Gewoon flitsmeister aanzetten 😉 Of het verschil maakt weet ik niet zeker, goede reden om een stukje te gaan rijden!VVeld schreef op zondag 30 januari 2022 @ 11:02:
Heb de Born nu al een paar dagen. Rij wel wat sportiever dan dat ik voorheen deed op benzine. Dus moet oppassen voor boetes 😬. Bedenk me net dat ik nooit in performance mode heb gereden.
Maakt dat nog verschil?
@Urquattro83
Ik zie 20 inch Continentalbanden, Deewop in "Het grote Cupra topic" heeft Bridgestone. Heb je er winterbanden onder laten zetten? (foto's zijn niet scherp genoeg om het goed te zien)
Ik zie 20 inch Continentalbanden, Deewop in "Het grote Cupra topic" heeft Bridgestone. Heb je er winterbanden onder laten zetten? (foto's zijn niet scherp genoeg om het goed te zien)
Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt
Ik ga het vanmiddag even checken, volgens leasecontract zouden er 4-seizoenenbanden onder komen.
Er bestaan geen Continental AllSeasonContact banden in de maat 215/45 R20, of iets anders in de buurt met 20 inch. Dus ik gok dat er winterbanden onder zijn gezet.Urquattro83 schreef op zondag 30 januari 2022 @ 12:24:
Ik ga het vanmiddag even checken, volgens leasecontract zouden er 4-seizoenenbanden onder komen.
Edit
Bij nader inzien lijken ze het meest op EcoContactâ„¢ 6? Oftewel gewoon zomerbanden. Dat zou ik raar vinden dat sommigen op Bridgestone en anderen op Continental worden afgeleverd.
[ Voor 16% gewijzigd door Pinobigbird op 30-01-2022 13:00 ]
Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt
Vraagje hoe schakel je de spraak assistent uit, vraagt onder het rijden soms wat hij moet doen en gebruik hem toch niet.(kan het niet vinden helaas)
Elke hulp welkom:)
Ieder woord/zin waarin 'hola' voorkomt, niet uitsprekenRobert14359 schreef op zondag 30 januari 2022 @ 12:49:
Vraagje hoe schakel je de spraak assistent uit, vraagt onder het rijden soms wat hij moet doen en gebruik hem toch niet.(kan het niet vinden helaas)

Instellingen > Instellingen spraakbediening > ActivatiewoordRobert14359 schreef op zondag 30 januari 2022 @ 12:49:
Ik heb hem zelf ook al uit moeten zetten.. Volgens mij triggert 'hola hola' de ingebouwde assistent en 'ok Google' de Google Assistent als je met Android Auto verbonden bent.
Met de knop op het stuur is het 1x drukken voor de Cupra en ingedrukt houden voor Google Assistent. Overigens is Google stukken sneller en beter in herkenning van woorden dan de Cupra variant.
[ Voor 15% gewijzigd door Deewop op 30-01-2022 14:27 ]
Klopt Conti Eco6
Pinobigbird schreef op zondag 30 januari 2022 @ 12:47:
[...]
Er bestaan geen Continental AllSeasonContact banden in de maat 215/45 R20, of iets anders in de buurt met 20 inch. Dus ik gok dat er winterbanden onder zijn gezet.
Edit
Bij nader inzien lijken ze het meest op EcoContactâ„¢ 6? Oftewel gewoon zomerbanden. Dat zou ik raar vinden dat sommigen op Bridgestone en anderen op Continental worden afgeleverd.
Super bedankt hoor gelukt zijn we daar vanaf:)Deewop schreef op zondag 30 januari 2022 @ 13:56:
[...]
Instellingen > Instellingen spraakbediening > Activatiewoord
Ik heb hem zelf ook al uit moeten zetten.. Volgens mij triggert 'hola hola' de ingebouwde assistent en 'ok Google' de Google Assistent als je met Android Auto verbonden bent.
Met de knop op het stuur is het 1x drukken voor de Cupra en ingedrukt houden voor Google Assistent. Overigens is Google stukken sneller en beter in herkenning van woorden dan de Cupra variant.
Weet iemand trouwens een knopje op het stuur wat ervoor zorgt dat je de telefoon kunt oppakken en ophangen?
Ik erger me eraan dat ik na het telefoongesprek steeds op het scherm een aantal handelingen moet doen om het gesprek te beëindigen.
Ik erger me eraan dat ik na het telefoongesprek steeds op het scherm een aantal handelingen moet doen om het gesprek te beëindigen.
Vandaag de 30A zekeringen er uit gehaald en gecontroleerd. Waren allemaal in orde. Na terugplaatsing... waren de foutmeldingen weg en werkt het dimlicht rechts weer.eisbaer schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 19:58:
Net aan laadpaal geweest en een stukje in het donker gereden. Melding dimlicht en hoogteverstelling storing en inderdaad rechtsvoor geen dimlicht. Alleen drl.
Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3
Probeer eens de knop van de spraakassistent.Yordjerjc schreef op zondag 30 januari 2022 @ 15:44:
Weet iemand trouwens een knopje op het stuur wat ervoor zorgt dat je de telefoon kunt oppakken en ophangen?
*sowieso
En dan zitten we alweer in week 5. Blijf sterk lotgenoten, we komen er wel!
Ha, ooit. Mogelijk.Brak1977 schreef op maandag 31 januari 2022 @ 08:31:
En dan zitten we alweer in week 5. Blijf sterk lotgenoten, we komen er wel!
Volgens Cupra zal dit de laatste week zijn dat mensen gebeld moeten worden zodat in week 6 alle auto's weg zijn daar...
We gaan het meemaken!Spro schreef op maandag 31 januari 2022 @ 08:45:
[...]
Ha, ooit. Mogelijk.
Volgens Cupra zal dit de laatste week zijn dat mensen gebeld moeten worden zodat in week 6 alle auto's weg zijn daar...
Overigens zag ik dat de auto van @Urquattro83 maar 8 cijfers verwijderd is van mijn kenteken. Dus ik heb wel hoop.
Er zijn al mede-Tweakers die dit gedaan hebbenmr.DJ95 schreef op maandag 31 januari 2022 @ 09:47:
Wellicht voor de mensen die het interessant vinden hierbij de aanpassingen die je kan doen aan je Cupra Born met de OBDEleven app/dongle. Hiervoor moet je wel een Pro abbonement afsluiten en credits kopen.
[Afbeelding]

Ha dat zegt niks hoor ;-)HuilieHuilie schreef op maandag 31 januari 2022 @ 09:41:
Overigens zag ik dat de auto van @Urquattro83 maar 8 cijfers verwijderd is van mijn kenteken. Dus ik heb wel hoop.
Ik zie foto's langskomen van 2 en 3 nummers onder mij, en 1 nummer boven mij die afgeleverd worden...
Een mens mag hopen! Ik probeer de moed er een beetje in te houden. Is al lastig zat.Spro schreef op maandag 31 januari 2022 @ 10:04:
[...]
Ha dat zegt niks hoor ;-)
Ik zie foto's langskomen van 2 en 3 nummers onder mij, en 1 nummer boven mij die afgeleverd worden...
TheMadd schreef op maandag 31 januari 2022 @ 09:52:
[...]
Er zijn al mede-Tweakers die dit gedaan hebben. Ik zelf wacht nog even wat de Cupra updates met de OBDEleven updates doen, en nog op de auto zelf

Ik wacht ook nog ff op de auto voordat ik wat doe, maar de dongle ligt al ongeduldig te wachten voor Video In Motion en DRL aanpassing.TheMadd schreef op maandag 31 januari 2022 @ 09:52:
[...]
Er zijn al mede-Tweakers die dit gedaan hebben. Ik zelf wacht nog even wat de Cupra updates met de OBDEleven updates doen, en nog op de auto zelf
DRL omdat ik dat echt veel relaxter en veiliger vind. VIM om dat weer te compenseren
Hoi Mede-Tweakers,
Ik rij sinds half december (ja echt waar, ik was een van de 14 eerste lui in NL die 'm op mochten halen) in mijn Vapor Grey Cupra.
Heerlijke auto, echter heb ik een probleem met snelladen.
Als ik de auto aan een snellader hang (300kW, SoC +-25%, temperatuur ergens tussen de 5 en 15 graden bij meerdere keren proberen) dan laadt de auto niet sneller dan zo'n 40kW.
Langs de garage gebracht, foutmeldingen dmv een softwareupdate weggehaald en na een paar dagen de auto weer op kunnen halen met de melding "alles weer helemaal in orde". Het tegendeel bleek waar, het probleem was er nog steeds. laden gaat niet sneller dan 40kW...
Bij navraag bleek dat de garage zelf een snellader heeft die gaat tot.. tamtam... 40kW. Dat ging natuurlijk helemaal van een leien dakje.. Ze hebben het probleem dus niet getest.
De auto zelf geeft geen foutmelding, dus in de optiek van de garage is er dus niks aan de hand.
Na veelvuldig contact met Cupra NL, geven zij aan niks te kunnen doen, want zij vertrouwen op de expertise van de garage.
Lekker dan..
Omdat de auto zo nieuw is zijn er nog geen fora waarop je dingen kan terugvinden etc.
Zo kom ik nu dus ook hier uit, hopend op jullie hulp.
Wie van de mede Cupra gebruikers ondervindt hetzelfde probleem, een auto die niet sneller wil laden dan 40kW, ongeachte temp, of SoC?
En zo nee, wat is bij jullie de +/- laadsnelheid in het huidige NL klimaat.
Het laatste woord is er nog niet over gezegd. Mijn vorige e-Golf laadde sneller...
Ik hoop op reacties!
Ik rij sinds half december (ja echt waar, ik was een van de 14 eerste lui in NL die 'm op mochten halen) in mijn Vapor Grey Cupra.
Als ik de auto aan een snellader hang (300kW, SoC +-25%, temperatuur ergens tussen de 5 en 15 graden bij meerdere keren proberen) dan laadt de auto niet sneller dan zo'n 40kW.
Langs de garage gebracht, foutmeldingen dmv een softwareupdate weggehaald en na een paar dagen de auto weer op kunnen halen met de melding "alles weer helemaal in orde". Het tegendeel bleek waar, het probleem was er nog steeds. laden gaat niet sneller dan 40kW...
Bij navraag bleek dat de garage zelf een snellader heeft die gaat tot.. tamtam... 40kW. Dat ging natuurlijk helemaal van een leien dakje.. Ze hebben het probleem dus niet getest.
De auto zelf geeft geen foutmelding, dus in de optiek van de garage is er dus niks aan de hand.
Na veelvuldig contact met Cupra NL, geven zij aan niks te kunnen doen, want zij vertrouwen op de expertise van de garage.
Lekker dan..
Omdat de auto zo nieuw is zijn er nog geen fora waarop je dingen kan terugvinden etc.
Wie van de mede Cupra gebruikers ondervindt hetzelfde probleem, een auto die niet sneller wil laden dan 40kW, ongeachte temp, of SoC?
Het laatste woord is er nog niet over gezegd. Mijn vorige e-Golf laadde sneller...
Ik hoop op reacties!
Hoewel ik geen inhoudelijk antwoord heb zo; qua techniek is de Born gelijk aan de ID.3 dus het kan de moeite lonen om even in het ID.x topic hier rond te snuffelen.sum124get schreef op maandag 31 januari 2022 @ 11:19:
Hoi Mede-Tweakers,
Lekker dan..
Ik hoop op reacties!
Zie daar in ieder geval regelmatig dingen langskomen over temperaturen (buiten + accu), SoC dat onder X% moet zijn ( en de stand van de maan en het juiste dansje) om tot de hoogste laadsnelheid te komen.
Heb je de auto wel warm gereden?sum124get schreef op maandag 31 januari 2022 @ 11:19:
Hoi Mede-Tweakers,
Lekker dan..
Ik hoop op reacties!
Als ID.3 rijder adviseer ik je om hier eens even rond te neuzen: Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1sum124get schreef op maandag 31 januari 2022 @ 11:19:
Hoi Mede-Tweakers,
Lekker dan..
Ik hoop op reacties!
Technische dezelfde auto en je laad bevindingen zijn herkenbaar.
Zoek evt op laadcurve: Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1
Qua laadcurve betwijfel ik of je e-Golf sneller laadde dan je denkt..
Zie ook: Simply1337 in "Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1"
De ID.3: FlowDesign in "Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1"
Dus je zou rond 25% SoC wel meer dan 40kWh moeten kunnen halen.. mits je natuurlijk een voorverwarmde batterij hebt.
Ik heb ook een keer een snellader getest en kwam toen niet hoger dan 45 kWh .. had te maken met het feit dat ik net 2 km had gereden en de accus dus koud was.
Snelste wat ik mijn ID3 heb zien doen is iets van 76 kWh ofzo.
*sowieso
Enige verschil is dat de Cupra Born al tot 120kW zou moeten kunnen laden. Die update moet de ID.3 nog krijgen toch?DonJunior schreef op maandag 31 januari 2022 @ 12:07:
[...]
Als ID.3 rijder adviseer ik je om hier eens even rond te neuzen: Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1
Technische dezelfde auto en je laad bevindingen zijn herkenbaar.
Zoek evt op laadcurve: Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1
Qua laadcurve betwijfel ik of je e-Golf sneller laadde dan je denkt..
Zie ook: Simply1337 in "Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1"
De ID.3: FlowDesign in "Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1"
Dus je zou rond 25% SoC wel meer dan 40kWh moeten kunnen halen.. mits je natuurlijk een voorverwarmde batterij hebt.
Ik heb ook een keer een snellader getest en kwam toen niet hoger dan 45 kWh .. had te maken met het feit dat ik net 2 km had gereden en de accus dus koud was.
Snelste wat ik mijn ID3 heb zien doen is iets van 76 kWh ofzo.
Er zijn Born rijders die 115kW gehaald hebben
:strip_exif()/f/image/bc7kv5jKusKy4aPykqyjUggz.jpg?f=fotoalbum_large)
Wat je zou kunnen proberen is een wat langere rit naar een snellader maken en deze in de navigatie zetten, Mogelijk verwarmt de auto de batterij dan extra op. Daarnaast paar keer goed optrekken om de batterij extra warm te maken.
[ Voor 21% gewijzigd door TheMadd op 31-01-2022 12:14 ]
Als je echt maximale snelheid wil halen moet je SoC eigenlijk nog wat lager zijn (onder de 15% ofzo) maar de belangrijkste reden van de lage snelheid is waarschijnlijk dat je accu veel te koud is als je direct van huis naar een snellader rijdt om te testen.sum124get schreef op maandag 31 januari 2022 @ 11:19:
Hoi Mede-Tweakers,
Lekker dan..
Ik hoop op reacties!
Na een flinke rit zal het veel beter gaan, ik verwacht niet dat er iets mis is met je auto
Check deze eens,met een ID3 laden van 10% naar 80%. 5 km gereden met een koude batterij en 0 graden buiten. Ik zou het eens proberen met 15% SoC.sum124get schreef op maandag 31 januari 2022 @ 11:19:
Hoi Mede-Tweakers,
Lekker dan..
Ik hoop op reacties!
YouTube: VW ID3 58kWh 10-80% SOC Charging Speed & Time Test!
Mijn Cupra Born zou klaar moeten zijn. Ik verwacht vandaag of morgen een belletje vanuit Cupra
.
In de My Cupra app kan ik nu wel doorklikken, geen VIN / Back-end error meer.
[ Voor 28% gewijzigd door TheMadd op 31-01-2022 17:33 ]
Nou, dan denk ik dat de mijne nog niet klaar is, ik krijg nog de VIN / Backend errorTheMadd schreef op maandag 31 januari 2022 @ 17:21:
Mijn Cupra Born zou klaar moeten zijn. Ik verwacht vandaag of morgen een belletje vanuit Cupra.
Mijn Cupra Born is al sinds 23-12 klaar, maar vooralsnog heb ik niks. En volgens de nieuwste toezegging (*proest, muhahaha, tuurlijk, eerst zien dan geloven*) wordt het voor mij pas volgende week....
Nou er blijft in elk geval morgen 1 Cupra staan in Leusden.
Wordt vandaag 18.00 uur vrolijk op de hoogte gesteld dat ik de auto niet kan afhalen, omdat de factuur nog niet is voldaan door de leasemaatschappij.
Ze hebben de factuur namelijk vandaag al om 17.00 uur verstuurd naar de leasemaatschappij. Auto kan pas afgehaald worden als er betaald is dus die van mij blijft morgen staan om 9.00 uur.
CUPRA het fantastische merk! Oh oh oh wat een shitshow!
Wordt vandaag 18.00 uur vrolijk op de hoogte gesteld dat ik de auto niet kan afhalen, omdat de factuur nog niet is voldaan door de leasemaatschappij.
Ze hebben de factuur namelijk vandaag al om 17.00 uur verstuurd naar de leasemaatschappij. Auto kan pas afgehaald worden als er betaald is dus die van mij blijft morgen staan om 9.00 uur.
wtf?zwaffie schreef op maandag 31 januari 2022 @ 19:01:
Cupra, in hun eigen mail:
Hoe hadden ze dat dan bedacht als ze zelf pas om 17:00 de factuur versturen? sowieso, die factuur had allang er kunnen zijn... bizar weer.Beste relatie,
Gefeliciteerd met de aankoop van jouw CUPRA. Binnenkort ga je de weg op met je nieuwe auto en ervaren dat uniek design en sportieve prestaties geweldig samengaan.
Voordat het zover is, verzoeken we je vriendelijk om bijgaande factuur voor je nieuwe CUPRA te voldoen. Het verschuldigde bedrag dient tenminste 3 werkdagen vóór aflevering op onze bankrekening te staan.
Man man man, elke keer dat je denkt dat het niet erger kan.zwaffie schreef op maandag 31 januari 2022 @ 19:01:
Ze weten gewoon zelf niet meer wat ze aan het doen zijn joh. Ze hebben blijkbaar vandaag pas de auto willen overschrijven naar de leasemaatschappij. Vervolgens hebben ze gekeken naar de status van betaling en krijg je dit. We hebben ook vandaag pas officieel het kenteken van de auto gekregen. De laadpas was dus ook nog niet aangevraagd.Spro schreef op maandag 31 januari 2022 @ 19:14:
[...]
wtf?
Cupra, in hun eigen mail:
[...]
Hoe hadden ze dat dan bedacht als ze zelf pas om 17:00 de factuur versturen? sowieso, die factuur had allang er kunnen zijn... bizar weer.
Je sluit dan toch niet weer achteraan de rij aan toch? Mag hopen dat je direct naar het volgende afleverevent kunt gaan?zwaffie schreef op maandag 31 januari 2022 @ 19:01:
Ik heb werkelijk waar geen idee. Het is gewoon te zot voor woorden hoe dit bedrijf handelt. Niemand weet iets van elkaar daar. Vanochtend ook de service desk aan de telefoon gehad i.v.m. het kenteken. Hier krijg je ook een incapabel mens aan de telefoon die je gewoon niet normaal te woord kan staan. Ze kan niets voor je doen behalve een specialist op de hoogte stellen. Die kunnen tussen de 2 a 3 dagen contact met je opnemen.TheMadd schreef op maandag 31 januari 2022 @ 19:58:
[...]
Je sluit dan toch niet weer achteraan de rij aan toch? Mag hopen dat je direct naar het volgende afleverevent kunt gaan?
Bedankt voor de reacties!
@Spro en @ik222 In jouw reactie zeg je maximale laadsnelheid, dat daar nogal wat voor nodig is om die te halen. Ik heb het niet over maximale laadsnelheden, ik heb het over meer dan 40kW (en inderdaad, de Born zou 120kW moeten kunnen halen).
@TheMadd Daarnaast, voor de goede orde, ik heb getest na een half uur, en na 3 kwartier rijden (dus warm gereden. En laten we wel wezen, de buitentemperatuur op het moment is niet echt Siberisch). Dat laatste ook naar een snellaadpunt vanuit de navigatie.
Naast mij stond overigens een ID3 te laden met de gezellige 100kW. Ik slurpte door een rietje, met 40kW.
Ik ben de disclaimer eerlijk gezegd een beetje zat, dat het ligt aan bla bla en of ik wel rekening gehouden heb met jada jada. 40kW.. Klopt niet. Punt.
@DonJunior , die laadcurve laad direct het probleem zien. 40kW, is pas vanaf zeg, 68%.
Ook zeg je dat de Born eigenlijk een ID3 is. Klopt ook en ook hier heb ik al naar gekeken. De ID3 lukt het in dezelfde (of slechtere) omstandigheden om met veel hogere snelheden te laden,@VVeld te zien op allerlei filmpjes op de JijBuis.
Daarbij, snelladen is een hele beproefde manier om je accu op te warmen. De laadsnelheid zou dus vrij rap op moeten lopen. Doet ie niet.
Waar ik dus van baal is dat er bij Cupra niemand is die de ballen heeft om te zeggen dat het simpelweg niet klopt. De laadsnelheid is echt gecapt op 40kW. Maar ja, "computer says no"
Ik hoop dat er een Cupra rijder is die mij kan voorzien in wat real world data...
@Spro en @ik222 In jouw reactie zeg je maximale laadsnelheid, dat daar nogal wat voor nodig is om die te halen. Ik heb het niet over maximale laadsnelheden, ik heb het over meer dan 40kW (en inderdaad, de Born zou 120kW moeten kunnen halen).
@TheMadd Daarnaast, voor de goede orde, ik heb getest na een half uur, en na 3 kwartier rijden (dus warm gereden. En laten we wel wezen, de buitentemperatuur op het moment is niet echt Siberisch). Dat laatste ook naar een snellaadpunt vanuit de navigatie.
Naast mij stond overigens een ID3 te laden met de gezellige 100kW. Ik slurpte door een rietje, met 40kW.
Ik ben de disclaimer eerlijk gezegd een beetje zat, dat het ligt aan bla bla en of ik wel rekening gehouden heb met jada jada. 40kW.. Klopt niet. Punt.
@DonJunior , die laadcurve laad direct het probleem zien. 40kW, is pas vanaf zeg, 68%.
Ook zeg je dat de Born eigenlijk een ID3 is. Klopt ook en ook hier heb ik al naar gekeken. De ID3 lukt het in dezelfde (of slechtere) omstandigheden om met veel hogere snelheden te laden,@VVeld te zien op allerlei filmpjes op de JijBuis.
Daarbij, snelladen is een hele beproefde manier om je accu op te warmen. De laadsnelheid zou dus vrij rap op moeten lopen. Doet ie niet.
Waar ik dus van baal is dat er bij Cupra niemand is die de ballen heeft om te zeggen dat het simpelweg niet klopt. De laadsnelheid is echt gecapt op 40kW. Maar ja, "computer says no"
Ik hoop dat er een Cupra rijder is die mij kan voorzien in wat real world data...
Je zou het ook op de facebook groep nog kunnen vragen, daar kwam mijn screenshot ook vandaan. Zijn mensen die al 15.000km hebben geredensum124get schreef op maandag 31 januari 2022 @ 21:09:
Bedankt voor de reacties!
https://m.facebook.com/groups/538026677419010/
@sum124get Dat is wel wat extra info die niet in je originele post stond. Maar inderdaad bij 25% SoC moet je met een warme accu veel meer dan 40kW halen. Ik neem aan dat je dat je dit ook met verschillende snelladers getest hebt?
Nog niets over gelezen. Ik snap echter ook niet op welke versie de Born nu zit. Wij zien volgens mij allemaal Software: 0796. Maar hoe verhoudt zich dit tot de VW ID software? 2.1 is 0792, dus zitten we dan daar op? 2.3 is 0910.silencenl17 schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 18:24:
Iemand eigenlijk enig idee wanneer de 3.0 update van de software beschikbaar is? En is dit dan OTA of moet je daarvoor langs de dealer?
Wow... Dit is wel echt heel bijzonder. Ze versturen een factuur zo praktisch na kantoortijd dan is het logisch dat er nog niet betaald is lijkt mij. En jij bent er de dupe van, wat een ellende!zwaffie schreef op maandag 31 januari 2022 @ 19:01:
Vandaag was het zo ver, Cupra heeft mij om half 9 gebeld dat de auto klaar is voor een afleverafspraak!
Aanstaande donderdag wordt de Born naar mij gebracht

[ Voor 5% gewijzigd door TheMadd op 01-02-2022 08:54 ]
Nice! Dezelfde dag als dat ik hem op kan halenTheMadd schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 08:53:
Vandaag was het zo ver, Cupra heeft mij om half 9 gebeld dat de auto klaar is voor een afleverafspraak!
De wonderen zijn de wereld nog niet uit! Donderdag is ook al mooi vlot, lekker hoor!TheMadd schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 08:53:
Was de eerste optie die ze beschikbaar hadden voor een thuisaflevering, die natuurlijk direct gekozen.Spro schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 08:54:
[...]
De wonderen zijn de wereld nog niet uit! Donderdag is ook al mooi vlot, lekker hoor!
Nu nog hopen dat ze onderweg geen schade rijden, dat kan er nog wel bij

Of de factuur naar de LM vergeten zijn te sturenTheMadd schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 08:55:
[...]
Was de eerste optie die ze beschikbaar hadden voor een thuisaflevering, die natuurlijk direct gekozen.
Nu nog hopen dat ze onderweg geen schade rijden, dat kan er nog wel bij
Zijn er mensen die hun oude leaseauto hebben ingeleverd bij PON? Ik heb aangegeven dit te willen doen maar heb met mijn LM meteen een afspraak gepland dat ze deze donderdag op komen halen. Ik ben dus beniewd hoe ze dit normaal regelen.
Edit: Cupra gesproken en heb mijn antwoorden. Bedankt Max
[ Voor 11% gewijzigd door CupraFrank op 01-02-2022 10:42 ]
Ik heb dit gedaanCupraFrank schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 10:03:
Zijn er mensen die hun oude leaseauto hebben ingeleverd bij PON? Ik heb aangegeven dit te willen doen maar heb met mijn LM meteen een afspraak gepland dat ze deze donderdag op komen halen. Ik ben dus beniewd hoe ze dit normaal regelen.
Mijn LM belde, en die sturen dus donderdag in de ochtend iemand naar PON om de auto op te halen. Komt vast goed! Ik maak in ieder geval zelf ook foto's.
Ik heb de VW Golf 7.5 Variant destijds 'gewisseld' voor de ID.3.CupraFrank schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 10:03:
Parkeer mijn Golf.. loop naar binnen en krijg een heel verhaal (inclusief sleutel) van de ID.3
Heb wat spullen uit de Golf over gezet naar de nieuwe auto.. en ze hebben niet eens gekeken naar de Golf. Niks over gehoord. Heel bijzonder.
Was bij VW Ames in Dordrecht overigens.
*sowieso
We gaan het meemaken. Ik heb Cupra op de hoogte gebracht dat mijn LM er die ochtend zal zijn. De rest moeten ze onderling maar met elkaar afhandelenDonJunior schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 11:25:
[...]
Ik heb de VW Golf 7.5 Variant destijds 'gewisseld' voor de ID.3.
Parkeer mijn Golf.. loop naar binnen en krijg een heel verhaal (inclusief sleutel) van de ID.3
Heb wat spullen uit de Golf over gezet naar de nieuwe auto.. en ze hebben niet eens gekeken naar de Golf. Niks over gehoord. Heel bijzonder.
Was bij VW Ames in Dordrecht overigens.
Dat heb ik al een week hahahahTheMadd schreef op maandag 31 januari 2022 @ 17:21:
Mijn Cupra Born zou klaar moeten zijn. Ik verwacht vandaag of morgen een belletje vanuit Cupra.
En nog niet gebeld? Heb je ook alle stappen kunnen doorlopen tot aan verifieer jezelf als hoofdgebruiker?
Nog steeds niets verder hier. Gister weer een verhit gesprekje gehad. In de app kan ik alles doorlopen ja maar ik heb het maar even gelaten voor wat het is, ik heb immers toch nog geen auto.TheMadd schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 12:01:
[...]
En nog niet gebeld? Heb je ook alle stappen kunnen doorlopen tot aan verifieer jezelf als hoofdgebruiker?
Als het goed is, kan ik de auto die ik nu heb afleveren bij de dealer waarbij ik ook (ooit, whatever) de Cupra kan gaan ophalen. Dat komt omdat ik nu ook een VAG rij, en die komt ook daar vandaan. Vooralsnog staat de Cupra daar nog niet, ook al zou die daar 3 weken geleden al arriveren...CupraFrank schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 10:03:
Hoe staan we met de weddenschap dat ik de laatste ben die de Cupra gaat krijgen van dit forum? Mijn laatste update is...nou ja, volgens mij is er niemand meer die het weet. LM zei vorige week dat het deze week zou zijn, de dealer heeft nog altijd geen auto ondanks dat PON 4 weken geleden zei dat hij naar de Dealer zou gaan. Daarna zou het afgelopen week gebeuren en nu staat dat f*cking ding nog steeds bij de PON. Ik wordt er onderhand echt helemaal gestoord van.
Ik ook nog steeds niet gehoord van Cupra.Brak1977 schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 12:04:
[...]
Als het goed is, kan ik de auto die ik nu heb afleveren bij de dealer waarbij ik ook (ooit, whatever) de Cupra kan gaan ophalen. Dat komt omdat ik nu ook een VAG rij, en die komt ook daar vandaan. Vooralsnog staat de Cupra daar nog niet, ook al zou die daar 3 weken geleden al arriveren...
Hoe staan we met de weddenschap dat ik de laatste ben die de Cupra gaat krijgen van dit forum? Mijn laatste update is...nou ja, volgens mij is er niemand meer die het weet. LM zei vorige week dat het deze week zou zijn, de dealer heeft nog altijd geen auto ondanks dat PON 4 weken geleden zei dat hij naar de Dealer zou gaan. Daarna zou het afgelopen week gebeuren en nu staat dat f*cking ding nog steeds bij de PON. Ik wordt er onderhand echt helemaal gestoord van.
Je zou toch zeggen dat je auto dan in ieder geval technisch klaar isRiccardoe schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 12:03:
[...]
Nog steeds niets verder hier. Gister weer een verhit gesprekje gehad. In de app kan ik alles doorlopen ja maar ik heb het maar even gelaten voor wat het is, ik heb immers toch nog geen auto.

Ik lees in die app dat je ook een QR code in de auto moet scannen. Wellicht zit daar het probleem?Riccardoe schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 12:03:
[...]
Nog steeds niets verder hier. Gister weer een verhit gesprekje gehad. In de app kan ik alles doorlopen ja maar ik heb het maar even gelaten voor wat het is, ik heb immers toch nog geen auto.
2 vraagjes voor mensen met een Cupra Leon Sportstourer eHybrid
1: wat zijn de levertermijnen tegenwoordig? Volgens mijn garagist 9 maand. klopt dit?
2: hoe klinkt de standaard speakerinstallatie? Op de hybrid kan geen beats genomen worden, maar is de standaard installatie degelijk?
1: wat zijn de levertermijnen tegenwoordig? Volgens mijn garagist 9 maand. klopt dit?
2: hoe klinkt de standaard speakerinstallatie? Op de hybrid kan geen beats genomen worden, maar is de standaard installatie degelijk?
Nee er is geen probleem met de app hoor Frank, die heb ik bewust even met rust gelaten nadat de error van VIN eindelijk weg is.CupraFrank schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 12:08:
[...]
Ik lees in die app dat je ook een QR code in de auto moet scannen. Wellicht zit daar het probleem?
Online music streaming? word denk ik de webradio mee bedoeld. die werkt idd niet bij mij. gebruik echter spotify dus geen probleem. andere zaken snap ik niet direct wat er mee bedoeld word.TheMadd schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 17:03:
[Afbeelding]
Vraagje aan de mensen die de Born al hebben. Klopt het dat bovenstaande bij de huidige Cupra Borns mist?
Dus ook geen online muziek streaming?
status kan ik gewoon zien.
parking position is denk ik iets voor op de app( maar die optie zie ik niet, dus zou kunnen
Knowledge is my Weapon
Hier zitten alleen born rijders. Je hebt wellicht meer succes op het Seat-online.nl forum.OneLeggedIdiot schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 13:57:
Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3
Vanuit Cupra ga je geen updates krijgen, dat heb ik opgegeven. Beter om contact met je LM op te nemen. (en ik weet via welke dealer hij komt, dat helpt ook. Of heb je hem zelf gekocht?HuilieHuilie schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 12:05:
[...]
Ik ook nog steeds niet gehoord van Cupra.
Mmmm. Mijn Cupra app komt nu ook verder zonder foutmeldingen. Dat doet me vermoeden dat mijn auto richting rijklaar gaat…
Dus nog even wachten op het telefoontje
Dus nog even wachten op het telefoontje
LM geeft aan dat alles via Cupra gaat , dus ook de aflevering. Ik heb alles al, tankpas, kenteken, groene kaart, behalve de auto.Brak1977 schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 17:49:
[...]
Vanuit Cupra ga je geen updates krijgen, dat heb ik opgegeven. Beter om contact met je LM op te nemen. (en ik weet via welke dealer hij komt, dat helpt ook. Of heb je hem zelf gekocht?
Dat is wel gek hoor, maar het zal misschien per LM verschillen. Bij mij gaat hij ook niet via de experience. Maar goed, al met al is alles gewoon drama geregeld. Vooral het GEBREK aan communicatie. Ik snap als geen ander dat soms een delivery-time niet gehaald wordt. Ik heb deze gesprekken wekelijks met mijn klanten. Maar ik geef dat wel gewoon aan, plus geef ik gewoon netjes een reden. En klanten waarderen dat, en hebben 9 vd 10 keer hier ook begrip voor als je dit gewoon netjes uitlegt. Dat mis ik hier, en daarom ben ik ook zo gefrustreerd...omdat ik weet dat het ook anders/beter kan/moet!HuilieHuilie schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 19:08:
[...]
LM geeft aan dat alles via Cupra gaat , dus ook de aflevering. Ik heb alles al, tankpas, kenteken, groene kaart, behalve de auto.
Maar goed, jij hebt alsnog meer dan ik ,want ik heb weer geen laadpas/groene kaart. Wel een kentekenbewijs. Het gaat spannend worden tussen ons denk ik....
Daar zitten enkel Tarraco PHEV-rijders en blijft het al even stil op m'n vraag... Misschien kunnen ze de topics van naam veranderen?eisbaer schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 17:46:
[...]
Hier zitten alleen born rijders. Je hebt wellicht meer succes op het Seat-online.nl forum.

Ipv het grote cupra topic, het grote Born topic, en het grote seat topic veranderen in het grote tarraco topic... Maar dan zal ik maar eens verder zoeken naar m'n antwoorden.
Er zijn 73 Cupra Leon’s in heel Nederland (alle versies bij elkaar opgeteld) denk niet dat er veel mensen het antwoord op je vraag weten.OneLeggedIdiot schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 19:32:
[...]
Daar zitten enkel Tarraco PHEV-rijders en blijft het al even stil op m'n vraag... Misschien kunnen ze de topics van naam veranderen?
Ipv het grote cupra topic, het grote Born topic, en het grote seat topic veranderen in het grote tarraco topic... Maar dan zal ik maar eens verder zoeken naar m'n antwoorden.
:strip_exif()/f/image/RF8Y9j0BapDcdQpAoSEb4O3f.jpg?f=fotoalbum_large)
Wellicht kun je een proefrit maken in een auto met de standaard speakers? Kun je daarna meteen vragen wat de levertijden zijn van de auto die je wilOneLeggedIdiot schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 13:57:
Ik kan je deels helpen, sinds september aan het wachten op de Leon Sportstourer die helaas enkele weken geleden is uitgesteld naar levering medio april 2022. Als je dat een beetje doortrekt naar hetgeen je garagist zegt, lijkt mij 9 maand een best goede inschatting helaas.OneLeggedIdiot schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 13:57:
Qua audio vond ik zelf de standaard installatie goed genoeg. Maar het makkelijkste is natuurlijk even een proefrit plannen in de Leon om het zelf vast te stellen.
Het uitblijven van communicatie is mij ook echt een enorme doorn in het oog. Nu met de finish in zicht (dat hoop ik althans) begin ik me steeds meer zorgen te maken of het allemaal wel gaat lukken. De LM (Alphabet) wijst naar Cupra en na meerdere keren vragen, kan ook de leasmaatschappij niets voor me betekenen blijkbaar. Vind ik ook niet ok van de LM. Blijkbaar denkt Cupra, autos zijn al verkocht, geld is al binnen, ze wachten maar lekker....Overigens denk ik niet dat ze dit trucje in de toekomst nog een keer moeten herhalen, dit gaat ze zeker klanten kosten.Brak1977 schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 19:19:
[...]
Dat is wel gek hoor, maar het zal misschien per LM verschillen. Bij mij gaat hij ook niet via de experience. Maar goed, al met al is alles gewoon drama geregeld. Vooral het GEBREK aan communicatie. Ik snap als geen ander dat soms een delivery-time niet gehaald wordt. Ik heb deze gesprekken wekelijks met mijn klanten. Maar ik geef dat wel gewoon aan, plus geef ik gewoon netjes een reden. En klanten waarderen dat, en hebben 9 vd 10 keer hier ook begrip voor als je dit gewoon netjes uitlegt. Dat mis ik hier, en daarom ben ik ook zo gefrustreerd...omdat ik weet dat het ook anders/beter kan/moet!
Maar goed, jij hebt alsnog meer dan ik ,want ik heb weer geen laadpas/groene kaart. Wel een kentekenbewijs. Het gaat spannend worden tussen ons denk ik....
Ook hier nog altijd niets gehoord 🙄
Same same
Pana Aquarea J 7kW monobloc L/W-WP || 11,8 kWp PV (Fronius Symo 10kW, 20x280Wp + 19x325Wp) || Daikin L/L-WP 5kW op 1x4.2kW Stylish en 2x2kW Perfera || Atlantic Explorer v4 270L WPB || PVOutput
hartelijk bedankt. 9 maand vind ik nog aanvaardbaar. Ik hoor over andere wagens (Skoda Octavia RS, BMW iX) wachttijden van meer dan een jaar. Dus dan kan ik met die 9 maanden nog leven.Daniel-p schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 08:14:
[...]
Ik kan je deels helpen, sinds september aan het wachten op de Leon Sportstourer die helaas enkele weken geleden is uitgesteld naar levering medio april 2022. Als je dat een beetje doortrekt naar hetgeen je garagist zegt, lijkt mij 9 maand een best goede inschatting helaas.
Qua audio vond ik zelf de standaard installatie goed genoeg. Maar het makkelijkste is natuurlijk even een proefrit plannen in de Leon om het zelf vast te stellen.
Het probleem met een testrit is dat ik altijd een chauffeur moet meenemen. Ik zit met een fysieke beperking waardoor mijn auto aangepast moet worden zodat ik hem kan besturen. En de mensen die ik meeneem voor de testrit doen altijd moeilijk als ik de muziekinstallatie wil testen. Maar dan wordt het op goed geluk ;-). Een upgrade is er toch niet.
Ik ga niet blindelings uit van de levertermijnen die de dealer geeft. Van de 10 mensen die een nieuwe auto hebben gekocht (eender welk merk) heeft er 1 iemand hem binnen de levertermijn opgegeven door de dealer. En dat was door annulatie van een andere klant.CupraFrank schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 07:18:
[...]
Wellicht kun je een proefrit maken in een auto met de standaard speakers? Kun je daarna meteen vragen wat de levertijden zijn van de auto die je wil
En een proefrit is voor mij onmogelijk zonder een chauffeur mee te nemen. Ik koop op goed geluk. Mijn zus heeft de Octavia RS, en gezien het technisch dezelfde wagen is, maar dan met een saaier uiterlijk, ga ik verder op haar rijervaring. Maar zij heeft de Canton installatie en bij Cupra is er geen upgrade mogelijk.
Dan snap ik nu ook jouw nickname, of je moet echt alleen een "idiot" zijn ;-)OneLeggedIdiot schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 09:25:
[...]
Het probleem met een testrit is dat ik altijd een chauffeur moet meenemen. Ik zit met een fysieke beperking waardoor mijn auto aangepast moet worden zodat ik hem kan besturen.
Ja, die verraad wel een beetje :-P. De 'idiot' is omdat ik nogal vaak die koosnaam krijg als ik weer eens een domme opmerking maak refererend naar m'n amputatie ;-)Brak1977 schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 09:44:
[...]
Dan snap ik nu ook jouw nickname, of je moet echt alleen een "idiot" zijn ;-)
Zonder proefrit kun je op locatie ook vast de speakers testenOneLeggedIdiot schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 09:37:
[...]
Ik ga niet blindelings uit van de levertermijnen die de dealer geeft. Van de 10 mensen die een nieuwe auto hebben gekocht (eender welk merk) heeft er 1 iemand hem binnen de levertermijn opgegeven door de dealer. En dat was door annulatie van een andere klant.
En een proefrit is voor mij onmogelijk zonder een chauffeur mee te nemen. Ik koop op goed geluk. Mijn zus heeft de Octavia RS, en gezien het technisch dezelfde wagen is, maar dan met een saaier uiterlijk, ga ik verder op haar rijervaring. Maar zij heeft de Canton installatie en bij Cupra is er geen upgrade mogelijk.
Gisteren toch maar naar Leusden afgereisd om eens te zien of ik toch niet mijn auto al mee kon krijgen. Ik had namelijk wel al een afspraak om hem om 9 uur op te halen maar de factuur was nog niet betaald. Helaas zijn Cupra en de LM er niet uitgekomen en moet ik toch nog weer even wachten tot alles gereed is. Wel de Experience meegemaakt. Best geinig gedaan en is ook zo voorbij. Wel goed om te zien dat ze daar enorm hun best doen maar ze kunnen de extreme aantallen gewoon niet bolwerken.
Het wachten voor jullie zal echt in het gereedmaken van de auto zitten. De afhaalmomenten zitten zeker niet vol gisteren om 9 uur waren het maar 4 auto's (met die van mij erbij gerekend). Verder op de dag zou iets drukker zijn maar zaten ze niet vol.
Het wachten voor jullie zal echt in het gereedmaken van de auto zitten. De afhaalmomenten zitten zeker niet vol gisteren om 9 uur waren het maar 4 auto's (met die van mij erbij gerekend). Verder op de dag zou iets drukker zijn maar zaten ze niet vol.
Zo deze doet best pijn eigenlijk... 3 auto's in een aflevermoment... Ze krijgen dit dus simpelweg niet vol omdat de auto's niet klaar zijn. Anders hadden ze mij mogen bellen en had ik direct de auto komen halen hoor. Ben er goed klaar mee inmiddels. Wat een kutbedrijf!zwaffie schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 11:52:
Gisteren toch maar naar Leusden afgereisd om eens te zien of ik toch niet mijn auto al mee kon krijgen. Ik had namelijk wel al een afspraak om hem om 9 uur op te halen maar de factuur was nog niet betaald. Helaas zijn Cupra en de LM er niet uitgekomen en moet ik toch nog weer even wachten tot alles gereed is. Wel de Experience meegemaakt. Best geinig gedaan en is ook zo voorbij. Wel goed om te zien dat ze daar enorm hun best doen maar ze kunnen de extreme aantallen gewoon niet bolwerken.
Je zou even naar een Seat Dealer kunnen gaan. De speakers van een Seat Leon en een Cupra Leon zijn gelijk aan elkaar. Levertermijn is een gevaarlijk iets. Je moet je zelf voornemen dat als je vandaag besteld je ongeveer een jaar verder bent voordat je er daadwerkelijk in rijdt. Als ze nu 9 maanden afgeven zit je al in maand 10 van dit jaar. Als ze dan iets uitlopen leveren ze de auto al dit jaar niet meer uit. Maand 11 en 12 leveren ze namelijk liever geen auto's uit aangezien de auto op papier al gauw een jaar oud lijkt zo gauw als dat het 2023 is. Deze worden dus vaak naar het nieuwe jaar verplaatst en dan uitgeleverd.OneLeggedIdiot schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 09:25:
[...]
hartelijk bedankt. 9 maand vind ik nog aanvaardbaar. Ik hoor over andere wagens (Skoda Octavia RS, BMW iX) wachttijden van meer dan een jaar. Dus dan kan ik met die 9 maanden nog leven.
Het probleem met een testrit is dat ik altijd een chauffeur moet meenemen. Ik zit met een fysieke beperking waardoor mijn auto aangepast moet worden zodat ik hem kan besturen. En de mensen die ik meeneem voor de testrit doen altijd moeilijk als ik de muziekinstallatie wil testen. Maar dan wordt het op goed geluk ;-). Een upgrade is er toch niet.
Ik ben benieuwd morgen als ik om 9 uur aan de beurt ben. Er bestaat een kans dat er dan ook niet enorm veel zijn als ik dit zo lees. Scheelt weer tijd hopelijk!zwaffie schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 11:52:
Frank mocht het lukken maak dan even wat fotos van de autos die klaarstaan waarbij de kentekens zichtbaar zijn. Ik ben eigenlijk wel benieuwd of mijn auto uberhaupt staat daar.CupraFrank schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 11:57:
[...]
Ik ben benieuwd morgen als ik om 9 uur aan de beurt ben. Er bestaat een kans dat er dan ook niet enorm veel zijn als ik dit zo lees. Scheelt weer tijd hopelijk!
Haha hoe verbaasd denk je dat ik was toen ik daar aankwam. Let op dat je ook contact opneemt met je LM wanneer je de auto kan ophalen. Cupra communiceert zelf niets naar hun namelijk waardoor je nog voor verrassingen kunt staan zoals bij mij.Riccardoe schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 11:55:
[...]
Zo deze doet best pijn eigenlijk... 3 auto's in een aflevermoment... Ze krijgen dit dus simpelweg niet vol omdat de auto's niet klaar zijn. Anders hadden ze mij mogen bellen en had ik direct de auto komen halen hoor. Ben er goed klaar mee inmiddels. Wat een kutbedrijf!
Ik ga mijn best doen maar kan uiteraard niets beloven! In welke serie zit jouw kenteken?Riccardoe schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 11:59:
[...]
Frank mocht het lukken maak dan even wat fotos van de autos die klaarstaan waarbij de kentekens zichtbaar zijn. Ik ben eigenlijk wel benieuwd of mijn auto uberhaupt staat daar.
nee snap ik hoor. Mijn kenteken N-199-VJCupraFrank schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 12:00:
[...]
Ik ga mijn best doen maar kan uiteraard niets beloven! In welke serie zit jouw kenteken?
Thanks voor de tip. Gelukkig heb ik met mijn contactpersoon van de LM bijna dagelijks contact.zwaffie schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 12:00:
[...]
Haha hoe verbaasd denk je dat ik was toen ik daar aankwam. Let op dat je ook contact opneemt met je LM wanneer je de auto kan ophalen. Cupra communiceert zelf niets naar hun namelijk waardoor je nog voor verrassingen kunt staan zoals bij mij.
Ik had de eerste verrassing al te pakken vanochtend. LM verhuurafdeling had gezien dat ik per 31-1 in mijn cupra reed en waar ik dan precies mijn voorloopauto had ingeleverd. Was het maar zo'n feest.zwaffie schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 12:00:
[...]
Haha hoe verbaasd denk je dat ik was toen ik daar aankwam. Let op dat je ook contact opneemt met je LM wanneer je de auto kan ophalen. Cupra communiceert zelf niets naar hun namelijk waardoor je nog voor verrassingen kunt staan zoals bij mij.
Hier ook aan het wachten, had een Copper edition in het blauw besteld, zou er zeker op tijd zijn (zelfs in december leveren). Werd 22 dec gebeld dat ze het niet gingen halen en dat het zeker geen blauwe kon worden... wit metallic was de enige optie. Zou week 2 - 4 worden, daar zijn we ondertussen ook al aan voorbij.
LM kan niets doen, gewoon wachten op het telefoontje.
Blijft wel moeilijk om positief te blijven zo
Hopen dat het de juiste Copper edition is met de 360 camera en zo..
LM kan niets doen, gewoon wachten op het telefoontje.
Blijft wel moeilijk om positief te blijven zo
Thanks voor de tip. Over de muziekinstallatie van de gewone Leon kan ik wel meer info terugvinden.zwaffie schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 11:57:
[...]
Je zou even naar een Seat Dealer kunnen gaan. De speakers van een Seat Leon en een Cupra Leon zijn gelijk aan elkaar. Levertermijn is een gevaarlijk iets. Je moet je zelf voornemen dat als je vandaag besteld je ongeveer een jaar verder bent voordat je er daadwerkelijk in rijdt. Als ze nu 9 maanden afgeven zit je al in maand 10 van dit jaar. Als ze dan iets uitlopen leveren ze de auto al dit jaar niet meer uit. Maand 11 en 12 leveren ze namelijk liever geen auto's uit aangezien de auto op papier al gauw een jaar oud lijkt zo gauw als dat het 2023 is. Deze worden dus vaak naar het nieuwe jaar verplaatst en dan uitgeleverd.
Ik vermoed dat ze de levertermijn wel zoveel mogelijk willen respecteren. Ik zie net, tijdens mijn zoektocht naar info over de muziekinstallatie, dat de Seat Leon hybride en Skoda Octavia RS blijkbaar niet meer bestelbaar zijn omdat er eind 2022 een update bekendgemaakt wordt voor MY23 en ze willen geen klachten dat de bestelde Leons en Octavia's niet voldoen aan de nieuwe updates. Als ze met de Cupra's ook niet klaar raken voor de updates bekend worden gemaakt, krijgen ze daar alsnog klachten over.
Ha, ik Cupra bellen net, want hey, oeverloos wachten... dacht het niet
"sorry meneer, ons backoffice systeem is gecrashed dus ik kan nu niet kijken"
Goud. prima joh. stik er maar weer in.
Ah, ik ben niet de enige die al gebeld heeft. Heb de naam van de directeur van Seat/Cupra gevraagd. Ben nu een bericht aan het maken via Linkedin. Ben het wachten zat.Spro schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 12:18:
Ha, ik Cupra bellen net, want hey, oeverloos wachten... dacht het niet
Het zou voor mij "deze week" worden, nou het is al woensdag en nog niks gehoord. Dus ben ook alweer in contact met de dealer en LM. Als het goed is is de auto nu eindelijk bij de dealer zelf, dus zouden ze nu bezig kunnen zijn met het rijklaar maken.
Maar ik heb net even te vaak dit soort berichtjes gekregen om dit zomaar te geloven. Dus ik ga er maar weer achteraan. ..
Maar ik heb net even te vaak dit soort berichtjes gekregen om dit zomaar te geloven. Dus ik ga er maar weer achteraan. ..
Nope. Ik heb volgende week geen tijd om een brok ijzer op te halen bij ze. Dus ik ga zelf maar eens proactief erachteraan zitten. a.s zaterdag heb ik tijd, heel misschien a.s maandag, en anders gaan we met z'n alleen een andere oplossing zoeken. Verrassing: dat wordt niet nog later afleveren. Ik heb genoeg schade geleden.HuilieHuilie schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 12:21:
[...]
Ah, ik ben niet de enige die al gebeld heeft. Heb de naam van de directeur van Seat/Cupra gevraagd. Ben nu een bericht aan het maken via Linkedin. Ben het wachten zat.
Veel succes in ieder geval.Spro schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 12:27:
[...]
Nope. Ik heb volgende week geen tijd om een brok ijzer op te halen bij ze. Dus ik ga zelf maar eens proactief erachteraan zitten. a.s zaterdag heb ik tijd, heel misschien a.s maandag, en anders gaan we met z'n alleen een andere oplossing zoeken. Verrassing: dat wordt niet nog later afleveren. Ik heb genoeg schade geleden.
Let op:
Voor de mensen met een Born in "offline modus":
Je moet zekering F19 in de zekeringenkast linksonder je stuur er even uit halen terwijl je auto uit staat (dus niet eerst op de rem trappen). Zie deze post van Pinobigbird voor het schema van de zekeringen.
Voor de mensen met een Born in "offline modus":
Je moet zekering F19 in de zekeringenkast linksonder je stuur er even uit halen terwijl je auto uit staat (dus niet eerst op de rem trappen). Zie deze post van Pinobigbird voor het schema van de zekeringen.