thijszor schreef op maandag 21 november 2022 @ 16:58:
Met de 'black friday' korting op de PlaySeat Sensation Pro (1199,-) , wat is jullie mening over de prijs/kwaliteit verhouding met de huidige korting? Wellicht mensen met ervaringen hier? Ik heb momenteel de evolution maar krijg snel last van mijn onderrug (kussen helpt behoorlijk maar alsnog niet helemaal top). En de flex icm DD Pro en Loadcell is flink te noemen.
De hoeveelheid recensies over deze cockpit valt mij ook wat tegen, een paar die aangeven dat ze er tevreden over zijn (anders dan dat de TV mount met sterke FFB wat kan vibreren, misschien losse tv stand aan te raden is) maar weinig indepth zoals ik voor sommige andere kan vinden. Tenzij iemand hier een linkje heeft natuurlijk, die ontvang ik graag!
Heb ook naar de GT1 EVO zitten kijken (heb DD Pro 8NM met loadcell) maar vind het lastig om een stoel te kiezen hiervoor ook, en losse brackets enzo, etc. etc.). Maar het scheelt wel minimaal een paar honderd euro..
Lastig lastig..
Playseat is op dit vlak puur consumentenbedrog.
De Sensation Pro is permanent in de aanbieding. Ik heb hem enkele maanden geleden gekocht aan dezelfde prijs. Iemand zou een klacht moeten indienen bij de ACM voor misleidende handelspraktijken.
Ook klopt de voorraad die ze online tonen niet.
Met alles wat ik nu weet, zou ik de Playseat Sensation Pro niet opnieuw kopen. Vooral omdat de rig niet echt flexibel is (het is niet mogelijk om er een keyboard tray aan te hangen, een Buttkicker bevestigen is moeilijk, enz.). De stoel zit wel goed, maar als je last hebt van je onderrug, gaat het zeker niet verbeteren met deze, denk ik.
Ik heb er voorlopig ook nog geen DD op staan, dus ik kan niet zeggen hoeveel flex er in de rig zit als je een DD gebruikt. Wel kan ik beweging krijgen in de rig als ik aan het gedeelte van het stuur horizontaal trek en duw. Het is dus niet zo dat het 100% niet te bewegen is. Ik weet (nog) niet in welke mate dat een effect heeft op de ervaring als je een DD gebruikt.
Ook over de kwaliteit valt wel wat te zeggen. Het kussentje van het zitgedeelte is ondertussen ook al een stuk dunner geworden, maar dat was eigenlijk na een paar keer gebruik al zo. Los daarvan, is de zitpositie wel lekker en de stoel sluit je lekker in. In VR heb je echt het idee in de cockpit te zitten.
Een ander positief punt is dat ik het een mooie rig vind.
Ik heb uitgebreid contact gehad met hun helpdesk omdat ik geïnteresseerd was in een Buttkicker, maar het is duidelijk dat het product daar geen rekening mee heeft gehouden (wat wel zou mogen voor deze prijs).
Deze is, zelfs met de permanente korting, duur voor wat je krijgt.
De reviews op hun website zijn ook allemaal fake. Ik heb een review ingestuurd, die minder positief was dan de reviews die ze hadden, en die is (verrassing, verrassing) nooit gepubliceerd.
[
Voor 11% gewijzigd door
Flying Hawkic op 21-11-2022 18:35
]