Het grote gravelbike topic (Deel 1)

Pagina: 1 ... 27 ... 78 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Mijn Tufo Thundero houdt momenteel ook echt perfect de lucht vast (minder dan 1psi verlies per 2 weken deze winter), maar wel met vrij kwetsbaar loopvlak&zijwanden (inderdaad zal het zo zijn dat lage rolweerstand niet "gratis" is)

[ Voor 20% gewijzigd door begintmeta op 02-02-2023 13:42 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CptKemel
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 16-07 20:58
Hier wordt inmiddels gegraveld op een Canyon Grizl 7 (alu).

Zoals het heurt met tasje - was eigenlijk alleen om op regen voorbereid te zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1N-MrIYfB8pt1VnhIIEJKjqiQWA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jxM9HBJ5BGbkUo7m0k46XxfK.jpg?f=fotoalbum_large

Ik kom van een mountainbike maar tot nu (eerste 150 km achter de rug) bevalt het uitstekend. Fiets doet overal goed mee, van wandelpaden door de bossen tot klimmen op asfalt in de heuvels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wafflestomper
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 29-06 13:43
Tja, ook ik ga eraan geloven, maar ben nog niet helemaal thuis in de gravelwereld.. rijdt zelf een Canyon Endurace CF SL di2 met carbon wielen.. probleem is, een stapje terugdoen is lastig en doe ik dus ook liever niet..

Ik zoek een elektrisch geschakelde gravelbike met het liefste carbon velgen (geen echte must)... prijs mag max rondom de 4500, natuurlijk valt m'n oog op de Grail of de Grizl maar ze zijn slecht leverbaar.. nog andere merken / ideeen van jullie hier??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
@Wafflestomper Ik volg het sinds ik mijn fiets heb niet meer, maar is levertijd niet overal nog een probleem?
Canyon was jaartje geleden ongeveer iig een van de merken waar nog regelmatig fietsen beschikbaar werden om direct te bestellen. De rest was vaak bestellen met 'we verwachten het rond die-en-die maand', om vervolgens een paar keer uitgesteld te worden wegens diverse leverproblemen.

Zou zeggen, maak een shortlist aan opties, stel wat notificaties in bij beschikbaarheid (evt. zelf met een browser plugin, zoals distill), en hou het in de gaten.

Verder geen concrete suggesties voor een fiets.
Ben wel blij met mijn grizl, maar hij is wat saai als je vaker in dit topic kijkt ;) Maar in het wild ben ik 'm nog niet tegen gekomen, sowieso weinig gravelaars (gisteren toevallig wel een grail), en hier rijdt men vooral op Italianen lijkt het. Komt waarschijnlijk omdat ik niet al te ver van Math Salden woon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Only
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Ik heb afgelopen zaterdag de Cubestore in Nijmegen bezocht voor een nieuwe gravelracer, maar inderdaad wel even paar maandjes wachttijd (week 20 stonden er weer leveringen voor de mijne gepland). Overigens wel goed geholpen en proef kunnen zitten op van alles.
Nu ben ik niet perse thuis in de race/gravelwereld maar meer in de mountainbikes, maar het valt me op dat veel frames echt heel klein aanvoelen voor mij, terwijl ik niet groot ben (181) en ook geen enorme armen/benen heb en dergelijke. Maat M (aanbevolen volgens calculators) daar pas ik gewoon niet normaal op, L zit al een stuk beter, maar de XL frames zaten nog het lekkerst (hoewel het zadel dan uiteraard niet heel hoog staat, maar zit ook zeker nog niet op het frame.
Zijn er meer mensen met die ervaring? Ik twijfel nu dus dus L of XL terwijl het L frame me op papier gewoon veel beter zou moeten passen, maar voor me gevoel zit ik dan veels te veel boven het wiel en het XL frame voelde verder prima qua behendigheid en dergelijke. Had hiervoor overigens ook een cube (mountainbike) waar het L frame me dan weer als gegoten zat.
Zit te denken om maar een goeie bikefit te laten doen van tevoren.
Overigens had ik al eens eerder proef gereden bij een ander merk waarbij de kleine frames me ook al opvielen, of hoort dat er gewoon bij? :P

Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 00:34
Hoe bedoel je pas je niet normaal op ?

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RR46
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 22:23
Wafflestomper schreef op zondag 5 februari 2023 @ 23:12:
Tja, ook ik ga eraan geloven, maar ben nog niet helemaal thuis in de gravelwereld.. rijdt zelf een Canyon Endurace CF SL di2 met carbon wielen.. probleem is, een stapje terugdoen is lastig en doe ik dus ook liever niet..

Ik zoek een elektrisch geschakelde gravelbike met het liefste carbon velgen (geen echte must)... prijs mag max rondom de 4500, natuurlijk valt m'n oog op de Grail of de Grizl maar ze zijn slecht leverbaar.. nog andere merken / ideeen van jullie hier??
Tip: laat de (carbon) velgen niet je fietskeuze bepalen... Zeker niet als je binnen een specifiek budget wilt blijven. Velgen is een van de leukste en eerste upgrades die je makkelijk zelf kunt uitvoeren ;-) (al dan niet direct na aankoop van je fiets).

Maak eens eens shortlist van eisen en wensen van je toekomstige gravelbike...

Zelf pakweg 1 jaar geleden een SL6 etap gekocht, door de veelzijdigheid een absolute toevoeging aan het wagenpark 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdukers
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
@Only Ik krijg de indruk dat je de veel rechtere zithouding van een MTB op een race/gravel fiets probeert te repliceren. Dat werkt zo niet cq. is niet de bedoeling zoals je ziet aan de frame groottes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Only
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
pdukers schreef op maandag 6 februari 2023 @ 10:25:
@Only Ik krijg de indruk dat je de veel rechtere zithouding van een MTB op een race/gravel fiets probeert te repliceren. Dat werkt zo niet cq. is niet de bedoeling zoals je ziet aan de frame groottes.
Zoals ik het zeg, voelt allemaal heel compact aan.
Knieën dicht op het stuur, je hangt meer boven je voorwiel, voelt allemaal niet zo geweldig stabiel/wendbaar aan. Framemaat XL (61 cm) kon ik dan weer wel op zitten met een stabiel/wendbaar gevoel en alles was gewoon prima te bereiken op het stuur.
En misschien dat het zo bedoelt is, maar voelt allemaal niet heel veilig aan voor iets waarmee ik ook over een bospad wil gaan.
En als ik die canyon van paar posts hierboven zie dan stond het zadel bij mij op XL op ong. dezelfde hoogte.

Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElGreco
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18-07 16:49
Wafflestomper schreef op zondag 5 februari 2023 @ 23:12:

Ik zou eerder kijken voor een goede alu set wat ook niet heel zwaar hoeft te zijn. Aero e.d. op een gravel fiets, tenzij je wedstrijden rijdt, is overkill.
En als je denkt ja maar in de winter wil ik met de graveldinkie op de weg fietsen, steek je daar de carbon wielen van de Canyon in.

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GerbenBK
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18-07 15:16
ElGreco schreef op maandag 6 februari 2023 @ 10:37:
[...]

Ik zou eerder kijken voor een goede alu set wat ook niet heel zwaar hoeft te zijn. Aero e.d. op een gravel fiets, tenzij je wedstrijden rijdt, is overkill.
Overkill is toch juist goed? Waarom rijden we anders allemaal op fietsen van 5k+?

Ik rij geen meter meer zonder aerostuur op m'n gravelracer... :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElGreco
GerbenBK schreef op maandag 6 februari 2023 @ 10:47:
[...]

Overkill is toch juist goed? Waarom rijden we anders allemaal op fietsen van 5k+?

Ik rij geen meter meer zonder aerostuur op m'n gravelracer... :+
Kom jij ook uit het Noorden?

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerbenBK
ElGreco schreef op maandag 6 februari 2023 @ 11:41:
[...]

Kom jij ook uit het Noorden?
Haha nee maar heb er wel affiniteit mee :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yakolev
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Morgen komt mijn Giant hoogstwaarschijnlijk binnen :D

@ElGreco Hoe moeilijk is het om mijn mooie Van Speyk wiel om te bouwen naar XDR?

Well, sir, on first sighting the French, I naturally gave the order to advance. That's my style, sir.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ElGreco
Yakolev schreef op maandag 6 februari 2023 @ 15:31:

@ElGreco Hoe moeilijk is het om mijn mooie Van Speyk wiel om te bouwen naar XDR?
Poeh ja. Ik moet nog wat omzet maken deze maand, ik zeg dus 5 uurtjes werk :+

Maar je kunt ook een XDR body kopen en deze zelf erop knallen. Kom maar op de andere lijn als je er niet uitkomt wat je nodig hebt.

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wafflestomper
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 29-06 13:43
defusion schreef op zondag 5 februari 2023 @ 23:33:
@Wafflestomper Ik volg het sinds ik mijn fiets heb niet meer, maar is levertijd niet overal nog een probleem?
Canyon was jaartje geleden ongeveer iig een van de merken waar nog regelmatig fietsen beschikbaar werden om direct te bestellen. De rest was vaak bestellen met 'we verwachten het rond die-en-die maand', om vervolgens een paar keer uitgesteld te worden wegens diverse leverproblemen.

Zou zeggen, maak een shortlist aan opties, stel wat notificaties in bij beschikbaarheid (evt. zelf met een browser plugin, zoals distill), en hou het in de gaten.

Verder geen concrete suggesties voor een fiets.
Ben wel blij met mijn grizl, maar hij is wat saai als je vaker in dit topic kijkt ;) Maar in het wild ben ik 'm nog niet tegen gekomen, sowieso weinig gravelaars (gisteren toevallig wel een grail), en hier rijdt men vooral op Italianen lijkt het. Komt waarschijnlijk omdat ik niet al te ver van Math Salden woon.
Vanochtend kwam, heel toevallig, de CF SL 7 eTap beschikbaar. Die heb ik dus maar gelijk besteld.. als je nog goede gravelroutes rondom Matje Salden hebt laat maar horen ;-). April wordt die geleverd, nog ff volhouden...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yakolev
  • Niet online
Laat maar weten hoe lang ze moeten zijn, heb vanaf Sittard ook aardig wat routes.

Well, sir, on first sighting the French, I naturally gave the order to advance. That's my style, sir.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
@Yakolev heb jij die route van Nijmegen naar Sittard inmiddels al gedaan?

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hammy87
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14-07 23:34
Yakolev schreef op maandag 6 februari 2023 @ 15:31:

Hoe is het met je Rondo afgelopen? Zit ernaar te kijken (tweedehands).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yakolev
  • Niet online
SirLenncelot schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 09:52:
@Yakolev heb jij die route van Nijmegen naar Sittard inmiddels al gedaan?
Nee, alleen de helft bij een test tussen Venlo en Sittard. Bij mijn echte poging ging mijn derailleur kapot. Zodra er iets meer modder is waag ik nog een poging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerbenBK
Yakolev schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 10:22:
[...]

Nee, alleen de helft bij een test tussen Venlo en Sittard. Bij mijn echte poging ging mijn derailleur kapot. Zodra er iets meer modder is waag ik nog een poging.
Want met minder modder is het geen echte uitdaging? >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yakolev
  • Niet online
hammy87 schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 10:11:
[...]

Hoe is het met je Rondo afgelopen? Zit ernaar te kijken (tweedehands).
Garantieaanvraag is nog bezig, de fabrikant wilt meer foto's.

Kan niet zeggen dat ik heel tevreden ben, en een vriend van mij met de Ruut ST heeft nog meer een hekel aan het merk.

Voor mij
- Velgen kapot
- Trapashuis kapot

Voor hem:
- Derailleur viel van de fiets, er waren schroefjes eruit gevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01:37

TommyGun

Stik er maar in!

CptKemel schreef op zondag 5 februari 2023 @ 20:08:
Ik kom van een mountainbike maar tot nu (eerste 150 km achter de rug) bevalt het uitstekend. Fiets doet overal goed mee, van wandelpaden door de bossen tot klimmen op asfalt in de heuvels.
Heerlijk hè, ik heb inmiddels ook een ritje of 5 gemaakt met mijn Kona, maar het fietst zo veel lekkerder dan de MTB.

Iemand afgelopen weekend ook de Winterbostocht 2023 gefietst? Weer een leuke route (GPX) erbij (80km).

Gravelrides.cc heeft leuke routes, alsook Erwin Sikkens. maar het blijft jammer dat er geen site zoals MTBroutes.nl is voor Gravel. Ik gebruik wel eens de routeplanner van Komoot maar die is vrij matig.

[ Voor 5% gewijzigd door TommyGun op 07-02-2023 10:44 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-07 08:53
TommyGun schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 10:42:
[...]

Heerlijk hè, ik heb inmiddels ook een ritje of 5 gemaakt met mijn Kona, maar het fietst zo veel lekkerder dan de MTB.

Iemand afgelopen weekend ook de Winterbostocht 2023 gefietst? Weer een leuke route (GPX) erbij (80km).

Gravelrides.cc heeft leuke routes, alsook Erwin Sikkens. maar het blijft jammer dat er geen site zoals MTBroutes.nl is voor Gravel. Ik gebruik wel eens de routeplanner van Komoot maar die is vrij matig.
Zie ook de openingspost, maar gravelmap.com geeft wellicht nog leuke segmenten en evt. routes. Verder is lekker klooien in Komoot ook wel fijn toch, mooi WOG :)

Komoot

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

MaSw85 schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 11:19:
[...]

Zie ook de openingspost, maar gravelmap.com geeft wellicht nog leuke segmenten en evt. routes. Verder is lekker klooien in Komoot ook wel fijn toch, mooi WOG :)
Zekers, Erwin (mag ook wel in de OP lijkt me) heeft 237 tours. Beetje jatten en knippen en plakken :D

[ Voor 4% gewijzigd door TommyGun op 07-02-2023 13:21 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yakolev
  • Niet online
Ook de release van een nieuwe route website (speciaal voor routes in midden en noord Limburg). Vooralsnog pas 3 routes (waaronder die van de Bockerijders 2022), maar leuk om te blijven volgen.

https://landvangrindenzand.nl

Bikepacking.com heeft trouwens ook een route in Zuid-Limburg gereleased (vanuit Maastricht). Volgens de auteur heb je er 2 dagen voor nodig, maar de gemiddelde tweaker doet dit natuurlijk even op een middagje.

https://bikepacking.com/routes/heuvelland-explorer/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RR46
Yakolev schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 13:54:
Bikepacking.com heeft trouwens ook een route in Zuid-Limburg gereleased (vanuit Maastricht). Volgens de auteur heb je er 2 dagen voor nodig, maar de gemiddelde tweaker doet dit natuurlijk even op een middagje.

https://bikepacking.com/routes/heuvelland-explorer/
De laatst genoemde is wellicht leuk, zitten volgens mij nog wel wat onbekende stroken voor mij in.

Versie maken met vertrekpunt Zitterd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yakolev
  • Niet online
RR46 schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 14:10:
[...]

De laatst genoemde is wellicht leuk, zitten volgens mij nog wel wat onbekende stroken voor mij in.

Versie maken met vertrekpunt Zitterd?
Lijkt me een strak plan. Misschien iets leuks voor het voorjaar?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rinslll
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:12
TommyGun schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 10:42:
[...]

Heb hem ook gefietst, mooie route.
Vond het eerste deel het mooiste dus zou hem andersom fietsen, mooiste voor het laatst ;)

Die Bockerijders heb ik een paar weken geleden opgedeeld in 2 routes en onderste deel wat verlengd (ivm wielervrienden ;) )
Maar ook echt 2 hele mooie routes, super mooie afwisselende omgeving.

Deze wil ik v.d zomer nog doen:
https://limburg200.com/

Gijs Bruinsma heeft op komoot ook veel gravelroutes staan 👍🏻

[ Voor 5% gewijzigd door rinslll op 07-02-2023 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:27
Heeft iemand een GPX van de Winterbostocht?
Het is mijn achtertuin, maar ben benieuwd waar de route precies is geweest.

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Hopjesvla79 schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 22:55:
Heeft iemand een GPX van de Winterbostocht?
Het is mijn achtertuin, maar ben benieuwd waar de route precies is geweest.
https://connect.garmin.com/modern/course/144494735

Komend weekend maar weer eens richting Apeldoorn, nu het nog niet mul is :P
https://www.komoot.nl/tour/280513458

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yakolev
  • Niet online
Ooh nice. dit wil ik ook wel even doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
Heeft iemand hier de montagestandaard van Decathlon
Afbeeldingslocatie: https://contents.mediadecathlon.com/p1600367/k$a79cb6dbc7887d2aeecd0dff1ec06d61/sq/montagestandaard-voor-fiets-500.jpg?f=1000x1000 en is dat wat?

Heb nu zelf alleen nu zo'n simpele standaard
Afbeeldingslocatie: https://www.wigglestatic.com/product-media/100275206/LifeLine-Essential-Mini-Maintenance-Stand-Workstands-Black-LLESS-EMMS-0.jpg?w=430&h=430&a=7

maar bij mijn Grizl steunt hij dan in de onderste haak op de remleiding (aangezien die daar onder het frame loopt), lijkt me voor de lange duur niet ideaal.

Gebruik deze standaard alleen tijdens het schoonmaken, maar zoek dus een iets betere vervanging (in de schuur hangt die aan de muur) en zat dus aan die Decathlon montagestandaard te denken. Echt sleutelen laat ik aan de pro's (aka LBS) over, maar als er eens iets klein gedaan moet worden is zo'n montagestandaard natuurlijk sowieso handiger. Hoe doen jullie het hier?

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreameater
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:14

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Yakolev schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 09:45:
[...]

Ooh nice. dit wil ik ook wel even doen.
Ook wel interesse!

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElGreco
Hopjesvla79 schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 10:56:
[Afbeelding] en is dat wat?

[Afbeelding]

maar bij mijn Grizl steunt hij dan in de onderste haak op de remleiding (aangezien die daar onder het frame loopt), lijkt me voor de lange duur niet ideaal.

Gebruik deze standaard alleen tijdens het schoonmaken, maar zoek dus een iets betere vervanging (in de schuur hangt die aan de muur) en zat dus aan die Decathlon montagestandaard te denken. Echt sleutelen laat ik aan de pro's (aka LBS) over, maar als er eens iets klein gedaan moet worden is zo'n montagestandaard natuurlijk sowieso handiger. Hoe doen jullie het hier?
Is het ophangen van je fiets noodzakelijk of moet je fiets puur blijven staan (op twee wielen) zodat je deze kunt wassen? Als het laatste het geval is, kun je een ook presentatie standaard kopen waar je een wiel in "klemt"

Je hebt zoiets: https://www.mantel.com/trivio-presentatie-standaard
Maar dit vind ik ronduit k*t omdat het altijd gedoe is om je fiets goed stabiel te krijgen.

Dan heb je zoiets: https://www.mantel.com/feedback-rakk
een beetje aan de prijs maar feedback levert altijd goed spul

Zoiets is al voldoende: https://all4bikes.be/shop...9fee64f60c533ef06cf31c266

En anders zoiets, heb je ook geen last dat het gaat roesten door het water: https://all4bikes.be/shop...9fee64f60c533ef06cf31c266

Zo'n wiel houder zou je zelfs zelf kunnen maken van een paar stukken hout. Maar aangezien je je fiets gaat wassen, zullen die niet heel lang meegaan denk ik.

Edit: ik vond de standaard van Feedback aan de prijs en toen zag ik wat de houder van de Decathlon moest kosten :X. Voor zo'n type standaard (Decathlon) zou ik als thuis sleutelaars altijd voor de standaard van de Lidl gaan voor 3 tientjes.

[ Voor 4% gewijzigd door ElGreco op 08-02-2023 11:23 ]

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
ElGreco schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 11:21:
[...]

Is het ophangen van je fiets noodzakelijk of moet je fiets puur blijven staan (op twee wielen) zodat je deze kunt wassen? Als het laatste het geval is, kun je een ook presentatie standaard kopen waar je een wiel in "klemt"

Je hebt zoiets: https://www.mantel.com/trivio-presentatie-standaard
Maar dit vind ik ronduit k*t omdat het altijd gedoe is om je fiets goed stabiel te krijgen.

Dan heb je zoiets: https://www.mantel.com/feedback-rakk
een beetje aan de prijs maar feedback levert altijd goed spul

Zoiets is al voldoende: https://all4bikes.be/shop...9fee64f60c533ef06cf31c266

En anders zoiets, heb je ook geen last dat het gaat roesten door het water: https://all4bikes.be/shop...9fee64f60c533ef06cf31c266

Zo'n wiel houder zou je zelfs zelf kunnen maken van een paar stukken hout. Maar aangezien je je fiets gaat wassen, zullen die niet heel lang meegaan denk ik.

Edit: ik vond de standaard van Feedback aan de prijs en toen zag ik wat de houder van de Decathlon moest kosten :X
noodzakelijk absoluut niet, maar merk wel dat het al gemakkelijker werkt als je de wielen kan ronddraaien tijdens het schoonmaken. Goed om te horen dat je die eerste presentatiestandarad ruk vindt, die had ik idd ook al voorbij zien komen (en schrap ik van het lijstje).

Qua prijs voor een montagestandaard valt de Decathlon erg mee (als je hem vergelijkt met andere merken), en aangezien ze toch vaak prima spul hebben zal het vast prima zijn voor mijn doel, maar als iemand er ervaring mee heeft hoor ik het graag.

De Lidl heb ik idd ook voorbij zien komen, maar is er momenteel niet (en altijd maar de vraag wanneer die er wel weer eens is)

[ Voor 3% gewijzigd door Hopjesvla79 op 08-02-2023 11:29 ]

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdukers
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Ik kan bevestigen dat een presentatiestandaard in het algemeen slechts stabiel genoeg is voor de eenvoudige schoonmaak- en onderhoudstaken. Voor het grotere en ruigere werk hang ik de fietsen in de schuur op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

[Afbeelding]

Heb deze: https://www.amazon.de/-/en/gp/product/B0786Y4R7Z/
Werkt op zich prima. Staat heel stabiel, maar neemt natuurlijk wel veel ruimte in als die uitgeklapt is.
Fiets hangt er prima aan, komt overal goed bij.
Weet alleen niet of het nu perse heel goed is om volle gewicht van de fiets aan het zadel te hebben hangen, maar waarschijnlijk kan het allemaal wel wat hebben. Het moet immers ook een volwassen persoon kunnen dragen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DDX
Passen julie wel op met die klemstandaarden dat die niet bedoelt zijn om carbon te klemmen ?
Dus niet op je bovenbuis klemmen en als je carbon zadelpen hebt eigenlijk helemaal niet gebruiken.

Ik heb deze standaard voor reparatie/montage zaken :

https://www.garmin.com/nl-NL/p/707025

Wel nadeel dat je er dus een wiel uit moet halen.

Als je een schuur hebt zou je ook aan een ophang systeem kunnen denken aan plafond zoals sommige fietsenmakers hebben.
Dus haak onder zadel en stuur.

En bij monagestandaarden oppassen als je een gravelbike of mtb hebt de wielen icm banden best zwaar kunnen woden, dus standaard niet heel stabiel gaat staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerbenBK
DDX schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 13:29:
Passen julie wel op met die klemstandaarden dat die niet bedoelt zijn om carbon te klemmen ?
Dus niet op je bovenbuis klemmen en als je carbon zadelpen hebt eigenlijk helemaal niet gebruiken.

Als je een schuur hebt zou je ook aan een ophang systeem kunnen denken aan plafond zoals sommige fietsenmakers hebben.

En bij monagestandaarden oppassen als je een gravelbike of mtb hebt de wielen icm banden best zwaar kunnen woden, dus standaard niet heel stabiel gaat staan.
Met een beetje beleid en een doekie ertussen prima te doen hoor. Je moet hem natuurlijk niet lomp hard gaan klemmen. Gebruik de Lidl variant al een jaar of 8 en tot nu toe geen gebroken frames...YMMV :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Zal ook van frame afhangen, mijn emonda zou ik never nooit bij bovenbuis klemmen, die zou je volgens zelfs met de hand kunnen inknijpen.
(Maar ik doe dat dus al helemaal niet dat klemmen)

[ Voor 16% gewijzigd door DDX op 08-02-2023 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerbenBK
DDX schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 13:34:
Zal ook van frame afhangen, mijn emonda zou ik never nooit bij bovenbuis klemmen, die zou je volgens zelfs met de hand kunnen inknijpen.
(Maar ik doe dat dus al helemaal niet dat klemmen)
:*) haha dat gevoel heb ik met mijn Scott Addict ook. Maar het is toch sterker dan ik dacht (daadwerkelijk eens geprobeerd met mijn hand te knijpen _O- ). Als dat echt zou lukken zou ik er ook niet meer op durven fietsen denk ik.

Eigenlijk 'hang' ik mijn fiets in de standaard en sluit ik de klem om te voorkomen dat hij eruit kan vallen. De druk is dan minimaal. Omdat het nogal hard cheapo plastic is doe ik er een doekje tussen. Werkt prima bij schoonmaken etc. Fiets is wel wat beweegelijk in vergelijking met zo'n standaard waarbij je de vork klemt. Maar goed, dat heb je bij een ophangsysteem ook.

[ Voor 26% gewijzigd door GerbenBK op 08-02-2023 13:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Ik heb hem, hij is vooral goedkoop...

Je moet de voeten / het gewicht van de fiets vrij precies plaatsen, anders valt ie om. Het uithalen van een wiel kan genoeg zijn om het gewicht dusdanig te veranderen dat hij alsnog omlazert. Heb ik dan eindelijk een goede stabiele montage dan komt mijn pedaal bij het draaien tegen de staande buis aan.

Wbt klemmen en carbon vind ik deze dan wel handig. Je kunt de klem dichtmaken zodat het heel ruim zit en daarna met de hendel/zwengel de schroef zachtjes aandraaien zodat de fiets niet onder grote spanning dicht komt te zitten. Overigens vind ik de binnenbuis dan vaak een beter alternatief omdat die rond is. Maarja di gewichtsbalans he...

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rinslll
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:12
Mooie rit om je nieuwe bikepack saddle pack te testen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dullahan
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 07-07 14:23

[Afbeelding]

Ik gebruik zelf deze. vind hem erg fijn, en is compact op te ruimen. Wat ik merkte toen ik deze kocht, is dat dit merk door heel veel andere merken/winkels wordt doorverkocht onder hun eigen naam, en dat de prijs erg varieert.
hier een bol verkoper met meerdere varianten

Ik weet helaas niet meer wat de 'originele' merknaam is, maar ze maken verschillende uitvoeringen van deze standaard waarbij dit de meest 'luxe' is. Volgens mij is de lidl standaard ook een versie van hun. Als je wat rondzoekt op bol/amazon etc kom je vaak dit model e

Verschil in de versies zit vooral in beweegbare delen (inklapbare voetsteunen, arm etc) en extra arm om stuur vast te houden, en magnetisch bakje etc. Roesten vind ik erg meevallen, maar ik ga er wel snel met de handdoek overheen voor ik hem opruim na het wassen van de fiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaas
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-07 07:51
Die Bostocht had nog wel een stuk leuker gekund. Zal wel met afspraken met terreinbeheerders te maken hebben, maar er zijn veel leukere paden te gravellen dan de stukken asfalt die hierin zitten. Uiteraard is de Fonteinallee met Italiaanse weg wel een soort van must voor de niet-locals, maar het levert wel een heel stuk asfalt op.

Hij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

klaaas schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 16:28:
[...]

Die Bostocht had nog wel een stuk leuker gekund. Zal wel met afspraken met terreinbeheerders te maken hebben, maar er zijn veel leukere paden te gravellen dan de stukken asfalt die hierin zitten. Uiteraard is de Fonteinallee met Italiaanse weg wel een soort van must voor de niet-locals, maar het levert wel een heel stuk asfalt op.
Klopt, Mariëndaal mocht bijv al niet :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klaaas
TommyGun schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 16:38:
[...]

Klopt, Mariëndaal mocht bijv al niet :)
Terwijl het zo leuk is mensen nietsvermoedend de muur op te sturen >:)

Hij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
klaaas schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 16:45:
[...]

Terwijl het zo leuk is mensen nietsvermoedend de muur op te sturen >:)
ha ja, hij lijkt van een afstandje imponerend, dan denk je mwah, easy peasy totdat je halverwege bent :)

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Misschien best wel eens leuk om weer eens een georganiseerde tocht dicht bij huis te doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMUilwijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:22
DDX schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 13:29:

+1 voor deze standaard. Upgrade vanaf genoemde Lidl standaard is echt top. Heb ook setje haken liggen die ik nog in de carport moet hangen voor goed kunnen schoonmaken.

Everytime I suffer I become a better man because of it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreameater
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:14

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

rinslll schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 15:11:
[...]

Mooie rit om je nieuwe bikepack saddle pack te testen.
De pack van 14l maar vullen met bourgondische maaltijden en een schone onderbroek voor de spannende afdalingen :9

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-07 19:52

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

Hoe gaan jullie om met vliegroest op cassete/ketting?
Wat kun er er effectief tegen doen?

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ElGreco
magic_nl schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 10:44:
Gewoon fietsen gaan. Schuurt het vanzelf af en anders jammer.

Verder gewoon een beetje er boven op zitten met je smering en de boel niet nat wegzetten in een vochtige schuur.

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Ik gebruik wax en heb ook snel last van vliegroest. Gewoon regelmatig een rondje fietsen, gaat het vanzelf weg. Verder wax op de gehele ketting smeren. Mag echt een flinke klodder zijn die je met je vinger goed verdeelt.

[ Voor 30% gewijzigd door hoi1234 op 09-02-2023 11:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
Dagelijks nieuwe ketting erop >:)

Gewoon doekje over ketting na afloop van rit en als het nodig is nieuw laagje wax.

[ Voor 15% gewijzigd door DDX op 09-02-2023 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
is dat bij gebruik van wax niet sowieso een iets groter probleem dan bij olie omdat het in water opgelost is? Tenminste als we het over Squirt e.d. hebben. Maar merk het bij mij ook nl. Dat die in een koude schuur staat werkt natuurlijk ook niet echt mee bij het verdampen van enig restwater.

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SimplySimon
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:50
Hopjesvla79 schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 13:08:
is dat bij gebruik van wax niet sowieso een iets groter probleem dan bij olie omdat het in water opgelost is? Tenminste als we het over Squirt e.d. hebben. Maar merk het bij mij ook nl. Dat die in een koude schuur staat werkt natuurlijk ook niet echt mee bij het verdampen van enig restwater.
Ik gebruikte altijd wax, ook in de winter, maar had snel last van roest na vochtige of natte ritten. Deze winter weer over op olie en nu eigenlijk bijna geen roest meer. Uiteraard wel na elke rit en poetsen goed de ketting droog maken met een doek.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cedrix5
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18-07 08:21
Wax geeft bij mij ook sneller roest dan olie.

Wat helpt:
- fiets na schoonmaken droogspuiten met compressor
- iets duurdere ketting kopen (sram eagle xx1 of kmc x11 met ept coating)
- veel fietsen
- roest negeren (mijn stads hybride fiets is gewaxt en nog op eerste volledig bruine ketting)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Even foto van mijn slechtweer fiets nadat ik doekje over ketting heb gehaad vanavond ;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/YKiP5LMw22CA3EpSJ1Uj9mVj.jpg

Ketting is zo'n 4000km oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerbenBK
DDX schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 21:06:
Even foto van mijn slechtweer fiets nadat ik doekje over ketting heb gehaad vanavond ;

[Afbeelding]

Doekie ook nog even over de velg gehaald? :+

Ziet er trouwens nog prima uit na zoveel km. Merk je verschil tussen de rival ketting en de force of red?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic_nl

magic_nl

[Afbeelding]

Zo ziet mijn ketting er over het algemeen ook uit.
Ongeveer evenveel kilometers gelopen.

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234

[Afbeelding]

Hoe doen mensen zo lang met een ketting? Zelfs met mijn 9 speed racefiets haal ik met moeite 3500km, voordat de ketting op .75 zit.

Dat is trouwens met hagelnieuwe cassette, tandwielen en derailleurwieltjes. Ook maak ik de ketting na iedere rit schoon met een doek en ontvet de ketting regelmatig. Ik denk dat ik die ketting vanaf maart 2022 gebruikt heb. Dus ook niet per se slecht weer. Wel gebruikte ik de fiets voor goede offroadpaden (niet echt modder, maar wel offroad dus).

Moet ik de ketting soms vaker smeren? Meestal doe ik dit pas als de ketting begint te piepen. Maar ja. Te vaak smeren wil je ook weer niet, omdat vuil dan blijft plakken, ook nog wel bij Wax.

[ Voor 40% gewijzigd door hoi1234 op 10-02-2023 22:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• replica17
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-07 11:27

[Afbeelding]

Ik heb die eerste van decathlon, op zich prima. Wel wat groot..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
GerbenBK schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 21:43:
[...]

Doekie ook nog even over de velg gehaald? :+
Nee die spuit ik binnenkort wel weer eens af bij de wasbox.
De slechtweerfiets poets ik verder niet 8)
Zonde van de moeite als die dag erop toch weer smerig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
hoi1234 schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 22:00:
[...]

Hoe doen mensen zo lang met een ketting? Zelfs met mijn 9 speed racefiets haal ik met moeite 3500km, voordat de ketting op .75 zit.
Tussen de 2000 en 12000km ofzo haal ik, afhankelijk van welke fiets en welke condities.
Het snelst gaat als je met gravelbike in de modder gaat fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic_nl

magic_nl

hoi1234 schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 22:00:
[...]

Ik meet de ketting niet.
Als ie gaat overslaan ofzo vervang ik’m wel.

Systeemspecificaties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ElGreco
Dat is niet zo'n best advies. Als de ketting overslaat ben je al ver heen.

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
ElGreco schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 12:31:
Dat is niet zo'n best advies. Als de ketting overslaat ben je al ver heen.
Ik betwijfel het altijd of het veel uit maakt. Ik heb ook maanden met een versleten ketting gereden. Ik heb de exacte afstand die ik er mee gereden heb niet meer paraat, maar ik betwijfel het of ik verder had kunnen komen als ik alles netjes op tijd had vervangen.

Enige nadeel was dat toen het eenmaal versleten was het ook snel klaar was. Op de terugweg van een bikepackingtocht merkte ik al wat, dat ik toch de indruk kreeg dat ik er even naar moest gaan kijken. Een weekje later vloog m'n ketting er continu af.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobNemoo
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 13-07 10:02
Ik vind het te veel een verdienmodel om 'op tijd' je ketting en tandwielen te moeten vervangen. Als ik last van begin te krijgen worden ze vervangen, niet eerder. De woonwerk fiets staat op 12000km met dezelfde onderdelen. Enkel remblokjes en banden zijn in de tussentijd vervangen. Ik rij door weer en wind, maar poets en smeer de ketting wel elk weekend.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DDX
Maar als je te lang wacht mag je meteen ook cassette vervangen.
Terwijl als je de ketting op tijd vervangt je zo'n 3 kettingen per cassette red.
En een ketting die te ver heen is gaat ook sneller kraken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Yakolev
  • Niet online
Gisteren een route (65km) in NP de Meinweg van Limburg cycling gereden. Ben je eens in de buurt, dan zou ik het zeker aanraden. De paden liggen er goed onderhouden bij, nauwelijks modder te bekennen. Genoeg hoogteverschil om het spannend te houden.

https://limburgcycling.com/route/dwars-door-de-meinweg/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RR46
Klopt, was er vorige week ook (en soortgelijke route gereden), lag er zeer netjes bij.

In tegenstelling tot de voerstreek vandaag, 1 blubber en het gevoel of je aan het veldrijden was soms 🙃

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stillekracht
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 18-07 07:50
Gisteren met mevrouw Stillekracht weer lekker in het bos gespeeld. Route kan in de zomer wel eens wat lastiger zijn (zand). Was nu prima te berijden. Fietsen zijn schoon gebleven (en wij ook). We merken wel dat onze techniek afgelopen jaar is verbeterd. Wat voorheen technisch uitdagend was, fietsen we nu soepel. We liggen nu ook minder naast de fiets ipv erop.

https://connect.garmin.com/modern/course/90929823

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Laatst online: 23:01

dragonhaertt

@_'.'

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YiIuZbewFLml5m23iUpumwo0Jrg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/O3NgRM33VnzamIJINElTyg0R.jpg?f=fotoalbum_large

De koplamp stuitert nog een beetje te veel, daar moet ik nog een ander beugeltje voor verzinnen.
Verder ben ik erg blij met mijn aankoop en geknutsel :)

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaihel
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17-06 10:53
Ik ben op zoek naar een gravelroute, bij voorkeur in de omgeving van Nijmegen.
Het hoeft technisch niet spectaculair te zijn, ik wil gewoon genieten van de omgeving en het geluid van de banden over onverharde wegen!

Ik heb zelf een Giant Contend AR1 met 32mm banden, dus ik ben (denk ik) wel een beetje beperkt qua routes, maar toen ik de fiets kocht was het idee voornamelijk op de weg met af en toe een uitstapje richting gravel.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yakolev
  • Niet online
Nou, ik krijg een nieuw frame van Rondo, maar wat zal ik ermee doen?

1. Rockshox Rudy Suspension Fork + 650b wielen met 50mm banden, MTB groepset?
2. Hippe Urban bike voor ritjes in de stad
3) Anders??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hopjesvla79
jaihel schreef op maandag 13 februari 2023 @ 18:24:
Ik ben op zoek naar een gravelroute, bij voorkeur in de omgeving van Nijmegen.
Het hoeft technisch niet spectaculair te zijn, ik wil gewoon genieten van de omgeving en het geluid van de banden over onverharde wegen!

Ik heb zelf een Giant Contend AR1 met 32mm banden, dus ik ben (denk ik) wel een beetje beperkt qua routes, maar toen ik de fiets kocht was het idee voornamelijk op de weg met af en toe een uitstapje richting gravel.

Alvast bedankt!
Misschien zit hier iets voor je tussen:

Check deze Collectie op komoot — vast iets voor jou! "Groesbeek x Reichswald" https://www.komoot.nl/col...0/-groesbeek-x-reichswald

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klaaas
Stillekracht schreef op maandag 13 februari 2023 @ 06:39:
Gisteren met mevrouw Stillekracht weer lekker in het bos gespeeld. Route kan in de zomer wel eens wat lastiger zijn (zand). Was nu prima te berijden. Fietsen zijn schoon gebleven (en wij ook). We merken wel dat onze techniek afgelopen jaar is verbeterd. Wat voorheen technisch uitdagend was, fietsen we nu soepel. We liggen nu ook minder naast de fiets ipv erop.

https://connect.garmin.com/modern/course/90929823
De paden daar liggen er nu echt op hun best bij. Een weekje droogte en het begint ws al weer mul te worden. Zeker als de bomen weer blad krijgen.

Hij wil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klaaas
Hopjesvla79 schreef op maandag 13 februari 2023 @ 19:21:
[...]

Misschien zit hier iets voor je tussen:

Check deze Collectie op komoot — vast iets voor jou! "Groesbeek x Reichswald" https://www.komoot.nl/col...0/-groesbeek-x-reichswald
Ter aanvulling: ik zou met 32mm het Reichswald denk ik mijden. En even uitkijken of de route niet teveel over de MTB-routes gaat. Ik heb daar ooit een gravelroute gereden die voor de helft uit singletrack bestond...

Hij wil.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Koenbr
  • Registratie: Maart 2012
  • Nu online
Check ook het account van Alfred Bollen op komoot. Die kent de omgeving ook goed en is erg gedetailleerd in z’n route-omschrijvingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoi1234
dragonhaertt schreef op maandag 13 februari 2023 @ 16:41:
[Afbeelding]

De koplamp stuitert nog een beetje te veel, daar moet ik nog een ander beugeltje voor verzinnen.
Waarom heb je dan een dergelijke lamp? Kun je niet eentje voor op je stuur gebruiken? Zet je die vast met een stukje van een oude binnenband en dan gaat die lamp echt nergens meer heen. Of zou je een constructie kunnen bedenken dat de lamp op bijvb. een plaatje zit dat je makkelijk los kunt halen. Dan gebruik je alleen de lamp als het nodig is.

Wel echt een mooie kleur lak trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Laatst online: 23:01

dragonhaertt

@_'.'

hoi1234 schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 06:56:
[...]

Waarom heb je dan een dergelijke lamp? Kun je niet eentje voor op je stuur gebruiken? Zet je die vast met een stukje van een oude binnenband en dan gaat die lamp echt nergens meer heen. Of zou je een constructie kunnen bedenken dat de lamp op bijvb. een plaatje zit dat je makkelijk los kunt halen. Dan gebruik je alleen de lamp als het nodig is.

Deze lamp heeft inderdaad ook een versie die aan het stuur gemonteerd kan, maar dan had ik een ander beugeltje moeten kopen of het stuur opnieuw moeten wrappen.
Dit leek me dus makkelijker, maar helaas was het minder rigide van verwacht.
Ik ga nog experimenteren met wat dikker aluminium om te kijken of ik de flex er uit kan halen.

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-07 08:53
hoi1234 schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 06:56:
[...]

Dan kan @dragonhaertt misschien beter een Hide my Bell kopen om die Garmin in de out-front mount ervan te monteren met een GoPro adapter/mounting stuk eronder met een lamp die je daar op vast maakt?

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wwdtourkane
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16-07 13:30
Only schreef op maandag 6 februari 2023 @ 09:27:
Ik heb afgelopen zaterdag de Cubestore in Nijmegen bezocht voor een nieuwe gravelracer, maar inderdaad wel even paar maandjes wachttijd (week 20 stonden er weer leveringen voor de mijne gepland). Overigens wel goed geholpen en proef kunnen zitten op van alles.
Nu ben ik niet perse thuis in de race/gravelwereld maar meer in de mountainbikes, maar het valt me op dat veel frames echt heel klein aanvoelen voor mij, terwijl ik niet groot ben (181) en ook geen enorme armen/benen heb en dergelijke. Maat M (aanbevolen volgens calculators) daar pas ik gewoon niet normaal op, L zit al een stuk beter, maar de XL frames zaten nog het lekkerst (hoewel het zadel dan uiteraard niet heel hoog staat, maar zit ook zeker nog niet op het frame.
Zijn er meer mensen met die ervaring? Ik twijfel nu dus dus L of XL terwijl het L frame me op papier gewoon veel beter zou moeten passen, maar voor me gevoel zit ik dan veels te veel boven het wiel en het XL frame voelde verder prima qua behendigheid en dergelijke. Had hiervoor overigens ook een cube (mountainbike) waar het L frame me dan weer als gegoten zat.
Zit te denken om maar een goeie bikefit te laten doen van tevoren.
Overigens had ik al eens eerder proef gereden bij een ander merk waarbij de kleine frames me ook al opvielen, of hoort dat er gewoon bij? :P
Dat valt mij dan nog mee kwa levertijd, voor als je nu zou bestellen.

Ik wacht al een hele tijd op mijn Nuroad Race, aan de ene kant vraag me dan ook af hoeveel Cube er vorig jaar heeft uitgeleverd.

Het laatste wat ik gehoord heb is week 16, ik ben benieuwd. Vorige datum was eind december en daarvoor januari 2023.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:22
Zoiets: https://www.biehler-cycli...-us/events/geile-strecke/
leek me best gaaf, alleen het weekeinde erop al het een en ander gepland waar dit een hele slechte voorbereiding op is. Schijnt onderhand ook vol te zitten, maar het lijkt mij wel een keer gaaf om dit te doen.

(Vrijdagavond met de trein naar Nijmegen, overnachten, dag fietsen naar Maastricht, daar een nachtje slapen of nog dezelfde avond terug naar huis )

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DDX
Grenspalen Xtreme doet ook dat gebied aan dit jaar.
Weekendje met 2x250km. 1 dag kan ook :

https://www.grenspalenklassieker.nl/xtreme/

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Kreeg dit doorgestuurd, ziet er op zich wel vernuftig uit!
https://www.velozine.nl/r...comfort-op-je-gravelbike/

• f4stf0rw4rd
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07-07 09:43
Wel prijzig en behoorlijk aan het gewicht. Heb zelf de VCLS 2 op mijn Grail gemonteerd en vind dat al super comfortabel :)

Gisteren nieuwe bandjes opgelegd (Terreno Dry G2) en ik denk de makkelijkste bandjes die ik ooit tubeless heb gemonteerd. Ze rollen ook lekker licht. Was een ritje om een MP aankoop op te halen, dus vooral asfalt gereden (klein stukje gravel). Maar denk dat ze op de gravelpaden rond Apeldoorn ook prima uit de verf zullen komen.

hier stond ooit een hoop info over wat eens een vet cool wrede configuratie was....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnislike
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-07 10:28
dragonhaertt schreef op maandag 13 februari 2023 @ 16:41:
[Afbeelding]

Erg mooie fiets, ik word er zelfs een beetje nostalgisch van, mijn 1e 'echte' racefiets was een Sensa Romagna, waar ik met veel plezier veel kilometers op heb gemaakt. Erg degelijke fietsen en je krijgt veel waar voor je geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic_nl

magic_nl

f4stf0rw4rd schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 12:07:
[...]

Wel prijzig en behoorlijk aan het gewicht. Heb zelf de VCLS 2 op mijn Grail gemonteerd en vind dat al super comfortabel :)
De S14 of S15?

Systeemspecificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Ik heb ook zo'n vcls op mijn grizl zitten maar ben er nogsteeds niet echt over uit of het wat toevoegd (/of dat het misschien wel beetje irritant is)

En ook zadel zit bijvoorbeeld ook niet echt goed vast in de rail, ondanks dat ik die op moment heb vastgedraaid.
Als in dat ik hem beetje heen en weer kan bewegen en je ziet dat hij wat draaid in de klemmen.
Kwam laatst iemand tegen met een grail en die begon ook over dat probleem.

[ Voor 9% gewijzigd door DDX op 17-02-2023 11:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• f4stf0rw4rd
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07-07 09:43
De S15
DDX schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 11:21:
Ik heb ook zo'n vcls op mijn grizl zitten maar ben er nogsteeds niet echt over uit of het wat toevoegd (/of dat het misschien wel beetje irritant is)

En ook zadel zit bijvoorbeeld ook niet echt goed vast in de rail, ondanks dat ik die op moment heb vastgedraaid.
Als in dat ik hem beetje heen en weer kan bewegen en je ziet dat hij wat draaid in de klemmen.
Kwam laatst iemand tegen met een grail en die begon ook over dat probleem.
Geen last van, maar ik gebruik een ander zadel dan standaard, wellicht maakt dat uit?

hier stond ooit een hoop info over wat eens een vet cool wrede configuratie was....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElGreco
Ik heb de VCLS 2 S15 op mijn racer en hij bevalt prima.

Op een graveldinkie lijkt mij zo'n zadelpen minder handig gezien alle troep (zand) die tussen de 2 delen gaat zitten. Op de racer heb ik er al last van na meerdere ritten in de winter, laat staan op het graveldinkie.

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Het voordeel is dat de eeSilk+ altijd werkt, ongeacht hoe hoog/laag je zadel staat waarbij je in het geval van de VCLS dus mogelijk minder effect hebt.

En hij is mooier :+

Ik denk dat ik 'm binnenkort wel ga bestellen :P

[ Voor 23% gewijzigd door TommyGun op 17-02-2023 14:03 ]

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• DDX
Fiets vorige week voorzien van coating :

aanbrengen

resultaat

effect

Nog wat foto's :

Afbeeldingslocatie: https://dl.a2000.nu/gallery/var/resizes/fiets/factorls/1.jpg?m=1677007569

Afbeeldingslocatie: https://dl.a2000.nu/gallery/var/resizes/fiets/factorls/4.jpg?m=1677007579

Afbeeldingslocatie: https://dl.a2000.nu/gallery/var/resizes/fiets/factorls/3.jpg?m=1677007579

7,6kg fietsklaar (dus met pedalen, bidonhouders, garmin mount)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic_nl

magic_nl

DDX schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 20:36:
Fiets vorige week voorzien van coating :

aanbrengen

resultaat

effect

Nog wat foto's :

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

7,6kg fietsklaar (dus met pedalen, bidonhouders, garmin mount)
Wat kost zoiets inclusief aanbrengen?
Zelf doen zie ik niet zo zitten.

Systeemspecificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yakolev
  • Niet online
wow, wat een fiets!

Heb nu ook mijn Giant Revolt Pro binnen, helaas door de carnaval nog geen tijd gehad er op te fietsen, nu moet ik wel om van mijn bierbuik te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Pfff, mijn fiets is aan het piepen geslagen, denk achternaaf of heel misschien de derailleurwieltjes.... binnenkort de boel maar eens smeren.

En ik ben een beetje te geïnteresseerd geworden in een TIME ADHX-frame... maar ik kan een tweede fiets (soort all-road-opbouw) met zo'n prijs echt niet verantwoorden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerbenBK
begintmeta schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 11:14:
Pfff, mijn fiets is aan het piepen geslagen, denk achternaaf of heel misschien de derailleurwieltjes.... binnenkort de boel maar eens smeren.

En ik ben een beetje te geïnteresseerd geworden in een TIME ADHX-frame... maar ik kan een tweede fiets (soort all-road-opbouw) met zo'n prijs echt niet verantwoorden...
Verkoop dat piepende barrel en ga voor die Time! _/-\o_
Pagina: 1 ... 27 ... 78 Laatste