Rigs, cockpits en wheelstands

Pagina: 1 ... 4 ... 19 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powerboat
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-09 22:13
kroegtijger schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 20:25:
[...]

Da's precies de twijfel waar ik ook mee zit nu... een CSL DD (8Nm) of toch direct door naar een DD1 (DD2 gaat denk ik qua beleving weinig meer bieden, maar qua kosten scheelt t toch wel een stuk). Ik neig naar de CSL DD, maar ben ergens toch een beetje bang spijt te krijgen dat ik het niet direct goed heb aangepakt dan... Ben erg benieuwd naar hoe het je over een paar maandjes gebruik ziet. In het begin is het natuurlijk hoe dan ook feest, maar blijft het een geweldige ervaring, of zakt het in en wil je uiteindelijk toch meer??
Hehe, ik heb de DD1 in een woede aanval :+ gekocht omdat er voor de rest niets direct beschikbaar was. Achteraf gezien had ik die DD2 misschien toch wel willen hebben als ik opnieuw zou moeten kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:34
powerboat schreef op maandag 31 januari 2022 @ 13:15:
[...]

Hehe, ik heb de DD1 in een woede aanval :+ gekocht omdat er voor de rest niets direct beschikbaar was. Achteraf gezien had ik die DD2 misschien toch wel willen hebben als ik opnieuw zou moeten kiezen.
|:( Ik was juist blij dat ik er 1 van de opties vanaf kon strepen... maar na dit te lezen is die optie dus weer gewoon terug op tafel gekomen :')

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Topicstarter
kroegtijger schreef op maandag 31 januari 2022 @ 15:56:
[...]

|:( Ik was juist blij dat ik er 1 van de opties vanaf kon strepen... maar na dit te lezen is die optie dus weer gewoon terug op tafel gekomen :')
Als je zo twijfelt zou ik zeggen ga voor de DD1, anders zul je toch in je hoofd bezig blijven met "wat als"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powerboat
kroegtijger schreef op maandag 31 januari 2022 @ 15:56:
[...]

Mocht je het budget hebben dan zou ik voor de DD1 kiezen je krijgt dan een product dat al langer op de markt is en waar de kinderziektes (zo goed al) uit zijn. Mocht je nog iets ruimer zitten de DD2 i.v.m. de langere garantie en nog iets meer torque. :)

Je kan uiteraard ook naar de simucube kijken of andere merken :p maar dan is the sky the limit :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
wilmundo schreef op maandag 31 januari 2022 @ 13:10:
Dankzij de input van diverse Tweakers in diverse topics (met name @Señor Sjon, @kosz en @Jer0entjeh88 heb ik een Treq One besteld. Hier wil ik een autostoel op en ik las dus al meerdere berichten over Rhenoy, dus daar moet ik binnenkort maar even langs gaan om te zien welke stoel mij het beste past. Ja, ik heb eigenlijk geen zin om te gaan 'passen' (eventueel ook bij Biesheuvel), maar ja ik heb ook geen zin in een stoel die voor geen meter zit. En dat laatste heb ik dan aan mijzelf te wijten.

Ik zag ook een kortingscode circuleren op Tweakers voor Sim Lab voor 5% (waar ik nu weinig aan heb, omdat diverse rigs niet te bestellen zijn). Alle beetjes helpen dus ging ik ook op zoek naar eentje voor Treq.

Lo and behold, ik heb er eentje gevonden. Mocht iemand iets van Treq bestellen, dan kan je 5% korting krijgen door te doen wat ik deed. Op simrace-blog.nl kwam ik tegen dat Treq een partner is van de site. Als je via het contactformulier vraagt om een kortingscode, krijg je (in mijn geval) heel snel een persoonlijke code gemaild die recht geeft op 5%. Ik plaats geen directe link naar het contactformulier, want ik wil geen indruk wekken dat ik enig belang hierbij heb. Gun anderen ook 5% korting, zoals ik dat mijzelf gun :).
Waarom heb je voor de treq one gekozen en niet de ace? Nieuwsgierigheid :)

Ik vermoed dat ik met mijn gewicht en lengte de Ace nodig heb ivm buigen etc.

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmundo
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Vooral vanwege het bedrag zeg rond de 380 wat een beetje een vergelijkbaar bedrag is voor diverse rigs. En ook omdat ik ff klaar wilde zijn met lezen over rigs en gewoon wilde bestellen. Zielige FOMO icm wachttijden terwijl de GT DD Pro al bezorgd is en ik het nu al irritant vind dat de pedalen wegglijden (met name, niet verwonderlijk, het rempedaal).

Stel iemand weegt 120kg, moet iemand dan automatisch naar iets anders kijken dan een TREQ One, Sim Lab GT1 EVO, insert vergelijkbare rig?

Ben ook niet de lichtste dus je hebt me nu wel aan het denken gezet.

Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kosz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-09 15:48
wilmundo schreef op maandag 31 januari 2022 @ 17:10:

Stel iemand weegt 120kg, moet iemand dan automatisch naar iets anders kijken dan een TREQ One, Sim Lab GT1 EVO, insert vergelijkbare rig?

Zou mij niet al te druk maken, als je rig vlak op de grond staat valt er niets te buigen. Met pootjes of wieltjes zet je er toch 2 extra onder je kont ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Topicstarter

Nee joh. Kan gerust, maak je geen zorgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:31
Aluminium 8040 lacht om een last van 120 kg. Dat is echt niks. Gebruik wel extra wieltjes/pootjes, aangezien de laag eronder (aka je vloer) er eerder last van heeft bij een hoge puntlast.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16:52
Vraagje (aan de tripple mensen), aan de rig vast maken of standalone (3x27") ? Wat zijn de voor/nadelen van beide oplossingen?

On rig
  • Ziet strakker uit
  • Vibraties? Trillen vd monitor(en)? (Met mijn huidige setup heb ik wel eens dat ik mijn monitor hoor wiebelen, niet de mounting an sich, maar de monitor zelf dus.)
Standalone
  • Eenvoudig aan te passen qua diepte (maar doe je eigenlijk maar 1 keer
  • Geen vibraties
  • Lastig met instappen?

[ Voor 29% gewijzigd door Card Nox op 01-02-2022 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sporedd
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14-09 23:21
Nog een voordeel, als je een losse stand hebt zit je niet aan een 'merk' rig vast

Don't trust an atom, they make up everything.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
powerboat schreef op maandag 31 januari 2022 @ 16:10:
[...]

Mocht je het budget hebben dan zou ik voor de DD1 kiezen je krijgt dan een product dat al langer op de markt is en waar de kinderziektes (zo goed al) uit zijn. Mocht je nog iets ruimer zitten de DD2 i.v.m. de langere garantie en nog iets meer torque. :)

Je kan uiteraard ook naar de simucube kijken of andere merken :p maar dan is the sky the limit :+
Als de garantie je wat waard is (mij wel) en je graag op een makkelijke manier je wheelbase aan / uit wil zetten met de emergency stop (want voor iets anders heb ik hem niet meer gebruikt sinds iRacing geen 100% FFB meer door geeft bij een crash) dan is van het prijsverschil met een DD1 bijna niets meer over.

Website van Fanatec ligt er weer eens uit dus ik kan het niet dubbel checken maar volgens mij bleef er onder aan de streep dan een verschil van een euro of 50 over (DD1 met verlengde garantie + eStop).

