Het grote Cupra topic

Pagina: 1 ... 38 ... 100 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrock
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 17:07

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

Pinobigbird schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 18:40:
Er is een aantal nieuwe opties in de MyCupra-app.
...
Welke versie is die app?
Lijkt me android?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:10

Pinobigbird

doesn't share food!

Patrock schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 09:34:
[...]

Welke versie is die app?
Lijkt me android?
Versie 1.3.2 Android

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrock
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 17:07

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

iPhone heeft enkel nog 1.3.0, en geen updates in de store.
Ben benieuwd :)

Gisteren weer een schema geprobeerd bij het opladen. Kijken of het ondertussen al beter gaat.

Minimaal 40 procent laden, tot 80 at preferred times.
23:00-07:00
reduce charging speed aan.

met 43% aangesloten.
om 3:26 is hij begonnen met laden.
In totaal 8.12Kwh geladen. tot 07:04 waarna hij gestopt is.

In totaal 3:38 uur actief geladen. Maar, tot 56%....

Zojuist alle zones en schema's maar weer verwijderd.

Viel me overigens laatst ook op dat de zonneklep niet helemaal sluit. Dit had ik direct al gezien. Maar dacht eerst dat ik het meer zie omdat ik bijna tegen het plafond zit. Na in de passagiersstoel te hebben gezeten. Nee. dat is niet het geval.

De zonneklep sluit niet helemaal. Is dat makkelijk te fixen?drukken hielp niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird

Pinobigbird

doesn't share food!

Patrock schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 10:01:
[...]
Dat komt omdat op Android versies 1.3.0 en 1.3.1 crashte bij opstarten resp. bij klimatisering, en 1.3.2 nodig was.
De nieuwe functies waren eerst nog niet zichtbaar in 1.3.2, maar sinds gister wel, dus zonder app-update.

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jermaine
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:27
Patrock schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 10:01:
Ben benieuwd :)
Hier nog een iOS-gebruiker. Bij mij lijken die (nieuwe) features buiten de App Store updates om gepusht te worden en ik meen me te herinneren dat meerderen dat hier kunnen beamen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kaanmijo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:40

kaanmijo

Picobello B.V.

Nou, de saga gaat verder. Gisteren te horen gekregen dat ik via LP geen Copper meer kan krijgen, maar alleen nog een Performance 77kWh omdat de Copper “uit het assortiment zou gaan”. Na navraag bij Cupra zelf blijkt dat dus helemaal niet waar te zijn, dus ik ben goed klaar met LP. Nu via een andere partij een 58kWh Adrenaline besteld voor een heel mooie prijs vind ik zelf.

Als het goed is zou nu alles goed moeten gaan en staat er over 26 weken een mooie Geyser Silver Born te shinen voor de deur :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:09

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Na een hoop gebel en geregel kan ik donderdag de 14e eindelijk m'n copper gaan halen *O*

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Iemand enig idee wat de levertijd is als je nu besteld (Adrenaline of Business) ? Ik ga zaterdag proef rijden maar ben alvast benieuwd 🙂

[ Voor 10% gewijzigd door Donstil op 08-07-2022 01:16 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kaanmijo

kaanmijo

Picobello B.V.

Donstil schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 01:13:
Iemand enig idee wat de levertijd is als je nu besteld (Adrenaline of Business) ? Ik ga zaterdag proef rijden maar ben alvast benieuwd 🙂
Ik heb een Adrenaline besteld, LM zegt 26 weken maar Cupra zegt “begin november”. Gok dus ergens daartussen in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
kaanmijo schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 10:48:
[...]

Ik heb een Adrenaline besteld, LM zegt 26 weken maar Cupra zegt “begin november”. Gok dus ergens daartussen in :)
Ook 26 weken valt me in deze tijd best wel mee eigenlijk. Wat is LM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaanmijo

kaanmijo

Picobello B.V.

Donstil schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 10:58:
[...]

Ook 26 weken valt me in deze tijd best wel mee eigenlijk. Wat is LM?
Leasemaatschappij. In mijn geval JustLease

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:34

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
kaanmijo schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 15:48:
Nou, de saga gaat verder. Gisteren te horen gekregen dat ik via LP geen Copper meer kan krijgen, maar alleen nog een Performance 77kWh omdat de Copper “uit het assortiment zou gaan”. Na navraag bij Cupra zelf blijkt dat dus helemaal niet waar te zijn, dus ik ben goed klaar met LP. Nu via een andere partij een 58kWh Adrenaline besteld voor een heel mooie prijs vind ik zelf.

Als het goed is zou nu alles goed moeten gaan en staat er over 26 weken een mooie Geyser Silver Born te shinen voor de deur :)
????

Waarom dan niet gewoon de copper die je wilde?

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
kaanmijo schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 11:14:
[...]

Leasemaatschappij. In mijn geval JustLease
Ooh haha thanks, ik zit nog niet zo in het Jargon merk ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaanmijo

kaanmijo

Picobello B.V.

Tylen schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 11:30:
[...]

????

Waarom dan niet gewoon de copper die je wilde?
De aanbieding die ik eerst had gekregen was voor een Copper One. Ondertussen zijn de prijzen ontzettend gestegen; een Copper kost me nu 150 euro meer in de maand dan dat de Copper One zou hebben gekost. Dat kan ik niet betalen :p. De Adrenaline zit nu op hetzelfde prijsniveau als de Copper One origineel zat

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• w0ndersp00n
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-06 18:47
Vandaag weer een lange rit achter de rug, van Amsterdam naar Breda. ACC op 110 ingesteld en airco ingeschakeld. Helaas onderweg wel een file van 15 minuten waarbij ik ongeveer 30 kon rijden.

Maar hoe dan ook, een indrukwekkend resultaat. De gemiddelde van 66 km/h oogt voor mij niet vreemd, want dat was altijd de gemiddelde snelheid die ik haalde in de spits met mijn vorige Fiesta. 13,6 kWh/100km heeft toch wel m'n verwachtingen overtroffen! _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8xcJdCRCgMKXoNK2Hgg_iecyEIo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YAZIDzQ2wPfl86bzVOoGgaG9.jpg?f=fotoalbum_large

I declare myself to be in physical and mental condition to view sexually explicit adult-oriented material without psychological damage to myself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eddyd
  • Laatst online: 11-04 15:32
w0ndersp00n schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 19:15:
Vandaag weer een lange rit achter de rug, van Amsterdam naar Breda. ACC op 110 ingesteld en airco ingeschakeld. Helaas onderweg wel een file van 15 minuten waarbij ik ongeveer 30 kon rijden.

