Zo. Het eerste weekend met de born zit er op.
Wat een heerlijke auto. Besloten toch maar iets geduldiger te zijn met het gebruiken van obdeleven. Gezien een paar dingen toch al anders leken te staan dan bij de proefrit. Nu 800 km gereden met alles aan. Lane assist al wel op memory gezet. Want meermaals dat of de kalibratie even niet goed lijkt. Of dat hij 5x achter elkaar hard plingt en aangeeft stuur overnemen terwijl ik midden van de weg rij.
Hud kan helaas niet helemaal goed worden gezet. Maar niet storend dat de bovenste rand niet helemaal zichtbaar is. De lichte waas is ook niet erg door op het einde van het bereik te zitten.
Cupra voice assistant is direct uit gegaan. Na 2 gesprekken in de auto en 5 x aan gaan was het geen moeilijke keuze.
Carplay is 1x vast gelopen dat de muziek van spotify na een seconde elke keer stopt. Power knop ingedrukt houden tot zwart scherm hielp.
De app werkt redelijk. Eerste keer openen laat hij vaak accuraat zien wat de status is. Zodra je wat wijzigt krijgt hij er moeite mee. Geeft aan dat de auto in slaapstand staat. En het even kan duren. Geforceerd sluiten en openen lijkt soms te helpen.
Airco op afstand starten is dus wat lastig. Maar heerlijk als het gelukt is.
Om laad notificaties te krijgen heb ik tronity gekoppeld. Hiermee krijg ik push notificaties zodra hij op 80, 90 of 100 procent lading zit. En krijg ik ook grafiekjes van de laadsessies. Verder kan tronity niets dus het leek mij buitenom abrp niet veel toe te voegen ondanks de handige push notificaties. In ieder geval geen 5 euro per maand.
Kreeg ik na 24 uur het volgende mailtje;
Hi Patrick,
I have just changed your access to a free account. For the Cubra Born, TRONITY will remain free for the time being as long as we don't get more data from Seat.
Hip. Lekker grafiekjes en push notificaties. Inclusief abrp koppeling gratis. Kan Cupra van leren.
Ac laden gaat lekker. Tot 80km/h volgens de app. Alleen de routine updaten ging blijkbaar niet helemaal lekker. De thuislocatie ingesteld op altijd naar 50 procent. En tussen 23:00 en 07:00 naar 80. Alleen die kun je dus niet eenmalig overriden. Had hem dus aangepast voor de eerste lading. Gezien ik ver ging rijden. En weer terug op 80 % gezet nadat hij klaar was. De 2e laadsessie is hij niet bij 80 gestopt maar bij 100.
Op een gegeven moment met 150 km range behoorlijk honger. Dus gekeken hoe het bij fastnet gaat. Even proberen natuurlijk. 56kw max. En de palen stonden heel krom waardoor veel auto’s verkeerd om moesten staan.