Het grote Cupra topic

Pagina: 1 ... 35 ... 105 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gelee
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 19-09 13:06
Clubbers schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 11:11:
[...]

Ik zou anders een proefrit met een copper inplannen? Volgens mij in Rotterdam kan dat en dan kan je het vergelijken met de andere modellen.
Ik ben van België ;) hier zijn de versies blijkbaar anders opgedeeld dan in Nederland heb ik gemerkt.
Panoramisch dak en andere upgrades zijn hier in optie ipv een volledig pack.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jermaine
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 12:16
initdebug schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 12:41:
[...]

Bij mij staan ze aan, maar de enige melding die ik krijg is als de laadsessie niet gestart kan worden (te lang wachten met scannen van laadpas na koppelen via kabel triggert dit ook). Beetje jammer.
Update hierover: sinds enkele dagen staan de toggles hier ingeschakeld op m'n iPhone, zonder dat ik er iets aan heb gedaan en overigens ook niet kan want de toggles reageren nergens op. Op mijn iPad Pro, uiteraard ingelogd met dezelfde Cupra ID, staan ze uitgeschakeld (en ook disabled) dus ik snap echt niet wat hier voor zwarte magie gaande is.

Ik heb afgelopen zaterdag ook maar even getest of de notificaties wel binnen zouden komen als de accu op 100% zou zitten tijdens het laden, maar helaas... Het is jammer dat het idee meer dan prima is, maar daarentegen ook zeer slecht uitgewerkt :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jermaine
Over de My Cupra-app gesproken; ik zie een nieuwe optie, onder de visual van de auto?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nn3GcJhJCe8PP7TLEtCVqtHpVjQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ptXbghOUHX5A7VBmU2ne31N6.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Pinobigbird

doesn't share food!

eisbaer schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 15:21:
[...]

Mijn navigatiedatabase is nu versie 22.3
En nu zijn we bij navigatiedatabase 22.4 aanbeland.

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eisbaer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:26

eisbaer

Zie signature

Jermaine schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 14:23:
Over de My Cupra-app gesproken; ik zie een nieuwe optie, onder de visual van de auto?

[Afbeelding]
Af en toe zie je iets nieuws verschijnen wat ook weer snel verdwijnt. Tot nu toe heb ik dat niet zien werken. Vanochtend stond er dit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0DVsyntTX9j6LHY_NcBj8aoI5N0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HwXil3aaXWPfYLnoWH4vdGD5.jpg?f=fotoalbum_large

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jermaine
eisbaer schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 10:55:
[...]
Af en toe zie je iets nieuws verschijnen wat ook weer snel verdwijnt. Tot nu toe heb ik dat niet zien werken. Vanochtend stond er dit:

[Afbeelding]
Gisteren ben ik gebeld door PON/Cupra hierover, nav mijn klacht dat die notificaties nog steeds niet werken terwijl die toggles op één van mijn devices wel ingeschakeld zijn. Kort samengevat komt het er op neer dat de 2e generatie Borns méér kunnen dan de One-modellen (waarvan ik er ééntje heb); het zou ook zomaar kunnen dat wij dus nieuwe opties binnen de app zullen zien - zonder updates vanuit de App/Play Store - zonder dat we die opties kunnen gebruiken omdat ze er zijn voor de 2e generatie-modellen.

Als dit écht zo is, vind ik ergens toch wel dat we qua software - die te updaten valt, right? 8)7 - behoorlijk benadeeld worden; een simpele notificatie voor een volle accu vergt als je 't mij vraagt geen ingewikkelde hard- en/of software-oplossing?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheMadd
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 15-09 08:52
Jermaine schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 17:02:
[...]

Gisteren ben ik gebeld door PON/Cupra hierover, nav mijn klacht dat die notificaties nog steeds niet werken terwijl die toggles op één van mijn devices wel ingeschakeld zijn. Kort samengevat komt het er op neer dat de 2e generatie Borns méér kunnen dan de One-modellen (waarvan ik er ééntje heb); het zou ook zomaar kunnen dat wij dus nieuwe opties binnen de app zullen zien - zonder updates vanuit de App/Play Store - zonder dat we die opties kunnen gebruiken omdat ze er zijn voor de 2e generatie-modellen.

Als dit écht zo is, vind ik ergens toch wel dat we qua software - die te updaten valt, right? 8)7 - behoorlijk benadeeld worden; een simpele notificatie voor een volle accu vergt als je 't mij vraagt geen ingewikkelde hard- en/of software-oplossing?
Dat slaat echt nergens op. Die app moet gewoon een API hebben waarmee die notificatie van de auto naar de app stuurt. Ik heb een One Edition en kan via Tronity ook een bericht krijgen wanneer de accu 80%, 90% of 100% vol is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whooptiedoe
  • Registratie: December 2019
  • Nu online
Jermaine schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 17:02:
[...]

Het lijkt er inderdaad op dat de bedoeling gaat zijn.
Op de website van Cupra zijn ook twee pagina’s voor de app:

Born One:
https://www.cupraofficial.nl/care/connected-car/my-cupra-app

Born geproduceerd na maart 2022:
https://www.cupraofficial...ted-car/my-cupra-app-born

Er zit wat overlap in functies, maar je ziet ook dat Born’s geproduceerd na maart 2022 extra functies hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjvkuppeveld
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 09-09 17:41
FXX schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 20:04:
[...]

Congrats! Welke LM, en wanneer besteld? :)
Het is een shortlease totdat ik mijn eigen auto krijg, Ioniq 5. De leasemaatschappij had de auto net ontvangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert14359
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 13-07-2024
whooptiedoe schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 10:47:
[...]

Born One:

Born na maart 2022 geproduceerd:

Er zit wat overlap in functies, maar je ziet ook dat Born’s geproduceerd na maart 2022 hebben extra functies.
Toch wel erg jammer nu staan er dus functies in die niet werken 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerrion
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 19-09 15:11
Gisteren zo'n 330 kilometer aan een stuk doorgereden. Geen enkel probleem. Zet ik aan het einde van de rit de auto uit, komt er weer de 'elektrosysteem werkt niet correct, werkplaats opzoeken' melding. De melding ging 30 min later weer weg toen ik de auto aan deed. Toch wel gek dat zulke meldingen voor mij nu al regelmatig opkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer

eisbaer

Zie signature

Nerrion schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 14:27:
Gisteren zo'n 330 kilometer aan een stuk doorgereden. Geen enkel probleem. Zet ik aan het einde van de rit de auto uit, komt er weer de 'elektrosysteem werkt niet correct, werkplaats opzoeken' melding. De melding ging 30 min later weer weg toen ik de auto aan deed. Toch wel gek dat zulke meldingen voor mij nu al regelmatig opkomen.
Je had eind april toch een afspraak bij de dealer hier voor?

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerrion
eisbaer schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 19:41:
[...]
Je had eind april toch een afspraak bij de dealer hier voor?
Klopt. Ze hebben niks gevonden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GijsHk
  • Laatst online: 19-09 10:25
Sinds 5 mei in het bezit van een Born Adrenaline One! Wat een feest om in te rijden. Na een dikke drie weken 3200 op de teller.

Rij er 4 dagen per week mee naar het werk: 105km snelweg heen en 105km snelweg terug. Ik kan laden 'op de zaak' voor €0.28 per kWh en ik hoef ik dus (voor woon-werk verkeer) thuis niet bij te laden. Heb een druppel van Vandebron en dat werkt in principe prima, behalve dat ik al regelmatig gehad heb dat het tarief van een laadpaal achteraf hoger blijkt dan dat in hun eigen app/kaart staat. Na daar melding van te maken krijg je het bedrag wel weer terug, maar wel jammer/slordig. Zijn er andere/betere/goedkopere alternatieven?

Met een gemiddelde snelheid van 115km per uur kom ik op circa 300km aan actieradius. Rij ik na 19u terug naar huis en knal ik met 130 of 140 per uur over de snelweg, dan is het een stuk eerder afgelopen (ruim 200km actieradius). Irriteer me af en toe wel aan de overijverige lane-assist, maar regelmatig is het ook een handig hulpmiddel. De draadloze telefoonlader is compleet ruk - gebruik altijd een gewone iPhone kabel.

In principe laad ik altijd (met een 11KW lader) tot 100% vol. Volgens de dealer kan dit prima, alleen bij snelladers is het 'erg af te raden'. Toch lees ik hier over dat sommigen standaard maar tot 80 of 90% laden. Wat is jullie beweegreden hiervoor? Is het 100% laden op een 11KW lader of op gewoon 220V af te raden?

Wil graag - zoals ik het hier voorbij zie komen - Scandinavian DLR aanzetten. Is er nog iemand in Twente die me hier mee kan helpen of kennen jullie hier adressen voor?

Tot slot: als ik de auto instap geeft de auto de melding 'Welkom Bestuurder'. Is deze 'bestuurder' ook aan te passen naar een eigen naam? Kan ik nergens iets over vinden.

Geniet van jullie bolides!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Nu online

Pinobigbird

doesn't share food!

GijsHk schreef op zondag 29 mei 2022 @ 13:31:
[...]
In principe laad ik altijd (met een 11KW lader) tot 100% vol. Volgens de dealer kan dit prima, alleen bij snelladers is het 'erg af te raden'. Toch lees ik hier over dat sommigen standaard maar tot 80 of 90% laden. Wat is jullie beweegreden hiervoor? Is het 100% laden op een 11KW lader of op gewoon 220V af te raden?

[...]
Altijd tot 100% vol laden zou ik niet doen. Dan zit je gegarandeerd na 10 jaar al op de degradatie van max. 70% accucapaciteit, zo heb ik eens nagerekend, nog zonder rekening te houden met capaciteitsafname als gevolg van veroudering: Pinobigbird in "Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1", op basis van een Duits onderzoeksbedrijf :
https://bu-lab.eu/index.php/en/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GWyifaivPF3iZ2y-yuE-8jaa1Vk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vqW5n61CqKehYBnDbOIHd5jM.jpg?f=fotoalbum_large

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:53

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

whooptiedoe schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 10:47:
[...]

Born One:

Born geproduceerd na maart 2022:

Er zit wat overlap in functies, maar je ziet ook dat Born’s geproduceerd na maart 2022 extra functies hebben.
Tijd voor een class action lawsuit :P

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FRxYK5c2GrumlWLp7EvyHzIqWgg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JWusWRh0cHbqraJ17A9adgDS.jpg?f=fotoalbum_largeHij is binnen. Hoort er een banden-reparatie set bij (zo'n bus met troep waar de bandenman niet blij van wordt)? En gele hesjes? Of zit dat goed verstopt? Heb de dubbele vloer doorzocht.
En weet iemand hoe je de ACC iets anders dan met 10km/h tegelijk kan wijzigen (dus 1 of 5 km/h)?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GijsHk
  • Laatst online: 19-09 10:25
Verwijderd schreef op zondag 29 mei 2022 @ 16:08:
[Afbeelding]Hij is binnen. Hoort er een banden-reparatie set bij (zo'n bus met troep waar de bandenman niet blij van wordt)? En gele hesjes? Of zit dat goed verstopt? Heb de dubbele vloer doorzocht.
En weet iemand hoe je de ACC iets anders dan met 10km/h tegelijk kan wijzigen (dus 1 of 5 km/h)?
Met de knoppen RES en SET plus of min je 1 km per uur.

Vanuit de dealer kreeg ik een cupra EHBO-kit, maar geen bandenplak-set oid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• drluna
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 18:59
GijsHk schreef op zondag 29 mei 2022 @ 16:53:
[...]

Met de knoppen RES en SET plus of min je 1 km per uur.

Vanuit de dealer kreeg ik een cupra EHBO-kit, maar geen bandenplak-set oid.
Bijzonder in mijn auto zowel de ehbo, bandenset en compressor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Nu online

Pinobigbird

doesn't share food!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1kp5wC1YZqwZ8dRHhIbGMngXONI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qSMEidx9re1yRolAKiqowYSn.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/INhXJCsbaSa4cwhtux6W6Q_MuFo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jBvXopnhl45esDUXLXZvJhJG.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7Os0M1CXz-FSwlksk8QeM18Hrd4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NQB9Gc9aYa0pbtTwr0ihGkiB.jpg?f=fotoalbum_large
Geen idee wat het is. Zo maar gelijk installeren

Edit
De installatie duurde ongeveer een minuut, tijdens het rijden, dus heel veel verwacht ik er niet van. Vanmiddag als ik weer instap kijken of ik ergens wat kan ontdekken.

[ Voor 6% gewijzigd door Pinobigbird op 30-05-2022 08:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMadd
Pinobigbird schreef op maandag 30 mei 2022 @ 07:46:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Geen idee wat het is. Zo maar gelijk installeren

Edit
De installatie duurde ongeveer een minuut, tijdens het rijden, dus heel veel verwacht ik er niet van. Vanmiddag als ik weer instap kijken of ik ergens wat kan ontdekken.
Geen update hier, ben benieuwd welke versie je nu draaiende hebt. En vooral of het systeem nu iets stabieler is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Nu online

Pinobigbird

doesn't share food!

TheMadd schreef op maandag 30 mei 2022 @ 08:49:
[...]

Geen update hier, ben benieuwd welke versie je nu draaiende hebt. En vooral of het systeem nu iets stabieler is?
Bij systeeminformatie staan nog dezelfde versienummers als voorheen. Geen idee dus wat er nu geüpdatet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
Pinobigbird schreef op maandag 30 mei 2022 @ 12:55:
[...]

Bij systeeminformatie staan nog dezelfde versienummers als voorheen. Geen idee dus wat er nu geüpdatet is.
Die OTA updates zijn echt marginaal klein. Enkel de grote SW updates (lees, die je SW versie dus ook aanpassen)die de dealer installeert kunnen echt verandering meebrengen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypto89
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16-09 12:02
Scrtz schreef op maandag 30 mei 2022 @ 13:24:
[...]

Die OTA updates zijn echt marginaal klein. Enkel de grote SW updates (lees, die je SW versie dus ook aanpassen)die de dealer installeert kunnen echt verandering meebrengen
Volgens mij wordt de 3.0 update van bijv. de ID.3 OTA aangeboden en die lijkt me niet heel klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
crypto89 schreef op maandag 30 mei 2022 @ 15:07:
[...]

Volgens mij wordt de 3.0 update van bijv. de ID.3 OTA aangeboden en die lijkt me niet heel klein.
Dat klopt. De OTA updates voor het MEB platform, dus de volledig elektrische voertuigen zijn wel aanzienlijk.

Maar alle OTA updates bij de benzine/hybride MQB platform auto's zijn dus marginaal. De grote updates kunnen enkel door de dealer worden geinstalleerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tjen0707
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 22-11-2023
Verwijderd schreef op zondag 29 mei 2022 @ 16:08:
[Afbeelding]Hij is binnen. Hoort er een banden-reparatie set bij (zo'n bus met troep waar de bandenman niet blij van wordt)? En gele hesjes? Of zit dat goed verstopt? Heb de dubbele vloer doorzocht.
Er zit nog een luikje onder de dubbele bodem, daar ligt het bij mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MueR

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Ik weet niet wat ze daar in Leusden aan het uitspoken zijn, maar ze hebben de levering van m'n auto nu weer uitgesteld. Twee weken geleden was het nog deze week, nu is het ineens 30 juni.. echt hoor :( Die auto staat op voorraad daar, waarom moet het zo lang duren om dat ding op een vrachtwagen te zetten en deze kant op te halen?

[ Voor 25% gewijzigd door MueR op 30-05-2022 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tjen0707 schreef op maandag 30 mei 2022 @ 16:26:
[...]

Er zit nog een luikje onder de dubbele bodem, daar ligt het bij mij.
Ruimte had ik gevonden, maar ligt alleen het sleepoog e.d. En de 230V lader. Maar geen bandenreparatieset. Had Veenendaal gemailed, en kan de ehbo set bij hun ophalen, nog niks over de bandenreparatie set... Vandaag 1e wat langere rit gemaakt, bevalt prima. Paar keer een waarschuwing over niet in het midden van de rijstrook rijden :9 , kijken waar ik dat kan aanpassen.
@GijsHk dank voor de + en -1km/h knoppen, is gelukt.
Merkte ook dat de auto niet rechts gaat inhalen >:) hij bleef lekker schuin achter de middelstebaanridder hangen. M'n golf 7 had er geen moeite mee :*) Met enige overredingskracht kwam ik er toch (rechts) langs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrock
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20-09 08:32

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

Gisteren navraag gedaan of het kenteken al bekend is gezien de auto al twee weken in Nederland is. Dit was al het geval. Na het horen van het kenteken nog gevraagd of er een bijgewerkte eta is, kreeg ik het bericht dat de auto zo goed als klaar is. Enkel nog vrijgegeven moest worden om in te plannen. Dus ik zou spoedig een telefoontje krijgen. Nog geen 5 seconden later belde hij al. De status was net veranderd. 11 juni mag ik de auto ophalen.

Hopelijk komt hier geen verdere wijziging in.

Op 03-03-2022 bestelbevestiging via leasemaatschappij gekregen en de eerste mailtjes van Cupra. Copper one editie aurora blue.
Midden maart al op de banking wachtend op laatste onderdelen. Halverwege mei geproduceerd en naar nederland gestuurd.

Aflevering in Leusden op 11-06-2022.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitrous
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Sinds 2 weken mag ik in een 2021 Cupra Born Performance One in de kleur Glacial White rijden. Heerlijke auto! Twee vragen: de helderheid van de touchknoppen onder het scherm lijkt 0 te zijn, ik heb nog niet kunnen vinden waar dit aan te passen? De on/off knop geeft wel licht, de temperatuur en volume knoppen niet? (dus 4 wel, 5 en 6 niet:)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5IIQoRdoO4wYSqblkZC5IvAk_KA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/q90zy14C1M592Eelxf2dnSmn.png?f=fotoalbum_large

Daarnaast heb ik de OBDeleven module ingeplugd die ook voor mijn 2012 Polo gebruikte. Alle opties zijn echter 'unavailable'. In het obdeleven forum zie ik wel mensen succesvol wat zaken aanpassen. Hoe komt dit? Kan dit geblokt zijn door de LM?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patrock

Patrock

Nitrous schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 08:09:

Daarnaast heb ik de OBDeleven module ingeplugd die ook voor mijn 2012 Polo gebruikte. Alle opties zijn echter 'unavailable'. In het obdeleven forum zie ik wel mensen succesvol wat zaken aanpassen. Hoe komt dit? Kan dit geblokt zijn door de LM?
Heb je wel in de instellingen je adresgegevens etc ingevuld?
tegenwoordig zijn de autosystemen beschermd met een SFD lock. de nieuwe dongle kan deze zoiezo unlocken. Hiervoor moet je wel 2FA aan hebben staan, en je gegevens ingevuld hebben.

https://support.obdeleven.com/en/collections/3195142-sfd

[ Voor 8% gewijzigd door Patrock op 31-05-2022 08:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitrous
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Patrock schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 08:32:
[...]

Heb je de witte, of de zwarte OBDEleven, en heb je wel in de instellingen je adresgegevens etc ingevuld?
tegenwoordig zijn de autosystemen beschermd met een SFD lock. de nieuwe dongle kan deze zoiezo unlocken. Hiervoor moet je wel 2FA aan hebben staan, en je gegevens ingevuld hebben.
De zwarte. Goeie tip! _/-\o_ Ik ga er mee aan de slag.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• M@cer
  • Laatst online: 19-09 09:25
Nitrous schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 08:09:
Sinds 2 weken mag ik in een 2021 Cupra Born Performance One in de kleur Glacial White rijden. Heerlijke auto! Twee vragen: de helderheid van de touchknoppen onder het scherm lijkt 0 te zijn, ik heb nog niet kunnen vinden waar dit aan te passen? De on/off knop geeft wel licht, de temperatuur en volume knoppen niet? (dus 4 wel, 5 en 6 niet:)
Helaas geen verlichting achter 4,5 en 6... Dus ga je ook niet vinden om aan te passen ;)
Een beetje een misser..

Je kan de temperatuur trouwens ook makkelijk veranderen met voice of via het scherm, dat gaat over het algemeen makkelijker dan via die schuif, want dat is echt een drama.. Veel te snel een te grote aanpassing.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Patrock schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 07:54:
Gisteren navraag gedaan of het kenteken al bekend is gezien de auto al twee weken in Nederland is. Dit was al het geval. Na het horen van het kenteken nog gevraagd of er een bijgewerkte eta is, kreeg ik het bericht dat de auto zo goed als klaar is. Enkel nog vrijgegeven moest worden om in te plannen. Dus ik zou spoedig een telefoontje krijgen. Nog geen 5 seconden later belde hij al. De status was net veranderd. 11 juni mag ik de auto ophalen.

Hopelijk komt hier geen verdere wijziging in.

Op 03-03-2022 bestelbevestiging via leasemaatschappij gekregen en de eerste mailtjes van Cupra. Copper one editie aurora blue.
Midden maart al op de banking wachtend op laatste onderdelen. Halverwege mei geproduceerd en naar nederland gestuurd.

Aflevering in Leusden op 11-06-2022.
Dan snap ik echt niet meer waarom mijn 2021 auto zo lang moet duren. Heb je dit bij je LM nagevraagd of bij Cupra in Leusden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrock

Patrock

MueR schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 09:13:
[...]

Dan snap ik echt niet meer waarom mijn 2021 auto zo lang moet duren. Heb je dit bij je LM nagevraagd of bij Cupra in Leusden?
Bij mijn contactpersoon bij Cupra zelf. Midden maart contact opgenomen met de whatsapp van Cupra, en heeft een cupra specialist contact opgenomen en aangegeven dat ik met vragen hem mag appen.

Ik was toen in de veronderstelling dat er gegevens in mijn cupra zou staan, echter doordat ik al eerder een account had wist ik niet of alles goed stond. Volgens de emails zou ik de auto moeten kunnen volgen.

Dit werkt overigens nog steeds niet. Ondanks dat ik het kenteken weet, kan mijn cupra die nog niet eens vinden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• initdebug
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 14-07 17:16
M@cer schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 08:58:
[...]

Helaas geen verlichting achter 4,5 en 6... Dus ga je ook niet vinden om aan te passen ;)
Een beetje een misser..

Je kan de temperatuur trouwens ook makkelijk veranderen met voice of via het scherm, dat gaat over het algemeen makkelijker dan via die schuif, want dat is echt een drama.. Veel te snel een te grote aanpassing.
Je kan er ook op tikken! Dan gaat het per 0,5 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer

eisbaer

Zie signature

Patrock schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 09:29:
[...]

Bij mijn contactpersoon bij Cupra zelf. Midden maart contact opgenomen met de whatsapp van Cupra, en heeft een cupra specialist contact opgenomen en aangegeven dat ik met vragen hem mag appen.

Ik was toen in de veronderstelling dat er gegevens in mijn cupra zou staan, echter doordat ik al eerder een account had wist ik niet of alles goed stond. Volgens de emails zou ik de auto moeten kunnen volgen.

Dit werkt overigens nog steeds niet. Ondanks dat ik het kenteken weet, kan mijn cupra die nog niet eens vinden.
In mijncupra zie ik alleen de gegevens die ik zelf ingevuld heb. De cupra specialist vertelde destijds dat je de bestelling kon volgen zodra de auto in Nederland was. Heeft nooit gewerkt. .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Clubbers
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 16:10
MueR schreef op maandag 30 mei 2022 @ 17:36:
Ik weet niet wat ze daar in Leusden aan het uitspoken zijn, maar ze hebben de levering van m'n auto nu weer uitgesteld. Twee weken geleden was het nog deze week, nu is het ineens 30 juni.. echt hoor :( Die auto staat op voorraad daar, waarom moet het zo lang duren om dat ding op een vrachtwagen te zetten en deze kant op te halen?
Ik werd gebeld met dat het ophalen afgelopen zaterdag zou worden uitgesteld omdat er schade was vastgesteld bij mijn auto na rondvliegende stenen op het depot (ook voorraad model). Hij gaf aan dat er ook heel veel andere auto’s waren beschadigd dus misschien dat het daarom is uitgesteld?
Als dubbele straf kreeg ik wel zaterdag van mijn LM mijn groene kaart en laadpas ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneLeggedIdiot
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 10-04-2024
Patrock schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 09:29:
[...]

Ik heb in september een Cupra Leon besteld en kon helemaal in het begin de tracking volgen, maar sinds oktober of november hebben ze dit uitgeschakeld vanwege de lange levertermijnen van de Leon, de Formentor en de Seats.
Persoonlijk vind ik dat een domme zet want nu kan je niet zien op welk proces de auto vast blijft steken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tjen0707
M@cer schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 08:58:
[...]

Een beetje een misser..

Je hoeft de temperatuur niet te schuiven, met je vinger tippen werkt perfect met halve grade per tik. Twee vingers tegelijk is stoelverwarming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drluna
Wat is jullie ervaring met de regensensor?
Op mijn Born twijfelde ik of de regensensor überhaupt aanwezig is, na onderzoek lijkt mijn auto een over een regensensor te beschikken welke ook staat geactiveerd in het menu maar heb niet het idee dat er ook maar iets automatisch gaat.
Doe ik iets verkeerd of is het systeem zo brak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Nu online

Pinobigbird

doesn't share food!

drluna schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 22:31:
Wat is jullie ervaring met de regensensor?
Op mijn Born twijfelde ik of de regensensor überhaupt aanwezig is, na onderzoek lijkt mijn auto een over een regensensor te beschikken welke ook staat geactiveerd in het menu maar heb niet het idee dat er ook maar iets automatisch gaat.
Doe ik iets verkeerd of is het systeem zo brak?
Misschien overbodige vraag, maar staat de handel in de automatische stand, de eerste stand?
Het is eenvoudig te testen, gooi wat water over de sensor, die zit achter de binnenspiegel.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_VzH4dWgxNbEu7Ti1Mx00SdkiGI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/9eZ9SLI8NZAV6A6AcYR1davP.jpg?f=user_large

[ Voor 15% gewijzigd door Pinobigbird op 31-05-2022 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drluna
Pinobigbird schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 22:37:
[...]

Misschien overbodige vraag, maar staat de handel in de automatische stand, de eerste stand?
Het is eenvoudig te testen, gooi wat water over de sensor, die zit achter de binnenspiegel.
[Afbeelding]
Hendel staat op uit mijn hoofd 1 trap onder off (interval heet die geloof ik), goede tip van het water helemaal niet aan gedacht morgen eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Nu online

Pinobigbird

doesn't share food!

drluna schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 22:59:
[...]

Hendel staat op uit mijn hoofd 1 trap onder off (interval heet die geloof ik), goede tip van het water helemaal niet aan gedacht morgen eens proberen.
Waar ik nog niet aan had gedacht: als je niet in de auto zit gaat de auto natuurlijk uit, dus misschien iemand anders het water er overheen laten gooien. Ik weet niet of je de auto aan kan laten met de startknop, zonder op de bestuurdersstoel te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjen0707
Pinobigbird schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 23:10:
[...]

Waar ik nog niet aan had gedacht: als je niet in de auto zit gaat de auto natuurlijk uit, dus misschien iemand anders het water er overheen laten gooien. Ik weet niet of je de auto aan kan laten met de startknop, zonder op de bestuurdersstoel te zitten.
Je hebt dat toch snel genoeg uitgevonden als het een keer regent? Is neem ik aan niet je eerste keer een auto met een regensensor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• linuxpro
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-09 08:46
Verwijderd schreef op maandag 30 mei 2022 @ 22:26:
[...]

Ruimte had ik gevonden, maar ligt alleen het sleepoog e.d. En de 230V lader. Maar geen bandenreparatieset. Had Veenendaal gemailed, en kan de ehbo set bij hun ophalen, nog niks over de bandenreparatie set... Vandaag 1e wat langere rit gemaakt, bevalt prima. Paar keer een waarschuwing over niet in het midden van de rijstrook rijden :9 , kijken waar ik dat kan aanpassen.
@GijsHk dank voor de + en -1km/h knoppen, is gelukt.
Merkte ook dat de auto niet rechts gaat inhalen >:) hij bleef lekker schuin achter de middelstebaanridder hangen. M'n golf 7 had er geen moeite mee :*) Met enige overredingskracht kwam ik er toch (rechts) langs.
Waar heb jij die 230V lader gevonden? Ik heb er naar gezocht, maar kwam niet verder dan het bandenreparatiesetje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• linuxpro
bkruyver schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 13:01:
Allen, misschien een domme vraag, maar kan de auto ook gewoon uit als je erin zit? Ik werk wel eens wat in de auto, maar dan hoeft airco niet aan en telefoon wat mij betreft niet verbonden, auto mag helemaal uit, maar op de een of andere manier lukt dat niet met de aan/uit op de stuurkolom of de aan/uit op mediapaneel...
Zit een sttart / stop knop aan de rechterkant vd stuurkolom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• initdebug
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 14-07 17:16
linuxpro schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 09:25:
[...]

Waar heb jij die 230V lader gevonden? Ik heb er naar gezocht, maar kwam niet verder dan het bandenreparatiesetje
Ligt eraan welke uitvoering je hebt. De lagere modellen hebben hem er niet bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• linuxpro
M@cer schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 17:02:
Het is heel makkelijk te doen... Het lampje uit op het dashboard is iets ingewikkelder dan de standaard Apps, maar ook makkelijk te vinden met de uitleg hier in het topic.

Ook het startscherm vertraagd van 10 naar 2 seconden.

Mocht je in Noord-Holland wonen, ik woon in Purmerend en wil het ook wel voor je aanpassen.

Ik heb de dongle besteld op de site zelf met Amazon verzending..
Misschien brutale vraag maar zou je voor mij de lane assist hiermee uit kunnen zetten? Daar word ik gek van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerrion
linuxpro schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 10:18:
[...]

Misschien brutale vraag maar zou je voor mij de lane assist hiermee uit kunnen zetten? Daar word ik gek van...
Yup LA kun je uitzetten met OBD.

Edit: Oh je vroeg of M@cer het kon doen voor je :)

[ Voor 9% gewijzigd door Nerrion op 01-06-2022 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jermaine
Tjen0707 schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 19:00:
Twee vingers tegelijk is stoelverwarming.
Oh, dat trucje is nice! Een tikje met twee vingers op links schakelt dan de bestuurdersstoel in, en hoe bedien je dan met deze knopjes de "intensiteit" van de stoelverwarming?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nerrion
Jermaine schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 11:05:
[...]

Oh, dat trucje is nice! Een tikje met twee vingers op links schakelt dan de bestuurdersstoel in, en hoe bedien je dan met deze knopjes de "intensiteit" van de stoelverwarming?
Hij begint op 3, nog een keer tikken met twee vingers is een stand lager, enzovoorts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
linuxpro schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 10:18:
[...]

Tuurlijk, heb net een PM naar je gestuurd..

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MueR

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Zucht. Als je er zelf niet achteraan gaat...

Cupra wacht op mijn gegevens voordat ze de auto rijklaar maken, zodat ze me naar Leusden kunnen halen enzo. Maar ons bedrijfsbeleid is dat de auto naar kantoor moet komen. Dus heeft de leasemaatschappij niets doorgegeven. Die zitten te wachten op Cupra tot zij zeggen "hoi, de auto is klaar". Cupra wacht op mijn gegevens. En niemand die de telefoon pakt.

Enfin, na wat uitkafferen wordt spul geregeld met de leasemaatschappij nu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patrock

Patrock

MueR schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 16:30:

Cupra wacht op mijn gegevens voordat ze de auto rijklaar maken, zodat ze me naar Leusden kunnen halen enzo. Maar ons bedrijfsbeleid is dat de auto naar kantoor moet komen. Dus heeft de leasemaatschappij niets doorgegeven. Die zitten te wachten op Cupra tot zij zeggen "hoi, de auto is klaar". Cupra wacht op mijn gegevens. En niemand die de telefoon pakt.

Enfin, na wat uitkafferen wordt spul geregeld met de leasemaatschappij nu.
Dat is mooi k.
Dan had je lang kunnen blijven wachten als je niets had gedaan. Hopelijk kun je hem ook snel in ontvangst nemen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jermaine
MueR schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 16:30:
Goh, waar ken ik dat van? Je hebt wellicht mijn gemopper enkele weken geleden hier ook wel gelezen. Als je evt hulp nodig hebt; ik heb nu enkele telefoonnummers en e-mailadressen van PON-medewerkers (die voor de afdeling Cupra werken!) weten te hosselen. Stuur me maar een DM als je er niet uit komt ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M@cer
We hebben bijna allemaal problemen gehad met de levering, maar als je Cupra er eenmaal is :9~

Ik heb al heel wat auto's gehad, maar dit de eerste auto waar ik nog na een paar maanden nog steeds met een glimlach instap.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:36
Nerrion schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 11:07:
[...]

Hij begint op 3, nog een keer tikken met twee vingers is een stand lager, enzovoorts.
LOL. Heb een jaar in de Seat Leon gereden en de stappen die je moest nemen om de stoelverwarming aan te zetten vond ik altijd mega omslachtig en frustrerend. Als ik dit had geweten destijds. :+

Ah well..

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spro
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 07:05
M@cer schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 17:19:
We hebben bijna allemaal problemen gehad met de levering, maar als je Cupra er eenmaal is :9~

Ik heb al heel wat auto's gehad, maar dit de eerste auto waar ik nog na een paar maanden nog steeds met een glimlach instap.
De auto zelf maakt een hoop goed inderdaad…
In mijn polo stapte ik in, cruise control aan en hersenloos rijden(acc+ dsg bak). Bij de Cupra gebruik ik cruise control alleen maar op lange stukken, omdat de auto gewoon te leuk is om zelf te rijden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TRK
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17-09 16:00

TRK

Ik heb zojuist het volgende bericht ontvangen via Whatsapp van een Cupra medewerker:

Korte update: de aanleverweek van jou CUPRA Born Adrenaline Vapor Grey is week 29.

Na de bestelling via de LM was de initiële indicatie 7 oktober… dus erg vooruit geschoven wat natuurlijk erg fijn is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Vooruitlopend op zaken.. Is er iemand in de omgeving Eindhoven met een ODB die me (als m'n auto er eindelijk is) eventueel kan helpen om wat settings te veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:36
MueR schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 21:20:
Vooruitlopend op zaken.. Is er iemand in de omgeving Eindhoven met een ODB die me (als m'n auto er eindelijk is) eventueel kan helpen om wat settings te veranderen?
Ik woon in omgeving Eindhoven en heb een ODB2 to Ethernet kabel.
Heb echter geen Seat dus ook geen app daarvoor, maar mogelijk heb je die zelf?

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny born
  • Laatst online: 11-07-2022
Ik heb obd11 int hoge noorden 👌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CupraFrank
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 27-03 08:34
Is er iemand in de regio Utrecht/Arnhem/Den Bosch met OBD11 die voor mij een paar instellingen kan aanpassen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patrock

Patrock

CupraFrank schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 17:24:
Is er iemand in de regio Utrecht/Arnhem/Den Bosch met OBD11 die voor mij een paar instellingen kan aanpassen?
Arnhem present. Ik heb er nog geen ervaring mee. Volgende week vrijdag heb ik mijn auto pas. Maar de obd11 met pro ligt hier al lang klaar.

Iets anders. Heeft iemand ervaring met een glascoating? Ik wil hem straks graag lang mooi houden. Nog tips voor omgeving arnhem?

[ Voor 15% gewijzigd door Patrock op 02-06-2022 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loane1975
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 20-02-2024
Johnny born schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 17:02:
Ik heb obd11 int hoge noorden 👌
In welke omgeving van het hoge noorden? ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Born2be.alive
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 30-03-2024
Johnny born schreef op woensdag 13 april 2022 @ 17:57:
Ik heb mooi voorstel liggen voor het upgraden van de standaard audio met oa een fatsoenlijke dsp amp geschikt voor ev's.

Ik wacht alleen nog op reactie van cupra, ivm garantie ed.
Ben je hier al wat verder mee gekomen? Ben hier ook in geïnteresseerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny born
  • Laatst online: 11-07-2022
Drachten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lemonade
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19:11
Eindelijk de Copper One 2021 geleverd hier! 😃
Dode hoek sensor en 360 view waren voor mij een verrassing, dacht dat die niet op de One zaten.
Ik mis nog 2 dingen; 230V lader en gevarendriehoek (in de achterklep), zitten die er bij jullie wel bij?

PVOutput 15125 Wp op SE15k

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eisbaer

eisbaer

Zie signature

lemonade schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 07:30:
Dode hoek sensor en 360 view waren voor mij een verrassing, dacht dat die niet op de One zaten.
Ik mis nog 2 dingen; 230V lader en gevarendriehoek (in de achterklep), zitten die er bij jullie wel bij?
De gevarendriehoek zit in een van de zwarte tasjes onder de vloerruimte van de achterbak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrock

Patrock

Oef. Ik hoop dat ik dat ook heb. Kan hem vrijdag ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit83
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 05-06-2022
Goedemiddag,

Weet iemand of je het geluid van de lane assist uit kan zetten ? Dus de melding dat je hem in het midden moet houden.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemonade
En de eerste storing 😂 ACC niet beschikbaar na de eerste 200km. Iemand ervaring mee/oplossing?
Uiteraard al het nodige geprobeerd 🤨

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Nu online

Pinobigbird

doesn't share food!

lemonade schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 12:53:
En de eerste storing 😂 ACC niet beschikbaar na de eerste 200km. Iemand ervaring mee/oplossing?
Uiteraard al het nodige geprobeerd 🤨
Zelf ik 1x gehad. Bij de volgende rit was alles weer normaal.

Als je de auto uit zet moet je 'm nog wel een tijdje uit laten staan om alle systemen weer te laten resetten. Halfuur is zeker goed, maar misschien ook wel tien minuten, eigenlijk geen idee hoeveel precies ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Nu online

Pinobigbird

doesn't share food!

Jorrit83 schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 12:38:
Goedemiddag,

Weet iemand of je het geluid van de lane assist uit kan zetten ? Dus de melding dat je hem in het midden moet houden.....
Dat kan niet, vziw.
Je kan met ODB wel de melding in het display dat de Lane Assist (LA) uit staat uitschakelen, of laten onthouden wat de laatste LA-stand was, of standaard uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ClickSmart
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 06-12-2024
TheMadd schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 21:33:
[...]

Dat slaat echt nergens op. Die app moet gewoon een API hebben waarmee die notificatie van de auto naar de app stuurt. Ik heb een One Edition en kan via Tronity ook een bericht krijgen wanneer de accu 80%, 90% of 100% vol is.
Nav jullie reacties ben ik aan de slag gegaan met Tronity. De app geïnstalleerd en mijn auto (Born) toegevoegd. Vin nummer zichtbaar etc. Dus koppeling gelukt. Alleen hij laad helemaal geen data van mijn auto. Weet je hoe ik dit voor elkaar krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMadd
ClickSmart schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 14:49:
[...]

Nav jullie reacties ben ik aan de slag gegaan met Tronity. De app geïnstalleerd en mijn auto (Born) toegevoegd. Vin nummer zichtbaar etc. Dus koppeling gelukt. Alleen hij laad helemaal geen data van mijn auto. Weet je hoe ik dit voor elkaar krijg?
Data zoals ritgegevens etc stuurt de API van CUPRA nog niet door. Je krijgt alleen de batterij gegevens / laadstatistieken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ClickSmart
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 06-12-2024
TheMadd schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 15:14:
[...]

Data zoals ritgegevens etc stuurt de API van CUPRA nog niet door. Je krijgt alleen de batterij gegevens / laadstatistieken.
Thnx…moet ik dan nog meer doen dan de auto koppelen? Ik zie ook niets in de app over de batterijgegevens etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hapkoek
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17-09 18:29
Patrock schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 20:34:
[...]

Arnhem present. Ik heb er nog geen ervaring mee. Volgende week vrijdag heb ik mijn auto pas. Maar de obd11 met pro ligt hier al lang klaar.
Ik kom ook uit Arnhem en wacht op een Born, weet helaas zo geen plek voor glascoating maar ben even benieuwd wat je van plan bent met de OBD11. :) Wat kun je ermee of wat is je doel? Ben erg benieuwd!
Thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patrock

Patrock

Hapkoek schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 21:01:
[...]

Ik kom ook uit Arnhem en wacht op een Born, weet helaas zo geen plek voor glascoating maar ben even benieuwd wat je van plan bent met de OBD11. :) Wat kun je ermee of wat is je doel? Ben erg benieuwd!
Thanks!
Bij de proefrit ergerde ik mij direct aan lane assist. En dat het elke keer bij veranderen van modus, Of activeren cruise control weer actief is. Wil het direct naar aan/uit onthouden zetten. Ook graag normale cruise control als optie. En wat mij ook direct irriteerde was dat de auto op cruise control niet rechts “inhaalt” ondanks dat je rechts van blokmarkeringen zit. Of het verkeer links file vorming heeft. Daarbij ben ik van mening dat het veiliger is om altijd lampen aan te hebben. Dus scandinavian lights gaan aan. Altijd achterlicht bij dagrijverlichting. Het liefst zet ik het ook aan dat de gekozen rijmodi onthouden wordt enzo.

Daarbij klopt het volume niet van de richtingaanwijzer.
Maar die laatste twee zijn nog geen oplossingen voor met obd11.

Bovenstaande is op een proefrit van een half uur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hapkoek
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17-09 18:29
Patrock schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 21:52:
[...]

Bij de proefrit ergerde ik mij direct aan lane assist. En dat het elke keer bij veranderen van modus, Of activeren cruise control weer actief is. Wil het direct naar aan/uit onthouden zetten. Ook graag normale cruise control als optie. En wat mij ook direct irriteerde was dat de auto op cruise control niet rechts “inhaalt” ondanks dat je rechts van blokmarkeringen zit. Of het verkeer links file vorming heeft. Daarbij ben ik van mening dat het veiliger is om altijd lampen aan te hebben. Dus scandinavian lights gaan aan. Altijd achterlicht bij dagrijverlichting. Het liefst zet ik het ook aan dat de gekozen rijmodi onthouden wordt enzo.

Bedankt voor de info! Zijn zeker valide punten als ik het zo lees. ;) Alvast veel plezier en wellicht dat ik je t.z.t. nog eens aanschiet wanneer ik mijne ook heb. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjen0707
Patrock schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 21:52:
[...]

Voor rechts inhalen kun je even kort gas geven dan vergeet hij de auto links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• linuxpro
initdebug schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 09:32:
[...]

Ligt eraan welke uitvoering je hebt. De lagere modellen hebben hem er niet bij
Ik heb de bussiness uitvoering dus zal ie er wel niet bij zitten, heb nl. wel het totaal nutteloze bandenreparatie setje gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:48

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Je weet toch wel wat je koopt? Die 360view stond heel duidelijk in de prijslijst erbij voor de copper.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Nu online

Pinobigbird

doesn't share food!

Tylen schreef op zondag 5 juni 2022 @ 18:15:
[...]

Je weet toch wel wat je koopt? Die 360view stond heel duidelijk in de prijslijst erbij voor de copper.
Vanaf de prijslijst van 4 november 2021 waren de 360-gradencamera en Lane Assist verwijderd van de Copper Edition One.
Ik denk dat hij z'n auto ná die datum heeft besteld en dus juist heel goed weet wat hij heeft besteld als hij opmerkt dat er opties geleverd zijn die niet op de prijslijst stonden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Nu online

Pinobigbird

doesn't share food!

@lemonade heb je toevallig ook de warmtepomp? Zie Pinobigbird in "Het grote Cupra topic" om dit te checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer

eisbaer

Zie signature

linuxpro schreef op zondag 5 juni 2022 @ 17:28:
[...]

Ik heb de bussiness uitvoering dus zal ie er wel niet bij zitten, heb nl. wel het totaal nutteloze bandenreparatie setje gevonden.
Hij is eventueel los aan te schaffen voor 200 euro of er bij te leasen, kabel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoinkyNL
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18:28
Gisteren een proefrit gemaakt in de Adrenaline.

Ik heb op dit moment een Opel Corsa E 2020 als voorrij-auto en hoewel ik dat echt een fijne auto vind voelt de Cupra echt toch wel weer een niveau hoger aan. Ook geen wonder als je je bedenkt dat deze auto €10.000 meer kost maar ik wist niet zo goed wat ik er van moest verwachten en ben na de testrit echt heel enthusiast.

Volgende week ga ik 'm bestellen bij de lease maatschappij en duimen dat hij dit jaar komt. Bij de dealer waren ze daar overigens heel zeker van.

Ik was van plan om voor de blauwe kleur te gaan maar in het echt springt de standaard Vapor Gray er zo mooi uit dat die het toch voor mij wint.

[ Voor 14% gewijzigd door SpoinkyNL op 05-06-2022 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemonade
Mèt warmtepomp, dat was wel een voorwaarde.
De opties hebben op verschillende plekken wat varianten gehad ja, dus wist niet 100% de specs..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemonade
Bij het instellen van een laadschema voor bijvoorbeeld woensdag, krijg ik het na het activeren van dit schema niet voor elkaar om de auto nú te laden (maandag).

De auto stond op 60% en verwachtte dat hij naar 80% zou gaan laden volgens de instellingen.

Zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemonade
mr.DJ95 schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 08:53:
[...]

Kan ik er wel 1 op aanvullen sinds vannacht. Mijn Alarm ging rond half 5 spontaan af. Lekker wakker worden. Zeker als je het geluid nooit eerder hebt gehoord.

Camera beelden teruggekeken en niks zien bewegen. Hoor wel de lader klikken voordat het alarm af gaat. Zal even kijken of ik de beelden hier kan posten.

https://youtu.be/BisjjtaQDyc
Zelfde issue hier 😂 De lader voert PV overschot van het huis af naar de auto, en gaat dus soms aan of uit. Alarm gaat dan ook af, duidelijk signaal dat de auto opgeladen wordt maar beetje overdreven 🙃

Ben benieuwd hoe en of dit opgelost wordt..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Nu online

Pinobigbird

doesn't share food!

lemonade schreef op maandag 6 juni 2022 @ 17:17:
[...]

Zelfde issue hier 😂 De lader voert PV overschot van het huis af naar de auto, en gaat dus soms aan of uit. Alarm gaat dan ook af, duidelijk signaal dat de auto opgeladen wordt maar beetje overdreven 🙃

Ben benieuwd hoe en of dit opgelost wordt..
Issue bij @mr.DJ95 was dat hij z'n kofferbakklep niet goed gesloten had.
Zelf ook wel eens gehad dat ik dacht dat hij dicht zat maar dat ik bij het wegrijden een waarschuwing kreeg dat-ie nog open stond.
Controleer dus eerst of alles wel goed dicht zit voordat je naar de garage belt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ed!
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01:36

Ed!

Hi allemaal,

Heeft iemand wel eens een 12 -> 230v (1000/ 1500 watt) omvormer aangesloten op de accu van een Cupra Born? Tijdens de vakantie zou ik dit graag willen gebruiken om stroom te hebben tijdens het kamperen.

Ik ben benieuwd of de 12v accu van de auto automatisch wordt bijgeladen als de auto uit staat terwijl de 12->230v omvormer wel stroom trekt van de 12v accu.

Thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinV
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 17-08 22:33
Goede avond,
Ik zag net dat mijn achteruitrijverlichting het maar aan 1 kant doet.
Heeft iemand hier ook ervaring mee?
Volgens mij deden ze het eerder nog aan allebei de kanten.
Heb hem uitgelezen met de OBDeleven maar die geeft geen melding hierover.
Wel een paar andere foutcodes maar die hebben er volgens mij niets mee te maken.
Hoor het graag.
Anders van de week maar eens een bezoekje brengen aan de garage.
Alvast bedankt.
Martin

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarinoC
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 20-09 21:29
MLLL schreef op zondag 15 mei 2022 @ 18:41:
[...]

In het Audi Q4 topic zijn er wagens bij waar geen koudemiddel meer in het systeem zit
Airco vandaag gemaakt, bleek inderdaad tekort aan koudemiddel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Nu online

Pinobigbird

doesn't share food!

MarinoC schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 23:00:
[...]

Airco vandaag gemaakt, bleek inderdaad tekort aan koudemiddel..
Het zit jou ook niet echt mee hè. Eerst het laadklepje dat vast zat, nu dit. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarinoC
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 20-09 21:29
Pinobigbird schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 23:10:
[...]

Het zit jou ook niet echt mee hè. Eerst het laadklepje dat vast zat, nu dit. :X
Nee, nu wel klaar mee😩

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemonade
Pinobigbird schreef op maandag 6 juni 2022 @ 17:33:
[...]

Issue bij @mr.DJ95 was dat hij z'n kofferbakklep niet goed gesloten had.
Zelf ook wel eens gehad dat ik dacht dat hij dicht zat maar dat ik bij het wegrijden een waarschuwing kreeg dat-ie nog open stond.
Controleer dus eerst of alles wel goed dicht zit voordat je naar de garage belt ;)
Uiteraard het nodige nagelopen, werkplaats afspraak staat. Voor nu even de zekering van de sirene eruit gehaald 😬

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• M@cer
Ze laten er geen gras over groeien bij Cupra... 3 nieuwe modellen

Cupra Terramar

Afbeeldingslocatie: https://www.autoblog.nl/files/2022/06/cupra-terramar-2022-970-4-1.jpg

Cupra Tavascan (ID.5 tegenhanger)

Afbeeldingslocatie: https://www.autoblog.nl/files/2022/06/cupra-tavascan-2022-970-1-1.jpg

En wat mij betreft de leukste, Cupra UrbanRebel (EV formaat Ibiza / :Polo)

Afbeeldingslocatie: https://media.autoweek.nl/m/3y1yon4bxr4g_800.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peu304
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 03-10-2023
Weet er iemand of je de buiten spiegel instelling vast kunt zetten? Als ik de rechter buiten spiegel activeer, dan draait het spiegelglas naar beneden om te parkeren, maar zodra ik de auto uit en weer aan zet, dat moet ik eerst weer de spiegel verstelling handmatig op de rechter spiegel zetten om het spiegelglas tijdens het parkeren weer automatisch te laten functioneren.
Pagina: 1 ... 35 ... 105 Laatste

Let op:
Voor de mensen met een Born in "offline modus":
Je moet zekering F19 in de zekeringenkast linksonder je stuur er even uit halen terwijl je auto uit staat (dus niet eerst op de rem trappen). Zie deze post van Pinobigbird voor het schema van de zekeringen.