Rigs, cockpits en wheelstands

Pagina: 1 ... 9 ... 19 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:05
Blommie01 schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 11:13:
[...]

Ik sta op hetzelfde punt maar wacht tot black Friday om te kijken of er nog iets vanaf kan...

Maar een kortingscode zou de zaken wat kunnen versnellen ;-)
Dat was hier ook het plan, maar mijn geduld begint op te raken na het zien van die gewelige rigs hier! O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madhouse1979
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19:15
Blommie01 schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 11:13:
[...]
Maar een kortingscode zou de zaken wat kunnen versnellen ;-)
Wel van TREQ ;)

www.simraceblog.nl - Over 5 Years of Simracing News & Reviews!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blommie01
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20:17
Dat zijn ook mooie rigs ja.

Ik ga maar eens wat inlezen.

[ Voor 23% gewijzigd door Blommie01 op 10-10-2022 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
Ik zit even met een enorm first world problem, ik heb mijn bestel lijstje klaar:
  • Intel Core i5-13600KF
  • ASUS TUF Gaming Z690-PLUS WIFI D4
  • ASUS TUF Gaming GeForce RTX 3080 OC Edition 12GB GDDR6X with LHR
  • Corsair iCUE 4000X RGB Tempered Glass
  • Corsair iCUE H150i Elite Capellix Liquid CP
  • Corsair Vengeance RGB Pro CMW32GX4M2
  • Samsung 980 Pro (zonder heatsink) 1TB
  • 3x AOC CQ32G3SU/BK Rood, Zwart
  • Sim-Lab GT1 EVO Sim Racing Cockpit
  • Sim-Lab Triple monitor mount (19", 42"), VESA 75/100
  • Sim-Lab Keyboard tray
  • Sim-Lab Sim Mousepad
  • Sim-Lab Vario Vesa Adapter kit, 3 stuks
  • Elgato Stream deck
Maar dit komt al met al wel neer om 4k euro, ik merk dat ik een beetje moeite heb om de knoop door te hakken, herkennen jullie dit? Ik bedoel ik vindt het super gaaf, rij al meer dan 20 jaar ondertussen en blijf het echt wel gebruiken, maar het voelt toch even anders dan b.v. een PS5 kopen.

Wie trekt me over de streep? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
Stuur en pedalen heb je al neem ik aan voor het gemak?

Voor pc componenten zou ik even tot mid nov wachten, dan kan je naar alle waarschijnlijkheid veel meer bang voor je buck krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
Darkangle schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 13:34:
Stuur en pedalen heb je al neem ik aan voor het gemak?

Voor pc componenten zou ik even tot mid nov wachten, dan kan je naar alle waarschijnlijkheid veel meer bang voor je buck krijgen.
Klopt, ik heb al een Thrustmaster TX en Clubsport V3 pendalen en een kuipstoel van mijn huidge zelfbouw rig.

Doel je op Black Friday of de release van de AMD 7000 reeks?

Ik zie de laatste tijd de prijzen helaas alleen maar stijgen, dus ik begin een beetje last van FOMO te krijgen! :(

[ Voor 10% gewijzigd door Danielson op 11-10-2022 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
Danielson schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 13:38:
[...]

Klopt, ik heb al een Thrustmaster TX en Clubsport V3 pendalen en een kuipstoel van mijn huidge zelfbouw rig.

Ik zie de laatste tijd de prijzen helaas alleen maar stijgen, dus ik begin een beetje last van FOMO te krijgen! :(
nieuwe cpu's, nieuwe gpu's, nieuwe mobo's en een drop in ddr5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 22-07 16:22
Danielson schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 13:12:
Ik zit even met een enorm first world problem, ik heb mijn bestel lijstje klaar:
  • Intel Core i5-13600KF
  • Sim-Lab Keyboard tray
  • Sim-Lab Sim Mousepad
  • Elgato Stream deck
Maar dit komt al met al wel neer om 4k euro, ik merk dat ik een beetje moeite heb om de knoop door te hakken, herkennen jullie dit? Ik bedoel ik vindt het super gaaf, rij al meer dan 20 jaar ondertussen en blijf het echt wel gebruiken, maar het voelt toch even anders dan b.v. een PS5 kopen.

Alles bij elkaar een smak geld.

Misschien kan je de triples vervangen door VR? Dat is goedkoper dan triples (al heb ik de prijzen van jouw monitors niet opgezocht) en ook nog eens leuker ook (vind ik persoonlijk).

Los daarvan is het maar hoe je het bekijkt. Als je één keer gaat racen op een echt circuit ben je ook ongeveer 2K kwijt voor een dagje (prijs natuurlijk erg afhankelijk van wat/waar). Plus op het echte circuit heb je steeds een risico op schade. Als je één keer wat schade rijdt, had je voor dat geld waarschijnlijk jouw setup al kunnen kopen. Dus in die zin wordt de set up goedkoop als je hem lang kunt gebruiken. Bovendien kan je de pc ook nog voor andere zaken dan racen gebruiken, al was dat misschien niet jouw bedoeling.

[ Voor 4% gewijzigd door Flying Hawkic op 11-10-2022 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
VR is zeker gaaf, maar ik heb toch de keus gemaakt voor een triple screen opstelling, wie weet komt VR later nog een keer! :)

Het blijft lastig, aan de ene kant hem ik zoiets van ik wacht tot november om te zien wat er allemaal op de markt komt en wat de prijs doet, maar aan de andere kant zie ik de huidige prijzen ook alleen maar oplopen en
de voorraden van de 3080 12GB slinken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiezZ_BE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23:53
  • Intel Core i5-13600KF
  • Sim-Lab Keyboard tray
  • Sim-Lab Sim Mousepad
  • Elgato Stream deck

Een hoop overpriced keuzes in de pc zelf helpen natuurlijk ook niet. Maar om dat te bespreken kan je beter een aparte topic maken (op de juiste plaats)...

https://www.techpowerup.com/review/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeeDzi
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-09 16:53
  • Intel Core i5-13600KF
  • Sim-Lab Keyboard tray
  • Sim-Lab Sim Mousepad
  • Elgato Stream deck

tja wat hier boven al gezegd wordt op die prijs kun je best wel wat knibbelen, dat moeder bord bijvoorbeeld, zoalng je alleen maar gaat racen heb je daar bar weinig aan en kun je net zo goed 1 van 100 euri kopen. Al heb ik het gevoel dat er nog een voeding mist :)

Die variovesa adapter heb je typisch maar 2 van nodig (1 scherm in het midden en de andere 2 stel in daarop af), als je ze uberhaubt al nodig hebt. ik heb mijn onderdelen bij Aluxprofiel.nl vandaan (iets goedkoper dan simlabs) en eigenlijk waar je het spul ook koopt het is recht. ik heb dan ook 0 problemen met het instellen gehad van mn triples.
Mouse tray idem, tenzij je in je rig ook andere games gaat spelen, zou je die later wel kunnen aanschaffen of helemaal achterwege laten. Keyboard tray is wellicht wel handig, maar daar heb ik ook jaren zonder gedaan (draadloos Toetsenbordje met touchpad gecombineerd)

streamdeck heb je natuurlijk niet nodig, het is leuk met die schermpjes en is een mooie uitbreiding maar zeker niet nodig. leuk alternatief is bijv zelf bouw dmv arduino

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• correcto
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:41

...

Eigenlijk denk ik dat je al wel weet dat je dit wilt. :)

En als je een lijstje van 4k samenstelt, dan ga ik er maar even van uit dat je het je ook kunt veroorloven.
Er vallen natuurlijk nog allerlei andere keuzes te maken, zoals je hebt kunnen lezen in de andere reacties. Dus op basis daarvan zou je nog dingen kunnen aanpassen als je dat wat lijkt.

Maar ik zou zeggen yolo en bestellen maar! ;) :9~

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Arfalas
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 01-09 21:17
Afbeeldingslocatie: https://media.tenor.com/7EttrztgjiAAAAAC/palpatine-star-wars.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Topicstarter
Danielson schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 13:38:
[...]

Tenzij je van plan bent over te stappen naar een deftige DD, zou ik geen alu rig nemen met dat stuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
dawg schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 15:51:
[...]

Tenzij je van plan bent over te stappen naar een deftige DD, zou ik geen alu rig nemen met dat stuur.
Ik wil in de toekomst wel richting DD, maar wat zou je anders kiezen qua rig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Topicstarter
Danielson schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 15:52:
[...]

Ik wil in de toekomst wel richting DD, maar wat zou je anders kiezen qua rig?
Een NLR wheelstand. Maar goed, je schrijft al dat je op termijn over zult stappen naar een DD. En ik zie dat je 3 schermen in je lijst hebt.

Een TM is gewoon veel te licht om op een rig te zetten vind ik. Zonde van het geld. Vandaar mijn opmerking. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Darkangle
dawg schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 15:55:
[...]

Een NLR wheelstand. Maar goed, je schrijft al dat je op termijn over zult stappen naar een DD. En ik zie dat je 3 schermen in je lijst hebt.

Een TM is gewoon veel te licht om op een rig te zetten vind ik. Zonde van het geld. Vandaar mijn opmerking. :)
goed kunnen zitten zonder flex is ook heel fijn zonder een dd 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Topicstarter
Darkangle schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 15:56:
[...]
goed kunnen zitten zonder flex is ook heel fijn zonder een dd 😉
Ik kan je uit eigen ervaring melden dat je met een NLR wheelstand zonder DD echt geen flex ervaart. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
dawg schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 15:58:
[...]

Ik kan je uit eigen ervaring melden dat je met een NLR wheelstand zonder DD echt geen flex ervaart. :)
Maar jezelf als origami vouwen om er in te kunnen zitten lijkt me niet fijn 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Topicstarter
Darkangle schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 17:11:
[...]

Maar jezelf als origami vouwen om er in te kunnen zitten lijkt me niet fijn 😉
?

Hoe dan, bij een wheelstand? Daar zit je toch niet in, maar voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darkangle
dawg schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 17:17:
[...]

?

Hoe dan, bij een wheelstand? Daar zit je toch niet in, maar voor.
Yup, je snapt het verschil, nu nog de grap 😋

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powerboat
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:01
Zou toch voor een aluframe gaan, dat maakt het upgraden naar de volgende stap zoveel makkelijker. Het is nu iets duurder maar je gaat anders 2x geld uitgevn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
Danielson schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 15:27:
VR is zeker gaaf, maar ik heb toch de keus gemaakt voor een triple screen opstelling, wie weet komt VR later nog een keer! :)

Het blijft lastig, aan de ene kant hem ik zoiets van ik wacht tot november om te zien wat er allemaal op de markt komt en wat de prijs doet, maar aan de andere kant zie ik de huidige prijzen ook alleen maar oplopen en
de voorraden van de 3080 12GB slinken...
Gewoon uit interesse maar waarom ga je voor triples als VR goedkoper en leuker is :)?

Oke het ligt er natuurlijk wel aan wat je gaat spelen. Niet alles werkt lekker in VR.

[ Voor 6% gewijzigd door Flying Hawkic op 13-10-2022 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
Flying Hawkic schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 18:13:
[...]

Gewoon uit interesse maar waarom ga je voor triples als VR goedkoper en leuker is :)?

Oke het ligt er natuurlijk wel aan wat je gaat spelen. Niet alles werkt lekker in VR.
Ik speel ACC, iRacing en rFactor 2. VR is natuurlijk super cool, maar ik vindt het bij langere tijd racen niet echt fijn, ik heb nog een Oculus Go liggen, voor de fun kan ik daar ook mee VR racen met Riftcat dacht ik! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
Danielson schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 18:32:
[...]

Ik speel ACC, iRacing en rFactor 2. VR is natuurlijk super cool, maar ik vindt het bij langere tijd racen niet echt fijn, ik heb nog een Oculus Go liggen, voor de fun kan ik daar ook mee VR racen met Riftcat dacht ik! :)
Hmm ja in ACC is de VR heel erg slecht, of je moet heel wat zaken zelf tweaken om het een beetje scherp te krijgen. iRacing en rFactor 2 weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
Flying Hawkic schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 14:30:
[...]

Hmm ja in ACC is de VR heel erg slecht, of je moet heel wat zaken zelf tweaken om het een beetje scherp te krijgen. iRacing en rFactor 2 weet ik niet.
Allemaal zeer werkend te krijgen. Echter ACC kost zo veel moeite dat ik besloot na een nieuwe install il er geen zin in had (go figure, draait notabene op 4.27, mijn choice of poison)...

Het probleem is dat in vergelijking AMS2 maar twee tweakjes nodig heeft en draait als een zonnetje. Thuis wil ik niet klooien maar lekker spelen, en vooral in VR wil het oog ook wat, en ams2 is eye candy met alles op ultra.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-09 13:55

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Ik heb ook een triple setup en ik wil geen VR. VR is heel erg leuk en alles. Best toffe ervaring. Heb eens met zo'n bril in LFS gereden. Erg tof dat je door de auto heen kan kijken. Ik zag alleen wel wat pixeltjes. Niet super erg. Maar het zijn de kleine dingetjes die je merkt waardoor het voor mij niets is. Met een triple monitor heb je als je de juiste grootte kiest een prachtig grote FOV die helemaal om je heen zit. Zeker met mijn 3x 32 inch 1440P met een 1000R curve zit je in een coconnetje. Met VR bril op je bakkes heb je gewicht wat de heletijd op je hoofd zit te zeulen. je MOET met VR om je heen kijken voor de kleinste bewegingen. Je kunt in VR bijvoorbeeld niet even met je ogen naar links kijken om spiegels te checken. Je moet dan een beweging maken met je hoofd. Met Triples voelt het veel natuurlijker aan. Om nog maar te zwijgen dat je dan je eigen handen op het stuur kan zien. Je kunt ook veel gemakkelijker even een slokje drinken nemen. Ik drink in het weekend wel eens een biertje tijdens mijn sessies. Moet er niet aan denken dat ik blind een flesje bier moet grissen en een slokje dr van nemen met zo'n ding op mijn kop :')

Nee geef mij maar een degelijke triple setup met een fatsoenlijke videokaart om het geheel te poweren.

Wat betreft het veel geld uit geven aan een rig en setup; ik begrijp helemaal wat je bedoelt. Het is altijd lastig om een grote som geld uit te geven aan iets. Tenminste. Lastig niet, maar ik heb ook altijd het gevoel dat ik het moet verantwoorden aan mijzelf. Maar als ik alleen al denk aan hoeveel plezier ik er aan ga beleven, voor vele vele tientallen jaren dan is de keuze makkelijk gemaakt. Vooral als je gelijk voor een fatsoenlijke rig gaat die stevig is dan kun je jaren vooruit. Elke andere wheel die je er op wilt zetten in de toekomst zal passen. En qua torque kan het dat makkelijk aan. Ik zat hiervoor met een DD wheel op een desk mount. Dat werkte prima, alleen ik werd zo moe van het steeds maar weer af moeten stellen van alles op elkaar. Bureaustoel vast zetten met van die dingetjes waar de wieltjes in komen. Dan het stuur op je juiste afstand/hoogte. Dan maar zien dat de pedalen netjes uit komen. En hoewel ik er mee kon racen merk je gewoon dat je niet consistent kunt zijn. Ik ergerde mij er groen en geel aan en heb nu een TREQ Ace staan met Sparco stoel en een triple monitor mount van Sim Lab. Idd met die Vario Vesa dingen. Koop dat laatste er gewoon bij als je Triples hebt. Het maakt het installeren zo veel gemakkelijker. Vooral het afstellen van de monitoren is dan een koud kunstje. Dat is mij die extra 100 euro dan ook nog wel waard. Het op die manier afstellen lukt je gewoon niet met de std mounts. Je zult dan altijd wel ergens een kier hebben.

Nu nog verder opruimen en ruimte maken en dan kan ik gaan bouwen. Kost weer een rib uit je lijf maar kan nu al niet wachten om gewoon lekker in de rig te stappen en te gaan rijden in iracing of eens een potje casual GT7 voor de lol.

Kreeg de dozen net binnen. Kolere wat zijn die dingen zwaar gek _/-\o_

[ Voor 12% gewijzigd door DAMAGE op 14-10-2022 17:37 ]

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flying Hawkic
DAMAGE schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 17:31:
Ik heb ook een triple setup en ik wil geen VR. VR is heel erg leuk en alles. Best toffe ervaring. Heb eens met zo'n bril in LFS gereden. Erg tof dat je door de auto heen kan kijken. Ik zag alleen wel wat pixeltjes. Niet super erg. Maar het zijn de kleine dingetjes die je merkt waardoor het voor mij niets is. Met een triple monitor heb je als je de juiste grootte kiest een prachtig grote FOV die helemaal om je heen zit. Zeker met mijn 3x 32 inch 1440P met een 1000R curve zit je in een coconnetje. Met VR bril op je bakkes heb je gewicht wat de heletijd op je hoofd zit te zeulen. je MOET met VR om je heen kijken voor de kleinste bewegingen. Je kunt in VR bijvoorbeeld niet even met je ogen naar links kijken om spiegels te checken. Je moet dan een beweging maken met je hoofd. Met Triples voelt het veel natuurlijker aan. Om nog maar te zwijgen dat je dan je eigen handen op het stuur kan zien. Je kunt ook veel gemakkelijker even een slokje drinken nemen. Ik drink in het weekend wel eens een biertje tijdens mijn sessies. Moet er niet aan denken dat ik blind een flesje bier moet grissen en een slokje dr van nemen met zo'n ding op mijn kop :')

Nee geef mij maar een degelijke triple setup met een fatsoenlijke videokaart om het geheel te poweren.

Wat betreft het veel geld uit geven aan een rig en setup; ik begrijp helemaal wat je bedoelt. Het is altijd lastig om een grote som geld uit te geven aan iets. Tenminste. Lastig niet, maar ik heb ook altijd het gevoel dat ik het moet verantwoorden aan mijzelf. Maar als ik alleen al denk aan hoeveel plezier ik er aan ga beleven, voor vele vele tientallen jaren dan is de keuze makkelijk gemaakt. Vooral als je gelijk voor een fatsoenlijke rig gaat die stevig is dan kun je jaren vooruit. Elke andere wheel die je er op wilt zetten in de toekomst zal passen. En qua torque kan het dat makkelijk aan. Ik zat hiervoor met een DD wheel op een desk mount. Dat werkte prima, alleen ik werd zo moe van het steeds maar weer af moeten stellen van alles op elkaar. Bureaustoel vast zetten met van die dingetjes waar de wieltjes in komen. Dan het stuur op je juiste afstand/hoogte. Dan maar zien dat de pedalen netjes uit komen. En hoewel ik er mee kon racen merk je gewoon dat je niet consistent kunt zijn. Ik ergerde mij er groen en geel aan en heb nu een TREQ Ace staan met Sparco stoel en een triple monitor mount van Sim Lab. Idd met die Vario Vesa dingen.

Nu nog verder opruimen en ruimte maken en dan kan ik gaan bouwen. Kost weer een rib uit je lijf maar kan nu al niet wachten om gewoon lekker in de rig te stappen en te gaan rijden in iracing of eens een potje casual GT7 voor de lol.

Kreeg de dozen net binnen. Kolere wat zijn die dingen zwaar gek _/-\o_
Ja het is een oude discussie: triples of VR :). Allemaal afhankelijk van wat je prioriteiten zijn. Voor mij is dat immersie en dan moet je VR nemen. Het dieptezicht helpt mij ook om veel consistenter te zijn en de rempunten en apex beter te kunnen inschatten.

Als ik wil drinken: ik zet mijn fles altijd op dezelfde plaats en kijk langs mijn neus onder mijn bril heen en zo lukt het wel. Maar handig is het niet om met een bril op te drinken, dat klopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:31
Sinds ik in iRacing op de grid bij de start met mijn hoofd bewoog en daardoor mijn perspectief op de mensen achter mij in de zijspiegels veranderde, wil ik niet meer zonder VR. Mind blown.

Maar het komt met zijn nadelen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:04

Mystikal

It never hurts to help!

Vanavond onder grote druk van mijn vrouw een upgrade gedaan.

ClubSport Steering Wheel Formula V2.5 X gekocht in aanvulling van mijn gt wheel.

Hopelijk snel binnen!

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blommie01
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20:17
Ik had vandaag een afspraak in Arnhem en dan is Duiven niet zo ver meer 😀

Ik ben dan ook bij Treq lang geweest en heb veel uitleg (bedankt) gehad over de rigs die er staan. Zoals het er nu uit ziet ga ik voor een “Treq One”. Mooie en stevige rig die ruim aan mijn eisen voldoet.

Wel twijfel ik nog over de monitor opstelling. Er zijn twee varianten: scherm op de wheelbase of er achter.

Aangezien ik een PS5 heb zit ik vast aan een 16:9 formaat.

Kan iemand wat advies geven wat de beste opstelling is?

16:9 4K 27/32” monitor op de wheelbase (unified single monitor mount)
16:9 4K 43” tv achter de wheelbase (basic monitor mount)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Danielson
Ik heb de knoop doorgehakt en ben alles aan het bestellen! :)

Alleen ben ik niet zeker welke Sim-Lab triple monitor mount ik moet hebben, de VESA 75/100 of de VESA 100/200.

Ik wil deze 31.5 inch schermen bestellen: uitvoering: AOC CQ32G3SU/BK Rood, Zwart

De site van Sim-Lab zegt het volgende:
  • Normal 16:9 aspect ratio monitors up until 31.5 Inch
  • Wide 21:9 aspect ratio monitors up until 27 Inch
Andere sites zoals Informatique zeggen:
  • Monitor tot 31.5 inch ultrawide
  • Voor monitoren met een standaard beeldverhouding van 16:9 is de maximale grootte 27 inch
:?

Ik gok dat Sim-lab het zelf goed heeft en dat ik de 31.5" 16:9 schermen kan gebruiken met de VESA 75/100 versie, maar kan iemand dit bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
Ok, alles is besteld! *O*

Toch voor de 100/200 versie gegaan! Dat worden leuke pakketjes de komende tijd! :$

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Himalaya
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:55
De 75/100 kan dat prima aan, maar de 100/200 natuurlijk ook. Ik wilde niet van die grote vesa adapters achter mijn schermen, maar daarna toch voor de Sim-Lab vario vesa gegaan en daar zitten ook weer adapterplaten bij..

de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-09 13:55

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Eens met @Himalaya. Ik heb zelf ook de 75/100 versie gehaald. Enige verschil zijn de profielen waar de monitoren aan hangen. Bij de 75/100 versie zijn dat enkel slots alu profielen, bij de 100/200 zijn het dubbel slots profielen. De rest oogt exact gelijk. Als je de 75/100 hebt gehaald, dan kun je een upgrade kit halen om naar 100/200 te gaan, maar als je de Vario Vesa mounts hebt, dan heb je uberhaupt inderdaad al adapters nodig.

Je spaart dan 100 euro uit op de monitor arm, koopt de vario vesa mounts erbij die ook op 89 komt en dan zit je ongeveer gelijk. Met die 100/200 kun je niet verkeerd gaan. Maar de 75/100 zou prima moeten zijn. Ik ga die zeer snel bouwen en ook ik werk met 32" schermen welke uiteraard 31.5" zouden moeten zijn, welke volgens de specs van Sim Lab gewoon moeten passen. Ik ga er vanuit dat dat geen probleem hoeft te zijn.

Al deze kits en rigs zijn op basis van die alu profielen. Super simpel om mee te werken en daardoor ook super flexibel. Je hoort vaak horror verhalen dat het heel moeilijk is om zoiets te bouwen maar het stelt in mijn optiek niets voor. Neem gewoon je tijd en vooral; MEET GEWOON ALLES AF. Dan gaat er niets mis. Je ziet ook veel mensen met zo'n powered schroevendraaier bezig; hoeft allemaal niet. Gewoon met je handje alles vast zetten en klaar. Je wilt echt niet schroefdraad dol draaien. Vast is vast. Meet lintje d'r bij en eventueel een waterpas en je bent klaar in no time. Gewoon genieten van het bouw proces. Ga ik ook doen. Die pakketjes zijn inderdaad leuk en sommigen echt mega zwaar :) Die van de TREQ Ace waren een paar beste pakketten hehe. De bezorger had wel door wat het was. Denk dat mijn Sparco stoel het weg gaf. Die wenste mij er heel heel veel plezier mee. Altijd leuk! _/-\o_

Ik wilde dit weekend gaan bouwen maar kwamen even wat familie omstandigheden tussen die voorrang hebben maar daarna ga ik los. Zal wel ff wat foto's droppen hier voor de leuk.

