Rigs, cockpits en wheelstands

Pagina: 1 ... 7 ... 19 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
kosz schreef op maandag 11 juli 2022 @ 11:33:
[...]

Mooie upgrade dan, welke schermen heb je gekozen ? ik zit zelf ook in de overweging om van 34" naar triples te gaan.
Als je nog een key nodig hebt voor ACC, ik heb er nog een steam redeem key over uit een humble bundle maar dan moet je maar ff een PM sturen.
Ik heb uiteindelijk voor deze gekozen pricewatch: AOC CQ32G3SU/BK Rood, Zwart Die schermen zijn dus 31,5" met een 1000R curve. Daarnaast mooie dunne randen en een strakke vorm. Rode accenten waren voor mij een mooie plus omdat ik die in mijn hele rig (ook stoel en straks waarschijnlijk in de afdekprofielen) heb.

Zat eerst ook naar de pricewatch: Samsung Odyssey G7 (G75TQSR) 32" Zwart te kijken. Die zijn sowieso iets duurder maar ik vind met name de vreemde hoeken van die schermen niet mooi als je er 3 strak tegen elkaar wilt hangen.

Spellen moet ik even kijken, ik wil starten met F1 en dan verder kijken :)

[ Voor 3% gewijzigd door ik222 op 11-07-2022 12:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TiezZ_BE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23:53
@ik222 je begint met de minst diepgaande game als het op puur race gevoel aan komt. Beetje jammer tov de prachtige opstelling.

Dat zal je wel merken als je daarna AC(C), iracing, AMS2,... uittest

https://www.techpowerup.com/review/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:57
ik222 schreef op maandag 11 juli 2022 @ 09:10:
[...]

Een Logitech momo stuur van minimaal 15 jaar oud die je op een bureau kon klemmen :+ Maar daarmee al een aantal jaar niet meer geracet. Ik ga de hobby nu wat serieuzer aanpakken :)

Wil eerst starten met F1 2022 maar dan ook starten met iRacing.
Ja inderdaad. Ik heb de hobby ook na 15 jaar weer opgepakt. Op advies ACC geprobeerd en nooit meer verlaten. Die zou ik dus zeker even proberen.

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:08
Christiano007 schreef op maandag 11 juli 2022 @ 11:25:
Mocht je iets van Fanatec kopen hebben ze nog een actie 3 maanden voor 1 euro Iracing (bij nieuwe accounts)

Ik ga die ook binnenkort eens proberen, puur om het te vergelijken.
Da's een gevaarlijke.... ik begon ook met "om eens te kijken" en heb eigenlijk daarna nooit meer iets anders gestart dan iRacing... -O-

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
TiezZ_BE schreef op maandag 11 juli 2022 @ 12:25:
@ik222 je begint met de minst diepgaande game als het op puur race gevoel aan komt. Beetje jammer tov de prachtige opstelling.

We gaan het meemaken, ben zeker van plan om meerdere dingen te proberen op termijn :)

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Sakete
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:11
It's not much, but it's mine :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UvHB9eHboZ8aC0TU1gOladNpVYU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nW7TuWW0nKV62oJ1EKdeyMUv.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeffrey168
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 02-06 23:51
Mooie setup hoor.
Veel zullen er jaloers op zijn!

En als jij er blij mee bent dan is het goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:04

Mystikal

It never hurts to help!

Zeker een mooie setup!!

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

TiezZ_BE schreef op maandag 11 juli 2022 @ 12:25:

Ik ben begonnen met Iracing, daarna AC, daarna ACC en nu AMS2 en wil nu niets anders dan AMS2 (misschien AC). Maar als je voor VR kiest, dan is AMS2 in mijn ogen echt het spel.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kosz
  • Laatst online: 14-09 15:48
Ik heb het jaren met minder moeten doen (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
Mystikal schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 15:57:
[...]

Ik ben begonnen met Iracing, daarna AC, daarna ACC en nu AMS2 en wil nu niets anders dan AMS2 (misschien AC). Maar als je voor VR kiest, dan is AMS2 in mijn ogen echt het spel.
qua looks zeker wel ja, maar qua pure simulatie blijf ik toch bij iRacing hangen

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 22-07 16:22
kroegtijger schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 16:20:
[...]

qua looks zeker wel ja, maar qua pure simulatie blijf ik toch bij iRacing hangen
Wanneer heb je AMS2 voor het laatst geprobeerd? De simulatie is er met de recente updates echt veel op vooruit gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
Flying Hawkic schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 16:23:
[...]

Wanneer heb je AMS2 voor het laatst geprobeerd? De simulatie is er met de recente updates echt veel op vooruit gegaan.
maandje of 2 a 3 geleden. En ja, het is zeker vooruit gegaan, maar toch "klopt" er ergens iets niet voor m'n gevoel. Ik kan er ook niet echt een vinger achter krijgen wat het is, maar om een of andere reden voelen auto's in iRacing veel "natuurlijker" aan dan in AMS2

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
kroegtijger schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 16:25:
[...]

maandje of 2 a 3 geleden. En ja, het is zeker vooruit gegaan, maar toch "klopt" er ergens iets niet voor m'n gevoel. Ik kan er ook niet echt een vinger achter krijgen wat het is, maar om een of andere reden voelen auto's in iRacing veel "natuurlijker" aan dan in AMS2
Vooral in de laatste maanden is er veel vooruitgang geboekt. Kan je alleen maar warm aanbevelen om het nog eens te proberen, zeker als je VR-racer bent :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kroegtijger
Flying Hawkic schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 16:32:
[...]

Vooral in de laatste maanden is er veel vooruitgang geboekt. Kan je alleen maar warm aanbevelen om het nog eens te proberen, zeker als je VR-racer bent :).
Misschien dat ik het binnenkort dan nog maar een keer een poging geef... een extra keuze erbij is altijd leuk

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

kroegtijger schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 16:33:
[...]

Misschien dat ik het binnenkort dan nog maar een keer een poging geef... een extra keuze erbij is altijd leuk
Zeker proberen. Er is heel hard gewerkt aan de physics en in de laatste update ook van de banden. Nu gaan ze zich meer richten op de multiplayer aangezien ze daar ook nog wat stappen moeten maken.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Topicstarter
Sim-Lab heeft een nieuwe rig geïntroduceerd. De X1-Pro. Schrik echter niet van de prijs, die is maar liefst €1799.

https://sim-lab.eu/shop/p...53?category=138#attr=3072
Afbeeldingslocatie: https://sim-lab.eu/web/image/product.image/865/image_1024/X1-PRO%20Sim%20Racing%20Cockpit?unique=574ad5c

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Zit dan wel de monitor stand bij maar dan nog is het fors inderdaad.

Enige echte voordeel t.o.v. de P1-X is volgens mij dat je er makkelijker in en uit kunt stappen. Daar staat echter tegenover dat de P1-X veel meer een gestandaardiseerd aluminium rig is. En daarmee dus veel flexibeler om je spullen te bevestigen en ook veel makkelijker uitbreidbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17:34

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

ik222 schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 20:55:
Zit dan wel de monitor stand bij maar dan nog is het fors inderdaad.

Enige echte voordeel t.o.v. de P1-X is volgens mij dat je er makkelijker in en uit kunt stappen. Daar staat echter tegenover dat de P1-X veel meer een gestandaardiseerd aluminium rig is. En daarmee dus veel flexibeler om je spullen te bevestigen en ook veel makkelijker uitbreidbaar.
Zo ver ik heb kunnen beoordelen is het een doorontwikkelde P1-X, want de P1-X is ook te upgraden tot de P1-X Pro. Persoonlijk zou ik dan toch eerder voor een P1-X gaan en die dan upgraden op de onderdelen die ik wens.

[ Voor 13% gewijzigd door Doubleoz op 22-07-2022 23:01 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulBloem
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:58
Voor m’n kind ben ik een home made rig aan het maken, hopelijk snel 2-player mode gaan doen :-)
Te gek zou zijn als ik hem zo adjustable als mogelijk kan krijgen zodat ook nog een volwassen persoon er af en toe op kan.

Mijn sim labs GT1 Evo heeft wel wat werk nodig om hem ‘snel’ aan te passen.
Een tweede exemplaar van dit voldoet niet, dus dan maar custombuild.

Voor nu ben ik op zoek naar dit onderdeel:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/itCH0v6psqCuSIdhEjCf2jjKob4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oSlxmOHVhXQi2KkJ08qTOy46.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Te4kCqHYQobqNRYOfZMHIAlIJMA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rrb2CVg2X8YpiwKKfsvP00td.jpg?f=fotoalbum_tile

Daarna maar eens op zoek om makkelijk het scherm en stuur aan te passen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darkangle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
PaulBloem schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 08:09:
Voor m’n kind ben ik een home made rig aan het maken, hopelijk snel 2-player mode gaan doen :-)
Te gek zou zijn als ik hem zo adjustable als mogelijk kan krijgen zodat ook nog een volwassen persoon er af en toe op kan.

[Afbeelding][Afbeelding]

Heb je al geprobeerd om bv eens treq te bellen om te zien of ze het stuk individueel te leveren? Of sim labs, waar je de blueprint van hebt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeffrey168

[Afbeelding][Afbeelding]

Voor je pedaltray zijn gewoon onderdelen te krijgen. Zie hierhttps://www.aluxprofiel.nl/pedaal-plaat-staal-5mm/a3919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flying Hawkic

[Afbeelding][Afbeelding]

Super dat je dit samen met je zoon/dochter wilt doen!

Op termijn hoop ik mijn zoontje ook te introduceren in de wereld van simracing, maar eerst nog wat groeien :).

Vanaf welke leeftijd kunnen kinderen dat eigenlijk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeffrey168
Flying Hawkic schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 10:25:
[...]
Vanaf welke leeftijd kunnen kinderen dat eigenlijk?
Ik zie wel eens filmpjes van kindjes van een jaar of 3/4. Dus tegen die tijd zal er wel een mini rig hier staan gok ik😁 hij is net 4 maanden

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PaulBloem
Jeffrey168 schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 10:31:
[...]

Ik zie wel eens filmpjes van kindjes van een jaar of 3/4. Dus tegen die tijd zal er wel een mini rig hier staan gok ik😁 hij is net 4 maanden
M’n zoon is nu drie (maar gek op alles van auto’s, lekker typisch 😊). En m’n dochter is 6, dus vandaar de flexibiliteit nodig tussen die twee.
En denk dat ze het al mooi vinden om samen met mij te ‘racen’. Leuk als ze het zelf nog echt leuk gaan vinden uiteraard!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PaulBloem
Thanks! Ga ik checken 👌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
Onlangs de keuze gemaakt om mijn houten rig toch te gaan verlaten en voor een als rig te gaan. Tot gisteren was ik van plan om voor een zelfbouw alu rig te gaan op basis van de P1-X. Frame van 40160 en staanders van 40120. Echter heb ik nu alle correcte prijzen in een spreadsheet gezet en dan kom ik totaal op 730 euro uit. Dat vind ik eigenlijk te gek worden voor een zelfbouw. Een Treq Ace die je kant en klaar koopt heeft namelijk nagenoeg dezelfde prijs. Dus nu ben ik weer aan het heroverwegen.

Zoals of ik wel echt een frame van 40120/40160 nodig heb of is een 4080 ook voldoende. Ik ga geen motion doen. Ik ben wel lang (2m03) en zwaar (125Kg). Ik heb BJ loadcell pedalen en een Alpha Mini als wheelbase die ik als front Mount wil monteren. Ik heb geen monitor Mount nodig omdat ik in VR race met een Reverb G2.

Ik ga deze week naar Treq in Duiven om daar de Treq One en Treq Ace te kunnen proberen. Ik overweeg ook nog naar Informatique showroom te gaan, maar dat is voor mij 1.5 uur enkele reis. Dus dat doe ik op basis van het bezoek aan Treq.

Budget voor de alu rig zit ergens tussen 700-800 euro, maar dan moet de meerprijs tov een 400-500 rig van 4080 wel nut hebben. Ik geef liever iets meer uit als het dan top is, maar onnodig geld uitgeven is ook zonde.

Ook overweeg ik mijn huidige steel autostoel te vervangen. Die heb ik gekocht op Mp en voldoet redelijk, maar echt comfortabel vind ik hem niet. Na een race van een uur beginnen er toch wat dingen pijnlijk te worden. De stoel is eigenlijk net te krap waardoor hij bij de heupen wat knelt. Niet heel vervelend maar toch ook niet top. En de bovenbenen worden door mijn lengte ook niet echt ondersteund. Dus misschien ga ik ook nog wel eens passen bij Biesheuvel of Lynx.

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
GAEvakYD schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 09:26:
Onlangs de keuze gemaakt om mijn houten rig toch te gaan verlaten en voor een als rig te gaan. Tot gisteren was ik van plan om voor een zelfbouw alu rig te gaan op basis van de P1-X. Frame van 40160 en staanders van 40120. Echter heb ik nu alle correcte prijzen in een spreadsheet gezet en dan kom ik totaal op 730 euro uit. Dat vind ik eigenlijk te gek worden voor een zelfbouw. Een Treq Ace die je kant en klaar koopt heeft namelijk nagenoeg dezelfde prijs. Dus nu ben ik weer aan het heroverwegen.

Zoals of ik wel echt een frame van 40120/40160 nodig heb of is een 4080 ook voldoende. Ik ga geen motion doen. Ik ben wel lang (2m03) en zwaar (125Kg). Ik heb BJ loadcell pedalen en een Alpha Mini als wheelbase die ik als front Mount wil monteren. Ik heb geen monitor Mount nodig omdat ik in VR race met een Reverb G2.

Ik ga deze week naar Treq in Duiven om daar de Treq One en Treq Ace te kunnen proberen. Ik overweeg ook nog naar Informatique showroom te gaan, maar dat is voor mij 1.5 uur enkele reis. Dus dat doe ik op basis van het bezoek aan Treq.

Budget voor de alu rig zit ergens tussen 700-800 euro, maar dan moet de meerprijs tov een 400-500 rig van 4080 wel nut hebben. Ik geef liever iets meer uit als het dan top is, maar onnodig geld uitgeven is ook zonde.

Ook overweeg ik mijn huidige steel autostoel te vervangen. Die heb ik gekocht op Mp en voldoet redelijk, maar echt comfortabel vind ik hem niet. Na een race van een uur beginnen er toch wat dingen pijnlijk te worden. De stoel is eigenlijk net te krap waardoor hij bij de heupen wat knelt. Niet heel vervelend maar toch ook niet top. En de bovenbenen worden door mijn lengte ook niet echt ondersteund. Dus misschien ga ik ook nog wel eens passen bij Biesheuvel of Lynx.
Als je geen motion wil, dan zou volgens mij een rig als de Sim-Lab GT1 EVO prima voldoen. 4080 is sterk zat om geen flex in de rig te hebben, en volgens mij moet ook 2,05m niet een bezwaar zijn. Ik ben zelf 1.86 en heb nog redelijk veel ruimte over qua beenlengte (grofweg 10cm dat stoel nog naar achter kan, pedal tray kan nog wel 5cm naar voren) dus daar zit denk ik niet echt een probleem in. Mocht dat toch een issue blijken, dan zijn 2 langere delen 4080 een heel stuk leuker qua prijs dan 40120 of 40160.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
kroegtijger schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 09:40:
[...]

Als je geen motion wil, dan zou volgens mij een rig als de Sim-Lab GT1 EVO prima voldoen. 4080 is sterk zat om geen flex in de rig te hebben, en volgens mij moet ook 2,05m niet een bezwaar zijn. Ik ben zelf 1.86 en heb nog redelijk veel ruimte over qua beenlengte (grofweg 10cm dat stoel nog naar achter kan, pedal tray kan nog wel 5cm naar voren) dus daar zit denk ik niet echt een probleem in. Mocht dat toch een issue blijken, dan zijn 2 langere delen 4080 een heel stuk leuker qua prijs dan 40120 of 40160.
Ja dit was echt mijn laatste gedachte. Bij Treq kunnen ze vrij makkelijk twee langere liggers maken. Ze adverteren zelfs op hun website dat ze de rigs kunnen aanpassen op lengte. Maar misschien is de 1m35 van de default rig ook wel genoeg. Ik heb nu een houten rig van 1m42 en ik zit niet op de achterste stand. Daarom toch maar even gaan passen en testen bij de jongens van Treq.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

GAEvakYD schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 09:56:
[...]

Ja dit was echt mijn laatste gedachte. Bij Treq kunnen ze vrij makkelijk twee langere liggers maken. Ze adverteren zelfs op hun website dat ze de rigs kunnen aanpassen op lengte. Maar misschien is de 1m35 van de default rig ook wel genoeg. Ik heb nu een houten rig van 1m42 en ik zit niet op de achterste stand. Daarom toch maar even gaan passen en testen bij de jongens van Treq.
Sowieso goed om even langs te gaan. Ze hebben daar meerdere rigs opgesteld en dan kan je goed vergelijken op basis waarvan je tot een besluit komt. Ze denken graag met je mee wat voor jou het best passend is.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madhouse1979
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19:15
Doubleoz schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 10:48:
[...]

Sowieso goed om even langs te gaan. Ze hebben daar meerdere rigs opgesteld en dan kan je goed vergelijken op basis waarvan je tot een besluit komt. Ze denken graag met je mee wat voor jou het best passend is.
Hier sluit ik me helemaal bij aan!

www.simraceblog.nl - Over 5 Years of Simracing News & Reviews!

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• GAEvakYD
Zojuist bij Treq in Duiven geweest. Dat was een goede tip. Verschillende rigs kunnen proberen en kunnen vaststellen dat een 4080 frame voor mij meer dan voldoende is. Ook omdat ik toch geen motion ambities heb. Zelfs met mijn lengte van 2m03 pas ik prima op het frame van de Treq One. Enig nadeel van de Treq One vond ik dat de staanders op de horizontale liggers lagen en met hoekjes vastzaten. Terwijl de Treq Ace een stevigere verbinding heeft doordat de staanders aan de zijkant van het horizontale liggers vast zitten. Hierdoor is de verbinding veel steviger. Dit werd bevestigd door Jim van Treq en hij kwam met de suggestie dat die montage ook wel mogelijk was op de One. Dan krijg ik alleen iets hogere staanders, maar dat maatwerk was geen probleem kost +/- 10 a 15 euro.

Verder alle accessories kunnen bekijken zoals de headset mount voor VR, verschillende keyboards trays etc. Ze werken nu de offerte uit en dan kan ik vermoedelijk binnen 1 a 2 dagen de set al ophalen.

Al met al echt super happy met de service en advies so far.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Darkangle
Phoe.

Knoop doorgehakt (en vrouw boos), en een deal gemaakt voor de volgende setup:

- Sim-Lab P1-X sim racing cockpit zwart
- SPEED3 - Sim racing bucket seat
- Fanatec Podium Wheel Base DD2
- Fanatec ClubSport Steering Wheel Formula V2
- Fanatec ClubSport Pedals V3

Zaterdag ga ik alles ophalen. Ik ben benieuwd...

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• powerboat
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:01
Darkangle schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 12:50:
Phoe.

Knoop doorgehakt (en vrouw boos)
Om je relatie verder te testen zou ik het compleet maken door het midden in de huiskamer zetten :+.

Wil je niet opnaaien, maar ik zou het doen ;)

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• E - Jay
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09-09 09:30
Phoe.

Vergeet niet om er gelijk een vierpuntsgordel bij te halen ...

Dan val je niet uit de stoel aangezien je daar de komende nachten in slaapt :+

Sterkte !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
powerboat schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 12:56:
[...]

Om je relatie verder te testen zou ik het compleet maken door het midden in de huiskamer zetten :+.

Wil je niet opnaaien, maar ik zou het doen ;)
Hahahah.

De vorige stond ook midden in de huiskamer. Ze heeft daar geen issues mee (allebij fanatieke gamers, de hele huiskamer was console/pc en VR play space. Een grote mancave). Verhuist dus ik ben met de rig verbannen naar de zolder overloop (naast de pc kamer en 1 deur weg vd vr kamer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
E - Jay schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 13:08:
[...]

Vergeet niet om er gelijk een vierpuntsgordel bij te halen ...

Dan val je niet uit de stoel aangezien je daar de komende nachten in slaapt :+

Sterkte !
Thanks. Zit meer te loeren naar een proper grote cupholder en iets om ook mijn hotas te kunnen mounten. Ik zit te denken aan even te bellen met treq om te kijken of iets kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kroegtijger
Darkangle schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 13:11:
[...]

Thanks. Zit meer te loeren naar een proper grote cupholder en iets om ook mijn hotas te kunnen mounten. Ik zit te denken aan even te bellen met treq om te kijken of iets kan.
De bekerhouder van Sim-Lab is vrij ruim. Een 1L frisdrank-fles past er perfect in

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
kroegtijger schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 13:37:
[...]

De bekerhouder van Sim-Lab is vrij ruim. Een 1L frisdrank-fles past er perfect in
Thanks. Eens kijken of zij ook oplossingen hebben voor hotas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kroegtijger
Darkangle schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 13:40:
[...]

Biesheuvel heeft die: https://www.biesheuvel.nl/en/thrustmaster-hotas-mount

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kroegtijger
Darkangle schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 14:07:
[...]

Ok, dat scheelt weer alles.... 😳
Ik zie nu pas dat die van Biesheuvel bij Simlab vandaan komt...
en inderdaad: https://sim-lab.eu/shop/p...t-1243?search=hotas#attr=

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Topicstarter
Darkangle schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 13:40:
[...]

Zelf bedenken? Heb ik ook gedaan. :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YOhjzSdbECzdZy0hPDxE1drL12E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/krF9xUlnNSbym8hCBd6RnS5P.jpg?f=fotoalbum_large

De throttle heb ik op een sim shelf van Sim-Lab gemonteerd, welke tegelijkertijd als muismat fungeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
dawg schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 15:32:
[...]

Zelf bedenken? Heb ik ook gedaan. :+
[Afbeelding]

De throttle heb ik op een sim shelf van Sim-Lab gemonteerd, welke tegelijkertijd als muismat fungeert.
ik zat net even te kijken op de simlab site, maar kan het onderdeel waar je throttle op staat niet vinden. Zit dat standaard bij de p1 of moet ik die ergens 2x kunnen vinden in de shop?

Zelfbouw is nice, maar momenteel is het voor mij makkelijker om het setje wat @kroegtijger linkte te bestellen. Maar dan moet ik wel 2x die staander hebben 😂.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Topicstarter
Darkangle schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 15:36:
[...]
ik zat net even te kijken op de simlab site, maar kan het onderdeel waar je throttle op staat niet vinden. Zit dat standaard bij de p1 of moet ik die ergens 2x kunnen vinden in de shop?

Zelfbouw is nice, maar momenteel is het voor mij makkelijker om het setje wat @kroegtijger linkte te bestellen. Maar dan moet ik wel 2x die staander hebben 😂.
En ik had er nog wel een link van gemaakt. :P
Zit er niet standaard bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
dawg schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 15:49:
[...]

En ik had er nog wel een link van gemaakt. :P
Zit er niet standaard bij.
Ik bedoel niet de plate die je linkte, maar het uitbouwsel vd profiel stukjes waar je normaal je handbrake/shifter op zet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Topicstarter
Darkangle schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 16:07:
[...]

Ik bedoel niet de plate die je linkte, maar het uitbouwsel vd profiel stukjes waar je normaal je handbrake/shifter op zet
Ja, de throttle (linkerkant rig) heb ik nu op die sim shelf die ik linkte staan.
De flightstick zit met enkele profielen vast, zoals te zien op de foto, en hij zit vast op de VESA mount van Sim-Lab.

Bedoelde je dat?
Anders begrijp ik niet goed wat je bedoelt, excuus. :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
dawg schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 16:27:
[...]

Ja, de throttle (linkerkant rig) heb ik nu op die sim shelf die ik linkte staan.
De flightstick zit met enkele profielen vast, zoals te zien op de foto, en hij zit vast op de VESA mount van Sim-Lab.

Bedoelde je dat?
Anders begrijp ik niet goed wat je bedoelt, excuus. :$
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H0JuG9vXjIBSFSzelimopNXVO-M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rM8B5406CuOKB5nqEntykYO2.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Topicstarter
@Darkangle Ah zo. Nee dat had ik zelf gedaan, zat er niet bij. Maar dat is inmiddels dus ook weer aangepast. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
Vandaag de alu rig van Treq verder in elkaar gezet. Na het advies hebben ze de bestelling snel en kon ik voor het weekend al opbouwen. Vandaag dus afgemaakt.

Ik merk alleen één serieus nadeel. Ik heb vier van die premium wielen erbij besteld. Het lijkt alleen dat die de rig door die wielen echt enorm wiebelt. Onder mijn houten rig die ik hiervoor zelf had gemaakt had ik hier totaal geen last van. Echter waren dat wel andere wielen. Hieronder twee filmpjes. Kabels etc hangt nog los omdat ik eerst even wilde testen.

Deze wielen had mijn houten rig.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ewRcWyRQerGmjfwyKzPy7Yksin8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/OxkrMBpmaZ8aheI2iTI7fqy8.jpg?f=user_large

En deze zaten bij de alu rig.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6YdkNwrZBCAaKs69IOspmCy0b-E=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/I2NXBIOnIdp1syacWdTj37b7.jpg?f=user_large

Nu weet ik niet wat het grootste verschil maakt. De verschillende tussen de wielen.
  • De oude wielen waren twee dubbele wielen ipv 1 enkel wiel.
  • De oude wielen waren iets kleiner 50 mm ipv 75mm waardoor die misschien minder hoog op de poten staat
  • De oude wielen hadden een vierkante vloerplaat ipv 1 enkel gat, waardoor die op een breder oppervlak steunt
  • De oude rig had 6 wielen ipv 4 wielen.
Wat denken jullie hoe de flex met de nieuwe wielen komt? Ik wil ze er morgen eens onderuit halen en kijken hoe die dan staat. Als de flex dan weg is dan ga ik voor andere wielen. Misschien dat ik zelfs die vloerplaat montage nog passend krijg. Mijn houten rig liet de vloerplaat rusten op drie punten en dat kan met een alu frame ook prima.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/19I7SFhxvE5_yKO4CBMNrJZGG8s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/k3uYkBUJKpxc6XbUTjH53j9d.jpg?f=fotoalbum_large

Als jullie denken dat het niet de vloerplaat is. Ze verkopen bij de Hornbach (op 250 meter) deze lagere en dubbele wielen ook met een 1 punts montage. Dat is makkelijker monteren, maar iets zegt mij dat een vloerplaat altijd stevig is.

Graag jullie advies.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeffrey168
@GAEvakYD je onderste balken zijn niet recht op elkaar gemonteerd waarschijnlijk. Kijk of je het op een vlakke ondergrond loodrecht op elkaar kunt maken. Vervolgens pas je wielen eronder.
Of
Je laat de wieltjes eronder. Draait alle onderbalken wat losser zodat het kan zetten. Als het goed is moet het nu allemaal op zn plek zakken en alle vier de wielen de grond raken. Draai nu alles weer vast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darkangle
Phoe.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qONOceSmI9UOvm_p8qu8eP0unRU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xbtJAYU4CT6rmIQJrJBgABEs.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gskCAg2p1gARQkda0Ih7PUzmS4Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YIb84MVZHnzblLH7EIG05wj0.jpg?f=fotoalbum_large Alles opgehaald vandaag. Morgen schroeven en hopelijk een rondje doen.

Mooi spul totdusverre.

Zat zelfs een monitor mount bij (en die coole zijwaardse dd2 ophanging) en allerlij extras zoals break perf, adv paddle mod, etc.

[ Voor 24% gewijzigd door Darkangle op 06-08-2022 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

GAEvakYD schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 20:51:
Vandaag de alu rig van Treq verder in elkaar gezet. Na het advies hebben ze de bestelling snel en kon ik voor het weekend al opbouwen. Vandaag dus afgemaakt.

Ik merk alleen één serieus nadeel. Ik heb vier van die premium wielen erbij besteld. Het lijkt alleen dat die de rig door die wielen echt enorm wiebelt. Onder mijn houten rig die ik hiervoor zelf had gemaakt had ik hier totaal geen last van.
Ik heb onder mijn Sim Lab rig ook wielen zitten en heb eigenlijk geen last van flex tijdens het rijden. De wielen aan de achterkant zet ik altijd vast met rem. Ik zou in ieder geval even goed naar de montage van je rig kijken en anders TREQ even een e-mail sturen of maandag ochtend bellen. Het zou mijn inziens gewoon zonder problemen moeten werken.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
Jeffrey168 schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 21:12:
@GAEvakYD je onderste balken zijn niet recht op elkaar gemonteerd waarschijnlijk. Kijk of je het op een vlakke ondergrond loodrecht op elkaar kunt maken. Vervolgens pas je wielen eronder.
Of
Je laat de wieltjes eronder. Draait alle onderbalken wat losser zodat het kan zetten. Als het goed is moet het nu allemaal op zn plek zakken en alle vier de wielen de grond raken. Draai nu alles weer vast.
Doubleoz schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 21:29:
[...]

Ik heb onder mijn Sim Lab rig ook wielen zitten en heb eigenlijk geen last van flex tijdens het rijden. De wielen aan de achterkant zet ik altijd vast met rem. Ik zou in ieder geval even goed naar de montage van je rig kijken en anders TREQ even een e-mail sturen of maandag ochtend bellen. Het zou mijn inziens gewoon zonder problemen moeten werken.
Rig heb ik een paar keer nagelopen en alles extra aangedraaid. Ik zal het morgen eens proberen eerst de wielen eraf te halen. Dat van de onderbalken losdraaien klinkt wel wat vreemd. Want dan gaat het frame weer niet 100% vlak staan? Zijn er ergens manuals/video's over deze techniek/handeling? En anders toch Treq maar eens benaderen maandag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:49
Jeffrey168 schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 21:12:
@GAEvakYD, bovenstaande is 100% mijn gedachte.

Eerst alles netjes allignen en niet vast zetten en daarna pas aan gaan draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
Card Nox schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 22:45:
[...]

@GAEvakYD, bovenstaande is 100% mijn gedachte.

Eerst alles netjes allignen en niet vast zetten en daarna pas aan gaan draaien.
@Jeffrey168

Bedoelen jullie de de hoekjes zoals op onderstaande plaatje?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3E1miA_wdRIYU3I5LKuYCyt-sEc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2m1EUTmAZnUlYnlNB1TwwlyN.png?f=fotoalbum_large

Die dus uitlijnen, wat ik al gedaan heb. Dus morgen die hoekjes wat losser draaien zodat het handvast zit? Dan de wielen monteren zodat die profielen van het frame kunnen uitzakken waar nodig en dan de hoekjes vaster draaien?

Ik weet alleen niet of dat frame kan bewegen. In die hoekjes zitten van die nokjes waardoor er denk geen of weinig ruimte is om te bewegen. Maar ik ga het proberen.

Gaat sowieso wel een ding worden met alles erop gemonteerd. Aangezien de profielen zijn uitgelijnd op elkaar, maar niet op de vloer. Misschien werkt het ook als ik de wielen gemonteerd houd en dan de hoekjes los draai tot handvest. Dat zou hetzelfde effect moeten hebben toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Himalaya
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:55
GAEvakYD schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 23:19:
[...]
@Jeffrey168
.Dat zou hetzelfde effect moeten hebben toch?
Yep.

de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jeffrey168
GAEvakYD schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 23:19:
[...]
@Jeffrey168

Bedoelen jullie de de hoekjes zoals op onderstaande plaatje?[Afbeelding]

Dus morgen die hoekjes wat losser draaien zodat het handvast zit?
Correct.
Ze zitten idd goed uitgelijnd maar er staat nu een spanning op wat je moet ‘lossen’. Alles handvast zn weg laten vinden. Dan alles vastdraaien en je bent er.

