[F1] Randzaken

Pagina: 1 ... 8 ... 68 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

LOL, HAM wordt er niet bijgesleept.

Er waren meerdere teams/coureurs die de regels op het gebied van brandwerend ondergoed en sieraden niet volgden. Hen heb je er niet of nauwelijks over gehoord.

Hamilton kiest er zelf voor om zijn kont tegen de krib te gooien en er maar over door te gaan.

Ja het is vervelend dat je je vastgelaste sieraden en je permanente snikkel sierraad nu los moet maken maar je kunt ook verwijderbare sierraden aanschaffen. Het is niet het einde vd wereld.

Nu wil hij schijnbaar weer een gesprek hierover met de FIA president 8)7

Man, man en dan verbaasd zijn dat mensen hem inmiddels een beetje beu worden.

Als ik Toto was zou ik zeggen" 'Joh Ham, vervelend maar los het even op, we hebben belangrijkere dingen aan ons hoofd zoals een auto die te langzaam is en oh btw, je teamgenoot is veelal sneller dan jij dus misschien daar even je aandacht op focussen." :o

[ Voor 16% gewijzigd door Help!!!! op 07-05-2022 11:01 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 23:34
Hamilton was duidelijk tot inkeer gekomen, maar wat was daar voor nodig geweest? Hamilton werd duidelijk gemaakt dat hij een rolmodel is voor miljoenen jongeren, waarvan er velen hopen succesvol te zijn in de kartsport en andere juniorcategorieën. Beïnvloedbare jeugd kan eenvoudig denken dat het dragen van bling achter het stuur een voorwaarde is voor succes, waardoor kopieergedrag op de loer ligt en zij zich dus blootstellen aan mogelijke blessures in het geval van een crash.
Quote komt van RacingNews, waar ze uitleggen wat achtergrond is van de maatregel en waarom Hamilton tot inkeer is gekomen.
Zie hier het hele artikel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:37
Help!!!! schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 10:59:
Er waren meerdere teams/coureurs die de regels op het gebied van brandwerend ondergoed en sieraden niet volgden. Hen heb je er niet of nauwelijks over gehoord.
Voor mijn gevoel is/was het voornamelijk een (hele) oude regel waar niemand meer bekend mee was. Volgens mij gaf Palmer dat in eerste instantie (in Australië of waar begon dit te spelen?) ook aan, dat hij niet eens wist van het bestaan van deze regel(s).

Edit:
@YakuzA hieronder. Het ging mij dus om de onderbroeken regel. Dat sieraden in de meeste sporten not done zijn is inderdaad wel logisch. V.w.b. ondergoed zou ik normaliter zeggen "wat je zelf het fijnste vindt". En bij de meeste sporten zal het ook niet uit maken of is wellicht zelfs logischer om het wel/niet te dragen. Bij F1 zal het in principe niet uit maken en is het puur een stukje gewoonte of comfort zou ik verwachten. Maar op een andere plek schreef iemand al dat Vettel een voorbeeld had aangehaald met een "wat als de brandwerende kleding niet toereikend is", dan brand het normale ondergoed potentieel aan de huid vast. Dus vanuit dat oogpunt is het dan wel weer logisch om het te verbieden. Maar sieraden spreken in die zin natuurlijk meer tot te verbeelding van wat mis kan gaan (ook het blijven haken, wat als de coureur door MRI moet, etc).

[ Voor 45% gewijzigd door RobertMe op 07-05-2022 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

RobertMe schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 13:07:
[...]

Voor mijn gevoel is/was het voornamelijk een (hele) oude regel waar niemand meer bekend mee was. Volgens mij gaf Palmer dat in eerste instantie (in Australië of waar begon dit te spelen?) ook aan, dat hij niet eens wist van het bestaan van deze regel(s).
Bijna elke sport heeft wel van zulke regels.
Bij voetbal moet het af als het kan, en als ze niet af kunnen moeten ze getapet zijn zodat er niks in kan haken bijvoorbeeld.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19:08
Naast ondergoed en sieraden zijn nu ook horloges toegevoegd. Bij overtreding volgt een boete tot 250.000 Euro (265.000 Dollar). Trouwringen is nog het meest lastige voor sommige coureurs om die af te moeten doen.

Het artikell laat een niet bij naam genoemde coureur met 3 horloges zien zodat de discussie eronder natuurlijk over 1 persoon gaat ;)
Afbeeldingslocatie: https://cdn-1.motorsport.com/images/amp/63vXZPJY/s1000/lewis-hamilton-mercedes-amg-pr.webp

https://www.motorsport.co...isk-265000-fine/10300726/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Chocoball schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 16:45:
Naast ondergoed en sieraden zijn nu ook horloges toegevoegd. Bij overtreding volgt een boete tot 250.000 Euro (265.000 Dollar). Trouwringen is nog het meest lastige voor sommige coureurs om die af te moeten doen.

Het artikell laat een niet bij naam genoemde coureur met 3 horloges zien zodat de discussie eronder natuurlijk over 1 persoon gaat ;)
[Afbeelding]

https://www.motorsport.co...isk-265000-fine/10300726/
Ah, gaan we het typische F1 spelletje weer krijgen? De volgende keer draagt iemand een plastic armband, waarna de FIA dat weer gaat verbieden, en dan wordt wel weer iets anders verboden. Zet dan gewoon in de regels dat een coureur niks anders draagt, omheeft, door zijn lijf heeft gepierced of wat dan wat de FIA verplicht / goed keurt (dus het brandwerende ondergoed, racepak, brandwerende sokken, raceschoenen en de helm).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
Legian117 schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 10:48:
[...]

Maar dat gebeurt dus niet. Elke keer wordt Hamilton er direct bijgesleept (en Toto, Mercedes, Massi...)
Degenen die je daar opsomt, doen er blijkbaar veel aan om op te vallen. Of door je te behangen met juwelen en/of outfit. En de ander door voor iedereen zichtbaar een Bose van een paar honderd dollar kapot te smijten als het niet zo gaat als zij willen hoe het gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 15-09 07:59

Amphiebietje

In de blubber

RobertMe schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 17:22:
[...]

Ah, gaan we het typische F1 spelletje weer krijgen? De volgende keer draagt iemand een plastic armband, waarna de FIA dat weer gaat verbieden, en dan wordt wel weer iets anders verboden. Zet dan gewoon in de regels dat een coureur niks anders draagt, omheeft, door zijn lijf heeft gepierced of wat dan wat de FIA verplicht / goed keurt (dus het brandwerende ondergoed, racepak, brandwerende sokken, raceschoenen en de helm).
Het meeste plastic fikt erg goed, en nogal wat plastics smelten ook goed. Dus als de niet-nader-genoemde coureur die straks als protestmaatregel met plastic piercings aankomt een heet ongeluk krijgt, zal het wel auw-auw-auw worden. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Legian117 schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 10:48:
En voor mij, als iemand die de topics vooral leest voor de leuke en interessante informatie/fotos/nieuws, is het vermoeiend om elke keer weer dezelfde discussies te lezen. Het passief-agressief anti Hamilton gedrag gaat ten koste van interessante dingen. Valide punten die gemaakt worden mbt de veiligheid van die regel worden vervolg door reacties dat Hamilton maar iets anders moet gaan doen, of dat er eindelijk rechtvaardigheid komt, of dat het Ham/Toto/Merc hun eigen schuld is...
Racisme zit diepgeworteld in de westerse maatschappij. Is in de F1 helaas niet anders.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21:57
Schijnbaar wil ham vol in de aanval. https://racingnews365.nl/...a-verbod-volledig-negeren
Wmb waarschuwen ze hem nog een keer goed en mag hij anders gewoon simpel niet starten. Heb het gevoel dat hij nu echt te ver gaat

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15-09 09:59

sjaool

Every life should have 9 cats

Mog schreef op zondag 8 mei 2022 @ 12:22:
[...]

Racisme zit diepgeworteld in de westerse maatschappij. Is in de F1 helaas niet anders.
Zo, dat is een zeer boute stelling die je hier neerzet. Racisme is niet kleur, ras of regio gebonden. Het komt overal voor, zelfs onder de diverse bevolkingsgroepen van dezelfde kleur of ras. Bovendien is racisme van alle tijden. Helaas wordt een andere mening tegenwoordig al gauw onder racisme geschaard.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgenumber
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 21:24
Volgens Ham zijn quote uit het artikel: Trouwringen zijn bijvoorbeeld toegestaan".

Is dat zo. En zo ja dan vind ik het echt een farce dat ze nu beginnen over piercings terwijl een ring snel afkrijgen veel lastiger kan zijn.

Een piercing kan je vlug met een tangetje doorknippen.

Voor een ring die vast zitblos te krijgen gebruiken zo'n apparaatje en dat kan afhankelijk van het materiaal soms best een klusje zijn.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8OlUkuWqgJMM-P9zNL7gtbFn7G0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/VT8HrI94Ks6EJuxSi3d5tiNU.jpg?f=user_large

En ik blijf me afvragen bij iedereen die roept regels zijn regels aan hoeveel regels deze mensen zelf lak hebben. Rijden jullie ook altijd precies de maximum snelheid of soms stiekem toch net wat harder. En als jullie gesnapt worden, denken jullie dan echt eigen schuld. Of stiekem piep politie, 5km te hard, ga boeven vangen. Regels zijn regels.

Allemaal stipt aan de coronaregels gehouden? Regels zijn regels.

Ja de regel is er voor zijn veiligheid. Maar dan moet er geen uitzondering zijn voor trouwringen. Draagt er iemand een bril of lenzen?, kan ook erg vervelend zijn bij een crash of brand.

En ga dan eerst wat doen aan langzaamrijders. Dat gaat tot nu toe nog goed. Maar dat is imho een ongeluk waar je op kan wachten.

Gecertificeerd ongeleid projectiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Na de race bij het interview had HAM overigens geen oorbellen meer in......

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-09 09:23
Edgenumber schreef op zondag 8 mei 2022 @ 17:17:

En ik blijf me afvragen bij iedereen die roept regels zijn regels aan hoeveel regels deze mensen zelf lak hebben. Rijden jullie ook altijd precies de maximum snelheid of soms stiekem toch net wat harder. En als jullie gesnapt worden, denken jullie dan echt eigen schuld. Of stiekem piep politie, 5km te hard, ga boeven vangen. Regels zijn regels.

Allemaal stipt aan de coronaregels gehouden? Regels zijn regels.

Ja de regel is er voor zijn veiligheid. Maar dan moet er geen uitzondering zijn voor trouwringen. Draagt er iemand een bril of lenzen?, kan ook erg vervelend zijn bij een crash of brand.

En ga dan eerst wat doen aan langzaamrijders. Dat gaat tot nu toe nog goed. Maar dat is imho een ongeluk waar je op kan wachten.
Dit vind ik echt een bizar slechte vergelijking. Een topsporter welke met gevaar voor eigen leven (zie Grosjean) met 300+ over een circuit voortbeweegt met iemand die 84 rijdt waar 80 per uur is toegestaan.

Als je een topsporter bent en op wereldniveau opereert, moet je gewoon de regels die voor iedereen gelden accepteren. Punt.

En dan hebben we het nog niet eens over dat miljoentje wat hij elke week krijgt bijgeschreven. Knip die rotzooi gewoon door en plaats ze over 2 jaar terug, als je met pensioen bent.

Puur aandachttrekkerij. Niks meer; niks minder.... Ik ben sir. Lewis Hamilton dus voor mij gelden er andere regels. :r Dé arrogantie.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

[...]

Wat heeft dit nu weer met racisme te maken? 8)7 Niemand heeft het hier over huidskleur of afkomst. Behalve jij.

[ Voor 11% gewijzigd door Ruzor op 09-05-2022 18:03 ]

[This is what you get when you mess with us]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Edgenumber schreef op zondag 8 mei 2022 @ 17:17:
Volgens Ham zijn quote uit het artikel: Trouwringen zijn bijvoorbeeld toegestaan".

Is dat zo.
Ik heb ergens gelezen dat Magnussen "moeite" heeft met deze regel juist omtrent de trouwring. En dan niet omdat hij hem om mag houden terwijl hij hem af wilt doen zeg maar :+.
Maar dus echt omdat het de trouwring is en hij zo een "aandenken" aan zijn vrouw bij zich heeft en iets met "emotioneel dingetje in geval van zware crash" (excuses, kan niet meer op zijn bewoording komen waardoor het zo juist lomp over komt).

Dus er is in ieder geval wel gesproken over specifiek een trouwring, maar mijn interpretatie is dat ook die niet mag en dus de opmerking van Hamilton incorrect is. En ook daarbij zou het weer een glijdende schaal zijn. Wat als een coureur bewust niet trouwt maar wel (al jaren) een relatie heeft en beiden een ring hebben die ze altijd dragen voor elkaar etc, mag dat dan weer niet? En als dat wel mag, een ring delen met een / meerdere van de kinderen? Of een verlovingsring (dus nog "net niet" getrouwd).

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:29

franssie

Save the albatross

[...]

Racisme zit diepgeworteld in de westerse elke maatschappij. Is in de F1 helaas niet anders.
Dan nog denk ik niet dat de anti-Hamilton emoties door zijn huidskleur oid komen (uitzonderingen daargelaten) maar voornamelijk door zijn (diva-)gedrag rond de baan, ten minste dat is wat ik hier op Tweakers zo lees.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 22:23
franssie schreef op maandag 9 mei 2022 @ 17:25:
[...]

Dan nog denk ik niet dat de anti-Hamilton emoties door zijn huidskleur oid komen (uitzonderingen daargelaten) maar voornamelijk door zijn (diva-)gedrag rond de baan, ten minste dat is wat ik hier op Tweakers zo lees.
Als er in deze discussie de racisme kaart getrokken wordt zegt dat meer over hoe degene die die kaart trekt denkt dan over de overige deelnemers aan de discussie.

OT: ik vind het ontzettend flauw dat deze regel nu na zoveel jaar gedoogbeleid plotseling met zoveel bombarie gehandhaafd moet worden. Denk ook niet dat het een hetze tegen Hamilton is, maar waar het dan wel weg komt is mij een raadsel.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edgenumber
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 21:24
@RobertMe

Dat vind ik best wel een verschil maken. Het ene sieraad wel en het andere niet klonk mij als willekeur.
En ik als recalcitrant persoon kon mij best wel vinden in recalcitrante Hamilton.

Zeker als rijders klagen over veiligheid op Jeddah waar marginaal wat aan gedaan word. Men blijft klagen over gevaarlijk langzaam rijdende auto's waar niet echt wat aan gedaan word. Waar men in Miami vragen stelt over het ontbreken van een tecpro waar makkelijk een tecpro had kunnen staan.

Maar goed alle sieraden haalt voor mij de willekeur uit de regel. Vind ik nog steeds wel dat ze aan de andere zaken wat mogen doen. Maar dan zie ik dit meer als het laaghangend fruit.

:+ Kan niet wachten op Ham die voorafgaand aan FP1 lichamelijk geïnspecteerd word naast zijn auto. En de glory hole in de deur van Parc Fermé om zijn jonge heer onder Parc Fermé regels te bewaren ter voorkoming dat hij hem 's nachts weer in doet. :+

Gecertificeerd ongeleid projectiel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18:31
Over de sieraden: in plaats van 'ik heb ergens gelezen dat...' en andere aannames, het volgende staat in de International Sporting Code, Appendix L:

5. Wearing of jewellery
The wearing of jewellery in the form of body
piercing or metal neck chains is prohibited during the competition and may therefore be checked before the start.

Toch volkomen helder? Je hebt je hier als coureur gewoon aan te houden. Of dat het eerder wel of niet gecontroleerd werd is geen argument.

3D Print Service || Activated Carbon

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• alwind
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 20:18
Ik snap de ophef niet. De regel is er al heel lang en die willen ze nu handhaven. Dat is toch het goed recht van de FIA ?

Als het een keer mis gaat roept iedereen waarom hebben ze daar dan ook nooit op gecontroleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
alwind schreef op maandag 9 mei 2022 @ 18:50:
Ik snap de ophef niet. De regel is er al heel lang en die willen ze nu handhaven. Dat is toch het goed recht van de FIA ?

Als het een keer mis gaat roept iedereen waarom hebben ze daar dan ook nooit op gecontroleerd.
Op zich wel, maar ze hebben het onheil wel een beetje over zich afgeroepen.

Het is niet zo alsof de verschillende coureurs die het betreft hun sieraden al die jaren hebben proberen te verhullen. Integendeel.

Ze zullen aan moeten kunnen tonen dat het een risico kan vormen bij een ongeval of de nasleep ervan (MRI). Dat laatste is natuurlijk meer genoemd, maar een 'plotsklapse' MRI kan je ook in het dagelijks leven overkomen, en dan is er ook wel een oplossing (wegknippen).

Als ze niet aan kunnen tonen dat het ingrijpende gevolgen kan hebben valt het wat mij betreft onder het eigen risico van de coureur.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
Nee, dat "moeten ze" helemaal niet. De regel bestaat al jaren en "ze" zijn niemand uitleg schuldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBplap
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

JBplap

Powered by:

MasterMaceMichu schreef op maandag 9 mei 2022 @ 18:47:
Over de sieraden: in plaats van 'ik heb ergens gelezen dat...' en andere aannames, het volgende staat in de International Sporting Code, Appendix L:

5. Wearing of jewellery
The wearing of jewellery in the form of body
piercing or metal neck chains is prohibited during the competition and may therefore be checked before the start.

Toch volkomen helder? Je hebt je hier als coureur gewoon aan te houden. Of dat het eerder wel of niet gecontroleerd werd is geen argument.
Zoals dat hier staat zijn trouwringen toch helemaal geen probleem? (Tenzij je een metalen ketting als trouw'ring' om je nek hebt hangen.

Piercings en metalen kettingen om de hals zijn in die regel verboden, rest is toch niet genoemd daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19:24
Ach regels omtrent een safety car procedure werd ook opeens na 50 jaar eenmalig vanaf geweken. Waarom dan wel deze regel omtrent sieraden strikt toepassen. ;w

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
Laat maar. Niet tegenaan te discussiëren hier.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobertMe
Hari-Bo schreef op maandag 9 mei 2022 @ 20:29:
Ach regels omtrent een safety car procedure werd ook opeens na 50 jaar eenmalig vanaf geweken. Waarom dan wel deze regel omtrent sieraden strikt toepassen. ;w
De regels omtrent de SC procedure staat ook al jaren in dat de race director de macht heeft om de procedures te overrulen naar eigen inzicht. En naar eigen inzicht heeft de race director blijkbaar alvast voor afgelopen weekend en het komende weekend bepaald dat Hamilton een "medische verklaring" krijgt dat hij wel met sieraden mag rijden. Dus de regels m.b.t. sieraden wordt nu ook twee weekenden van afgeweken voor Hamilton.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwind
alexbl69 schreef op maandag 9 mei 2022 @ 20:08:
[...]

Het is niet zo alsof de verschillende coureurs die het betreft hun sieraden al die jaren hebben proberen te verhullen. Integendeel.

Ze zullen aan moeten kunnen tonen dat het een risico kan vormen bij een ongeval of de nasleep ervan (MRI). Dat laatste is natuurlijk meer genoemd, maar een 'plotsklapse' MRI kan je ook in het dagelijks leven overkomen, en dan is er ook wel een oplossing (wegknippen).

Als ze niet aan kunnen tonen dat het ingrijpende gevolgen kan hebben valt het wat mij betreft onder het eigen risico van de coureur.
Er was een tijd dat coureurs hun gordels vroeg af deden of bij elkaar op de auto gingen zitten. Beiden mochten niet maar stopten pas toen er aangekondigd werd dat er gehandhaafd ging worden.

Nooit een ongeluk mee gebeurd maar je moet ook lager kijken. Als het in de F1 mag dan mag het in de karts ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-09 09:23
[...]

Ze moeten helemaal niks aan tonen. Iedereen heeft zich aan de regels te houden. Ongeacht wat er in het verleden is toegestaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20:28
franssie schreef op maandag 9 mei 2022 @ 17:25:
[...]

Klopt. Ik was een van de grootste HAM-fans (voor mijn gevoel) toen hij in de F1 kwam. Niet om zijn huidskleur/zijn gedrag maar omdat hij een van de beste racers is/was.

Sinds hij bij Mercedes is gaan rijden, is zowel zijn karakter, als zijn (gebrek aan) racecraft en met name zijn team mij enorm gaan tegenvallen. Ik mis heel erg Niki Lauda! Die zorgde er nog voor dat ik het Mercedes-team beetje kon pruimen, maar sinds zijn overlijden is het team enorm afgegleden.

Nog steeds heb ik wel races waarvan ik denk "wauw dat heeft hij goed gedaan", maar ik moet diep in mijn geheugen graven om een paar te bedenken uit zijn Mercedes-tijdperk. Terwijl in McLaren tijdperk (of nog verder terug in zijn GP2 tijdperk) er genoeg kan bedenken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Waarom precies? Het staat toch gewoon in de regels? Dan zijn we de fase van dat soort argumenten voorbij.

Ze hebben hem uitstel gegeven voor een of ander lastig te verwijderen sieraad, dat is al meer dan ze hoeven doen. Ze stellen zich echt niet onredelijk op. Hamilton is het niet met de regel eens, maar dat is toch echt zijn probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Verwijderd schreef op maandag 9 mei 2022 @ 21:59:
[...]

Waarom precies? Het staat toch gewoon in de regels? Dan zijn we de fase van dat soort argumenten voorbij.

Ze hebben hem uitstel gegeven voor een of ander lastig te verwijderen sieraad, dat is al meer dan ze hoeven doen. Ze stellen zich echt niet onredelijk op. Hamilton is het niet met de regel eens, maar dat is toch echt zijn probleem.
Regels die de marshals etc beschermen snap ik. dat een rijder geen ketting om mag ivm reanimatie oid snap ik ook nog wat, maar een paar oorbellen? Komt er brand in de cabine, dan is dat alleen voor de rijder een probleem. Net zoals mensen wedstrijdzwemmen met oorbellen en bij het starten ze eruit scheuren, pijnlijk, ja, gevaarlijk? nee. (al zal dat nu ook wel al verboden zijn zoals alles)

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
franssie schreef op maandag 9 mei 2022 @ 22:07:
[...]

Regels die de marshals etc beschermen snap ik. dat een rijder geen ketting om mag ivm reanimatie oid snap ik ook nog wat, maar een paar oorbellen? Komt er brand in de cabine, dan is dat alleen voor de rijder een probleem. Net zoals mensen wedstrijdzwemmen met oorbellen en bij het starten ze eruit scheuren, pijnlijk, ja, gevaarlijk? nee. (al zal dat nu ook wel al verboden zijn zoals alles)
Dan maar alle veiligheidsmaatregelen als keuze bij de rijder(s) laten? Halo was ook niet nodig. Intussen hebben de crash van Grosjean en Verstappen & Hamilton in Monza toch wel aangetoond dat dat ding echt wel zijn nut heeft. Maar of die er was geweest als de keuze bij de coureurs lag? Ik denk het niet in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

RobertMe schreef op maandag 9 mei 2022 @ 22:13:
[...]

Dan maar alle veiligheidsmaatregelen als keuze bij de rijder(s) laten? Halo was ook niet nodig. Intussen hebben de crash van Grosjean en Verstappen & Hamilton in Monza toch wel aangetoond dat dat ding echt wel zijn nut heeft. Maar of die er was geweest als de keuze bij de coureurs lag? Ik denk het niet in ieder geval.
Waarom denk je zo zwart wit,?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• alwind
franssie schreef op maandag 9 mei 2022 @ 22:21:
[...]

Waarom denk je zo zwart wit,?
Omdat je de keuze niet bij rijders kan laten. Want die denken amper aan hun eigen veiligheid. Anders waren ze nooit in de F1 gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
alwind schreef op maandag 9 mei 2022 @ 22:56:
[...]
Omdat je de keuze niet bij rijders kan laten. Want die denken amper aan hun eigen veiligheid. Anders waren ze nooit in de F1 gegaan.
Kijk, regels zijn inderdaad regels. Wat dat betreft moeten de coureurs zich er gewoon aan houden. Soit.

Maar imho is dit wel een bijzonder geval. Er is al jaren niet op gehandhaafd, ondanks dat er toch redelijk te koop werd gelopen met allerhande ijzerwaren. Met andere woorden; zowel de rijders als ook de FIA hebben de afgelopen jaren niet de urgentie van de regel ingezien.

Dat men nu aankondigt er wel op te gaan handhaven is op zich legitiem. Maar dan vind ik het ook redelijk dat - na zo'n periode van jarenlange windstilte - men op vragen van coureurs waarom die regel er eigenlijk is en wat dan het gevaar is met een adequaat antwoord komt.

Let wel, ik gebruik dus het woord 'redelijk', en niet 'noodzakelijk'. Als men simpelweg het standpunt 'regel is regel' vasthoudt zullen de coureurs door de plomp moeten en dat ijzerwerk gedurende de sessies moeten verwijderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

De Eurovisie Songfestival thread is weer geopend, ook voor de F1 liefhebbers. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23:07
Dat kan nooit de overdreven Amerikaanse show van Miami afgelopen weekend overtreffen. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21:57
https://www.gpfans.com/nl...el-in-miami-kinderachtig/
Ik had gemist dat vet ook protesteerde tegen deze regel... Had ik van hem als ex voorzitter en pro veiligheid niet verwacht

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
Uitleg over de F1 turbo en MGU-H door Albert Fabrega. Best een informatieve video maar volgende keer iets minder espresso graag, Albert ;)

The Theory Behind Turbos and the MGU-H! | F1 TV Tech Talk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rembock
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:45
@Chocoball vind dit de meest duidelijke uitleg van een Split Turbo Engine tot nu toe. Zou graag alle video's van Albert Fabrega's Youtube kanaal willen bekijken, maar mijn Spaans is niet zo goed :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
@Rembock zeker een goede uitleg, kreeg alleen het gevoel dat hij teveel koffie op had :)

De F1 TV Tech Talk video's met Craig Scarborough kan ik ook waarderen. Die laatst over de sidepods was zeker interesssant.

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:58
Will Buxton maakt zich niet populair in de UK, maar iedereen daarbuiten denkt er waarschijnlijk net zo over:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

renegrunn schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 12:37:
Will Buxton maakt zich niet populair in de UK, maar iedereen daarbuiten denkt er waarschijnlijk net zo over:

[Embed]
[Embed]
Want?
Massi is er om ontslagen na druk van Merc, dus waarom nu een uitzondering op de regel?

[edit]Of bedoel je juist dat de rest eens is met Buxton? :9

[ Voor 6% gewijzigd door hjs op 12-05-2022 13:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• chevsticks
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 01-09 20:48
renegrunn schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 12:37:

[Embed]
[Embed]
Vind het prachtig om te zien hoe Mercedes zichzelf belachelijk maakt nu. Moet toch voor iedereen duidelijk hoe hypocriet ze steeds de regels toepassen. Hopelijk worden ze nu een keer het slachtoffer van hun eigen gekonkel bij de FIA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 21:59
En wat waren ze blij dat ze Masi de deur uit hadden gekregen...

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:58
hjs schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 13:38:
[...]

Want?
Massi is er om ontslagen na druk van Merc, dus waarom nu een uitzondering op de regel?

[edit]Of bedoel je juist dat de rest eens is met Buxton? :9
Nou, dat is precies het punt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

F1 liefhebbers kom ook naar de Eurovisie Songfestival thread voor een gezellige tweede halve finale. ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:07

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
sjaool schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 20:41:
F1 liefhebbers kom ook naar de Eurovisie Songfestival thread voor een gezellige tweede halve finale. ;)
Als mensen naar dat circus willen kijken, dan vinden ze het topic zelf wel ;)

Tweakers Discord

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

tweakduke schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 20:44:
[...]

Als mensen naar dat circus willen kijken, dan vinden ze het topic zelf wel ;)
De link is vorig jaar. Maar ik snap dat mensen een kort geheugen hebben in deze gehaaste tijd. ;)

P.S. het verschilt niet zoveel van het circus afgelopen weekend in Miami. :+

[ Voor 12% gewijzigd door sjaool op 12-05-2022 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14-09 13:27

DataGhost

iPL dev

Maar het heeft werkelijk niks met F1 te maken, zelfs niet als zeer verre randzaak. Kom anders gezellig meekijken in het topic van Johnny Depp vs Amber Heard, de volgende aflevering begint zo! :/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:07

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
Daarom: Songfestival hoort in het Songfestival topic. Daar naar verwijzen is goed bedoeld, maar niet nodig en off-topic.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
offtopic:
Is het niet omdat, bij mijn weten, vorig jaar een aantal "vaste slowchatters" van de F1 topics, met van wat ik begrepen heb @poor Leno voorop, hebben lopen rellen in het Eurovisiesongfestival topic? Waarom dat is geweest, en waarom het nu weer zou moeten zijn, gaat mij verder ook boven de pet.

Edit:
Heeft naar mijn idee overigens dus ook niet zoals @sjaool aangeeft te maken met "een kort geheugen". Het is een klein clubje geweest die "dat gedaan hebben" en waarvan ik wellicht één post in een van de F1 topics heb gelezen "dat dat gebeurd is". Waarom ineens "iedereen" ervan zou moeten weten goes beyond me. En waarom ik het zelf onthouden heb net zo goed :X

[ Voor 37% gewijzigd door RobertMe op 12-05-2022 23:17 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Chocoball
In ander roddelnieuws. The Race meent te weten waarom er opeens zoveel gedoe is over de sieraden en ondergoed regel in Formule 1. Het zou al langer niet botteren tussen de Formule 1 en de FIA sinds de finale race in Abu Dhabi. Sindsdien wil de FIA strikt de regels hanteren, ook regels die eerder niet gehanteerd werden. Er zouden ook geluiden zijn wat nu precies de rol van de FIA in het Formule 1 kampioenschap zouden moeten zijn. Het feit dat de FIA geld wil zien voor extra sprint races zou op ook een conflict tussen beiden duiden.

Wat The Rae overigens niet meldt is dat er binnen de FIA onvrede heerst over het ontslag van Masi. Kan mij niet voorstellen dat dit geen invloed heeft op de relatie tussen beide organisaties.

Voor wie het wil kijken:

Voor wie het liever wil lezen:
https://the-race.com/form...more-serious-f1-fia-rift/

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:35

TrekDr0p

QR niet scannen

Checo is vader geworden van zijn

www.gpblog.com/nl/amp/110...r-van-zoontje-emilio.html

Gisteren al maar nieuws was volgens mij nog niet gedeeld hier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CousinBoneless
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-09 16:27
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ml7lyxKsJAOSTN00o7FyiAayGRM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/R7qEKtqmSqskKlHU1w7QIrIm.png?f=fotoalbum_large

Ik zat naar de F1 demo van LeClerc in Lauda's oude wagen te kijken, toen het me opviel hoe klein die wagen oogt. Bijna een go-kart.

Op dit plaatje is het camerastandpunt niet helemaal gelijk, maar wat een verschil..

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14-09 13:27

DataGhost

iPL dev

CousinBoneless schreef op maandag 16 mei 2022 @ 14:24:
[Afbeelding]

Ik zat naar de F1 demo van LeClerc in Lauda's oude wagen te kijken, toen het me opviel hoe klein die wagen oogt. Bijna een go-kart.

Op dit plaatje is het camerastandpunt niet helemaal gelijk, maar wat een verschil..
Gelukkig is er Photoshop om te zien hoe erg dat camerastandpunt precies vertekent...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OIgimnFKAK9piotkw9seOfJsVb0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/xSQ2nnVTqRkDbTTR9CoB93rN.gif?f=user_large

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Chocoball
Michael Andretti had afgelopen februari een aanvraag bij de FIA ingediend om als 11e team mee te kunnen doen in de Formule 1. Hij wou eind maart antwoord van de FIA hebben maar vooralsnog blijft een antwoord uit. Wel zou hij bij de grand prix van Miami een positief gesprek met de FIA hebben gehad.
  • Andretti doet zelfstandig of in partnerschap mee in de volgende kampioenschappen: IndyCar, IMSA, Formule E, V8 Supercars (Australië) en in de Extreme E. Door de ongekende populariteit van Formule 1 op dit moment en met name in de VS wil hij ook in de Formule 1 stappen.
  • In theorie zouden 12 teams op de grid kunnen staan. De aanvraag van Andretti is nog niet in behandeling genomen omdat de FIA eigenlijk geen proces kent om nieuwe teams toe te laten. Het proces waarmee Haas in 2015 de Formule 1 binnenkwam bestaat namelijk niet meer. Daarnaast heeft de FIA toestemming nodig van de rechtenhouders. Liberty Media gaf eerder aan alleen interesse te hebben als uitbreiding een toegevoegde waarde heeft. Echter moet een inschrijving openbaar want er kunnen immers meer geïntresseerden zijn.
  • De Formule 1 teams hebben geen rol of zeggenschap in dit proces maar bedrijven wel politiek. Geen team spreekt zich echt uit, er heerst veel scepsis en lijken daarmee afwijzend tegenover de aanvraag staan.
  • De bestaande teams maken zich zorgen over 3 zaken maar hebben allemaal met geld te maken. De jaarlijkse Formule 1 inkomsten worden nu door 10 teams gedeeld en dat worden er dan straks 11. Het entreegeld van 200 miljoen Dollar dekt alleen de eerste 2 jaar en daarna krijgen alle teams een kleiner aandeel uit deze inkomsten. Dat wordt weer tegengesproken door Alpine CEO Rossi omdat hij van mening is dat een groeiende Amerikaanse markt meer inkomsten uit deze regio kan betekenen.
  • Het 2e is dat er 2 extra coureurs bij komen die meestrijden om de punten. Vooral de teams die onderaan in het kampioenschap strijden zijn bang om hun plek. De uiteindelijke positie in het kampioenschap is gekoppeld aan een bepaald percentage wat zij aan Formule 1 inkomsten zullen ontvangen.
  • Als 3e, de top teams zijn bang hun beste mensen kwijt te raken als een nieuwkomer meer salaris of promotiekansen biedt. Een teambaas durft te stellen dat de groep medewerkers die tot 100.000 Euro per jaar verdienen geen salarisverhoging meer kunnen krijgen door het huidige budgetplafond. Deze mensen zijn dan moeilijk vast te houden zodra zich een nieuwe speler op de markt aanbiedt. Dat hebben Mercedes en Red Bull al eerder ondervonden door het vertrek van medewerkers naar andere teams waar nog salarisruimte over was.
  • Geld lijkt geen rol bij Andretti te spelen. De investeerders zijn bereid het entreegeld, de aanloopkosten en het budget voor de eerste 5 jaar te betalen.
  • Maar is er ook een plan? Andrettti heeft al voorcontracten met ingenieurs getekend. Het team zal voornamelijk uit medewerkers met Formule 1 ervaring bestaan, dit om risico's te beperken. Verder komen er ook nog een Formule 3 en Formule 2 team. Dit moet jonge Amerikaanse coureurs de kans geven om aan Europese motorsport mee te kunnen doen. Colin Herta is al als couereur voor het Formule 1 team vastgelegd.
  • Bij de grand prix van Miami zat Andretti elke dag in het paveljoen van Alpine. Samen met zijn geldschieters maar ook met Renault CEO Luca de Meo, Alpine CEO Laurent Rossi en Alpine teambaas Otmar Szafnauer. Alpine ziet kans op een alliantie zoals Ferrari en Haas die hebben. Op deze manier heeft Alpine ook weer een klantenteam erbij.
  • Andretti kan wel het principe toen Haas in 2015 instapte overnemen maar niet in alle details. Door regelwijzigingen kunnen bepaalde zaken niet meer. Zo kunnen nieuwkomers niet meer een modelwagen van het vorige seizoen als studiemodel gebruiken. Iets wat Haas wel kon en deze een 2015 modelwagen van Ferrari kreeg voor het 2016 seizoen. Ook was tijd en geld toen niet beperkt, zoals ongelimiteerd gebruik van de windtunnel en geen budgetplafond. Voor nieuwe teams geldt dat ze zich meteen aan het budgetplafond, CFD- en windtunneltijd moeten houden.
https://www.auto-motor-un...-einstieg-huerden-plaene/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
Liberty Media CEO Greg Maffei wist te melden dat de burgermeester van New York had aangebodem om in de toekomst daar een race te houden. Maffei reageerde meteen door te stellen dat er geen plannen zijn voor de 4e race in de VS. Gelukkig maar denk ik voordat straks elke staat daar een (straat)race wil.

https://www.motorsport.co...y-mayor-f1-race/10306921/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:08
Find My App on AirPods Help F1 Driver Track Down Thieves Who Stole His Belongings

Spanish website iPadzite reported that Formula 1 driver Sebastian Vettel drove with his family on Monday morning right after the Spanish Grand Prix. When he parked his Aston Martin at a hotel in Barcelona, the robbers grabbed his backpack from the car and then got away.

Thankfully, Vettel did not panic, but instead picked up an electronic scooter. He then opened the Find My app on his iPhone and tracked down the AirPods that were in his bag. He did not mind the danger of taking matters into his own hands rather than reporting it to the police, so he chased after the thieves.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Chocoball schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 22:26:
Liberty Media CEO Greg Maffei wist te melden dat de burgermeester van New York had aangebodem om in de toekomst daar een race te houden. Maffei reageerde meteen door te stellen dat er geen plannen zijn voor de 4e race in de VS. Gelukkig maar denk ik voordat straks elke staat daar een (straat)race wil.

https://www.motorsport.co...y-mayor-f1-race/10306921/
Las Vegas volgend jaar wordt ook niks. Streetcircuits in dat land werkt sowieso niet met de manier waarop men hun steden inrichten/vormgeven. Ik moet trouwens nog zien of dat doorgaat, over de Strip met al die casino’s (en dus veel geld/invloed) welke dan afgesloten moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevsticks
Als ze er voor zorgen dat men nog gewoon naar binnen kan lopen, dan zie ik de casino's wel mee gaan in het plan. Komen dan natuurlijk in 1x een hele hoop extra mensen naar de stad. Betere reclame kan je niet krijgen bovendien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
dawg schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 17:34:
[...]

Las Vegas volgend jaar wordt ook niks. Streetcircuits in dat land werkt sowieso niet met de manier waarop men hun steden inrichten/vormgeven. Ik moet trouwens nog zien of dat doorgaat, over de Strip met al die casino’s (en dus veel geld/invloed) welke dan afgesloten moet worden.
Er zullen vast loopbruggen rond het circuit zijn of komen zodat de casino's bereikbaar blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Chocoball schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 19:04:
[...]

Er zullen vast loopbruggen rond het circuit zijn of komen zodat de casino's bereikbaar blijven.
Die loopbruggen zijn er nu al (met roltrappen uiteraard :) ). Zebrapaden kennen ze niet op de strip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

https://www.motorsport.co...-ferme-intrigue/10309972/
Leaked Hamilton photo prompts Spanish GP parc ferme intrigue
A leaked photograph showing Lewis Hamilton walking behind Sergio Perez's Red Bull after Formula 1's Spanish Grand Prix has prompted intrigue over a potential breach of parc ferme rules.
Er zal ook eens niet wat controverse gezaaid worden :P

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
  • Laatst online: 21:36
Is al een video opgedoken waaruit bleek dat HAM er alles aan deed om níét de auto aan te raken. Kwam van een dopingcontrole en moest langs de auto's.

Storm, glas water. Glas water, storm :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Rivanov schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 17:14:
Find My App on AirPods Help F1 Driver Track Down Thieves Who Stole His Belongings

Spanish website iPadzite reported that Formula 1 driver Sebastian Vettel drove with his family on Monday morning right after the Spanish Grand Prix. When he parked his Aston Martin at a hotel in Barcelona, the robbers grabbed his backpack from the car and then got away.

Thankfully, Vettel did not panic, but instead picked up an electronic scooter. He then opened the Find My app on his iPhone and tracked down the AirPods that were in his bag. He did not mind the danger of taking matters into his own hands rather than reporting it to the police, so he chased after the thieves.
Als Vettel stopt met F1, kan die wel richting de MotoGP. Hij doet al best wat ervaring op op 2-wielers de laatste tijd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:20

Bezulba

Formerly known as Eendje

dawg schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 17:34:
[...]

Die casino's gaan echt niet dicht en ze hebben er veel te veel belang in om het wel door te laten gaan. Er zijn nu al geen kamers beschikbaar en de prijzen daarvan waren al x3 of x4 gegaan. 3 dagen lang mensen die teveel geld hebben en teveel drinken die maar 2-3 uur NIET in het casino gaan zitten levert heul veul geld op.

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Waah schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 12:51:
[...]

Is al een video opgedoken waaruit bleek dat HAM er alles aan deed om níét de auto aan te raken. Kwam van een dopingcontrole en moest langs de auto's.

Storm, glas water. Glas water, storm :+
Het ging ook niet alleen om aanraken of niet.
Ze mogen überhaupt niet in het 'parc fermee' parkeerterrein stuk komen. :P

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
YakuzA schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 13:54:
[...]

Het ging ook niet alleen om aanraken of niet.
Ze mogen überhaupt niet in het 'parc fermee' parkeerterrein stuk komen. :P
Dit zou al ver na de race geweest zijn, waarbij je mag afvragen of Parc fermé nog gold :+

Maar daar kunnen we natuurlijk wel weer weken over discussiëren _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chevsticks
Ik snap wel dat je in Brazilië met een geweer op zak loopt, maar hem meenemen het vliegtuig in is niet zo heel handig :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:28

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Wauw, die oude deed het twee jaar geleden nog.

Verder, dom, maar het was een privevlucht…

ping 127.212.23.124

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chocoball
In ander what the puntje nieuws, Kimi gaat weer racen in NASCAR.

https://www.motorsport.co...glen-trackhouse/10310894/

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:25

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Sorry dat ik het zeg maar wat zwak van de FIA dat ze Lewis gewoon weer laten rijden en wederom weer niet optreden tegen hun eigen nieuwe regels, snap dat niet iedereen het hiermee eens is of zich hierin kan vinden. Maar laat alsjeblieft die FIA een beetje meer consequent worden in hun eigen regels of kom er gewoon niet mee, want op deze manier is het ook maar telkens waardeloos en ongeloofwaardig. Kan er gewoon zo slecht tegen als iemand iets zegt en vervolgens zijn woorden niet nakomt |:(

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 14:32
G_Dragon schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 14:51:
Sorry dat ik het zeg maar wat zwak van de FIA dat ze Lewis gewoon weer laten rijden en wederom weer niet optreden tegen hun eigen nieuwe regels, snap dat niet iedereen het hiermee eens is of zich hierin kan vinden. Maar laat alsjeblieft die FIA een beetje meer consequent worden in hun eigen regels of kom er gewoon niet mee, want op deze manier is het ook maar telkens waardeloos en ongeloofwaardig. Kan er gewoon zo slecht tegen als iemand iets zegt en vervolgens zijn woorden niet nakomt |:(
Het is niet alleen Lewis die tegen de regel is, het lijkt er op dat ongeveer de helft voor de regel is en de ander helft tegen. Vooral omdat ze trouwring(en) wel mogen dragen maar geen andere juwelen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:54
Bottas & ijshockey

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Bloodclot
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-09 10:10

Bloodclot

Jawier!

Nieuwe conorSketch na-tijdens monaco GP:
https://twitter.com/ConorSketches/status/1530157548258705408

Max, checo, carlos, charles zien samen het filmpje en liggen in een deuk:
https://twitter.com/redbullracing/status/1532625634249146368

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Bloodclot schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 10:22:
Nieuwe conorSketch na-tijdens monaco GP:
https://twitter.com/ConorSketches/status/1530157548258705408

Max, checo, carlos, charles zien samen het filmpje en liggen in een deuk:
https://twitter.com/redbullracing/status/1532625634249146368
De tweede video als Streamable...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Olghur
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15-09 10:14
https://youtu.be/Rqb0_fphvJ4

Voor de top gun fans :)

[ Voor 14% gewijzigd door Olghur op 06-06-2022 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rachez
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:24

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Olghur
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15-09 10:14

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Chocoball
Wat mij al een tijdje bevreemdt is dat Formule 1 straks in 2026 mogelijk 7 motorfabrikanten aan boord heeft en maar 10 teams. The Race heeft zowaar een aardig arikel geschreven waarom Fomrule 1 waarschijnlijk wel 11 teams wil maar met een ander team dan Andretti. Daar het niks met het 2022 seizoen te maken heeft plaats ik het in dit topic.
  • In het kort komt het er op neer dat Formule 1 (Liberty Media) zegt (ook recentelijk herhaald in Monaco) dat het niet zit te wachten op een 11e team tenzij het meerwaarde brengt. Andretti wil Formule 1 een extra impuls geven, met name in de VS met een all American team en rijders. Daarnaast wil hij jonge Amerikaanse rijders een kans bieden ervaring op te doen in een nieuw Andretti F3 en F2 team. De angst is blijkbaar dat Andretti na grofweg 5 jaar meestrijden ermee kapt. Die angst is er blijkbar niet voor motorfabrikanten zoals Volkswagen en Honda. Alleen zitten die niet te springen om een compleet nieuw team op te zetten.
  • Naar alle waarschijnlijkheid gaan Red Bull en Porsche binnenkort (grand prix van Oostenrijk) hun samenwerking bekend maken. Audi is bezig om een team over te nemen maar dat wil niet lukken. McLaren wou eerder niet overgenomen worden. Aston Martin zou zich hebben aangeboden bij Audi maar wordt als te complex gezien (Lawrence?). Volgens The Race zou Williams een kans maken boven Sauber terwijl AMuS eerder Sauber als kanshebber ziet en Williams als te eigenwijs zag. Mocht Audi met een zelfstandig team moeten komen dan zijn de kosten hoger dan gepland.
  • Dan Honda. Honda heeft de Formule 1 verlaten maar door het contract met Red Bull zijn de F1 activiteiten niet afgebouwd en levert het nog steeds motoren aan Red Bull en Alpha Tauri. Alleen heeft het buiten Sakura (Japan) geen F1 infrastructuur meer. De Honda F1 medewerkers zijn veelal ergens anders binnen Honda geplaatst of overgestapt naar Red Bull Powertrains.
  • Ex Honda F1 directeur Masashi Yamamoto gaf aan wanneer Honda terug wil het moet terugkomen als fabriekteam (works team) en niet als motorfabrikant. Honda heeft echter geen succelsvolle historie als fabrieksteam. Mocht Honda in 2026 weer willen instappen dan zal het weer opnieuw moeten beginnen en ook flink moeten investeren. De kans dat dat gebeurd lijkt niet erg reëel.
  • Ondanks de steeds veranderde beslissingen vanuit de bestuurkamer hebben motorfabrikanten een ander aanzien binnen Formule 1. Andretti zal meer moeten overtuigen omdat het nu aan vertrouwen ontbreekt, ook al is het waarschijnlijk de eerste naam die bovenaan de lijst van nieuwe teams staat.
https://the-race.com/form...ly-wants-before-andretti/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Net zo fake als de films :+
Wel leuk bedacht, maar iets te amerikaans voor mijn smaak O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 07:56
Misschien toch niet voor hier ;)

[ Voor 88% gewijzigd door renzo4000 op 07-06-2022 21:38 ]

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:02

AvK

Ready Set Go

Ehm..... Moet dat hier gepost worden? Lijkt me van niet.
Wordt niemand beter van.

[ Voor 34% gewijzigd door Outerspace op 07-06-2022 22:58 . Reden: Quote aangepast ]

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
AvK schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 21:33:
[...]

Ehm..... Moet dat hier gepost worden? Lijkt me van niet.
Wordt niemand beter van.
Maybe you're right... misschien mijn quote weghalen dan hé :+

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

Grapjas.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• renzo4000
Je gaat hier zelf zuur lopen doen en dan niet even de moeite nemen om de quote aan te passen(want je vond het hier niet passen)? Beetje kinderachtig dan toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:25

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Ik heb nog niks gehoord vanuit de FIA over hun sieraden regels bij deze race, maar het zou mij niks verbazen als ze er weer voor weg lopen en het weer vooruit schuiven |:(

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

G_Dragon schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 08:16:
Ik heb nog niks gehoord vanuit de FIA over hun sieraden regels bij deze race, maar het zou mij niks verbazen als ze er weer voor weg lopen en het weer vooruit schuiven |:(
Meen ergens gelezen te hebben dat de soep minder heet gegeten wordt. Bijvoorbeeld trouwringen zouden nog wel mogen. Zwaar kettingwerk en armbanden niet. Hoe ze dit in de praktijk willen doen ben ik ook wel benieuwd naar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chocoball
Er is weer een F1 film in de maak die op Apple TV+ zal verschijnen. Het verhaal gaat over een ouwe rot (Brad Pitt) die terugkomt in de pinnacle of motorsport en het gaat opnemen tegen een rookie.

Regie is in handen van Joseph Kosinski die eerder Tron: Legacy en Top Gun:Maverick regiseerde. Producent is Jerry Bruckheimer en co-producent is een zekere Sir Lewis Hamilton.

https://www.hollywoodrepo...-racing-movie-1235160349/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Benieuwd hoe vaak Hamilton's signature move er in te zien zal zijn.... :+

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tleilaxu
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Help!!!! schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 08:13:
Benieuwd hoe vaak Hamilton's signature move er in te zien zal zijn.... :+
En wat is Hamilton's signature move?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:45

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

Tleilaxu schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 08:36:
[...]

En wat is Hamilton's signature move?
ik ga er van uit dat ie mensen de baan uit tikken bedoelt, of veel gehuil kan ook.. :+

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:51

-tom-562

Oliesjeik

Chocoball schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 21:36:
Er is weer een F1 film in de maak die op Apple TV+ zal verschijnen. Het verhaal gaat over een ouwe rot (Brad Pitt) die terugkomt in de pinnacle of motorsport en het gaat opnemen tegen een rookie.

Regie is in handen van Joseph Konsinski die eerder Tron: Legacy en Top Gun:Maverick regiseerde. Producent is Jerry Bruckheimer en co-producent is een zekere Sir Lewis Hamilton.

Wat is de titel van de film; "Fernando"? 8)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Laatst online: 15:29

Damian

Insane Obtrusion

Chocoball schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 21:36:

Regie is in handen van Joseph Konsinski die eerder Tron: Legacy en Top Gun:Maverick regiseerde. Producent is Jerry Bruckheimer en co-producent is een zekere Sir Lewis Hamilton.

El Exit Plan voor Mr. HAM _O-

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Chocoball
In Tsjechië heet Tsunoda altijd Cunoda maar in Spanje kunnen ze er ook wat van, hê Pierre.
Afbeeldingslocatie: https://img-9gag-fun.9cache.com/photo/avABrOW_460swp.webp

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23:07
(Alfa) is ook wat verwarrend als afkorting voor AlphaTauri

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 14:32
Chocoball schreef op maandag 13 juni 2022 @ 23:29:
In Tsjechië heet Tsunoda altijd Cunoda maar in Spanje kunnen ze er ook wat van, hê Pierre.
[Afbeelding]
G. Russel en Jorge Russel :p Dat ze geen "ll" op het einde schrijven heeft volgens mij te maken met dat het in Spaans klinkt als "y".
Twee keer Carlos bij Ferrari is ook mooi. Of Karel in het Nederlands.
Pagina: 1 ... 8 ... 68 Laatste

Let op:
Enkele regels vooraf:
• Niet op de man
• We houden het fatsoenlijk, dit is dus niet jouw persoonlijke uitlaatklep om te uiten hoe zat jij onder andere Hamilton wel niet bent.
• Geen complottheorieën, bashen op FIA, coureurs of teams
• Onderbouw je posts, geen one-liners om maar een statement te maken.