Rigs, cockpits en wheelstands

Pagina: 1 ... 5 ... 19 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ronaldinho
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-04 00:27
Mijn bestelling van een Treq One en casterwheels dateert van 15 januari en kreeg mijn bestelling 3,5 week later. Dus geduld hebben is key.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ColeJ
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 13:31
Net een mailtje gehad van Treq: het gaat morgen op de post *O*

Nu nog wachten op de Fanatec CSL DD…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:12
Eerste en meteen allerlaatste maal iets besteld daar (besteld i.c.m. seat slider, die van LCD vond ik echt slecht dus probeer nu een Sparco). Nog steeds niet binnen. De prijs is nu ook 8.95 daar. Benieuwd of er deze week een "sorry prijs is verhoogd" bericht komt. Nul communicatie verder.
Al met al zeer teleurstellend dus hierna weer gewoon bij de reguliere zaken bestellen dan maar.

[ Voor 7% gewijzigd door Brad Pitt op 28-02-2022 10:38 ]

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Formula one
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 07-02 18:11
Ik ben op zoek naar een Sim rig mijn budget is ongeveer €500 (iets flex neem ik voor lief) de stuur die ik hier op wil plaatsen is de Fanatec gran turismo dd.

Ik heb deze Sim rigs gevonden:
https://simracewebshop.co...racing-simulator/?lang=nl

https://nextlevelracing.c...and-gt-simulator-cockpit/

Mijn voorkeur gaat uit naar de next level racing omdat die verplaats baar is hebben jullie nog aanbevelingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeeDzi
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:53
Formula one schreef op maandag 28 februari 2022 @ 20:31:
Ik ben op zoek naar een Sim rig mijn budget is ongeveer €500 (iets flex neem ik voor lief) de stuur die ik hier op wil plaatsen is de Fanatec gran turismo dd.

Ik heb deze Sim rigs gevonden:
https://simracewebshop.co...racing-simulator/?lang=nl

https://nextlevelracing.c...and-gt-simulator-cockpit/

Mijn voorkeur gaat uit naar de next level racing omdat die verplaats baar is hebben jullie nog aanbevelingen?
gaat het om verplaatsbaarheid of om de mogelijkheid om hem op te ruimen. ik denk dat de meesten hier met mij vinden dat qua stevigheid er maar weinig boven aluframe rigs gaat, en met wieltjes kun je die verplaatsen, maar makkelijk opruimen is wat anders.

maar anders zou ik voor de FGT gaan, die heeft wat meer instelmogelijkheden en vind ik persoonlijk er steviger uit zien dan die UGX. Bij de UGX heb je nog steeds een redelijk groot frame, en volgens mij kun je die FGT redelijk in elkaar schuiven (al is dat best veel werk om elke keer te doen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Formula one
WeeDzi schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 15:37:
[...]

gaat het om verplaatsbaarheid of om de mogelijkheid om hem op te ruimen. ik denk dat de meesten hier met mij vinden dat qua stevigheid er maar weinig boven aluframe rigs gaat, en met wieltjes kun je die verplaatsen, maar makkelijk opruimen is wat anders.

maar anders zou ik voor de FGT gaan, die heeft wat meer instelmogelijkheden en vind ik persoonlijk er steviger uit zien dan die UGX. Bij de UGX heb je nog steeds een redelijk groot frame, en volgens mij kun je die FGT redelijk in elkaar schuiven (al is dat best veel werk om elke keer te doen).
Gaat vooral om verplaatsbaarheid de rig hoeft niet in elkaar te schuiven. Zijn er aluminium rigs die in de buurt van mijn budget zijn die goed zijn?
Ik had de gt omega prime gezien alleen die is niet meer op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:08
Formula one schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 18:23:
[...]

Gaat vooral om verplaatsbaarheid de rig hoeft niet in elkaar te schuiven. Zijn er aluminium rigs die in de buurt van mijn budget zijn die goed zijn?
Ik denk dan direct richting een Sim-Lab GT1 EVO met een setje caster wheels. Komt alleen nog wel een stoel bij, maar dat zal voor de meeste rigs gelden

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcoM
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-09 21:49
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jpSL0GxH16vKAlfPMdWuE9rXDx8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jv0hGniZ3GSq33PXVVD8DeTF.jpg?f=fotoalbum_large

Van een LG ultrawide naar samsung super ultrawide. Ams2 speelt er heerlijk mee.

De ultrawide is thuiswerk plek geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:47
Afgelopen ben ik het simmen gaan oppakken na vele jaren. Begonnen met een Thrustmaster t300 rs gt wheel en t3pa pendalen. Ik merk alleen nu al dat ik na een uur gamen al last van mijn kont krijg. Oftewel, er moet echt een Rig komen. Budget is ongeveer 500 euro.

Ik heb op aanraden van iemand op discord heb ik al een Steel autostoel gekocht. Mijn ultrawide 34 inch monitor staat op een elektrisch verstelbaar bureau. Dat werkt eigenlijk dikke prima. Ik zoek voor nu dan ook een Rig waar ik de autostoel op kan monteren + wheel en pendalen.

Grootste uitdaging is mijn lengte van 2m03 en mijn gewicht is ook rond de 125 kilo.

Ik vind het maar lastig om een keuze te maken tussen het gros van de instap rigs. Vooral de stoel moet serieus naar achteren kunnen. Ik vind het lastig inschatten welke Rig ik dan het beste kan hebben. Mijn leaseauto kies ik ook op basis van de overgebleven beenruimte. Instap rigs die zat te bekijken waren de Treq one, SimXPro® X80, Simlab GT1 evo.

Heeft iemand een advies of zelfs ervaring met lange mensen en een instap Rig?

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeeDzi
Formula one schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 18:23:
[...]

Rig bij aluxprofiel kost 350 euro bijv daar komen nog verzendkosten bij en kun je de wieltjes gelijk bij bestellen. Daar zou je een goedkopere stoel op kunnen zetten. Die stoeltjes die op die rig zetten waar naar gelinkt werden zijn ook niet zo speciaal en zullen ook ongeveer op 150 euro uit komen schat ik zo. En anders kan een 2e hands auto stoel ook. Ik heb er zelf een stoel van Scheel op, die zat me veel lekkerder dan de kuipstoel die ik er eerst op had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Topicstarter
GAEvakYD schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 14:34:
Afgelopen ben ik het simmen gaan oppakken na vele jaren. Begonnen met een Thrustmaster t300 rs gt wheel en t3pa pendalen. Ik merk alleen nu al dat ik na een uur gamen al last van mijn kont krijg. Oftewel, er moet echt een Rig komen. Budget is ongeveer 500 euro.

Ik heb op aanraden van iemand op discord heb ik al een Steel autostoel gekocht. Mijn ultrawide 34 inch monitor staat op een elektrisch verstelbaar bureau. Dat werkt eigenlijk dikke prima. Ik zoek voor nu dan ook een Rig waar ik de autostoel op kan monteren + wheel en pendalen.

Grootste uitdaging is mijn lengte van 2m03 en mijn gewicht is ook rond de 125 kilo.

Ik vind het maar lastig om een keuze te maken tussen het gros van de instap rigs. Vooral de stoel moet serieus naar achteren kunnen. Ik vind het lastig inschatten welke Rig ik dan het beste kan hebben. Mijn leaseauto kies ik ook op basis van de overgebleven beenruimte. Instap rigs die zat te bekijken waren de Treq one, SimXPro® X80, Simlab GT1 evo.

Dan zou ik Sim-Lab of Treq eens mailen wat er mogelijk is bij de instap rigs. Wellicht kunnen ze een verlengde versie leveren?

Of je zou bij een vriendelijke Tweaker met een dergelijke (standaard maat) rig eens kunnen passen en meten, zodat je weet wat je nodig hebt? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kosz
  • Laatst online: 14-09 15:48
GAEvakYD schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 14:34:

Ik heb een Treq One met een LCD Seat
Seat sliders in de achterste stand afstand zitvlak tot mijn pedalen 110cm
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Tb4yQeAUWFc233lpc3koSg_DnNw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cmiAAUgdE2ao0V91CvzRRFG3.jpg?f=fotoalbum_large
Pedalplate kan ook nog 15cm naar achteren
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E8aCpOl3HlrGvBETylClbb_MMdk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/90ym9RxRTopuIS0HX9mFaO0N.jpg?f=fotoalbum_large
Je kan ook de pendalen nog verder naar achteren monteren
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8z6_0zfrc6xZa9qHF_k71ujHZ8o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pBNla1ZFbuGcLM63PG5ZSJaA.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:31
Ik heb juist dat ik het stuurdeel sinds de CSL DD steeds verder naar achteren moet zetten. :X

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
  • Laatst online: 20:47
dawg schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 15:06:
[...]

Dan zou ik Sim-Lab of Treq eens mailen wat er mogelijk is bij de instap rigs. Wellicht kunnen ze een verlengde versie leveren?

Of je zou bij een vriendelijke Tweaker met een dergelijke (standaard maat) rig eens kunnen passen en meten, zodat je weet wat je nodig hebt? :)
Ik heb inderdaad twee van de bedrijven gemaild en gevraagd om advies.
kosz schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 15:18:
[...]

Ik heb een Treq One met een LCD Seat
Seat sliders in de achterste stand afstand zitvlak tot mijn pedalen 110cm
[Afbeelding]
Pedalplate kan ook nog 15cm naar achteren
[Afbeelding]
Je kan ook de pendalen nog verder naar achteren monteren
[Afbeelding]
Dat is nuttige info. Dank voor het meedenken. Bij de stoel zitten ook de slippers meegeleverd. Nu even kijken hoe ik de sliders makkelijk kan monteren op een rig. Er gaat een wereld voor mij open aan informatie en opties. >:)

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Formula one
WeeDzi schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 15:04:
[...]

Rig bij aluxprofiel kost 350 euro bijv daar komen nog verzendkosten bij en kun je de wieltjes gelijk bij bestellen. Daar zou je een goedkopere stoel op kunnen zetten. Die stoeltjes die op die rig zetten waar naar gelinkt werden zijn ook niet zo speciaal en zullen ook ongeveer op 150 euro uit komen schat ik zo. En anders kan een 2e hands auto stoel ook. Ik heb er zelf een stoel van Scheel op, die zat me veel lekkerder dan de kuipstoel die ik er eerst op had.
Ben ik daar nog bevestigings onderdelen voor nodig als ik er een stoel op wil plaatsen zo ja welke?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 12:39

DaWaN

'r you wicked ??

Gisteren mijn sim-rig opgebouwd van Aluxprofiel.
Kwaliteit is prima, super stevig.
Jammergenoeg was aluxprofiel behoorlijk wat montage materiaal vergeten, waardoor ik nog een beetje moest puzzelen en in diverse boutenbakjes moest graaien thuis.
Uiteindelijk wel gelukt om het in elkaar te krijgen.

Stoel is van een Suzuki Swift uit 2008, gekocht bij de lokale sloop voor 30 euro.

Stuur is een GT DD Pro met Load cell upgrade. Heb ook mijn Thrustmaster TH8RS shifter nog van mijn oude setup (T500 RS).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YN__x5C9K-fGx_LNChzbOZRAcRY=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mUVo96s28Fg9kinFcfdsCld9.jpg?f=fotoalbum_medium
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ImzAOEqxyyQprBIXe1dW2JPMytU=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ScNSQ06yt0MUqdS8BrCb5JaE.jpg?f=fotoalbum_medium

Volgende stap is nieuw bureau, monitor en monitorarm zodat ik het scherm wat dichter bij mijn stuur kan krijgen. Breder bureau zodat ik er ook nog naast kan gaan zitten voor andere games/werk.

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19:01
DaWaN schreef op zondag 6 maart 2022 @ 14:33:
Jammergenoeg was aluxprofiel behoorlijk wat montage materiaal vergeten, waardoor ik nog een beetje moest puzzelen en in diverse boutenbakjes moest graaien thuis.
Wordt hopelijk wel nageleverd? Dit is bij iig SimLab wel anders, daar krijg je een slecht gevoel omdat je bang bent dat je de helft vergeten bent vast te maken omdat er zoveel extra's wordt meegeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 12:39

DaWaN

'r you wicked ??

Card Nox schreef op zondag 6 maart 2022 @ 15:07:
[...]
Wordt hopelijk wel nageleverd? Dit is bij iig SimLab wel anders, daar krijg je een slecht gevoel omdat je bang bent dat je de helft vergeten bent vast te maken omdat er zoveel extra's wordt meegeleverd.
Ze hebben tot nu toe niet gereageerd, ik kijk wel even of ze morgen reageren. Ze zijn ook de afdekkapjes van de profielen vergeten en daar heb ik mijn teen al aan opengehaald. Dus zolang ik die niet heb blijf ik ze lastigvallen :+

Maargoed, wel blij met de rig hoor. Zit nul beweging in. Ook supersnel geleverd. Ik denk dat het voor sommige mogelijk nog lastig gaat worden een rig te krijgen dit jaar.

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WeeDzi
Formula one schreef op zondag 6 maart 2022 @ 13:01:
[...]

Ben ik daar nog bevestigings onderdelen voor nodig als ik er een stoel op wil plaatsen zo ja welke?
hangt een beetje van je stoel af, meeste autostoelen kun je vaak zo monteren en hebben vaak hun eigen slider. Kuipstoelen moet je vaak platen bestellen die je aan de zijkant van de stoel bevestigd. Kosten vaak iets rond de 30 a 40 euro, en een slider als je de stoel wil verplaatsen (Wat handig is maar geen must)rond de 40. Maar bijv bij mijn kuipstoel waren ze mee geleverd, en zo verkoop ik em ook weer. Dus het is behoorlijk afhankelijk van wat je zoal wil. Zie de post hierboven met een stoel van 30 euro, zo veel hoeft het niet te kosten.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ColeJ
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 13:31
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wQo7cqx9mrZwdzKW9ZnbQeiH6ao=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4j5kIlOvckP5s0sA5YC8mNYY.jpg?f=fotoalbum_large

Na twee avonden plus de halve zondag stond het eindelijk allemaal in elkaar! Treq one:) Nu nog op zoek naar de juiste afstanden etc.

Nu alleen nog wachten op de CSL DD. Deze staat op 27 april volgens Fanatec…

[ Voor 3% gewijzigd door ColeJ op 06-03-2022 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:08
Hmm, klopt het dat de CSL DD niet compatibel is met PlayStation, enkel met Xbox. Maar de GT DD Pro Wheelbase is wel compatible met zowel PlayStation als Xbox (wanneer je er een Xbox-ready wheel op zet)

[ Voor 75% gewijzigd door Rivanov op 06-03-2022 22:41 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kosz
ColeJ schreef op zondag 6 maart 2022 @ 21:17:
[Afbeelding]

Mijn bestelling stond ook op 27 April maar was binnen 1,5 week binnen dus misschien heb je ook wel geluk.
Mooie setup overigens, ik zit er nagenoeg het zelfde bij. Alles afstellen is wel een klusje he ?
Ik kom net niet lekker uit met de universal monitor mount met de monitor bevestigingsplaat naar beneden met de csl dd en een LG 34GN850-B. (de powerknop/bediening zit ook nog een onderop in het midden...) goed excuus om te upgraden naar een 49" 8)
En "even" de plaat omdraaien naar boven en de mount laten zakken doe ik ook niet meer zonder een extra paar handjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:12
Rivanov schreef op zondag 6 maart 2022 @ 22:35:
Hmm, klopt het dat de CSL DD niet compatibel is met PlayStation, enkel met Xbox. Maar de GT DD Pro Wheelbase is wel compatible met zowel PlayStation als Xbox (wanneer je er een Xbox-ready wheel op zet)
Yes. Je kan ook een Drivehub adapter gebruiken maar zelf geen ervaring mee.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaRaDoX4
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 04-08 14:32

PaRaDoX4

Beverage Dissemination Officer

Brad Pitt schreef op maandag 7 maart 2022 @ 07:32:
[...]

Drivehub doet wat het moet doen. Weinig slechte ervaring mee.

Vrij lang met een t300 op die manier met wat maten F1 gespeeld omdat die natuurlijk nog geen cross-play bevat.

Enige wat ik merkte is dat in de nieuwe forza horizon 5 die een klein beetje FF lag heeft. Merkbaar bij offroad racen. Maar ook alleen in die game.

Ook al vrij lang geen updates meer voor geweest geloof ik en de site/forum ziet er maar wat uitgestorven uit.

Het is goedkoper dan een nieuw stuur en werkt prima maar als je de keuze hebt (lees: als je nog moet aanschaffen) zou ik voor een compatible base en wheel gaan.

als je m wel wilt aanschaffen: op ali is deze verkrijgbaar. Letterlijk hetzelfde maar meestal 3 tientjes goedkoper

[ Voor 14% gewijzigd door PaRaDoX4 op 07-03-2022 07:42 ]

Your mission is not to accept the mission. Do you accept? | Steam: -SlipperyPickle- | Stadia: SlipperyPickle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Laatst online: 17:08
Brad Pitt schreef op maandag 7 maart 2022 @ 07:32:
[...]

Klopt. Drivehub ken ik en was ook lang van plan deze aan te schaffen i.c.m. bijvoorbeeld de Thrustmaster T300 RS GT.

Maar ik wil toch liever een dedicated oplossing en daarom zie ik de Fanatec DD wel zitten. Dan kan ik mooi met een apart stuur de compatibiliteit vergroten.

En als ik dan naar de CSL DD kijk en wat die kan kost, dan kan ik net zo goed de Fanatec DD Pro kopen zodat ik niet hoef te "hannesen" met een Drivehub.

[ Voor 14% gewijzigd door Rivanov op 07-03-2022 08:26 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PEBRU88
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 20-08 13:26

PEBRU88

PC Load Letter?!

[Afbeelding]

Na twee avonden plus de halve zondag stond het eindelijk allemaal in elkaar! Treq one:) Nu nog op zoek naar de juiste afstanden etc.

Hoe bevalt de Treq One?
Van mij is nog in bestelling, alleen wacht er al een maand op :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
[Afbeelding]

En als de CSL DD komt, kan alles overhoop, want dat is totaal anders qua afstanden dan bv een G29.

Ik moest mijn wheelbase aanmerkelijk naar achteren schuiven en eigenlijk zit het stuur nog te dichtbij. Zit nu te dubben over de CSL-mounts van SimLab (toch niet op voorraad, dus kan nog even denken), maar dan kan ik er geen scherm eer achter hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Wing-
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 12-05 15:11
Vandaag ook de GT DD Pro binnen gekregen. Gisteren begonnen om de NLR F-GT Elite in elkaar te zetten. Alles is mooi afgewerkt, alleen de QC zat te slapen want er zat 1 onderdeel dubbel in en een ander onderdeel ontbrak. Gelukkig de verkoper kunnen overtuigen deze om te ruilen. Vanavond na de CL wedstrijd alles afstellen/installeren en kijken of alles naar behoren werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:50
Ik heb een Sim-Lab GT-1 Evo (oud model, iets smaller dan de moderne) en ik ben ooit overgestapt van flight- naar racesimulators omdat ik de tijd en energie niet meer had om me echt te verdiepen in DCS modules. Kleine kinderen enzo.

Nu zijn de kinderen ietsje ouder en zeker nu de oorlog in Oekraine gaande is, kriebelt het weer om te vliegen en USSR materiaal kapot te schieten. Misschien een wat lugubere motivatie, maar het zij zo.

Nu zoek ik een manier om mijn Warthog HOTAS te monteren op de rig. Daarbij zie ik twee problemen.
1. Hoe monteer ik de throttle zodanig dat ik nog in kan stappen? Het liefst zou ik iets vinden waarbij ik deze kan wegdraaien of schuiven en vastklikken/klemmen zodra ik zit. Iets dat niet te veel moeite kost en goed vast zit. De stick kan ik aan de kant waar ik niet instap wel kwijt.
2. Iets waarmee ik mijn pedaldeck kan wegklappen zodat ik de rudderpedals kan plaatsen.

Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henkdejong
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16:37
SlaadjeBla schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 12:00:
Ik heb een Sim-Lab GT-1 Evo (oud model, iets smaller dan de moderne) en ik ben ooit overgestapt van flight- naar racesimulators omdat ik de tijd en energie niet meer had om me echt te verdiepen in DCS modules. Kleine kinderen enzo.

Nu zijn de kinderen ietsje ouder en zeker nu de oorlog in Oekraine gaande is, kriebelt het weer om te vliegen en USSR materiaal kapot te schieten. Misschien een wat lugubere motivatie, maar het zij zo.

Nu zoek ik een manier om mijn Warthog HOTAS te monteren op de rig. Daarbij zie ik twee problemen.
1. Hoe monteer ik de throttle zodanig dat ik nog in kan stappen? Het liefst zou ik iets vinden waarbij ik deze kan wegdraaien of schuiven en vastklikken/klemmen zodra ik zit. Iets dat niet te veel moeite kost en goed vast zit. De stick kan ik aan de kant waar ik niet instap wel kwijt.
2. Iets waarmee ik mijn pedaldeck kan wegklappen zodat ik de rudderpedals kan plaatsen.

Iemand hier ervaring mee?
Wel ervaring met het mounten hiervan maar iets om makkelijk uit te stappen nog niet echt kunnen realiseren. Kijk eens op monster.tech, zij hebben hier wel wat voor en misschien kun je wat met hun ideeën. Ik heb bij hen bijvoorbeeld voor mijn HOTAS van die platen besteld om deze gecombineerd met een paar alu profielen te bevestigen aan de rig. Daarnaast wel eens gekeken naar bijvoorbeeld profiel geleiders/glijders zoals deze te vinden zijn bij bijv. aluxprofiel en bijvoorbeeld gebruik van klemhendels maar zoals ik al zei nog niet echt de combi/juiste manier van bevestigen kunnen bedenken...

Als je nog geen rudder hebt of wilt dan kun je ook met software je pedalen gebruiken als rudder (nadelen: ze zijn niet aan elkaar verbonden uiteraard en je hebt geen toe breaks). Dit is wat ik doe in ieder geval, "differential braking" is natuurlijk niet mogelijk hiermee of je moet meerdere knoppen voor het remmen gebruiken.

[ Voor 17% gewijzigd door henkdejong op 18-03-2022 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Varceurs
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 09-09 15:52
Onlangs een dd 8nm met een csl loadcell gekocht. Wat voor simrig zou hierbij passen?
Het doel is om een oplossing te vinden die vrijwel geen flex vertoond en comfartabel is voor langere sessies. Ik weet niet of het realistisch is maar een budget van onder de 500 euro zou fijn zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Varceurs op 24-03-2022 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiemenC
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 13-09 09:47

TiemenC

iRacing

Varceurs schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 22:08:
Onlangs een dd 8nm met een csl loadcell gekocht. Wat voor simrig zou hierbij passen?
Het doel is om een oplossing te vinden die vrijwel geen flex vertoond en comfartabel is voor langere sessies. Ik weet niet of het realistisch is maar een budget van onder de 500 euro zou fijn zijn.
Wellicht de Next Level F-GT?

YouTube: Next Level Racing F-GT Cockpit on F1 2018 using OSW DD Wheel & Heusi...

Meer info op hun site.

Edit: ik heb er zelf geen ervaring mee en de stoel lijkt me op het oog wat minder comfortabel dan een kuipstoel.

[ Voor 7% gewijzigd door TiemenC op 24-03-2022 22:49 ]

Youtube | Twitch | Broadcaster @ KNAF Digital (iRacing)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannekoek
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 12-09 12:56
Goedemorgen,

Ik heb een vraag aan de racers die met ultrawidecurve rijden. Ik kan via werk waarschijnlijk een 49" beuker aanschaffen, zijn er lieden hier die daarmee racen en goede ervaringen hebben? Of is dat echt te groot en te dichtbij?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kosz
Te groot bestaat niet :P en als je m te groot vind wil ik m wel ruilen voor mijn 34 :)
Ik heb een 49 ook op mijn verlanglijstje staan, mooie sweetspot tussen triples en 1 scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sporedd
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14-09 23:21
Ik heb zelf de Next Level F-GT.

Zit nog wel iets flex in, stoel is in principe prima.

Vind het zelf een mooie compromis!

Don't trust an atom, they make up everything.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
@Mystikal showed in Het grote 'show je race-rig' topic een next lvl rig met een CSL DD erop. Die kan je er vast meer over vertellen! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:04

Mystikal

It never hurts to help!

Ik ben inderdaad erg tevreden met mijn Next Level rig. 2e hands gekocht (2 maanden geleden) en erg tevreden mee. 2e hands was ik 700,- kwijt inclusief de stoel welke ook echt top is!

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Varceurs
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 09-09 15:52
Haha lijkt er op dat die Next Level best populair is. @Sporedd Heb jij die strengtening kit op jouw rig zitten? Die kit zou blijkbaar goed helpen met de flex in de pedal plate en de plaat waar het stuur op komt. @Mystikal Inderdaad een mooie rig! Wel iets duurder, maar die stoel ziet er wel lekker comfortabel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sporedd
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14-09 23:21
Nee die heb ik er niet op zitten, misschien eens in duiken.

Pedal plate heb ik zelf al iets voor gemaakt.

Don't trust an atom, they make up everything.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiezZ_BE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 14:39
Varceurs schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 20:25:
Haha lijkt er op dat die Next Level best populair is. @Sporedd Heb jij die strengtening kit op jouw rig zitten? Die kit zou blijkbaar goed helpen met de flex in de pedal plate en de plaat waar het stuur op komt. @Mystikal Inderdaad een mooie rig! Wel iets duurder, maar die stoel ziet er wel lekker comfortabel uit.
Nice, wist niet dat die bestond. Next level maar eens contacteren, want los vind ik die kit niet op de site.

Heb nog een oude rig van ze, deze is in frame een mengeling GTTRACK en de F-GT lite. Pedal plate bevestiging is zoals de F-GT maar zonder de kit. Deze geeft zeer veel flex (sinds gebruik van loadcell), welke ik grotendeels heb opgelost met een blok hout.

https://www.techpowerup.com/review/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Topicstarter
@Ircghost heb je je rig inmiddels al klaar? Pics? ;)

Ik heb de mijne nogal verbouwd en moet mijn vliegspullen er weer opmonteren. Zoals ik het voorheen had gaat niet meer lukken dus ik heb wat creatieve inspiratie nodig.

Wellicht dat ik overstap op een andere gimbal, een welke verlenging ondersteunt.
Ideeën iemand? :)

Ik zal later deze post even updaten met een overzichtsfoto, ben nu niet in de gelegenheid.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:25

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

De rig is in theorie klaar en wordt ook actief gebruikt voor het vliegen en racen! @dawg, ik ben alleen ontevreden over de arm van de joystick en ga toch naar een center build voor de joystick. Moet dat alleen nog even uitdenken :).

Zit een extreem comfortabele BMW stoel op, die ook nog eens onder een mooie hoek kan.

Als ik ga vliegen zet ik de stoel in de achterste stand zodat ik zoveel mogelijk ruimte heb voor mijn benen. Ik had liever nog iets meer ruimte willen hebben voor mijn benen, maar dat lukt helaas niet met deze dimensies. T.o.v. de foto's staan de pedalen ondertussen nog zo'n 15cm extra naar voren (en kan de stoel nog zo'n 5cm extra naar achteren).

Overal 7.5/10 tevreden over het vliegen so far :P. Maar als ik de joystick naar een center mount verander zou het al veel beter moeten zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I3g5dV_oWREXucvi4VWjyUfjR8w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5cSuqfW540ylHIm0L8KeEur9.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gZePVCaMh5cpVWYJTw7aRww90uY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/54M1FxrglDZrMbYDqdzuwqud.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 17% gewijzigd door Ircghost op 23-04-2022 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17:34

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Ircghost schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 21:02:
De rig is in theorie klaar en wordt ook actief gebruikt voor het vliegen en racen! @dawg, ik ben alleen ontevreden over de arm van de joystick en ga toch naar een center build voor de joystick. Moet dat alleen nog even uitdenken :).

Zit een extreem comfortabele BMW stoel op, die ook nog eens onder een mooie hoek kan.

Als ik ga vliegen zet ik de stoel in de achterste stand zodat ik zoveel mogelijk ruimte heb voor mijn benen. Ik had liever nog iets meer ruimte willen hebben voor mijn benen, maar dat lukt helaas niet met deze dimensies. T.o.v. de foto's staan de pedalen ondertussen nog zo'n 15cm extra naar voren (en kan de stoel nog zo'n 5cm extra naar achteren).

Overal 7.5/10 tevreden over het vliegen so far :P. Maar als ik de joystick naar een center mount verander zou het al veel beter moeten zijn.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Is een extra pedal slider misschien nog een optie voor je om meer ruimte te creëren?

https://www.treq-sim.com/product/pedal-slider/

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Bedankt voor het linken! Op de foto lijkt het krapper dan het nu is, ik heb dus 20cm meer ruimte dan je daar al ziet. En ik kan nog vrij makkelijk de stoel nog iets anders naar achteren plaatsen (op het frame) voor nog iets meer ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Topicstarter
@Ircghost zo ongeveer had ik het voorheen ook (zie hier), maar zoals beloofd hier een nieuwe pic. Geen hoogstandje maar alle aanpassingen zijn voldoende zichtbaar. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RYnuZ_NH-Nn3EInqEp-qw6IRAks=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7SGfY7KsxNMR0rTpqixU3Yvi.jpg?f=fotoalbum_large

Zoals te zien is kan ik de flightcontrols niet meer monteren zoals ik voorheen gedaan heb. De throttle gaat wel, maar de flightstick niet meer. Ik zit dan ook te denken om mijn VPC WarBRD te vervangen door de VPC MongoosT-50CM2 met een verlenging, en dan in het midden voor de stoel monteren, mits de stoel dan niet in de weg zit. Echter moet ik nog iets verzinnen waardoor de stick niet in de weg zit tijdens racen. Misschien dat elke keer de verlenging+stick demonteren een idee is, maar de reden waarom ik destijds überhaupt met een alu rig begonnen ben was omdat ik het beu was om telkens iets te pakken, te verzetten, eraf te halen of erop te schroeven. :P

Of toch maar weer sidemounten maar hoe dan, gezien daar nu een handbrake zit die er moet blijven zitten. Beiden mogen elkaar uiteraard ook niet in de weg zitten. :+

Ik zoek dus wat inspiratie, creatieve ideeën omdat ik zelf niet zo creatief ben in dit soort dingen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daan040
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 27-02 10:07
dawg schreef op zondag 24 april 2022 @ 17:45:
@Ircghost zo ongeveer had ik het voorheen ook (zie hier), maar zoals beloofd hier een nieuwe pic. Geen hoogstandje maar alle aanpassingen zijn voldoende zichtbaar. :)

[Afbeelding]

Zoals te zien is kan ik de flightcontrols niet meer monteren zoals ik voorheen gedaan heb. De throttle gaat wel, maar de flightstick niet meer. Ik zit dan ook te denken om mijn VPC WarBRD te vervangen door de VPC MongoosT-50CM2 met een verlenging, en dan in het midden voor de stoel monteren, mits de stoel dan niet in de weg zit. Echter moet ik nog iets verzinnen waardoor de stick niet in de weg zit tijdens racen. Misschien dat elke keer de verlenging+stick demonteren een idee is, maar de reden waarom ik destijds überhaupt met een alu rig begonnen ben was omdat ik het beu was om telkens iets te pakken, te verzetten, eraf te halen of erop te schroeven. :P

Of toch maar weer sidemounten maar hoe dan, gezien daar nu een handbrake zit die er moet blijven zitten. Beiden mogen elkaar uiteraard ook niet in de weg zitten. :+

Ik zoek dus wat inspiratie, creatieve ideeën omdat ik zelf niet zo creatief ben in dit soort dingen. :)
Zou je niet je handrem en flightstick op een plaat hout/metaal kunnen monteren met een paar verticale supports. Dat je dan de hele plaat op kan tillen en 180 graden kan draaien afhankelijk van welke je nodig hebt. Beetje een vaag concept dat ik in mijn hoofd heb maar ik zal het straks is proberen te tekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Topicstarter
daan040 schreef op donderdag 28 april 2022 @ 23:05:
[...]

Zou je niet je handrem en flightstick op een plaat hout/metaal kunnen monteren met een paar verticale supports. Dat je dan de hele plaat op kan tillen en 180 graden kan draaien afhankelijk van welke je nodig hebt. Beetje een vaag concept dat ik in mijn hoofd heb maar ik zal het straks is proberen te tekenen.
Bespaar je de moeite, ik heb inmiddels al een oplossing gevonden. Extra spullen ervoor zelfs al besteld, zal t.z.t. wel foto posten.

Toch bedankt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Zie het graag wat je bedacht hebt @dawg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinny
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23-08 12:56
pricewatch: Next Level Racing GT Lite Cockpit

Voor de geinteresseerde, die misschien niet direct een alu-rig kwijt kunnen, 150 euro ipv 200 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daan040
Heeft iemand hier ervaring met de GT1 Evo Cockpit van simlab?

Ik ben vooral de afweging aan het maken tussen dit pakket kopen ipv zelf aluminium bestellen. Volgensmij zitten de prijzen redelijk dicht bij elkaar als ik kijk naar mijn ruwe berekening. Ik heb al een stoel met slider en brackets dus dat zal geen probleem zijn.

Op het moment gebruik ik de gtomega art cockpit die tot nu toe goed heeft gewerkt. Ik merk echter dat er toch best veel flex in de pedalen en vooral de wheel mount zitten. Denken jullie dat het slimmer zou zijn om te proberen de art te verstevigen met wat extra buizen of gewoon voor de upgrade te gaan en de oude te verkopen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Topicstarter
daan040 schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 13:53:

Ik ben vooral de afweging aan het maken tussen dit pakket kopen ipv zelf aluminium bestellen. Volgensmij zitten de prijzen redelijk dicht bij elkaar als ik kijk naar mijn ruwe berekening. Ik heb al een stoel met slider en brackets dus dat zal geen probleem zijn.

Op het moment gebruik ik de gtomega art cockpit die tot nu toe goed heeft gewerkt. Ik merk echter dat er toch best veel flex in de pedalen en vooral de wheel mount zitten. Denken jullie dat het slimmer zou zijn om te proberen de art te verstevigen met wat extra buizen of gewoon voor de upgrade te gaan en de oude te verkopen?
Zie mijn post 5 posts hierboven, dat is een (lichtelijk aangepaste) GT1 Evo. :)

Ik denk dat de instap alu rigs van Sim-Lab of Treq een betere koop is tegenwoordig dan zelf spullen bestellen en ontwerpen, tenzij je heel specifieke eisen aan je rig hebt. Dan weet je zeker dat alles past en dat je alles erbij geleverd krijgt wat je nodig hebt.

En zoals je op mijn foto kunt zien kun je achteraf altijd alles nog aanpassen mocht dat nodig zijn omdat behoeften veranderd zijn. Dat wil namelijk nog weleens voorkomen. ;)

@Ircghost zal ik zeker doen! Aangezien bij mijn bestelling een tweetal alu bars zitten zal het ongeveer 15 werkdagen duren alvorens e.e.a. binnen is. Nog even geduld dus. Mijn idee heb ik in elk geval van deze video (timestamped), al ga ik het een klein beetje anders doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powerboat
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-09 22:13

Ik zou deze verkopen en p1-x kopen. Je kan wel aan zelfbouw doen, maar je bent dan niet veel goedkoper uit. Kan niet in je portemonnee kijken, maar tijd is ook geld en het ligt er maar aan hoeveel hobbie je aan zelfbouw hebt.

Ik wil liever die tijd besteden aan racen :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19:01
powerboat schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 16:40:
[...]Ik zou deze verkopen en p1-x kopen.
Waarom die boven de GT1 Evo?

@daan040, Ervaringen genoeg met de GT1 Evo, wellicht even zoekfunctie uittesten? Mijn advvies is alumrig kopen en deze verkopen gezien de prijzen van gebruikte hardware momenteel echt hoog zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sato
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 00:49

Een jaar geleden had ik het eens uitgerekend, een kant en klaar pakket is net zo duur en daarmee goedkoper. (Garantie, gratis nasturen van ontbrekend bevestigingsmateriaal)

Sommige leveranciers van de balken zijn goedkoper maar die balken zijn ook iets dunner. (Of dat uitmaakt? Geen idee)
Daarnaast zijn niet alle benodigde hoekstuklen altijd op voorraad.
Dan zijn er nog de stuur en pedaal platen, daar heeft bijvoorbeeld simlab behoorlijk wat tijd in gestoken. (Aanpasbare hoek)

Op papier lijkt het simpel, zij kopen balken en bevestigingsmateriaal en jij ook.
En hoewel zij een winstmarge hanteren, genieten ze ook van inkoop tegen lagere prijs door volume afname.
Per saldo is het net zo duur en ben je gewoon beter uit als je kant en klaar koopt.

Tenzij je iets heel specifieks wil zoals bijvoorbeeld 120x40mm balken, precies tussen de gt1 (80x40mm) en p1x (160x40mm) in.
Of iets wat zwaar aangepast is, zoals mijn uiteindelijke ontwerp waarbij het stoel gedeelte met een snelsluiting los te koppelen was, maar dat is er nooit van gekomen door allerlei omstandigheden en nu is er geen noodzaak meer voor gezien ik aanzienlijk meer ruimte tot mijn beschikking heb.

Sato Bricks op Rebrickable & Discord voor hulp met Stud.io

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powerboat
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-09 22:13
Card Nox schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 00:00:
[...]

Waarom die boven de GT1 Evo?

@daan040, Ervaringen genoeg met de GT1 Evo, wellicht even zoekfunctie uittesten? Mijn advvies is alumrig kopen en deze verkopen gezien de prijzen van gebruikte hardware momenteel echt hoog zijn.
Nevermind, las het verkeerd. Ik dacht dat hij deze al had. Heb zelf ook destijds voor deze keuze gestaan. Maar ben toen voor de p1-x gegaan, reden voor mij was destijds dat ik wellicht in de toekomst wil uitbreiden met een motionnplatform.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:46
Heb een tijdje Next Level Racing F-GT Lite.
Nu heb ik paar weken de fanatec DD pro 8nm erop.

Het lijkt wel of sindsdien de stoel wat instabiel is geworden.
Ik klap hem niet meer in zoals eerst. Meer mensen met deze ervaring?

Ben bang dat deze stoel te slap is voor een professionele set van Fanatec.
En moet eventueel kijken voor een vaste set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malle-piet
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 19:11
Ik zit een beetje te dubben, hopelijk kunnen jullie mij op de goede weg helpen. Ik heb nu een houten frame waar ik een G27 met Thrustmaster T LCM pedalen op gemonteerd heb met een goede autostoel. Op zich voldoet een G27 behoorlijk goed (soms wat lawaai op curbs) en de pedalen ook. Nu zat ik eerst te denken over een T300 stuur te kopen, maar zag ik een paar videos dat een Wheel stand meer effect zal geven op je rijden omdat een wheel stand star is bijv een Next Level Wheel stand DD, kun je helemaal naar wens instellen. Gaan jullie daarin mee dat het zinvoller is een wheel stand te kopen?

Alvast bedankt voor jullie input

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
De G27 is stone age vergeleken met bv een Fanatec. Daar is de meeste winst te pakken, zeker qua weggevoel, aangezien de G27 nauwelijks doorgeeft wat je auto doet en je sneller achterstevoren staat. Bij een DD krijg je net eerder door wat de auto aan het doen is, zodat je nog kan corrigeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beempje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-07 17:12
Señor Sjon schreef op maandag 2 mei 2022 @ 13:34:
De G27 is stone age vergeleken met bv een Fanatec. Daar is de meeste winst te pakken, zeker qua weggevoel, aangezien de G27 nauwelijks doorgeeft wat je auto doet en je sneller achterstevoren staat. Bij een DD krijg je net eerder door wat de auto aan het doen is, zodat je nog kan corrigeren.
Hoewel dit absoluut waar is (ben zelf recent van een G29 naar Fanatec DD gegaan), beantwoord het misschien niet helemaal Malle-pietje's vraag. Sowieso zijn de kosten van een Fanatec upgrade waarschijnlijk wat hoger dan wat voor nu zijn idee is.

Wat betreft die wheelstand, of dat uberhaupt verschil maakt hangt helemaal af van hoe stabiel je huidige houten frame is. Als dat alle kanten op beweegt dan is een meer solide oplossing natuurlijk een verbetering. Of je er sneller door gaat rijden weet ik niet, maar minder onbedoelde beweging in je setup is sowieso goed.

Puur voor beleving is een stuur/pedalen-upgrade een voor de hand liggende stap. Wat Sjon hierboven zegt is absoluut waar, betere feedback = beter kunnen reageren en anticiperen op wat je auto doet. En het voelt "echter". Al is ook daarbij maar de vraag of je er sneller van wordt. Leuker is het wel iig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Je wordt meestal stabieler en kan wat meer rijhulpjes uitzetten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malle-piet
Ik zou graag overstappen naar fanatec for sure, maar financieel is dat niet haalbaar, dan komt eerder de t300 kijken, ik heb verder geen ervaring met beltdrive sturen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Topicstarter
@Ircghost zoals beloofd, hier een foto van hoe ik nu de flightstick heb gemonteerd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YOhjzSdbECzdZy0hPDxE1drL12E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/krF9xUlnNSbym8hCBd6RnS5P.jpg?f=fotoalbum_large

Het alu plaatje waar de flightstick+base (VPC WarBRD) op gemonteerd zit is een 75/100 Vesa bracket van Sim-Lab.

De throttle zit gewoon weer op zijn oude plek, enige verschil is dat er nu een moueplate voor zit, voorheen gebruikte ik een trackbal maar daar kon ik niet goed aan wennen, vooral i.c.m. DCS.

De instap is nu wel wat lastiger, maar niet onoverkomelijk. Gewoon hoog erin stappen. :+
Voor de rest zit altijd alles afgedekt met stofhoezen zoals te zien is. :P

Nu komt de hel van álles m.b.t. virtueel vliegen weer opnieuw instellen. :(

[ Voor 3% gewijzigd door dawg op 05-05-2022 11:59 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Malle-piet
Ik heb maar een nieuwe T300 gekocht, het verschil met de G27 is enorm te noemen, wat je bij de G27 niet aan voelde komen vang je nu vroegtijdig op, wat een heerlijk rij ervaring. Natuurlijk zal een DD nog meer geven, maar voor casual gebruik voldoet de T300 voldoende.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daan040
Malle-piet schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 13:39:
Ik heb maar een nieuwe T300 gekocht, het verschil met de G27 is enorm te noemen, wat je bij de G27 niet aan voelde komen vang je nu vroegtijdig op, wat een heerlijk rij ervaring. Natuurlijk zal een DD nog meer geven, maar voor casual gebruik voldoet de T300 voldoende.
T300 is inderdaad een heerlijk stuurtje. Ik gebruik hem zelf ook. Ik zou wel op de dag dat de garantie is verlopen de ingebouwde fan vervangen. De t300 kampt nog wel is met koelproblemen. Ook kan het helpen om de ventilator in 100% modus te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

dawg schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 11:56:
@Ircghost zoals beloofd, hier een foto van hoe ik nu de flightstick heb gemonteerd.

[Afbeelding]

Het alu plaatje waar de flightstick+base (VPC WarBRD) op gemonteerd zit is een 75/100 Vesa bracket van Sim-Lab.

De throttle zit gewoon weer op zijn oude plek, enige verschil is dat er nu een moueplate voor zit, voorheen gebruikte ik een trackbal maar daar kon ik niet goed aan wennen, vooral i.c.m. DCS.

De instap is nu wel wat lastiger, maar niet onoverkomelijk. Gewoon hoog erin stappen. :+
Voor de rest zit altijd alles afgedekt met stofhoezen zoals te zien is. :P

Nu komt de hel van álles m.b.t. virtueel vliegen weer opnieuw instellen. :(
Nice, thanks voor de foto!

Uiteindelijk dus geen center mount? ;)

Kun je die joystick niet makkelijk er af schroeven dat je makkelijker instapt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Topicstarter
Ircghost schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 18:17:
[...]

Nice, thanks voor de foto!

Uiteindelijk dus geen center mount? ;)

Kun je die joystick niet makkelijk er af schroeven dat je makkelijker instapt?
Niet in het midden omdat ik meer race dan vlieg, dus keuze voor comfort. Op het instappen na dan. :P

Stick verwijderen kan maar het idee was en is pc aan, software starten, zitten, go! ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

dawg schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 21:32:
[...]

Niet in het midden omdat ik meer race dan vlieg, dus keuze voor comfort. Op het instappen na dan. :P

Stick verwijderen kan maar het idee was en is pc aan, software starten, zitten, go! ;)
Dan kan je ook niet meer in VR vliegen, want dat is nooit zitten en go +. Ik snap je punt, misschien ga ik het ook wel zo doen! Dan kan ik mijn huidige dingen versnijden voor de kortere stukjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malle-piet
daan040 schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 17:13:
[...]

T300 is inderdaad een heerlijk stuurtje. Ik gebruik hem zelf ook. Ik zou wel op de dag dat de garantie is verlopen de ingebouwde fan vervangen. De t300 kampt nog wel is met koelproblemen. Ook kan het helpen om de ventilator in 100% modus te zetten.
Ik heb de fan nu in de 100% modus staan just in case. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Laatst online: 20:24

Pierre

Van nature lui!

Malle-piet schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 10:30:
[...]

Ik heb de fan nu in de 100% modus staan just in case. ;)
Ik heb ook een T300 RS hoe zet je die fan op 100% modus? als ik vragen mag.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Malle-piet
Druk op ST en Mode, de LED knippert 2 maal de forced 100% modus in aan. Doe je dit nogmaals dan knippert de LED 1 maal en de modus staat weer op automatisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey168
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 02-06 23:51
Goedemorgen,

Ik heb nu een tijdje een rig met een single 27" monitor.
Tzt wil ik uitbreiden naar een tripple scherm setup.
Nu komt de vraag; zijn er brackets die het mogelijk maken om de buitenste twee schermen in te klappen zodat het niet te veel ruimte in beslag neemt bij niet in gebruik?

Het gehele frame is zo gebouwd dat het achter de deur op te bergen is.
Het gaat om een 40160 alu rig met 4080 als monitor mount.

Bij voorbaat dank voor het meedenken of de tips.

[ Voor 0% gewijzigd door Jeffrey168 op 10-05-2022 11:36 . Reden: typfout ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kroegtijger
Jeffrey168 schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 11:36:
Goedemorgen,

Ik heb nu een tijdje een rig met een single 27" monitor.
Tzt wil ik uitbreiden naar een tripple scherm setup.
Nu komt de vraag; zijn er brackets die het mogelijk maken om de buitenste twee schermen in te klappen zodat het niet te veel ruimte in beslag neemt bij niet in gebruik?

Het gehele frame is zo gebouwd dat het achter de deur op te bergen is.
Het gaat om een 40160 alu rig met 4080 als monitor mount.

Bij voorbaat dank voor het meedenken of de tips.
Inklapbaar maken kan wel, maar die kan je dan uiteraard alleen naar voren toe "dicht" klappen, en niet richting de stoel, tenzij je enorme gaten tussen de schermen open laat. Lijkt me niet praktisch eerlijk gezegd, maar je zou wel wat kunnen fabriceren. O.a. Sim-lab heeft wel wat onderdelen ertussen zitten waarmee je dit kan maken.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Himalaya
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:00
kroegtijger schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 12:12:
[...]

Inklapbaar maken kan wel, maar die kan je dan uiteraard alleen naar voren toe "dicht" klappen, en niet richting de stoel, tenzij je enorme gaten tussen de schermen open laat. Lijkt me niet praktisch eerlijk gezegd, maar je zou wel wat kunnen fabriceren. O.a. Sim-lab heeft wel wat onderdelen ertussen zitten waarmee je dit kan maken.
Dat is natuurlijk maar net afhankelijk van het draaipunt van je standaard en de wijze van ophangen van je monitoren. Ik heb mijn beide zij-monitoren tegen de zijkant van de centrale monitor zitten en zou ze gewoon naar de stoel weg kunnen draaien als de Sim-Lab stand dat zou toelaten (gleuven voor de moeren zijn te kort). Het draaipunt zit namelijk achter de monitor en de kier zou dan alleen maar groter worden, zou tot 90 graden wel lukken.

Maar het is wel afhankelijk van je standaard en de gebruikte monitoren (in mijn geval 32" curved) en zal wat tweaken worden. Heb er ook nog geen pasklare oplossing voor gezien. Zou ik ook wel wat vinden, met een mooi klik systeem zodat ze direct weer in de juiste positie staan.

de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
Himalaya schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 13:53:
[...]

Dat is natuurlijk maar net afhankelijk van het draaipunt van je standaard en de wijze van ophangen van je monitoren. Ik heb mijn beide zij-monitoren tegen de zijkant van de centrale monitor zitten en zou ze gewoon naar de stoel weg kunnen draaien als de Sim-Lab stand dat zou toelaten (gleuven voor de moeren zijn te kort). Het draaipunt zit namelijk achter de monitor en de kier zou dan alleen maar groter worden, zou tot 90 graden wel lukken.
Kan je eens een foto maken hoe dat zit? Ben wel benieuwd hoe dat opgelost is dan.
Maar het is wel afhankelijk van je standaard en de gebruikte monitoren (in mijn geval 32" curved) en zal wat tweaken worden. Heb er ook nog geen pasklare oplossing voor gezien. Zou ik ook wel wat vinden, met een mooi klik systeem zodat ze direct weer in de juiste positie staan.
Waar je ook naartoe gaat, het zal geen goedkope oplossing worden ben ik bang. Als ruimte een issue is, kan je dan niet misschien beter naar VR gaan?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey168
Himalaya schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 13:53:
[...]

Ik gebruik een 27" en wil twee van dezelfde type's ernaast hebben.
De horizontale 4080 heb ik langer gelaten waardoor ik eventueel nog kan schuiven mocht er een beugeltje zijn (idd voorkeur met een kliksysteem) dat de schermen naar binnen geklapt kunnen worden.

Maar als er nog niks voor te krijgen is ga ik zelf maar eens mn gedachten erover laten gaan en proberen wat te ontwerpen met ballspring enz.
kroegtijger schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 14:49:

Waar je ook naartoe gaat, het zal geen goedkope oplossing worden ben ik bang. Als ruimte een issue is, kan je dan niet misschien beter naar VR gaan?
Ruimte is niet direct het probleem, maar vind het gewoon fijn als het opgeruimt kan worden. Heb het gehele frame zo gebouwd dat het verrijdbaar is en langs de muur achter de deur geplaatst kan worden. Met rijden zet ik hem midden in de kamer zodat ik de ruimte heb. Tevens past ie ook nog door de deur en kan hij naar andere kamers gereden worden. (om het efficient te houden :) )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CrashOverDrive
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:37
Jeffrey168 schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 11:36:
XERO-PLAY scharnieren van Sim-lab voor je armen. (gaat wel alleen als je beeldschermhoek het toelaat dat de armen nog om je middelste scherm heen kunnen). Mochten je schermen toch in de weg zitten (tegen je center scherm aan duwen) dan kan ook nog de sim-lab Vario Vesa Adapter kit gebruiken. Daar hangt de monitor gewoon 'los' in. Stel-schroefjes goed afstellen en dan kan je je scherm gewoon eraf tillen en weer precies hetzelfde terughangen.

*edit*
Ik bedenkt me net ook nog dat die vesa adapters zo'n 1cm aan horizontale ruimte hebben (die je normaal met stelschoefjes regelt, een beetje zoals keukenkastjes), dus als je de klem op de arm volledig strak tegen je middenscherm weet uit te lijnen waardoor je eigenlijk niet hoeft te stellen, dan zou je ook nog een centimeter kunnen schuiven voor het inklappen. Scheelt lostrekken van je scherm

[ Voor 34% gewijzigd door CrashOverDrive op 16-05-2022 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey168
CrashOverDrive schreef op maandag 16 mei 2022 @ 16:53:
[...]

XERO-PLAY scharnieren van Sim-lab voor je armen. (gaat wel alleen als je beeldschermhoek het toelaat dat de armen nog om je middelste scherm heen kunnen). Mochten je schermen toch in de weg zitten (tegen je center scherm aan duwen) dan kan ook nog de sim-lab Vario Vesa Adapter kit gebruiken. Daar hangt de monitor gewoon 'los' in. Stel-schroefjes goed afstellen en dan kan je je scherm gewoon eraf tillen en weer precies hetzelfde terughangen.
Chill. Dankjewel voor de tip. Denk dat ik hiermee het gewenste resultaat kan behalen!👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 22-07 16:22
Vervolg van de discussies over Buttkickers / DIY oplossingen uit Darkangle in "VR Racing"

@SlaadjeBla Ik post mijn reactie in dit topic.

@Darkangle Als ik het goed begrijp is een Buttkicker dus meer een "slag" dan een trilling? Bij het schakelen verwacht ik eerder een echte korte harde "snok", "klap" of "slag" zoals het schakelen in een echte racewagen voelt, eerder dan een trilling (die je eerder bij kerbs hebt). Misschien moet je het gevoel ook configureren via SimHub.

In ieder geval, ik heb twee Dayton BST-2's besteld om wat mee te testen en te kijken of het mij bevalt :).

[ Voor 10% gewijzigd door Flying Hawkic op 09-06-2022 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
Flying Hawkic schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 15:11:
@SlaadjeBla Ik post mijn reactie in dit topic.

@Darkangle Als ik het goed begrijp is een Buttkicker dus meer een "slag" dan een trilling? Bij het schakelen verwacht ik eerder een echte korte harde "snok", "klap" of "slag" zoals het schakelen in een echte racewagen voelt, eerder dan een trilling (die je eerder bij kerbs hebt). Misschien moet je het gevoel ook configureren via SimHub.

In ieder geval, ik heb twee Dayton BST-2's besteld om wat mee te testen en te kijken of het mij bevalt :).
Snok, klap of slag is precies hoe schakelen bij mij momenteel aanvoelt. Kort en hard. En ja, voor alles moet je een profiel maken met wat jij het prettigste vind. Bij mij is het niet gemikt op realistme maar meer op informatief, zodat ik altijd een goed gevoel heb met wat er gebeurt en aan de hand is (en ja, als ik meer voor immersie speel heb ik daar een ander profiel voor die meer realistisch is, maar daar gaat alle detail verloren in een symfonie van anale vibratie)

[ Voor 8% gewijzigd door Darkangle op 09-06-2022 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
Darkangle schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 15:14:
[...]

Snok, klap of slag is precies hoe schakelen bij mij momenteel aanvoelt. Kort en hard. En ja, voor alles moet je een profiel maken met wat jij het prettigste vind. Bij mij is het niet gemikt op realistme maar meer op informatief, zodat ik altijd een goed gevoel heb met wat er gebeurt en aan de hand is (en ja, als ik meer voor immersie speel heb ik daar een ander profiel voor die meer realistisch is, maar daar gaat alle detail verloren in een symfonie van anale vibratie)
Thanks, hoop dat ik dat effect (kort en hard) ook kan bekomen met de apparaatjes die ik heb gekocht. Het zal testen worden :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
Flying Hawkic schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 15:38:
[...]

Thanks, hoop dat ik dat effect (kort en hard) ook kan bekomen met de apparaatjes die ik heb gekocht. Het zal testen worden :).
Alles is leuker dan helemaal niets, dus hoe dan ook zal het geen miskoop zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
[...]

Ik hoor graag je bevindingen. Ik zat toevallig laatst naar eenzelfde soort opstelling te kijken, maar dan met BST-1's ipv BST-2. Ik kon alleen niet echt een goed vergelijk vinden met bijvoorbeeld de Buttkicker transducers die toch wel heel erg veel duurder zijn. De ervaring leert toch wel regelmatig dat er een reden is dat er zo'n groot prijsverschil in zit maar in dit geval kreeg ik er niet de vinger achter wat dat zou moeten zijn. Als er een goed argument is om bijvoorbeeld 4 Buttkicker LFE (mini)'s te nemen boven4 BST-1 / BST-2's wil ik het nog overwegen, maar het verdubbeld minimaal al de kosten die het met zich mee brengt. Dat haalt de grap van experimenteren toch wel snel weg daarmee.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
kroegtijger schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 17:23:
[...]

Ik hoor graag je bevindingen. Ik zat toevallig laatst naar eenzelfde soort opstelling te kijken, maar dan met BST-1's ipv BST-2. Ik kon alleen niet echt een goed vergelijk vinden met bijvoorbeeld de Buttkicker transducers die toch wel heel erg veel duurder zijn. De ervaring leert toch wel regelmatig dat er een reden is dat er zo'n groot prijsverschil in zit maar in dit geval kreeg ik er niet de vinger achter wat dat zou moeten zijn. Als er een goed argument is om bijvoorbeeld 4 Buttkicker LFE (mini)'s te nemen boven4 BST-1 / BST-2's wil ik het nog overwegen, maar het verdubbeld minimaal al de kosten die het met zich mee brengt. Dat haalt de grap van experimenteren toch wel snel weg daarmee.
Ik zal het je laten weten.

Is er een specifieke reden waarom je BST-1's overweegt in plaats van BST-2's? Heb mij ook dezelfde vraag gesteld en dan uiteindelijk toch voor de BTS-2's gekozen omdat die mij werden aangeraden door Soundimports toen ik mijn use case had beschreven. Ze stelde BST-2 of de TT25 voor. Geen idee wat hun advies waard is, misschien zijn ze ook niet bekend met simracing (wat ik vermoed).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SlaadjeBla
[...]

Ik kan je als tip geven Simhub te gebruiken, niet alle effecten op dezelfde shaker te mappen want dan wordt het "modderig" en de juiste resonantiefrequentie te configureren voor jouw shakers. Mijn Conrad shakers gaan het hardst tussen 41 - 44 Hz. Dat luistert best wel nauw.

Ik heb er vier en had ze op iedere hoek gemapped, maar vond de ruimtelijkheid zo beperkt op mijn aluminium rig dat ik nu verschillende effecten op verschillende shakers heb gemapped en vooral voor/achter benadruk. Dat geeft ook wel aan dat de montage allesbepalend is. Ik had ze als proef verticaal georienteerd gemonteerd en voelde niets meer, maar het hele huis trilde wel. Nu heb ik ze weer horizontaal en dat werkt beter. Ook zou het beter zijn als ik de shakers op de stoel monteerde en de stoel met rubbers kon scheiden van de rest van de rig om doorgifte te voorkomen, maar dan moet alles weer uit elkaar en ik heb een haat/haat-relatie ontwikkeld met de seatslider, dus daar begin ik nog even niet aan.

Vooral veel experimenteren. Het voegt hoe dan ook wat toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
Flying Hawkic schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 17:47:
[...]

Ik zal het je laten weten.

Is er een specifieke reden waarom je BST-1's overweegt in plaats van BST-2's? Heb mij ook dezelfde vraag gesteld en dan uiteindelijk toch voor de BTS-2's gekozen omdat die mij werden aangeraden door Soundimports toen ik mijn use case had beschreven. Ze stelde BST-2 of de TT25 voor. Geen idee wat hun advies waard is, misschien zijn ze ook niet bekend met simracing (wat ik vermoed).
Onder het motto "a little is good, so more must be better" is de BST-2 25Watt en de BST-1 50Watt. Geen idee of het ook noodzaak heeft verder

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
Dev0o schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 13:46:
[...]

Ik heb vier van deze: https://www.conrad.nl/nl/...656289&WT.srch=1&vat=true

Eentje gemonteerd op de alu-balk die dwars onder mijn pedalen-plate zit. Verder onder de linker- en rechterkant van mijn zitvlak, en eentje aan de achterkant van mijn stoel. Er zijn op internet hele verhandelingen te vinden hoe je deze moet monteren, maar mijn persoonlijke mening is dat je ze zo stevig mogelijk aan je Rig moet bevestigen omdat ze trillingen moeten doorgeven, en elke absorptie daarom vermeden zou moeten worden.

Ik krijg wel degelijk een kick, maar de reactie van Darkangle bevestigde mijn vermoeden dat een buttkicker hier toch beter in is. Het ontwerp van de buttkicker is ook wezenlijk anders en door de hefboomwerking geschikt om trillingen om te zetten in krachten en deze door te geven.
Maar als ik het goed begrijp zijn de toestellen die jij hebt eerder exciters (ook al noemt het een bass shaker blijkbaar). Het verschil tussen een "volledig" bass shaker en een exciter is dat je bij een exciter ook nog hoorbare bass hebt, terwijl dat bij een bass shaker niet de bedoeling is. Vandaar dat er op die van jou ook een rooster aan de bovenkant zit denk ik. Dus het gaat niet volledig naar trillingen maar ook naar geluid, als ik het goed begrijp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
Flying Hawkic schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 19:00:
[...]

Ik vind voor rest online ook nergens informatie over het verschil tussen de Buttkicker en de DIY oplossingen (behalve de ervaring van @Darkangle waarvoor dank!) en zelfs Buttkicker heeft mij niet geantwoord waarom hun apparaat beter zou zijn dan DIY oplossingen.
Even hier, want in het VR topic is het erg offtopic. Ook voor @kroegtijger

Een groot verschil is de interne massa en het frequentiebereik. De buttkickers gaan veel lager en ik vermoed dat ze ook een veel grotere interne massa hebben die in beweging wordt gezet, waardoor de punch veel groter is en ze een breder bereik van effecten hebben. Als je in het oosten des lands woont, mag je rustig langskomen voor een kop koffie en in mijn rig komen zitten om het te ervaren.

Ik heb nu nog 2 van de 4 van deze gemonteerd, dan krijg je een aardig idee van wat er mogelijk is. Als geld geen issue is, dan is Buttkicker altijd de beste keuze.

Overigens moet je je ook realiseren dat die effecten best af kunnen leiden. Zeker in VR vind ik het soms gewoon te overweldigend, vandaar dat ik ze niet voluit zet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Darkangle
A little goes a long way. Zelfde met sfx100. Je kan alles zo zetten dat de orgasmotron2000 er niets bij is en je slagroom kunt maken door simpelweg room in je bierhouder te zetten, maar dat is niet fijn.

De truuk is alles met een beetje finesse op elkaar af te stemmen en onthouden dat het een ondersteunende functie is en niet de hoofd attractie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ik ben aan het zoeken naar een oplossing om mijn rig meer standalone te maken. Ondanks de wieltjes moet ik toch telkens e.e.a. ompluggen.

De 49" superwides hebben mijn aandacht omdat ik eigenlijk niet aan de triples wil vanwege de ruimte in de breedte.

Maar een goede 49" is zomaar 1000 euro, dus ik zit nu te denken aan gewoon een 55" TV met 4k en VRR op mijn rig te monteren. Dit scheelt zo een paar 100 euro en is ook nog eens multifunctioneler. Ik kan zelfs het beeld splitsen en erboven een leaderboard plaatsen op het scherm en dan hou ik alsnog dezelfde screen-estate over als een 32:9. Denk ik nou verkeerd?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mL7nxVfYXwGQJpLBeggnHtz5RzY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/7qqr15yCcPj55ZRBHnyEY3Cp.png?f=fotoalbum_large

Voorbeeld van een TV:
pricewatch: LG 55NANO886PB Zilver, Zwart
644

Beugel ca 30 euro (voorbeeldje), kan denk ik wel met T-nuts geplaatst worden op een profiel.
https://www.amazon.nl/dp/B07PWZV9WY

Ik heb vanuit mijn GT1 Evo nog over de twee liggers van de stoel en wat hoekverbinders. Dus met de beugel + TV moet ik wel klaar zijn. Ik zou dan de achterkant van de wheelstand als ophangpunt gebruiken.

Thoughts?

[ Voor 4% gewijzigd door Señor Sjon op 20-06-2022 14:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeffrey168
Weet niet of je met een DD rijdt maar dit klinkt als voer voor veel flex :N

[ Voor 5% gewijzigd door Jeffrey168 op 20-06-2022 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
CSL DD. Als hij op dezelfde as zit, dan zou de flex toch wel mee moeten vallen? Kan dan later misschien nog wel een beugel scoren, maar een 55" TV is relatief licht. Of een beugel zonder verstelling.

49: 32:9 weegt zonder voet ca 12 kg
55: 16:9 ca 16,5 kg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Señor Sjon schreef op maandag 20 juni 2022 @ 14:33:

Beugel ca 30 euro (voorbeeldje), kan denk ik wel met T-nuts geplaatst worden op een profiel.
Die beugel er lekker tussenuit laten en het scherm met zo min mogelijk scharnierpunten monteren, ik heb de VESA mount gewoon direct op een profiel en dat geeft geen krimp met een 34" curved ultrawide en een DD2 er onder. Die 16,5 kg zou het probleem niet moeten zijn in ieder geval, waar ik me meer zorgen om zou maken is of je uberhaupt wel iets aan die breedte hebt wanneer je zo dicht op het scherm zit en het niet curved is. Ik zou dan denk ik toch eerder kiezen voor een kleiner scherm en curved.
Jeffrey168 schreef op maandag 20 juni 2022 @ 14:42:
Weet niet of je met een DD rijdt maar dit klinkt als voer voor veel flex :N
Dat zal wel mee vallen, hier een DD2 op 65% en een ultrawide er op gemonteerd met iets wat redelijk overeenkomt met https://simxpro.shop/home...-monitor-mount-p225062091 en dat geeft geen krimp. Of het een DD is maakt overigens weinig (zeg maar 0) uit overigens ;)

[ Voor 24% gewijzigd door R2D2 op 20-06-2022 14:55 ]

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ik verwacht dat kijkhoeken beter zijn op een TV vs een VA scherm en erboven kan ik mooi wat timingtroep kwijt die nu links/rechts staat en je normaliter een ander scherm voor zou gebruiken. :)

Ik kon zo snel niet een VESA mount rechtstreeks op een rigprofiel vinden zonder dat je in de knel komt met de koppen van de inbusbouten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flying Hawkic
Ik ben aan het zoeken naar een oplossing om mijn rig meer standalone te maken. Ondanks de wieltjes moet ik toch telkens e.e.a. ompluggen.

De 49" superwides hebben mijn aandacht omdat ik eigenlijk niet aan de triples wil vanwege de ruimte in de breedte.

Maar een goede 49" is zomaar 1000 euro, dus ik zit nu te denken aan gewoon een 55" TV met 4k en VRR op mijn rig te monteren. Dit scheelt zo een paar 100 euro en is ook nog eens multifunctioneler. Ik kan zelfs het beeld splitsen en erboven een leaderboard plaatsen op het scherm en dan hou ik alsnog dezelfde screen-estate over als een 32:9. Denk ik nou verkeerd?

[Afbeelding]

Voorbeeld van een TV:
644

Ik heb vanuit mijn GT1 Evo nog over de twee liggers van de stoel en wat hoekverbinders. Dus met de beugel + TV moet ik wel klaar zijn. Ik zou dan de achterkant van de wheelstand als ophangpunt gebruiken.

Thoughts?
En in plaats van een dure TV, heb je al eens een VR headset overwogen? Met een Quest 2 ben je klaar met een paar honderd euro. Geen monitor meer nodig dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey168
R2D2 schreef op maandag 20 juni 2022 @ 14:51:
Of het een DD is maakt overigens weinig (zeg maar 0) uit overigens ;)
Dan ben ik benieuwd waarom je zegt dat dit 0 uitmaakt. De hoogst geleverde kracht van een belt-driven (voor zo ver ik weet) is 7,1nm. De DD's leveren meer kracht maar wat ik ermee wil zeggen, sneller. Ze kunnen snellere krachtigere schokken geven waardoor je eerder een trilling hebt, hierdoor zou je scherm kunnen bewegen. Niks vervelender dan een scherm wat beweegt. Zelf heb ik m'n scherm op 4080 profielen bevestigd. Hier geen flex te bekennen dus. Heb van anderen al gezien dat er zeker met een ultra wide of TV snel beweging is. In tussen ook allerlei mooie oplossingen voor versteviging gezien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Flying Hawkic schreef op maandag 20 juni 2022 @ 15:43:
[...]

En in plaats van een dure TV, heb je al eens een VR headset overwogen? Met een Quest 2 ben je klaar met een paar honderd euro. Geen monitor meer nodig dan.
Ja, maar ik wil niet zo geïsoleerd zitten van mijn omgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:52
Jeffrey168 schreef op maandag 20 juni 2022 @ 16:01:
[...]

Dan ben ik benieuwd waarom je zegt dat dit 0 uitmaakt.
Ik denk dat je de smilie mist, als ik goed tussen de regels doorlees doelt hij erop dat 'DD' een nietszeggende term is die door marketing menschen tot marketbare term als iets 'objectief goed' verheven is.

Je zou bijvoorbeeld ook een G27 naar DD kunnen converteren door de rack te verwijderen en je stuur direct op de pinion vast te maken. Je hoeft niet lang na te denken dat dat nergens op slaat, maar je hebt dan wel degelijk je G27 naar Direct Drive geconverteerd (want er zit geen overbrenging tussen motor en eindgebruiker).

Iets om over na te denken :)

/risico lopende dat ik het overduidelijke uitleg ;)

Overigens heb ik zo'n twee weken geleden mijn rig verkocht. Oorspronkelijk zelf samengesteld omstreeks 2015. Binnenkort met verhuizen was ik niet van plan hem mee te nemen en heb iemand er erg blij kunnen maken die een mooie instapper zocht.

Wel gek om de zolder zo leeg te zien! Maar ik kijk alweer uit naar iets nieuws, op het gemakje.

[ Voor 25% gewijzigd door Schuey op 20-06-2022 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sato
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 00:49

[Afbeelding]

Voorbeeld van een TV:
644

Thoughts?
Je voorbeeld TV scoort volgens mij niet bepaald geweldig als het op response time/pc gebruik aankomt.
Houd daar wel rekening mee, tv's zijn geen monitoren en vooral in de goedkopere tv's wordt met PC gebruik vaak amper tot geen rekening gehouden.
Je zult dus verder moeten kijken dan 4k en VRR specs want dat zegt lang niet alles.

Sato Bricks op Rebrickable & Discord voor hulp met Stud.io

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flying Hawkic
Señor Sjon schreef op maandag 20 juni 2022 @ 16:47:
[...]

Ja, maar ik wil niet zo geïsoleerd zitten van mijn omgeving.
Realistisch toch :)? Als je naar het circuit gaat zit je ook niet met vrouw en kinderen in de auto om ondertussen gezellig een praatje te doen :P.

Het is natuurlijk een persoonlijke keuze. In VR zit je inderdaad helemaal afgezonderd en is het een redelijk individueel gebeuren. Maar daar staat dan wel veel betere immersion tegenover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Mijn zoon 'rijdt' graag mee, dus VR is geen optie. ;)

Pagina: 1 ... 5 ... 19 Laatste