Het grote Cupra topic

Pagina: 1 ... 36 ... 100 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carfanatic
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:09
peu304 schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 09:25:
Weet er iemand of je de buiten spiegel instelling vast kunt zetten? Als ik de rechter buiten spiegel activeer, dan draait het spiegelglas naar beneden om te parkeren, maar zodra ik de auto uit en weer aan zet, dat moet ik eerst weer de spiegel verstelling handmatig op de rechter spiegel zetten om het spiegelglas tijdens het parkeren weer automatisch te laten functioneren.
Spiegelschakelaar op R laten staan.

[ Voor 87% gewijzigd door Carfanatic op 08-06-2022 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Pinobigbird

doesn't share food!

Carfanatic schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 09:56:
[...]

Spiegelschakelaar op R laten staan.
En als je de volgende keer weer instapt staat die weer op de middelste stand. Dát is juist de vraag of dat anders kan.
Antwoord is nee.

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Markiewong
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 12-05 21:18
Pinobigbird schreef op zondag 5 juni 2022 @ 18:55:
[...]

Vanaf de prijslijst van 4 november 2021 waren de 360-gradencamera en Lane Assist verwijderd van de Copper Edition One.
Ik denk dat hij z'n auto ná die datum heeft besteld en dus juist heel goed weet wat hij heeft besteld als hij opmerkt dat er opties geleverd zijn die niet op de prijslijst stonden.
Dit, ik heb de Copper One besteld in April en zou hem inderdaad niet hebben, toen ik hem geleverd kreeg zat hij er op tot verbazing van de Cupra verkoper.
MartinV schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 22:41:
Goede avond,
Ik zag net dat mijn achteruitrijverlichting het maar aan 1 kant doet.
Heeft iemand hier ook ervaring mee?
Volgens mij deden ze het eerder nog aan allebei de kanten.
Heb hem uitgelezen met de OBDeleven maar die geeft geen melding hierover.
Wel een paar andere foutcodes maar die hebben er volgens mij niets mee te maken.
Hoor het graag.
Anders van de week maar eens een bezoekje brengen aan de garage.
Alvast bedankt.
Martin
Ik had dit nagevraagd. Het linker licht gaat alleen aan als je de achteruit mistverlichting aanzet. De rechter is wit en de linker is rood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrock
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18:01

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

Markiewong schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 10:00:
[...]
Dit, ik heb de Copper One besteld in April en zou hem inderdaad niet hebben, toen ik hem geleverd kreeg zat hij er op tot verbazing van de Cupra verkoper.
[...]
Nu heb ik stiekem hoop dat ik vrijdag ook een leuke verrassing heb.. bijna 2000 euro voor de oem kit aan camera's voor retrofit. Dus zou heel mooi zijn als het er op zit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kaanmijo
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online

kaanmijo

Picobello B.V.

Vanochtend een proefrit gemaakt in de Born, wat een fantastische auto zeg! Ben er serieus van onder de indruk :). Weet vrij zeker dat dit de nieuwe auto gaat worden, m'n vriendin was ook helemaal fan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jermaine
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:42
M@cer schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 08:53:
Cupra Tavascan (ID.5 tegenhanger)

[Afbeelding]
Als je 't mij vraagt vind ik 't op z'n zachtst gezegd érg jammer dat de neus van de Tavascan als concept is vervangen...

Afbeeldingslocatie: https://cdn.motor1.com/images/mgl/Rz9LA/s1/cupra-tavascan-concept.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneLeggedIdiot
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 10-04-2024
M@cer schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 08:53:
Ze laten er geen gras over groeien bij Cupra... 3 nieuwe modellen

Cupra Terramar

[Afbeelding]

Cupra Tavascan (ID.5 tegenhanger)

[Afbeelding]

En wat mij betreft de leukste, Cupra UrbanRebel (EV formaat Ibiza / :Polo)

[Afbeelding]
De Tavascan doet me denken aan de Porsche Cayenne Coupé. Hun nieuwe neus heeft sowieso wel wat weg van de Porsche, ook bij de Terramar en de UrbanRebel.

Maar ze zouden beter eens werk maken van de productie van hun andere modellen, want ik heb nog steeds geen idee wanneer mijn Leon wordt geproduceerd :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinV
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 09-05 08:35
[...]

[...]

Ik had dit nagevraagd. Het linker licht gaat alleen aan als je de achteruit mistverlichting aanzet. De rechter is wit en de linker is rood.
Dank je wel Markiewong,
Ik zou zweren dat ik hem heb zien branden 😇
Scheelt me weer een ritje naar de garage.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chinoto88
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 17-03 22:46
Had het nog nergens gezien/gelezen maar ook tijdens het Cupra event aangekondigd: facelift voor de Cupra Born. Lijkt vooralsnog alleen op nieuwe LED lampen om meer overeen te komen met de andere (nieuwe) modellen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v2Xvqe4eGdIPVXdyAmBoi2toX70=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8MoLIHSVNxeCVa9tP5RaGg5M.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door Chinoto88 op 09-06-2022 09:48 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MacroMind
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 01-10-2024
Jermaine schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 17:02:
[...]

het zou ook zomaar kunnen dat wij dus nieuwe opties binnen de app zullen zien - zonder updates vanuit de App/Play Store - zonder dat we die opties kunnen gebruiken omdat ze er zijn voor de 2e generatie-modellen.
Dat klopt niet. De nieuwe generatie Born maakt gebruik van een ander app. Wat je als One-rijder ziet is dan ook voor de One. De app oogt behoorlijk uitgekleed, niet overeenkomstig met wat beloofd wordt op de Mijn Cupra website... en eigenlijk ook niet conform wat je van een moderne EV zou mogen verwachten.

Mijn concrete issues:
- in de handleiding wordt gesproken van een hoofgebruiker en de mogelijkheid gastgebruikers op naam toe te voegen. In de menustruktuur van de UI in de auto zie ik deze optie niet. Als ik de app als hoofdgebruiker heb gekoppeld, lukt het dan ook niet om de app op de telefoon van mijn partner onder een eigen ID te koppelen. Ook zaken als rijdersprofiel zijn dan ook niet gebruikersafhankelijk te maken;
- van de week constateerde ik aanpassingen in de app. Er was een knop Rijgegevens. Hierachter zou ik zaken verwachten zoals:
- totaal aantal gereden kilometers;
- kilometers sinds laatste laadsessie;
- gemiddeld verbruik totaal;
- gemiddeld verbruik laatste rit of sinds laatste laadsessie.
De knop was er.. maar een dode knop zonder functie.. en is inmiddels verwijderd;
- ook verwijderd is een functie die in geactiveerde diensten stond: de status van ramen, sloten en lichten. Deze stond bij mij als niet geactiveerde dienst. Nu is hij gewoon verwijderd;
- de handleiding is onduidelijk waar het gaat over het werkend krijgen van webradio. Uiteindelijk heb ik zelf, door mijn telefoon als mobiele hotspot open te stellen, connectie kunnen maken... maar de meeste berijders zullen daarvoor al zijn afgehaakt;
- de app toont ook de functie 'kaart'. Tot mijn teleurstelling zie ik bij het aanklikken niet de positie van de auto... maar mijn eigen lokatie. Als ik op laadpalen zoek en de beschikbaarheid wil zien, gaat dat omslachtig, na openen van een Google Maps sessie. Geen mogelijkheid om thuis op de telefoon alvast een route te plannen en deze naar de auto te sturen, al of niet met noodzakelijke tussenstops om te laden. En precies dit is wat wél werd beloofd in de beschrijving van de Born One op de Cupra sites.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whooptiedoe
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 17:03
[...]
Hier idem. LM had de auto rond april besteld, zou volgens fiscale waarde zonder 360-graden camera en Lane Assist komen, maar het zit er nu wel op!

[ Voor 4% gewijzigd door whooptiedoe op 09-06-2022 15:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peu304
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 03-10-2023
Hebben jullie nu ook in de APP de melding: precondion failed
En de APP doet verder niets.

Weten jullie wat dit is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ClickSmart
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 06-12-2024
peu304 schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 16:21:

Weten jullie wat dit is?
Ik heb het ook en zag meer meldingen. Bij mij is de Born ook offline en wil niet meer online. Kan er mee te maken hebben. Is jouw auto ook in offline modus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ClickSmart
  • Registratie: Juli 2013
whooptiedoe schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 15:40:
[...]

Hier idem. LM had de auto rond april besteld, zou volgens fiscale waarde zonder 360-graden camera en Lane Assist komen, maar het zit er nu wel op!
Ook bij mij en stond niet zo in de prijslijst dus een aangename verrassing. Ik heb ook de dodehoeksensoren die er niet bij stonden….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peu304
Volgens mij is mijn auto wel online, maar weet dit niet zeker.
Het vreemde is, dat de APP in de auto nog wel werkt, maar op afstand sinds vandaag niet meer.
Ik lees op FB en Cupra forum Duitsland dat er nog meer problemen hebben.
Cupra Nederland ook al benaderd, maar ik heb met deze club eerlijk gezegd nog geen goede ervaring gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitrous
  • Niet online
Hier idem (2021 One Performance), “precondition failed” in de app, auto offline.. sinds eergisteren. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:47
Hier geen probleem... App werkt nog steeds naar behoren.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Nu online

Pinobigbird

doesn't share food!

Patrock schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 10:05:
[...]

Nu heb ik stiekem hoop dat ik vrijdag ook een leuke verrassing heb.. bijna 2000 euro voor de oem kit aan camera's voor retrofit. Dus zou heel mooi zijn als het er op zit.
En?
Pics zijn altijd welkom ;)

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Patrock

Patrock

Pinobigbird schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 11:03:
[...]

En?
Pics zijn altijd welkom ;)
Ook met 360 graden camera. Op de terugweg helaas wel gezandstraald door een vrachtwagen met dieplader. Reed helaas te ver naar achteren om het kenteken te zien. Zat nog een vrachtwagen tussen. Dus allemaal zand al vast op de lak. Hopelijk spoelt het goed weg. Maar wat een heerlijke auto. App instellen in 1x goed. Laadstatus, airco alles gaat lekker. Car2x lijkt ook aan te kunnen. En kwam spontaan in een onderhoudsvenster waar ik een update kan starten. Ondanks dat er geen updates klaar staan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cfQeMOk-vj-gJHgy8ABNX-Bc_E8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hzSHoiWCnWU5cBPvZEKOTwwy.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GijsHk
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 11-05 20:56
Iemand enig idee of het ook mogelijk is om CarPlay wired te gebruiken? Ik wil nog wel eens een filmpje kijken/afspelen via CarPlay en dus de speakers maar dan zit er een vertraging van circa 2 a 3 seconden op de audio, als ik naar mijn iPhone scherm kijk. Dat had ik bekabeld bij mijn Seat Leon niet.

Iemand tips of tricks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemonade
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17:02
peu304 schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 16:21:

Weten jullie wat dit is?
Idem hier, soms werkt hij, meestal deze foutmelding.
Heb dit met nog wat punten gemeld bij Cupra NL, ben benieuwd of daar ooit reactie op komt..
Tot nu toe pure chaos bij PON.

Zekering van het alarm er voorlopig uit gehaald aangezien hij continue alarm geeft bij opladen 😂

PVOutput 15125 Wp op SE15k

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tjen0707
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 22-11-2023
GijsHk schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 23:41:
Iemand enig idee of het ook mogelijk is om CarPlay wired te gebruiken? Ik wil nog wel eens een filmpje kijken/afspelen via CarPlay en dus de speakers maar dan zit er een vertraging van circa 2 a 3 seconden op de audio, als ik naar mijn iPhone scherm kijk. Dat had ik bekabeld bij mijn Seat Leon niet.

Iemand tips of tricks?
Jup dat werkt gewoon, bluetooth uitzetten en kabeltje aansluiten in je middenconsole

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny born
  • Laatst online: 11-07-2022
Is het ook mogelijk de standby tijd aan te passen, zodat de audio niet konstant uit gaat als ik me kont van de stoel af haal, om even iets uit de kofferbak te pakken bv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GijsHk
Tjen0707 schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 10:07:
[...]

Jup dat werkt gewoon, bluetooth uitzetten en kabeltje aansluiten in je middenconsole
Maar inderdaad! Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peu304
lemonade schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 07:50:
[...]

Heb dit met nog wat punten gemeld bij Cupra NL, ben benieuwd of daar ooit reactie op komt..

Zekering van het alarm er voorlopig uit gehaald aangezien hij continue alarm geeft bij opladen 😂
Reactie van Cupra ga je waarschijnlijk niet krijgen, helaas.
Op een engels forum heeft iemand een tijdelijke oplossing ontdekt. Het werkt, maar handig is het niet.
Hieronder de uitleg;

Only thing. Leave the App open but in background , wait for about 10 min. Then go back to the App. It is relaunching and opening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Disksoft
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-05 16:32
[...]

Ik heb hetzelfde probleem met de app sinds de update.
Eerst had ik op mijn iPad nog de oude versie en die deed het altijd in één keer.
Contact opgenomen met Cupra nadat de developer in de Appstore contact had opgenomen gezien mijn review onder de nieuwe versie van de app.

Cupra heeft contact met mij opgenomen, echter werd er aangegeven dat ik langs een cupra dealer moet om mijn auto uit te lezen om te zien wat er exact aan de hand is.

Alleen momenteel staat mijn auto al ruim 3 weken bij de Seat dealer met bijna alle boordcomputers in storing, dus ik wacht eerst dat even af, wellicht is het daarna gefixt maar als jullie auto storingsvrij is voor de rest mag je verwachten dat het hoort te werken.

De developer zou ook beter moeten weten, als ik twee apps heb (de oude en nieuwe versie) en de oude doet het altijd en de nieuwe nooit (of glipt er af en toe eens doorheen) dan ligt het toch echt aan de app en niet aan de auto. Helaas heeft mijn iPad de app automatisch ge-update en is een downgrade naar de vorige versie van de app niet mogelijk.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Patrock

Patrock

Zo. Het eerste weekend met de born zit er op.
Wat een heerlijke auto. Besloten toch maar iets geduldiger te zijn met het gebruiken van obdeleven. Gezien een paar dingen toch al anders leken te staan dan bij de proefrit. Nu 800 km gereden met alles aan. Lane assist al wel op memory gezet. Want meermaals dat of de kalibratie even niet goed lijkt. Of dat hij 5x achter elkaar hard plingt en aangeeft stuur overnemen terwijl ik midden van de weg rij.

Hud kan helaas niet helemaal goed worden gezet. Maar niet storend dat de bovenste rand niet helemaal zichtbaar is. De lichte waas is ook niet erg door op het einde van het bereik te zitten.

Cupra voice assistant is direct uit gegaan. Na 2 gesprekken in de auto en 5 x aan gaan was het geen moeilijke keuze.

Carplay is 1x vast gelopen dat de muziek van spotify na een seconde elke keer stopt. Power knop ingedrukt houden tot zwart scherm hielp.

De app werkt redelijk. Eerste keer openen laat hij vaak accuraat zien wat de status is. Zodra je wat wijzigt krijgt hij er moeite mee. Geeft aan dat de auto in slaapstand staat. En het even kan duren. Geforceerd sluiten en openen lijkt soms te helpen.
Airco op afstand starten is dus wat lastig. Maar heerlijk als het gelukt is.

Om laad notificaties te krijgen heb ik tronity gekoppeld. Hiermee krijg ik push notificaties zodra hij op 80, 90 of 100 procent lading zit. En krijg ik ook grafiekjes van de laadsessies. Verder kan tronity niets dus het leek mij buitenom abrp niet veel toe te voegen ondanks de handige push notificaties. In ieder geval geen 5 euro per maand.

Kreeg ik na 24 uur het volgende mailtje;
Hi Patrick,

I have just changed your access to a free account. For the Cubra Born, TRONITY will remain free for the time being as long as we don't get more data from Seat.
Hip. Lekker grafiekjes en push notificaties. Inclusief abrp koppeling gratis. Kan Cupra van leren.

Ac laden gaat lekker. Tot 80km/h volgens de app. Alleen de routine updaten ging blijkbaar niet helemaal lekker. De thuislocatie ingesteld op altijd naar 50 procent. En tussen 23:00 en 07:00 naar 80. Alleen die kun je dus niet eenmalig overriden. Had hem dus aangepast voor de eerste lading. Gezien ik ver ging rijden. En weer terug op 80 % gezet nadat hij klaar was. De 2e laadsessie is hij niet bij 80 gestopt maar bij 100.

Op een gegeven moment met 150 km range behoorlijk honger. Dus gekeken hoe het bij fastnet gaat. Even proberen natuurlijk. 56kw max. En de palen stonden heel krom waardoor veel auto’s verkeerd om moesten staan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IP613jmnwOGUDSWha1X9dMorNt4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lXGjVE9VI3d0FwRmutBYUp8Z.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/51AnXCLe18-1wqGqyhghy9AFxe0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/s1wddqHnypvCRLfbXKl4LRlC.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bob 2.0
  • Laatst online: 12-05 21:01
Ik hoop binnenkort het verlossende telefoontje van de LM te krijgen dat m'n Cupra Born klaar staat. Ben me al aardig aan het inlezen maar heb toch een vraagje.
Wanneer ik mijn telefoon middels CarPlay verbindt met de auto en bijvoorbeeld navigeer met ABRP, worden de aanwijzingen dan ook in de Head Up Display getoond. Of komt alleen de auto navigatie in de HUD.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Nu online

Pinobigbird

doesn't share food!

bob 2.0 schreef op maandag 13 juni 2022 @ 18:00:
Ik hoop binnenkort het verlossende telefoontje van de LM te krijgen dat m'n Cupra Born klaar staat. Ben me al aardig aan het inlezen maar heb toch een vraagje.
Wanneer ik mijn telefoon middels CarPlay verbindt met de auto en bijvoorbeeld navigeer met ABRP, worden de aanwijzingen dan ook in de Head Up Display getoond. Of komt alleen de auto navigatie in de HUD.
De navigatie van Android Auto en Apple CarPlay wordt ook in de HUD getoond.
De aanwijzingen van de navigatie in de Augmented Reality (van de Copper Edition) wordt alleen getoond bij de eigen navigatie van de auto, niet bij AA / ACP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clubbers
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 16:59
Pinobigbird schreef op maandag 13 juni 2022 @ 18:23:
[...]

De navigatie van Android Auto en Apple CarPlay wordt ook in de HUD getoond.
De aanwijzingen van de navigatie in de Augmented Reality (van de Copper Edition) wordt alleen getoond bij de eigen navigatie van de auto, niet bij AA / ACP.
Klopt het dat Google maps bij CarPlay geen aanwijzingen geeft? Hij is leeg aan de rechterkant van het scherm bij het stuur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crypto89
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16:00
Clubbers schreef op maandag 13 juni 2022 @ 20:26:
[...]

Klopt het dat Google maps bij CarPlay geen aanwijzingen geeft? Hij is leeg aan de rechterkant van het scherm bij het stuur
Jep, met Waze helaas net zo. Als ik dit linkje bekijk is het al lang bekend, maar niet duidelijk of en wanneer ze dit gaan fixen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Nu online

Pinobigbird

doesn't share food!

crypto89 schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 09:50:
[...]

Jep, met Waze helaas net zo. Als ik dit linkje bekijk is het al lang bekend, maar niet duidelijk of en wanneer ze dit gaan fixen.
Ah, is dus bij Apple CarPlay. Bij Android Auto werkt het wel (zelf getest met Waze en Google Maps).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaanmijo
  • Nu online

kaanmijo

Picobello B.V.

Ik heb een vraag voor de mensen met een Performance editie. Dit is de editie die wij graag zouden willen gaan rijden, maar het volgende is mij opgevallen in de Cupra configurator:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fkxTWFFP3wX8dJYvVsVnXJE88lU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/KxxakwtlV0aQ56kaKlzA9Sfg.png?f=fotoalbum_large

Zoals je ziet is de actieradius van de Performance tegenover de Adrenaline/Copper veel minder. Omdat ik dit niet snapte, ben ik dit even gaan navragen bij Cupra zelf. Zij zeggen dat dit komt omdat er op deze auto's andere, bredere, banden zitten. Grotere banden = meer weerstand, dus minder bereik. Tot zover snap ik het.

