Nog meer mensen die met de Traka in Spanje meedoen?
Inmiddels toch maar meer aan het trainen geslagen om de hoogtemeters mee te nemen.
Inmiddels toch maar meer aan het trainen geslagen om de hoogtemeters mee te nemen.
Zeker, ingschreven voor de Traka200.Sosua schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 16:08:
Nog meer mensen die met de Traka in Spanje meedoen?
Wat doe jij zoal aan voorbereidingen?
Idem joh, gewoon beetje fietsen. Conditie opvijzelen en straks als het mooi weer is wat meer buiten fietsen.Sosua schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 19:53:
[...]
Wat doe jij zoal aan voorbereidingen?
Ik ben op dit moment voornamelijk op zwift/rouvy bezig icm een trainingsprogramma (join). Verder langzaam de gravel wat tweaken. Banden etc.
Heb je deze eigenlijk nog gereden? Ik dacht ooit een verslag te hebben gezien maar kom ik niet meer tegen volgens mij?TommyGun schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 10:14:
Voor binnenkort heb ik deze route op de planning staan; Taunus Storm Chase. Gezien ik daar min of meer dezelfde ondergronden verwacht neem ik mooi m'n 600c set mee met 50mm banden. Overigens heb ik de route ietwat aangepast en maken we gebruik van B&B's, dus kom gerust op de lijn voor meer info.
I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her
Recent zelf op de Noordkant van de Veluwe en in het Gooi geweest. Beide prima te fietsen.GrooV schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 14:13:
Iemand wat tips welke gebieden/routes er nu redelijk droog bij liggen? Ben onze zeiknatte bosgrond een beetje beu
:strip_exif()/f/image/XjTWhRRBm0ozJzc2VaFMxfN8.jpg?f=fotoalbum_large)
Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...
Projectje duurde van 22 sept tot gisteren, vooral levertijden die impact hebben. Zodra alles binnen is gaat het snel.Requiem19 schreef op zondag 22 september 2024 @ 10:50:
Hier ook de knoop doorgehakt voor de nieuwe gravel fiets. De Rose Backroad FF was optie 1, maar ik vind het toch iets teveel type Canyon (en die heb ik al).
Na paar dagen research besloten om een gravel frame rechtstreeks bij een Chinese fabrikant te kopen. Keuze voor dit frame omdat hij al m’n eisen aftikt (UDH, 50mm clearance, in frame storage) en weinig kost (750€ incl shipping).
Unpainted, want ga hem bij Beca naar eigen smaak laten spuiten.
Wielen ook al besteld. Stuurtje ook 90% zeker. Alleen nog even goed nadenken of ik hem met Rival/Force of toch 13s Red opbouw. Met Rival ben ik onder de 3k klaar. Met Red 4800-4900, wat toch wel ergens gek voelt voor een budget built. Bepalende factor is of deze fiets ook mede als gewone wegfiets moet gaan dienen (met andere set wielen).
Vermoed ergens dat dit frame met 78mm BB drop wat lui aanvoelt op de weg en dat ik er dan minder lol in heb. Dus lijkt voor nu gravel only te worden.

ik heb zelf SKS Bluemels Stingray 45 en dit bevalt erg goed.Tacoos schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 10:05:
Omdat het maar nat blijft en ik toch wil blijven fietsen, overweeg ik spatborden voor mijn Vitus Substance V2 105.
Ik neig naar SKS Bluemels Style 56, maar mijn voorvork heeft alleen montagepunten aan de binnenzijde van de vork.
Zou dat gaan werken? Of kan ik beter voor een klittebandmodel gaan?
[ Voor 3% gewijzigd door Stetho op 01-02-2025 11:52 ]
I'm a bit .... confused. I find the Rails framework sexy. Is that wrong? Am I dirty?
Mooie fiets. Maar Søkkel… waarom?Requiem19 schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 11:18:
[...]
Projectje duurde van 22 sept tot gisteren, vooral levertijden die impact hebben. Zodra alles binnen is gaat het snel.
Specs:
- 7.6kg rijklaar incl pedalen (minus bidonhouders)
- 50mm wielen 28int, 36ext, 1400g
- 38cm aero stuur
- Red Xplr groep
- Garbauk aero chain ring
- BBinfinite BB
- Ryet 3D zadel
Totale kosten rond de 5.5k, incl custom paint. Heb ook nog setje wegwielen besteld om de fiets ook op de weg te kunnen gebruiken.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Betekent fiets in het (Bornholm dialect) Deens.
Haha, taberRequiem19 schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 13:31:
[...]
Betekent fiets in het (Bornholm dialect) Deens.
Dat kan zeker als je beetje creatief/handig bent, ik vind dit wel een nette toepassing: https://www.instagram.com/p/DCdMK0OTh5X/Tacoos schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 10:05:
Omdat het maar nat blijft en ik toch wil blijven fietsen, overweeg ik spatborden voor mijn Vitus Substance V2 105.
Ik neig naar SKS Bluemels Style 56, maar mijn voorvork heeft alleen montagepunten aan de binnenzijde van de vork.
Zou dat gaan werken? Of kan ik beter voor een klittebandmodel gaan?
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Utrechtse heuvelrug zijn genoeg paadjes te vinden, of anders de NH100 die je kunt starten vanuit Wijk aan Zee.Requiem19 schreef op maandag 3 februari 2025 @ 12:11:
Vanuit Amsterdam gezien, wat is het meest dichtstbijzijnde gravel gebied in NL waar je ook wat afdalingen kunt oefenen?
Heerlijke route, maar als je een stuur kunt vasthouden, zal je geen afdalingen hoeven 'oefenen'. Dan moet je nog een dag of 2 in dezelfde richting blijven rijden...Hencksch schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 10:31:
Door het Diemerbos/Telegraafbos naar Weeps. Daar de Aetsveldsepolder in (langs het zwembad). Zwaar Onverhard naar de Vecht. Door de Ankeveense plassen naar Kortenhoef en daar kun je al de Gooise zandwegen op. Vanaf daar kun je doorrijden en heuvel op, heuvel af naar Rhenen.
Terug naar huis met de trein. Wordt een topdag.
The tyres begin to write cheques that the geometry can’t quite cash.
Op de Veluwe ligt ergens een stuwwal die wel uitdagend is. Ik kreeg er zelfs last van mijn hoogtevrees. Een smal paatje, zand, wortels en stijl omhoog. Het is natuurlijk niet langdurig afdalen en laten glijden, maar hier kan je wel je gravel skills bergop en -af oefenen. Gewoon diverse malen op en neer rijden. Het ligt ergens bij Loenen. Locals kunnen je de exacte locatie wel vertellen.Requiem19 schreef op maandag 3 februari 2025 @ 12:11:
Eerste wegritje op de nieuwe fiets, potverdorrie wat een verschil ten opzichte van m'n budget winterfiets. Merk wel dat ik een iets enthousiaste geometrie en stack hoogte gekozen heb. Denk voor het gravelen waarschijnlijk iets te sportief. Ook omdat ik naar 167.5mm cranks ben gegaan, dan moet je zadel dus ook een paar mm omhoog wat het nog iets uitvergroot.
Heb nu niet zoveel tijd, maar in maart hopelijk een paar keer wat gravel kunnen uitproberen om te kijken hoe dit rijdt. Ben met name benieuwd hoe afdalingen voelen met zo'n drop tussen zadel en stuur nu.
Vanuit Amsterdam gezien, wat is het meest dichtstbijzijnde gravel gebied in NL waar je ook wat afdalingen kunt oefenen?
Nice, ziet er ook goed uit! Je kan denk ik ook nog kijken naar stuurbreedte, ik vind 38cm zonder flare(?) eigenlijk wel aardig smal voor offroad denk ik..Requiem19 schreef op maandag 3 februari 2025 @ 12:11:
Eerste wegritje op de nieuwe fiets, potverdorrie wat een verschil ten opzichte van m'n budget winterfiets. Merk wel dat ik een iets enthousiaste geometrie en stack hoogte gekozen heb. Denk voor het gravelen waarschijnlijk iets te sportief. Ook omdat ik naar 167.5mm cranks ben gegaan, dan moet je zadel dus ook een paar mm omhoog wat het nog iets uitvergroot.
Heb nu niet zoveel tijd, maar in maart hopelijk een paar keer wat gravel kunnen uitproberen om te kijken hoe dit rijdt. Ben met name benieuwd hoe afdalingen voelen met zo'n drop tussen zadel en stuur nu.
Heel klein beetje flare, 20mmKluus schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 11:58:
[...]
Nice, ziet er ook goed uit! Je kan denk ik ook nog kijken naar stuurbreedte, ik vind 38cm zonder flare(?) eigenlijk wel aardig smal voor offroad denk ik..
Maar mooi project geweest en top resultaat en inderdaad, gravelbikes zijn ook de ideale winterfiets!
Ja je moet het ook eerst eens testen denk ik inderdaad, zo'n stuur is ook niet zo makkelijk aan te passen natuurlijk maar wellicht handiger dan een stuk stuurbuis er aan als je straks toch iets meer vertrouwen wil hebben offroadRequiem19 schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 12:07:
[...]
Heel klein beetje flare, 20mm. Idee was om meer een 'race gravel bike' te bouwen en dat is denk ik wel gelukt. Op papier klinkt dat heel cool, maar merkte al wel dat het op de weg OK is, maar vroeg me gelijk af hoe dat voelt als het off-road gaat (waar de fiets voor bedoeld is).
Wat voor breedte zit er bijv op jouw Canyon? En hoeveel flare?
Mja het blijft een, weliswaar high-end, alu stuur. Toen ik hem uitzocht heb ik mijn weightweenie pet even afgezet, dat doe ik wel met mijn andere twee fietsenloyske schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 13:06:
@Kluus toevallig nog het Canyon stuur en de Deda gewogen? Ah voor de Deda geven ze 260gr aan zie ik.
Zit zelf ook te kijken naar een vervanging. Heb nu de Canyon HB0064 in 44cm maar is me te breed.
De weightweenie in mij wil er dan op gewicht ook iets op vooruit gaan
[ Voor 14% gewijzigd door Kluus op 04-02-2025 13:35 ]
De Traka is - wat ik hoor - wel relatief eenvoudig gravel voor het grootste deel. Dus dit soort weggetjes (even snel van Komoot gepakt).Kluus schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 12:31:
[...]
Ja je moet het ook eerst eens testen denk ik inderdaad, zo'n stuur is ook niet zo makkelijk aan te passen natuurlijk maar wellicht handiger dan een stuk stuurbuis er aan als je straks toch iets meer vertrouwen wil hebben offroad.
Bij de Grizl (XL) zat echt een joekel van een stuur (46cm) maar met een beperkte flare, ik geloof 8 graden, ook ongeveer 2cm extra center-center. Ik heb deze echter vervangen voor een Deda Gravel 100 (officiele maat 44cm maar Deda meet outside-outside, center-center is 42cm) en 12 graden flare, waardoor ie in de drops center-center 46cm meet.
Maar de Grizl is natuurlijk wel in de markt gezet als adventure bike (al is hij dan nog vrij racy vergeleken met andere adventure bikes) en mijn gebruik is ook meer als do-it-all bike (het is nu mijn winterfiets op de weg, maar ook backup voor race EN MTB mocht met een van deze iets zijn), dus dat is wel anders dan jouw beoogte gebruik (want potentieel backup voor MTB ritten, dus hij moet ook singletrack kunnen).
Wat voor soort gravel is de Traka verder?
Even een paar keer Harry Slinger rijden in Amerongen.Requiem19 schreef op maandag 3 februari 2025 @ 12:11:
Hij wil.
Douwe ("doet dingen") Doorduin heeft een tijdje terug Amerongen-Leersum gereden op de gravel. UItdagend maar te doen begreep ikklaaas schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 16:09:
[...]
Even een paar keer Harry Slinger rijden in Amerongen.
I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her
'Probleem' met dit soort afdalingen is dat je nogal wat snelheid kunt maken en de ondergrond verraderlijk kan zijn. Zeker als je in een groepje rijdt zie je makkelijk een wat dikkere steen over het hoofd. Voor de algemene stabiliteit is een breder stuur dan ook prettig.Kluus schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 15:13:
Mja als het dit soort wegen zijn maakt het verder denk ik niet heel veel uit. Ik denk dat stuurbreedte vooral gaat tellen bij singletracks, hier moet je vooral zorgen dat je grip hebt denk ik en is het kwa sturen niet veel anders dan op de race.
Hij wil.
Amerong-Leersum zijn op zich op de gravelfiets prima te doen, ware het niet dat er her en der veel remkuilen liggen. Dat maakt het gewoon niet leuk. Kwintelooijen is denk ik heftiger dan wat @Requiem19 gaat tegenkomen. Maar niet vergelijkbaar.Stufferdt schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 16:15:
[...]
Douwe ("doet dingen") Doorduin heeft een tijdje terug Amerongen-Leersum gereden op de gravel. UItdagend maar te doen begreep ik![]()
Echt klimmen en dalen zou je ook nog op Kwintelooijen kunnen proberen. Maar is wellicht allemaal net wat teveel draaien/keren.
Hij wil.
Dat gravel social ride ritje in Limburg is vast ook niet heel representatief geweest he?klaaas schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 16:30:
[...]
Amerong-Leersum zijn op zich op de gravelfiets prima te doen, ware het niet dat er her en der veel remkuilen liggen. Dat maakt het gewoon niet leuk. Kwintelooijen is denk ik heftiger dan wat @Requiem19 gaat tegenkomen. Maar niet vergelijkbaar.
Zeker niet. Je zult minstens naar Zuid Limburg moeten voor iets wat als een afdaling voelt.Requiem19 schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 16:34:
[...]
Dat gravel social ride ritje in Limburg is vast ook niet heel representatief geweest he?
Hij wil.
Hij wil.
Volgens mij ben ik die weleens tegengekomen in een route van Erwin Sikkens, maar dat is toch niet bij Loenen, maar nog een stuk noordelijker dacht ik, meer ten westen van Beekbergen. Ik kreeg daar ook last van hoogtevrees. Uniek in Nederland, zo'n smalle richel met een afgrond vlak naast je.Stillekracht schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 11:34:
[...]
Op de Veluwe ligt ergens een stuwwal die wel uitdagend is. Ik kreeg er zelfs last van mijn hoogtevrees. Een smal paatje, zand, wortels en stijl omhoog. Het is natuurlijk niet langdurig afdalen en laten glijden, maar hier kan je wel je gravel skills bergop en -af oefenen. Gewoon diverse malen op en neer rijden. Het ligt ergens bij Loenen. Locals kunnen je de exacte locatie wel vertellen.
Ik rij er tegenwoordig wel omheen
Alleen die afdaling richting Rozenbos in het zuidelijke deel zou ik hier omschrijven als lastig als je hem rijdt in de richting zoals op die site. De rest gaat over brede paden. Hoewel aan het einde van de velperweg, richting de ringallee een mooie scherpe bocht naar links ligt die je de eerste keer ook niet vol durft te nemen. Sowieso wel een lekker rondje om eens voor deze kant op te komen vanuit Amsterdam, denk een van de betere vast uitgepeilde gravelroutes in Nederland.klaaas schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 16:53:
Misschien dat je op de gravelroute op de Veluwezoom nog wat afdalingen mee kunt pikken. Ik heb alleen zo niet scherp wat daar precies in zit aan afdalingen. Ik doe meestal alleen het Loenermark deel. Op basis van het hoogteprofiel lijken er echter wel wat stukjes in te zitten met 50m hoogteverschil. Dat is al heel wat voor NL.
[ Voor 37% gewijzigd door MrAngry op 04-02-2025 17:41 ]
Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef
Hij wil.
Zo snel kan het ook gaan, andere ervaring dan de levering 2 jaar geleden met de Grail.. Ik kom deze wel even showen hier als de 35mm G-one eronder zitten 😉DialOut schreef op zondag 2 februari 2025 @ 13:46:
@Kiwi_Kevin ik heb je berichtje verstuurd.
Hier tevreden met Grizl.
Dit plaatje zegt niet zoveel. Mij althans.
MTB routes van Spaarnwoude of Hoofddorp (Big spotters hill)Requiem19 schreef op maandag 3 februari 2025 @ 12:11:
Vergeleken met de Cube Nuroad is hij wel een stuk langer. Ik ben zelf van een alu Nuroad naar een Grizl CF gegaan en ik vind hem wel wat aggressiever, of in ieder geval langer dus (voor mij beter).Duclaasie schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 10:13:
Ik rijd met een Grizl en ik zou de positie niet als agressief bestempelen eerlijk gezegd. Cube heb ik destijds een proefrit op gedaan, maar die vond ik qua afmontage en afwerking echt een stuk minder. De Revolt is inderdaad wel nog wat relaxter. En de 2025 is er ook in een heel gave kleur zoals deze.
Dat hangt natuurlijk ook een beetje van de maat af. Ik kwam met mijn 1.83 bij de Grizl op de grens tussen M en L uit. Daarbij heb ik dus bewust voor de M gekozen, omdat ik liever een wat compactere zit heb. @hutch heeft echter al een bikefit gedaan, dus ik neem aan dat de maatvoering en de effecten daarvan ook zijn besproken. Naar mijn mening is het voor een deel ook een kwestie van smaak en dat is voor een ander moeilijk in te vullen.Kluus schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 10:26:
[...]
Vergeleken met de Cube Nuroad is hij wel een stuk langer. Ik ben zelf van een alu Nuroad naar een Grizl CF gegaan en ik vind hem wel wat aggressiever, of in ieder geval langer dus (voor mij beter).
[ Voor 77% gewijzigd door Kluus op 07-02-2025 10:55 ]
[ Voor 37% gewijzigd door Kluus op 07-02-2025 11:29 ]
[ Voor 41% gewijzigd door guapper op 07-02-2025 11:46 ]
Agressief zit niet alleen in de reach, ook in de lage stack.Ruud schreef op zondag 9 februari 2025 @ 18:57:
De Grizl aggresief? Welnee joh.
Een stack van 626mm laag? Een Addict Gravel, die wel zou kunnen, zit op 609mm.cedrix5 schreef op zondag 9 februari 2025 @ 19:22:
[...]
Agressief zit niet alleen in de reach, ook in de lage stack.
Het is net waarmee je vergelijkt. Tegenwoordig zijn er veel 'race gravel' fietsen op de markt. De Grizl is echter (itt de grail) ingezet als bikepack/adventure achtige fiets. Daar past een hogere stack wel bij vind ik, kijk bijvoorbeeld naar het aanbod van Kona of Salsa.
Hij wil.
Nope! Heb een spider dus gebruik de steekas.Kluus schreef op zondag 9 februari 2025 @ 22:28:
@Stufferdt heb je hem wel eens in een standaard geklemd op de zadelpen? Ik had dit laatst ook met mijn epic. Ronde zadelbuis in mijn geval, dus die kon ik snel vervangen met een 3rd party (beefier) variant.
Jups!kaaas schreef op zondag 9 februari 2025 @ 22:25:
Is dat een alu klem?
Als je alleen naar de reach van het frame kijkt zou dat kunnen. Maar wat dan te doen met stuurpen en reach van het stuur?klaaas schreef op zondag 9 februari 2025 @ 20:10:
Met de reach van 390mm die @hutch aangeeft kom je m.i. meestal op een L/56 en niet op een XL toch?
Wat anderen ook al proberen duidelijk te maken: stack en reach zeggen op zichzelf niet zo veel; je moet kijken naar de volledige opbouw; dus eigenlijk de maten (horizontaal en vertikaal) vanaf het zadel tot aan het stuur.hutch schreef op zondag 9 februari 2025 @ 17:49:
Dank voor de reacties!
[...]
Qua stack en reach zijn dit een beetje de ranges waar ik binnen zoek:[...]
- Stack: tussen 585mm en 605mm
- Reach: rond de 390mm
[ Voor 15% gewijzigd door guapper op 10-02-2025 10:11 ]
Als je een generieke bikefit doet dan lijkt het me weinig zinvol om met specifieke stuurpenlengtes en sturen te gaan klooien. Kans lijkt me groot dat er gewerkt is met een 100mm stuurpen. Of de stuurpen van de huidige fiets als die er is.Ruud schreef op maandag 10 februari 2025 @ 06:50:
[...]
Als je alleen naar de reach van het frame kijkt zou dat kunnen. Maar wat dan te doen met stuurpen en reach van het stuur?
Daarom ook de vraag of dat de enige cijfers zijn die de meting opgeleverd hebben. Indien ja; dan is het weggegooid geld want dan kan een beginner nooit een goede keuze maken.
Tot een paar jaar terug kon dat best, toen waren lengte van de stuurpen en reach van het stuur wel redelijk standaard. Tenzij je een Trek kocht met 100mm reach in het stuur.![]()
Nu zit daar teveel verschil in.
Overigens komt @hutch bij sommige frames op een L uit en bij andere frames op een XL. Enkele uitzonderingen daargelaten.
Hij wil.
Ik haal even deze regels uit je bericht. Hier kan ik me namelijk echt niet in vinden. Een generieke bikefit zou juist moeten vermelden wat de totale lengte (vanaf het zadel tot aan de shifters) en hoogte (trapas tot shifters) zouden moeten zijn. Dan kun je zelf terugrekenen naar de stack en reach van specifieke frames. Rekening houdend met stuurpenlengte of rise van het stuur bijvoorbeeld.klaaas schreef op maandag 10 februari 2025 @ 10:56:
[...]
Als je een generieke bikefit doet dan lijkt het me weinig zinvol om met specifieke stuurpenlengtes en sturen te gaan klooien. Kans lijkt me groot dat er gewerkt is met een 100mm stuurpen. Of de stuurpen van de huidige fiets als die er is.
Natuurlijk neem je in een bikefit de lengte van de stuurpen mee. Ik noem niet voor niks 100mm als meest waarschijnlijk. Wat ik bedoel is dat het weinig zinvol is een generieke bikefit te doen en dan de reach te bepalen op basis van een stuurpen van b.v. 60mm.Ruud schreef op maandag 10 februari 2025 @ 15:25:
[...]
Ik haal even deze regels uit je bericht. Hier kan ik me namelijk echt niet in vinden. Een generieke bikefit zou juist moeten vermelden wat de totale lengte (vanaf het zadel tot aan de shifters) en hoogte (trapas tot shifters) zouden moeten zijn. Dan kun je zelf terugrekenen naar de stack en reach van specifieke frames. Rekening houdend met stuurpenlengte of rise van het stuur bijvoorbeeld.
Hij wil.
Ja. Een andere optie is de Deda Superbox, dat is merk onafhankelijk en komt als een compleet bouwpakket binnen. Je kunt daarmee de kabels door de stuurpen laten lopen, onder de stuurpen in dat gootje wat ook een direct een spacer is of voorlangs en pas bij de headset naar binnen laten lopenKiwi_Kevin schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 07:26:
Had me nooit bedacht dat een geïntegreerde cockpit een bikefit lastiger zou maken. Maar met een stuurpen zoals deze kun je alsnog kabels intern routeren toch?
https://www.syncros.com/g...oduct/syncros-rr-2-0-stem
En idd, ik zou de L maten niet uitsluiten. Het schijnt makkelijker te zijn om een kleine fiets groter te maken, dan een te grote fiets kleiner passend te maken.
Zeker kan dat. Let wel op dat deze voor een 1 1/4" vork is. Deze stuurpen zat ook op mijn Scott Addict Gravel. Spacers bestaan uit twee delen en kun je dus eenvoudig verwijderen om iets dieper te gaan zitten.Kiwi_Kevin schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 07:26:
Had me nooit bedacht dat een geïntegreerde cockpit een bikefit lastiger zou maken. Maar met een stuurpen zoals deze kun je alsnog kabels intern routeren toch?
https://www.syncros.com/g...oduct/syncros-rr-2-0-stem
En idd, ik zou de L maten niet uitsluiten. Het schijnt makkelijker te zijn om een kleine fiets groter te maken, dan een te grote fiets kleiner passend te maken.
[ Voor 21% gewijzigd door mr.DJ95 op 13-02-2025 13:48 ]

De Ridley alleen wel een stuk duurder. Ridley vanaf €7299. De SuperX 3 €4499.Requiem19 schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 13:56:
Ik vind hem tof - maar blijf de Ridley ASTR RS op dit moment de tofste high-end gravel (race) fiets vinden.
Iets betere clearance (52mm achter en voor) en imo iets betere looks.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Nee, Ridley is er ook in non RS vanaf 3300.rodiee schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 13:20:
[...]
De Ridley alleen wel een stuk duurder. Ridley vanaf €7299. De SuperX 3 €4499.
[ Voor 10% gewijzigd door brecht_vb op 14-02-2025 21:37 ]
Ik zou wel voor de 900 gaan denk ik. Maar op een plat stuur is het altijd wel lastig. Heb je een bepaalde fietscomputerhouder? Voor mijn tarmac met ook een aero stuur heb ik gewoon een adapter voor onder de hidemybell.brecht_vb schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 21:36:
Ik ben op zoek naar goede fietsverlichting.
wat lijkt jullie het beste:
1 x knog 900 lumen
https://www.knog.com/products/blinder-900-front-bike-light
2 x knog 600 lumen
https://www.mantel.com/be/knog-blinder-road-600-fietslamp
De 2e blijft volgens mij beter op mijn stuur hangen ivm schokken (plat carbon stuur, niet rond)
Ik heb een canyon grail met dubbel stuur - dus best wat 'stuuroppervlak'.
Ik heb een Garmin adapter met bovenaan een gps en onderaan een hide my bell.Kluus schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 22:30:
[...]
Ik zou wel voor de 900 gaan denk ik. Maar op een plat stuur is het altijd wel lastig. Heb je een bepaalde fietscomputerhouder? Voor mijn tarmac met ook een aero stuur heb ik gewoon een adapter voor onder de hidemybell.
Hmm, een rond stuur is veeeel lastiger; zo'n plat stuur boor je heel makkelijk een paar schroefgaten in, no problemo.Kluus schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 22:30:
[...]
Maar op een plat stuur is het altijd wel lastig.
Wat is de waarde in Lux van deze lampen?brecht_vb schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 21:36:
Ik ben op zoek naar goede fietsverlichting.
wat lijkt jullie het beste:
1 x knog 900 lumen
https://www.knog.com/products/blinder-900-front-bike-light
2 x knog 600 lumen
https://www.mantel.com/be/knog-blinder-road-600-fietslamp
De 2e blijft volgens mij beter op mijn stuur hangen ivm schokken (plat carbon stuur, niet rond)
Ik heb een canyon grail met dubbel stuur - dus best wat 'stuuroppervlak'.
Ik heb inmiddels de Super3 besteld met Shimano GRX 820, dit is mijn eerste gravelfiets.Requiem19 schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 13:56:
Ik vind hem tof - maar blijf de Ridley ASTR RS op dit moment de tofste high-end gravel (race) fiets vinden.
Iets betere clearance (52mm achter en voor) en imo iets betere looks.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik zoek een rit van 4 uur te overbruggen.Hencksch schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 11:00:
[...]
Wat is de waarde in Lux van deze lampen?
Huiswerkopdracht: waarom wil je het allebei weten en wat kun je ermee?
Hoe lang wil je in het donker fietsen en wat is de accuduur van beide lampen?
Oi, sorry! Ik heb je bericht helemaal gemist.Stufferdt schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 08:13:
[...]
Heb je deze eigenlijk nog gereden? Ik dacht ooit een verslag te hebben gezien maar kom ik niet meer tegen volgens mij?
Ik wil deze ergens Q2 fietsen. Heb schoonfamilie in de buurt en zou het in 2 dagen willen proberen. Klinkt dat haalbaar? 100km en 2500hm lijkt doable. Heb geen bepakking bij. Kan slapen halverwege waar m’n vriendin dan ook is.
Maar vooral: wat vond je ervan?
:strip_exif()/f/image/lg5M6AcqCcQxKHUgwGjdPlM7.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/V4bttNmQXM1RD9gDtAQmzRnz.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/5hVFpdGoG1pzACytt9JYraSE.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/GxMMHG6eoajdg9a2vEZ7p9w8.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/kxIK35IX5p77DY0d3nG0vFWF.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/dj5GK6W9PXTzmXJRNBQ1Ys6t.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/fWCF1NNMDNxYFL6s7KETfH3E.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/uKLCnNXnpNnT1dB2wsvYWjDc.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/BDYpmrLIItkyjKjjbyXxQd5A.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/spO5BA540mW8cK2WBXpIIuk5.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/6FUv2GghxW3qDhwN4Z7WZ1ff.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ULflHue54ATA6OGYAlaJAWyO.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/zERdiKHIaIFGmhHRxOp9PmGc.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Z3oiRGWPwyyCp5k9yKf36oZf.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/rarfEsIrrLYOQsnta8HTvD62.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/KopyUVrtLzJuM03WuklB2z4z.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 70% gewijzigd door TommyGun op 17-02-2025 14:01 ]
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Deze, niet super mooi maar bevallen zeker.GoEV6 schreef op maandag 17 februari 2025 @ 19:40:
Mooie plaatjes @TommyGun , ziet er uit als een avontuurlijke trip. Welke spatborden zitten er op die grijze glavelbike? Bevallen ze?
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Wow thanks, dit is nuttig!TommyGun schreef op maandag 17 februari 2025 @ 13:46:
[...]
Oi, sorry! Ik heb je bericht helemaal gemist.
Maar jazeker, check mijn Strava voor de route (met wijzigingen*) die wij gereden hebben.
* Mede vanwege de AirBnB's.
Paar navigatiefoutjes, paar kleine omleidingen, soms net wat te technisch of overwoekerd maar over het algemeen goed te doen. Maatje van me was met de MTB, maar dat was echt veel zwaarder. Ik zou dus zeker (zoals ik deed) met de Gravelbike gaan. Zeker als je geen bepakking meeneemt.
In 2 dagen, tja dat ligt denk ik echt aan je conditie. Zonder bepakking wellicht wel maar ik was blij met 3 haha.
Wat ons vooral tegenviel is dat in Duitsland vrijwel niks open is in het weekend... Zeker als het richting de 30 graden gaat (zoals bij ons het geval was) moet je goed opletten qua drinken (en tijdig bijvullen waar mogelijk). Verder geweldige omgeving en erg genoten!
https://www.strava.com/activities/12290215711
https://www.strava.com/activities/12299522043
https://www.strava.com/activities/12307080364
Heet, VEEL (lange) klimmen, zware fiets... resulteert dus in 14 km/h gemiddeld
EDIT; het verslag wat je bedoelt is denk ik https://bikepacking.com/routes/taunus-storm-chase/ ?
Ik heb daar de aanpassingen gepakt van "Oc Phil" en dus zelf nog eea gewijzigd.
:strip_exif()/f/image/S8cU8UOHLMfx6hiw7inGeqJI.jpg?f=fotoalbum_large)
Da is verdikke in mijne tuinLinus_BE schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 15:31:
Eerste ritjes met nieuwe wielen en banden achter de rug en voorlopig zeer tevreden van! Scope S4a in combinatie met Hutchinson Caracal Race op mijn Canyon Grail CF SL 8.
[Afbeelding]
Op asfalt lopen ze zeer goed en zou het bijna vergelijkbaar noemen met wegbanden. Op gravel ook zeer comfortabel en soepeler dan de originele banden (Schwalbe G-One R), wel alleen getest in combinatie met de originele DT Swiss alu wielen. Groot minpunt is wel de grip bij modder of natte bosgrond, versnellen na een bocht of de bocht zelf nemen gaat beduidend slechter. Dit is dus zeker geen band als je in de winter ook wil gravelen op natte ondergrond.
Ik gebruik ze in combinatie met Silca sealant op de druk volgens hun calculator en voorlopig nog niets van lekken gehad. Eerste echte test volgt eind maart tijdens Turnhout Gravel.
Als je geen afwijkende cassette verhouding wil gaan gebruiken, zou ik de body steeds overzetten. Dat stelt niks voor.Duclaasie schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 16:45:
Ik heb een extra setje wielen gekocht, zodat ik snel kan wisselen van noppenbanden naar een fijner profiel. Nu twijfel ik alleen of ik alleen remschijven voor deze velgen aanschaf, of ook een cassette. Het zijn de standaard DT-Swiss Gravel LN wielen die ook al in mijn Grizl zitten en als het goed is kun je vrijloopnaaf zo inclusief cassette overzetten zonder gereedschap. Wat zou jullie keuze zijn en waarom?
Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots
Gereedschap stond sowieso al op de planning. Dop voor de lockring is het enige wat ik mis, aangezien de kettingzweep voor oliefilters volgens mij ook prima op een casette kan.kaaas schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 16:49:
Als je een extra cassette koopt zou ik ook een extra ketting kopen. Dan matchen die qua slijtage.
Verder zou ik het gereedschap kopen, maar dat is meer omdat je dan in de toekomst zelf je onderdelen kunt vervangen. Het gereedschap is niet duur, dat heb je zo terug verdient.
48x 315WP (oost-west orientatie), 20x400WP (zuid orientatie) 9kw Pana Bi-bloc, All-electric
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2026
•
Hosting door TrueFullstaq