I declare myself to be in physical and mental condition to view sexually explicit adult-oriented material without psychological damage to myself
Ik zie het... bij mij is die alleen maar trager geworden

Ik heb de Born (performance one) ook besteld bij de LM. Hoop dat ik geen verkeerde keuze heb gemaakt.
@ app problemen: dat had de e-golf ook in het begin. Denk je dat de Vw groep er wat geleerd heeft….??
Nostalgie: Gigabyte DS4, E8400, Asus x1900xt, Corsair TWIN2X4096-6400C4DHX, 1x Intel X25-M, 2x Maxtor SATAII 250Gb, 1x Seagate 750 Gb
Wat is de status nu?Robert14359 schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 22:19:
Mn eerste echte storing linker lamp dus uit, iemand bekend mee of een oplossing?
Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3
Anoniem: 1528844
Nog maar even niet doen dus die update.
Lampunit niet op voorraad is besteld en afspraak staat op 5 -7-2022 bij de Koning in Rotterdam
Is de update voor een iphone wel aan te raden of beter ook even wachten?eisbaer schreef op maandag 27 juni 2022 @ 19:11:
Er is een update van de my Cupra app 1.3.0 voor Android. Deze crasht direct na opstarten bij mij. Cache legen, reboot helpt niet.
[Afbeelding]
op service, terughaal acties en dat dealers daardoor lang zelf bezig zijn of dat PON heel veel vraagt aan bewijs, test inspanning voor dat expertise vanuit PON wordt ingezet. Weet iemand hoe dit zit...
Ik spraak gisteren toevallig (Niet dus) een Born rijder die auto na vele problemen via dealer bij PON was geweest en na terugkomst geen storingen meer heeft ervaren. Maar wat zegt dit..en het zal ook zo zijn dat niet alles het zelfde is, qua oorzaak en oplossing.
Van de week maar eens contact opnemen met dealer in Vallei regio wat de opties zijn en hoe het ervoor staat.
Ik heb een van de eerste auto’s die geleverd zijn via een Duitse dealer gekocht.eddyd schreef op maandag 27 juni 2022 @ 21:11:
Rijden er ook mensen rond zonder problemen?? Haha.
Ik heb de Born (performance one) ook besteld bij de LM. Hoop dat ik geen verkeerde keuze heb gemaakt.
@ app problemen: dat had de e-golf ook in het begin. Denk je dat de Vw groep er wat geleerd heeft….??
Een Copper one met alles erop en eraan..
(Even afkloppen) maar afgezien van een krakkemikkige app werkt alles zoals het hoord.
Met de OBDeleven wel wat oude meldingen gezien maar dat waren gelukkig random meldingen.
Hopelijk blijft het zo.. vind het nog steeds een heerlijke wagen.
Die is bij mij ook vervangen. Sindsdien geen probleem meer.Robert14359 schreef op maandag 27 juni 2022 @ 21:58:
[...]
Lampunit niet op voorraad is besteld en afspraak staat op 5 -7-2022 bij de Koning in Rotterdam
Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3
Er staat vanochtend een 1.3.1 versie in de App Store. Deze start wel op maar als je op klimatiseren klikt dan crasht ie alsnog. Op naar 1.3.2eisbaer schreef op maandag 27 juni 2022 @ 19:11:
Er is een update van de my Cupra app 1.3.0 voor Android. Deze crasht direct na opstarten bij mij. Cache legen, reboot helpt niet.
Hier inmiddels 9.000 km op de teller zonder een enkele foutmelding..eddyd schreef op maandag 27 juni 2022 @ 21:11:
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Mijn grootste probleem is nog steeds dat ik geen override kan doen als ik in een zone ben van een schema voor laden.
Display staat nog op routine, zonder weergave van laadvoortgang, maar hij laad nu wel.
Denk dat ik alle automatiseringen er maar helemaal uit knikker. Binnenkort worden de laadpalen toch LB en afhankelijk van opbrengst zonnepanelen op werk. Voor de rest is het toch naar 80 procent, tenzij anders aangegeven.
19000 op de teller sinds 17feb, tot op heden nog zonder problemen op weg. Heb een copper one en ben ook zeer te spreken over het actieradius, nu ongeveer 370 echte kilometers als hij vol is.eddyd schreef op maandag 27 juni 2022 @ 21:11:
#klopklopafkloppen
Weliswaar copper one editions… dus wordt nog spannend voor mij! Haha
Nee maar ik ga er maar vanuit dat de auto goed functioneert als ik m krijg. Nog afwachten wanneer…….
Nostalgie: Gigabyte DS4, E8400, Asus x1900xt, Corsair TWIN2X4096-6400C4DHX, 1x Intel X25-M, 2x Maxtor SATAII 250Gb, 1x Seagate 750 Gb
Techneco Elga 4kW L/W-WP || 11,8 kWp PV (Fronius Symo 10kW, 20x280Wp + 19x325Wp) || Daikin L/L-WP 3MXM52N+1xFTXA42AW+2xFTXM20N || Atlantic Explorer v4 270L WPB || PVOutput
Hij rijdt verder geweldig en ook goede wegligging.
Jammer dat hij tov vele saaiere ev's niet net ff wat sneller is. Gewoon bijna niet voorbij een kia niro komen is toch jammer.... en tesla's en volvo's zijn niet bij te houden..... zijn uiterlijk schept hogere verwachtingen wat mij betreft.....
