Xbox Live: Rivanov | LG OLED65CX :: Xbox Series X | TREQ One Simrig :: Fanatec GT DD Pro 8nm :: BJ Steel F1 Pro :: BMW GT2 v2 - Formula V2.5X | 5800x3D - PNY RTX 4080 - 32GB Fury Renegade - Samsung 980 Pro 2TB NVMe (Main) + Kingston 2TB NVMe (Storage)
Nu heb ik de manual van de DD Pro / CSL DD bekeken en je kunt in de twee bovenste schroefgaten, een M6 schroef van maximaal 10mm draaien.
Wat ik nu eigenlijk bedacht had, is om een "busje" er in te draaien, en vervolgens de schroef van de accessoire in dat busje te draaien.
Echter, ik ben niet zó technisch aangelegd dat ik precies de benamingen ken van die producten.
Weet iemand hoe zo'n "busje" heet en hoe groot die dan moet zijn? Dat moet dan een M6 zijn, aangezien het in de wheelbase gedraaid moet worden, maar welk formaat kun je dan vervolgens weer in dat busje draaien? Is dat dan ook M6? Of kleiner?
Xbox Live: Rivanov | LG OLED65CX :: Xbox Series X | TREQ One Simrig :: Fanatec GT DD Pro 8nm :: BJ Steel F1 Pro :: BMW GT2 v2 - Formula V2.5X | 5800x3D - PNY RTX 4080 - 32GB Fury Renegade - Samsung 980 Pro 2TB NVMe (Main) + Kingston 2TB NVMe (Storage)
Je bedoeld zoiets ?Rivanov schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 13:36:
Mijn wheelbase staat een klein stukje áchter mijn middelste scherm. Hierdoor kan ik niet direct een accessoire monteren, zoals bijvoorbeeld een Phonemount of Simhub Dash.
Nu heb ik de manual van de DD Pro / CSL DD bekeken en je kunt in de twee bovenste schroefgaten, een M6 schroef van maximaal 10mm draaien.
Wat ik nu eigenlijk bedacht had, is om een "busje" er in te draaien, en vervolgens de schroef van de accessoire in dat busje te draaien.
Echter, ik ben niet zó technisch aangelegd dat ik precies de benamingen ken van die producten.
Weet iemand hoe zo'n "busje" heet en hoe groot die dan moet zijn? Dat moet dan een M6 zijn, aangezien het in de wheelbase gedraaid moet worden, maar welk formaat kun je dan vervolgens weer in dat busje draaien? Is dat dan ook M6? Of kleiner?
https://www.simracingaddi...natec-base-dash-standoffs
Dát ja! Thanks!kosz schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 13:54:
[...]
Je bedoeld zoiets ?
https://www.simracingaddi...natec-base-dash-standoffs
Ook in een bouwmarkt te verkrijgen toevallig?

[Voor 9% gewijzigd door Rivanov op 08-03-2023 14:21]
Beste kans heb je bij Hornbach, anders is het even een draadeindje erin draaien en een verbindingsmoer er tussen die hebben ze zekerRivanov schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 14:21:
[...]
Dát ja! Thanks!
https://www.hornbach.nl/c...ingsmoeren-zeskant/S4695/
De betere elektronica-zaken hebben ze vaak ook wel en worden daar vaak hex standoff genoemd. Verkrijgbaar in diverse maten en lengtes.Rivanov schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 14:21:
[...]
Dát ja! Thanks!
Mocht je een 3d-printer hebben, dan kan je ze natuurlijk ook eenvoudig even uitprinten. Scheelt weer een ritje...
https://www.thingiverse.com/thing:3251614
Ik zoek alleen hulp, daar ik echt een leek ben op dit gebied.
Het is de bedoeling dat ik komend jaar hiervoor een pc gaat bouwen.
Voorlopig moet ik het doen met een Playstation 5 + Vr2 bril en 55 inch Oled icm GT7 bevalt redelijk goed tot nu toe.
Ik wil het volgende gaan bestellen, maar vraag me af, of het dan compleet is ?
- Stuur en pendaal kit, Fanatec Gran Turismo DD Pro Premium Bundle
- Trak TR160 MK4 Rig met TR ONE Fanatec DD Weelbase ( Is dit compleet ? )
https://trakracer.eu/coll...or?variant=41624761663682
- Stoel, Recline - Red / BLK
- Pedal kit, Hybrid Inverted / Formula / GT / pedal bracket with footrest
- TR8020 Extruded Aluminium speaker mount
- Universal PC Console mount
- TR160 Stabilizing feet en floor protectors ( Custom wielen eronder)
Voor mijn 55 inch oled wil ik de vogende stand bestellen.
- Aluminium Profile legs floor for Monitor stand for TR8020 monitor stand.
- Monitorstand Center Piece with VESA mount ( 800 of 1200mm lang )
Wellicht het loadcell rempedaal nog toevoegen? Verder is dit naar mijn idee een hele mooie setup.Windkracht13 schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 09:38:
Na jaren wil ik de hobby weer eens oppakken, De knoop doorgehakt, en wil het volgende gaan bestellen.
Voorlopig moet ik het doen met een Playstation 5 + Vr2 bril en 55 inch Oled icm GT7 bevalt redelijk goed tot nu toe.
[Afbeelding]
Prima setup zo!Windkracht13 schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 09:38:
Na jaren wil ik de hobby weer eens oppakken, De knoop doorgehakt, en wil het volgende gaan bestellen.
[Afbeelding]
Doe er je voordeel mee! -->> www.simrace-blog.nl
Lijkt me een leuke set om te starten.OFV schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 11:53:
[...]
Wellicht het loadcell rempedaal nog toevoegen? Verder is dit naar mijn idee een hele mooie setup.
Je bedoeld deze pendalen toch?
https://fanatec.com/eu-en/pedals/csl-elite-pedals-v2
Werkt dat wel met een Playstation 5?
Ik kan namelijk pas komende herfst een nieuwe computer in elkaar gaan zetten, geen geld meer voor dit jaar...
Ik beantwoord mn eigen vraag even, ja, dit werkt, PS ready
Hmmmmm, bedankt, hahaha
[Voor 8% gewijzigd door Windkracht13 op 10-03-2023 12:42]
Let op dat je de pedalen alleen op een playstation kan gebruiken als je ook een fanatec wheelbase gebruikt die playstation support heeft, zoals de CSL DD Pro. Je kan de pedalen niet gebruiken in combinatie met een andere base of een rj12->usb adapter oid.Windkracht13 schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 12:40:
[...]
Lijkt me een leuke set om te starten.
Je bedoeld deze pendalen toch?
https://fanatec.com/eu-en/pedals/csl-elite-pedals-v2
Werkt dat wel met een Playstation 5?
Ik kan namelijk pas komende herfst een nieuwe computer in elkaar gaan zetten, geen geld meer voor dit jaar...
Ik beantwoord mn eigen vraag even, ja, dit werkt, PS ready
Hmmmmm, bedankt, hahaha
i7 12700K, Corsair H100i RGB Pro XT, Gigabyte Z690 UD DDR4, Gigabyte RTX 4090 Windforce 24G, Kingston FR 2x16GB 3600 C16 KF436C16RB1K2, 2TB WD SN850 NVMe SSD, 500GB WD SN750 NVMe SSD, 6TB WD Purple, Phanteks Eclipse P360A, Corsair RM1000x
Vraagje; hoe ziet het in een race in ACC eruit? Ben nieuwsgierig naar hoe het verdeeld wordt over drie schermen. Kun je daar een foto van plaatsen?Rivanov schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 19:47:
Vandaag de 3 monitoren binnengekregen en de TREQ Single to Triple Upgrade Kit.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
YouTube staat vol met die filmpjes. Maar voila. Hier dan.OFV schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 14:31:
[...]
Vraagje; hoe ziet het in een race in ACC eruit? Ben nieuwsgierig naar hoe het verdeeld wordt over drie schermen. Kun je daar een foto van plaatsen?