Vooral die verlengde garantie bij Fanatec vond ik wel een fijne gedachte, de DD1/2 kun je zelf namelijk weinig aan fixen mocht er ooit iets stuk gaan en een kapotte sensor is iets wat altijd kan gebeuren, als dat tot 5 jaar na aanschaf gedekt is is dat mooi mee genomen en ik vermoed dat ik over 5 jaar wel weer toe ben aan wat anders dan mijn huidige DD2 ;)

Wat betreft de kinderziektes, ook de DD1 / 2 kennen nog de nodige issues dus dat iets langer op de markt is is geen garantie voor succes. Ze zijn inmiddels al ruim 2 jaar bezig om het probleem met betrekking tot de jolts op te lossen bij de DD1/2 en daar falen ze tot op heden nog steeds iedere release in. Het development team van Fanatec blinkt wat dat betreft niet uit zullen we maar zeggen :+
Sporedd schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 13:51:
Nog een voordeel, als je een losse stand hebt zit je niet aan een 'merk' rig vast
Bij alle aanbieders van alu profiel rigs maakt dat eigenlijk weinig uit, dat past altijd wel of is makkelijk passend te maken. Ik zou echter ook voor los gaan in het geval van een tripple setup, het weegt allemaal aardig wat en omdat het los staat van de rig heb je ook geen last van de trillingen die je perfect uitgelijnde monitoren misschien weer net wat uit positie kunnen brengen. Daarnaast ben je ook flexibeler met het naar voren / achteren schuiven van de monitoren ten opzichte van de wheelbase e.d.

[ Voor 16% gewijzigd door R2D2 op 01-02-2022 14:17 ]

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Voordeel van een rig is dat de bevestigingen en maten universeel zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelota71
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 08-09 11:08
kroegtijger schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 20:25:
[...]

Da's precies de twijfel waar ik ook mee zit nu... een CSL DD (8Nm) of toch direct door naar een DD1 (DD2 gaat denk ik qua beleving weinig meer bieden, maar qua kosten scheelt t toch wel een stuk). Ik neig naar de CSL DD, maar ben ergens toch een beetje bang spijt te krijgen dat ik het niet direct goed heb aangepakt dan... Ben erg benieuwd naar hoe het je over een paar maandjes gebruik ziet. In het begin is het natuurlijk hoe dan ook feest, maar blijft het een geweldige ervaring, of zakt het in en wil je uiteindelijk toch meer??
Beetje bij beetje upgraden vind ik zoals ik al vaker heb gezegd onderdeel van de hobby. Echter in dit geval komende van een CSW 2.5 trok de CSL DD mij overigens niet aan. Ben direct voor de DD1 gegaan en absoluut geen moment spijt van gehad. Mezelf kennende zou ik snel uitgekeken zijn op de CSL DD en nieuwsgierig worden naar de DD1. Maar die keus is voor een ieder uiteraard verschillend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powerboat
R2D2 schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 14:12:
[...]

Als de garantie je wat waard is (mij wel) en je graag op een makkelijke manier je wheelbase aan / uit wil zetten met de emergency stop (want voor iets anders heb ik hem niet meer gebruikt sinds iRacing geen 100% FFB meer door geeft bij een crash) dan is van het prijsverschil met een DD1 bijna niets meer over.

Website van Fanatec ligt er weer eens uit dus ik kan het niet dubbel checken maar volgens mij bleef er onder aan de streep dan een verschil van een euro of 50 over (DD1 met verlengde garantie + eStop).

Vooral die verlengde garantie bij Fanatec vond ik wel een fijne gedachte, de DD1/2 kun je zelf namelijk weinig aan fixen mocht er ooit iets stuk gaan en een kapotte sensor is iets wat altijd kan gebeuren, als dat tot 5 jaar na aanschaf gedekt is is dat mooi mee genomen en ik vermoed dat ik over 5 jaar wel weer toe ben aan wat anders dan mijn huidige DD2 ;)

Wat betreft de kinderziektes, ook de DD1 / 2 kennen nog de nodige issues dus dat iets langer op de markt is is geen garantie voor succes. Ze zijn inmiddels al ruim 2 jaar bezig om het probleem met betrekking tot de jolts op te lossen bij de DD1/2 en daar falen ze tot op heden nog steeds iedere release in. Het development team van Fanatec blinkt wat dat betreft niet uit zullen we maar zeggen :+

[...]

Bij alle aanbieders van alu profiel rigs maakt dat eigenlijk weinig uit, dat past altijd wel of is makkelijk passend te maken. Ik zou echter ook voor los gaan in het geval van een tripple setup, het weegt allemaal aardig wat en omdat het los staat van de rig heb je ook geen last van de trillingen die je perfect uitgelijnde monitoren misschien weer net wat uit positie kunnen brengen. Daarnaast ben je ook flexibeler met het naar voren / achteren schuiven van de monitoren ten opzichte van de wheelbase e.d.
Jouw beredenatie m.b.t. dat prijsverschil is precies waar ik achteraf misschien wel spijt van had. Overigens ben ik niet ontevreden :z.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Señor Sjon schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 14:21:
Voordeel van een rig is dat de bevestigingen en maten universeel zijn. :)
Het enige waar je wel rekening mee moet houden is de breedte van je rig, daar wil nog wel eens een verschil tussen zitten waardoor je soms net even niet lekker uit komt met spul wat je er vervolgens op wil bouwen.
powerboat schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 23:18:
[...]

Jouw beredenatie m.b.t. dat prijsverschil is precies waar ik achteraf misschien wel spijt van had. Overigens ben ik niet ontevreden :z.
Gewoon lekker vergeten , althans ik zou daar qua wheelbase zelf geen enkele moeite mee hebben. De DD2 draait hier over het algemeen op 60% (icm de Podium Porsche, met de Formula V2 er op gaat ie terug naar 50%) om het nog enigszins comfortabel te houden dus wat dat betreft was een DD1 ook prima geweest.

Wat betreft de eStop en het makkelijk aan en uit kunnen zetten van de wheelbase zonder dat je daarvoor op zoek moet naar het knopje aan de achterzijde van de DD1/2, ik kwam gister deze nog tegen...

Afbeeldingslocatie: https://cleanshot-cloud-fra.s3.eu-central-1.amazonaws.com/media/12512/dmswU710u9ZWlvHC2cGELO1aRLt4m19jHokaE9gR.jpeg?X-Amz-Content-Sha256=UNSIGNED-PAYLOAD&X-Amz-Security-Token=IQoJb3JpZ2luX2VjEB8aDGV1LWNlbnRyYWwtMSJHMEUCIEGCCRLq3H0ZE3AYYfPhB2va30VyppP3Zy8hddO5T288AiEAq7vI%2BbMyEfzYdAnY0jN8UxYd%2FsIqsjJHuegTGY9NVA8qoQIIWBAAGgw5MTk1MTQ0OTE2NzQiDAo2hew0VY%2BNilmqsir%2BAX52cMQysY8d4HyA8IFSrfJ4DtNqIcK3pRZIeWLyKFzXW1BI%2FP1O0LyzMqZQufa4lMm4jdonP39MUZhaMujtHrJ%2FJi69%2BM7lsxQm6c1NMGCREXCihBArKd3ZfboF7GCVtX3ZtzYW5NmDOf6f8I7IPeocnt%2B6ZP%2B%2F8ZHwilixOH5WDBNKfcdYjGIGx1fVoAkCWXWqej5DDj0CnJRw3%2BTiABMEpru7VOQK69Ad%2Bwms3gn2gaqDMIe3rjIQa7jHagEq9gzg2l1rAOVkc%2FushFWxNcPhz3TtUIptBqawayGJ%2FGqlOQ9AQjPNwNkwmm1PyFcC4s%2Bko7YNCyBr7dNObPd8MKLJ6I8GOpoBobzesN9IOnTZWFOZTWKfBPCTg57T%2B40bvT5Il35uwOdQO7KUYq89hawRJpNGRaUhsbwwXjbMO1Qz4qaBtI%2BNeFG98c2UhTlfWnqi%2BrDQHp573chKLSSe0iA821TDoAt%2BqomxfjHDi6O596tOxiJG1y5JmJK8Fib8MJLvuwKZa1BpvPPsbI3HhjqpIz%2FUFKCYlLnrSE481oQAbw%3D%3D&X-Amz-Algorithm=AWS4-HMAC-SHA256&X-Amz-Credential=ASIA5MF2VVMNKBTP3ZMI%2F20220202%2Feu-central-1%2Fs3%2Faws4_request&X-Amz-Date=20220202T063000Z&X-Amz-SignedHeaders=host&X-Amz-Expires=300&X-Amz-Signature=9b7e9b1b4bfe75d2f4010919eb1c71f6a78a6ac15837de89c039cf2b2082dc38

Wellicht handig voor de mensen die een DD1 hebben en de base wat makkelijker aan / uit willen kunnen zetten. Tekening komt bij deze man vandaan (hij heeft geen website voor zover ik weet), geloof dat een remote switch ergens rond de 25 euro zit.

[ Voor 3% gewijzigd door R2D2 op 02-02-2022 07:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kosz
vandaag de Treq One opgehaald, en een mailtje van Fanatec dat morgen de McLaren V2 wordt bezorgd (ipv 15-2)
Zo is alles bijna binnen dus ik kan aan de slag ! Alleen nog een stoel maar die komt volgende week of de week erna binnen. Nu ik toch in een aantal stoelen heb gezeten kan ik mij niet voorstellen dat je er 1 besteld zonder deze eerst te passen wat een enorm verschil tussen elke stoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColeJ
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 13:31
Pffff, had ik eindelijk de Simlab GT1 in mijn winkelmandje want er was voorraad…. shop ik nog wat verder en plots niet meer op voorraad. Gezeik.

Nu maar naar een Treq One kijken. Welke monitor mount raden jullie aan? De standaard single screen mount zit achter de base. Er is ook een duurdere versie waarbij de monitor op of voor de base kan komen. Ik ga rijden met een CSL DD en 34” Iiyama curved (GB3466WQSU-B1). Tips??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sporedd
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14-09 23:21
ColeJ schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 08:29:
Pffff, had ik eindelijk de Simlab GT1 in mijn winkelmandje want er was voorraad…. shop ik nog wat verder en plots niet meer op voorraad.
Misschien de simlab discord joinen? daar kondigen ze voorraad aan.

Don't trust an atom, they make up everything.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beschuitelia
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 28-08 23:05
Pffff, had ik eindelijk de Simlab GT1 in mijn winkelmandje want er was voorraad…. shop ik nog wat verder en plots niet meer op voorraad. Gezeik.

Nu maar naar een Treq One kijken. Welke monitor mount raden jullie aan? De standaard single screen mount zit achter de base. Er is ook een duurdere versie waarbij de monitor op of voor de base kan komen. Ik ga rijden met een CSL DD en 34” Iiyama curved (GB3466WQSU-B1). Tips??
Als je op de simlab site kijkt staat er een headline met dat die vanaf 7feb te bestellen is. Ik keek er eerst ook overheen maar zag het er toen vanaf 31 januari staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
Welke monitor mount raden jullie aan? De standaard single screen mount zit achter de base. Er is ook een duurdere versie waarbij de monitor op of voor de base kan komen.
Monitor op/voor de base. Hoe dichter het scherm hoe groter je FOV hoe meer je ziet en hoe meer immersive het wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N_E_R_V85
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 01-03 17:36
Ik de vraag al eens gesteld maar op het verkeerde topic.
Ik ben nieuw in het simracen en moet nog alles kopen.
Dus ben ik aan het afwachten tot de GT DD pro uitkomt en kijk al rustig eens rond voor iets om deze hierop te monteren.
Het is de bedoeling om te racen vanop de bank in de zithoek. Enig nadeel…de vrouw die wilt dat alles weer verdwenen is na het gamen.
Een rig is dus NOT done en moet weer naar op de zolder gedragen worden en voor een playseat challenge is er geen plaats.

Ik ben dus op zoek naar iets dat opplooibaar en ‘licht’ is maar toch stabiel genoeg om alle krachten op te vangen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4-EBi8dV8ErbnaW8WzRlBy8piB4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/1x5ezTG88bHS1R97ABz99b9D.jpg?f=user_large
Zoiets als op volgende foto ziet er mij interessant uit als opstelling maar ik betwijfel de stevigheid.
Ik ben handig genoeg om dmv enkele profielen verstevigingen aan te brengen en de bestaande constructie om te vormen naar een driehoek maar toch nog snel demonteerbaar is.

Nu is mijn vraag aan jullie of dat deze versteviging voldoende zou zijn zodat er niets begint te plooien of zijn er nog andere krachten die zullen inwerken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• correcto
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10:10
N_E_R_V85 schreef op zondag 6 februari 2022 @ 13:32:
Dus ben ik aan het afwachten tot de GT DD pro uitkomt en kijk al rustig eens rond voor iets om deze hierop te monteren.
Het is de bedoeling om te racen vanop de bank in de zithoek. Enig nadeel…de vrouw die wilt dat alles weer verdwenen is na het gamen.
Een rig is dus NOT done en moet weer naar op de zolder gedragen worden en voor een playseat challenge is er geen plaats.
Misschien de wheel stand pro van SIM-LAB? https://sim-lab.eu/shop/p...18?category=138#attr=1075
Zelf geen ervaring mee, maar wordt wel afgebeeld met een Fanatec CSL DD en is eventueel later uit te breiden met een stoel.

[ Voor 7% gewijzigd door correcto op 06-02-2022 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N_E_R_V85
correcto schreef op zondag 6 februari 2022 @ 13:47:
[...]

Misschien de wheel stand pro van SIM-LAB? https://sim-lab.eu/shop/p...18?category=138#attr=1075
Zelf geen ervaring mee, maar wordt wel afgebeeld met een Fanatec CSL DD en is eventueel later uit te breiden met een stoel.
Deze is jammergenoeg niet opplooibaar 😕
Maar zoiets is het idd wat ik zoek

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• voog
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15:25

Ik ben dus op zoek naar iets dat opplooibaar en ‘licht’ is maar toch stabiel genoeg om alle krachten op te vangen.
[Afbeelding]
Zoiets als op volgende foto ziet er mij interessant uit als opstelling maar ik betwijfel de stevigheid.
Ik ben handig genoeg om dmv enkele profielen verstevigingen aan te brengen en de bestaande constructie om te vormen naar een driehoek maar toch nog snel demonteerbaar is.

Nu is mijn vraag aan jullie of dat deze versteviging voldoende zou zijn zodat er niets begint te plooien of zijn er nog andere krachten die zullen inwerken?
In mijn ervaring is het makkelijker een playseat challenge op te bergen in een kast oid dan een NLR wheelstand lite. Challenge gaat meer de hoogte, wheelstand neemt veel in de breedte ruimte in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:35

[Afbeelding]

Ik denk dat zoiets als afgebeeld net zo veel ruimte in beslag gaat nemen als een Challenge. Een challenge zal mss iets hoger zijn, maar dan heb je wel gelijk een stoel erbij. Dat is ook wel wat waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N_E_R_V85
Pyr0_ schreef op zondag 6 februari 2022 @ 14:26:
[...]

Ik denk dat zoiets als afgebeeld net zo veel ruimte in beslag gaat nemen als een Challenge. Een challenge zal mss iets hoger zijn, maar dan heb je wel gelijk een stoel erbij. Dat is ook wel wat waard.
Vanaf de bank zit ik op ideaale afstand naar de 55” tv te kijken.
Maar als ik een playseat zou opstellen tussen de bank en tv zou ik denk ik iets te dicht naar de tv kijken.
En ook; ik word er 37 dus het comfort tijdens is het racen mag er ook wel zijn 😋 en om dan enkele uren te zitten racen in zo’n strandstoeltje…nee bedankt 😄

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kosz
Ik denk eerder dat te ver vanaf je scherm zoals vanaf de bank juist een minpunt is. Wel eens gekeken de scherm afstand op een simrig ?
En nu al klagen over comfort bij 37.... Gisteren nog 2 uurtjes gereden in m'n playseat Challenge met m'n 49 jaartjes omdat m'n rig nog niet af is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N_E_R_V85
kosz schreef op zondag 6 februari 2022 @ 14:50:
Ik denk eerder dat te ver vanaf je scherm zoals vanaf de bank juist een minpunt is. Wel eens gekeken de scherm afstand op een simrig ?
En nu al klagen over comfort bij 37.... Gisteren nog 2 uurtjes gereden in m'n playseat Challenge met m'n 49 jaartjes omdat m'n rig nog niet af is.
Oef en ik al denken dat ik met mijn 37jaar al een oude gamer ben 😃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saucemarocain
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 29-04 15:11
Voor zij die op zoek naar een alu rig en de voorraden bij Simlab niet willen afwachten. Ik heb hierdoor in december een Simxpro xt120 gekocht en zeer tevreden over. Levering duurde toen ongeveer 2 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• replica17
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16:31
Ik had simlab een mail gestuurd, ondanks dat het out of stock was op de website kunnen bestellen en geleverd na 1,5 week.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fiesta1958
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-09 20:09

Ik heb deze gekocht omdat ik hetzelfde probleem heb, het hoeft bij mij alleen gelukkig niet naar zolder.
https://nextlevelracing.c...level-racing-wheel-stand/

Er zit altijd wel eist van flex in, maar ik heb er geen last van. Ik heb er een Thrustmaster T300 op met een T-LCM pedalenset. Daar komen misschien zoveel krachten vrij als op een DD.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PEBRU88
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 20-08 13:26

PEBRU88

PC Load Letter?!

Prijzen van Simlab zijn ook aangepast op de website.
Gisteren was de GT1 evo 379 EUR, nu 449 EUR. Maar nog steeds 'out of stock'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmundo
  • Niet online
PEBRU88 schreef op maandag 7 februari 2022 @ 09:28:
Prijzen van Simlab zijn ook aangepast op de website.
Gisteren was de GT1 evo 379 EUR, nu 449 EUR. Maar nog steeds 'out of stock'
Ik wilde precies hetzelfde plaatsen, want ik houd de site ook al een tijdje in de gaten.

Wheelstand Pro +50
Team Redline TR1 +50
GT2 +120
P1-X +130.

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColeJ
Haha, lekker die prijzen. 7 procent inflatie toch _O- ? Dit is een 18,5%.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
N_E_R_V85 schreef op zondag 6 februari 2022 @ 14:40:
[...]

Vanaf de bank zit ik op ideaale afstand naar de 55” tv te kijken.
Maar als ik een playseat zou opstellen tussen de bank en tv zou ik denk ik iets te dicht naar de tv kijken.
There is no such thing. Voor je FOV geldt, hoe dichter erop, hoe beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PEBRU88

PEBRU88

PC Load Letter?!

Gisteren een complete fanatec GT DD pro set gekocht, met de shifter en v3 pedalen.
in de hoop dat ik deze week de Sim lab GT1 evo met toebehoren kan bestellen, maar nu toch ook aan het neuzen bij Treq.

Prijs vergelijking:

Cockpit (excl seat)
Sim lab GT1 EVO 449,-
stoel slider 39,-
shifter bracket 19.95
fanatec dd 500mm mount 89,-

596.95

Treq one 395,-
Stoel slider 39,-
shifter mount & bracket 67,-

590,-

Prijzen zitten vooralsnog erg dicht bij elkaar. Grote verschil wat ik tussen de 2 cockpits zie is het mounten van de shifter.

Weet iemand misschien wat de pro's en con's zijn tussen deze twee rigs? Qua ALU profiel lijken ze mij hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
De prijsverhoging van SimLab gooit ze in één keer uit een concurrerende prijspositie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wilmundo
  • Niet online
PEBRU88 schreef op maandag 7 februari 2022 @ 10:07:
Gisteren een complete fanatec GT DD pro set gekocht, met de shifter en v3 pedalen.
in de hoop dat ik deze week de Sim lab GT1 evo met toebehoren kan bestellen, maar nu toch ook aan het neuzen bij Treq.

Prijs vergelijking:

Cockpit (excl seat)
Sim lab GT1 EVO 449,-
stoel slider 39,-
shifter bracket 19.95

596.95

Treq one 395,-
Stoel slider 39,-

590,-

Prijzen zitten vooralsnog erg dicht bij elkaar. Grote verschil wat ik tussen de 2 cockpits zie is het mounten van de shifter.

Weet iemand misschien wat de pro's en con's zijn tussen deze twee rigs? Qua ALU profiel lijken ze mij hetzelfde.
Het verschil zit o.a. in het gedeelte van de pedalen. BIj de Treq bestaat dit uit profielen (net als een rig uit een hogere prijsklasse), waar dit bij de GT1 bestaat uit een plaat.

Verder heeft de GT1 een profiel voor de shifter. Uitstekend balkje zeg maar.

Ook lees ik hier en op Reddit dat er verschil zou zijn in profieldikte (dus even los van de afmetingen). Hier een topic die de verschillen laat zien in profieldikte.

Er zijn twee manieren om 5% korting te krijgen op een bestelling bij Treq.
-het contactformulier invullen en verzoeken om een kortingscode via simrace-blog.nl of
-kortingscode 'sasc5' gebruiken (gevonden op Reddit).

Aanvullingen of correcties op bovenstaande zie ik graag.

[ Voor 5% gewijzigd door wilmundo op 07-02-2022 10:44 ]

Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
Die plaat van de GT1 is loodzwaar en wordt op de uiteinden bevestigd. Hoeveel kilo trap je dan als daar flex in zou zitten? Ik heb hem op 70kg staan en merk niks? :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PEBRU88

PEBRU88

PC Load Letter?!

wilmundo schreef op maandag 7 februari 2022 @ 10:16:
[...]

Het verschil zit o.a. in het gedeelte van de pedalen. BIj de Treq bestaat dit uit profielen (net als een rig uit een hogere prijsklasse), waar dit bij de GT1 bestaat uit een plaat. Bij hele zware loadcellpedalen schijn je minimaal flex te hebben bij de GT1 terwijl dit niet aanwezig schijnt te zijn bij de Treq One.

Verder heeft de GT1 een profiel voor de shifter. Uitstekend balkje zeg maar.

Ook lees ik hier en op Reddit dat er verschil zou zijn in profieldikte (dus even los van de afmetingen).

-het contactformulier invullen en verzoeken om een kortingscode via simrace-blog.nl of

Thanks voor de info :)

Van de shifter mount heb ik inderdaad gezien. Daarom zit mn prijzen een extra mount voor de shifter bij de treq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0_
[...]

Het verschil zit o.a. in het gedeelte van de pedalen. BIj de Treq bestaat dit uit profielen (net als een rig uit een hogere prijsklasse), waar dit bij de GT1 bestaat uit een plaat. Bij hele zware loadcellpedalen schijn je minimaal flex te hebben bij de GT1 terwijl dit niet aanwezig schijnt te zijn bij de Treq One.

Señor Sjon schreef op maandag 7 februari 2022 @ 10:17:
Die plaat van de GT1 is loodzwaar en wordt op de uiteinden bevestigd. Hoeveel kilo trap je dan als daar flex in zou zitten? Ik heb hem op 70kg staan en merk niks? :?
Volgens mij zijn deze geruchten gebaseerd op de originele plaat die simlab bij de GT1 leverde, en hebben ze nu al geruime tijd een dikkere versie die écht niet buigt. En ook die eerste versie was alleen als je superzware loadcell op precies de juiste plek monteerde en dan ook maar minuscule flex. Beetje jammer dat deze geruchten blijven terugkomen.
Edit: en als ik het me goed herinner, kon je gratis een upgrade krijgen naar de nieuwe plaat als je daar last van had toendertijd.

[ Voor 5% gewijzigd door Pyr0_ op 07-02-2022 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GewoonWouter
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 17-07 14:59
Ik heb ook de GT1 Evo hier, met CSL elite LC gemonteerd. Die pedaal plaat is best wel dik, ik wil het ook wel eens zien dat iemand daar enige flex in teweeg kan brengen. Das dan toch eerder voor het type 'Hulk' ofzo :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wilmundo
  • Niet online
Pyr0_ schreef op maandag 7 februari 2022 @ 10:34:
[...]

[...]

Volgens mij zijn deze geruchten gebaseerd op de originele plaat die simlab bij de GT1 leverde, en hebben ze nu al geruime tijd een dikkere versie die écht niet buigt. En ook die eerste versie was alleen als je superzware loadcell op precies de juiste plek monteerde en dan ook maar minuscule flex. Beetje jammer dat deze geruchten blijven terugkomen.
Edit: en als ik het me goed herinner, kon je gratis een upgrade krijgen naar de nieuwe plaat als je daar last van had toendertijd.
Ik heb mijn post aangepast n.a.v. de reacties die volgden. De topics die enig flex noemden, zijn inderdaad oudere topics (en zij die daar last van hadden, konden een andere plate krijgen als ik Reddit mag geloven).

Even nog over profieldikte: @Señor Sjon merkte op dat er verschil kon zijn in profieldikte. GT1 Evo zou meer profieldikte hebben dan de Treq One. Op Reddit las ik dat er 1 gebruiker was die aangaf dat hij op YT een filmpje had gezien van een build. De 40*40 profiel zou dunner zijn en had daarom de GT1 Evo besteld.

Ik vermoed dat ik het filmpje heb gevonden. Let wel, het gaat om een ACE een duurdere rig, dus je kan voor de One in ieder geval geen dikkere profielen verwachten dan de Ace.. Zie hier: YouTube: TREQ ACE Sim rig Review ( English subtitles included ) en dan vanaf 9:34.

Op Reddit zijn er ook topics over profieldikte, waaronder: https://www.reddit.com/r/...son_simlab_to_industrial/

De algemene conclusie is dat de rig van Treq zeer stevig is en dat de dunne profieldikte ook erg stevig is. Volgens de specificaties is het totaalgewicht van de dozen van de GT1 55 kg en van de Treq One 50 kg. Mogelijk te verklaren door het extra profiel van de shifter en de dikke wheelplate. Ik vermoed zelf dat het verschil in profieldikte wel mee moet vallen dan, want anders was het verschil in gewicht waarschijnlijk meer.

[ Voor 43% gewijzigd door wilmundo op 07-02-2022 11:14 ]

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Je trapt eerder je pedalen kapot dan dat die plaat flext.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WeeDzi
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:53
wilmundo schreef op maandag 7 februari 2022 @ 10:51:
[...]

Ik heb mijn post aangepast n.a.v. de reacties die volgden. De topics die enig flex noemden, zijn inderdaad oudere topics (en zij die daar last van hadden, konden een andere plate krijgen als ik Reddit mag geloven).

Even nog over profieldikte: @Señor Sjon merkte op dat er verschil kon zijn in profieldikte. GT1 Evo zou meer profieldikte hebben dan de Treq One. Op Reddit las ik dat er 1 gebruiker was die aangaf dat hij op YT een filmpje had gezien van een build. De 40*40 profiel zou dunner zijn en had daarom de GT1 Evo besteld.

Ik vermoed dat ik het filmpje heb gevonden. Let wel, het gaat om een ACE een duurdere rig, dus je kan voor de One in ieder geval geen dikkere profielen verwachten dan de Ace.. Zie hier: YouTube: TREQ ACE Sim rig Review ( English subtitles included ) en dan vanaf 9:34.

Op Reddit zijn er ook topics over profieldikte, waaronder: https://www.reddit.com/r/...son_simlab_to_industrial/

De algemene conclusie is dat de rig van Treq zeer stevig is en dat de dunne profieldikte ook erg stevig is. Volgens de specificaties is het totaalgewicht van de dozen van de GT1 55 kg en van de Treq One 50 kg. Mogelijk te verklaren door het extra profiel van de shifter en de dikke wheelplate. Ik vermoed zelf dat het verschil in profieldikte wel mee moet vallen dan, want anders was het verschil in gewicht waarschijnlijk meer.
Profiel dikte van leveranciers hier in europa voor simrigs zijn allemaal behoorlijkhetzelfde, dezelfde dikte in ieder geval, verwaarloosbaar in sterkte , die reddit post gaat over 8020 wat een merk is in amerika.

als je heavyduty aluprofiel wil moet je daar naar opzoek maar heb je in geen enkel geval nodig voor simracen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColeJ
[...]

Die kortingscode werkte vorige week nog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeeDzi
PEBRU88 schreef op maandag 7 februari 2022 @ 10:07:

Prijs vergelijking:

Cockpit (excl seat)
Sim lab GT1 EVO 449,-
stoel slider 39,-
shifter bracket 19.95

596.95

Treq one 395,-
Stoel slider 39,-

590,-

zou bijvoorbeeld ook een zaak als Aluxprofiel.nl niet ove rhet hoofd zien, ze leveren geen service daar is het te goedkoop voor maar vooral alleen onderdelen.

dan ben je voor een rig 350 euri kwijt en 35 voor je shifter mount heb je alleen niet die DD mount maar ik vraag me af in hoeverre je die nodig hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robb.
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 07:49
Ben ik nou gek, of zijn de prijzen van simlab en treq sinds vandaag fors verhoogd. Gt1 evo kost nu 100,- meer t.o.v. vorige week...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
@robb., even naar boven scrollen ;)

SimLab alswel Treq hebben vandaag prijzen verhoogd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robb.
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 07:49
Card Nox schreef op maandag 7 februari 2022 @ 23:01:

Ik zie het nu.... sorry...;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
No need for sorry, is me ook vaak genoeg overkomen en zal me vast nog vaker gebeuren ;)

Ik heb vanmorgen (voor de prijsverhoging) de SimXPro® Light Triple screen setup VESA 75-100 besteld voor 249 in het zwart incl de tilt adjustable mounts and incl shipping (helaas excl de 5% kortingscode). Ben benieuwd wanneer ik het ga ontvangen, nu nog even wat schermen kopen.

[ Voor 17% gewijzigd door Card Nox op 08-02-2022 00:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kroegtijger
Card Nox schreef op maandag 7 februari 2022 @ 23:01:

Geen paniek, het belangrijkste onderdeel is gelijk gebleven in prijs d:)b

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Wing-
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 12-05 15:11

[Afbeelding]

Je zou nog aan deze kunnen denken. Ik heb er geen ervaringen mee, maar er zijn genoeg reviews over te vinden. Foldable en upgradable.

https://nextlevelracing.com/products/racing-wheel-stand-2-0/

Update: Excuus, ik zie dat @Fiesta1958 al gewezen heeft op hetzelfde product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Wing-
Vorige week na lang wikken en wegen gegaan voor de Fanatec GT DD Pro Premium Bundle. Fanatec Podium vond ik met V3 pedalen en een extra stuurtje toch even te gortig worden.

Overigens zag ik dat je bij een nieuw stuurtje een quick release adapter bij Fanatec 'erbij krijgt' van 100 euro. Is dat altijd het geval?

Heb nog een klein maandje bedenktijd voor een alu rig. Eerste keuze is nog steeds de NLR F-GT Elite. Ik weet dat deze erg/behoorlijk aan de prijs is, maar hij is wel erg fraai afgewerkt. Ik vind de multiple zitposities wel interessant.

[ Voor 32% gewijzigd door -Wing- op 08-02-2022 09:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rizn
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-09 20:24
@-Wing- Bij de GT DD Pro bundle zit geen extra quick release. Op het stuur zit een plastic "quick release" die je moet los en vast draaien.

Zelf heb ik wel een QR1 gekocht voor het GT DD stuur.

PSN: riznind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ik wil dit jaar overstappen op een 32:9 scherm, nu kan je voor 60/70 euro bij Simlab een enkele steun krijgen, maar dat kan goedkoper. Ik heb een GT1-Evo

1) Ik heb de 40x40 profielen nog over van 50cm lang omdat ik een autostoel gebruik
2) daardoor heb ik ook nog meer dan genoeg hoekstukken over.

Dus als ik alleen deze nog koop: https://www.amazon.nl/Mac...gel-100x100/dp/B01MFDJAGI dan kan ik die rechtstreeks met T-bouten monteren op het profiel en heb ik een monitor staander recht achter mijn CSL DD. Enige nadeel is dat de hoogteverstelling bewerkelijk is, maar dat doe je ook maar één keer. SimXPro biedt ook wel een voordelige oplossing in https://www.simxpro.shop/...-75-100-SET-2x-p212852279 maar dan ben je nog eens zo'n bedrag kwijt aan bezorgen.

Hebben meer mensen dit zo toegepast?
Is het monteren met 2-3 hoekklemmen stijf genoeg om de trillingen van de DD niet te ver in het scherm door te gaan? Of moet ik er rubber ringen tussen gaan plaatsen als demping?

[ Voor 10% gewijzigd door Señor Sjon op 08-02-2022 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeeDzi
Señor Sjon schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 15:17:
Ik wil dit jaar overstappen op een 32:9 scherm, nu kan je voor 60/70 euro bij Simlab een enkele steun krijgen, maar dat kan goedkoper. Ik heb een GT1-Evo

1) Ik heb de 40x40 profielen nog over van 50cm lang omdat ik een autostoel gebruik

Dus als ik alleen deze nog koop: https://www.amazon.nl/Mac...gel-100x100/dp/B01MFDJAGI dan kan ik die rechtstreeks met T-bouten monteren op het profiel en heb ik een monitor staander recht achter mijn CSL DD. Enige nadeel is dat de hoogteverstelling bewerkelijk is, maar dat doe je ook maar één keer. SimXPro biedt ook wel een voordelige oplossing in https://www.simxpro.shop/...-75-100-SET-2x-p212852279 maar dan ben je nog eens zo'n bedrag kwijt aan bezorgen.

Is het monteren met 2-3 hoekklemmen stijf genoeg om de trillingen van de DD niet te ver in het scherm door te gaan? Of moet ik er rubber ringen tussen gaan plaatsen als demping?
Ik heb deze mount https://www.aluxprofiel.n...mm-staanders/a3937?c=3541
die zit ook direct vast aan de staanders van het stuur, daar verwacht je dan ook trilling in maar is naar mijn gevoel verwaarloosbaar zelfs met triples. Nu zijn dit 8040 balkjes maar zat mensen gezien die dit gewoon met 4040 profiel delen doen en simlab levert niet anders.

denk zelfs dat als je rubberen ringen plaatst je ruimte geeft om te trillen en daardoor de trilling eerder waarneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kosz
Señor Sjon schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 15:17:

Ik neem aan dat je een enkele staande 40x40 rechtop achter je base wilt plaatsen ? een beetje zoals de simlab oplossing maar dan met hoeksteunen ? volgens mij moet dat wel lukken, zo zwaar is een scherm niet als je naar 32:9 gaat zal het geen 49"zijn.
Rubber zou ik er zeker niet tussen plaatsen dat geeft alleen maar meer ruimte voor beweging. Alleen de vesa mount zou ik een andere voor kiezen, simpeler zonder bewegende delen bij voorkeur maar dan zit je weer met de montage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1990
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08:10
Rizn schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 11:23:

Wat maakt die QR1 zoveel beter dan de standaard plastic draairing van de GT DD? Gaat het dan puur om de stevigheid? Had gelezen dat de plastic ring wel eens is gebroken bij mensen. Met de plastic QR van de GT DD kunnen ook alle andere Fanatec stuurtjes gebruikt worden toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ja, de metalen is veel sterker en er zijn geregeld kapotte plastic QR's gesignaleerd.

@kosz
Jup, deze https://sim-lab.eu/shop/p...448?category=148#attr=367 of https://www.simxpro.shop/...-mount-R80-X80-p225056150 Buiten de VESA mount zelf heb ik de onderdelen wel.

Een 49" 32:9 scherm weegt rond de 15 kg (meestal incl. voet) en de meeste steunen hebben 20kg. Het enige bewegende deel bij de Maclean is de tilt, maar die kan je vastdraaien. Hoogteverstelling is wat vervelender, maar doe je in principe ook maar 1x. En je kan de staander ook wat laten zakken als het moet.

[ Voor 77% gewijzigd door Señor Sjon op 08-02-2022 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kosz
Martijn1990 schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 16:56:
[...]

Wat maakt die QR1 zoveel beter dan de standaard plastic draairing van de GT DD? Gaat het dan puur om de stevigheid? Had gelezen dat de plastic ring wel eens is gebroken bij mensen. Met de plastic QR van de GT DD kunnen ook alle andere Fanatec stuurtjes gebruikt worden toch?
Buiten dat de QR1 lite wel eens wilt scheuren op een DD, beperk je ook je ffb als je een boost kit hebt. Dan gaat je base niet verder dan 5nm.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kosz
Señor Sjon schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 17:07:
Een 49" 32:9 scherm weegt rond de 15 kg (meestal incl. voet) en de meeste steunen hebben 20kg. Het enige bewegende deel bij de Maclean is de tilt, maar die kan je vastdraaien. Hoogteverstelling is wat vervelender, maar doe je in principe ook maar 1x. En je kan de staander ook wat laten zakken als het moet.
Ih zou ook wel naar een 49 willen, op dit moment heb ik een 34 3440x1440. Ben alleen bang dat mn 5700XT die extra pixels niet leuk vind om aan te sturen.... Als je gewoon een andere videokaart zou kunnen halen zonder dat je een nier af moet staan zou het niet zon probleem zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:12
kosz schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 17:35:
[...]Buiten dat de QR1 lite wel eens wilt scheuren op een DD, beperk je ook je ffb als je een boost kit hebt. Dan gaat je base niet verder dan 5nm.....
Nee dit geldt alleen op de DD1 en DD2, deze gaan dan niet verder dan 8Nm.

Op de CSL DD/Pro maakt het allemaal niets uit.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
kosz schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 17:45:
[...]

Ih zou ook wel naar een 49 willen, op dit moment heb ik een 34 3440x1440. Ben alleen bang dat mn 5700XT die extra pixels niet leuk vind om aan te sturen.... Als je gewoon een andere videokaart zou kunnen halen zonder dat je een nier af moet staan zou het niet zon probleem zijn.
Meestal werkt met de settings rommelen voldoende om lang met een videokaart door te kunnen. Screen estate helpt zodat je daadwerkelijk je spiegels kan gebruiken. Heb ook een 34 21:9 scherm, maar zie te weinig :p

[ Voor 4% gewijzigd door Señor Sjon op 08-02-2022 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kosz
@Señor Sjon nog een bepaalde 49 je voorkeur ? 1080 of 1440?, als je het betaalbaar wilt houden zit je aan een va panel van Samsung, daar is niet altijd de quality control van op orde als ik de reviews mag geloven.lastig lastig
Aangezien ik niet meer op mijn kantoor game moet er toch een scherm bij komen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColeJ
Señor Sjon schreef op maandag 7 februari 2022 @ 10:11:
De prijsverhoging van SimLab gooit ze in één keer uit een concurrerende prijspositie.
Neehoor, Treq volgt gewoon _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Wat zijn de aanbevolen triple mounts anno 2022? SimLab lijkt out of stock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beschuitelia
ColeJ schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 20:55:
[...]

Neehoor, Treq volgt gewoon _O-
Haha zie het ja. Gister hadden ze de treq one naar €399 veranderd maar de orders liepen waarschijnlijk juist beter doordat de gt1 evo €449 is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColeJ
Ik heb vorige week een Treq One en single monitor mount besteld voor de oude prijs. Hoop echt dat ie snel komt..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rizn
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-09 20:24
[...]

Ik vind dat los en vast draaien niks. Je draait hem al snel te vast. Ik heb ook een formula stuur met QR en kan dan veel makkelijker wisselen. Kwa flex/stevigheid is er niet veel verschil imho.

[ Voor 5% gewijzigd door Rizn op 09-02-2022 07:36 ]

PSN: riznind

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martijn1990
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08:10
Rizn schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 07:35:
[...]

Ik vind dat los en vast draaien niks. Je draait hem al snel te vast. Ik heb ook een formula stuur met QR en kan dan veel makkelijker wisselen. Kwa flex/stevigheid is er niet veel verschil imho.
Duidelijk. Hier alleen nog maar het standaard GT DD stuur, misschien dat ik ooit nog een F1 stuur wil kopen en dan maar eens kijken of ik de QR lite hou of een QR1 koop.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
[...]

Bij de sturen uit de Clubsport lijn + hoger wordt standaard de QR1 mee geleverd en is de QR1 Lite niet eens een keuze, de QR1 Lite kan op alle sturen vervangen worden door een QR1 (en straks ook de QR2 al moet je jezelf af vragen of het die investering waard gaat zijn want de QR2 wordt niet goedkoop).

De QR1 is vooral beter door het gebruikte materiaal wat veel minder flext (metaal vs plastic / composiet) en zit "simpeler" in elkaar waardoor je eigenlijk als gebruiker weinig fout kunt doen EN heeft als mogelijkheid de borg bout die zorgt dat het laatste beetje speling in 99 van de 100x verwijdert kan worden. Het nadeel van de QR1 lite is dat deze eigenlijk net niet goed genoeg de boel vast zet zodat men het als "spelings vrij" ervaart maar dat je daarna geen mogelijkheid meer hebt dat te verbeteren. Daardoor gaan mensen de boel nog net even een stukje vaster proberen te draaien (en gaan sommigen het nokje wat voorkomt dat je de boel vaster kan draaien dan nodig verwijderen met alle gevolgen van dien).

Wat ook nog wel eens wil gebeuren is dat mensen die aan het stuur "hangen" connectie issues ervaren bij de QR1 Lite, dat is niet de schuld van de QR1 Lite maar meer de schuld van de gebruiker. Omdat de QR1 Lite niet het stuur echt vast zet zoals bij de QR1 kun je door er tijdens het rijden een beetje aan te hangen / trekken (en je wil niet weten hoeveel mensen dat ongemerkt doen) het stuur steeds iets verder naar je toe trekken tot op het punt dat je connectie issues gaat ervaren, dat is bij een QR1 praktisch onmogelijk.

De QR1 lite is al een hele vooruitgang ten opzichte van de oude "clamp" bevestiging zoals die voorheen gebruikt werd op o.a. de P1 maar het is nog steeds een entry level oplossing waar Fanatec ook heel slim heeft bedacht hem "user replaceable" te maken en zo nog wat extra inkomsten te genereren. Want met de 100 euro die Fanatec rekent voor een QR1 zit daar waarschijnlijk een hele forse marge op.
kosz schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 17:35:
[...]

Buiten dat de QR1 lite wel eens wilt scheuren op een DD, beperk je ook je ffb als je een boost kit hebt. Dan gaat je base niet verder dan 5nm.....
Of het een DD is maakt geen fluit uit, de CSL-DD / DD Pro levert niet een andere 8Nm dan een CSW V2.5 dat doet om maar een voorbeeld te noemen (laten we eens op houden te denken dat een DD ineens voor allerlei magische problemen zou zorgen omdat het een DD is... het maakt echt 0,0 niks noppes nada uit).

De QR1 is gewoon een entry level oplossing en daar gebeuren zulke dingen wel eens mee, dat is niet anders bij andere fabrikanten in deze prijsklasse. Het nadeel bij Fanatwec is alleen dat mensen het ook gaan vergelijken met items die een stapje hoger zitten qua prijs en wordt het al snel appels met peren.

De QR1 Lite zou ik persoonlijk altijd met een boogje omheen lopen omdat ik een spelings vrije QR1 op een DD2 gewend ben maar ik snap ook heel goed dat hele volksstammen er prima mee uit de voeten kunnen en op een CSL-DD beperk je helemaal niets qua FFB, die levert gewoon 8Nm met een QR1 Lite er op. Nogmaals, de CSL-DD mag dan wel een direct drive wheelbase zijn, hij levert geen magische Nm's die anders zijn dan voorheen op de CSW V2.5 ;)

[ Voor 7% gewijzigd door R2D2 op 09-02-2022 07:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voog
kroegtijger schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 02:01:
[...]

Geen paniek, het belangrijkste onderdeel is gelijk gebleven in prijs d:)b
Ik begrijp dat dit een stuk plastic is was simuleert een bekerhouder te zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
voog schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 09:19:
[...]
Klopt. Absolute must have uiteraard en dan zeker voor de véél lagere oude prijs van €7.50 :7
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X08ABsxe21JIjuxw_f8VtA2xtqg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8FuKABuseUioXFRvfGfdW809.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kroegtijger
Brad Pitt schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 11:19:
[...]

Klopt. Absolute must have uiteraard en dan zeker voor de véél lagere oude prijs van €7.50 :7
[Afbeelding]
Toch duurder geworden dus...ik dacht dat ie al €7,95 was :F
Maar inderdaad, dit zou de basis voor elke rig moeten zijn; de rest is slechts montage-materiaal om de bekerhouder te kunnen bevestigen :P

iRacing Profiel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TiezZ_BE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 14:39
voog schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 09:19:
[...]

Brad Pitt schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 11:19:
[...]

Klopt. Absolute must have uiteraard en dan zeker voor de :+ :w véél lagere oude prijs van €7.50 :7
[Afbeelding]
En een blikje dat simuleert bier te zijn O-) :w

[ Voor 16% gewijzigd door TiezZ_BE op 09-02-2022 14:09 ]

https://www.techpowerup.com/review/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Himalaya
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:11
TiezZ_BE schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 14:08:
[...]

[...]

En een blikje dat simuleert bier te zijn O-) :w
Tis ook een sim rig toch >:)

de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• powerboat
0.0 ? -O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 11:20

thunder8

Het gedonder begint weer.

..

Ik weeg meer dan 120kg en heb een simpel zelfbouw alu rig met 4 wielen op de hoeken. Geen centje pijn uiteindelijk. Heb er een LCD kuipstoel op zitten en qua hardware een Fanatec CSL Elite +, V2 Formula F1 2020LE stuur en V3 pedalen met BPK en damper op het gaspedaal. De Elite + wordt vervangen door een GT DD Pro, zodra deze als base only te bestellen is.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Iemand een adres voor die plastic gekleurde strips die je in je alu profiel kan klikken?

Heb nog wat zwart en rood nodig maar precies nu ik wil bestellen is de prijs van €5 (wat ik echt al goed betaald vond) naar €8.95 gegaan wat ik geheel belachelijk vind en uit principe er niet voor wil betalen.
(Op Ali is een andere soort te koop, geen idee hoe deze is, heb uiteraard liefst dezelfde die Sim Lab verkoopt).

[ Voor 15% gewijzigd door Brad Pitt op 09-02-2022 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-09 16:35
Ik heb eens alles op een rijtje gezet voor mezelf

Simlab GT1 EVO, GT1 EVO monitorstand, Sparco sprint stoel, sim mousepad, keyboard tray, sparco seat slider en bucket seat bracket set.
Totaal: 965,85

Of

Treq One, basic monitor mount, bmw m240i stoel (kwam ik hier in het topic tegen, leek me een goeie optie), mouse tray, advanced keyboard tray, seat slider, seat bracket set
Totaal: 1042

Financieel is het verschil peanuts dus maakt me weinig uit. Mis ik hier nog iets aan? Of heb ik juist iets in het rijtje staan dat ik eigenlijk niet nodig heb?

Ik vraag me alleen af of ik die 'seat bracket set' wel nodig heb, zowel bij Simlab als bij Treq. Iemand enig idee?

EDIT: Voor de volledigheid, ik heb nu een T300RS stuurtje met (nu nog) de standaard pedalen, maar heb de Fanatec CSL Pedals LC op het oog

[ Voor 9% gewijzigd door FastFred op 09-02-2022 21:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pyr0_
FastFred schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 21:15:

Simlab GT1 EVO, GT1 EVO monitorstand, Sparco sprint stoel, sim mousepad, keyboard tray, sparco seat slider en bucket seat bracket set.

Of

Treq One, basic monitor mount, bmw m240i stoel (kwam ik hier in het topic tegen, leek me een goeie optie), mouse tray, advanced keyboard tray, seat slider, seat bracket set

Financieel is het verschil peanuts dus maakt me weinig uit. Mis ik hier nog iets aan? Of heb ik juist iets in het rijtje staan dat ik eigenlijk niet nodig heb?

Ik vraag me alleen af of ik die 'seat bracket set' wel nodig heb, zowel bij Simlab als bij Treq. Iemand enig idee?
Het belangrijkste mis je!

De onmisbare, bekerhouder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
@Pyr0_ Ja want een flesje met water/bier op de grond naast je is zo ouderwetsch :+

[ Voor 8% gewijzigd door FastFred op 09-02-2022 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0_
FastFred schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 21:21:
@Pyr0_ Ja want een flesje met water/bier op de grond naast je is zo ouderwetsch :+
Met de kans dat het omvalt over met alle mogelijke gevolgen van dien? ;) Nee, voor die 7,95 zou ik dat zeker niet laten bij te bestellen. Zo heb je ook altijd drinken op een vaste plek tijdens het rijden, kan tijdens langere stints wel eens fijn zijn om ff snel een slokje te doen op een recht stuk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• replica17
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16:31

Of

EDIT: Voor de volledigheid, ik heb nu een T300RS stuurtje met (nu nog) de standaard pedalen, maar heb de Fanatec CSL Pedals LC op het oog
Lijst ziet er goed uit, alleen de bekerhouder toevoegen.

Seat bracket heb je nodig want bucket seats hebben geen bevestiging aan de onderkant, alleen zijkant. Had zelf een stoel en bracket + slider gekocht via een andere winkel dan Simlab daardoor moest ik nog op zoek gaan naar de juiste bouten en moeren... dus bestel die seat bracket + slider bij een sim winkel (en vraag of de bouten / moeren erbij zitten).

Persoonlijk koos ik voor Simlab, puur omdat ze wereldwijd bekend zijn en daardoor het ook makkelijker te verkopen is, mocht ik dat ooit willen...

Succes!

Edit: Als het mogelijk is ga stoelen passen voordat je koopt! Bucket seats zitten lekker krap en dan is het mogelijk dat het of geweldig zit, of niet... 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door replica17 op 09-02-2022 21:42 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Beschuitelia
Brad Pitt schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 20:10:
Iemand een adres voor die plastic gekleurde strips die je in je alu profiel kan klikken?

Heb nog wat zwart en rood nodig maar precies nu ik wil bestellen is de prijs van €5 (wat ik echt al goed betaald vond) naar €8.95 gegaan wat ik geheel belachelijk vind en uit principe er niet voor wil betalen.
(Op Ali is een andere soort te koop, geen idee hoe deze is, heb uiteraard liefst dezelfde die Sim Lab verkoopt).
Bij Biesheuvel nog wel €5,00

https://www.biesheuvel.nl/nl/cover-strip-for-profile

• R2D2
  • Niet online
Brad Pitt schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 20:10:

Ik heb de Ali versie op mijn rig zitten (zijn rubber achtige strips) en die bevallen prima, ik was destijds voor een tientje incl verzenden klaar ben had genoeg om zo'n beetje mijn hele rig te voorzien van die strips.

€8.95 is van de zotte inderdaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon

Of

De M240 stoel kan ook op de GT1. Dan kan je in ieder geval appels met appels vergelijken

Slider: alleen bij buckets, autostoelen hebben die in de regel ingebouwd
Bracket: ook alleen bij buckets.

• FastFred
@Señor Sjon oja goeie!

Met de BMW stoel geen bracket nodig dus, en ook geen slider ben ik inmiddels achter

GT1 EVO frame, GT1 EVO monitorstand, BMW M240i stoel, sim mousepad, keyboard tray, cupholder
Totaal: 934,9

Treq One frame, basic monitor mount, BMW M240i stoel, mouse tray, keyboard tray advanced, cupholder
Totaal: 964

[ Voor 105% gewijzigd door FastFred op 10-02-2022 10:42 ]

• Señor Sjon
Je kan besparen door alleen een VESA mount te kopen, je hebt niet de hele mount nodig. Bij een autostoel hou je ook de dwarsbalkjes over van 50cm bij de GT1. Hoekverbinders ook, dus dan hoef je alleen nog VESA te kopen voor een paar tientjes. Zie mijn vraag hier Señor Sjon in "Rigs, cockpits en wheelstands"

[ Voor 16% gewijzigd door Señor Sjon op 10-02-2022 12:24 ]

• -Wing-
Rizn schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 11:23:
@-Wing- Bij de GT DD Pro bundle zit geen extra quick release. Op het stuur zit een plastic "quick release" die je moet los en vast draaien.

Ah goede tip. Heb ik wel eentje voor het F1 stuurtje, maar niet voor het gewone stuurtje... Wordt dus weer geld uitgeven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmundo
  • Niet online
nvt

[ Voor 98% gewijzigd door wilmundo op 11-02-2022 17:48 . Reden: navraag bij leverancier ]

Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• N_E_R_V85
Señor Sjon schreef op maandag 7 februari 2022 @ 10:04:
[...]

There is no such thing. Voor je FOV geldt, hoe dichter erop, hoe beter.
Ik moet je toch gelijk geven.
Hoe dichter ik me bij het scherm zet hoe minder ik nog afgeleid kan worden van alle andere bewegingen rond om mij in huis.

Zonder te overdrijven heb ik al vele stuurfouten gemaakt enkel en alleen maar door afleidingen.

Dus heb ik een playseat challenge op de kop getikt en ook al heb ik nog geen stuur; toch zit ik al van daaruit in die stoel dicht bij de tv te racen 😆

@kosz die playseat zit nog comfortabeler dan ik dacht 😋

[ Voor 4% gewijzigd door N_E_R_V85 op 11-02-2022 18:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• voog
N_E_R_V85 schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 18:46:
[...]

Ik moet je toch gelijk geven.
Hoe dichter ik me bij het scherm zet hoe minder ik nog afgeleid kan worden van alle andere bewegingen rond om mij in huis.

Zonder te overdrijven heb ik al vele stuurfouten gemaakt enkel en alleen maar door afleidingen.

Dus heb ik een playseat challenge op de kop getikt en ook al heb ik nog geen stuur; toch zit ik al van daaruit in die stoel dicht bij de tv te racen 😆

@kosz die playseat zit nog comfortabeler dan ik dacht 😋
Moet ook gewoon naar de oudjes luisteren O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Himalaya
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:11
Ik heb m’n middelste scherm nu ook tussen de base en het stuur zitten, net 10mm er boven. Op de CSLDD is de as wat langer dus dat paste mooi. Dichterbij gaat het overigens ook niet worden, dan moet ik een leesbril op

de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemonsimson
  • Laatst online: 15:58
Na een paar jaar gestopt te zijn met SIM racen wil ik eigenlijk wel weer gaan beginnen maar moet wel een beetje op het budget passen. In het verleden had ik een Playseat Challenge maar wilde nu wel iets degelijker/steviger. In eerste instantie wilde ik niet voor een 'echte' rig gaan maar leek de Sim-Lab Wheelstand + seat support mij wel wat. Ik dacht dat deze voor onder de €300 te krijgen was maar volgens mij zijn de prijzen flink omhoog gegaan. Kost nu €398 en er is op dit moment geen voorraad. De Treq ONE Basic is €389. Dan is het toch een no-brainer om voor de Treq te gaan of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColeJ
Op 4 februari een Treq One besteld (oude prijs) maar mijn order is nog steeds niet verzonden. Op de website staat een dispatch time van 2-3 weeks maar die vlieger gaat dan niet op. Mag toch hopen dat ze niet wel uitleveren aan orders met de nieuwe prijzen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PEBRU88

PEBRU88

PC Load Letter?!

ColeJ schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 11:12:
Op 4 februari een Treq One besteld (oude prijs) maar mijn order is nog steeds niet verzonden. Op de website staat een dispatch time van 2-3 weeks maar die vlieger gaat dan niet op. Mag toch hopen dat ze niet wel uitleveren aan orders met de nieuwe prijzen..
Hier op 7 februari een Treq One besteld met de nieuwe prijzen. ook nog geen indicatie wanneer het geleverd zou worden. Alleen gisteren vernomen dat de stoel eventueel verzonden zou zijn met DHL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinny
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23-08 12:56
ColeJ schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 11:12:
Van de week langsgeweest ;) die mannen zijn er goed druk mee, @Jimmy J. Was non stop aan het inpakken met twee andere.

Misschien even contact opnemen ;)
Pagina: 1 ... 4 ... 19 Laatste