Het grote gravelbike topic (Deel 1)

Pagina: 1 ... 70 ... 91 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Sosua
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:08
Nog meer mensen die met de Traka in Spanje meedoen?
Inmiddels toch maar meer aan het trainen geslagen om de hoogtemeters mee te nemen.

• kaaas
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08-01 08:53
@Sosua Nope maar ik heb me wel ingeschreven voor frthr https://frthr.co/le-chemin

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:27
Sosua schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 16:08:
Nog meer mensen die met de Traka in Spanje meedoen?
Inmiddels toch maar meer aan het trainen geslagen om de hoogtemeters mee te nemen.
Zeker, ingschreven voor de Traka200.

• Sosua
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:08
Requiem19 schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 16:17:
[...]

Zeker, ingschreven voor de Traka200.
Wat doe jij zoal aan voorbereidingen?

Ik ben op dit moment voornamelijk op zwift/rouvy bezig icm een trainingsprogramma (join). Verder langzaam de gravel wat tweaken. Banden etc.

• Requiem19
Sosua schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 19:53:
[...]

Wat doe jij zoal aan voorbereidingen?

Ik ben op dit moment voornamelijk op zwift/rouvy bezig icm een trainingsprogramma (join). Verder langzaam de gravel wat tweaken. Banden etc.
Idem joh, gewoon beetje fietsen. Conditie opvijzelen en straks als het mooi weer is wat meer buiten fietsen.

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 00:48
TommyGun schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 10:14:
Voor binnenkort heb ik deze route op de planning staan; Taunus Storm Chase. Gezien ik daar min of meer dezelfde ondergronden verwacht neem ik mooi m'n 600c set mee met 50mm banden. Overigens heb ik de route ietwat aangepast en maken we gebruik van B&B's, dus kom gerust op de lijn voor meer info.
Heb je deze eigenlijk nog gereden? Ik dacht ooit een verslag te hebben gezien maar kom ik niet meer tegen volgens mij?

Ik wil deze ergens Q2 fietsen. Heb schoonfamilie in de buurt en zou het in 2 dagen willen proberen. Klinkt dat haalbaar? 100km en 2500hm lijkt doable. Heb geen bepakking bij. Kan slapen halverwege waar m’n vriendin dan ook is.

Maar vooral: wat vond je ervan? :*)

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06-01 11:32
Iemand wat tips welke gebieden/routes er nu redelijk droog bij liggen? Ben onze zeiknatte bosgrond een beetje beu

• Jwlb
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-01 16:02
GrooV schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 14:13:
Iemand wat tips welke gebieden/routes er nu redelijk droog bij liggen? Ben onze zeiknatte bosgrond een beetje beu
Recent zelf op de Noordkant van de Veluwe en in het Gooi geweest. Beide prima te fietsen.

• bwernsen
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 22:19
De wat grotere paden in het Gooi zijn prima begaanbaar. Dieper de kleine paden op is idd modderige zooi. Hetzelfde zal ook op de veluwe spelen. Prima begaanbare grotere paden, modderige bospaden..

Wat @Jwlb hierboven ook zegt dus. :)

[ Voor 9% gewijzigd door bwernsen op 30-01-2025 14:19 ]

• Stillekracht
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 18:52
Ik heb zondag op de Veluwe gereden in het gebied Staverden, Garderen, Hoog Soeren, Elspeet. Dat was prima te doen. Natuurlijk .....af en toe kom je een stukje tegen waar het wat blubberig en uitdagend is. Voornamelijk waar de bosbouw heeft gereden of op kruispunten. De stuken die slecht zijn, zijn hooguit 10 of 20 meter.

• Tacoos
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:11

Tacoos

i am i

Omdat het maar nat blijft en ik toch wil blijven fietsen, overweeg ik spatborden voor mijn Vitus Substance V2 105.
Ik neig naar SKS Bluemels Style 56, maar mijn voorvork heeft alleen montagepunten aan de binnenzijde van de vork.
Zou dat gaan werken? Of kan ik beter voor een klittebandmodel gaan?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zrL-1rbYC0V7-wxJAUp-djubhUA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XjTWhRRBm0ozJzc2VaFMxfN8.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I6wISSa2vY4wYxWUcGYXfnVmJ9c=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2DXwLcYbQgeGvNYwB0wXIg7C.png?f=fotoalbum_large

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...

• Requiem19
Requiem19 schreef op zondag 22 september 2024 @ 10:50:
Hier ook de knoop doorgehakt voor de nieuwe gravel fiets. De Rose Backroad FF was optie 1, maar ik vind het toch iets teveel type Canyon (en die heb ik al).

Na paar dagen research besloten om een gravel frame rechtstreeks bij een Chinese fabrikant te kopen. Keuze voor dit frame omdat hij al m’n eisen aftikt (UDH, 50mm clearance, in frame storage) en weinig kost (750€ incl shipping).

Unpainted, want ga hem bij Beca naar eigen smaak laten spuiten.

Wielen ook al besteld. Stuurtje ook 90% zeker. Alleen nog even goed nadenken of ik hem met Rival/Force of toch 13s Red opbouw. Met Rival ben ik onder de 3k klaar. Met Red 4800-4900, wat toch wel ergens gek voelt voor een budget built. Bepalende factor is of deze fiets ook mede als gewone wegfiets moet gaan dienen (met andere set wielen).

Vermoed ergens dat dit frame met 78mm BB drop wat lui aanvoelt op de weg en dat ik er dan minder lol in heb. Dus lijkt voor nu gravel only te worden.
Projectje duurde van 22 sept tot gisteren, vooral levertijden die impact hebben. Zodra alles binnen is gaat het snel.

Specs:
- 7.6kg rijklaar incl pedalen (minus bidonhouders)
- 50mm wielen 28int, 36ext, 1400g
- 38cm aero stuur
- Red Xplr groep
- Garbauk aero chain ring
- BBinfinite BB
- Ryet 3D zadel

Totale kosten rond de 5.5k, incl custom paint. Heb ook nog setje wegwielen besteld om de fiets ook op de weg te kunnen gebruiken.

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/pyw5dWxd/IMG-3275.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/dZy79XRv/IMG-3278.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/LY7YLR1N/IMG-3279.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/62T48Ty8/IMG-3283.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/Rq6n93k8/IMG-3288.jpg

• Stetho
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:34
Tacoos schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 10:05:
Omdat het maar nat blijft en ik toch wil blijven fietsen, overweeg ik spatborden voor mijn Vitus Substance V2 105.
Ik neig naar SKS Bluemels Style 56, maar mijn voorvork heeft alleen montagepunten aan de binnenzijde van de vork.
ik heb zelf SKS Bluemels Stingray 45 en dit bevalt erg goed.
Hiermee kan ik elke berg afdenderen en deze geven dan geen krimp.
Ook gaan ze in 1 stuk rond het wiel. Niet maar een paar losse delen zoals sommige klittenband modellen.
Ze zitten echt goed vast, maar deze zet je er niet voor elke rit op of af.

De eerste keer monteren is gepruts en kost best wat tijd.
Daarna zijn alle stangetjes ingesteld en zijn het maar een paar inbus schroefjes.
Bij mij moeten dan wel de wielen eruit.

Als je vaker wilt kiezen tussen met of zonder spatborden dan is klittenband misschien beter.
Ik (de-)monteer ze 2x per jaar en dan zijn deze perfect.

Het vastzetten aan de binnenkant kan volgens mij wel met die Stingrays.
(Ik weet niet of dat dezelfde stangen zijn als die 55 Bluemels)

[ Voor 3% gewijzigd door Stetho op 01-02-2025 11:52 ]

I'm a bit .... confused. I find the Rails framework sexy. Is that wrong? Am I dirty?

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:25
Requiem19 schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 11:18:
[...]

Projectje duurde van 22 sept tot gisteren, vooral levertijden die impact hebben. Zodra alles binnen is gaat het snel.

Specs:
- 7.6kg rijklaar incl pedalen (minus bidonhouders)
- 50mm wielen 28int, 36ext, 1400g
- 38cm aero stuur
- Red Xplr groep
- Garbauk aero chain ring
- BBinfinite BB
- Ryet 3D zadel

Totale kosten rond de 5.5k, incl custom paint. Heb ook nog setje wegwielen besteld om de fiets ook op de weg te kunnen gebruiken.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooie fiets. Maar Søkkel… waarom?

• Requiem19
La1974 schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 12:54:
[...]

Mooie fiets. Maar Søkkel… waarom?
Betekent fiets in het (Bornholm dialect) Deens.

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:25
Requiem19 schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 13:31:
[...]

Betekent fiets in het (Bornholm dialect) Deens.
Haha, taber :+

• Kiwi_Kevin
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:58
Gekke vraag misschien, maar volgens mij heb ik hier recent nog wat grizl en grails voorbij zien komen. Iemand misschien nog een kortingscode van Canyon die digitaal ligt te verstoffen? :)

• DialOut
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:54
@Kiwi_Kevin ik heb je berichtje verstuurd.
Hier tevreden met Grizl.

• Kiwi_Kevin
Held, super bedankt!

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-12-2025

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Tacoos schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 10:05:

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Dat kan zeker als je beetje creatief/handig bent, ik vind dit wel een nette toepassing: https://www.instagram.com/p/DCdMK0OTh5X/

• Requiem19
Eerste wegritje op de nieuwe fiets, potverdorrie wat een verschil ten opzichte van m'n budget winterfiets. Merk wel dat ik een iets enthousiaste geometrie en stack hoogte gekozen heb. Denk voor het gravelen waarschijnlijk iets te sportief. Ook omdat ik naar 167.5mm cranks ben gegaan, dan moet je zadel dus ook een paar mm omhoog wat het nog iets uitvergroot.

Heb nu niet zoveel tijd, maar in maart hopelijk een paar keer wat gravel kunnen uitproberen om te kijken hoe dit rijdt. Ben met name benieuwd hoe afdalingen voelen met zo'n drop tussen zadel en stuur nu.

Vanuit Amsterdam gezien, wat is het meest dichtstbijzijnde gravel gebied in NL waar je ook wat afdalingen kunt oefenen? :)

• YLMOSE
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 22:52
Requiem19 schreef op maandag 3 februari 2025 @ 12:11:

Vanuit Amsterdam gezien, wat is het meest dichtstbijzijnde gravel gebied in NL waar je ook wat afdalingen kunt oefenen? :)
Utrechtse heuvelrug zijn genoeg paadjes te vinden, of anders de NH100 die je kunt starten vanuit Wijk aan Zee.

• Hencksch
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 23:43
Door het Diemerbos/Telegraafbos naar Weeps. Daar de Aetsveldsepolder in (langs het zwembad). Zwaar Onverhard naar de Vecht. Door de Ankeveense plassen naar Kortenhoef en daar kun je al de Gooise zandwegen op. Vanaf daar kun je doorrijden en heuvel op, heuvel af naar Rhenen.
Terug naar huis met de trein. Wordt een topdag.

• GerbenBK
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 00:56
Hencksch schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 10:31:
Door het Diemerbos/Telegraafbos naar Weeps. Daar de Aetsveldsepolder in (langs het zwembad). Zwaar Onverhard naar de Vecht. Door de Ankeveense plassen naar Kortenhoef en daar kun je al de Gooise zandwegen op. Vanaf daar kun je doorrijden en heuvel op, heuvel af naar Rhenen.
Terug naar huis met de trein. Wordt een topdag.
Heerlijke route, maar als je een stuur kunt vasthouden, zal je geen afdalingen hoeven 'oefenen'. Dan moet je nog een dag of 2 in dezelfde richting blijven rijden... :9

The tyres begin to write cheques that the geometry can’t quite cash.

• Stillekracht
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 18:52
Eerste wegritje op de nieuwe fiets, potverdorrie wat een verschil ten opzichte van m'n budget winterfiets. Merk wel dat ik een iets enthousiaste geometrie en stack hoogte gekozen heb. Denk voor het gravelen waarschijnlijk iets te sportief. Ook omdat ik naar 167.5mm cranks ben gegaan, dan moet je zadel dus ook een paar mm omhoog wat het nog iets uitvergroot.

Heb nu niet zoveel tijd, maar in maart hopelijk een paar keer wat gravel kunnen uitproberen om te kijken hoe dit rijdt. Ben met name benieuwd hoe afdalingen voelen met zo'n drop tussen zadel en stuur nu.

Op de Veluwe ligt ergens een stuwwal die wel uitdagend is. Ik kreeg er zelfs last van mijn hoogtevrees. Een smal paatje, zand, wortels en stijl omhoog. Het is natuurlijk niet langdurig afdalen en laten glijden, maar hier kan je wel je gravel skills bergop en -af oefenen. Gewoon diverse malen op en neer rijden. Het ligt ergens bij Loenen. Locals kunnen je de exacte locatie wel vertellen.

Ik rij er tegenwoordig wel omheen :)

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:01

Kluus

Gang is alles

Nice, ziet er ook goed uit! Je kan denk ik ook nog kijken naar stuurbreedte, ik vind 38cm zonder flare(?) eigenlijk wel aardig smal voor offroad denk ik..

Maar mooi project geweest en top resultaat en inderdaad, gravelbikes zijn ook de ideale winterfiets!

• Requiem19
Kluus schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 11:58:
[...]

Nice, ziet er ook goed uit! Je kan denk ik ook nog kijken naar stuurbreedte, ik vind 38cm zonder flare(?) eigenlijk wel aardig smal voor offroad denk ik..

Maar mooi project geweest en top resultaat en inderdaad, gravelbikes zijn ook de ideale winterfiets!
Heel klein beetje flare, 20mm :). Idee was om meer een 'race gravel bike' te bouwen en dat is denk ik wel gelukt. Op papier klinkt dat heel cool, maar merkte al wel dat het op de weg OK is, maar vroeg me gelijk af hoe dat voelt als het off-road gaat (waar de fiets voor bedoeld is).

Wat voor breedte zit er bijv op jouw Canyon? En hoeveel flare?

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Requiem19 schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 12:07:
[...]

Heel klein beetje flare, 20mm :). Idee was om meer een 'race gravel bike' te bouwen en dat is denk ik wel gelukt. Op papier klinkt dat heel cool, maar merkte al wel dat het op de weg OK is, maar vroeg me gelijk af hoe dat voelt als het off-road gaat (waar de fiets voor bedoeld is).

Wat voor breedte zit er bijv op jouw Canyon? En hoeveel flare?
Ja je moet het ook eerst eens testen denk ik inderdaad, zo'n stuur is ook niet zo makkelijk aan te passen natuurlijk maar wellicht handiger dan een stuk stuurbuis er aan als je straks toch iets meer vertrouwen wil hebben offroad :).

Bij de Grizl (XL) zat echt een joekel van een stuur (46cm) maar met een beperkte flare, ik geloof 8 graden, ook ongeveer 2cm extra center-center. Ik heb deze echter vervangen voor een Deda Gravel 100 (officiele maat 44cm maar Deda meet outside-outside, center-center is 42cm) en 12 graden flare, waardoor ie in de drops center-center 46cm meet.

Maar de Grizl is natuurlijk wel in de markt gezet als adventure bike (al is hij dan nog vrij racy vergeleken met andere adventure bikes) en mijn gebruik is ook meer als do-it-all bike (het is nu mijn winterfiets op de weg, maar ook backup voor race EN MTB mocht met een van deze iets zijn), dus dat is wel anders dan jouw beoogte gebruik (want potentieel backup voor MTB ritten, dus hij moet ook singletrack kunnen).

Wat voor soort gravel is de Traka verder?

• loyske
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-01 15:24
@Kluus toevallig nog het Canyon stuur en de Deda gewogen? Ah voor de Deda geven ze 260gr aan zie ik.

Zit zelf ook te kijken naar een vervanging. Heb nu de Canyon HB0064 in 44cm maar is me te breed.
De weightweenie in mij wil er dan op gewicht ook iets op vooruit gaan :D

• Kluus

Kluus

Gang is alles

loyske schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 13:06:
@Kluus toevallig nog het Canyon stuur en de Deda gewogen? Ah voor de Deda geven ze 260gr aan zie ik.

Zit zelf ook te kijken naar een vervanging. Heb nu de Canyon HB0064 in 44cm maar is me te breed.
De weightweenie in mij wil er dan op gewicht ook iets op vooruit gaan :D
Mja het blijft een, weliswaar high-end, alu stuur. Toen ik hem uitzocht heb ik mijn weightweenie pet even afgezet, dat doe ik wel met mijn andere twee fietsen ;).

Ik zag dat de Deda Gravel 100 606 nu wel scherp geprijsd is bij mantel. Ik weet niet zeker waar die "606" op slaat maar volgens mij betreft het een OEM versie met een iets andere kleurstelling... Volgens de specs is hij verder hetzelfde:

https://www.mantel.com/deda-gravel100-606#specifications

Edit: Volgens mij heb ik ze toen wel gewogen trouwens en ging ik er op gewicht op vooruit (logisch ook) maar exacte gewichten heb ik niet meer.
Edit2: De 46cm HB0063 die origineel op mijn Grizl zat net nog eens gewogen en die komt op 320g...

[ Voor 14% gewijzigd door Kluus op 04-02-2025 13:35 ]

• Requiem19
Kluus schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 12:31:
[...]

Ja je moet het ook eerst eens testen denk ik inderdaad, zo'n stuur is ook niet zo makkelijk aan te passen natuurlijk maar wellicht handiger dan een stuk stuurbuis er aan als je straks toch iets meer vertrouwen wil hebben offroad :).

Bij de Grizl (XL) zat echt een joekel van een stuur (46cm) maar met een beperkte flare, ik geloof 8 graden, ook ongeveer 2cm extra center-center. Ik heb deze echter vervangen voor een Deda Gravel 100 (officiele maat 44cm maar Deda meet outside-outside, center-center is 42cm) en 12 graden flare, waardoor ie in de drops center-center 46cm meet.

Maar de Grizl is natuurlijk wel in de markt gezet als adventure bike (al is hij dan nog vrij racy vergeleken met andere adventure bikes) en mijn gebruik is ook meer als do-it-all bike (het is nu mijn winterfiets op de weg, maar ook backup voor race EN MTB mocht met een van deze iets zijn), dus dat is wel anders dan jouw beoogte gebruik (want potentieel backup voor MTB ritten, dus hij moet ook singletrack kunnen).

Wat voor soort gravel is de Traka verder?
De Traka is - wat ik hoor - wel relatief eenvoudig gravel voor het grootste deel. Dus dit soort weggetjes (even snel van Komoot gepakt).

Weinig single track afaik, maar wel redelijk wat klimmen en dus ook afdalen. Denk dat vooral in het afdalen de moeilijkheid zit, waarbij een smaller stuur instabieler gaat voelen op hogere snelheid? Ik denk er wel sterk overna om een 2.1 MTB band voor te monteren, dus wellicht compenseert dat weer iets hopelijk...

Ben er nog niet uit en heb ook niet gek veel mogelijkheden tot eind april om off road te oefenen helaas :). Moet dus maar snel een knoop doorhakken.

Afbeeldingslocatie: https://d2exd72xrrp1s7.cloudfront.net/www/np/npdwzn9bnr9r2gpyrc6nv3m54k539jom-p330943310-full/187c74ff3ec?width=3072&height=2304&crop=false&q=70

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Mja als het dit soort wegen zijn maakt het verder denk ik niet heel veel uit. Ik denk dat stuurbreedte vooral gaat tellen bij singletracks, hier moet je vooral zorgen dat je grip hebt denk ik en is het kwa sturen niet veel anders dan op de race.

Maar veel ervaring heb ik er ook niet in, ik heb ook redelijk groen ooit een gravel race gedaan in frankrijk (La Vache Qui Rit) die leek kwa afstand absoluut niet op de traka maar dat parcours was achteraf veel technischer dan ik vooraf verwacht had.

Echter was je daar ook wel na 75km helemaal klaar mee, dus ik verwacht ook dat zo’n lange gravel race weer heel anders is kwa parcours.

• klaaas
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 00:00
Even een paar keer Harry Slinger rijden in Amerongen.

Hij wil.

• Stufferdt
klaaas schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 16:09:
[...]

Even een paar keer Harry Slinger rijden in Amerongen.
Douwe ("doet dingen") Doorduin heeft een tijdje terug Amerongen-Leersum gereden op de gravel. UItdagend maar te doen begreep ik :)

Echt klimmen en dalen zou je ook nog op Kwintelooijen kunnen proberen. Maar is wellicht allemaal net wat teveel draaien/keren.

Ben er zelf al een tijdje niet geweest dus heb het niet helemaal scherp.

Hier staat de fiets overigens weeral een weekje stil. Afgelopen weekend geen tijd + dacht dat het glad lag. Maar bleek mee te vallen achteraf.

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

• klaaas
Kluus schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 15:13:
Mja als het dit soort wegen zijn maakt het verder denk ik niet heel veel uit. Ik denk dat stuurbreedte vooral gaat tellen bij singletracks, hier moet je vooral zorgen dat je grip hebt denk ik en is het kwa sturen niet veel anders dan op de race.
'Probleem' met dit soort afdalingen is dat je nogal wat snelheid kunt maken en de ondergrond verraderlijk kan zijn. Zeker als je in een groepje rijdt zie je makkelijk een wat dikkere steen over het hoofd. Voor de algemene stabiliteit is een breder stuur dan ook prettig.

Maar met alleen een breder stuur ben je er niet. Je moet ook weten of je het liefst in de drops of op de hoods afdaalt. Daar kun je je stuur ook weer op uitzoeken. En uiteraard de positie van je shifters op aanpassen. Helaas is dat niet iets wat je met een keer een rondje op de Veluwe uitgevogeld hebt.

@Requiem19 als je een breder stuur overweegt en je je huidige drop nogal heftig vindt kun je ook een stuur met wat rise overwegen. Scheelt je ook weer tot een paar cm drop.

Hij wil.

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:00
Mijn idee is dat het met dit soort afdalingen vooral kwestie is van geen angst en gewoon gaan en pas remmen als dat kan.
Als je dit soort zaken wilt oefenen zou ik je aanraden de Eifel in te gaan, bijvoorbeeld route van 11 stuwmeren van Bram Tankink.
Veluwe is het vooral oefenen met zand rijden en dat is heel anders.

In het Gooi ga je niet echt hoogtemeters vinden
Rond Amsterdam zou je dan moeten uitwijken naar of MTB (Spaarnwoude/Schoorl) of misschien rond Bergen aan Zee PWN duinen, al is dat ook niet echt 'gravel', dus ga je geen echte losse ondergrond/stenen tegenkomen.
En Harry Slinger tja dat is gewoon racefiets slalompaadje.

https://www.strava.com/athletes/2323035

• klaaas
Stufferdt schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 16:15:
[...]
Douwe ("doet dingen") Doorduin heeft een tijdje terug Amerongen-Leersum gereden op de gravel. UItdagend maar te doen begreep ik :)

Echt klimmen en dalen zou je ook nog op Kwintelooijen kunnen proberen. Maar is wellicht allemaal net wat teveel draaien/keren.
Amerong-Leersum zijn op zich op de gravelfiets prima te doen, ware het niet dat er her en der veel remkuilen liggen. Dat maakt het gewoon niet leuk. Kwintelooijen is denk ik heftiger dan wat @Requiem19 gaat tegenkomen. Maar niet vergelijkbaar.

Hij wil.

• Requiem19
klaaas schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 16:30:
[...]

Amerong-Leersum zijn op zich op de gravelfiets prima te doen, ware het niet dat er her en der veel remkuilen liggen. Dat maakt het gewoon niet leuk. Kwintelooijen is denk ik heftiger dan wat @Requiem19 gaat tegenkomen. Maar niet vergelijkbaar.
Dat gravel social ride ritje in Limburg is vast ook niet heel representatief geweest he? :)

• klaaas
Requiem19 schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 16:34:
[...]

Dat gravel social ride ritje in Limburg is vast ook niet heel representatief geweest he? :)
Zeker niet. Je zult minstens naar Zuid Limburg moeten voor iets wat als een afdaling voelt.

Hij wil.

• DDX
Oja MTB Schoorl/Spaarnwoude zou ik persoonlijk beide niet aanraden met de gravelbike.
Schoorl oude parcours zat stukje in wat nog wel leuk was op de gravelbike, maar nieuwe parcours ga ik mij niet aan wagen.

• klaaas
Misschien dat je op de gravelroute op de Veluwezoom nog wat afdalingen mee kunt pikken. Ik heb alleen zo niet scherp wat daar precies in zit aan afdalingen. Ik doe meestal alleen het Loenermark deel. Op basis van het hoogteprofiel lijken er echter wel wat stukjes in te zitten met 50m hoogteverschil. Dat is al heel wat voor NL.

Hij wil.

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:01
Stillekracht schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 11:34:
[...]

Op de Veluwe ligt ergens een stuwwal die wel uitdagend is. Ik kreeg er zelfs last van mijn hoogtevrees. Een smal paatje, zand, wortels en stijl omhoog. Het is natuurlijk niet langdurig afdalen en laten glijden, maar hier kan je wel je gravel skills bergop en -af oefenen. Gewoon diverse malen op en neer rijden. Het ligt ergens bij Loenen. Locals kunnen je de exacte locatie wel vertellen.

Ik rij er tegenwoordig wel omheen :)
Volgens mij ben ik die weleens tegengekomen in een route van Erwin Sikkens, maar dat is toch niet bij Loenen, maar nog een stuk noordelijker dacht ik, meer ten westen van Beekbergen. Ik kreeg daar ook last van hoogtevrees. Uniek in Nederland, zo'n smalle richel met een afgrond vlak naast je.

Deze denk ik: https://www.komoot.com/nl-nl/highlight/1379976
klaaas schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 16:53:
Misschien dat je op de gravelroute op de Veluwezoom nog wat afdalingen mee kunt pikken. Ik heb alleen zo niet scherp wat daar precies in zit aan afdalingen. Ik doe meestal alleen het Loenermark deel. Op basis van het hoogteprofiel lijken er echter wel wat stukjes in te zitten met 50m hoogteverschil. Dat is al heel wat voor NL.
Alleen die afdaling richting Rozenbos in het zuidelijke deel zou ik hier omschrijven als lastig als je hem rijdt in de richting zoals op die site. De rest gaat over brede paden. Hoewel aan het einde van de velperweg, richting de ringallee een mooie scherpe bocht naar links ligt die je de eerste keer ook niet vol durft te nemen. Sowieso wel een lekker rondje om eens voor deze kant op te komen vanuit Amsterdam, denk een van de betere vast uitgepeilde gravelroutes in Nederland.

[ Voor 37% gewijzigd door MrAngry op 04-02-2025 17:41 ]

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

• klaaas
Hoho, een afdaling EN een bocht... zover is @Requiem19 nog niet hè! 😅

Hij wil.

• Kiwi_Kevin
DialOut schreef op zondag 2 februari 2025 @ 13:46:
@Kiwi_Kevin ik heb je berichtje verstuurd.
Hier tevreden met Grizl.
Zo snel kan het ook gaan, andere ervaring dan de levering 2 jaar geleden met de Grail.. Ik kom deze wel even showen hier als de 35mm G-one eronder zitten 😉

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3Dk7LOcauwaikqqQN2Rs61FdoRs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QfY3l5WlmWOwMMgFcU8wD4Cd.jpg?f=fotoalbum_large

• Hencksch
Dit plaatje zegt niet zoveel. Mij althans.
Hoe steil wordt het
Hoeveel remkuilen liggen erin? Auwto's maken ook remkuilen!
Hoever is het geërodeerd.

Met een paar flinke remkuilen, flinke erosiegeulen en steil naar beneden kun je stevig aan de bak. Dan kun je bijvoorbeeld zomaar in een situatie komen dat je je eigen lijnen niet meer kunt bepalen en dan gaat het neerkomen op echte stuurmanskunst en overlevingstechnieken.

Op HS leer je daarvoor niet zoveel. Dat is gewoon naar beneden rollen en goed kijken.

• Binkovsky
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 07-01 20:39

MTB routes van Spaarnwoude of Hoofddorp (Big spotters hill)

Beide met gravelbike te doen.

• DDX
Dat te doen zal per persoon wisselen.
Spaarnwoude is naar mijn mening niet echt geschikt voor de gravelbike.

Zal ook afhangen hoe je gravelbike afgesteld staat, ik zit vrij diep en dan is een mtb afdaling gewoon niet leuk.
Maar heb je een gravelmtb (vering en dropperpost heb je op sommige gravelbikes) dan zal het vast leuker zijn, al kan je naar mijn mening dan beter gewoon meteen een mtb kopen.

• hutch
  • Laatst online: 08-01 08:54
Morning!

In oktober heb ik een Zwift Ride indoor fiets aangeschaft en na vele plezierige kilometers onlangs ook het besluit genomen om een buitenfiets aan te gaan schaffen. Ik verwacht dat ik met deze fiets vooral asfalt zal pakken (70%) maar daarnaast ook wat meer de natuur in zal willen met bos/gravel paadjes (30%). Ik heb daarom een voorkeur om een gravelbike aan te schaffen. Bijkomend voordeel voor een beginner is de iets relaxtere geometrie.

Inmiddels heb ik een bikefit laten uitvoeren om goed beeld te krijgen bij maatvoering en aandachtspunten. Zodra ik mijn fiets heb aangeschaft zal de bikefitter deze afstellen.

Eigenlijk zou ik wat proefritjes willen maken, ipv blind een fiets kopen obv specs, maar merk dat het fysieke aanbod vrij versnipperd is en de grote voorraden pas rond april/mei binnen gaan komen. Daarom wil ik een shortlist maken, zodat ik gericht afspraken kan maken bij wielerzaken. Zelf heb ik een voorkeur voor: carbon frame, Shimano GRX afmontage (2by ivm weggebruik, of evt EKAR?), goede prijs/kwaliteit en geen geïntegreerde cockpit (ivm afstelling). Op basis daarvan kom ik op onderstaand lijstje:
  • Cube Nuroad C:62 Pro - mooie fiets voor scherpe prijs, maar zeer moeilijk leverbaar
  • Orbea Terra - mooie fiets maar in afmontage (2by GRX800) iets meer puzzelen
  • Canyon Grizl CF SL 8- mooie fiets maar obv bikefit misschien net wat te aggressief en weinig ruimte voor spacers
  • Giant Revolt Advanced 0 - mooie fiets maar net iets buiten budget, misschien dat een overjarig model wel past
  • Rose Backroad - voor proefrit zal ik naar Bocholt moeten
  • Ridley Kanzo Fast - valt eigenlijk net buiten budget
Zijn er nog fietsen die ik zou moeten toevoegen aan dit lijstje? Ervaringen met bovenstaande fietsen?

• Duclaasie
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 21:38
Ik rijd met een Grizl en ik zou de positie niet als agressief bestempelen eerlijk gezegd. Cube heb ik destijds een proefrit op gedaan, maar die vond ik qua afmontage en afwerking echt een stuk minder. De Revolt is inderdaad wel nog wat relaxter. En de 2025 is er ook in een heel gave kleur zoals deze.

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Duclaasie schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 10:13:
Ik rijd met een Grizl en ik zou de positie niet als agressief bestempelen eerlijk gezegd. Cube heb ik destijds een proefrit op gedaan, maar die vond ik qua afmontage en afwerking echt een stuk minder. De Revolt is inderdaad wel nog wat relaxter. En de 2025 is er ook in een heel gave kleur zoals deze.
Vergeleken met de Cube Nuroad is hij wel een stuk langer. Ik ben zelf van een alu Nuroad naar een Grizl CF gegaan en ik vind hem wel wat aggressiever, of in ieder geval langer dus (voor mij beter).

• Duclaasie
Kluus schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 10:26:
[...]

Vergeleken met de Cube Nuroad is hij wel een stuk langer. Ik ben zelf van een alu Nuroad naar een Grizl CF gegaan en ik vind hem wel wat aggressiever, of in ieder geval langer dus (voor mij beter).
Dat hangt natuurlijk ook een beetje van de maat af. Ik kwam met mijn 1.83 bij de Grizl op de grens tussen M en L uit. Daarbij heb ik dus bewust voor de M gekozen, omdat ik liever een wat compactere zit heb. @hutch heeft echter al een bikefit gedaan, dus ik neem aan dat de maatvoering en de effecten daarvan ook zijn besproken. Naar mijn mening is het voor een deel ook een kwestie van smaak en dat is voor een ander moeilijk in te vullen.

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Ja klopt, ik vergelijk een maat 61 cube nuroad al met een XL Grizl, dus volgens mij zitten die kwa maat wel in dezelfde ballpark.

Als je gaat downsizen zit je weer dieper dus dat maakt het ook niet per se minder sportief.

Ik bedoel alleen maar te zeggen dat een Grizl misschien niet aggressief is vergeleken met een volbloed aero racer wegfiets, maar vergeleken met een aantal andere gravel bikes wel volgens mij. Zeker aangezien het ook nog eens om de adventure type fiets gaat en je binnen dat segment gaat vergelijken.

Dus ik geef @hutch toch ook juist gelijk daarin? Ik zeg dat een lange zit voor mij beter is omdat ik dat prefereer, maar voor hem waarschijnlijk niet nee, aan de hand van zijn bikefit.

[ Voor 77% gewijzigd door Kluus op 07-02-2025 10:55 ]

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Dan @hutch even out-of-the-box denkend, heb je de Canyon Endurance overwogen? Gezien je 70/30% road/gravel en waarschijnlijk niet al te ingewikkeld gravel (aanname). In de Endurance passen 35mm bandjes en is wel wat relaxtere geo dan de Grizl geloof ik (al wordt de lengte gecompenseerd door de standaard stuurpen lengte).

Edit: Oja maar wel een geintegreerde cockpit, hoewel je bij deze wel de breedte aan kan passen en kwa stem lengte, 100mm is wel een gewilde maat denk ik dus die raak je mogelijk ongebruikt wel kwijt. mocht dat nodig zijn...

[ Voor 37% gewijzigd door Kluus op 07-02-2025 11:29 ]

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:13
bike stats Defy, Revolt, Grail, Endurace, Grizl en Nuroad in XL.
Onderstaand is de basis geometrie, hierop kun je aanpassingen doen door bijvoorbeeld spacers (alleen meer, niet minder) toe te voegen, en de lengte van stuurpen aan te passen.
Disclaimer:
- bij de Nuroad en Defy is 10mm spacer meegenomen. Bij de Revolt en de Canyons 15mm omdat Canyon dat aangeeft in de specs.
- Geen idee of dat bij canyon werkelijk spacers zijn, of dat dat gemeten is tot het hart van de stuurpen. Bike-stats neemt 'iets' mee voor de klemhoogte van de stuurpen, maar geeft niet aan wat dat is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZTXZ-UuCfyTonhOV-MHDVMveJ7s=/x800/filters:strip_exif()/f/image/jUxG2zq62lRpoz3GZxGIrGnc.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 41% gewijzigd door guapper op 07-02-2025 11:46 ]

• Kiwi_Kevin
Ik zou inderdaad de Grail en Endurace aan je lijst toevoegen. De Grail heeft het voordeel dat daar spatborden op gemonteerd kunnen worden aan montagepunten. Als je doel is om in de winter ook meer buiten te fietsen dan is het echt een plus.

Endurace is inderdaad oude mannen geometrie :) heb hem zelf sinds deze week. Gaan 5mm smallere banden op vergeleken met de grail en geen optie voor vaste spatborden.

Maar als je een bikefit hebt gedaan, wat is de geadviseerde stack en reach?

• Ruud
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 03:27
@hutch Ik drop deze hier nog maar een keer. Echt veel fiets voor je geld als je het mij vraagt. Aangezien je geen maten noemt in je post weet ik niet of een M of XL gaan passen.

En aangezien er een Grizl in een adem genoemd wordt met een Backroad en Kanzo Fast lijkt het wel alsof je er qua geo nog niet uit bent. Dus kan een vrij racy Scott Addict Gravel er prima tussen.

Tussen de Grizl aan de ene kant en de andere twee aan de andere kant zit een flink verschil qua rijgedrag.

https://defietsenmanhooge...tt-addict-gravel-30-2024/

• hutch
  • Laatst online: 08-01 08:54
Dank voor de reacties!

Het klopt dat de Grizl "relatief" agressief is. Na de maatvoering van verschillende fietsen te hebben overgenomen op de Retül was de vraag bij de Grizl met name of ik die positie zou kunnen blijven volhouden voor langere ritten. Gezien het geringe aantal spacers bij de Grizl ligt daarom de voorkeur bij een andere fiets. Overigens heb ik gezien dat in de outlet een overjarige Grizl CF 8 SL EKAR staat waarbij de bekabeling nog door het frame lopen i.p.v. via het stuur met als resultaat 27mm spacers ipv de 18mm op het huidige model. De Grizl is dus nog steeds in de race :)

Qua stack en reach zijn dit een beetje de ranges waar ik binnen zoek:
  • Stack: tussen 585mm en 605mm
  • Reach: rond de 390mm
Zoals eerder aangegeven wordt dit mijn eerste fiets. Daarom is wat flexibiliteit om gedurende mijn eerste jaar wat aanpassingen te maken in de houding wenselijk. Ridley Kanzo Fast en Canyon Grail vallen af vanwege de geïntegreerde cockpit. Uiteraard zijn deze te vervangen, maar kies dan liever voor een fiets die af fabriek wat eenvoudiger af te stellen is.

De Scott Addict Gravel 50 is mogelijk ook een optie, maar zag wel dat die niet volledig GRX 800 afgemonteerd is, wat een minnetje is t.o.v. andere merken.

De Canyon Endurance helaas ook met geïntegreerde cockpit.

• Ruud
De Grizl aggresief? Welnee joh.

Staar je niet blind op de reach. De hele geo moet kloppen.

Een Grizl is vrij lang ja, maar heeft dan weer een stuurpen die in XL 20 a 30mm korter is dan bijvoorbeeld de Addict Gravel. Daarnaast is het stuur ook vrij breed. Wat dan weer extra reach oplevert.

De Addict Gravel heeft dan weer een stuur met vrij korte reach van 60mm waarbij het standaard Grizl stuur een reach van 70mm heeft.

Zijn die stack- en reach-getallen de enige die je uit de bike fit gekregen hebt? Dat is echt te weinig als je zo op de details bezig lijkt te zijn.

Je neemt bijvoorbeeld ook de zadelbuishoek niet mee. Scheelt misschien maar een graad maar bij XL zadelhoogtes is dat ook zomaar 10mm.

En hetzelfde geldt voor de stack. Aero stuur scheelt hoogte, langere stuurpen of flauwere balhoofdhoek levert je weer hoogte op.

Om een lang verhaal kort te maken; stack en reach zijn niet genoeg. Er zijn veel factoren van invloed op de uiteindelijke positie van zadel en shifters of drops.

Wat voor rijgedrag en intzetgebied zoek je eigenlijk?

• cedrix5
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08-01 17:25
Ruud schreef op zondag 9 februari 2025 @ 18:57:
De Grizl aggresief? Welnee joh.
Agressief zit niet alleen in de reach, ook in de lage stack.
Het is net waarmee je vergelijkt. Tegenwoordig zijn er veel 'race gravel' fietsen op de markt. De Grizl is echter (itt de grail) ingezet als bikepack/adventure achtige fiets. Daar past een hogere stack wel bij vind ik, kijk bijvoorbeeld naar het aanbod van Kona of Salsa.

• Ruud
cedrix5 schreef op zondag 9 februari 2025 @ 19:22:
[...]

Agressief zit niet alleen in de reach, ook in de lage stack.
Het is net waarmee je vergelijkt. Tegenwoordig zijn er veel 'race gravel' fietsen op de markt. De Grizl is echter (itt de grail) ingezet als bikepack/adventure achtige fiets. Daar past een hogere stack wel bij vind ik, kijk bijvoorbeeld naar het aanbod van Kona of Salsa.
Een stack van 626mm laag? Een Addict Gravel, die wel zou kunnen, zit op 609mm.

De Addict Gravel vind ik als totale geo richting aggresief neigen. Ik zou er geen wortelafdaling mee willen doen.

De Grizl in XL is echt van een ander, meer avontuurlijk inzetgebied. Afgezien van de balhoofdhoek. Die is nog vrij old school.

Dat een niche merk als Kona of Salsa aan de andere kant van het spectrum gaan zitten kan goed.

• klaaas
Met de reach van 390mm die @hutch aangeeft kom je m.i. meestal op een L/56 en niet op een XL toch?

Hij wil.

• Stufferdt
Onhandige ontdekking deze ochtend. Pak de fiets uit het schuurtje en tijdens het wegfietsen in de brandgang zakt mijn zadelpen naar beneden. Snelle check: zadelklem gescheurd. Dus morgen even berichtje naar de fietsenmaker :) 800ish kilometer erop sinds november en geen gekke dingen gebeurd. 2 weken geleden fiets weggezet en vervolgens niet meer in de buurt geweest.

Jammer wel, mooi weertje om te gravellen. Maargoed, met de wegfiets ook vermaakt. Wel veel strooizout…

Plaatje bij het praatje:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/--lLjKLier1fz80lShcNeegSTG8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1nSWEqetxUBusvXOTEtSd1UG.jpg?f=fotoalbum_large

• kaaas
Is dat een alu klem?

• Kluus

Kluus

Gang is alles

@Stufferdt heb je hem wel eens in een standaard geklemd op de zadelpen? Ik had dit laatst ook met mijn epic. Ronde zadelbuis in mijn geval, dus die kon ik snel vervangen met een 3rd party (beefier) variant.

[ Voor 4% gewijzigd door Kluus op 09-02-2025 22:29 ]

• Stufferdt
Kluus schreef op zondag 9 februari 2025 @ 22:28:
@Stufferdt heb je hem wel eens in een standaard geklemd op de zadelpen? Ik had dit laatst ook met mijn epic. Ronde zadelbuis in mijn geval, dus die kon ik snel vervangen met een 3rd party (beefier) variant.
Nope! Heb een spider dus gebruik de steekas.
Jups!

Dus zit te denken: aluklem en na het poetsen in een houten schuurtje weggezet waar het ook gewoon vriest ‘s nachts. Dus misschien uitgezet met opgehoopt water en vorst?

• Ruud
klaaas schreef op zondag 9 februari 2025 @ 20:10:
Met de reach van 390mm die @hutch aangeeft kom je m.i. meestal op een L/56 en niet op een XL toch?
Als je alleen naar de reach van het frame kijkt zou dat kunnen. Maar wat dan te doen met stuurpen en reach van het stuur?

Daarom ook de vraag of dat de enige cijfers zijn die de meting opgeleverd hebben. Indien ja; dan is het weggegooid geld want dan kan een beginner nooit een goede keuze maken.

Tot een paar jaar terug kon dat best, toen waren lengte van de stuurpen en reach van het stuur wel redelijk standaard. Tenzij je een Trek kocht met 100mm reach in het stuur. ;)

Nu zit daar teveel verschil in.

Overigens komt @hutch bij sommige frames op een L uit en bij andere frames op een XL. Enkele uitzonderingen daargelaten.

• guapper
hutch schreef op zondag 9 februari 2025 @ 17:49:
Dank voor de reacties!
[...]
Qua stack en reach zijn dit een beetje de ranges waar ik binnen zoek:
  • Stack: tussen 585mm en 605mm
  • Reach: rond de 390mm
[...]
Wat anderen ook al proberen duidelijk te maken: stack en reach zeggen op zichzelf niet zo veel; je moet kijken naar de volledige opbouw; dus eigenlijk de maten (horizontaal en vertikaal) vanaf het zadel tot aan het stuur.
Zie ook de onderste regels in het voorbeeld dat ik eerder postte.

[ Voor 15% gewijzigd door guapper op 10-02-2025 10:11 ]

• klaaas
Ruud schreef op maandag 10 februari 2025 @ 06:50:
[...]

Als je alleen naar de reach van het frame kijkt zou dat kunnen. Maar wat dan te doen met stuurpen en reach van het stuur?

Daarom ook de vraag of dat de enige cijfers zijn die de meting opgeleverd hebben. Indien ja; dan is het weggegooid geld want dan kan een beginner nooit een goede keuze maken.

Tot een paar jaar terug kon dat best, toen waren lengte van de stuurpen en reach van het stuur wel redelijk standaard. Tenzij je een Trek kocht met 100mm reach in het stuur. ;)

Nu zit daar teveel verschil in.

Overigens komt @hutch bij sommige frames op een L uit en bij andere frames op een XL. Enkele uitzonderingen daargelaten.
Als je een generieke bikefit doet dan lijkt het me weinig zinvol om met specifieke stuurpenlengtes en sturen te gaan klooien. Kans lijkt me groot dat er gewerkt is met een 100mm stuurpen. Of de stuurpen van de huidige fiets als die er is.

En ja, er verandert best wel wat qua geometrie, maar je ziet vooral een trend naar een langere reach in combinatie met een kortere stuurpen. De kans dat je met een reach van 390 dan op een XL uitkomt is alleen maar kleiner.

Voor de goede orde: ik ben het ermee eens dat meer gegevens handig is voor een advies. Maar ik zie allemaal XL's voorbijkomen met daarbij dan de conclusie dat de stack voldoende is. Maar als je eigenlijk een L moet hebben heb je niet zoveel aan de stack van een XL...

Hij wil.

• Ruud
klaaas schreef op maandag 10 februari 2025 @ 10:56:
[...]

Als je een generieke bikefit doet dan lijkt het me weinig zinvol om met specifieke stuurpenlengtes en sturen te gaan klooien. Kans lijkt me groot dat er gewerkt is met een 100mm stuurpen. Of de stuurpen van de huidige fiets als die er is.
Ik haal even deze regels uit je bericht. Hier kan ik me namelijk echt niet in vinden. Een generieke bikefit zou juist moeten vermelden wat de totale lengte (vanaf het zadel tot aan de shifters) en hoogte (trapas tot shifters) zouden moeten zijn. Dan kun je zelf terugrekenen naar de stack en reach van specifieke frames. Rekening houdend met stuurpenlengte of rise van het stuur bijvoorbeeld.

• Requiem19
Over bike fit gesproken, zoals eerder vermeldt met m'n nieuwe fiets gekozen voor een wat sportievere houding (met name iets minder stack).

Nu 2 ritjes gehad en 2x dezelfde constatering, ongeveer 10-15 watt minder op een duurrit met zelfs iets hogere hartslag. Zit ook tikkeltje minder comfortabel, maar kon zondag wel gewoon 4 uur duurrit doen. Naast de vraag hoe prettig je op je fiets zit, heeft je houding dus ook invloed op hoe efficiënt je fietst (zelfde vermogensmeter in de pedalen op beide fietsen).

Ga nu maar beetje spelen met zadelpositie om te kijken of ik dit iets comfortabeler kan krijgen (en ook wat efficiënter kan fietsen).

beide duurritjes precies 3 km/h sneller dan op de oude fiets, jazeker de ene fiets is echt sneller dan de andere fiets :P

• klaaas
Ruud schreef op maandag 10 februari 2025 @ 15:25:
[...]

Ik haal even deze regels uit je bericht. Hier kan ik me namelijk echt niet in vinden. Een generieke bikefit zou juist moeten vermelden wat de totale lengte (vanaf het zadel tot aan de shifters) en hoogte (trapas tot shifters) zouden moeten zijn. Dan kun je zelf terugrekenen naar de stack en reach van specifieke frames. Rekening houdend met stuurpenlengte of rise van het stuur bijvoorbeeld.
Natuurlijk neem je in een bikefit de lengte van de stuurpen mee. Ik noem niet voor niks 100mm als meest waarschijnlijk. Wat ik bedoel is dat het weinig zinvol is een generieke bikefit te doen en dan de reach te bepalen op basis van een stuurpen van b.v. 60mm.

Hij wil.

• Kiwi_Kevin
Had me nooit bedacht dat een geïntegreerde cockpit een bikefit lastiger zou maken. Maar met een stuurpen zoals deze kun je alsnog kabels intern routeren toch?

https://www.syncros.com/g...oduct/syncros-rr-2-0-stem

En idd, ik zou de L maten niet uitsluiten. Het schijnt makkelijker te zijn om een kleine fiets groter te maken, dan een te grote fiets kleiner passend te maken.

• ElGreco
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-01 22:06
Kiwi_Kevin schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 07:26:
Had me nooit bedacht dat een geïntegreerde cockpit een bikefit lastiger zou maken. Maar met een stuurpen zoals deze kun je alsnog kabels intern routeren toch?

En idd, ik zou de L maten niet uitsluiten. Het schijnt makkelijker te zijn om een kleine fiets groter te maken, dan een te grote fiets kleiner passend te maken.
Ja. Een andere optie is de Deda Superbox, dat is merk onafhankelijk en komt als een compleet bouwpakket binnen. Je kunt daarmee de kabels door de stuurpen laten lopen, onder de stuurpen in dat gootje wat ook een direct een spacer is of voorlangs en pas bij de headset naar binnen laten lopen

www.vanspeykwheels.nl

• Ruud
Kiwi_Kevin schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 07:26:

Zeker kan dat. Let wel op dat deze voor een 1 1/4" vork is. Deze stuurpen zat ook op mijn Scott Addict Gravel. Spacers bestaan uit twee delen en kun je dus eenvoudig verwijderen om iets dieper te gaan zitten.

Heb een tijdje getest met een 120mm Canyon stuurpen (ook 1 1/4") om de juiste lengte te bepalen en toen de hele boel vervangen door een Syncros cockpit. Dan moet toch alles los.

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08-01 17:08
Wat vinden jullie van de nieuwe Cannondale SuperX 2 en 3? Heeft mijn interesse wel gewekt om te gaan gravelen naast wegfietsen op mijn SuperSix. Zal vooral in Spanje worden gebruikt verwacht ik gecombineerd met woon-werk verkeer in nederland.

[ Voor 21% gewijzigd door mr.DJ95 op 13-02-2025 13:48 ]

• Requiem19
Ik vind hem tof - maar blijf de Ridley ASTR RS op dit moment de tofste high-end gravel (race) fiets vinden.

Iets betere clearance (52mm achter en voor) en imo iets betere looks.

Afbeeldingslocatie: https://www.bikeinvest.cz/gallery/products/middle/DSC05988.jpg
Afbeeldingslocatie: https://granfondo-cycling.com/wp-content/uploads/sites/3/2025/02/Cannondale_SuperX_2_2025_Test_Review_WEB-1-1.jpg

• rodiee
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 08-01 11:56
Requiem19 schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 13:56:
Ik vind hem tof - maar blijf de Ridley ASTR RS op dit moment de tofste high-end gravel (race) fiets vinden.

[Afbeelding]
[Afbeelding]
De Ridley alleen wel een stuk duurder. Ridley vanaf €7299. De SuperX 3 €4499.

• Requiem19
rodiee schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 13:20:
[...]

De Ridley alleen wel een stuk duurder. Ridley vanaf €7299. De SuperX 3 €4499.
Nee, Ridley is er ook in non RS vanaf 3300.

https://www.fietsspecialist.nl/gravelbikes/ridley-astr-2025

• brecht_vb
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:48
Ik ben op zoek naar goede fietsverlichting.

wat lijkt jullie het beste:

1 x knog 900 lumen
https://www.knog.com/products/blinder-900-front-bike-light

2 x knog 600 lumen
https://www.mantel.com/be/knog-blinder-road-600-fietslamp

De 2e blijft volgens mij beter op mijn stuur hangen ivm schokken (plat carbon stuur, niet rond)
Ik heb een canyon grail met dubbel stuur - dus best wat 'stuuroppervlak'.

[ Voor 10% gewijzigd door brecht_vb op 14-02-2025 21:37 ]

• Kluus

Kluus

Gang is alles

brecht_vb schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 21:36:

1 x knog 900 lumen

2 x knog 600 lumen

De 2e blijft volgens mij beter op mijn stuur hangen ivm schokken (plat carbon stuur, niet rond)
Ik zou wel voor de 900 gaan denk ik. Maar op een plat stuur is het altijd wel lastig. Heb je een bepaalde fietscomputerhouder? Voor mijn tarmac met ook een aero stuur heb ik gewoon een adapter voor onder de hidemybell.

• brecht_vb
Kluus schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 22:30:
[...]

Ik zou wel voor de 900 gaan denk ik. Maar op een plat stuur is het altijd wel lastig. Heb je een bepaalde fietscomputerhouder? Voor mijn tarmac met ook een aero stuur heb ik gewoon een adapter voor onder de hidemybell.
Ik heb een Garmin adapter met bovenaan een gps en onderaan een hide my bell.

• guapper
Kluus schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 22:30:
[...]
Maar op een plat stuur is het altijd wel lastig.
Hmm, een rond stuur is veeeel lastiger; zo'n plat stuur boor je heel makkelijk een paar schroefgaten in, no problemo. (y) ;)

• Hencksch
brecht_vb schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 21:36:

1 x knog 900 lumen

2 x knog 600 lumen

Wat is de waarde in Lux van deze lampen?
Huiswerkopdracht: waarom wil je het allebei weten en wat kun je ermee?
Hoe lang wil je in het donker fietsen en wat is de accuduur van beide lampen?

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08-01 17:08
Requiem19 schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 13:56:

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik heb inmiddels de Super3 besteld met Shimano GRX 820, dit is mijn eerste gravelfiets.

• brecht_vb
Hencksch schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 11:00:
[...]

Wat is de waarde in Lux van deze lampen?
Huiswerkopdracht: waarom wil je het allebei weten en wat kun je ermee?
Hoe lang wil je in het donker fietsen en wat is de accuduur van beide lampen?
Ik zoek een rit van 4 uur te overbruggen.

De knog 600 heeft 600 lumen
De knog 900 heeft 900 lumen

Mijn vraag is eerder of er iemand ervaring heeft met twee dezelfde kleinere lampen, dan 1 grote lamp.

Het lijkt me ook eenvoudiger de kleinere lampen te monteren op een aerobar.

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 05-01 18:22

TommyGun

Stik er maar in!

Stufferdt schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 08:13:
[...]

Heb je deze eigenlijk nog gereden? Ik dacht ooit een verslag te hebben gezien maar kom ik niet meer tegen volgens mij?

Ik wil deze ergens Q2 fietsen. Heb schoonfamilie in de buurt en zou het in 2 dagen willen proberen. Klinkt dat haalbaar? 100km en 2500hm lijkt doable. Heb geen bepakking bij. Kan slapen halverwege waar m’n vriendin dan ook is.

Maar vooral: wat vond je ervan? :*)
Oi, sorry! Ik heb je bericht helemaal gemist.

Maar jazeker, check mijn Strava voor de route (met wijzigingen*) die wij gereden hebben.
* Mede vanwege de AirBnB's.

Paar navigatiefoutjes, paar kleine omleidingen, soms net wat te technisch of overwoekerd maar over het algemeen goed te doen. Maatje van me was met de MTB, maar dat was echt veel zwaarder. Ik zou dus zeker (zoals ik deed) met de Gravelbike gaan. Zeker als je geen bepakking meeneemt.

In 2 dagen, tja dat ligt denk ik echt aan je conditie. Zonder bepakking wellicht wel maar ik was blij met 3 haha.

Wat ons vooral tegenviel is dat in Duitsland vrijwel niks open is in het weekend... Zeker als het richting de 30 graden gaat (zoals bij ons het geval was) moet je goed opletten qua drinken (en tijdig bijvullen waar mogelijk). Verder geweldige omgeving en erg genoten!

https://www.strava.com/activities/12290215711
https://www.strava.com/activities/12299522043
https://www.strava.com/activities/12307080364

Heet, VEEL (lange) klimmen, zware fiets... resulteert dus in 14 km/h gemiddeld :P

EDIT; het verslag wat je bedoelt is denk ik https://bikepacking.com/routes/taunus-storm-chase/ ?
Ik heb daar de aanpassingen gepakt van "Oc Phil" en dus zelf nog eea gewijzigd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wANw8VBHmNDjIOD2T9mKxljr_MA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lg5M6AcqCcQxKHUgwGjdPlM7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Vt2YXjbsQevjKjVDl4Qzc4wolXI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/V4bttNmQXM1RD9gDtAQmzRnz.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VsMnZ3600DCweIoN-x1nVR5gRaU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5hVFpdGoG1pzACytt9JYraSE.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dDQvhKLWG5_6iNyxm9CXabE3rZA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GxMMHG6eoajdg9a2vEZ7p9w8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JML_PBCFxd0jo8G6bvnck0EtWzw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kxIK35IX5p77DY0d3nG0vFWF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1fMe08ODqFqcTquYoNMCBg4gwfI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dj5GK6W9PXTzmXJRNBQ1Ys6t.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xMjBlt7VaFQWqg5BzG0GQ91IlvA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fWCF1NNMDNxYFL6s7KETfH3E.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pM60sAFU5GxC4FO-MEb1xpd1-O8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uKLCnNXnpNnT1dB2wsvYWjDc.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/en4zxccxWQludCAeLlfIUe5RT6E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BDYpmrLIItkyjKjjbyXxQd5A.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_jsyybH-4tmvqRopARvbFfmrMiU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/spO5BA540mW8cK2WBXpIIuk5.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/diAJwdGiyXLpO1-8g5lrfNQ5vo4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6FUv2GghxW3qDhwN4Z7WZ1ff.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BmyEPcFQnvy-iaqmcPYn_qgXx0U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ULflHue54ATA6OGYAlaJAWyO.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XSaAw_OLBRTUyZuTugtxJMdCRcg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zERdiKHIaIFGmhHRxOp9PmGc.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jlMbNyDlKWteaFeBaIo2pcD-iGQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Z3oiRGWPwyyCp5k9yKf36oZf.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OB57cNoPhHKdCxSRbENVscOGwcU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rarfEsIrrLYOQsnta8HTvD62.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iBNF4q_WgWfBm9jDpw84MWt_Nac=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KopyUVrtLzJuM03WuklB2z4z.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4eFgcKILztRsh5io7RDhNPcu6es=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CbG60kT8G1q00nwwh9kAg9uT.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 70% gewijzigd door TommyGun op 17-02-2025 14:01 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• GoEV6
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:31
Mooie plaatjes @TommyGun , ziet er uit als een avontuurlijke trip. Welke spatborden zitten er op die grijze glavelbike? Bevallen ze?

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 05-01 18:22

TommyGun

Stik er maar in!

GoEV6 schreef op maandag 17 februari 2025 @ 19:40:
Mooie plaatjes @TommyGun , ziet er uit als een avontuurlijke trip. Welke spatborden zitten er op die grijze glavelbike? Bevallen ze?
Deze, niet super mooi maar bevallen zeker.

https://www.zefal.com/en/...uards/683-shield-g50.html

Probleem was bij mij brede banden icm ruimtegebrek bij (tussen) de voorvork.

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• Stufferdt
TommyGun schreef op maandag 17 februari 2025 @ 13:46:
[...]

Oi, sorry! Ik heb je bericht helemaal gemist.

Maar jazeker, check mijn Strava voor de route (met wijzigingen*) die wij gereden hebben.
* Mede vanwege de AirBnB's.

Paar navigatiefoutjes, paar kleine omleidingen, soms net wat te technisch of overwoekerd maar over het algemeen goed te doen. Maatje van me was met de MTB, maar dat was echt veel zwaarder. Ik zou dus zeker (zoals ik deed) met de Gravelbike gaan. Zeker als je geen bepakking meeneemt.

In 2 dagen, tja dat ligt denk ik echt aan je conditie. Zonder bepakking wellicht wel maar ik was blij met 3 haha.

Wat ons vooral tegenviel is dat in Duitsland vrijwel niks open is in het weekend... Zeker als het richting de 30 graden gaat (zoals bij ons het geval was) moet je goed opletten qua drinken (en tijdig bijvullen waar mogelijk). Verder geweldige omgeving en erg genoten!

https://www.strava.com/activities/12290215711
https://www.strava.com/activities/12299522043
https://www.strava.com/activities/12307080364

Heet, VEEL (lange) klimmen, zware fiets... resulteert dus in 14 km/h gemiddeld :P

EDIT; het verslag wat je bedoelt is denk ik https://bikepacking.com/routes/taunus-storm-chase/ ?
Ik heb daar de aanpassingen gepakt van "Oc Phil" en dus zelf nog eea gewijzigd.
Wow thanks, dit is nuttig!
En allereerst: ziet er echt op uit! Wil 'm daarom graag doen dit voorjaar.

En top, met je routes moet ik wel aan de gang kunnen. 16 uur klinkt haalbaar in 2 dagen. Wou me laten ophalen halverwege dus om naar de familie te gaan. En in de ochtend weer laten droppen. Dus heb de problemen van het zoeken slaapplek en eetlocaties voor avondeten en lunch al niet.

Wou zeker op de gravel inderdaad, tzt nog eens kijken welke banden erondergaan. BIj droogte zijn mijn huidige banden wellicht wat grof en langzaamlopend.

En Sonntag Ruhetag is heilig ja. Begint die regio vaak op zaterdag om 13:00 stipt.

Maar bedankt voor de info! Keep you posted :)

• Linus_BE
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 26-11-2025
Eerste ritjes met nieuwe wielen en banden achter de rug en voorlopig zeer tevreden van! Scope S4a in combinatie met Hutchinson Caracal Race op mijn Canyon Grail CF SL 8.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/krZt7CYKL-WlahJl1VIy1dR8e80=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/S8cU8UOHLMfx6hiw7inGeqJI.jpg?f=fotoalbum_large

Op asfalt lopen ze zeer goed en zou het bijna vergelijkbaar noemen met wegbanden. Op gravel ook zeer comfortabel en soepeler dan de originele banden (Schwalbe G-One R), wel alleen getest in combinatie met de originele DT Swiss alu wielen. Groot minpunt is wel de grip bij modder of natte bosgrond, versnellen na een bocht of de bocht zelf nemen gaat beduidend slechter. Dit is dus zeker geen band als je in de winter ook wil gravelen op natte ondergrond.

Ik gebruik ze in combinatie met Silca sealant op de druk volgens hun calculator en voorlopig nog niets van lekken gehad. Eerste echte test volgt eind maart tijdens Turnhout Gravel.

• Cloclo100
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 08-01 14:29
Linus_BE schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 15:31:
Eerste ritjes met nieuwe wielen en banden achter de rug en voorlopig zeer tevreden van! Scope S4a in combinatie met Hutchinson Caracal Race op mijn Canyon Grail CF SL 8.

[Afbeelding]

Op asfalt lopen ze zeer goed en zou het bijna vergelijkbaar noemen met wegbanden. Op gravel ook zeer comfortabel en soepeler dan de originele banden (Schwalbe G-One R), wel alleen getest in combinatie met de originele DT Swiss alu wielen. Groot minpunt is wel de grip bij modder of natte bosgrond, versnellen na een bocht of de bocht zelf nemen gaat beduidend slechter. Dit is dus zeker geen band als je in de winter ook wil gravelen op natte ondergrond.

Ik gebruik ze in combinatie met Silca sealant op de druk volgens hun calculator en voorlopig nog niets van lekken gehad. Eerste echte test volgt eind maart tijdens Turnhout Gravel.
Da is verdikke in mijne tuin :)

• guapper
Op de SR route door de boomtoppen van afgelopen voorjaar!

• Duclaasie
Ik heb een extra setje wielen gekocht, zodat ik snel kan wisselen van noppenbanden naar een fijner profiel. Nu twijfel ik alleen of ik alleen remschijven voor deze velgen aanschaf, of ook een cassette. Het zijn de standaard DT-Swiss Gravel LN wielen die ook al in mijn Grizl zitten en als het goed is kun je vrijloopnaaf zo inclusief cassette overzetten zonder gereedschap. Wat zou jullie keuze zijn en waarom?

• kaaas
Als je een extra cassette koopt zou ik ook een extra ketting kopen. Dan matchen die qua slijtage.
Verder zou ik het gereedschap kopen, maar dat is meer omdat je dan in de toekomst zelf je onderdelen kunt vervangen. Het gereedschap is niet duur, dat heb je zo terug verdient.

• Hencksch
Je kunt een nieuwe cassette zonder mankeren combineren met een oude ketting. Omgekeerd gaat niet. Mijn reservewielen liggen klaar met cassette en al. Als ik ze morgen ineens nodig heb, ga ik echt geen ketting wisselen.

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-01 11:49
Duclaasie schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 16:45:
Ik heb een extra setje wielen gekocht, zodat ik snel kan wisselen van noppenbanden naar een fijner profiel. Nu twijfel ik alleen of ik alleen remschijven voor deze velgen aanschaf, of ook een cassette. Het zijn de standaard DT-Swiss Gravel LN wielen die ook al in mijn Grizl zitten en als het goed is kun je vrijloopnaaf zo inclusief cassette overzetten zonder gereedschap. Wat zou jullie keuze zijn en waarom?
Als je geen afwijkende cassette verhouding wil gaan gebruiken, zou ik de body steeds overzetten. Dat stelt niks voor.

Cassette aanschaffen kan altijd nog.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

• Duclaasie
kaaas schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 16:49:
Als je een extra cassette koopt zou ik ook een extra ketting kopen. Dan matchen die qua slijtage.
Verder zou ik het gereedschap kopen, maar dat is meer omdat je dan in de toekomst zelf je onderdelen kunt vervangen. Het gereedschap is niet duur, dat heb je zo terug verdient.
Gereedschap stond sowieso al op de planning. Dop voor de lockring is het enige wat ik mis, aangezien de kettingzweep voor oliefilters volgens mij ook prima op een casette kan.

• HBSVDK
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 06-01 22:31
Ik gebruik allerlei cassettes door elkaar, een iets meer versleten 11-34, een nieuwere 12-25, een matig versleten 11-30. Met dezelfde ketting, het schakelt allemaal prima, slaat niet over.. let er alleen wel op dat de ketting <.75 blijft dus is ca 4k fietsen op de ketting en dan wisselen.
Gaat al jaren goed zo op de 11 speed.

• luuk66
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 08-01 13:55
Heeft er iemand hier ervaring met het huren van gravelbikes? Zou over een maandje graag is een weekje of 2 weken proberen of het iets voor me is. Kan niet echt veel over vinden, ben opzoek in regio Eindhoven.

• EdwinC
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 08-01 14:04
Ik kan je wel een adresje in Horst geven. Is een half uurtje rijden vanuit Eindhoven. Ik kan de gegevens via PB sturen.

48x 315WP (oost-west orientatie), 20x400WP (zuid orientatie) 9kw Pana Bi-bloc, All-electric

Pagina: 1 ... 70 ... 91 Laatste