Het grote gravelbike topic (Deel 1)

Pagina: 1 ... 71 ... 91 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:16
Dat klinkt verder totaal niet shady hoor ;)

• EdwinC
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 21:50
Geen idee wat je hiermee insinueert? Maar shady........ nice cutting corners.

48x 315WP (oost-west orientatie), 20x400WP (zuid orientatie) 9kw Pana Bi-bloc, All-electric

• 418O2
EdwinC schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 10:01:
Geen idee wat je hiermee insinueert? Maar shady........ nice cutting corners.
Je kan dat toch gewoon publiek posten, desnoods in [mo] (members only) tags? Klinkt gewoon een beetje vreemd als het via dm gaat :)

[ Voor 3% gewijzigd door 418O2 op 19-02-2025 10:07 ]

• EdwinC
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 21:50
Ik heb nog nooit van een [mo] tag gehoord (maar nu heb ik weer wat geleerd :)), maar ik hou er zelf niet van om kleine zelfstandigen zomaar het net op te slingeren als ze er zelf niet om gevraagd hebben.

Ik weet hoe druk hij het al heeft dus ik weet niet of hij op zulke publieke reclame zit te wachten.

48x 315WP (oost-west orientatie), 20x400WP (zuid orientatie) 9kw Pana Bi-bloc, All-electric

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23:15
luuk66 schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 08:30:
Heeft er iemand hier ervaring met het huren van gravelbikes? Zou over een maandje graag is een weekje of 2 weken proberen of het iets voor me is. Kan niet echt veel over vinden, ben opzoek in regio Eindhoven.
Je zou even bij het Canyon Service Centre naar binnen kunnen om te kijken of ze ook fietsen verhuren.

WoT stats

• loyske
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-01 16:24
luuk66 schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 08:30:
Heeft er iemand hier ervaring met het huren van gravelbikes? Zou over een maandje graag is een weekje of 2 weken proberen of het iets voor me is. Kan niet echt veel over vinden, ben opzoek in regio Eindhoven.
Canyon Factory Service!? Zie wel testen, maar geen idee of ze ook verhuren.

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23:15
Overigens zit er ook een Giant flagship store in de stad, mogelijk dat je daar ook kan huren.

WoT stats

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:07
EdwinC schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 10:15:
Ik heb nog nooit van een [mo] tag gehoord (maar nu heb ik weer wat geleerd :)), maar ik hou er zelf niet van om kleine zelfstandigen zomaar het net op te slingeren als ze er zelf niet om gevraagd hebben.

Ik weet hoe druk hij het al heeft dus ik weet niet of hij op zulke publieke reclame zit te wachten.
ik heb nog nooit gehoord van een kleine zelfstandige die geen extra reclame/toeloop/potentiële omzet wil :?

Hi Ha Hopjesvla

• wari42
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 22:30
Mooie reis geboekt voor de zomer.... Ik ga 6 dagen gravelen in Oostenrijk, altijd fijn om een doel te hebben. Alles is geregeld, hotels met half pension en ook bagagevervoer. Niet super zwaar en iedere dag keuze uit 5 niveaus. Zin in

• Hencksch
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 06-01 17:32
Zoiets trekt mij ook, maar hoe weet je dat je een parcours voor de wielen krijgt waar je met jouw skills mee uit de voeten kunt?

Ik heb bijvoorbeeld wel eens naar de Rally Torino-Nice gekeken, maar op basis van de foto's kon ik eigenlijk al zien dat het niet voor mij zou zijn. Dat zat veel te veel in de buurt van mountainbiketechnieken die ik niet onder de knie heb.
Op foto's van Le Strade Bianche zie ik vaak mensen die te voet gesteld zijn, omdat het te stijl is voor ze. Daarvoor hoef ik niet naar Toscane af te reizen.

• wari42
Hencksch schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 20:48:
Zoiets trekt mij ook, maar hoe weet je dat je een parcours voor de wielen krijgt waar je met jouw skills mee uit de voeten kunt?
Op foto's van Le Strade Bianche zie ik vaak mensen die te voet gesteld zijn, omdat het te stijl is voor ze. Daarvoor hoef ik niet naar Toscane af te reizen.
Dit ga ik doen
https://www.vasasport.nl/...-gravelbike-salzkammergut

Staat roadbook bij met de dagelijkse niveaus qua afstanden en hm. Dan kun jezelf beetje een inschatting maken. Het niveau van hele reis is 3/10 dus valt mee en is voor mij prima

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-01 16:26

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

wari42 schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 23:08:
[...]

Dit ga ik doen
https://www.vasasport.nl/...-gravelbike-salzkammergut

Staat roadbook bij met de dagelijkse niveaus qua afstanden en hm. Dan kun jezelf beetje een inschatting maken. Het niveau van hele reis is 3/10 dus valt mee en is voor mij prima
Ziet er interessant uit, maar jammer dat er geen vaste datums zijn en dat individueel boeken niet kan.

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

• kaaas
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 04-01 12:02
Pussy mtb of lompe gravel fiets?
Vering in mijn fiets gezet voor de Pyreneeën.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZNT8cJo64IxgqaAQhP5Q3JT-mIs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jXjriJyCpypmFmPInz8HQB1d.jpg?f=fotoalbum_large

• Reginas
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 06-01 16:14

Reginas

Queen of Core Stability

Monteer je nog wel een setje stuurdoppen?
Ik krijg bij dit soort set-ups altijd hele akelige visioenen van valpartijen op je stuur waarbij je wordt doorboord door je stuurbuis.🫣

• kaaas
Ja die zitten er ondertussen op samen met het stuurlint. Ik ben zelf ook geen fan van mobiele appel boren.

• wari42
magic_nl schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 15:39:
[...]

Ziet er interessant uit, maar jammer dat er geen vaste datums zijn en dat individueel boeken niet kan.
Het is maatwerk en daarom kun jezelf de datum kiezen dat is voor meeste mensen juist ideaal omdat je kunt gaan wanneer jou het beste uitkomt. En het gaat inderdaad pas vanaf 2 personen

• Hencksch
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 06-01 17:32
magic_nl schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 15:39:
[...]

Als je in je eentje een hotel in Bad Goisern boekt en een wandeling naar het Fremdenverkehrsamt maakt, dan ga je vast en zeker met de zelfde routes naar buiten als de routes die Vasa aanbiedt.

Als ik zo naar het etappeschema kijk, dan rijd je elke dag naar een andere steunpunt dat in de A-serie van de Salzkammergut Trophy zit. Hier biedt een touroperator als Vasa geen Vorteil.

• Duclaasie
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 22:32
Afgelopen week een extra setje wielen gekocht via MP zodat ik makkelijk kan wisselen van type band. Op het nieuwe setje de originele Schwalbe G one Bites tubeless gemonteerd en een setje remschijven er op. Vanmiddag meteen een ritje gemaakt en dat viel niet tegen. Ik rijd met 2.1 bar achter en 1.95 voor en dat geeft een mooi stukje comfort en voldoende grip op de bospaden en gravel wegen.

Ook een stukje MTB route gepakt, maar dat hele korte draaien en keren en de boomwortels is niet echt het terrein voor een gravelbike naar het blijkt.

• wari42
Hencksch schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 20:56:
[...]

Als je in je eentje een hotel in Bad Goisern boekt en een wandeling naar het Fremdenverkehrsamt maakt, dan ga je vast en zeker met de zelfde routes naar buiten als de routes die Vasa aanbiedt.

Als ik zo naar het etappeschema kijk, dan rijd je elke dag naar een andere steunpunt dat in de A-serie van de Salzkammergut Trophy zit. Hier biedt een touroperator als Vasa geen Vorteil.
Waar is dan jou probleem als je geïnteresseerd bent of je dit kunt? Je kunt zelf hotel boeken, weet hoe je aan de routes kunt komen. Ik zou zeggen ga gewoon, lekker alleen, niemand om jezelf voor te moeten bewijzen ofzo. En is er een stuk te moeilijk of te steil doe je het toch gewoon niet.

• Linus_BE
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 26-11-2025
Vandaag toch twee keer lek gereden op een rit van 100 km verharde, maar vuile wegen met de Caracal Race banden. Vooraan is het lek zelf dicht gegaan, maar achteraan een plug moeten steken. Ze rollen heel snel, maar toch veel fragieler dan de G-One R die ik hiervoor had.

• magic_nl

magic_nl

Half maart zit ik voor werk in de buurt van Soesterberg/Bunnik.
Ik heb een optie om de gravelbike mee te nemen, dus dat ben ik ook van plan.
Nu kan ik een kant en klare route van Komoot plukken, of zelf iets in elkaar klikken.
Maar wellicht heeft iemand van jullie de ultieme route in die regio op de plank liggen.
Ik zoek iets van ca. 70km. Mag wat meer of minder zijn.
Benieuwd naar jullie tips!

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

• Flipmo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-01 16:31

Flipmo

OMG !!

magic_nl schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 08:40:
Half maart zit ik voor werk in de buurt van Soesterberg/Bunnik.
Ik heb een optie om de gravelbike mee te nemen, dus dat ben ik ook van plan.
Nu kan ik een kant en klare route van Komoot plukken, of zelf iets in elkaar klikken.
Maar wellicht heeft iemand van jullie de ultieme route in die regio op de plank liggen.
Ik zoek iets van ca. 70km. Mag wat meer of minder zijn.
Benieuwd naar jullie tips!
bereid je vast voor op aangeboden routes van 120km :+

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 06-01 14:54
Flipmo schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 08:49:
[...]

Ik hou me ook aanbevolen ondanks dat mijn SuperX nog even op zich laat wachten.

• GerbenBK
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23:43
200km ook goed? 8)

https://www.strava.com/routes/3073731610306125520

Hier is wel een leuke kortere route uit te distilleren.

[ Voor 3% gewijzigd door GerbenBK op 25-02-2025 09:05 ]

The tyres begin to write cheques that the geometry can’t quite cash.

• bwernsen
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 21:24
GerbenBK schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 09:04:
200km ook goed? 8)

Heb je die ook als GPX?

• ElGreco
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06-01 12:12
Chrome extensie om Strava activiteiten als GPX te downloaden:
https://chromewebstore.go...?utm_source=item-share-cp

www.vanspeykwheels.nl

• magic_nl

magic_nl

Flipmo schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 08:49:
[...]

Op zich ook geen probleem. Heb dat vaker gedaan.

Systeemspecificaties

• Flipmo
  • Laatst online: 06-01 16:31

Flipmo

OMG !!

@magic_nl het is meer dat als iemand om een route van 50km vraagt, en dat er binnen 5 reacties al routes gestuurd worden van 100km of meer door andere tweakers ;)

Heb zelf helaas geen route voor je, maar die komen hier vast nog wel voor je :)

• Danjel
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:31

They who buy the dip, deserves the rip.

• magic_nl

magic_nl

Hele mooie route die alle highlights die ik in gedachten had wel aandoet.
Ik heb 'm in m'n profiel opgeslagen.

Systeemspecificaties

• Danjel
magic_nl schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 13:23:
[...]

Hele mooie route die alle highlights die ik in gedachten had wel aandoet.
Ik heb 'm in m'n profiel opgeslagen.
Dit is mijn home turf. Dit is leuk fietsen vind ik. Wel Gooisch qua gravel. Wil je echt meer offroad dan kan ik nog ff een alternatief tekenen. Maar verwacht er niet al teveel van. ;-)

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:22
Danjel schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 13:57:
[...]

Dit is mijn home turf. Dit is leuk fietsen vind ik. Wel Gooisch qua gravel. Wil je echt meer offroad dan kan ik nog ff een alternatief tekenen. Maar verwacht er niet al teveel van. ;-)
Graag! 100-120km? :)

• Cloclo100
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 06-01 13:46
ElGreco schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 10:28:
[...]

Chrome extensie om Strava activiteiten als GPX te downloaden:
https://chromewebstore.go...?utm_source=item-share-cp
je kan bij Strava ook zonder extensie elke route in gpx downloaden?

• ElGreco
Cloclo100 schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 15:29:
[...]

je kan bij Strava ook zonder extensie elke route in gpx downloaden?
Ook zonder premium abo?

www.vanspeykwheels.nl

• Danjel
112km? https://www.komoot.com/to...GVCXXoeZn82jNQF9n&ref=wtd

Je kan bij Overberg ipv links, rechtsaf gaan richting Rhenen en die kant op nog een loopje pakken om 120+ ervan te maken.

[ Voor 19% gewijzigd door Danjel op 25-02-2025 15:42 ]

• Cloclo100
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 06-01 13:46
aha not all pigs are equal dan.. geen idee ik heb premium :).

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:23
edit: |:( lezen..
GerbenBK schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 16:41:
[...]

World maps slaat op Komoot denk ik? Dit ging over Strava Premium.
Je hebt helemaal gelijk. Ik krabbelde inderdaad iets over Komoot...
Dat gezegd hebbende, kun je met een gratis Strava account ook de GPX bestanden downloaden.

[ Voor 255% gewijzigd door guapper op 25-02-2025 17:00 ]

• GerbenBK
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23:43
guapper schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 16:21:
@ElGreco @Cloclo100
Ik heb geen premium, maar wel world maps, en kan ook alles downloaden.

Maar wanneer je een gratis account aanmaakt en inlogt zou je de GPX ook moeten kunnen downloaden.

> pls correct me if i'm wrong
World maps slaat op Komoot denk ik? Dit ging over Strava Premium.

The tyres begin to write cheques that the geometry can’t quite cash.

• 3dav0d3
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 18:55
Ik zoek een top-tube bag, (ca. 1L) die zowel bolt-on is (voor de gravelbike, main gebruikt) als strap-on (voor de racefiets, incidenteel gebruik). Voor zover kwam ik alleen Tailfin tegen die dit heeft. Zijn er nog meer opties?

EDIT: Zie nu ook de Pro Discover, maar die gaat niet mooi staan, dus geen optie natuurlijk. :+

[ Voor 17% gewijzigd door 3dav0d3 op 28-02-2025 15:37 ]

• DialOut
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-01 08:21
3dav0d3 schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 15:28:
Ik zoek een top-tube bag, (ca. 1L) die zowel bolt-on is (voor de gravelbike, main gebruikt) als strap-on (voor de racefiets, incidenteel gebruik). Voor zover kwam ik alleen Tailfin tegen die dit heeft. Zijn er nog meer opties?

EDIT: Zie nu ook de Pro Discover, maar die gaat niet mooi staan, dus geen optie natuurlijk. :+
Ik heb The Pack AWG | Top Tube bag : https://thepack.cc/nl/pro...ag?variant=53384501395842

Is 0,8l, waterdicht, magneet sluiting. Ik heb met de boutjes. Bevalt prima, is niet zo groot.

• RobbieHifi
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 06-01 16:28
GerbenBK schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 09:04:
200km ook goed? 8)

Nice one.....

• Ruud
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 21:02
Goed, eerste ritje op de Scott Addict gravel met Hutchinson Caracal Race; lek ;)

En de latex die de LBS erin gekieperd heeft doet zo goed als niets. Bij een druk >~2.5 bar gaat het sneetje (2mm) net zo makkelijk weer open. Lijkt qua kleur heel erg op Dynamic Barkeeper spul. Aangezien de latex toch vervangen gaat worden door Peaty's kan ik de band mooi plakken aan de binnenkant. Zou niet nodig hoeven zijn maar als je er toch bij kunt..

Maar in vergelijking met mijn wegfiets voelt de hele fiets niet trager aan. Op de flowy trails van MTB route Ruinen (stevige bosgrond, vergelijkbaar met de niet-duingrond-stukken van LDD/Dorst en Staphorst) weet ik nog niet helemaal waar de grenzen liggen, komt ook omdat de achterband toen al druk begon te verliezen. De paar kilometer die ik daar gereden heb voelden vertrouwd. Nou waren de omstandigheden ook perfect, er was grip genoeg.

Maar voor mij zit er geen overlap in een gravelbike en mijn MTB. Duidelijk andere inzet. De gravelbike voelt te agiel aan. Je moet er te netjes mee rijden. En juist op mijn MTB wil ik elke wortel meepakken om te spelen. En daarvoor voelt de Scott Addict Gravel niet geschikt.

De wegfiets en de gravelbike daarentegen... Daar zit heel erg veel overlap in.

Plaatje bij het praatje:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uaZ6mOs-Mo3eXXklxhk0bcU42Q8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/TpuO5k58MpOvNcOfXkLTWIZc.png?f=fotoalbum_large

• Requiem19
Ha, ik heb ‘al’ 500km op de Caracal Race op asfalt. Retesnel, maar zou er qua gravel vooral op Goois gravel mee rijden. Wat fragiel en wel erg weggericht.

• kaaas
@Ruud als het naar yogi ruikt is het waarschijnlijk Dynamic barkeeper. Die heeft bij mij ook nog nooit een gat gedicht.

• rodiee
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 06-01 13:22
3dav0d3 schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 15:28:

Ik heb deze: https://nl.aliexpress.com...GmvN&gatewayAdapt=glo2nld

Zowel bolt-on als met bijgeleverde losse straps te bevestigen.

• danny1909
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 05-01 18:31
Voor woon/werk heb ik een Bulls Daily Grinder zie https://www.12gobiking.nl/bulls-daily-grinder-2

Ik ben me aan het oriënteren voor een andere wielset maar zoals je kunt zien heeft deze schijfremmen en nog quick release. Daar is echt bijna niets meer voor te vinden. Heeft iemand hier een goed idee? Ik zoek een robuuste set voor dagelijkse woon werk in weer en wind, gewicht is niet zo belangrijk.

• 418O2
danny1909 schreef op maandag 3 maart 2025 @ 21:04:
Voor woon/werk heb ik een Bulls Daily Grinder zie https://www.12gobiking.nl/bulls-daily-grinder-2

Ik ben me aan het oriënteren voor een andere wielset maar zoals je kunt zien heeft deze schijfremmen en nog quick release. Daar is echt bijna niets meer voor te vinden. Heeft iemand hier een goed idee? Ik zoek een robuuste set voor dagelijkse woon werk in weer en wind, gewicht is niet zo belangrijk.
Wat is je budget?

Voor 600-700 euro kan je wat laten maken. En anders heb je toch zulke sets

https://www.futurumshop.n...-zwart-100-135mm-qr.phtml

Als je een beetje zoekt vind je nog best wat hoor.

[ Voor 13% gewijzigd door 418O2 op 03-03-2025 21:33 ]

• kaaas
Je kunt op taylorwheels kijken. Die hebben van alles op dat gebied. Zeker als gewicht er niet toe doet.
https://www.taylor-wheels.de/nl/wielen/28-inch

• Ruud
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 21:02
kaaas schreef op maandag 3 maart 2025 @ 09:29:
@Ruud als het naar yogi ruikt is het waarschijnlijk Dynamic barkeeper. Die heeft bij mij ook nog nooit een gat gedicht.
Yoghi, goede omschrijving. :D daar rook het inderdaad naar. Nu zit er Peatys in, daar heb ik meer vertrouwen in.

• Bobermo
  • Laatst online: 23:19
Ben opzoek naar een nieuwe wielset voor mijn Grizl CF SL 7 eTap, als upgrade van de huidige DT Swiss Gravel LN wielset.

Van de week sets 303 XPLR S & SW's gezien, en moet zeggen dat ik daar wel erg gecharmeerd van was. Veel gelezen over snakebites in de sidewalls, maar ook dat als je de aanbevolen druk iets verhoogd dit nauwelijks meer voorkomt.

Daarnaast lees ik dat de hub van de S (76 / 176) niet heel goed is, maar dat de ZR1 hun op de SW versie een stuk hoogwaardiger is.

Nu mijn vraag, zijn er mensen die met een van deze wielsets rondrijden? Twijfel om de knoop door te hakken of toch iets met een DT Swiss 240 hub te kopen/laten bouwen..

Keuzes keuzes keuzes..

• Casual Ruud
  • Registratie: Maart 2011
  • Nu online
Geen ervaring met die wielset, maar mocht je iets van DT Swiss met 240 naaf als alternatief overwegen. Bij Bike24 is deze zet redelijk scherp geprijsd.

https://www.bike24.nl/producten/891625

Wel redelijk laag en hookless.

Lang getwijfeld of ik ze zelf zou nemen, maar gezien het geld er momenteel uitvliegt, even pas op de plaats.

• Bobermo
Casual Ruud schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 14:44:
Geen ervaring met die wielset, maar mocht je iets van DT Swiss met 240 naaf als alternatief overwegen. Bij Bike24 is deze zet redelijk scherp geprijsd.

Lang getwijfeld of ik ze zelf zou nemen, maar gezien het geld er momenteel uitvliegt, even pas op de plaats.
Zeker goede aanbieding zeg.. Maakt mij leven weer moeilijker:)

• 418O2
Bobermo schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 15:34:
[...]

Zeker goede aanbieding zeg.. Maakt mij leven weer moeilijker:)
Kijk wel even naar de nadelen van hookless. Ik ben er niet zo van gecharmeerd

• klaaas
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23:46
Casual Ruud schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 14:44:

22mm intern is wel echt aan de krappe kant. Zeker voor iemand die naar een xplr set kijkt. Ik zou voor gravel toch wel om en nabij de 25mm willen.

Hij wil.

• kaaas
Oeh ik heb ook nog wel wat keuze stress voor je
https://www.9velo.com/pro...-24h-24h?VariantsId=11007

Eventueel met titanium body

• 418O2
https://www.futurumshop.n...et-dt350-naaf-zwart.phtml

Ook leuke wielen. En een Nederlands product

Maar @ElGreco bouwt ook mooi spul!

[ Voor 11% gewijzigd door 418O2 op 08-03-2025 19:00 ]

• Bobermo
klaaas schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 17:58:
[...]

22mm intern is wel echt aan de krappe kant. Zeker voor iemand die naar een xplr set kijkt. Ik zou voor gravel toch wel om en nabij de 25mm willen.
Over de 22mm heengelezen, die valt dan af inderdaad.

Maar niemand ervaring hier met de ZR1 hub?

• mhr-zip
  • Laatst online: 23:47
Bobermo schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 13:46:
Twijfel om de knoop door te hakken of toch iets met een DT Swiss 240 hub te kopen/laten bouwen..

Keuzes keuzes keuzes..
Stomme vraag, maar wat weeg je?

Zelf heb ik iets laten bouwen op basis van DT 350 naaf met 28 spaken (achter), en lekker breed intern. Ik zie zelf het voordeel van die DT240 naaf niet zo.

Over die Zipp wielen: check ff wat het kost om een setje lagers te kopen. Van kennis weet ik dat zijn voordeel bij aanschaf van zijn wielen best een stuk minder was nadat hij zijn Zipp wielen heeft moeten reviseren.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

• mhr-zip
Dan zit je qua prijs op of tegen Custom build aan. Dan zou ik het wel weten.
Maar @ElGreco bouwt ook mooi spul!
Zijn prijslijst staat op zijn site.

Edit: offertes zijn gratis, na adviesgesprek wordt het meestal toch nog iets anders dan dat al op de website staat :+

[ Voor 12% gewijzigd door mhr-zip op 09-03-2025 14:04 ]

• Bobermo
mhr-zip schreef op zondag 9 maart 2025 @ 13:38:
[...]

Stomme vraag, maar wat weeg je?

Zelf heb ik iets laten bouwen op basis van DT 350 naaf met 28 spaken (achter), en lekker breed intern. Ik zie zelf het voordeel van die DT240 naaf niet zo.

Over die Zipp wielen: check ff wat het kost om een setje lagers te kopen. Van kennis weet ik dat zijn voordeel bij aanschaf van zijn wielen best een stuk minder was nadat hij zijn Zipp wielen heeft moeten reviseren.
Weeg 80kg.

Die lagers zijn rond de 60 euro. Had ik al naar gekeken, vroeger waren die echt ruk maar schijnbaar zijn de klachten sinds de nieuwe versie uit 2020 grotendeels verholpen.

Wat is de site van Elgreco?

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 02-01 22:51
Bobermo schreef op zondag 9 maart 2025 @ 15:19:
[...]

Weeg 80kg.

Die lagers zijn rond de 60 euro. Had ik al naar gekeken, vroeger waren die echt ruk maar schijnbaar zijn de klachten sinds de nieuwe versie uit 2020 grotendeels verholpen.

Wat is de site van Elgreco?
https://www.vanspeykwheels.nl/

• magic_nl

magic_nl

Danjel schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 13:57:
[...]

Heb ik het goed gezien dat het startpunt vanaf een openbare parkeerplaats is?

Systeemspecificaties

• Danjel
magic_nl schreef op zondag 9 maart 2025 @ 19:31:
[...]

Heb ik het goed gezien dat het startpunt vanaf een openbare parkeerplaats is?
Oh daar heb ik niet echt rekening mee gehouden.

Parkeerplaatsen langs de route:
https://maps.app.goo.gl/MzQ9TmYjYKTKPCWk7
https://maps.app.goo.gl/e44RnQQKbyAdHszT8
https://maps.app.goo.gl/9RMGeDatpWksQvpd8
https://maps.app.goo.gl/J4Bkv4vfFNw8pBbJA
https://maps.app.goo.gl/uWcUuRcUujHzfJEV7

Allemaal gratis. :)

• Duclaasie
Hoe risicovol is het om een band die met binnenband is gebruikt alsnog tubeless te maken? Al die tijd heb ik er nog niet lek mee gereden, dus het zou moeten kunnen maar mijn idee…

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03:54

Kluus

Gang is alles

Duclaasie schreef op maandag 10 maart 2025 @ 09:56:
Hoe risicovol is het om een band die met binnenband is gebruikt alsnog tubeless te maken? Al die tijd heb ik er nog niet lek mee gereden, dus het zou moeten kunnen maar mijn idee…
Dat kan gewoon. Ook als er wel lek mee was gereden wordt dit als het goed is gedicht door de sealant, dan heb je gelijk een leuke test/proof of concept. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Kluus op 10-03-2025 09:59 ]

• wann0wfhc
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 06-01 15:24
Requiem19 schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 11:18:
[...]

Projectje duurde van 22 sept tot gisteren, vooral levertijden die impact hebben. Zodra alles binnen is gaat het snel.

Specs:
- 7.6kg rijklaar incl pedalen (minus bidonhouders)
- 50mm wielen 28int, 36ext, 1400g
- 38cm aero stuur
- Red Xplr groep
- Garbauk aero chain ring
- BBinfinite BB
- Ryet 3D zadel

Totale kosten rond de 5.5k, incl custom paint. Heb ook nog setje wegwielen besteld om de fiets ook op de weg te kunnen gebruiken.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik lees vooral mee in het topic maar toen ik maandagmiddag in Wognum iemand op een SØKKEL fiets voorbij zag rijden moest ik even hard nadenken waar ik die ook alweer eerder had gezien!

Mooie fiets hoor 8)

• Requiem19
wann0wfhc schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 09:59:
[...]

Ik lees vooral mee in het topic maar toen ik maandagmiddag in Wognum iemand op een SØKKEL fiets voorbij zag rijden moest ik even hard nadenken waar ik die ook alweer eerder had gezien!

Mooie fiets hoor 8)
Ha! Ik kan niet ontkennen dat ik maandag door Wognum reed. Zat je zelf ook op de fiets en zo ja, haalde jij mij in of ik jou? ;)

• Melkaz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06-01 11:14

Melkaz

Melkazar

Met alle tevredenheid fiets ik het afgelopen jaar naar werk op een elektrische fiets (Tenways), verder heel tevreden over maar ik begin toch het "analoog" fietsen een beetje te missen. De afgelopen 15+ jaar heb ik altijd gefietst op een nette stadsfiets met riem.

Nu heb ik het idee in mn hoofd gekregen om er een gravelbike bij te kopen voor sporadisch woon-werk verkeer bij goed weer en in het weekend lekker een rondje Breda en omstreken te doen.

Budget, liefst ruim onder de 2000 euro. Er zit een Trek & Giant dealer in de buurt, wat op zich interessant is voor onderhoud en proefritjes. Mijn oog is gevallen op de vrij voorspelbare Grizl 6 van Canyon en een Giant Revolt 1. Ik ben zelf 180cm, Giant adviseert een M/L en Canyon M.

Voordeel Revolt 1: Is gewoon op voorraad in maat M en M/L. ideaal dus om gelijk een test ritje te doen.
Nadeel Revolt 1: Ik vind hem minder mooi en wat saaier. Verder is deze fiets ook gelijk 200 tot 300 euro duurder (2023 vs 2025 model).

Voordeel Canyon: Ik vind hem mooier en hij is goedkoper.
Nadeel Canyon: voorraad, zover ik in dit topic zie heb je een beetje geluk nodig qua voorraad. Hij staat nu voor medio April/mei weer beschikbaar. Het zelf moeten bouwen, ik heb twee linkerhanden maar aan de andere kant is dit ook een leuke uitdaging voor wat zelfvertrouwen haha (overigens zit er ook een dealer in Breda die kan helpen met het in elkaar zetten mocht het echt niet lukken).

Ik neig naar de Canyon aangezien ik geen enorme haast heb de fiets te bemachtigen, tot die tijd lekker lazy electrisch de boodschapjes doen en naar werk fietsen.

PSN: Melkazar | Steam: Melkaz

• cosmos81
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:10
@Melkaz
Je zou eventueel contact kunnen opnemen met Canyon Nederland of dat zij jouw maat ter beschikking hebben voor een testritje. Dan weet je gelijk meer. Is in Eindhoven, lijkt mij wel te doen vanuit Breda.

• Duclaasie
Of een tweedehands Grizl, mogelijk is dat sneller en heb je voor hetzelfde geld een mooiere afmontage. Ze komen op MP regelmatig voorbij.

• wann0wfhc
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 06-01 15:24
Requiem19 schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 15:06:
[...]

Ha! Ik kan niet ontkennen dat ik maandag door Wognum reed. Zat je zelf ook op de fiets en zo ja, haalde jij mij in of ik jou? ;)
Nee, ik werk in Wognum en was even een rondje wandelen tijdens de lunch.

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06-01 15:54
@Melkaz De Canyon heeft ook iets betere afmontage, bijpassende GRX voorderailleur en crankset (met voor een gravel bike, imho, iets betere maat tandwielen: 46-30) en mogelijk iets betere wielen.

Voordeel van de Giant is wel een veel dichter dealernetwerk en mogelijk staat er nog ergens een overjarig model met korting. Als ik de afgelopen modeljaren bekijk wijken deze alleen af in kleur.

Flickr - Strava

• Casual Ruud
  • Registratie: Maart 2011
  • Nu online
Bij mijn weten hebben ze de Grizl bij Canyon Eindhoven in alle maten beschikbaar voor een proefrit. Ze hebben alleen niet alle modellen/afmontages. Je moet wel even bellen van te voren.

Ik denk dat beide fietsen verder prima zijn voor het gestelde doel.

Als je graag een Giant wil, zou ik even zoeken naar een ouder model, van vorig jaar ofzo. Ik zie die regelmatig met flinke korting 20-30% voorbij komen. Dan kun je met dat budget misschien nog wel een carbon frame kopen. Met aluminium is overigens niets mis hoor.

Zelf zou ik eerder voor de Canyon Grizl 7 kiezen want die heeft 2x12 en de 6 2x10. Als zodanig niet slecht, maar 10 speed is wel een beetje geweest als je het mij vraagt. Dat opbouwen stelt verder niet zo veel voor. Eigenlijk hoef je alleen de zadelpen en het stuur erop te zetten. De eerste keer was het voor mij wel even aanklooien. De handleiding is behoorlijk onduidelijk als je het mij vraagt. Mijn tweede Canyon zat in 30 minuten in elkaar.
Op Canyon kun je overigens nog €100,- korting krijgen met een coupon. Zelf heb ik er geen, maar op het forum van fiets.nl worden ze vaak gedeeld. Op Tweakers is het een verboden woord, maar daar is delen en vragen prima.

Als het merk verder niet zo veel uitmaakt, zou ik met dat budget eens in Oosterhout langsgaan bij Wim de Vos, ofja zijn zoon eigenlijk. Altijd veel voorraad en (nagenoeg altijd) de beste prijs van Nederland. Qua merken heeft hij van alles wat, maar de laatste tijd vooral Ridley en Colnago. Verwacht geen Giant, maar dat weet ik niet zeker.

Afhankelijk van wat je met woon-werk wil meenemen, is het wellicht wel handig om na te denken of je een rack nodig hebt. Op aluminium frames is het monteren van een rack makkelijker, althans veel goedkoper. Op carbon frames kan het wel (bijv met Tailfin) maar dat is een heel stuk duurder.

• Melkaz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06-01 11:14

Melkaz

Melkazar

Bedankt allen voor de input! Uiteraard zal je zien dat vanochtend de Grizl 6 Medium op voorraad is gekomen terwijl ik nog druk aan het afwegen ben wat ik nou wil. Maar bij de Grizl twijfel ik dus tussen de S en M maten, wellicht dat ik deze voorraad check maar voorbij moet laten schieten en eerst of richting Eindhoven te gaan voor een proefrit óf in regio Breda wat andere merken uit te proberen.

een 2x12 is ook een optie, dus wellicht kan ik beter eerst bij de Giant Dealer onderstaande fiets uitproberen:

https://www.giant-store-b...t-0?partnumber=1079001115

PSN: Melkazar | Steam: Melkaz

• mhr-zip
Melkaz schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 09:54:
dus wellicht kan ik beter eerst bij de Giant Dealer onderstaande fiets uitproberen:

https://www.giant-store-b...t-0?partnumber=1079001115
Die heb ik O+

• _Eend_
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:16

_Eend_

🌻🇺🇦

@Melkaz ik ben benieuwd wat je gaat kopen, ik heb ongeveer hetzelfde. Ik fiets al jaren op een e-bike naar mijn werk en voor boodschapjes enzo, en dan doe ik gemiddeld 22 minuten over een stukje van 9 km. Eigenlijk zit de trapondersteuning mij meer in de weg dan dat het ondersteunt. Alleen bij het accelereren helpt het en bij wind tegen

Dus.. Hoog tijd voor iets nieuws. Ik heb geen ruimte voor 2 fietsen, de huidige staat al in de woonkamer omdat ik geen schuur heb, alleen een gezamenlijke fietsenstalling voor het appartementencomplex waar ik woon. En daar worden fietsen gewoon in/uit gerost. Daar ga ik mijn dure fiets niet tussen zetten.

Zelf heb ik zitten kijken naar een Cube Nuroad Pro FE, maar zowel het oude als het nieuwe model is nergens op voorraad.

• kaaas
zolang je geen garantie nodig hebt of wilt passen zou je bij planet x kunnen kijken.
https://planetx.co.uk/pro...x-xplr-carbon-gravel-bike.

• cedrix5
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:32
Je kan het 'equipped' gedeelte ook zelf toevoegen. Ik heb een rove ST gekocht omdat ik die goedkoop kon vinden op markplaats en zelf gewisseld voor 700c wielset met dynamo, spatborden, dynamo lampjes en rekje als commuter. Stalen frame is perfect vind ik.

• ElGreco
Pssst

Je kunt je aanmelden voor de eerste SR van 2025!! (ook al is het geen gravel :) )

ElGreco in "Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!"

www.vanspeykwheels.nl

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Voor de grizl eigenaren, let even op dat je de bidonhouder niet te laag plaatst!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ujQIh6xvNfMfLH2e4nB25AJr6ps=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NgHGTy0vKgzy03hiRm5oAqPT.jpg?f=fotoalbum_large

Ik kwam hier helaas net iets te laat achter. -O-

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h7nVXSsyhLEiA_Ges5EkjtL67kg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9ABLxqugc9viXfJVAUqQOwnm.jpg?f=fotoalbum_large

• mhr-zip
Kluus schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 21:50:
Voor de grizl eigenaren, let even op dat je de bidonhouder niet te laag plaatst!
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Maar goed dat @Grin je ketting niet ziet.

• Kluus

Kluus

Gang is alles

mhr-zip schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 21:52:
[...]

Ja kan dit al niet? :X Gewoon fietsen met die zooi! ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Kluus op 19-03-2025 21:58 ]

• mhr-zip
Kluus schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 21:54:
[...]

Ja kan dit al niet? :X Gewoon fietsen met die zooi! ;)
Dat zeg ik niet.

Maar er zijn redenen dat ik geen foto's van mijn ketting post O-)

• 418O2
mhr-zip schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 21:52:
[...]

Gelukkig krijgt die een rolberoerte als hij al een schelpenpad ziet (fotos op aanvraag), dus die zal het hier niet komen bekijken

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Oja dan mag hij hier niets zeggen ook, de uitdaging om alles stofvrij te houden is bij dit soort fietsenwel wat groter. ;)

Sowieso vind ik dat je op detail foto’s vaak vuil ziet wat je met het blote oog niet ziet.

Maar goed, foto ging niet om de ketting maar opletten voor je lak!! Ik had helemaal niet in de gaten dat ik mijn bidon op het frame ramde tot ik de schade zag… Misschien ligt het aan mij maar tot nu toe is het nooit in me op gekomen hier op te letten bij het monteren van bidonhouders.

[ Voor 14% gewijzigd door Kluus op 20-03-2025 06:04 ]

• Kiwi_Kevin
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23:49
Kwam het toevallig tegen op de productpagina. Het beste is wat extra speling zodat bij rammelen/flexen bij hobbels er geen contact is. Canyon raadt 5mm aanAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vSNnhHXzOL914uySghMsfnvEZms=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eKA1lGhnOXs2GCxyzj1eq22H.jpg?f=fotoalbum_large

• danny1909
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 05-01 18:31
Bedankt voor de tip, heb geen Canyon maar toch net wel even op mijn fietsen gekeken of het allemaal goed gaat.

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Kiwi_Kevin schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 07:04:
Kwam het toevallig tegen op de productpagina. Het beste is wat extra speling zodat bij rammelen/flexen bij hobbels er geen contact is. Canyon raadt 5mm aan[Afbeelding]
Ahja nu zie ik het ook staan.. Die sideloader is een volle cage dus dan zie je het bij montage, maar de normale houder zie je het pas met een bidon er in. Ook daar staat het in de product notes zie ik nu, maar die had ik nog niet gelezen ;). Overigens gaat het bij mij om een XL frame.

@danny1909 nooit verkeerd om te checken nee, maar ik heb MTB en racer van andere merken ook gelijk gechecked en daar is dit ook geen probleem.

• Kiwi_Kevin
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23:49
Kluus schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 07:38:
[...]

Ahja nu zie ik het ook staan.. Die sideloader is een volle cage dus dan zie je het bij montage, maar de normale houder zie je het pas met een bidon er in. Ook daar staat het in de product notes zie ik nu, maar die had ik nog niet gelezen ;).

@danny1909 nooit verkeerd om te checken nee, maar ik heb MTB en racer van andere merken ook gelijk gechecked en daar is dit ook geen probleem.
Troost je, ik heb blind mijn powermeter omgezet op mijn nieuwe fiets en die bleek minimaal contact te maken met het frame, ondanks dat hij prima vrij liep. Ook oppervlakkige lakschade :)

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06-01 15:54
self clearancing noem je dat :+

Flickr - Strava

• Linkser
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 21:36
Wat is de mening hier over toe overlap op een gravel fiets?

Mijn vorige fiets had dat helemaal niet, zat achteraf ook op een te groot frame. Met mijn nieuwe gravel fiets die ook meer gravel racer is heb ik dat nu wel, had er niet bij stilgestaan maar verder is het frame en fitting echt perfect namelijk.

• Danjel
Toe overlap is dat je teen tegen het voorwiel aan kan komen in een bocht? Daar zou ik een fiets op afwijzen.

• Noutie
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 06-01 16:51
Danjel schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 09:02:
Toe overlap is dat je teen tegen het voorwiel aan kan komen in een bocht? Daar zou ik een fiets op afwijzen.
Ik heb ook toe overlap. Dat hangt ook af van je schoenmaat en de positie van je plaatjes. In een normale bocht ga je dit nooit merken. Alleen bij keren op de weg even opletten. @Linkser IMHO niet belangrijk, gewoon even aan wennen.

Panasonic 7kW J-Series Split op radiatoren. SWW: Remeha Tzerra CW4. PV: 6.3 kWp op Growatt 5000TL3-X en 1500TL-X

• unex154
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-01 19:51
Kluus schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 21:50:
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ja kut is dat, heb het ook op m'n Grail nadat ik er side loaded houders op heb gezet |:(

• Duclaasie
Danjel schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 09:02:
Dan blijven er volgens mij niet veel fietsen over.
Uiteindelijk als je techniek goed is heb je hier helemaal geen hinder van naar mijn idee

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19:39

Grin

Ride si sapis.

Hahaha eikels! :)
Maar dit kan prima hoor Kluus! Mijn ATB is echt een grote bende en hou ik ook niet zo schoon.
Zelfs mijn racer was behoorlijk zwart afgelopen winter vanwege de wetlube.

Anyway, laat ik dit topic verder niet kapen met mijn gezeur; veel plezier op het gravel allemaal! :)

NewsBlur || My Fujifilm gear

• Danjel
Duclaasie schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 10:00:
[...]

Dan blijven er volgens mij niet veel fietsen over.
Uiteindelijk als je techniek goed is heb je hier helemaal geen hinder van naar mijn idee
Het lijkt me in een noodgeval toch wel gevaarlijk als je je stuur moet omgooien en je voet in de weg zit hoor. Hoe goed je techniek ook is. Op snelheid draai je niet zover aan je stuur, maar op langzame stukjes mogelijk wel.

• Noutie
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 06-01 16:51
Danjel schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 11:05:
[...]

Het lijkt me in een noodgeval toch wel gevaarlijk als je je stuur moet omgooien en je voet in de weg zit hoor. Hoe goed je techniek ook is. Op snelheid draai je niet zover aan je stuur, maar op langzame stukjes mogelijk wel.
Fiets je zelf? Je kan bij een fiets je stuur helemaal niet omgooien, dan lig je sowieso.

Je hebt er last van bij snelheden onder circa 4 km/u. Keren of draaien op hele hele korte bochtjes. Dan moet je even je voet losmaken. Bij kleinere fietsen heeft iedereen die zijn/haar schoenplaatjes goed heeft staan iets van toe overlap op een gravelbike.

Mocht het je storen, dan moet je je schoenplaatjes naar voren zetten (knieën naar de klote) of kleinere wielen steken.

Panasonic 7kW J-Series Split op radiatoren. SWW: Remeha Tzerra CW4. PV: 6.3 kWp op Growatt 5000TL3-X en 1500TL-X

• Requiem19
Noutie schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 11:16:
[...]

Fiets je zelf? Je kan bij een fiets je stuur helemaal niet omgooien, dan lig je sowieso.

Je hebt er last van bij snelheden onder circa 4 km/u. Keren of draaien op hele hele korte bochtjes. Dan moet je even je voet losmaken. Bij kleinere fietsen heeft iedereen die zijn/haar schoenplaatjes goed heeft staan iets van toe overlap op een gravelbike.

Mocht het je storen, dan moet je je schoenplaatjes naar voren zetten (knieën naar de klote) of kleinere wielen steken.
Bij opstappen, afstappen, gravelfietsen op langzame stukken waar je bijna omvalt kan toe overlap rete irritant zijn.

Bij kleinere fietsen heb je er sneller last van, maar of er sprake is van toe overlap heeft ook te maken met de geometrie van de fiets en de lengte van je crank uiteraard...

• Danjel
Noutie schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 11:16:
[...]

Precies, ik wil mijn knieën niet verkloten en soms moet je ff zoals jij zegt op langzame snelheid je langs smalle stukjes manoeuvreren. En dan wil ik niet met mijn schoenen tegen mijn wiel aan komen.

Pagina: 1 ... 71 ... 91 Laatste