Gisteren mijn nieuwe Copper One opgehaald in Leusden en idd, ook met defect achteruitrijcamera.PSspike schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 19:41:
Ook hier een prima functionerende Copper One, afgezien de achteruitrijcamera die bij aflevering al defect was...en nog steeds is. Het goede nieuws is, afspraak bij de Seat dealer staat 🙂
Heb de zekering ervoor (#21 in zekeringkastje links onder stuur) eruit gehaald, terug erin geprikt (dus geen nieuwe!) en....... tadaaa achteruitrijcamera werkt weer!
Tip met dank aan de UK ID.3 forum.
@Loane1975 Voor 't geval jouw achteruitrijcamera nogsteeds zwart beeld geeft.
[ Voor 6% gewijzigd door GenjiBlade op 29-06-2022 09:40 ]
haha tnx voor de tip. Gisteren net bij de garage geweest, na 1.45 uur zoeken hebben ze uiteindelijk de accupoolklemmen losgehaald en klaarGenjiBlade schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 09:30:
[...]
Gisteren mijn nieuwe Copper One opgehaald in Leusden en idd, ook met defect achteruitrijcamera.
Heb de zekering ervoor (#21 in zekeringkastje links onder stuur) eruit gehaald, terug erin geprikt (dus geen nieuwe!) en....... tadaaa achteruitrijcamera werkt weer!
Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt
Oftewel in mijn geval iets meer dan 22 euro bruto per maand voor het panorama dak / AR / 1" grotere velgen?
Als je de 22 euro bruto per maand kan missen, zou ik het doen. Ik vind persoonlijk de AR hud heel prettig.eddyd schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 14:12:
@ Copper one rijders: Vinden jullie de meerprijs voor de Copper one (tov Performance) het waard?
Oftewel in mijn geval iets meer dan 22 euro bruto per maand voor het panorama dak / AR / 1" grotere velgen?
Ik vind van wel. De velgen maken het af, de AR is een leuke toevoeging (al werkt het niet icm Waze dus mis ik het wel) en het panoramadak geeft extra licht. Voor 22 eu bruto zou ik het wel weten.eddyd schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 14:12:
@ Copper one rijders: Vinden jullie de meerprijs voor de Copper one (tov Performance) het waard?
AR kan ik niet scherp zien, te weinig instel mogelijkheden. EN die grotere velgen, maak mij alleen maar zorgen dat ik die kapot rij op een stoeprand.
Het extra licht is ook erg fijn
Dus momenteel een fossiele auto terwijl ze ermee bezig zijn. Ik was alweer vergeten hoe ik moest koppelen en schakelen
I declare myself to be in physical and mental condition to view sexually explicit adult-oriented material without psychological damage to myself
Ik zat vorige week met dezelfde vraag en heb voor een Copper gekozen. Ik kan het geld missen en na overleg met m’n vriendin hebben we gewoon gezegd “fuck it, dan maar de dikste versie”. Ik vind gadgets leuk, dus de HUD was al iets wat ik wilde. Het glazen dak vind ik fantastisch mooi en de blauwe stoelen (de performance stoelen zijn grijs) passen goed bij de blauwe lak die ik heb gekozen.eddyd schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 14:12:
Kun je het geld missen? Doen!
Spro schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 19:28:
[Afbeelding]
Er lijkt zowaar iets bij gekomen te zijn in de app…
Wouw, hoe geniaal! Revolutionair, hoe doen ze het? Dat belooft veel goeds voor de toekomst! /s
Dat is echt de beste verbetering in het afgelopen jaar!
Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
Niet zo moeilijk om de beste verbetering te zijn als het de enige is…Pinobigbird schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 19:49:
[...]
![]()
Wouw, hoe geniaal! Revolutionair, hoe doen ze het? Dat belooft veel goeds voor de toekomst! /s
Dat is echt de beste verbetering in het afgelopen jaar!
Je gaf mij ff hoopGenjiBlade schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 09:30:
[...]
Gisteren mijn nieuwe Copper One opgehaald in Leusden en idd, ook met defect achteruitrijcamera.
Daarnaast vandaag sinds maanden weer eens aan de snellader moeten hangen, eindelijk 130kW aangetikt.
:strip_exif()/f/image/tfhlc5HLoY3WvahPwHOvdb5V.jpg?f=fotoalbum_large)
Echter na +/- 5 minuten kakte de snelheid vrij absurd in tot 48kW. Te warme accu oid? Ik zat nog ruim onder de 30% accu capaciteit namelijk. <50kW laden hoort toch pas vanaf zo'n 70% accu op te treden? En dan nog zakt het normaal geleidelijk. Vreemde gewaarwording iig.
[ Voor 31% gewijzigd door PSspike op 29-06-2022 20:37 ]
Techneco Elga 4kW L/W-WP || 11,8 kWp PV (Fronius Symo 10kW, 20x280Wp + 19x325Wp) || Daikin L/L-WP 3MXM52N+1xFTXA42AW+2xFTXM20N || Atlantic Explorer v4 270L WPB || PVOutput
1.3.0 werkt voor mij op ios (iphone 12 pro, ios 15.5)lemonade schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 21:32:
1.3.0 op iOS start nog steeds niet op hier.. Precondition failed.. is dit daadwerkelijk bij iemand weg?