Maar hoe dan ook, een indrukwekkend resultaat. De gemiddelde van 66 km/h oogt voor mij niet vreemd, want dat was altijd de gemiddelde snelheid die ik haalde in de spits met mijn vorige Fiesta. 13,6 kWh/100km heeft toch wel m'n verwachtingen overtroffen! _/-\o_

[Afbeelding]
Die file heeft super goed bijgedragen tav het relatief lage verbruik!
Was bij mijn egolf ook zo…

Nostalgie: Gigabyte DS4, E8400, Asus x1900xt, Corsair TWIN2X4096-6400C4DHX, 1x Intel X25-M, 2x Maxtor SATAII 250Gb, 1x Seagate 750 Gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerboon538
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 15-12-2024
Vanochtend eindelijk mijn Performance One op kunnen halen. Besteld in Oct/Nov. Onderweg naar huis gemerkt dat de airco niet koud werd en hoor bij het inschakelijk van de A/C enkel gesis vanonder de moterkap/dashboard. Lijkt erop dat er dus ook bij deze niet genoeg koelmiddel aanwezig is.Nu blijkt dat de afspraken bij garages wellicht pas in Augustus gaan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w0ndersp00n
  • Laatst online: 01-06 18:47
Gerboon538 schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 14:18:

Nu blijkt dat de afspraken bij garages wellicht pas in Augustus gaan zijn.
Gefeliciteerd :>

Als je langs een garage wil, kan je hier even kijken welke dealership in de buurt onderhoud aan de CUPRA mag doen: https://www.cupraofficial.nl/werkplaatsplanner

Gewoon even langsrijden, vaak kunnen ze je gewoon meteen helpen.

I declare myself to be in physical and mental condition to view sexually explicit adult-oriented material without psychological damage to myself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl80813
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 07:46
Ik mis dat bandenreparatie setje ook in mijn born en ik ga volgende week op vakantie....Maandag maar even langs een service punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Nou vandaag even naar het Cupra center geweest in Leusden. Medewerker stond helemaal alleen vanwege zieke collega’s en ondanks dat hij ons fijn hielp ook wel een aparte ervaring.

Daarna met een Adrenaline One gereden, moet zeggen dat het mij niet zo verrast heeft als dat ik hoopte. Auto zit verder prima in elkaar maar er is best een hoop wat je aanraakt wat goedkoop aanvoelt.

Ook vond ik de acceleratie tegenvallen, mijn huidige auto (bmw i3) heeft met 180 Pk meer pit voor het gevoel. Ondanks dat de snelheid op de teller prima opliep voelde het allemaal niet zo spectaculair.

Ben je dus net als ik in twijfel tussen meerdere modellen ga op zeker even rijden is mijn advies! Op voorhand had ik de id3 aan de hand van de plaatjes laten afvallen maar daar ga ik nu toch ook nog even ik proefrijden.

Iemand hier heel toevallig een prijs opgaaf voor een Business liggen voor 25k per jaar , 60maanden en exclusief brandstof. Het offerte pakket lag eruit vanmiddag dus op dat gebied weet ik eigenlijk nog niets 😆

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eisbaer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:33

eisbaer

Zie signature

Donstil schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 19:26:
Ook vond ik de acceleratie tegenvallen, mijn huidige auto (bmw i3) heeft met 180 Pk meer pit voor het gevoel. Ondanks dat de snelheid op de teller prima opliep voelde het allemaal niet zo spectaculair.
Tesla model 3 performance :)

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
eisbaer schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 21:35:
[...]

Tesla model 3 performance :)
Haha ja er is altijd beter natuurlijk. Zo reed ik laatst in een Taycan Turbo S en dan weet je helemaal niet wat je meemaakt.

Maar omdat de cijfers zo dicht bij elkaar liggen van de i3 en de Born maar in voordeel zijn van de Born had ik misschien iets meer verwacht. Verder prima hoor maar kan me voorstellen dat je meer onder ik druk bent als je vorige lease auto een diesel was ofz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johndew
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 15-06-2024
Hallo. Mijn draadloze oplader doet het niet. Iets wat je zelf op kan lossen of valt dit onder fabrieksgarantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaanmijo

kaanmijo

Picobello B.V.

Donstil schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 19:26:
Nou vandaag even naar het Cupra center geweest in Leusden. Medewerker stond helemaal alleen vanwege zieke collega’s en ondanks dat hij ons fijn hielp ook wel een aparte ervaring.

Daarna met een Adrenaline One gereden, moet zeggen dat het mij niet zo verrast heeft als dat ik hoopte. Auto zit verder prima in elkaar maar er is best een hoop wat je aanraakt wat goedkoop aanvoelt.

Ben je dus net als ik in twijfel tussen meerdere modellen ga op zeker even rijden is mijn advies! Op voorhand had ik de id3 aan de hand van de plaatjes laten afvallen maar daar ga ik nu toch ook nog even ik proefrijden.

Iemand hier heel toevallig een prijs opgaaf voor een Business liggen voor 25k per jaar , 60maanden en exclusief brandstof. Het offerte pakket lag eruit vanmiddag dus op dat gebied weet ik eigenlijk nog niets 😆
Het offerte systeem wat ze bij Cupra zelf gebruiken geeft dezelfde resultaten terug als de website, dus die kan je gebruiken :). Daarnaast heeft de nieuwe Adrenaline 231pk ipv 204 van de One, dus dat scheelt misschien ook al meer pit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMadd
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 01-06 19:21
Johndew schreef op zondag 10 juli 2022 @ 08:15:
Hallo. Mijn draadloze oplader doet het niet. Iets wat je zelf op kan lossen of valt dit onder fabrieksgarantie?
3d blokje printen en dat aan de onderkant leggen. Wanneer de telefoon iets hoger ligt doet deze het wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
kaanmijo schreef op zondag 10 juli 2022 @ 08:55:
[...]

Het offerte systeem wat ze bij Cupra zelf gebruiken geeft dezelfde resultaten terug als de website, dus die kan je gebruiken :). Daarnaast heeft de nieuwe Adrenaline 231pk ipv 204 van de One, dus dat scheelt misschien ook al meer pit.
Helaas krijg je niet direct een prijs te zien als je iets aanpast aan de standaard waarden. Zo moet ik 60 maanden en 25k maar standaard staat hij 48/10

Dus maar even een aanvraag via de website gedaan kijken waar ze mee komen.

Die 231pk is maar even kort toch, had ergens gelezen dat het alleen een overboost is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ClickSmart
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 06-12-2024
Hierbij een vraagje over de navigatieapp PUMP…. Heeft iemand van jullie deze app in gebruik met de betaalde pro uitbreiding? Ik heb een Born maar deze geeft geen Connect mogelijkheid. Ik kan wel een Born selecteren maar dan heb ik geen verbinding met de auto voor het actuele verbruik. De VW ID’s en Enyaq kan ik wel selecteren met een mogelijkheid om te connecten. Maar ja…daar heb ik niets aan. Deze app schijnt beter te werken dan ABRP dus ik ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinV
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 09-05 08:35
TheMadd schreef op zondag 10 juli 2022 @ 09:13:
[...]

3d blokje printen en dat aan de onderkant leggen. Wanneer de telefoon iets hoger ligt doet deze het wel.
Ik zag een tijd geleden iemand die met een 3-d printer iets had gemaakt hiervoor..
Ik heb hierin wel interesse want het werkt bij mij ook maar heel kort.
Heb een iPhone 13..
ik hoor het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johndew
TheMadd schreef op zondag 10 juli 2022 @ 09:13:
[...]

Op de onderkant bedoel je waar de telefoon komt te liggen? En over hoeveel mm praten we dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:34

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Ff zoeken hier in het topic en je vind de 3d tekening. Het werkt perfect hier. (iPhone 13 Pro Max en iPhone 12)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johndew
Tylen schreef op maandag 11 juli 2022 @ 08:40:
Ff zoeken hier in het topic en je vind de 3d tekening. Het werkt perfect hier. (iPhone 13 Pro Max en iPhone 12)
Helaas niet kunnen vinden. Topic wel maar tekening niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• initdebug
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 30-05 19:47
Johndew schreef op maandag 11 juli 2022 @ 11:38:
[...]

Heb je wel een uitvoering met draadloze lader? Ik heb de Business One uitvoering. Er zit wel een oplaadpad met icoontje enzo maar doet niks omdat het niet op de uitvoering zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bob 2.0
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 21:05
ClickSmart schreef op zondag 10 juli 2022 @ 12:44:
Hierbij een vraagje over de navigatieapp PUMP…. Heeft iemand van jullie deze app in gebruik met de betaalde pro uitbreiding? Ik heb een Born maar deze geeft geen Connect mogelijkheid. Ik kan wel een Born selecteren maar dan heb ik geen verbinding met de auto voor het actuele verbruik. De VW ID’s en Enyaq kan ik wel selecteren met een mogelijkheid om te connecten. Maar ja…daar heb ik niets aan. Deze app schijnt beter te werken dan ABRP dus ik ben benieuwd!
Antwoord van de ontwikkelaars:

Unfortunately Cupra is not yet connected. Even though they are similar to VW or Skoda, there are differences in the connection. We will hopefully get this fixed soon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Zit er in de essential eigenlijk een normale cruise control? Ik kan dat zo snel niet vinden maar cruise control zou het enige zijn waar ik een business voor zou nemen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pinobigbird

Pinobigbird

doesn't share food!

Johndew schreef op maandag 11 juli 2022 @ 11:38:
[...]

Spro in "Het grote Cupra topic"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird

Pinobigbird

doesn't share food!

Donstil schreef op maandag 11 juli 2022 @ 15:08:
Zit er in de essential eigenlijk een normale cruise control? Ik kan dat zo snel niet vinden maar cruise control zou het enige zijn waar ik een business voor zou nemen.
In de specificaties staat het in ieder geval niét. Ik gok dat er dan ook geen 'normale' (niet-adaptive) cruise control op zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Pinobigbird schreef op maandag 11 juli 2022 @ 16:52:
[...]

In de specificaties staat het in ieder geval niét. Ik gok dat er dan ook geen 'normale' (niet-adaptive) cruise control op zit.
Nee dat doet de folder wel vermoeden helaas. Ik zal dat voor de dubbelcheck nog eens navragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Pinobigbird schreef op maandag 11 juli 2022 @ 16:52:
[...]

Maken ze tegenwoordig nog autos zonder cruise control? Even los van een "boodschappenkar" a la een 108 ofzo? Ik zou verwachten dat het een standaard feature is op een auto van 41k, evenals airco.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pinobigbird

Pinobigbird

doesn't share food!

MueR schreef op maandag 11 juli 2022 @ 18:02:
[...]

Maken ze tegenwoordig nog autos zonder cruise control? Even los van een "boodschappenkar" a la een 108 ofzo? Ik zou verwachten dat het een standaard feature is op een auto van 41k, evenals airco.
Blijkbaar.
@Donstil Ook in het instructieboekje wordt enkel de Adaptive Cruise Control genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
MueR schreef op maandag 11 juli 2022 @ 18:02:
[...]

Nou dat was eigenlijk een beetje de gedachte die ik erachter had, Adaptive is natuurlijk wel geinig maar dat heb ik nu ook niet dus kan ik prima missen, hetzelfde geld eigenlijk voor alle features in de business uitvoering.

Cruise control in het algemeen is wel fijn als je even extra zuinig moet rijden, althans daar gebruik ik het nu voor in mijn huidige elektrische auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johndew
initdebug schreef op maandag 11 juli 2022 @ 11:40:
[...]

Heb je wel een uitvoering met draadloze lader? Ik heb de Business One uitvoering. Er zit wel een oplaadpad met icoontje enzo maar doet niks omdat het niet op de uitvoering zit
Aaah zou dat het zijn? Ik ging er idd vanuit dat het erin zat omdat het ook op oplaadpad stond. Nou ja dan maar met snoertje.
Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-10-2024

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Heb vorige maand een Adrenaline one besteld die in 2021 op kenteken is gezet en dus "per direct" leverbaar zou zijn. 2 weken geleden zou hij geleverd worden maar de dag voor levering belt men me om 16:30; "sorry meneer maar bij het uit de showroom rijden kwam er een foutmelding die we eerst moeten uitlezen".

Volgende dag belt men weer; blijkt een probleem te zijn met software in het camerasysteem wat ze nog maar één keer eerder mee hadden gemaakt. Die auto stond al weken bij PON. Vorige week bleek dat men moet wachten tot Seat/Cupra een software aanpassing maakt voor dit issue. Ofwel dit kan weken/maanden duren...

Weet niet of het aan de dealer ligt maar ik heb een beetje het gevoel dat men voornamelijk ervaring heeft met verbrandingsmotoren en geen idee heeft hoe dit valt op te lossen. Flashen kan blijkbaar niet. Persoonlijk klinkt het maar gek in de oren en heb er verder ook niets online over kunnen vinden.

Het schijnt iets te zijn in de aansturing van de voorste camera waardoor ACC niet werkt. Iemand bekend met dit probleem?

I'm not as think as you stoned I am

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Disksoft
  • Laatst online: 18-05 13:57
WooK schreef op maandag 11 juli 2022 @ 22:16:
Heb vorige maand een Adrenaline one besteld die in 2021 op kenteken is gezet en dus "per direct" leverbaar zou zijn. 2 weken geleden zou hij geleverd worden maar de dag voor levering belt men me om 16:30; "sorry meneer maar bij het uit de showroom rijden kwam er een foutmelding die we eerst moeten uitlezen".

Volgende dag belt men weer; blijkt een probleem te zijn met software in het camerasysteem wat ze nog maar één keer eerder mee hadden gemaakt. Die auto stond al weken bij PON. Vorige week bleek dat men moet wachten tot Seat/Cupra een software aanpassing maakt voor dit issue. Ofwel dit kan weken/maanden duren...

Weet niet of het aan de dealer ligt maar ik heb een beetje het gevoel dat men voornamelijk ervaring heeft met verbrandingsmotoren en geen idee heeft hoe dit valt op te lossen. Flashen kan blijkbaar niet. Persoonlijk klinkt het maar gek in de oren en heb er verder ook niets online over kunnen vinden.

Het schijnt iets te zijn in de aansturing van de voorste camera waardoor ACC niet werkt. Iemand bekend met dit probleem?
Ja ik :w , mijn auto staat vandaag 51 dagen bij de dealer/pon voor dit probleem.

Ik heb alle foutmeldingen van de hulpsystemen voorbij zien komen, maar van de camera pas sinds ze die hebben proberen te vervangen. In obdeleven stonden uiteindelijk op 7 modules na alles in storing, ik betwijfel bij mijn auto of het überhaupt die camera is gezien die nooit een melding heeft gegeven tot ze er aangezeten hebben.

De zekering die ik moest trekken om de auto te kunnen resetten was F6 (Regelapparaat voor de afstand (MRR)), waar ik vanuit ga dat het de front assist sensor is en niet de camera.

Ook had ik meldingen op de aandrijving, wat daar los van staat in mijn ogen.

Afgelopen vrijdag bericht gehad dat Pon ook de camera niet gekoppeld kreeg aan de auto en dat ze of software wachten. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:36
Pinobigbird schreef op maandag 11 juli 2022 @ 19:17:
[...]

Blijkbaar.
@Donstil Ook in het instructieboekje wordt enkel de Adaptive Cruise Control genoemd.
Je had het gewijzigd.. maar net te laat.. ik had al een notificatie dat je mij had getagd :9

*sowieso

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pinobigbird

Pinobigbird

doesn't share food!

DonJunior schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 07:57:
[...]

Je had het gewijzigd.. maar net te laat.. ik had al een notificatie dat je mij had getagd :9
@don
Iets te dikke vingers :Y)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/axdH93V72_e3ZRodKGJTPVM2Y5o=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/2bx7SN7Lg0kAzf8b1ZkQAN3c.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WooK

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Disksoft schreef op maandag 11 juli 2022 @ 22:47:
[...]

Ja ik :w , mijn auto staat vandaag 51 dagen bij de dealer/pon voor dit probleem.

Ik heb alle foutmeldingen van de hulpsystemen voorbij zien komen, maar van de camera pas sinds ze die hebben proberen te vervangen. In obdeleven stonden uiteindelijk op 7 modules na alles in storing, ik betwijfel bij mijn auto of het überhaupt die camera is gezien die nooit een melding heeft gegeven tot ze er aangezeten hebben.

De zekering die ik moest trekken om de auto te kunnen resetten was F6 (Regelapparaat voor de afstand (MRR)), waar ik vanuit ga dat het de front assist sensor is en niet de camera.

Ook had ik meldingen op de aandrijving, wat daar los van staat in mijn ogen.

Afgelopen vrijdag bericht gehad dat Pon ook de camera niet gekoppeld kreeg aan de auto en dat ze of software wachten. 8)7
Pff dat is geen hoopvol bericht. Was/is jouw auto nieuw of kwam dit naderhand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Disksoft
Het begon na 1,5 week.auto 16 maart geleverd op 25 maart had ik de eerste storingen en zijn sindsdien niet meer weggegaan. Hij was al een keer eerder twee weken bij de dealer geweest, en nu dus bijna twee maanden. :?

Ze zijn er zo te zien wel actief mee bezig zover ik het kan herleiden uit de SoC en de range.
Hoop deze week op een positief bericht, maar ben bang dat ik die (nog) niet ga krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Ik was zaterdag bij een Cupra center alleen toen lag het offerte systeem eruit, daarop handelend heb ik de verkoper daar gisteren een mail gestuurd en ook een verzoek op de website ingediend voor een offerte.

Alle twee is niets uitgekomen tot op heden maar nu zie ik jullie een paar keer 'dealer' zeggen, houd dat in dat ik ook gewoon naar de plaatselijke Seat dealer kan voor een Born? Want dan rij ik daar wel even langs voor een lease offerte (die mijn werk weer nodig heeft).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WooK

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Leverancier van mijn auto is inderdaad gewoon een Seat dealer dus vermoed dat elke VAG dealer een Cupra kan bestellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eddyd
Donstil schreef op maandag 11 juli 2022 @ 19:31:
[...]

Nou dat was eigenlijk een beetje de gedachte die ik erachter had, Adaptive is natuurlijk wel geinig maar dat heb ik nu ook niet dus kan ik prima missen, hetzelfde geld eigenlijk voor alle features in de business uitvoering.

Cruise control in het algemeen is wel fijn als je even extra zuinig moet rijden, althans daar gebruik ik het nu voor in mijn huidige elektrische auto.
Ik zou als ik jouw was is een proefrit maken met adaptive cruise control, dat is ZO relaxed. ;-)

Nostalgie: Gigabyte DS4, E8400, Asus x1900xt, Corsair TWIN2X4096-6400C4DHX, 1x Intel X25-M, 2x Maxtor SATAII 250Gb, 1x Seagate 750 Gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
eddyd schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 14:13:
[...]

Ik zou als ik jouw was is een proefrit maken met adaptive cruise control, dat is ZO relaxed. ;-)
Dat heb ik zaterdag gedaan en er even gebruik van gemaakt. Vond het niet zoveel toevoegen stiekem maar ik ben al wel jaren elektrisch rijden gewend dus anticipeer daardoor wel goed naar mijn eigen bescheiden mening, dat zal iets schelen.

Verder zou ik het wel gebruiken als het erop zit denk ik maar De meerprijs naar Business alleen vind ik het voor nu dan niet echt waard.

Vrijdag ga ik nog even met de id3Pro rijden, die heeft het ook. Probeer ik het nog eens.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nerrion
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16:25
Donstil schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 14:21:
[...]

Dat heb ik zaterdag gedaan en er even gebruik van gemaakt. Vond het niet zoveel toevoegen stiekem maar ik ben al wel jaren elektrisch rijden gewend dus anticipeer daardoor wel goed naar mijn eigen bescheiden mening, dat zal iets schelen.

Verder zou ik het wel gebruiken als het erop zit denk ik maar De meerprijs naar Business alleen vind ik het voor nu dan niet echt waard.

Vrijdag ga ik nog even met de id3Pro rijden, die heeft het ook. Probeer ik het nog eens.
Ik gebruik het vooral op de snelweg. Ik vind het zelf in de stad gewoon niet zoveel meerwaarde hebben persoonlijk. Dus ik zou je aanraden het op de snelweg te proberen!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• eisbaer

eisbaer

Zie signature

Er is een android my cupra app versie 1.3.3.. Goede nieuws is dat alles nog werkt na installatie. Wat het verschil is met 1.3.2. heb ik nog niet kunnen ontdekken

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1528844

Iemand al gekeken naar winterbanden en lichtmetalen wielen? Of tips? Best wel interessant hoe het gaat met sneeuw icm achterwielaandrijving.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bob 2.0
  • Laatst online: 21:05
Anoniem: 1528844 schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 22:01:
Iemand al gekeken naar winterbanden en lichtmetalen wielen? Of tips? Best wel interessant hoe het gaat met sneeuw icm achterwielaandrijving.
Mijn LM heeft er op mijn verzoek bij aflevering all-season banden opgezet. Geen gedoe meer met de halfjaarlijkse bandenwissel en gezien het huidige klimaat voldoet dit prima lijkt me.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GijsHk
  • Laatst online: 01-06 17:43
Gisteren voor het eerst na 2.5 maand en 11K gereden kilometers de eerste 'echte storing'. Bij aankomst bij de Born wilde de kofferbak en achterportieren niet open, alleen de voorportieren.

Na het ontkoppelen van de laadkabel en instappen, vrijwel alle mogelijke storingen in beeld. Lane Assist, Adaptive Cruise, Auto Hold, niks werkte en alle lampjes waren aan. Auto was niet vooruit te krijgen. Bleef hangen in z'n P en kon met geen mogelijkheid in D, B of R gezet worden. Met de knop het contact een paar keer aan- en uit doen gaf geen verschil.

Uitgestapt, auto vergrendeld en een kwartiertje op de stoep naast de auto gewacht. Auto werkte daarna weer naar behoren alsof er niets aan de hand was geweest. Portieren gingen open, lampjes gingen uit. Rit van 150km gemaakt en vanochtend wederom 100km zonder problemen.

Maar baart me toch een beetje zorgen. Volgende week met de auto op vakantie en dan kan en wil je zoiets niet gebruiken. Iemand tips/ervaringen? Moet ik hiermee langs/naar de garage? Er is nu (voor zover ik kan beoordelen) niks meer van te zien/merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelKo
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 24-09-2023
Ík heb ff hulp nodig want ik voel me echt dom.
Al mijn velgen zijn beschadigd door stoepranden en ik heb zitten kloten wat ik kon maar ik krijg dat 'spiegels verstellen bij achteruit rijden' niet aan het werk.

Kan iemand mij in 'jip en janneke' (want ik heb dan blijkbaar nodig) helpen over hoe ik dat instel?

alvast dank,

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pinobigbird

Pinobigbird

doesn't share food!

MarcelKo schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 11:04:
Ík heb ff hulp nodig want ik voel me echt dom.
Al mijn velgen zijn beschadigd door stoepranden en ik heb zitten kloten wat ik kon maar ik krijg dat 'spiegels verstellen bij achteruit rijden' niet aan het werk.

Kan iemand mij in 'jip en janneke' (want ik heb dan blijkbaar nodig) helpen over hoe ik dat instel?

alvast dank,
Pinobigbird in "Het grote Cupra topic"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird

Pinobigbird

doesn't share food!

GijsHk schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 10:44:
[...] Iemand tips/ervaringen? Moet ik hiermee langs/naar de garage? Er is nu (voor zover ik kan beoordelen) niks meer van te zien/merken.
In dit topic, maar ook in het VW ID.x-topic ben ik dit wel eens tegengekomen. Het is een bekend probleem. Voor zover ik weet is het altijd weer hersteld zoals jij ook hebt gedaan: auto op slot en wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjen0707
  • Laatst online: 22-11-2023
Werkt dat met die spiegels? Ben wel benieuwd velgen nog heel maar toch wal handig om erop te hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Johndew
Tjen0707 schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 17:32:
[...]

Werkt dat met die spiegels? Ben wel benieuwd velgen nog heel maar toch wal handig om erop te hebben.
Instelling werkt bij mij wel alleen moet de schakelaar wel op de R blijven staan. Zodra het R lampje niet meer aanstaat doet hij het niet meer automatisch als je hem in zijn achteruit zet.

Zet je hem in zijn achteruit en zie je dan pas dat het lampje niet brand, kan je hem alsnog op de R zetten en dan gaat hij toch nog naar beneden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemonade
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-06 13:34
lemonade schreef op maandag 20 juni 2022 @ 06:56:
[...]

Deze week een diagnose afspraak staan hiervoor, zal de resultaten hier delen. Bij mij is wel alleen bij start opladen lijkt het.
Opgelost voor nu na wat reset werk bij de dealer, stonden een aantal (niet gerelateerde) laadpaal aarding storingen in.

Q3/4 werd een auto software update verwacht blijkbaar, we zullen het zien. Hoop op wat finetuning op zijn minst :)

PVOutput 15125 Wp op SE15k

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tjen0707
  • Laatst online: 22-11-2023
Johndew schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 19:00:
[...]

Instelling werkt bij mij wel alleen moet de schakelaar wel op de R blijven staan. Zodra het R lampje niet meer aanstaat doet hij het niet meer automatisch als je hem in zijn achteruit zet.

Zet je hem in zijn achteruit en zie je dan pas dat het lampje niet brand, kan je hem alsnog op de R zetten en dan gaat hij toch nog naar beneden.
Vind het gek dat je dat dus steeds handmatig moet doen. Want als ik achteruit rij en erna in de D zet dan moet ik weer aan dat knoppie draaien. En links kun je niet instellen merk ik, dat vind ik ook wel apart

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eddyd
Nerrion schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 14:53:
[...]

Ik gebruik het vooral op de snelweg. Ik vind het zelf in de stad gewoon niet zoveel meerwaarde hebben persoonlijk. Dus ik zou je aanraden het op de snelweg te proberen!
Vooral even een file zoeken, je hoeft dan gewoon niet alert te zijn op je voorganger en kan van de omgeving genieten... wel ff binnen de lijnen blijven maar lane assist gaat daar weer bij helpen (al heb ik daar geen ervaring mee). Ik ga er wel vanuit de de Ad.CC bij deze helemaal stopt en als men weer gaat rijden binnen x seconden de auto ook weer zelf wegrijdt net als bij de egolf ;-)

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• MueR

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dphP3Fq6mCyd_7LuPS7Vts-tDvo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iS6LNQGdTidxFG90axteCdQB.jpg?f=fotoalbum_large

Hij is er eindelijk *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jermaine
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:27
Zo te zien begint jouw kenteken met een N, de mijne met een P (later in het alfabet, right?) en ik rij er al sinds begin mei in. Wat een random logica bij onze vrienden van PON? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Jermaine schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 16:34:
Zo te zien begint jouw kenteken met een N, de mijne met een P (later in het alfabet, right?) en ik rij er al sinds begin mei in. Wat een random logica bij onze vrienden van PON? :?
2021 op kenteken gezet he..Maar breek me de bek niet open over de afhandeling tussen PON en Alphabet.

Nu nog even uitvinden waar de ODB plug zit, en hoe je in godesnaam een opgeslagen navigatiedoel wijzigt (ik had "gebruik positie" gedaan voor "Thuis", maar die kiest een straat verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snyder
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-05 15:37
meer mensen issues, met android auto na upgrade android 12 ?

krijg het draadloos niet meer gekoppeld...

Knowledge is my Weapon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerrion
Snyder schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 23:13:
meer mensen issues, met android auto na upgrade android 12 ?

krijg het draadloos niet meer gekoppeld...
Ik had wel ineens dat m'n telefoon idd draadloos niet meer geconnect was. Moest toen opnieuw connecten en sindsdien gaat het weer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSspike
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:05
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EEqoGyXEDY5IhR9RuoZMWNom_Uw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nN5KYLc9AJn125OpuxUUgpIV.jpg?f=fotoalbum_large

Gisterochtend werd ik getrakteerd op deze melding. Merkte niks aan de auto en gewoon naar het werk gereden. 9 uur later was de melding helaas nog niet verdwenen. Vanochtend nogmaals gecheckt en de melding is zowaar weer weg.

@Nerrion ik zie dat jij dezelfde melding(en) gehad hebt. Heb jij hier voor de werkplaats nog opgezocht? Zo ja, is daar wat uitgekomen? Ik zie het nog even aan, mocht de melding weer komen dan maar een afspraak maken..

O en afgelopen week werd ik ook getrakteerd op - - - snelheidsmeting al rijdend op de snelweg..ACC hield er mee op, kerstboomverlichting op het dashboard en zelfs geen KM stand meer (handig voor KM administratie :/ ). Dit was uit zichzelf weer opgelost 8 uur later..

Het ging zo goed de eerste 6000km... |:(

[ Voor 15% gewijzigd door PSspike op 15-07-2022 09:41 ]

Techneco Elga 4kW L/W-WP || 11,8 kWp PV (Fronius Symo 10kW, 20x280Wp + 19x325Wp) || Daikin L/L-WP 3MXM52N+1xFTXA42AW+2xFTXM20N || Atlantic Explorer v4 270L WPB || PVOutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nerrion
PSspike schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 09:37:
[Afbeelding]

Gisterochtend werd ik getrakteerd op deze melding. Merkte niks aan de auto en gewoon naar het werk gereden. 9 uur later was de melding helaas nog niet verdwenen. Vanochtend nogmaals gecheckt en de melding is zowaar weer weg.

@Nerrion ik zie dat jij dezelfde melding(en) gehad hebt. Heb jij hier voor de werkplaats nog opgezocht? Zo ja, is daar wat uitgekomen? Ik zie het nog even aan, mocht de melding weer komen dan maar een afspraak maken..

O en afgelopen week werd ik ook getrakteerd op - - - snelheidsmeting al rijdend op de snelweg..ACC hield er mee op, kerstboomverlichting op het dashboard en zelfs geen KM stand meer (handig voor KM administratie :/ ). Dit was uit zichzelf weer opgelost 8 uur later..

Yup heb de werkplaats opgezocht. De eerste keer omdat de auto voordat ik die melding kreeg volledig stopte op de snelweg. Ik vond het toen toch wat riskant om nog 1.5 uur door te rijden. Werkplaats deed een snelle scan en had wel een storing gevonden en gereset. 1 maand later een volledige scan laten doen door dealer, niks gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer

eisbaer

Zie signature

PSspike schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 09:37:

Mijn teller staat op 5900 km :|

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Disksoft
Disksoft schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 12:55:
Het begon na 1,5 week.auto 16 maart geleverd op 25 maart had ik de eerste storingen en zijn sindsdien niet meer weggegaan. Hij was al een keer eerder twee weken bij de dealer geweest, en nu dus bijna twee maanden. :?

Ze zijn er zo te zien wel actief mee bezig zover ik het kan herleiden uit de SoC en de range.
Hoop deze week op een positief bericht, maar ben bang dat ik die (nog) niet ga krijgen.
Vanmiddag mijn auto weer opgehaald, uiteindelijk is de camera achter de voorruit vervangen en de ABS module.
9 weken verder, laten we hopen dat het hiermee definitief is opgelost. d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lemonade
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-06 13:34
iOS 1.3.1 update! ‘Precondition failed’ opstart error lijkt eruit te zijn 🤞

PVOutput 15125 Wp op SE15k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snyder
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-05 15:37
Nerrion schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 08:58:
[...]

Ik had wel ineens dat m'n telefoon idd draadloos niet meer geconnect was. Moest toen opnieuw connecten en sindsdien gaat het weer goed.
hmmzzz, vanalles geprobeerd maar opnieuw connecten lukt niet meer, full link is niet beschikbaar. wel gewoon bluetooth e.d.

Knowledge is my Weapon

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Solaruser
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 31-03-2023
De Cupra Born is ondertussen vanuit de lease overgenomen. Het is een pittig te rijden auto die ook zeer goed voor een relaxte rijervaring kan zorgen. Vooral het automatisch afstand houden geeft een relaxte rijervaring, zeker in de file maar ook in het stadsverkeer. De stoelen bieden goede steun alhoewel ik wel de zitvlak kantel mogelijkheid van mijn oude Volvo V40 classic mis. De richtingaanwijzer mag wel iets minder luid klinken. De ruimte in de Born is zeer voldoende. Op de tweederde achterbank passen twee 24" vouwfietsen en is de hele kofferbak nog tot mijn beschikking. Na bijna 10.000 km, hoofdzakelijk snelweg kilometers,staat het gemiddelde verbruik op 16 kWh. Easee thuislader doet goed z'n werk. De mogelijkheid voor rechtstreeks opladen met de Jedlix app voor Cupra Born rijders is spoedig te verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dariuz
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 29-05 20:52
Is er inmiddels al iemand die een Essential geleverd gekregen heeft? Ben heel benieuwd, kan nergens ervaringen vinden. Die van mij komt in november.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• linuxpro
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-05 08:40
eisbaer schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 15:22:
Er is een android my cupra app versie 1.3.3.. Goede nieuws is dat alles nog werkt na installatie. Wat het verschil is met 1.3.2. heb ik nog niet kunnen ontdekken
Bij mij geeft ie ook niets nieuws weer behalve dat als ik naar wagentoestemmingen ga ik er eentje te zien krijg en vervolgens een Internal server error krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• linuxpro
Johndew schreef op maandag 11 juli 2022 @ 19:57:
[...]

Aaah zou dat het zijn? Ik ging er idd vanuit dat het erin zat omdat het ook op oplaadpad stond. Nou ja dan maar met snoertje.
Bedankt
Klopt, ik heb ook een bussiness en daar lijkt aller er op dat je draadloos kan laden maar haal het pad maar een weg waar je je telefoon op legt (zit in de 4 hoeken 'vast' maar trek je zo los) dan tref je een blind plastic plaatje aan ipv een lader. Ik ben aan het experimenteren om een uit een losse draadloze lader het laadgedeelte te halen en dat achter de pad te plakken. Laad wel (usb-c stekkertje gebruikt) maar de telefoon wordt erg warm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• linuxpro
Is er iemand die weet hoe dat imo irritante 'ik ga uit als je de auto uitstapt' uit kan zetten. Ik rij met bijv. mijn kids en als ik even uitstap zou ik willen dat de auto gewoon 'aan' blijft en niet de multimedia en airco er mee stoppen. Ik zou het prima vinden om de auto alleen met de knop aan/uit te zetten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• OneLeggedIdiot
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 10-04-2024
Na heel veel geduld te hebben, eindelijk nuttige info gekregen. Productieweek 36, levering rond half tot eind oktober. Mijn Cupra Leon ST PHEV besteld op 30/09/2021. Dus 13 maanden levertermijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim.vbeek
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 11-07-2024
Gisteren voor het eerst na 2.5 maand en 11K gereden kilometers de eerste 'echte storing'. Bij aankomst bij de Born wilde de kofferbak en achterportieren niet open, alleen de voorportieren.

Na het ontkoppelen van de laadkabel en instappen, vrijwel alle mogelijke storingen in beeld. Lane Assist, Adaptive Cruise, Auto Hold, niks werkte en alle lampjes waren aan. Auto was niet vooruit te krijgen. Bleef hangen in z'n P en kon met geen mogelijkheid in D, B of R gezet worden. Met de knop het contact een paar keer aan- en uit doen gaf geen verschil.

Uitgestapt, auto vergrendeld en een kwartiertje op de stoep naast de auto gewacht. Auto werkte daarna weer naar behoren alsof er niets aan de hand was geweest. Portieren gingen open, lampjes gingen uit. Rit van 150km gemaakt en vanochtend wederom 100km zonder problemen.

Maar baart me toch een beetje zorgen. Volgende week met de auto op vakantie en dan kan en wil je zoiets niet gebruiken. Iemand tips/ervaringen? Moet ik hiermee langs/naar de garage? Er is nu (voor zover ik kan beoordelen) niks meer van te zien/merken.
Ik heb exact deze kuren 1,5 maand geleden ook gehad. Sindsdien ongeveer 3000km gereden en geen problemen meer gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VVeld
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 23-01 16:40

Hier ook 2 keer voorgekomen. Gisteren nog. Allebei de keren was ik aan het voorverkoelen en vergeten te stoppen toen ik in de auto stapte. Uiteindelijk ook 15 min wachten en toen weer auto ingestapt en toen was alles weer ok. Ben een week in Zweden geweest zonder problemen. Ik heb de auto al 7 maanden en voor de rest geen issues. Een afspraak krijg je niet meer zo snel bij de garage en dan kunnen ze het al niet eens reproduceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Disksoft
linuxpro schreef op maandag 18 juli 2022 @ 10:11:
Is er iemand die weet hoe dat imo irritante 'ik ga uit als je de auto uitstapt' uit kan zetten. Ik rij met bijv. mijn kids en als ik even uitstap zou ik willen dat de auto gewoon 'aan' blijft en niet de multimedia en airco er mee stoppen. Ik zou het prima vinden om de auto alleen met de knop aan/uit te zetten.
Dit is uit te schakelen via Obdeleven
Control Unit: 19 Gateway > Adaptation > Occupant detection > DriverSBE_OUT op False zetten.

De auto gaat wel uit als je hem op slot doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johndew
Disksoft schreef op maandag 18 juli 2022 @ 18:29:
[...]

Control Unit: 19 Gateway > Adaptation > Occupant detection > DriverSBE_OUT op False zetten.

Ik lees veel over OBDeleven maar hoe werkt dit precies?
Wat ik weet is dat het voor ongeveer 50 euro te koop is maar moet je dan met ``credits``functies aan of uit zetten en wat betaal je dan weer voor de credits?
En heeft zo`n aanpassing geen effect op je garantie? Ik heb namelijk met een Mercedes wel eens software willen laten aanpassen maar dan zou mijn fabrieks garantie vervallen zodra ze dit zouden constateren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eisbaer

eisbaer

Zie signature

Johndew schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 08:03:
[...]

Ik lees veel over OBDeleven maar hoe werkt dit precies?
Wat ik weet is dat het voor ongeveer 50 euro te koop is maar moet je dan met ``credits``functies aan of uit zetten en wat betaal je dan weer voor de credits?
En heeft zo`n aanpassing geen effect op je garantie? Ik heb namelijk met een Mercedes wel eens software willen laten aanpassen maar dan zou mijn fabrieks garantie vervallen zodra ze dit zouden constateren.
Voor 50 euro heb je de dongle waarmee je kunt uitlezen en foutmeldingen wissen. Als je ook insteIlingen wilt wijzigen dan heb je daarnaast een pro plan nodig a 50 euro per jaar. Ik heb bijvoorbeeld de “Next generation Obd eleven pro pack” zoals het op de website heet. Was 105 euro, pro plan is 1 jaar geldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VW-Bart
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Zijn er hier ook al mensen die met hun OBD Eleven tweaks voor anderen doen? (Regio Arnhem-Boxmeer) Tegen kleine vergoeding natuurlijk. Ik twijfel of het kopen zelf op lange termijn wel zin heeft, heb ook al een vcds kabel (clone) waar ik prima mee vooruit kan op de ‘normale’ auto’s. Lijkt me dat je een paar dingen aanpast, en er daarna weinig meer aan hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• linuxpro
Disksoft schreef op maandag 18 juli 2022 @ 18:29:
[...]

Dat klinkt goed, kan jij dat voor mij doen als ik langs zou rijden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• linuxpro
eisbaer schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 09:44:
[...]
Voor 50 euro heb je de dongle waarmee je kunt uitlezen en foutmeldingen wissen. Als je ook insteIlingen wilt wijzigen dan heb je daarnaast een pro plan nodig a 50 euro per jaar. Ik heb bijvoorbeeld de “Next generation Obd eleven pro pack” zoals het op de website heet. Was 105 euro, pro plan is 1 jaar geldig.
Ik begreep alleen wel dat de iphone versie (veel) minder opties heeft dan de andoid. Als ik op de site kijk zie ik dat de iphone versie ook de cupra born niet ondersteund...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hapkoek
  • Laatst online: 01-06 22:53
Hoi allen,

Weet iemand al iets of er een trekhaak beschikbaar is of komt voor de Cupra?
Ik zie tot nu toe alleen een trekhaak waar een fietsdrager op kan. Maar hier kan niet echt iets mee getrokken worden. (Gaat in mijn geval om een bootje)

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dariuz
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 29-05 20:52
Hapkoek schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 12:02:
Hoi allen,

Weet iemand al iets of er een trekhaak beschikbaar is of komt voor de Cupra?
Ik zie tot nu toe alleen een trekhaak waar een fietsdrager op kan. Maar hier kan niet echt iets mee getrokken worden. (Gaat in mijn geval om een bootje)

Alvast bedankt!
De Born mag helaas niets trekken, je kunt er inderdaad wel fietsen op kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer

eisbaer

Zie signature

linuxpro schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 11:51:
[...]

Ik begreep alleen wel dat de iphone versie (veel) minder opties heeft dan de andoid. Als ik op de site kijk zie ik dat de iphone versie ook de cupra born niet ondersteund...
Waar zie je dat precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hapkoek
  • Laatst online: 01-06 22:53
Dariuz schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 12:09:
[...]

De Born mag helaas niets trekken, je kunt er inderdaad wel fietsen op kwijt.
Dat is jammer.. Bedankt voor je reactie!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HuilieHuilie
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 06-12-2024
Ik denk dat iedereen dit wel weet, maar voor degene die het niet weten. Als je het "rear" knopje van de ramen ingedrukt houdt gaat deze knipperen. Als je dan met 1 van de 2 bedienknoppen het raam naar beneden doet, gaan alle ramen tegelijk open. Andersom werkt ook.

Misschien handig met dit warme weer.

[ Voor 0% gewijzigd door HuilieHuilie op 19-07-2022 14:09 . Reden: interpunctie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johndew
eisbaer schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 09:44:
[...]
En van het garantie verhaal is niets bekend bij jouw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer

eisbaer

Zie signature

HuilieHuilie schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 14:09:
Ik denk dat iedereen dit wel weet, maar voor degene die het niet weten. Als je het "rear" knopje van de ramen ingedrukt houdt gaat deze knipperen. Als je dan met 1 van de 2 bedienknoppen het raam naar beneden doet, gaan alle ramen tegelijk open. Andersom werkt ook.

Misschien handig met dit warme weer.
Ik doe dat met de afstandsbediening. Zal dat knopje ook eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ed!
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01-06 23:54

Ed!

Hallo allemaal,

Sinds vandaag merk ik dat de auto uit het niets ineens hard gaat blazen. Het lijkt wel alsof hij de accu aan het koelen is (de auto is niet aan het laden). Het is vandaag natuurlijk warm weer, maar de auto maakt wel erg veel lawaai met daarbij ook een hoge pieptoon. Het ontgrendelen en vergrendelen van de auto zorgt ervoor dat de ventilator rustig gaat draaien en de pieptoon verdwijnt.

Hebben meer mensen hier last van?

Cupra one Adrenaline
Tot nu toe 12500 km probleemloos

[ Voor 8% gewijzigd door Ed! op 19-07-2022 16:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kaanmijo

kaanmijo

Picobello B.V.

Ed! schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 16:35:
Hallo allemaal,

Sinds vandaag merk ik dat de auto uit het niets ineens hard gaat blazen. Het lijkt wel alsof hij de accu aan het koelen is (de auto is niet aan het laden). Het is vandaag natuurlijk warm weer, maar de auto maakt wel erg veel lawaai met daarbij ook een hoge pieptoon. Het ontgrendelen en vergrendelen van de auto zorgt ervoor dat de ventilator rustig gaat draaien en de pieptoon verdwijnt.

Cupra one Adrenaline
Lijkt met niet heel raar toch? Het is 40 graden, dat ding moet ook afkoelen na een ritje, zoals je zelf al zegt. Denk niet dat dit iets is waar je “last van hebt”, maar meer normaal gedrag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MueR

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Ed! schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 16:35:
Hallo allemaal,

Cupra one Adrenaline
Bij ons op kantoor stond een heel rijtje autos (Kia EV6, Teslas en mijn Cupra) te blazen. Volgens een van de tesla rijders kreeg hij een melding dat er een overheat in de cockpit was, dus daarom ging het ding staan koelen. Zal bij de KIA en Cupra ook wel zo zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ed!
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01-06 23:54

Ed!

Top, erg bedankt!
Pagina: 1 ... 38 ... 100 Laatste

Let op:
Voor de mensen met een Born in "offline modus":
Je moet zekering F19 in de zekeringenkast linksonder je stuur er even uit halen terwijl je auto uit staat (dus niet eerst op de rem trappen). Zie deze post van Pinobigbird voor het schema van de zekeringen.