Rigs, cockpits en wheelstands

Pagina: 1 ... 10 ... 19 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kosz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-09 15:48
Nu speel ik al een tijdje met de gedachten om naar triples te gaan, VR heb ik ook een tijdje geprobeerd maar schermen hebben de voorkeur voor mij.
Na de aanschaf van een nieuwe game systeem heb ik hier nu wel genoeg gpu power voor om dit te kunnen draaien met een 6900XT.
Ik rij nu met een 34" 1440 scherm waar ik tevreden over ben, en zit te denken aan deze setup uit te breiden met 2x27" 1440 aangezien deze even hoog zijn en die 34" heb ik toch al.
Ik kan er niet heel veel over vinden, kom wel op reddit wat tegen van iemand die dit al een tijdje heeft gereden en ook nog met 27-49-27.
Ik heb dus deze LG 34GN850-B en wil uitbreiden met 2x LG 27GN800-B
Iemand tips, do or don'ts, ervaring ?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:12
Knoop eindelijk doorgehakt.

Zojuist de Trakracer TR8 Pro gekocht met de zwarte recliner stoel.

Ik wilde eigenlijk de rally stoel erbij pakken, maar dan rekende ze 200 euro verzendkosten. Met een van de 3 recliner stoelen was dat maar 40 euro?!

Nouja, komende vanaf een bureaustoel op wieltjes en een T300 op het bureau en pedalen eronder op laminaat zal dit toch ook wel een hele flinke verbetering zijn.

Mijn pc is inmiddels hopeloos verouderd, dus ik begin op mijn ouwe Xbox One X en een 65 inch tv die prima geschikt is voor gamen.

Ook de integrated monitorstand erbij gekocht. Volgens hun support moet dat passen en ook het gewicht van 25 kilo moet geen enkel issue zijn.

We gaan het zien. En anders een losse tv stand.

Op termijn maar eens kijken of ik een nieuwe pc koop en een widescreen monitor of 3 stuks of ander stuur en pedalen.

Eerst maar weer eens rustig aan beginnen met racen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OFV
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 15-09 15:09

OFV

Gisteren een treq one overgekocht via marktplaats. Prachtige rig. Heel blij mee. Moet alleen nog de monitor mount bestellen en een oplossing bedenken om console op te plaatsen, liefst achter scherm. Iemand daar ervaring mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kosz
OFV schreef op woensdag 23 november 2022 @ 14:48:
Gisteren een treq one overgekocht via marktplaats. Prachtige rig. Heel blij mee. Moet alleen nog de monitor mount bestellen en een oplossing bedenken om console op te plaatsen, liefst achter scherm. Iemand daar ervaring mee?
Ja zeker, ik heb ook een Treq one, met Unified Single Monitor Mount en een Computer Mount waar je je console op kan plaatsen achter de pc.
Ik ga nu over naar een triple screen setup met en losse mount, nieuwe pc is net klaar en komt er naast te staan dus heb ik beide straks over. stuur maar een pm als je interesse hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beempje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-07 17:12
OFV schreef op woensdag 23 november 2022 @ 14:48:
Treq heeft daar eigen mounts voor.

Deze:
https://www.treq-sim.com/product/console-mount/
of deze:
https://www.treq-sim.com/product/computer-mount/

edit: kosz was me voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08:55
Volgende keer graag zelf in het juiste topic posten, je wist het best ;-)

Waar kan ik goede kwaliteit zwarte aluminium profielen kopen? Die van Aluxprofiel zitten niet zo netjes in de verf volgens andere posts en Motedis heeft ze niet zo te zien. Een 2e optie zou zijn om ze zelf even langs de coater te brengen natuurlijk.

Wilde een complete alu rig kopen met Black Friday, maar ik ben tot de conlusie gekomen dat een eigen ontwerp toch meer bij mij zal passen gezien ik er ook spacesims op speel en de meeste keyboard trays en andere accesoires niet afdoende zijn voor mij (of overpriced)

Oh en waarom die drang voor 160mm rigs? Ik heb nu een racerig met 40x 40 profielen en daar zit al geen flex in. En dan is deze ook nog in het midden gekoppeld voor extra verstelbaarheid.

[ Voor 11% gewijzigd door BM op 26-11-2022 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Dinsdag staat de levering ingepland van UPS.

Duurt lang.

Ligt in een depot 30km hier vandaan. Grrr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
@Beakzz kijk eens bij simxpro.shop. Zit in Hoofddorp en de zwarte profielen die ik van ze in handen heb gehad hadden een hele goede coating.

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeeDzi
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-09 16:53
Beakzz schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 14:05:
[mbr]Volgende keer graag zelf in het juiste topic posten, je wist het best ;-)[/]

Waar kan ik goede kwaliteit zwarte aluminium profielen kopen? Die van Aluxprofiel zitten niet zo netjes in de verf volgens andere posts en Motedis heeft ze niet zo te zien. Een 2e optie zou zijn om ze zelf even langs de coater te brengen natuurlijk.

Wilde een complete alu rig kopen met Black Friday, maar ik ben tot de conlusie gekomen dat een eigen ontwerp toch meer bij mij zal passen gezien ik er ook spacesims op speel en de meeste keyboard trays en andere accesoires niet afdoende zijn voor mij (of overpriced)

Oh en waarom die drang voor 160mm rigs? Ik heb nu een racerig met 40x 40 profielen en daar zit al geen flex in. En dan is deze ook nog in het midden gekoppeld voor extra verstelbaarheid.
ik heb een aluxprofiel rig, ik heb niet echt problemen gevonden in de coating. De vraag is dan heb ik toevallig een goede of hebben anderen dan net een verkeerde.

Ik denk zelfs dat de meeste leveranciers het van dezelfde fabriek kopen.

[ Voor 3% gewijzigd door WeeDzi op 26-11-2022 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
@WeeDzi het verschil zit hem voornamelijk in anodiseren vs coaten. Poedercoating is over het algemeen iets krasbestendiger. Maar bij een krasje op een geanodiseerd profiel doet een watervaste marker ook wonderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeeDzi
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-09 16:53
R2D2 schreef op zondag 27 november 2022 @ 15:08:
@WeeDzi het verschil zit hem voornamelijk in anodiseren vs coaten. Poedercoating is over het algemeen iets krasbestendiger. Maar bij een krasje op een geanodiseerd profiel doet een watervaste marker ook wonderen.
oh ik dacht dat juist annodiseren slijtvaster was qua kleur maar wellicht dan iets slag/krasvaster, maar ik heb er bij mijn rig ook niet last van. Maar volgens mij is het meeste gecoat indd, dat zijn die van mij ook in ieder geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robb.
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15-09 07:49
Ik heb een Treq One simrig, hierop heb ik de CLS pedalen gemonteerd. De pedalen zitten met 3 boutjes vast, in elk pedaal 1 bout. In het frame van de pedalen zit 5 schroefgaten, 4 bij elkaar en 1 eronder. In die ene eronder heb ik de pedalen vastgeschroefd. Blijkbaar is dit niet genoeg want bij het remmen kantelt de hele pedaalset. Na mijn mening moet er onder de voetenplank van deze set nog iets vastgeschroefd worden zodat de set niet kan kantelen maar hier zit niet echt een voorziening. Hoe hebben jullie de set bevestigd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beempje
robb. schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 09:25:
Ik heb een Treq One simrig, hierop heb ik de CLS pedalen gemonteerd. De pedalen zitten met 3 boutjes vast, in elk pedaal 1 bout. In het frame van de pedalen zit 5 schroefgaten, 4 bij elkaar en 1 eronder. In die ene eronder heb ik de pedalen vastgeschroefd. Blijkbaar is dit niet genoeg want bij het remmen kantelt de hele pedaalset. Na mijn mening moet er onder de voetenplank van deze set nog iets vastgeschroefd worden zodat de set niet kan kantelen maar hier zit niet echt een voorziening. Hoe hebben jullie de set bevestigd?
Dus je pedalen zitten met 1 schroef vast aan het frame?

Ik heb de Treq One met de V3 pedalen, dus niet helemaal hetzelfde, maar die zit met 4 schroeven vast, twee boven en twee beneden. Ik kan me voorstellen dat niet elke pedalenset precies goed uitkomt op de bovenste en onderste dwarsbalk van het frame, maar de middelste dwarsbalk kun je verschuiven dus ik neem aan dat je eea wel zo kunt positioneren dat je de pedalen op meerdere plaatsen kunt vastschroeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• correcto
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09:46
Oei, dat lijkt me niet goed! Mogelijk sloop je hiermee je pedalenset. Kijk ff in de handleiding, daar staat vast hoe je ze hoort te monteren.

Zelf heb ik de CSL Elite gehad en die had zowel aan de voorkant als aan de achterkant schroefgaten.

[ Voor 6% gewijzigd door correcto op 29-11-2022 11:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Madhouse1979
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15-09 19:15
In onze TREQ One review heb ik ook CSL pedale gebruikt, daar heb ik 2 corner brackets van onderuit gemonteerd. Bij de pedalen zitten ook afstandsbusjes die je er tussen moet doen.

Zie: https://www.simrace-blog....one_simrig_review_008.jpg

www.simraceblog.nl - Over 5 Years of Simracing News & Reviews!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Darkangle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
Madhouse1979 schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 12:31:
[...]

In onze TREQ One review heb ik ook CSL pedale gebruikt, daar heb ik 2 corner brackets van onderuit gemonteerd. Bij de pedalen zitten ook afstandsbusjes die je er tussen moet doen.

"STOP, THIS IMAGE WAS HOTLINKED!" - 1997©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robb.
Madhouse1979 schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 12:31:
[...]

De foto is inderdaad niet meer zichtbaar op de site, kan je deze opnieuw toevoegen? Ik ben wel benieuwd naar jouw oplossing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beempje
robb. schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 13:25:
[...]

De foto is inderdaad niet meer zichtbaar op de site, kan je deze opnieuw toevoegen? Ik ben wel benieuwd naar jouw oplossing.
Even op de link klikken en dan een harde refresh, dan toont ie wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blommie01
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08:47
Ik heb exact dezelfde opstelling. Je kunt de voorkant inderdaad (van onderen) met twee corner brackets vastzetten. Zit muurvast.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gDG8RwFnL8soREGOjSEJD6tYAkM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eew5oDXusvjrBZZCwbK6v2Ej.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FPS4QQAjp9D9N4AuGnMGWkh4nMU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HgCzSpovRAI6XOHs7TUM5DdP.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 14% gewijzigd door Blommie01 op 29-11-2022 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robb.
Blommie01 schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 22:21:
[...]

Ik heb exact dezelfde opstelling. Je kunt de voorkant inderdaad (van onderen) met twee corner brackets vastzetten. Zit muurvast.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Bedankt, ik ga ermee aan de slag!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Madhouse1979
Excuses, er ging wat fout met de afbeelding van mij. Maar zoals @Blommie01 heeft gedaan hebben wij het ook gedaan. Zit inderdaad muurvast. Wel de afstandsbussen bijgeleverd bij de CSL Pedalen gebruiken, anders draai je de boel kapot en dat wil je niet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4epPPCivGR1IR0jPGRfAPbV0z3g=/800x/filters:strip_exif()/f/image/f14TqTUrOPR6jOmJ4FLG8CSC.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 40% gewijzigd door Madhouse1979 op 30-11-2022 13:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vosss
Mijn Trakracer TR8 Pro staat inmiddels in elkaar.
De integrated monitorstand houdt mijn 65 inch tv prima.

De bijgeleverde VESA beugels was ontzettend kut om de tv recht gemonteerd te krijgen, dat heb ik na eens rustig bekijken niet eens geprobeerd.

Ik heb een VESA adapterplaat uit 1 stuk besteld van VESA 100x100 naar 300x300 en die doet het prima.

65 inch is erg groot zo kort er op, maar dat weet vanzelf wel ;)

Enige nadeel is dat mijn pc hopeloos verouderd is en mijn Xbox Series X beneden bij de 100 inch staat en ook door mijn vrouw gebruikt wordt en ik dus noodgedwongen nu race op een ouwe Xbox One X en die dus veelal geen 4K doet. En dat zie je toch wel zo dichtbij. Maargoed, het is meer dan prima te doen met Project Cars 2 en behoorlijk immersive :)

De TR8 is meer dan stevig genoeg voor mij. Eerst kijken of ik op termijn upgrade naar de fanatec dd 8nm met loadcell pedalen en dan op termijn ofwel een tweede Series X erbij of een nieuwe pc. We zullen zien.

Al met al zeer tevreden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik zoek een stand voor 3x 31.5" monitoren bij een Sim Lab GT1 Evo, wat is aan te raden?
Sim Lab Triple monitor mount Light? Heavy? VARIO kit? Iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• correcto
Olaf van der Spek schreef op zondag 11 december 2022 @ 21:02:
Ik zoek een stand voor 3x 31.5" monitoren bij een Sim Lab GT1 Evo, wat is aan te raden?
Heb zelf de Sim Lab triple monitor stand heavy bij een GT1 Evo. Met die vario kit. Had m eerst zonder de vario, maar kreeg de monitoren nooit helemaal naar mn zin ingeregeld. Met die kit is het een peace of cake, zou hem zeker aanraden.
Qua stand zou je misschien ook genoeg hebben aan de light. De specs zouden dat moeten aangeven. Met de heavy zit je zeker goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Himalaya
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:17
Olaf van der Spek schreef op zondag 11 december 2022 @ 21:02:
Ik gebruik de light met de Vario kit voor 3x31,5 en dat werkt echt prima.

de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
correcto schreef op zondag 11 december 2022 @ 21:10:
[...]

Heb zelf de Sim Lab triple monitor stand heavy bij een GT1 Evo.
Ook met 3x 31.5" of met grotere?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• correcto
Nee, met 27". Dus beetje overkill voor nu, maar kan dus wel upgraden naar 3x32" bijvoorbeeld.

Volgens Sim-Lab kan de light 3x31.5" aan maximaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-09 13:55

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Ik heb ook een triple 32” setup (31.5) en heb dat allemaal keurig op een SimLab light met Vario Vesa mount gezet. Past easy. Mijn monitoren hebben een 1000R curve. Die Vario Vesa mount is een nobrainer. Die moet je er echt bij bestellen. Scheelt je echt heel veel ellende.

[ Voor 37% gewijzigd door DAMAGE op 12-12-2022 15:37 ]

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• skreppiedoe
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06:24
De kogel is door de kerk,ik ga mijn Playseat challenge icm Thrustmaster TX/TGT de deur uit doen. Na de nodige reviews gezien te hebben en uiteraard dit topic helemaal gelezen te hebben, heb ik inmiddels een Treq-One besteld(uiteraard met bekerhouder).
Ik had de moed om op korte termijn een Fanatec GT DD Pro te vinden al opgegeven, maar zag tot mijn stomme verbazing dat de losse wheelbase vanavond ineens op voorraad was(de 8Nm versie) op de Fanatec site.
Gelijk maar besteld met de CSL Elite v2 pedalen en een Clubsport Formula 2.5X stuur, eindelijk geen gedoe meer om de base te wisselen als ik van platform wil veranderen.Benieuwd wanneer alles binnen is. 8)

PSN ID= SkreppiedoeNL , XBL=Skreppiedoe NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:56
@skreppiedoe, congrats dat is een hele hele aardige upgrade ;) Ga je veel plezier en geen spijt van hebben denk ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skreppiedoe
Card Nox schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 20:44:
@skreppiedoe, congrats dat is een hele hele aardige upgrade ;) Ga je veel plezier en geen spijt van hebben denk ik zo.
Daar ga ik wel vanuit, ook het in-en uitstappen lijkt me een verademing...dat blijft toch behelpen met een Playseat challenge, ik ben ook geen 25 meer :+

[ Voor 58% gewijzigd door skreppiedoe op 16-12-2022 05:16 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• skreppiedoe
Gisteren de bestelling van Fanatec al binnen gekregen...standaard bezorging en binnen 48 uur geleverd,alleen was UPS mijn stuurwiel vergeten 8)7
Gelukkig vandaag alsnog geleverd en een half uurtje later stond GLS op de stoep met mijn bestelling van Treq.
Na bijna 3 uur knutselen staat het frame in elkaar...moet alles uiteraard nog goed aandraaien. Aangezien het begon te schemeren ben ik er maar mee gestopt voor vandaag,ik doe het monteren/ afstellen van het stuur,pedalen en de stoel liever bij daglicht.
Ik kan niet wachten op te gaan rijden, zowel de rig als de Fanatec spullen stralen kwaliteit uit. Word vervolgd :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TiezZ_BE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23:53
Nieuw product van next level racing:

https://www.techpowerup.com/review/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
Leek me 0.5 seconden leuk, totdat ik de straps zag.

Ik heb wat vreemde trekjes, en een daarvan is dat alles showroom netjes moet zijn, en die straps geven me bibbers. En ja, dat gaat zo ver dat ik de vloer heb open gewerkt voor kabel goten onder de rig zodat alles draadloos lijkt en uit het zicht is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• skreppiedoe
Darkangle schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 16:09:
[...]

Leek me 0.5 seconden leuk, totdat ik de straps zag.

Ik heb wat vreemde trekjes, en een daarvan is dat alles showroom netjes moet zijn, en die straps geven me bibbers. En ja, dat gaat zo ver dat ik de vloer heb open gewerkt voor kabel goten onder de rig zodat alles draadloos lijkt en uit het zicht is.
Ieder zo zijn ding natuurlijk, ik wilde wel alles netjes wegwerken want ik hou ook niet van loshangende kabels. Ik heb de kabels in het profiel weggewerkt en vastgezet met tiewraps. De voeding heb ik aan de binnenkant van het profiel onder de stoel geplaatst, uiteindelijk zie je maar 2 kabels ,usb/power uit de rig komen.
Dat is voor mij netjes genoeg, :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 22-07 16:22

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TiezZ_BE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23:53
Flying Hawkic schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 17:18:
[...]

Ga je het aanschaffen? Zo ja, benieuwd naar jouw ervaring.
Tempted, maar niet direct. Heb recent een buttkicker aangeschaft en dat bevalt me wel (ondanks prijzig voor wat het is)

https://www.techpowerup.com/review/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakarim
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15-09 08:56

Tweakarim

PSN: Karimineel3

Even een vraag. Al enkele jaren heb ik een playseat met T300 en momenteel speel ik weer regelmatig GT7 op de PS5. Nu overweeg ik een upgrade naar bv een fanatec dd pro. Ik vraag me af of deze upgrade de moeite/kosten waard is. Is het een verschil van dag en nacht? Of zou ik bv beter kunnen investeren in een betere set pedalen voor de thrustmaster? Ik heb nu de goedkoopste plastic pedalen die er standaard bij geleverd werden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwinlzv
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 15-09 19:37
Een T300 kun je niet vergelijken met een direct drive stuur want dat is echt een wereld van verschil. Een upgrade is het zeker.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Flying Hawkic
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 22-07 16:22
Tweakarim schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 20:52:
Even een vraag. Al ankele jaren heb ik een playseat met T300 en momenteel speel ik weer regelmatig GT7 op de PS5. Nu overweeg ik een upgrade naar bv een fanatec dd pro. Ik vraag me af of deze upgrade de moeite/kosten waard is. Is het een verschil van dag en nacht? Of zou ik bv beter kunnen investeren in een betere set pedalen voor de thrustmaster? Ik heb nu de goedkoopste plastic pedalen die er standaard bij geleverd werden.
Als je moet kiezen tussen loadcell pedalen of een DD stuur, dan is het meest logische om eerst je pedalen te upgraden. Die zijn belangrijker dan je stuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:05
Eens. De T300 vond ik een prima stuur en was het laatste onderdeel dat ik heb upgraded.Mijn route was pedalen --> rig --> VR --> stuur.

Tuurlijk ga je het merken, het is een groot verschil, maar kleiner dan die andere zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06:51
Al jaren een wens, en nu wil ik het toch realiteit gaan maken met de komst van mijn PSVR2. Een fatsoenlijke sim-rig die een basis vormt om op uit te kunnen breiden. Ik ben in het bezit van de Xbox Series X, PlayStation 5 en een paar weken oude Game PC. De wheelbase dient dus multi-platform te gebruiken zijn.

Vandaar dat ik momenteel geneigd ben om voor de Fanatec DD GT te gaan, zodat ik hier m.b.v. de diverse stuurtjes het stuur platform geschikt kan maken.

Echter, dan komt het volgende.. waar ga ik 'm op monteren.
Momenteel heb ik een PlaySeat Challenge incl. Logitech G923 te leen van een vriend van me om te gebruiken met mijn PSVR2. Opzich is die PlaySeat Challenge een best acceptabele stoel, maar weet niet zeker of daar een Direct Drive wheel wel zo geschikt voor is. ;)
Lees her en der op internet dat het geen probleem zou moeten zijn, maar met oog op de toekomst wil ik liever iets degelijker.

Nu kun je natuurlijk volledig voor een alu-profile rig gaan.. maar ook dat heeft weer z'n prijs. (afgelopen weken is al vrij duur geweest met de aanschaf van de Game PC en PSVR 2 headset :+)

Nu heeft PlaySeat ook de Trophy Black. Heeft iemand hier ervaring met deze seat? Raden jullie deze aan om mee te beginnen? Of raden jullie deze juist ten zeerste áf? Hoor het graag!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m7su03X1L7Cm8K9RcWTD2Xh6Nj4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/C2OTWRkXD7ysejbHr76sYGoI.png?f=fotoalbum_large

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Mystikal

It never hurts to help!

Rivanov schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 07:42:
Al jaren een wens, en nu wil ik het toch realiteit gaan maken met de komst van mijn PSVR2. Een fatsoenlijke sim-rig die een basis vormt om op uit te kunnen breiden. Ik ben in het bezit van de Xbox Series X, PlayStation 5 en een paar weken oude Game PC. De wheelbase dient dus multi-platform te gebruiken zijn.

Vandaar dat ik momenteel geneigd ben om voor de Fanatec DD GT te gaan, zodat ik hier m.b.v. de diverse stuurtjes het stuur platform geschikt kan maken.

Echter, dan komt het volgende.. waar ga ik 'm op monteren.
Momenteel heb ik een PlaySeat Challenge incl. Logitech G923 te leen van een vriend van me om te gebruiken met mijn PSVR2. Opzich is die PlaySeat Challenge een best acceptabele stoel, maar weet niet zeker of daar een Direct Drive wheel wel zo geschikt voor is. ;)
Lees her en der op internet dat het geen probleem zou moeten zijn, maar met oog op de toekomst wil ik liever iets degelijker.

Nu kun je natuurlijk volledig voor een alu-profile rig gaan.. maar ook dat heeft weer z'n prijs. (afgelopen weken is al vrij duur geweest met de aanschaf van de Game PC en PSVR 2 headset :+)

Nu heeft PlaySeat ook de Trophy Black. Heeft iemand hier ervaring met deze seat? Raden jullie deze aan om mee te beginnen? Of raden jullie deze juist ten zeerste áf? Hoor het graag!

[Afbeelding]
Altijd leuk, weer iemand die gaat simmen!

Ik zou toch voor iets soliders gaan dan dit. Ik heb een platform van Next Level (GT Track) en daar ben ik heel tevreden over. Ook regelmatig 2e hands nog voor een nette prijs te scoren (die van mij was 700 inclusief LCD stoel).

Ik denk dat je daar mee aan hebt dan deze Trophy Black.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Heb carte blanche gekregen van de vrouw des huizes. :+
Ben nu wat aan het samenstellen, hoor graag jullie opinion. :)

Rig:
- Treq ONE: € 425,-
- Sparco Grid Q: € 399,-

Wheel
- Fanatec DD Pro 8nm Base: € 599
- CSL Pedals LC: € 219,90
- Clubsport Steering Wheel BMW GT2 V2: € 349,95

Dit stuur is enkel voor PC en PlayStation. Tegen de tijd dat de nieuwe Forza Motorsport komt, koop ik een Xbox-ready stuur erbij.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Update. Ben ook de tweedehands markt aan het bekijken.
Kan de volgende set overnemen;

Rig
  • Treq ONE
  • Treq ST1
  • Unified Single Monitor Mount
Rig
  • Fanatec DD Pro Wheelbase 8nm
  • Clubsport Pedals v3
  • McLaren GT3 v2 wheel
  • QR1 Wheel-Side (ClubSport Quick Release Adapter)
Monitor
  • Samsung Odyssey G7 32"
Nieuwprijs van bovenstaande: € 2.776,13

Adverteerder geeft aan dat alles van begin dit jaar is.
Wat zouden jullie hier een schappelijke prijs voor vinden?

Ben dan écht in één keer klaar. :+

[ Voor 3% gewijzigd door Rivanov op 01-03-2023 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Rivanov schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 08:59:
Heb carte blanche gekregen van de vrouw des huizes. :+
Ben nu wat aan het samenstellen, hoor graag jullie opinion. :)

Rig:
- Treq ONE: € 425,-
- Sparco Grid Q: € 399,-

Wheel
- Fanatec DD Pro 8nm Base: € 599
- CSL Pedals LC: € 219,90
- Clubsport Steering Wheel BMW GT2 V2: € 349,95

Dit stuur is enkel voor PC en PlayStation. Tegen de tijd dat de nieuwe Forza Motorsport komt, koop ik een Xbox-ready stuur erbij.
Geen idee of budget een issue is maar als je een paar tientjes wil besparen zou je ook nog kunnen kijken naar de R80 of X80 van SimXPro, ook een Nederlands bedrijf en wanneer je de banco profiel variant neemt in plaats van de zwarte scheelt het nog wat meer.

Fanatec gebeuren weinig op aan te merken, mocht een rond stuur geen vereiste zijn kun je ook nog naar de McLaren GT3 V2 kijken, die heeft de Xbox support al en voor het geld geen verkeerd stuurtje.

Wat betreft de tweedehands set, de Clubsport pedals zijn echt wel gedateerd aan het raken en zijn naar mijn mening weinig beter dan de nieuwe CSL pedalen, zeker als je naar een 2 pedaals setup wil en wat meer mogelijkheden wil hebben qua verstelbaarheid e.d.

En qua waarde, het is wat de gek er voor geeft en dat is de laatste jaren onder aan de streep vaak teveel door de tekorten bij een Fanatec. Je moet dus tot een hele interessante deal kunnen komen wil het een optie zijn in mijn ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
R2D2 schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 10:04:
[...]

Geen idee of budget een issue is maar als je een paar tientjes wil besparen zou je ook nog kunnen kijken naar de R80 of X80 van SimXPro, ook een Nederlands bedrijf en wanneer je de banco profiel variant neemt in plaats van de zwarte scheelt het nog wat meer.

Fanatec gebeuren weinig op aan te merken, mocht een rond stuur geen vereiste zijn kun je ook nog naar de McLaren GT3 V2 kijken, die heeft de Xbox support al en voor het geld geen verkeerd stuurtje.

Wat betreft de tweedehands set, de Clubsport pedals zijn echt wel gedateerd aan het raken en zijn naar mijn mening weinig beter dan de nieuwe CSL pedalen, zeker als je naar een 2 pedaals setup wil en wat meer mogelijkheden wil hebben qua verstelbaarheid e.d.

En qua waarde, het is wat de gek er voor geeft en dat is de laatste jaren onder aan de streep vaak teveel door de tekorten bij een Fanatec. Je moet dus tot een hele interessante deal kunnen komen wil het een optie zijn in mijn ogen.
Bedankt voor jouw toelichting! Ik ga ook even kijken naar SimXPro. Wil voornamelijk een rig die ik in de toekomst nog kan uitbreiden met accessoires etc.

V.w.b. de pedals. Zijn de Clubsport v3 pedals al zo oud? De CSL Elite Pedals v2 en CSL Pedals LC zijn dus nieuwer dan de Clubsport v3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Rivanov schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 10:07:
[...]

Bedankt voor jouw toelichting! Ik ga ook even kijken naar SimXPro. Wil voornamelijk een rig die ik in de toekomst nog kan uitbreiden met accessoires etc.

V.w.b. de pedals. Zijn de Clubsport v3 pedals al zo oud? De CSL Elite Pedals v2 en CSL Pedals LC zijn dus nieuwer dan de Clubsport v3?
Rigs op basis van profielen kun je altijd uitbreiden en het grote voordeel is dat de merken onderling allemaal uitwisselbare accessoires hebben. Enige wat nog wel eens een dingetje wil zijn zijn de wheelbase mounts ivm ruimte tussen de staanders.

Mijn XT160 van SimXPro is door de tijd heen ook een bij elkaar geraapte "zooi" geworden met uitbreidingen van diverse andere fabrikanten.

En ja de Clubsport V3 pedalen bestaan al even, nu zijn het nog steeds geen slechte pedalen hoor maar prijstechnisch gezien vind ik ze niet heel erg interessant meer vandaag de dag. Voor praktisch hetzelfde geld koop je ook een setje Asetek pedalen, https://www.asetek.com/si...edals-brake-and-throttle/

Ok, is wel een 2 pedaals setup maar het gros van de sim racers rijdt zonder koppelingspedaal volgens mij (ik heb nog nooit met een 3 pedaals setup gereden behalve in mijn daily driver ;) ). En dan heb je ook nog de opties zoals een DC simracing e.d.

Maar bang for buck, absoluut de Fanatec CSL V2 pedalen naar mijn mening. Simpel, en alle pijnpunten uit de V1 heeft Fanatec weten te tackelen waardoor je gewoon een verdomd leuk setje hebt voor een goede prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Laatst online: 10:11
Rivanov schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 10:07:
[...]

Klopt, maar er zitten wel wat (kleine) verschillen in waardoor de v3's toch interessanter kunnen zijn voor je dan de CSL Elite v2. Zo kan je bijvoorbeeld daar een damperkit op kwijt, wat op de v2's weer niet mogelijk is, en zijn de pedalen zelf op een iets andere manier gebouwd. Daar tegenover staat weer dat de v3's "vast" zitten qua afstand tussen de pedalen, en kan je die op de v2's wel aanpassen. Al met al zal 90% van de mensen prima met de v2's af kunnen en geen enkele reden hebben om v3's te kiezen.

Voor wat betreft het stuurtje is deze wel ietsjes zwaarder dan de McLaren (met name door de QR) wat de snelheid op een CSL DD niet ten goede komt (dan merk je dat 8Nm wel relatief weinig is t.o.v. andere DD's). De verschillen zijn marginaal, maar hoe lichter het stuur is, hoe sneller deze reageert op inputs. Dat kan een reden zijn om voor een stuur met een QR Lite te kiezen als je daar erg veel waarde aan hecht.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
R2D2 schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 10:16:
[...]

Rigs op basis van profielen kun je altijd uitbreiden en het grote voordeel is dat de merken onderling allemaal uitwisselbare accessoires hebben. Enige wat nog wel eens een dingetje wil zijn zijn de wheelbase mounts ivm ruimte tussen de staanders.

Mijn XT160 van SimXPro is door de tijd heen ook een bij elkaar geraapte "zooi" geworden met uitbreidingen van diverse andere fabrikanten.

En ja de Clubsport V3 pedalen bestaan al even, nu zijn het nog steeds geen slechte pedalen hoor maar prijstechnisch gezien vind ik ze niet heel erg interessant meer vandaag de dag. Voor praktisch hetzelfde geld koop je ook een setje Asetek pedalen, https://www.asetek.com/si...edals-brake-and-throttle/

Ok, is wel een 2 pedaals setup maar het gros van de sim racers rijdt zonder koppelingspedaal volgens mij (ik heb nog nooit met een 3 pedaals setup gereden behalve in mijn daily driver ;) ). En dan heb je ook nog de opties zoals een DC simracing e.d.

Maar bang for buck, absoluut de Fanatec CSL V2 pedalen naar mijn mening. Simpel, en alle pijnpunten uit de V1 heeft Fanatec weten te tackelen waardoor je gewoon een verdomd leuk setje hebt voor een goede prijs.
Maar zou ik dan niet beter voor de CSL Pedals kunnen gaan die ik op later moment nog kan uitbreiden met de LC Pedal, wanneer ik toch 3 pedals wil? De Elite V2 heeft vaste pedals toch? Dus altijd 3 stuks die je niet kunt veranderen.
kroegtijger schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 10:18:
[...]

Klopt, maar er zitten wel wat (kleine) verschillen in waardoor de v3's toch interessanter kunnen zijn voor je dan de CSL Elite v2. Zo kan je bijvoorbeeld daar een damperkit op kwijt, wat op de v2's weer niet mogelijk is, en zijn de pedalen zelf op een iets andere manier gebouwd. Daar tegenover staat weer dat de v3's "vast" zitten qua afstand tussen de pedalen, en kan je die op de v2's wel aanpassen. Al met al zal 90% van de mensen prima met de v2's af kunnen en geen enkele reden hebben om v3's te kiezen.

Voor wat betreft het stuurtje is deze wel ietsjes zwaarder dan de McLaren (met name door de QR) wat de snelheid op een CSL DD niet ten goede komt (dan merk je dat 8Nm wel relatief weinig is t.o.v. andere DD's). De verschillen zijn marginaal, maar hoe lichter het stuur is, hoe sneller deze reageert op inputs. Dat kan een reden zijn om voor een stuur met een QR Lite te kiezen als je daar erg veel waarde aan hecht.
Ik neem sowieso de GT Pro DD Wheelbase i.p.v. CSL DD i.v.m. PlayStation, Xbox en PC ondersteuning.
En zou ik van dat gewichtsverschil heel veel merken?

De McLaren v2 ziet er inderdaad goed uit, en zit ook bij de tweehands rig inbegrepen. Maar zou ook graag een normaal "rond" wheel willen voor andere raceklasses dan GT's / open-wheelers. En aangezien BMW "mijn" merk is, vind ik dat BMW wheel wel heel chique. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Rivanov schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 10:23:
[...]

Maar zou ik dan niet beter voor de CSL Pedals kunnen gaan die ik op later moment nog kan uitbreiden met de LC Pedal, wanneer ik toch 3 pedals wil? De Elite V2 heeft vaste pedals toch? Dus altijd 3 stuks die je niet kunt veranderen.
Maar de CSL LC is echt van een hele andere orde dan de CSL V2 pedalen qua kwaliteit. En de V2's kun je alle kanten mee op qua verstellen van de pedalen, https://fanatec.com/media...8/CSL-EP-V2-Manual-EN.pdf ;)
Valt wel mee, de CSL DD moet je alleen geen Podium Porsche e.d. op willen schroeven maar alles onder de 2 kilo moet op zich prima kunnen. Lichter is altijd beter natuurlijk bij de wheelbases met een wat lager torque vermogen (ten opzichte van een DD1, DD2 e.d.) maar dat BMW stuur moet echt prima gaan.
De McLaren v2 ziet er inderdaad goed uit, en zit ook bij de tweehands rig inbegrepen. Maar zou ook graag een normaal "rond" wheel willen voor andere raceklasses dan GT's / open-wheelers. En aangezien BMW "mijn" merk is, vind ik dat BMW wheel wel heel chique. ;)
Ja ik moet heel eerlijk bekennen dat ik mijn Formula V2 eigenlijk nooit meer gebruik sinds ik de Podium Porsche heb omdat ik zelf nooit wat anders rijdt dan GT auto's. Ik heb mezelf destijds een beetje overschat met de gedachte "oh maar ik ga ook lekker formule wagens rijden e.d." maar in praktijk valt dat gewoon keihard tegen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
@R2D2 Jullie hebben het telkens over de CSL DD, maar ik ga voor de GT DD Pro he. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kosz
Rivanov schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 10:36:
@R2D2 Jullie hebben het telkens over de CSL DD, maar ik ga voor de GT DD Pro he. ;)
GT DD Pro = CSL DD + pedalen + stuur in 1 bundel, dus we hebben het hier gewoon over de base en dat blijft dus gewoon een CSL DD (5nm of 8nm)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
Rivanov schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 10:23:
[...]

[...]

Ik neem sowieso de GT Pro DD Wheelbase i.p.v. CSL DD i.v.m. PlayStation, Xbox en PC ondersteuning.
Maakt voor het concept verder geen verschil; zijn alle 2 dezelfde bases en verschillen alleen in wel/geen Playstation support
Vermoedelijk niet, en je zal het ook pas op kunnen merken als je vergelijkingsmateriaal hebt. Met maar 1 stuurtje zal je daar geen verschil in kunnen bemerken dus, maar er zijn mensen die het hinderlijk vonden (dat zijn dan ook wel de azijn-zeikerds van het sim-racen)
Het is ook een erg net stuurtje waar je vermoedelijk een hoop plezier aan zal beleven. Ik zou de "tegen-argumenten" ook niet zwaar genoeg vinden wegen om het niet te doen, maar dan kan je ten minste wel een keuze maken op basis van alle info, en niet achteraf tot de conclusie moeten komen dat het niet helemaal was wat je had verwacht :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
kosz schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 10:46:
[...]

GT DD Pro = CSL DD + pedalen + stuur in 1 bundel, dus we hebben het hier gewoon over de base en dat blijft dus gewoon een CSL DD (5nm of 8nm)
Al die termen ook overal. Maar thanks voor de uitleg! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Rivanov schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 10:36:
Lood om oud ijzer... behalve de playstation chip en een andere omdoos exact dezelfde wheelbase ;)

[ Voor 1% gewijzigd door R2D2 op 01-03-2023 12:29 . Reden: @kroegtijger was me al voor ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Gezien de levertijd van de Wheelbase 8nm, maar alvast de bestelling geplaatst voor het volgende:
  • Gran Turismo DD Pro Wheel Base (8 Nm)
  • CSL Elite Steering Wheel McLaren GT3 V2
  • QR1 Wheel-Side (ClubSport Quick Release Adapter)
  • CSL Elite Pedals V2
  • CSL DD Table Clamp (voor wanneer ik het tijdelijk aan m'n bureau wil plaatsen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Ik ben voornemens de TREQ One te bestellen. Zit alleen te twijfelen over de stoel. Zie bij Rhenoy de BMW M240 stoel voor € 300

Raden jullie een echte autostoel incl. slider aan boven een fixed bucketseat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
TREQ One is besteld.

Nu nog keuze maken qua stoel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kroegtijger
Rivanov schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 21:09:
Ik ben voornemens de TREQ One te bestellen. Zit alleen te twijfelen over de stoel. Zie bij Rhenoy de BMW M240 stoel voor € 300

Raden jullie een echte autostoel incl. slider aan boven een fixed bucketseat?
Da's wel erg persoonlijk natuurlijk en hangt onder meer af wat je gaat rijden, maar ik geef zelf de voorkeur aan een stijve bucketseat, omdat je daar ook nog transducers op kan plaatsen, ik eigenlijk nooit iets met comfortabele stoelen rij, en het daarmee dus de immersie ten goede komt (ik race in VR, dus draait allemaal om gevoel en beleving).

Ik zou vooral adviseren om te gaan passen en voelen. Er is ook nog wel het nodige middle of the road te vinden.

[ Voor 7% gewijzigd door kroegtijger op 01-03-2023 23:17 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
kroegtijger schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 23:16:
[...]

Da's wel erg persoonlijk natuurlijk en hangt onder meer af wat je gaat rijden, maar ik geef zelf de voorkeur aan een stijve bucketseat, omdat je daar ook nog transducers op kan plaatsen, ik eigenlijk nooit iets met comfortabele stoelen rij, en het daarmee dus de immersie ten goede komt (ik race in VR, dus draait allemaal om gevoel en beleving).

Ik zou vooral adviseren om te gaan passen en voelen. Er is ook nog wel het nodige middle of the road te vinden.
Klopt inderdaad. Denk dat ik maar eens bij Biesheuvel en Lynx Motorsport langs ga.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Madhouse1979
Rivanov schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 07:50:
[...]
Lynx Motorsport langs ga.
Doe ze de groeten van ons. Wellicht doen ze nog wat leuks voor je ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Madhouse1979 schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 08:28:
[...]

Doe ze de groeten van ons. Wellicht doen ze nog wat leuks voor je ;)
I will! En nog bedankt voor de code. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Vraag m.b.t. bevestiging van kuipstoel (LCD Pro Drift) i.c.m. stoelslede.
De TREQ One heeft twee profielen waar je normaliter je stoel op monteert.

Wanneer je gebruik maakt van de stoelslede, komt die nog een dáár bovenop? Of vervangt de stoelslede de twee standaard profielen op de TREQ One?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hFAl8_zkh8XVtVTvxpwIBsgyqI4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/L1zXDGEZV2e3ZoUnXbhhdfMt.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Topicstarter
@Rivanov slider monteer je op die 2 profielen inderdaad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Edwinlzv
@Rivanov
Zo zit hij eronder.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zFJMyt4ahIRevHRC40uOUrTvU_c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mZbSCXcLCjFeucrQaVkjcRdy.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madhouse1979
Rivanov schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 08:38:
[...]

I will! En nog bedankt voor de code. ;)
Graag gedaan!
Rivanov schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 13:25:
Wanneer je gebruik maakt van de stoelslede, komt die nog een dáár bovenop? Of vervangt de stoelslede de twee standaard profielen op de TREQ One?
Het kan beiden! Ik heb ook mensen gezien die de twee profielen weglaten en de slede bovenop het frame monteren. Maar het meest gangbare is de slede bovenop de profielen te monteren.

De mogelijkheden zijn eindeloos met dit type rigs ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robb.
Zo had ik hem ook gemonteerd, maar vond dit te hoog. Ik heb uiteindelijk de twee profielen nu even hoog als de rest van het 'grondframe' gemonteerd en daarop de stoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
robb. schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 19:36:
[...]

Zo had ik hem ook gemonteerd, maar vond dit te hoog. Ik heb uiteindelijk de twee profielen nu even hoog als de rest van het 'grondframe' gemonteerd en daarop de stoel.
Vandaar m’n vraag inderdaad. M’n gedachte hierbij was dat de stoel dan ook “te hoog” staat.

Weet iemand overigens het verschil tussen de verschillende LCD-Pro modellen van Lynx Motorsport? Want ze hebben de Drift, Sprint en EVO bijvoorbeeld. Maar zie op de foto’s niet echt verschil. @Madhouse1979

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwinlzv
robb. schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 19:36:
[...]

Dus als ik het goed begrijp heb jij de profielen niet erop zoals ik maar ertussen gemonteerd? Dat moet ik eens gaan bekijken want ik mis nu enige steun bij mijn bovenbenen en ik heb mijn pedalen al behoorlijk laag kunnen monteren.

Heb je daar toevallig een foto van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
Rivanov schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 19:59:
[...]
Weet iemand overigens het verschil tussen de verschillende LCD-Pro modellen van Lynx Motorsport? Want ze hebben de Drift, Sprint en EVO bijvoorbeeld. Maar zie op de foto’s niet echt verschil. @Madhouse1979
Deze informatie is wel al 2 jaar oud oid, dus weet niet of het nog altijd accuraat is.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0OkyikTCCKukHN7t8SAYpKVcJKc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/pX3k9cZiMyCxQuVDcKs9cUd4.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madhouse1979
Rivanov schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 19:59:
[...]

Dat heeft met de maten te maken. Lekker gaan passen en kijken welke voor jou het beste zit.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Rivanov
Nou, vele uren later en het staat. Was al met al nog een hele klus. ;)

Morgen verder finetunen en alles netjes maken.
Scherm is overigens tijdelijk. Wil nog een widescreen monitor. Iemand tips?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N85zSrkUt6kIeyO2CP_635Zg79Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KP87VWqEaXq0S8sVl7QtRaQT.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Wat adviseren jullie v.w.b. widescreen monitor?

- Flat of curved
- 32” 2560x1440 of 34” 3440x1440

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwinlzv
@Rivanov
Ikzelf heb optie 2, de curved monitor en bevalt uitstekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
@Rivanov, curved 49" ;) Maar tussen die beide zou ik voor de curved 34" gaan, mits je PS5 dat ondersteund.

Ik werk zelf op een 34" 1440p curved scherm en vind het heerlijk. Heb voorheen op een 34" flat 1080p scherm gegamed en dat ging eigenlijk ook al goed. Beide zullen werken maar de 2de heeft de voorkeur vooral omdat die breder is en dat helpt met wheel 2 wheel racing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
PS5 gebruik ik i.c.m. PSVR2.
De monitor hangt aan m'n gaming PC. :)
Vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Zou deze geschikt zijn voor simracing? :)

uitvoering: Samsung Odyssey G8 OLED (LS34BG850SU) Zilver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
Als je er zoveel geld op stuk wilt slaan zou ik liever voor een triple screen setup gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Card Nox schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 15:18:
Als je er zoveel geld op stuk wilt slaan zou ik liever voor een triple screen setup gaan.
Heb een single monitor mount. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Card Nox
@Rivanov, en? Verkopen en een triple kopen. Heb je meer aan dan zo'n duur wide screen single mount. En het is ook nog goedkoper ook nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madhouse1979
Rivanov schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 16:03:
[...]

Heb een single monitor mount. ;)
Kun je gewoon uitbreiden naar een triple mount.

Ik ben het er mee eens, veel te duur scherm en dan kun je beter voor een triple setup gaan. Wil je perse 34 inch dan zijn de AOC’s een prima optie 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Madhouse1979 schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 17:33:
[...]

Kun je gewoon uitbreiden naar een triple mount.

Ik ben het er mee eens, veel te duur scherm en dan kun je beter voor een triple setup gaan. Wil je perse 34 inch dan zijn de AOC’s een prima optie 😉
Deze bijvoorbeeld?

uitvoering: AOC CU34G2X/BK Zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madhouse1979
Inderdaad, die ja! Prima scherm en wordt veel gebruikt bij simracers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Denk dat ik toch voor triples ga o.b.v. de 27" monitor die ik nu al heb.
Dus die ga ik dan twee bijhalen.

Betreft dit scherm: uitvoering: MSI Optix MAG274QRF-QD Zwart

Hoef ik enkel bij TREQ de twee "zijarmen" te bestellen die op de Unified Single Monitor Mount geplaatst worden. Hopelijk verkopen ze die ook los. :)

[ Voor 22% gewijzigd door Rivanov op 05-03-2023 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madhouse1979
Rivanov schreef op zondag 5 maart 2023 @ 15:31:
Hoef ik enkel bij TREQ de twee "zijarmen" te bestellen die op de Unified Single Monitor Mount geplaatst worden. Hopelijk verkopen ze die ook los. :)
Alstublieft: https://www.treq-sim.com/...le-to-triple-upgrade-kit/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Had die al gevonden inderdaad. :)
Ga hoogstwaarschijnlijk voor 3 x AOC Q27G2S zodat m’n MSI scherm terug naar het bureau in de home office kan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
Ik zou ook overwegen een los staande stand te kopen. Weet niet of je last van trillingen hebt met je huidige setup of niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Nope, totaal geen trillingen.
Rock solid.

heb zojuist het volgende besteld:

3 x uitvoering: AOC Q27G2E/BK Rood, Zwart
1 x Single to Triple Mount Upgrade Kit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kosz
Rivanov schreef op zondag 5 maart 2023 @ 18:31:
[...]

Had die al gevonden inderdaad. :)
Ga hoogstwaarschijnlijk voor 3 x AOC Q27G2S zodat m’n MSI scherm terug naar het bureau in de home office kan. :)
Tip, simlab vario mounts.... Scheelt een hoop @#€€##* met alles netjes uitlijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
kosz schreef op maandag 6 maart 2023 @ 13:30:
[...]

Tip, simlab vario mounts.... Scheelt een hoop @#€€##* met alles netjes uitlijnen
Zie mijn post hierboven. ;)

Aangezien dit m'n eerste triple monitor setup wordt, zou ik graag advies willen hoe ik dit het beste kan installeren / configureren binnen Windows. Ik ken de FOV Calculators. Maar je moet vooraf natuurlijk de resolutie aanmaken via NVIDIA Surround. Moet ik hierbij rekening houden met de bezels? Iemand een heel handige instructie / video die dit goed uitlegt? Want je ziet zoveel manieren en methodes voorbijkomen, dat ik door de bomen het bos niet meer zie.

[ Voor 50% gewijzigd door Rivanov op 06-03-2023 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
Rivanov schreef op maandag 6 maart 2023 @ 13:31:
[...]

Zie mijn post hierboven. ;)
Ik snap hem even niet? Simlab maakt het uitlijnen makkelijk, jij hebt het over treq?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Darkangle schreef op maandag 6 maart 2023 @ 13:33:
[...]

Ik snap hem even niet? Simlab maakt het uitlijnen makkelijk, jij hebt het over treq?
Hij bedoelt toch een complete mount?

https://sim-lab.eu/shop/p...itor-mount-4068#attr=3070

En ik heb dus op dit moment een single monitor mount van TREQ die ik ga uitbreiden met de Single to Triple Upgrade Kit.

Dus dan heb ik toch niets aan die van Simlab? Of mis ik iets?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kosz
https://sim-lab.eu/shop/p...adapter-kit-1143#attr=850

Deze bedoelde ik. Heb mijn triples eerst zonder deze gehad maar het uitlijnen is dan echt hell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
kosz schreef op maandag 6 maart 2023 @ 14:17:

Deze bedoelde ik. Heb mijn triples eerst zonder deze gehad maar het uitlijnen is dan echt hell.
Ah oke. Zie dat deze nog niet leverbaar zijn.
Opzich zijn de VESA Mounts van TREQ ook makkelijk te positioneren. Kwestie van de schroefjes iets losser zetten en dan kun je ze verschuiven over het profiel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darkangle
Rivanov schreef op maandag 6 maart 2023 @ 14:27:
[...]

Opzich zijn de VESA Mounts van TREQ ook makkelijk te positioneren. Kwestie van de schroefjes iets losser zetten en dan kun je ze verschuiven over het profiel.
Ervaring leerd 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
Haha, beste leerschool is het zelf proberen 😜

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madhouse1979
kosz schreef op maandag 6 maart 2023 @ 14:17:

Hier sluit ik me bij aan! Gewoon een must!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kosz
Rivanov schreef op maandag 6 maart 2023 @ 14:27:
[...]

Ja dat dacht ik ook tot ik uiteindelijk die vario mounts ergens op voorraad tegen kwam (Informatique)
Ik had me een hoop frustratie en tijd kunnen besparen.... was letterlijk in minder dan een half uurtje klaar om mijn schermen perfect waterpas en strak tegen elkaar uitgelijnd te krijgen.
Hou dat maar aan als referentie :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
We gaan het zien morgen. ;)

Pagina: 1 ... 10 ... 19 Laatste