Na de Custom Elves Falath Evo die ik afgelopen winter met een clubgenoot opgebouwd heb nu ook een Elves gravel frame gekocht, de Mori Aerox.
Na dat ik een aantal ontwerpen heb laten maken, de knoop doorgehakt en het frame besteld incl. stuur en zadelpen. 4 weken later kreeg ik de foto's van het gespoten frame. Na goedkeuring werd deze verzonden en 2 weken terug werd hij geleverd. Al met al een week of 8 vanaf bestellen.
Frame opbouwen ging erg soepel, redelijk vergelijkbaar met de Evo in januari.
Nu hadden wel een sleutel voor het T47 bottom bracket, deze zat er nu zo in.
Als groepset heb ik er een 105 di2 groepset op gezet, deze bevalt erg goed op de racefiets.
De prijs van een GRX di2 groepset was mij teveel verschil.. bij Wim de Vos zijn die 105 setjes altijd goed geprijsd
Echter paste het crankstel NET niet.. het binnenblad, en daarvan die 4 boutjes raakten het frame net..
hier moest ik dus wat op verzinnen.. Heb besloten om voor een GRX crankstel te gaan de 610 met 2x12.
Deze heeft iets meer ruimte, heb nu kleine 5mm speling langs het frame. Ook de vertanding van 46-30 staat me meer aan met gravellen. In de vakantie in Zuid Limburg had ik soms die kleine kransjes wel nodig..
Helemaal op zo'n kiezel klim achter het Shimano experience center in Valkenburg
Nadat deze was binnengekomen paste het dikke prima, versnellingen afstellen ging ook makkelijk met di2.
Gisteravond een eerste ritje, en jep.. iedere trap is raak! Hij komt echt super snel op gang, en blijft dit ook.
Of dit nu op de weg is of op gravel. Gisteren ook mijn snelste gemiddelde snelheid gereden (bijna 1,5 km/h sneller) dus het zal niet alleen tussen de oren zitten

Dit zelfs met paar keer stoppen omdat het zadel achterover kantelde.. dit paar keer vastgezet met de multitool. Maar telkens gaat hij weer los.
Bij thuiskomst even losgehaald en weer op moment vastgezet, hopelijk blijft hij zaterdag op zijn plek met de SR...
Verhaal vraagt natuurlijk om een foto..
Foto van het spuitwerk
De Elves Mori Aerox
En de Falath evo+, zelfde kleur blauw paars maar met zilver ipv wit bij de gravelbike