nogmaals: ik ben het gewend in mijn vorige auto en het werkt prima/hetzelfde (wellicht heb ik wel zo’n stuur, nog beter dan)
Hoe het in een vorige auto werkte zegt nog niets over deze auto.
Geef eens duidelijkheid; Doe je stuur correcties of doe je geen stuur correcties? Welke aanpassingen heb je uitgevoerd?
De wijzigingen zijn:
Control unit a5 driver assistance
Long coding

Hc_point_of_intervention
Oude waarde: late
Nieuwe waarde: early setting over menu

Emergency_assist_variante
Oude waarde: not coded
Nieuwe waarde: ea_variante_2

Hc_variante
Oude waarde: hc_variante_0
Nieuwe waarde: hc_variante_2

Komt dat overeen of heb jij andere/meer aanpassingen gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeChNo2
  • Niet online
Ja. Zeker, ik miste dit omdat ik t op mijn vorige auto had en er aan gewend was, en het werkt misschien nog wel iets beter/nauwkeuriger maar dat kan ik pas zeggen als ik er meer km’s mee heb gereden, met name file-rijden wordt er een stuk minder vervelend van. πŸ‘πŸ»

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gerboon538
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 15-12-2024
Gerboon538 schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 14:18:
Vanochtend eindelijk mijn Performance One op kunnen halen. Besteld in Oct/Nov. Onderweg naar huis gemerkt dat de airco niet koud werd en hoor bij het inschakelijk van de A/C enkel gesis vanonder de moterkap/dashboard. Lijkt erop dat er dus ook bij deze niet genoeg koelmiddel aanwezig is.Nu blijkt dat de afspraken bij garages wellicht pas in Augustus gaan zijn.
Vorige week is de airco bijgevuld bij Wittebrug Delft. Was de eerste Born die ze langskregen, maar goed geholpen. Af-fabriek zat er slecht 75gr koelmiddel in ipv de circa 400gr volgens opgave. Sindsdien geen geluid en wel airco, win win dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johndew
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 15-06-2024
eisbaer schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 09:44:
[...]
Voor 50 euro heb je de dongle waarmee je kunt uitlezen en foutmeldingen wissen. Als je ook insteIlingen wilt wijzigen dan heb je daarnaast een pro plan nodig a 50 euro per jaar. Ik heb bijvoorbeeld de β€œNext generation Obd eleven pro pack” zoals het op de website heet. Was 105 euro, pro plan is 1 jaar geldig.
Heb je ook ervaring met tunningbedrijven die aanpassingen voor je doen? Ik heb namelijk geen idee of aanpassingen in de software ook fout kan gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

TeChNo2 schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 20:30:
[...]

Ja. Zeker, ik miste dit omdat ik t op mijn vorige auto had en er aan gewend was, en het werkt misschien nog wel iets beter/nauwkeuriger maar dat kan ik pas zeggen als ik er meer km’s mee heb gereden, met name file-rijden wordt er een stuk minder vervelend van. πŸ‘πŸ»
Nice, dan moet ik dat misschien ook maar eens doen. Al moet ik eerst maar eens uitzoeken waar die ODB poort zit (ik heb een ODBEleven met pro), hoe ik in godesnaam de software update en hoe mijn bedrijf er over denkt.

[ Voor 3% gewijzigd door MueR op 20-07-2022 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Kleine pet peeve trouwens.. ik was mijn navi aan het instellen. Thuisadres. Druk ik op de knop "gebruik positie" en mijn thuisadres wordt een straat verderop ingesteld. Nergens iets te vinden over hoe je dat wijzigt, verwijdert of wat dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeChNo2
  • Niet online
MueR schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 23:14:
[...]

Nice, dan moet ik dat misschien ook maar eens doen. Al moet ik eerst maar eens uitzoeken waar die ODB poort zit (ik heb een ODBEleven met pro), hoe ik in godesnaam de software update en hoe mijn bedrijf er over denkt.
Linksonder je stuur en zie/volg de link bij mijn eerste bericht hierover πŸ‘πŸ»

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Disksoft
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-05 19:29
eisbaer schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 17:11:
[...]
Ik heb het gisteravond getest, die melding is best irritant en soms moet je flink het stuur bewegen voordat de melding weggaat. Tijdens het rijden heb ik ook getest wat er gebeurt als je niet reageert, de melding wordt rood en hij begint te piepen, daarna nog harder te piepen en daarna stopt hij met piepen en schakelt hij uit, hij remt niet, ik heb het een keer of 5 getest en steeds was de reactie hetzelfde. Eigenlijk hetzelfde als bij de lane assist, op een gegeven moment schakelt hij uit en dan is het β€œzoek het maar uit” :P

Ik heb laatst in een passat gereden met travel assist en die trok de gordel spanner aan en ging wel in de ankers als je niet reageerde, dat was een best heftige reactie. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeChNo2
  • Niet online
Disksoft schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 06:27:
[...]

Ik heb het gisteravond getest, die melding is best irritant en soms moet je flink het stuur bewegen voordat de melding weggaat. Tijdens het rijden heb ik ook getest wat er gebeurt als je niet reageert, de melding wordt rood en hij begint te piepen, daarna nog harder te piepen en daarna stopt hij met piepen en schakelt hij uit, hij remt niet, ik heb het een keer of 5 getest en steeds was de reactie hetzelfde. Eigenlijk hetzelfde als bij de lane assist, op een gegeven moment schakelt hij uit en dan is het β€œzoek het maar uit” :P

Ik heb laatst in een passat gereden met travel assist en die trok de gordel spanner aan en ging wel in de ankers als je niet reageerde, dat was een best heftige reactie. ;)
Het is een assistent, geen auto-pilot of zo, als je gewoon zelf blijft rijden werkt het prima. Zodra je verwacht dat de auto zelf sturend gaat worden geeft ie (terecht lijkt me) irritante meldingen en stopt ie. Misschien het ik wel zo’n apart stuur maar kan je dat niet voorstellen, volgens mij hebben de Borns allemaal hetzelfde stuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-05 13:25

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
[...]

In mijn audi gaat hij na 30 seconden piepen en zeggen handen aan stuur. Doe je dit niet dan gaat het gewoon uit. Maar remmen doet hij niet. In de file stand is het een ander verhaal, dan gaat hij pas piepen na 1,5 minuut en doe je dan niets dan gaat hij wel de auto helemaal stil zetten.

β€œChoose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer

eisbaer

Zie signature

[...]

Dat negeren zal ik ook eens testen op een rustige plek. Tijdens mijn testritje gisteren met verkeer achter me maar niet gedaan. Ik ben benieuwd of het in de Born dan anders werkt dan in deze video. https://www.youtube.com/watch?v=W4Tc3DCmBqE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mitchell-k
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 05-01 11:33
Ik ben ook aan de gang gegaan met OBD Eleven om Travel Assist te activeren op mijn Born. In de basis vind ik het wel een toevoeging. Inderdaad is het op de snelweg wel vervelend dat je elke 10 - 15 seconden een melding krijgt om het stuur over te nemen. Doorgaans is een kleine stuurcorrectie genoeg om de melding te laten verdwijnen. In de file komt dit systeem pas echt tot zijn recht. Tot ongeveer 20 - 30 km/h blijft de melding om het stuur over te nemen veel langer of helemaal weg. Dat is dan toch wel relaxed file rijden.

Wat betreft de Emergency Assist, daar is additionele codering voor nodig. Deze heb ik hier gevonden: https://www.seatcupra.net...ifications.463977/page-24 (niet door mij getest)

EMERGENCY BRAKE SYSTEM
- Select Module A5 (Driver Assistance)
- Select Long Coding
- Select Emengecy Assist
- Set To EA Variant 4

- Select Control Unit 09
- Select Adaptation
- Flashing
- Fahrerassistenz Blinkenfunktionen
- Set to Wechselblinken Warnblinken Bremsblinken
- Warnblinken durch Fahrerassistenz
- Set to Active
- Hupen durch Fahrerassistenz
- Set to Active
- Travel Assist
- Set to Active

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer

eisbaer

Zie signature

[...]
Tijdens het rijden heb ik ook getest wat er gebeurt als je niet reageert, de melding wordt rood en hij begint te piepen, daarna nog harder te piepen en daarna stopt hij met piepen en schakelt hij uit, hij remt niet
Testje net gedaan.
Bij 40 km/u, ACC + TA. Na de grijze en rode meldingen grijpt Emergency assist in, brengt de auto rustig tot stlstand en schakelt TA en ACC uit.
Bij 70 km/u precies hetzelfde.

Met emergency assist uitgeschakeld schakelt hij de ACC+ TA uit zonder af te remmen.

[ Voor 15% gewijzigd door eisbaer op 21-07-2022 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VW-Bart
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-05 13:37
VW-Bart schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 11:15:
Zijn er hier ook al mensen die met hun OBD Eleven tweaks voor anderen doen? (Regio Arnhem-Boxmeer) Tegen kleine vergoeding natuurlijk. Ik twijfel of het kopen zelf op lange termijn wel zin heeft, heb ook al een vcds kabel (clone) waar ik prima mee vooruit kan op de β€˜normale’ auto’s. Lijkt me dat je een paar dingen aanpast, en er daarna weinig meer aan hebt?
Echt niemand in β€˜mijn’ regio die wil/kan helpen met een OBDeleven om wat dingetjes aan te passen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TMobile
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 22:34
VW-Bart schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 13:37:
[...]

Echt niemand in β€˜mijn’ regio die wil/kan helpen met een OBDeleven om wat dingetjes aan te passen?
Ik breek even hier in om je te beantwoorden (rij zelf Seat, wat de reden is dat ik mee lees ;) )
Je kunt het beste even kijken in dit topic: Verborgen autofuncties activeren d.m.v. VCDS

Op de eerste pagina staan een aantal mensen die waarschijnlijk kunnen helpen, anders kun je daar uiteraard de vraag stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinV
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 06-05 21:21
eisbaer schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 20:00:
[...]
Hoe het in een vorige auto werkte zegt nog niets over deze auto.
Geef eens duidelijkheid; Doe je stuur correcties of doe je geen stuur correcties? Welke aanpassingen heb je uitgevoerd?
De wijzigingen zijn:
Control unit a5 driver assistance
Long coding

Hc_point_of_intervention
Oude waarde: late
Nieuwe waarde: early setting over menu

Emergency_assist_variante
Oude waarde: not coded
Nieuwe waarde: ea_variante_2

Hc_variante
Oude waarde: hc_variante_0
Nieuwe waarde: hc_variante_2

Komt dat overeen of heb jij andere/meer aanpassingen gedaan?
Ik heb gisteren de instellingen aangepast volgens bovenstaande..
Het werkt maar ik krijg nu zonder dat het ingeschakeld is ook zomaar ineens een melding van de emergency assist en remt de auto ook even af..
Is dit normaal of aan te passen?
Als ik de instellingen bekijk met die lijst met cijfers waarvan er 3 aangepast moeten worden bekijk dan heb ik op een paar posities een ander getal staan. Ik weet niet waar dat door komt.

Ik hoor graag of iemand een idee heeft..
Anders is terugzetten van de instelling de beste optie denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer

eisbaer

Zie signature

MartinV schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 16:18:
[...]
Ik heb gisteren de instellingen aangepast volgens bovenstaande..
Het werkt maar ik krijg nu zonder dat het ingeschakeld is ook zomaar ineens een melding van de emergency assist en remt de auto ook even af..
Komt overeen met blz187 van de handleiding over Emergency assist.

Ik heb Emergency_assist_variante terug gezet op not_coded en getest. Emergency assist is verdwenen. TA werkt nog. Na de rode "stuur overnemen" melding valt TA uit en blijft ACC werken.

[ Voor 73% gewijzigd door eisbaer op 22-07-2022 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinV
  • Laatst online: 06-05 21:21
eisbaer schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 17:15:
[...]
Komt evereen met blz187 van de handleiding over Emergency assist.

Ik heb Emergency_assist_variante terug gezet op not_coded en getest. Emergency assist is verdwenen. TA werkt nog. Na de "rode stuur overnemen" melding valt TA uit en blijft ACC werken.
Dank je.. ik ga straks even kijken of ik dat kan vinden en aanpassen..πŸ‘πŸ»

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bob 2.0
  • Laatst online: 21:05
Oplaadervaring met routine.

Gisteravond thuisgekomen met nog zo'n 12% prik in de accu en eens een routine geprobeerd. Direct laden tot 20% en tussen 23:00 en 07:00 tot 80% met langzaam opladen aan om de accu te sparen. Ik heb een 11 Kwh laadpaal.

Direct opladen ging op het gewenste tempo maar stopte vreemd genoeg bij 18%. Vanaf kort na 23:00 uur begon het laden weer, wederom op gewenste tempo. Echter, vanochtend om 06:00 uur bleek het laadtempo 8-9 km/uur te zijn, dat is schuko tempo en de accu was maar voor zo'n 32% geladen. Na 07:00 uur ging dit gewoon door, terwijl de routine had moeten stoppen.

Ergo: laden volgens routine werkt voor geen meter. Zo moeilijk kan het toch niet zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird

Pinobigbird

doesn't share food!

bob 2.0 schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 07:45:
[...]
Ergo: laden volgens routine werkt voor geen meter. Zo moeilijk kan het toch niet zijn?
Ik heb exact dezelfde ervaring. De uitvoering komt niet eens in de buurt van het schema. De start- en eindtijden niet, de SoC niet. Ook niet dat het er ietsjes naast zit, het lijkt nog eerder gewoon willekeur. Oftewel, onbetrouwbaar en dus onbruikbaar.
Één troost, bij de VW ID.3 is het net zo, en als het goed is opgelost met update 2.4.

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrock
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16:35

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

Routine werkt inderdaad niet. Gisteren maar tot 43% gegaan ipv tot 80. Had hoop dat het ondertussen al zou werken.

Vanochtend nog wel een designfoutje gevonden aan de auto. Als het heeft geregend, en je rijdt met je raam open, om vervolgens te remmen, Komt er een plens water naar binnen stormen. Recht op de spiegel/ raambediening....

overigens, weet iemand hoe je kunt instellen dat de auto niet zal verwarmen? S' ochtends gaat hij nu elke keer warme lucht blazen, terwijl temp op 20 staat. En het buiten 16 graden is. Ik wil gewoon ventilatie.

verwarmen hoeft pas als het vriest buiten....

[ Voor 28% gewijzigd door Patrock op 22-07-2022 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17:35
Zijn hier Cupra Born rijders die hun audio hebben laten upgraden? zo ja bij wie is dit gedaan en wat waren hiervan de kosten?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TeChNo2
  • Niet online
Patrock schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 14:03:
Routine werkt inderdaad niet. Gisteren maar tot 43% gegaan ipv tot 80. Had hoop dat het ondertussen al zou werken.

Vanochtend nog wel een designfoutje gevonden aan de auto. Als het heeft geregend, en je rijdt met je raam open, om vervolgens te remmen, Komt er een plens water naar binnen stormen. Recht op de spiegel/ raambediening....

overigens, weet iemand hoe je kunt instellen dat de auto niet zal verwarmen? S' ochtends gaat hij nu elke keer warme lucht blazen, terwijl temp op 20 staat. En het buiten 16 graden is. Ik wil gewoon ventilatie.

Als het buiten 16 is en je thermostaat staat op 20 is het toch logisch dat ie gaat verwarmen. Zet dat dan lager of beter: uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pinobigbird

Pinobigbird

doesn't share food!

Patrock schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 14:03:
[...]

