Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongTimeAgo
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19:35
Finraziel schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 08:05:
Gebruiken veel mensen de back buttons trouwens? Op de Xbox kan ik praktisch niet meer spelen zonder die dingen maar op de Steam deck vind ik ze onbruikbaar vanwege de kracht die je moet zetten om ze te gebruiken of de rare beweging die je met je vingers moet maken...

Naar mijn idee zitten de knoppen verkeerd om gemonteerd, met het kantelpunt bij je vingers. Daardoor moet je of veel te veel kracht gebruiken als je je vingers kromt om ze in te drukken, of je moet je vingers streken om ze op het verste punt in te drukken (een beweging waar je vingers niet voor gemaakt zijn). Ik vind dit echt een van de meest bizarre design keuzes van het ding en vind het erg jammer want ik was erg enthousiast dat ze deze er in gingen doen... Maar ik gebruik ze hierdoor dus nooit.

Edit: bij nader inzien, ik heb het ding nog eens vastgepakt en die knoppen geprobeerd en het is toch niet zo erg als ik in mijn hoofd had zitten... Misschien gewoon eens aan wat functies binden en gaan gebruiken, dat ik er dan helemaal aan wen (al denk ik nog steeds dat ze beter zouden kunnen).
Heb ze in nog geen 1 spel gebruikt waar ik dacht ze nodig te hebben.
Wel eens perongeluk ingedrukt maar ergens ben ik blij dat ze niet te makkelijk in te drukken zijn.

Wellicht als Spellen als Elite Dangerous beter zullen gaan werken ik ze dan ga gebruiken.

Zonnepanelen: 9 stuks, 3300wp op west. | Warmtepomp: Adlar Aurora II 6kw | Tussenwoning - 45m² vloerverwarming - 125m² totaal woning - HR++ (bijna) overal | Thuisaccu: Homewizard 2,7kWh |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCory
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 05-09 10:11
Ik heb een paar weken met veel plezier gebruik gemaakt van mijn Steam Deck, maar gisteren ging er na een paar uur gamen plots iets mis met de A knop. Hij blijft "ingedrukt" en mushy. Ik kan hem een beetje omhoog trekken, maar de eerste keer dat ik hem weer indruk daarna zit hij weer vast. Heb vanalles geprobeerd, en ik kan er met een dun stukje plastic of een nagel helemaal rondom gaan, maar niets helpt.

Ik zie veel problemen online met de B knop maar dat lijkt van een andere aard te zijn; die blijft blijkbaar gewoon hangen onder een stukje plastic. Dat lijkt hier niet het geval te zijn.

Ik moet nu eigenlijk een RMA aanvragen, maar daar kijk ik niet naar uit. Wekenlang wachten en het risico op eentje met een slechte fan of andere problemen. Ik denk erover om hem zelf te openen om te kijken of het misschien een simpele fix is, maar ben toch wat angstig dat ik dan iets anders breek.

En ik was juist zo blij dat ik een goeie had. 😭

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NosferatuX
  • Registratie: Oktober 2018
  • Niet online
Hier ook tracking binnen voor mijn replacement. We gaan het zien

a frontpage moderation system, like on tweakers, controlled and abused by monkeys will be peanuts and means nothing but... peanuts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-09 11:20

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

TheCory schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 15:09:
Ik heb een paar weken met veel plezier gebruik gemaakt van mijn Steam Deck, maar gisteren ging er na een paar uur gamen plots iets mis met de A knop. Hij blijft "ingedrukt" en mushy. Ik kan hem een beetje omhoog trekken, maar de eerste keer dat ik hem weer indruk daarna zit hij weer vast. Heb vanalles geprobeerd, en ik kan er met een dun stukje plastic of een nagel helemaal rondom gaan, maar niets helpt.

Ik zie veel problemen online met de B knop maar dat lijkt van een andere aard te zijn; die blijft blijkbaar gewoon hangen onder een stukje plastic. Dat lijkt hier niet het geval te zijn.

Ik moet nu eigenlijk een RMA aanvragen, maar daar kijk ik niet naar uit. Wekenlang wachten en het risico op eentje met een slechte fan of andere problemen. Ik denk erover om hem zelf te openen om te kijken of het misschien een simpele fix is, maar ben toch wat angstig dat ik dan iets anders breek.

En ik was juist zo blij dat ik een goeie had. 😭
Ik heb recent een hangende knop op mijn PS5 controller gefixt door een druppeltje Isopropylalcohol tussen de knop te laten lopen.
Zou dat niet werken bij de steamdeck?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NosferatuX
  • Niet online
Psycho_Mantis schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 15:20:
[...]

Ik heb recent een hangende knop op mijn PS5 controller gefixt door een druppeltje Isopropylalcohol tussen de knop te laten lopen.
Zou dat niet werken bij de steamdeck?
Je had er dan waarschijnlijk vuil tussen wat oploste door de alcohol. De problemen met de buttons van de SD zijn anders
Bij mij was de Y knop erg gaar en losjes. Als ik mijne niet RMA had gestuurd voor andere issues dan was die waarschijnlijk ook blijven hangen inmiddels

a frontpage moderation system, like on tweakers, controlled and abused by monkeys will be peanuts and means nothing but... peanuts.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ilmithir
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 20:23
NosferatuX schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 15:19:
Hier ook tracking binnen voor mijn replacement. We gaan het zien
Mijn GLS tracking nummer voor mijn vervangende SD is ook net binnen. Ben benieuwd.

[ Voor 5% gewijzigd door ilmithir op 05-05-2022 15:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-07 21:54
Evernote schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 14:01:
[...]

Hij is er natuurlijk nog niet maar hieronder m'n tijdlijn:

21 April @15:55 - Ticket aangemaakt omwille van pieptoon van de fan
21 April @16:40 - Respons van Support dat dit opgelost zou worden met een software update
22 April @08:57 - Ticket geupdate nadat ik er achter kwam dat mijn R3 knop niet werkte
23 April @11:56 - Nog altijd geen reactie dus ticket maar gesloten

23 April @14:58 - Nieuw ticket aangemaakt voor de issues met de R3 knop
23 April @15:15 - Respons van support met de vraag of ik de sticks gemod had
23 April @15:19 - Aangeven dat de sticks niet gemod waren
23 April @20:12 - RMA goedgekeurd en retourinstructies ontvangen

25 April @09:00 - Steam Deck afgegeven bij een DHL punt

26 April @09:37 - Steam Deck werd meegenomen door een DHL koerier

28 April @10:39 - Steam Deck werd afgeleverd bij Ingram Micro
28 April @13:31 - Aangegeven bij Support dat de Steam Deck bezorgd was

29 April @02:37 - Reactie van Steam Support dat ze zagen dat de Steam Deck ontvangen was
Status op Steam - 'Valve is awaiting your return'

2 Mei @14:23 - Aangeven bij Support dat de status nog altijd onveranderd was en gevraagd hoe/waar ik updates krijg.

3 Mei @21:01 - Support geeft aan contact op te nemen met Ingram Micro

4 Mei @21:47 - Gevraagd om een update van support

5 Mei @Onbekend - Steam geeft aan dat mijn retour ontvangen is en een vervangend product onderweg is
5 Mei @12:15 - Mail van Steam dat ze een zending aan het voorbereiden zijn. Track & trace code ontvangen.

Qua snelheid vind ik het nog wel meevallen maar er werd vooraf aangegeven dat het ongeveer 24 tot 48 uur zou duren vanaf het moment dat de Deck daar was om hem daar in te scannen maar dat heeft uiteindelijk 5 werkdagen geduurd waarbij er dus vanuit Steam geen updates zijn geweest.

Niet de slechtste ervaring die ik tot nu toe heb gehad maar ook niet de beste.

Ondertussen ben ik aan het bidden tot RNGesus en hoop ik dat m'n vervangende Deck wel gewoon goed is.
Thanks voor de gedetailleerde timeline, mijne is dan 3 werkdagen erna aangekomen, hopenlijk ook dan uiterlijk aankomende maandag dan verzending. Ben benieuwd naar de staat van je nieuwe Steamdeck, hopenlijk zonder flaws!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Williams123
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05-01 22:37
heb mijne binnen nu de 512 gb. its very quiet. while downloading the aperture desk job game hoor ik hem helemaal niet. gebruikt 8 W tijdens het downloading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBree
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18-07 13:56
Hoe is jullie ervaring met het aan zetten van de steamdl deck.

Ik weet niet goed of ik erg ongeduldig ben of dat die van mij gewoon erg traag op start. Meermaals het idee dat de deck niet wilt starten terwijl de trackpads al wel feedback geven.

Knop paar seconden ingedrukt en opnieuw aanzetten werkt dan meestal wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithiumangel
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16-08 17:13

lithiumangel

Tuurlijk !

Williams123 schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 20:34:
heb mijne binnen nu de 512 gb. its very quiet. while downloading the aperture desk job game hoor ik hem helemaal niet. gebruikt 8 W tijdens het downloading
Sommige games zijn zwaarder dan andere om te downloaden, vooral grotere games waarbij shader caching word toegepast tijdens het downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithiumangel

lithiumangel

Tuurlijk !

Finraziel schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 08:05:
Gebruiken veel mensen de back buttons trouwens? .

Naar mijn idee zitten de knoppen verkeerd om gemonteerd, met het kantelpunt bij je vingers. Daardoor moet je of veel te veel kracht gebruiken als je je vingers kromt om ze in te drukken, of je moet je vingers streken om ze op het verste punt in te drukken (een beweging waar je vingers niet voor gemaakt zijn).
Nee, ik gebruik ze niet actief in games. Maar ik gebruik ze wel als hotkeys voor emulators.
Quick save, Quick Load, Rewind, emulator menu.

Voor "actief gebruik" (lees: mapped als een functie die je erg vaak tijdens combat etc. gebruikt) vind ik ze echt onhandig en niet prettig werken. Mischien "te shallow"? die knoppen? En idd redelijk hard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MBree schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 23:01:
Hoe is jullie ervaring met het aan zetten van de steamdl deck.

Ik weet niet goed of ik erg ongeduldig ben of dat die van mij gewoon erg traag op start. Meermaals het idee dat de deck niet wilt starten terwijl de trackpads al wel feedback geven.

Knop paar seconden ingedrukt en opnieuw aanzetten werkt dan meestal wel...
Zet je hem toevallig helemaal uit dan? Dus een cold boot?
Ik vind hem juist extreem snel opstarten maar dat is vanuit slaap stand. Paar seconden en ik zit weer in game, dat vind ik een van de meest geweldige aspecten van de Steam deck.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-09 11:20

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Ik had gisterenavond dat Steam plotseling ging updaten terwijl ik lekker aan het gamen was. Met gevolg dat de game ook ermee stopte. Niet zo heel handig.

Is er trouwens een manier om de performance instellingen per game op te slaan? Ik merk nu dat ik bij elk spel iedere keer de framelimiter aan het aanpassen ben, maar het zou makkelijker zijn als die instellingen gewoon per game werden toegepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Psycho_Mantis schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 08:21:

Is er trouwens een manier om de performance instellingen per game op te slaan? Ik merk nu dat ik bij elk spel iedere keer de framelimiter aan het aanpassen ben, maar het zou makkelijker zijn als die instellingen gewoon per game werden toegepast.
Nee, maar is wel vaker gevraagd. Staat ook op de valve request lijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBree
Finraziel schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 07:07:
[...]

Zet je hem toevallig helemaal uit dan? Dus een cold boot?
Ik vind hem juist extreem snel opstarten maar dat is vanuit slaap stand. Paar seconden en ik zit weer in game, dat vind ik een van de meest geweldige aspecten van de Steam deck.
Heb meerdere opties geprobeerd, een game laat ik zelf nooit openstaan op de steamdeck, uit automatisme sluit ik elke game gewoon af na een sessie. Eenmaal terug in steamos sluit ik deze niet volledig af maar zet ik hem in slaapstand.

ook paar keer om te proberen gewoon volledig uitgezet maar ik merk toch dat het niet zo soepel opstart als ik had gedacht. zal later eens proberen filmen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zet hem hier ook altijd in standby. Heel af en toe werkt er iets niet lekker en heeft hij een reboot nodig maar dat is echt een uitzondering. Spellen binnen enkele seconden kunnen verder spelen is 1 van de punten waarom de steam deck zo geweldig is. Uitzetten zie ik geen reden voor...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:53
Nieuwe uitbreiding van de Verified game list! We gaan van 2000 naar 2500. Op zich niet zo veel nieuws. Maar wat wel boeiend is, is de verdeling:
  • 1321 - Verified
  • 1179 - Playable
  • 1179 - Unsupported
Dus vrij veel unsupported... Natuurlijk, VR games en spellen met slechte Windows Launchers, DRM of Anti-cheat werken nog niet. Maar bijna 1200 spellen op die manier niet werken? Das wel veel. Ik ben bang dat een stagiaire een slechte dag had en veel spellen heeft afgewezen. Bijv. bij Dirt 3, die is unsupported geworden terwijl ik al zeker 5 uur geraced hebt :?

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17-09 15:50
XanderDrake schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 09:38:
Dus vrij veel unsupported... Natuurlijk, VR games en spellen met slechte Windows Launchers, DRM of Anti-cheat werken nog niet. Maar bijna 1200 spellen op die manier niet werken? Das wel veel. Ik ben bang dat een stagiaire een slechte dag had en veel spellen heeft afgewezen. Bijv. bij Dirt 3, die is unsupported geworden terwijl ik al zeker 5 uur geraced hebt :?
One important bit to remember is that a game that hasn't been through Deck Verified yet, doesn't mean it won't work. You can try to play anything, and realistically the number that does work will be a lot higher than the official number. There's also a few noted as Unsupported, which actually do work. There's also a few problems with certain Verified and Playable games which may not work right, which Valve continue to work on improving their verification for.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nieuwe uitbreiding van de Verified game list! We gaan van 2000 naar 2500. Op zich niet zo veel nieuws. Maar wat wel boeiend is, is de verdeling:
  • 1321 - Verified
  • 1179 - Playable
  • 1179 - Unsupported
Negeer die rating. Op VR na speelt alles hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
Tadango schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 10:10:
[...]

Negeer die rating. Op VR na speelt alles hier.
Natuurlijk. Ik installeer dingen en probeer ze uit, en tweak games als dat leidt tot beter functioneren.
Maar het is niet goed voor de PR van de Deck. Naast dat het hele verhaal een wassen neus begint te worden.

Ik weet niet of VR zo lekker werkt... Ik heb de Index en merk dat veel VR games op Steam VR, en zeker de AAA games, zeer CPU heavy zijn. Boneworks bijvoorbeeld, draaide pas echt goed na twee (!) CPU upgrades (Ivy Lake Xeon -> AMD Ryzen 1600X -> 3700X). Een low powered, low clocked quad core van de Deck? I dont know.

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:48

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

YouTube: Steam Deck World of Warcraft Retail Gameplay - Consoleport addon

Dit ga ik (na de ~75GB download) proberen! Echt kinderlijk eenvoudig geworden, je gooit de (Windows) Battlenet Launcher in Steam, Proton 7 compatibility checken en voila, het draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mausthemighty
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-07 17:09
  • 1321 - Verified
  • 1179 - Playable
  • 1179 - Unsupported
Unsupported betekent niet dat het niet te spelen is. Unsupported betekent meer dat ze niet met zekerheid kunnen zeggen dat het allemaal 100% foutloos werkt zonder crashes. Althans, zo lees ik het.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XanderDrake
Mausthemighty schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 11:28:
[...]

Unsupported betekent niet dat het niet te spelen is. Unsupported betekent meer dat ze niet met zekerheid kunnen zeggen dat het allemaal 100% foutloos werkt zonder crashes. Althans, zo lees ik het.
Hoe ik het lees: Unsupported betekent dat er fouten worden gedetecteerd die het spelen waarschijnlijk onmogelijk maken.
Volgens mij kan Valve niet garanderen dat spellen 100% foutloos spelen, ook niet bij Great on Deck games. Ik denk dat jou definitie meer past bij Deck Playable.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
XanderDrake schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 11:35:
Hoe ik het lees: Unsupported betekent dat er fouten worden gedetecteerd die het spelen waarschijnlijk onmogelijk maken.
Unsupported kan ook betekenen dat men er simpelweg niet naar heeft gekeken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackAvery
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:26
The Zep Man schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 11:46:
[...]

In dit geval zou dat niet mogen gezien ze expliciet in de lijst gezet zijn :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
The Zep Man schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 11:46:
[...]

Daar heb je het label "Untested" of "Unknown" toch voor?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NosferatuX
  • Niet online
Vanmorgen mijn RMA replacement gekregen. Het is iig geen refurb.
Hoofdreden voor de RMA was de haptic feedback.
Dat probleem is in zoverre opgelost, dat dit exemplaar zo goed als geen haptic feedback heeft, zelfs op standje 10 moet je in meditatie houding gaan zitten om iets te voelen en dan denk je nog was dat echt iets of liet vlieg een scheet.
Maar goed, het is iig gelijk tussen links en rechts.
De fan is bijzonder stil. Ik had een fan die soms zachtjes deed fluiten maar deze niet. Mijn eerste exemplaar vond ik wat stugge/zware thumsticks hebben, dacht dat het zo hoorde maar deze zijn zo soepel als wat, een stuk beter.
Alle overige knoppen voelen goed, geen enkele die een beetje los zit zoals mijn vorige Y button.
Het geluid is beetje vreemd. Bij de eerste was ik echt verbaasd hoe goed het geluid was en het stereo effect.
Bij deze lijkt dat een stuk minder en klinkt soms schel. Verschil valt op bij kijken van dezelde game trailers.

Beetje hit & miss dit tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17-09 12:41

MikeVM

- Baloo -

just leaving this here, do not know if it works with the SD

https://www.ibood.com/be/...54/zendure-4in1-superhub/

\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ap3nr0ts
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-09 11:30

ap3nr0ts

hoi

NosferatuX schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 12:38:
Vanmorgen mijn RMA replacement gekregen. Het is iig geen refurb.
Hoofdreden voor de RMA was de haptic feedback.
Dat probleem is in zoverre opgelost, dat dit exemplaar zo goed als geen haptic feedback heeft, zelfs op standje 10 moet je in meditatie houding gaan zitten om iets te voelen en dan denk je nog was dat echt iets of liet vlieg een scheet.
Maar goed, het is iig gelijk tussen links en rechts.
De fan is bijzonder stil. Ik had een fan die soms zachtjes deed fluiten maar deze niet. Mijn eerste exemplaar vond ik wat stugge/zware thumsticks hebben, dacht dat het zo hoorde maar deze zijn zo soepel als wat, een stuk beter.
Alle overige knoppen voelen goed, geen enkele die een beetje los zit zoals mijn vorige Y button.
Het geluid is beetje vreemd. Bij de eerste was ik echt verbaasd hoe goed het geluid was en het stereo effect.
Bij deze lijkt dat een stuk minder en klinkt soms schel. Verschil valt op bij kijken van dezelde game trailers.

Beetje hit & miss dit tot nu toe.
Wow. Ik vind het wel schokkend als jouw ervaringen echt zo verschillen per exemplaar. Hebben meer mensen dit? Ik merkte het met DualSense 5-controllers ook, dat ik vrij duidelijk verschil kon waarnemen bij verschillende exemplaren. Maar ik moet toegeven dat ik toen wel een "expert" was geworden in de verschillen spotten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShadLink
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 20:57
30W PD (max), ik denk dat dat te weinig is voor de Steam Deck. Gezien de Deck's adapter een 45W rating heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGSNK
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:51
ShadLink schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 12:57:
[...]

30W PD (max), ik denk dat dat te weinig is voor de Steam Deck. Gezien de Deck's adapter een 45W rating heeft.
30 watt is niet te weinig, je krijgt wel een waarschuwing dat de brick weinig power geeft en dat je wellicht toch door je batterij heen zal gaan. Wel voldoende of powered down op te laden.

Uiteraard is meer watt beter :)

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
MGSNK schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 13:26:
[...]

30 watt is niet te weinig, je krijgt wel een waarschuwing dat de brick weinig power geeft en dat je wellicht toch door je batterij heen zal gaan. Wel voldoende of powered down op te laden.

Uiteraard is meer watt beter :)
Nee, we hoopte wel dat het zo zou werken. Maar dat doet het niet, zie ook mijn post:
XanderDrake schreef op zondag 1 mei 2022 @ 17:26:
Ik heb een post gevonden op de Deck reddit waar ze oplaad voltages nader bespreken. Een paar punten om samen te vatten, ik ga daar vervolgens later verder op in:
  1. Als je oplaadt terwijl je je Deck aan hebt staan en je accu is bijna vol, wordt de batterij bijna altijd niet meer opgeladen. Dit heet passthrough en dat is goed voor je batterij, want die wordt dan niet onder druk gezet en wordt minder warm.
  2. De Deck laadt op 15v USB PD terwijl hij aanstaat, dat is ook wat ik zie met mijn powerbank. De theorie is vervolgens dat een 18 watt PD lader, zoals van een smartphone, geen 15v kan leveren en daardoor de Deck niet oplaad tijdens het gebruik! De lader zal vervolgens rebooten zonder de Deck op te laden. Als hij op standby staat is het geen probleem.
  3. De Deck probeert altijd 38+ watt te krijgen van zijn oplader als hij aanstaat, waardoor 30 watt PD laders herstarten als je ze koppelt aan de Deck, zoals bij 18 watt laders. Dit is bevestigt in een Duitse review.
Ik was sceptisch rondom 2 en 3, en ben daarom gaan testen. Conclusie: Het Klopt! De Deck zegt dat hij (traag) aan het opladen is, als ik hem in-game in het menu aan laat staan terwijl ik hem aan een smartphone lader heb hangen. Maar als ik vervolgens kijk naar de staat van de accu loopt deze wel gewoon leeg!
Dit blijft ook zo als ik de Deck op de meest efficiente manier laat draaien, dus met 15FPS en het SoC power limiet op 3 watt, nog steeds loopt de accu leeg... Punt 3 zal dan ook wel kloppen.
Conclusie
Koop minstens een 40 watt USB PD oplader als je je Deck wilt opladen. De meeste Smartphone laders zullen niet goed werken, tenzij je de Deck op standby laat staan.
Standby opladen werkt wel, maar ja, dan heb je niet zoveel aan je hub functie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy87
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 19:59
Ik heb de mijne vandaag geleverd gekregen, aldus zie dat ze er thuis voor getekend hebben, als ik thuis ben eens kijken in wat voor staat die van mij verkeerd.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jacobras
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:13

jacobras

Developer

jacobras schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 21:13:
[...]

Ha, "na Q3'er" hier die veel teveel in dit topic hangt. Gelukkig lijkt het tweedehands aanbod steeds groter te worden met minder uitschieters naar 1000+. Ik wacht het liefst op mijn eigen levering, dat lijkt me het makkelijkst qua garantie, maar mocht ik me niet kunnen beheersen scheelt elke maand wachten weer flink in de buidel als ik de advertenties zo in de gaten houd ;)
"Mocht ik me niet kunnen beheersen" ✅

Vandaag ontvangen: een 512 GB Steam Deck, sealed overgenomen van een mede-Tweaker :) Eerste indruk: prachtig apparaat. Ik speel normaal op desktop en in VR (Index) en heb een hele sloot games die ik hierop ga spelen. Wat me vooral positief verrast is hoe fijn gyroscopische besturing werkt! Ik heb dit nog nooit ergens kunnen proberen maar het voelt meteen vertrouwd en nauwkeurig.

Kort demootje van de gyroscopische besturing in combinatie met de trackpad:
[Video: https://imgur.com/a/8grSlKr]

Alle knoppen lijken in orde en ik merk geen verschil qua trackpad-sterkte tussen links en rechts. Alleen... de fan geeft de gevreesde hoge toon. Ik had gehoopt dat de update die klaar stond het minder zou maken maar ik merk geen verschil.

Heb er een korte opname van, zou iemand eens willen vergelijken? Als ik het zelf vergelijk met filmpjes op internet lijkt dit inderdaad de abnormale toon die niet elke Deck produceert.
[Video: https://imgur.com/a/hsCU8JX]

Nu dus de vraag of ik deze ga RMA'en. Ik overweeg eerst te kijken of ik eraan kan wennen en dan uiteindelijk een stillere fan te monteren zodra deze beschikbaar komen aangezien het apparaat verder perfect lijkt.

Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rauthelegendary
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 25-08 17:16
jacobras schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 15:27:
[...]
Alle knoppen lijken in orde en ik merk geen verschil qua trackpad-sterkte tussen links en rechts. Alleen... de fan geeft de gevreesde hoge toon. Ik had gehoopt dat de update die klaar stond het minder zou maken maar ik merk geen verschil.

Heb er een korte opname van, zou iemand eens willen vergelijken? Als ik het zelf vergelijk met filmpjes op internet lijkt dit inderdaad de abnormale toon die niet elke Deck produceert.
[Video]

Nu dus de vraag of ik deze ga RMA'en. Ik overweeg eerst te kijken of ik eraan kan wennen en dan uiteindelijk een stillere fan te monteren zodra deze beschikbaar komen aangezien het apparaat verder perfect lijkt.
Yup, je hebt helaas ook de luide fan. De beta branch maakt het probleem wat minder erg omdat de fan minder snel aangaat, maar op hogere toeren maakt het geen enkel verschil. Zelf ga ik denk ik wachten en de fan zelf vervangen indien mogelijk. Bij een RMA heb je geen idee hoevaak je het terug zal moeten sturen voordat je er eentje krijgt die stil is en geen andere problemen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras

jacobras

Developer

rauthelegendary schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 15:38:
[...]

Yup, je hebt helaas ook de luide fan. De beta branch maakt het probleem wat minder erg omdat de fan minder snel aangaat, maar op hogere toeren maakt het geen enkel verschil. Zelf ga ik denk ik wachten en de fan zelf vervangen indien mogelijk. Bij een RMA heb je geen idee hoevaak je het terug zal moeten sturen voordat je er eentje krijgt die stil is en geen andere problemen heeft.
Bedankt voor de bevestiging. Voor nu ga ik het even aanzien.

Zou je nog iets kunnen bevestigen voor me? Doe ik wat verkeerd met het touch screen? Swipen/scrollen werkt goed maar maar dingen aandrukken doet ondanks een indicatie niets. Gek genoeg werkt het in de Steam hoofdbalk (die linker zijbalk) wél.

[Video: https://imgur.com/a/Uzu8OER]

[ Voor 4% gewijzigd door jacobras op 06-05-2022 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rauthelegendary
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 25-08 17:16
jacobras schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 15:44:
[...]

Bedankt voor de bevestiging. Voor nu ga ik het even aanzien.

Zou je nog iets kunnen bevestigen voor me? Doe ik wat verkeerd met het touch screen? Swipen/scrollen werkt goed maar maar dingen aandrukken doet ondanks een indicatie niets. Gek genoeg werkt het in de Steam hoofdbalk (die linker zijbalk) wél.

[Video]
Huh, dat hoort gewoon te werken. Een touchpad is een touchpad dus ik zou niet weten hoe je iets verkeerd aan het doen bent. Bij mij is een hele lichte aanraking genoeg. Zit er een screen protector op waardoor het misschien minder goed reageert? Verder ook de moeite waard om de standaard dingen te checken: werkt het na een restart wel, werkt het in games, werkt het om naar de beta branch te gaan of er juist weer vanaf te gaan. De software heeft nogal wat quirks op dit moment dus het zou me weinig verbazen als zoiets het oplost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jacobras

jacobras

Developer

rauthelegendary schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 16:01:
[...]

Huh, dat hoort gewoon te werken. Een touchpad is een touchpad dus ik zou niet weten hoe je iets verkeerd aan het doen bent. Bij mij is een hele lichte aanraking genoeg. Zit er een screen protector op waardoor het misschien minder goed reageert? Verder ook de moeite waard om de standaard dingen te checken: werkt het na een restart wel, werkt het in games, werkt het om naar de beta branch te gaan of er juist weer vanaf te gaan. De software heeft nogal wat quirks op dit moment dus het zou me weinig verbazen als zoiets het oplost.
Ik had het juist na een reboot, maar ter test ben ik in de desktopmodus gegaan en daar werkte het perfect. Toen ik daarna weer naar de Steam-interface terugkeerde werkte het ook daar naar behoren. Gelukkig! Ik begon te twijfelen of ik het verkeerd deed omdat het bij sommige dingen wel werkte en de indicatie er ook was. Had al geprobeerd te long-pressen, dubbel-pressen, triple-pressen :P

[ Voor 9% gewijzigd door jacobras op 06-05-2022 16:06 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Evernote
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17-09 13:37
Vandaag dan eindelijk m’n RMA replacement Steam Deck in ontvangst genomen en ik heb voor m’n gevoel best wel wat geluk gehad!

- Sticks zijn goed (geen drift)
- Alle knopen werken (geen sticky knoppen) *O*
- Haptics zijn iets zwakker dan m’n vorige Deck maar wel links en rechts gelijk
- Scherm lijkt goed (geen dode pixels)
- SD kaart slot werkt (oude SD kaart werkt ook nog steeds)
- Fan heeft geen fluittoon *O*
- Batterij gezondheid is 100%
- WiFi snelheid is prima

Het enige minpunt momenteel is de lucht, geen idee of het een refurb is (zo ziet ie er niet uit) maar er komt toch een lucht van dat ding.. 8)7

Nog niet getest:
- Audio jack
- Bluetooth

Edit:
Ik ben er tot nu toe echt super blij mee! Vanavond op gamen zonder dat ik migraine krijg O+

[ Voor 6% gewijzigd door Evernote op 06-05-2022 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NosferatuX
  • Niet online
Het zo goed als geheel ontbreken van haptic feedback op mijn replacement deck begint een beetje te ergeren.
Ben nu van een ratelende veel te sterke rechter kant gegaan naar aan beide kanten niks.
Zelfs tikken op het toetsenbord geeft geen enkele feedback.
Alles op max gezet maar geen verschil

De fan is overigens fluister stil, ook onder load. Hoor helemaal niks.

[ Voor 11% gewijzigd door NosferatuX op 06-05-2022 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadir76
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 17-09 15:43
NosferatuX schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 18:40:
Het zo goed als geheel ontbreken van haptic feedback op mijn replacement deck begint een beetje te ergeren.
Ben nu van een ratelende veel te sterke rechter kant gegaan naar aan beide kanten niks.
Zelfs tikken op het toetsenbord geeft geen enkele feedback.
Alles op max gezet maar geen verschil

De fan is overigens fluister stil, ook onder load. Hoor helemaal niks.
Zou het niet een software probleem kunnen zijn? Je kan misschien proberen om de image te downloaden en opnieuw flashen. Beide kanten stuk zou bijna niet kunnen denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NosferatuX
  • Niet online
kadir76 schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 21:06:
[...]

Zou het niet een software probleem kunnen zijn? Je kan misschien proberen om de image te downloaden en opnieuw flashen. Beide kanten stuk zou bijna niet kunnen denk ik
Weet niet.
Heb nu net de beta geinstalleerd maar blijft hetzelfde

Me batterij laad niet verder op dan 94%. Me vorige deck ging gewoon naar 100. Ook vreemd

[ Voor 11% gewijzigd door NosferatuX op 06-05-2022 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRbn
  • Laatst online: 17-09 14:19
NosferatuX schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 21:17:
[...]

Weet niet.
Heb nu net de beta geinstalleerd maar blijft hetzelfde

Me batterij laad niet verder op dan 94%. Me vorige deck ging gewoon naar 100. Ook vreemd
Ivm de batterij meen ik wel ergens gelezen te hebben dat de Deck niet naar 100% laadt als je vaak aan de lader hangt om de levensduur te verlengen. Misschien heeft dat er iets mee te maken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NosferatuX
  • Niet online
iRbn schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 21:27:
[...]

Ivm de batterij meen ik wel ergens gelezen te hebben dat de Deck niet naar 100% laadt als je vaak aan de lader hangt om de levensduur te verlengen. Misschien heeft dat er iets mee te maken?
Ik las dat ook maar mijn vorige deck ging gewoon naar 100 en om heel eerlijk te zijn worden er heel veel verzinsels de wereld ingebracht om issues goed te praten, vooral op reddit.
Waarom geen idee maar het is lastig om te beoordelen of iets klopt of niet op die manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hij laad gewoon op naar 100% maar als je hem gebruikt bij 100% zakt hij iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiyeko
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 04-07 12:02
Twee dagen geleden hier de 512 versie ontvangen, maar helaas pech.

Hij houdt de wifi niet vast, maar dat probleem valt in het niets bij het feit dat hij gewoon uitvalt na 1-10minuten terwel hij een game aan het downloaden is via steam. Verder viel mij de fan erg tegen is vrij luid tegenover de verwachting vanuit de reviews.

Steam support is ook oppeens heel stil geworden nu de basic 'fixes' niet werken. Dus ja all met al not impressed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NosferatuX
  • Niet online
Fabrieksreset gedaan en haptics lijken te leven.
Trackpads geven wat meer weerstand en bij het typen op het OS keyboard is er goede feedback.
Stuk beter nu. Niet ideaal, de overduidelijk click die ik eerder had is er niet maar als ik moet kiezen tussen dit en dat stuk ratelende ellende wat ik eerder had dan is de keuze snel gemaakt.

Ben nog lang niet klaar met alles te testen, stabiliteit WiFi is nog onduidelijk en dingen als BT heb ik nog niet geprobeerd.

Het lijkt er op dan met een paar trade offs ik er onder de streep op vooruit ben gegaan met als toetje een fluisterstille fan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBree
Iemand die retroarch gebruikt en al een oplossing heeft voor de sd kaart die niet gevonden wordt na een reboot/uit slaapstand

Moet dan steeds in deskmode sd kaart aan klikken en dan terug in gaming mode om hier naar te navigeren.

Heb het op reddit ook al voorbij zien komen dat er meerdere dit probleem hebben maar nog geen oplossing gevonden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lithiumangel

lithiumangel

Tuurlijk !

MBree schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 22:43:
Iemand die retroarch gebruikt en al een oplossing heeft voor de sd kaart die niet gevonden wordt na een reboot/uit slaapstand

Moet dan steeds in deskmode sd kaart aan klikken en dan terug in gaming mode om hier naar te navigeren.

Heb het op reddit ook al voorbij zien komen dat er meerdere dit probleem hebben maar nog geen oplossing gevonden.
Geen last van, maar ik heb Retroarch ook automatish laten instaleren en configureren door Emudeck. Mischien is dat een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NosferatuX
  • Niet online
lithiumangel schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 23:06:
[...]

Geen last van, maar ik heb Retroarch ook automatish laten instaleren en configureren door Emudeck. Mischien is dat een idee?
Doet Emudeck de emulators zelf installeren? Zat net op YT guides te zoeken maar ze doen het allemaal eerst handmatig installen en 1 keer opstarten, dan nog iets anders installeren en daarna pas emudeck.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:38
NosferatuX schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 23:50:
[...]

Doet Emudeck de emulators zelf installeren? Zat net op YT guides te zoeken maar ze doen het allemaal eerst handmatig installen en 1 keer opstarten, dan nog iets anders installeren en daarna pas emudeck.
Nee, je installeert wat je wil gebruiken, start ze 1x op en dropt de roms en bios files in de aangewezen mappen. Daarna emudeck starten en alles laten zoeken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sn0wblind
Evernote schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 18:19:
Vandaag dan eindelijk m’n RMA replacement Steam Deck in ontvangst genomen en ik heb voor m’n gevoel best wel wat geluk gehad!

- Sticks zijn goed (geen drift)
- Alle knopen werken (geen sticky knoppen) *O*
- Haptics zijn iets zwakker dan m’n vorige Deck maar wel links en rechts gelijk
- Scherm lijkt goed (geen dode pixels)
- SD kaart slot werkt (oude SD kaart werkt ook nog steeds)
- Fan heeft geen fluittoon *O*
- Batterij gezondheid is 100%
- WiFi snelheid is prima

Het enige minpunt momenteel is de lucht, geen idee of het een refurb is (zo ziet ie er niet uit) maar er komt toch een lucht van dat ding.. 8)7

Nog niet getest:
- Audio jack
- Bluetooth

Edit:
Ik ben er tot nu toe echt super blij mee! Vanavond op gamen zonder dat ik migraine krijg O+
Goed nieuws! mijne is verbazingwekkend snel afgehandeld ook. Dinsdag daar aangekomen en ik ontvang Maandag als het goed is een nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBree
[...]

Eens kijken deze week wat dat doet!
Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Chiyeko schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 22:04:

Hij houdt de wifi niet vast, maar dat probleem valt in het niets bij het feit dat hij gewoon uitvalt na 1-10minuten terwel hij een game aan het downloaden is via steam. Verder viel mij de fan erg tegen is vrij luid tegenover de verwachting vanuit de reviews.

Steam support is ook oppeens heel stil geworden nu de basic 'fixes' niet werken. Dus ja all met al not impressed.
Dev mode aanzetten en wifi power savings uitzetten. Is hier ook een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiyeko
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 04-07 12:02
Tadango schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 07:37:
[...]

Dev mode aanzetten en wifi power savings uitzetten. Is hier ook een probleem.
Helaas doet dat niks voor het probleem hier :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
+1 voor EmuDeck. Bijzonder gebruiksvriendelijk op te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongTimeAgo
Chiyeko schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 22:04:

Bij mij hetzelfde. WiFi kaartje lijkt te worden uitgezet of in stand-by oid terwijl die een game aan t downloaden is en ik er verder niets mee doe.
Zal waarschijnlijk met een software update worden rechtgezet want heb t gevoel dat t met energieinstellingen te maken heeft.

Zonnepanelen: 9 stuks, 3300wp op west. | Warmtepomp: Adlar Aurora II 6kw | Tussenwoning - 45m² vloerverwarming - 125m² totaal woning - HR++ (bijna) overal | Thuisaccu: Homewizard 2,7kWh |

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LongTimeAgo schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 10:34:
[...]

Bij mij hetzelfde. WiFi kaartje lijkt te worden uitgezet of in stand-by oid terwijl die een game aan t downloaden is en ik er verder niets mee doe.
Zal waarschijnlijk met een software update worden rechtgezet want heb t gevoel dat t met energieinstellingen te maken heeft.
Tijdens het downloaden moet wifi niet wegvallen. Hier viel hij door de powersaving weg wanner hij idle was. Het duurde dan lang voordat er weer verbinding was. Dit kan je uitzetten gelukkig.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• lithiumangel

lithiumangel

Tuurlijk !

NosferatuX schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 23:50:
[...]

Yes. Je gaat naar desktop mode op je Steamdeck, en download Emudeck vanaf hun site.
Dan kom je in een installer. De eerste vraag is wil je Emudeck instaleren op je interne storage of SD.
Eenmaal gekozen waar, krijg je tegenwoordig de keuze welke emulators je geinstalleerd wilt hebben.
En vervolgens worden de laatste versies gedownload van wat je gekozen hebt, geinstaleerd en geconfigureerd. De standaard hotkey configuratie zie je hier.

Er was 1 uitzondering, maar dat krijg je in een pop-up ook deze instructies van. CEMU moet je namelijk wat permissies togglen in desktop mode.

Er word ook een tool geinstalleerd (steam rom manager) waarmee je roms in je steam library kan zetten inclusief artwork etc. Ik zelf heb alleen mijn absolute favoriete emulated games in m`n steam library staan, games die ik altijd wel pak en speel en/of een game die ik actief aan het spelen ben. En voor de rest als ik wat "ad random" emulatie games wil spelen dan start ik Emudeck (wat een front-end is) wel op vanaf de steam library.

Emudeck heeft een scraper om automatish alle artwork,videos,descriptions etc. te downloaden voor als je in Emudeck zelf bent (lees: dus buiten de favorites die je in de steam library als game heb toegevoegd) . Het is gewoon geweldig.

Het enige wat je logisherwijze zelf moet doen is naar de Emudeck folder gaan en daar vind je een bios sub-dir. Daar moet je al je system biossen in doen voor wat je wilt emuleren, en natuurlijk in de roms folder je roms toevoegen in de daarvoor bestemde sub-dir (Nintendo 8 bit roms in de NES folder, super nintendo in de SNES folder etc.)

Supported system list:

Genesis, SegaCD, Sega32x, PC Engine, WonderSwan, SNES, Mame, FBNeo, NES, Master System, Dreamcast, Neo Geo, etc.
Super Nes Widescreen & Genesis Widescreen
Gameboy, Gameboy Advance, Neo Geo Pocket, GameGear, NDS, 3DS, PSP, etc.
Nintendo 64, Wii, GameCube, Playstation 1, Playstation 2, Playstation 3, Wii U, Switch

[ Voor 9% gewijzigd door lithiumangel op 07-05-2022 11:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• devandrej
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 00:27
Ik heb de Steamdeck een week in huis en hij draait als een droom.

Tot zover geen RMA zaken gevonden, zoals sticky buttons of drift sticks.

Emudeck geinstalleerd, en ik ben verbaasd hoe goed dat draait.

De nodige bestanden over SFTPS gestuurd en ik kan alles spelen wat ik wil!

Weet alleen niet zeker of ik een luide fan heb. Het klinkt als een laptop fan voor mij, niks nieuws.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongTimeAgo
Tadango schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 11:39:
[...]

Tijdens het downloaden moet wifi niet wegvallen. Hier viel hij door de powersaving weg wanner hij idle was. Het duurde dan lang voordat er weer verbinding was. Dit kan je uitzetten gelukkig.
Raar, ik heb al een paar keer gehad dat als ik dat ding weg leg en er staat wél een download aan maar ik raak hem niet aan, dan valt de WiFi weg tot ik hem weer op pak en er door heen scroll, dan zie ik hem rechtsboven weer verbinding maken en gaat die weer door met downloaden.

Dit is sinds 1 van de laatste updates gekomen. Toen ik hem net had (vorige week vrijdag) ging alles prima na dat ik er mee aan de slag ging en de eerste games downloadde.

Dus ik dacht altijd dat het wellicht een kleine bug is in de powersettings op dat apparaat, dat die perongeluk de wifi ook meeneemt in powersaving terwijl die tóch bezig is.
Kan alleen de optie nog niet vinden om de Wifi de 'excluden' van deze instelling.

---

EDIT: Oja, nog even een kleine update na een week gebruik:
  • Alle knoppen, sticks en noem het maar op zijn en werken perfect.
  • Opladen vind ik maar een trage bedoeling via de bijgeleverde oplader, maar wellicht geeft dit de minste schade aan batterij, dus kan er mee leven.
  • Mijn rechter tril motor vind ik nog steeds een beetje apart. Hij staat nu op de allerlaagste stand maar nog is die iets sterker dan de linker, die op gemiddelde (5) staat. En deze stand vind ik al redelijk extreem. Weet even niet wat ik hier van moet denken of doen.
  • De fan 'pieptoon' lijkt bij mij volledig te zijn afgenomen. Zowel bij idle gebruik hoor ik hem nu amper en bij vol gebruik (bijv bij spelen van Mafia Definitive Edition) is de toon aanzienelijk vermindert. Of ik ben er volledig aan gewend. Maar als ik zo filmpjes van anderen zie heb ik denk ik mazzel.
  • EmuDeck is echt een perfecte Emulatie tool. Petje af hoor voor de knakker(s) die deze in elkaar hebben gezet. Super makkelijk te installeren, super makkelijk mee te spelen. Voornamelijk mijn oude PSP games spelen (bijv Motorstorm Arctic Edge) is geweldig! FSR aan en gaan!
  • Oh en m'n friendslist laadt niet meer. Geen idee waar aan dat ligt, maar het blijft zeggen "Inloggen op vriendenlijst". Niet echt een enorm probleem, gok dat een updatetje dit wel weer fixt.

[ Voor 40% gewijzigd door LongTimeAgo op 07-05-2022 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongTimeAgo
devandrej schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 12:16:
Ik heb de Steamdeck een week in huis en hij draait als een droom.

Tot zover geen RMA zaken gevonden, zoals sticky buttons of drift sticks.

Emudeck geinstalleerd, en ik ben verbaasd hoe goed dat draait.

De nodige bestanden over SFTPS gestuurd en ik kan alles spelen wat ik wil!

Weet alleen niet zeker of ik een luide fan heb. Het klinkt als een laptop fan voor mij, niks nieuws.
Irritante pieptoon bij zowel laag als veel gebruik? Dan is het wellicht de luide fan. En geloof mij, je merkt het wel wanneer die piept.
Als die pieptoon er niet is, dan is het normaal. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ilmithir
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 20:23
Gisteren GLS gemist, net kunnen ophalen bij een GLS PakketShop.

Lijkt er op dat bij mijn vervangende SD nu wel alles werkt (hopen dat ook alles blijft werken).

Nu updaten en dan testen *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zie dat Valve de global achievements pagina bijgewerkt heeft op de deck... Ziet er goed uit :)
Alleen, nou zijn hidden achievements op die pagina ook ineens hidden :(
Valve, whyyyyyyy.....
Dat was nou net een handige shortcut om even te zien wat ik nog mis. Nu moet ik dus een externe tool gaan gebruiken als truesteamachievements.com (en die eventueel open houden naast trueachievements.com want de Steam versie heeft veel minder guides).
Zucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NosferatuX
  • Niet online
Wanneer je een externe monitor aansluit via een hub klopt het dan dat het scherm van de deck zelf uit gaat?
Bij mij gaat ie op zwart

[ Voor 10% gewijzigd door NosferatuX op 07-05-2022 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NosferatuX
  • Niet online
lithiumangel schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 11:53:
[...]

Yes. Je gaat naar desktop mode op je Steamdeck, en download Emudeck vanaf hun site.
Dan kom je in een installer. De eerste vraag is wil je Emudeck instaleren op je interne storage of SD.
Eenmaal gekozen waar, krijg je tegenwoordig de keuze welke emulators je geinstalleerd wilt hebben.
En vervolgens worden de laatste versies gedownload van wat je gekozen hebt, geinstaleerd en geconfigureerd. De standaard hotkey configuratie zie je hier.

Er was 1 uitzondering, maar dat krijg je in een pop-up ook deze instructies van. CEMU moet je namelijk wat permissies togglen in desktop mode.

Er word ook een tool geinstalleerd (steam rom manager) waarmee je roms in je steam library kan zetten inclusief artwork etc. Ik zelf heb alleen mijn absolute favoriete emulated games in m`n steam library staan, games die ik altijd wel pak en speel en/of een game die ik actief aan het spelen ben. En voor de rest als ik wat "ad random" emulatie games wil spelen dan start ik Emudeck (wat een front-end is) wel op vanaf de steam library.

Emudeck heeft een scraper om automatish alle artwork,videos,descriptions etc. te downloaden voor als je in Emudeck zelf bent (lees: dus buiten de favorites die je in de steam library als game heb toegevoegd) . Het is gewoon geweldig.

Het enige wat je logisherwijze zelf moet doen is naar de Emudeck folder gaan en daar vind je een bios sub-dir. Daar moet je al je system biossen in doen voor wat je wilt emuleren, en natuurlijk in de roms folder je roms toevoegen in de daarvoor bestemde sub-dir (Nintendo 8 bit roms in de NES folder, super nintendo in de SNES folder etc.)

Supported system list:

Genesis, SegaCD, Sega32x, PC Engine, WonderSwan, SNES, Mame, FBNeo, NES, Master System, Dreamcast, Neo Geo, etc.
Super Nes Widescreen & Genesis Widescreen
Gameboy, Gameboy Advance, Neo Geo Pocket, GameGear, NDS, 3DS, PSP, etc.
Nintendo 64, Wii, GameCube, Playstation 1, Playstation 2, Playstation 3, Wii U, Switch
Nice, een stuk makkelijk dus dan op die manier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
NosferatuX schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 21:51:
Wanneer je een externe monitor aansluit via een hub klopt het dan dat het scherm van de deck zelf uit gaat?
Bij mij gaat ie op zwart
Dat heb ik ook, en dan heb ik alleen usb en ethernet aangesloten.. niks aan de video output, maar als ik dan naar de desktop mode ga blijft het scherm zwart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NosferatuX
  • Niet online
CopyCatz schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 22:07:
[...]

Dat heb ik ook, en dan heb ik alleen usb en ethernet aangesloten.. niks aan de video output, maar als ik dan naar de desktop mode ga blijft het scherm zwart.
Ik heb helemaal niks aangesloten alleen de hub, power en HDMI.
Eenmaal in desktop mode werkt het wel, moet ik alleen de monitor als primary instellen maar wanneer ik weer terug ga naar steam game mode dan heb ik alleen beeld op de monitor.
Het steam menu opent dat ook maar die is leeg, alle opties zijn weg.
Dacht even emudeck te installeren maar dit is wel vervelend zo.
Misschien doe ik iets verkeerd geen idee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithiumangel

lithiumangel

Tuurlijk !

NosferatuX schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 21:51:
Bij mij gaat ie op zwart
Ik gebruik geen hubje maar een docking station (Dell WD19) en de SD zijn scherm blijft bij default aan als ik een externe monitor heb aangesloten op de dock en kan ik dan in de display settings deze multi-monitor setup configgen.

Dit overigens in Desktop modus.

w.s. dat in game modus de verwachting is als je HDMI aansluit dat de unit dan alleen output via HDMI omdat je hem dan als docked Switch wilt gebruiken zeg maar.

[ Voor 46% gewijzigd door lithiumangel op 07-05-2022 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devandrej
LongTimeAgo schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 13:29:
[...]

Irritante pieptoon bij zowel laag als veel gebruik? Dan is het wellicht de luide fan. En geloof mij, je merkt het wel wanneer die piept.
Als die pieptoon er niet is, dan is het normaal. :)
Ik heb een paar Xbox games geprobeerd, en de fan lijkt dan wel op 100% te draaien maar inderdaad geen fluit/piep te bekennen. Vraag me af waarom hij zo hard draait.

Vervolgens op mijn laptop hetzelfde game met Xemu gedraaid zelfde effect. Bijzonder! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
Heeft iemand toevallig al Forza 5 met 40 fps limiet geprobeerd? Ik ben eigenlijk op zoek naar een casual racing game, maar de prijs is nog fors voor een game die nogal wat tweaks nodig heeft om een beetje te draaien op de deck geloof ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CopyCatz schreef op zondag 8 mei 2022 @ 12:40:
Heeft iemand toevallig al Forza 5 met 40 fps limiet geprobeerd? Ik ben eigenlijk op zoek naar een casual racing game, maar de prijs is nog fors voor een game die nogal wat tweaks nodig heeft om een beetje te draaien op de deck geloof ik..
Ik heb Forza horizon 5 niet voor Steam dus kan dat niet proberen, maar heb wel net een stukje gespeeld via Xbox cloud gaming. Dat ging best lekker moet ik zeggen, en die loopt gewoon 60 fps en belast de accu maar heel licht :)
Alleen natuurlijk wel afhankelijk van de aanwezigheid van een goede internetverbinding en WiFi.

Bij het instellen van Xbox cloud, waarvoor Microsoft hier een handleiding heeft, moet je bij het commando wat je in Konsole moet geven wel opletten dat dat blijkbaar case sensitive is. Edge moet met een hoofdletter. Had ik eerst niet en toen werd de controller niet herkend.

Ook een stukje mass effect LE verder gespeeld. Was blijven steken in ME3 vlak voor het einde op mijn insanity run omdat ik ziek was en het niet trok om dat te spelen, en vervolgens kwam mijn Steam deck binnen :+
Maar even een gevecht gedaan in de combat simulator en dat ging prima. Beetje onwennig puur omdat ik er een tijd uit ben en de controller even anders is dan de Xbox elite natuurlijk, maar geen last van lag.

Jammer dat het volgens mij (nog?) niet mogelijk is om van je eigen Xbox naar de Steam deck te streamen, alleen vanuit de cloud, maar het werkt goed dus toch een mooie manier om in ieder geval gamepass games verder te spelen op de Steam deck :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jacobras

jacobras

Developer

XanderDrake schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 00:02:
Toch weer een fout in Valves Deck verified programma gevonden. Ik speel nu de originele Alan Wake, een dikke groene vink in m'n Library. Draait ook heel lekker op medium, en ziet er fantastisch uit (als je de 2010 kwaliteit character models kan negeren ;) ). Maar zodra je in combat terecht komt, komt er een zware artifact in beeld, een soort grijs vlak over licht effecten. Dit staat ook beschreven op proton DB.
Het grote probleem: de eerste gevechten vinden pas plaats na 40 minuten spelen, dus iemand die het spel vluchtig test, ziet het niet...
Plaatje van hoe dit eruit ziet;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yJS3D3CMcxSPk73HbCWZzxgOjQk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ltQ7hHVj9XnaCQfdZFZOwtHG.jpg?f=user_large

Heb de instellingen aangepast van high naar low maar dat deed dit niet verdwijnen. Volgens mij draait de game verder op high prima. Ondanks dit haal ik veel plezier uit deze game! De artifacts komen niet altijd in beeld, ik merk er eigenlijk vrij weinig van. Lijkt wat te maken te hebben met mistige gebieden. Zou persoonlijk Alan Wake alsnog aanraden op de Deck.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g4tEjz6Ib_pXpOIH4lJaRMUfWyc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/qAduW36s3TQlLyeva7GPj5H0.jpg?f=user_large

Iemand wel eens gekeken naar PlayStation Now? Zestig euro per jaar voor een hele reeks PlayStation games, klinkt perfect voor exclusives als The Last Of Us en Ratchet & Clank. Gaat per juni veranderen naar PlayStation+, en dan kost de streamingoptie tweemaal zoveel.

Het is werkend te krijgen op de Deck:

Met de stappen van https://www.reddit.com/r/...s_now_to_work_on_steamos/, helaas zijn die best.. shady met opmerkingen als deze:
Make sure to uncheck 'run ps now after install' or you will ge stuck in a boot loop

[ Voor 5% gewijzigd door jacobras op 08-05-2022 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBree
Opgemerkt dat bij mij als ik geen wifi verbinding heb en de deskmode open dat mijn touchpads niet reageren. Als ik deze aansluit op wifi via gamemode en terug open reageren deze wel.

Meerdere keren getest of ik niet gek was. Maar zonder wifi wilt mijn desktop mode niet goed werken. Is dit iets normaals en word werking geblokkeerd of is dit een rare systeembug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mysteriej
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:15
Tadango schreef op donderdag 28 april 2022 @ 07:35:
[...]

Ik heb synology drive geïnstalleerd maar deze draait nog niet in game mode. Ik twijfel nog of dat een goed idee is....
Ik heb zelf geen ervaring met Syncthing, maar misschien geeft dit meer inzicht over de werking van een systemd service of kan het als een (tijdelijke) oplossing dienen voor het synchroniseren van bestanden tussen meerdere systemen. Op Reddit heeft de gebruiker tmplshdw instructies uitgewerkt om Syncthing draaiend te krijgen in Game Mode.
[b]
1. put the syncthing binary into ~/.local/bin (Just used to using that location, can be anywhere you want)

2. copy the systemd service file they include in the download (syncthing-linux-amd64-VERSIONYOUDOWNLOADED/etc/linux-systemd/user/syncthing.service) into ~/.config/systemd/user/

3. edit the syncthing.service to point to where you have the binary (the line "ExecStart=/usr/bin/syncthing serve --no-browser --no-restart --logflags=0") change the /usr/bin/syncthing to wherever you put it

4. run in Konsole "systemctl --user enable syncthing.service" to make it start at login (either gamemode or desktop)

5. run "systemctl --user start syncthing.service" to start immediately

6. go to http://127.0.0.1:8384 in a web browser to do the syncthing folder config stuff
bron: https://www.reddit.com/r/...s/uhf8lw/comment/i77ojke/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mysteriej schreef op zondag 8 mei 2022 @ 20:43:
[...]

Ik heb zelf geen ervaring met Syncthing, maar misschien geeft dit meer inzicht over de werking van een systemd service of kan het als een (tijdelijke) oplossing dienen voor het synchroniseren van bestanden tussen meerdere systemen. Op Reddit heeft de gebruiker tmplshdw instructies uitgewerkt om Syncthing draaiend te krijgen in Game Mode.

[...]

bron: https://www.reddit.com/r/...s/uhf8lw/comment/i77ojke/
Het probleem is dat via flatpak het run commando direct sluit. De service ziet daarom het process niet. Ik weet niet of er een binary te gebruiken is via een flatpak?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Evernote
Inmiddels een weekendje met de Steam Deck doorgebracht nadat afgelopen vrijdag mijn RMA replacement werd geleverd, alles werkt nog steeds dus daar ben ik enorm blij mee.

Waar ik wel van op kijk is dat de batterij gezondheid na 3 dagen al 1% gezakt is, hopelijk zet die trend zich niet voort..

Hieronder even kort mijn ervaring tot zover:

Veelal simpele games gespeeld zoals Vampire Survivors en The Binding of Isaac, het valt me hierbij op dat die batterijduur van Gamescope enorm inkakt, waar hij eerst ~4 uur aan gaf (na 5 minuten gamen) is dat na 15 minuten ineens minder dan 2 uur.
Al met al is de batterij wel óke voor mijn beoogde gebruik, kabeltje erin kost ook niet veel moeite gelukkig.

SteamOS 3.2 (Beta) draait prima, Steam Deck is relatief stil tijdens het gebruik, alleen in desktop mode wil ie nog wel eens behoorlijk blazen. (geen pieptoon gelukkig)

Emudeck was even een beetje gepuzzel maar uiteindelijk werkt dat nu uitstekend, tot nu toe even kort een SNES game getest en een Switch game, dat laatste was een wisselende ervaring omdat er best wat performance verloren gaat als die shaders worden ingeladen/verwerkt.
Enige ding is wel dat ie soms moeite heeft om de game (lees: Emulator) af te sluiten vanaf het Steam menu, vaak moet ik dan naar m'n library en dan daar stop selecteren omdat exit game niet werkt.

Battle.net werkt ook, nog geen game geïnstalleerd maar de client draaide wel, misschien later nog eens mee aan de slag maar vooralsnog heb ik genoeg Steam games die ik wil gaan spelen.

Het is heel tof dat er zoveel verschillende controller profielen zijn voor de diverse games in m'n Steam library, het zou helemaal tof zijn als er ooit nog eens een optie komt om de game instellingen ook goed te hebben per game om bepaalde targets te halen. (30, 40 of 60fps)
Geforce Experience kan ook game settings aanpassen dus het lijkt mij dat Steam dit ook gewoon moet kunnen.

Tot slot nog even ergonomie en het gewicht, ik heb hier ook een Gen 1 Switch liggen en de Steam Deck is echt een verademing, de SD ligt lekkerder in de hand en ook tijdens een wat langere game sessie is hij prettig in gebruik. Hierbij moet ik wel even noemen dat ik de SD soms op een kussen rust waarbij de intake geblokkeerd wordt, dat is dan weer niet heel handig maar ik zou niet weten hoe dit opgelost kan worden.

Conclusie: Ik ben enorm tevreden over mijn (tweede) Steam Deck en hier ga ik nog heel wat uurtjes backlog games op spelen.

Thanks Gaben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devandrej
jacobras schreef op zondag 8 mei 2022 @ 14:50:
[...]

Iemand wel eens gekeken naar PlayStation Now? Zestig euro per jaar voor een hele reeks PlayStation games, klinkt perfect voor exclusives als The Last Of Us en Ratchet & Clank. Gaat per juni veranderen naar PlayStation+, en dan kost de streamingoptie tweemaal zoveel.

[...]
Playstation Now wordt toch Plus extra aanstaande 22 juni?

nieuws: Sony brengt nieuwe PlayStation Plus-abonnementen op 22 juni uit in Eu...

Vraag me af welke variant nou Playstation Now inbegrepen heeft?

Wel leuk om te weten dat het werkt met de Steamdeck :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithiumangel

lithiumangel

Tuurlijk !

Evernote schreef op zondag 8 mei 2022 @ 21:32:

Emudeck was even een beetje gepuzzel maar uiteindelijk werkt dat nu uitstekend, tot nu toe even kort een SNES game getest en een Switch game, dat laatste was een wisselende ervaring omdat er best wat performance verloren gaat als die shaders worden ingeladen/verwerkt.
Enige ding is wel dat ie soms moeite heeft om de game (lees: Emulator) af te sluiten vanaf het Steam menu, vaak moet ik dan naar m'n library en dan daar stop selecteren omdat exit game niet werkt
Dat is met Switch emulatie nou eenmaal het geval, ook op high-end systemen.
Nvidia met Vulkan is er op Yuzu (t.o.z RyuujinX) een stuk beter in om geen echt hevige framedips te krijgen tijdens shader caching.Maar het is er wel.
Evernote schreef op zondag 8 mei 2022 @ 21:32:

Het is heel tof dat er zoveel verschillende controller profielen zijn voor de diverse games in m'n Steam library, het zou helemaal tof zijn als er ooit nog eens een optie komt om de game instellingen ook goed te hebben per game om bepaalde targets te halen. (30, 40 of 60fps)
Geforce Experience kan ook game settings aanpassen dus het lijkt mij dat Steam dit ook gewoon moet kunnen.
Nu verwacht je teveel van Valve, hun zijn voornamelijk een store. Het lukt ze al niet om de Steam deck compatbility statussen correct te doen (zie eerdere berichten in dit draadje: Verified games hebben later alsnog issues, games marked als incompatible werken alsnog etc. etc.) - dus denk je dat ze dat er ook bij kunnen doen om profiles te maken voor 30 en 60fps target ?

Nah. Games zijn al jaren goed in auto-config aan de hand van je systeem configuratie. De developer zelf weet als geen ander hoe & wat.Veel games die ik op de SD heb gespeeld konden prima hun settings regelen voor veelal een 60 fps ervaring. Wil je batterij besparen dan kan je zelf dat ff snel regelen op de steam deck met de refresh rate setting en vsync aan.

Geforce Experience heb ik jaren geinstallerd staan, maar dat is zo conservatief -veel conservatiefer dan auto-settings merkte ik al snel. Dus het is totaal waardeloos. Enige waarvoor ik Geforce Experience heb geinstalleerd is voor shadowplay (Record/ broadcast etc.) - dus geforce experience is ook niet alles.

Laat het gewoon aan de gamer. Er zijn zoveel variabelen. De 1 wilt FSR en half-rate shading wel, terwijl de andere allebei de opties niet mooi vind en wilt liever wat settings lager zonder FSR dan hogere settings met.

[ Voor 9% gewijzigd door lithiumangel op 08-05-2022 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evernote
lithiumangel schreef op zondag 8 mei 2022 @ 22:29:
[...]

Nu verwacht je teveel van Valve, hun zijn voornamelijk een store. Het lukt ze al niet om de Steam deck compatbility statussen correct te doen (zie eerdere berichten in dit draadje: Verified games hebben later alsnog issues, games marked als incompatible werken alsnog etc. etc.) - dus denk je dat ze dat er ook bij kunnen doen om profiles te maken voor 30 en 60fps target ?

Nah. Games zijn al jaren goed in auto-config aan de hand van je systeem configuratie. De developer zelf weet als geen ander hoe & wat.Veel games die ik op de SD heb gespeeld konden prima hun settings regelen voor veelal een 60 fps ervaring. Wil je batterij besparen dan kan je zelf dat ff snel regelen op de steam deck met de refresh rate setting en vsync aan.

Geforce Experience heb ik jaren geinstallerd staan, maar dat is zo conservatief -veel conservatiefer dan auto-settings merkte ik al snel. Dus het is totaal waardeloos. Enige waarvoor ik Geforce Experience heb geinstalleerd is voor shadowplay (Record/ broadcast etc.) - dus geforce experience is ook niet alles.

Laat het gewoon aan de gamer. Er zijn zoveel variabelen. De 1 wilt FSR en half-rate shading wel, terwijl de andere allebei de opties niet mooi vind en wilt liever wat settings lager zonder FSR dan hogere settings met.
Wie zegt dat ik dit aan Valve wil over laten?

Misschien had ik wat duidelijker moeten zijn maar ik zou graag, net als die community controller profiles ook iets soortgelijks willen zien voor game settings ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XanderDrake
Digital Foundry heeft eens in diepte gekeken naar de nieuwe features in SteamOS 3.2.

Veel dingen zijn al besproken door the Phawx, maar DF gaat nog een beetje dieper. Zoals verwacht vinden ook zij VRS in de huidige vorm niet echt nuttig; teveel verlies in image quality versus de performance winst.
De nieuwe Fan curve is interessant. Op laag tot medium verbruik is de fan extreem veel stiller, haast niet te horen. Op hoger verbruik is het lawaai iets lager. Maar in alle gevallen wordt de AMD SoC heter, van 4 graden tot maximaal 10. Het maakt niets uit voor performance, maar wel voor de stilte.
Ze zijn meer te spreken over de nieuwe refresh rate settings. Natuurlijk heeft 60FPS op 60Hz de voorkeur, maar 40FPS/40Hz is een goed alternatief als je niet de 60Hz kan halen, en het is veel soepeler dan 30Hz. Cijfers hebben ze ook, zo kan je Crysis Remastered spelen op 30FPS en dan haal je 2,5 uur aan accu tijd. Zet je dat op 40Hz dan wordt dat 1,9 uur. Dus ongeveer 25% minder accutijd, maar wel veel soepelere gameplay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NosferatuX
  • Niet online
Heeft iemand Mafia op steam?

Bij mij is die game onspeelbaar door lag en stutter. Frame times gaan op en neer. Ik dacht deze game te kunnen spelen want er zijn videos van, wel van een maand oud. Hier zie je soepele gameplay en solid frame times.

Bij mij is het zoals op dit filmpje. Dit is van iemand van 5 dagen geleden.

Zou deze game kapot zijn gemaakt met een update? Vervelende is, is dat ze die game niet supporten dus of ze dit soort dingen ooit fixen is geen zekerheid lijkt me.

Heeft iemand deze game?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-09 14:45
NosferatuX schreef op maandag 9 mei 2022 @ 02:51:

[...]
Op ProtonDB lees ik het volgende:
Tinker Steps:
Switch to experimental, Set launch options
code:
1
eval $(echo "mangohud %command%" | sed "s/2KLauncher\/LauncherPatcher.exe'.*/mafiadefinitiveedition.exe'/")

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• LongTimeAgo
NosferatuX schreef op maandag 9 mei 2022 @ 02:51:

Bij mij is die game onspeelbaar door lag en stutter. Frame times gaan op en neer. Ik dacht deze game te kunnen spelen want er zijn videos van, wel van een maand oud. Hier zie je soepele gameplay en solid frame times.

[YouTube: Steam Deck Gameplay - Mafia: Definitive Edition - SteamOS]

Bij mij is het zoals op dit filmpje. Dit is van iemand van 5 dagen geleden.

[YouTube: Steam Deck Gameplay - Mafia Definitive Edition - Steam OS]

Zou deze game kapot zijn gemaakt met een update? Vervelende is, is dat ze die game niet supporten dus of ze dit soort dingen ooit fixen is geen zekerheid lijkt me.

Heeft iemand deze game?
Ja ik speel Mafia Definitive edition met met veel plezier op SD. Werkt onwijs goed met 4 nadelen:
1. Button prompts, bijv om deuren te openen, laat hij zien als een onbekend blokje. Je moet zelf in de control scheme checken welke knop je moet gebruiken.
2. 720p is de enige manier om hem te draaien. 800p is nét te zwaar.
3. Je moet het scherm naar 30hz forceren. 60hz lukt echt niet.
4. Het spel kan de accu in een uurtje- anderhalf uurtje compleet leegtrekken.

- Forceer hem om te starten op Proton 6.3-8. De laatste Proton (7-nogwattes), werkt niet goed. Proton update heeft het spel 'kapot' gemaakt.
- Ik heb geen problemen ondervonden met de 2K launcher.
- Ook kan je, als je eenmaal in t spel zit, selecteren dat je de launcher skipped.
- Koppel even op een browser je steam account aan je 2K account vantevoren. Dan krijg je ook geen login vraag meer.

Als je wilt kan ik vanavond even een screenshot sturen van m'n settings ingame.
Oh en geloof me, ik heb geprobeerd om het spel op 540p of in die buurt te zetten om met FSR de game weer een beetje goed te spelen, maar ga je onder de 720p in je options/ini/settings/save file, dan bij het opstarten van het spel zegtie doodleuk dat je save file corrupt is en je mogelijk progressie verloren bent en dat die de file weer hersteld heeft. Terug naar 720p...

[ Voor 11% gewijzigd door LongTimeAgo op 09-05-2022 07:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NosferatuX
  • Niet online
Noxious schreef op maandag 9 mei 2022 @ 03:30:
[...]

Op ProtonDB lees ik het volgende:

[...]
LongTimeAgo schreef op maandag 9 mei 2022 @ 07:44:
[...]

Ja ik speel Mafia Definitive edition met met veel plezier op SD. Werkt onwijs goed met 4 nadelen:
1. Button prompts, bijv om deuren te openen, laat hij zien als een onbekend blokje. Je moet zelf in de control scheme checken welke knop je moet gebruiken.
2. 720p is de enige manier om hem te draaien. 800p is nét te zwaar.
3. Je moet het scherm naar 30hz forceren. 60hz lukt echt niet.
4. Het spel kan de accu in een uurtje- anderhalf uurtje compleet leegtrekken.

- Forceer hem om te starten op Proton 6.3-8. De laatste Proton (7-nogwattes), werkt niet goed. Proton update heeft het spel 'kapot' gemaakt.
- Ik heb geen problemen ondervonden met de 2K launcher.
- Ook kan je, als je eenmaal in t spel zit, selecteren dat je de launcher skipped.
- Koppel even op een browser je steam account aan je 2K account vantevoren. Dan krijg je ook geen login vraag meer.

Als je wilt kan ik vanavond even een screenshot sturen van m'n settings ingame.
Oh en geloof me, ik heb geprobeerd om het spel op 540p of in die buurt te zetten om met FSR de game weer een beetje goed te spelen, maar ga je onder de 720p in je options/ini/settings/save file, dan bij het opstarten van het spel zegtie doodleuk dat je save file corrupt is en je mogelijk progressie verloren bent en dat die de file weer hersteld heeft. Terug naar 720p...
Thanks, ga ik allebij proberen straks

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• TheCory
  • Laatst online: 05-09 10:11
Mijn probleem met de hangende A knop bleek te komen door een extra stukje plastic op de knop. Heb het glad gemaakt en nu geen enkel probleem meer. Gelukkig dus een RMA weten te ontwijken!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DntG0N83gJLcKe9s_QvQpiL5QeI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1A5UF3KU9NPjnyueoI4GgTAT.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xrofJCxLyRY-FOR2DPXAH1cZ7ew=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YAZSawWI8nDVMqYZ1Q1oO263.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras

jacobras

Developer

devandrej schreef op zondag 8 mei 2022 @ 22:28:
[...]

Playstation Now wordt toch Plus extra aanstaande 22 juni?

nieuws: Sony brengt nieuwe PlayStation Plus-abonnementen op 22 juni uit in Eu...

Vraag me af welke variant nou Playstation Now inbegrepen heeft?
Ja, inderdaad, dat bedoelde ik met "Gaat per juni veranderen naar PlayStation+, en dan kost de streamingoptie tweemaal zoveel". Volgens de website (https://www.playstation.com/nl-nl/ps-plus/) krijgt alleen de duurste optie à 16,99/mnd of 119,99/jaar de streamingmogelijkheid. Vandaar dat nu een goed moment is om dit nog af te sluiten voor de huidige prijs.. maar die stappen om het op de Deck werkend te maken schrikken me nog teveel af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NosferatuX
  • Niet online
jacobras schreef op maandag 9 mei 2022 @ 10:42:
[...]

Ja, inderdaad, dat bedoelde ik met "Gaat per juni veranderen naar PlayStation+, en dan kost de streamingoptie tweemaal zoveel". Volgens de website (https://www.playstation.com/nl-nl/ps-plus/) krijgt alleen de duurste optie à 16,99/mnd of 119,99/jaar de streamingmogelijkheid. Vandaar dat nu een goed moment is om dit nog af te sluiten voor de huidige prijs.. maar die stappen om het op de Deck werkend te maken schrikken me nog teveel af.
Wel mee oppassen nu. Ik had nog net op de valreep een 12 maanden PSnow kaartje gehaald en verzilverd voor 59.99
Het is geloof ik nu zo aangepast dat als je die verzilvert het niet omgezet wordt in 12 maanden premium maar dat het naar het aantal maanden wordt omgezet gerelateerd aan prijs.

Of sterker nog, je kan ze niet eens meer verzilveren tot de nieuwe abos in gaan

https://www.theverge.com/...prepaid-conversion-change

[ Voor 10% gewijzigd door NosferatuX op 09-05-2022 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NosferatuX
  • Niet online
Nou, probleem met Mafia ook opgelost.
Proton versie inderdaad aanpassen naar 6.x en de frametimes werden stabiel.
Heb de resolutie wel op 800 laten staan en settings varierend van low tot medium.
Verschil tussen 800 en 720 viel best wel op. Wellicht dat ik dit verder in de game wel moet aanpassen maar het begin met de taxi in de stad was prima te doen op 30 fps.

Sleeping Dogs ook even geprobeerd, die speelt echt mega soepel op 60 fps en hoge settings.

Eerst weer even een factory reset doen denk ik. Alles staat door elkaar geinstalleerd op de deck en op de sdcard, beetje vervelend. Emudeck staat ook op beide door elkaar. Geen idee hoe ik dat allemaal nietjes ga krijgen zo snel dus sneltste is denk ik gewoon alles resetten :)

Siliconen case vind ik trouwens wel tegenvaller. Zit er vrij losjes maar het vervelendste vind ik nog dat het een magneet is voor stofjes en de deck voelt wel een stuk bulkier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras

jacobras

Developer

Mooie site, ProtonDB. Moet er eens wat vaker op kijken. Batman: Arkham City wilde niet starten bij me, bleef hangen op de launcher terwijl de audio wel doorspeelde. In-game instelling fullscreen aanpassen van "yes" naar "no" lostte het op, game lijkt verder perfect te werken. Vond dat op Reddit na ernaar te zoeken, maar achteraf bleek dat dus ook gewoon vermeld te staan in gebruikersrapporten op de ProtonDB pagina: https://www.protondb.com/app/200260.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sn0wblind
Mijn RMA net ontvangen, mijn originele deck had weinig issues, op een barstje in de behuizing na. Nieuwe deck voelt qua behuizing veel beter sowieso, geen flex, creaking etc. Ook is de powerbutton veel meer responsive nu. All in all een vrij goede RMA ervaring. Vorige week Maandag opgestuurd en vandaag binnen. Is een nieuwe deck, in een sealed box geweest.

Na mixed verhalen betreft RMA is het bij mij dus gewoon erg vlot verlopen en ready voor mijn trip volgende week waarbij ik uiteraard gebruik ga maken van mijn Steamdeck.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras

jacobras

Developer

yannickgd schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 11:25:
Als je de steam knop lang ingedrukt houdt komt er een lijst met shortcuts naar boven. Een van die shortcuts is om de rechter joystick als muis te gebruiken. Hiermee kan je dan op play drukken.
(steam + rechter joystick = muis)
(steam + rechter trigger = klik)
Dit is een handige tip. Hier stond ook tussen dat Steam knop + linker knuppel omhoog/omlaag = helderheid aanpassen. Dat gaat net wat rapper, wel onhandig dat het niet met de rechter knuppel gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
jacobras schreef op maandag 9 mei 2022 @ 17:47:
[...]

Dit is een handige tip. Hier stond ook tussen dat Steam knop + linker knuppel omhoog/omlaag = helderheid aanpassen. Dat gaat net wat rapper, wel onhandig dat het niet met de rechter knuppel gaat.
Maar het gaat ook met de ... Knop ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joenja
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01-09 15:16
Hier inmiddels ook een deck op schoot😎 Via marktplaats voor een redelijke prijs overgenomen, een 256gb versie. Had anders tot na q3 moeten wachten 😅Wat een vet apparaat, met her en der wat bugs. Meteen de beta firmware erop gezet, scheelt enorm met de helaas whining fan.
Nu emudeck aan het installeren, viel me op dat wanneer je steam afsluit in desktop mode, het keyboard ook niet meer op te roepen is. Ik las op reddit een tip om corekeyboard te installeren, of hebben jullie een andere tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
Valve is hard aan het werk, en verbetert continu de software die op de deck draait. Heeft iemand een idee of die verbeteringen ook opgenomen worden in SteamOS?
https://store.steampowered.com/steamos/buildyourown

Er staat dat dit niet de SteamOS is die draait op de deck, maar is dit op een of andere manier er aan verbonden? Of is dit SteamOS een volledig op zichzelf staand project dat dus helemaal niet zo werkt als wat op de deck draait.

Zou best jammer zijn. Zou als hobbyprojectje wel een soort headless deck willen samenstellen (miniITX bordje met AMD APU of zo). Als emulator machine en lichte indie game pc voor aan de tv in een mini pc formaatje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:09
joenja schreef op maandag 9 mei 2022 @ 19:54:
Hier inmiddels ook een deck op schoot😎 Via marktplaats voor een redelijke prijs overgenomen, een 256gb versie. Had anders tot na q3 moeten wachten 😅Wat een vet apparaat, met her en der wat bugs. Meteen de beta firmware erop gezet, scheelt enorm met de helaas whining fan.
Nu emudeck aan het installeren, viel me op dat wanneer je steam afsluit in desktop mode, het keyboard ook niet meer op te roepen is. Ik las op reddit een tip om corekeyboard te installeren, of hebben jullie een andere tip?
Steam niet afsluiten in desktop mode? Of, anydesk of aanverwanten installeren om via een pc de Deck over te nemen. Dan heb ik gewoon een fysieke toetsenbord en muis. Scheelt enorm vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-09 14:45
Amos_x schreef op maandag 9 mei 2022 @ 22:52:
Valve is hard aan het werk, en verbetert continu de software die op de deck draait. Heeft iemand een idee of die verbeteringen ook opgenomen worden in SteamOS?
https://store.steampowered.com/steamos/buildyourown

Er staat dat dit niet de SteamOS is die draait op de deck, maar is dit op een of andere manier er aan verbonden? Of is dit SteamOS een volledig op zichzelf staand project dat dus helemaal niet zo werkt als wat op de deck draait.

Zou best jammer zijn. Zou als hobbyprojectje wel een soort headless deck willen samenstellen (miniITX bordje met AMD APU of zo). Als emulator machine en lichte indie game pc voor aan de tv in een mini pc formaatje.
Volgens mij is dat nog de oude versie van SteamOS (2.x) en niet de huidige; SteamOS 3.x krijgt ook een release, maar die is er nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joenja
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01-09 15:16
Arunia schreef op maandag 9 mei 2022 @ 23:06:
[...]

Steam niet afsluiten in desktop mode? Of, anydesk of aanverwanten installeren om via een pc de Deck over te nemen. Dan heb ik gewoon een fysieke toetsenbord en muis. Scheelt enorm vind ik.
Soms is afsluiten even noodzakelijk, bijv wanneer je de rom-manager gebruikt tijdens de installatie van Emudeck. Nu is dit geen groot probleem, uiteraard, ik was vooral benieuwd of iemand ervaring heeft met een ander onscreen keyboard.

Verder vind ik direct werken op de deck tot nu toe prima (al zou een muis/keyboard idd soms prettig zijn). Kun je met anydesk dan ook file-transfers naar de deck doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:09
@joenja Met Anydesk kun je file-transfers doen. Dat gebruik ik eigenlijk constant. Bestanden op de Deck zetten? Transfer met Anydesk naar de juiste plek.
Je moet dan op het tweede tabblad klikken en dan krijg je een file manager met links de plek waar je vandaan komt en rechts waar het naartoe gaat (de Deck). Daar moet je even bladeren naar de juiste plekken en dan gewoon links aanklikken en daarboven op de knop drukken (wil je iets naar de deck, dan is het de knop boven dat vak, wil je iets van de deck, dan is het de knop boven dat vak).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
Noxious schreef op maandag 9 mei 2022 @ 23:51:
[...]

Volgens mij is dat nog de oude versie van SteamOS (2.x) en niet de huidige; SteamOS 3.x krijgt ook een release, maar die is er nog niet.
Genoteerd. Ik ben allesbehalve een linux gebruiker, maar zou een hobby projectje (zelfbouw SteamOS doosje aan de tv met een AMD 3400G of zo) wel zien zitten.

Lijkt me ideaal, daar heb je geen windows voor nodig.

Hopelijk worden alle compatibiliteits-fixes en optimalisaties in de proton layer dan ook doorgetrokken naar het standalone OS. Je kan zien dat ze hard aan het werk zijn bij Valve. Zou jammer zijn dat dit harde werk enkel ten behoeve is van een paar tienduizend steam deck eigenaars.
Pagina: 1 ... 38 ... 118 Laatste

Let op:
V&A (of dit topic) is niet bedoeld voor animo/interesse/pre-order advertenties.

Discussies en vragen met betrekking tot reservering, bestelling en levering horen in Steam Deck - reservering, bestelling & levering

Voor informatie over de prestaties en speelbaarheid van specifieke games op de Steam Deck en tips om ze beter te laten werken, kijk op ProtonDB.