Als je ooit bass shakers hebt gehad: hoe kan je de Buttkicker ermee vergelijken?Csotranme schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 20:10:
Weer nieuw speelgoed![]()
Buttkicker Gamer Plus
[Afbeelding]
Die heb ik nooit gehad dus geen idee haha.Flying Hawkic schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 23:18:
[...]
Als je ooit bass shakers hebt gehad: hoe kan je de Buttkicker ermee vergelijken?
Wat ik online lees zijn de menigen verdeeld.
En voornamelijk kosten technisch. Het kan goedkoper als je zelf aan de beun gaat.
Uiteindelijk komt het allemaal neer op de aansturing.
Buttkicker heeft zelf (betaalde) software die ruk is.
Iedereen gebruikt zover ik weet SimHub zoals ik.
Je kan zo ontzettend veel aanpassingen doen dat het echt appels met peren vergelijken wordt.
Als je het echt wil vergelijken moet je dezelfde SimHub config gebruiken maar dan met andere hardware.
Ik denk dat je weinig verschil gaat merken.
'16 Peugeot 208 GTI By Peugeot Sport | '23 Mazda CX-60 Homura PHEV | Design junkie
Ik heb destijds de overweging gemaakt tussen bass shakers en Buttkicker. Uiteindelijk bleek ik een Buttkicker niet te kunnen monteren op mijn rig en dus maar voor de bass shakers gegaan. Maar heb nooit echt kunnen vergelijken en ook nooit iemand gevonden (op dit forum) die de vergelijking kon maken.Csotranme schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 23:56:
[...]
Die heb ik nooit gehad dus geen idee haha.
Wat ik online lees zijn de menigen verdeeld.
En voornamelijk kosten technisch. Het kan goedkoper als je zelf aan de beun gaat.
Uiteindelijk komt het allemaal neer op de aansturing.
Buttkicker heeft zelf (betaalde) software die ruk is.
Iedereen gebruikt zover ik weet SimHub zoals ik.
Je kan zo ontzettend veel aanpassingen doen dat het echt appels met peren vergelijken wordt.
Als je het echt wil vergelijken moet je dezelfde SimHub config gebruiken maar dan met andere hardware.
Ik denk dat je weinig verschil gaat merken.
Wat voor rig heb je dan want een buttkicker kan vrijwel overal op zolang je maar iets van een buis oid hebt.Flying Hawkic schreef op woensdag 25 september 2024 @ 00:01:
[...]
Ik heb destijds de overweging gemaakt tussen bass shakers en Buttkicker. Uiteindelijk bleek ik een Buttkicker niet te kunnen monteren op mijn rig en dus maar voor de bass shakers gegaan. Maar heb nooit echt kunnen vergelijken en ook nooit iemand gevonden (op dit forum) die de vergelijking kon maken.
Mijn NLR rig heeft dan wel een speciale add-on die standaard meegeleverd wordt voor montage maar die buttkicker kan dus vrijwel overal op.
'16 Peugeot 208 GTI By Peugeot Sport | '23 Mazda CX-60 Homura PHEV | Design junkie
Csotranme schreef op woensdag 25 september 2024 @ 00:05:
[...]
Wat voor rig heb je dan want een buttkicker kan vrijwel overal op zolang je maar iets van een buis oid hebt.
Mijn NLR rig heeft dan wel een speciale add-on die standaard meegeleverd wordt voor montage maar die buttkicker kan dus vrijwel overal op.
:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/We4leyv46JyzpvYpqsP6gNYX.webp?f=user_large)
Playseat Sensation Pro. Er is geen "vrije" buis aan.
Destijds ook contact genomen met Buttkicker en Playseat, en enkele van de bedrijven kon mij adviseren of zeggen waar een Buttkicker zou passen.
Aah ja dat ziet er lastig uit ja om een buttkicker op te monteren.Flying Hawkic schreef op woensdag 25 september 2024 @ 00:25:
[...]
[Afbeelding]
Playseat Sensation Pro. Er is geen "vrije" buis aan.
Destijds ook contact genomen met Buttkicker en Playseat, en enkele van de bedrijven kon mij adviseren of zeggen waar een Buttkicker zou passen.
Hoe zitten die bass shakers dan vast nu? En heb je er 1 of meerdere?
Zo:Csotranme schreef op woensdag 25 september 2024 @ 18:19:
[...]
Aah ja dat ziet er lastig uit ja om een buttkicker op te monteren.
Hoe zitten die bass shakers dan vast nu? En heb je er 1 of meerdere?
Achteraf is wel gebleken dat ik wel iets meer tape moest gebruiken want bij hitte verliest de tape een beetje kracht.Flying Hawkic schreef op maandag 4 juli 2022 @ 18:23:
[...]
Even terugkoppelen.
Ik ben uiteindelijk voor de BST-2's gegaan en heb eentje aan de onderkant vooraan van mijn stoel gemonteerd en ééntje aan mijn rug.
In mijn opstelling is de BST-2 voldoende krachtig. De Nobsound versterker staat ongeveer op 65% en in Simhub heb ik enkel wheel lockup en gear change op 100% staan. Andere effecten die ik heb zijn wheel slip en road rumble, beide subtiel ingesteld zodat ze niet storend zijn maar wel informatief.
De bass shaker op mijn rug staat op 50% en die vooraan op 100%, zo voelen ze hetzelfde aan. Die op mijn rug zit dicht op mijn ruggengraat en die aan de onderkant vooraan aan mijn bovenbenen, die houden natuurlijk ook wat trillingen tegen.
Kabels netjes weggewerkt in de bekleding van de stoel. Heb ook niet in mijn stoel moeten boren omdat de Tesa Powerbond (zie foto hieronder) meer dan stevig genoeg is. Zo stevig, dat ik hem er bij mijn testopstelling bijna niet af kreeg zonder de stoel te beschadigen. Zou je dus aanraden om eerst gewoon met stevige plakband de positie te testen, en dan pas vast te plakken met Tesa.
Moet hier wel bij vermelden dat het materiaal waar ik ze op heb gemonteerd glasvezel versterkt plastiek is, en dat is uitermate geschikt voor een bass shaker (volgens de handleiding van Dayton). Als je de bass shakers gaat monteren op hout of een aluminium profiel, heb je misschien andere resultaten. De trillingen blijven bij mij ook mooi binnen mijn stoel en gaan niet naar de rest van de rig of de vloer.
Ik zou niet meer zonder deze feedback kunnen.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Na ondertussen ook wat meer ervaring te hebben: een tip is om niet teveel effecten in te stellen. Ik heb bv. enkel een schokje bij schakelen en wheel lock ingesteld. Als je teveel effecten instelt, dan is het meer een afleiding dan een hulp.
[ Voor 4% gewijzigd door Flying Hawkic op 25-09-2024 18:24 ]
More is less is zeker waar. Maat van me had ook van alles aangezet (vergelijkbare setup met o.a. zelfde NLR rig).Flying Hawkic schreef op woensdag 25 september 2024 @ 18:22:
[...]
Zo:
[...]
Achteraf is wel gebleken dat ik wel iets meer tape moest gebruiken want bij hitte verliest de tape een beetje kracht.
Na ondertussen ook wat meer ervaring te hebben: een tip is om niet teveel effecten in te stellen. Ik heb bv. enkel een schokje bij schakelen en wheel lock ingesteld. Als je teveel effecten instelt, dan is het meer een afleiding dan een hulp.
Ik heb net ook nog wat road effect uit gezet. Die drukte het cerb gevoel compleet weg.
Heb nu enkel nog schakelen, klein beetje motor vibratie, cerbs/gras/texture en TC.
Misschien dat ik er nog meer uit haal.
Inderdaad, less is more bedoel je wellichtCsotranme schreef op woensdag 25 september 2024 @ 21:10:
[...]
More is less is zeker waar. Maat van me had ook van alles aangezet (vergelijkbare setup met o.a. zelfde NLR rig).
Ik heb net ook nog wat road effect uit gezet. Die drukte het cerb gevoel compleet weg.
Heb nu enkel nog schakelen, klein beetje motor vibratie, cerbs/gras/texture en TC.
Misschien dat ik er nog meer uit haal.
Een ander nadeel: ik draag in-ear headphones. Maar door de trillingen, "hoor" je ook een bass in je oor. Moeilijk te beschrijven maar daardoor hoor je kleine nuances in de audio niet meer die je onbewust ook veel feedback geven (denk aan licht piepende banden).
Hi allen!
Niet echt een sim rig maar heeft er iemand ervaring met deze stands?
https://m.vevor.nl/racest...YeIqGjkZPlyhoCq-IQAvD_BwE
Plaats voor een vaste rig heb ik niet echt, e de playseat van bij MM vond ik niet aangenaam.
Liefst had ik een opbergbaar 'rig' voor max 300 maar kwaliteit blijft dan vaak achter heb ik gemerkt..
Plaats voor een vaste rig heb ik niet echt, e de playseat van bij MM vond ik niet aangenaam.
Liefst had ik een opbergbaar 'rig' voor max 300 maar kwaliteit blijft dan vaak achter heb ik gemerkt..
Ik heb zelf een poosje gereden met de Wheel Stand 2.0 van Next Level Racing: https://nextlevelracing.com/products/racing-wheel-stand-2-0/. Was persoonlijk zeer tevreden over de bouwkwaliteit en stabiliteit met een CSL DD 8nm er op.Dinsterzz92 schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 23:04:
Hi allen!
Ik zou ook kijken voor next level racing wheel stand 2.0 https://nextlevelracing.c...DaytNAec-Bup5vEyaPikweBq7Dinsterzz92 schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 23:04:
Hi allen!
Is wel wat duurder, maar is zeker steviger als ik de plaatjes vergelijk. Ander voordeel is de chair-tray.
Hier kan je een stoel of bureaustoel in zetten zodat je niet wegglijd zeker handig als je toch loadcell wil gaan gebruiken door de tijd.
Ander punt is dat je uiteindelijk wel plek is is voor uitbreiding. Je alsnog een stoel kan koppelen. https://nextlevelracing.com/products/gt-seat-add-on/?lang=nl Waarna het een echte rig kan worden.
Fullsize aluminium profiel rig is veelzijdiger maar stuk duurder. Met NLR kan je klein beginnen makkelijk opbergen en later alsnog uitbreiden.
Als je deze wheelstand neemt. Koop ook de wieltjes erbij 🤪🤪
A Soldiers manual and a pair of boots.
Ik zit rond te kijken naar het bouwen van een simrig. In het stuurwiel topic al een vraag gesteld over welke wielbase ik uitkom, ik twijfel nu tussen Moza R5 en R9.
De games die ik speel zijn zeer divers. Wat betreft driving doe ik simracing, arcade (Forza/CarX) maar ook trucking. De TSW wheel trekken mij daarom beetje naar Moza.
Maar ik speel ook flightsims zoals MSFS2020 (en later waarschijnlijk 2024), of misschien zelfs een spacesim zoals X4.
Uitgangspunt van de rig is comfort en immersion. Realisme is niet 100% van belang, dus waarschijnlijk neem ik een reclining seat (Sparco R100).
Ik heb even zitten rondkijken naar simrigs van Sim-Lab, AluXprofiel, Trakracer, SimXpro en Treq, en dan valt mij oog met name op Treq One als basis. Voor flightsim beugeltjes kan ik altijd los shoppen bij SimXpro of Trakracer denk ik.
Er zijn wel twee punten waar ik over twijfel:
Ten eerste de monitors. Ik ben er wel redelijk over uit dat triple screens mijn endgoal zou zijn. Ik weet niet of ik er direct mee zou starten. Waarschjijnlijk gewoon 1440p. Curved (1000R? 15000R?) of flat weet ik ook nog niet.
Ik heb wel gekeken naar ultrawides, maar kom al gauw tot de conclusie dat die mij teveel kokervisie geven.
Ik twijfel over triples, vanwege de omvang, vooral al zou ik 32" monitors nemen. Maar het hangt er ook af ze zijn afgesteld ivm kijkafstand. Hoever zitten jullie van de monitors af? En als dat dichtbij is (bvb <75cm), is dat nog beetje fatsoenlijk in en uit te stappen van de rig?
Hoe breed is dan zo'n simrig van hoek naar hoek?
Het tweede gaat ook over de instap. Al zou ik alles er op en d'r aan sluiten, dan heb ik schakelpook+flight stick+muis rechts, en een toetsenbord+throttle quadrant links. Sja aan welke kant kan je dan nog instappen
Valt zoiets netjes weg te werken met wat hinges ofzo? Iemand toevallig ervaring met zo'n setup?
Ik zie her en der wel wat foto's van zulke setups, maar dit aspect was mij nog niet helemaal duidelijk.
De games die ik speel zijn zeer divers. Wat betreft driving doe ik simracing, arcade (Forza/CarX) maar ook trucking. De TSW wheel trekken mij daarom beetje naar Moza.
Maar ik speel ook flightsims zoals MSFS2020 (en later waarschijnlijk 2024), of misschien zelfs een spacesim zoals X4.
Uitgangspunt van de rig is comfort en immersion. Realisme is niet 100% van belang, dus waarschijnlijk neem ik een reclining seat (Sparco R100).
Ik heb even zitten rondkijken naar simrigs van Sim-Lab, AluXprofiel, Trakracer, SimXpro en Treq, en dan valt mij oog met name op Treq One als basis. Voor flightsim beugeltjes kan ik altijd los shoppen bij SimXpro of Trakracer denk ik.
Er zijn wel twee punten waar ik over twijfel:
Ten eerste de monitors. Ik ben er wel redelijk over uit dat triple screens mijn endgoal zou zijn. Ik weet niet of ik er direct mee zou starten. Waarschjijnlijk gewoon 1440p. Curved (1000R? 15000R?) of flat weet ik ook nog niet.
Ik heb wel gekeken naar ultrawides, maar kom al gauw tot de conclusie dat die mij teveel kokervisie geven.
Ik twijfel over triples, vanwege de omvang, vooral al zou ik 32" monitors nemen. Maar het hangt er ook af ze zijn afgesteld ivm kijkafstand. Hoever zitten jullie van de monitors af? En als dat dichtbij is (bvb <75cm), is dat nog beetje fatsoenlijk in en uit te stappen van de rig?
Het tweede gaat ook over de instap. Al zou ik alles er op en d'r aan sluiten, dan heb ik schakelpook+flight stick+muis rechts, en een toetsenbord+throttle quadrant links. Sja aan welke kant kan je dan nog instappen
Ik zie her en der wel wat foto's van zulke setups, maar dit aspect was mij nog niet helemaal duidelijk.
Kwa base voor je stuur zou ik de R9 nemen dit is nm zelf zou ik nog wat meer power nemen. 21nm is wat veel maar 12 of 15.
Dat geeft net wat meer headroom bij piek torsie.
Zelf heb ik een curved ultrawide van iiyama. Ik heb dat koker gevoel zeker niet.
Ik heb momenteel de ruimte niet met 2 bureaus op het kantoortje
. Anders zou ik voor tripel gaan. Mijn scherm hangt 40cm van m’n ogen af. Ik heb nog voldoende instapruinte. Met triple schermen kan je wat meer afstand nemen. Dan hou je ook voldoende instap mogelijkheden over schermen staan dan op 52graden. Niet 90
Dat geeft net wat meer headroom bij piek torsie.
Zelf heb ik een curved ultrawide van iiyama. Ik heb dat koker gevoel zeker niet.
Ik heb momenteel de ruimte niet met 2 bureaus op het kantoortje
@Hans1990 je kan een FOV calculator gebruiken zoals dit: https://dinex86.github.io/FOV-Calculator/
Daar kan je heel eenvoudig invoeren wat voor scherm(en) je hebt en daarmee de correcte instellingen voor de beste FOV berekenen.
Je kan dit dus ook gebruiken om te spelen met verschillende setups die je nu op het oog hebt. Dus wel of geen triple, bepaalde hoek, curved of vlak etc.
Als je voor enkel gaat, zou ik persoonlijk voor curved R1000 gaan bij de grote formaten (Ik heb zelf bijv deze: uitvoering: Samsung Odyssey G9 G95C 49" (CG950EUXEN) Zwart)
Bij kleine(re) schermen zou ik een iets wijdere radius nemen.
Maat van me heeft een R1800 49" aan zn rig hangen maar die is mij persoonlijk veel te vlak en doet afbreuk aan de FOV.
Daar kan je heel eenvoudig invoeren wat voor scherm(en) je hebt en daarmee de correcte instellingen voor de beste FOV berekenen.
Je kan dit dus ook gebruiken om te spelen met verschillende setups die je nu op het oog hebt. Dus wel of geen triple, bepaalde hoek, curved of vlak etc.
Als je voor enkel gaat, zou ik persoonlijk voor curved R1000 gaan bij de grote formaten (Ik heb zelf bijv deze: uitvoering: Samsung Odyssey G9 G95C 49" (CG950EUXEN) Zwart)
Maat van me heeft een R1800 49" aan zn rig hangen maar die is mij persoonlijk veel te vlak en doet afbreuk aan de FOV.
@To_Tall Ik had ook in het andere topic gepost over stuurwielen. De R5 bundle zou idd al leuk zijn voor het rijden, maar die kan je enkel met ES rim krijgen (ik wil de CS rim). Anders had die het wat betreft instap bundel voor mij wel gewonnen.
Dus dan neig ik toch naar R9 of R12 base, en dan heeft de R12 meer koppel, betere FFB, en pedals/shifter/etc. kunnen in 1x op het stuur, voor ~10% meer geld.
@Csotranme Die FOV calculator is zeker wel handig. 3x27" op 70cm is alsnog 139 graden hFOV. Curved maakt eigenlijk bijzonder weinig uit.. kan ook 4cm dichter op de schermen gaan zitten.
Ik kwam ook nog deze calculator tegen: https://www.desmos.com/calculator/8ud3eka8kc
Die berekent ongeveer 47graden hoek voor de zijschermen en dat is dan 145cm breed. Of op 32" 55graden en 156m breed.. Daar kan ik eens mee gaan meten.
Maar ik blijf nog wel erg twijfelen aan de schermen. Ik kan natuurlijk ook eerst starten met een enkele monitor en dan langzaam uitbreiden. Het hoeft niet allemaal in 1x aangekocht te worden.
Dus dan neig ik toch naar R9 of R12 base, en dan heeft de R12 meer koppel, betere FFB, en pedals/shifter/etc. kunnen in 1x op het stuur, voor ~10% meer geld.
@Csotranme Die FOV calculator is zeker wel handig. 3x27" op 70cm is alsnog 139 graden hFOV. Curved maakt eigenlijk bijzonder weinig uit.. kan ook 4cm dichter op de schermen gaan zitten.
Ik kwam ook nog deze calculator tegen: https://www.desmos.com/calculator/8ud3eka8kc
Die berekent ongeveer 47graden hoek voor de zijschermen en dat is dan 145cm breed. Of op 32" 55graden en 156m breed.. Daar kan ik eens mee gaan meten.
Maar ik blijf nog wel erg twijfelen aan de schermen. Ik kan natuurlijk ook eerst starten met een enkele monitor en dan langzaam uitbreiden. Het hoeft niet allemaal in 1x aangekocht te worden.
Gewoon een keer beginnen. Ik ga over op 3x32" omdat het brievenbusracen met 1x 34" UW mij steeds meer tegen gaat staan, je hebt bijna geen overzicht als het wat krapper (lees: drukker
) wordt.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Persoonlijk zou ik niet kijken hoeveel peripherals simultaan aan het stuur base zou kunnen hangen.Hans1990 schreef op maandag 30 september 2024 @ 12:02:
@To_Tall Ik had ook in het andere topic gepost over stuurwielen. De R5 bundle zou idd al leuk zijn voor het rijden, maar die kan je enkel met ES rim krijgen (ik wil de CS rim). Anders had die het wat betreft instap bundel voor mij wel gewonnen.
Goede powered USB hub kan daarbij ook uitkomst bieden.
Meer NM zegt niet zoveel. Nu is de V2 van de R12 wel beter. Ik weet niet of de R9 ook een V2 van is.
Maar dat alles is kwestie van eigen gevoel. Wat vind ik fijn voor het geld wat ik er voor wil uitgeven.
Zelf heb ik momenteel fanatec. Maar volgende set zal van Asatek zijn. Al zijn die wel poepie duurder
Over die FOV calculators...ik blijf er maar een beetje in zweven.Csotranme schreef op maandag 30 september 2024 @ 10:55:
@Hans1990 je kan een FOV calculator gebruiken zoals dit: https://dinex86.github.io/FOV-Calculator/
Als ik die van Iracing zelf in het menu gebruik kom ik uit op 155.
De online calculators zoals jouw link zeggen voor mij 169.
De calculator van Sampson geeft mij 177....
Iemand een idee/details waarom ze verschillend zijn?
Er is nooit een V1 versie van de R12 geweest. Pas na het uitbrengen van de R12, die nieuwe en verbeterde technieken in zich had, is Moza begonnen met het uitbrengen van V2 versies van zijn al bestaande bases als de R9, R16 en R21. En volgens mij ook de R5, maar zeker weten doe ik dat niet.To_Tall schreef op maandag 30 september 2024 @ 12:34:
[...]
Nu is de V2 van de R12 wel beter. Ik weet niet of de R9 ook een V2 van is.
Overigens kan het wel voordelen hebben om een randapparaat van Moza direct op de base aan te sluiten. Zo heb ik bijvoorbeeld hun sequential shifter. Wanneer je die op de base aansluit ipv een USB poort kun je in de Pithouse software instellen dat die dezelfde nummering moet gebruiken als de shift paddles van het stuur. Oftewel, je kunt of de paddles op het stuur gebruiken of de sequential shifter zonder dat je in het spel iets hoeft te wijzigen voor wat betreft toekenning. Ik weet het, het is maar een klein voordeel, maar zelf vind ik het reuze makkelijk.
Zou kunnen geen idee. Dat het voordelen kan hebben dag geloof ik. Wat jij alleen schets met betrekking tot je shifter. Dat zou dan toch echt een software dingetje moeten zijn ipv hardware gerelateerd.
Daarnaast snap ik hem niet zo. In game gebruik je eerst de stuur om een versnelling omhoog te gaan. Van 1->2. Daarna gebruik je de externe shifter van 2->3. Het is niet zo dat ineens in een andere versnelling zit als je de alternatieve shifter gebruikt.
Dus snap niet helemaal wat je bedoeld
Daarnaast snap ik hem niet zo. In game gebruik je eerst de stuur om een versnelling omhoog te gaan. Van 1->2. Daarna gebruik je de externe shifter van 2->3. Het is niet zo dat ineens in een andere versnelling zit als je de alternatieve shifter gebruikt.
Ik heb een Playseat evolution met shifter extension.
Ik gebruik deze rig voor Racen (PS5) en ETS2 (PC) .
Voor ETS gebruik ik een kleine 10" tablet op een tablet houder, zon houder met flexibele buigbare stang die als een wokkel is gedraait zeg maar. deze heb ik geprobeerd zo stevig mogelijk op mijn stuur te monteren zodat de tablet naast het stuur uitkomt. door de lange metalen slinger van de houder, blijft het altijd een beetje een instabiel geheel, wiebelt erg bij indrukken.
ZIjn er wellicht tips voor tablethouders/toetsenbord houders die het bekijken waard zijn om aan te schaffen ?
Ik gebruik deze rig voor Racen (PS5) en ETS2 (PC) .
Voor ETS gebruik ik een kleine 10" tablet op een tablet houder, zon houder met flexibele buigbare stang die als een wokkel is gedraait zeg maar. deze heb ik geprobeerd zo stevig mogelijk op mijn stuur te monteren zodat de tablet naast het stuur uitkomt. door de lange metalen slinger van de houder, blijft het altijd een beetje een instabiel geheel, wiebelt erg bij indrukken.
ZIjn er wellicht tips voor tablethouders/toetsenbord houders die het bekijken waard zijn om aan te schaffen ?
Dat is waar.Señor Sjon schreef op maandag 30 september 2024 @ 12:29:
Gewoon een keer beginnen. Ik ga over op 3x32" omdat het brievenbusracen met 1x 34" UW mij steeds meer tegen gaat staan, je hebt bijna geen overzicht als het wat krapper (lees: drukker) wordt.
Kan altijd nog meer bij. Dus kwestie van rig+stoel bestellen en langzaam uitbreiden.
Dus ik zal dit weekend eens een hoek van mijn studiekamer leegruimen, en dan gauw een frame+stoel bestellen
Er is geen R12 V2 vziw. Wel een R9 V2 die daarmee de nieuwere 5-contact wheelrims ondersteunt.To_Tall schreef op maandag 30 september 2024 @ 12:34:
[...]
Persoonlijk zou ik niet kijken hoeveel peripherals simultaan aan het stuur base zou kunnen hangen.
Goede powered USB hub kan daarbij ook uitkomst bieden.
Meer NM zegt niet zoveel. Nu is de V2 van de R12 wel beter. Ik weet niet of de R9 ook een V2 van is.
Maar dat alles is kwestie van eigen gevoel. Wat vind ik fijn voor het geld wat ik er voor wil uitgeven.
Zelf heb ik momenteel fanatec. Maar volgende set zal van Asatek zijn. Al zijn die wel poepie duurder
Wat ik wel las is dat de R12 FFB simpelweg meer detail doorgeeft, ook al zouden beide de subtiliteiten moeten kunnen managen, lukt dat op R12 blijkbaar toch beter. Dan is de 100 euro meerprijs voor een R12 combinatie opzich snel gemaakt, ook zal ik waarschijnlijk zelden continu 12Nm willen sturen.
Volgens mij bedoeld @Huugje dat je met slechts 1 button mapping in een spel nog steeds 2 fysieke knoppen kan gebruiken (wheelrim pedals + sequential pook)To_Tall schreef op maandag 30 september 2024 @ 15:00:
Zou kunnen geen idee. Dat het voordelen kan hebben dag geloof ik. Wat jij alleen schets met betrekking tot je shifter. Dat zou dan toch echt een software dingetje moeten zijn ipv hardware gerelateerd.
Veel games hebben wel secondary mappings, maar mocht een spel dat niet hebben (of die vol raken omdat je ook een controller hebt gemapped), dan kunnen dat soort features toch wel erg handig zijn. Sommige games (zoals ETS2) ondersteunen ook helaas maar een beperkt aantal joystick devices.. Ik zou het dus eerder doen voor minder gecompliceerde setup.
Maar dat ben ik, ik kan natuurlijk altijd nog shifter, handbrakes, pedals en wiel mixen naar wens. En als die joystick configs echt zeuren wordt maak ik wel iets customs met een Arduino oid

Heb ik wat gemist of zijn er nu twee vrijwel identieke monitor mounts?
279: https://sim-lab.eu/produc...-1?variant=47918064795997
299: https://sim-lab.eu/produc...ng?variant=44017589092646
Kunnen beiden op mijn GT1 Evo, maar de dure kan blijkbaar wel 3x32" aan. Check ik de handleiding, dan is de horizontale balk bij de ene 850mm en de andere 1195mm. Daar zit dan het verschil in. Voelt een beetje als overbodig om twee bijna identieke sets te hebben, terwijl die korte minder kan.
Kunnen beiden op mijn GT1 Evo, maar de dure kan blijkbaar wel 3x32" aan. Check ik de handleiding, dan is de horizontale balk bij de ene 850mm en de andere 1195mm. Daar zit dan het verschil in. Voelt een beetje als overbodig om twee bijna identieke sets te hebben, terwijl die korte minder kan.
Hoe kijken jullie tegen de nieuwste Playseat aan? https://playseat.com/playseatr-formula-instinct-f1
Ik heb de vorige versie, maar deze ziet er door het frame veel steviger uit en de eerste reviews zijn ook positief. Voor €599 heb ik nog geen alu-rig gevonden dat in F1-positie kan. Vandaar dat ik er heel hard over nadenk om te upgraden (en tzt ook de 12nm Fanatec ipv de 8nm die ik nu heb).
Ik heb de vorige versie, maar deze ziet er door het frame veel steviger uit en de eerste reviews zijn ook positief. Voor €599 heb ik nog geen alu-rig gevonden dat in F1-positie kan. Vandaar dat ik er heel hard over nadenk om te upgraden (en tzt ook de 12nm Fanatec ipv de 8nm die ik nu heb).
Vooral de pedal plate ziet er veel te zwak uit m.b.t. de arm die de plaat aan de wheelstand koppelt. Dat kan niet lekker zonder flex gaan als je goede loadcell pedalen hebt.Rogar schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 14:16:
Hoe kijken jullie tegen de nieuwste Playseat aan? https://playseat.com/playseatr-formula-instinct-f1
Ik zie teveel dingen die een groot risico vormen op flex e.d.
i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm
Misschien moe(s)t ik erbij vermelden dat ik op de PS5 speel en ik de goedkoopste Fanatec loadcell-pedalen heb. Die flext nu al niet op m'n oude PlayseatKoldur schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 16:48:
[...]
Vooral de pedal plate ziet er veel te zwak uit m.b.t. de arm die de plaat aan de wheelstand koppelt. Dat kan niet lekker zonder flex gaan als je goede loadcell pedalen hebt.
Ik zie teveel dingen die een groot risico vormen op flex e.d.

Maar jij zou dus kiezen voor een alu-rig? Want behalve de mogelijke flex op de arm bij de pedalplate noemde je dat je nog meer dingen ziet; welke dan als ik vragen mag?
Dan heb je de loadcell niet heel hoog ingesteld? Ik heb een loadcell gehad met een oude playseat en dat sloeg echt nergens op, was toen maar een 50KG pedaal. Trapte zo door de plaat heen voor mijn gevoel.Rogar schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 16:55:
[...]
Misschien moe(s)t ik erbij vermelden dat ik op de PS5 speel en ik de goedkoopste Fanatec loadcell-pedalen heb. Die flext nu al niet op m'n oude Playseat.
Maar jij zou dus kiezen voor een alu-rig? Want behalve de mogelijke flex op de arm bij de pedalplate noemde je dat je nog meer dingen ziet; welke dan als ik vragen mag?
Er zijn veel ronde verbindingen, dat is vragen om problemen. Ziet er gelikt uit moet ik toegeven, maar vierkant kan mechanisch zoveel sterker zijn en is het met de Alu rigs dan ook.
Die wheelplate is ook met ronde verbindingen gekoppeld en ziet er als vrij dun materiaal uit, wat mij geen vetrouwen geeft.
PS5 of PC maakt niets uit, gaat vooral om de krachten van je stuur/pedalen. Als je met 5Nm racet, zou dit genoeg moeten zijn en als je de loadcell nooit krachtiger wil instellen dan je nu hebt, zal het wel kunnen.
Maar als je dan ooit een upgrade wil doen naar krachtigere pedalen/stuur, dan ga je deze heel snel aan de kant zetten.
i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm
Thanks voor de verheldering! Ik ga het meenemen in mijn overweging.Koldur schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 17:01:
[...]
Dan heb je de loadcell niet heel hoog ingesteld? Ik heb een loadcell gehad met een oude playseat en dat sloeg echt nergens op, was toen maar een 50KG pedaal. Trapte zo door de plaat heen voor mijn gevoel.
Er zijn veel ronde verbindingen, dat is vragen om problemen. Ziet er gelikt uit moet ik toegeven, maar vierkant kan mechanisch zoveel sterker zijn en is het met de Alu rigs dan ook.
Die wheelplate is ook met ronde verbindingen gekoppeld en ziet er als vrij dun materiaal uit, wat mij geen vetrouwen geeft.
PS5 of PC maakt niets uit, gaat vooral om de krachten van je stuur/pedalen. Als je met 5Nm racet, zou dit genoeg moeten zijn en als je de loadcell nooit krachtiger wil instellen dan je nu hebt, zal het wel kunnen.
Maar als je dan ooit een upgrade wil doen naar krachtigere pedalen/stuur, dan ga je deze heel snel aan de kant zetten.
Weet ook niet of ik nog echt ga upgraden verder en hij is niet superduur vergeleken met alurigs. Lastige keuze
Als je ooit toch naar een andere rig overgaat, is het wel een vrij dure rig dit. Je zult er bij door verkoop niet snel veel voor terug krijgen tweedehands. Verreweg de meeste mensen zullen dan liever voor iets meer een Alu rig willen kopen.Rogar schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 19:12:
[...]
Thanks voor de verheldering! Ik ga het meenemen in mijn overweging.
Weet ook niet of ik nog echt ga upgraden verder en hij is niet superduur vergeleken met alurigs. Lastige keuze
Ik weer niet hoe comfortabel die stoel is, maar die ziet er niet erg uitwisselbaar uit. Toegegeven, bij de meeste F1 stijl rigs is dat sowieso een dingetje, maar zijn ze als ik het zo inschat (heb er niet in gezeten natuurlijk), wel een stuk comfortabeler.
Hoe vaak/hoe lang per sessie zul je er in zitten?
Ik ben zelf ook de goedkope toer op gegaan op het begin, is uiteindelijk allemaal een stuk duurder uitgevallen omdat ik toch over moest naar iets beters.
Dit is weinig modulair, met een Alu rig kun je rommelen zoveel je wil om dingen te verbeteren/naar je zin te maken.
Niet dat je het moet doen, maar de ervaring leert dat je snel toch iets beter wil en dan zal je achteraf balen.
Ik twijfel dus enorm… heb nu dezelfde stoel maar met minder pads erin en daar kan ik makkelijk 60 ronden time trialof een volle race incl. practice en quali in doen.Koldur schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 19:48:
[...]
Als je ooit toch naar een andere rig overgaat, is het wel een vrij dure rig dit. Je zult er bij door verkoop niet snel veel voor terug krijgen tweedehands. Verreweg de meeste mensen zullen dan liever voor iets meer een Alu rig willen kopen.
Ik weer niet hoe comfortabel die stoel is, maar die ziet er niet erg uitwisselbaar uit. Toegegeven, bij de meeste F1 stijl rigs is dat sowieso een dingetje, maar zijn ze als ik het zo inschat (heb er niet in gezeten natuurlijk), wel een stuk comfortabeler.
Hoe vaak/hoe lang per sessie zul je er in zitten?
Ik ben zelf ook de goedkope toer op gegaan op het begin, is uiteindelijk allemaal een stuk duurder uitgevallen omdat ik toch over moest naar iets beters.
Dit is weinig modulair, met een Alu rig kun je rommelen zoveel je wil om dingen te verbeteren/naar je zin te maken.
Niet dat je het moet doen, maar de ervaring leert dat je snel toch iets beter wil en dan zal je achteraf balen.
Nergens vind ik een rig onder de €600 incl. stoel, vandaar dat ik deze overweeg.
Het is altijd lastig, er zijn mensen die niet upgraden en dan zit je goed. Maar verreweg de meeste mensen gaan over naar een Alu rig of zelfbouw.Rogar schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 21:00:
[...]
Ik twijfel dus enorm… heb nu dezelfde stoel maar met minder pads erin en daar kan ik makkelijk 60 ronden time trialof een volle race incl. practice en quali in doen.
Nergens vind ik een rig onder de €600 incl. stoel, vandaar dat ik deze overweeg.
Als jij uiteindelijk niet over gaat en je loadcell niet zwaarder zetten, kan het een fijne optie zijn.
Ik ga eerst nog maar wat meer reviews afwachten en black friday 😅, misschien komt er dan iets leuks langs van de bekende merken.Koldur schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 21:11:
[...]
Het is altijd lastig, er zijn mensen die niet upgraden en dan zit je goed. Maar verreweg de meeste mensen gaan over naar een Alu rig of zelfbouw.
Als jij uiteindelijk niet over gaat en je loadcell niet zwaarder zetten, kan het een fijne optie zijn.
[ Voor 6% gewijzigd door Rogar op 10-10-2024 21:19 ]
Zo te zien wordt de duurdere variant op meer cockpits ondersteund dan de goedkopere variant.Señor Sjon schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 13:07:
Heb ik wat gemist of zijn er nu twee vrijwel identieke monitor mounts?
Sowieso begin ik Sim-Lab een beetje een vaag bedrijf te vinden. Bij elk product staat:
Maar als je iets op voorraad hebt, waarom moet het dan nog 5 tot 10 dagen duren om te versturen? Waardoor ik mij dus afvraag of ze het wel echt op voorraad hebben. Was voor mij in ieder geval een reden om laatst het een en ander bij Treq te bestellen en niet bij Sim-Lab.In stock. Currently ships in 5-10 working days.
Simlab gewoon bij informatique bestellen, heb je het de volgende dag 😎Huugje schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 06:40:
[...]
Zo te zien wordt de duurdere variant op meer cockpits ondersteund dan de goedkopere variant.
Sowieso begin ik Sim-Lab een beetje een vaag bedrijf te vinden. Bij elk product staat:
[...]
Maar als je iets op voorraad hebt, waarom moet het dan nog 5 tot 10 dagen duren om te versturen? Waardoor ik mij dus afvraag of ze het wel echt op voorraad hebben. Was voor mij in ieder geval een reden om laatst het een en ander bij Treq te bestellen en niet bij Sim-Lab.
Ik ben een keer naar ze toe gereden om spullen af te halen. Gaat prima.Huugje schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 06:40:
[...]
Zo te zien wordt de duurdere variant op meer cockpits ondersteund dan de goedkopere variant.
[...]
Maar als je iets op voorraad hebt, waarom moet het dan nog 5 tot 10 dagen duren om te versturen? Waardoor ik mij dus afvraag of ze het wel echt op voorraad hebben. Was voor mij in ieder geval een reden om laatst het een en ander bij Treq te bestellen en niet bij Sim-Lab.
De montagesystemen zien er identiek uit. Denk echt dat het alleen een langere 'basis'frame is zodat 32" past.
[ Voor 7% gewijzigd door Señor Sjon op 11-10-2024 13:23 ]
Omdat de pakketten groot zijn en niet een grote afzet markt in benelux hebben. Komt DHL eens per week.Huugje schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 06:40:
[...]
[...]
Volgens mij is het een Arbo dingetje. Een bezorger mag niet meer dan 23kg per pakket tillen.
[ Voor 6% gewijzigd door To_Tall op 11-10-2024 12:50 ]
Dit ging om een setje wielen voor onder een rig. Als die opmerking enkel bij de rigs had gestaan, had ik het kunnen begrijpen. Maar het staat echt bij elk product, zelfs de kleinste. Dat nodigt mij in ieder geval niet uit om kleine onderdelen bij hen te bestellen.To_Tall schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 12:48:
[...]
Omdat de pakketten groot zijn en niet een grote afzet markt in benelux hebben. Komt DHL eens per week.
Volgens mij is het een Arbo dingetje. Een bezorger mag niet meer dan 23kg per pakket tillen.
Je kan ze gewoon bellen/mailen natuurlijk.
Ik heb met ze gesproken vorig jaar en uiteindelijk zelf de spullen opgehaald.Huugje schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 17:09:
[...]
Dit ging om een setje wielen voor onder een rig. Als die opmerking enkel bij de rigs had gestaan, had ik het kunnen begrijpen. Maar het staat echt bij elk product, zelfs de kleinste. Dat nodigt mij in ieder geval niet uit om kleine onderdelen bij hen te bestellen.
Het is allemaal een koste kwestie. Het is goedkoper om DHL een per week een vrachtwagen te laten vullen. Dan elke dag een vrachtwagen te laten komen die pallets kan inladen. En busjes voor klein spul.
Op assesoires zoals wieltjes zit natuurlijk heel weinig marge op. Dat verkopen ze liever tegelijk met een rig. En niet los. Het is een keuze van hen om het op die manier te doen. Maar als 85% van je omzet buiten de benelux ligt. Liggen ze echt niet wakker van dat jij de wieltjes bij een ander haalt.
ik heb nu een Trackracer RS6, met een 49" ultrawide monitor, die op mijn bureau gemount is dmv een monitor mount die ik kan verplaatsen.
ik wil graag een dedicated alu rig hebben waar ik ook de 49"op kan monteren.
Ik heb dus al een een goede stoel en sliders etc. dus ben echt op zoek naar een kale rig, maar wel met de mogelijkheid om de 49" vast op te monteren en mijn sequential shifter en handrem op te monteren en mijn hudige stoel met sliders.
Nu heb ik oa de Simxpro GT-RS gezien, met in mijn ogen een wat fragiele monitor mount, de Simlab GT1 evo en de Treq one.
Wat is mijn beste keus met een budget van ongeveer 600? 1 van deze 3 of zijn er betere mogelijkheden?
Hardware wat ik er op wil gebruiken is Moza R9 icm T-LCM pedals en crappy shifters en handrem.
Huidige situatie, maar heb nog een extra 34"ultrawide voor de 'office' setup liggen
Ik heb dus al een een goede stoel en sliders etc. dus ben echt op zoek naar een kale rig, maar wel met de mogelijkheid om de 49" vast op te monteren en mijn sequential shifter en handrem op te monteren en mijn hudige stoel met sliders.
Nu heb ik oa de Simxpro GT-RS gezien, met in mijn ogen een wat fragiele monitor mount, de Simlab GT1 evo en de Treq one.
Wat is mijn beste keus met een budget van ongeveer 600? 1 van deze 3 of zijn er betere mogelijkheden?
Hardware wat ik er op wil gebruiken is Moza R9 icm T-LCM pedals en crappy shifters en handrem.
Huidige situatie, maar heb nog een extra 34"ultrawide voor de 'office' setup liggen
:strip_exif()/f/image/V5wMtMzb0himJvOT1HV69g9U.jpg?f=fotoalbum_large)
Je zou ook naar TRAQ kunnen kijken. TRAQ one is een mooie voor in je budget. https://www.treq-sim.com/...e-298?category=1#attr=242 prijs is 425. Shifter bar kost 45 euro. Kom je op 470Gh0stw4lk3r schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 22:49:
ik heb nu een Trackracer RS6, met een 49" ultrawide monitor, die op mijn bureau gemount is dmv een monitor mount die ik kan verplaatsen.
[Afbeelding]
Je kan ook nog wat andere asseoires er bij nemen zoals keyboardmount.
[ Voor 4% gewijzigd door To_Tall op 23-10-2024 07:41 ]
heb vandaag een TREQ One besteld, mede door het gebrek aan communicatie vanuit Simxpro. Heb daar ruim een week geleden een vraag gesteld via de website en later nog via facebook, maar 0 response.
Nu dus de TREQ One met single monitor mount en extra mount voor de shifters. Kan niet wachten tot alles binnen is.
Nu dus de TREQ One met single monitor mount en extra mount voor de shifters. Kan niet wachten tot alles binnen is.
Iemand hier die een goede monitor arm steun voor een 49" UW scherm kan aanbevelen? Scherm is een Samsung Odyssey G9. Staat nu prima op m'n bureau maar voor racen wil ik het scherm dichterbij halen. Ik 'trek' de hele monitor stand nu naar me toe maar dat is natuurlijk niet ideaal.
je zou even moeten kijken hoeveel jouw monitor precies weegt, maar ik heb goede ervaringen met de amazon basics arm (wel met een 35' ultrawide). Dat gewicht kan hij makkelijk aan, in tegenstellingen tot andere armen die ik heb geprobeerd die -volgens de specs- dat gewicht ook aan zouden moeten kunnen
https://www.amazon.nl/-/e...tor-hanging/dp/B00MIBN16O
https://www.amazon.nl/-/e...tor-hanging/dp/B00MIBN16O
Als die monitor net zo zwaar is als mijn Odyssey. Dan is het 12,6 kilo. Deze van amazon is max 11,3 kilo.
Je zal echt moeten zoeken naar een arm die min 49 inch en min 13 kilo kan hebben.
Misschien is dit wat voor je. (Equip Bureau Steun 17"-49"/ 1TFT 20kg)
Je zal echt moeten zoeken naar een arm die min 49 inch en min 13 kilo kan hebben.
Misschien is dit wat voor je. (Equip Bureau Steun 17"-49"/ 1TFT 20kg)
zoals in mijn post hierboven te zien (had) ik een 49" aan deze arm hangen https://www.amazon.nl/dp/B08CXG57ZX volgens de specs van mijn monitor zou deze 14kg zijn, terwijl de arm op papier 12kg aan kan.
Enige wat ik met de arm gedaan heb ik de stelschroeven voor de veer wat strakker gezet. tot gisteren heeft deze arm ruim 3 jaar deze monitor gedragen.
situatie nu:
Treq One met de 49" gemonteerd op frame
:strip_exif()/f/image/4M2GY0d5UGtLF1nesU2GZ5ax.jpg?f=fotoalbum_large)
Enige wat ik met de arm gedaan heb ik de stelschroeven voor de veer wat strakker gezet. tot gisteren heeft deze arm ruim 3 jaar deze monitor gedragen.
situatie nu:
Treq One met de 49" gemonteerd op frame
:strip_exif()/f/image/4M2GY0d5UGtLF1nesU2GZ5ax.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/KVXpT1fOvgnkyK0TjGEGqQq2.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 19% gewijzigd door Gh0stw4lk3r op 27-10-2024 11:50 ]
Ergotron heeft ook goede opties ivm monitor armen. Wel iets duurder...superbassie schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 17:55:
Iemand hier die een goede monitor arm steun voor een 49" UW scherm kan aanbevelen? Scherm is een Samsung Odyssey G9. Staat nu prima op m'n bureau maar voor racen wil ik het scherm dichterbij halen. Ik 'trek' de hele monitor stand nu naar me toe maar dat is natuurlijk niet ideaal.
Ik heb een monitor arm van ergotron (met muurbevestiging) met een 38 inch UW eraan, kan deze met gemak aan. Kijk altijd goed naar de spec's van de arm max draaggewicht en reikwijdte
[ Voor 5% gewijzigd door TiezZ_BE op 27-10-2024 18:01 ]
Bij mijn SimLAB GT1 Evo rig merk ik toch bij het zwaardere ffb werk dat aardig wat krachten/tril door de rig heen gaat.
Ik heb het op zolder staan en een houten vloer. Ik wil er voor zorgen dat er zo'n min mogelijk de vloer bereikt.
Ik zie hier en daar wat matjes voor onder de rig.
Helpt dit een beetje?
Iemand anders goede idee?
Bij voorkeur zet ik alleen iets onder de rubber poten waar de rig mee op de vloer staat.
Ik heb het op zolder staan en een houten vloer. Ik wil er voor zorgen dat er zo'n min mogelijk de vloer bereikt.
Helpt dit een beetje?
Bij voorkeur zet ik alleen iets onder de rubber poten waar de rig mee op de vloer staat.
Ik zou beginnen met even te controleren of alle boutjes etc wel goed aangedraaid zijn en je geen problemen daarmee hebt. Als dat allemaal ok is, dan kan zo'n matje al wel het een en ander helpen natuurlijk maar verwacht niet dat het direct allemaal fluister-stil zal gaan wordenrefused81 schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 16:55:
Bij mijn SimLAB GT1 Evo rig merk ik toch bij het zwaardere ffb werk dat aardig wat krachten/tril door de rig heen gaat.
Helpt dit een beetje?
Als de wheel base vast zit is het eigenlijk onderdeel van de rig.refused81 schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 16:55:
Helpt dit een beetje?
Bij een hoge FFB kunnen trilling in de wheelbase overgaan in je rig. Dat klopt. Een matje zal niet echt helpen. Je zou dan eerder dikke rubberen doppen moeten plaatsen onder de pootjes.
Maar ook dan kunnen trillingen alsnog doorslaan naar je vloer. Mogelijk wel stuk minder. Maar een matje zal niet veel helpen.
Een suggestie voor de “ dikke rubberen doppen ” ?To_Tall schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 20:42:
[...]
Als de wheel base vast zit is het eigenlijk onderdeel van de rig.
Bij een hoge FFB kunnen trilling in de wheelbase overgaan in je rig. Dat klopt. Een matje zal niet echt helpen. Je zou dan eerder dikke rubberen doppen moeten plaatsen onder de pootjes.
Maar ook dan kunnen trillingen alsnog doorslaan naar je vloer. Mogelijk wel stuk minder. Maar een matje zal niet veel helpen.
Zoiets: https://www.simxpro.shop/...ber-dampers-M8-p281969126refused81 schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 21:46:
[...]
Een suggestie voor de “ dikke rubberen doppen ” ?
Thanks je hebt me op het goede spoor gezet.
Na lang nadenken toch maar budget verhoogd. Ik ga in november langs in Boekel en proefzitten in de Treq Formula SRP. Die zou wel echt flexvrij moeten zijn en ziet er ook gewoon wel steviger uit dan de PlaySeat.Koldur schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 21:11:
[...]
Het is altijd lastig, er zijn mensen die niet upgraden en dan zit je goed. Maar verreweg de meeste mensen gaan over naar een Alu rig of zelfbouw.
Met die rig zit je goed (no pun intended). Dat gaat je echt veel meer plezier opleveren!Rogar schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 09:16:
[...]
Na lang nadenken toch maar budget verhoogd. Ik ga in november langs in Boekel en proefzitten in de Treq Formula SRP. Die zou wel echt flexvrij moeten zijn en ziet er ook gewoon wel steviger uit dan de PlaySeat.
Koldur schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 09:31:
[...]
Met die rig zit je goed (no pun intended). Dat gaat je echt veel meer plezier opleveren!
Ik had exact hetzelfde probleem met de GT1 Evo.refused81 schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 16:55:
Helpt dit een beetje?
Uiteindelijk heb ik een dempende mat voor wasmachines gekocht.
Hier heb ik met een stanleymes stukjes afgesneden en die onder de steunen van de GT1 geschoven.
Je kunt nog steeds geen speld horen vallen, maar het hele huis hoeft niet meer mee te genieten als ik bij het uitkomen van de Lesmo's op Monza een mooi rijtje curbstones meepak
Het restant van de mat heb ik overigens gebruikt om onder de pootjes van de wasmachine te leggen, is een stuk rustiger nu.
Ik vind dit een geweldig idee. Ga ik proberen!TheToots schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 13:14:
[...]
Ik had exact hetzelfde probleem met de GT1 Evo.
Uiteindelijk heb ik een dempende mat voor wasmachines gekocht.
Hier heb ik met een stanleymes stukjes afgesneden en die onder de steunen van de GT1 geschoven.
Je kunt nog steeds geen speld horen vallen, maar het hele huis hoeft niet meer mee te genieten als ik bij het uitkomen van de Lesmo's op Monza een mooi rijtje curbstones meepak
Het restant van de mat heb ik overigens gebruikt om onder de pootjes van de wasmachine te leggen, is een stuk rustiger nu.
Edit, net bij de lokale bouwmarkt gehaald, ze verkopen ze ook in 4 blokjes van 10x10cm ipv een hele mat, koste maar 3,49… lijkt zijn werk wel te doen 👍
[ Voor 10% gewijzigd door refused81 op 29-10-2024 18:09 ]
Het is altijd beter om er een combinatie van materialen ronder te steken. Dit vangt de trillingen beter op owv het verschil in materialen.refused81 schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 13:49:
[...]
Ik vind dit een geweldig idee. Ga ik proberen!
Zelf heb ik (ivm een buttkicker) akoestische stroken tegen 0,5 CM kurk geplakt, en deze onder de voetjes van mijn rig gestoken. (Gelukkig heb ik geen houten vloer)
Voorbeeld ivm de akoestische stroken:
https://www.isorex.com/pr...ubber-stroken-akoestisch/
Mijn huidige simrig ziet er als volgt uit. Ik heb motion, fans, belt tensioners en vibratiemotors. Dit zorgt voor een flinke kabelwirwar. Nu heb ik al geprobeerd om het netter te maken, maar het ik heb niet echt een manier gevonden om het echt af te maken. Heeft iemand de gouden tip voor me op wat voor manier ik de kabels echt goed en netjes kan wegwerken?
/f/image/FVoKLvKB85hlCjNtMigHsgcH.png?f=fotoalbum_large)
PSN: DutchTrickle PVoutput
@Maverick Kabel management is bij mij bepaald ook geen sterk punt, maar het begint natuurlijk bij goed bevestigingsmateriaal. Ik heb laatst een aantal van de volgende setjes gekocht:
https://www.treq-sim.com/...agement-set-82?category=3
Toegegeven, het is wat prijzig zes euro voor vijf setjes, maar ze zijn wel verrekte handig. Maar het blijft gewoon rommelen met al die kabels, zeker als ze eigenlijk veel te lang zijn. Of als je drie monitoren hebt met externe powersupplies, zoals ik (nooit aan gedacht om daar op te letten bij de aanschaf).
Toegegeven, het is wat prijzig zes euro voor vijf setjes, maar ze zijn wel verrekte handig. Maar het blijft gewoon rommelen met al die kabels, zeker als ze eigenlijk veel te lang zijn. Of als je drie monitoren hebt met externe powersupplies, zoals ik (nooit aan gedacht om daar op te letten bij de aanschaf).
Denk dat deze nog handiger zijn:Huugje schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 05:57:
@Maverick Kabel management is bij mij bepaald ook geen sterk punt, maar het begint natuurlijk bij goed bevestigingsmateriaal. Ik heb laatst een aantal van de volgende setjes gekocht:
https://sim-lab.eu/produc...le-binder-block-set-of-10
Dan heb je ook geen t-nut nodig. Deze klemmetjes zet je in de rail van je profiel en draai je dan een kwartslag.
Terugkerend op de oorspronkelijke vraag. Alle kabels uit zicht krijgen is haast niet te doen. Maar zo te zien valt er bij jou nog wel wat winst te behalen.
-Kabels kun je de aan de achterkant en onderkant van de alu profielen laten lopen. Vooral icm met die klemmetjes hierboven. Dan zie je die kabels niet lopen.
-Kabels die te lang zijn, kun je in een bosje vastzetten met tiewrwaps.
-USB hub die nu linksvoor op de rig zit, zou ik aan de achterkant van dat profiel zetten. Of nog mooier, aan de onderkant van je pedal tray.
-Stekkerblok en hub die op de grond ligt zou ik of onder je pedal tray of onder je stoel wegwerken.
Bij mij is het ook nog niet perfect. Vooral achter de schermen heb ik nog wat kabel ellende. Maar de rig is wel redelijk clean. Ik heb de control boxen van de pedals en D-Box motion ook onder de pedal tray en stoel weggewerkt.
:strip_exif()/f/image/mhD18BOocaHA3qDEO08k33J1.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/bfauHajfMCXr6Ee12zaiWeZo.jpg?f=fotoalbum_large)
Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.
Helemaal clean ga je niet krijgen. Of je moet echte kabelgoten gaan maken die je aan je frame kan bevestigen. En zo maken dat het alsof hoort.
@GAEvakYD Die dingen heb ik ook. Nadeel van die is dat je ze het beste met tie wraps kunt gebruiken en dat vind ik erg onhandig wanneer je achteraf nog het een en andere wilt veranderen. En ja, je kunt ook smal klittenband gebruiken, maar ook dat vind ik niet echt ideaal.
Die waar ik naar verwees kun je een onbeperkt aantal keren losmaken en weer vastzetten (en dan heb ik het niet over de t-nut en bout). Maar goed, zo zullen we allemaal wel onze voorkeuren hebben, vermoed ik.
Die waar ik naar verwees kun je een onbeperkt aantal keren losmaken en weer vastzetten (en dan heb ik het niet over de t-nut en bout). Maar goed, zo zullen we allemaal wel onze voorkeuren hebben, vermoed ik.
Ik heb met die klemmen tie-wraps gebruikt om een klein lusje te maken. En daar doorheen dan gewoon een fatsoenlijk formaat klittenband.Huugje schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 15:04:
@GAEvakYD Die dingen heb ik ook. Nadeel van die is dat je ze het beste met tie wraps kunt gebruiken en dat vind ik erg onhandig wanneer je achteraf nog het een en andere wilt veranderen. En ja, je kunt ook smal klittenband gebruiken, maar ook dat vind ik niet echt ideaal.
Misschien niet het allerstrakste, maar als er een aantal kabels overheen lopen zie je het eigenlijk toch niet.
Kabelslang kopen (die gedraaide), je kabels er doorheen halen en deze daarna in de sleuven van de alu profielen drukken. Er passen meerdere kabels door zo'n kabelslang.Maverick schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 18:55:
Mijn huidige simrig ziet er als volgt uit. Ik heb motion, fans, belt tensioners en vibratiemotors. Dit zorgt voor een flinke kabelwirwar. Nu heb ik al geprobeerd om het netter te maken, maar het ik heb niet echt een manier gevonden om het echt af te maken. Heeft iemand de gouden tip voor me op wat voor manier ik de kabels echt goed en netjes kan wegwerken?
[Afbeelding]
[ Voor 4% gewijzigd door Pelota71 op 10-11-2024 21:42 ]
tnx voor alle tips. Sommige zijn wel erg prijzig.
Ik zat nu aan een combinatie van https://nl.aliexpress.com...html?gatewayAdapt=glo2nld en https://nl.aliexpress.com...html?gatewayAdapt=glo2nld te denken. Valt qua prijs mee en is lakker flexibel. Nog maar even laten bezinken
Ik zat nu aan een combinatie van https://nl.aliexpress.com...html?gatewayAdapt=glo2nld en https://nl.aliexpress.com...html?gatewayAdapt=glo2nld te denken. Valt qua prijs mee en is lakker flexibel. Nog maar even laten bezinken
@Maverick wat al een hele hoop scheelt is een vloertje erin leggen zodat je de kabels daaronder weg kan werken. Dat zal in jouw opstelling wel iets lastiger worden gegeven hoe de constructie in elkaar zit. Een kant-en-klare oplossing ga je vermoedelijk niet zo snel vinden, maar met 4 hoek-brackets en een plaatje 18mm multiplex moet je een heel eind kunnen komen.
Met de juiste dikte passen deze precies in de gleuven van je profielen (heb ze zelf iets breder genomen dan de gleuf)....zijn ook verkrijgbaar in rollen van volgens mij 10 meter of iets dergelijks.Maverick schreef op maandag 11 november 2024 @ 08:39:
tnx voor alle tips. Sommige zijn wel erg prijzig.
https://nl.aliexpress.com...26009273485600004810623_1
Dat is idd wel iets dat ik kan proberen.kroegtijger schreef op maandag 11 november 2024 @ 11:28:
@Maverick wat al een hele hoop scheelt is een vloertje erin leggen zodat je de kabels daaronder weg kan werken. Dat zal in jouw opstelling wel iets lastiger worden gegeven hoe de constructie in elkaar zit. Een kant-en-klare oplossing ga je vermoedelijk niet zo snel vinden, maar met 4 hoek-brackets en een plaatje 18mm multiplex moet je een heel eind kunnen komen.
Deze passen toch niet in de groeven van mijn profiel? Wellicht met 1 kabeltje erin, maar dat schiet niet echt op.Pelota71 schreef op maandag 11 november 2024 @ 12:19:
[...]
Met de juiste dikte passen deze precies in de gleuven van je profielen (heb ze zelf iets breder genomen dan de gleuf)....zijn ook verkrijgbaar in rollen van volgens mij 10 meter of iets dergelijks.
https://nl.aliexpress.com...26009273485600004810623_1
Vrijwel alle kabels van mij lopen door de spiraalkabel die weer in de groeven worden gedrukt. Van mijn bass shakers zitten er zelfs 3 of vier in een spiraalkabel. Ze zijn er in verschillende diameters. Geen gedoe met tie-wraps in mijn geval.Maverick schreef op maandag 11 november 2024 @ 15:16:
[...]
Dat is idd wel iets dat ik kan proberen.
[...]
Deze passen toch niet in de groeven van mijn profiel? Wellicht met 1 kabeltje erin, maar dat schiet niet echt op.
Ik print kabelclips die in de groeven gaan:
https://makerworld.com/en/models/222246
En een houder voor de inbussleutels die telkens zoek zijn:
https://makerworld.com/en/models/705914
Ik print zelf meestal deze https://www.thingiverse.com/thing:4856751Señor Sjon schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 09:43:
Ik print kabelclips die in de groeven gaan:
Zijn gelijk aan de clips van Sim-lab. Past precies stukje klittenband tussendoor om het netjes vast op te zetten.
ik heb zelf deze geprint voor op de rig, werken ook goed en heel simpel
https://makerworld.com/en/models/46569#profileId-48371
https://makerworld.com/en/models/46569#profileId-48371
Hij zit dus lekker en ligt klaar om in elkaar gezet te worden. Nu nog bedenken welke monitor ik erbij neem.Rogar schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 09:38:
[...]
ben benieuwd hoe die zit. Zal tzt wel laten weten wat ik er van vond.
Ik denk zelf aan een 32” en die tussen stuur en base te zetten. Zijn er nog zaken waar ik aan moet denken? 1ms reactietijd, geen ultrawide (want PS5), 120hz minimaal?
Kabelgoten voor 40 mm aluprofiel en voor 45 mm aluprofiel.
https://www.printables.com/@PolyGone_124826/models
https://www.printables.com/@PolyGone_124826/models
[ Voor 30% gewijzigd door Polygone op 16-11-2024 09:14 ]
Na een jaar of 2 met een playseat alcantara te hebben gespeeld ben ik toch stilletjes aan op zoek naar een wat stevigere setup. De Fanatec GT DD Pro met 8nm is naar mijn idee niet al te geschikt voor deze seat.
Ook zou ik graag iets meer mijn positie naar smaak willen aanpassen. Nu is het zoeken naar de beste afstelling. Pedels dichterbij betekend dat mijn stuur te dicht op mijn borst zit. En als ik deze wat verder van mij af wil hebben gaat dit helaas gepaard met verder naar beneden.
Ik ben het type racer wat zo af en toe graag een paar uur wil racen. Dus de investering zou ik zo laag mogelijk willen hebben.
TR80 Racing Simulator MK5 met stoel gaat al snel richting 800
RS6 Racing Simulator met fanatec wheel mount en stoel 600
En dan is er de Playseat® Formula Instinct - F1® Edition voor 579.
Reddit beetje doorgezocht en algemeen sentiment is toch qua comfort de PlaySeat Trophy.
Wat is jullie intake.. is er nog iets wat ik ook zou kunnen bekijken?
Ook zou ik graag iets meer mijn positie naar smaak willen aanpassen. Nu is het zoeken naar de beste afstelling. Pedels dichterbij betekend dat mijn stuur te dicht op mijn borst zit. En als ik deze wat verder van mij af wil hebben gaat dit helaas gepaard met verder naar beneden.
Ik ben het type racer wat zo af en toe graag een paar uur wil racen. Dus de investering zou ik zo laag mogelijk willen hebben.
TR80 Racing Simulator MK5 met stoel gaat al snel richting 800
RS6 Racing Simulator met fanatec wheel mount en stoel 600
En dan is er de Playseat® Formula Instinct - F1® Edition voor 579.
Reddit beetje doorgezocht en algemeen sentiment is toch qua comfort de PlaySeat Trophy.
Wat is jullie intake.. is er nog iets wat ik ook zou kunnen bekijken?
Ik heb ook een leuke computer..
Ik zou ten alle tijden voor een alu rig gaan. Misschien iets duurder, maar veel beter uit te breiden en aan te passen dan zo'n playseat ding.
Een Tr80 Lite met Monitor mount en als stoel de GT Bucket seat en brackets, dan zit je op 760 euro incl verzending. Denk dat je niet goedkoper uit gaat zijn bij Treq, Simlab etc. Mede omdat Trak deze week nog die 15% korting heeft.
Een Tr80 Lite met Monitor mount en als stoel de GT Bucket seat en brackets, dan zit je op 760 euro incl verzending. Denk dat je niet goedkoper uit gaat zijn bij Treq, Simlab etc. Mede omdat Trak deze week nog die 15% korting heeft.
:strip_exif()/f/image/5rtTCeLJ0jWe9rrehz7YRRNP.jpg?f=fotoalbum_large)
Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.
Ik zou dan eerder voor TREQ rigs gaan.GAEvakYD schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 22:19:
Ik zou ten alle tijden voor een alu rig gaan. Misschien iets duurder, maar veel beter uit te breiden en aan te passen dan zo'n playseat ding.
[Afbeelding]
https://www.treq-sim.com/nl/shop/treq-rookie-296?category=1
Nederlands bedrijf. En zijn nog tweakers ook die het runnen
True, helemaal mee eens hoor. Mijn rig komt ook bij de jongens van Treq vandaan.To_Tall schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 11:43:
[...]
Ik zou dan eerder voor TREQ rigs gaan.
https://www.treq-sim.com/nl/shop/treq-rookie-296?category=1
Nederlands bedrijf. En zijn nog tweakers ook die het runnen.
Treq heeft deze weken geen deals en Trak Racer wel. Bij de aanschaf van een rig + stoel en monitor mount scheelt het deze weken toch 200-250 euro. De tweaker die het vroeg wilde zo scherp mogelijk en was met een playseat te vergelijken.
Ik ben voor de blackfriday-gekte daar nog langs gegaan na wat mailcontact en heb nog een mooie korting gekregen toen ik daar af ging rekenen.GAEvakYD schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 18:03:
[...]
True, helemaal mee eens hoor. Mijn rig komt ook bij de jongens van Treq vandaan.
Treq heeft deze weken geen deals en Trak Racer wel. Bij de aanschaf van een rig + stoel en monitor mount scheelt het deze weken toch 200-250 euro. De tweaker die het vroeg wilde zo scherp mogelijk en was met een playseat te vergelijken.
Hm, had ze zelf ook nog even gecontacteerd of er iets te regelen viel bij aankoop van een rig + extra's. Ging niet.Rogar schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 18:06:
[...]
Ik ben voor de blackfriday-gekte daar nog langs gegaan na wat mailcontact en heb nog een mooie korting gekregen toen ik daar af ging rekenen.
Uiteindelijk alles ergens anders besteld...
Ow das balen zeg! Misschien had ik echt net mazzel dat die beurs in Duitsland net afgelopen was. Dat hadden ze nog kortingskaarten van liggen.TiezZ_BE schreef op zondag 8 december 2024 @ 01:39:
[...]
Hm, had ze zelf ook nog even gecontacteerd of er iets te regelen viel bij aankoop van een rig + extra's. Ging niet.
Uiteindelijk alles ergens anders besteld...
Dit weekend heb ik de Next Level Racing Wheel Stand 2.0 binnengekregen en gemonteerd.
Sinds een maand en een beetje rijd ik met een Moza R12 basis en SR-P pedalen. Deze had ik met een Moza mount op mijn Ikea bureau gemonteerd. En de pedalen in de houten zoldervloer vastgeschroefd
.
De zitpositie was niet ideaal, en de trillingen van het stuur kwamen wel heel hard in het bureau terecht. Een en ander is er afgedonderd, en familieleden konden niet zo lekker slapen
. En het rijd ook niet zo fijn als je weet dat al dat getril en gebonk zo hard doorkomt.
Dus gegaan voor de Wheel Stand 2.0. En mijn ervaring komt eigenlijk precies overeen met alle reviews die ik heb gezien en gelezen:
Sinds een maand en een beetje rijd ik met een Moza R12 basis en SR-P pedalen. Deze had ik met een Moza mount op mijn Ikea bureau gemonteerd. En de pedalen in de houten zoldervloer vastgeschroefd
De zitpositie was niet ideaal, en de trillingen van het stuur kwamen wel heel hard in het bureau terecht. Een en ander is er afgedonderd, en familieleden konden niet zo lekker slapen
Dus gegaan voor de Wheel Stand 2.0. En mijn ervaring komt eigenlijk precies overeen met alle reviews die ik heb gezien en gelezen:
- Zeer degelijk gebouwd
- Kan de kracht van de R12 goed aan
- Positie goed instelbaar (en véél beter dan aan bureau)
- Gootje voor bureaustoel werkt heel goed
- Trillingen zijn veel minder hoorbaar
- Ding incl wheelbase en pedalen is loeizwaar! Verplaatsbaar, maar niet eenvoudig.
Life is not about specs, it is about joy!
ik snap je, maar toch is het niet helemaal de bedoeling
[ Voor 79% gewijzigd door BM op 10-12-2024 12:37 ]
Ik zit ook te kijken naar zo'n wheelstand. Hoe heb jij je scherm gemonteerd? Of schuif je de wheelstand onder je bureau en staat je scherm op het bureau?bartvl schreef op zondag 8 december 2024 @ 20:30:
Dit weekend heb ik de Next Level Racing Wheel Stand 2.0 binnengekregen en gemonteerd.
Sinds een maand en een beetje rijd ik met een Moza R12 basis en SR-P pedalen. Deze had ik met een Moza mount op mijn Ikea bureau gemonteerd. En de pedalen in de houten zoldervloer vastgeschroefd.
De zitpositie was niet ideaal, en de trillingen van het stuur kwamen wel heel hard in het bureau terecht. Een en ander is er afgedonderd, en familieleden konden niet zo lekker slapen. En het rijd ook niet zo fijn als je weet dat al dat getril en gebonk zo hard doorkomt.
Dus gegaan voor de Wheel Stand 2.0. En mijn ervaring komt eigenlijk precies overeen met alle reviews die ik heb gezien en gelezen:Al met al is mijn eerste ervaring zeer positief! Vooral de zitpositie is écht veel gunstiger voor mij. Daardoor heb ik veel meer ruimte om het stuur te draaien en kan ik veel makkelijker grote en snelle slagen maken.
- Zeer degelijk gebouwd
- Kan de kracht van de R12 goed aan
- Positie goed instelbaar (en véél beter dan aan bureau)
- Gootje voor bureaustoel werkt heel goed
- Trillingen zijn veel minder hoorbaar
- Ding incl wheelbase en pedalen is loeizwaar! Verplaatsbaar, maar niet eenvoudig.
Ik schuif de wheelstand inderdaad onder mijn bureau. Mijn beeldscherm zit op een beweegbare arm, dus die beweeg ik dan een stuk naar mij toe.ProfaNe schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 10:01:
[...]
Ik zit ook te kijken naar zo'n wheelstand. Hoe heb jij je scherm gemonteerd? Of schuif je de wheelstand onder je bureau en staat je scherm op het bureau?
Life is not about specs, it is about joy!
Ah check, bedankt voor je reactie. Ik ben van plan de wheelstand naast mijn bureau te zetten zodat ik niet iets hoef te sjouwen, maar direct kan racen. Zoek alleen een manier om m'n monitor op te hangen. Dan ga ik denk ik voor een monitor arm die aan de muur kan.bartvl schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 10:44:
[...]
Ik schuif de wheelstand inderdaad onder mijn bureau. Mijn beeldscherm zit op een beweegbare arm, dus die beweeg ik dan een stuk naar mij toe.
Het kriebelt bij mij toch weer om te kijken naar een Triple screen setup.
Ben op zoek naar ervaringen met de verschillende mount opties.
De Triple free standing van Simlab is namelijk 429 euro. Terwijl Treq maar 255 is.
Nogal een wezelijk verschil. Maar is de setup van de simlab vanwege de Vario het ook echt waard.
De mounted optie van Simlab zie ik al berichten over dat dit niet ideaal is met het instellen en afstand van de monitoren etc.
Ik ben aan het overwegen om 32" te nemen. Ook argumenten om voor iets anders te gaan?
En goede betaalbare monitoren?
Inmiddels zit er al zoveel duizenden euros in die rig, het begint wel beetje gek te worden
En kijk niet naar mn onderschrift
De Triple free standing van Simlab is namelijk 429 euro. Terwijl Treq maar 255 is.
Nogal een wezelijk verschil. Maar is de setup van de simlab vanwege de Vario het ook echt waard.
De mounted optie van Simlab zie ik al berichten over dat dit niet ideaal is met het instellen en afstand van de monitoren etc.
Ik ben aan het overwegen om 32" te nemen. Ook argumenten om voor iets anders te gaan?
Inmiddels zit er al zoveel duizenden euros in die rig, het begint wel beetje gek te worden

En kijk niet naar mn onderschrift
[ Voor 3% gewijzigd door LikeABawzs op 21-12-2024 14:54 ]
7800X3D - TUF 4090 - SC2 Pro - Ascher F28 - Simlab GT1 - Quest 3
Die vario mounts kan je ook loskopen en monteren op andere frames.
Ik heb de mountainbikers single screen wel vast op de rig scheelt ruimte en kan ook alles instellen en aanpassen. Het vergt alleen ff wat meer tijd omdat je om je rug heen moet. Tis een keuze. En ook ruimte.
32” is prima. Groter klinkt leuker maar het kost meer. Veel rijden ook met 32” volgens mij de hotspot voor schermen.
46” schermen zijn mooi maar als groot deel alleen lucht of dak van de auto wordt getekend is dat beetje zonde natuurlijk.
Ik heb de mountainbikers single screen wel vast op de rig scheelt ruimte en kan ook alles instellen en aanpassen. Het vergt alleen ff wat meer tijd omdat je om je rug heen moet. Tis een keuze. En ook ruimte.
32” is prima. Groter klinkt leuker maar het kost meer. Veel rijden ook met 32” volgens mij de hotspot voor schermen.
46” schermen zijn mooi maar als groot deel alleen lucht of dak van de auto wordt getekend is dat beetje zonde natuurlijk.
Zelf heb ik een triple screen setup met 27" monitoren en ik zie echt geen enkel noodzaak om grotere schermen te nemen. Het ligt er natuurlijk ook aan hoe dichtbij je de monitoren kunt monteren. Hoe dichterbij hoe meer overkill grotere schermen mij lijken. Daarnaast hebben mijn schermen een resolutie van 1920 x 1080, wat eveneens prima voldoet.
Het hangt er naar mijn mening ook vanaf of je echt alleen racespellen speelt, of soms ook iets anders. In een raceauto heb je niet zoveel aan verticale fov en zodra je horizontale fov voldoende is om de bocht door te kijken neemt de waarde daarvan ook al snel af met hooguit wat toegevoegde waarde als je een auto naast je goed kan zien. 32” is dan een goed formaat en als je de scherm dichterbij kan plaatsen is 27” waarschijnlijk al zo goed als ideaal.
Maar misschien speel je ook af en toe andere spellen. Bij een flight sim bijvoorbeeld is verticale FOV een stuk belangrijker en bij ETS2/ATS wil ik zelf ook graag grotere schermen om meer van het interieur van de vrachtwagen te zien. En zo zijn er misschien nog wel een aantal voorbeeld met trein sims, farm sim, etc. welke ik nooit heb gespeeld, dus het niet van kan inschatten.
Maar misschien speel je ook af en toe andere spellen. Bij een flight sim bijvoorbeeld is verticale FOV een stuk belangrijker en bij ETS2/ATS wil ik zelf ook graag grotere schermen om meer van het interieur van de vrachtwagen te zien. En zo zijn er misschien nog wel een aantal voorbeeld met trein sims, farm sim, etc. welke ik nooit heb gespeeld, dus het niet van kan inschatten.
Veel geld voor de simlab stand, zou dan liever voor de Treq gaan. Ben zelf laatst geswitched van 27 inch triples naar 32 inch triples en heb zelf een stand gemaakt van alu profielen. Een tweaker hier op het forum plaatste ooit een tip om zelf je monitoren perfect uit te lijnen d.m.v een stuk draadeind, hoekbeugeltjes en wat opvulringetjes. Heb het zelf ook toegepast en het werkt perfect.LikeABawzs schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 14:53:
Het kriebelt bij mij toch weer om te kijken naar een Triple screen setup.
En kijk niet naar mn onderschrift![]()
Ja Simlab is inderdaad erg duur.Pelota71 schreef op maandag 23 december 2024 @ 00:21:
[...]
Veel geld voor de simlab stand, zou dan liever voor de Treq gaan. Ben zelf laatst geswitched van 27 inch triples naar 32 inch triples en heb zelf een stand gemaakt van alu profielen. Een tweaker hier op het forum plaatste ooit een tip om zelf je monitoren perfect uit te lijnen d.m.v een stuk draadeind, hoekbeugeltjes en wat opvulringetjes. Heb het zelf ook toegepast en het werkt perfect.
Mijn volledige GT1 rig was net zo duur als de vrijstaande monitor mount.

Treq van 255 is wel de kleinere, voor tot lichte 32". Het grotere broertje is 345.
En als reactie op hierboven, ik speel laatste tijd weer ETS2 en ATS(dit weekend bij gekocht) dus het is meer voor andere spellen. iRacing en in de toekomst ACE zullen wss groot en deels met de Q3 gespeeld worden.
Vandaar dat ik nogal terughoudend ben om weer 1000+ uit te geven voor een triple setup. Maar iedere zoveel tijd begint het weer te kriebelen vanwege het gemak en de immersion en looks voor andere games
7800X3D - TUF 4090 - SC2 Pro - Ascher F28 - Simlab GT1 - Quest 3
Ik neig naar de mount op de rig zelf. Waar is daar het bezwaar tegen? Toch teveel FFB-krachten door het scherm heen dat ze gaan wiebelen?
Hier staat een Treq one inclusief unified triple monitor mount (3x27). Ik heb met mijn Moza R9 op 90% nog niets zien trillen.
Ik had een Unified Triple Mount op m'n TREQ One. Maar toen ik van de Fanatec GT DD Pro overging op Simucube 2 Pro heb ik deze vervangen voor een stand-alone monitor stand en frontmount voor m'n wheelbase. M'n schermen die trilden af en toe zeer hinderlijk.
En zo kan ik ook makkelijk upgraden naar grotere schermen dan m'n huidige triple 27".
En zo kan ik ook makkelijk upgraden naar grotere schermen dan m'n huidige triple 27".
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Na aanschaf van een Moza R5 bundel erachter gekomen dat een rig wel prettig zou zijn. Helaas niet al teveel ruimte dus de keuze gevallen op een wheelstand.
Nu staat er een Next Level Wheelstand 2.0 en dit voelt wel stevig aan icm de R5 en meer immersie. Is nog uit te breiden met een stoel van Next Level maar dat is mij nog te prijzig..
Ik val nu in de Rabbit Hole die simracing heet
Nu staat er een Next Level Wheelstand 2.0 en dit voelt wel stevig aan icm de R5 en meer immersie. Is nog uit te breiden met een stoel van Next Level maar dat is mij nog te prijzig..
Geef het nog heel even... binnen een paar maanden is de prijs plots niet meer zo'n bezwaarGummiebeer schreef op maandag 23 december 2024 @ 20:42:
Na aanschaf van een Moza R5 bundel erachter gekomen dat een rig wel prettig zou zijn. Helaas niet al teveel ruimte dus de keuze gevallen op een wheelstand.