Eerder gehad met een fitness rek later met het raceframe😂 iets met een ezel en een steen.

Succes!👍

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Darkangle
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RKqzqUkB4r781YG9RYNilWBF7qI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FUymfHgAHwlK89xmpCRX1EP0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AIawX9IXuPfqvDy8b25Gfrbsfmo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/blQfw2kAz02RdZarTXJK1qz5.jpg?f=fotoalbum_large Druk aan het schroeven geweest.

Nu cable management doen en dan rustig aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kosz
  • Laatst online: 14-09 15:48
[
Nu cable management doen en dan rustig aanzetten.
Goed plan ik ben gelijk gaan racen...... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
Eerste snag, geen bevestigings punt voor de buttkicker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey168
Je hebt je sidemounts verkeerd om zitten.
De ‘punt’ moet naar voren. Zodat je wheelbase door je 4080 profielen komt en niet erachter zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darkangle
Jeffrey168 schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 21:55:
[...]

Je hebt je sidemounts verkeerd om zitten.
De ‘punt’ moet naar voren. Zodat je wheelbase door je 4080 profielen komt en niet erachter zit.
ik zag geen nadeel, en nu kan de monitor mount op het laagste deel vh fame gemonteerd worden. Goed gespot.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Darkangle
Gisteren bleef de kleine 's middags wonder boven wonder een paar uur slapen, en gelijk pc neergezet, vr aangesloten, rig ingesprongen (en gemerkt dat je dat niet moet doen met vr al op, teen nagel gescheurd en bloeduitstoring onder de rest vd nagel. Rig beats foot).

Na een paar minuten even alle standaard instellingen voor pc2 vd forum over genomen een paar uur kunnen rijden. Wat een verschil. Slides vang je gelijk op, alleen nog even aanleren dat ik niet handen terug trek vh stuur bij crashes (respect voor de DD, duimen zijn belangrijk).

Nu probeer ik sim lab te pakken te krijgen, maar de telefoon lijkt uit te staan. Even een zwik aan spullen bestellen, maar helaas staat niet alles op de site. We wachten geduldig af, immers vakantie tijd geloof ik.

Vandaag ams2 en acc maar eens instellen. Morgen rfactor2.

De rem blijft wel enorm wennen.

[ Voor 5% gewijzigd door Darkangle op 10-08-2022 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
Darkangle schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 10:48:
Gisteren bleef de kleine 's middags wonder boven wonder een paar uur slapen, en gelijk pc neergezet, vr aangesloten, rig ingesprongen (en gemerkt dat je dat niet moet doen met vr al op, teen nagel gescheurd en bloeduitstoring onder de rest vd nagel. Rig beats foot).
Uit ervaring kan ik je vertellen dat ook 's avonds in het donker op blote voeten langs je rig willen lopen net zoveel pijn en vergelijkbare teen kan opleveren :')
Na een paar minuten even alle standaard instellingen voor pc2 vd forum over genomen een paar uur kunnen rijden. Wat een verschil. Slides vang je gelijk op, alleen nog even aanleren dat ik niet handen terug trek vh stuur bij crashes (respect voor de DD, duimen zijn belangrijk).

Nu probeer ik sim lab te pakken te krijgen, maar de telefoon lijkt uit te staan. Even een zwik aan spullen bestellen, maar helaas staat niet alles op de site. We wachten geduldig af, immers vakantie tijd geloof ik.
mailtje aan wagen??

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
kroegtijger schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 11:19:
[...]

Uit ervaring kan ik je vertellen dat ook 's avonds in het donker op blote voeten langs je rig willen lopen net zoveel pijn en vergelijkbare teen kan opleveren :')

[...]

mailtje aan wagen??
Godzijdank staat hij compleet uit de loop en heb ik kast ruimte voor de andere spullen (pc, later de controllers voor de sfx100, etc) er naast en er voor.

En ja, ik heb gelijk gemailed maar ook daar verwacht ik niet direct antwoord op als het zowel druk als vakantie is. Voorlopig genoeg te doen met alleen maar afstellen, maar op redelijke termijn wil ik ook weer oa de buttkickers e.d. erop hebben, het is toch een gemis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic

In AMS2 ga je de leukste ervaring in VR hebben :). Ook beter dan in PC2. Benieuwd wat je er van zult vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darkangle
Flying Hawkic schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 14:05:
[...]

In AMS2 ga je de leukste ervaring in VR hebben :). Ook beter dan in PC2. Benieuwd wat je er van zult vinden.
Hetzelfde sinds wat ik tijdens de eerste alpha al merkte (sms zijdelings geholpen met de madness engine). De VR aspecten zijn even minder interresant, gezien ik die door en door ken. De rem is bv nog even niet mijn vriend, en de stoel zit ook nog steeds niet optimaal qua setting, en ik ga ook de pedal plate wat verlagen denk ik.

PC2 is een guilty pleasure. Het heeft mijn favo wagen en een track (schotland) waar ik zeer van gecharmeerd ben. Ik weet dat het zowat een simcade is, maar dat maakt me wat minder uit, geen jaded diehard simracer, ik heb plezier aan de immersion (dus wel altijd vr), en ik heb vrij veel vrienden een stuurtje en pc2 kado gedaan om samen plezier te kunnen hebben.

Ams2 vind ik het prettigste rijden, maar heeft (nog) geen lambo's. Vreemd genoeg is mijn favo ams2 combo een 250cc kart en de kartbaan in noorwegen. Niet proberen in vr als je nog niet je vr legs hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kroegtijger
Darkangle schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 15:34:
[...]

Hetzelfde sinds wat ik tijdens de eerste alpha al merkte (sms zijdelings geholpen met de madness engine). De VR aspecten zijn even minder interresant, gezien ik die door en door ken. De rem is bv nog even niet mijn vriend, en de stoel zit ook nog steeds niet optimaal qua setting, en ik ga ook de pedal plate wat verlagen denk ik.
Wat betreft de rem zou ik daar toch wel redelijk wat tijd in steken om die goed in te stellen; eenmaal de remkracht aangeleerd hebbende is het toch altijd weer tricky om daar veranderingen in te maken, dus liever 1x wat meer tijd in steken en goed hebben staan, dan tijden lang elke keer kleine tweaks maken en daarmee steeds weer opnieuw het blokkeer-punt moeten gaan aanleren.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Topicstarter
[...]

Ams2 vind ik het prettigste rijden, maar heeft (nog) geen lambo's. Vreemd genoeg is mijn favo ams2 combo een 250cc kart en de kartbaan in noorwegen. Niet proberen in vr als je nog niet je vr legs hebt.
Wellicht dat je ook rallycross in VR leuk vindt dan.
Is wel iRacing maar rallycross is ook zo gaaf in VR. :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GAEvakYD

Haha herkenbaar dit.

Ik hoop één deze dagen ook een update te geven. De flex is compleet verholpen uit mijn frame. Mede door een combinatie van de onderstaande acties:

*Extra dwarsbalk
*Mijn oude lagere, bredere en vooral stabielere wielen monteren
*losdraaien van de hoekjes en daarmee uitlijnen van het frame a.d.h.v. de ondergrond.

Dank voor het meedenken hier.

Ik durf nog geen photo te posten ivm cable management. :X Dat ga ik nu eerst op orde brengen, want anders komt het er nooit meer van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bamsnl
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 12-09 11:00
[...]

Inderdaad is karten en rally het enige wat ik niet aan kan in VR. De rest lukt prima (msfs2020, acc en ams2). Mijn persoonlijke favoriet is Nordschleife met de oude handgeschakelde 5-versnelling Porsche. Ben er geen kei in, maar wat een vet gevoel is dat. Buttkicker komt dan echt tot leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
dawg schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 17:20:
[...]

Wellicht dat je ook rallycross in VR leuk vindt dan.
Is wel iRacing maar rallycross is ook zo gaaf in VR. :9
Ik heb de dirt rally's, i-racing blijf ik ver van weg. Nare ervaring met wat iracers. Zullen vast veel goede mensen zitten, maar ik kwam een lading snobistische eenkennige simpele zielen tegen die als een kudde lemmings elkaar na zaten te praten.

[ Voor 26% gewijzigd door Darkangle op 10-08-2022 18:36 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:31
Volgens mij heb je niet veel behoefte aan online competitie, maar anders doe je jezelf echt tekort door iRacing links te laten liggen. Het is zeker niet perfect, maar deze elementen zijn onovertroffen.

Anyways, leuk om je enthousiasme te lezen in je post!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flying Hawkic
[...]

PC2 is een guilty pleasure. Het heeft mijn favo wagen en een track (schotland) waar ik zeer van gecharmeerd ben. Ik weet dat het zowat een simcade is, maar dat maakt me wat minder uit, geen jaded diehard simracer, ik heb plezier aan de immersion (dus wel altijd vr), en ik heb vrij veel vrienden een stuurtje en pc2 kado gedaan om samen plezier te kunnen hebben.

Wat betreft dat laatste puntje: ondanks mijn VR legs kan ik die 250cc karts op die kleine circuits nog steeds niet aan. Denk ook niet dat het nog komt.

• Darkangle
Dat is een gemis, het is echt leuk gedaan.

• kroegtijger
Flying Hawkic schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 00:38:
[...]

Wat betreft dat laatste puntje: ondanks mijn VR legs kan ik die 250cc karts op die kleine circuits nog steeds niet aan. Denk ook niet dat het nog komt.
Ik snap wel wat je bedoelt. Een rondje in KartKraft voelt toch altijd veel intenser aan dan een rondje in een GT3 in VR. Ik heb er zelf geen last van, maar herken wel dat het echt anders voelt

iRacing Profiel

• kroegtijger
Darkangle schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 18:34:
[...]

Ik heb de dirt rally's, i-racing blijf ik ver van weg. Nare ervaring met wat iracers. Zullen vast veel goede mensen zitten, maar ik kwam een lading snobistische eenkennige simpele zielen tegen die als een kudde lemmings elkaar na zaten te praten.
Ja, die zitten er zeker ook tussen, maar sinds dat ik het hele iRating ben gaan negeren en me alleen op SR richt heb ik veel meer plezier eraan. Een aantal neemt het iets serieuzer dan wat je het naar mijn mening zou moeten nemen. Laat ze lekker... ik start wel achteraan of uit de pits, en heb vaak leuke inhaal-races daarmee. Of ik nu P3 of P12 finish maakt voor het plezier dat ik eruit haal niet veel uit

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darkangle
kroegtijger schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 08:44:
[...]

Ja, die zitten er zeker ook tussen, maar sinds dat ik het hele iRating ben gaan negeren en me alleen op SR richt heb ik veel meer plezier eraan. Een aantal neemt het iets serieuzer dan wat je het naar mijn mening zou moeten nemen. Laat ze lekker... ik start wel achteraan of uit de pits, en heb vaak leuke inhaal-races daarmee. Of ik nu P3 of P12 finish maakt voor het plezier dat ik eruit haal niet veel uit
Ik snap het. Maar om nu een abbo te nemen om het grote gedeelte vh sociale gedeelte te negeren omdat een vocale minder-/meerheid zich gedraagd als een stelletje van realiteit losgeslagen sociaal verwarde eenheidsworsten... Tsja, dat is zowel zonde van mijn tijd als de abbo/banen/wagens kopen in eerste instantie.

Dan kan ik meer plezier halen uit solo rondjes tuffen zonder tegenstanders of met ai, en dan een keer per week met vrienden.

Dat, en plannen gaat tussen heen en weer vliegen en de kleine bijna niet op het moment. En voor zover ik begreep gaan iracing races op gezette tijden. Als de main selling point dan ook nog eens teleurstelt (mp) dan zie ik geen rede.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kroegtijger
@Darkangle ja, gaat op gezette tijden, maar meestal dat je altijd wel binnen een uur ergens een leuke race hebt. Half uurtje van tevoren practice dus dat valt te overzien. Maar inderdaad, een abbo is dan relatief duur als je het zo bekijkt.

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Darkangle
Netjes even contact gehad met sim labs, en ohboy gaan ze de extra mile.

Een paar spullen die niet off the shelf zijn kunnen bestellen, en alles zeer netjes vannaf meerdere kanten behandeld.

Bij alles heb ik wel een vraagteken. Als je een px1 hebt, en je besteld de hotas platen dan zal je toch zeker minimaal een extra side mount moeten bestellen. Simpelweg om het throttle gedeelte te bevestigen, lijkt me.

Of zeg ik hier wat vreemds?

Ik zal wel wat missen 😁 .

De site is een draak, maar de service is geweldig.

Uiteindelijk 2x een sidemount, een hotas bevestiging, een cupholder, blauwe gloves en een zwik aan extra bevestigings materiaal gekocht.

Als een hele vriendelijke knipoog zelfs de cupholder als kado erbij gekregen 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
@Darkangle De bekerhouder is toch het eerste dat je besteld? De rest is slechts montagemateriaal om de bekerhouder mee op te hangen ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benji83
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 30-04 15:58
Heren, ik kom een waarschijnlijk overbekende vraag stellen, maar ik waag hem toch.
Ik heb deze week een goeie deal kunnen maken voor een setje wat oudere Fanatec spullen. Volgens mij vrouw herkent ze me bijna niet meer, omdat ik er niet achter weg te slaan ben.
Op dit moment zit ik met het stuur aan mijn bureau vast, pedalen staan tegen aan oude laptop stand, monitor op de uiterste stand van de arm, stoel op de laagste stand. En dat werkt. Soort van. Toch is dit natuurlijk niet optimaal, dus ik wil gaan kijken naar een wheelstand of een opvouwbare rig.

Wheelstands zijn leuk, maar dan zit je alsnog met je bureaustoel, die je dan op de een of andere manier moet vastmaken. Ik ben vrij groot, dus de stand zou ook vrij hoog moeten kunnen.

Een opvouwbare rig, zoals de Playseat Challenge of NLR GT Lite heeft daarom mijn voorkeur. Ik heb ook de FGT bekeken, maar ik rijdt niet vaak in Formule auto's dus de GT seat is wat dat betreft prima.

Een vaste rig is in ons huidige huis helaas geen plek voor, ik heb al vrij beperkte ruimte voor mijn hobbies (elektronica/microcontrollers, 3d-printen, gaming, fietsen), een alu rig gaat gewoon echt niet passen gezien ik ook veel thuis werk op dezelfde plaats als waar ik kan gamen.
Ik heb geen DD wheelbase, dus dat is al een zorg minder.

Dus, de vraag: Ik ben een flinke jongen (2 meter en ook niet de smalste), dus wat is wijsheid?
Ik lees dat de NLR seats wat beter zijn voor de groteren der aarde dan de Playseats, ik vind ze er (op afbeelding) ook wat steviger uit zien. Ze zijn wel zwaarder, maar dat is wat mij betreft alleen maar een voordeel. Qua prijs maken ze elkaar niet veel.
Een goede wheelstand is wat dat betreft niet veel goedkoper, en heeft als nadeel dat ik dan iets moet vinden om mijn bureaustoel vast te zetten zodat ik niet de hele kamer doorglijdt wanneer ik weer eens te laat op de rem sta.

Iemand nog andere opties? Ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Topicstarter
@benji83 je zegt; geen wheelstand, maar gezien je verhaal zou ik toch opperen om eens te kijken naar de NLR Wheel Stand 2.0.

Opvouwbaar, gootje voor je bureaustoel zodat deze niet wegrolt, erg stevig (ik heb een andere wheel stand van ze gehad en ze zijn onverwoestbaar) en betere kwaliteit dan Playseat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Topicstarter
Darkangle schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 15:30:
Netjes even contact gehad met sim labs, en ohboy gaan ze de extra mile.

Een paar spullen die niet off the shelf zijn kunnen bestellen, en alles zeer netjes vannaf meerdere kanten behandeld.

Bij alles heb ik wel een vraagteken. Als je een px1 hebt, en je besteld de hotas platen dan zal je toch zeker minimaal een extra side mount moeten bestellen. Simpelweg om het throttle gedeelte te bevestigen, lijkt me.

Of zeg ik hier wat vreemds?

Ik zal wel wat missen 😁 .

De site is een draak, maar de service is geweldig.

Uiteindelijk 2x een sidemount, een hotas bevestiging, een cupholder, blauwe gloves en een zwik aan extra bevestigings materiaal gekocht.

Als een hele vriendelijke knipoog zelfs de cupholder als kado erbij gekregen 😂
Mij lijkt dat je inderdaad wel een extra profiel moet hebben om die throttle mount te kunnen bevestigen. Aan de kant van de flightstick heb je met een P1-X als het goed is al een sidemount erbij.

Dus nee, je zegt niks vreemds. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
benji83 schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 16:24:
Heren, ik kom een waarschijnlijk overbekende vraag stellen, maar ik waag hem toch.
Ik heb deze week een goeie deal kunnen maken voor een setje wat oudere Fanatec spullen. Volgens mij vrouw herkent ze me bijna niet meer, omdat ik er niet achter weg te slaan ben.
Op dit moment zit ik met het stuur aan mijn bureau vast, pedalen staan tegen aan oude laptop stand, monitor op de uiterste stand van de arm, stoel op de laagste stand. En dat werkt. Soort van. Toch is dit natuurlijk niet optimaal, dus ik wil gaan kijken naar een wheelstand of een opvouwbare rig.

Wheelstands zijn leuk, maar dan zit je alsnog met je bureaustoel, die je dan op de een of andere manier moet vastmaken. Ik ben vrij groot, dus de stand zou ook vrij hoog moeten kunnen.

Een opvouwbare rig, zoals de Playseat Challenge of NLR GT Lite heeft daarom mijn voorkeur. Ik heb ook de FGT bekeken, maar ik rijdt niet vaak in Formule auto's dus de GT seat is wat dat betreft prima.

Een vaste rig is in ons huidige huis helaas geen plek voor, ik heb al vrij beperkte ruimte voor mijn hobbies (elektronica/microcontrollers, 3d-printen, gaming, fietsen), een alu rig gaat gewoon echt niet passen gezien ik ook veel thuis werk op dezelfde plaats als waar ik kan gamen.

Dus, de vraag: Ik ben een flinke jongen (2 meter en ook niet de smalste), dus wat is wijsheid?
Ik lees dat de NLR seats wat beter zijn voor de groteren der aarde dan de Playseats, ik vind ze er (op afbeelding) ook wat steviger uit zien. Ze zijn wel zwaarder, maar dat is wat mij betreft alleen maar een voordeel. Qua prijs maken ze elkaar niet veel.
Een goede wheelstand is wat dat betreft niet veel goedkoper, en heeft als nadeel dat ik dan iets moet vinden om mijn bureaustoel vast te zetten zodat ik niet de hele kamer doorglijdt wanneer ik weer eens te laat op de rem sta.

Ik heb een Playseat Challenge gehad en ik betwijfel of je er comfortabel in gaat zitten als je meer dan twee meter bent en niet van de smalste ;). Ik ben zelf 1,76 meter en niet bepaald breed en ik zat er goed in, maar ik betwijfel of dat voor jouw lichaamsbouw ook zo zou zijn. Misschien wel, maar ben er niet zeker van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Ik heb zelf een alu rig op wielen omdat dit tevens mijn werkplek is. Dus als ik wil racen zet ik mijn rig binnen no-time op de juiste plek en na het racen zet ik hem naast mijn bureau. Misschien kende je de optie van alu rig op wielen niet dus daarom benoem ik deze even. Ik kan evt wel een foto plaatsen als daar behoefte voor is.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
kroegtijger schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 15:33:
@Darkangle De bekerhouder is toch het eerste dat je besteld? De rest is slechts montagemateriaal om de bekerhouder mee op te hangen ;)
Je hebt helemaal gelijk. Maar voor mij is het een lang lopend project en traject, waar de rig de basis is.

Dat in orde dan leuk een esp32 controllertje programmeren om de adressable led strips mee te laten reageren op remmen en revs oid, daarna een leuke windsim bouwen (en het oog wil ook wat dus compleet met de simlab kleuren en grotendeels in alu), terwijl ik even kijk of we de sfx100 onder werk kosten kunnen schuiven voor leer doeleinde 😉. Daar ben ik de komende 12-24 maanden wel mee zoet, ook al werk ik snel. Hangt geheel af van de kleine man en hoe vaak en lang hij besluit te dutten ('s avonds is meestal gereserveerd voor datenight).

Verwacht niet snel foto's, ik wil altijd alles textboek strak hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kroegtijger
Darkangle schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 20:05:
[...]

Je hebt helemaal gelijk. Maar voor mij is het een lang lopend project en traject, waar de rig de basis is.

Dat in orde dan leuk een esp32 controllertje programmeren om de adressable led strips mee te laten reageren op remmen en revs oid,
De Esp32 is helaas niet in Simhub supported. Een Leonardo is dan een handigere keuze omdat die ook direct support biedt voor de joystick library. Buttons, rotary encoders etc kan je dan heel eenvoudig in de games aanspreken.
daarna een leuke windsim bouwen (en het oog wil ook wat dus compleet met de simlab kleuren en grotendeels in alu),
Kan meteen meeliften op de Leonardo uiteraard
terwijl ik even kijk of we de sfx100 onder werk kosten kunnen schuiven voor leer doeleinde 😉. Daar ben ik de komende 12-24 maanden wel mee zoet, ook al werk ik snel. Hangt geheel af van de kleine man en hoe vaak en lang hij besluit te dutten ('s avonds is meestal gereserveerd voor datenight).

Verwacht niet snel foto's, ik wil altijd alles textboek strak hebben.
Ik herken dat wel inderdaad, maar ben daarom steeds meer naar standaard-oplossingen gegaan. Zo stuur ik de windsim nu via RJ12-kabeltjes aan. Kan je netjes wegwerken. Kost wel wat werk om printje te maken met 2 sockets erin, maar dan zit het daarna ook goed, maar dat kan je natuurlijk ook voor de WS2812's zo oplossen. 3 van de 4 adertjes heb je maar nodig, en zit alles ook weer netjes

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
Doubleoz schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 17:26:
[...]

Ik heb zelf een alu rig op wielen omdat dit tevens mijn werkplek is. Dus als ik wil racen zet ik mijn rig binnen no-time op de juiste plek en na het racen zet ik hem naast mijn bureau. Misschien kende je de optie van alu rig op wielen niet dus daarom benoem ik deze even. Ik kan evt wel een foto plaatsen als daar behoefte voor is.
heb ik ook gedaan inderdaad. Werkt erg praktisch. Ik gebruik de HTPC om op te racen, dus even het ding voor de tv rollen, stekker erin, usb erin en VR bril pakken en we vliegen weer over het circuit :P

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powerboat
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:01

Ik heb een p1x met triple screen en gebruik de rig ook voor thuiswerk :+ sinds Corona.

Ik moet bekennen dat het toch erg lekker werkt :9

[ Voor 3% gewijzigd door powerboat op 12-08-2022 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benji83
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 30-04 15:58
Doubleoz schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 17:26:
[...]

Nee, helaas is er echt fysiek geen plaats voor een alu rig. Hij moet ook ergens kunnen staan wanneer hij uit de weg moet, en daar is gewoon geen ruimte voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kill-m-willem
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:58

Ik ben ook een flinke jongen ;) en heb een Next Level Racing Wheelstand. Ik heb hier 2 grote klitteband strips aan vast gemaakt, waarin ik de voorste 2 wielen van m'n bureaustoel zet. Werkt perfect. De Wheel Stand 2.0 lijkt daar een mooie oplossing voor te hebben met de "cradle" voor je bureaustoel wieltjes. Ik kan echter zo op t oog niet zien of deze wel lang genoeg is lange mensen. Beetje knullig als je deze koopt en alsnog met opgetrokken knieën aan t racen bent.* bring in the kramp* :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJH82
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10-09 07:42
Ik ben aan het kijken naar een sim rig voor zowel mijn zoontje van 9 als ik zelf. Het moet dus iets zijn met een verstelbare stoel, en ook stevig aangezien ik van plan ben om ofwel een Fanatec Podium of een Fanatec DD GT te kopen om er op te monteren. Nu rijd ik overigens nog met een Logitech G29 maar hopelijk niet lang meer dus.

Nu zie ik de Sim-Lab GT1 Evo en TR1 redelijk vaak aangeraden worden en dat zou het ook prima kunnen worden (lichte voorkeur voor de TR1 qua looks) maar ik zie ook een aanbieding voor een Playseat Sensation Pro fia voor 1199 die ik er wel mooi uit vind zien. Als ik een TR1 met stoel, slider en monitor mount configureer zit ik op dezelfde prijs ongeveer.

Is er, bij gelijke prijs, nog steeds veel voordeel bij een Sim-Lab rig ten opzichte van een Playseat Sensation?

Had ik nou toch die koeltas maar gekocht.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Darkangle
Playseat = buizen. Simlab = standaard profiel.

Nagenoeg alle extras zijn voor profiel.

En profiel is zelf configureerbaar zoals je maar wilt. Buizen ook als je handig bent met een slijptol en kan lassen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

JJH82 schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 22:51:
Ik ben aan het kijken naar een sim rig voor zowel mijn zoontje van 9 als ik zelf. Het moet dus iets zijn met een verstelbare stoel, en ook stevig aangezien ik van plan ben om ofwel een Fanatec Podium of een Fanatec DD GT te kopen om er op te monteren. Nu rijd ik overigens nog met een Logitech G29 maar hopelijk niet lang meer dus.

Nu zie ik de Sim-Lab GT1 Evo en TR1 redelijk vaak aangeraden worden en dat zou het ook prima kunnen worden (lichte voorkeur voor de TR1 qua looks) maar ik zie ook een aanbieding voor een Playseat Sensation Pro fia voor 1199 die ik er wel mooi uit vind zien. Als ik een TR1 met stoel, slider en monitor mount configureer zit ik op dezelfde prijs ongeveer.

Is er, bij gelijke prijs, nog steeds veel voordeel bij een Sim-Lab rig ten opzichte van een Playseat Sensation?
Ik sluit me aan bij @Darkangle. Maar als je tot aanschaf van een TR1 overgaat besef dan wel dat als je in de toekomst wil uitbreiden deze rig standaard weer minder mogelijkheden heeft als een Sim Lab EVO of een TREQ one. Dat komt omdat de TR1 schuine staanders heeft. Dus als je in de toekomst een mouse tray of iets dergelijks wilt dan ben je snel genoodzaakt om een side mount erbij aan te schaffen http://sim-lab.eu/shop/product/gt2-tr1-side-mount-450 Daarnaast is de TR1 smaller dan de standaard rigs waardoor je minder accessoires hebt, waaronder ook geen mogelijkheid om een pedal slider te monteren, eigenlijk wel een must have mijn inziens als je ook jouw zoontje er gebruik van wil laten maken.

Is dit verder voor je geen probleem, dan is de TR1 echt een hele mooie rig. Zelf heb ik de TR1 nu ook al een tijd met veel plezier in gebruik maar als ik dit achteraf had geweten dan was ik voor de Sim Lab EVO of TREQ One gegaan.

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
JJH82 schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 22:51:
Ik denk dat wanneer je de rig "deelt" met een kind van 9 je qua gebruik je zoveel mogelijk verstelbaar wil hebben want met alleen de stoel qua verstelbaarheid ga je het niet redden. Ook de hoogte van het stuur en scherm bijvoorbeeld is iets om rekening mee te houden. En natuurlijk de vraag is OF je iedere keer wel bezig wil zijn met het verstellen van je complete rig. Ja het kan prima bij een alu rig maar als je dat iedere keer een half uur kost is de lol er misschien wel heel snel vanaf.

Zou dan iets als een wheelstand niet een veel beter alternatief zijn voor de 9 jarige en voor jezelf een volledige rig?

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GAEvakYD
Doubleoz schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 08:13:
[...]

Ik sluit me aan bij @Darkangle. Maar als je tot aanschaf van een TR1 overgaat besef dan wel dat als je in de toekomst wil uitbreiden deze rig standaard weer minder mogelijkheden heeft als een Sim Lab EVO of een TREQ one. Dat komt omdat de TR1 schuine staanders heeft. Dus als je in de toekomst een mouse tray of iets dergelijks wilt dan ben je snel genoodzaakt om een side mount erbij aan te schaffen http://sim-lab.eu/shop/product/gt2-tr1-side-mount-450 Daarnaast is de TR1 smaller dan de standaard rigs waardoor je minder accessoires hebt, waaronder ook geen mogelijkheid om een pedal slider te monteren, eigenlijk wel een must have mijn inziens als je ook jouw zoontje er gebruik van wil laten maken.

Is dit verder voor je geen probleem, dan is de TR1 echt een hele mooie rig. Zelf heb ik de TR1 nu ook al een tijd met veel plezier in gebruik maar als ik dit achteraf had geweten dan was ik voor de Sim Lab EVO of TREQ One gegaan.
100% mee eens. Op de lange termijn is de SimLab of Treq met profielen denk ik de betere keuze. Dat i.c.m. een stoel met slider en pedalslider zorgt ervoor dat jijzelf en je zoon prima kunnen gamen.

Bij mijzelf merk ik dat mijn zoon het simracen toch niet zo heel leuk vind. Die speelt liever shooters etc en zit achter het bureau. De rig is ondertussen mijn domein geworden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JJH82
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10-09 07:42
Bedankt voor de reacties en advies.
Ik zal dan toch voor de Sim-Lab gaan en zo te horen kies ik dan ook het beste voor de GT1 Evo, alhoewel ik me afvraag in hoeverre ik ga uitbreiden. Ben meer een casual gamer vooralsnog.

Pedal sliders had ik nog niet eens over nagedacht maar is natuurlijk ook heel logisch voor het aanpassen aan korte beentjes.
Tot nu toe zit mijn zoontje bijne elke dag wel even achter het stuurtje aan het bureau dus ik denk dat de sim ook regelmatig door hem gebruikt zal worden. Dan moet het wel simpel aan te passen zijn aan onze instellingen.

Ik denk dat het dan een Sim-Lab GT1 Evo wordt met seat slider, pedal slider en Sparco R100.

Had ik nou toch die koeltas maar gekocht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beempje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-07 17:12
JJH82 schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 10:42:
Bedankt voor de reacties en advies.
Ik zal dan toch voor de Sim-Lab gaan en zo te horen kies ik dan ook het beste voor de GT1 Evo, alhoewel ik me afvraag in hoeverre ik ga uitbreiden. Ben meer een casual gamer vooralsnog.

Pedal sliders had ik nog niet eens over nagedacht maar is natuurlijk ook heel logisch voor het aanpassen aan korte beentjes.
Tot nu toe zit mijn zoontje bijne elke dag wel even achter het stuurtje aan het bureau dus ik denk dat de sim ook regelmatig door hem gebruikt zal worden. Dan moet het wel simpel aan te passen zijn aan onze instellingen.

Ik denk dat het dan een Sim-Lab GT1 Evo wordt met seat slider, pedal slider en Sparco R100.
Zoals R2D2 ook al zei, kan de hoogte van je stuurtje dan nog steeds een issue zijn. Die is lastiger te verstellen. Maar voor een kind zal die al gauw te hoog zijn, waardoor sturen lastig kan zijn en wellicht een deel van het scherm niet goed zichtbaar is. Dus ik zou de optie van wheelstand + G29 specifiek voor je zoontje ook zeker overwegen.

Edit: aan de andere kant, een stoelverhogertje uit de auto kan ook werken :D

[ Voor 3% gewijzigd door Beempje op 17-08-2022 11:11 ]

Pagina: 1 ... 7 ... 19 Laatste