Hoe bedoel je?
Voorklimatiseren? Dat de auto op geplande tijden enkel ventileert maar niet koelt of verwarmt? Waarom zou je dat willen, wat is het nut daarvan als het eigenlijk niets doet? Nee, kan volgens mij niet. Je stelt namelijk een doeltemperatuur in.

Of bedoel je als je zelf instapt? Dan kan je de A/C gewoon uitzetten door in het scherm (via het ventilatoricoon) op de knop A/C te drukken. Dan heb je wel ventilatie maar geen airco.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrock

Patrock

Pinobigbird schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 11:29:
[...]

Hoe bedoel je?
Voorklimatiseren? Dat de auto op geplande tijden enkel ventileert maar niet koelt of verwarmt? Waarom zou je dat willen, wat is het nut daarvan als het eigenlijk niets doet? Nee, kan volgens mij niet. Je stelt namelijk een doeltemperatuur in.

Of bedoel je als je zelf instapt? Dan kan je de A/C gewoon uitzetten door in het scherm (via het ventilatoricoon) op de knop A/C te drukken. Dan heb je wel ventilatie maar geen airco.
Stel zoals vanochtend is het 16 graden. Als je dan instapt. Staat de auto default op de waarde van de app. 20 graden. Ding begint direct te verwarmen omdat buitentemp lager is dan ingestelde temp. Terwijl het buiten gewoon lekker is.

Enkel in de winter hoeft de auto maar te verwarmen. Maar klimaat instellingen zijn elke keer weer standaard. Ik wil verwarmen gewoon uitschakelen tot het nodig is en hij alleen automatisch kan ventileren of koelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeChNo2
  • Niet online
Patrock schreef op zondag 24 juli 2022 @ 08:47:
[...]

Stel zoals vanochtend is het 16 graden. Als je dan instapt. Staat de auto default op de waarde van de app. 20 graden. Ding begint direct te verwarmen omdat buitentemp lager is dan ingestelde temp. Terwijl het buiten gewoon lekker is.

Enkel in de winter hoeft de auto maar te verwarmen. Maar klimaat instellingen zijn elke keer weer standaard. Ik wil verwarmen gewoon uitschakelen tot het nodig is en hij alleen automatisch kan ventileren of koelen.
je kunt hem gewoon op een andere temperatuur instellen, of het hele voorklimatiseren (in de zomer) uitschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrock

Patrock

TeChNo2 schreef op zondag 24 juli 2022 @ 11:20:
[...]

je kunt hem gewoon op een andere temperatuur instellen, of het hele voorklimatiseren (in de zomer) uitschakelen.
Ja dat is duidelijk. Maar elke keer reset dat. En het heeft ook geen nu om elke halve graad van buiten continue bij te werken. En dat voorklimatisering. Helemaal prima. Ventileer de boel. Graag zelfs.

β€œVroeger” zette je de aanjager aan als het koud is en je hitte wilt. Verder was het ventileren of koelen met airco. Dit gedrag wil ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eisbaer

eisbaer

Zie signature

Patrock schreef op zondag 24 juli 2022 @ 11:38:
[...]

Ja dat is duidelijk. Maar elke keer reset dat.
De temperatuur heb ik op 21 graden staan, auto stand 1, airco aan. Als ik de volgende dag instap dan zijn die instellingen onveranderd. Als je via de app voor acclimatiseert en in de app staat 20 graden ingesteld dan zal hij wellicht op 20 graden blijven staan. Gebruik ik zelden dus nooit echt op gelet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stanzoheetik
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 28-01-2023
Weet iemand of je travel assist mag activeren op een cupra born one copper edition lease of ben je dan niet meer verzekerd o.i.d?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:42
Iemand van hier met de Born en een tentje op de camping in Frankrijk? :) (Zuid-Bourgogne)

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jermaine
stanzoheetik schreef op zondag 24 juli 2022 @ 16:46:
Weet iemand of je travel assist mag activeren op een cupra born one copper edition lease of ben je dan niet meer verzekerd o.i.d?
Bij Seat (Private) Lease waren ze daar heel simpel in; je programmeert je maar helemaal de moeder, maar het is niet "ons probleem" (vanuit Seat gezien dus) als je modificaties na bv een software-update verdwenen zijn. Zo had mijn vorige Ibizaatje ook wat leuke opties voor o.a. de spiegels en extra indicators voor benzineverbruik.

Wbt het modden; is het een idee om een lijstje in de startpost aan te maken van leden die de benodigde hard- en software hebben en andere Born-rijders kunnen helpen, uiteraard eventueel tegen betaling? Ik heb me nu wat meer ingelezen en ben nu ook best geΓ―nteresseerd O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddo
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 21:28
Om maar meteen met de deur in huis te vallen... zijn hier Cupra Formentor rijders die problemen ondervinden bij het opladen? Of die zelf een Alfen laadpaal hebben om op te laden?

Ik rij zelf een Formentor en ik heb via Leaseplan een Alfen Eve Single Pro-line laadpaal met 8 meter vaste kabel en type 2 stekker op de oprit staan, maar die weigert de auto op te laden.
Verder kan ik overal opladen met de laadkabel die in de auto ligt en ook via het 230v blok werkt het prima.

Ik heb nu al 2 keer een monteur langs gehad en nu gaat de ticket naar level 2 ofzoiets.
De monteur was 2 keer dezelfde en had 2 keer een defect testapparaat. Heel handig als je storingen moet oplossen. Door Alfen support is er meegekeken en zijn er diverse instellingen aangepast en getest, maar zonder succes. Ik was wel zo slim geweest om eerst bij Cupra Official navraag te doen, want ze probeerde al snel de schuld bij de auto te leggen dat het aan de software lag. Maar de auto is recent voorzien van een trekhaak en toen ook helemaal nagekeken en er waren geen updates.
Ik weet ook niet of andere auto's wel werken op mijn laadpaal. Ik ken ook verder niemand met een plug-in hybride of volledig elektrische auto om te testen.

Of misschien dat iemand hier nog een ander briljant idee heeft?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MueR

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Als er iets stuk gaat bestaat altijd de kans dat ze zeggen dat het niet onder garantie is. Sommige tweaks zijn simpel zat, die hebben nul impact op de auto (aantal blinks richtingaanwijzer bijvoorbeeld). Maar als je echt gaat klieren, tja, dan is het risico gewoon voor jou.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eisbaer

eisbaer

Zie signature

Ik ben wel eens benieuwd wat de ervaringen zijn met het energieverbruik van de airco.
In de koudere maanden kostte een ritje woon-werk 12% acculading, van 90% naar 78%.
Toen het rond de 20 graden was, heb ik een keer 8% verbruik gehaald. Zelfde route.
Nu met de hoge buitentemperaturen en dus de airco aan (op 21 graden) pakt dit ritje 14% lading.

Het verbruik van de airco vind ik best hoog. Nou helpen die ramen ook niet. Een beetje zon en je zit in een oven. Maar ik ben wel benieuwd hoe de ervaring van anderen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarinoC
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 23:41
Eddo schreef op maandag 25 juli 2022 @ 09:38:
Om maar meteen met de deur in huis te vallen... zijn hier Cupra Formentor rijders die problemen ondervinden bij het opladen? Of die zelf een Alfen laadpaal hebben om op te laden?

Ik rij zelf een Formentor en ik heb via Leaseplan een Alfen Eve Single Pro-line laadpaal met 8 meter vaste kabel en type 2 stekker op de oprit staan, maar die weigert de auto op te laden.
Verder kan ik overal opladen met de laadkabel die in de auto ligt en ook via het 230v blok werkt het prima.

Ik heb nu al 2 keer een monteur langs gehad en nu gaat de ticket naar level 2 ofzoiets.
De monteur was 2 keer dezelfde en had 2 keer een defect testapparaat. Heel handig als je storingen moet oplossen. Door Alfen support is er meegekeken en zijn er diverse instellingen aangepast en getest, maar zonder succes. Ik was wel zo slim geweest om eerst bij Cupra Official navraag te doen, want ze probeerde al snel de schuld bij de auto te leggen dat het aan de software lag. Maar de auto is recent voorzien van een trekhaak en toen ook helemaal nagekeken en er waren geen updates.
Ik weet ook niet of andere auto's wel werken op mijn laadpaal. Ik ken ook verder niemand met een plug-in hybride of volledig elektrische auto om te testen.

Of misschien dat iemand hier nog een ander briljant idee heeft?
Nee, geen Formentor, maar Born. Wel een Alfen laadpaal met vergelijkbaar issue gehad. Bij mij bleek het na komst 2de monteur, Incl testapparaat (1e had deze niet volgens mij) dat het uiteindelijk toch aan de laadunit lag. Leek er niet op, want alles stond en leek goed, bleek er ergens toch iets kapot of verkeerd te zitten en dat was echt niet iets wat nooit voorkwam. Ik zou zorgen dat iemand met een goed testapparaat komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Born2be.alive
  • Laatst online: 30-03-2024
mr.DJ95 schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 14:20:
Zijn hier Cupra Born rijders die hun audio hebben laten upgraden? zo ja bij wie is dit gedaan en wat waren hiervan de kosten?
Nee, maar ben er zeer in geΓ―nteresseerd. Nog niet iets gevonden behalve een ID3 upgrade voor 2K. Moet voordeliger kunnen imo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hapkoek
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21:06
Weet iemand of je het volume van de knipperlichten wat omlaag kan schroeven? Vind dit nogal luid tot nu toe.
Daarnaast ben ik benieuwd waar de optie zit dat ACC rekening houdt met rotondes/bochten etc en zelf de snelheid aanpast op basis van de weg waar je rijdt.

Is het trouwens ook mogelijk om de melding "auto is rijklaar" wanneer je stilstaat langer te laten staan? Nu is dit een aantal seconde en daarna pakt ACC het niet meer op en moet je weer op RES klikken.
Bvd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrock

Patrock

Hapkoek schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 08:53:
Weet iemand of je het volume van de knipperlichten wat omlaag kan schroeven? Vind dit nogal luid tot nu toe.
Daarnaast ben ik benieuwd waar de optie zit dat ACC rekening houdt met rotondes/bochten etc en zelf de snelheid aanpast op basis van de weg waar je rijdt.

Is het trouwens ook mogelijk om de melding "auto is rijklaar" wanneer je stilstaat langer te laten staan? Nu is dit een aantal seconde en daarna pakt ACC het niet meer op en moet je weer op RES klikken.
Bvd!
Knipperlichten, kan niet. Misschien met 3,0?

ACC, als je naar rijhulpmiddelen gaat, en dan de drie puntjes aantikt bij ACC, dan kun je daar die opties inschakelen.

Let wel op, niet alle wegen staan er goed in, soms remt hij daarmee af voor een bocht op een parallel weg, en als je navigatie negeert dan gaat het al helemaal mis. Verder op stukjes die je kent, is het best lekker!

Laatste, geen idee :)

[ Voor 12% gewijzigd door Patrock op 28-07-2022 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hapkoek
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21:06
Patrock schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 09:06:
[...]

Knipperlichten, kan niet. Misschien met 3,0?

ACC, als je naar rijhulpmiddelen gaat, en dan de drie puntjes aantikt bij ACC, dan kun je daar die opties inschakelen.

Let wel op, niet alle wegen staan er goed in, soms remt hij daarmee af voor een bocht op een parallel weg, en als je navigatie negeert dan gaat het al helemaal mis. Verder op stukjes die je kent, is het best lekker!

Laatste, geen idee :)
Thanks voor de info! Knippers en die melding was een random gedachte, was mooi geweest als dat aan te passen was maar geen ramp.

Ik reed hiervoor een ID3 en vond het automatisch aanpassen van de ACC wel prettig rijden, maar merkte ook al dat er soms een "rotonde" volgens de auto was terwijl dat inmiddels een kruispunt was. :+ Wat idd resulteerde in afremmen voor een groen stoplicht. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• linuxpro
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:20
Ik heb een paar vraagjes:
  • wie heeft er ervaring met ODBeleven op de iphone (ik heb de 'pro' besteld), beetje op weg helpen
  • ik zou 't uitgaan v/d auto bij 't uitstappen uit willen hebben, wie kan mij helpen?
  • hoe kom ik er achter welke uitvoering ik heb van de Born (lease)

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• GijsHk
  • Laatst online: 06-05 16:49
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7SBX8V_hcpzGi87K7ptOS7ed3YI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/afPCXh1NqUDVdvwwm3eLoHm6.jpg?f=fotoalbum_large

Op vakantie met de CUPRA Born naar Toscane. Circa 1.500 kilometer, schoon aan de haak. Goed en prima te doen, Γ‘ls je geen haast hebt! En wat trek je ongekend veel bekijks: de hele rit geen andere Born gezien, en een aantal autoliefhebbers wisten het te presteren om ons meerdere keren in te halen, door verderop weer te β€˜wachten’ zodat wij hen weer inhaalden. De hele rit uitgestippeld door ABRP. Daarover in de basis zeer tevreden, op één rare keuze na. Daarover straks meer.

Zondagochtend met 100% SoC vertrokken vanuit Twente. De hele rit de dan geldende maximum snelheid gereden, met in Duitsland variΓ«rend tussen de 120 en 130 kilometer per uur. De Born volledig bepakt: vier volwassenen en de kofferbak bΓ³mvol met kleding, bbq, koelbox, etc. etc.

De eerste laadstop na circa 240 kilometer in Bad Honnef, een IONITY oplaadpunt bij een Autohof. We kwamen aan met 14% - en alhier de zo vaak voor gewaarschuwde β€˜ladersfile’. De enige file die we de hele reis tegen kwamen, overigens. Van de 6 IONITY palen bleken er 2 niet te werken, maar na 5 minuten wachten konden we een wel werkende paal gebruiken. Onder het laden koffie gehaald en naar het toilet gegaan, en de auto volgeladen naar 80% SoC. Tijdens het wachten zowaar een woordenwisseling tussen andere Nederlandse EV rijders, die het niet helemaal eens waren over wat nou wel en niet de rij was en wie nou voor mocht bij het laden. Daarnaast getuige van een Skoda Enyaq die er na het laden mee ophield en weggeduwd moest worden om plek te maken voor andere wachtenden. Niet een heel fijn schouwspel op de eerste stop. Wel meteen een bruikbare tip: zet via de mobiele app de airco direct aan zodra je begint te laden. Op die manier β€˜gebruik’ je de stroom van de laadpaal voor je airco, en stap je na 30 minuten weer/nog in een heerlijk koele auto. Bij elke laadstop was het een cadeautje om na een half uur buiten in 35 a 40 graden weer in een koude auto te stappen.

De reis vervolgt naar Pfungstad, een tankstation langs de snelweg. Circa 170 kilometer en ruim twee uur rijden verder. Hier een laadpaal van EnBW met twee laadpunten met 300KW en twee punten met 50KW. Één 300KW punt in gebruik door een Porsche, verder niemand. Konden dus meteen aansluiten. Aankomst met 28% SoC en na een klein half uurtje weggereden met 78% SoC.

Op weg naar het volgende laadpunt viel me op dat ABRP ons een aantal kilometers van de ’normale route’ af leek te sturen, om na het laden datzelfde stukje terug te moeten rijden. Ik had nog genoeg accu om iets verder door te rijden, dus zelf via Chargemap een andere laadlocatie langs de route opgezocht. Gereden naar Sindelfingen, dik anderhalf uur rijden en 170 kilometer. Een grote rits aan 300KW laadpalen van EnBW stond op ons te wachten, en er was er maar ééntje door een ID4 in gebruik. Gearriveerd met 20% en na een half uurtje eten bij de Mac weer vertrokken met 80% SoC.

Vanaf Sidelfingen Zwitserland ingereden. Wat heerlijk rijden met de Born tussen de bergen door. Bij de afdalingen zie je de kilometers actieradius weer toenemen: af en toe, bij een flinke, lange afdaling, krijg je 10 kilometer terug op je actieradius. Op weg omhoog zoef je iedereen voorbij, want trekken wil β€˜ie wel. Ruim twee uur en 185 kilometer verder, gearriveerd in Kemptthal. Zes IONITY laadpalen van 300KW en twee palen van 50KW stonden allemaal ongebruikt op ons te wachten. Aankomst met 17% SoC en na een kop koffie en een toiletbezoek bij een restaurant dat deed denken aan een Zwitserse La Place, weer vertrokken met 73% SoC. Aangezien ons hotel nog (maar) 150 kilometer rijden was, hoefde ik β€˜m niet door te trekken naar 80%.

Met 20% SoC kwamen we 150 kilometer later aan bij ons hotel, vlak achter de Gotthard tunnel. De Gotthard vond de auto overigens wel bijzonder: de actieradius nam onder in de tunnel met grote passen af, wat waarschijnlijk kwam doordat het er binnen 43 graden was en je natuurlijk ook een heel stuk omhoog klimt. Het hotel was mede uitgekozen vanwege de verschillende laadpalen rondom het hotel. Maar dat viel even tegen: tien Tesla superchargers naast het hotel. Zwitserland doet mee aan de pilot waarbij ook non-tesla rijdens deze kunnen gebruiken, maar op wonderbaarlijke wijze precies deze laadpalen (nog?) niet. Conclusie: die vlieger ging niet op. Vooraf had ik al gekeken of er - indien nodig - ook nog andere laadpalen in de buurt waren. Op hemelsbreed 200 meter afstand stond een laadpaal met een 300KW en 22KW punt. Echter stonden deze aan de andere kant van een hek, waar je alleen kon komen via de snelweg, waar je 10 a 15 minuten voor om moest rijden. Iets met deksel op de neus. Omdat we de volgende dag graag met een volle accu wilden vertrekken, ’s avonds na het diner nog naar het tankstation gereden (15 minuten voor hemelsbreed 200 meter) en daar de accu volgeladen naar 78% SoC.

Maandagochtend vertrokken vanaf het hotel in Quinto met 78% SoC en gereden naar een winkelcentrum in Piacenza in ItaliΓ«, circa 2 kilometer van de snelweg af. Aankomst na 225 km en 2 uur en 40 minuten met 12% SoC. Hier zes IONITY 300KW laadpunten, waarvan twee buiten gebruik waren. Circa 3 minuten wachten, waarna een Nederlandse Audi E-Tron en een Nederlandse Volvo vertrokken en er plek was voor de Born. Na rustig een bak koffie drinken, boodschappen doen, toiletteren en ijsjes eten in het winkelcentrum was de auto weer 80% SoC.

Vanuit Piacenza de weg vervolgd, volgens de route van ABRP. Door het heuvelachtige landschap nam de actieradius echter rap af. Volgens de app moesten we nog 89 kilometer naar de volgende laadpaal, terwijl de auto nog 84 kilometer actieradius had. Achteraf gezien hadden we dat prima gered, want de actieradius werd berekend n.a.v. een flinke klim en de afdaling moest nog komen. Toch het zekere voor het onzekere genomen en een extra laadstop ingelast na 127km en anderhalf uur rijden. Een tankstation in Pontremoli, met één laadpaal van β€˜Blitz Power’ met een 300KW lader, welke meteen vrij was. Een bak koffie en een sanitaire stop verder, en 17 minuten laden van 32% SoC naar 62% SoC.

Vanuit Piacenza richting de laatste laadstop van de reis. Één uur rijden en 75 kilometer verder, een flinke parkeerplaats met tankstations, restaurants en 7 IONITY palen, waarvan maar één in gebruik. Van 44% SoC naar 70% SoC in 20 minuten.

Vanaf daar nog 160 kilometer en 1 uur en 45 minuten rijden naar de camping. Daar aangekomen met nog 14% in de accu. Spannende uitdaging: met de auto flink omhoog op de terrassencamping. Waar bij een gemiddelde auto rook onder de motorkap vandaan komt, zoeft de Born de berg op. Wat wel even spannend was, was het keren en de afdaling. De auto stond tijdens de afdeling zΓ³ scheef, dat mijn eigen gewicht dusdanig naar voren werd geduwd dat ik niet meer goed β€˜in de stoel zat’ en de auto dacht dat ik uitstapte. Gevolg: de auto gaat automatisch β€˜uit’ en op de handrem. Dat gebeurde me een paar keer, maar toen ik eenmaal door had waar het mis ging kon ik mezelf β€˜terug de stoel in duwen’ en kon ik de afdaling nemen naar beneden.

Ander saillant detail: de camping beschikt over laadpalen. Deze staan ook keurig op de website, hun ANWB pagina, etc etc. Er zijn dan ook erg veel Nederlanders met Tesla’s, Polestar’s en andere EV’s op deze camping. Echter is het geen laadpaal zoals we die kennen, maar een laadpaal die rechtstreeks is aangesloten op het stroomnetwerk van de camping. Je kan deze dus niet gebruiken met je eigen pas/druppel. De camping heeft hier iets voor bedacht: je betaalt €40 bij de receptie en zij ontgrendelen daarna de laadpaal, waarna je hem kan gebruiken. Op het moment dat de accu helemaal leeg is heb je dus voor €40 een volle accu, maar als je hem maar 25% leeg hebt betaal je dus ook voor die 25% vier tientjes. De (Nederlandse) receptionisten raden dan ook af om de laadpaal te gebruiken, en ik heb er ook nog geen één auto aan zien staan. Op 7 kilometer van de camping zit een IONITY station met 6 laadpalen, maar die lijken er net te zijn neergezet, want die zijn allemaal (nog) niet beschikbaar/in gebruik.

Samenvattend: 1.500 kilometer met de Born zonder storingen of andere gekkigheid. In totaal (inclusief het laden bij het hotel) 8 keer laden om in Toscane aan te komen. Als je snel op je vakantiebestemming wilt zijn, moet je niet met een Born op pad gaan. Vrienden van ons gingen met een VW Polo en vertrokken tegelijk met ons. Ze waren op dag 1 twee uur eerder bij het hotel en op dag twee één uur eerder bij de camping. Als je erg ontspannen op vakantie wil (de ACC en lane-assist waren met deze ritten écht fantastisch) en je erop instelt dat je om de twee uur even de benen strekt, koffie drinkt en naar het toilet gaat, is het een fantastische jongen op mee op pad te gaan. Overigens werkten Ñlle laadpalen met een druppel van Vandebron.

Voor de liefhebbers: 1.495 kilometer, met een gemiddelde van 17.7 kWh/100km. Gemiddelde snelheid 88 km/h, 17u16m reistijd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vAVwwmw7zoWxcgHwgzJZIOREYWo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CIZEBjzsRxnpQkL3YBt5C3TW.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Topicstarter
linuxpro schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 14:47:
  • wie heeft er ervaring met ODBeleven op de iphone (ik heb de 'pro' besteld), beetje op weg helpen
  • ik zou 't uitgaan v/d auto bij 't uitstappen uit willen hebben, wie kan mij helpen?
Je weet toch wel welke je geleased hebt???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-10-2024

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

linuxpro schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 14:47:
Vaag, ik dacht dat ik gereageerd had maar zie mn post niet meer. VIa de app 'finnik' kan je dmv kenteken wel de uitvoering achterhalen. Of gewoon je leasecontract nakijken? :P 8)7

I'm not as think as you stoned I am

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrock

Patrock

Of op https://mijn.cupraofficial.nl/s/mijn-auto kijken nadat je het kenteken / framenummer hebt gekoppeld. Daar staat je uitvoering ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eddyd
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-04 15:32
GijsHk schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 15:50:
[Afbeelding]

Op vakantie met de CUPRA Born naar Toscane. Circa 1.500 kilometer, schoon aan de haak. Goed en prima te doen, Γ‘ls je geen haast hebt! En wat trek je ongekend veel bekijks: de hele rit geen andere Born gezien, en een aantal autoliefhebbers wisten het te presteren om ons meerdere keren in te halen, door verderop weer te β€˜wachten’ zodat wij hen weer inhaalden. De hele rit uitgestippeld door ABRP. Daarover in de basis zeer tevreden, op één rare keuze na. Daarover straks meer.

[Afbeelding]
Super leuk om het internationale avontuur te lezen!
Dus zat laadpalen tegenwoordig onderweg. En in ItaliΓ« ook genoeg aanbod in de steden?
En wat kost zo een rit nu aan kosten om te laden? Is het goedkoper dan benzine?

Nostalgie: Gigabyte DS4, E8400, Asus x1900xt, Corsair TWIN2X4096-6400C4DHX, 1x Intel X25-M, 2x Maxtor SATAII 250Gb, 1x Seagate 750 Gb

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GijsHk
eddyd schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 18:25:
[...]

Super leuk om het internationale avontuur te lezen!
Dus zat laadpalen tegenwoordig onderweg. En in ItaliΓ« ook genoeg aanbod in de steden?
En wat kost zo een rit nu aan kosten om te laden? Is het goedkoper dan benzine?
Laadpalen in ItaliΓ« vallen nog een beetje tegen in vergelijking met Duitsland/Zwitserland, laat staan Nederland. De dichtstbijzijnde snellaadpaal (50KW) is vanaf mijn camping 25 kilometer rijden. In veel dorpjes wel een verdwaalde 11KW paal. In de grote steden ben ik vooralsnog niet geweest. Ik heb voornamelijk geladen bij IONTY palen, daarvoor betaal je €0.79 per kWh. Daarvan uitgaande ben ik voor de hele rit circa €190 aan stroom kwijt geweest. Dat is vergelijkbaar met mijn Seat Leon die ik vΓ³Γ³r mijn CUPRA had, dat was ik voor ook twee volle dieseltanks kwijt geweest. Voor grote/lange afstanden loont elektrisch rijden dus niet per se qua kosten - het wordt vooral leuk als je gratis/goedkoop kan laden thuis en/of op het werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaanmijo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:26

kaanmijo

Picobello B.V.

Zojuist bericht gehad dat m’n vorige week bestelde Adrenaline Geyser Silver naar verwachting in de week van 19 december geleverd gaat worden! Kan niet wachten!

Nu rest alleen de vraag: zouden ze bij Cupra zo lief zijn om β€˜m nog even anderhalve week te laten staan zodat ik in aanmerking kom voor subsidie? 😬

[ Voor 3% gewijzigd door kaanmijo op 30-07-2022 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antera
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17:04

Antera

VCDS/obd11 en Odis coderingen

Goedemiddag

Ik ben op zoek naar een Cupra Born met standaard Travel Assist. Iemand die weet of deze er zijn?

[ Voor 72% gewijzigd door Antera op 30-07-2022 13:25 ]

Seat Leon KL 2020. www.vcds-coding.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pinobigbird

Pinobigbird

doesn't share food!

Antera schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 13:22:
Goedemiddag

Ik ben op zoek naar een Cupra Born met standaard Travel Assist. Iemand die weet of deze er zijn?
Die zijn er (nog) niet. Die optie heeft in nog geen enkele Nederlandse prijslijst gestaan. Ik weet niet zeker hoe het in het buitenland is, maar volgens mij is TA alleen nog maar op demomodellen verschenen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spro
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 06-05 21:33
kaanmijo schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 11:01:
Zojuist bericht gehad dat m’n vorige week bestelde Adrenaline Geyser Silver naar verwachting in de week van 19 december geleverd gaat worden! Kan niet wachten!

Nu rest alleen de vraag: zouden ze bij Cupra zo lief zijn om β€˜m nog even anderhalve week te laten staan zodat ik in aanmerking kom voor subsidie? 😬
Gefeliciteerd!

Ik denk als je niets tegen Cupra zegt, ze gewoon in staat zijn het een oldtimer te laten worden voordat je hem op kan halen :-)
Zonder gekheid: alleen Cupra/pon kan daar natuurlijk iets zinnigs over zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w0ndersp00n
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-05 22:30
.

[ Voor 99% gewijzigd door w0ndersp00n op 30-07-2022 22:26 . Reden: Er ongeluk geplaatst, geen idee hoe ik een reply kan verwijderen ]

I declare myself to be in physical and mental condition to view sexually explicit adult-oriented material without psychological damage to myself

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Johndew
Aangezien ik niet de kennis heb om het Obdleven verhaal te kunnen volgen ben ik gisteren naar Tuningcenter Lowering in Breda geweest voor aanpassingen aan de software van mijn Cupra Born uit 2022.

Professioneel bedrijf die weten waar ze het over hebben en een goede uitleg geven hoe en waarom.
Ik heb voor de volgende aanpassingen gekozen:

Lane assist geheugenstand activeren. Laatste stand word onthouden na afzetten contact
Melding Lane assist gedeactiveerd uit zetten in het display
ACC rechts in laten halen
Binnenverlichting langzaam opkomen en afvallen bij licht aan en/of uit
Dagrijverlichting achter aan
Dagrijverlichting instelbaar in het menu
Dagrijverlichting ook in de 0 stand
Ramen voor 1 min blijven bedienen na deur openen

Alles is tot tevredenheid gelukt en dit voor 30 euro. Duurt ongeveer een uur.
Zo zie je dat er nog hoop is voor mensen die niet zoveel verstand hebben van de software wereld πŸ˜‰ Even voor de duidelijkheid, ik heb geen enkele (financiΓ«le) binding met dit bedrijf.
https://www.vcds-coding.nl/seat-born/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antera
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17:04

Antera

VCDS/obd11 en Odis coderingen

Kan gewoon zonder problemen wel moet je het juiste stuur hebben. Heb dit al.op diverse autos gedaan. De verzekering doet daar niks mee. Het is nog steeds jouw verantwoordelijkheid om dit hulp systeem te gebruiken

Seat Leon KL 2020. www.vcds-coding.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1528844

Johndew schreef op zondag 31 juli 2022 @ 09:32:
Aangezien ik niet de kennis heb om het Obdleven verhaal te kunnen volgen ben ik gisteren naar Tuningcenter Lowering in Breda geweest voor aanpassingen aan de software van mijn Cupra Born uit 2022.

Professioneel bedrijf die weten waar ze het over hebben en een goede uitleg geven hoe en waarom.
Ik heb voor de volgende aanpassingen gekozen:

Lane assist geheugenstand activeren. Laatste stand word onthouden na afzetten contact
Melding Lane assist gedeactiveerd uit zetten in het display
ACC rechts in laten halen
Binnenverlichting langzaam opkomen en afvallen bij licht aan en/of uit
Dagrijverlichting achter aan
Dagrijverlichting instelbaar in het menu
Dagrijverlichting ook in de 0 stand
Ramen voor 1 min blijven bedienen na deur openen

Zo zie je dat er nog hoop is voor mensen die niet zoveel verstand hebben van de software wereld πŸ˜‰ Even voor de duidelijkheid, ik heb geen enkele (financiΓ«le) binding met dit bedrijf.
Gaaf! Ik ga het zelf proberen te doen, heb de obd11 in Litouwen besteld (als 'ie komt natuurlijk ;) ). Zou wel handig zijn als we al die settings ergens kunnen verzamelen zoals iemand al eerder hier had voorgesteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TMobile
Anoniem: 1528844 schreef op zondag 31 juli 2022 @ 12:43:
[...]

Gaaf! Ik ga het zelf proberen te doen, heb de obd11 in Litouwen besteld (als 'ie komt natuurlijk ;) ). Zou wel handig zijn als we al die settings ergens kunnen verzamelen zoals iemand al eerder hier had voorgesteld.
Je kunt de levering van OBD11 volgen via de litouwse post (post.lt) en als 'ie in NL is via PostNL, met de code die je onder "Guest tracking", of als je een account hebt "Order history", vindt op de site van OBD11. Bij mij begon die code met RS en eindigde op LT. Heeft mij veel moeite gekost om dat uit te vinden, maar bleek dat het pakketje ondertussen al bij de appie lag. Levering duurde ongeveer een week.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• M@cer
  • Laatst online: 17:54
Weer terug van 2 weken vakantie naar ItaliΓ« met de Cupra. Het is mij echt perfect bevallen..
Eigenlijk overal rond de 120 gereden en nooit gemiddeld boven de 18kwu per 100km uitgekomen.
Alleen op de terugweg ben ik mijn online verbinding kwijtgeraakt, dus dat was wel lastig in de navigatie, omdat de files niet werden aangegeven. Maar eens even kijken hoe ik dat weer terug krijg.

Op de heenweg gebruikt gemaakt van ABRP, maar uiteindelijk toch overgestapt naar het ingebouwde systeem, omdat ik dat toch handiger vond. De tussenstops werden ook goed aangegeven en aanpast naar mijn idee. En dat snelladen is echt perfect (had ik nog niet gedaan), na ongeveer 20 minuten zaten we weer in de auto. Zeker in het begin heb ik regelmatig laadsnelheden van 130 gezien.

Alles van te voren goed uitgezocht en in totaal heeft het met mijn 1.200 &Charge spaarkilometers 60 euro gekost aan stroom om heen en weer te rijden naar ItaliΓ«. De laadpalen in Italie zijn niet zo talrijk als hier, maar op zich wel te doen... Alleen de laadpassen werken zelden daar, maar met Juicepass App was dat weer op te lossen met 70Kwu voor 25 euro..

In ieder geval wat mij betreft is er geen belemmering om op vakantie te gaan met de EV, als je van te voren even wat onderzoek doen.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_De_Tuinman
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16:56
Gaaf! wij gaan binnenkort ook richting ItaliΓ« met de Born. We zijn erg benieuwd hoe dat ons gaat bevallen.

Heb jij wel de ABRP stops aangehouden of heb je zelf de stops gepland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoinkyNL
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-04 22:31
Leuk om alle berichten te lezen hier, voor mij onderdeel van de voorpret.
Vandaag bericht gehad van de LM, de dealer heeft aangegeven dat de leverdatum naar voren is geschoven van de week van 4 november naar de week van 14 oktober.

Klinkt dus veelbelovend, bestelling is geplaatst op 17 juni 2022.
Dit betreft een CUPRA Born 58kWh 170kW Adrenaline

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Laatst online: 17:54
Jan_De_Tuinman schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 14:12:
Gaaf! wij gaan binnenkort ook richting ItaliΓ« met de Born. We zijn erg benieuwd hoe dat ons gaat bevallen.

Heb jij wel de ABRP stops aangehouden of heb je zelf de stops gepland?
Uiteindelijk heb ik zelf de stops aangehouden.. We zijn ook op de heenweg via Europapark gegaan en op de terugweg via Munchen, zodat we daar op 100% konden starten 's ochtends.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20:21
De kogel is door de kerk, binnenkort ook een Cupra rijder. Dit topic is aardig gegroeid sinds de komst van de Born, maar voorlopig blijf ik nog even volledig op benzine rijden. :) :9

Het is een Cupra Formentor VZ 310pk 4WD geworden. Aflevering is over een kleine 2 weekjes, kijk er al heel erg naar uit. :*)

*klikbaar*

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/qz0vCy5b/Cupra-Formentor-2-0-TSI-228-k-W-310pk-4-Drive-DSG-1.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/4m5NvnCJ/Cupra-Formentor-2-0-TSI-228-k-W-310pk-4-Drive-DSG-2.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/v11Ydz4B/Cupra-Formentor-2-0-TSI-228-k-W-310pk-4-Drive-DSG-3.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/LJQ9776w/Cupra-Formentor-2-0-TSI-228-k-W-310pk-4-Drive-DSG-4.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/0zy5Vxx7/Cupra-Formentor-2-0-TSI-228-k-W-310pk-4-Drive-DSG-5.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/r0xqDwC2/Cupra-Formentor-2-0-TSI-228-k-W-310pk-4-Drive-DSG-6.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/Ff29FLSx/Cupra-Formentor-2-0-TSI-228-k-W-310pk-4-Drive-DSG-7.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/kRCqKPf6/Cupra-Formentor-2-0-TSI-228-k-W-310pk-4-Drive-DSG-10.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/kDNn9Dgx/Cupra-Formentor-2-0-TSI-228-k-W-310pk-4-Drive-DSG-11.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/BP2v0yFB/Cupra-Formentor-2-0-TSI-228-k-W-310pk-4-Drive-DSG-12.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/wyCBnH1B/Cupra-Formentor-2-0-TSI-228-k-W-310pk-4-Drive-DSG-13.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/1fZtHmxC/Cupra-Formentor-2-0-TSI-228-k-W-310pk-4-Drive-DSG-14.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/9z90Z4kw/Cupra-Formentor-2-0-TSI-228-k-W-310pk-4-Drive-DSG-15.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/F7gKCMN9/Cupra-Formentor-2-0-TSI-228-k-W-310pk-4-Drive-DSG-16.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/Mn6pC9p1/Cupra-Formentor-2-0-TSI-228-k-W-310pk-4-Drive-DSG-17.jpg

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkV6
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19:14
SpoinkyNL schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 15:22:
Vandaag bericht gehad van de LM, de dealer heeft aangegeven dat de leverdatum naar voren is geschoven van de week van 4 november naar de week van 14 oktober.

Klinkt dus veelbelovend, bestelling is geplaatst op 17 juni 2022.
Dit betreft een CUPRA Born 58kWh 170kW Adrenaline
Dat is eigenaardig, ik heb dezelfde besteld in April en levertijd staat nog steeds op eind december. Verschil is misschien dat ik hem nog voor onder de 45K heb in mijn koopcontract waardoor ik de subsidie inmiddels toegezegd heb gekregen.

RZAG71NY1 FBA71A /SRK ZS-S 2.5kW / Varme vt180 / S197 4.0L /Born 170kW / VanMoof S3

Acties:
  • +2 Henk 'm!

TMobile schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 09:48:
[...]

Je kunt de levering van OBD11 volgen via de litouwse post (post.lt) en als 'ie in NL is via PostNL, met de code die je onder "Guest tracking", of als je een account hebt "Order history", vindt op de site van OBD11. Bij mij begon die code met RS en eindigde op LT. Heeft mij veel moeite gekost om dat uit te vinden, maar bleek dat het pakketje ondertussen al bij de appie lag. Levering duurde ongeveer een week.
Thanks, is binnen. Overigens gekozen voor Deutsche Post... Heb ondertussen TA geactiveerd, maar nog niet gereden. Wil nog de binnenverlichting aanpassen, en 3e remlicht aan als de achterklep open staat. En nog kijken wat er nog meer voor leuks is.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K9JcXs3GQ4gCjE_qpQ9xU9cXYug=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/k8HSKuIGOJjGx9iXTws3GWFG.jpg?f=fotoalbum_large
Heb voor de zekerheid wel een backup gemaakt voor ik begon. Duurde wel een minuut of 10 schat ik, maar wel zo veilig ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TMobile
Anoniem: 1528844 schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 18:25:
[...]

Thanks, is binnen. Overigens gekozen voor Deutsche Post... Heb ondertussen TA geactiveerd, maar nog niet gereden. Wil nog de binnenverlichting aanpassen, en 3e remlicht aan als de achterklep open staat. En nog kijken wat er nog meer voor leuks is.[Afbeelding]
Heb voor de zekerheid wel een backup gemaakt voor ik begon. Duurde wel een minuut of 10 schat ik, maar wel zo veilig ;)
DE Post zal idd wel schelen, ik kon de extra verzendkosten niet tegen mezelf goed praten, gevalletje niet (snel) nodig en meer hebbe-dingetje. Backup is zeker handig en absoluut aan te raden, hoop ellende als 't een keer fout gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master_viper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:07

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

[...]

Thanks, is binnen. Overigens gekozen voor Deutsche Post... Heb ondertussen TA geactiveerd, maar nog niet gereden. Wil nog de binnenverlichting aanpassen, en 3e remlicht aan als de achterklep open staat. En nog kijken wat er nog meer voor leuks is.[Afbeelding]
Welke versie was dit? Nog de 2.4 software?

-= Very annoying forum person =-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Norry
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 25-10-2023
Zijn er nog meer mensen die dit jaar de Cupra Leon ST hebben besteld?
Ik heb mijne (lease) begin februari besteld, uiteindelijk door Pon eind februari goed besteld (initieel hadden ze per ongeluk een Formentor besteld). Aflevering zou ergens medio september zijn, Begin juli een bericht van cupra specialist ontvangen dat levering aantal weken vertraagd zou zijn. Iemand hier ook ervaringen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

master_viper schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 20:44:
[...]

Welke versie was dit? Nog de 2.4 software?
Waar kan ik dat zien? Check it het morgen ff. Is een born one performance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rv3
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 21-11-2024

rv3

rv3 schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 23:50:
Ik probeer al een week een offerte te krijgen voor het leasen van een Adrenaline via Pon maar als ik hier zo lees hoe de communicatie gaat verbaasd het mij niet meer dat er maar niet teruggebeld wordt.

Het voelt nu een beetje als run, Forrest, run.
Bijna 6 maanden later gisteren mijn Born opgehaald via PON dealer.
Adrenaline 2022 versie dus de velgen met zilver ipv copper accent, beats audio maar geen e-boost. Het lijkt een soort van demo/tussenversie ofzo? De auto heeft een tijdje in de showrooms gestaan van PON Dealer. Staat al sinds april op kenteken maar maar 10km gereden bij ophalen.

Het is even wennen aan ACC maar dat bevalt steeds beter. Hoofdgebruiker koppelen is nog niet gelukt. Update 3.0 is volgens mij wel geΓ―nstalleerd (ik had een update 3.0 en die heb ik laten uitvoeren, nog niet gecheckt of die ook voltooid is).

Al met al erg blij dat ik toch de Born gekozen heb.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrock

Patrock

Ik had gisteren het geluid voor de knipperlichten eindelijk zachter, helaas was dit doordat de auto ontregelt was.

Eerst disconnecte apple carplay spontaan, minuut later reed ik een drempel over, en hoor een tik over de speakers, multimediascherm valt uit, blijft op zwart, en de knipperlichten gaan op een random tempo qua lampjes in het display, en heel af en toe nog een keer een geluidje.

Na 2 minuten ging het scherm weer aan, cupra logo heel lang in beeld. Stond toen al op de parkeerplaats. Dus gewoon de auto op slot gedaan.

Vanochtend niets meer aan de hand.

[ Voor 3% gewijzigd door Patrock op 03-08-2022 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Topicstarter
.

[ Voor 99% gewijzigd door Tylen op 03-08-2022 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jermaine
Johndew schreef op zondag 31 juli 2022 @ 09:32:
...

Blijven dergelijke aanpassingen behouden wanneer je je Born naar de garage brengt voor een eventuele software-upgrade?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoinkyNL
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-04 22:31
MarkV6 schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 18:37:
[...]

Dat is eigenaardig, ik heb dezelfde besteld in April en levertijd staat nog steeds op eind december. Verschil is misschien dat ik hem nog voor onder de 45K heb in mijn koopcontract waardoor ik de subsidie inmiddels toegezegd heb gekregen.
Hey, op mijn leasecontract staat ook de oude prijs aangegeven, ik weet niet precies wat voor subsidie je bedoeld maar ik heb hier zelf niets over gehoord.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Johndew
Jermaine schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 12:13:
[...]

Blijven dergelijke aanpassingen behouden wanneer je je Born naar de garage brengt voor een eventuele software-upgrade?
Ik citeer Tuningcenter Lowering:

in principe veranderen de aanpassingen die ik doe niet. Een OTA update laat alle intact. Een update bij de dealer in principe ook mits ze ook alles terug zetten naar fabrieksinstellingen. Het is maar net wie de monteur is maar veelal blijft alles erin staan.
Indien het toch gebeurd als ik het gecodeerd heb gehad kom je gezellig langs en zet ik het weer terug. Jij kan er tenslotte niks aan doen dat hun bv alles terug zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitchellt
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 25-03-2023
Bij mijn Born Copper editie heb ik stoelmassage. Het lijkt er echter op dat de stoel altijd bol staat ipv β€œstandaard”. Er dit dus een bult in m’n rug. Iemand een idee hoe dit te resetten is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deewop
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 00:29
mitchellt schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 19:43:
Bij mijn Born Copper editie heb ik stoelmassage. Het lijkt er echter op dat de stoel altijd bol staat ipv β€œstandaard”. Er dit dus een bult in m’n rug. Iemand een idee hoe dit te resetten is?
Is de lendensteun, die heeft een eigen knop aan de zijkant van de stoel. zie p.109 van het instructieboekje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitchellt
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 25-03-2023
Deewop schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 22:39:
[...]

Is de lendensteun, die heeft een eigen knop aan de zijkant van de stoel. zie p.109 van het instructieboekje
Die werkt dus niet.. de bobbel blijft zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• initdebug
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 10-04 11:09
[...]

Hoe heb je het voor elkaar gekregen om Travel Assist aan te zetten? Dat wil ik ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

initdebug schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 09:34:
[...]

Hoe heb je het voor elkaar gekregen om Travel Assist aan te zetten? Dat wil ik ook wel.
Met obdeleven en dit topic (is hier ook al ergens naar verwezen): https://www.cuprabornforums.com/viewtopic.php?t=217
Zijn 3 bytes die je hex moet aanpassen, niet heel ingewikkeld als je weet wat hexadecimaal is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GijsHk
Als je echt op pad gaat ín Italië is het volledig elektrisch rijden toch een stuk spannender. Van Scarlino naar Siena - 113km rijden met 140km actieradius. Maar, door de bergen. Dus: laten we voor de zekerheid, halverwege maar even bij laden. In de hele regio maar één snellader van 50KW, maar daar kwamen we langs. Ideaal. Tenminste, als de paal het doet. Een Italiaanse Mach-E rijder stond bij de paal al 30 minuten te bellen met de aanbieder, want de paal werkte niet. Dan wordt het opeens toch spannend.

Met 15km speling het erop gegokt en naar Siena gereden. Expres een lagere snelheid aangehouden, om de accu te sparen. Uiteindelijk zo rustig gereden dat ik met 40 km speling in Siena aankwam. Op naar de parkeergarage met vier 22KW laadpalen. En inderdaad, ook deze palen buiten gebruik. Geen leven in te krijgen.

Na wat online speurwerk een laadpaal in de parkeergarage van een supermarkt gevonden. De snellader was net gekaapt door een Nissan Leaf. De Born aan de 22KW paal gezet, om daarna Siena lopend te gaan bezoeken. De supermarkt - alsmede de parkeergarage - ging echter om 21.00 uur dicht, dus je hebt continu in je achterhoofd dat je je auto weer op tijd moet gaan ophalen, anders staat 'ie achter een groot hek.

Elektrisch rijden in Toscane is toch best spannend ;)
Pagina: 1 ... 39 ... 100 Laatste

Let op:
Voor de mensen met een Born in "offline modus":
Je moet zekering F19 in de zekeringenkast linksonder je stuur er even uit halen terwijl je auto uit staat (dus niet eerst op de rem trappen). Zie deze post van Pinobigbird voor het schema van de zekeringen.