Ja Tailfin is super. Gebruikt op mijn hardtail op Marmot’s land van bikepacking.com en binnenkort met de graveler mee in Slovenië.
Vandaag met vriendin rondje heide in Eindhoven. Was nog niet teveel los zand. Wel lek gereden, plugs te dik. Als iemand tips heeft voor goede bandenplugs, welkom!
Het was een snee van 4mm in de thread (midden) van 35mm gravelking semislicks. Ik geef gravelking banden op, ze gaan amper 1000km mee. Het maxxis setje op mijn Grizl is misschien sowieso wat ruiger, maar gaat echt al 2000km top incl bikepacken op mtb terrein. Heb nu challenge strada bianca erop gelegd voor de Rove. Benieuwd hoe dat gaat bevallen als weg band met occasioneel wat gravel.
M-ThijZ schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 11:28:
Gisteravond
een mooie route langs Buurserzand, Haaksbergerveen en Witte veen gedaan. Stuurpen 1 cm ingekort en zit nu een stuk comfortabeler op de fiets.
[URL="https://tweakers.net/i/BV36ZsvXqCLy-7VOT-1-hPwxHpE=/full-fit-
Op deze route is er eigenlijk niets wat ik op mijn stadsfiets niet had kunnen doen en voor mij gevoel hebben de
650x47 banden een aanzienlijke rol- en luchtweerstand. Met name op asfalt voet dat zwaar.
Nu kan ik op den duur eens naar een extra 700c wielset kijken, maar dat is best een investering. Zou ik ook eens een buitenband met een ander profiel kunnen proberen?
Eerste stap voor minder rolweerstand is tubeless rijden.
Gravelking banden rollen vlot en zijn betaalbaar maar in mijn ervaring (n = 2 paar) niet heel duurzaam.
Het is altijd een beetje een afweging allemaal, lekbestendigheid/rolweerstand/kosten...
bicyclerollingresistance is een toffe site met hopen info over banden. Je kan daarnaast kijken naar meer real-life use case reviews van de andere fietsenblogs, maar dat is altijd nogal subjectief.
rolweerstand hangt vooral af van het profiel en stugheid van de band, niet echt van de breedte.
[
Voor 50% gewijzigd door
cedrix5 op 07-08-2022 23:47
]