[F1] Randzaken

Pagina: 1 ... 14 ... 68 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:31
AvK schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 00:24:
Is er een mogelijkheid dat we al dat Woke gedoe hier buiten de conversatie houden?
Het leidt zo ontzettend af van wat er werkelijk toe doet.

In de F1 zijn veel dingen aan de hand. Kunnen we het daar over hebben?
Zoals? Noem het maar :+

Het "woke gedoe" noemen geeft trouwens ook wel aan waar je staat in de discussie. Dit is juist een van de rand zaken in de F1. Want de F1 heeft zich zelf ook op gegooid als advocat met "we race as one".

Lijkt me een prima randzaak-topic.

That said, al het gebliep maakt het interview inderdaad waardeloos. Je kunt misstanden niet aanpakken als je het niet toont. En dat doe je IMHO niet door alles weg te bliepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:36
Waah schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 08:24:
[...]
That said, al het gebliep maakt het interview inderdaad waardeloos. Je kunt misstanden niet aanpakken als je het niet toont. En dat doe je IMHO niet door alles weg te bliepen.
Vooral dit dus.

Dit soort filmpjes doet meer kwaad dan goed met al dat gebliep. Nu weten 'we' (het publiek) nog helemaal niks.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:48
:)
Afbeeldingslocatie: https://img-9gag-fun.9cache.com/photo/aZrOzO9_460swp.webp

Rich Energy is ook weer in het nieuws maar dat heb ik in het aparte Rich Energy topic geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:02

AvK

Ready Set Go

No Mikey no..... that is so not right.....

NB: zijn hier nu 10 dagen aan reacties verwijderd?
Of doet mijn cache raar......

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Sepp14
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:43

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Weet niet of dit hier hoort, maar kwam dit filmpje tegen.
Juan Manuel Fangio, die in zijn kampioensschapauto, een ronde in Monaco rijdt.
Als ik het goed heb was dit op 60 jarige leeftijd.
[video]https://twitter.com/Bertie23574627/status/1551992869233344513?t=Xe1MAdgDyC2Iw7IQEQlZtQ&s=19[/video]

Krijg op de een of andere manier alleen de link gepost. Excuus hiervoor :$

[YouTube: [HD] F1 1970 Juan Manuel Fangio, Ferrari D50 ONBOARD (Monaco) [REMASTER HD 60fps/AUDIO HQ]]

[ Voor 16% gewijzigd door Sepp14 op 27-07-2022 09:44 ]

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 23:36
Weet niet of deze al gepost was...

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

Eerste echte aanwijzing: Porsche neemt 50 procent van Red Bull F1 over.

https://nl.motorsport.com...-bull-overnemen/10344173/

Wat moeten we hier van vinden?????

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagg
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 22:29
AvK schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 16:06:
Eerste echte aanwijzing: Porsche neemt 50 procent van Red Bull F1 over.

https://nl.motorsport.com...-bull-overnemen/10344173/

Wat moeten we hier van vinden?????
Je was me voor, had hem per ongeluk in het verkeerde topic geplaatst.
Het enige wat ik denk dat het puur zakelijk is. RBR is geen McLaren of Ferrari (automerk) dus dat het een keer zou verdwijnen als naam leek mij vroeg of later aan de orde. Maar misschien vergis ik mii.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

Dagg schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 16:09:
[...]

Je was me voor, had hem per ongeluk in het verkeerde topic geplaatst.
Het enige wat ik denk dat het puur zakelijk is. RBR is geen McLaren of Ferrari (automerk) dus dat het een keer zou verdwijnen als naam leek mij vroeg of later aan de orde. Maar misschien vergis ik mii.
Zal puur zakelijk zijn ja. Meestal is het toch 49% bij dit soort deals?
Wordt het dan straks Oracle Porche Racing... Team OPR.

En what about Honda?

Vragen vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 17:34
AvK schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 16:15:
[...]

En what about Honda?

Vragen vragen.
Duitse bron zegt 50%, Porsche en Red Bull gelijkwaardig. Die paar procenten verschil kost natuurlijk veel.

Ik zie nu pas dat Motorsport-Total onderdeel is van Motorsport.com :P

[ Voor 6% gewijzigd door NeverSettle op 27-07-2022 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

AvK schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 16:15:
[...]

En what about Honda?

Vragen vragen.
Oracle Porsche Red Bull Honda Racing.
Iedereen blij :)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

FWIW

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

YakuzA schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 17:53:
[...]

Oracle Porsche Red Bull Honda Racing.
Iedereen blij :)
Dus Team OPRBHR..........

What's in a name..... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

AvK schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 21:13:
[...]

Dus Team OPRBHR..........

What's in a name..... ;)
Of afkorten naar OP :)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killjoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:15

Killjoy

Klingon lawn products

Doe dan maar Red Bull Honda Oracle Porsche Racing.

Hallo (r) bhoppers* :+

* Paul de Leeuw

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NeverSettle
Max Verstappen had laatst bij Viaplay uitgelegd dat hij de drink knop niet meer gebruikt. Hij zuigt nu gewoon aan het rietje, i.p.v. een waterpompje (gewicht besparing?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Killjoy schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 22:58:
Doe dan maar Red Bull Honda Oracle Porsche Racing.

Hallo (r) bhoppers* :+

* Paul de Leeuw
Heb zo'n donkerbruin vermoeden dat het geen HoPo motor gaat worden.
De VoPo was ook geen succesverhaal voor Porsche destijds.

* PalingDrone hoopt tegen beter weten in dat Honda ooit nog een fabrieksteam gaat worden, zoiets als Ferrari maar dan wel betrouwbaar op zowel technisch als organisatorisch vlak.

Ben bang dat Honda binnenkort compleet de stekker uit het F1 verhaal gaat trekken, 2 motorbouwers in 1 team lijkt me een lastige dus zal wel RBPOR (Red Bull Porsche Oracle Racing), waarbij RB nog ff mag teren op de restjes Honda engine development.

[ Voor 19% gewijzigd door PalingDrone op 28-07-2022 00:39 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

The key details revealed about Porsche buying into Red Bull in F1:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hbEZl_JrwHGqonOmW6iWg6TSM2c=/800x/filters:strip_exif()/f/image/I6MJF8zsiP1Qe428dksGbB6Q.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 67% gewijzigd door Help!!!! op 28-07-2022 09:50 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:58
Help!!!! schreef op zondag 19 juni 2022 @ 18:29:
Vettel is m.i. natuurlijk een mega hypocriet. Niemand kan in zijn portemonnaie kijken maar met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid kan hij de rest van zijn leven extreem riant leven zonder nog een dag te werken.

Aramco uit Saoudie Arabië met fantastische mensenrechten. Maar wel daar rijden en zich door hen laten betalen.

Waarom doet hij F1 dan nog :? Hebzucht, het is leuk, eerzucht of een combinatie lijkt me.

Zijn dat dan goede argumenten als je er achter bent gekomen dat jouw milieu footprint extreem hoog is :?

Hoe moet dat milieu probleem dan opgelost worden :? Niet door hem in ieder geval.

Maar mss zit ik er naast en post iemand wat linkjes over wat hij voor bijzondere dingen doet om het milieu te ontzien. En nee, een keertje de tribune schoonmaken onder toezicht vd camera's valt daar niet onder. Dat valt onder virtue signalling.
Vettel stopt eind dit seizoen, toch niet zo hypocriet? Of bezweken onder de kritiek? Of een excuus omdat ie geen zin meer heeft?
https://www.google.com/se...D&biw=2560&bih=1297&dpr=1

[ Voor 9% gewijzigd door mitsumark op 28-07-2022 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
mitsumark schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 18:04:
[...]

Vettel stopt eind dit seizoen, toch niet zo hypocriet? Of bezweken onder de kritiek? Of een excuus omdat ie geen zin meer heeft?
Hij heeft meerdere redenen genoemd, of je het geloofd is een tweede natuurlijk. Begreep ook dat AM hem heeft geprobeerd om te houden voor volgend jaar, maar daar ziet hij niks in vanwege de resultaten en de situatie bij AM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-09 09:23
Dus AM:

- Een bulk aan ervaring loopt de deur uit.
- Het missen van de teambaas sinds dit seizoen
- Een totaal ongeschikte eigenaar
- Een semicoureur Lance

Nee, ik zie AM het nieuwe Williams / Haas worden van de laatste jaren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 10:12
Wat mij betreft een mooi moment voor Vettel om te stoppen.
Tuurlijk, hij heeft geld verdiend met racen, maar dat maakt hem in mijn optiek niet hypocriet. Je kunt gaandeweg je leven zaken in een ander licht gaan zien, en als hij zich verder gaat inzetten voor die waarden en nog meer inkomsten afslaat, aan wie is het om hem daarvoor te veroordelen?

De echte aanpak van klimaatverandering is grotendeels aan overheden en de grote bedrijven. Daar zou veel meer druk op moeten staan.

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

mitsumark schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 18:04:
[...]

Hij kan niet meer meekomen, zijn centjes zijn ruimschoots binnen en zijn gezin zal best belangrijk(er) voor hem zijn, wisselwerking.

En nee, ik geloof niet dat de F1 ecologische footprint, 'geld verdienen' via twijfelachtige regimes etc. nu echt zo'n belangrijke rol hier in speelt. Had hij nog voorin gereden, dan was hij gewoon doorgegaan.

Ach ja, ik zal hem niet meer missen hij voegt voor mij nog maar weinig toe aan F1. En ik vind het nog steeds een hypocriet en virtue signaller. :+

Graag nieuw talent dat zich met racen bezig houdt :) .

PC Specs

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Met Vettel verliezen we een ambassadeur voor de sport. Iemand die verder kijkt dan de F1. Al zie je dat laatste vaker bij oudere coureurs. Ze hebben gewonnen, dus krijgen ze meer ruimte in het koppie om verder te kijken. Nu nog niet de capaciteit voor, maar als hij eenmaal uitgegroeid is weet ik zeker dat Verstappen (bij drie wereldtitels bijv.) ook meer activistisch wordt.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Dat hoeft hij voor mij niet te worden. Laat hij zich maar inzetten voor de sport, de jeugd, coaching etc.

Alsjeblieft geen VER die de tribunes gaat vegen.....

PC Specs

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-09 20:45

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

@Help!!!! Het credo 'Wie zonder zonde is werpe de eerste steen' heeft als keerzijde dat niemand meer ergens kritiek meer op mag hebben omdat (haast) niemand perfect leeft.
En als je daarnaast dan ook nog elk gebaar of puntje van kritiek van een bekend iemand af gaat doen als virtue signalling dan komen we als mensheid nooit meer vooruit.

Vettel is niet heilig maar als mens is hij aardig gegroeid in mijn ogen. Jammer dat zijn carrière op zo'n manier stopt eigenlijk, maar het zal niet de eerste of de laatste zijn waarbij het als een nachtkaarsje dooft.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Hippocampus schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 19:26:
@Help!!!! Het credo 'Wie zonder zonde is werpe de eerste steen' heeft als keerzijde dat niemand meer ergens kritiek meer op mag hebben omdat (haast) niemand perfect leeft.
En als je daarnaast dan ook nog elk gebaar of puntje van kritiek van een bekend iemand af gaat doen als virtue signalling dan komen we als mensheid nooit meer vooruit.

Vettel is niet heilig maar als mens is hij aardig gegroeid in mijn ogen. Jammer dat zijn carrière op zo'n manier stopt eigenlijk, maar het zal niet de eerste of de laatste zijn waarbij het als een nachtkaarsje dooft.
Hij zou mijn respect krijgen als hij in een rijtjeshuis gaat wonen en van de rest van zijn vermogen bomen laat planten ofzo.

Mijn mening is wel duidelijk en prima dat anderen een andere hebben. Let's agree to disagree.

PC Specs

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-09 20:45

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Dat hoeft hij voor mij niet te worden. Laat hem zich maar inzetten voor de sport, de jeugd, coaching etc.

Alsjeblieft geen VER die de tribunes gaat vegen.....
Dus het komt er eigenlijk op neer dat je geen enkele maatschappelijke kritiek wil verduren van F1 coureurs omdat die meer geld hebben dan de gemiddelde Nederlander, of omdat ze kritiek durven te hebben vanuit een bevoorrechte positie?

Moeten ze eerst in een rijtjeshuis gaan wonen. Zoals als al die andere mensen waarvan jij wel kritiek kan waarderen. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14-09 20:11
Mog schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 19:18:
Met Vettel verliezen we een ambassadeur voor de sport. Iemand die verder kijkt dan de F1. Al zie je dat laatste vaker bij oudere coureurs. Ze hebben gewonnen, dus krijgen ze meer ruimte in het koppie om verder te kijken. Nu nog niet de capaciteit voor, maar als hij eenmaal uitgegroeid is weet ik zeker dat Verstappen (bij drie wereldtitels bijv.) ook meer activistisch wordt.
Ik zie niet in hoe Vettel een ambassadeur voor de sport is. Een ambassadeur voor F1 is iemand die bijzondere dingen laat zien op de baan, zoals een Verstappen. Van al die politieke zaken eromheen wordt F1 niks beter. De politieke agenda van Hamilton zorgt er ook alleen maar voor dat er een hele schare "fans" bij is gekomen die geen bal om de sport an sich geven.

Als persoon mag ik Vettel best, maar door zijn vertrek zullen de races niet minder aantrekkelijk worden. En wat mij betreft kan Hamilton ook niet snel genoeg vertrekken zodat de focus weer gewoon op het racen komt te liggen.

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

KlaasjeNL schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 20:06:
Ik zie niet in hoe Vettel een ambassadeur voor de sport is. Een ambassadeur voor F1 is iemand die bijzondere dingen laat zien op de baan, zoals een Verstappen.
Dan had je F1 moeten kijken voordat Verstappen meedeed.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Jeetje, die afscheidsvideo is wel slappe hap zeg. Maar ja, je “zwakte” tonen in topsport is helemaal hip tegenwoordig.
Ik zie liever dat “zwakte” getoond wordt bij de echte kwetsbare groepen en hun die noodlot is getroffen. En niet bij een veredeld stel miljonairs al wie het van God gekregen hebben allemaal.
Zulke fratsen zou Schumacher nooit hebben uitgehaald. En zinspeelt hij nou op dat wij beter voor het klimaat moeten zorgen? Was dan jaren eerder gestopt met je stikstofcircus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rachez
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:31
Nou, ik ben helemaal niet van het al dat geleuter van de laatste paar jaren, maar ik vind dit wel mooi: iemand die niet alleen maar staat te wijzen wat iedereen niet meer mag, maar die ook de daad bij het woord voegt.
Ik hoop dat goed voorbeeld doet volgen.

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Onverwacht veel haat richting Vettel hier, fantastische coureur, mega carriere, en de laatste jaren vergroot hij zijn impact van op de baan naar daarbuiten en gebruikt hij het platform en bereik wat hij heeft om zoveel meer te bewerkstelligen dan alleen het vermaak van F1 races.

Erg sympathieke man en verwacht, en hoop, dat hij alleen nog maar actiever word in het verspreiden en uitdragen van zijn idealen en wereldbeeld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:11

sjaool

Every life should have 9 cats

Ik zie Alex Albon nog wel de overstap maken naar Aston Martin. Ook gezien de goede zaken die hij doet voor Williams. Het is voor Aston Martin ook een achterdeurtje richting de kennis van Red Bull. Maar gezien de voortgang in ontwikkeling bij Williams is het ook nog maar de vraag of Albon daar weg wil.

Alhoewel...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y9FwDseIDajrIBi2tmjIFl5OSTI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/t3xwmxzn9GTCs7woGzIpYDnP.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 39% gewijzigd door sjaool op 28-07-2022 22:06 ]

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• KlaasjeNL
Mog schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 20:10:
[...]

Dan had je F1 moeten kijken voordat Verstappen meedeed.
Ik kijk vanaf +/- '87/'88 en ben blijven kijken, ook in de voorspelbare jaren waarin Schumacher heerste bij Ferrari, al waren dat races waarbij ik heerlijke zondagmiddag dutjes kon doen.

Beetje flauw om iedereen met een andere mening weg te zetten als iemand die waarschijnlijk alleennkijkt omdat Verstappen meedoet. Ik heb helemaal niks met het oranje legioen en zogenaamde fans die alleen voor de feestjes naar een race gaan.

Ik ben wel benieuwd naar een inhoudelijke reactie over op welke manier Vettel na zijn pensioen een ambassadeur is voor F1 door zich bezig te houden met zaken die niets met F1 te maken hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

KlaasjeNL schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 22:10:
[...]

Ik kijk vanaf +/- '87/'88 en ben blijven kijken, ook in de voorspelbare jaren waarin Schumacher heerste bij Ferrari, al waren dat races waarbij ik heerlijke zondagmiddag dutjes kon doen.

Beetje flauw om iedereen met een andere mening weg te zetten als iemand die waarschijnlijk alleennkijkt omdat Verstappen meedoet. Ik heb helemaal niks met het oranje legioen en zogenaamde fans die alleen voor de feestjes naar een race gaan.

Ik ben wel benieuwd naar een inhoudelijke reactie over op welke manier Vettel na zijn pensioen een ambassadeur is voor F1 door zich bezig te houden met zaken die niets met F1 te maken hebben.
Vettel zal na zijn carrière in de F1 andere dingen doen. Ik denk dat hij vooral zijn naam gaat gebruiken voor andere zaken dan de racerij. Iets wat hij nu ook al doet. Hij zal altijd bekend blijven staan als vier keer F1 wereldkampioen. En of dat nu belangrijk is voor de F1 of niet doet er verder niet toe. Ik zie hem in ieder geval geen team voor junioren oprichten zodat die gemakkelijk richting de single seaters kunnen doorstromen of wat dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasjeNL
sjaool schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 22:18:
[...]

Vettel zal na zijn carrière in de F1 andere dingen doen. Ik denk dat hij vooral zijn naam gaat gebruiken voor andere zaken dan de racerij. Iets wat hij nu ook al doet. Hij zal altijd bekend blijven staan als vier keer F1 wereldkampioen. En of dat nu belangrijk is voor de F1 of niet doet er verder niet toe. Ik zie hem in ieder geval geen team voor junioren oprichten zodat die gemakkelijk richting de single seaters kunnen doorstromen of wat dan ook.
Ik geloof ook wel dat hij zijn naam kan en gaat gebruiken buiten de sport. Maar mijn reactie ging expliciet in op de stelling dat Vettel een ambassadeur voor de sport zou zijn. En daar geloof ik niet zo in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

KlaasjeNL schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 22:27:
[...]

Ik geloof ook wel dat hij zijn naam kan en gaat gebruiken buiten de sport. Maar mijn reactie ging expliciet in op de stelling dat Vettel een ambassadeur voor de sport zou zijn. En daar geloof ik niet zo in.
Ik geloof daar ook niet in. Daarvoor is hij veel te veel sociaal begaan. En om nu te zeggen dat de F1 een sociaal iets is? Nah...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
sjaool schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 22:30:
[...]

Ik geloof daar ook niet in. Daarvoor is hij veel te veel sociaal begaan. En om nu te zeggen dat de F1 een sociaal iets is? Nah...
Misschien dat VET daarom juist nu voor het eerst zich (onder eigen naam) op sociale media gaat begeven.
Op zich prima, eerst vol op racen concentreren, nu dat stopt kan hij zich fijn met de randzaken gaan bezighouden.

[ Voor 3% gewijzigd door PalingDrone op 29-07-2022 00:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rembock
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:15
Vettel is voor mij een ambassadeur van F1. Net zoals Senna, Mansell, Häkkinen en Schumacher dat voor mij zijn. O.a. de coureurs die ik net noemde hebben ervoor gezorgd dat ik weer met interesse naar F1 ging kijken.
Voor zover ik weet is er geen exacte definitie waar je aan moet voldoen om een 'ambassadeur' te zijn, dus als een coureur een blijvende indruk in de positieve zin bij mij kan achterlaten vind ik dat deze het verdiend om ambassadeur genoemd te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeverSettle
Mog schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 19:18:
Ik denk niet dat Max iemand is die veel bezig is met goede doelen, denken aan de milieu en mensen rechten etc. Hoewel ik dat wel mooi zou vinden, platform gebruiken om meer aandacht te trekken aan dingen die belangrijk zijn voor de wereld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 21:28

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Is "ambassadeur" niet gewoon een functie in plaats van een eretitel? Volgens mij zijn er een stel (voormalige) coureurs die als (bij)baan hebben om interviews te doen namens F1, met schoolklasjes te praten of de sheik een handje te geven.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Ambassadeurs doen het woord namens een organisatie bij evenementen en dergelijke. Dat zie ik de genoemde personen niet doen of nooit hebben kunnen doen. Als je het over een ambassadeur hebt dan komt eerder een David Coulthard bij mij naar boven. Maar dat komt ook omdat Red Bull zo actief is op marketinggebied voor de F1. Zonder dat team zou de F1 naar mijn mening veel minder aandacht krijgen wereldwijd. Andere teams zijn hier toch veel minder actief mee. Ze doen hun best maar het is het nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 23:30
Volgens mij stond in Frankrijk Mansell nog in een F1 / FOM shirt de pole position award uit te reiken? Aangezien de award van Pirelli is en er vaker "celebs" zijn die dat doen, in "normale" kleding, heb ik dus zo'n vermoeden dat Mansell dit daadwerkelijk "als ambassadeur" voor F1 / FOM deed.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:22
Verstappen "fans" steken Hamilton merchandise in de brand.

Wat is het toch een trieste ellende met dat Tokkie volk dat zich met de F1 zit te bemoeien.
Ga naar huis sluit je op en ga alleen je zelf zitten vervelen.
Dit soort mensen zijn af en doen niet meer mee.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• meenkdrie
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 16-09 16:40
d-vine schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 11:04:

Wat is het toch een trieste ellende met dat Tokkie volk dat zich met de F1 zit te bemoeien.
Ziet een filmpje met een groep mensen (aangenomen Nederlands) waar 1 iemand iets van een petje vast heeft die brand. Er staat bij dat het Hamilton merch is, dus dan is het maar zo?

De kans is aannemelijk want dit soort volk komt er momenteel maar we moeten niet ieder twitter bericht voor waar aannemen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Blijkbaar doet de security op de Hungaroring ook lekker mee. Een fotograaf kreeg hier een klap in zijn gezicht van die security gozer.
That's Valton Security. The company is connected to Orbán, they are "securing" every major event connected to the government. You can think of them as a government-favourite corrupted security firm. They hire anyone for a very low wage without any criteria on a per event basis.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N46UtHuhIVuab4e8SYJdkOf3lGA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/coNbPnHenR3SsaoPslgwl2bB.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z_ou0NEeeAEyBegDFScmo5aKapc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cK2GpZCWEbyuB8ClzGjnPyjf.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
kazuka was mij voor :P

[ Voor 93% gewijzigd door NeverSettle op 30-07-2022 12:12 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• werphengel
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-09-2024
Gaan we hier nou elk Twitter bericht behandelen waar alle negatieve randzaken over F1 worden behandeld?😕

Kunnen we het weer gewoon over de race hebben, bijvoorbeeld of de kwalificatie wordt uitgesteld vanmiddag.🤔

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NeverSettle
werphengel schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 12:41:
Gaan we hier nou elk Twitter bericht behandelen waar alle negatieve randzaken over F1 worden behandeld?😕

Kunnen we het weer gewoon over de race hebben, bijvoorbeeld of de kwalificatie wordt uitgesteld vanmiddag.🤔
Niet elk Twitter bericht, zover ik het weet zijn er tot nu toe twee incidenten op beeld gebracht (een fan die Hamilton merch in brand steekt en fotograaf die ene klap krijgt). Prima als je het liefst over de race wilt hebben, maar ik vind niet dat wij alles moeten negeren buiten het racen om :)

offtopic:
Misschien verplaatsen naar [F1] Randzaken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kraanwagen
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 21-12-2023

Triest idd. Van hetzelfde slag dat die fakkels afsteken en daarmee de gezellige sfeer verstoren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZeromaNoiS
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:46
kraanwagen schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 13:21:
[...]

Triest idd. Van hetzelfde slag dat die fakkels afsteken en daarmee de gezellige sfeer verstoren.
In vind die fakkels er op tv anders echt wel gaaf uit zien. Was toch een mooi gezicht daar op de RB ring? Of ben ik de enige?

Tot je er tussen zit, dan is het echt drama, lekker stikken. >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MC_Sparkles
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 01:05
ZeromaNoiS schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 13:26:
[...]

In vind die fakkels er op tv anders echt wel gaaf uit zien. Was toch een mooi gezicht daar op de RB ring? Of ben ik de enige?

Tot je er tussen zit, dan is het echt drama, lekker stikken. >:)
Vind het ook altijd mooi om te zien. Maar zit dan wel lekker op de bank ervan te genieten. Als je er tussenin zit zal het wel minder zijn, maar is ook maar paar minuten denk ik.

iRacing Profiel

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Aardig interview met Hanna Schmitz met op einde inkijkje werkwijze met coureurs:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Te6l_uaOqx30FBAVeTeaZLzhZAI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/71lGHa9cNrt4UAmtp6nGdoYH.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door Help!!!! op 30-07-2022 15:21 ]

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Vraagje aan de kenners: Waarom zit Adrian Newey eigenlijk aan de pitwall :?

PC Specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Help!!!! schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 16:38:
Vraagje aan de kenners: Waarom zit Adrian Newey eigenlijk aan de pitwall :?
Tja, waarom zit Toto in de pitbox? Het zal een persoonlijke voorkeur zijn. Ik denk ook dat Newey het belangrijk vindt om bij het team en Christian betrokken te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

sjaool schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 16:57:
[...]

Tja, waarom zit Toto in de pitbox? Het zal een persoonlijke voorkeur zijn. Ik denk ook dat Newey het belangrijk vindt om bij het team en Christian betrokken te zijn.
Ik zou denken dat er vooral mensen zitten die een actieve rol hebben tijdens de race. Toto, Horner etc zijn eindverantwoordelijk dus dat begrijp ik. Maar wat draagt Newey bij :?

Ben gewoon nieuwsgierig.

PC Specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 23:30
Help!!!! schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 17:03:
[...]

Ik zou denken dat er vooral mensen zitten die een actieve rol hebben tijdens de race. Toto, Horner etc zijn eindverantwoordelijk dus dat begrijp ik. Maar wat draagt Newey bij :?

Ben gewoon nieuwsgierig.
Wat draagt Toto bij? Schreeuwen tegen Masi kan en mag die niet meer. Verder geen idee wat zijn rol is tijdens een race.

Horner weet ik in ieder geval van dat hij, sporadisch, toch nog akkoord moet gaan met een strategie, of bv een keuze om een auto uit de wedstrijd te halen in geval van schade. Maar Toto zit dan wat in de pitbox en niet aan de pitmuur waar Ron Meadows (team manager), James Vowles (strategie) etc zitten. Lijkt mij toch dat Toto ook aan de pitmuur zou moeten zitten bij de mensen die op dat moment de leiding hebben, als hij zich daadwerkelijk met de race bemoeid. Voor mij lijkt hij nu in de garage te zitten puur voor de show ("kijjk mij eens media geniek in de camera kijken") of om de bazen tevreden te houden (vroeger dan vaak genoeg dat de grote baas van Mercedes-Benz bij hem stond).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Mijn vraag was wat Newey daar doet. Niet wat de rol van Toto daar is. 8)

offtopic:
En daarnaast, wat ik me herinner is dat ik Toto meestal in de garage zie en niet aan de pitwall.

[ Voor 42% gewijzigd door Help!!!! op 30-07-2022 19:08 ]

PC Specs

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19:59
Help!!!! schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 19:06:
Mijn vraag was wat Newey daar doet. Niet wat de rol van Toto daar is. 8)

offtopic:
En daarnaast, wat ik me herinner is dat ik Toto meestal in de garage zie en niet aan de pitwall.
Red Bull heeft er een artikel over: https://www.redbullracing...lls-guide-to-the-pit-wall
For other people, being on the pit wall may be a little anachronistic. Adrian Newey certainly thinks so, and more than one Team Principal over the years has confessed to using his seat during the practice sessions as a way to get out from under the feet of busy mechanics, or to have some quiet time, or simply to avoid people they wish to avoid. For them it may be slightly redundant – but that doesn’t make it bad. The pit wall has become part of the furniture of F1 and, in high stakes moments, this is where the cameras tend to dwell, trying to second-guess the decision making process, recording the level of tension, or simply showing the agony and ecstasy which is part and parcel of being out there on public view, quite literally in the middle of the action.
Toch vind ik Newey niet gek aan de pit wall. Je ziet hem vaak kijken als de auto's langs komen en de man leeft aerodynamica, hem zal een detail soms sneller opvallen dan anderen. Na een race zie je hem en Max ook vaak gelijk inhoudelijke gesprekken hebben over hoe de auto zich gedroeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
Ik gooi "silly season" geruchten even hier.

Schijnt dat Mick Schumacher volgend jaar niet gaat verlengen bij de Ferrari Driver Academy en voor het Aston Martin stoeltje wil gaan. Ricciardo en Alonso staan niet op de lijst bij Aston Martin en Hülkenberg zou 2e op de lijst zijn.
Alonso is naar Aston Martin die zoals hierboven beschreven schijnbaar niet op de shortlist stond.

[ Voor 15% gewijzigd door Chocoball op 01-08-2022 10:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeverSettle
Chocoball schreef op zondag 31 juli 2022 @ 18:15:
Ik gooi "silly season" geruchten even hier.

Schijnt dat Mick Schumacher volgend jaar niet gaat verlengen bij de Ferrari Driver Academy en voor het Aston Martin stoeltje wil gaan. Ricciardo en Alonso staan niet op de lijst bij Aston Martin en Hülkenberg zou 2e op de lijst zijn.
En gerucht is over. Fernando Alonso heeft getekend voor Aston Martin :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chocoball
Ja, ik lees het net dus dit gerucht kan ook de prullenbak in :)

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ge7oNz_J4ZozNzfRthm8eGI49bE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fTBeQ5VErb07Ob9qRYtWn1rd.jpg?f=fotoalbum_large

Veel leuke details als je een beetje inzoomt. Mooi gemaakt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

Inderdaad erg leuk gedaan. Bomb disposal team rond de motor..... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rachez
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:31
Misschien eens wat minder pizza's bakken.. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:41
En een lege strategie ruimte :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-09 09:49

TrekDr0p

QR niet scannen

kazuka schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 17:51:
[Afbeelding]

leuke dingen tussen zoals copygate.
Maar waarom die fles Argon links? Heeft die nog een betekenis?
Kon met mijn slecht google search skills niks vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Laatst online: 20:54
Alleen maar harde banden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rembock
TrekDr0p schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 20:04:
[...]
Maar waarom die fles Argon links? Heeft die nog een betekenis?
Kon met mijn slecht google search skills niks vinden.
Voor de banden? Argon is zwaarder dan lucht, dus ze zijn langzamer? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:59
“Fuel bypass valve” ☺️

Sainz in een McLaren outfit op de koelkast….silly season? 😀

[ Voor 53% gewijzigd door Lynx op 03-08-2022 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba
  • Laatst online: 16-09 15:33

Bezulba

Formerly known as Eendje

Help!!!! schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 19:35:
[...]

Hij zou mijn respect krijgen als hij in een rijtjeshuis gaat wonen en van de rest van zijn vermogen bomen laat planten ofzo.

Mijn mening is wel duidelijk en prima dat anderen een andere hebben. Let's agree to disagree.
En als ie dat doet gaat dat helemaal geen enkele impact ever hebben. Dus wat is nuttig? Actief en zichtbaar blijven in de autosport (dus niet als coureur, maar op een andere manier) of in een hutje op de hei gaan wonen, geen enkele bijdragen aan de discussie leveren en compleet geen impact hebben op het klimaat?

blup

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rembock
kazuka schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 17:51:
[Afbeelding]

Plan "A"
(For "Alonso")

Plan "B"
(For "seB")

Plan "D"
Sainsz Pits, easy 1-2

Plan "E"
????

Plan "C"
Double Stacking? Lets just wing it

Edit:
Die tekst op de neus van Leclerc zijn auto :')

[ Voor 4% gewijzigd door Rembock op 03-08-2022 09:37 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Bezulba schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 09:28:
[...]

En als ie dat doet gaat dat helemaal geen enkele impact ever hebben. Dus wat is nuttig? Actief en zichtbaar blijven in de autosport (dus niet als coureur, maar op een andere manier) of in een hutje op de hei gaan wonen, geen enkele bijdragen aan de discussie leveren en compleet geen impact hebben op het klimaat?
Ik ben helemaal niet geinteresseerd in "levenslessen" van een all talk no action figuur.

Zo'n prins Harry lach ik ook uit en de mensen die hem serieus nemen ook.

Mijn hele leven probeer ik al enigzins zorvuldig om te gaan met het milieu (iets anders dan klimaat) gewoon common sense. Maar je denkt toch niet dat ik zelf als een hermit ga leven omdat een Vettel aan het virtue signallen is en zelf gewoon lekker een enorme carbon footprint blijft maintainen.

Goed voorbeeld doet volgen, hypocrisie niet.

PC Specs

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bezulba
  • Laatst online: 16-09 15:33

Bezulba

Formerly known as Eendje

Help!!!! schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 10:14:
[...]

Ik ben helemaal niet geinteresseerd in "levenslessen" van een all talk no action figuur.

Mijn hele leven probeer ik al enigzins zorvuldig om te gaan met het milieu (iets anders dan klimaat) gewoon common sense. Maar je denkt toch niet dat ik zelf als een hermit ga leven omdat een Vettel aan het virtue signallen is en zelf gewoon lekker een enorme carbon footprint blijft maintainen.

Maar Vettel vraagt toch helemaal niet of jij als een hermit moet gaan leven? Virtue signaling is wat de bedrijven nu met de pride doen, 1 persbericht en een regenboogvlaggetje op een sticker en hoppa, ze zijn weer gedekt voor een jaar. Vettel probeert iig waar mogelijk zijn eigen gedrag aan te passen. En hij stopt nu ook met racen. Wat wil je nog meer van hem dan? Op welk punt is het een goed voorbeeld geven en niet meer virtue signaling?
Volgens mij wil je gewoon dat zulke mensen niet bestaan en niet zichtbaar zijn, dat ze vooral hun mond niet open doen, want ze zijn altijd zelf fout bezig. En dan gebeurt er dus helemaal niets. Awareness is echt wel een heel sterk iets, het is o.a. de reden dat Duitsland nu resoluut uit de kernenergie stapt (of het een goed idee is, is een 2de)

blup

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YoupS
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-09 14:56
[...]

Wellicht ben jij dan niet de doelgroep van zijn boodschap. Er zijn denk ik zat mensen die meekrijgen dat Vettel binnen het vervuilende wereldje van F1 doet wat binnen zijn macht ligt. Zo geeft hij toch het goede voorbeeld wat doet volgen. Als hij vanaf begin af aan als kluizenaar geleefd had, had hij misschien wel een intrinsiek sterkere boodschap gehad, maar was die boodschap nooit de wereld rondgegaan. Waar bereik je meer mee?

Impact = boodschap * bereik.

Kies zelf de verhouding tussen de twee variabelen :). Wat mij betreft is zijn bereik sterk genoeg om te compenseren voor het feit dat hij in een F1 wereld (met al zijn milieutechnische nadelen) vertoeft. Voor jou misschien niet. Maar zo zijn er miljoenen F1-fans die misschien wel bewust worden van 'ruim je rommel op' etc.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Bezulba schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 10:22:
[...]

Maar Vettel vraagt toch helemaal niet of jij als een hermit moet gaan leven? Virtue signaling is wat de bedrijven nu met de pride doen, 1 persbericht en een regenboogvlaggetje op een sticker en hoppa, ze zijn weer gedekt voor een jaar. Vettel probeert iig waar mogelijk zijn eigen gedrag aan te passen. En hij stopt nu ook met racen. Wat wil je nog meer van hem dan? Op welk punt is het een goed voorbeeld geven en niet meer virtue signaling?
Volgens mij wil je gewoon dat zulke mensen niet bestaan en niet zichtbaar zijn, dat ze vooral hun mond niet open doen, want ze zijn altijd zelf fout bezig. En dan gebeurt er dus helemaal niets. Awareness is echt wel een heel sterk iets, het is o.a. de reden dat Duitsland nu resoluut uit de kernenergie stapt (of het een goed idee is, is een 2de)
Wel hij wil dat wij ons leven aanpassen vanwege het klimaat maar zelf doet hij tot nu toe imo niks significants.

Stoppen met racen. Nou nou wat een offer.

Vettel stopt vooral met racen omdat hij grotendeels uitgerangeerd is en het daardoor niet meer op kan brengen. Had hij vooraan gereden was hij vast niet gestopt.

Als hij in de autosport blijft (waar de poster waar ik op reageerde het over had) dan blijft hij expliciet megavervuiling ondersteunen. In zijn/jouw logica weegt dat dan op tegen zijn awareness factor.

Beetje het zelfde als bomen opstoken omdat Co2 "neutraal is in de boekhouding".

En het is echt niet zo dat iemand als Vettel te dom was om 15 jaar geleden al te snappen dat F1 megavervuilend is en dat dat niet goed is voor het mileu. De club van Rome was in '72 al in het nieuws hè. Maar dat heeft hem niet weerhouden om ermee door te gaan en een fijne boterham te verdienen.

Heeft iemand overigens al eens aan Vettel gevraagd wat hij gaat doen met al die miljoenen die hij via de vreselijk vervuilende autosport verdiend heeft :?

Of voelt hij zich niet schuldig/verantwoordelijk genoeg om die bijvoorbeeld te gebruiken om bomen te gaan planten.

Kernergie. Als awareness leidt tot ondoordachte paniekreacties, laat maar zitten dan.

[ Voor 6% gewijzigd door Help!!!! op 03-08-2022 10:57 ]

PC Specs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Mijn hele leven probeer ik al enigzins zorvuldig om te gaan met het milieu (iets anders dan klimaat) gewoon common sense.
Als jij je best doet dan is de boodschap niet voor jou. Het zou toch fijn zijn als de rest van de wereld dat ook doet? Als we allemaal een beetje doen is dat eerlijker en kansrijker dan dat een paar mensen die een hoop moeten doen.
Maar je denkt toch niet dat ik zelf als een hermit ga leven omdat een Vettel aan het virtue signallen is en zelf gewoon lekker een enorme carbon footprint blijft maintainen.
Waar zegt hij dat? Dit is jouw interpretatie. Als jij niet als kluizenaar wil leven, waarom moet hij het dan wel voor hij een mening mag hebben? Hij heeft inderdaad een hoge carbon footprint maar hij heeft ook z'n geld en tijd geinvesteerd in de wereld verbeteren. Niet alles, het zou inderdaad nog meer kunnen. Net zoals jij en ik meer zouden kunnen doen. Niemand in deze wereld is perfect, je kan er alleen maar naar toe werken.

De hele wereld, zeker het westerse deel, heeft een zeer problematische relatie met klimaat. Het is overduidelijk dat klimaatverandering een enorm probleem is. Met z'n allen zouden we echt veel meer moeten doen. We kunnen lang discussieren over hoeveel maar dat is als praten over hoe groot de parachute moet zijn nadat je uit het vliegtuig bent gevallen. Je zal het moeten doen met wat je hebt dus trek maar aan het touwtje, hoe langer je praat hoe kleiner de kans dat je parachute je kan redden.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Help!!!! schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 19:35:
Misschien moet je dan ophouden met zeuren erover....

Het is wel duidelijk nu.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

gambieter schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 11:24:
[...]

Misschien moet je dan ophouden met zeuren erover....

Het is wel duidelijk nu.
Ik begon er niet zelf over. Mensen die mij quoten en aanspreken krijgen meestal gewoon een antwoord.
CAPSLOCK2000 schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 11:06:
[...]
....
De hele wereld, zeker het westerse deel, heeft een zeer problematische relatie met klimaat. Het is overduidelijk dat klimaatverandering een enorm probleem is. Met z'n allen zouden we echt veel meer moeten doen. .....
Problematische relatie met milieu ja dat ben ik met je eens.

Klimaatverandering is een probleem echter de vraag is of en in hoeverre het aandeel vd mens daar significant in is. En als dat al zo is, dan is de volgende vraag wat verstandige oplossingen zijn.

[ Voor 50% gewijzigd door Help!!!! op 03-08-2022 11:43 ]

PC Specs

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 22:50
Help!!!! schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 11:35:
[...]

Ik begon er niet zelf over. Mensen die mij quoten en aanspreken krijgen meestal gewoon een antwoord.

[...]

Problematische relatie met milieu ja dat ben ik met je eens.

Klimaatverandering is een probleem echter de vraag is of en in hoeverre het aandeel vd mens daar significant in is. En als dat al zo is, dan is de volgende vraag wat verstandige oplossingen zijn.
Ik verwijs je naar de topics over klimaatverandering. Dat de mens een significant aandeel heeft in klimaatverandering is een feit. Daar is consensus over onder wetenschappers. Dat hoef je niet meer ter discussie te stellen.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Help!!!! schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 11:35:
Klimaatverandering is een probleem echter de vraag is of en in hoeverre het aandeel vd mens daar significant in is.
De Club van Rome zag de mens al als belangrijkste factor en daar is nooit iets zinnigs tegenin gebracht. Misschien toch nog even naar Vettel luisteren ;)
dan is de volgende vraag wat verstandige oplossingen zijn.
De ellende is dat onze tijd op raakt. We zijn al uit het vliegtuig gevallen. We kunnen het lang hebben over de beste parachute maar we kunnen niet terug het vliegtuig in om een andere te pakken. Misschien dat we tijdens onze val nog een extra parachute kunnen breien maar als we daar op wachten raken we de grond voor de parachute af is. We moeten zoveel mogelijk afremmen zodat we tijd hebben om iets anders te proberen. Misschien remmen we verkeerd of niet efficient en misschien maken we het alleen maar erger maar we zullen nu iets moeten proberen anders eindigen we zeker als een plasje op het beton.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlackMonkey
Rembock schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 09:30:
[...]

Plan "A"
(For "Alonso")

Plan "B"
(For "seB")

Plan "D"
Sainsz Pits, easy 1-2

Plan "E"
????

Plan "C"

Edit:
Vettel die gewoon in de hoek is geschoven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rembock
BlackMonkey schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 12:12:
[...]

Vettel die gewoon in de hoek is geschoven...
Sainz staat ook nog op de koelkast :$

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BlackMonkey
Rembock schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 12:19:
[...]

Die had @Lynx al gespot ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damian
  • Laatst online: 16-09 15:55

Damian

Insane Obtrusion

Lynx schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 09:11:
“Fuel bypass valve” ☺️

Sainz in een McLaren Renault outfit op de koelkast….silly season? 😀
ftfy

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr Pingu
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22:31

Mr Pingu

Professioneel Prutser

[...]

Plan "A"
(For "Alonso")

Plan "B"
(For "seB")

Plan "D"
Sainsz Pits, easy 1-2

Plan "E"
????

Plan "C"

Edit:
Verbrandt bodywork in de prullenbak is ook mooi

Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

Mr Pingu schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 13:05:
[...]

Top Secret tekeningen die even gekopieerd worden............ LoL

_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rembock
Mr Pingu schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 13:05:
[...]

Bodywork van een SF1000? Of zie ik het verkeerd? :P

[ Voor 6% gewijzigd door Rembock op 03-08-2022 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rembock
AvK schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 13:07:
[...]

_/-\o_
En is dat waspoeder links van de extra achtervleugels? :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BlackMonkey
AvK schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 13:07:
[...]

_/-\o_
Gezien waarschijnlijk niet iedereen het verhaal kent, dat is een verwijzing naar iets wat waargebeurd is: https://www.wired.com/2008/05/ff-formulaone/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• peidur
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-09 14:33
Rembock schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 12:19:
[...]

In z'n Renault outfit.

Trouwens ook heel mooi, het bord met Fuel Flow Bypass Valve: nog een schandaal waar Ferrari met een gesloten boek is weggekomen :D

[ Voor 26% gewijzigd door peidur op 03-08-2022 15:17 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MichelKlok
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 23:19
Albon wil wel wat duidelijkheid geven over zijn toekomst, maar dan een beetje in de stijl van Alpine-/ Piastri- berichtgeving.

https://twitter.com/alex_albon/status/1554829547006111749

[ Voor 7% gewijzigd door MichelKlok op 03-08-2022 16:48 ]

Parkeren is een vak, geen twee vakken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sepp14
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:43

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Even driften met zes wielen.
Patrick Depaillier en Ronnie Peterson
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kQr9Kr_zvAIhxSezANsh9FagN9o=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/hcunguxP4Lr7ms2QpTscfg1m.jpg?f=user_large

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04:30

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Plan "A"
(For "Alonso")

Plan "B"
(For "seB")

Plan "D"
Sainsz Pits, easy 1-2

Plan "E"
????

Plan "C"

Edit:
PLAN E: Explosion... }:O

Maar op het bord zover ik van kan maken:

Pit stop this (race?)
Accellerater stuck = more power (niet 100% zeker)

links onder maak ik geen soeps van lijkt wel italiaans.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2022 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03:04

Marc H

- - Is wakker - -

Verwijderd schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 19:45:
[...]

PLAN E: Explosion... }:O

Maar op het bord zover ik van kan maken:

Pit stop this (race?)
Accellerater stuck = more power (niet 100% zeker)

links onder maak ik geen soeps van lijkt wel italiaans.
Ik heb er nog een paar gevonden:

- Monteur kijkt film en eet pizza bij auto van Sainz.
- Max verstappen op Wheel of fortune in strategy room.
- Monteur mist onderarm? (bij auto Leclerc) Verwijzing naar Kubica? al is dit de linkerarm en bij hem was het rechts. Iemand een idee?

[ Voor 12% gewijzigd door Marc H op 05-08-2022 20:24 ]

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rembock
Marc H schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 20:11:
- Monteur mist onderarm? (bij auto Leclerc) Verwijzing naar Kubica? al is dit de linkerarm en bij hem was het rechts. Iemand een idee?
Hij houdt zijn hand op z'n helm/hoofd (omdat hij net plan E per ongeluk doorgeven heeft :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03:04

Marc H

- - Is wakker - -

Morgen even langs Pearle.... B)

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:59
Sorry toch nog even 2021, maar graag even een mening gevraagd. Ik zit op vakantie het seizoen in samenvattingen terug te kijken. (Komkommertijd 😓). Maar k kwam bij de GP van SA aan waar er een rode vlag is die een herstart tot gevolg heeft. Max op pole, ham naast en bot achter max. Bij de eerste bocht gaat Max wijd en komt net goed uit. Maar wat me opviel en ik nog niet geregistreerd had vorig jaar is dat BoT blokkeert en als Max niet wijd was gegaan maar racing line had gevolgd was 77 vol achterin Max gereden. Kortom, ik zie Max anticiperen op een "hungaroring" en bewust uit de baan van Bottas verdwijnen.

Alu hoedje van mij of 3D chess van Max?

Edit: of beter gezegd, biertjes in de zon 😅

[ Voor 6% gewijzigd door Lynx op 09-08-2022 09:33 ]

Pagina: 1 ... 14 ... 68 Laatste

Let op:
Enkele regels vooraf:
• Niet op de man
• We houden het fatsoenlijk, dit is dus niet jouw persoonlijke uitlaatklep om te uiten hoe zat jij onder andere Hamilton wel niet bent.
• Geen complottheorieën, bashen op FIA, coureurs of teams
• Onderbouw je posts, geen one-liners om maar een statement te maken.