benji83 schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 16:24:
Heren, ik kom een waarschijnlijk overbekende vraag stellen, maar ik waag hem toch.
Ik heb deze week een goeie deal kunnen maken voor een setje wat oudere Fanatec spullen. Volgens mij vrouw herkent ze me bijna niet meer, omdat ik er niet achter weg te slaan ben.
Op dit moment zit ik met het stuur aan mijn bureau vast, pedalen staan tegen aan oude laptop stand, monitor op de uiterste stand van de arm, stoel op de laagste stand. En dat werkt. Soort van. Toch is dit natuurlijk niet optimaal, dus ik wil gaan kijken naar een wheelstand of een opvouwbare rig.
Wheelstands zijn leuk, maar dan zit je alsnog met je bureaustoel, die je dan op de een of andere manier moet vastmaken. Ik ben vrij groot, dus de stand zou ook vrij hoog moeten kunnen.
Een opvouwbare rig, zoals de Playseat Challenge of NLR GT Lite heeft daarom mijn voorkeur. Ik heb ook de FGT bekeken, maar ik rijdt niet vaak in Formule auto's dus de GT seat is wat dat betreft prima.
Een vaste rig is in ons huidige huis helaas geen plek voor, ik heb al vrij beperkte ruimte voor mijn hobbies (elektronica/microcontrollers, 3d-printen, gaming, fietsen), een alu rig gaat gewoon echt niet passen gezien ik ook veel thuis werk op dezelfde plaats als waar ik kan gamen.
Ik heb geen DD wheelbase, dus dat is al een zorg minder.
Dus, de vraag: Ik ben een flinke jongen (2 meter en ook niet de smalste), dus wat is wijsheid?
Ik lees dat de NLR seats wat beter zijn voor de groteren der aarde dan de Playseats, ik vind ze er (op afbeelding) ook wat steviger uit zien. Ze zijn wel zwaarder, maar dat is wat mij betreft alleen maar een voordeel. Qua prijs maken ze elkaar niet veel.
Een goede wheelstand is wat dat betreft niet veel goedkoper, en heeft als nadeel dat ik dan iets moet vinden om mijn bureaustoel vast te zetten zodat ik niet de hele kamer doorglijdt wanneer ik weer eens te laat op de rem sta.
Iemand nog andere opties? Ervaringen?