dreameater schreef op maandag 5 september 2022 @ 16:22:
[...]
Ja zijn echt hele fijne, lichte en waterdichte tassen. Ik wil ook uitbreiden maar twijfel nog tussen de stuurtas of zadel tas. Rijgedrag wil je natuurlijk zo min mogelijk beïnvloeden. Hoe heb jij dat ervaren?
Ik heb ze beiden, maar het is vooral een kwestie van wennen, na een dag of 2 wist ik niet beter. De tas aan het stuur merk je bij wind tegen, de tas aan het zadel als je staat op de pedalen. Om je een idee te geven; op dag 2 knalde ik blijkbaar met 70km/u een helling naar beneden, alles bleef super stabiel. Ik had het niet door, snelheid staat niet op mijn navigatiescherm en anders had ik waarschijnlijk wel even afgeremd, maar ik was blij boven te zijn en het was een lege rechte weg naar beneden, dus ik dacht "knalluh"

. Het geeft wel aan dat ondanks de tassen alles goed stabiel bleef. Op de terugweg had ik windkracht 4 van de zijkant met een helling naar beneden, dat was minder relaxed en was 35-40 toch wel de max.
Je kunt alles goed vast zetten, maar ik had het tasje aan de voorkant wel strakker opgebonden met van dat rubberen draad wat je kunt gebruiken voor het opbinden van planten. Dat komt ook omdat mijn stuur boven maar 40cm breed is, onder 46cm, en omdat het een Campa groepset is zit de opschakelpeddel aan de binnenkant. Zolang je maar licht spul in de tas voor stopt, en als je zware dingen in die zadeltas stopt, je dat zo dicht mogelijk bij je zadel doet, heb je er niet echt last van.
Zie hieronder voor mijn setup van die fietsvakantie:
En @
Stillekracht; misschien had ik geluk, ik heb een stukje linksboven en linksonder aangepast, linksboven vanwege restricties met fietsers waar ik volgens Komoot gebruikers niet mocht fietsen, ik eindigde wel op een ruiterpad overigens, best zwaar

, en bij Uddel in het zuid westen omdat ik een detour wilde maken over de heide ten zuiden van de Aardhuisweg.
Ik kwam dit regelmatig tegen, dat is oppassen, maar te doen, alleen alles wordt er enorm stoffig van: