Toon posts:

Rigs, cockpits en wheelstands

Pagina: 1 2 3 ... 12 Laatste
Acties:

• Beltoni
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 10:40
d0nny41 schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 23:45:
Ben bezig met m'n eerste setup. Ga binnenkort verhuizen naar een kleiner appartement, dus een inklapbare wheelstand zou ideaal zijn. Ik ga voor een mid-tier setje met een Fanatec CLS DD en CSL pedals met load-cell of Clubsport V3 pedals. Dus de remkracht zal een 60-90kg bedragen.

Nu lijkt de https://nextlevelracing.c...-wheel-stand-2-0/?lang=nl ideaal, omdat je bureaustoel niet zal verschuiven door de tray, en het gewicht van je stoel zal er denk ik ook bij helpen dat je de wheel stand niet naar voren verschuift ? 1 probleem, komt waarschijnlijk pas in 1-2 maanden op voorraad in NL, en ben best ongeduldig tijdens de lockdown.

https://gtomega.eu/products/apex-steering-wheel-stand Tweede optie dan, goede reviews. Maar dan heb je het probleem dat je bureaustoel nergens aan vast zit.. Ik zou dan zoiets kunnen aanschaffen: https://www.amazon.de/-/e...toppers%2Caps%2C63&sr=8-7

Maar ik vraag me af of dat een beetje goed werk. Nu snap ik dat ik wat imitaties heb met een wheel stand tov rig, maar een naar achter schuivend bureau stoel en/of naar voren schuivende stand zie ik niet zitten.

Heeft iemand toevallig ervaring met wheel stand met "wheel stoppers", werkt dat een beetje ? Of toch maar even zuur wachten tot de wheelstand 2.0 in NL te krijgen is?
Ik had zelf een frame gebouwd om aan mijn playseat te hangen. Werkt eigenlijk verrassend goed, staat super steady. Heb de loadcell nauwelijks hoger dan 30kg maar dat is voornamelijk omdat ik het prettig vindt vanuit deze houding. Heb hier een jaar mee gereden (incl. VR), was voor mij een prima oplossing voor de kleine woning.

Wel grappig om zelf iets te maken, wat dan ook daadwerkelijk werkt.

Eerste post
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/64845078

Incl. heusinkveld
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/65031680

Upgrade komt er wel aan aangezien ik inmiddels wat meer ruimte heb. :D

iRacing Profiel

• SterqVerhael
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 16:06
Beltoni schreef op woensdag 22 december 2021 @ 11:17:
[...]

Ik had zelf een frame gebouwd om aan mijn playseat te hangen. Werkt eigenlijk verrassend goed, staat super steady. Heb de loadcell nauwelijks hoger dan 30kg maar dat is voornamelijk omdat ik het prettig vindt vanuit deze houding. Heb hier een jaar mee gereden (incl. VR), was voor mij een prima oplossing voor de kleine woning.

Eerste post

Incl. heusinkveld

Ziet er prima uit!

Geen ambitie om het stuur te vervangen?

• Beltoni
SterqVerhael schreef op woensdag 22 december 2021 @ 11:26:
[...]

Ziet er prima uit!

Geen ambitie om het stuur te vervangen?
Zit al een tijdje een ander stuur (leather 28gt oid) op. Pas als ik de rig ga upgraden komt er een nieuwe wheel base etc etc maar dat is voor een ande topic.

iRacing Profiel

• d0nny41
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 15:12
Beltoni schreef op woensdag 22 december 2021 @ 11:17:
[...]

Eerste post

Incl. heusinkveld

Ziet er heel prima uit ! En lijkt me niet al te ingewikkeld om zelf na te maken. Denk wel dat een Fanatec CLS DD wat zwaar wordt voor een playseat challenge?

• Two_can
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 28-05 11:54
SlaadjeBla schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 23:55:
[...]

Altijd snelle respons gehad met vragen. De mensen achter Treq zijn ook Tweakers. Betrouwbare partij.
@DaitoX +1.. onlangs meermaals contact gehad en kan er niks dan goeds over zeggen. Als ik mijn GT1 EVO upgrade stap ik dan waarschijnlijk ook over naar Treq.

• DaitoX
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 05-06 09:44
Mooi dat het over het algemeen dan prima verloopt.

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:51
Two_can schreef op woensdag 22 december 2021 @ 17:51:
[...]

@DaitoX +1.. onlangs meermaals contact gehad en kan er niks dan goeds over zeggen. Als ik mijn GT1 EVO upgrade stap ik dan waarschijnlijk ook over naar Treq.
Misschien een rare vraag, maar wat zou je aan je GT1 EVO dan nog willen upgraden?

iRacing Profiel

• Beltoni
d0nny41 schreef op woensdag 22 december 2021 @ 15:36:
[...]

Ziet er heel prima uit ! En lijkt me niet al te ingewikkeld om zelf na te maken. Denk wel dat een Fanatec CLS DD wat zwaar wordt voor een playseat challenge?
Heb daar zelf geen ervaring mee. Ik denk dat het rijden qua kracht wel prima te doen is. Playseat challenge heeft natuurlijk meer flex dan een reguliere rig maar het is vrij stabiel.

Ik heb zelf bewust geen wheel base upgrade gedaan op de challenge omdat ik het hele open klap mechanisme (in-/uitstappen) met een dure wheel base niet fijn vindt.

iRacing Profiel

• Two_can
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 28-05 11:54
kroegtijger schreef op woensdag 22 december 2021 @ 21:13:
[...]

Misschien een rare vraag, maar wat zou je aan je GT1 EVO dan nog willen upgraden?
Niks raars aan. Als ik later groot ben wil ik misschien ooit nog eens motion toevoegen.

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:09
Zou een muurbeugel stevig genoeg zijn voor op een rig? Ik heb een GT Omega ART met de monitor mount, maar de diepte is niet verstelbaar, en de monitor zit redelijk ver naar achteren. Wil dit gaan oplossen met een muurbeugel tussen de mount en de monitor, alleen heb ik even geen idee of dat tegen trillingen kan.

Iets als dit:

https://www.allekabels.nl...tv-beugel-tm-42-inch.html

Heb alleen niet het idee dat die scharnieren "vast" te zetten zijn.

[Voor 22% gewijzigd door ikt op 27-12-2021 17:30]

• J-M-T
  • Registratie: Mei 2013
  • Nu online
Mijn inschatting is dat daar toch aardig wat beweging in zal zitten, er zitten toch 3 punten in die extra flex geven.

• kroegtijger
J-M-T schreef op maandag 27 december 2021 @ 17:50:
Mijn inschatting is dat daar toch aardig wat beweging in zal zitten, er zitten toch 3 punten in die extra flex geven.
Dat, en dan nog met een max gewicht van 15kg dat eraan mag hangen. Bij verticale speling ga je daar vrij snel overheen als je er een beetje groot scherm aan hebt hangen. Lijkt me erg slecht plan dus.

Maar heb je nu zo'n mount? klik?

Dan zijn er wel andere oplossingen te verzinnen ook natuurlijk. Als je niet teveel afstand hoeft te overbruggen kan je een paar stukjes ronde pijp nemen, wat sluitringetjes en wat langere boutjes, maar daarmee win je maar enkele centimeters. Als je verder wil gaan (en ik waag te betwijfelen of dat handig is, gegeven dat je snel heel veel meer load op de constructie zet) kan je bijvoorbeeld een stukje alu profiel ertussen zetten, maar ik zou dat afgaande op de foto's van de constructie denk ik niet aandurven.

iRacing Profiel

• ikt
kroegtijger schreef op maandag 27 december 2021 @ 20:52:
[...]

Dat, en dan nog met een max gewicht van 15kg dat eraan mag hangen. Bij verticale speling ga je daar vrij snel overheen als je er een beetje groot scherm aan hebt hangen. Lijkt me erg slecht plan dus.

Maar heb je nu zo'n mount? klik?

Dan zijn er wel andere oplossingen te verzinnen ook natuurlijk. Als je niet teveel afstand hoeft te overbruggen kan je een paar stukjes ronde pijp nemen, wat sluitringetjes en wat langere boutjes, maar daarmee win je maar enkele centimeters. Als je verder wil gaan (en ik waag te betwijfelen of dat handig is, gegeven dat je snel heel veel meer load op de constructie zet) kan je bijvoorbeeld een stukje alu profiel ertussen zetten, maar ik zou dat afgaande op de foto's van de constructie denk ik niet aandurven.
Was maar een voorbeeld, maar twijfel inderdaad erover omdat het zo flexibel lijkt. Er zijn varianten die meer aankunnen, maarja.

Zit als alternatief te denken om iets met M4 draadstang te doen, of inderdaad aluminium profiel - als dat uberhaupt ergens te koop is zonder lang te moeten wachten :P

• FastForwardNL
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 20:52
Dit soort dingen zien we toch echt liever via Vraag & Aanbod.

[Voor 85% gewijzigd door BM op 29-12-2021 07:44]

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13:23
GT1-Evo vandaag geleverd *O*

Zonder bevestigingsmateriaal, stuurplaat en pedal tray -O-

Dat was niet fijn thuiskomen. Dacht meteen te kunnen rommelen. Oh well. Hopelijk is er gewoon een doos over in de UPS bestelbus en komen ze deze straks nog even bezorgen*.

* kans uiteraard nul procent maar goed

Nickname does not reflect reality

• kroegtijger
Brad Pitt schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 17:25:

Dat was niet fijn thuiskomen. Dacht meteen te kunnen rommelen. Oh well. Hopelijk is er gewoon een doos over in de UPS bestelbus en komen ze deze straks nog even bezorgen*.

Klinkt inderdaad alsof je maar 1 doos geleverd hebt gekregen. In de andere doos zit precies hetgeen je mist inderdaad (heb dezelfde bestelling een week of 2 geleden ontvangen, dus weet nog precies hoe het verpakt zat ;) )

iRacing Profiel

• Dissidend
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:23

Die ervaring hebben wij ook, alleen met PostNL
Zal denk komen door de 2 verschillende afmetingen van de pakketten (1 best lang en andere klein) en het indelen/ruimen van de bus.
Klanten die in paniek bellen dat ze wat missen en (gelukkig) dezelfde dag nog bellen dat het andere kleinere pakket ook afgeleverd is.

• ikt
Middagje met wat oud metaal gerommeld: 11cm dichterbij!

Mocht iemand een GT Omega ART gaan kopen - bestel niet de geïntegreerde monitor mount, maar een aparte monitor stand. Anders moet je zelf oplossingen gaan maken om een TV/monitor dichterbij te krijgen.

• detonatic
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

Hier hetzelfde, zou vandaag mijn P1-X binnen krijgen .. alles behalve de grootste doos 8)7
Nja, idd maar hopen dat het morgen komt.

4.950KW; 18*275Wp Talesun Full Black;Trannergy TRB9000TL@155° Zuid-Oost;Live PVOutput

• Brad Pitt
detonatic schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 20:56:
[...]
Hier hetzelfde, zou vandaag mijn P1-X binnen krijgen .. alles behalve de grootste doos 8)7
Nja, idd maar hopen dat het morgen komt.
Hier net bezorgd :)
(Holy moly dat gewicht van die pedal plate :D )

[Voor 9% gewijzigd door Brad Pitt op 29-12-2021 18:19]

• DaitoX
Zit naar het volgende te kijken voor een rig bij https://www.treq-sim.com/

Zit momenteel in een PlaySeat Evolution met een G27, in maart zal de GT DD Pro binnenkomen. De playseat heeft met een G27 al aardig wat flex, zeker bij de pedalen ook, dus tijd voor vervanging.

Ik neem aan dat alle benodigde schroeven er bij zitten, zodat ik de G27 er op kan zetten tot de GT DD Pro binnen is en dan alles weer vervangen.

Wat stoel betreft twijfel ik nog, had willen kijken om vorige week langs te gaan, maar is niet gelukt, ze zitten ook niet om de hoek. Misschien kijken of ik ergens in de buurt wat stoelen kan proberen. Of mogelijk de stoel van de playseat over zetten. Die heeft de bevestigingspunten aan de onderkant, mogelijk kan die op de seat slider gezet worden.

• MeShell
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:59
@DaitoX Je G27 kan hier niet op, omdat je sidemounts hebt staan voor een DD. Je kunt wel een Wheeldeck nemen in plaats van de sidemounts. Daar kunnen beide bases op.

Of je stoel op de sliders kan weet ik niet, maar op de seat brackets zeker niet, want daar heb je schroefgaten aan de zijkant van de stoel voor nodig.. Dat blijft een gok of je oude stoel wel op je sliders gaat passen...

Ik kan niet in je budget kijken, maar als je sliders en seatbrackets besteld ga je niks aan hebben met je ouder stoel. Ikzelf heb ook de stoel van Treq en ik zit er heerlijk in.... Maar dat blijft persoonlijk natuurlijk...

www.MEPS-Sim.com - SimRacing immersion made easy!

• Thodekroo
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 21:34
MeShell schreef op zondag 2 januari 2022 @ 22:00:
@DaitoX Je G27 kan hier niet op, omdat je sidemounts hebt staan voor een DD. Je kunt wel een Wheeldeck nemen in plaats van de sidemounts. Daar kunnen beide bases op.
.
Ik neem aan dat de treq met wheeldeck komt en dat je voor die €85 er een extra sidemount bij koopt?

• DaitoX
MeShell schreef op zondag 2 januari 2022 @ 22:00:

Of je stoel op de sliders kan weet ik niet, maar op de seat brackets zeker niet, want daar heb je schroefgaten aan de zijkant van de stoel voor nodig.. Dat blijft een gok of je oude stoel wel op je sliders gaat passen...

Ik kan niet in je budget kijken, maar als je sliders en seatbrackets besteld ga je niks aan hebben met je ouder stoel. Ikzelf heb ook de stoel van Treq en ik zit er heerlijk in.... Maar dat blijft persoonlijk natuurlijk...
Klopt helemaal, als de stoel op de sliders zou kunnen dan zijn de seat brackets niet nodig.
Even meten en kijken of dat mogelijk past maar.
Thodekroo schreef op zondag 2 januari 2022 @ 22:26:
[...]

Ik neem aan dat de treq met wheeldeck komt en dat je voor die €85 er een extra sidemount bij koopt?
Ja, dit wordt ook aangegeven in de beschrijving, wheel deck waar verschillende soorten stuurtjes op kunnen zit er standaard bij. De sidemount is extra voor zodra de DD pro er dan is. Geeft wat extra stevigheid en wat meer instel mogelijkheden lijkt het.

• Yekcimickey
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 14-05 19:06
d0nny41 schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 23:45:
Ben bezig met m'n eerste setup. Ga binnenkort verhuizen naar een kleiner appartement, dus een inklapbare wheelstand zou ideaal zijn. Ik ga voor een mid-tier setje met een Fanatec CLS DD en CSL pedals met load-cell of Clubsport V3 pedals. Dus de remkracht zal een 60-90kg bedragen.

Nu lijkt de https://nextlevelracing.c...-wheel-stand-2-0/?lang=nl ideaal, omdat je bureaustoel niet zal verschuiven door de tray, en het gewicht van je stoel zal er denk ik ook bij helpen dat je de wheel stand niet naar voren verschuift ? 1 probleem, komt waarschijnlijk pas in 1-2 maanden op voorraad in NL, en ben best ongeduldig tijdens de lockdown.

https://gtomega.eu/products/apex-steering-wheel-stand Tweede optie dan, goede reviews. Maar dan heb je het probleem dat je bureaustoel nergens aan vast zit.. Ik zou dan zoiets kunnen aanschaffen: https://www.amazon.de/-/e...toppers%2Caps%2C63&sr=8-7

Maar ik vraag me af of dat een beetje goed werk. Nu snap ik dat ik wat imitaties heb met een wheel stand tov rig, maar een naar achter schuivend bureau stoel en/of naar voren schuivende stand zie ik niet zitten.

Heeft iemand toevallig ervaring met wheel stand met "wheel stoppers", werkt dat een beetje ? Of toch maar even zuur wachten tot de wheelstand 2.0 in NL te krijgen is?
Heb je de NLR wheel stand 2.0 nog voorbij zien komen ergens? Lijkt nog steeds nergens beschikbaar te zijn in NL helaas. Zou perfect passen in mijn situatie; heeft een bureaustoel wielenhouder, flext weinig met een CSL DD, is vrij compact en is te krijgen voor een nette prijs. Maar ik kan 'm nergens bestellen, dus...

• d0nny41
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 15:12
Yekcimickey schreef op maandag 3 januari 2022 @ 00:25:
[...]

Heb je de NLR wheel stand 2.0 nog voorbij zien komen ergens? Lijkt nog steeds nergens beschikbaar te zijn in NL helaas. Zou perfect passen in mijn situatie; heeft een bureaustoel wielenhouder, flext weinig met een CSL DD, is vrij compact en is te krijgen voor een nette prijs. Maar ik kan 'm nergens bestellen, dus...
Je kan de NLR wheelstand 2.0 bij alternate pre-orderen. Wordt in week 3/4 van januari verwacht

• Arthur-94
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 16:32
Superkiwi schreef op woensdag 22 december 2021 @ 02:03:
[...]

Wellicht heb je het al eens in een ander topic gelezen, ik heb een GT Omega RS9 op mijn EVO GT1 gemonteerd. Erg fijne stoel waarbij je een stuk meer bewegingsruimte hebt tov een echte kuipstoel (handig als je zoals ik vaak in de fitness te vinden bent). De stoel heb ik dmv twee 40x40 profielen iets verhoogd en het zit echt prima imo.

[Afbeelding]
Ziet er goed uit! Hoe is de flex van het rug gedeelte? Is dat voelbaar als je aan het racen bent?

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17:18
Arthur-94 schreef op maandag 3 januari 2022 @ 14:26:
[...]

Ziet er goed uit! Hoe is de flex van het rug gedeelte? Is dat voelbaar als je aan het racen bent?
Welke flex? :+
De stoel is stabiel, de leunig beweegt niet. Omdat het geen kuipstoel is, is het enige wat beweegt je eigen rug; de flex komt dus van jezelf ipv uit het materiaal ;)

[Voor 6% gewijzigd door Superkiwi op 04-01-2022 18:24]

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:37

Christiano007

Ich bin der champion

Yekcimickey schreef op maandag 3 januari 2022 @ 00:25:
[...]

Heb vernomen dat de levertijd eind januari kan zijn. Zelfde als de omega Gt apex hebben ze allemaal levertijdproblemen

Ter land, ter zee en in de kroeg

• SterqVerhael
Zijn er mensen die hier ervaring hebben met de Sim Rigs van SimXPro? Hoe weegt dit op tegenover bij de Simlab PX1 etc. De prijs van onderstaande ligt net iets boven de GT Track van Next Level Racing, terwijl t.o.v. die rig hier de monitor mount al bij zit.
- SimXPro® X80
- SimXPro® Single integrated monitor mount
- SimXPro GT Stoel (incl. mounting).

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Nu online

Pykow

Pykow Gaming | BuG

Mijn race rig bestaat uit een tafel van de ikea
(waarbij ik mij G29 heb geklemd en deel van de tafel al kapot is na 2 jaar)
Pedalen tegen de muur en een bureaustoel met wieltjes (die gelukkig niet heel snel rollen)

Gisteren 1 uur en 30 minuten op Monza gereden in ACC.
Vervelend als je zit positie steeds moet aanpassen.

Ik wil dit jaar een stoel gaan halen, maar paar problemen.
1. ik moet ruimte maken, want weet niet hoe hoog die dingen moeten zijn.
2. Moet simpel in elkaar te zetten zijn, want heb 2 linkerhanden haha

Pykow Gaming | Twitter | Twitch | YouTube

• Pyr0_
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
Pykow schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 11:02:
Pedalen tegen de muur en een bureaustoel met wieltjes (die gelukkig niet heel snel rollen)

Blijf je bij je G29? Dan kan ik een playseat challenge aanraden. Simpel, goeie zitpositie en makkelijk op te bergen.
Wil je ooit upgraden naar wat betere hardware dan zou ik het gelijk goed doen en voor een aluminium rig gaan. Denk aan simlab, treq en dergelijke. Ben je flink wat centjes kwijt, maar heb je wel een rig voor het leven (bij wijze van).

• kroegtijger
Pykow schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 11:02:

Het in elkaar zetten van een rig is vaak niet heel complex. Als je een Ikea-kast in elkaar kan zetten, dan lukt een rig over het algemeen ook wel zonder problemen.

Voor wat betreft de hoogte snap ik niet helemaal wat je bedoeld, maar de meeste leveranciers bieden ook netjes een tekening met alle afmetingen erop.

iRacing Profiel

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:23

Señor Sjon

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Magnificent bastard

IKEAkast heeft meer verschillende schroeven dan een rig. :p

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• kroegtijger
Señor Sjon schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 12:22:
IKEAkast heeft meer verschillende schroeven dan een rig. :p
:Y Inbus M6 en M8 is zeer waarschijnlijk alles wat je nodig hebt

iRacing Profiel

• Anoniem: 421923
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
ik zie de Monstertech MTS rig voorbij komen in meerdere varianten. Niet perse voor racen (sorry :P) maar meer voor flight sims in combinatie met muis/keyboard.
ik ben aan het brainstormen om mijn joysticks ergens aan te mounten.
Ik heb deskmounts maar eigenlijk geen fijn bureau ervoor.

Nu kan ik natuurlijk het spul aan een stoel monteren maar de nieuwe sim-rig van Monstertech (opvolger van de MTX?) is nu gepubliceerd en gaat geleverd worden vanaf eind Q1 2022.

Mijn doel is om joysticks, throttle en eventuele control boxes te monteren ofwel op een gaming chair ofwel op zo'n sim rig. En dan het liefst alles tegelijk danwel snel aanpasbaar wat er maar nodig is. Dus ten allen tijde een goed bereik en gebruik van muis en keyboard terwijl sticks en throttle en button boxes gewoon kunnen blijven zitten en niet in de weg zitten. Desnoods nog steeds bevestigd maar iets uit de weg gedraaid middels swivels.

Ik ben nooit echt overtuigd geweest van andere simrigs die ik heb gezien maar deze van monstertech is de eerste die me serieus laat twijfelen en interesse aanwakkert in het afschaffen van een klassiek bureau (waarvan ik 70% van de oppervlakte toch niet gebruik) en meer minimalistisch ga werken met stabiele opstelling (op wieltjes uiteindelijk uiteraard).

Weet iemand of zo'n sim-rig enigszins geschikt is voor zowel gamen als bureauwerk? Ik wil ook ergonomisch om kunnen gaan met muis en toetsenbord naast joysticks en andere zaken gemonteerd aan de rig of stoel.
Iemand ervaring met dit soort dingen? Is dit te doen of is het af te raden om dit met een sim-rig te proberen omdat het bijv. niet werkbaar is voor muis/keyboard voor uren achtereen en het toch aan een normaal bureau te doen?

https://www.monster.tech/en/product-category/mts-en/
https://www.monster.tech/...sk_1-edited-2048x1536.jpg

[Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 421923 op 07-01-2022 17:09]

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Nu online

Pykow

Pykow Gaming | BuG

Pyr0_ schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 11:39:
[...]

Blijf je bij je G29? Dan kan ik een playseat challenge aanraden. Simpel, goeie zitpositie en makkelijk op te bergen.
Wil je ooit upgraden naar wat betere hardware dan zou ik het gelijk goed doen en voor een aluminium rig gaan. Denk aan simlab, treq en dergelijke. Ben je flink wat centjes kwijt, maar heb je wel een rig voor het leven (bij wijze van).
Ik blijf voorlopig bij de g29.
Ik zal eerst overgaan naar een rig voor de g29.
De playseat challenge is geen optie.
Krijg het gevoel dat dit een tuinstoel is wat allemaal bij elkaar blijft zitten met klitteband.
Ik ben denk ik ook te stevig hiervoor met mn 100kg. Zag veel reviews waarbij deze playseat te veel bewoog

Pykow Gaming | Twitter | Twitch | YouTube

• Rtoo
  • Registratie: April 2015
  • Nu online

Rtoo

Youtube - Triple Dutch

Sinds vandaag de g29 in gebruik ipv controller. Wat moet ik daar aan wennen zeg, lijkt wel of ik niet normaal recht kan rijden en een bocht halen. Moesten jullie in het begin ook wennen aan de overgang van controller naar een stuur?

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
@Rtoo ik moest wel echt wennen toen ik voor het eerst met een stuurtje ging rijden. Dat was nog met een T300 in Project Cars 1, dus alweer in een ver verleden. Maar eraan wennen duurde slechts een half uurtje ofzo.

• Señor Sjon

Señor Sjon

Magnificent bastard

Rtoo schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 17:01:
Sinds vandaag de g29 in gebruik ipv controller. Wat moet ik daar aan wennen zeg, lijkt wel of ik niet normaal recht kan rijden en een bocht halen. Moesten jullie in het begin ook wennen aan de overgang van controller naar een stuur?
Staat de FFB e.d. wel goed? Ik reed ooit een G25 zonder de goede driver en toen zwalkte ik ook over de rechte stukken.

• Rtoo
  • Registratie: April 2015
  • Nu online

Rtoo

Youtube - Triple Dutch

Señor Sjon schreef op maandag 10 januari 2022 @ 11:29:
[...]

Staat de FFB e.d. wel goed? Ik reed ooit een G25 zonder de goede driver en toen zwalkte ik ook over de rechte stukken.
Instellingen gevonden en het lijkt al een stuk beter te gaan! Ga een aantal settings proberen en dan maar veel oefenen, thanks!

• JobKlimop
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 17:27
Rtoo schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 17:01:
Een nadeeltje van de G29 is de "dode zone" die in het midden zit. Dit komt doordat het stuur met tandwielen werkt, waardoor er een lichte speling (van 1 à 2 graden) is als het stuur recht staat. Ik moest daar zelf in het begin ook aan wennen. Daarnaast inderdaad met de instellingen rommelen zoals @Señor Sjon zei.

• Kalder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19:47
Ik ben eens gaan kijken naar DIY alu profiel rigs, maar de aluminium prijs ligt momenteel zo hoog dat het momenteel echt goedkoper is om een kant en klare rig te kopen :-(
Als ik een 40x80 + 40x40 frame in elkaar zet in de stijl van een Simlab GT1 Evo rig, is het profiel alleen al duurder dan de hele simlab rig bij elkaar, en dan heb je nog niet eens montage spullen.

[Voor 36% gewijzigd door Kalder op 13-01-2022 15:11]

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

• Thodekroo
Kalder schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 15:08:
Ik ben eens gaan kijken naar DIY alu profiel rigs, maar de aluminium prijs ligt momenteel zo hoog dat het momenteel echt goedkoper is om een kant en klare rig te kopen :-(
Als ik een 40x80 + 40x40 frame in elkaar zet in de stijl van een Simlab GT1 Evo rig, is het profiel alleen al duurder dan de hele simlab rig bij elkaar, en dan heb je nog niet eens montage spullen.
Mooi toch? Minder geld kwijt en je krijgt er ook nog eens een boekje bij hoe je het in elkaar moet zetten ;)

• Kalder
Thodekroo schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 15:18:
[...]

Mooi toch? Minder geld kwijt en je krijgt er ook nog eens een boekje bij hoe je het in elkaar moet zetten ;)
Van wat ik begrijp is de alu prijs bijna verdubbelt sinds een jaar geleden, had een jaar geleden dus wel voor minder geld een DIY rig in elkaar kunnen zetten, en zo moeilijk is dat profiel niet om in elkaar te zetten als je een beetje technisch bent.

• Thodekroo
Als je de reacties in dit topic leest, ook van een jaar of langer geleden, dan is dat over het algemeen tientjeswerk dat je lager uit zou komen. Het loont dus haast de moeite niet om aan een DIY versie te beginnen. Dus alleen als je heel bijzondere custom wensen hebt zou ik aan een DIY variant beginnen.

• Darkangle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:39
Kan ik opeens niet goed meer kijken of is bij treq de hele joystick addon lineup weg?

• Kalder
Thodekroo schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 15:44:
Als je de reacties in dit topic leest, ook van een jaar of langer geleden, dan is dat over het algemeen tientjeswerk dat je lager uit zou komen. Het loont dus haast de moeite niet om aan een DIY versie te beginnen. Dus alleen als je heel bijzondere custom wensen hebt zou ik aan een DIY variant beginnen.
Daar heb je wel gelijk in waarschijnlijk, maar als die trend aanhoudt en de aluminium prijs blijft stijgen, zullen die predesigned rigs ook wel duurder worden, maar heb verder weinig verstand van die prijs stijgingen en dalingen van metalen, zou ook zomaar kunnen dat het straks weer goedkoper wordt.
Maar het is nu echt niet meer de moeite om zelf iets te ontwerpen, dus ik zal uiteindelijk voor een kant en klare gaan, eerst de GT DD Pro aanschaffen, die kan tijdelijk wel aan het bureau, dat bureau is waarschijnlijk steviger dan zo'n alu profiel rig, geen 4cm dik profiel, wel 4cm dik hard hout, weegt ook behoorlijk wat dus dat komt wel goed :) die gaat niet wiebelen.

• Brad Pitt
Thodekroo schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 15:18:
[...]
Echter kreeg ik er helemaal geen boekje bij niets.
Heb deze zelf moeten printen. Maar goed, de video van Barry was gelukkig 65.536x handiger om op de achtergrond erbij te hebben :)

• ikt
Gisteren de Fanatec CSL DD binnen gekregen! *O*

Alleen jammer dat de base (net als veel andere DD bases) geen hoek van zichzelf heeft, waardoor het ding standaard "plat" is. Nu is het geen probleem als je een fancy verstelbare 4080 rig hebt, maar ik heb de GT Omega ART, en de wielbaseplaat is maar +/- 5 graden verstelbaar.

Voor een G27 werkte die prima, maar 5 graden is toch te weinig in die zithouding:

Verder staat het stuur wat ver naar voren, wat ik persoonlijk niet fijn vind.

Oplossing:

Draai het ding om zodat de CSL DD verder naar achteren zit. Boor een wat gaten zodat er bouten door kunnen, en zet er door midden gezaagde L-hoeken in zodat de hoek groter kan worden.

Zit nu met een fijne hoek vast van 15 graden, en met een prima afstand van het scherm en stoel. Rig houdt het ook prima vol met de 8Nm versie :)

Mocht iemand een CSL DD of andere budget-DD gaan willen kopen en zoekt die ook een rig: Spaar vooral voor een 8040 profiel rig :P Afstelmogelijkheden van dit ding zijn redelijk beperkt en je moet snel gaan DIYen.

Wat een verschil trouwens, het is totaal anders dan mijn oude vertrouwde G27.

• Señor Sjon

Señor Sjon

Magnificent bastard

G2x en DD zijn onvergelijkbaar. Ik kom van een G25 > G29 > DD 8 Nm. Het verschil is levensgroot.

• ColeJ
  • Registratie: Juni 2019
Nou hier ook maar een CSL DD besteld, ben benieuwd wanneer die komt! Er staat pre-order 27 april..

• nii3k
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19:27
Als jullie op dit moment een alu rig zouden moeten bestellen, waar dan te halen. Ik ben aan het kijken bij TREQ en ALUX, beide komen al snel richting de 700/800 euro als je beetje zaken bij elkaar klikt.

• Señor Sjon

Señor Sjon

Magnificent bastard

SimLab idem.

Je bent zo rond de 400-450 kwijt voor rig met wieltjes, bekerhouder en ander klein grut.
150-400 voor stoel, maar dat kan je zo gek maken als je zelf wilt.

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17:52

Ircghost

Moderator Spielerij

Honeybadger doesn't care!

Ik zit enorm te twijfelen over welke stoel ik wil hebben. Alles is nu binnen (nieuw stuur, pedalen,Treq frame), maar nog geen stoel.

Mijn wensen / omstandigheden;
- ik ben relatief lang (1.9), dus het moet daar bij passen
- normaal gewicht
- Het liefst ga ik voor goede kwaliteit maar heb ik ook geen zin om de hoofdprijs te betalen alleen omdat er een merk op staat
- Als het kan, koop ik het liefst via bol.com ivm overschot aan waardebonnen.

Hebben jullie nog goede suggesties?

