Naja ik moet zeggen dat het heel erg wisselt per persoon welke bugs ze ervaren. De auto brightness is bij mij bijv prima. Enige wat ik echt minder vind is de battery drain op mobiel netwerk. Hele dag op wifi haal ik makkelijk 5/6 SOT en hou ik 25% over. Maar dagje weg op mobiel netwerk kan je daar wel 2/3uur SOT af halen.lordloeder schreef op donderdag 14 april 2022 @ 11:18:
[...]
Thanks voor het filmpje. Ik wilde al vragen of mensen hun visie / review eens wilde herzien nu ze de telefoon langer gebruiken. Dat filmpje van Mkbhd doet dat perfect. Voor mij de keuze om (hoe graag ik vooraf ook wilde) niet voor de 6 te kiezen.
Dit hoort in V&A
[ Voor 88% gewijzigd door PaT op 14-04-2022 16:07 ]
Goodgoan!
*knip*, in V&A
Bevalt die beter? :-) (zal wel idd) maar ben benieuwd naar de redenen
Bevalt die beter? :-) (zal wel idd) maar ben benieuwd naar de redenen
[ Voor 63% gewijzigd door janvanduschoten op 14-04-2022 16:31 ]
Nou ik ben ook een tijdje verder met mijn P6 en sta op het punt om 'm in de verkoop te gooien maar ik vraag mij echt af of er überhaupt wel iemand interesse zou hebben in een baksteen van een telefoon met een wonky vingerafdruklezer. Zie ze voor rond de 550/575 te koop staan maar dat moet ik nog zien.
Vmu
Kan aan mij liggen maar de pixel 6 is ongeveer net zo breed als een Iphone 11 of een 13. Maar wellicht komt dat omdat met name Android telefoons ineens smaller en langer moesten worden de afgelopen jaren. Als je dan een pixel 6 beetpakt dan is deze wel ineens een stuk breder. Voor mannen met grote handen een ideale telefoon maar voor vrouwenhandjes dan weer niet. De voorgaande pixels waren blijkbaar ook smaller.Vmu schreef op donderdag 14 april 2022 @ 20:51:
Nou ik ben ook een tijdje verder met mijn P6 en sta op het punt om 'm in de verkoop te gooien maar ik vraag mij echt af of er überhaupt wel iemand interesse zou hebben in een baksteen van een telefoon met een wonky vingerafdruklezer. Zie ze voor rond de 550/575 te koop staan maar dat moet ik nog zien.
Met die wonky vingerafdruklezer op zich wel eens maar dat is voornamelijk met een screenprotector. Ik heb er nu eentje van Spigen opzitten, waarmee het redelijk werkt, maar het is echt wel een dingetje. Zonder screenprotector werkt de vingerafdruk lezer bij mij flawless maar ik weet niet hoe krasbestendig het scherm is dus doe ik er voor de zekerheid maar een bescherming op. Ik kan me wel voorstellen dat als je een fysieke vingerafdruklezer gewend bent dat zo'n optisch geval een stap terug is. Maar er zijn merken die dat wel prima doen en daar had Google idd wat beter z'n best op mogen doen.
Voor mij is het grote voordeel om zonder moeite CalyxOS er op te draaien. Ik heb MicroG uitstaan dus ik heb een volledige Google loze Google telefoon
Dit lijkt op een defect, in het verleden heb ooit contact gehad met Google support, wegens een defecte Pixel 3.tomhier schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 12:35:
Meer mensen last van wegvallende verbinding?
[Video]
Dat heb ik indertijd via Google One gedaan, werkt dat niet dan zul je er mee terug moeten naar de winkel waar je het toestel gekocht hebt.
Hij komt net terug van de winkel (BelSimpel).BGLAdmin schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 13:31:
[...]
Dit lijkt op een defect, in het verleden heb ooit contact gehad met Google support, wegens een defecte Pixel 3.
Dat heb ik indertijd via Google One gedaan, werkt dat niet dan zul je er mee terug moeten naar de winkel waar je het toestel gekocht hebt.
Ben er al sinds begin februari mee bezig.
Maar m'n scherm was stuk gegaan, dus geen garantie...
Betaald om scherm te laten repareren, dat ik gelukt, maar het issue hebben ze dan niet opgelost

Helaas zul je dan toch weer terug moeten naar Belsimpel, omdat de reparatie niet goed uitgevoerd is, aangezien je nog steeds verbindingsproblemen hebt met het toestel.tomhier schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 13:34:
[...]
Hij komt net terug van de winkel (BelSimpel).
Ben er al sinds begin februari mee bezig.
Maar m'n scherm was stuk gegaan, dus geen garantie...
Betaald om scherm te laten repareren, dat ik gelukt, maar het issue hebben ze dan niet opgelost
Als je het van de andere kant bekijkt, waar koop je voor € 500,- een telefoon zónder troep, met de beste camera's en 4,5 jaar degelijke software support? Bovendien bestaat het risico dat ze over een paar maandjes bugloos zijn, óf de bugs zijn er niet of ze irriteren je niet. Lijkt mij een bargain!Vmu schreef op donderdag 14 april 2022 @ 20:51:
Hier nog even een tegengeluid, ik ben echt volledig tevreden met mijn P6. Als ik de vingerafdruklezer van mijn oude OnePlus 6t vergelijk was deze misschien een fractie sneller, maar misschien was de sensor van de 6t wel zo knudde afgesteld dat er een veel grotere foutmarge werd geaccepteerd. Het verschil is bij mij zo klein dat ik prima kan leven met de sensor van de P6.
Heerlijk snel, meer dan prima accuduur, top cameras. Ik zou hem iedereen zonder twijfel aanbevelen!
Heerlijk snel, meer dan prima accuduur, top cameras. Ik zou hem iedereen zonder twijfel aanbevelen!
Dit bedoel ik dus (waarschijnlijk ligt het gewoon aan mij en ben ik nog van de oude stempel), maar zoveel geld neerleggen voor een apparaat met "het risico dat ze over een paar maandjes bugloos zijn", daar kan ik simpelweg niet mee in komen.nerovectra schreef op zondag 17 april 2022 @ 08:08:
[...]
Als je het van de andere kant bekijkt, waar koop je voor € 500,- een telefoon zónder troep, met de beste camera's en 4,5 jaar degelijke software support? Bovendien bestaat het risico dat ze over een paar maandjes bugloos zijn, óf de bugs zijn er niet of ze irriteren je niet. Lijkt mij een bargain!
Als het nu al niet goed is, wat verwacht je dan over 2 - 3 jaar... Die update drift (behalve als het echt voor security is) vind ik totaal overdreven. Verkoop gewoon iets dat out-of-the-box werkt.
Ja, ik merk bij mezelf ook dat " ja maar het is een Google-phone" ... Maar was deze telefoon niet van Google, waren mensen dan nog zo lyrisch er over? Ik moet dan een beetje aan Cyberpunk taferelen denken...
Persoonlijk vind ik het jammer dat ze de telefoon niet op orde hebben. Ja ik wilde hem ook heel graag, maar in deze staat echter niet. Dan zou het meer in de prijsklasse van een pixel 4a thuis horen.
[ Voor 19% gewijzigd door lordloeder op 17-04-2022 10:52 ]
De Pixel heeft op het moment voor sommige/velen wat mindere dingen alleen geen enkel merk ontkomt eraan.lordloeder schreef op zondag 17 april 2022 @ 10:47:
[...]
Verkoop gewoon iets dat out-of-the-box werkt.
Zelfs het heilige Apple niet alleen daar hoor je minder van omdat je over iets heiligs niets verkeerds mag zeggen volgens de gelovigen. Daar is het een optie of zo bedoeld en als het opgelost wordt dan is het een aangepaste functie.
Ik heb diverse Nexus en Pixel telefoons gehad (daarvoor nog wat andere Android telefoons gehad) en eigenlijk zelden tot nooit echte problemen gehad en ook nu valt het best mee.
Er is vrijwel geen software zonder fouten en je ontkomt dan niet altijd aan probleempjes/problemen.
Gelukkig is het meeste software wat niet altijd lekker werkt, vaak is dit op te lossen met een update.
Het beste zou je dan een oude (echte) Nokia willen alleen dat werkt ook niet echt meer en dan mis je ook een hoop functies
Zucht.... nostalgie.... de Nokia 6110-6210-6310 waar het voor mij allemaal mee begon... en er volgde nog vele Nokia's.
Deze Face Unlock mod werkt zooo goedCRXed schreef op maandag 11 april 2022 @ 13:36:
[...]
UniversalAuth: Face Unlock for all ROMs
https://forum.xda-develop...ock-for-all-roms.4419343/
Ik hoef de telefoon maar te pakken en hij unlockt al, geen fingerprint sensor meer nodig.
Ik zie dat hij wel ontgrendeld, maar ik moet nog steeds mijn scherm weg vegen. Wat doe ik verkeerd?CRXed schreef op zondag 17 april 2022 @ 16:12:
[...]
Deze Face Unlock mod werkt zooo goed![]()
Ik hoef de telefoon maar te pakken en hij unlockt al, geen fingerprint sensor meer nodig.
Dat probleem heb ik ook en dan vraagt hij evengoed om de pincode of vingerafdruk.dedominee schreef op maandag 18 april 2022 @ 11:06:
[...]
Ik zie dat hij wel ontgrendeld, maar ik moet nog steeds mijn scherm weg vegen. Wat doe ik verkeerd?
En dat is het, het is een Google device en dan opeens Heilig.lordloeder schreef op zondag 17 april 2022 @ 10:47:
[...]
Dit bedoel ik dus (waarschijnlijk ligt het gewoon aan mij en ben ik nog van de oude stempel), maar zoveel geld neerleggen voor een apparaat met "het risico dat ze over een paar maandjes bugloos zijn", daar kan ik simpelweg niet mee in komen.
Als het nu al niet goed is, wat verwacht je dan over 2 - 3 jaar... Die update drift (behalve als het echt voor security is) vind ik totaal overdreven. Verkoop gewoon iets dat out-of-the-box werkt.
Ja, ik merk bij mezelf ook dat " ja maar het is een Google-phone" ... Maar was deze telefoon niet van Google, waren mensen dan nog zo lyrisch er over? Ik moet dan een beetje aan Cyberpunk taferelen denken...
Persoonlijk vind ik het jammer dat ze de telefoon niet op orde hebben. Ja ik wilde hem ook heel graag, maar in deze staat echter niet. Dan zou het meer in de prijsklasse van een pixel 4a thuis horen.
In weze is het een soort van Cult waarbij men niet bepaald objectief kijkt.
Een ander merk was ongenadig afgebrand maar bij Google vinden ze het niet zo erg, hebben het niet nodig en komt allemaal wel goed.
Updates die de bugs eruit moeten halen ... Tuurlijk, we zijn 'slechts' 6 maanden onderweg en dan overdrijf ik niet.
Koop iets voor wat het IS, Niet voor wat het mischien kan worden !
Unlock is een basis functie en die hoort in 2022 gewoon PRIMA te werken. Google heeft slechts 3 jaar de tijd gehad om af te kijken en het dan perfect uit te voeren. Het is nu op het niveau van de eerste toestellen met een dergelijke optie in 2018.
Face Unlock is niks speciaals maar de komt ervan wordt gezien als een soort van hoogstandje. Wederom een basis functie op vrijwel ieder Android, zelfs de toestellen die een fractie kosten van een Pixel.
Er is een groot verschil tussen face-unlock en veilige face-unlock.Face Unlock is niks speciaals maar de komt ervan wordt gezien als een soort van hoogstandje. Wederom een basis functie op vrijwel ieder Android, zelfs de toestellen die een fractie kosten van een Pixel.
maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..
De enige bug die mijn toestel gehad heeft is de ambient light sensor. En dat is nog steeds niet optimaal. Ik vind 'm dus iedere Euro waard. Bovendien weet je bij een Pixel dat Google z'n best blijft doen om (ook bestaande) toestellen beter te maken en dat je functionaliteit verbeterd blijft worden. Je koopt je toestel immers voor een jaar of drie/vier. M'n Pixel 2XL werd na iedere update beter, zonder ooit slecht geweest te zijn.lordloeder schreef op zondag 17 april 2022 @ 10:47:
[...]
Dit bedoel ik dus (waarschijnlijk ligt het gewoon aan mij en ben ik nog van de oude stempel), maar zoveel geld neerleggen voor een apparaat met "het risico dat ze over een paar maandjes bugloos zijn", daar kan ik simpelweg niet mee in komen.
Als je alleen naar het nu kijkt, ben je bij de Chinese merken prima af. Maar ik zou eerder huiverig zijn voor updates dan dat ik er enthousiast over was. En bij Apple begint het leven voor een enigszins vergelijkbaar toestel bij € 800,-. Als ontbreken van face unlock een dealbreaker voor je is, dan moet je de P6 sowieso links laten liggen. De P6 is, zoals alle andere toestellen, niet de beste keus voor iedereen. Los van of het een "Google phone" is.
[ Voor 6% gewijzigd door nerovectra op 18-04-2022 20:46 ]
Wat een zaligmakend toestel.
Geen enkele bug ervaren,wel is het toestel aan de grote kant.
Geen enkele bug ervaren,wel is het toestel aan de grote kant.
[ Voor 83% gewijzigd door Koen31 op 18-04-2022 23:17 ]
Heb elke Pixel tot en met (nu) nummer 5 gehad. Heb ze ook bijna altijd 'blind' gekocht, dat wil zeggen; zo snel mogelijk na release. Heb de 6 niet gekocht omdat de 5 aan al mijn wensen voldeed (en voldoet).nerovectra schreef op maandag 18 april 2022 @ 20:21:
[...]
De enige bug die mijn toestel gehad heeft is de ambient light sensor. En dat is nog steeds niet optimaal. Ik vind 'm dus iedere Euro waard. Bovendien weet je bij een Pixel dat Google z'n best blijft doen om (ook bestaande) toestellen beter te maken en dat je functionaliteit verbeterd blijft worden. Je koopt je toestel immers voor een jaar of drie/vier. M'n Pixel 2XL werd na iedere update beter, zonder ooit slecht geweest te zijn.
De ervaringen die jullie (en onafhankelijke reviewers) hebben met de 6 hebben er wel voor gezorgd dat ik in de toekomst kritischer zal zijn. De 6 sla ik sowieso over, maar ook de 7 zal ik na deze ervaringen niet meer blind kopen. Overigens ook omdat de 5 zoals gezegd nog altijd aan m'n wensen voldoet.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Doet ie bij mij gewoonlordloeder schreef op zondag 17 april 2022 @ 10:47:
[...]
Verkoop gewoon iets dat out-of-the-box werkt.
bij mij ook, nog steeds zeer tevreden mee
Stomme vraag, dit kan zeker niet geïnstalleerd worden op standaard Pixel 6?CRXed schreef op zondag 17 april 2022 @ 16:12:
[...]
Deze Face Unlock mod werkt zooo goed![]()
Prima vind ik nog niet goed genoeg. Van een Google mag je verwachten dat anno 2022 met de huidige stand van techniek een vingerprint sensor UITSTEKEND behoord te werken. De techniek behelst geen hogere raketkunde (meer) en de smoes dat dit met security processing heeft te maken trapt niemand serieus in mag ik hopen want het kan niet zo zijn dat zo'n procesor continu jouw vingerafdruk moet processen om vast te stellen of het wel jouw vingerafdruk is. Ik denk dat ze gewoon kosten hebben bespaard door een el cheapo sensor te gebruiken (waarschijnlijk zo optisch kreng uit de Motorola G6 van destijds) en er vanuit zijn gegaan dat het softwarematig te fixen valt, wat in de praktijk betekend dat er nooit een echte fix voor zal komen want hoelang is de P6 al op de markt? Meer dan een half jaar? Als het in die tijd niet lukt voor een bedrijf als Google geen fix te bedenken dan zal deze er waarschijnlijk ook nooit komen. Maar wie weet, komen ze nog met een grote truc uit de grote toverdoos en zwaaien ze met hun magische stok en lossen alle problemen in een keer op. Ik vrees alleen dat deze magische stok de P7 zal gaan heten.Bomberman71 schreef op maandag 18 april 2022 @ 18:20:
[...]
En dat is het, het is een Google device en dan opeens Heilig.
In weze is het een soort van Cult waarbij men niet bepaald objectief kijkt.
Een ander merk was ongenadig afgebrand maar bij Google vinden ze het niet zo erg, hebben het niet nodig en komt allemaal wel goed.
Updates die de bugs eruit moeten halen ... Tuurlijk, we zijn 'slechts' 6 maanden onderweg en dan overdrijf ik niet.
Koop iets voor wat het IS, Niet voor wat het mischien kan worden !
Unlock is een basis functie en die hoort in 2022 gewoon PRIMA te werken. Google heeft slechts 3 jaar de tijd gehad om af te kijken en het dan perfect uit te voeren. Het is nu op het niveau van de eerste toestellen met een dergelijke optie in 2018.
Face Unlock is niks speciaals maar de komt ervan wordt gezien als een soort van hoogstandje. Wederom een basis functie op vrijwel ieder Android, zelfs de toestellen die een fractie kosten van een Pixel.
Maar dat een vingerafdruk af en toe niet herkend wordt is tot daar aan toe maar het feit dat, als de vingerafdruk niet herkend wordt, je iedere keer je pincode moet bevestigen vind ik wel een grote irritatie factor. Bij alle andere merken unlocked je phone direct na het intoetsen van het laatste cijfer/karakter maar bij de P6 moet je ook nog een enter geven. Dat is niet meer van deze tijd en komt een snelle unlock niet ten goede, zeker als je even snel onderweg even iets wil checken. Alternatief is dan om helemaal geen pincode of vingerafdruk te registreren, maar goed dan omzeil je alle beveiligingen wat ook niet de bedoeling kan zijn.
Is het daarom een slecht toestel? Nee, totaal niet maar er zitten wel wat flaws in waar je mee moet willen leven.
Ik heb hem nu een aardig tijdje in gebruik, en behalve bij die update met het netwerkprobleem, heb ik er 0 klachten over. (Pixel 6)
Ben eigenlijk heel tevreden. Ik gebruik de vingerprint alleen als ik mijn horloge niet bij mij heb of leeg heb en dan werkt hij bij mij prima.
Ik heb hiervoor een P30 pro gehad en 3 Oneplus (2, 5 en 6) toestellen, ervaar hiermee minder bugs of problemen dan met de Oneplus toestellen.
Ben eigenlijk heel tevreden. Ik gebruik de vingerprint alleen als ik mijn horloge niet bij mij heb of leeg heb en dan werkt hij bij mij prima.
Ik heb hiervoor een P30 pro gehad en 3 Oneplus (2, 5 en 6) toestellen, ervaar hiermee minder bugs of problemen dan met de Oneplus toestellen.
Ik heb het idee dat het alleen werkt wanneer je de bootloader unlocked hebt.B-Art schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 11:49:
[...]
Stomme vraag, dit kan zeker niet geïnstalleerd worden op standaard Pixel 6?
Heel veel hangt ook af van referentie ...
Wat had je hiervoor ? Wat vind je persoonlijk goed ? En ga zo maar door.
Als je komt van een Galaxy S5 dan vind je het best goed werken, immers je referentie was ruk.
En zo kan je heel veel voorbeelden aanhalen.
Wat is een lange accuduur ? Dat is voor iedereen persoonlijk. Asus ROG2 gebruikers zijn inmiddels van niks onder de indruk qua accuduur en gaan in weze in alle gevallen achteruit bij een ander toestel.
De grootste frustratie is dat een Tech Bedrijf zoals Google, dat oa geprezen wordt voor hun software (zie bijv. camera processing) zo slecht scoort met het fixen of implementeren van basale zaken.
Een extra swipe na het invoeren van een code kan overdreven klinken maar het zijn juist die kleine dingen die makkelijk aan te passen zouden moeten zijn of geef de user de keuze (unlock met of zonder swipe in de opties). Beetje het Apple IOS verhaal.
Wat had je hiervoor ? Wat vind je persoonlijk goed ? En ga zo maar door.
Als je komt van een Galaxy S5 dan vind je het best goed werken, immers je referentie was ruk.
En zo kan je heel veel voorbeelden aanhalen.
Wat is een lange accuduur ? Dat is voor iedereen persoonlijk. Asus ROG2 gebruikers zijn inmiddels van niks onder de indruk qua accuduur en gaan in weze in alle gevallen achteruit bij een ander toestel.
De grootste frustratie is dat een Tech Bedrijf zoals Google, dat oa geprezen wordt voor hun software (zie bijv. camera processing) zo slecht scoort met het fixen of implementeren van basale zaken.
Een extra swipe na het invoeren van een code kan overdreven klinken maar het zijn juist die kleine dingen die makkelijk aan te passen zouden moeten zijn of geef de user de keuze (unlock met of zonder swipe in de opties). Beetje het Apple IOS verhaal.
Ik heb de Pixel 6 Pro na ongeveer 3 maanden verkocht en voor mij is het (waarschijnlijk) niet snel weer een Pixel. Ben wel benieuwd hoe de 7 Pro gaat worden, maar de reviews moeten wel erg lovend zijn om hem te overwegen. Heb zelfs bij Oneplus niet zoveel gare bugs gehad.alexbl69 schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 08:45:
[...]
Heb elke Pixel tot en met (nu) nummer 5 gehad. Heb ze ook bijna altijd 'blind' gekocht, dat wil zeggen; zo snel mogelijk na release. Heb de 6 niet gekocht omdat de 5 aan al mijn wensen voldeed (en voldoet).
De ervaringen die jullie (en onafhankelijke reviewers) hebben met de 6 hebben er wel voor gezorgd dat ik in de toekomst kritischer zal zijn. De 6 sla ik sowieso over, maar ook de 7 zal ik na deze ervaringen niet meer blind kopen. Overigens ook omdat de 5 zoals gezegd nog altijd aan m'n wensen voldoet.
.... die "enter" is wat mij betreft gewoon een 5e cijfer en wordt direct ingeklopt na het 4e cijfer.. kost een paar milliseconden meer tijd, en gaat automagisch. Voordeel is dat mocht ik het 4e cijfer verkeerd doen ik niet gelijk opnieuw hoef te beginnen.regmaster schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 14:08:
[...]
Dat is niet meer van deze tijd en komt een snelle unlock niet ten goede, zeker als je even snel onderweg even iets wil checken.
maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..
Wie weet of de april update Android 12l is voor de pixel 6?
Wat bedoel je? Je zin / vraag is raar geformuleerd. Of de 12L update ook voor de Pixel 6 uit komt?Koen31 schreef op woensdag 20 april 2022 @ 09:58:
Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB
De april update is de 12l feature packKoen31 schreef op woensdag 20 april 2022 @ 09:58:
Ik had gelezen dat de pixel 6 pas later de 12l update kreeg
Maart en april update is android 12 LKoen31 schreef op woensdag 20 april 2022 @ 11:18:
Ik had gelezen dat de pixel 6 pas later de 12l update kreeg
dedominee schreef op maandag 18 april 2022 @ 11:06:
[...]
Ik zie dat hij wel ontgrendeld, maar ik moet nog steeds mijn scherm weg vegen. Wat doe ik verkeerd?
In de instellingen Auto Dismiss lockscreen?WizzlerNL schreef op maandag 18 april 2022 @ 13:33:
[...]
Dat probleem heb ik ook en dan vraagt hij evengoed om de pincode of vingerafdruk.
Dit is inmiddels opgelost, je kan nu het Internet menu gewoon weg swipen__R__ schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 20:19:
Bok irritant:
De internet toggle vs. bluetooth toggle. Hoe kan je nou het gedrag van twee identieke knoppen in het pull down menu zo verschillend laten werken? Klik op de internet toggle en je krijgt een keuze menu. Klik op de bluetooth toggle en je zet direct bluetooth uit. Twee knoppen die er identiek uitzien maar zich niet gelijk gedragen. Dat nog niet eens het ergste. In de internet settings heb ik een horizontale balk onderin staan. Maar het menu is met geen mogelijkheid te sluiten door te swipen....Je moet en zal op de knop "klaar" drukken.
Hoe fucking inconstitent kan je het hebben.
De laatste dagen heb ik veel last dat als ik luister naar Spotify of naar de radio via app, dat het gewoon stopt met spelen.
De app's crashen niet, ze stoppen gewoon met spelen. Ik zie ook niet direct dat de 4g verbinding wegvalt.
Heb nu ontdekt [denk ik] dat het misschien aan de bluetooth ligt
Als ik luister via mijn oneplus budz, komt het heel frequent voor, als ze niet verbonden zijn niet
Iemand die dit herkent ?
De app's crashen niet, ze stoppen gewoon met spelen. Ik zie ook niet direct dat de 4g verbinding wegvalt.
Als ik luister via mijn oneplus budz, komt het heel frequent voor, als ze niet verbonden zijn niet
Iemand die dit herkent ?
Het is mij wel gebeurd maar niet vaak, waar ik eerder last van heb is dat ik mijn spotify door blijft spelen als ik mijn bluetooth device (zowel oortjes, headset als speaker) uitzet zonder de muziek eerst te stoppen. Vaak gaat de muziek gewoon op pauze zoals het hoort, maar ook regelmatig dat het gewoon door blijft spelen.jimmypop1 schreef op donderdag 21 april 2022 @ 09:27:
De laatste dagen heb ik veel last dat als ik luister naar Spotify of naar de radio via app, dat het gewoon stopt met spelen.
Iemand die dit herkent ?
En waar ik nog meer last van heb;
Muziek die door blijft spelen zonder de "play/pause/next" balk te zien. Voor mij gevoel gebeurd dit omdat ik m'n muziek niet eerst stopzet voordat ik mijn audio device uit zet, maar het is echt zeer irritant gezien als ik spotify dan weer aan wil zetten, de muziek controles ook niet meer naar voren komen. Moet ik echt spotify voor restarten en soms m'n pixel zelf.
AMD 5900X | MSI B550 GAMING EDGI WIFI | G.Skill Ripjaws 32GB (2x16) 3600Mhz CL16 | Gigabyte RTX 3080 Gaming OC
Ja! Internet opties komen nu voor 80% schermvullend in beeld en swipen buiten dat oppervlak swiped weg. Mooi. Minder bok irritant geworden.CRXed schreef op woensdag 20 april 2022 @ 23:40:
[...]
Dit is inmiddels opgelost, je kan nu het Internet menu gewoon weg swipen
Verwijderd
Dit had ik al sinds dag één. Ik had ook dat de app drawer met regelmaat crasht en dat het scherm om van app te wisselen helemaal niet meer werkt.Iekozz schreef op zondag 10 april 2022 @ 20:58:
Heb even zitten googlelen en dit topic doorgelezen, maar kon mijn probleem niet zo gauw vinden.
Soms als ik een app zit swipe ik even omhoog om terug te gaan naar m'n home scherm. Dan verschijnt er een van de 10 keer een halve seconde de app die ik open had in het multitasking menu voordat die sluit. Heel irritant.
Alles werkt verder wel. Heb hem al een keer gereset, maar het heeft helaas niet geholpen. Iemand enig idee hoe hoe dit kan? Zowel met de stock launcher als met nova/pixel launche. Het vaakst gebeurt het met de outlook app en ook met whatsapp soms.
Ik had daar twee workarounds voor gevonden:
1: Google Launcher geforceerd stoppen.
2: De volledige telefoon herstarten.
Edit: Ik wens je er succes mee. Ik heb mijn Pixel 6 net weer even uit mijn Kishi gehaald en volledig bijgewerkt. Na een paar minuten alweer hetzelfde probleem...
Ik koop in ieder geval nooit meer een Pixel.
Edit 2: Ik lees nu net dat de Pixel 6 een nieuwe bug heeft dat gesprekken soms niet doorkomen. Als je dan toch de functionaliteit van een telefoon niet goed in orde hebt

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2022 12:07 . Reden: Toevoegen informat ]
Heb ik wel echt niet... Vreemd toch dat gedrag bij sommigen anders is. Is dat dan software of hardware?
wasco [the brightest crayon in the box]
Ik snap al die negatieve berichten niet. Perfect toestel en ik heb totaal geen issues. Zelfs de batterij gaat erg lang mee.
Precies hetzelfde hier, erg tevreden met het toestel. Had voorheen alleen last van de trage/slechte vingerprintscanner, maar na de update heb ik er 0,0 problemen meer meeqwasd schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 02:12:
Ik snap al die negatieve berichten niet. Perfect toestel en ik heb totaal geen issues. Zelfs de batterij gaat erg lang mee.
Hier ook zeer tevreden klant! Snap dat je baalt als je wel problemen hebt, maar ook goed om af en toe te benadrukken dat dit niet bij iedereen het geval isklepje schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 02:23:
[...]
Precies hetzelfde hier, erg tevreden met het toestel. Had voorheen alleen last van de trage/slechte vingerprintscanner, maar na de update heb ik er 0,0 problemen meer mee
Ja, heel bizar dat er zo veel verschillende ervaringen zijn. Heb de pixel 6. Prima toestel, maar de slechtste vingerprint scanner die ik ooit heb meegemaakt..
Ik weit het er aan dat de ervaring ook afhankelijk is van welk soort azijn gedronken wordt.kariem112 schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 09:06:
Ja, heel bizar dat er zo veel verschillende ervaringen zijn. Heb de pixel 6. Prima toestel, maar de slechtste vingerprint scanner die ik ooit heb meegemaakt..
De ervaringen zijn ook verschillend per provider, maar misschien nog wel belangrijker wat verwacht je als consument van een telefoon, Google is niet actief met telefoons op de Nederlandse markt, we hebben ze allemaal uit andere landen gehaald, dan wel via grijze import via o.a. belsimpel. Google is dan ook niet bezig om de verwachtingen op de Nederlandse markt te managen.
Er zijn twee grote problemen geweest met het toestel,
1 de vingerafdruk scanner, als je er nog een probleem mee hebt, wis de vingerafdrukken in het toestel en leer ze opnieuw in en volg de aanwijzingen goed op het scherm en hou het toestel vast zoals je dat altijd doet.
2 is het probleem met de december firmware, die ook heel snel door Google teruggetrokken is. Het probleem met deze firmware was dat het modem de verbinding met het telefoon netwerk verloor.
Alle andere problemen die genoemd worden komen omdat het toestel in Nederland niet volledig ondersteunt wordt en de ervaring verschilt per provider, we spreken dan onder meer over VoLTE VoWiFi en alles waar de provider iets moet doen om het toestel te ondersteunen.
Bepaalde apps kunnen ook problemen geven, omdat kleinere app makker zoals die voor de overheid, niet actief testen op een Pixel toestel en daardoor soms problemen hebben, zoals voorgekomen is met de Mijnoverheid Berichtenbox. Banken in Nederland waarschuwen vaak als hun apps niet getest op het toestel, in hun apps dat deze niet getest zijn voor het type toestel.
Ik ben zelf een tevreden gebruiker van de Pixel 6 met een T-Mobile Nederland e-sim.
Heb je nu de nieuwste features met android 12L of met de 12 qpr beta?
Ik heb 12L op mijn pixel 6 pro staan, maar vraag mij af of je geen nieuwere features hebt met 12 qpr?
Ik heb 12L op mijn pixel 6 pro staan, maar vraag mij af of je geen nieuwere features hebt met 12 qpr?
Ik ga me afmelden voor dit topic. Eigenlijk was het toestel de laatste tijd zeer goed bevallen, alle issues met ontvangst leken wel opgelost te zijn sinds een tijdje en 12L was een mooie update. Echter is die eSIM mij te onhandig en zou ik wel eens 5G willen proberen in België, en dat doen de Pixels nog niet. Ik heb hem maar (met een dubbel gevoel) op V&A gezet.
[ Voor 3% gewijzigd door KrazyJay op 24-04-2022 15:38 ]
Kan je bij Proximus of Telenet niet op 5G met een pixel ?!
Neen helaas niet. Denk dat dit wel met een update makkelijk valt op te lossen, maar weet niet wanneer dit zal zijn...jimmypop1 schreef op zondag 24 april 2022 @ 15:49:
Nee, daar waar Samsung, Apple en zowel alle andere producenten (zover ik begrepen heb) de informatie gebruiken uit de GSMA database voor wat netwerkparameters betreft, houdt Google zijn eigen bij. Daar zou dan weer uit komen dat Google voor België (en Luxemburg) nog niet de moeite heeft genomen dit in orde te brengen. Oftewel, ik zat met mijn Pixel 6 Pro op 4G, terwijl de figuurlijke buurman met een Android van 150 Euro rustig 5G had.jimmypop1 schreef op zondag 24 april 2022 @ 15:49:
Nu geloof ik er wel in dat dit tegen dat de veiling van de 5G frequenties afgerond is later dit voorjaar wel in orde komt, 5G is officiëel ook nog niet live in België tot die tijd wat het eigenlijk een non-issue maakt, maar mijn grootste uitdaging is dat ik nu met twee fysieke SIM-kaarten moet werken terwijl de Pixel wel dual-SIM is, maar daarvan één eSIM is. Al in al dus maar de conclusie getrokken dat hij moet gaan, omdat ik niet met twee telefoons wil rondlopen. Mijn vrouw gaat gewoon verder met de Pixel 5 (waarvan ze het formaat beter vindt voor haar kleinere handen).
Behalve dat je geen 5G icoontje in je menu balk hebt staan, maakt het nou echt verschil? Ik kan hier wel 5G gebruiken en latency en snelheid zijn hetzelfde als op 4G... wat doe je met je telefoon dat je perse 5G moet hebben?KrazyJay schreef op zondag 24 april 2022 @ 21:22:
[...]
Nee, daar waar Samsung, Apple en zowel alle andere producenten (zover ik begrepen heb) de informatie gebruiken uit de GSMA database voor wat netwerkparameters betreft, houdt Google zijn eigen bij. Daar zou dan weer uit komen dat Google voor België (en Luxemburg) nog niet de moeite heeft genomen dit in orde te brengen. Oftewel, ik zat met mijn Pixel 6 Pro op 4G, terwijl de figuurlijke buurman met een Android van 150 Euro rustig 5G had.
Nu geloof ik er wel in dat dit tegen dat de veiling van de 5G frequenties afgerond is later dit voorjaar wel in orde komt, 5G is officiëel ook nog niet live in België tot die tijd wat het eigenlijk een non-issue maakt, maar mijn grootste uitdaging is dat ik nu met twee fysieke SIM-kaarten moet werken terwijl de Pixel wel dual-SIM is, maar daarvan één eSIM is. Al in al dus maar de conclusie getrokken dat hij moet gaan, omdat ik niet met twee telefoons wil rondlopen. Mijn vrouw gaat gewoon verder met de Pixel 5 (waarvan ze het formaat beter vindt voor haar kleinere handen).
Artiest voorheen bekend als b3n666
Dat was ook een opmerking op het moment dat 3G de standaard was en 4G kwam. Ik denk dat niemand nu nog enkel op 3G zou willen werken. Het moment komt dat 5G overal de standaard is, en merk nu al met mijn nieuwe telefoon dat 5G een heel stuk sneller werkt hier, wat handig is met updates en grote bestanden.t_o_c schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 10:04:
[...]
Behalve dat je geen 5G icoontje in je menu balk hebt staan, maakt het nou echt verschil? Ik kan hier wel 5G gebruiken en latency en snelheid zijn hetzelfde als op 4G... wat doe je met je telefoon dat je perse 5G moet hebben?
Nee maar het verschil is dat 3g duidelijk niet snel genoeg is voor het moderne web. Daarin tegen is dat in het geval van 4g absoluut niet het geval. In mijn ervaring is een speedtest op 5g waar ik woon ook helemaal niet sneller dan 4g.KrazyJay schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 12:30:
[...]
Dat was ook een opmerking op het moment dat 3G de standaard was en 4G kwam. Ik denk dat niemand nu nog enkel op 3G zou willen werken. Het moment komt dat 5G overal de standaard is, en merk nu al met mijn nieuwe telefoon dat 5G een heel stuk sneller werkt hier, wat handig is met updates en grote bestanden.
Dat jouw telefoon een "heel stuk sneller" werkt op 5g lijkt mij onwaarschijnlijk tenzij je 4g verbinding toevallig heel brak is en 5g heel goed. Bij de gemiddelde website of YouTube/Netflix ga je echt geen wereld van verschil merken.
4g/5g/wifi is bij mij allemaal min of meer even snel kwa gevoel.
Als je regelmatig GB's aan data wil downloaden is het misschien anders maar dat lijkt mij voor 99.999% de gebruikers niet echt een realistische usecase. Updates en backups worden gewoon netjes in de achtergrond uitgevoerd.
Artiest voorheen bekend als b3n666
Des te meer data je vraagt des te sneller 5G is. Het is hierdoor lastig te meten. Voor dagelijks gebruik was de stap van 3G naar 4G veel meer merkbaar. Vooral in 1080 video streamen/delen en muziek afspelen en afbeeldingen laden veel sneller. Stap naar 5G merk je pas echt als je heel veel data vraagt.
https://www.kennisplatfor...5g-en-bestaande-techniek/
https://www.kennisplatfor...5g-en-bestaande-techniek/
Wel, dat is hier wel het geval. Ik gebruik mijn GSM voor het werk ook als hotspot, waarbij ik soms firmware van switches/firewalls moet downloaden. Dat zijn toch wel meerdere GBs. 4G is hier meestal 20mbps, soms haal ik tot 35mbps, terwijl ik nu op 5G al rond de 150mbps haal. Dat is het mij wel waard eigenlijk.t_o_c schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 13:00:
[...]
Nee maar het verschil is dat 3g duidelijk niet snel genoeg is voor het moderne web. Daarin tegen is dat in het geval van 4g absoluut niet het geval. In mijn ervaring is een speedtest op 5g waar ik woon ook helemaal niet sneller dan 4g.
Dat jouw telefoon een "heel stuk sneller" werkt op 5g lijkt mij onwaarschijnlijk tenzij je 4g verbinding toevallig heel brak is en 5g heel goed. Bij de gemiddelde website of YouTube/Netflix ga je echt geen wereld van verschil merken.
4g/5g/wifi is bij mij allemaal min of meer even snel kwa gevoel.
Als je regelmatig GB's aan data wil downloaden is het misschien anders maar dat lijkt mij voor 99.999% de gebruikers niet echt een realistische usecase. Updates en backups worden gewoon netjes in de achtergrond uitgevoerd.
Netflix en degelijke gebruik ik niet, dus dat is eigenlijk niet toepasbaar.
[ Voor 3% gewijzigd door KrazyJay op 26-04-2022 14:12 ]
Ik heb het sinds gisteren op mijn Pixel 5 die ik af en toe nog gebruik omdat het een ontzettend lief toestel is naast de 6 Pro. 13 draait lekker, wat kleine schoonheidsfoutjes maar niks essentieels. Ook maar weinig nieuwigheden overigens.Arno58 schreef op woensdag 27 april 2022 @ 14:09:
Iemand ervaring met Android 13 beta?
afgezien van wat kleine bugs werkt het naar behoren. Alleen de berichtenbox is nu compleet stuk .Arno58 schreef op woensdag 27 april 2022 @ 14:09:
Iemand ervaring met Android 13 beta?
De berichtenbox werkt weer bij mij na de laatste April update.mezstah schreef op donderdag 28 april 2022 @ 11:34:
[...]
afgezien van wat kleine bugs werkt het naar behoren. Alleen de berichtenbox is nu compleet stuk .
Nu opent DigID in split screen en kan gewoon inloggen. Dus zelfs dat probleem is weg.
Bij android 13 beta bij mij niet, ik krijg het venster met de melding " Staat de digid app wel op dit apparaat"Koen87 schreef op donderdag 28 april 2022 @ 11:51:
[...]
De berichtenbox werkt weer bij mij na de laatste April update.
Nu opent DigID in split screen en kan gewoon inloggen. Dus zelfs dat probleem is weg.
dan klik ik op open de app, waarna een nieuwe melding komt "download de app"
Ik draai ook Android 13 beta, hier opent DigiD app in split screen en kan ik gewoon inloggen.mezstah schreef op donderdag 28 april 2022 @ 12:52:
[...]
Bij android 13 beta bij mij niet, ik krijg het venster met de melding " Staat de digid app wel op dit apparaat"
dan klik ik op open de app, waarna een nieuwe melding komt "download de app"
@Gerrya
Even googlen op 'Anroid 13 beta' was genoeg geweest.
Afijn, hier de link
https://www.google.com/android/beta
Even googlen op 'Anroid 13 beta' was genoeg geweest.
Afijn, hier de link
https://www.google.com/android/beta
PrachtigT-bone88 schreef op donderdag 28 april 2022 @ 16:08:
[...]
Ik draai ook Android 13 beta, hier opent DigiD app in split screen en kan ik gewoon inloggen.
Gewoon door er 1 te kopen, we zijn al beta testers voor 12 sinds launch day.Gerrya schreef op donderdag 28 april 2022 @ 16:15:
Waar kan ik me aanmelden om beta tester te worden met mijn pixel 6.
En NOG zijn alle problemem niet opgelost een half jaar later.
Oh, je bedoelde 13?

Zijn ze mij dan vergeten aan te melden voor 12? Ik heb namelijk nergens last van. Perfect toestel.Ace schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 13:16:
[...]
Gewoon door er 1 te kopen, we zijn al beta testers voor 12 sinds launch day.
En NOG zijn alle problemem niet opgelost een half jaar later.
Oh, je bedoelde 13?
Ik heb het idee dat Whatsapp berichten niet binnenkomen wanneer het scherm uit is. Is dit een bekend probleem, of ligt het aan mij?
Geen last van.
Batterij instellingen voor Whatsapp even controleren?
[ Voor 67% gewijzigd door new_guy op 30-04-2022 06:44 ]
Dat heb ik zelfs op onbeperkt staan. Dus wel bijzondernew_guy schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 06:44:
Geen last van.
Ik herken dit probleem niet.Petert87 schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 23:08:
Ik heb het idee dat Whatsapp berichten niet binnenkomen wanneer het scherm uit is. Is dit een bekend probleem, of ligt het aan mij?
Komen de berichten in een keer binnen als je de WhatsApp openend, heb je misschien WhatsApp.
Of komen de berichten wel binnen, maar heb je in de instelling de meldingen voor Whatsapp uit staan.
In de instellingen van WhatsApp kun je ondermeldingen de isntellingen daarvoor resetten, via de puntjes rechtsboven.
Ik krijg ze binnen na het unlocken van mijn telefoon. Ze worden niet getoond wanneer de telefoon wat langer gelockt is. Ik heb de instellingen gereset en kijk het even aan. BedanktBGLAdmin schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 09:01:
[...]
Ik herken dit probleem niet.
Komen de berichten in een keer binnen als je de WhatsApp openend, heb je misschien WhatsApp.
Of komen de berichten wel binnen, maar heb je in de instelling de meldingen voor Whatsapp uit staan.
In de instellingen van WhatsApp kun je ondermeldingen de isntellingen daarvoor resetten, via de puntjes rechtsboven.
Soms helpt het om WhatsApp in het multitask menu te locken.Petert87 schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 09:13:
[...]
Ik krijg ze binnen na het unlocken van mijn telefoon. Ze worden niet getoond wanneer de telefoon wat langer gelockt is. Ik heb de instellingen gereset en kijk het even aan. Bedankt
Ik ben zojuist overgestapt van android 12 beta, naar 13 beta gelukkig zonder complete wipe.
Ik zal jullie proberen op de hoogte te houden mbt de problemen die ik had.
Telefoonapp, opnemen/kiestoon
Batterij drain in standby.
De veranderingen zullen begin volgende week zichtbaar zijn Ivm werk. Tot nu toe qua uiterlijk geen grote verschillen.
De veranderingen zullen begin volgende week zichtbaar zijn Ivm werk. Tot nu toe qua uiterlijk geen grote verschillen.
Ja dat zou fijn zijn om ons ff op de hoogte te houden, ik ben wel geïnteresseerd maar durf het eigenlijk nog niet aan.Blekkienl schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 12:06:
Ik ben zojuist overgestapt van android 12 beta, naar 13 beta gelukkig zonder complete wipe.
Ben benieuwd wat jou ondervinden zijn.

Ik draai geen betas, maar ook hier de Berichtenbox van de overheid met Digid in split screenT-bone88 schreef op donderdag 28 april 2022 @ 16:08:
[...]
Ik draai ook Android 13 beta, hier opent DigiD app in split screen en kan ik gewoon inloggen.
Ik heb sinds een paar dagen de Beta op de P6 en afgezien van een enkel schoonheidsfoutje verder geen probleem en alles werkt zoals het hoort.
Probleem van battery drain in standby: dat komt waarschijnlijk door een bug in de telefoon services (waarschijnlijk zie je die als hoog verbruik gerapporteerd). Oplossing is om, voordat je je telefoon uitzet, hem eerst in airplane mode te zetten, dan opnieuw opstarten en dan airplane mode weer uit te zetten. Google schijnt bekend te zijn met dit issue. Ben benieuwd of het is opgelost in 13 beta. Maar zo niet, dan is dit misschien een tijdelijke oplossing.Blekkienl schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 12:06:
Update: ik denk dat dit het heeft opgelost. Kan me niet herinneren dat ik iets heb gewijzigd. Wel heb ik even naar de bubbels gekeken.BGLAdmin schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 09:01:
[...]
Ik herken dit probleem niet.
Bedankt voor de tip.
Ik heb het idee dat de batterij significant langer meegaat.Blekkienl schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 12:06:
/f/image/k7A5UbTg0neIZxUZO10Oo1kH.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/UtSLD4X7PZWjmZzPptjAXhAe.png?f=fotoalbum_large)
Vanaf 6 uur van de lader, maar wel 2 uur bedraad android auto.
Verder nog geen gekke dingen tegengekomen waarvan ik zou zeggen de android 13 beta is onbruikbaar.
En de mei-patch rolt hier binnen op de 6 Pro... 33.72MB
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Hier is de optimalisatie al weer even bezig op de Pixel 6. Misschien handig wat release notes erbij te noemen:
Display / Graphics
Fix for issue occasionally causing display to wake without user interaction *[1].
Sensors
Improvements for haptic feedback under certain conditions and use cases *[2].
User Interface
Fix for issue causing launcher crash after restarting device in certain conditions *[1].
---------------------------------------------------------------
Device Applicability*[1] Included on Pixel 3a, Pixel 3a XL, Pixel 4, Pixel 4 XL, Pixel 4a, Pixel 4a (5G), Pixel 5, Pixel 5a (5G), Pixel 6 & Pixel 6 Pro*[2] Included on Pixel 6 & Pixel 6 Pro
Zou mooi zijn als de haptics inderdaad weer werken als vanouds. Nu is het echt een laffe trilstand in sommige gevallen. Om het improvements te noemen vind ik wel apart, het is gewoon ook een bug fix..
Display / Graphics
Fix for issue occasionally causing display to wake without user interaction *[1].
Sensors
Improvements for haptic feedback under certain conditions and use cases *[2].
User Interface
Fix for issue causing launcher crash after restarting device in certain conditions *[1].
---------------------------------------------------------------
Device Applicability*[1] Included on Pixel 3a, Pixel 3a XL, Pixel 4, Pixel 4 XL, Pixel 4a, Pixel 4a (5G), Pixel 5, Pixel 5a (5G), Pixel 6 & Pixel 6 Pro*[2] Included on Pixel 6 & Pixel 6 Pro
Zou mooi zijn als de haptics inderdaad weer werken als vanouds. Nu is het echt een laffe trilstand in sommige gevallen. Om het improvements te noemen vind ik wel apart, het is gewoon ook een bug fix..
[ Voor 12% gewijzigd door J0YR1D3R op 02-05-2022 21:21 ]
Heb em ook binnen P6 heb niet gekeken hoe groot die was.CLB schreef op maandag 2 mei 2022 @ 21:07:
En de mei-patch rolt hier binnen op de 6 Pro... 33.72MB
En nog steeds gaat het unlocken van het toestel met je fingerprint erg stroef en moeizaam terwijl je IN apps, b.v. bankieren, het super snel en soepel gaat. Merkwaardig!
Iemand ervaring met het reparatie proces van de pixel in Duitsland? Mijn Pixel 6 is gevallen met blijvende schade aan het scherm. Liefst wil ik hem gewoon via Google zelf aanbieden voor reparatie.
Ervaar ik ook. Nochtans zou dit via zelfde systeem moeten verlopen... Bizariestyn99 schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 08:48:
En nog steeds gaat het unlocken van het toestel met je fingerprint erg stroef en moeizaam terwijl je IN apps, b.v. bankieren, het super snel en soepel gaat. Merkwaardig!
Je kan hem gewoon bij goed Google Nederland aanmelden, in het verleden een pixel 3 onder garantie vervangen. Hoeft niet via Duitsland.ricjuh schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 16:45:
Iemand ervaring met het reparatie proces van de pixel in Duitsland? Mijn Pixel 6 is gevallen met blijvende schade aan het scherm. Liefst wil ik hem gewoon via Google zelf aanbieden voor reparatie.
Hangt helaas ook af wie je treft bij google Nederland. Ik heb ook keer beeldscherm reparatie willen doen van pixel 3 via google Nederland. Maar was onmogelijk werd mij toen vertelt. Dus geen garantie dat het sowieso lukt via google Nederland helaas.Michiel193 schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 21:45:
[...]
Je kan hem gewoon bij goed Google Nederland aanmelden, in het verleden een pixel 3 onder garantie vervangen. Hoeft niet via Duitsland.
Hebben jullie er ook last van dat de chrome browser uit zichzelf sluit na enkele seconden scrollen? Wanneer dat gebeurt heb ik een enkele keer in een split second het 'ui reageert niet meer' kunnen zien staan. Chrome is zo niet te gebruiken. Betreft een P6 met de laatste Mei update, maar dit gebeurde vlak daarvoor al. Speelt nu sinds een paar dagen.
App killen, cache legen en telefoon opnieuw opstarten helpt niet.
[ Voor 3% gewijzigd door patshad op 04-05-2022 10:48 ]
Nee. Ik gebruik de Chrome browser dagelijks op mijn Pixel 6 Pro.patshad schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 09:37:
Hebben jullie er ook last van dat de chrome browser uit zichzelf sluit na enkele seconden scrollen? Wanneer dat gebeurt heb ik een enkele keer in een split second het 'ui reageert niet meer' kunnen zien staan. Chrome is zo niet te gebruiken. Betreft een P6 met de laatste Mei update, maar dit gebeurde vlak daarvoor al. Speelt nu sinds een paar dagen.
patshad schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 09:37:
Het probleem lijkt zich na vanmorgen vanzelf opgelost te hebbenqwasd schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 15:10:
[...]
Nee. Ik gebruik de Chrome browser dagelijks op mijn Pixel 6 Pro.
De app sluit/crasht niet meer na enkele seconden scrollen. Ik heb hier verder niks speciaals meer voor gedaan. Hopelijk doet het zich niet meer voor.
Ja ik had dit ook.patshad schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 09:37:
Een willekeurige reactie, wat betreft batterij
Ik heb de pixel 6 sinds eind december. Ik kwam tevoren van een pixel 3 waarvan de batterij niet meer top was. Ik moet zeggen dat m'n 6 op dat vlak gewoon uitstekend z'n ding doet tot hiertoe.
Ok, ik deed nog weinig uitdagende langdurige uitstapjes, de 'lakmoesproef' zal de festivalzomer worden, maar ik heb ondertussen m'n screen timeout wel gewoon uitgeschakeld. Ik hoef helemaal niet meer spaarzaam te zijn. Sinds een hele poos blijft m'n scherm dus gewoon soms hele brokken tijd rustig aan terwijl ik iets helemaal anders aan het doen ben, en op het einde van de dag houdt ik nog gewoon zo'n 50% batterij over.
Ik luister overdag quasi heel de tijd muziek of podcast, lees wat WhatsApp, emails, ga elke tweede/drie dagen lopen waarbij de pixel als GPS fungeert met de Fitbit charge 4 verbonden ik lees tussendoor nieuws en websites, zoek reviews op,... allemaal probleemloos.
Dus voor mij is deze Pixel 6 wat dat betreft geweldig.
Het fysieke formaat mocht wat kleiner. Ik vond de 3 aangenamer in de hand liggen. Dat befaamde unieke ontwerp van deze pixel 6 reeks vind ik persoonlijk maar niets. Ik zoek nog steeds naar de perfecte case. Naakt is het een glibberig en ongebalanceerd ding. En met die caseology vault die er nu rond zit is het te plomp.
Het is een lelijk eendje, erg mooi van binnen, maar niet erg verfijnd van buiten.
Ik heb de pixel 6 sinds eind december. Ik kwam tevoren van een pixel 3 waarvan de batterij niet meer top was. Ik moet zeggen dat m'n 6 op dat vlak gewoon uitstekend z'n ding doet tot hiertoe.
Ok, ik deed nog weinig uitdagende langdurige uitstapjes, de 'lakmoesproef' zal de festivalzomer worden, maar ik heb ondertussen m'n screen timeout wel gewoon uitgeschakeld. Ik hoef helemaal niet meer spaarzaam te zijn. Sinds een hele poos blijft m'n scherm dus gewoon soms hele brokken tijd rustig aan terwijl ik iets helemaal anders aan het doen ben, en op het einde van de dag houdt ik nog gewoon zo'n 50% batterij over.
Ik luister overdag quasi heel de tijd muziek of podcast, lees wat WhatsApp, emails, ga elke tweede/drie dagen lopen waarbij de pixel als GPS fungeert met de Fitbit charge 4 verbonden ik lees tussendoor nieuws en websites, zoek reviews op,... allemaal probleemloos.
Dus voor mij is deze Pixel 6 wat dat betreft geweldig.
Het fysieke formaat mocht wat kleiner. Ik vond de 3 aangenamer in de hand liggen. Dat befaamde unieke ontwerp van deze pixel 6 reeks vind ik persoonlijk maar niets. Ik zoek nog steeds naar de perfecte case. Naakt is het een glibberig en ongebalanceerd ding. En met die caseology vault die er nu rond zit is het te plomp.
Het is een lelijk eendje, erg mooi van binnen, maar niet erg verfijnd van buiten.
wasco [the brightest crayon in the box]
Mensen, besef nou toch dat dit NOOIT echt opgelost zal worden. Er is iets fundamenteels fout (Titan chip ?) waardoor dit na ruim 6 maanden nog steeds niet soepel is.Farleaf schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 21:18:
[...]
Ervaar ik ook. Nochtans zou dit via zelfde systeem moeten verlopen... Bizar
Dit gaat Google gewoon niet fixen en je zult ermee moeten leven.
Let op:
Berichten m.b.t. Levertijden & Prijzen horen hier: [Google Pixel 6 (Pro)] Levertijden en Prijzen
Berichten m.b.t. Accessoires en info over de gratis koptelefoon bij de pre orders mogen hier: [Google Pixel 6 (Pro)] Accessoires
Berichten m.b.t. Levertijden & Prijzen horen hier: [Google Pixel 6 (Pro)] Levertijden en Prijzen
Berichten m.b.t. Accessoires en info over de gratis koptelefoon bij de pre orders mogen hier: [Google Pixel 6 (Pro)] Accessoires