Dat was weer een leuk weekendje. The River, georganiseerd door de Traka organisatie. In het Zuiden van België.
Super goede organisatie. Hele route uitgepeild en letterlijk bij elke wegovergang waar verkeer kon komen werd het verkeer tegengehouden door verkeersregelaars. Dare I say.. strakker geregeld dan de Volta A Portugal.
Terrein ook erg leuk. Stuk harder dan de meeste ondergrond in Nederland. Klimmetjes max 3-4km en niet mega steil, al was 42-46 net even lekkerder geweest dan 44-46.
Race zelf ging voor het vormniveau ook prima. Eerste uur echt iets te hard begonnen in het enthousiasme van iedereen. Halverwege kreeg ik een 58-jarige fietsvriend (masters deelnemer aan het EK), die mij lekker op sleeptouw nam totdat ik hem echt niet meer kon bijhouden als hij weer 400watt trapte op een klimmetje. (Wel mooi dat je dus 58 bent en nog zo takkefit bent).
Viel me verder op HOEVEEL lekke banden er wel niet waren. Heb denk ik wel 30 mensen langs de kant zien staan. En dan rijd ik zelf op 2 kwetsbare Hutchinsons en heb ik niet eens een sealant lek. Ik klop het even af.. maar vraag me toch af of ik geluk heb of dat veel mensen nog met binnenbanden rijden, dan wel teveel druk, dan wel niet voorzichtig zijn met het ontwijken van stenen etc. Viel echt op.
De fiets was ook top. Vooral in de afdalingen en het vlakke is het gewoon een raket. Dan was het echt pacmannen. Qua banden is de Touareg Race voor mij 90% van de tijd meer dan genoeg. Maar voor die 10% dat je wat meer grip wilt voor denk ik toch dat iets meer profiel niet gek zou zijn.
Stats:
160km/2550 hoogtemeters
70% gravel, 30% weg
P26 age group
202watt normalized voor 6:50 (3 w/kg)
24.1 km/h average
Strava:
https://www.strava.com/activities/20060623393

~[img]