Ik heb afgelopen zaterdag de Cubestore in Nijmegen bezocht voor een nieuwe gravelracer, maar inderdaad wel even paar maandjes wachttijd (week 20 stonden er weer leveringen voor de mijne gepland). Overigens wel goed geholpen en proef kunnen zitten op van alles.
Nu ben ik niet perse thuis in de race/gravelwereld maar meer in de mountainbikes, maar het valt me op dat veel frames echt heel klein aanvoelen voor mij, terwijl ik niet groot ben (181) en ook geen enorme armen/benen heb en dergelijke. Maat M (aanbevolen volgens calculators) daar pas ik gewoon niet normaal op, L zit al een stuk beter, maar de XL frames zaten nog het lekkerst (hoewel het zadel dan uiteraard niet heel hoog staat, maar zit ook zeker nog niet op het frame.
Zijn er meer mensen met die ervaring? Ik twijfel nu dus dus L of XL terwijl het L frame me op papier gewoon veel beter zou moeten passen, maar voor me gevoel zit ik dan veels te veel boven het wiel en het XL frame voelde verder prima qua behendigheid en dergelijke. Had hiervoor overigens ook een cube (mountainbike) waar het L frame me dan weer als gegoten zat.
Zit te denken om maar een goeie bikefit te laten doen van tevoren.
Overigens had ik al eens eerder proef gereden bij een ander merk waarbij de kleine frames me ook al opvielen, of hoort dat er gewoon bij?
Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.