Ik heb de Copper Edition One, moet dit nog komen? Of zit dit niet in de One edities?
Vandaag dan toch een eerste storing: beide displays staan op zwart na het opstarten. Alleen een gele alarm driehoek op links op het kleine display. Rechts op het kleine display brand de rij iconen wel. Auto rijdt normaal, je weet alleen niet hoe hard je rijd.
Morgen maar even naar de garage voor uitlezen en een oplossing, of zou die het morgen toch ineens weer doen? Iemand het zelfde meegemaakt? Tip? Vandaag de auto wel door de wasstraat geweest maar alles deed het toen nog. Wel de hele middag deuren en achterklep open gehad om randen te drogen en de kleine krasjes weg te poetsen.
Update twee: De service medewerker van Huiskes Kokkeler in Hengelo heeft het probleem in twee minuten verholpen. Hij heeft de start knop, op de stuurkolom, ingedrukt en daarna 15 seconden de knop op het grote scherm ingedrukt. Zo schijn je het systeem te resetten. Kon ik niet in het instructie boekje vinden maar handig om te weten.
[ Voor 20% gewijzigd door Solaruser op 30-06-2022 16:43 . Reden: aanvulling topic. ]
Dit zat ook al in de oude versies van de app, maar helaas geen meldingen dat hij klaar is met laden, dat heb ik uiteindelijk via Tronity.Spro schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 19:28:
[Afbeelding]
Zit niet in de One edities. Staan wat posts over eerder in dit topic. Ietwat teleurstellend...mitchellt schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 22:54:
In de App Store zie ik ook foto’s waarbij je vanaf de app navigatie opdrachten naar de auto kan sturen, deuren open en dicht doen.
Ik heb de Copper Edition One, moet dit nog komen? Of zit dit niet in de One edities?
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
En op meer zou ik ook niet rekenen. Ik heb een uitgebreide mail gestuurd met zaken die ik mis en wel zou verwachten (ook door info op sites van Cupra zelf), zoals zien waar je auto staat en route vooraf thuis inplannen, al of niet met laadstops. Het resultaat is een knip- en plak antwoord, waarbij vragen met omweg worden beantwoord en eigenlijk wordt gezegd: je mist hardware, j krijgt gratis langer Connect, live with it.Spro schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 19:50:
[...]
Niet zo moeilijk om de beste verbetering te zijn als het de enige is…
"Hartelijk dank voor uw e-mail.
Is het in de toekomst mogelijk om naast de hoofdgebruiker een gastgebruiker te koppelen in de Born?
In de CUPRA Born uitvoeringen die geproduceerd zijn vanaf maart 2022 is het mogelijk om meerdere gebruikers te koppelen in de auto. Het koppelen van meerdere gebruikers is niet beschikbaar op de huidige en reeds geleverde Born. Op de huidige Born is en blijft het koppelen van slechts 1 gebruiker van de CONNECT diensten mogelijk.
Waarom zijn er met mijn CUPRA Born One minder online diensten beschikbaar dan met de nieuwere uitvoeringen van de Born?
De nieuwe uitvoeringen van de CUPRA Born hebben naast andere software ook andere hardware waardoor er extra functies toegevoegd kunnen worden. Met de nieuwe uitvoeringen van de Born beschik je over 3 jaar gratis CUPRA CONNECT terwijl je met de One uitvoeringen 10 jaar gratis gebruik kan maken van de beschikbare CUPRA CONNECT online diensten.
Ik kan geen gebruik maken van webradio, ik zie de melding: 'Webradio niet beschikbaar. Breng eerst een wifi verbinding tot stand alstublieft.' en nu?
Voor webradio heb je een eigen internet verbinding nodig via een hotspot verbinding van je eigen telefoon of een data abonnement op de simkaart in je auto via Cubic Telecom. Meer informatie over een data abonnement van Cubic Telecom vind je via seat.cubictelecom.com/nl. Webradio valt niet onder het gebruik van CUPRA CONNECT, waar de overige online diensten, zoals online verkeersinformatie, wel onder vallen.
Voor verdere vragen verwijs ik u naar je instructieboekje en jouw dealer. De dealer kijkt graag met je mee met betrekking tot de technische vragen."
Betreft dit een One-model?Spro schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 19:28:
[Afbeelding]
Helaas niet. Ik heb weinig keus. Dit was namelijk een aanbieding van een cupra born die het bedrijf reeds had staan. Anders paste hij niet in mijn budget.M@cer schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 11:47:
Wij krijgen straks ook een E-208 naast de Cupra Born, maar bij de proefrit van de E-208 waren de speakers zeker niet beter dan die uit de Cupra.. Zit in de versie die je wilt leasen van de Cupra niet de Beats spreakerset?
Dank jullie wel voor de feedback. Ondanks iedereen eigenlijk zegt: doen heb ik het toch niet gedaankaanmijo schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 18:42:
[...]
Ik zat vorige week met dezelfde vraag en heb voor een Copper gekozen. Ik kan het geld missen en na overleg met m’n vriendin hebben we gewoon gezegd “fuck it, dan maar de dikste versie”. Ik vind gadgets leuk, dus de HUD was al iets wat ik wilde. Het glazen dak vind ik fantastisch mooi en de blauwe stoelen (de performance stoelen zijn grijs) passen goed bij de blauwe lak die ik heb gekozen.
Kun je het geld missen? Doen!

Het panorama dak is niet iets wat ik nodig denk te hebben en de rest is niet echt bijzonder qua extra’s. Ik zal maar nooit in een copper gaan zitten dat ik mezelf voor mijn kop sla.

Uiteraard kan datBatsiaan schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 10:58:
Hoi allemaal. Ik kan via werk waarschijnlijk net binnen mijn budget een Cupra born business editie leasen. Ik wilde in eerste instantie een peugeot e208 maar krijg met de cupra zo te zien wat meer waar voor mijn geld. Nou las ik dat de speakers niet hele denderende reviews krijgen. Ik vroeg me af of je dat zelf nog kan modden in een lease auto op een manier dat ik het op het eind gewoon weer zonder schade kan terug veranderen. In mijn eigen auto had ik een losse sub onder de stoel liggen bijvoorbeeld.
Echt zo teleurstellend.MacroMind schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 12:19:
[...]
En op meer zou ik ook niet rekenen. Ik heb een uitgebreide mail gestuurd met zaken die ik mis en wel zou verwachten (ook door info op sites van Cupra zelf), zoals zien waar je auto staat en route vooraf thuis inplannen, al of niet met laadstops. Het resultaat is een knip- en plak antwoord, waarbij vragen met omweg worden beantwoord en eigenlijk wordt gezegd: je mist hardware, j krijgt gratis langer Connect, live with it.
"Hartelijk dank voor uw e-mail.
Is het in de toekomst mogelijk om naast de hoofdgebruiker een gastgebruiker te koppelen in de Born?
In de CUPRA Born uitvoeringen die geproduceerd zijn vanaf maart 2022 is het mogelijk om meerdere gebruikers te koppelen in de auto. Het koppelen van meerdere gebruikers is niet beschikbaar op de huidige en reeds geleverde Born. Op de huidige Born is en blijft het koppelen van slechts 1 gebruiker van de CONNECT diensten mogelijk.
Waarom zijn er met mijn CUPRA Born One minder online diensten beschikbaar dan met de nieuwere uitvoeringen van de Born?
De nieuwe uitvoeringen van de CUPRA Born hebben naast andere software ook andere hardware waardoor er extra functies toegevoegd kunnen worden. Met de nieuwe uitvoeringen van de Born beschik je over 3 jaar gratis CUPRA CONNECT terwijl je met de One uitvoeringen 10 jaar gratis gebruik kan maken van de beschikbare CUPRA CONNECT online diensten.
Ik kan geen gebruik maken van webradio, ik zie de melding: 'Webradio niet beschikbaar. Breng eerst een wifi verbinding tot stand alstublieft.' en nu?
Voor webradio heb je een eigen internet verbinding nodig via een hotspot verbinding van je eigen telefoon of een data abonnement op de simkaart in je auto via Cubic Telecom. Meer informatie over een data abonnement van Cubic Telecom vind je via seat.cubictelecom.com/nl. Webradio valt niet onder het gebruik van CUPRA CONNECT, waar de overige online diensten, zoals online verkeersinformatie, wel onder vallen.
Voor verdere vragen verwijs ik u naar je instructieboekje en jouw dealer. De dealer kijkt graag met je mee met betrekking tot de technische vragen."
I haven’t slept for three days, because that would be too long.
Geen idee levertijd maar bij mijn dealer staat er 1 zgan te koop.miicker schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 17:59:
Mijn zwager wil binnenkort een Formentor bestellen, iemand enig idee wat nu ongeveer de levertijden zijn?
https://www.derooyautos.n...g6_automaat-business.html
Hij gaat hem leasen, dus dat is geen optie.Robert14359 schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 19:56:
[...]
Geen idee levertijd maar bij mijn dealer staat er 1 zgan te koop.
https://www.derooyautos.n...g6_automaat-business.html
I haven’t slept for three days, because that would be too long.
Vergeet de geluidisolerende voorruit op de Copper Edition niet.eddyd schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 15:44:
[...]
Dank jullie wel voor de feedback. Ondanks iedereen eigenlijk zegt: doen heb ik het toch niet gedaanhaha
Het panorama dak is niet iets wat ik nodig denk te hebben en de rest is niet echt bijzonder qua extra’s. Ik zal maar nooit in een copper gaan zitten dat ik mezelf voor mijn kop sla.
Ik heb zelf ook een Copper Edition One, maar ook alleen maar omdat die precies in m'n leasebudget paste. De AR in de HUD vind ik nog wel de meest waardevolle toevoeging. En op m'n Glacial White vind ik het zwarte glazen dak een mooie combi.
Als ik een Performance One had moeten nemen i.v.m. het budget had ik dat óók prima gevonden, maar dan wel in het Aurora Blue.
Echt, PON, ** Knip, pieeeeeep
[ Voor 6% gewijzigd door Taro op 02-07-2022 08:03 ]
Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.