Pro tippie voor @Danielson als je in de tussen tijd aan het wachten bent op je pakketjes; check dit kanaal even: Sim Racing Garage https://www.youtube.com/channel/UCT_50ZiRFWSm7oziV1OZloQ Daar worden veel alu profiel rigs gebouwd en dan kun je een beetje zien hoe alles werkt. Maakt niet uit welk merk het is, het is allemaal het zelfde idee als het om een alu profiel rig of mount gaat. Succes ermee man!

[ Voor 40% gewijzigd door DAMAGE op 15-10-2022 02:39 ]

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
Mystikal schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 18:52:
Vanavond onder grote druk van mijn vrouw een upgrade gedaan.

ClubSport Steering Wheel Formula V2.5 X gekocht in aanvulling van mijn gt wheel.

Hopelijk snel binnen!
Onder grote druk van jouw vrouw?

Hoor ik daar enige ironie :')

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Danielson
Aangezien iedereen hier me zo goed heeft geholpen, misschien kan ik nog iemand blij maken met mijn oude rig:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aeMag_4fHHehf5YC77fyT4YKpqw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EFDJnQk9HauqJfJQJ8SyI11Q.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QfP8xYhbyyI7e-_fWPTtl7y-uIg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tuMbjVBre932pWAzktlTX8a1.jpg?f=fotoalbum_large

Jullie mogen hem gratis ophalen, het gaat om de kale rig, dus zonder stoel, stuur, pendalen en monitor.

Omgeving Twente, stuur me een PB voor mijn woonplaats.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Flying Hawkic schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 12:47:
[...]

Onder grote druk van jouw vrouw?

Hoor ik daar enige ironie :')
Haha, waarschijnlijk een beetje. Ik zat te twijfelen en mijn vrouw zegt gewoon dat ik het moet doen. Dus toen toch maar de knoop door gehakt!

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stijnb_
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15-09 06:07
Wat zijn de afmetingen van deze simrig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• correcto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madhouse1979
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19:15
Stijnb_ schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 17:46:
[...]

Wat zijn de afmetingen van deze simrig?
Ongeveer 150cm x 58cm

www.simraceblog.nl - Over 5 Years of Simracing News & Reviews!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:57
Goed om te melden. Ik ben 2m03 lang en ik kan ook prima zitten op een Treq One rig. Ik twijfelde op voorhand en ben toen wezen passen in Duiven. Maar tot op de dag van vandaag geen moment spijt van. Ik wilde eerst een 40-120 frame kopen omdat ik dacht dat 40-80 misschien niet stevig genoeg zou zijn. Ook daar ben ik bij het bezoek op teruggekomen.

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
Zo! De postbode is langs geweest, wat een pakketjes! :D Maar ik bedacht me nog niets, zitten er ook vier Slot-Nut M6 bij om de stoel te monteren? :? Voor op de plek van de rode circels zeg maar...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LKvvK0oi5_bhXRdP6CA98V8Wjd8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/mNTm58NKDfp7MxE4JCb3omix.png?f=user_large

[ Voor 44% gewijzigd door Danielson op 18-10-2022 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• correcto
Ervaring leert dat je meer dan genoeg slot-nuts hebt ontvangen. Heb er zelf nog een tiental over (zowel van m6 als van m8), hoewel m'n rig en monitor stand helemaal in elkaar zitten. Sim-lab is daar heel riant mee. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
Gelukkig! Ik zie het nu ook in de handleiding inderdaad! Had even zoiets van shit, moet ik ze nu wel of niet bestellen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beempje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-07 17:12
Die zitten normaal gesproken bij je seat brackets wellicht?

Maar id, ik had bij mijn Treq One ook eea over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:08
GAEvakYD schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 21:45:
Goed om te melden. Ik ben 2m03 lang en ik kan ook prima zitten op een Treq One rig. Ik twijfelde op voorhand en ben toen wezen passen in Duiven. Maar tot op de dag van vandaag geen moment spijt van. Ik wilde eerst een 40-120 frame kopen omdat ik dacht dat 40-80 misschien niet stevig genoeg zou zijn. Ook daar ben ik bij het bezoek op teruggekomen.
40120 is in de meeste gevallen inderdaad ook geen noodzaak. Als je er een motion rig van wil maken kan het 't laatste beetje flex wat er eventueel in zit uit halen, maar zelfs dan zal je met een 4080 als je niet al te zwaar bent nog wel mee weg kunnen komen.

iRacing Profiel

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

En nu al binnen!

Superblij mee. Gelijk de wall mounts ook maar gemonteerd.

De hoeveelheid knoppen is overigens echt bizar...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZF7dOWBzn_nBSaRhSS-bwrVwkQA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZzpzgBs7QgVzAjx3Ro4uTzka.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0aJKPa6b_cKGYoWXAkGUUQKnbMg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SxZACdijOtohSjkZgk48k2VW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pKmyw_sevRfCKdFy2tSSK7CS1K0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5pRXXBG5QoRvnicS6mZ47qtl.jpg?f=fotoalbum_large

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfalas
Mystikal schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 18:46:
En nu al binnen!

Superblij mee. Gelijk de wall mounts ook maar gemonteerd.

De hoeveelheid knoppen is overigens echt bizar...

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooi spul he?
Nu denk je waarschijnlijk, net als ik destijds: 374985293 knoppen, die heb je toch helemaal niet nodig?..
Toen startte ik ACC op en kwam ik er achter dat je er alleen al 5 nodig hebt om weg te rijden, als het ff tegenzit. Ignition, starten, pitlimiter, lichten aan, ruitenwissers aan :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Arfalas schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 12:08:
[...]

Mooi spul he?
Nu denk je waarschijnlijk, net als ik destijds: 374985293 knoppen, die heb je toch helemaal niet nodig?..
Toen startte ik ACC op en kwam ik er achter dat je er alleen al 5 nodig hebt om weg te rijden, als het ff tegenzit. Ignition, starten, pitlimiter, lichten aan, ruitenwissers aan :)
Haha, klopt ook wel. Ik heb ze inmiddels bijna allemaal toegewezen! Ik heb daarnaast ook nog een buttonbox die ik ook nog gebruik.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uH8ypos9WTbwrqzIRpmyhz_nIJk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/yEn3UmtaYPoiz6gBHzkht08m.jpg?f=user_large

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
Mystikal schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 13:19:
[...]

Haha, klopt ook wel. Ik heb ze inmiddels bijna allemaal toegewezen! Ik heb daarnaast ook nog een buttonbox die ik ook nog gebruik.

[Afbeelding]
mooi spul allemaa . Ik zou het dolgraag ook maken, maar helaas is de meerwaarde 0 in VR, maar het kriebeld wel (ik moet niets zeggen eigenlijk, voor de lol een adresssable led strip gemaakt die remlicht doet onder de achterkant. Zie je zowieso zelf al niet, laat staan in VR......).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Darkangle schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 13:29:
[...]
mooi spul allemaa . Ik zou het dolgraag ook maken, maar helaas is de meerwaarde 0 in VR, maar het kriebeld wel (ik moet niets zeggen eigenlijk, voor de lol een adresssable led strip gemaakt die remlicht doet onder de achterkant. Zie je zowieso zelf al niet, laat staan in VR......).
Ik rij ook VR en die buttonbox werkt prima hoor!

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
Mystikal schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 13:31:
[...]

Ik rij ook VR en die buttonbox werkt prima hoor!
Eerst maar eems de sfx100 afmaken.

😚

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Darkangle schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 13:34:
[...]

Eerst maar eems de sfx100 afmaken.

😚
Ik zou dolgraag een windsim doen, dan ben ik voor mijn gevoel wel klaar. Alleen een aantal dingen houden me een beetje tegen.

Ook zou ik graag 1 adapter willen hebben, die zowel de windsim als de 2 amplifiers voor mijn bass shakers van stroom voorzien. Maar ik heb de ballen verstand er van, wat ik nodig heb en hoe ik dat zou moeten aanpakken...

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
Mystikal schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 13:37:
[...]

Ik zou dolgraag een windsim doen, dan ben ik voor mijn gevoel wel klaar. Alleen een aantal dingen houden me een beetje tegen.

Ook zou ik graag 1 adapter willen hebben, die zowel de windsim als de 2 amplifiers voor mijn bass shakers van stroom voorzien. Maar ik heb de ballen verstand er van, wat ik nodig heb en hoe ik dat zou moeten aanpakken...
Ik heb net een windsim gedaan, was goed te doen. 10A, en genoeg lucht verplaatsing (understatement). Het moet alleen nog even netjes gemaakt worden (ik wil het er altijd strak uit laten zien, alsof het klaar staat voor een foto shoot... Geen idee waarom, maar daar word ik blij van).

Ik gok (hoop) dat de sfx meer dan een uurtje gaat duren 😉.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
Mystikal schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 13:37:
[...]

Een windsim is, zeker in combinatie met bijvoorbeeld simhub, zeer eenvoudig te maken als je maar de juiste fans gebruikt. Ik zou 120mm PWM fans voor servers hiervoor adviseren. Zal je vermoedelijk wel een beetje naar beneden moeten bijstellen omdat je anders van je stoel wordt geblazen, maar da's beter dan underpowered zijn ;) Aansluiten ervan is dan ook super simpel. Neem een arduino'tje, verbind de ground van de fan met de ground van de arduino, de vcc van de fan met de voeding, en de pwm van de fan met een PWM-pin op je arduino en upload de sketch naar je arduino. Zo gek veel meer dan dat is er niet aan eigenlijk.
Ook dat is niet al te ingewikkeld, maar heb je uiteraard wel de specs van de amps en de fans nodig. Daarna is het eenvoudig uit te rekenen met de formule P = U x I (vermogen in Watt = spanning in Volt x stroomsterkte in ampere).

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
kroegtijger schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 16:29:
[...]

Een windsim is, zeker in combinatie met bijvoorbeeld simhub, zeer eenvoudig te maken als je maar de juiste fans gebruikt. Ik zou 120mm PWM fans voor servers hiervoor adviseren. Zal je vermoedelijk wel een beetje naar beneden moeten bijstellen omdat je anders van je stoel wordt geblazen, maar da's beter dan underpowered zijn ;) Aansluiten ervan is dan ook super simpel. Neem een arduino'tje, verbind de ground van de fan met de ground van de arduino, de vcc van de fan met de voeding, en de pwm van de fan met een PWM-pin op je arduino en upload de sketch naar je arduino. Zo gek veel meer dan dat is er niet aan eigenlijk.

[...]

Ook dat is niet al te ingewikkeld, maar heb je uiteraard wel de specs van de amps en de fans nodig. Daarna is het eenvoudig uit te rekenen met de formule P = U x I (vermogen in Watt = spanning in Volt x stroomsterkte in ampere).
Afbeeldingslocatie: https://ae01.alicdn.com/kf/HTB1UDzJOXXXXXXGXFXXq6xXFXXXr/Dual-VNH2SP30-Monster-Moto-Shield-Module-Stappenmotor-Driver-30A16V-Voor-Arduino.jpg_Q90.jpg_.webp

Ik heb juist een Monster Moto Shield VNH2SP30 gebruikt bovenop de arduino. Dit omdat je anders je arduino bordje vrolijk smelt of je de fans niet genoeg oomph kan geven.

En ja, overkill en terug schalen is fijner dan om meer verlegen zitten, helemaal mee eens 😁

[ Voor 5% gewijzigd door Darkangle op 20-10-2022 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
Darkangle schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 16:52:
[...]
Ik heb juist een Monster Moto Shield VNH2SP30 gebruikt bovenop de arduino. Dit omdat je anders je arduino bordje vrolijk smelt of je de fans niet genoeg oomph kan geven.
De fans worden gevoed door een 12V adapter, dat loopt niet via de arduino. Dat zou niet goed aflopen.
De arduino is er alleen voor de PWM.

Ik gebruik 2x 14CM Nocua's. Deze gaan hard, maar ook geheel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
SlaadjeBla schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 17:09:
[...]

De fans worden gevoed door een 12V adapter, dat loopt niet via de arduino. Dat zou niet goed aflopen.
De arduino is er alleen voor de PWM.

Ik gebruik 2x 14CM Nocua's. Deze gaan hard, maar ook geheel uit.
had het toen even uitgezocht, maar alweer vergeten. Hoeveel amps kan je er doorheen jagen?

Ik gebruik trouwens 7000rpm fans die 3-5A per stuk doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
Darkangle schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 17:13:
[...]
had het toen even uitgezocht, maar alweer vergeten. Hoeveel amps kan je er doorheen jagen?

7000rpm op welk formaat? Dat maakt nogal uit ;) Wat ik heb, 3000rpm met 14cm ventilatoren, geeft heel veel luchtverplaatsing, dus ik ben erg benieuwd hoe groot jouw fans zijn.

Door een arduino kun je maximaal een paar honderd milli-ampere laten gaan. Totaal ongeschikt als voeding, maar perfect voor de aansturing vanuit Simhub. Zolang je een adapter vindt die de beide fans kan voeden, of je kunt een adapter per fan nemen, gaat dit werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
SlaadjeBla schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 20:19:
[...]

7000rpm op welk formaat? Dat maakt nogal uit ;) Wat ik heb, 3000rpm met 14cm ventilatoren, geeft heel veel luchtverplaatsing, dus ik ben erg benieuwd hoe groot jouw fans zijn.

Door een arduino kun je maximaal een paar honderd milli-ampere laten gaan. Totaal ongeschikt als voeding, maar perfect voor de aansturing vanuit Simhub. Zolang je een adapter vindt die de beide fans kan voeden, of je kunt een adapter per fan nemen, gaat dit werken.
120 mm x 38 mm PWM Computer PC Case Fan 7000 rpm High Air Flow 12 V 4 Pin FG DC Brushless Fan. 2 keer.

Er achter een 15 amp voeding, 1 arduino en een Monster Moto Shield VNH2SP30 aan de arduino, wat motorsport alu end pieces en airhoses etc om het er allemaal bling bling uit te laten zien. Als ik haar had zou het er af wapperen als ik hem op 100% laat draaien.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SlaadjeBla
Afbeeldingslocatie: https://i.kym-cdn.com/entries/icons/original/000/026/475/clark.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Arfalas schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 12:08:
[...]

Mooi spul he?
Maar even in kaart gebracht voor mezelf...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iDXKmhrK_-CiAUSrmJdIIkDcLdc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jpgOegx0sLgxeOyfo9bH0VO1.jpg?f=fotoalbum_large

Anders wordt het lastig onthouden....

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
Darkangle schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 16:52:
[...]

[Afbeelding]

En ja, overkill en terug schalen is fijner dan om meer verlegen zitten, helemaal mee eens 😁
Als je de motoren over PWM aanstuurt heb je dat probleem niet. Je stuurt dan alleen het stuur-signaaltje, vergelijkbaar met hoe je dat naar het moto shield toe stuurt. Je moet natuurlijk niet een fan rechtstreeks op de 5v output van je arduino hangen want die kan dat van geen kant leveren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uY4oe-V1NedV6pqqOx4cwmtXgvQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/bCax2rIoHAar8a16cf66L4UN.png?f=fotoalbum_large

Zo zou je het dus moeten doen. Dat kan uiteraard alleen met PWM-fans. Heb je een fan op een brushed motortje, dan zal je inderdaad een driver moeten gebruiken daarvoor.

[ Voor 14% gewijzigd door kroegtijger op 21-10-2022 12:13 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
Darkangle schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 17:13:
[...]

Per pin kan je max 60mA kortstondig, of 40mA continue vragen. Da's ongeveer 2 LEDs dus. Op de 5V output kan je max zo'n 150mA vragen voor een UNO. Andere bordjes zitten allemaal ongeveer rond dezelfde waardes.

Er zijn dan ook diverse oplossingen te verzinnen om schakelingen te maken zolang je de load maar vanaf een externe voeding trekt en de arduino alleen gebruikt voor stuursignalen. Of dat nu een PWM signaal is, of dat je een NPN transistor schakelt of een relay, dat maakt allemaal niet veel uit. Het concept is voor allemaal hetzelfde

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
kroegtijger schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 12:11:
[...]

Als je de motoren over PWM aanstuurt heb je dat probleem niet. Je stuurt dan alleen het stuur-signaaltje, vergelijkbaar met hoe je dat naar het moto shield toe stuurt. Je moet natuurlijk niet een fan rechtstreeks op de 5v output van je arduino hangen want die kan dat van geen kant leveren.

[Afbeelding]

Zo zou je het dus moeten doen. Dat kan uiteraard alleen met PWM-fans. Heb je een fan op een brushed motortje, dan zal je inderdaad een driver moeten gebruiken daarvoor.
kan, is mooi, maar ik ben lui.

Moto was lekker makkelijk, 4x solderen en klaar (meestal heb ik tijd als een probleem, en met deze oplossing ben je met 20 euro klaar op een hele nette manier). Draait als een tiet, leuk dat het anders kan maar ik ben klaar 😉.
kroegtijger schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 12:16:
[...]

Per pin kan je max 60mA kortstondig, of 40mA continue vragen. Da's ongeveer 2 LEDs dus. Op de 5V output kan je max zo'n 150mA vragen voor een UNO. Andere bordjes zitten allemaal ongeveer rond dezelfde waardes.

Er zijn dan ook diverse oplossingen te verzinnen om schakelingen te maken zolang je de load maar vanaf een externe voeding trekt en de arduino alleen gebruikt voor stuursignalen. Of dat nu een PWM signaal is, of dat je een NPN transistor schakelt of een relay, dat maakt allemaal niet veel uit. Het concept is voor allemaal hetzelfde
Zoals ik aangaf, 1x even snel gekeken, besloten dat het niet voldoende was voor een ez fix, een shield makkelijk en snel was (en netjes).

Je geeft misschien 20 euro meer uit, maar opeens word het een 1 uur projectje op easy mode. Sketch was beschikbaar voor dat shield, dus 2 minuten in de software klooien en je bent klaar, curved en al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
Darkangle schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 12:26:
[...]
kan, is mooi, maar ik ben lui.

Moto was lekker makkelijk, 4x solderen en klaar (meestal heb ik tijd als een probleem, en met deze oplossing ben je met 20 euro klaar op een hele nette manier). Draait als een tiet, leuk dat het anders kan maar ik ben klaar 😉.
:? PWM is imho toch zelfs nog minder solderen, minder draden, geen losse shields oid en direct klaar? Ik snap niet helemaal de redenatie die je hier hebt.

Alle twee de methoden werken overigens prima voor hun doeleinden en met de juiste software (bijvoorbeeld dus simhub) is het een eitje om dat werkend te krijgen.

Overigens heb ik ook nog wel eens met zo'n shield geëxperimenteerd, maar het grote nadeel wat ik daarmee had was dat onder bepaalde voltages de motor niet meer wilde draaien en er alleen een irritante piep hoorbaar was. Met PWM fans kan je dan eenvoudig even de frequentie naar beneden zetten om het probleem op te lossen. Voor mij was dat, samen met geen additionele hardware nodig, de voornaamste redenen om voor PWM te kiezen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfalas
Mystikal schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 09:31:
[...]

Maar even in kaart gebracht voor mezelf...

[Afbeelding]

Anders wordt het lastig onthouden....
Grappig hoe iedereen een totaal verschillende mapping heeft. Zelf heb ik het zo:
Ik verander zelf de ABS en TC maar weinig, hooguit een paar keer in de race als de banden op zijn/als het gaat regenen. Vandaar dus op de draaiknoppen
Ik heb ook gemerkt als je nogal fanatiek aan het sturen bent dat je de draaiwieltjes nog wel eens wil raken, dus daar heb ik geen belangijke functie op gezet.

Nu rij ik voornamelijk in ACC, dus dat zal ook uitmaken

Als ik met m'n ronde porsche stuur rij gebruik ik ook meer de buttonbox, erg vergelijkbaar aan jouw layout

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J9ZhK-HpTcBm4-1sMFZATizZYgI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/VGpznZ88wNdxtxMmruibEGJf.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door Arfalas op 21-10-2022 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:49
@Arfalas, mijn setup komt deels met jou overeen.

Heeft niemand knipperlichten gemapped?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfalas
Card Nox schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 13:12:

Meteen maar even de box dan:
Knipperlichten heb ik op de wit/blauwe knoppen gezet. Zoveel gebruik ik die niet

En ja, ik weet dat ik een knopje heb voor wat geperst hout 8)7

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UT6aFKGDZHAWuUrJqVmoZ-mC_b8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9ClDt1zRqkGsyJvuKx2dughy.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Card Nox
Arfalas schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 13:17:
[...]Knipperlichten heb ik op de wit/blauwe knoppen gezet. Zoveel gebruik ik die niet
Ja als je nooit ingehaald wordt / nooit crasht en naar de pit toe stompelt heb je ze in principe ook niet nodig ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Arfalas schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 13:03:
[...]

Grappig hoe iedereen een totaal verschillende mapping heeft. Zelf heb ik het zo:
Ik verander zelf de ABS en TC maar weinig, hooguit een paar keer in de race als de banden op zijn/als het gaat regenen. Vandaar dus op de draaiknoppen
Ik heb ook gemerkt als je nogal fanatiek aan het sturen bent dat je de draaiwieltjes nog wel eens wil raken, dus daar heb ik geen belangijke functie op gezet.

Nu rij ik voornamelijk in ACC, dus dat zal ook uitmaken

Als ik met m'n ronde porsche stuur rij gebruik ik ook meer de buttonbox, erg vergelijkbaar aan jouw layout

[Afbeelding]
Bedankt voor je layout. Zet me bij sommige knoppen aan het denken en wellicht nog wat zaken tweaken! Wel rij ik alleen in VR, dus ik moet alles blind doen met handschoenen aan...

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• noobgrinder
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21:21

noobgrinder

Prrrr bleep boem!

Card Nox schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 13:12:

Toevallig ben ik deze week met een arduino aan de gang gegaan om een knipperlicht hendel te bouwen.
Allemaal lekker amateuristisch, maar het werkt!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f2z9mn33cDCXr_mNfE7eY0Mcay0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/efLUXRtlLJhfZbFp7iLACiXF.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
@noobgrinder, grappig idee, heb ik nog niet eerder gezien.

Ps .Is alleen lastig als je ze allebei wilt aanzetten 😉

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• noobgrinder
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21:21

noobgrinder

Prrrr bleep boem!

Card Nox schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 17:41:
@noobgrinder, grappig idee, heb ik nog niet eerder gezien.

Ps .Is alleen lastig als je ze allebei wilt aanzetten 😉
De hendel heeft ook een druk schakelaar daarvoor ;)
En voor de koplampen trek ik de hendel naar me toe en van me af om de koplampen te flashen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Card Nox
@noobgrinder, aan alles is gedacht 👍 maakt die ook tosties? 😜

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kroegtijger
Arfalas schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 13:17:
[...]

Meteen maar even de box dan:
Knipperlichten heb ik op de wit/blauwe knoppen gezet. Zoveel gebruik ik die niet

En ja, ik weet dat ik een knopje heb voor wat geperst hout 8)7

[Afbeelding]
Niet alleen geperst hout, maar ook een knopje voor plastic zo te zien :+

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfalas
noobgrinder schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 16:49:
[...]

Toevallig ben ik deze week met een arduino aan de gang gegaan om een knipperlicht hendel te bouwen.
Allemaal lekker amateuristisch, maar het werkt!
[Afbeelding]
Gaaf!
en vergeet niet: "if it looks stupid but it works, it's not stupid"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-03 21:48
Met de 'black friday' korting op de PlaySeat Sensation Pro (1199,-) , wat is jullie mening over de prijs/kwaliteit verhouding met de huidige korting? Wellicht mensen met ervaringen hier? Ik heb momenteel de evolution maar krijg snel last van mijn onderrug (kussen helpt behoorlijk maar alsnog niet helemaal top). En de flex icm DD Pro en Loadcell is flink te noemen.