Dank voor de tip, er komt een Fanatec Gran Turismo DD Pro, dus dat zou dan geen probleem moeten zijn.kroegtijger schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 13:10:
[...]
Let op dat je de pedalen alleen op een playstation kan gebruiken als je ook een fanatec wheelbase gebruikt die playstation support heeft, zoals de CSL DD Pro. Je kan de pedalen niet gebruiken in combinatie met een andere base of een rj12->usb adapter oid.
Ook jij bedankt voor de tip, CSL Elite Pedal V2 roept me nu om besteld te worden, even kijken of ze daar ook toestemming voor geeft...Koldur schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 13:25:
Ga inderdaad meteen voor een loadcell rempedaal! Een goed rempedaal maakt uiteindelijk meer verschil in tijden en ervaring dan een beter stuur. Loadcell rempedaal is echt een gamechanger!
Tot nu toe, hahahaha
Heel mooi.Rivanov schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 14:55:
[...]
YouTube staat vol met die filmpjes. Maar voila. Hier dan.
[Streamable: acc]
[Streamable: IMG_7397]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Dat is bang for bucks! Goede keuze!Windkracht13 schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 15:25:
CSL Elite Pedal V2 roept me nu om besteld te worden
Doe er je voordeel mee! -->> www.simrace-blog.nl
Zelf zou ik eerder voor een setje BJ of DC loadcell pedalen te kopen. Nieuw rond de 400, maar tweedehands rond de 300 euro. Dan ben je net zo duur uit als een nieuw setje CSL Elite Pedal V2, maar wat mij betreft heb je dan wel echt een een betere set. Er staat een BJ pedaalset op Mp.Windkracht13 schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 15:25:
[...]
Dank voor de tip, er komt een Fanatec Gran Turismo DD Pro, dus dat zou dan geen probleem moeten zijn.
[...]
Ook jij bedankt voor de tip, CSL Elite Pedal V2 roept me nu om besteld te worden, even kijken of ze daar ook toestemming voor geeft...
Tot nu toe, hahahaha
Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.
Edit: is prima in te klappen zoals in deze video te zien is YouTube: Next Level Racing Wheel Stand 2.0 review: Is this the best wheel stand?
Iemand ervaring met dit model? Wil hem samen met de T300 RS GT kopen.
[Voor 32% gewijzigd door yinx84 op 13-03-2023 19:09]
Ik heb hem, icm een fanatec gt dd. Is stevig genoeg en inderdaad in te klappen, maar wel zwaar om hem dan te verplaatsen. Maar ben er heel tevreden over!yinx84 schreef op maandag 13 maart 2023 @ 19:05:
Kan iemand mij tippen over een vouwbare wheel stand? Ik heb weinig ruimte en zoek er èèn die met wheel + pedalen ingeklapt kan worden. Ik zat te kijken naar een Next Level Racing Wheel Stand 2.0, maar kom er niet achter of die inclusief apparatuur goed in te klappen is.
Edit: is prima in te klappen zoals in deze video te zien is YouTube: Next Level Racing Wheel Stand 2.0 review: Is this the best wheel stand?
Iemand ervaring met dit model? Wil hem samen met de T300 RS GT kopen.
Aangezien mijn zoontjes van 6 en 8 interesse hebben in racen leek het mij leuk om, zonder gelijk honderden euro's uit te geven aan een playseat of wheelstand, toch gezellig bij de TV met elkaar het racen te ontdekken! Ik heb daarom recent voor een leuk bedrag een instap stuurtje gekocht via marktplaats (Thrustmaster T150), mijn oude Logitech die ik vroeger op de PC gebruikte werd namelijk niet ondersteund voor de PS4.
Een mooie uitkomst hiervoor bleek de alom bekende Tripp Trapp te zijn, een stevige kinderstoel die in menig jong gezin een degelijke basis vormt aan de eettafel. Ideaal om eindeloos aan te passen in de hoogte en breedte, met een simpele imbussleutel. De pedalenset heb ik vastgeschroefd aan de onderste plank.
Uiteraard kan dit niet tippen aan alle mooie oplossingen die ik in dit forum voorbij zie komen, maar ik wilde hem graag even delen omdat ik er zelf erg blij van wordt en wellicht voor anderen ook een laagdrempelige oplossing kan zijn!
hartelijke groeten,
Tim
Echt geniaal deze!Timmie1987 schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 12:04:
Goedemorgen,
Aangezien mijn zoontjes van 6 en 8 interesse hebben in racen leek het mij leuk om, zonder gelijk honderden euro's uit te geven aan een playseat of wheelstand, toch gezellig bij de TV met elkaar het racen te ontdekken! Ik heb daarom recent voor een leuk bedrag een instap stuurtje gekocht via marktplaats (Thrustmaster T150), mijn oude Logitech die ik vroeger op de PC gebruikte werd namelijk niet ondersteund voor de PS4.
Een mooie uitkomst hiervoor bleek de alom bekende Tripp Trapp te zijn, een stevige kinderstoel die in menig jong gezin een degelijke basis vormt aan de eettafel. Ideaal om eindeloos aan te passen in de hoogte en breedte, met een simpele imbussleutel. De pedalenset heb ik vastgeschroefd aan de onderste plank.
Uiteraard kan dit niet tippen aan alle mooie oplossingen die ik in dit forum voorbij zie komen, maar ik wilde hem graag even delen omdat ik er zelf erg blij van wordt en wellicht voor anderen ook een laagdrempelige oplossing kan zijn!
[Afbeelding]
hartelijke groeten,
Tim
Briljant!!!!Timmie1987 schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 12:04:
Goedemorgen,
[Afbeelding]
hartelijke groeten,
Tim

Opzetje
Profielen op maat zagen en gaten boren
Zijplaten frezen
Schetsplaten voor de profielen gefreesd
Tussenstand en even proefzitten met een T300 stuurtje
Vernieuwde stuurdraagplaat

In elkaar gebout
Spul gedeeltelijk gedemonteerd voor verboer
Spul weer gemonteerd, wat 3d dopper ter afwerking geprint en klaar voor gebruik.

https://www.instagram.com/cncdepartment/ Diverse projecten
Hier vandaag weer wat goodies binnengekomen.
Vocore 5" Display + Carbon-look case (via https://shop.3d-simgear.de/de/)
Fanatec Formula V2.5X Wheel
Ik wil een gecombineerde race en flight rig bouwen. Qua hardware heb ik het volgende op het oog:
- Fanatec CSL DD met ClubSport Pedals V3 inverted en de ClubSport Shifter.
- Ik heb op het moment een Logitech/Saitech X52 Pro HOTAS set, deze wil ik waarschijnlijk ooit upgraden, maar niet in deze ronde. Tevens ook een rudder pedalen setje.
Voor de rig zelf ben ik nu aan het kijken naar de Trak Racer TR 160 met de Fanatec DD mount, Aluminium pedal plate. Voor de monitor mount twijfel ik tussen de integrated triple of de losse triple mount, ik vind de integrated veel mooier maar twijfel een beetje of hij 3x 32 inch stabiel gaat houden, wat ik zo online lees lijkt het van wel maar zou het zonde vinden als het hem net niet is.
De HOTAS wil ik mounten langs mijn stoel en dan met een slider mijn stoel naar achter zetten om makkelijker bij de HOTAS te kunnen. De rudder pedalen zet ik dan tussen de stoel en de race pedalen op de grond of een andere plaat.
Concreet heb ik eigenlijk 2 vragen:
- Heeft iemand ervaring met 32 inch schermen op een integrated mount?
- Is er iemand die ervaring heeft met een HOTAS op een rig waar ook een schakelpook op zit?
Ik lag nog lekker in mn bedje, schrok van de bel, rende naar beneden en deed open in mn blote piellemans, hahahah
Mooi bouwpakket, alles netjes genummerd, ik kan helemaal los het komend weekend.
Heb al een mooi plekje gereserveerd in de woonkamer, jaja met toestemming.
Nu is het nog wachten op het stuurtje, base en heb de CSL Elite Pedal V3 besteld ipv de V2.
Al het andere wordt me iets te duur op dit moment, dus ben hier al blij mee.
Ik ben nog opzoek naar zwarte wielen met slot, misschien dat ik verkeerd zoek, iemand een tip, ik zoek deze in het zwart.
Morgen ook maar even de bouwmarkt een bezoekje brengen.
[Voor 17% gewijzigd door Windkracht13 op 16-03-2023 17:44]
https://www.treq-sim.com/product/caster-wheels-black/Ik ben nog opzoek naar zwarte wielen met slot, misschien dat ik verkeerd zoek, iemand een tip, ik zoek deze in het zwart.
[Afbeelding]
Zoiets bedoel je?
Zoiets?Ik ben nog opzoek naar zwarte wielen met slot, misschien dat ik verkeerd zoek, iemand een tip, ik zoek deze in het zwart.
[Afbeelding]
Ik weet dat het erg persoonlijk is, maar wie heeft er suggesties qua stoelen? Ik heb een Sparco R100 besteld, wetende dat het zonder vooraf proefzitten een risico was. Vandaag binnengekomen en het is niet mijn pasvorm.
Voorheen had ik een kuipstoel. Ik had het idee om nu voor iets meer comfort te gaan en dus voor een niet-kuipstoel te gaan, maar na deze ervaring sta ik daar wel weer voor open.
Een bezoekje aan de lokale autosloperij is ook een optie in de hoop dat ze daar wat leuks hebben staan.
[Voor 21% gewijzigd door Chicolini op 17-03-2023 12:22]
Heb deze onder m’n TREQ One. Superstabiel!Turner_7 schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 18:44:
[...]
https://www.treq-sim.com/product/caster-wheels-black/
Zoiets bedoel je?
@Rivanov : Volgens mij heb je stoel beugels verkeerd om geinstalleerd.Rivanov schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 22:35:
Nou, vele uren later en het staat. Was al met al nog een hele klus.
Morgen verder finetunen en alles netjes maken.
Scherm is overigens tijdelijk. Wil nog een widescreen monitor. Iemand tips?
[Afbeelding]
Gedeelte met gleufen hoort aan de voorkant, zodta je je stoel naar achter kan kantelen.
nu kan je ook kantelen, maar dan voorover...maar of je dat ooit wil

Lol. Nu je het zegt.seninha schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 21:42:
[...]
@Rivanov : Volgens mij heb je stoel beugels verkeerd om geinstalleerd.
Gedeelte met gleufen hoort aan de voorkant, zodta je je stoel naar achter kan kantelen.
nu kan je ook kantelen, maar dan voorover...maar of je dat ooit wil

Niet dat ik ‘m hoef te kantelen. Maar zal dit binnenkort wel een keer fixen.
Ik wil graag een racestuur kopen maar heb nog geen oplossing kunnen vinden die aan deze wensen voldoet:
- Momenteel een ps5 + psvr2, maar sluit niet uit dat er ooit een xbox bij komt (Forza)
- Volgens mij het enigste stuur wat PlayStation + Xbox ondersteund is Fanatec?!
- Nadeel van fanatec is dat je de firmware alleen kan upgraden via Windows, ik heb alleen een Macbook.
- Windows installeren op mijn Mac, vindt ik teveel gedoe.
- Ik zag dat er tussenstukjes te koop zijn waarmee je een playstation racestuur kan aansluiten op een xbox, maar liefste heb ik iets wat gewoon out of the box werkt.
Zijn er opties op de markt die aan al mijn eisen voldoen, of moet ik consessies gaan maken?
Wat adviseren jullie mij?
Ik heb niet echt een beperkt budget. Ik vindt het leuk om af en toe een racegame te spelen, maar speel daarna ook andere genres, en ben niet van plan om vaak online te racen.
Windows via een VM op je MacBook zetten.. klaar.rstift schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 10:55:
Ik heb even wat advies nodig van jullie pro's.
Ik wil graag een racestuur kopen maar heb nog geen oplossing kunnen vinden die aan deze wensen voldoet:
- Momenteel een ps5 + psvr2, maar sluit niet uit dat er ooit een xbox bij komt (Forza)
- Nadeel van fanatec is dat je de firmware alleen kan upgraden via Windows, ik heb alleen een Macbook.
- Ik zag dat er tussenstukjes te koop zijn waarmee je een playstation racestuur kan aansluiten op een xbox, maar liefste heb ik iets wat gewoon out of the box werkt.
Zijn er opties op de markt die aan al mijn eisen voldoen, of moet ik consessies gaan maken?
Ik heb niet echt een beperkt budget. Ik vindt het leuk om af en toe een racegame te spelen, maar speel daarna ook andere genres, en ben niet van plan om vaak online te racen.