Ondertussen heb ik wat bij elkaar geklikt;'
linkNaamPrijsComment
https://www.bol.com/nl/nl...9C-g.2_16.20.ProductImageRS6 Sim chair275Ziet er ok uit. De zijkanten (bij de benen) lijken laag en wijd, dus je zult niet erg snug zitten. Goede combinatie van nep leer en alcantara leer (i.e. alcantara waar je zit en niet het kwetsbare nep leer
https://www.bol.com/nl/nl...le#product_specificationsSparco R100329Sparco, dus bekend merk. Ziet er degelijk uit, alhoewel een beetje saai. Mogelijk zijn de zijkanten bij de dijen een beetje te laag voor goede support.
https://www.bol.com/nl/nl...lNIA.2_16.23.ProductImageQSP Kuipstoel406mooi ontwerp, lijkt stevig, niet te breed waardoor je snug zit. wel vrij duur/]
https://www.bol.com/nl/nl...FHPw.2_16.17.ProductImageSportstoel zwart met rails172Ziet er goedkoop uit, ook merkloos dus geen kwaliteit referentie

De reden dat ik zo laat ben met de stoel is omdat ik een stoel uit een Subaru had, maar die krijg ik helaas met geen mogelijkheid geïnstalleerd op het frame door de bijzondere (of normale?) manier waarop deze in de auto was gemonteerd..

• Señor Sjon

Señor Sjon

Magnificent bastard

Ik ben nog steeds erg blij met mijn Recaro stoel uit de Focus RS.

Maar waarom krijg je de Subarustoel niet op zijn plek dan? Zitten de bevestigingspunten niet in één vlak?

• Ircghost

Ircghost

Moderator Spielerij

De bevestigingspunten zijn allemaal anders (Rechtsachter is zoals ik het verwacht met een recht vlak dat ik kan monteren). Linksachter zat naar de zijkant gemonteerd, dus die zweeft in de lucht (het was de passagiersstoel). Beide voor hebben een schuin montage punt en kan ik dus niet recht monteren op het frame.

Ik heb nog gekeken of ik alles kon verwijderen en dan een slider die ik nog heb liggen kon monteren, maar dit zou een enorm werk zijn met slijpen en rare constructies, ook omdat er geen harde / rechte onderkant is maar het de kuipvorm van de stoel volgt.

• Señor Sjon

Señor Sjon

Magnificent bastard

Dat heb ik vaker gezien. Kan je die punten niet rechtbuigen? Ik heb hier de stoel op het hoofdframe zitten en gebruik de kleine vierkante profielen dan ook niet om de stoel te plaatsen.

• Ircghost

Ircghost

Moderator Spielerij

Daar had ik nog niet aan gedacht! Echter ik zou waarschijnlijk die 3 punten wel kunnen rechtbuigen, maar linksachter heeft een compleet andere bevestiging en kan ik niet buigen of veranderen. En ik betwijfel of zo'n stoel lekker stabiel zit bij 3 montagepunten.

• Señor Sjon

Señor Sjon

Magnificent bastard

Je rig heeft ook sleuven aan de zijkant. :+ Meten is weten, maar daar valt vast wel iets voor te knutselen. Dan kan je vast beginnen en altijd nog upgrades overwegen.

De Recaro heeft ze wel in één vlak, maar op verschillende plekken. Twee aan de voorkant, 1 rechts halverweg en 1 linksachter. De dikste inbus i.c.m. goede carrosserieringen gaan je een heel eind op weg helpen.

• SterqVerhael
nii3k schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 09:39:
Als jullie op dit moment een alu rig zouden moeten bestellen, waar dan te halen. Ik ben aan het kijken bij TREQ en ALUX, beide komen al snel richting de 700/800 euro als je beetje zaken bij elkaar klikt.
Houten rig zelf maken, met een kuipstoel die je ergens besteld of stoel die je van de schroot haalt. Gewoon zelf e.e.a. uittekenen en je komt echt een heel eind. Bouwhout van 44x69 of gelamineerd hout (duurder) is erg stevig en zal ook echt wel de krachten van een DD aankunnen, mits goed in elkaar gezet. :+

Hier staat al een mooi voorbeeld van een mede-tweaker.
Het grote 'show je race-rig' topic

[Voor 9% gewijzigd door SterqVerhael op 14-01-2022 10:43]

• Ircghost

Ircghost

Moderator Spielerij

Ik ben niet zo'n held met metaal knutselen :+

• Jer0entjeh88
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-05 08:09

Jer0entjeh88

display: flex;

Ircghost schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 10:01:
Ik zit enorm te twijfelen over welke stoel ik wil hebben. Alles is nu binnen (nieuw stuur, pedalen,Treq frame), maar nog geen stoel.

Mijn wensen / omstandigheden;
- ik ben relatief lang (1.9), dus het moet daar bij passen
- normaal gewicht
- Het liefst ga ik voor goede kwaliteit maar heb ik ook geen zin om de hoofdprijs te betalen alleen omdat er een merk op staat
- Als het kan, koop ik het liefst via bol.com ivm overschot aan waardebonnen.

Hebben jullie nog goede suggesties?
Ik ben 1.95m en zat in dezelfde situatie. Uiteindelijk ben ik voor een "normale" autostoel gegaan omdat ik een kuip gewoon niet prettig vond zitten. Ik ben gegaan voor een BMW M240 stoel: https://www.rhenoywebshop...el-voor-sim-racing-simlab

Wat fijn is aan deze stoel is dat je de stoelzitting kunt "verlengen". Zeker fijn voor mensen met lange benen zoals wij :).

Ik heb ook de Treq rig, deze stoel kun je er makkelijk met 4 schroeven opzetten.

"Ideas are easy. Implementation is hard." | PSN: JSKam

• nii3k
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19:27
Jer0entjeh88 schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 10:42:
[...]

Ik ben 1.95m en zat in dezelfde situatie. Uiteindelijk ben ik voor een "normale" autostoel gegaan omdat ik een kuip gewoon niet prettig vond zitten. Ik ben gegaan voor een BMW M240 stoel: https://www.rhenoywebshop...el-voor-sim-racing-simlab

Wat fijn is aan deze stoel is dat je de stoelzitting kunt "verlengen". Zeker fijn voor mensen met lange benen zoals wij :).

[Afbeelding]

Ik heb ook de Treq rig, deze stoel kun je er makkelijk met 4 schroeven opzetten.
Ziet er goed uit, welke rig van treq is dit? De one?

• Jer0entjeh88

Jer0entjeh88

nii3k schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 12:34:
[...]

Ziet er goed uit, welke rig van treq is dit? De one?
Ja dit is inderdaad de Treq One.

• TiezZ_BE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 21:17
@ikt ik zou juist gek worden van die grote hellingshoek van die Logitech op je foto :)

• Thodekroo
TiezZ_BE schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 13:24:
@ikt ik zou juist gek worden van die grote hellingshoek van die Logitech op je foto :)
Dat dacht ik ook... De stuurpositie van de DD ziet er natuurlijker uit dan die van de Logitech. Zeker als er grotere krachten op komen te staan (waar je bij de Logitech dus geen last van hebt) dan is die hellingshoek funest voor je polsen.

• ikt
TiezZ_BE schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 13:24:
De Logitech zit daar op 20 graden (wat idd veel is), de DD zat daar op zo'n 5 graden. Was meer om aan te geven dat het spul niet echt verstelbaar was naar een comfortabele positie.

Zelf vind ik 12~15 graden het fijnst, maar het is ook meer een auto-positie dan GT/Formula positie.

• wrcveen
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 30-05 17:05
vervalt

[Voor 98% gewijzigd door wrcveen op 24-01-2022 13:17]

• Thodekroo
Je kunt het gehele horizontale gedeelte verstellen op de punten waar deze vast zit op de twee staande profielen.

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Rivanov

Apple freak

Aangezien de Drivehub momenteel "slecht" verkrijgbaar is, ging ik even kijken naar alternatieven. In die zoektoch kwam ik ook dit product tegen op Aliexpress, dat wel verdácht veel op de officiële Drivehub lijkt.

Zou dit gewoon hetzelfde apparaat zijn met dezelfde functionaliteiten?

Zit er namelijk over te denken om de Thrustmaster T300 RS GT te kopen voor mijn PS5 én Xbox Series X.

https://nl.aliexpress.com...3BEUR%3Bsearch-mainSearch

Xbox Live: Rivanov | LG OLED65CX :: Xbox Series X | TREQ One Simrig :: Fanatec GT DD Pro 8nm :: BJ Steel F1 Pro :: BMW GT2 v2 - Formula V2.5X | 5800x3D - PNY RTX 4080 - 32GB Fury Renegade - Samsung 980 Pro 2TB NVMe (Main) + Kingston 2TB NVMe (Storage)

• Brad Pitt
Mag aannemen dat het voor deze prijs inderdaad gewoon de officiële versie is ja. Was hoopvol een (misschien werkende) knock-off te zien voor drie tientjes :)

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Ik ben het racen langzaam weer een beetje aan het oppakken, mijn iRacing abbo heb ik opgezegd ik ben vooral bezig met F1 2021 op dit moment. Ik heb momenteel een Playseat Evolution Alcantara met een T300RS stuur en de bijbehorende pedalen. Ik had een T3PA-Pro met loadcell, die is verkocht. Ik wil sowieso weer een loadcell rem en overweeg een Thrustmaster T-LCM.

Wat mij niet bevalt is de flex van de Playseat, het beweegt allemaal te veel. Zeker toen ik nog een loadcel rem had bewoog het hele frame mee als ik op de rem trapte. Het stuur gaat ook alle kanten op.

Ik ben eigenlijk op zoek naar een upgrade en ik zie hier de Treq One voorbij komen, is dat een logische volgende stap of zit er qua prijs nog iets tussen de Playseat Evolution en Treq?

• Brad Pitt
Heb hier een Evolution en een GT1-Evo (van Sim Lab) en het verschil is dramatisch. De flex op de Playseat is inderdaad verschrikkelijk hoog, op de GT1 is dat niet nul maar waanzinnig veel beter.
Deze rig zou je dus ook nog kunnen overwegen.

• Thodekroo
FastFred schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 19:33:

Ik ben eigenlijk op zoek naar een upgrade en ik zie hier de Treq One voorbij komen, is dat een logische volgende stap of zit er qua prijs nog iets tussen de Playseat Evolution en Treq?
Of je nu een Treq One, SimLab GT1-Evo of SimXpro X80 neemt, het maakt elkaar allemaal niet zoveel uit. Ik ben zelf van een Playseat naar een NextLevel F-GT gegaan en daarna naar een alu rig (SimXpro X80). De F-GT voldoet prima voor een setje niet al te zware LoadCell pedalen en een T300RS. Als je die voor €250 op Marktplaats op de kop kunt tikken is die best het overwegen waard. Wil je wat meer upgrademogelijkheden richting de toekomst zou ik gelijk naar een Alu rig gaan. Met stoel erbij ga je snel richting €600 / € 700. Maar dan ben je wel gelijk klaar.

• FastFred
  • Nu online
Het geeft een beetje een vertekend beeld, de Playseat was een 2e handsje voor 230 euro. Ik had op de website van Treq er al een monitorsteun en muis en toetsenbord plank bij geklikt, zit je al aan 550 euro, en dan moet er nog een stoel op. Ik zie sommigen die er de stoel van de Playseat op hebben gezet, dat zou nog kunnen.

Ik wil dit wel als basis voor toekomstige upgrades gaan gebruiken.

[Voor 17% gewijzigd door FastFred op 25-01-2022 21:49]

• ColeJ
  • Registratie: Juni 2019
Ik wil graag de Treq One of Simlab GT1 maar niets is leverbaar. Qua stoel ben ik er ook nog niet overuit, vond de blauwe Speed1 wel gaaf maar.... ook niet op voorraad :|

• FastFred
  • Nu online
@ColeJ Treq zegt 2 tot 3 weken, dat valt wel mee toch?

• kosz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:18
FastFred schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 21:53:
@ColeJ Treq zegt 2 tot 3 weken, dat valt wel mee toch?
De 14e besteld, dus ik ben benieuwd.
Er is nergens voorraad dus gewoon geduld hebben, het is niet anders.
Je kan wel wachten dat alles op voorrraad is maar gewoon bestellen is sneller.
DCracing DC2 pedalen 2-4 weken levertijd in 1 week binnen
CSL DD pre order voor 27 April was na 1,5 week al binnen.
McLaren GT3 stuur + QR1 CSL is er nog niet, lijkt erop dat ze wachten tot de gratis QR1 lite er weer is die ze erbij leveren 8)7
Stoel, ga ik deze week uitzoeken en ga even kijken en passen bij LCD (vlakbij, 15 minuten van huis)

In de tussentijd nog maar ff met de playseat + T300 sturen, vermaak me wel

• Señor Sjon

Señor Sjon

Magnificent bastard

Bij mij moesten de DC's gemaakt worden, dus ik had 6 weken levertijd. :X GT1 heb ik direct in Tholen opgehaald, evenals mijn stoel in Waardenburg.

• JSTSSM
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18-05 14:10
Ben al een tijdje aan het simracen en op zoek naar een nieuwe cockpit. Nu nog een bureau racer met CSW 2.5 en TLCM pedalen (wel vastgemaakt met DIY constructie). Ik ben vooral op zoek naar goede ergonomie om klachten met schouders/rug/enkels/knieeen te voorkomen. Die heb ik inmiddels allemaal gehad (schouder en enkels nog steeds last van). Ik twijfel nog tussen een GT positie of een meer laid back F1/hybride positie. In die laatste houding is het gewicht beter verdeeld lees ik over je lichaam. Naast de usual suspects (Simlab, Treq en SimXpro) zag ik ook wat interessante modellen van de volgende merken:

Overpower formula (https://overpower.gg/en/op-formula)
Rseat B1 (https://www.rseat-europe.com/simracing-rigs/b1)
Trak80 (https://www.trakracer.eu/...0-cockpit/?v=796834e7a283)
Trak TR8 pro (https://www.trakracer.eu/...8-cockpit/?v=796834e7a283)

Ik ben 1,93 dus het model moet wel genoeg afstelmogelijkheden hebben. Vooral bij de pedalen vind ik fijn als je daar alle kanten mee op kant qua afstelmogelijkheden (diepte/hoogte/links-rechts/hoek etc).

• -Wing-
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 25-05 18:42
Met interesse volg ik dit draadje.

Ik ga voor mijn eerste cockpit. Aanvankelijk wilde ik voor een RSeat gaan, maar inmiddels is de Next Level Racing F-GT ELITE mijn eerste keus geworden ivm de verstelmogelijkheden voor een GT of F1 zit. Ik heb dit type weinig horen vallen hier. Zijn hier ervaringen mee (waarom wel of niet dit type) of zijn er betere alternatieven?

Ik wil het gaan combineren met een Fanatec DD (niet niet helemaal zeker welke).

Audi Q4 E-Tron 50 E1 Bronze, Ducati Monster 1200S en Scrambler Italia Independent

• kosz
-Wing- schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 15:56:
Met interesse volg ik dit draadje.

Ik ga voor mijn eerste cockpit. Aanvankelijk wilde ik voor een RSeat gaan, maar inmiddels is de Next Level Racing F-GT ELITE mijn eerste keus geworden ivm de verstelmogelijkheden voor een GT of F1 zit. Ik heb dit type weinig horen vallen hier. Zijn hier ervaringen mee (waarom wel of niet dit type) of zijn er betere alternatieven?

Ik wil het gaan combineren met een Fanatec DD (niet niet helemaal zeker welke).
Mijn eerste reactie na het openen van de link : mooi ding, flink aan de prijs en ik mis nog een monitor mount. Maar is dat met of zonder seat dan ? Zonder, hmmm dan zou ik bij Treq of Sim Labs gaan shoppen

• dawg
  • Niet online
@JSTSSM als je afstelmogelijkheden zoekt kun je het beste gaan, toch, voor een alu rig. Je kunt ook met alu profielen een F1 stijl rig maken. Of wat je ook nog zou kunnen doen is zelf een rig ontwerpen van hout. Zie bijvoorbeeld deze post van @Dynazap.

@-Wing- ik denk dat je niet zoveel hoort over die rigs omdat men, als het gaat om afstelmogelijkheden én rigs geschikt voor een DD, dan toch vaak kiest voor alu.

• -Wing-
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 25-05 18:42
[b]dawg in "Rigs, cockpits en wheelstands"

@-Wing- ik denk dat je niet zoveel hoort over die rigs omdat men, als het gaat om afstelmogelijkheden én rigs geschikt voor een DD, dan toch vaak kiest voor alu.
Bedankt voor de reacties.

De Next Level Racing F-GT Elite is toch een aluminium profiel rig? Of sloeg jouw comment meer op de RSeat?
Ja de RSeat rigs zien er erg fraai uit. Maar ik vermoed dat de NLR wat minder flex heeft. Verder vind ik de NLR ook fraai afgewerkt.

Audi Q4 E-Tron 50 E1 Bronze, Ducati Monster 1200S en Scrambler Italia Independent

• JSTSSM
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18-05 14:10
dawg schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 16:09:
@JSTSSM als je afstelmogelijkheden zoekt kun je het beste gaan, toch, voor een alu rig. Je kunt ook met alu profielen een F1 stijl rig maken. Of wat je ook nog zou kunnen doen is zelf een rig ontwerpen van hout. Zie bijvoorbeeld deze post van @Dynazap.

Eens Alurigs hebben de beste afstel mogelijkheden, maar zijn wat lastiger/tijdrovender om te bouwen en zien er wat minder mooi uit (kwestie van smaak natuurlijk). De andere rigs die ik voorstelde bieden denk ik ook wel de nodige afstelopties en zijn niet al te duur.

Ik vraag me af wat de meest mensen hier kiezen GT, F1 of hybride zitpositie? Als je kijkt naar GT auto's dan zit je daar toch ook echt laag bij de grond en is het verschil met F1 niet al te groot.

De Next Level elite is idd heel gaaf, maar ook erg duur. Vermoedelijk door R&D en marketing kosten.

• dawg
  • Niet online
-Wing- schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 16:25:
[...]

Bedankt voor de reacties.

De Next Level Racing F-GT Elite is toch een aluminium profiel rig? Of sloeg jouw comment meer op de RSeat?
Ja de RSeat rigs zien er erg fraai uit. Maar ik vermoed dat de NLR wat minder flex heeft. Verder vind ik de NLR ook fraai afgewerkt.
Ah ja, ik zie het. Maar wel echt heel duur voor een alu rig, waarbij veel toch custom is gemaakt waardoor je (denk ik) net wat minder flexibel bent dan met een standaard alu rig. Het oog wil ook wat inderdaad, maar dan nog. :)

Ik had het inderdaad vooral over RSeat, ik had niet in de gaten dat die specifieke NLR een alu rig betreft.
JSTSSM schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 16:28:
[...]

Eens Alurigs hebben de beste afstel mogelijkheden, maar zijn wat lastiger/tijdrovender om te bouwen en zien er wat minder mooi uit (kwestie van smaak natuurlijk). De andere rigs die ik voorstelde bieden denk ik ook wel de nodige afstelopties en zijn niet al te duur.

Ik vraag me af wat de meest mensen hier kiezen GT, F1 of hybride zitpositie? Als je kijkt naar GT auto's dan zit je daar toch ook echt laag bij de grond en is het verschil met F1 niet al te groot.

De Next Level elite is idd heel gaaf, maar ook erg duur. Vermoedelijk door R&D en marketing kosten.
Ik denk dat de meeste mensen een GT positie kiezen. Meeste keuze en minste ruimte.

Qua afstelmogelijkheden kun je wel e.e.a. aanpassen aan die cockpits, maar omdat je schrijft dat je last hebt (gehad) van je schouders/rug/enkels/knieën zou ik toch gaan voor alu. Mocht je op een later moment weer last krijgen kun je met een dergelijke rig wel alle kanten op. En instap zijn deze ook niet zo heel duur (in mijn optiek). :)

• wilmundo
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Jer0entjeh88 schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 10:42:
[...]

[Afbeelding]

De door jou gebruikte foto is gebruikt bij de advertentie op MP. Wellicht was je hier niet van de op de hoogte.

Heb je toevallig ook de Focus ST Recaro geprobeerd? Ik denk zelf ook aan een van deze stoelen. Al lijkt het mij ook goed om wellicht bij Biesheuvel langs te gaan om een en ander te proberen.

Ik ben benieuwd of deze BMW stoel ook op een Sim Labs GT Evo past.

Flickr

• Jer0entjeh88

Jer0entjeh88

wilmundo schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 15:23:
[...]

De door jou gebruikte foto is gebruikt bij de advertentie op MP. Wellicht was je hier niet van de op de hoogte.

Heb je toevallig ook de Focus ST Recaro geprobeerd? Ik denk zelf ook aan een van deze stoelen. Al lijkt het mij ook goed om wellicht bij Biesheuvel langs te gaan om een en ander te proberen.

Ik ben benieuwd of deze BMW stoel ook op een Sim Labs GT Evo past.
Klopt, daar hebben ze netjes toestemming voor gevraagd. :)

Ik heb ook de Focus ST Recaro geprobeerd, maar de BMW stoel vond ik fijner zitten en meer instel mogelijkheden. Maar het zitten blijft persoonlijk natuurlijk, daarom altijd even zelf gaan zitten!

De BMW stoel past ook op de Sim Lab GT Evo.

• Hugo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:28
Kan niet wachten tot mijn Formula rig van TREQ binnenkomt. Hele interne verhuizing thuis is bijna afgerond en heb er zin in om weer te gaan racen. En nu niet met een Thrustmaster T150 pro en een Playseat challenge maar met de CSL DD en McLaren stuur.

Enige waar ik nog over twijfel is of ik de booster kit voor de CSL DD moet aanschaffen of dat ik eerst maar eens moet kijken hoe de 5nm versie mij bevalt.

TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear

• kosz
Hugo schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 15:49:
Kan niet wachten tot mijn Formula rig van TREQ binnenkomt. Hele interne verhuizing thuis is bijna afgerond en heb er zin in om weer te gaan racen. En nu niet met een Thrustmaster T150 pro en een Playseat challenge maar met de CSL DD en McLaren stuur.

Enige waar ik nog over twijfel is of ik de booster kit voor de CSL DD moet aanschaffen of dat ik eerst maar eens moet kijken hoe de 5nm versie mij bevalt.
Same Here, zit nu nog op mn Playseat Challenge met mn T300

Ik heb de CSL DD + boost al binnen, als je het dan toch doet doe het dan gelijk goed (kan dan ook gelijk naar een DD1/2 maar dit is ff genoeg vooruitgang vanaf een T300)
McLaren wheel besteld met de CSL QR1 maar die wordt nog niet verzonden omdat ze bij Fanatec geen QR1 lite meer hebben die je er gratis bij krijgt (15-feb)
Treq One besteld nog niets over gehoord.

• J-M-T
  • Registratie: Mei 2013
  • Nu online
Aan m’n bureau heb ik met 5nm gereden en nu met de Treq rig heb ik de boost kit aangesloten. Vind dat dit ‘m wel afmaakt en zou het iedereen dan ook aanraden.

• kroegtijger
kosz schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 15:59:
[...]
Ik heb de CSL DD + boost al binnen, als je het dan toch doet doe het dan gelijk goed (kan dan ook gelijk naar een DD1/2 maar dit is ff genoeg vooruitgang vanaf een T300)
[...]
Da's precies de twijfel waar ik ook mee zit nu... een CSL DD (8Nm) of toch direct door naar een DD1 (DD2 gaat denk ik qua beleving weinig meer bieden, maar qua kosten scheelt t toch wel een stuk). Ik neig naar de CSL DD, maar ben ergens toch een beetje bang spijt te krijgen dat ik het niet direct goed heb aangepakt dan... Ben erg benieuwd naar hoe het je over een paar maandjes gebruik ziet. In het begin is het natuurlijk hoe dan ook feest, maar blijft het een geweldige ervaring, of zakt het in en wil je uiteindelijk toch meer??

iRacing Profiel

• Turner_7
  • Registratie: September 2004
  • Nu online
Ik kan plotseling in het tuningmenu op m’n Formula V2.5 (icm csl DD) niks meer aanpassen. Hij heeft constant “locked” als ik iets naar boven of beneden wil aanpassen. In Fanalab kan ik wel gewoon alles aanpassen, maar tijdens het rijden dus niet. Iemand enig idee wat dat kan zijn?

iRacing Profiel

• kosz
kroegtijger schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 20:25:
[...]

Da's precies de twijfel waar ik ook mee zit nu... een CSL DD (8Nm) of toch direct door naar een DD1 (DD2 gaat denk ik qua beleving weinig meer bieden, maar qua kosten scheelt t toch wel een stuk). Ik neig naar de CSL DD, maar ben ergens toch een beetje bang spijt te krijgen dat ik het niet direct goed heb aangepakt dan... Ben erg benieuwd naar hoe het je over een paar maandjes gebruik ziet. In het begin is het natuurlijk hoe dan ook feest, maar blijft het een geweldige ervaring, of zakt het in en wil je uiteindelijk toch meer??
Ik speel al race games met een stuur vanaf colin mcrae / toca touringcars etc. dus al een jaartje of 20. en heb al heel wat crappy stuurtjes in handen gehad maar er was niets beters. Uiteindelijk gaat het om het speelplezier, alles uitzoeken en opbouwen vind ik persoonlijk ook erg leuk.
Nu dat ik er de ruimte voor heb komt er een alu rig ipv de playseat wat dus ook inhoud dat ik niet meer op mn kantoor zit maar op zolder. Het zijn dan niet alleen de kosten voor een wheelbase, maar een alu rig, monitor stand, monitor , pc, seat, pedals en alle andere hebbedingetjes die erbij komen kijken.
Zo loopt het wel lekker vlot op, dat is verder geen probleem en hoef geen toestemming aan mn vrouw te vragen _/-\o_ Mocht ik over een tijdje wat anders willen zoals een upgrade naar een DD1 dan zien we dat dan wel weer, dan verkoop ik de DD want het is niet zo dat de Fanatec gear ineens niets meer waard is. Dat zie ik dan maar als een afschrijving van het plezier wat ik eraan gehad heb.

• wilmundo
  • Niet online
Jer0entjeh88 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 15:30:
[...]

Klopt, daar hebben ze netjes toestemming voor gevraagd. :)

Ik heb ook de Focus ST Recaro geprobeerd, maar de BMW stoel vond ik fijner zitten en meer instel mogelijkheden. Maar het zitten blijft persoonlijk natuurlijk, daarom altijd even zelf gaan zitten!

De BMW stoel past ook op de Sim Lab GT Evo.
Top :).

Ik heb nog wat vragen die jij of een ander wellicht kan beantwoorden.

Ik neig ook naar een Treq One of Sim-Lab GT1 Evo icm Fanatec GT DD Pro (nu 5Nm, later 8Nm bij betere beschikbaarheid van de Boost Kit/goedkopere alternatieve voor een Boost Kit) icm een PS5. Het liefst heb ik een autostoel, want ik heb een goed beeld hoe die zitten. Kuipstoel ziet er leuk uit, maar tijdens sim racing voel ik toch geen G-krachten, dus ik hoef niet ingepakt te zitten. Ik kan me voorstellen dat het misschien iets meer immersive is in een kuipstoel.

Van de 240i stoel verwacht ik dat deze in lengte en hoogte verstelbaar is (althans in de auto). Mogelijk ook lumbar support en als je er elektriciteit op kan aansluiten, kan je de wangen wellicht elektrisch bedienen (tenminste, als het in een auto zou zitten). Het belangrijkst vind ik de hoogte en lengte verstelling.

Mijn vragen:
-Kan de 240i stoel in lengte en hoogte versteld worden (doordat dat zeg maar in de constructie van de stoel zit) of heb je hier nog een seat slider voor nodig?

-@Señor Sjon Volgens mij merkte je op dat SL dikkere profielen gebruikt dan Treq. Dat is blijven hangen. Anders had ik waarschijnlijk al de Treq besteld, omdat de SL niet besteld kan worden op dit moment. Ik lees dat er best wat Tweakers tevreden zijn met de Treq One. Zouden zij meer tevreden zijn geweest met de SL? Wat ga ik er van merken?

-Wieltjes: op de Treq site zie ik dat ze Premium wielen hebben. Maar die zijn weer niet zwart. Waar moet ik op letten met wieltjes? Zwart op zwart maakt het wel af voor mij, maar als de premium wielen inderdaad beter rollen, heb ik liever die en al helemaal in het zwart.

-Waar moet ik op letten als ik zo'n rig wil gebruiken in een appartement? Bv een speciale mat, zo ja welke? En is zo'n mat ook nodig icm wielen?

-Ivm verrijdbaarheid sta ik ook open voor suggesties wat betreft cable management.

Flickr

• Señor Sjon

Señor Sjon

Magnificent bastard

(Staal)profielen reken je uit met de oppervlakte van de doorsnede. Het is een jaar of 20 geleden met mijn staalprofielberekening, maar als je eenmaal de belasting had uitgerekend kon je in een tabellenboek de bijpassende stalen ligger opzoeken. Een profiel met een groter doorsnedeoppervlakte (Iy) is dus sterker en heeft een grotere draagkracht. Onafhankelijk van de verbindingen zal deze dan ook stijver zijn.

• kosz
wilmundo schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 12:22:
[...]

-Wieltjes: op de Treq site zie ik dat ze Premium wielen hebben. Maar die zijn weer niet zwart. Waar moet ik op letten met wieltjes? Zwart op zwart maakt het wel af voor mij, maar als de premium wielen inderdaad beter rollen, heb ik liever die en al helemaal in het zwart.
Ik heb gewoon de zwarte besteld maar dan een setje van 6.
4 onder je kont 2 in the front

En de niet premium rollen ook wel hoor, het is nou niet dat ik de avondvierdaagse ermee moet afleggen.

• Jer0entjeh88

Jer0entjeh88

wilmundo schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 12:22:
[...]

Van de 240i stoel verwacht ik dat deze in lengte en hoogte verstelbaar is (althans in de auto). Mogelijk ook lumbar support en als je er elektriciteit op kan aansluiten, kan je de wangen wellicht elektrisch bedienen (tenminste, als het in een auto zou zitten). Het belangrijkst vind ik de hoogte en lengte verstelling.

Mijn vragen:
-Kan de 240i stoel in lengte en hoogte versteld worden (doordat dat zeg maar in de constructie van de stoel zit) of heb je hier nog een seat slider voor nodig?
De stoel is in hoogte, schuinte en uiteraard rug verstelbaar. Daarnaast kun je de zitting "verlengen" wat ik als erg prettig ervaar, zeker in langere races. Seat slider zit er standaard onder, net zoals in een normale auto. Lumbar support is bij mijn weten niet instelbaar.

• wilmundo
  • Niet online
Dankzij de input van diverse Tweakers in diverse topics (met name @Señor Sjon, @kosz en @Jer0entjeh88 heb ik een Treq One besteld. Hier wil ik een autostoel op en ik las dus al meerdere berichten over Rhenoy, dus daar moet ik binnenkort maar even langs gaan om te zien welke stoel mij het beste past. Ja, ik heb eigenlijk geen zin om te gaan 'passen' (eventueel ook bij Biesheuvel), maar ja ik heb ook geen zin in een stoel die voor geen meter zit. En dat laatste heb ik dan aan mijzelf te wijten.

Ik zag ook een kortingscode circuleren op Tweakers voor Sim Lab voor 5% (waar ik nu weinig aan heb, omdat diverse rigs niet te bestellen zijn). Alle beetjes helpen dus ging ik ook op zoek naar eentje voor Treq.

Lo and behold, ik heb er eentje gevonden. Mocht iemand iets van Treq bestellen, dan kan je 5% korting krijgen door te doen wat ik deed. Op simrace-blog.nl kwam ik tegen dat Treq een partner is van de site. Als je via het contactformulier vraagt om een kortingscode, krijg je (in mijn geval) heel snel een persoonlijke code gemaild die recht geeft op 5%. Ik plaats geen directe link naar het contactformulier, want ik wil geen indruk wekken dat ik enig belang hierbij heb. Gun anderen ook 5% korting, zoals ik dat mijzelf gun :).

[Voor 9% gewijzigd door wilmundo op 31-01-2022 13:12]

Flickr

Pagina: 1 2 3 ... 12 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee