Rigs, cockpits en wheelstands

Pagina: 1 ... 16 ... 19 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huugje
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 08:15
@EG Mike , dan bestel je die monitor mount toch gewoon ergens anders, bijvoorbeeld bij Treq:

https://www.treq-sim.com/product-category/monitor-mounting/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:10
EG Mike schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 10:58:
Ik stond op het punt om een GT1 EVO te bestellen bij Sim-Lab, maar ik had er toch eerst ff een mailtje aan gewaagd omdat ik wilde weten of ze de levertijd wat preciezer konden aangeven ('Shipping within 14 days', maar ik zit in het buitenland rond die periode en zou het pakketje niet mis willen lopen ;) )

Krijg ik het antwoord dat alle monitor stands uitverkocht zijn, en ze niet kunnen aangeven wanneer deze weer in stock zijn. Dit is zojuist ook aangepast op de website. Balen, had net de knoop doorgehakt om deze rig aan te schaffen en de hobby weer op te pakken (De vrouw was er verrassend onverschillig over; ik weet niet of ze me helemaal goed begrepen heeft, dus ik wil graag snel bestellen :p ) .

Iemand nog tips, aangezien de rig zelf wel te leveren is? Ik was voornemens om dus een Single Monitor Mount te bestellen, en later dit jaar de single-tripple upgrade te nemen met twee extra schermen, dus wil die optie wel open houden.
Ik zou dan als ik jou was de Treq One set van Treq kopen. Vergelijkbaar met de GT1 Evo en veel tweakers hebben die, waaronder ikzelf.
https://www.treq-sim.com/product-category/rigs/

Vaak kun je binnen een dag alle spullen ophalen of laten verzenden. Voor mij zitten ze op 30 min rijden en ben ik er veelvuldig geweest.

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EG Mike
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 03-04 16:03
Huugje schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 13:02:
@EG Mike , dan bestel je die monitor mount toch gewoon ergens anders, bijvoorbeeld bij Treq:

https://www.treq-sim.com/product-category/monitor-mounting/
GAEvakYD schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 13:38:
[...]

Ik zou dan als ik jou was de Treq One set van Treq kopen. Vergelijkbaar met de GT1 Evo en veel tweakers hebben die, waaronder ikzelf.

Vaak kun je binnen een dag alle spullen ophalen of laten verzenden. Voor mij zitten ze op 30 min rijden en ben ik er veelvuldig geweest.
Thx! Even better! Ik was deze nog niet tegengekomen en ze zitten ze nog in de buurt ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
EG Mike schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 14:00:
[...]

[...]

Thx! Even better! Ik was deze nog niet tegengekomen en ze zitten ze nog in de buurt ook.
Is ook echt een leuke club. Denken goed mee en voorzien je van goed advies. Enige lastige is dat ze geen telefoonnummer hebben, maar ze reageren heel snel op de mail. En soms kun je spullen dezelfde dag nog ophalen.

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madhouse1979
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10-09 20:57
EG Mike schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 14:00:
[...]

[...]

Absoluut een leuk bedrijf, goede ervaringen mee.

Noem onze naam maar, dan krijg je nog korting ook.

[ Voor 14% gewijzigd door Madhouse1979 op 20-03-2024 14:33 ]

www.simraceblog.nl - Over 5 Years of Simracing News & Reviews!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubbels
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14-09 12:32
GAEvakYD schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 13:38:
[...]

Zitten er duidelijke verschillen tussen de Treq One en de GT1 Evo? Zo ja, wat zijn die?
Als ik zo even kijk ben je all-in, inclusief stoel en monitor stand, bij Treq wel wat goedkoper uit dan bij Sim Lab namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-09 15:46
Treq heeft voornamelijk hoekje simlab via de zijkanten middels plaatjes. Voor iig wheelbase stand.

Beide zelfde materiaal.
Denk ook dat het voornamelijk smaak is.

Voor sim-lab. Beetje zoeken op internet bronnen en je achterhaald Richard nummer wel :+ anders Jeroen proberen van sim-lab.

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
rubbels schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 15:26:
[...]

Zitten er duidelijke verschillen tussen de Treq One en de GT1 Evo? Zo ja, wat zijn die?
Als ik zo even kijk ben je all-in, inclusief stoel en monitor stand, bij Treq wel wat goedkoper uit dan bij Sim Lab namelijk.
Niet echt, het zijn hele kleine detail verschillen. Beide partijen hebben deze instap alu rig al jaren in de verkoop en zijn wel aardig uitontwikkeld.

Wat voor wheelbase gebruik je? Ik vond zelf de front-mount wel heel erg fijn ipv een wheeldeck, maar dan moet je wel een base waarmee dat kan.

Stoel kun je zo gek maken als je zelf wil. Eerste maanden heb ik een tweedehands autostoel gebruikt. Vanwege mijn lengte en omvang heb ik uiteindelijk een upgrade gedaan naar een GT Omega XL gedaan. Sindsdien zit ik comfortabel en kan ik het prima lange endrace races volhouden in de stoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubbels
GAEvakYD schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 08:43:
[...]

Niet echt, het zijn hele kleine detail verschillen. Beide partijen hebben deze instap alu rig al jaren in de verkoop en zijn wel aardig uitontwikkeld.

Wat voor wheelbase gebruik je? Ik vond zelf de front-mount wel heel erg fijn ipv een wheeldeck, maar dan moet je wel een base waarmee dat kan.

Stoel kun je zo gek maken als je zelf wil. Eerste maanden heb ik een tweedehands autostoel gebruikt. Vanwege mijn lengte en omvang heb ik uiteindelijk een upgrade gedaan naar een GT Omega XL gedaan. Sindsdien zit ik comfortabel en kan ik het prima lange endrace races volhouden in de stoel.
Ik gebruik een Fanatec GT DD Pro (8 Nm). Zag dat Treq hier ook een side-mount voor verkoopt. Ik heb alleen geen flauw idee wat de voor- en nadelen zijn van wheeldeck, front mount en side mount.

Stoel had ik ook bij Treq zelf gezien, maar die van GT Omega die jij noemt ziet er ook goed uit en is toch wel aanzienlijk goedkoper. Daar moet nog maar wat onderzoek in gestoken worden dus. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
rubbels schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 08:55:
[...]

Ik gebruik een Fanatec GT DD Pro (8 Nm). Zag dat Treq hier ook een side-mount voor verkoopt. Ik heb alleen geen flauw idee wat de voor- en nadelen zijn van wheeldeck, front mount en side mount.

Stoel had ik ook bij Treq zelf gezien, maar die van GT Omega die jij noemt ziet er ook goed uit en is toch wel aanzienlijk goedkoper. Daar moet nog maar wat onderzoek in gestoken worden dus. :)
Voor de DD is die side mount optimaal denk ik zo. Denk dat de side en front Mount gelijkwaardig zijn op gebied van stevigheid.

Voor de stoelen kun je bij Treq ook wat stoelen passen. Oorspronkelijk wilde ik meer voor een kuip model gaan. Maar ter plekke kwam ik erachter dat mijn achterwerk te breed. Daardoor zat het niet comfortabel en ben ik op advies verder gaan zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-09 18:37
@GAEvakYD
Hoe heb jij die GT Omega XL op jouw rig gemonteerd en welke rig heb jij?
Ik heb een Treq One, vind het niet erg als de stoel iets lager zit, maar zo laag als op de website van Omega te zien is, is voor mij te laag. Heb jij het zelf wel zo laag gemonteerd?

Op zich lijkt mij die stoel heel fijn en goed geprijst, maar heb er een buttkicker onder en moet iets ruimte hebben. Of is er misschien een manier om een buttkicker direct op de stoel te monteren denk je?
Lastig op de website te zien of dat kan.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gekke henk
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 20:54
rubbels schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 08:55:
[...]

Ik heb zelf een Treq met sidemount met dezelfde fanatec unit... Deze zit echt muurvast en zit totaal geen flex in. Weet niet precies het verschil maar ik was in contact met TREQ en die adviseerde mij de side mount te nemen,.
Stoel heb ik op diverse plekken gezocht en uiteindelijk via via uitgekomen bij Lynx motorsport... Die hebben diverse modelle op leuke prijzen... zijn er op zaterdag heen gereden en even gepast... Super geholpen en daar erg tevreden over,.Had dezelfde issue zag leuke stoelen maar de meeste paste niet of waren de hoofdprijs :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GAEvakYD
Koldur schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 09:39:
@GAEvakYD
Hoe heb jij die GT Omega XL op jouw rig gemonteerd en welke rig heb jij?
Ik heb een Treq One, vind het niet erg als de stoel iets lager zit, maar zo laag als op de website van Omega te zien is, is voor mij te laag. Heb jij het zelf wel zo laag gemonteerd?

Op zich lijkt mij die stoel heel fijn en goed geprijst, maar heb er een buttkicker onder en moet iets ruimte hebben. Of is er misschien een manier om een buttkicker direct op de stoel te monteren denk je?
Lastig op de website te zien of dat kan.
Ik heb ipv een 4040 profiel een 4080 profiel gebruikt om de hoogte op te vangen.
Te zien op de foto hieronder:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HkIyB6xh7Tjxsd_TLPy7WQedxB8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/C7JD1uYMLnAGukV5aU3a7kGO.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoPolo
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 27-04 14:35
GAEvakYD schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 08:43:
[...]

Zijn de verschillen echt zo klein? Ik overweeg namelijk beide maar het prijsverschil is nog best groot. Een treq one + shifter frame + shifter plate komt uit op 499. Maar een simlab GT1 evo + shifter bracket komt uit op 418,95. Ik lees wel af en toe over flex bij de simlab GT1 evo, namelijk bij de pedal plate en het wheel deck. Terwijl de GT1 evo 25kg zou zijn en de Treq One 23kg en zou verwachten dat de Treq meer flex zou hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huugje
MarcoPolo schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 14:29:
[...]

Zijn de verschillen echt zo klein? Ik overweeg namelijk beide maar het prijsverschil is nog best groot. Een treq one + shifter frame + shifter plate komt uit op 499. Maar een simlab GT1 evo + shifter bracket komt uit op 418,95. Ik lees wel af en toe over flex bij de simlab GT1 evo, namelijk bij de pedal plate en het wheel deck. Terwijl de GT1 evo 25kg zou zijn en de Treq One 23kg en zou verwachten dat de Treq meer flex zou hebben.
Ik heb zelf de simlab GT1 evo, maar ondervind geen enkele flex bij de pedal plate of wheel deck. Ik kan mij eerlijk gezegd ook nauwelijks voorstellen dat anderen daar wel last van hebben. Beiden zijn namelijk van behoorlijk dik materiaal gemaakt. Ik gebruik overigens de Heusinkveld Sprint pedals en de Moza R16 V2 base (weliswaar ingesteld op 12Nm).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Topicstarter
MarcoPolo schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 14:29:
[...]

Ja, die zijn klein. :)

Ik heb ook een GT1 Evo gehad met een 17nm servo en HE sprint, nooit enige flex ervaren. Wel had ik de servo op de frontmount voor de Evo, dat werkte beter dan de plate met een frontmount erbovenop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wasp
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-09 14:20
Ik overweeg om all-in te gaan op het gebied van simracing en kan wel wat input en/of een sanity check van jullie pro-simmers gebruiken.

Ik speel alleen op de PC, en op dit moment is het Forza Motorsport 8, maar ik ben van plan om daar iRacing aan toe te voegen.

Om te beginnen, mijn huidige set-up:
  • Playseat Challenge
  • Thrustmaster TX base
  • Thrustmaster SF1000 wheel
  • Thrustmaster T3PA Pro pedals
  • 55" 4K 120 Hz TV (Hisense 55U7HQ)
Mijn ogen zitten ongeveer 2 meter van de TV vandaan, dus ik kan geen realistische FOV instellen op een manier zonder te veel afbreuk te doen aan het zicht en het gevoel van snelheid.

Ik ben van plan om eigenlijk alles te veranderen. Ik wil idealiter een realistische, immersive ervaring, dus ik wil probeer een zo'n realistisch mogelijke FOV te krijgen en goede kijkhoeken om goed in te kunnen schatten wat er naast mij gebeurt etc etc. Ik heb VR ook geprobeerd (Meta Quest 2), hoewel dit natuurlijk het meest realistische is qua FOV en dieptegevoel, merkte ik dat ik geen lange sessies volhou. Ik grijp daarom toch terug naar een triple monitor setup.

Ik heb wat onderzoek gedaan en kom tot de volgende onderdelen:Al deze spullen kosten in totaal ongeveer € 3.100 - maar ik kan veel van mijn huidige setup verkopen (de tv is nog niet eens 1 jaar oud lol).

Zie ik hier iets over het hoofd? Heb ik iets over het hoofd gezien waar ik rekening mee moet houden?

Alvast enorm bedankt voor jullie feedback!!

Ryzen 9 5900X, MSI Tomahawk MAX, 32GB RAM, Nvidia RTX 4070 Ti | Mijn livesets

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Topicstarter
@Wasp ja, je bent een bekerhouder vergeten. ;)

Serieus, ik weet niet wat die 55” tv heeft gekost en wat je budget is maar je zou kunnen overwegen om ipv de 32” schermen nog 2 van dezelfde 55” tv’s te nemen. Immersie gegarandeerd!

Los daarvan, wat ik altijd wel gaaf vind wanneer je toch geen VR gebruikt, is je rig enigszins dichtbouwen en dan met Philips Hue de verlichting nabootsen.

Bijvoorbeeld https://m.youtube.com/watch?v=Dr4TXA1x8Sc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wasp
dawg schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 18:37:
@Wasp ja, je bent een bekerhouder vergeten. ;)
:o goed punt!
Serieus, ik weet niet wat die 55” tv heeft gekost en wat je budget is maar je zou kunnen overwegen om ipv de 32” schermen nog 2 van dezelfde 55” tv’s te nemen. Immersie gegarandeerd!
Niet genoemd maar helaas heb ik daar de ruimte niet voor.. Zal moeten settlen met "slechts" 32".
Los daarvan, wat ik altijd wel gaaf vind wanneer je toch geen VR gebruikt, is je rig enigszins dichtbouwen en dan met Philips Hue de verlichting nabootsen.
Dit is idd wel een leuke uitbreiding over een tijdje!

Ik kreeg op Reddit nog de tip dat de monitoren aan de rig zelf monteren mogelijk niet wenselijk is ivm beweging die wellicht veroorzaakt worden door de kracht van de DD.

Maar zou zo'n 4080 rig niet "rigid" genoeg zijn om die bewegingen te ondervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huugje
Wasp schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 19:22:

Ik kreeg op Reddit nog de tip dat de monitoren aan de rig zelf monteren mogelijk niet wenselijk is ivm beweging die wellicht veroorzaakt worden door de kracht van de DD.

Maar zou zo'n 4080 rig niet "rigid" genoeg zijn om die bewegingen te ondervangen?
Het kan zijn dat hevige bewegingen van je DD enigszins doorgegeven worden aan je monitoren, of dat die in ieder geval wat trillen. Op het moment dat je DD zoveel kracht uitoefent zal het beeld op je monitoren vanuit het spel echter ook het nodige bewegen zodat het maar de vraag is of je die extra kleine bewegingen gaat opmerken. Mij valt het in ieder geval geen moment op met mijn Moza R16 in combinatie met mijn Simlab EVO 1 rig met integrated triple monitor mount, maar ik moet daar wel bij zeggen dat ik 27" monitoren heb. Overigens leveren die mij meer dan voldoende immersie op waardoor ik mij persoonlijk afvraag of 32" niet een beetje overkill is. Maar dat zal ongetwijfeld persoonlijk zijn. Ik heb het ook nooit kunnen vergelijken, maar misschien dat er mensen hier zijn die daar je meer over kunnen vertellen.

Ik ken de Moza SR-P pedals zelf niet, maar gezien de lage prijs vraag ik mij af of je niet meteen iets beters kunt overwegen aangezien je toch al zoveel gaat investeren. Maar zoals ik al zei, ik ken die pedals niet dus misschien dat ze prima voldoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:39
@Wasp Neem een Triple Monitor Stand. Ik had een Unified Triple Monitor Mount, maar heb die vervangen voor de Triple Monitor Stand toen ik overstapte van de Fanatec GT DD Pro 8Nm naar Simucube 2 Pro.
De monitoren vibreerden bij het minste of geringste al.

Nu met de stand uiteraard nergens last van.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Voor wie inspiratie nodig heeft voor je Stream Deck i.c.m. iRacing. :)

Stream Deck XL

Vrijwel allemaal iRaceIT plugin buttons (met custom icons van het Stream Deck pack op Race Department). De *Add Fuel +* button zet de calculated fuel value vanuit JRT in m'n iRacing Fuel Box

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wS0V1eO6CrWe25zfqcQJiqrPGlM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/bJzBwJn8i7sdff3Jtmjlvhp8.png?f=fotoalbum_large

Replay Management pagina

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U6WN-_qV3q6wS8HfXKGLNN2CdUc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Jg2MWe6Lg5T9ZoHyZgMWwyie.png?f=fotoalbum_large

Default scherm op m'n SD Mk.2 voor de volume controls (via hotkeys in Steelseries Sonar)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Nrtd0aoCsAZHq2tKV5lXlv3nPZ4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/3ZoMlqdcIcBDOWECLJey7q3o.png?f=fotoalbum_large

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wasp
@Huugje @Rivanov Dank voor jullie feedback _/-\o_
Rivanov schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 06:24:
@Wasp Neem een Triple Monitor Stand. Ik had een Unified Triple Monitor Mount, maar heb die vervangen voor de Triple Monitor Stand toen ik overstapte van de Fanatec GT DD Pro 8Nm naar Simucube 2 Pro.
De monitoren vibreerden bij het minste of geringste al.

Nu met de stand uiteraard nergens last van.
Hmm, better safe than sorry inderdaad... Ik heb deze gevonden die aan mijn eisen voldoet: https://www.treq-sim.com/...le-monitor-stand-100-200/

Die zet ik op mijn lijst!

Toen zag ik dus ook dat er een TREQ ONE was, ook een Alu rig met vrijwel dezelfde dimensies als die van Aluxprofiel - maar dan wél op voorraad. ^^ Iemand nog een reden waarom ik alsnog wel voor de Aluxprofiel moet gaan?
Huugje schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 20:44:
[...]
Ik ken de Moza SR-P pedals zelf niet, maar gezien de lage prijs vraag ik mij af of je niet meteen iets beters kunt overwegen aangezien je toch al zoveel gaat investeren. Maar zoals ik al zei, ik ken die pedals niet dus misschien dat ze prima voldoen.
Na wat googlen kom ik Simjack Pro tegen... Dit zijn in basis Heusinkveld knock offs, maar ze schijnen verrassend goed te zijn. Met wat tunen schijn je dezelfde ervaring als de real deal te kunnen hebben. Vanzelfsprekend niet met de Heusinkveld treatment, maar daar betaal je dan ook niet voor. Ze zijn bij Ome Ali slechts € 220 met gratis verzending.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Huugje
Wasp schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 08:42:

Toen zag ik dus ook dat er een TREQ ONE was, ook een Alu rig met vrijwel dezelfde dimensies als die van Aluxprofiel - maar dan wél op voorraad. ^^ Iemand nog een reden waarom ik alsnog wel voor de Aluxprofiel moet gaan?
De Treq One lijkt mij juist een betere optie. De wheel mount daarvan ziet er bijvoorbeeld een stuk degelijker uit dan van de Alu rig waar je naar linkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoPolo

[...]

Hmm, better safe than sorry inderdaad... Ik heb deze gevonden die aan mijn eisen voldoet: https://www.treq-sim.com/...le-monitor-stand-100-200/

[...]

Na wat googlen kom ik Simjack Pro tegen... Dit zijn in basis Heusinkveld knock offs, maar ze schijnen verrassend goed te zijn. Met wat tunen schijn je dezelfde ervaring als de real deal te kunnen hebben. Vanzelfsprekend niet met de Heusinkveld treatment, maar daar betaal je dan ook niet voor. Ze zijn bij Ome Ali slechts € 220 met gratis verzending.
Het is niet alleen de Heusinkveld treatment maar vooral ook de kwaliteit van de software. Daarnaast schijnen ze af en toe gebreken te hebben en dan moet je het toch al snel DIY oplossen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov

[...]

[...]

Ik heb dus ook de TREQ One met TREQ Triple Monitor Stand. ;)
Met ook de Upper Monitor Mount en de Simucube Front Mount.
Maar achteraf gezien had ik liever een Front Mount genomen van Simcore of Track Racer aangezien dat frontmounts met profielen zijn waarop je nog accessoires kunt bevestigen. De Front Mount van TREQ is gewoon één massieve plaat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VCA_MPjq8plvIl7AA8sv1o_OTLY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5PkLyPhV9Q4LMOnCuKigwES1.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 7% gewijzigd door Rivanov op 29-03-2024 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoPolo
Rivanov schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 09:10:
[...]

Ik heb dus ook de TREQ One met TREQ Triple Monitor Stand. ;)
Met ook de Upper Monitor Mount en de Simucube Front Mount.
Maar achteraf gezien had ik liever een Front Mount genomen van Simcore of Track Racer aangezien dat frontmounts met profielen zijn waarop je nog accessoires kunt bevestigen. De Front Mount van TREQ is gewoon één massieve plaat.

[Afbeelding]
Hoe bevalt de bucket seat van Treq eigenlijk of is een normale autostoel eerder aan te bevelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
MarcoPolo schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 11:16:
[...]

Hoe bevalt de bucket seat van Treq eigenlijk of is een normale autostoel eerder aan te bevelen?
Geen idee. Want het is geen bucketseat van TREQ. ;)

Het is de LCD-Pro Drift van Lynx Motorsport. Een veel gebruikte stoel in de simracing scene.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• To_Tall
Rivanov schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 12:50:
[...]

Geen idee. Want het is geen bucketseat van TREQ. ;)

Het is de LCD-Pro Drift van Lynx Motorsport. Een veel gebruikte stoel in de simracing scene.
Ohhhh dan kan je alleen er mee driften :+

@MarcoPolo Ik heb een stoeltje van Sparco GRID-Q.. Is een stoeltje dat is goedgekeurd door de FIA. Je zou hem dus ook in je auto kunnen zetten..

Stoeltjes is echt een persoonlijk dingetje. Zit het voor jou lekker?
En normale auto stoel, of een kuip stoel. Dat zou je moeten proberen. Het is vervelend als je een stoel hebt en na twee rondjes zeg. hij is te hard, te krap zit niet lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LegeBoekenkast
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 12-09 15:19
MarcoPolo schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 11:16:
[...]

Ik heb de Treq ST1: https://www.treq-sim.com/product/treq-st1-sim-racing-seat/.
Voor mij zit hij erg goed en ik zit comfortabel strak ik de stoel. Ik kan me echter wel voorstellen dat voor sommige mensen de STX een betere fit zal zijn, mocht je wat "breder" zijn dan normaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online
Ik heb even een kleine uitdaging, ik ben erg blij met mijn racerig, maar ik ben ook een beetje gegrepen door het flightsim virus, ik wil dus nu mijn racerig ombouwen naar een race/flightrig.

De uitdaging die ik heb is dat ik de HOTAS set moet kunnen wegklappen zodat hij niet in de weg zit als ik rij, nu is mijn idee als volgt:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wr7yvSheUgA5cXu8Tg07qkyd1ws=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pxjak0s6WF5RzUXx226yda7F.jpg?f=fotoalbum_large

Het idee is om twee stukken 4040 profiel te gebruiken die ik naar achter kan klappen, de houder voor de Joystick ontwerp en print ik zelf.

De vraag is even welk schanier hier handig voor is, ik kom nu op het volgende uit, maar er zijn vast betere oplossingen:

https://www.aluxprofiel.n...erbinder-40-profiel/a3751

Ik wil dan een van de schroeven vervangen voor een klemhendel:

https://www.aluxprofiel.nl/klemhendel-m8x20/a3889

Zou dit gaan werken en sterk genoeg zijn? Of zijn er betere oplossingen voor mijn "probleem"? _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Topicstarter
Danielson schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 15:04:
Ik heb even een kleine uitdaging, ik ben erg blij met mijn racerig, maar ik ben ook een beetje gegrepen door het flightsim virus, ik wil dus nu mijn racerig ombouwen naar een race/flightrig.

De uitdaging die ik heb is dat ik de HOTAS set moet kunnen wegklappen zodat hij niet in de weg zit als ik rij, nu is mijn idee als volgt:

[Afbeelding]

Het idee is om twee stukken 4040 profiel te gebruiken die ik naar achter kan klappen, de houder voor de Joystick ontwerp en print ik zelf.

De vraag is even welk schanier hier handig voor is, ik kom nu op het volgende uit, maar er zijn vast betere oplossingen:

Zou dit gaan werken en sterk genoeg zijn? Of zijn er betere oplossingen voor mijn "probleem"? _/-\o_
Toen ik mijn rig nog had was dat ook flight & race. Heeft nooit in de weg gezeten, zelfs niet bij de handrem. Klik voor groter plaatje. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pLysvNeVTFTvsn779HQL63SE2-0=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fF4qUNwAhvpWofN121RHheCN.jpg?f=fotoalbum_medium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huugje
dawg schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 16:54:
[...]

Toen ik mijn rig nog had was dat ook flight & race. Heeft nooit in de weg gezeten, zelfs niet bij de handrem. Klik voor groter plaatje. :)

[Afbeelding]
Toch vermoed ik dat je wel een uitdaging zou hebben gehad als je een H-shifter had gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 12:54
https://fanatec.com/eu-en/cockpits-mounting/csl-cockpit

Fanatec doet een Playseat.
399.95 frame
39.95 shifter frame
119.95 monitor frame
99.95 stoel

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wZv7YqXNRABMWfpBMMoxEWjmIdI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/UyGCAnezKMQSMMzFfI5PmfXk.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3cFV-Z0ENL9lnC-2HlUymFGiUXU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ZrEdNptNTgbBztnAdA7X7fYq.png?f=fotoalbum_large

Het is niet op 1 april gepost... maar mijn hemel wat ziet dit er flimsy uit. Een SImLab GT1 Evo kaal is even duur en dan heb je gewoon goed aluminium waar iedereen en zijn moeder accessoires voor heeft die erop passen.

[ Voor 19% gewijzigd door Señor Sjon op 04-04-2024 16:57 ]

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psql
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 20:39
Dat ziet er inderdaad niet erg stevig uit, zeker niet voor 500€ incl. een stoel. Hier hoef je denk ik geen CSL DD met 8nm of iets sterkers op te monteren of zelfs niet een load cell. Dit had misschien ietsje meer als een Playseat Challenge moeten kosten 250 a 300€, maar 500€ voor de basis lijkt mij wel echt te veel.

Je zal mogelijk wel iets meer moeite moeten doen om een SimLab GT1 Evo een stoel voor 100€ te vinden maar laat het ietsje meer zijn maar dan heb je wel iets wat veel steviger is. Dat voor maar klein beetje meer.

[ Voor 14% gewijzigd door Psql op 04-04-2024 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Een beetje autostoel is zo op een GT1 te schroeven. Kost je een misschien 2-300 euro, maar dan heb je ook een volwaardige stoel met verstelling e.d. ipv die beklede plank van Fanatec.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
Als die Jackermeier hier toestemming voor heeft gegeven, snap ik wel dat ze ‘m buiten gewipt hebben. _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darthaxx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15-08 17:45
GAEvakYD schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 09:01:
[...]

Voor de DD is die side mount optimaal denk ik zo. Denk dat de side en front Mount gelijkwaardig zijn op gebied van stevigheid.

Voor de stoelen kun je bij Treq ook wat stoelen passen. Oorspronkelijk wilde ik meer voor een kuip model gaan. Maar ter plekke kwam ik erachter dat mijn achterwerk te breed. Daardoor zat het niet comfortabel en ben ik op advies verder gaan zoeken.
Heb je wel de Treq STX geprobeerd? Dat is één van de breedste kuipstoelen op de markt, die wil ik nemen voor mijn nog te bouwen rig.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9aWSWtRJrUP0gwbRrQeyh4CiMWE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/0eioinpzStGe33EFGgw94XBU.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Nu online
Heeft iemand nog tips waar ik zwarte 4080 profielen op maat kan bestellen voor een normale prijs? Normaal bestel ik ze bij aluxprofiel.nl, maar deze heeft ze al tijden niet meer op voorraad.

Ik zoek om precies te zijn deze: https://www.aluxprofiel.n...eprofiel-4080-zwart/a3831

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Danielson schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 13:48:
Heeft iemand nog tips waar ik zwarte 4080 profielen op maat kan bestellen voor een normale prijs? Normaal bestel ik ze bij aluxprofiel.nl, maar deze heeft ze al tijden niet meer op voorraad.

Ik zoek om precies te zijn deze: https://www.aluxprofiel.n...eprofiel-4080-zwart/a3831
Neem even contact op met de heren van TREQ. Zitten in Boekel.
Mogelijk kunnen zij je helpen.

@Jimmy J. @Swoesh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GAEvakYD
darthaxx schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 11:55:
[...]

Heb je wel de Treq STX geprobeerd? Dat is één van de breedste kuipstoelen op de markt, die wil ik nemen voor mijn nog te bouwen rig.

[Afbeelding]
Nope, die was er toen nog niet.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Danielson
  • Nu online
Danielson schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 15:04:

[Afbeelding]

Even een update, het is toch een vaste opstelling geworden, het zit totaal niet in de weg! :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/URqMN7mdogMkdgonOXzjrPB2tvw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ggh4avRyMAJYkRQiN7tHZsA0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i54YmHiwMbhZ82t-q991HqBGF80=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/I9eB2Ce8199iSIZvIAXbJP49.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iZ_aNATsk0819OsKr9G4jdiEoC0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xLhVyenwnC855DsDu5WADfWu.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-08 09:51
Nice. Wat gebruik je voor rudder? Twist of de koppeling/gas?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Nu online
MartijnA3 schreef op maandag 15 april 2024 @ 15:14:
Nice. Wat gebruik je voor rudder? Twist of de koppeling/gas?
Nu nog twist! :) Bij een normaal roer, als je de een intrapt, gaat de ander omhoog toch? Dat wordt lastig met pendalen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-08 09:51
klopt, en als je ze naar voren kantelt rem je.

Maar mogelijk dat pedalen toch realistischer aanvoelen dan twist.

Ga zelf een rig bouwen en twijfel of ik het vliegen gewoon aan mn desk ga doen. (VR)

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Topicstarter
@Danielson & @MartijnA3 Tenzij je heli pedals gebruikt, bijvoorbeeld de VKB T-rudder of Virpil WarBRD & Ace pedals.
Die nemen over het algemeen veel minder ruimte in. Ik had destijds de VKB en die stonden onder de pedalplate van de Sim-lab GT1 Evo.

Heb de brake axis nooit gemist, dat is makkelijk af te vangen met andere toewijzingen.

[ Voor 4% gewijzigd door dawg op 19-04-2024 04:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Even een praktische vraag m.b.t. mijn aanstaande rig. Ik wil mijn wheelstand van eigen schermen voorzien zodat ik niet steeds de hele handel voor m'n bureau hoef te slepen als ik een keer wil simmen. Nu heeft mijn huidige pc al 3 schermen aangesloten, maar ik wil mijn rig ook van 3 schermen gaan voorzien.

Hoe kan ik het beste 6 schermen op 1 gpu (RTX3080) aansluiten? Ik zou het liefste zien dat ik 3 om 3 kan wisselen. Dus wil ik simmen dan pak ik de 3 bij m'n rig, wil ik normaal gamen / kantoorwerk achter m'n bureau doen dan pak ik de andere 3.

Ik vond dit ding: https://www.amazon.nl/Dis...rinterfaces/dp/B0CGCH91VZ

Zouden 2 van deze voldoende zijn om bovenstaande situatie te bewerkstelligen, of zijn er andere/betere opties?

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GAEvakYD
London schreef op zondag 26 mei 2024 @ 08:17:
Even een praktische vraag m.b.t. mijn aanstaande rig. Ik wil mijn wheelstand van eigen schermen voorzien zodat ik niet steeds de hele handel voor m'n bureau hoef te slepen als ik een keer wil simmen. Nu heeft mijn huidige pc al 3 schermen aangesloten, maar ik wil mijn rig ook van 3 schermen gaan voorzien.

Hoe kan ik het beste 6 schermen op 1 gpu (RTX3080) aansluiten? Ik zou het liefste zien dat ik 3 om 3 kan wisselen. Dus wil ik simmen dan pak ik de 3 bij m'n rig, wil ik normaal gamen / kantoorwerk achter m'n bureau doen dan pak ik de andere 3.

Zouden 2 van deze voldoende zijn om bovenstaande situatie te bewerkstelligen, of zijn er andere/betere opties?
Lastige casus. Met die switches gaat het niet werken. Ik wilde een jaar geleden soortgelijk iets doen met 1 scherm, maar probleem met die switches is dat ze vaak maar tot 30-60Hz werken.

Ik heb uiteindelijk gekozen voor de handmatige switch. In de GPU uitgang een kort verlengkabeltje van 50 cm. En dan handmatig de kabel wisselen afhankelijk van de casus. Met 3 schermen ben je wel iets langer bezig. Maar ik vraag mij af of je dit op een andere manier werkend kan krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Myquandro
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12-09 17:30
Ik heb een tijd geleden een filmpje gezien van iemand die een soortgelijk probleem oploste met een video over ethernet systeem met een kastje waar hij input en output aan elkaar kon verbinden met gebruik van een afstandsbediening. Dan kun je dus de drie video signalen van de gpu met een druk op de knop overzetten naar andere outputs.

Ik heb er zelf niet voldoende kennis van om het echt uit te leggen of goed te kunnen inschatten of dit voor jouw situatie werkt, maar misschien helpt dit om zelf verder te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Dank, dat is dan nog het uitzoeken waard.

Een andere mogelijkheid zou zijn om een 49'' ultrawide te kopen in plaats van 3 schermen, dan kan ik alles gewoon rechtstreeks op de GPU aansluiten.

En de duurste optie zou zijn om een aparte pc te kopen voor het simmen, maar die optie sla ik nog maar even over ;)

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinSetz
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 07:08
London schreef op zondag 26 mei 2024 @ 08:17:

Ik gebruik deze splitter ook op m'n rig, 3x32" 1440P 144HZ met gsync en alles werkt perfect!

scheelde mij een hoop kabels trekken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myquandro
Ik ben opzoek naar wat advies. Ik wil deze zomer mijn setup voor het grootste deel gaan vernieuwen. Op dit moment heb ik een Fanatec CSW V2.5 met de Shifter en V3 Pedals. Als gemonteerd op een zelfgebouwd houten frame. Nu wil ik de wheelbase en het frame gaan vervangen. Ik heb al gekeken en een frame van aluminium profielen lijkt mij de beste keus. Ik heb mijn huidige triple screens al gemonteerd met aluminium profielen van Sim-Lab en daar ben ik wel over te spreken. Nu zie ik bij verschillende aanbieders van aluminium profiel rigs een aantal opties waarvan de grootste drijver achter de kosten lijkt te zijn wat de profiel dikte/breedte is. Logischer wijs zijn dikkere/bredere profielen sterker en dus, vooral belangrijk, ook stijver. Maar daar ben ik dan vooral ook zoekende. Welk formaat profielen heb ik nodig om een rig met voldoende stijfheid/stevigheid te krijgen?

Wat daarbij ongetwijfeld belangrijk is zal de gekozen wheelbase zijn. Immers hoe meer koppel hoe meer de opstelling geneigd zal zijn te buigen. Wat dat betreft wil ik voorbereid zijn op een Fanatec DD2 of Simucube 2 Pro. Dus tot 25Nm aan koppel.

Wie kan mij hierin op weg helpen. Zou, als ik bijvoorbeeld naar Sim-Lab, kijk de GT1 EVO al voldoende zijn, zou ik toch al moeten kiezen voor de GT1 Pro en zou ik er überhaupt voordeel van hebben om voor de P1X Pro te kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huugje
@Myquandro Ik heb zelf de GT1 EVO en ben daar zeer tevreden over. Ik moet daar echter wel bij vermelden dat ik de Moza R16 v2 base heb met dus een maximum koppel van 16Nm. Die ik overigens in de driver software op 12Nm heb staan, terwijl ik de FFB in iRacing dan weer naar behoefte aanpas aan de auto waarin ik rij. De wheelbase staat echter als een huis zonder dat ik ook maar iets van flex merk. Wel kunnen er soms de nodige trillingen door mijn hele rig gaan bij flinke pieken in de FFB, maar ik kan mij niet voorstellen dat dikkere of bredere profielen daar ook maar iets aan gaan veranderen. En eerlijk gezegd vind ik het wel wat extra immersie geven.

In hoeverre bovenstaande ook gaat gelden voor een base met een maximum koppel van 25NM kan ik je helaas niet vertellen, maar ik vraag mij serieus af of je je base ooit op die 25Nm gaat zetten. Met 12Nm heb ik soms al moeite met de FFB, zeker in auto's zonder stuurbekrachtiging. Dan zet ik de FFB in iRacing toch wel een stukje lager tot het een beetje handelbaar is.

[ Voor 3% gewijzigd door Huugje op 29-05-2024 07:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• To_Tall
GT1 evo zou al voldoende zijn.

Waarom kijk je naar 25nm bases? De DD1 en 2 zijn al wat ouder de DD en DD+ zijn volgens mij goedkoper. Hebben ook nieuwere technieken. En met 12 of 15nm. Kom je echt niet tekort.

Zelf heb ik de DD+ op een simkaart GT1 pro.

Zelf heb ik spijt dat ik niet voor de evo of bv treq (van een aantal tweakers) ben gegaan. De schuine profielen kunnen een nadeel zijn bij montage van assesoires. Verder is het een goede setup. En niet ingewikkeld in elkaar te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myquandro
Ik heb nog geen keuze gemaakt voor een wheelbase, maar wil voorbereid zijn als ik de keuze maak voor een wheelbase met met koppel. Niet dat ik straks een rig heb gekocht en een wheelbase installeer en er achter komt dat het allemaal begint te buigen onder zware belasting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Myquandro schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 19:54:
Ik ben opzoek naar wat advies. Ik wil deze zomer mijn setup voor het grootste deel gaan vernieuwen. Op dit moment heb ik een Fanatec CSW V2.5 met de Shifter en V3 Pedals. Als gemonteerd op een zelfgebouwd houten frame. Nu wil ik de wheelbase en het frame gaan vervangen. Ik heb al gekeken en een frame van aluminium profielen lijkt mij de beste keus. Ik heb mijn huidige triple screens al gemonteerd met aluminium profielen van Sim-Lab en daar ben ik wel over te spreken. Nu zie ik bij verschillende aanbieders van aluminium profiel rigs een aantal opties waarvan de grootste drijver achter de kosten lijkt te zijn wat de profiel dikte/breedte is. Logischer wijs zijn dikkere/bredere profielen sterker en dus, vooral belangrijk, ook stijver. Maar daar ben ik dan vooral ook zoekende. Welk formaat profielen heb ik nodig om een rig met voldoende stijfheid/stevigheid te krijgen?

Wat daarbij ongetwijfeld belangrijk is zal de gekozen wheelbase zijn. Immers hoe meer koppel hoe meer de opstelling geneigd zal zijn te buigen. Wat dat betreft wil ik voorbereid zijn op een Fanatec DD2 of Simucube 2 Pro. Dus tot 25Nm aan koppel.

Wie kan mij hierin op weg helpen. Zou, als ik bijvoorbeeld naar Sim-Lab, kijk de GT1 EVO al voldoende zijn, zou ik toch al moeten kiezen voor de GT1 Pro en zou ik er überhaupt voordeel van hebben om voor de P1X Pro te kiezen?
Ga zeker niet bezuinigen op je rig. Dat is de basis van het geheel en blijft vrijwel voor altijd mee gaan. Dus beter direct investeren in een stabiele alurig. Ikzelf heb de TREQ One en die is top. Gebruik deze i.c.m. de losse Triple Monitor Stand met 3 x 27" en 1 x 24" (als upper monitor). Als wheelbase heb ik de Simucube 2 Pro en de gehele rig is rock solid.

Wanneer je dus bij Sim-Lab gaat shoppen, zou ik voor de P1X serie gaan. En anders bij TREQ voor de One. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Myquandro
Ik zag net dat ik bij Treq ook in de showroom kan kijken naar de modellen, en ze zitten voor mij redelijk in de buurt. Dus denk dat ik daar binnenkort eens langsga, kan ik ook meteen kijken naar de stoelen en wat goed zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Myquandro
En dan ga ik er voor nu vanuit dat ik de TREQ ONE ga bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Rivanov schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 09:17:
[...]

Ga zeker niet bezuinigen op je rig. Dat is de basis van het geheel en blijft vrijwel voor altijd mee gaan. Dus beter direct investeren in een stabiele alurig. Ikzelf heb de TREQ One en die is top. Gebruik deze i.c.m. de losse Triple Monitor Stand met 3 x 27" en 1 x 24" (als upper monitor). Als wheelbase heb ik de Simucube 2 Pro en de gehele rig is rock solid.

Wanneer je dus bij Sim-Lab gaat shoppen, zou ik voor de P1X serie gaan. En anders bij TREQ voor de One. :)
Waarom de SL P1X? Die gebruikt veel forsere profielen dan de Treq One en is ook 2x zo duur, terwijl de One en GT1 Evo vrijwel gelijk aan elkaar zijn buiten de pedal plate?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Topicstarter
Myquandro schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 19:54:

Alu is alu. Natuurlijk, je kunt groter dan 80x40 kiezen, 120x40 of zelfs 160x40. Maar anders dan dat zulke grote profielen er vooral indrukwekkend uitzien, maakt het voor normaal simgebruik echt niets uit. Een 80x40 profiel is meer dan voldoende voor een DD met 25nm. De flex zit hem vaak eerder in hoe de rig is opgebouwd, maar dat soort zaken kun je achteraf altijd nog aanpassen.

Zoals anderen dus ook al aangeven, een GT1-Evo of vergelijkbare rig van Treq zal aan al je verwachtingen voldoen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubbels
Ik sta op het punt om eind deze / begin volgende maand een nieuwe rig en stoel (+ een lading accessoires) te bestellen bij Treq.

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met de Treq STX stoel? Ben zelf 1.92m lang met een gemiddelde (denk ik? :P ) bouw. Bij Treq gaven ze al aan dat de STX waarschijnlijk goed voor me zal zijn. Ik snap dat stoelen persoonlijk zijn, maar wellicht dat hier mensen ervaringen kunnen en willen delen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
rubbels schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 08:28:
Ik sta op het punt om eind deze / begin volgende maand een nieuwe rig en stoel (+ een lading accessoires) te bestellen bij Treq.

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met de Treq STX stoel? Ben zelf 1.92m lang met een gemiddelde (denk ik? :P ) bouw. Bij Treq gaven ze al aan dat de STX waarschijnlijk goed voor me zal zijn. Ik snap dat stoelen persoonlijk zijn, maar wellicht dat hier mensen ervaringen kunnen en willen delen :)
Altijd proefzitten, een stoel waar je uren in gaat vertoeven moet je echt ervaren hebben voordat je deze koopt. Het is heel persoonlijk, ook al zou de STX voor jou theoretisch perfect moeten zijn, kan het zijn dat jij het helemaal niets vindt als je erin zit.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubbels
Koldur schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 11:06:
[...]

Altijd proefzitten, een stoel waar je uren in gaat vertoeven moet je echt ervaren hebben voordat je deze koopt. Het is heel persoonlijk, ook al zou de STX voor jou theoretisch perfect moeten zijn, kan het zijn dat jij het helemaal niets vindt als je erin zit.
Daar heb je wel gelijk in natuurlijk.
Dan wordt het denk ik toch maar een afspraak maken en vanuit het verre Friesland een dagje op en neer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:35
Koldur schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 11:06:

Maar het blijft proefzitten... behoudens je daar een paar uur in blijft zitten zegt het nog steeds niet alles.

Ik heb nu een (nep)lederen stoel en vind dat eigenlijk soms vervelend ivm zweet. Nu kan je dat wel afwassen (en dat doe ik ook), maar hoe doen degene met een stoffen stoel dat? Kan je dat wassen in de machine?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Engineer Stewie schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 15:23:
[...]

Maar het blijft proefzitten... behoudens je daar een paar uur in blijft zitten zegt het nog steeds niet alles.

Ik heb nu een (nep)lederen stoel en vind dat eigenlijk soms vervelend ivm zweet. Nu kan je dat wel afwassen (en dat doe ik ook), maar hoe doen degene met een stoffen stoel dat? Kan je dat wassen in de machine?
Ja, je kunt het niet helemaal nabootsen, maar je kunt vrij snel bepalen als de stoel het niet voor je is. Ik wilde toentertijd een nieuwe stoel kopen en was vanuit de kop van Noord-Holland daar spullen wezen halen en dacht dat ik wel even een nieuwe stoel mee zou nemen.
Daar kwam ik snel op terug, die kuipstoelen waren het niet voor mij. Blij dat ik dat gedaan had!

Lederen stoel is sowieso geen best idee als je denk te zweten met simracen. Dat mijd ik volledig. Ook een normale lederen stoel of bank vind ik helemaal niets. Stof neemt dan weer zweet op en moet goed schoon gemaakt worden, of het begint wat te ruiken.

[ Voor 13% gewijzigd door Koldur op 06-06-2024 15:43 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Csotranme
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14-09 03:35
Bestellingetje gedaan 8)

Rig biiiijjjnaaa compleet! >:)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HCsLDVLFlI4G0PWE1N2oRtfX3Xc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4310Q0uIDD5CgIkRvoNzkMp9.jpg?f=fotoalbum_large

'16 Peugeot 208 GTI By Peugeot Sport | '23 Mazda CX-60 Homura PHEV | Design junkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Csotranme schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 19:24:
Bestellingetje gedaan 8)

Rig biiiijjjnaaa compleet! >:)

[Afbeelding]
Nice. Ik had wel een aparte monitormount gekocht om het los te koppelen van de rig en vrijheid te hebben qua FOV, maar that’s me.

Wel best duur geworden zo een alu rig…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Csotranme
Ik dacht ik zet mn Sim-Lab pedal plate/slider alvast in elkaar aangezien mn NLR rig er nog (steeds) niet is.

Gaat hem niet worden ben ik al achter :+
Heb de afstanden van de rig zelf nodig om alles pas te krijgen dus helaas...

De kat(ten) vonden het overigens wel erg interessant wat er nu weer allemaal gebeurd.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V_E4xTzjgsBi51t2kLxSLZSMkhk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dwsejKrEkcOQ9caAVRsWk5kG.jpg?f=fotoalbum_large

'16 Peugeot 208 GTI By Peugeot Sport | '23 Mazda CX-60 Homura PHEV | Design junkie

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Csotranme
Het geeft een onwijze K* bende maar er zit progressie in! 8)

NLR F-GT Elite 160 Scuderia Ferrari editie vandaag binnen gekregen.
Frame zelf in doos was 67kg... was dus ff sjouwen :o

As we speak zit hij met veel bloed, zweet en tranen zo goed als in elkaar.

Morgen de Peugeot 208 GTI stoel passend maken (moet 2 pinnetjes van het stoelframe eraf slijpen) en een begin maken met het plaatsen van de Moza R12 en Sim-Lab XP1-LC pedalen en plate.

Tot nu toe gelukkig wel alles netjes zonder wrikken waterpas kunnen krijgen.
Wieltjes zojuist besteld want zo prominent op deze plek gaat hem niet worden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SVyxNspo4Nig_LKYVGPFdjmeGxs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OzjFQsLssURLXLZb1rKafHy2.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Hmm, ik wou een ALU rig bestellen om mijn zware rSEAT B1 rig te vervangen. Maar blijkt dat die dus niet veel lichter is. Mijn rig is excl seat en shiftermount 65kg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
Engineer Stewie schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 15:00:
Hmm, ik wou een ALU rig bestellen om mijn zware rSEAT B1 rig te vervangen. Maar blijkt dat die dus niet veel lichter is. Mijn rig is excl seat en shiftermount 65kg.
Wat is precies je vraag?

Mocht je willen weten of er andere als Rigs zijn die lichter zijn. De Treq One is bijv 23 kilo. Dat is wel een verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
GAEvakYD schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 16:40:
[...]

Wat is precies je vraag?

Mocht je willen weten of er andere als Rigs zijn die lichter zijn. De Treq One is bijv 23 kilo. Dat is wel een verschil.
Ik had nooit verwacht dat een alu rig zo zwaar was. De Treq one is dan wel 1/3de lichter, maar mogelijks zit er dan meer flex in als degene die ik nu heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GAEvakYD
Engineer Stewie schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 18:43:
[...]

Ik had nooit verwacht dat een alu rig zo zwaar was. De Treq one is dan wel 1/3de lichter, maar mogelijks zit er dan meer flex in als degene die ik nu heb.
Zelf heb ik de Treq One ook icm de front mount en ik merk 0.0 flex. Ik gebruik hem met Simucube Pro die toch flink wat kracht levert.

Waarom zou je je rig vervangen puur vanwege het gewicht? Wil je de rig vaker verplaatsen misschien? Dan zijn er ook andere opties zoals wielen onder de rig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
Idd wat is je doel van mbt het gewicht. Op een aantal opvouwbare systemen is het niet echt bedoeld t.b.v. verplaatsen.

Zelf heb ik na een aantal maanden wieltjes er onder gezet merkte dat ik best wel wat aanpassingen wilde doen en stofzuigen. Dan zijn wieltjes wel een must.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
To_Tall schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 07:35:
Idd wat is je doel van mbt het gewicht. Op een aantal opvouwbare systemen is het niet echt bedoeld t.b.v. verplaatsen.

Zelf heb ik na een aantal maanden wieltjes er onder gezet merkte dat ik best wel wat aanpassingen wilde doen en stofzuigen. Dan zijn wieltjes wel een must.
Het was eigenlijk gewoon in zijn geheel een lichtere RIG te hebben (mss beter voor de vloer) en wat modulairder te zijn met een ALU rig. Stofzuigen is een dingetje, maar wel mogelijk mits wat moeite. Net hetzelfde als eronder schoonmaken. Dat lukt wel.

Zomaar verschuiven is er toch niet bij, aangezien mijn monitoren tussen base en stuur staan. Ik kan geen kant uit zonder de monitoren te demonteren.

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/53799351211_3172530377_z.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:50

Arfman

Drome!

Ik zou eerlijk gezegd de moeite niet nemen, tenzij je niet tevreden bent met je huidige rig (zitpositie/uitbreidingsmogelijkheid/etc.).

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
Mee eens. Mis je nu echt wat, wat met een meer modulaire alu rig wel kan? Als je nog niets had, dan had ik inderdaad een standaard alu rig altijd meer aanbevolen dan zoiets. Maar als je dit nou eenmaal al hebt, dan denk ik dat de meerwaarde echt nihil is.

Als je gewoon wat extra geld in het zwarte (simrace) gat wilt gooien zijn er vast wel andere opties waar je meer verschil van gaat merken. Bijvoorbeeld andere pedalen met haptics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
Engineer Stewie schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 07:59:
[...]

Het was eigenlijk gewoon in zijn geheel een lichtere RIG te hebben (mss beter voor de vloer) en wat modulairder te zijn met een ALU rig. Stofzuigen is een dingetje, maar wel mogelijk mits wat moeite. Net hetzelfde als eronder schoonmaken. Dat lukt wel.

Zomaar verschuiven is er toch niet bij, aangezien mijn monitoren tussen base en stuur staan. Ik kan geen kant uit zonder de monitoren te demonteren.

[Afbeelding]
Tja echt licht zal ook een alu frame ook niet zijn. Weet niet wat voor vloer je hebt. Ik heb bij https://www.treq-sim.com/ een vloer mat gehaald. En wieltjes voor onder mijn rug voor verplaatsen en schoonmaken. Dat is eens per maand of zo ook niet dagenlijks.

Het modulair maken doe je grotendeels zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
GAEvakYD schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 10:31:
Mee eens. Mis je nu echt wat, wat met een meer modulaire alu rig wel kan? Als je nog niets had, dan had ik inderdaad een standaard alu rig altijd meer aanbevolen dan zoiets. Maar als je dit nou eenmaal al hebt, dan denk ik dat de meerwaarde echt nihil is.

Als je gewoon wat extra geld in het zwarte (simrace) gat wilt gooien zijn er vast wel andere opties waar je meer verschil van gaat merken. Bijvoorbeeld andere pedalen met haptics.
Mis niet echt iets en zit eigenlijk wel goed in de rig, 3h endurance races zijn geen probleem bvb. Heb dit ooit 2de hands gekocht (zal er incl stoel een 350€ voor betaald hebben). Kan mss beter mijn idee van een Alu rig opbergen.

Op mijn Heusinkveld brake pedal heb ik overigens reeds een Simagic haptic reactor staan. Voel nog niet de nood om die te upgraden.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Csotranme
Hier eindelijk de boel zo goed als in elkaar zitten!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NJ5j4bN7mE0WR5Hk_OURU7X8KXg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fMY1aEkEsxqINlX9SUWofIBE.jpg?f=fotoalbum_large

Moet dikke kans nog dingen finetunen en verplaatsen aan de setup maar voor nu lijkt het best ok.
Zondag komt er ook nog een 24" oudje boven te hangen voor de rondetijden.

Breakdown:
- NLR F-GT Elite 160 Wheelplate Scuderia Ferrari Edition
- NLR direct monitor mount
- NLR keyboard/mouse tray
- NLR overhead monitor mount (gaat er zondag op dus)
- Moza R12
- Moza FSR
- Sim-Lab XP1-LC
- Sim-Lab pedal plate/heel rest
- Sparco slider systeem voor pedal plate
- Samsung Odyssey G9 49" R1000 curved
- WASD custom V2 keyboard en Logitech M570
- Peugeot 208 GTI stoel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UnderAVoidSky
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14-09 12:39
Knappe setup!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Cleane setup, knap!

Bijstellen van de setup kan heel lang duren. Bij mij heeft dat weken geduurd eer ik perfect zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Csotranme
@Engineer Stewie daar heb ik me al op voorbereid haha.
Het is alleen niet heel gemakkelijk met dat NLR frame. Zodra je wat los haalt om te verstellen staat er van alles gelijk weer uit het lood.

Gister avond de eerste rondjes gereden en tot nu toe heb ik nog geen zaken die echt niet goed staan.

Ik wil alleen de monitor mount lager monteren en het scherm omhoog schuiven zodat die weer op dezelfde hoogte zit.
Het zwaartepunt ietsje proberen te verlagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UnderAVoidSky
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14-09 12:39
Csotranme schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 10:50:
@Engineer Stewie daar heb ik me al op voorbereid haha.
Het is alleen niet heel gemakkelijk met dat NLR frame. Zodra je wat los haalt om te verstellen staat er van alles gelijk weer uit het lood.

Gister avond de eerste rondjes gereden en tot nu toe heb ik nog geen zaken die echt niet goed staan.

Ik wil alleen de monitor mount lager monteren en het scherm omhoog schuiven zodat die weer op dezelfde hoogte zit.
Het zwaartepunt ietsje proberen te verlagen.
Kan je hiermee evt. het scherm ook dichterbij brengen? Lijkt me ook nog wel tof voor de beleving wat te verhogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Csotranme
UnderAVoidSky schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 11:58:
[...]

Kan je hiermee evt. het scherm ook dichterbij brengen? Lijkt me ook nog wel tof voor de beleving wat te verhogen.
Nee dat niet maar je kan wel pedalen en stoel verschuiven om er dichter op te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Csotranme schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 23:46:
Hier eindelijk de boel zo goed als in elkaar zitten!

[Afbeelding]

Moet dikke kans nog dingen finetunen en verplaatsen aan de setup maar voor nu lijkt het best ok.
Zondag komt er ook nog een 24" oudje boven te hangen voor de rondetijden.

Breakdown:
- NLR F-GT Elite 160 Wheelplate Scuderia Ferrari Edition
- NLR direct monitor mount
- NLR keyboard/mouse tray
- NLR overhead monitor mount (gaat er zondag op dus)
- Moza R12
- Moza FSR
- Sim-Lab XP1-LC
- Sim-Lab pedal plate/heel rest
- Sparco slider systeem voor pedal plate
- Samsung Odyssey G9 49" R1000 curved
- WASD custom V2 keyboard en Logitech M570
- Peugeot 208 GTI stoel
Moeilijk te zien vanuit dit vertekende perspectief, maar je monitor lijkt te ver weg te staan. Kun je misschien een foto vanaf de zijkant posten?

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Csotranme
Arfman schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 21:55:
[...]

Moeilijk te zien vanuit dit vertekende perspectief, maar je monitor lijkt te ver weg te staan. Kun je misschien een foto vanaf de zijkant posten?
Hoofdsteun tot midden monitor is 110cm.
De vorige foto vertekent wat denk ik.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/90xdvpRB08PuOJwgk5we1ed9Gco=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PzPM0zdSEMxbgaAAnhzlW3l9.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huugje
@Csotranme Hoe is het eigenlijk met je Moza FSR afgelopen? Doen alle knoppen het nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
Csotranme schreef op zondag 1 september 2024 @ 02:03:
[...]

[Afbeelding]
Ik zou kijken of je het scherm naar voren kan halen. Mij scherm zit 50 cm bij er vanaf. Dat geeft meer een auto gevoel. En voor je FOV dichter op het scherm en juist ingesteld ook meer realistisch.

FOV berekenen doe je het best om te gaan zitten en dan de afstand van je hoofd tot het scherm te meten.

[ Voor 7% gewijzigd door To_Tall op 01-09-2024 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

[...]

[Afbeelding]
Thanks! Eigenlijk zou je je monitor tussen de wheelbase en het stuur moeten monteren voor de optimale FoV, of direct achter de wheelbase. Weet alleen neit of je rig dat toelaat, zo te zien niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Csotranme
Huugje schreef op zondag 1 september 2024 @ 08:18:
@Csotranme Hoe is het eigenlijk met je Moza FSR afgelopen? Doen alle knoppen het nu?
Die combinaties om scherm lay-out te wisselen enzo werken nu wel op mijn eigen rig.

Shifter leds enzo moet ik allemaal nog even naar kijken. Klopt nog steeds niet helemaal maar komt wel.
Arfman schreef op zondag 1 september 2024 @ 10:32:
[...]

Thanks! Eigenlijk zou je je monitor tussen de wheelbase en het stuur moeten monteren voor de optimale FoV, of direct achter de wheelbase. Weet alleen neit of je rig dat toelaat, zo te zien niet.
Net even zitten kijken maar dat zou eventueel wel kunnen. Ik kan de staande armpjes naar me toe schuiven. Dus dan zou ik hem net boven de qr koppeling of motor kunnen gangen.
Ga even bedenken wat ik daarmee wil. Het moet sowieso vandaag nog half uit elkaar om het scherm erboven op te hangen voor de rondetijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07:27
To_Tall schreef op zondag 1 september 2024 @ 09:03:
[...]
FOV berekenen doe je het best om te gaan zitten en dan de afstand van je ogen hoofd tot het scherm te meten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BNX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-09 07:53

BNX

Je kunt natuurlijk ook een monitor arm die normaal op de muur gaat, op de monitor steun/balk zetten. Haal je hem zeker 40/50cm naar voren. Kijk dan wel voor een stabiele, Amazon is daar prijs kwaliteit wel OK in.
[...]

[Afbeelding]

| i5-12600k @ 5ghz | RTX 3070TI FE | LG 55” OLED | Thrustmaster TS-PC | T-CLM pedals |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Csotranme
BNX schreef op maandag 2 september 2024 @ 07:30:
Je kunt natuurlijk ook een monitor arm die normaal op de muur gaat, op de monitor steun/balk zetten. Haal je hem zeker 40/50cm naar voren. Kijk dan wel voor een stabiele, Amazon is daar prijs kwaliteit wel OK in.

[...]
Dat zal lastig worden denk ik. De mount op de rig is NLR specifiek en schroeft op een ISB profieltje..
En met een arm eraan ben ik bang dat ik teveel trillingen ga krijgen in het scherm. Zeker met het oog op de toekomst als ik er nog een buttkicker bij plaats.

Dan had ik wellicht beter voor een freestanding mount kunnen kiezen maar expres niet gedaan nu vanwege de ruimte.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Csotranme
Was weer een K klus maar de monitor mount lager geplaatst en naar voren gehaald.
Verder kan hij nu niet. Dan moet hij inderdaad boven de motor gaan hangen. Dat kan maar ga het nu even zo proberen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OE6uOoAFUWDiCv8LUXTDwu1rdnQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ETQRn4Cy2QMESwYq7r7jOEBC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vcypOyiZxGC4fYx4Di09Xn4g5wI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/X247aHU2uJz3u5vsWPWH0MR8.jpg?f=fotoalbum_large

Zojuist ook het oude beestje erboven gehangen voor de rondetijden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GZzm5TFDa3ftNBYfW30dZT8wroE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1tEof5o0f8D3m6bmdX4otRKL.jpg?f=fotoalbum_large

Voor nu dus voorlopig wel redelijk af qua hardware!
Alleen nog de wieltjes monteren maar dat heeft geen haast.

Heb ook wat 3mm plak schuimrubber besteld voor op de keyboard tray en ga wat plakken op de pedalen.
Ik kweek nu een blaar op mijn linkervoet vanwege de schroefgaatjes in het pedaal :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
Csotranme schreef op maandag 2 september 2024 @ 22:12:
Was weer een K klus maar de monitor mount lager geplaatst en naar voren gehaald.
Verder kan hij nu niet. Dan moet hij inderdaad boven de motor gaan hangen. Dat kan maar ga het nu even zo proberen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Heb ook wat 3mm plak schuimrubber besteld voor op de keyboard tray en ga wat plakken op de pedalen.
Ik kweek nu een blaar op mijn linkervoet vanwege de schroefgaatjes in het pedaal :+ .
Netjes hoor.

Zou wel sokken je pedalen bedienen 😂😂 niet op je blote voeten of meer eelt kweken.

Pads op je pedalen haalt wel weer iets gevoel weg denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flying Hawkic
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 22-07 16:22
Csotranme schreef op maandag 2 september 2024 @ 22:12:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Zie ik daar nu Heineken op de foto?

Drinken en rijden 8)7

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The Entity
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 26-06 10:03
Flying Hawkic schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 15:01:
[...]

Zie ik daar nu Heineken op de foto?

Drinken en rijden 8)7
Heineken? Was dat geen merk van frisdrank?

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Csotranme
Weer nieuw speelgoed 8)

Buttkicker Gamer Plus

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O-xCwI2NfDu9f2_9ni0_XF9QaD0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cu8r7U5bOsH4yZvnFUOH1b8H.jpg?f=fotoalbum_large

Pagina: 1 ... 16 ... 19 Laatste