Herkenbaar. Nadat de bestelling gedaan is start het grote stilzwijgen.MueR schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 23:21:
Nadat ik woensdag iemand bij de leasemaatschappij door de telefoon heb getrokken (ze zouden vandaag leveren).. Heb ik EINDELIJK een leverdatum gekregen. 14 juli. En een dag later komt er een mailtje (donderdag dus) dat PON gisteren of vandaag mn bedrijf zou bellen om de levering te regelen. Niks.
Echt, PON, stel ** Knip **
[ Voor 3% gewijzigd door Taro op 02-07-2022 08:04 ]
Kan iemand mij vertellen hoe het nu precies zit bij de modellen? Ik zie op Facebook ook iemand die in november een One editie geleverd krijgt, maar dit kan toch helemaal niet als ik Cupra moet geloven?
Ik heb ook een one versie besteld. Dat scheelde behoorlijk veel met de nieuwe modellen. Deze auto’s staan hoogst waarschijnlijk al op een parkeerplaats hier in NL.kaanmijo schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 16:29:
Ik snap even iets niet: ik zat net nog eens mijn leaseovereenkomst te lezen die ik afgelopen week getekend heb, en daar staat in dat ik voor de Copper Edition One ben gegaan. Nu heb ik een aantal weken terug een proefrit gedaan bij Cupra zelf, en die zeggen dat de One’s niet eens meer worden gemaakt.
Kan iemand mij vertellen hoe het nu precies zit bij de modellen? Ik zie op Facebook ook iemand die in november een One editie geleverd krijgt, maar dit kan toch helemaal niet als ik Cupra moet geloven?
Probleem is juist dat ik beslist geen One wil. Nadat de Cupra man had verteld dat ze ze niet meer maken was ik er vanuit gegaan dat ik gewoon een non-One kreeg (helemaal met de levertijd van 24 weken), dus ik ga maandag maar eens bellen hoe het nu precies ziteddyd schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 21:14:
[...]
Ik heb ook een one versie besteld. Dat scheelde behoorlijk veel met de nieuwe modellen. Deze auto’s staan hoogst waarschijnlijk al op een parkeerplaats hier in NL.
Het zou leuk zijn als ze per ongeluk de nieuwe leveren, vind ik helemaaaaal niet erg!kaanmijo schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 22:08:
[...]
Probleem is juist dat ik beslist geen One wil. Nadat de Cupra man had verteld dat ze ze niet meer maken was ik er vanuit gegaan dat ik gewoon een non-One kreeg (helemaal met de levertijd van 24 weken), dus ik ga maandag maar eens bellen hoe het nu precies zit

Door gewoon zelf die achter speaker set erin te knallen?
Ja die werkt gewoon op de Bornlinuxpro schreef op maandag 4 juli 2022 @ 12:39:
Heeft er iemand ervaring met de Next Generation OBDeleven ? Ik wil die aanschaffen omdat de oudere versie alleen op android werkt. Ik zou mijn Cupra Born er mee willen uitlezen en programmeren.
Een troost, mijn auto staat vandaag al 45 dagen bij de dealer/pon.w0ndersp00n schreef op maandag 4 juli 2022 @ 17:50:
Heb m’n Born gelukkig terug. Wel jammer dat hij 5 dagen bij de dealer moest staan. Geen idee wat ze precies hebben gedaan. “Een softwarematige aanpassing en een bus reset” en daarna was het probleem opgelost. Klinkt alsof de melding gewoon gewist is. Maar goed, ben blij dat ik niet nog een keer 100km in een Fabia moet afleggen.
45 days and counting…
Hij staat bijna langer bij de dealer/pon dan ik hem zelf heb gereden
Keurig vervangende auto mee gekregen.
[ Voor 13% gewijzigd door Robert14359 op 04-07-2022 22:32 ]
Iemand nog een idee om sneller een Born (*nieuw) te krijgen?
-= Very annoying forum person =-
Hier moest ik toch wel even om lachen
Je kan beter vragen: zijn er klanten van PON die dit niét zo ervaren.
2.4 voor de MY22 modellen of ook de One versies?Robert14359 schreef op maandag 4 juli 2022 @ 22:31:
Vandaag Cupra weggebracht ivm linkerkoplamp storing, moet nieuwe unit in meteen gevraagd om update 2.4 maar deze worden zeer langzaam uitgerold werd mij verteld in augustus september helaas.
Keurig vervangende auto mee gekregen.
Wat voor vervangende auto kreeg je eigenlijk mee?
Geen Born maar een Leon ST waar ik op aan het wachten ben sinds september 2021.master_viper schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 12:12:
Inmiddels al bijna 6 maand wachtende op een Business + en na een keer of 5 uitstel inmiddels ook de 6e keer uitstel binnen. Vind de communicatie vanuit Cupra echt bizar onder de maat. Helaas moet ik continue er zelf achteraan om de status op te vragen. Ervaren meer mensen dit?
Iemand nog een idee om sneller een Born (*nieuw) te krijgen?
Ik stuur bijna tweewekelijks een mail naar mijn dealer, heb contact opgenomen met de importeur (D'ieteren) en een mail naar het contactcenter in Spanje, maar de communicatie trekt op geen hol. Dealer zegt geen communicatie te krijgen van de importeur, importeur claimt geen info te krijgen van Spanje, en Spanje stuurt je wandelen naar de dealer.
Uit frustratie een bericht gestuurd naar Mister Griffiths via LinkedIn om te klagen over de communicatie. Twee dagen later telefoon van D'ieteren dat de productie gepland staat voor Q4. Gemaild naar de dealer om te zeggen dat ze de boel mogen annuleren want dat ik niet ga wachten tot volgend jaar. Een paar dagen later een mail van de dealer met de mededeling dat door mijn klacht gericht aan Griffiths mijn bestelling prioriteit krijgt. Nu twee weken later nog steeds geen evolutie in de status...
Ik kan maar 1 ding besluiten: VAG s*ckt in crisismanagement.
Nochtans zou er voor de Borns het probleem niet zo groot mogen zijn. Als je via de RDW ziet hoeveel er binnenkomen lijken die leveringen mij toch geen echt drama te zijn.
2.4 komt ook augustus september is me verteld, dus afwachten.Clubbers schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 13:32:
[...]
2.4 voor de MY22 modellen of ook de One versies?
Wat voor vervangende auto kreeg je eigenlijk mee?
Vervangende auto nieuwe golf dus top.
Vandaag gebeld lamp vervangen dus morgen ophalen
Is bij jouw de software wel al geupdate?w0ndersp00n schreef op maandag 4 juli 2022 @ 17:50:
Heb m’n Born gelukkig terug. Wel jammer dat hij 5 dagen bij de dealer moest staan. Geen idee wat ze precies hebben gedaan. “Een softwarematige aanpassing en een bus reset” en daarna was het probleem opgelost. Klinkt alsof de melding gewoon gewist is. Maar goed, ben blij dat ik niet nog een keer 100km in een Fabia moet afleggen.
De nieuwe software zou toch 3.0 moeten zijn? Snap het niet meer hehehRobert14359 schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 20:29:
[...]
2.4 komt ook augustus september is me verteld, dus afwachten.
Vervangende auto nieuwe golf dus top.
Vandaag gebeld lamp vervangen dus morgen ophalen
Waarom gelijk heel VAG afkraken?OneLeggedIdiot schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 13:32:
[...]
Ik kan maar 1 ding besluiten: VAG s*ckt in crisismanagement.
Ik denk dat als je een Audi, Porsche, Bentley, Bugatti of Lamborghini besteld dat je heel netjes op de hoogte gehouden word hoor.
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
De site manager van mijn dealer: "Het communicatieprobleem is niet enkel bij Cupra en Seat van toepassing. Ook bij Audi, Skoda en VW ervaren we even slechte communicatie. Toen ik informeerde voor de levering van een Audi A6 TFSIe van een klant kreeg ik te horen dat de productie al 6 weken stopgezet was wegens problemen bij het leveren van de kabelbomen. Als ik zelf niet had gebeld, wist ik van niks."Tylen schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 07:35:
[...]
Waarom gelijk heel VAG afkraken?
Ik denk dat als je een Audi, Porsche, Bentley, Bugatti of Lamborghini besteld dat je heel netjes op de hoogte gehouden word hoor.
Dus waarom heel vag?OneLeggedIdiot schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 07:40:
[...]
De site manager van mijn dealer: "Het communicatieprobleem is niet enkel bij Cupra en Seat van toepassing. Ook bij Audi, Skoda en VW ervaren we even slechte communicatie. Toen ik informeerde voor de levering van een Audi A6 TFSIe van een klant kreeg ik te horen dat de productie al 6 weken stopgezet was wegens problemen bij het leveren van de kabelbomen. Als ik zelf niet had gebeld, wist ik van niks."
En daarnaast, die “site manager” zegt dat gewoon om jou tevreden te houden
Omdat dat zo'n beetje 75% van VAG is...Tylen schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 07:45:
[...]
Dus waarom heel vag?
En daarnaast, die “site manager” zegt dat gewoon om jou tevreden te houden.
Waarom zou die site manager daar over liegen om mij tevreden te houden? Dat brengt toch niks op. Ze zijn al 3 verkopers (2 bij Audi, 1 bij Seat/Cupra) kwijt omdat die het beu waren dat de communicatie vanuit de hoofdkantoren zo slecht verloopt en zij de boze klanten moeten sussen.
Ik dacht eerder dat hij mij tevreden wilde houden door te zeggen dat ik prioriteit krijg omdat ik het lef had om Griffiths aan te schrijven, tot ik de printscreen zag van de importeur waar het letterlijk in staat: "Urgent Prio Wayne was contacted"
Ik zie niet echt hoe dit een passend alternatief is. Ik ben hier zó ontzettend kwaad om, ongelofelijk. 170 euro meer per maand voor een downgrade, hoe krijgen ze het verzonnen.
Ze verkopen nog steeds de copper edition. Dan bestellen ze die toch gewoon?kaanmijo schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 10:17:
Zojuist een bericht vanuit LeasePlan. Op mijn contract staat Copper One, Cupra maakt deze niet meer. Enige optie is nu 170 euro meer te betalen per maand voor een 77kwh Performance editie. Volgens LP komt dit door prijsverhogingen en kortingsminderingen vanuit Cupra.
Ik zie niet echt hoe dit een passend alternatief is. Ik ben hier zó ontzettend kwaad om, ongelofelijk. 170 euro meer per maand voor een downgrade, hoe krijgen ze het verzonnen.
Misschien dat het iets van D'ieteren of belgischOneLeggedIdiot schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 07:52:
[...]
Omdat dat zo'n beetje 75% van VAG is...
Waarom zou die site manager daar over liegen om mij tevreden te houden? Dat brengt toch niks op. Ze zijn al 3 verkopers (2 bij Audi, 1 bij Seat/Cupra) kwijt omdat die het beu waren dat de communicatie vanuit de hoofdkantoren zo slecht verloopt en zij de boze klanten moeten sussen.
Ik dacht eerder dat hij mij tevreden wilde houden door te zeggen dat ik prioriteit krijg omdat ik het lef had om Griffiths aan te schrijven, tot ik de printscreen zag van de importeur waar het letterlijk in staat: "Urgent Prio Wayne was contacted"
En die manager blijft gewoon een auto verkoper, die zijn nooit te vertrouwen.
Wat rijdt de auto heerlijk, ik kom van een Golf. Gisteravond lang in de auto gezeten om alle mogelijkheden te ontdekken.
Dit was bij mij hetzelfde. Ik had Performance besteld, niet leverbaar.. Kwamen ze met alternatief om business te upgraden met extra opties zodat die lijkt op performance. Vervolgens moest ik wel 150 per maand meer betalen. Uiteindelijk voor kale Business gegaan, een beetje jammer maar op dat moment was het alsnog de beste prijs voor deze auto.kaanmijo schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 10:17:
Zojuist een bericht vanuit LeasePlan. Op mijn contract staat Copper One, Cupra maakt deze niet meer. Enige optie is nu 170 euro meer te betalen per maand voor een 77kwh Performance editie. Volgens LP komt dit door prijsverhogingen en kortingsminderingen vanuit Cupra.
Kan inderdaad zijn dat het bij D'Ieteren ligt, en niet zo zeer bij de fabriek of het hoofdkantoor. Ik krijg ook wel altijd netjes bericht terug, maar het bericht bevat altijd dezelfde info: 'nog geen productiedatum gekend'. We zijn intussen 10 maanden verder. De levertermijn volgens verschillende bronnen voor de Cupra Leon ST PHEV bedraagt 10 tot 12 maanden, dus dan zou er intussen een productiedatum gekend moeten zijn. AutoNatie (1 van de dealergroepen van D'Ieteren zelf) claimt zelfs dat de levertermijn voor de Born en de Leon PHEV minder dan 4 maanden bedraagt.Tylen schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 10:41:
[...]
Misschien dat het iets van D'ieteren of belgischIk kreeg altijd netjes bericht terug als ik erom vroeg.
Ik heb geen idee. Ik zit te wachten tot ze me terugbellen. Verwacht zelf dat de normale Copper met 58kWh ook veel duurder gaat uitvallen, dus dat is geen optie.Tylen schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 10:39:
[...]
Ze verkopen nog steeds de copper edition. Dan bestellen ze die toch gewoon?
Copper 58Kw is goedkoper dan performance met 77kw.kaanmijo schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 11:12:
[...]
Ik heb geen idee. Ik zit te wachten tot ze me terugbellen. Verwacht zelf dat de normale Copper met 58kWh ook veel duurder gaat uitvallen, dus dat is geen optie.
Volgens mij niet. Ik heb niet van te voren gecontroleerd wat de versies waren, maar verwacht hetzelfde als alle andere One's. Dit is wat ik nu heb staan:
Hardware: H20
Software: 0796
ABT hardware: H43
ABT software: 6074
Navigatiedatabase: 22.5
Media-codec: 3.1.4
Is niet veranderdw0ndersp00n schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 13:54:
[...]
Volgens mij niet. Ik heb niet van te voren gecontroleerd wat de versies waren, maar verwacht hetzelfde als alle andere One's. Dit is wat ik nu heb staan:
Hardware: H20
Software: 0796
ABT hardware: H43
ABT software: 6074
Navigatiedatabase: 22.5
Media-codec: 3.1.4
Navigatiedatabase wel, maar die OTA ook bij mij al naar 22.5 bijgewerkt.
Iemand met een MY2022 niet-One die kan kijken wat die heeft?
Zojuist teruggebeld door LeasePlan. Ze zeggen tegen mij dat ze de hele Copper niet meer kunnen en mogen bestellen bij Cupra. Cupra heeft tegen LP gezegd dat de Copper er (voorlopig) uit gaat en dat dat binnenkort ook op de website vermeld gaat worden. In hoeverre dat klopt weet ik natuurlijk niet, maar voor mij is het nu klaar.Tylen schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 10:39:
[...]
Ze verkopen nog steeds de copper edition. Dan bestellen ze die toch gewoon?
Ik kan en wil die extra 170 euro voor een Performance niet ophoesten, dus geen Cupra voor mij. We gaan weer verder zoeken, hoe ontzettend jammer ik het ook vind.
Het probleem is niet echt VAG, het probleem is PON. De Nederlandse importeur van VAG. Die zijn gewoon enorm aan het prutsen, of het boeit ze gewoon niet omdat toch niemand om ze heen kan.Tylen schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 07:35:
[...]
Waarom gelijk heel VAG afkraken?
Ik zit nog te wachten op een Copper One, maar ik ga wel echt een probleem hebben als er 7500 op staat. Mijn leasecontract zegt nieuw, dus dan wil ik ook een nieuwe, geen occasion.bob 2.0 schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 10:53:
Wat dat betreft heb ik meer geluk met mijn LM. Gisteren een Copper one geleverd gekregen met kenteken registratie eind december vorig jaar. Er staat wel zo'n 7500 km op de teller maar dat vind ik geen ramp, is nog als nieuw.
Wat rijdt de auto heerlijk, ik kom van een Golf. Gisteravond lang in de auto gezeten om alle mogelijkheden te ontdekken.
Point in case.. ze zouden mijn bedrijf vorige week bellen om de afspraak te maken om de auto af te leveren bij het bedrijf. Hebben ze niet gedaan. Nu bellen ze net de wagenparkbeheerder dat ze willen dat ik die auto kom halen. Bel ik naar de contactpersoon bij cupra/pon, voicemail. Terwijl ik dit tik bellen ze terug, en die moet vervolgens eerst eens gaan vragen over welke auto het eigenijk gaat. Dus ze bellen me zo terug... echt hoorMueR schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 15:50:
[...]
Het probleem is niet echt VAG, het probleem is PON. De Nederlandse importeur van VAG. Die zijn gewoon enorm aan het prutsen, of het boeit ze gewoon niet omdat toch niemand om ze heen kan.
Klopt, net zoals aannemers en makelaars, wat een dooddoener...Tylen schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 10:41:
[...]
Misschien dat het iets van D'ieteren of belgischIk kreeg altijd netjes bericht terug als ik erom vroeg.
Eigenlijk is dat heel het probleem. Het probleem is niet VAG, het is D'Ieteren, PON, weetikveelwieinfrankrijkdeimportdoet, weetikveelwieinukdeimportdoet... Het probleem is wereldwijd. Alleen verschilt de problematiek van persoon tot persoon. In uw geval is het een auto die niet geleverd raakt, in mijn geval een auto die niet geproduceerd raakt, in nog een ander geval een auto die niet besteld raakt... En zo is het altijd wel iets.MueR schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 15:50:
[...]
Het probleem is niet echt VAG, het probleem is PON. De Nederlandse importeur van VAG. Die zijn gewoon enorm aan het prutsen, of het boeit ze gewoon niet omdat toch niemand om ze heen kan.
Maar het is niet alleen bij VAG zo. Het is bij verschillende merken.
Fords worden een half jaar te laat geleverd met missende opties.
Bij Kia verplichten ze je om de auto te annuleren en opnieuw te bestellen als het modeljaar dat jij besteld hebt niet meer gebouwd wordt, inclusief de verhoogde prijs te betalen.
Bij Hyundai geven ze een levertermijn op, maar moet je rekeninghouden met het feit dat de auto wel eens 4 maanden vroeger, of later, geleverd kan worden...
En zo is het bij ieder merk wel iets, maar je mag nooit zeggen dat het probleem ligt aan falend crisismanagement bij het hoofdbureau. Het is altijd één van de tussenschakels. Om die reden ben ik op een bepaald moment in de pen gekropen en heb Griffiths aangeschreven. Hij was op LinkedIn aan het juichen hoe goed Cupra het wel niet deed en hoe goed de verkoopcijfers wel niet waren. Ik heb erop geantwoord dat hij geen hol heeft aan goede verkoopcijfers als er niet geleverd wordt en dat de huidige mentaliteit bij het bedrijf, of het nu de dealers, de importeurs of het hoofdkantoor zijn, meer klanten zal wegjagen dan naar hen toe trekken.
Uiteindelijk is niemand te vertrouwen als je zo verder gaat. Ik zit zelf in de customer service maar zal niet snel een klant blaasjes wijsmaken en gewoon vlakaf zeggen waar het op staat. Vorige week zo nog een gesprek gehad met een transporteur die coils moest komen halen om naar Volkswagen Wolfsburg te brengen. Die man vroeg me wat het probleem was waarom zijn chauffeur niet kon laden. Ik heb hem vlakaf gezegd: "Het probleem is niet de referentie of de lading, maar uw chauffeur die geen Nederlands, Frans, Duits of Engels verstaat en daardoor niet verstaat wat hij moet doen." Misschien ben ik daardoor te naïef en denk ik dat meer mensen gewoon eerlijk zijn in dat opzicht. Met alles verbloemen en mooier maken dan het is win je toch niks. Raakt je klant alleen maar meer gefrustreerd.MLLL schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 17:18:
[...]
Klopt, net zoals aannemers en makelaars, wat een dooddoener...
Bij de garage hadden ze het over 2.4 maar of dit klopt?Tjen0707 schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 05:59:
[...]
De nieuwe software zou toch 3.0 moeten zijn? Snap het niet meer heheh
Vast ook weer niet voor de OnePinobigbird schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 18:40:
Er is een aantal nieuwe opties in de MyCupra-app.
[Afbeelding]
Dit is in de MyCupra-app (eigen screenshots), die is juist voor de One-uitvoeringen.
Voor de mensen met een Born in "offline modus":
Je moet zekering F19 in de zekeringenkast linksonder je stuur er even uit halen terwijl je auto uit staat (dus niet eerst op de rem trappen). Zie deze post van Pinobigbird voor het schema van de zekeringen.