Sinds enkele maanden kun je ook deze zeer interessante optie overwegen:rstift schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 10:55:
Ik heb even wat advies nodig van jullie pro's.
https://www.logitechg.com...ing/pro-racing-wheel.html
Daar had ik naar gekeken, maar dan kies je dus voor PS5 + Pc of Xbox+Pc, dus die heb ik van mijn lijstje gehaald.OFV schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 18:28:
[...]
Sinds enkele maanden kun je ook deze zeer interessante optie overwegen:
https://www.logitechg.com...ing/pro-racing-wheel.html
Kan, maar die optie doe ik alleen als er geen betere optie is.Rivanov schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 18:18:
[...]
Windows via een VM op je MacBook zetten.. klaar.
Bij fanatec ook zover ik weet... Althans die X van xbox op mijn stuur is vrij aanwezig.rstift schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 18:39:
[...]
Daar had ik naar gekeken, maar dan kies je dus voor PS5 + Pc of Xbox+Pc, dus die heb ik van mijn lijstje gehaald.
Edit; tenzij je meerdere sturen koopt natuurlijk. Base en pedalen kun je op beide gebruiken.
[Voor 13% gewijzigd door OFV op 18-03-2023 18:47]
Heb Xbox logo gewoon van m'n Formula V2.5X stuur afgehaald.OFV schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 18:45:
[...]
Bij fanatec ook zover ik weet... Althans die X van xbox op mijn stuur is vrij aanwezig.
Edit; tenzij je meerdere sturen koopt natuurlijk. Base en pedalen kun je op beide gebruiken.

Zijn gewoon losse buttoncaps he.
Serieus? Werkt die ook op PlayStation? Dat wist ik niet gezien het platform kiezen op de fanatec site. Dat is dan wel goed nieuws.Rivanov schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 19:16:
[...]
Heb Xbox logo gewoon van m'n Formula V2.5X stuur afgehaald.
Zijn gewoon losse buttoncaps he.
Ja dat had ik al uitgezocht. Niet alles van fanatec ondersteund ps+xbox+pc, maar het nieuwe Formula stuurtje icm een 8nm base wel. Op de website staat het er best duidelijk bij vermeld.OFV schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 19:41:
[...]
Serieus? Werkt die ook op PlayStation? Dat wist ik niet gezien het platform kiezen op de fanatec site. Dat is dan wel goed nieuws.
En je hebt echt geen familie/vrienden/kennis/werkgever waar je af en toe eens een windows laptop of desktop van kunt lenen?rstift schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 10:55:
Als alternatief zal er vast tweedehands wel iets goedkoop te vinden zijn, je gaat het toch enkel voor firmware updates gebruiken dus veel meer dan een werkende usb poort heb je niet nodig.

Jep. Dat zie je met die icoontjes bij ieder stuur. PS Ready en Xbox Ready.OFV schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 19:41:
[...]
Serieus? Werkt die ook op PlayStation? Dat wist ik niet gezien het platform kiezen op de fanatec site. Dat is dan wel goed nieuws.
Volgens mij werken sowieso bijna alle stuurtjes op PC én PlayStation en enkele met Xbox.
Mijn BMW GT2 v2 werkt op mijn PC en PlayStation. M’n Formula V2.5X werkt op alle platformen.

Kan ook wel, maar ben toch liefst onafhankelijk.Sato schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 20:15:
[...]
En je hebt echt geen familie/vrienden/kennis/werkgever waar je af en toe eens een windows laptop of desktop van kunt lenen?
Als alternatief zal er vast tweedehands wel iets goedkoop te vinden zijn, je gaat het toch enkel voor firmware updates gebruiken dus veel meer dan een werkende usb poort heb je niet nodig.
Dus mocht er dus echt geen stuur bestaan dat aan al mijn wensen voldoet, dan is de conclusie dat ik concessies moet doen.
Dus of idd bij vrienden/werk firmware updaten, VM installeren, zo'n convertortje nemen, of gewoon Forza met een gamepad spelen. Of wachten tot Fanatec hun drivers ook voor Mac aanbiedt, of dat Logitech/Thrustmaster stuurtjes uitbrengen die wel op alle platformen werken.
Dat zal niet gebeuren. Microsoft vereist namelijk een aparte licentie / chip om het compatible te maken. Dus het zal voor hun commercieel gezien waarschijnlijk interessanter zijn om aparte versies te maken. Zie ook headsets etc.rstift schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 20:50:
[...]
Kan ook wel, maar ben toch liefst onafhankelijk.
Dus mocht er dus echt geen stuur bestaan dat aan al mijn wensen voldoet, dan is de conclusie dat ik concessies moet doen.
Dus of idd bij vrienden/werk firmware updaten, VM installeren, zo'n convertortje nemen, of gewoon Forza met een gamepad spelen. Of wachten tot Fanatec hun drivers ook voor Mac aanbiedt, of odat Logitech/Thrustmaster stuurtjes uitbrengen die wel op alle platformen werken.
Maar dan ben je alsnog het beste uit bij Fanatec, want dan is het een kwestie van een ander stuur kopen om het compatible te maken. Bij Logitech en Thrustmaster moet je een compleet andere set kopen.
Ik zou je dus adviseren om Fanatec te nemen. Hou ook Marktplaats in de gaten. Staat vol met Fanatec spul.
Als je die opsomming zo'n beetje leest, denk je dan ook niet dat een mac voor dit soort toepassingen de verkeerde keuze is? Dan kan je wel jammeren over dat de boel niet compatible is met mac, maar misschien dat je het verkeerde gereedschap wil gebruiken voor de klusrstift schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 20:50:
[...]
Kan ook wel, maar ben toch liefst onafhankelijk.
Dus of idd bij vrienden/werk firmware updaten, VM installeren, zo'n convertortje nemen, of gewoon Forza met een gamepad spelen. Of wachten tot Fanatec hun drivers ook voor Mac aanbiedt, of dat Logitech/Thrustmaster stuurtjes uitbrengen die wel op alle platformen werken.
Alleen het updaten van de drivers is ff wat omslachtig, maar als ICT'er zijn er dus genoeg opties voor.
Ik wil jullie bedanken voor al jullie input. Grote kans dat volgende maand de postcode aanbelt met een fanatec setje voor mij dus 😅😁
Zo vaak is het updaten ook niet aan de orde. Bij installeren zou ik wel kijken of er updates zijn. Op werk updaten lijkt mij trouwens niet handig, of je moet graag met stuur, pedalen en stuurbase willen sjouwen.
Ik wil graag een zwarte met minimale flex waar mijn stoel hopelijk wel gewoon op past:
Als dat niet het geval is, enige aanraders m.b.t. stoel?

Ik wil best wat uitgeven als het nodig is, graag zo min mogelijk flex en zwart m.b.t. de rig zelf.
Aangezien ik VR race, hoef ik geen monitorstand.
[Voor 15% gewijzigd door Koldur op 23-03-2023 16:10]
i7 12700K, Corsair H100i RGB Pro XT, Gigabyte Z690 UD DDR4, Gigabyte RTX 4090 Windforce 24G, Kingston FR 2x16GB 3600 C16 KF436C16RB1K2, 2TB WD SN850 NVMe SSD, 500GB WD SN750 NVMe SSD, 6TB WD Purple, Phanteks Eclipse P360A, Corsair RM1000x
Vrijwel elke alu rig zal dan aan je eisen voldoen. Stoel kan je simpelweg op profieltjes vast zetten, al dan niet met beugeltjesKoldur schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 16:01:
Ik mag aan een nieuwe rig, nieuw stuur (van G27 naar Logitech Pro Wheel) is te bruut voor mijn huidige gebeunde rig.
Ik wil graag een zwarte met minimale flex waar mijn stoel hopelijk wel gewoon op past:
[Afbeelding]
Ik wil best wat uitgeven als het nodig is, graag zo min mogelijk flex en zwart m.b.t. de rig zelf.
Heel persoonlijk. Ikzelf heb, met mij vele andere, de LCD-Pro Drift van Lynx Motorsport. Zit in Bergschenhoek dus kun je langsgaan om te passen. Dat is het belangrijkste bij een stoel namelijk. Niemand kan voor jou vooraf bepalen wat de beste stoel is.Koldur schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 16:01:
Ik mag aan een nieuwe rig, nieuw stuur (van G27 naar Logitech Pro Wheel) is te bruut voor mijn huidige gebeunde rig.
[Afbeelding]
Maar de LCD-Pro Drift is over het algemeen een gangbaar en betaalbaar model waar de gemiddelde persoon prima mee uit de voeten kan.
En qua rig kun je kijken naar TREQ of Simlab bijvoorbeeld.
Ikzelf heb de TREQ One in het zwart.
Hou ook zeker Marktplaats in de gaten. Staan genoeg simrigs op.
[Voor 28% gewijzigd door Rivanov op 23-03-2023 16:45]
Helemaal mee eens inderdaad. Wel kleine kanttekening, want een stoel kan je later altijd nog (eenvoudig) upgraden. Als je aan de onderkant van je huidige stoel kijkt, vind je daar vermoedelijk 4 boutjes in gedraaid zitten. Die boutjes kan je weer gebruiken met een 90graden hoek om op een alu rig te monteren. Mocht je later willen upgraden, dan is het een kwestie van 4 boutjes los draaien, en nieuwe stoel erop zetten.Rivanov schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 16:44:
[...]
Heel persoonlijk. Ikzelf heb, met mij vele andere, de LCD-Pro Drift van Lynx Motorsport. Zit in Bergschenhoek dus kun je langsgaan om te passen. Dat is het belangrijkste bij een stoel namelijk. Niemand kan voor jou vooraf bepalen wat de beste stoel is.
Maar de LCD-Pro Drift is over het algemeen een gangbaar en betaalbaar model waar de gemiddelde persoon prima mee uit de voeten kan.
Stoel die ik heb vind ik heel fijn, moet bij een aantal rigs wil lukken te behouden. Maar zoniet, dan maar ook dat anders. Even proefzitten is wel verstandig inderdaad.Rivanov schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 16:44:
[...]
Heel persoonlijk. Ikzelf heb, met mij vele andere, de LCD-Pro Drift van Lynx Motorsport. Zit in Bergschenhoek dus kun je langsgaan om te passen. Dat is het belangrijkste bij een stoel namelijk. Niemand kan voor jou vooraf bepalen wat de beste stoel is.
En qua rig kun je kijken naar TREQ of Simlab bijvoorbeeld.
Ikzelf heb de TREQ One in het zwart.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Hou ook zeker Marktplaats in de gaten. Staan genoeg simrigs op.
Op het moment heb ik een desk setup met het volgende:
- Logitech G29 stuur
- Thrustmaster shifter TH8A
- Thrustmaster T-LCM pedalenset
- Next Level Racing wheelstand Racer als pedalenstand.
- Benq 35 inch ultrawide
- AK Racing bureaustoel
Ik ben nu aan het dubben wat nou de volgende stap is in de simrace wereld.
Ik heb overwogen om een losse rig aan te schaffen, maar ik ben ook weer graag aan het truck simmen aan mijn desk. Om nou elke keer het stuur van de rig naar de desk te verplaatsen is ook wat.
Heeft iemand suggesties?
Wat is de voornaamste reden dat je truck simmen aan je desk zou willen doen en niet in je rig?flugelisoke schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 19:26:
Ik ben nu aan het dubben wat nou de volgende stap is in de simrace wereld.
Ik heb overwogen om een losse rig aan te schaffen, maar ik ben ook weer graag aan het truck simmen aan mijn desk. Om nou elke keer het stuur van de rig naar de desk te verplaatsen is ook wat.
Heeft iemand suggesties?
Toetsenbord en muis bij de hand, zeker het rondkijken met de muis is cruciaal. In een race sim gebruik ik het toetsenbord alleen om een race te starten en rondkijken met de buttons op het stuur vind ik niet fijn werken.Beempje schreef op maandag 27 maart 2023 @ 08:27:
[...]
Wat is de voornaamste reden dat je truck simmen aan je desk zou willen doen en niet in je rig?
I see. Op zich kun je op je rig natuurlijk prima een muismat monteren. De afstand tussen stuur en muis is dan wellicht iets groter, maar dat hangt er vanaf waar/hoe je eea monteert uiteraard. Zie bijv https://www.treq-sim.com/product/mouse-pad/flugelisoke schreef op maandag 27 maart 2023 @ 09:30:
[...]
Toetsenbord en muis bij de hand, zeker het rondkijken met de muis is cruciaal. In een race sim gebruik ik het toetsenbord alleen om een race te starten en rondkijken met de buttons op het stuur vind ik niet fijn werken.
Ik heb zelf de Keyboard Tray en Mouse Pad van TREQ op m'n rig gemonteerd.flugelisoke schreef op maandag 27 maart 2023 @ 09:30:
[...]
Toetsenbord en muis bij de hand, zeker het rondkijken met de muis is cruciaal. In een race sim gebruik ik het toetsenbord alleen om een race te starten en rondkijken met de buttons op het stuur vind ik niet fijn werken.
Keyboard Tray
Mouse Pad
Aangezien ik nog een 40x40 profiel had liggen, omdat ik de Single Monitor Mount had geupgrade naar Triple Monitor Mount, had ik enkel de Mouse Pad nodig en heb ik deze gemonteerd op het profiel dat ik dus nog had. Maar je kunt ook de complete set kopen.
Zal er vanavond even een foto van maken, zodat je ziet hoe ik het heb opgelost.flugelisoke schreef op maandag 27 maart 2023 @ 12:43:
Interessante optie! Ik zou zo'n rig wellicht bij de pc kunnen zetten, nog even wat inrichting veranderen in dat geval.
Online kom ik een beetje op de volgende specs:
-32 inch
-1440p
-144hz / 165 hz
-Flat scherm (niet curved)
-Freesync / G-Sync
Waar ik nog over twijfel is of ik nou nog een IPS / VA paneel moet willen. Het heeft beide voor en nadeel lees ik. VA hoger contrast en IPS een betere kijkhoek. Iemand hier nog een goed advies over?
Dan zijn er nog heel veel verschillende merken en type schermen die voldoen aan deze specs. Mochten er tweakers met een shortlist zijn, dan houd ik mij aanbevolen.
Ik zit nu bijvoorbeeld te kijken naar Asus VG32AQA1A, maar er zijn vast betere types.
Ps GPU power is geen issue en ook omvang van de ruimte niet.
Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.
Ik zou contrast boven de kijkhoek laten gelden in dit verband. Je zit als het goed is toch altijd op dezelfde plaats, onder de optimale omstandigheden. Dan is de kijkhoek niet echt relevant meer daarbinnen.GAEvakYD schreef op maandag 27 maart 2023 @ 14:17:
Ik overweeg een overstap van VR naar een Triple 32 inch setup. Hoofdreden hiervoor is dat ik voor mij gevoel toch iets te veel afgesloten ben + de warmte / gewicht op mijn hoofd.
Online kom ik een beetje op de volgende specs:
-32 inch
-1440p
-144hz / 165 hz
-Flat scherm (niet curved)
-Freesync / G-Sync
Waar ik nog over twijfel is of ik nou nog een IPS / VA paneel moet willen. Het heeft beide voor en nadeel lees ik. VA hoger contrast en IPS een betere kijkhoek. Iemand hier nog een goed advies over?
Dan zijn er nog heel veel verschillende merken en type schermen die voldoen aan deze specs. Mochten er tweakers met een shortlist zijn, dan houd ik mij aanbevolen.
Ik zit nu bijvoorbeeld te kijken naar Asus VG32AQA1A, maar er zijn vast betere types.
Ps GPU power is geen issue en ook omvang van de ruimte niet.
Met triple is kijkhoek toch juist heel relevant? Je zit dan niet meer in de perfecte hoek voor het rechter en linker en rechter scherm?kroegtijger schreef op maandag 27 maart 2023 @ 14:20:
[...]
Ik zou contrast boven de kijkhoek laten gelden in dit verband. Je zit als het goed is toch altijd op dezelfde plaats, onder de optimale omstandigheden. Dan is de kijkhoek niet echt relevant meer daarbinnen.
Los daarvan ervaren sommige mensen VA smear als een groot probleem, IPS glow weer op IPS. Ik zou @GAEvakYD de schermen echt eerst even goed in het echt bekijken, anders kom je straks van een koude kermis thuis.
100% perfect recht ervoor is ook niet nodig; het gaat met name over hoe schuin je ervoor kan zitten. Voor alle twee de types voldoet dat prima.Koldur schreef op maandag 27 maart 2023 @ 14:40:
[...]
Met triple is kijkhoek toch juist heel relevant? Je zit dan niet meer in de perfecte hoek voor het rechter en linker en linker scherm?
Hoe dan ook inderdaad kijken; je kan nog zoveel specs lezen, maar je weet het pas als je het ervaart.Los daarvan ervaren sommige mensen VA smear als een groot probleem, IPS glow weer op IPS. Ik zou @GAEvakYD de schermen echt eerst even goed in het echt bekijken, anders kom je straks van een koude kermis thuis.
Overigens heeft IPS vaak wel een hogere response-time, en juist die wil je zo laag mogelijk hebben. Dat zou voor mij althans eerder een reden zijn om IPS niet te kiezen dan de hoek.
Hoe belangrijk ranken jullie deze specs?
Helderheid. 300, 350, 400 cd/m²
Contrast Statisch: 3.000 : 1 of 1.000 : 1
Contrast Dynamisch: 5.000.000 : 1 of 10.000.000 : 1 of 100.000.000 : 1
Die Asus VG32AQA1A komt denk ik een heel eind met de specs. Alleen helderheid is 300 ipv 400. Geen idee hoe belangrijk dat is.
Wat zijn de responsetijden en refreshrates? want als het beeld niet snel genoeg weergegeven wordt, kan het nog zo mooi eruit zien, maar lig je nog altijd in de bandenstapelsGAEvakYD schreef op maandag 27 maart 2023 @ 15:11:
Dank voor het meedenken. Ik neig nu naar VA, maar daar binnen heb je nog wat keuzes/specs.
Hoe belangrijk ranken jullie deze specs?
Helderheid. 300, 350, 400 cd/m²
Contrast Statisch: 3.000 : 1 of 1.000 : 1
Contrast Dynamisch: 5.000.000 : 1 of 10.000.000 : 1 of 100.000.000 : 1
Die Asus VG32AQA1A komt denk ik een heel eind met de specs. Alleen helderheid is 300 ipv 400. Geen idee hoe belangrijk dat is.
Van alle drie is de responsetijden gelijk volgens mij, 1 ms. Sommige zijn 144 hz en andere 165 hz. Maar dat is denk ik beide prima.kroegtijger schreef op maandag 27 maart 2023 @ 16:17:
[...]
Wat zijn de responsetijden en refreshrates? want als het beeld niet snel genoeg weergegeven wordt, kan het nog zo mooi eruit zien, maar lig je nog altijd in de bandenstapels
Bijv Asus VG32AQA1A, Asus VG32VQR, LG 32GN600-B en Dell G3223D.
Van de LG's lees ik dat die de aansluitingen heeft op een onhandige plek. AOC's lees ik ook veel, maar die zijn volgens mij alleen curved te krijgen in 32 inch.
uitvoering: AOC U34G3XM/EU Rood, ZwartGAEvakYD schreef op maandag 27 maart 2023 @ 16:36:
[...]
Van alle drie is de responsetijden gelijk volgens mij, 1 ms. Sommige zijn 144 hz en andere 165 hz. Maar dat is denk ik beide prima.
Bijv Asus VG32AQA1A, Asus VG32VQR, LG 32GN600-B en Dell G3223D.
Van de LG's lees ik dat die de aansluitingen heeft op een onhandige plek. AOC's lees ik ook veel, maar die zijn volgens mij alleen curved te krijgen in 32 inch.
Weliswaar 34" maar is niet curved.
Hierbij mijn opstelling.flugelisoke schreef op maandag 27 maart 2023 @ 12:43:
Interessante optie! Ik zou zo'n rig wellicht bij de pc kunnen zetten, nog even wat inrichting veranderen in dat geval.
Ideaal, nette setup man!Rivanov schreef op maandag 27 maart 2023 @ 17:46:
[...]
Hierbij mijn opstelling.
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Dat het niet curved is vind ik een voordeel. Maar dit scherm is geen 16:9 maar 21:9. Is dat geen nadeel.kroegtijger schreef op maandag 27 maart 2023 @ 16:54:
[...]
uitvoering: AOC U34G3XM/EU Rood, Zwart
Weliswaar 34" maar is niet curved.
Als je er de ruimte voor hebt niet. Hoogte heb je niet echt nodig natuurlijk, maar breedte is wel zo prettig. Hou wel rekening met dat je dan in totaal met hogere resolutie draait dus je GPU moet dat wel kunnen leveren.GAEvakYD schreef op maandag 27 maart 2023 @ 18:07:
[...]
Dat het niet curved is vind ik een voordeel. Maar dit scherm is geen 16:9 maar 21:9. Is dat geen nadeel.
GPU moet wel goed komen. Ik heb een 4090 in mijn gamepc zitten vanwege mijn huidige VR setup. Dat VR racen in ACC is pas een GPU vreter.kroegtijger schreef op maandag 27 maart 2023 @ 18:38:
[...]
Als je er de ruimte voor hebt niet. Hoogte heb je niet echt nodig natuurlijk, maar breedte is wel zo prettig. Hou wel rekening met dat je dan in totaal met hogere resolutie draait dus je GPU moet dat wel kunnen leveren.

Dit wel een 4k scherm zie ik nu pas ipv 1440p. Ik denk dat zelf een 4090 daar wel kluif aan heeft om 3x4k aan te sturen op 144Hz.
Wel echt een mooi scherm volgens mij met goede prijs/kwaliteit.
Oef; deze gast heeft een triple opstelling met deze monitoren. Dit ziet er wel echt wat gortig en wat groot uit.
https://www.reddit.com/r/...got_me_a_triple_a_screen/
[Voor 28% gewijzigd door GAEvakYD op 27-03-2023 19:24]
Qua schermen schitterend. De rest van z'n setup past er verder totaal niet bij imhoGAEvakYD schreef op maandag 27 maart 2023 @ 19:18:
[...]
GPU moet wel goed komen. Ik heb een 4090 in mijn gamepc zitten vanwege mijn huidige VR setup. Dat VR racen in ACC is pas een GPU vreter.![]()
Dit wel een 4k scherm zie ik nu pas ipv 1440p. Ik denk dat zelf een 4090 daar wel kluif aan heeft om 3x4k aan te sturen op 144Hz.
Wel echt een mooi scherm volgens mij met goede prijs/kwaliteit.
Oef; deze gast heeft een triple opstelling met deze monitoren. Dit ziet er wel echt wat gortig en wat groot uit.
[Afbeelding]
https://www.reddit.com/r/...got_me_a_triple_a_screen/
Een kleine curve hoeft geen nadeel te zijn (vind het zelf prettiger). Zolang je niet met van die extreem gekromde odyssey's aan de gang gaat.GAEvakYD schreef op maandag 27 maart 2023 @ 18:07:
[...]
Dat het niet curved is vind ik een voordeel
Dit zijn 3 curved uitvoering: AOC CQ32G2SE/BK Zwart's

Ziet er inderdaad prima uit. Is dat jouw eigen setup?CrashOverDrive schreef op maandag 27 maart 2023 @ 19:54:
[...]
Een kleine curve hoeft geen nadeel te zijn (vind het zelf prettiger). Zolang je niet met van die extreem gekromde odyssey's aan de gang gaat.
Dit zijn 3 curved uitvoering: AOC CQ32G2SE/BK Zwart's![]()
[Afbeelding]
Ik lees online twee punten waarom de meeste geen fan zijn van curved voor triple. Zijn die punten wat zwaar aangezet?
- Games zoals ACC zijn niet op de curve voorbereid waardoor je soms een licht vertekend beeld kan krijgen.
- De perfecte hoek en aansluiting is lastiger te vinden met curved, vooral als je ook nog van die anti-bezet strips wilt kunnen gebruiken

Als je van die fresnel strips gaat gebruiken kan ik me wel voorstellen dat het wat lastig kan worden en je het beter vlak kan houden, want door de curve is de ruimte tussen beide schermen niet vlak. Maar die vertekening in games (zonder strips) valt reuze mee. Het blijft 3D op een 2D plaatje projecteren dus je blijft altijd wat vertekening houden, imo is de curve bij deze schermen te subtiel om echt vertekening te hebben. 't helpt meer om de kijkhoek wat gelijkmatiger te houden.
[Voor 3% gewijzigd door CrashOverDrive op 27-03-2023 22:16]
Hoe heb jij de camera settings staan in-game? Dus de cockpit camera settings.CrashOverDrive schreef op maandag 27 maart 2023 @ 19:54:
[...]
Een kleine curve hoeft geen nadeel te zijn (vind het zelf prettiger). Zolang je niet met van die extreem gekromde odyssey's aan de gang gaat.
Dit zijn 3 curved uitvoering: AOC CQ32G2SE/BK Zwart's![]()
[Afbeelding]
Distance, Height, Pitch etc.
Daarna kun je met Distance, Height en Pitch gaan spelen, maar enkel nadat je FOV en die andere goed hebt staan

Ik heb op dit moment m'n Triple Screen settings in ACC en iRacing ingesteld op een monitor distance van 58cm. Dat is de daadwerkelijke afstand tussen mijn ogen en het middelste scherm. Dus die settings staan allemaal goed. Zit voornamelijk nog te "stoeien" met de cockpit camera settings, waarbij ik een goede setting probeer te vinden waarin ik "realistisch" in de cockpit zit maar ook nog een fijne sense of speed heb.Card Nox schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 09:17:
@Rivanov settings zijn per setup verschillend. Je moet dus zelf even meten wat de afstand van de ogen (dus niet je hoofdsteun) tot je middelste scherm is. Daarrnaast moet je even de hoek van de schermen opmeten.
Daarna kun je met Distance, Height en Pitch gaan spelen, maar enkel nadat je FOV en die andere goed hebt staan. Ga in ieder geval niet klakkeloos settings van andere overnemen.
Camera Distance is namelijk onafhankelijk van de FOV. De FOV is fixed o.b.v. de Triple Screen Settings en heeft verder niets te maken met de Camera Distance.
Máár.. in onderstaande video wordt juist toegelicht dat je de afstand van oog naar monitor, ten alle tijden op 54cm moet instellen ongeacht de daadwerkelijke afstand. Want dat heeft iets te maken met het menselijk oog etc. etc.
[Voor 16% gewijzigd door Rivanov op 28-03-2023 11:29]
Ik heb zelf de distance wat verder naar achteren denk ik. Ik probeer altijd er voor te zorgen dat ik de mijn dashboard nog kan zien.
Als je het realistisch wilt hebben kun je je stuur 90c draaien en dan zouden de handen op het scherm met je fysieke handen overeen moeten komen. Dan stuur recht zetten en prntscrn maken van hoe het eruit ziet en dan met je dashboard camera dat namaken.
Aan het einde van de dag gaat het erom dat je soepel kunt rijden, iedereen speelt een beetje met die settings en is dus afhankelijk van persoonlijke voorkeur.
Dat het puur persoonlijk is, is 100% waar.Card Nox schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 11:39:
Als je de eerste twee goed hebt kun je met Distance, Height en Pitch spelen tot je tervreden bent, dan kun je ook vrij eenvoudig een beeld 'namaken'.
Ik heb zelf de distance wat verder naar achteren denk ik. Ik probeer altijd er voor te zorgen dat ik de mijn dashboard nog kan zien.
Als je het realistisch wilt hebben kun je je stuur 90c draaien en dan zouden de handen op het scherm met je fysieke handen overeen moeten komen. Dan stuur recht zetten en prntscrn maken van hoe het eruit ziet en dan met je dashboard camera dat namaken.
Aan het einde van de dag gaat het erom dat je soepel kunt rijden, iedereen speelt een beetje met die settings en is dus afhankelijk van persoonlijke voorkeur.
Omdat ik een Vocore 5" DDU op m'n rig heb zitten, hoef ik de in-game dash niet te zien. Om die te verbergen moet ik echter m'n camera distance té dichtbij zetten waardoor ik voor m'n gevoel te dicht op het dashboard zit en ik dus minder zie door m'n zijramen. Hierdoor wordt het snelheidsgevoel ook minder.
Dus ik zet m'n camera distance ook wat verder naar achteren, maar dan heb ik ook de in-game dash in beeld, wat soms irritant is i.c.m. m'n fysieke Vocore dash.

FWP I know.
Verder height naar boven, pitch zo horizontaal mogelijk en distance naar voren...maar kan me voorstellen dat je daar geen lekkere combi kunt vinden. Dan ziet het plaatje van @CrashOverDrive er nog wel goed uit en snap ik dat je benieuwd bent naar zijn settings

Exacte mundo. Overigens is je idee met een zwart vlak maken als overlay nogeens niet zo'n slecht idee.Card Nox schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 11:54:
@Rivanov, Ahh sooo...nu snap ik waar je vandaan komt...ja das een lastige inderdaad...wat je zou kunnen doen is een SIMHUB Dashboard maken, dat compleet zwart/grijs maken en dat 'over' je ingame dashboard heen plaatsen. Dan oogt het wellicht wat rustiger / echter.
Verder height naar boven, pitch zo horizontaal mogelijk en distance naar voren...maar kan me voorstellen dat je daar geen lekkere combi kunt vinden. Dan ziet het plaatje van @CrashOverDrive er nog wel goed uit en snap ik dat je benieuwd bent naar zijn settings

Vanavond eens mee stoeien.
Heb net zelf even snel getest, als je de pitch wat positief zet kom je toch een heel eind denk ik. Heb je met pitch gespeeld?
Heb daar wel aanpassingen in gedaan. Maar moet dit nog even beter finetunen.Card Nox schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 12:05:
@Rivanov, ja als je het een beetje probeert te matchen met de kleur van je dash is het wellicht minder storend dat het display zelf.
Heb net zelf even snel getest, als je de pitch wat positief zet kom je toch een heel eind denk ik. Heb je met pitch gespeeld?
Zal vast een immersive ervaring zijn

Hetzelfde gedaan afgelopen week, ik gebruik de monitor ook voor mijn werk, dus heb een mooie gasveerarm op mijn buraeu, mijn rig staat naast mijn bureau en kan hem dus in een paar seconden naar de simrig swingenflugelisoke schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 13:47:
Ik ga morgen de upgrade maken naar een 49inch super ultra wide monitor 5120x1440, deze gaat de ultra wide 21:9 vervangen.
Zal vast een immersive ervaring zijn

nu nog even alle kabelbende netjes organiseren
grappig. Zo zie je maar weer dat iedereen dingen anders ervaart.Capo schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 13:00:
[...]
Je kan het als tegenstrijdig zien. Ik wil het maximale eruit halen voor mijzelf.
Ik heb liever Logitech dan Fanatec gebaseerd op ervaringen uit het verleden. De kwaliteit van Logitech is mij heel goed bevallen vanaf de G25, G27 en nu G29. .
11NM vs 8NM versus 1 stuur zonder roadmap vs veel sturen/shifter/handrem. Het is een keuze die ik lastig vind en hoop dat Logitech een roadmap bekend gaat maken. Anders "moet" ik naar Fanatec.
DD1/DD2 op de PS5 zou fijn zijn. Genoeg kracht en detail voor toekomst en misschien dan ooit de overstap maken naar de PC, al zie ik dat niet echt zitten nog. Niets is zo veranderlijk als een mens. Misschien begin ik nog wel ooit aan iRacing.
Ik had een g25 + playseat en in een keer geupgrade naar een dd2 + simlab psx. Mijn ervaring is logitech = plastic ratelend speelgoed (geweldig, zeker voor de prijs maar nog steeds speelgoed), en Fanatec het serieusze spelingsloze spul. Laten we de rig zelf even buiten beschouwing laten; dat mag duidelijk zijn.
Ik vond de qualiteit van logitech 3x niets, gegoten plastic. Nogmaals, dat is meer dan genoeg om er lol mee te hebben (jammer dat dat gezegt moet worden, maar anders krijg je weer gemiep).
Evengoed, het maakt je geen betere driver. Als ik met een diablo over nord cross knal ik er nog steeds even hard af af en toe 😉.
Laat ik dat voorop stellen: Logitech g25/27/29 is zeker speelgoed. De feedback is altijd te laat, als die er al is. Het is meer dat, voor wat het is, is de kwaliteit goed. De constructie maakt herrie, ratelt, maar blijft wel heel. Niet slecht voor speelgoed wat iedere week aantal uur word gebruikt. Gewone games noem ik gebruik, rally noem ik misbruikDarkangle schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 14:06:
[...]
grappig. Zo zie je maar weer dat iedereen dingen anders ervaart.
Ik had een g25 + playseat en in een keer geupgrade naar een dd2 + simlab psx. Mijn ervaring is logitech = plastic ratelend speelgoed (geweldig, zeker voor de prijs maar nog steeds speelgoed), en Fanatec het serieusze spelingsloze spul. Laten we de rig zelf even buiten beschouwing laten; dat mag duidelijk zijn.
Ik vond de qualiteit van logitech 3x niets, gegoten plastic. Nogmaals, dat is meer dan genoeg om er lol mee te hebben (jammer dat dat gezegt moet worden, maar anders krijg je weer gemiep).
Evengoed, het maakt je geen betere driver. Als ik met een diablo over nord cross knal ik er nog steeds even hard af af en toe 😉.

Alles hierna is sowieso een upgrade vanwege direct drive.
My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?
Ik kan het hier alleen maar heel erg mee eens zijn. Dit definieert imho het verschil tussen een spelletje spelen en simulatie. Alle twee kan enorm leuk zijn, maar is absoluut anders.Darkangle schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 14:06:
[...]
grappig. Zo zie je maar weer dat iedereen dingen anders ervaart.
Ik merkte zelf dat ik met name er veel constanter mee werd omdat je met een dd veel beter voelt wat de auto doet en dus ook op tijd kan corrigeren. Daar waar je met een belt- of geardrive nog wel eens wat reactie uit de auto mist en dan "onverklaarbaar" achterstevoren in de banden eindigd heb ik dat nagenoeg nooit meer, en weet ik nu eigenlijk wel altijd WAAROM ik in de bandenstapel lig... Je kan je afvragen of dat nu echt een vooruitgang is, maar da's een andere discussieEvengoed, het maakt je geen betere driver. Als ik met een diablo over nord cross knal ik er nog steeds even hard af af en toe 😉.

Sindskort brandt het lampje op mijn nobsound niet meer, alsof hij geen stroom heeft, maar het lampje op de voeding brandt wel blauw.
Heeft ie de geest gegeven, kan dat? (na minder dan een jaar)
Heb wel die setup (sinds kort, heel erg tof! Zoveel meer immersie!) maar verder geen idee! Op zich kan elk apparaat de geest geven natuurlijk, ongeacht leeftijd. Je zou evt de output van de voeding kunnen doormeten, dan weet je iig zeker of het de voeding is of de amp zelf.Flying Hawkic schreef op maandag 3 april 2023 @ 23:42:
Zijn er mensen met de nobsound bass shaker setup?
Sindskort brandt het lampje op mijn nobsound niet meer, alsof hij geen stroom heeft, maar het lampje op de voeding brandt wel blauw.
Uitgangsspanning van de voeding nagemeten? (om zo de voeding verder uit te sluiten)Flying Hawkic schreef op maandag 3 april 2023 @ 23:42:
Zijn er mensen met de nobsound bass shaker setup?
edit: nvm, het is hierboven ook al geopperd...
[Voor 5% gewijzigd door TiezZ_BE op 04-04-2023 12:25]