De hoeveelheid recensies over deze cockpit valt mij ook wat tegen, een paar die aangeven dat ze er tevreden over zijn (anders dan dat de TV mount met sterke FFB wat kan vibreren, misschien losse tv stand aan te raden is) maar weinig indepth zoals ik voor sommige andere kan vinden. Tenzij iemand hier een linkje heeft natuurlijk, die ontvang ik graag!

Heb ook naar de GT1 EVO zitten kijken (heb DD Pro 8NM met loadcell) maar vind het lastig om een stoel te kiezen hiervoor ook, en losse brackets enzo, etc. etc.). Maar het scheelt wel minimaal een paar honderd euro..

Lastig lastig..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• coster1
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-07 04:06
thijszor schreef op maandag 21 november 2022 @ 16:58:
Met de 'black friday' korting op de PlaySeat Sensation Pro (1199,-) , wat is jullie mening over de prijs/kwaliteit verhouding met de huidige korting? Wellicht mensen met ervaringen hier? Ik heb momenteel de evolution maar krijg snel last van mijn onderrug (kussen helpt behoorlijk maar alsnog niet helemaal top). En de flex icm DD Pro en Loadcell is flink te noemen.

De hoeveelheid recensies over deze cockpit valt mij ook wat tegen, een paar die aangeven dat ze er tevreden over zijn (anders dan dat de TV mount met sterke FFB wat kan vibreren, misschien losse tv stand aan te raden is) maar weinig indepth zoals ik voor sommige andere kan vinden. Tenzij iemand hier een linkje heeft natuurlijk, die ontvang ik graag!

Heb ook naar de GT1 EVO zitten kijken (heb DD Pro 8NM met loadcell) maar vind het lastig om een stoel te kiezen hiervoor ook, en losse brackets enzo, etc. etc.). Maar het scheelt wel minimaal een paar honderd euro..

Lastig lastig..
Ik heb afgelopen week een mooie rig gekocht bij Treq. Een gebruikte stoel gekocht en een stuk goedkoper uit dan een Playseat Sensation Pro.

Goedkoper, en ook nog eens veel meer te customizen/toe te voegen ten opzichte van de Playseat imho.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GAEvakYD
  • Laatst online: 21:57
coster1 schreef op maandag 21 november 2022 @ 17:02:
[...]

Ik heb afgelopen week een mooie rig gekocht bij Treq. Een gebruikte stoel gekocht en een stuk goedkoper uit dan een Playseat Sensation Pro.

Goedkoper, en ook nog eens veel meer te customizen/toe te voegen ten opzichte van de Playseat imho.
Dit inderdaad. Ik zou altijd voor zo'n Treq one, Simlab GT1 EVO of dergelijke gaan. Je bent goedkoper uit en je bent veel flexibel met uitbreidingen.

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beempje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-07 17:12

Lastig lastig..
Heb zelf een Treq One met stoel van Lynx (lynxmotorsport.nl). Als je daar enigszins in de buurt woont (Bergschenhoek) kun je gewoon even langsrijden en een stoel passen. Dan ben je alsnog een stuk goedkoper uit dan die Playseat, en zoals anderen al zeiden ben je dan voorbereid op uitbreidingen.

Brackets voor die stoelen zijn allemaal standaard. Als je bijv een Treq koopt dan koop je ook een setje brackets van ze, en daar passen allerhande kuipstoeltjes dan weer op. Het is minder lastig dan het lijkt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kosz
  • Laatst online: 14-09 15:48

Lastig lastig..
Als je nu al zegt dat je steeds last van je onderrug hebt zou ik JUIST voor een simlab of treq gaan en zelf een stoel uitkiezen (en eerst gaan uitproberen !!)
Zelf gekozen voor een Treq One met een LCD Pro-Cup seat.
Zoveel heb je niet nodig om je stoel te bevestigen overigens, seat brackets en eventueel een slider als je m zou willen verschuiven.
Voor je monitor kan je een integrated mount gebruiken, die heb ik nu ook. Deze gaat er nu af voor een losse stand omdat ik naar triple schermen ga, en het afstellen gaat een stuk makkelijker op een losse mount.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thijszor
kosz schreef op maandag 21 november 2022 @ 17:36:
[...]

Als je nu al zegt dat je steeds last van je onderrug hebt zou ik JUIST voor een simlab of treq gaan en zelf een stoel uitkiezen (en eerst gaan uitproberen !!)
Zelf gekozen voor een Treq One met een LCD Pro-Cup seat.
Zoveel heb je niet nodig om je stoel te bevestigen overigens, seat brackets en eventueel een slider als je m zou willen verschuiven.
Voor je monitor kan je een integrated mount gebruiken, die heb ik nu ook. Deze gaat er nu af voor een losse stand omdat ik naar triple schermen ga, en het afstellen gaat een stuk makkelijker op een losse mount.
Uitproberen is een goede tip natuurlijk! Dan moet ik wat adressen van motorsport zaken enzo opzoeken. De 'angst' is inderdaad een stoel bestellen en dat 'ie toch niet helemaal fijn is.. Dacht vandaar die sensation pro dan ook, daar kan je begrijp ik met de support spelen (je kan wat van de ondersteuning in/uit de stoel halen lees ik).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kosz
  • Laatst online: 14-09 15:48
thijszor schreef op maandag 21 november 2022 @ 17:57:
[...]

Uitproberen is een goede tip natuurlijk! Dan moet ik wat adressen van motorsport zaken enzo opzoeken. De 'angst' is inderdaad een stoel bestellen en dat 'ie toch niet helemaal fijn is.. Dacht vandaar die sensation pro dan ook, daar kan je begrijp ik met de support spelen (je kan wat van de ondersteuning in/uit de stoel halen lees ik).
Ik begrijp wat je bedoelt, je kan alleen de breedte van de stoel niet aanpassen. Er zijn gewoon kussentjes te krijgen voor jouw specifieke wensen als de basis (stoel) maar goed is.
Zo is nu de mijne

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x46NfZqCbURbYS5pGVbHCh-jdoY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NnHF66iwDRWBT928nF3s22Dc.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Flying Hawkic

Lastig lastig..
Playseat is op dit vlak puur consumentenbedrog.

De Sensation Pro is permanent in de aanbieding. Ik heb hem enkele maanden geleden gekocht aan dezelfde prijs. Iemand zou een klacht moeten indienen bij de ACM voor misleidende handelspraktijken.

Ook klopt de voorraad die ze online tonen niet.

Met alles wat ik nu weet, zou ik de Playseat Sensation Pro niet opnieuw kopen. Vooral omdat de rig niet echt flexibel is (het is niet mogelijk om er een keyboard tray aan te hangen, een Buttkicker bevestigen is moeilijk, enz.). De stoel zit wel goed, maar als je last hebt van je onderrug, gaat het zeker niet verbeteren met deze, denk ik.

Ik heb er voorlopig ook nog geen DD op staan, dus ik kan niet zeggen hoeveel flex er in de rig zit als je een DD gebruikt. Wel kan ik beweging krijgen in de rig als ik aan het gedeelte van het stuur horizontaal trek en duw. Het is dus niet zo dat het 100% niet te bewegen is. Ik weet (nog) niet in welke mate dat een effect heeft op de ervaring als je een DD gebruikt.

Ook over de kwaliteit valt wel wat te zeggen. Het kussentje van het zitgedeelte is ondertussen ook al een stuk dunner geworden, maar dat was eigenlijk na een paar keer gebruik al zo. Los daarvan, is de zitpositie wel lekker en de stoel sluit je lekker in. In VR heb je echt het idee in de cockpit te zitten.

Een ander positief punt is dat ik het een mooie rig vind.

Ik heb uitgebreid contact gehad met hun helpdesk omdat ik geïnteresseerd was in een Buttkicker, maar het is duidelijk dat het product daar geen rekening mee heeft gehouden (wat wel zou mogen voor deze prijs).

Deze is, zelfs met de permanente korting, duur voor wat je krijgt.

De reviews op hun website zijn ook allemaal fake. Ik heb een review ingestuurd, die minder positief was dan de reviews die ze hadden, en die is (verrassing, verrassing) nooit gepubliceerd.

[ Voor 11% gewijzigd door Flying Hawkic op 21-11-2022 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
Flying Hawkic schreef op maandag 21 november 2022 @ 18:29:
[...]

Playseat is op dit vlak puur consumentenbedrog.

De Sensation Pro is permanent in de aanbieding. Ik heb hem enkele maanden geleden gekocht aan dezelfde prijs. Iemand zou een klacht moeten indienen bij de ACM voor misleidende handelspraktijken.

Ook klopt de voorraad die ze online tonen niet.

Met alles wat ik nu weet, zou ik de Playseat Sensation Pro niet opnieuw kopen. Vooral omdat de rig niet echt flexibel is (het is niet mogelijk om er een keyboard tray aan te hangen, een Buttkicker bevestigen is moeilijk, enz.). De stoel zit wel goed, maar als je last hebt van je onderrug, gaat het zeker niet verbeteren met deze, denk ik.

Ik heb er voorlopig ook nog geen DD op staan, dus ik kan niet zeggen hoeveel flex er in de rig zit als je een DD gebruikt. Wel kan ik beweging krijgen in de rig als ik aan het gedeelte van het stuur horizontaal trek en duw. Het is dus niet zo dat het 100% niet te bewegen is. Ik weet (nog) niet in welke mate dat een effect heeft op de ervaring als je een DD gebruikt.

Deze is, zelfs met de permanente korting, duur voor wat je krijgt.

De reviews op hun website zijn ook allemaal fake. Ik heb een review ingestuurd, die minder positief was dan de reviews die ze hadden, en die is (verrassing, verrassing) nooit gepubliceerd.
Thanks voor de feedback, hier heb ik wat aan! Ja, de reviews knop werkt sowieso raar op hun site... , geen goede zaak dat ze je review niet plaatsen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flying Hawkic
thijszor schreef op maandag 21 november 2022 @ 18:32:
[...]

Thanks voor de feedback, hier heb ik wat aan! Ja, de reviews knop werkt sowieso raar op hun site... , geen goede zaak dat ze je review niet plaatsen..
Heb nog wat toegevoegd aan mijn post na jouw bericht.

Ze hebben ondertussen een nieuwe website, dus ik kon niet kijken of ze ondertussen mijn review wel geplaatst hebben maar ik denk van niet.

Na je aankoop krijg je ook verschillende mails die vragen om een review te schrijven. Elke maand zouden ze een winnaar uitkiezen (ik denk dat het 250 EUR was). Maar op mijn vraag wie dan de winnaars waren, dat konden ze niet zeggen. Alles doet mij vermoeden dat ook die prijs niet te winnen valt. Het enige wat ze konden zeggen is dat de winnaar random wordt gekozen. Geen wedstrijdreglement enz.

[ Voor 6% gewijzigd door Flying Hawkic op 21-11-2022 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Laatst online: 14-09 11:12
Waar zou jullie voorkeur naar uit gaan; een 65 inch tv voor je rig op een tv stand of een kleinere monitor op je rig zelf?

Ik heb die tv over en die zou misschien ook op een rig zelf passen, maar ik ben bang dat dat veel te groot is. Of is het met schermen op een rig hetzelfde als met een tv, kan nooit groot genoeg zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Op een trackracer tr8 pro zou die tv moeten passen volgens support, met een extra mount. Mocht dat toch niet passen of te groot zijn, dan moet ik een losse tv stand kopen. Terwijl ik dan dus die mount al gekocht heb. En dan met de keuze zit van een kleiner scherm op die mount kopen of een tv stand kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshuatree
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-09 16:41
@vosss Als de 65 inch snel genoeg is (geen lag enzo..) zou ik daar voor gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
vosss schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 09:04:
Waar zou jullie voorkeur naar uit gaan; een 65 inch tv voor je rig op een tv stand of een kleinere monitor op je rig zelf?

Ik heb die tv over en die zou misschien ook op een rig zelf passen, maar ik ben bang dat dat veel te groot is. Of is het met schermen op een rig hetzelfde als met een tv, kan nooit groot genoeg zijn?
Als je hem te groot vindt kun je hem iets verder naar achter zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Joshuatree schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 09:35:
@vosss Als de 65 inch snel genoeg is (geen lag enzo..) zou ik daar voor gaan.
Die is voor wat casual racen snel zat, destijds ook op uitgekozen.

Zou jij hem op het rig zetten of er voor aan een tv stand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Olaf van der Spek schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 09:51:
[...]

Als je hem te groot vindt kun je hem iets verder naar achter zetten.
Op de integrated mount niet echt volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic

Afhankelijk van welk spel je speelt kan je ook kiezen voor VR (bv. als je AMS2 speelt).

Zelf heb ik geen monitor, maar als je hem op de rig monteert, moet je wel opletten voor trillingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOverDrive
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:10
Of is het met schermen op een rig hetzelfde als met een tv, kan nooit groot genoeg zijn?
Dat zeker niet. 't hangt vooral af van de field of view die je hoopt te bereiken. Als je die realistisch wilt houden ben je met 65" vrij beperkt. Je zal dan "meer" zien op een 30" dicht bij je stuur dan op een 65" die voor je rig staat.

Met een calculator zoals deze kan je wat spelen met de schermgrote en afstand waarop je hem denkt te zetten, je zou dan even die Fov instellingen over kunnen nemen in je game zodat je kan zien wat je dan ziet :)

Of je kan de realistische FoV compleet negeren en gewoon doen wat je zelf handig lijkt :P

[ Voor 6% gewijzigd door CrashOverDrive op 22-11-2022 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshuatree
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-09 16:41
@vosss Lastige vraag ik zou hier even mee testen. Ik zelf rijd met een 34 inch monitor die niet op de rig zit maar ik vind het eigenlijk iets te ver weg. Ik kan mij voorstellen dat een 65 inch televisie te dicht bij kan staan ;-)
dus eigenlijk even proefondervindelijk doen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Joshuatree schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 10:27:
@vosss Lastige vraag ik zou hier even mee testen. Ik zelf rijd met een 34 inch monitor die niet op de rig zit maar ik vind het eigenlijk iets te ver weg. Ik kan mij voorstellen dat een 65 inch televisie te dicht bij kan staan ;-)
dus eigenlijk even proefondervindelijk doen ...
Daar was ik al een beetje bang voor.

Denk dat er niks anders op zit dan gewoon proberen op de rig en als dat niet werkt dan maar de krus of er achter of een andere monitor er op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Flying Hawkic schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 10:13:
[...]

Afhankelijk van welk spel je speelt kan je ook kiezen voor VR (bv. als je AMS2 speelt).

Zelf heb ik geen monitor, maar als je hem op de rig monteert, moet je wel opletten voor trillingen.
Ik speel nog met een t300, dus voorlopig zal dat trillen denk ik mee vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BNX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-09 07:53

BNX

Zelf rij ik met een Custom 21:9 resolutie op mijn 55 inch OLED (3840x1600)
TV staat ca. 60cm voor mijn neus! Maatje groter zou net kunnen!
Met de Windows borderless Gaming applicatie zet ik het spel naar de bodem van het scherm zodat ik bovenaan buiten het spel (met een zwarte Windows wallpaper) via simhub de carradar, track map en race info kan weergeven (buiten het spel dus). Je gamed dan wel alles in Windowed mode, echter met de look van borderless window mode. VSync stel je gewoon in via de nVidia 3D settings voor een smooth 60fps weergave. Bijkomend voordeel van 4K 21:9 is minder pixels die berekend moeten worden dan 4K 16:9. 6,1m vs 8,3m pixeltjes :+ . Kun je bijv. ACC alles op Epic draaien incl. 120% resolutie schaling. rFactor 2 ziet in mijn ogen nog cleaner en strakker uit op 4K 21:9.

Twijfelde ook tussen een 49 inch 32:9 ultrawide of dit. Blij met de keus en vooral kwaliteit van OLED vs LCD VA bij het gros van de ultrawides. Ik kan slecht tegen zwart wat niet zwart is in het donker bij een TV of monitor.

[ Voor 16% gewijzigd door BNX op 22-11-2022 22:05 ]

| i5-12600k @ 5ghz | RTX 3070TI FE | LG 55” OLED | Thrustmaster TS-PC | T-CLM pedals |

Pagina: 1 ... 9 ... 19 Laatste