Nu is echter mijn vraag; op websites als whattherange.com wordt altijd gerekend met een WLTP van ~418km. Daar komt dan een bruikbare range uit van ~318km. Nu zou ik graag willen weten wat de bruikbare range is van het Performance model, maar dit kan ik nergens vinden.

Heeft iemand van jullie hier een Performance model, en kan hij/zij mij vertellen wat nu ongeveer de bruikbare range is van dit model? Ik ben hier namelijk wel echt benieuwd naar, ik vind dat verschil van 50km tussen Adrenaline en Performance best wel fors namelijk. Alvast bedankt!

[ Voor 3% gewijzigd door kaanmijo op 14-06-2022 15:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Markiewong
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 12-05 21:18
Pinobigbird schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 10:36:
[...]

Ah, is dus bij Apple CarPlay. Bij Android Auto werkt het wel (zelf getest met Waze en Google Maps).
Om het nog gekker te maken, bij Apple Carplay werkt het dan weer wel als je Apple Maps gebruikt. Dus de intergratie is wel aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14:47
kaanmijo schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 15:43:
Ik heb een vraag voor de mensen met een Performance editie. Dit is de editie die wij graag zouden willen gaan rijden, maar het volgende is mij opgevallen in de Cupra configurator:

[Afbeelding]

Zoals je ziet is de actieradius van de Performance tegenover de Adrenaline/Copper veel minder. Omdat ik dit niet snapte, ben ik dit even gaan navragen bij Cupra zelf. Zij zeggen dat dit komt omdat er op deze auto's andere, bredere, banden zitten. Grotere banden = meer weerstand, dus minder bereik. Tot zover snap ik het.

Nu is echter mijn vraag; op websites als whattherange.com wordt altijd gerekend met een WLTP van ~418km. Daar komt dan een bruikbare range uit van ~318km. Nu zou ik graag willen weten wat de bruikbare range is van het Performance model, maar dit kan ik nergens vinden.

Heeft iemand van jullie hier een Performance model, en kan hij/zij mij vertellen wat nu ongeveer de bruikbare range is van dit model? Ik ben hier namelijk wel echt benieuwd naar, ik vind dat verschil van 50km tussen Adrenaline en Performance best wel fors namelijk. Alvast bedankt!
Volgens mij komt dat omdat er andere banden zijn gemonteerd. Dit zouden plakkerige en bredere banden achter zijn om zo wat meer de ESP los te kunnen laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjen0707
  • Laatst online: 22-11-2023
kaanmijo schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 15:43:

[Afbeelding]

Ik heb een copper one mijn actuele actieradius is op dit moment tussen de 350 en 370 afhankelijk van mijn rijgedrag. Dit is wel gerekend met 105 km/h op de snelweg.

Mij was trouwens niet bekend dat de performance bredere banden heeft, in de one serie was dit iig zeker niet het geval en had de copper vanwege de 20inch velgen de kleinste actieradius wltp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 1104JR
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 12-05 21:45
Is er inmiddels al een lezer die een trekhaak = steunhaak voor een fietsendrager heeft gemonteerd. Ik hoor en lees dat Seat nog geen optie heeft en aangeeft dat het niet kan maar bijvoorbeeld het trekhaakcentrum geeft aan dat er een trekhaak voor een Born beschikbaar is. Ik hoorde dat er al zeker 1 gemonteerd is. Ikhoor graag de ervaringen. Vast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaanmijo
  • Nu online

kaanmijo

Picobello B.V.

Tjen0707 schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 17:17:
[...]

Ik heb een copper one mijn actuele actieradius is op dit moment tussen de 350 en 370 afhankelijk van mijn rijgedrag. Dit is wel gerekend met 105 km/h op de snelweg.

Mij was trouwens niet bekend dat de performance bredere banden heeft, in de one serie was dit iig zeker niet het geval en had de copper vanwege de 20inch velgen de kleinste actieradius wltp.
Thanks! De Performance en Copper hebben voor zover ik weet dezelfde, bredere dan Adrenaline, banden. De reden dat Copper verder komt is, heb ik mij laten vertellen door Cupra, omdat daar andere velgen op zitten die weer beter zijn voor de range.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Nu online

Pinobigbird

doesn't share food!

kaanmijo schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 19:38:
[...]

Thanks! De Performance en Copper hebben voor zover ik weet dezelfde, bredere dan Adrenaline, banden. De reden dat Copper verder komt is, heb ik mij laten vertellen door Cupra, omdat daar andere velgen op zitten die weer beter zijn voor de range.
Nee, enkel de Performance MY22 heeft bredere banden: 8J x 20, 235/40 R20
De Copper Edition (One) heeft 7,5J x 20, 215/45 R20.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kaanmijo
  • Nu online

kaanmijo

Picobello B.V.

Pinobigbird schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 19:45:
[...]

Nee, enkel de Performance MY22 heeft bredere banden: 8J x 20, 235/40 R20
De Copper Edition (One) heeft 7,5J x 20, 215/45 R20.
Oh, dat wist ik niet. Wat is daar dan de reden van? De Copper heeft toch dezelfde functionaliteiten en spullen aan boord als de Performance, incl. Cupra-mode? Waarom zou die dan niet die bredere, plakkerigere band nodig hebben? Misschien is het een esthetisch iets, omdat het de "performance" editie is oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• initdebug
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 10-04 11:09
kaanmijo schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 19:57:
[...]

Oh, dat wist ik niet. Wat is daar dan de reden van? De Copper heeft toch dezelfde functionaliteiten en spullen aan boord als de Performance, incl. Cupra-mode? Waarom zou die dan niet die bredere, plakkerigere band nodig hebben? Misschien is het een esthetisch iets, omdat het de "performance" editie is oid?
Dat is omdat de MY22 Performance 231pk heeft met de E-boost functie. Daarvoor zijn bredere achterbanden vereist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clubbers
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 16:59
Markiewong schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 15:44:
[...]

Om het nog gekker te maken, bij Apple Carplay werkt het dan weer wel als je Apple Maps gebruikt. Dus de intergratie is wel aanwezig.
Dit klopt. Heb vandaag CarPlay nog even getest met Google maps, Apple maps en waze. Alleen Apple maps geeft navigatie aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Ik probeer nu al een tijdje Tronity te gebruiken, maar ik krijg het niet voor elkaar.

Account aangemaakt en een MyCupra account beschikbaar.
Maar zodra ik mijn Cupra Born wil toevoegen (onder Seat en dan MyCupra) krijg ik de volgende melding:

Something went wrong, please try again later!

Iemand toevallig hetzelfde gehad en waarbij het uiteindelijk wel is gelukt?

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patrock

Patrock

M@cer schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 13:48:
Ik probeer nu al een tijdje Tronity te gebruiken, maar ik krijg het niet voor elkaar.

Maar zodra ik mijn Cupra Born wil toevoegen (onder Seat en dan MyCupra) krijg ik de volgende melding:

Bij tronity moet je bij de koppeling je account van cupra gebruiken wanneer om de inlog wordt gevraagd. Invinken van control commands werkt zoiezo niet. Dit moet de account zijn die aan de auto is gekoppeld.

Bij mij ging het verder vlekkeloos. Heb nog wel bij mijncupra de auto handmatig toegevoegd van te voren op basis van kenteken / documentnummer.

24 uur later kreeg ik een mailtje dat de trial account is omgezet naar een gratis account, omdat ze van Seat bijna geen data krijgen. Tot ze meer data krijgen / ontvangen is het gratis.

Kan nu op de apple watch de laadstatus zien, en als widget op de iphone, daarbij ook grafiekjes van laden. Heerlijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GijsHk

Ik had toevallig vanmiddag precies hetzelfde, toen ik mijn Born wilde toevoegen bij Tronity. Echter is het me wel gelukt via een gewone desktop. Dus op je laptop je voertuig toevoegen, en daarna verschijnt hij ook in de mobiele app.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crypto89
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16:00

Ik had hetzelfde toen ik het via de app op mijn iPhone probeerde. Via desktop ging het echter wel goed. Misschien geluk, maar hopelijk werkt t ook voor jou :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Dat was inderdaad de oplossing, via de iPhone lukt het niet, maar via de desktop wel..

Bedankt allen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaanmijo
  • Nu online

kaanmijo

Picobello B.V.

initdebug schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 21:22:
[...]

Dat is omdat de MY22 Performance 231pk heeft met de E-boost functie. Daarvoor zijn bredere achterbanden vereist
Maar zoals eerder gezegd; dat heeft de Copper edition ook, toch? En die heeft geen bredere banden.

In ander nieuws: de 77kWh accu komt richting Nederland, zo meldt Autoweek. 546km range!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldBorn
  • Laatst online: 04-12-2024
Sinds kort laad in mijn Cupra thuis aan de laadpaal. Nu valt me op dat ik een ventilator hoor tijdens het laadproces. Is dit soms om de accu te koelen met deze hogere buiten temperatuur? Dit is me namelijk nooit eerder opgevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrettvr
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19:58
RonaldBorn schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 20:07:
Sinds kort laad in mijn Cupra thuis aan de laadpaal. Nu valt me op dat ik een ventilator hoor tijdens het laadproces. Is dit soms om de accu te koelen met deze hogere buiten temperatuur? Dit is me namelijk nooit eerder opgevallen.
Volgens mij klopt dit! Opladen creëert hitte. Die van mij doet dit ook!

Groetjes van G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert14359
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 13-07-2024
Mn eerste echte storing linker lamp dus uit, iemand bekend mee of een oplossing?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0oG2nyG8hzHxyA9N5Us1fMXcQIM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GSiqs7kbKEChbH20hlGhL9QG.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/23Ws8QOa3UBTCc1ijbY9agUfQaM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/T5Jizxq6dwRQVIIbujt74q43.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer
  • Laatst online: 19:32

eisbaer

Zie signature

Robert14359 schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 22:19:
Mn eerste echte storing linker lamp dus uit, iemand bekend mee of een oplossing?
Deze heb ik onlangs gehad. Toen was het een incident, d.w.z. de melding was de volgende dag weg en kwam niet meer terug. In februari had ik deze meldingen regelmatig. Toen is de rechter koplamp unit vervangen.

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrock

Patrock

Weet iemand hoe je een oplaadschema makkelijk kunt overriden?
Wanneer ik niet in een zone ben waar een schema staat ingesteld, kun je met de slider via de app instellen tot welk niveau hij moet laden.
Wanneer er een schema actief is, kun je niet zeggen laad nu op tot 80%. Of mis ik hier de logica hoe dit wel moet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemonade
Patrock schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 11:01:
Weet iemand hoe je een oplaadschema makkelijk kunt overriden?
Wanneer ik niet in een zone ben waar een schema staat ingesteld, kun je met de slider via de app instellen tot welk niveau hij moet laden.
Wanneer er een schema actief is, kun je niet zeggen laad nu op tot 80%. Of mis ik hier de logica hoe dit wel moet?
Ik heb hier ook nog geen oplossing voor gevonden, je kan zo te zien geen schema actief hebben én direct opladen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:16

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Zucht.. appje van de wagenparkbeheerder..
Hoi MueR,

Gisteren heb ik met cupra contact gehad. Ze konden geen auto vinden met jou als berijder terwijl ze twee weken geleden bevestigd hebben dat alles binnen was.

Zou zouden vandaag terugbellen maar ik heb nog niemand gehoord….

Ik neem morgenochtend weer contact op .
Rage intensifies. Wat een incompetentie daar bij PON.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patrock

Patrock

lemonade schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 17:37:
[...]

Ik heb hier ook nog geen oplossing voor gevonden, je kan zo te zien geen schema actief hebben én direct opladen.
Hopelijk komt dat nog.
Waar ik vandaag ook achter kwam, is dat als je het schema hebt ingesteld op langzaam laden. Hij te laat begint. Ik kwam 10 procent te kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peu304
Vannacht het alarm voor de 3e keer spontaan afgegaan. Nog meer mensen hier al last van gehad?
Oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemonade
peu304 schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 08:36:
Vannacht het alarm voor de 3e keer spontaan afgegaan. Nog meer mensen hier al last van gehad?
Oplossing?
Deze week een diagnose afspraak staan hiervoor, zal de resultaten hier delen. Bij mij is wel alleen bij start opladen lijkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loane1975
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 20-02-2024
Iemand hier ervaring mee dan wel een oplossing voor?

Sinds vanmiddag doet de achteruitrijcamera het niet meer, geeft een zwart beeld op het display weer. Nog nooit eerder problemen mee gehad. Waarschuwing middels het piepend geluid doet die nog wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• initdebug
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 10-04 11:09
Loane1975 schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 16:52:
Iemand hier ervaring mee dan wel een oplossing voor?

Sinds vanmiddag doet de achteruitrijcamera het niet meer, geeft een zwart beeld op het display weer. Nog nooit eerder problemen mee gehad. Waarschuwing middels het piepend geluid doet die nog wel.
Dit is een probleem die helaas regelmatig voorkomt bij de Born. Had ik ook in januari, toen gingen alle fabrieken van Volkswagen dicht en werd hij niet gemaakt. Vorige week is hij erin gezet

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jermaine
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:42
[...]

Ik heb een omweg gevonden... Start de app op, 100% kans dat die melding in beeld komt › Start vervolgens een willekeurige andere app op zodat de Cupra-app op de achtergrond gaat pruttelen › Open ~ 5 minuten later opnieuw de Cupra-app et voila!

Als je de app vaker wilt gebruiken zul je 'm dus actief moeten houden op de achtergrond. Voor mij met mijn OCD om apps altijd te killen als ik ze niet meer gebruik wordt dat dus nog een dingetje, maar deze workaround werkt dus nog wel.

Dat neemt overigens niet weg dat dit prutswerk van de bovenste plank is, zeker als je weet dat je maandelijks betaalt voor deze onzin. De apps van Seat waren vele malen stabieler en konden meer; bij mijn Ibiza meldde de app het zelfs als de wagen bewoog door bv harde windvlagen en wij zitten met een app die niet eens een notificatie kan sturen wanneer de auto aan de laadpaal hangt en het gewenste laadresultaat bereikt. De Born is een computer op wielen en mijn vorige Ibiza had alleen een extra blokje ingeplugd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuilieHuilie
  • Registratie: December 2021
Ik rij nu een maand of 4 in volle tevredenheid in m'n Born, maar ik vraag me wel af of er nog wel ontwikkelingen gaan zijn met de app. Heeft iemand daar meer informatie over?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VW-Bart
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06:57
Vandaag heb ik even bij de dealer mijn nieuwe kofferset van Car-bags gepast. Ze hadden de Born nog niet op hun site staan, dus ik heb de ID.3 set besteld en voor de zekerheid even gepast. Kan niet wachten tot ik de auto op kan halen binnenkort.

Ik moest wel eerst de deksel van de dubbele bodem er uit halen, anders kwam ik hoogte te kort. Maar dat is op zich voor vakanties niet zo’n ramp.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PC0QPuOiRMyZXZ8-vVS1LFPPPxQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mO0QPL86SzAVRfYjRcIzW2n9.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrettvr
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19:58
Nog meer mensen die een airbag storing hebben gehad?
Die van mij geeft de melding nu al enkele dagen, auto rijdt verder prima maar toch...

Groetjes van G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer

eisbaer

Zie signature

VW-Bart schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 19:16:
Vandaag heb ik even bij de dealer mijn nieuwe kofferset van Car-bags gepast. Ze hadden de Born nog niet op hun site staan, dus ik heb de ID.3 set besteld en voor de zekerheid even gepast. Kan niet wachten tot ik de auto op kan halen binnenkort.
Waar heb je de laadkabel gelaten. Bovenop de kofferset?

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w0ndersp00n
  • Laatst online: 20:18
Sinds gisteren geeft mijn Born permanent deze melding: “12V-accu is zwak. Opladen door te rijden”.

Sinds ik de melding heb, heb ik ruim 400 kilometer gereden en heeft het systeem tussendoor lang genoeg uitgestaan. Maar de melding blijft, ook al lijkt er niks aan de hand zijn.

Herkent iemand dit? Heb niet echt zin om de auto naar een dealer te brengen 😅

I declare myself to be in physical and mental condition to view sexually explicit adult-oriented material without psychological damage to myself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drluna
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20:28
w0ndersp00n schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 22:33:
Sinds gisteren geeft mijn Born permanent deze melding: “12V-accu is zwak. Opladen door te rijden”.

Sinds ik de melding heb, heb ik ruim 400 kilometer gereden en heeft het systeem tussendoor lang genoeg uitgestaan. Maar de melding blijft, ook al lijkt er niks aan de hand zijn.

Deze specifieke melding heb ik niet gezien wel heb ik het idee dat wanneer ik de auto een tijdje niet gebruik de accuspanning te laag is, bij wegrijden gaan alle lampjes op het dashboard aan (steeksleutel en nog iets). Na een rit van een aantal km en “turn it off and on again” is het probleem weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VW-Bart
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06:57
eisbaer schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 11:50:
[...]
Waar heb je de laadkabel gelaten. Bovenop de kofferset?
In het vakje links, daar heb ik het even snel in gefriemeld. In de auto lag zowel de granny als de normale kabel. Op vakantie gaat de auto met koffers natuurlijk alleen aan de snellader of laadpaal, de granny kan dan natuurlijk in dat vakje onder de vloer.
(Maar er kwam onweer aan dus ik moest even snel-snel passen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w0ndersp00n
  • Laatst online: 20:18
Gemiddeld rijdt de auto om de twee dagen zo een 200KM. Hij heeft tot nu toe gemiddeld twee aaneengesloten dagen per week stilgestaan. Dat lijkt me niet genoeg om te ontladen. En na een afstand van100KM lijkt het me dat hij weer bijgeladen zou moeten zijn.
Ik zal maandag sowieso wel even met LM contact zoeken om te hore wat ik kan laten doen.

I declare myself to be in physical and mental condition to view sexually explicit adult-oriented material without psychological damage to myself

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:11

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
w0ndersp00n schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 22:33:

Hoeft ook niet. Hij word opgehaald.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Nu online

Pinobigbird

doesn't share food!

De 12V-accu in de ID.3 is ook berucht vanwege meerde problemen en wordt dan ook standaard door de dealer vervangen bij de 2.4-softwareupdate.

Zoeken naar 12V in het VW ID.x topic levert ook 12 pagina's aan reacties op: Zoeken naar "12V" in Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tcc90
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 12-05 22:59
Elke keer als ik de auto opnieuw in ga moet ik drive profile weer instellen op ‘performance’.

Hoe kan ik er voor zorgen dat ie ingesteld blijft op performance? Hij schakelt nu steeds terug naar de standaard.

Collega in z’n ID3 hoeft het maar 1 keer in te stellen en klaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerrion
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16:48
tcc90 schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 14:04:
Elke keer als ik de auto opnieuw in ga moet ik drive profile weer instellen op ‘performance’.

Hoe kan ik er voor zorgen dat ie ingesteld blijft op performance? Hij schakelt nu steeds terug naar de standaard.

Collega in z’n ID3 hoeft het maar 1 keer in te stellen en klaar..
Kan helaas niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tcc90
Wat nep zeg 😆

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost075
  • Laatst online: 12:08
Net zo nep als het elke keer uitzetten van lane-assist, net zo nep als iedere keer de spiegelschakelaar naar R draaien bij inparkeren. It gets boring really quick... Ik erger me er met de dag meer aan. Heb de auto pas 4 maanden 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tcc90
Haha ongelooflijk. En de app die het vaker niet doet dan wel. Het rijdt echt fantastisch maar de software is bagger. Zouden ze nog eens voor een software update gaan of zijn ze te druk met de nieuwe modellen. Inmiddels wel spijt dat ik niet gewoon voor de ID3 ben gegaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ener N
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 11-08-2022
Hi, inderdaad wel goedkoop dat het niet werkt, eenmalig instellen ,van performance, lan assist uit en dus de spiegels.

Cupra Born na nog geen 3 weken bij dealer heb er niet veel vertrouwen in. De meldingen vliegen je om de oren, km display weg, hold werkt niet meer en nog een bunch uitgelezen melding door ANWB. Na reset nog steeds het geval. Lijkt wel of alle functies in de auto in de veilige modus niet meer werken worden gezet....

Blijft een verassing of en hoe de auto terugkomt....of dat ik hem nog wil. Hoe zijn jullie ervaringen hoe de software, functie meldingen worden opgelost of welke partij is daar voor geschikt in NL.

Groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer

eisbaer

Zie signature

Ener N schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 21:05:
Hi, inderdaad wel goedkoop dat het niet werkt, eenmalig instellen ,van performance, lan assist uit en dus de spiegels.

Cupra Born na nog geen 3 weken bij dealer heb er niet veel vertrouwen in. De meldingen vliegen je om de oren, km display weg, hold werkt niet meer en nog een bunch uitgelezen melding door ANWB. Na reset nog steeds het geval. Lijkt wel of alle functies in de auto in de veilige modus niet meer werken worden gezet....

Blijft een verassing of en hoe de auto terugkomt....of dat ik hem nog wil. Hoe zijn jullie ervaringen hoe de software, functie meldingen worden opgelost of welke partij is daar voor geschikt in NL.

Groet,
Post eens een foto van die meldingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:11

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Joost075 schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 20:22:
[...]

Net zo nep als het elke keer uitzetten van lane-assist, net zo nep als iedere keer de spiegelschakelaar naar R draaien bij inparkeren. It gets boring really quick... Ik erger me er met de dag meer aan. Heb de auto pas 4 maanden 8)7
Ik vind de remmen ook nog matig en die acc/lane assist is gigantisch ruk. Het is zo erg zelfs dat als we met het gezin weg gaan dat ik niet meer rij erin. Maar het rijd wel lekker goedkoop 😂

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GijsHk
Zijn er al Born rijders die hebben gereden met een dakkoffer en/of deze overwogen hebben? Ik heb in Nederland een Born mét dakdragers zien rijden, maar volgens het boekje is het pertinent verboden en gevaarlijk…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ener N
Hi EisBaer,

Enig idee of ervaring?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7XSjrfeDtNTDTtYvB8LAkVRvdIM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/15P3KHDCXsR2bPutlJaduNtz.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UFuvrabfayYgFr-k86C7qcIkU6o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uWvoHIDWv8lQB1qevJYu4rFH.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Disksoft
Ener N schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 21:05:

Groet,
Mijn Born staat al sinds 21-05 bij de dealer, morgen gaat hij op transport naar PON.
De storingen vlogen mij om de oren, met uiteindelijk uitval tot gevolg.
De dealer krijgt geen modules opnieuw in geleerd of de auto fatsoenlijk uitgelezen.
Ben bang dat ik de auto nog wel een week of 4 minimaal kwijt ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Disksoft
Zo begon mijn auto ook ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ener N
Hi Disksoft,

Dan zijn wij niet de enige, die van ons staat nu ook bij de dealer sinds 20-06-2022. Gedeelde smart, is halve smart...maar k is het wel.

Ja, het vertrouwen in de dealer en het kunnen uitlezen, updaten is wel een ding.

De vraag is en blijft hoe komt die terug en is het dan structureel opgelost. Weet jij of er nog plek is op de trailer richting PON.? Maar waarom zou PON het wel kunnen oplossen? Wordt het niet een trip terug naar Spanje of waar wordt de Cupra Born gemaakt. Ik zal je op de hoogte houden van onze ervaringen en uiteindelijk besluit.

Groet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheMadd
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 13:40
Ener N schreef op zondag 26 juni 2022 @ 12:45:
Hi Disksoft,

Dan zijn wij niet de enige, die van ons staat nu ook bij de dealer sinds 20-06-2022. Gedeelde smart, is halve smart...maar k is het wel.

Ja, het vertrouwen in de dealer en het kunnen uitlezen, updaten is wel een ding.

De vraag is en blijft hoe komt die terug en is het dan structureel opgelost. Weet jij of er nog plek is op de trailer richting PON.? Maar waarom zou PON het wel kunnen oplossen? Wordt het niet een trip terug naar Spanje of waar wordt de Cupra Born gemaakt. Ik zal je op de hoogte houden van onze ervaringen en uiteindelijk besluit.

Groet
De Cupra Born wordt gemaakt in Duitsland ;). In de ID.3 fabriek ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorg1900
  • Laatst online: 08-07-2022
Niet alle dealers willen helpen met bepaalde instellingen aan te passen en niet iedereen heeft apparatuur om ermee aan het werk te gaan.

https://instagram.com/vagcoding_obd?igshid=YmMyMTA2M2Y=

Ik heb hier de instelling vast laten zetten. Oa achterlicht aan ook overdag, cruisecontrol snelheid dat hij per km schakelt ipv 10 en dat de deuren op slot gaan bij het uitstappen.

Waarom dit niet standaard is...

Er zijn ongetwijfeld meer mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Disksoft
Ener N schreef op zondag 26 juni 2022 @ 12:45:
Hi Disksoft,

Groet
Wat ik begreep van de dealer gaan hun de auto naar PON brengen.
PON neemt niet zo maar auto’s aan ter reparatie maar gezien blijkbaar de kennis / middelen ontbreken bij mijn dealer gaat hij die kant op, en wellicht nog wel door naar de fabriek.

Helaas maar een paar honderd kilometer storingsvrij gereden en de rest met storingen (10.000km), en uiteindelijk uitval gehad in de Westerschelde tunnel, dat was de druppel. Nu staat die al 5 weken bij de dealer, ervoor ook al twee weken en toen kreeg ik hem terug met meer storingen dan toen ik hem bracht, onder het nom van “hij rijdt en we zoeken nog naar een oplossing”.

Heb nu een id.3 als vervangend vervoer, rijdt hetzelfde maar is alleen foeilelijk (de voorkant) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ener N
Hi,

Klinkt helaas hlemaal heel herkenbaar, vooral reactie, hij rijdt en we zoeken naar een oplossing. Waar zit jou dealer en ik neem aan dat het een lease wagen is. Heeft jou lease maatschappij nog iets kunnen ondernemen.

Het begon 2 uur na aflevering, spiegels stellen gingen niet meer elektrisch. En toen ging in de weken erna (3/4) de kerstverlichting langzaam uit. Van slot, achterklep niet meer op slot, verkeersherkenning, lane assist melding en de druppel was de hold functie die niet meer werkte en 2x dat ongeveer iedere melding voorbij kwam, zie eerder bericht.

De km's bij mij zijn niet meer dan 1000 momenteel.

Als het richting Zwickau gaat dan zal het wel ff duren. Dus hoop maar dat je niet te lang in ID3 hoeft te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Disksoft
Mijn dealer zit in Dordrecht, de leasemaatschappij valt onder dezelfde groep als de dealer.
Uiteraard zeggen ze alles er aan te doen, maar ik betwijfel hoe actief ze er achteraan zitten.
Er zit helaas niets anders op dan afwachten, het enige waar ik bang voor ben is dat ik hem straks terug krijg na maanden en dat ik binnen twee weken weer de storingen terug heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRK
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19:25

TRK

Disksoft schreef op maandag 27 juni 2022 @ 06:21:
Mijn dealer zit in Dordrecht, de leasemaatschappij valt onder dezelfde groep als de dealer.
Uiteraard zeggen ze alles er aan te doen, maar ik betwijfel hoe actief ze er achteraan zitten.
Er zit helaas niets anders op dan afwachten, het enige waar ik bang voor ben is dat ik hem straks terug krijg na maanden en dat ik binnen twee weken weer de storingen terug heb.
Toch niet Auto Casa… Ik woon zelf ook in Dordrecht maar als het kan probeer ik Auto Casa zoveel mogelijk te vermijden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JLC_NL
  • Laatst online: 09-05 17:52
GijsHk schreef op zondag 26 juni 2022 @ 10:21:
Zijn er al Born rijders die hebben gereden met een dakkoffer en/of deze overwogen hebben? Ik heb in Nederland een Born mét dakdragers zien rijden, maar volgens het boekje is het pertinent verboden en gevaarlijk…
op het ID3 forum zijn er wel mensen met ervaring hier mee. ik denk dat dit het zelfde zit als bij de Born.
Ik neem aan dat bij de Born ook puntjes in de deuropeningen zitten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A6pQ5I5R9THVz7-ldGMojEHcniA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZxcSqZzxwuWX91N7rUPClicO.jpg?f=fotoalbum_large

Een collega van mij is op vakantie geweest met de farad dakdragers op de ID3. Dit is het enige merk dat dragers voor het dak van de VW ID3 verkoopt. Bij hem is alles goed gegaan, en hij heeft ook echt wel goed getest. Het dak van de ID3 kan het gehele gewicht van de auto hebben als die over de kopslaat, dus die 75kg gaat dan echt wel goed. Ook zitten er putjes boven de deur waar de dragers moeten, als je dit door meet dan kom je er ook achter dat hier ook verstevigingen in het dak zitten. Dus een gevaar voor de constructie is er niet.
Voor wat betreft de actieradius die gaat natuurlijk afhankelijk van de dakkoffer/fietsendrager achteruit.

In Duitland zijn er ook mensen die een Thule voet en drager(wingbar) passend gekregen hebben op de ID3 maar dit kon ik niet vinden. Afgelopen zomer ook een duitse ID3 zien rijden met een dakkoffer en eentje met 3 fietsen op het dak. Dus je zal in ieder geval niet de enige zijn.

Verzekeringstechnisch ga je pas praten als je lading losvliegt, of er bewezen is dat een ongeluk gebeurd wegen over belading.

Je hebt ook nog van die opblaasbare dakdragers met banden om het dak voor surfplanken, deze zie je ook wel eens op auto's zonder opgegeven daklast.

Op Marktplaats worden de Farad dragers ook te huur aangeboden, met mogelijkheid om te passen zag ik.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• kaanmijo
  • Nu online

kaanmijo

Picobello B.V.

Zojuist m'n handtekening gezet voor een Born 58kWh Copper in Aurora Blue :) Levertijd is+- 24 weken werd gezegd, ben benieuwd! Kan niet wachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Disksoft
TRK schreef op maandag 27 juni 2022 @ 08:20:
[...]

Toch niet Auto Casa… Ik woon zelf ook in Dordrecht maar als het kan probeer ik Auto Casa zoveel mogelijk te vermijden.
Jawel, maar heb de indruk dat het overal een beetje hetzelfde is.
Autodealers hebben tegenwoordig nog weinig verstand van auto’s met alle computers aan boord, niet sinds de elektrische auto maar ervoor ook al met injectie en alle sensoren voor bijvoorbeeld het start/stop systeem.

Jaren geleden een auto gehad die het stoppen van het start/stop iets te letterlijk nam, auto wilde niet meer starten tot dat je het contact uitschakelde, sleutel eruit, en handmatig opnieuw starten. Anders bleef de start motor draaien tot 3 pogingen en gaf het dan op, maar sloeg niet aan. Uiteindelijk na 2,5 jaar was het toevallig opgelost met een update van de sjoemel software, maar de dealer(s) hebben nooit iets kunnen vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eisbaer

eisbaer

Zie signature

Er is een update van de my Cupra app 1.3.0 voor Android. Deze crasht direct na opstarten bij mij. Cache legen, reboot helpt niet.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yNChnESme9WeUsUiDMdNGRZLQCc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/EzF7FGOdP1goFWXk7KuLo6pj.jpg?f=user_large

[ Voor 61% gewijzigd door eisbaer op 27-06-2022 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deewop
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18:46
eisbaer schreef op maandag 27 juni 2022 @ 19:11:
Er is een update van de my Cupra app voor Android. Deze crasht direct na opstarten bij mij.
Wauw, dit heb ik nog nooit meegemaakt bij een app! Hoe komt zo'n fout door QA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Disksoft
eisbaer schreef op maandag 27 juni 2022 @ 19:11:
Er is een update van de my Cupra app voor Android. Deze crasht direct na opstarten bij mij. Cache legen, reboot helpt niet.
[Afbeelding]
Sinds versie 1.2.0 is de app inderdaad één grote bug :P
Op iOS start de app wel op, maar met dezelfde “precondition failed” melding en workaround.
In alle updates tot nu toe nog nooit een nieuwe feature gezien trouwens 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spro
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 06:40
Deewop schreef op maandag 27 juni 2022 @ 19:17:
[...]

Wauw, dit heb ik nog nooit meegemaakt bij een app! Hoe komt zo'n fout door QA?
QA staat voor ‘Question en Answer’ toch? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer

eisbaer

Zie signature

Disksoft schreef op maandag 27 juni 2022 @ 19:27:
[...]

Op iOS start de app wel op, maar met dezelfde “precondition failed” melding en workaround.
Op Android werkte het bij mij tot deze update wel, zij het traag. Ik kon in ieder geval de SoC en verwachte laadtijd zien en wijzigen.
Zou fijn zijn als iemand de backup/restore tool uit mijn onderschrift gebruikt om een backup van de werkende versie te maken. Dan kan ik die restoren.

[ Voor 21% gewijzigd door eisbaer op 27-06-2022 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMadd
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 13:40
Disksoft schreef op maandag 27 juni 2022 @ 19:27:
[...]

1.3.0 is nu via AppStore beschikbaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Disksoft
TheMadd schreef op maandag 27 juni 2022 @ 19:43:
[...]

1.3.0 is nu via AppStore beschikbaar :)
Weet ik maar lost niets op ;)
Pagina: 1 ... 36 ... 100 Laatste

Let op:
Voor de mensen met een Born in "offline modus":
Je moet zekering F19 in de zekeringenkast linksonder je stuur er even uit halen terwijl je auto uit staat (dus niet eerst op de rem trappen). Zie deze post van Pinobigbird voor het schema van de zekeringen.