Toon posts:

Rigs, cockpits en wheelstands

Pagina: 1 2 3 ... 12 Laatste
Acties:

• Doubleoz
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11:24

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

SantinoNL schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 18:46:
[...]

Ben erg benieuwd naar de foto! :)

Mis je de horizontal FOV erg met de ultrawide? Ik zie soms filmpjes voorbij komen waarin je de zijspiegels niet ziet. Zal ook wel gewenning zijn natuurlijk.

Hmm vervelend dat je dat steeds opnieuw moet instellen. Ik zag instellen van het scherm juist als een voordeel ten opzichte van triples...
Ik rij zelf met een 43 inch ultrawide omdat ik door ruimte gebrek geen triples kwijt kon. Ik heb echt al verschillende keren gehad dat ik een situatie hierdoor niet goed kan inschatten met name als je side by side door een bocht gaat. Als ik vervolgens dezelfde situatie terug keek vanuit de POV van degene die wel triples had dan had dat zeker geholpen.

Ik had voorheen wel een aantal voorbeelden op beeld maar deze filmpjes zijn helaas automatisch verwijderd. Dan had je het goed kunnen zien.

Maar zodra ik de ruimte heb dan zal ik in ieder geval overstappen op triples.

iRacing Profiel

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:07

Señor Sjon

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Magnificent bastard

Hebben we het nu over 21:9 of 32:9? 21:9 is namelijk in de volksmond de ultrawide.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:02
Ik heb het zelf over 32:9.

• Señor Sjon

Señor Sjon

Magnificent bastard

Met 21:9 heb je vaak de linkerspiegel al niet eens. :p

• Samvis
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 30-03 17:49
Recent mijn ultrawide verkocht en 3 X 27" opgezet.
Wat een verschil. De winst van traditioneel naar UW was al een beetje waaw. Maar dit is toch een heel andere beleving.

Je ziet gewoon veel meer en de snelheidsbeleving is indrukwekkend.

Nu nog de triple Mount van Sim lab.
🤞 hopelijk vind ik ergens een coupon of korting met black Friday.

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 28-05 22:52
Samvis schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 20:03:
Je ziet gewoon veel meer en de snelheidsbeleving is indrukwekkend.
Zo keek ik laatst een replay bij iemand terug met triples en dat was ook het eerste wat ik dacht. Komt omdat je een wijdere correcte pov in kunt stellen. Dit filmpje laat het mooi zien.

YouTube: YouTube

• Thaam
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 14-12-2022
Voor degene die nog om wat voor reden dan ook nog een wheelstand hebben en een CSL DD willen kopen. Ik zeg doen!
Ik heb er afgelopen week er nog een 1 uurs race mee gedaan. En ik was bang dat mijn wheelstand het niet zou houden met een CSL DD met boosterkit!. Maar echt het maakt geen verschil ten op zichte van mijn vorige T300.

Nu heb ik met die wheelstand pro wel moeten leren om niet aan het stuur te "trekken" maar zo ontspannen mogelijk te racen. Wat me in langere races enorm helpt.

Ik ben helemaal tevreden met mijn nieuwe setup! Ik zal later wel een pic posten.

• Dissidend
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19:56
Om ellende te voorkomen post verwijderd

[Voor 107% gewijzigd door Dissidend op 04-11-2021 10:47]

• Señor Sjon

Señor Sjon

Magnificent bastard

Dus. :? Niet bijzonder goedkoop voor wat je krijgt. De GT1-evo is een paar tientjes duurder, maar daar krijg je wel veel meer alu voor.

• Dissidend

[Voor 91% gewijzigd door Dissidend op 04-11-2021 10:47]

• Señor Sjon

Señor Sjon

Magnificent bastard

- Delen bij de pedal plate voor hoogteverstelling
- wheelbase met een horizontale balk
- shifter balk
- genereuze hoeveelheid extra T-nuts en bouten (weet niet hoe dat bij deze zit?).
- SimLab gebruikt een zwaar profiel voor 8040, veel andere merken hebben een dunnere doorsnede waardoor er meer flex kan optreden.

En dat voor slechts 2 tientjes meer.

• Dissidend

[Voor 124% gewijzigd door Dissidend op 04-11-2021 10:47]

• Señor Sjon

Señor Sjon

Magnificent bastard

Verkoop je ze zelf of ben je gelieerd aan die winkel?

En ik heb al een GT1. Afhalen was gratis. :*)

• Dissidend

[Voor 84% gewijzigd door Dissidend op 04-11-2021 10:49]

• Darkangle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:27
Dan lijkt me het reclame, en een vreemd iets.

• Dissidend
Je hebt gelijk, alles verwijderd.

Iets met te enthousiast over producten... 8)7

[Voor 42% gewijzigd door Dissidend op 04-11-2021 10:58]

• E - Jay
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:38
Thaam schreef op donderdag 4 november 2021 @ 08:06:
Voor degene die nog om wat voor reden dan ook nog een wheelstand hebben en een CSL DD willen kopen. Ik zeg doen!
Ik heb er afgelopen week er nog een 1 uurs race mee gedaan. En ik was bang dat mijn wheelstand het niet zou houden met een CSL DD met boosterkit!. Maar echt het maakt geen verschil ten op zichte van mijn vorige T300.

Nu heb ik met die wheelstand pro wel moeten leren om niet aan het stuur te "trekken" maar zo ontspannen mogelijk te racen. Wat me in langere races enorm helpt.

Ik ben helemaal tevreden met mijn nieuwe setup! Ik zal later wel een pic posten.
Hier ben ik best benieuwd naar ... verlies je niet heel veel force feedback door flex in zo'n wheelstand?

Als het goed is zit ik in de 12-11 wave om een CSL DD te ontvangen, maar ik moet nog wel een wheelstand hebben omdat ik er op de bank in de woonkamer mee ga zitten. Momenteel staat de Next Level Racing Wheel Stand DD bovenaan m'n lijstje, maar ik maak me wat "zorgen" om het relatief makkelijk opbergen van deze stand. Dat lijkt me met de Wheelstand Pro een stuk makkelijker, maar die leek mij te licht voor de DD.

• E - Jay
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:38
Mocht iemand er iets aan hebben:

Ik ben voor de Next Level Racing Wheel Stand DD gegaan omdat de boel voor het bankstel in de woonkamer moest komen. Stevig ding waarop een CSL DD zit.

Helaas is het wel een onhandig en vrij zwaar ding om op te tillen en te verplaatsen. Ik heb er dan ook voor gekozen om de 2 dwarsbalken onderin waarop de pedal-plate zit gemonteerd weg te halen en de pedalen gewoon op de grond te zetten wat beter bevalt dan gedacht.

Het frame (een omgekeerde y met scharnieren) is dan nog stevig zat. Nu pak ik de pedalen weg en klapt het frame in door hem iets op te tillen. Daarnaast is het zo'n beetje voor de helft lichter, dus sjouw je hem zo naar een ander plekje met het stuur er nog op gemonteerd.

• darkreptile
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09:09
Had simlab gemailed over black friday
Hello mate,

It will start on Friday 19th and it will last until Sunday 28th. There is also Cyber Monday 29th.
In that few days, you will have a 10% discount

Sometimes you just got to lick the stamp, and send it.

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:16
darkreptile schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 13:08:
Had simlab gemailed over black friday

[...]
|:( En natuurlijk net op het moment dat ik de bestelling de deur uitgooi....

iRacing Profiel

• darkreptile
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09:09
kroegtijger schreef op woensdag 17 november 2021 @ 16:21:
[...]

haha dat had je kunnen verwachten

Sometimes you just got to lick the stamp, and send it.

• Thodekroo
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 12:39
kroegtijger schreef op woensdag 17 november 2021 @ 16:21:
[...]

Gewoon even mailen of ze de korting kunnen verwerken op je bestelling. En anders annuleren en opnieuw bestellen.

• dnbo
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19:47
Kan iemand mij vertellen of de "light" versie van de sim-lab monitor stand geschikt is voor 32" schermen?

Ik snap onderstaande op hun site niet helemaal:

Up to 31.5 Inch wide aspect ratio monitor.
Normal aspect ratio 16:9 maximum size 27 inch.

• Arthur-94
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 28-05 19:04
Zijn er mensen met een TREQ One? Wat zijn jullie ervaringen? Wil een frame bestellen i.c.m. Black Friday. Twijfel dus tussen de SIMLAB GT1 en bovenstaande TREQ. Het verschil qua prijs nihil.

• tomolino
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 21-03 16:23
@Arthur-94 Ik ben nu ongeveer een jaar in het bezit van een TREQ One en deze bevalt mij tot op heden erg goed, de rig is erg steving en persoonlijk vind ik het zwart met blauw een erg mooie combinatie.
Ook de service en levering bij TREQ is erg goed en je krijgt ruim voldoende onderdelen toegestuurd.

Zelf heb ik er een CSL Elite base op zitten met een simpele kuipstoel van autostyle, deze laatste is wel gemaakt voor vrij smalle mensen.
De televisie heb ik bevestigd met wat simpele beugels en valt ongeveer een centimeter achter de wheelbase.

Let niet op het cablemanagement, dat is inmiddels een stuk beter (als mijn collega's dit toch zouden zien..). :)

iRacing Profiel

• Arthur-94
@tomolino Thanks voor je antwoord! Klinkt goed dus, neig ook meer naar de TREQ. Volgens mij is de pedal plate steviger omdat ze daar gebruik maken van profielen i.p.v. een metal plate bij de SIMLAB

• kroegtijger
Thodekroo schreef op woensdag 17 november 2021 @ 17:07:
[...]

Gewoon even mailen of ze de korting kunnen verwerken op je bestelling. En anders annuleren en opnieuw bestellen.
De bestelling bleek nog bij de financiele administratie te liggen; heb ze gezegd even een dagje te wachten en als het goed is, gaat ie er zo meteen alsnog door. Kleine bof dus :P

iRacing Profiel

• Turner_7
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:00
Arthur-94 schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 10:27:
@tomolino Thanks voor je antwoord! Klinkt goed dus, neig ook meer naar de TREQ. Volgens mij is de pedal plate steviger omdat ze daar gebruik maken van profielen i.p.v. een metal plate bij de SIMLAB
De TREQ One is echt een heel goede rig. Ik heb hem nu ook een jaar en ben er heel erg tevreden over. De pedal plate bestaat inderdaad uit profielen en is erg stevig.

Sinds een paar weken een csl DD in bezit en ook het wheeldeck is erg stevig. Geen flex met de csl DD.

Daarnaast is ook de service bij TREQ heel goed. Ik zou dus zeker de TREQ One aanbevelen.

(Ik moet nog wel ff met m’n cable management aan de gang :F )

iRacing Profiel

• Himalaya
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:05
dnbo schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 09:22:
Kan iemand mij vertellen of de "light" versie van de sim-lab monitor stand geschikt is voor 32" schermen?

Ik snap onderstaande op hun site niet helemaal:

Up to 31.5 Inch wide aspect ratio monitor.
Normal aspect ratio 16:9 maximum size 27 inch.
Ik heb er toevallig gisteren een in elkaar gezet en er 3x32inch curved AOC monitoren aan gehangen. En dat gaat prima.

Ik vond de website ook wat tegenstrijdig maar heb de gok maar gewoon genomen.

Mijn monitoren hebben een VESA 100 mount en wilde niet van die grote VESA200/100 mounts achter mijn schermen hebben.

Neem even aan dat je het over de tripple monitor stand hebt..

[Voor 4% gewijzigd door Himalaya op 19-11-2021 12:29]

de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.

• dnbo
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19:47
@Himalaya Top, bedankt voor je antwoord! Het gaat inderdaad om de triple monitor stand :)

• Señor Sjon

Señor Sjon

Magnificent bastard

Arthur-94 schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 10:27:
Die pedal plate van de SimLab kop je niet zomaar terug... ;)

• Arthur-94
@Turner_7 Bedankt voor je antwoord. Ben wel overtuigd om voor de TREQ te gaan.

• Jer0entjeh88
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-05 08:09

Jer0entjeh88

display: flex;

Ik ben aan het kijken naar een GT1 Evo of Treq one. Ik twijfel alleen over de monitor mount. Ik heb nu een 34" widescreen monitor maar wil in de toekomst misschien upgraden naar een 49". Adviseren jullie de single screen mount of de stand? Of toch de integrated monitor mount? Ik kan niet zien wat nou precies de verschillen zijn of de voor- en nadelen.

"Ideas are easy. Implementation is hard." | PSN: JSKam

• Señor Sjon

Señor Sjon

Magnificent bastard

Ligt eraan of je het wheeldeck wil vervangen door een DD mount. Dan kan de singlemount niet namelijk.

heb zelf de CSL DD tijdelijk gebruikt en had geen last van flex, dus ik kan gewoon de single mount gebruiken.
https://sim-lab.eu/shop/p...448?category=148#attr=367

Alleen jammer 'out of stock' en dus ook niet met BF-korting te pre-orderen.

• Jer0entjeh88

Jer0entjeh88

Señor Sjon schreef op donderdag 25 november 2021 @ 09:26:
Ligt eraan of je het wheeldeck wil vervangen door een DD mount. Dan kan de singlemount niet namelijk.

heb zelf de CSL DD tijdelijk gebruikt en had geen last van flex, dus ik kan gewoon de single mount gebruiken.
https://sim-lab.eu/shop/p...448?category=148#attr=367

Alleen jammer 'out of stock' en dus ook niet met BF-korting te pre-orderen.
Ah helder, ik heb nu een t300 maar een upgrade zit er wel aan te komen naar de CSL DD. Ik zie op de website van Treq dat de unified mount ook "dichter" op het stuur kan. Hoe ervaar jij dat met de single mount?

• Arthur-94
Ik heb de knoop doorgehakt en alle onderdelen besteld van TREQ, ben benieuwd

Ook de Fanatec CSL-DD besteld. Tip, mocht iemand nog triple monitors willen, nu met nog meer korting bij BOL: https://www.bol.com/nl/nl...ch/9300000002084617/?s2a=

• Señor Sjon

Señor Sjon

Magnificent bastard

Jer0entjeh88 schreef op donderdag 25 november 2021 @ 09:28:
[...]

Ah helder, ik heb nu een t300 maar een upgrade zit er wel aan te komen naar de CSL DD. Ik zie op de website van Treq dat de unified mount ook "dichter" op het stuur kan. Hoe ervaar jij dat met de single mount?
Dat is nog de volgende stap. Ik rij nu de boel onder mijn bureau waardoor ik nog steeds dichtbij het scherm zit (heb een GT1 Evo op wieltjes). In de toekomst wil ik naar een 49" scherm op de rig zelf. Zag al DP-glasvezel kabels langskomen zodat ik ook mijn reguliere PC voor de rig kan gebruiken.

Maar ja, een beetje 49" kost al 1050 euro: https://www.bol.com/nl/nl...49-inch/9300000013447120/. Dan is een tripleopstelling alweer bijna goedkoper.

[Voor 13% gewijzigd door Señor Sjon op 25-11-2021 09:51]

• Turner_7
Jer0entjeh88 schreef op donderdag 25 november 2021 @ 09:28:
[...]

Zie mijn post hierboven van 19-11. Ik heb de TREQ One met single monitor mount, 34” wide screen en csl DD. Zoals je ziet zit de monitor precies achter de csl DD. Het is ook mogelijk om de monitor mount om te draaien zodat het scherm tussen de csl DD en het stuur geplaatst wordt. Heb ik zelf nog niet getest.

De monitor mount is ook geschikt voor 49” schermen overigens

[Voor 4% gewijzigd door Turner_7 op 25-11-2021 09:55]

iRacing Profiel

• Señor Sjon

Señor Sjon

Magnificent bastard

Turner_7 schreef op donderdag 25 november 2021 @ 09:54:
[...]

Zie mijn post hierboven van 19-11. Ik heb de TREQ One met single monitor mount, 34” wide screen en csl DD. Zoals je ziet zit de monitor precies achter de csl DD. Het is ook mogelijk om de monitor mount om te draaien zodat het scherm tussen de csl DD en het stuur geplaatst wordt. Heb ik zelf nog niet getest.
Dat zou ik niet doen, dan kan je namelijk geen los dash meer op de DD plaatsen. Plus je vingers zitten dan wel heel dicht op het scherm.

• Turner_7
Señor Sjon schreef op donderdag 25 november 2021 @ 09:55:
[...]

Dat zou ik niet doen, dan kan je namelijk geen los dash meer op de DD plaatsen. Plus je vingers zitten dan wel heel dicht op het scherm.
Mee eens. Ik wil er ook nog een dash op plaatsen idd, maar mocht je dat niet willen dan kan het evt wel. Maar je zit er dan wel heel dichtbij met je handen, dus zou het zelf ook niet adviseren.

iRacing Profiel

• Jer0entjeh88

Jer0entjeh88

[...]

De monitor mount is ook geschikt voor 49” schermen overigens
Je hebt de Unified single monitor mount toch? Niet de basic monitor mount?

• Darkangle
Arthur-94 schreef op donderdag 25 november 2021 @ 09:37:
Ik heb de knoop doorgehakt en alle onderdelen besteld van TREQ, ben benieuwd [Afbeelding]

Ook de Fanatec CSL-DD besteld. Tip, mocht iemand nog triple monitors willen, nu met nog meer korting bij BOL: https://www.bol.com/nl/nl...ch/9300000002084617/?s2a=
hmz, je bent een essentieel onderdeel vergeten....

• Arthur-94
Darkangle schreef op donderdag 25 november 2021 @ 10:14:
[...]
Cup holder? ;)

• Darkangle

• Turner_7
Jer0entjeh88 schreef op donderdag 25 november 2021 @ 10:00:
[...]

Je hebt de Unified single monitor mount toch? Niet de basic monitor mount?
Klopt idd.

iRacing Profiel

• Doubleoz
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11:24

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Darkangle schreef op donderdag 25 november 2021 @ 10:14:
[...]
Ik vind een stoel een stuk essentiëler dan een cup holder ☺️

iRacing Profiel

• Darkangle
Doubleoz schreef op donderdag 25 november 2021 @ 11:49:
[...]

Die koop je meestal ergens anders.

• Arthur-94
Darkangle schreef op donderdag 25 november 2021 @ 13:06:
[...]

Die koop je meestal ergens anders.
Inderdaad! Lees dat veel mensen hier tevreden zijn over de LCD kuipstoel, dat gaat 'm waarschijnlijk worden.

• Thodekroo
Arthur-94 schreef op donderdag 25 november 2021 @ 13:57:
[...]

Inderdaad! Lees dat veel mensen hier tevreden zijn over de LCD kuipstoel, dat gaat 'm waarschijnlijk worden.
Ga vooral proefzitten zou ik zeggen. Ik heb ook een LCD en ben er heel tevreden over maar ik heb wel een andere gekocht dan dat ik op het oog had voordat ik langs ging. Daarnaast een extra lumbaalkussentje erbij gedaan voor extra steun in de onderrug. Deze kun je mooi achter het rugkussen wegwerken dus je ziet er niets van.

• jajoh
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10-04 17:24
.

[Voor 99% gewijzigd door jajoh op 25-11-2021 18:19]

• TiezZ_BE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11:55
jajoh schreef op donderdag 25 november 2021 @ 17:55:
Ik dacht wel leuk om mijn rig te delen aangezien de raceX frame morgen in de verkoop gaat 😁

[Afbeelding]
Daar dient het show je rig topic voor...

• jajoh
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10-04 17:24
Dacht omdat het om een nieuwe rig gaat een mooie plaats was. Bericht is verwijderd 👍🏻

• Arthur-94
Thodekroo schreef op donderdag 25 november 2021 @ 17:31:
[...]

Ga vooral proefzitten zou ik zeggen. Ik heb ook een LCD en ben er heel tevreden over maar ik heb wel een andere gekocht dan dat ik op het oog had voordat ik langs ging. Daarnaast een extra lumbaalkussentje erbij gedaan voor extra steun in de onderrug. Deze kun je mooi achter het rugkussen wegwerken dus je ziet er niets van.
Thanks voor de tip! Ik ben inderdaad van plan om eerst proef te zitten!

• Card Nox
[...]Het is ook mogelijk om de monitor mount om te draaien zodat het scherm tussen de csl DD en het stuur geplaatst wordt. Heb ik zelf nog niet getest.
Hoe bedoel je dit? Voor mij was destijds de reden om de mount niet te kopen omdat ik het scherm boven/voor de base wilde hebben en niet erachter ivm FOV. Heb daarom destijds zelf wat gemaakt wat goed werkt.

• Señor Sjon

Señor Sjon

Magnificent bastard

Ik vind dat te dicht op het scherm. Je kan dan ook geen custom dash draaien. :)

• Card Nox
@Señor Sjon, hoe dichter hoe groter/betere FOV :) Moet zeggen dat ik het in het begin wennen vond maar na een paar uurtjes wilde ik niet meer anders.
Custom Dash kan nog altijd maar dan op het scherm zelf. Geen extra hardware of ander gedoe en toch alle schermpjes die ik wil hebben.

• kroegtijger
Doubleoz schreef op donderdag 25 november 2021 @ 11:49:
[...]

Ik heb juist een bekerhouder besteld en daar de rest van de rig omheen erbij gezocht. Je gaat toch uit van het meest essentiële onderdeel, en daar omheen bouw je alles op. Da's dus per definitie de bekerhouder leek me :P

iRacing Profiel

• Thodekroo
Ik heb sinds een maandje de SimXpro X80 met DD frontmount. Ik merk nu ik met wat zwaardere FFB rijd er best wat zijwaartse flex in zit bij heftige stuuruitslag. Dit is mijn eerste alu rig dus ik heb geen vergelijkingmateriaal, maar is dit normaal voor een 4080 profiel? Zoals je kunt zien heb ik het dwarsprofiel wat ik over had omdat ik een DD frontmount heb, op voethoogte gemonteerd. Dit helpt echter niet/nauwelijks.

Hier een filmpje de flex:

• Señor Sjon

Señor Sjon

Magnificent bastard

Ik zal thuis eens pielen met mijn SimLab, maar zo wobbly als dat? Nee, dat weet ik wel zeker van niet. Het lijkt eerder erop dat die frontmount averechts werkt op de stabiliteit. Beetje Playseat achtig zo.

Simlab heeft die poten op het liggende profiel, de SimXpro aan de zijkant. Ook gebruik Simlab een 8040 profiel aan de bovenkant om de twee te verbinden. Onderin 2 hoekverbinders en boven ook. Het lijkt erop alsof de basisversie van de X80 een stabieler front heeft. Kan je nog een profiel tussen de twee poten zetten, zo hoog mogelijk als dwarsverbinding?

https://www.simxpro.shop/...unt-580-600-mm-p417691820

vs

https://sim-lab.eu/shop/p...ium-443#attr=373,589,2040

• kroegtijger
Thodekroo schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 11:25:
Ik heb sinds een maandje de SimXpro X80 met DD frontmount. Ik merk nu ik met wat zwaardere FFB rijd er best wat zijwaartse flex in zit bij heftige stuuruitslag. Dit is mijn eerste alu rig dus ik heb geen vergelijkingmateriaal, maar is dit normaal voor een 4080 profiel? Zoals je kunt zien heb ik het dwarsprofiel wat ik over had omdat ik een DD frontmount heb, op voethoogte gemonteerd. Dit helpt echter niet/nauwelijks.

Hier een filmpje de flex:

[YouTube: simXpro flex]
Da's wel heel veel speling die je erin hebt zeg; da's redelijk onacceptabel voor een alu rig imho. Dat je een paar milimeter speleing hebt, ok... maar dit is een aantal centimeter en daarmee een no-go als je het mij vraagt.
Kan je vast stellen wat er zo flext? Mijn vermoeden is dat het horizontale profiel onderaan gewoonweg buigt onder de krachten. Zit dat in de montage? Of buigt het hele profiel gewoonweg mee? In dat laatste geval kan dat zijn omdat de wanden van het profiel dat gebruikt wordt te dun zijn en dan zou je dus de horizontale liggers moeten vervangen voor kwalitatief betere profielen. Da's al snel een vrij prijzige grap om even 2x 1,5m 4080 of 40120 profiel van hoge kwaliteit te kopen... zo prijzig zelfs dat je dan misschien beter naar een heel nieuwe rig kan gaan kijken.

iRacing Profiel

• Señor Sjon

Señor Sjon

Magnificent bastard

SimXPro zou dik profiel gebruiken. Wellicht de klemmen onderin nog een keer goed aandraaien. Maar de flex lijkt mij in de frontmount te zitten. Daar zit niks van stijve hoeken of verstevigingen in.

• Thodekroo
Nu ik er nog eens goed naar kijk, mijn gehele rig gaat gewoon heen en weer, mijn stoel beweegt dus net zover als de frontmount. Ik heb het idee dat het in de (nogal flexibele) rubbers van de voetjes ligt. Ik kan het alleen niet goed testen omdat ie zonder voetjes niet helemaal waterpas staat. Ik zal SimXpro eens mailen om te kijken wat zij erover te zeggen hebben.

• Señor Sjon

Señor Sjon

Magnificent bastard

Wieltjes ftw. :P

• Thodekroo
Dit lijkt me duidelijk:

Ik ben blij dat het 'slechts' de voetjes zijn, maar wel bizar dat je zo'n eenvoudig en goedkoop onderdeel van de rig zóveel flex laat creëren. Ik ben benieuwd of ze met een oplossing komen.

Edit: De voetjes zijn maximaal aangedraaid.

[Voor 7% gewijzigd door Thodekroo op 26-11-2021 12:40]

• Señor Sjon

Señor Sjon

Magnificent bastard

Is gewoon het rubber zelf, je kan aandraaien wat je wilt.
Hier heb ik er zes van onder zitten, werkt perfect.
https://sim-lab.eu/shop/p...ster-wheels-set-415#attr=

• Pyr0_
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19:20
Hoe hebben jullie die wieltjes gemonteerd? Ik zit eraan te denken mijn 49" aan een arm op het bureau te gaan gebruiken en de rig op wieltjes te zetten, het mooist zou zijn als ik de rig deels onder het bureau kan schuiven dan. Iemand misschien voorbeelden hiervan?:)

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Pyr0_ schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 13:27:
Hoe hebben jullie die wieltjes gemonteerd? Ik zit eraan te denken mijn 49" aan een arm op het bureau te gaan gebruiken en de rig op wieltjes te zetten, het mooist zou zijn als ik de rig deels onder het bureau kan schuiven dan. Iemand misschien voorbeelden hiervan?:)
Ik had hem eerst zo staan:

Uiteindelijk heb ik wel de rig naar een andere kamer verhuist met zijn eigen pc en scherm, dan kon ik het scherm ook dichterbij krijgen :)

• TiezZ_BE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11:55

Mijn rig staat hier links van de bureau. De monitor arm draai ik zo voor mij rig in enkele minuten. (Momenteel geen foto beschikbaar waar de rig er ook op staat)

Maar gewoonlijk race ik vooral in VR en draai ik de monitor tot bij mijn rig ( schuin) om discord, crewchief etc te bedienen

• kroegtijger
Thodekroo schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 12:38:
Dit lijkt me duidelijk:

[YouTube: 26 november 2021]

Ik ben blij dat het 'slechts' de voetjes zijn, maar wel bizar dat je zo'n eenvoudig en goedkoop onderdeel van de rig zóveel flex laat creëren. Ik ben benieuwd of ze met een oplossing komen.

Edit: De voetjes zijn maximaal aangedraaid.
aaah, ja dat verklaart wel een hoop inderdaad :')
Is het een optie om helemaal afscheid te nemen van de rubber voetjes? Zal wel wat meer trillingen naar de vloer toe gaan geven (kan probleem met geluid opleveren), maar dan ben je er wel vanaf in ieder geval.

iRacing Profiel

• Señor Sjon

Señor Sjon

Magnificent bastard

Onder elk 'kruispunt' van het onderstel heb ik wieltjes geplaatst. Voor/achter met rem en ertussen vrijloop.

• kroegtijger
Ik heb zelf een plaat 18mm MDF genomen, rondom latjes van 44x10mm gezet, en 4 zwenkwieltjes op de hoeken gezet. Werkt perfect. Alle kabeltjes etc netjes aan de onderkant van de MDF-plaat weg gestoken en nergens last van. Buigt geen mm door (was ik vooraf wel bang voor dat ik het met 4 wieltjes niet ging redden, maar valt 100% mee)

iRacing Profiel

• Thodekroo
kroegtijger schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 14:32:
[...]

aaah, ja dat verklaart wel een hoop inderdaad :')
Is het een optie om helemaal afscheid te nemen van de rubber voetjes? Zal wel wat meer trillingen naar de vloer toe gaan geven (kan probleem met geluid opleveren), maar dan ben je er wel vanaf in ieder geval.
Zo'n rig is aan de onderkant lastig helemaal vlak te krijgen. Er zit dus best wat speling op zonder voetjes, zelfs met rubberen onderzetters. Ik heb zojuist contact gehad met simxpro en zij gaven aan in het verleden een harde variant te hebben gehad maar daarbij kregen ze klachten over resonantie in vloer/plafond. Ze gaan nu kijken of ze die nog hebben liggen. Voor resonantie ben ik niet zo bang met een betonnen verdiepingsvloer en goede isolatie onder het laminaat.

• Señor Sjon

Señor Sjon

Magnificent bastard

kroegtijger schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 14:42:
[...]

Ik heb zelf een plaat 18mm MDF genomen, rondom latjes van 44x10mm gezet, en 4 zwenkwieltjes op de hoeken gezet. Werkt perfect. Alle kabeltjes etc netjes aan de onderkant van de MDF-plaat weg gestoken en nergens last van. Buigt geen mm door (was ik vooraf wel bang voor dat ik het met 4 wieltjes niet ging redden, maar valt 100% mee)
Je kan die wieltjes gewoon met T-slot moeren plaatsen? Ze zijn ervoor gemaakt.

• kroegtijger
Señor Sjon schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 14:50:
[...]

Je kan die wieltjes gewoon met T-slot moeren plaatsen? Ze zijn ervoor gemaakt.
Klopt ja, maar de constructie komt nog uit de tijd van de playseat. Heb 't zo gelaten, omdat ik hier nu netjes kabeltjes onder het vloertje kon leggen en ik met de bestaande zwenkwieltjes af kon (komen van een oud ladeblokje vandaan). Als ik nu opnieuw zou beginnen, zou ik ze ook direct op de rig monteren.

iRacing Profiel

• Pyr0_
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19:20
Ik was eigenlijk vooral benieuwd hóe jullie de wieltjes hebben gemonteerd. Gewoon direct onder de profielen? Of zou er ook een mogelijkheid zijn om met minimale hoogte te monteren? Met een hoekverbinding aan de binnenkant van het profiel ofzo..?

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Ik vraag me eigenlijk wel af of die speling die je hebt, ook echt een probleem is. Als je in de rig zit, is alles zonder speling, alleen je rig kan ten opzichte van de vloer wat bewegen.

Dat zou betekenen dat je bij het sturen geen last zou moeten hebben van de speling, je zit immers direct verbonden aan de rig, stoel en stuur.

• Darkangle
GeleFles schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 22:44:
Ik vraag me eigenlijk wel af of die speling die je hebt, ook echt een probleem is. Als je in de rig zit, is alles zonder speling, alleen je rig kan ten opzichte van de vloer wat bewegen.

Dat zou betekenen dat je bij het sturen geen last zou moeten hebben van de speling, je zit immers direct verbonden aan de rig, stoel en stuur.
Hooguit wat resonantie idd

• Señor Sjon

Señor Sjon

Magnificent bastard

Pyr0_ schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 20:28:
Ik was eigenlijk vooral benieuwd hóe jullie de wieltjes hebben gemonteerd. Gewoon direct onder de profielen? Of zou er ook een mogelijkheid zijn om met minimale hoogte te monteren? Met een hoekverbinding aan de binnenkant van het profiel ofzo..?
Rechtstreeks. Het is maar een centimeter 5-6. Rubber dopjes zijn er ook al 2.

• Himalaya
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:05
Ik heb ze iets verdiept geplaatst op het dwarsprofiel, maar als ik race staat de rig op pootjes.

Kwam er namelijk achter dat mijn rig ondertussen zo zwaar is dat de wielen deukjes in ons linoleum achterlaten, en hij staat in de woonkamer dus dat wilde ik voorkomen.

de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.

• Thodekroo
GeleFles schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 22:44:

Als je een >20nm base hebt en met redelijk hoge FFB setting rijdt dan kan de hele rig écht hard shaken in bepaalde situaties. Bij mij was het zo erg dat mijn usbstekkers van mijn pedalen en base op mijn usbhub disconnecte. Dit voor nu opgelost door de hub los te halen van de rig.

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
* knip geen v&a op het forum

[Voor 80% gewijzigd door Geronimous op 28-11-2021 17:11]

• Card Nox
@Simbob, je kunt nog altijd bij alu profiel kijken. Zal genoeg zijn voor je triple setup 😉

• Hugo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:05
Afgelopen weekend mijn Gameseat Challenge + Thrustmaster T150 pro verkocht. En heb het volgende in de bestelling staan:Afgelopen zaterdag binnengekomen na mijn Black Friday bestelling:
3x LG 27GL63T Ultragear (27" Monitoren)

En ik denk dat de volgende rig er nog bij komt. (Moet ik nog bestellen)Twijfel nog of ik er wieltjes onder doe. En ik moet nog gaan uitvogelen hoe ik mijn pc ga inzetten. Denk dat ik wat langere displayport kabels zal bestellen. En met de tijd dat er misschien nog een monitorstand bij komt voor rondetijden en dergelijke. Heb nog een oudere 24 inch monitor staan.

TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear

• themac1983
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-03 18:13
Nog een oud (en toekomstig) simracer hier :D Morgen komt wat geld binnen, en dat heb ik gereserveerd voor een rig. Ik was van plan een Heusinkveld GT rig te halen (in het verleden erg goed geholpen door die gasten) maar natuurlijk.... uitverkocht :P

Keuze 2... de Sim-Lap P1-X.... Uitverkocht...

Duuus even doorzoeken, en dan kom ik op de SimXPro XT160 uit, Met de in dit topic al besproken rubber voetjes (volgens mij zou je daar gewoon met een M8 bout vergelijkbare voetjes op kunnen zetten als Himalaya heeft trouwens.) En je kunt bij SimXpro ook wieltjes bestellen.

ANNYWAYS de vraag: Mijn reden voor heusinkveld was ook omdat er ultimate+ pedals op gemount worden, dus ik maak me wat zorgen om de pedal plate die bij de XT160 zit. Iemand ervaring met deze en zware loadcell pedalen? Anders kan ik er waarschijnlijk de Heusinkveld baseplate wel op zetten.

I-racing Profile

• Thodekroo
themac1983 schreef op woensdag 1 december 2021 @ 00:29:

ANNYWAYS de vraag: Mijn reden voor heusinkveld was ook omdat er ultimate+ pedals op gemount worden, dus ik maak me wat zorgen om de pedal plate die bij de XT160 zit. Iemand ervaring met deze en zware loadcell pedalen? Anders kan ik er waarschijnlijk de Heusinkveld baseplate wel op zetten.
Bij de XT160 zit voor zover ik kan zien geen pedal tray maar een "profile pedal deck". Deze heb ik ook icm de sprints en daar zit echt geen flex in.

En voor wat betreft de voetjes... Ze hebben de 'oude' harde voetjes ook nog op voorraad (staan alleen niet op de site). Als je ze even mailt denk ik wel dat ze die er voor je bij willen doen.

Nog een tip: stop alles in je winkelmandje, ga door het afrekenproces en stop bij het betalen. Dan krijg je een half uurtje later een mailtje met 5% korting op je bestelling.

• Thodekroo
.

[Voor 99% gewijzigd door Thodekroo op 01-12-2021 07:41]

• Señor Sjon

Señor Sjon

Magnificent bastard

themac1983 schreef op woensdag 1 december 2021 @ 00:29:
Nog een oud (en toekomstig) simracer hier :D Morgen komt wat geld binnen, en dat heb ik gereserveerd voor een rig. Ik was van plan een Heusinkveld GT rig te halen (in het verleden erg goed geholpen door die gasten) maar natuurlijk.... uitverkocht :P

Keuze 2... de Sim-Lap P1-X.... Uitverkocht...

Duuus even doorzoeken, en dan kom ik op de SimXPro XT160 uit, Met de in dit topic al besproken rubber voetjes (volgens mij zou je daar gewoon met een M8 bout vergelijkbare voetjes op kunnen zetten als Himalaya heeft trouwens.) En je kunt bij SimXpro ook wieltjes bestellen.

Je komt 2 dagen na de black friday hausse vragen (toen hadden ze 10% korting op alles) waarom ze uitverkocht zijn? ;) De P1-x kan toch gewoon ultimates aan? Ze hebben een pedaldeck van profielen. Ik vind de Heusinkveld rig wel overpriced t.o.v. de SimLab.

• themac1983
Yeah, bij de verkoop van mijn huis had ik geen rekening gehouden met black friday :P Ik loop tegen vergelijkbare issues aan bij het kopen van meubels en electronica. Zit al een weken naar aanbiedingen te staren die tot maandag waren :P

En yeah, heusinkveld Rig is wat overpriced, ben ik volledig met je eens, maar komt meer door het verleden dat ik gewoon vertrouwen heb in ze.

Thanks voor de tips Sjon en Thodekroo.

De XT160 heeft wel ook voordeel, op hun heavy monitor mount kan ik grotere schermen plaatsen dan gepland :D

I-racing Profile

• Señor Sjon

Señor Sjon

Magnificent bastard

themac1983 schreef op woensdag 1 december 2021 @ 11:49:
Yeah, bij de verkoop van mijn huis had ik geen rekening gehouden met black friday :P Ik loop tegen vergelijkbare issues aan bij het kopen van meubels en electronica. Zit al een weken naar aanbiedingen te staren die tot maandag waren :P

En yeah, heusinkveld Rig is wat overpriced, ben ik volledig met je eens, maar komt meer door het verleden dat ik gewoon vertrouwen heb in ze.

Thanks voor de tips Sjon en Thodekroo.

De XT160 heeft wel ook voordeel, op hun heavy monitor mount kan ik grotere schermen plaatsen dan gepland :D
SimLab gebruikt ook de dikkere extrusieprofielen. Dus daar zal je geen buil aan vallen.

• themac1983
Thodekroo schreef op woensdag 1 december 2021 @ 07:37:
[...]

En voor wat betreft de voetjes... Ze hebben de 'oude' harde voetjes ook nog op voorraad (staan alleen niet op de site). Als je ze even mailt denk ik wel dat ze die er voor je bij willen doen.

Nog een tip: stop alles in je winkelmandje, ga door het afrekenproces en stop bij het betalen. Dan krijg je een half uurtje later een mailtje met 5% korting op je bestelling.
Heb mijn rig binnen, helaas zijn die voetjes op back order. ik ga kijken of ik bij de bouwmarkt iets vergelijkbaars kan vinden. Anders komt ie even zonder voetjes op een rubber mat (zelfde spul als waar je je wasmachine op kunt zetten maar dikker)

*gaat aan de slag*

I-racing Profile

• kroegtijger
Señor Sjon schreef op woensdag 1 december 2021 @ 12:20:
[...]

SimLab gebruikt ook de dikkere extrusieprofielen. Dus daar zal je geen buil aan vallen.
SimLab gebruikt (in ieder geval op de GT1 Evo) voor de rubber voetjes M6 boutjes; dat kan iets zijn om even rekening mee te houden als je daar geen T-nuts voor hebt.

iRacing Profiel

• ColeJ
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 28-05 20:16
Ik rij nu al een tijdje met een Playseat Challange en een T300RS (ACC en Iracing op PC). Ik wil upgraden naar een Fanatec set en heb het volgende uitgezocht:

Base: CSL DD + boost kit
Stuur: Clubsport Steering Wheel Formula V2.5X
Rig: Simlab EVO GT1

Stoel: geen idee
Pedalen: geen idee

Wat is nou een geschikte (best bang4buck) stoel voor de EVO GT1? Of is er een goed alternatief voor de set? Net als pedalen, ik heb werkelijk geen idee haha...

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
@ColeJ De stoel is echt persoonlijk. Aan te raden is naar een van de in de openingspost genoemde zaken te gaan en daadwerkelijk te gaan zitten. Dan pas beslissen.

Pedalen, ligt aan je budget. Maar dat kun je beter vragen in Racesturen, servo's en pedalen :)

• frederik850
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 08-03-2022
Iemand ervaring met simxpro rigs?

Qua prijs lijken deze me veruit het goedkoopste van de 80/20 rigs. (gt1 evo is momenteel out of stock, vandaar dat ik naar andere opties aan het kijken ben)

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
frederik850 schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 20:57:
Iemand ervaring met simxpro rigs?

Qua prijs lijken deze me veruit het goedkoopste van de 80/20 rigs. (gt1 evo is momenteel out of stock, vandaar dat ik naar andere opties aan het kijken ben)
Treq is ook aan te bevelen
https://www.treq-sim.com/product-category/rigs/

• Beltoni
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 20:10
TREQ is super. Goede kwaliteit en komt gewoon uit Nederland. Geen gedoe met import vanuit UK.

iRacing Profiel

• DaitoX
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 28-05 19:48
Beltoni schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 23:21:
TREQ is super. Goede kwaliteit en komt gewoon uit Nederland. Geen gedoe met import vanuit UK.
Ervaring met after sales daar?

Ik had laatst contact formulier ingevuld maar nog niks gehoord (nu met de lockdown ook niet echt nodig meer, maar toch). Kan natuurlijk altijd een keer mis gaan, dus ben wel benieuwd of iemand ervaring heeft verder?

• d0nny41
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 20:19
Ben bezig met m'n eerste setup. Ga binnenkort verhuizen naar een kleiner appartement, dus een inklapbare wheelstand zou ideaal zijn. Ik ga voor een mid-tier setje met een Fanatec CLS DD en CSL pedals met load-cell of Clubsport V3 pedals. Dus de remkracht zal een 60-90kg bedragen.

Nu lijkt de https://nextlevelracing.c...-wheel-stand-2-0/?lang=nl ideaal, omdat je bureaustoel niet zal verschuiven door de tray, en het gewicht van je stoel zal er denk ik ook bij helpen dat je de wheel stand niet naar voren verschuift ? 1 probleem, komt waarschijnlijk pas in 1-2 maanden op voorraad in NL, en ben best ongeduldig tijdens de lockdown.

https://gtomega.eu/products/apex-steering-wheel-stand Tweede optie dan, goede reviews. Maar dan heb je het probleem dat je bureaustoel nergens aan vast zit.. Ik zou dan zoiets kunnen aanschaffen: https://www.amazon.de/-/e...toppers%2Caps%2C63&sr=8-7

Maar ik vraag me af of dat een beetje goed werk. Nu snap ik dat ik wat imitaties heb met een wheel stand tov rig, maar een naar achter schuivend bureau stoel en/of naar voren schuivende stand zie ik niet zitten.

Heeft iemand toevallig ervaring met wheel stand met "wheel stoppers", werkt dat een beetje ? Of toch maar even zuur wachten tot de wheelstand 2.0 in NL te krijgen is?

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:23
DaitoX schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 23:31:
[...]

Ervaring met after sales daar?

Ik had laatst contact formulier ingevuld maar nog niks gehoord (nu met de lockdown ook niet echt nodig meer, maar toch). Kan natuurlijk altijd een keer mis gaan, dus ben wel benieuwd of iemand ervaring heeft verder?
Altijd snelle respons gehad met vragen. De mensen achter Treq zijn ook Tweakers. Betrouwbare partij.

iRacing Profiel

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Nu online
ColeJ schreef op donderdag 16 december 2021 @ 13:18:
Wat is nou een geschikte (best bang4buck) stoel voor de EVO GT1? Of is er een goed alternatief voor de set? Net als pedalen, ik heb werkelijk geen idee haha...
Wellicht heb je het al eens in een ander topic gelezen, ik heb een GT Omega RS9 op mijn EVO GT1 gemonteerd. Erg fijne stoel waarbij je een stuk meer bewegingsruimte hebt tov een echte kuipstoel (handig als je zoals ik vaak in de fitness te vinden bent). De stoel heb ik dmv twee 40x40 profielen iets verhoogd en het zit echt prima imo.

https://tweakers.net/i/0CTYXQ4oFrbbeTeEVSFp_RSsdSQ=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qrwWjLHpG3dkd7QQJXDyhHgB.jpg?f=fotoalbum_small

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Pagina: 1 2 3 ... 12 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee