Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzarect0r
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 16-09 16:10
Deck zojuist in ontvangst mogen nemen, ligt fijn in de hand. Echter viel het mij direct op dat het rechter trackpad veel minder sterke feedback geeft dan de linker :( dat wordt denk ik RMA. Jammer, want hij voelt voor de rest prima aan, aan de fan stoor ik mij ook niet.

[ Voor 6% gewijzigd door Rzarect0r op 02-05-2022 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11:20

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

The Zep Man schreef op maandag 2 mei 2022 @ 13:29:
[...]

Het ligt ook aan hoe 'vrij' het luchtruim is van andere signalen op hetzelfde kanaal. Test eens met 5 GHz op een vrij kanaal waar niets anders op zit, in dezelfde ruimte als waar het access point staat (als dat lukt).
Ik heb het probleem al gevonden ook geloof ik. Peer-2-Peer verkeer was niet toegestaan op mijn netwerk.
Simpel vinkje 8)7
Het is Unifi spul overigens. Op een kantoor wil je zulk verkeer natuurlijk juist niet.

Maar nu lijkt het gelijk goed te werken tot zo ver de paar minuten test sessie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:46
Rzarect0r schreef op maandag 2 mei 2022 @ 13:41:
Deck zojuist in ontvangst mogen nemen, ligt fijn in de hand. Echter viel het mij direct op dat het rechter trackpad veel minder sterke feedback geeft dan de linker :( dat wordt denk ik RMA. Jammer, want hij voelt voor de rest prima aan, aan de fan stoor ik mij ook niet.
Ik heb dit overigens ook, maar ik deelde dit toe aan een goedkope trilmotor. Het is bekend dat Valve ergens moest kosten besparen en dat dit een van de onderdelen is welke gewoon niet zo indrukwekkend werken. Persoonlijk vind ik het niet zo belangrijk. Maar dit is zeker iets wat we bij de Tweakers Steam Deck User Meet-up 18 Juni eens gaan bekijken!
Dus, ik vraag me dus af of een RMA wel gaat helpen.

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzarect0r
XanderDrake schreef op maandag 2 mei 2022 @ 13:51:
[...]

Ik heb dit overigens ook, maar ik deelde dit toe aan een goedkope trilmotor. Het is bekend dat Valve ergens moest kosten besparen en dat dit een van de onderdelen is welke gewoon niet zo indrukwekkend werken. Persoonlijk vind ik het niet zo belangrijk. Maar dit is zeker iets wat we bij de Tweakers Steam Deck User Meet-up 18 Juni eens gaan bekijken!
Dus, ik vraag me dus af of een RMA wel gaat helpen.
De linkerkant werkt wel gewoon fatsoenlijk, en het zijn niet de haptics want die heb ik uitgezet. Ik kan de rechterpad gewoon heel moeilijk indrukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoonRaven
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 15-09 21:35
Je kan de haptics aanpassing in de settings van de steam deck. Scheelt waarschijnlijk een RMA.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-07 21:54
Evernote schreef op maandag 2 mei 2022 @ 12:00:
[...]

Ik heb afgelopen vrijdag wel aangeven dat de track & trace code aangaf dat het pakketje was aangekomen.
Daar werd toen ook op gereageerd dat het tot 48 uur kan duren voordat er iets veranderd, morgen ga ik Steam Support weer een berichtje doen om te kijken waar het staat maar op Reddit lees ik voornamelijk dat Steam Support gewoon niet meer reageert als je om een opvolging vraagt.

Het lijkt mij inderdaad ook dat die backplates mogelijk niet los verkocht gaan worden maar daar komen we als het goed is relatief snel achter als iFixit straks onderdelen gaat aanbieden.
Gok genomen en net afgegeven bij een DHL pakket punt. Ben benieuwt hoe het process zal verlopen. Hopenlijk gaat ze bij ontvangst ook niet opeens moeilijk doen terwijl RMA is toegezegd.

Ik ga ze morgen meteen end of day een bericht sturen waar de status update blift, uitgaande ervan dat DHL morgen gaat bezorgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Evernote
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13:37
Sn0wblind schreef op maandag 2 mei 2022 @ 14:14:
[...]

Gok genomen en net afgegeven bij een DHL pakket punt. Ben benieuwt hoe het process zal verlopen. Hopenlijk gaat ze bij ontvangst ook niet opeens moeilijk doen terwijl RMA is toegezegd.

Ik ga ze morgen meteen end of day een bericht sturen waar de status update blift, uitgaande ervan dat DHL morgen gaat bezorgen.
Dan krijg je waarschijnlijk deze reactie:
Thanks for getting back to us.

We've taken a look at the item you're returning and can see that it was delivered to our warehouse on 03-05-2022.

Once our warehouse receives the returned item, it can take them 24 to 48 hours to process it. Once that's done and your replacement device is shipped out, you'll get an email with tracking information, and we expect the item to be delivered to you within 4-8 business days from when it's sent out.

In the event you don't get any updates after these timeframes, please let us know so we can investigate for you.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-09 10:15
@LongTimeAgo en @lithiumangel

Ik had Project Wingman nog niet op mijn SD gespeeld voor ik die op RMA stuurde, maar was het dit weekend wel op mijn HTPC aan het spelen die ik recent omgezet heb van Windows naar Linux (EndeavourOS, ook Arch gebaseerd). Nu is mijn HTPC ook geen krachtige PC (Ryzen 5 2400G en geen dedicated GPU), maar die kon in Windows PW en AC7 wel redelijk vloeiend op medium settings draaien en had er in mijn Linux installatie ook moeite mee. Ik moest de resolutie downscalen (70% van 1080p, speel op 4K tv maar laat games starten in FHD) en PW maakt daar iets heel lelijk van. Dan heb ik wat zitten tweaken met gamescope om het spel te laten renderen in 720p en upscalen met FSR zonder in-game downscaling, dat zag er al een stukje beter uit en liep best goed. Nu moet ik alleen nog kijken wat ik met de framerate doe, had wat last van tearing maar met Vsync werd het weer stroperig.

@Sn0wblind
Mijn RMA was tot nu toe een gedoe. De heen zending bleef bij DHL liggen, ze konden niet afleveren bij Valve, verkeerde interpretatie of opmaak van het shipping label. Dan heb ik Valve na een week gepord en ze hebben me sneller een vervanging opgestuurd (want mijn oorspronkelijke ligt nog altijd bij DHL, ik heb die verzonden op 11 april...).. Tijdens transport van de vervanging is dan de doos opengemaakt en ontdaan van apparatuur door iemand bij GLS, en heeft het toch ook 5 dagen geduurd voor Valve besloten heeft wat ze met mijn zaak gaan doen (en wat telefoons en mails met GLS. Maar gisteren heb ik dan wel het goede nieuws gekregen dat ze me nog een vervanging gaan opsturen, al is er nog geen zending aangemaakt dus ik verwacht die pas op het einde van de week. Het zal uiteindelijk dan ongeveer een maand geduurd hebben en ik heb er wel wat moeite in moeten steken (me Valve en de verschillende transportmaatschappijen).
Hopelijk komt die van jou wel binnen de 3 weken aan zonder incidenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
Evernote schreef op maandag 2 mei 2022 @ 14:15:
[...]

Dan krijg je waarschijnlijk deze reactie:
Hmm, laten we hopen dat ze wat meer forthcoming zijn, ook gezien de tijdlijn.
MacPoedel schreef op maandag 2 mei 2022 @ 14:22:
@LongTimeAgo en @lithiumangel

@Sn0wblind
Mijn RMA was tot nu toe een gedoe. De heen zending bleef bij DHL liggen, ze konden niet afleveren bij Valve, verkeerde interpretatie of opmaak van het shipping label. Dan heb ik Valve na een week gepord en ze hebben me sneller een vervanging opgestuurd (want mijn oorspronkelijke ligt nog altijd bij DHL, ik heb die verzonden op 11 april...).. Tijdens transport van de vervanging is dan de doos opengemaakt en ontdaan van apparatuur door iemand bij GLS, en heeft het toch ook 5 dagen geduurd voor Valve besloten heeft wat ze met mijn zaak gaan doen (en wat telefoons en mails met GLS. Maar gisteren heb ik dan wel het goede nieuws gekregen dat ze me nog een vervanging gaan opsturen, al is er nog geen zending aangemaakt dus ik verwacht die pas op het einde van de week. Het zal uiteindelijk dan ongeveer een maand geduurd hebben en ik heb er wel wat moeite in moeten steken (me Valve en de verschillende transportmaatschappijen).
Hopelijk komt die van jou wel binnen de 3 weken aan zonder incidenten.
Ik had je casus voorbij zien komen, liet mij twijfelen of ik 'm uberhaupt zou opsturen. Lijkt mij best stressvol om ermee te moeten dealen in relatie tot het aankoop bedrag en dat je dit product nergens anders kan krijgen. Ik verwacht dat DHL 'm wel correct gaat versturen. Is direct naar dat Ingram warehouse namens Valve. Las dat sommigen 'm ergens anders eerder heen moesten sturen en dat was een fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NosferatuX
  • Registratie: Oktober 2018
  • Niet online
Als ze lichtelijk ongelijk voelen, kan je dit in de instellingen een beetje finetunen. Als er een defect is, heb je het gelijk al door en aan je reactie te horen denk ik dat je het zelf al weet, helaas.

Het is overigens meestal juist de rechterkant die te sterk is en teveel lawaai maakt. Eerste gedachte is vaak dat de rechter dan te zwak is. (maar bij jou dus anders om begrijp ik?)
In veel gevallen kan je het probleem ook zien. Wanneer je rechter trackpad er zo gaar en scheef uit zie in rust stand;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/13MGAtiy1Mass2FhdR1Wh94ETWo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wAqCzw5qXUTb7s5RciTeO74c.jpg?f=fotoalbum_large

Dan maakt hij waarschijnlijk ook dit lawaai (ook op standje 1 terwijl rechts op stand 10 nog niet eens de helft er van maakt)

Hij is dan gewoon defect en dit valt ook niet met de instellingen te corrigeren. De deck is gewoon scheef dan.

Hoop deze week zelf een replacement terug te krijgen voor oa dit probleem. Het is helaas een loterij. Lui die om deze reden de deck laten vervangen hebben hebben voor zover ik heb gelezen allemaal een deck terug gekregen waarbij dit probleem er niet meer was. Echter wel vaak weer andere problemen.

Maar dat de decks nog steeds van de lopende band af komen met dit probleem is wel erg jammer. Policy is dus duidelijk zoveel mogelijk decks er doorheen gooien en indien er RMAs aangevraagd worden gewoon honoreren.

Krijg nu net ook letterlijk te horen van Valve dat mijn replacement er zms aankomt en als daar andere problemen mee zijn of hetzelfde probleem ik het zsm moet laten weten.

Ach ja, fingers crossed dat ik iig deze week een replacement krijg die geen enkel issue heeft of die bagger fluit fan, daar kan ik nog mee leven ( mijn fan was zo een beetje het enige wat goed was)

Maar je moet zelf oordelen of je er genoegen mee neemt of de gok gaat nemen op een beter exemplaar. Garantie daarop heb je helaas niet zoals je bv in de normale retail wel hebt.

[ Voor 4% gewijzigd door NosferatuX op 02-05-2022 15:45 ]

a frontpage moderation system, like on tweakers, controlled and abused by monkeys will be peanuts and means nothing but... peanuts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NosferatuX
  • Niet online
dubbel

[ Voor 199% gewijzigd door NosferatuX op 02-05-2022 15:32 ]

a frontpage moderation system, like on tweakers, controlled and abused by monkeys will be peanuts and means nothing but... peanuts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadir76
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 15:43
Psycho_Mantis schreef op maandag 2 mei 2022 @ 13:22:
[...]
Je hebt gelijk, het is een wifi probleem.
Welke WIFI router of modem gebruik je thuis? Als je een ziggo modem gebruikt, dan zou ik het snappen. Maar als het een UniFi 6LR is, dan betwijfel ik of het een wifi probleem is. Tenzij de wifi chip in de SD ook mager is uiteraard

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

kadir76 schreef op maandag 2 mei 2022 @ 16:37:
[...]

Welke WIFI router of modem gebruik je thuis? Als je een ziggo modem gebruikt, dan zou ik het snappen. Maar als het een UniFi 6LR is, dan betwijfel ik of het een wifi probleem is. Tenzij de wifi chip in de SD ook mager is uiteraard
Ik heb een Unifi Dream Machine. Peer 2 peer verkeer was niet toegestaan, dit was het probleem. Waarschijnlijk gaat hij dan ergens anders peer 2 peer doen elders op een netwerk switch die het niet kan blokkeren. Nu werkt het :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadir76
Psycho_Mantis schreef op maandag 2 mei 2022 @ 16:44:
[...]

Ik heb een Unifi Dream Machine. Peer 2 peer verkeer was niet toegestaan, dit was het probleem. Waarschijnlijk gaat hij dan ergens anders peer 2 peer doen elders op een netwerk switch die het niet kan blokkeren. Nu werkt het :)
Is het een beetje te vertrouwen, die remote play stappen/programma? Toen ik het zag, twijfelde ik om het ooit te gebruiken. Wil mijn PS account met een heel bibliotheek aan games niet kwijt O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
kadir76 schreef op maandag 2 mei 2022 @ 16:37:
Tenzij de wifi chip in de SD ook mager is uiteraard
Mijn Deck haalt overigens hogere downloadsnelheden dan mijn Zenfone 8 met een SD888, op plekken met slecht Wifi bereik. En mijn Zenfone heeft dual channel wifi aanstaan!

Ik lees hier dat mensen aan het experimenteren zijn met de nieuwe frame-limiter opties in het licht van response tijden en latency. Het is natuurlijk logisch dat als je je frames per seconden limiteert, dat de reactie tijd omhoog gaan, immers, je Deck rekent je reactie expres later uit en komt later op je scherm terecht dan als je uncapped op 60hz speelt. Wat voor effect deze extra input lag heeft op je game maakt een verschil per spel en je eigen preferentie.
Maar wat blijkt dat de nieuwe limiter opties, bijvoorbeeld 50 en 40Hz een onevenredige hoeveelheid extra lag introduceren dan je normaal zou verwachten. Dus, als je je FPS met 25% verlaagt, gaat je input latency met 25%+ omhoog. Het is wijs om een beetje te experimenteren met wat het beste werkt voor jou specifiek.

Ik speel vooral met een headset op de bank en in bed, dus dat maakt dat de extra accutijd en minder fan lawaai die de 40Hz cap mij weinig voordelen bieden. Ik speel nog wel door op 60Hz, zeker bij spellen zoals Apex Legends. Maar als je AAA games hebt waar je niet 60Hz kan halen, zijn de nieuwe limiters goede opties.

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzarect0r
NosferatuX schreef op maandag 2 mei 2022 @ 15:29:
[...]

Als ze lichtelijk ongelijk voelen, kan je dit in de instellingen een beetje finetunen. Als er een defect is, heb je het gelijk al door en aan je reactie te horen denk ik dat je het zelf al weet, helaas.

Het is overigens meestal juist de rechterkant die te sterk is en teveel lawaai maakt. Eerste gedachte is vaak dat de rechter dan te zwak is. (maar bij jou dus anders om begrijp ik?)
In veel gevallen kan je het probleem ook zien. Wanneer je rechter trackpad er zo gaar en scheef uit zie in rust stand;
[Afbeelding]

Dan maakt hij waarschijnlijk ook dit lawaai (ook op standje 1 terwijl rechts op stand 10 nog niet eens de helft er van maakt)
[YouTube: Steam deck, noise from crooked track pad #2]

Hij is dan gewoon defect en dit valt ook niet met de instellingen te corrigeren. De deck is gewoon scheef dan.

Hoop deze week zelf een replacement terug te krijgen voor oa dit probleem. Het is helaas een loterij. Lui die om deze reden de deck laten vervangen hebben hebben voor zover ik heb gelezen allemaal een deck terug gekregen waarbij dit probleem er niet meer was. Echter wel vaak weer andere problemen.

Maar dat de decks nog steeds van de lopende band af komen met dit probleem is wel erg jammer. Policy is dus duidelijk zoveel mogelijk decks er doorheen gooien en indien er RMAs aangevraagd worden gewoon honoreren.

Krijg nu net ook letterlijk te horen van Valve dat mijn replacement er zms aankomt en als daar andere problemen mee zijn of hetzelfde probleem ik het zsm moet laten weten.

Ach ja, fingers crossed dat ik iig deze week een replacement krijg die geen enkel issue heeft of die bagger fluit fan, daar kan ik nog mee leven ( mijn fan was zo een beetje het enige wat goed was)

Maar je moet zelf oordelen of je er genoegen mee neemt of de gok gaat nemen op een beter exemplaar. Garantie daarop heb je helaas niet zoals je bv in de normale retail wel hebt.
Doel je met het tweaken op haptic feedback strength? Want dat is zover ik even snel kon vinden het enige wat te tweaken valt. Maar goed, ik zal er eens straks even naar kijken als ik klaar ben met werk. Wellicht dat ik iets te snel conclusies heb getrokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NosferatuX
  • Niet online
Rzarect0r schreef op maandag 2 mei 2022 @ 17:00:
[...]

Doel je met het tweaken op haptic feedback strength? Want dat is zover ik even snel kon vinden het enige wat te tweaken valt. Maar goed, ik zal er eens straks even naar kijken als ik klaar ben met werk. Wellicht dat ik iets te snel conclusies heb getrokken.
Ja volgens mij wel, daarmee kan je zowel rechts als links een beetje tunen met instelling 1 tm 10

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XanderDrake
Toch weer een fout in Valves Deck verified programma gevonden. Ik speel nu de originele Alan Wake, een dikke groene vink in m'n Library. Draait ook heel lekker op medium, en ziet er fantastisch uit (als je de 2010 kwaliteit character models kan negeren ;) ). Maar zodra je in combat terecht komt, komt er een zware artifact in beeld, een soort grijs vlak over licht effecten. Dit staat ook beschreven op proton DB.
Het grote probleem: de eerste gevechten vinden pas plaats na 40 minuten spelen, dus iemand die het spel vluchtig test, ziet het niet...

Het zijn dus waarschijnlijk stagiaires die het testen doen ofzo :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

kadir76 schreef op maandag 2 mei 2022 @ 16:52:
[...]

Is het een beetje te vertrouwen, die remote play stappen/programma? Toen ik het zag, twijfelde ik om het ooit te gebruiken. Wil mijn PS account met een heel bibliotheek aan games niet kwijt O-)
Als je het login script lokaal draait op je PC dan kan je zien wat je uitvoert. Bij zo'n online script weet je het natuurlijk niet.
Zorg sowieso dat je 2-factor aanstaat op je sony account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzarect0r
NosferatuX schreef op maandag 2 mei 2022 @ 17:24:
[...]

Ja volgens mij wel, daarmee kan je zowel rechts als links een beetje tunen met instelling 1 tm 10
Nee het is toch helaas echt het trackpad, deck gaat retour. Ik wacht wel op de V2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
Nou mijn RMA gaat denk ik ook een gedoe worden. De tracking link op het label werkt niet "We hebben geen zending gevonden". DHL geeft telefonisch wel aan dat ik deze correct heb ingeleverd en op welk tijdstip maar omdat ik de eigenaar van het retour label niet ben kunnen ze mij geen informatie verschaffen?

Anderen diezelfde ervaring dat die trackling code niet werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhWolf
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 05-09 11:44
Sn0wblind schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 09:50:
Nou mijn RMA gaat denk ik ook een gedoe worden. De tracking link op het label werkt niet "We hebben geen zending gevonden". DHL geeft telefonisch wel aan dat ik deze correct heb ingeleverd en op welk tijdstip maar omdat ik de eigenaar van eht retour label niet ben kunnen ze mij geen informatie verschaffen?

Retouren via DHL is altijd een drama, ik heb het in het verleden wel eens vaker gedaan en het klopt gewoon van geen meter. Net zoals hun track&trace info dus eigenlijk. Leer er maar mee leven 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wes-
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:48
Ik heb mijn RMA af kunnen ronden en heb een nieuwe SD ontvangen. Ik heb eigenlijk gewoon nog steeds bijna dezelfde problemen (rechterjoystick heeft een soort dubbelklik en de fan heeft een whine) maar de whine is iets minder en de beta software gaat beter (trapsgewijs) met de fan om zodat het toch wat stiller is geworden.

Heeft bij elkaar een 2.5 week gekost.
Sn0wblind schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 09:50:
Nou mijn RMA gaat denk ik ook een gedoe worden. De tracking link op het label werkt niet "We hebben geen zending gevonden". DHL geeft telefonisch wel aan dat ik deze correct heb ingeleverd en op welk tijdstip maar omdat ik de eigenaar van eht retour label niet ben kunnen ze mij geen informatie verschaffen?

Toen ik mijn RMA inleverde was de winkelier wel zo slim om te zien dat het email adres niet van mij was en heeft handmatig mijn email adres ingevoerd.
Als je wel het zendingsnr hebt kun je postcode: 5145PW proberen te gebruiken. (Ingram Micro CFS Benelux BV - Valve Returns)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
Let goed op met het aanvragen van een RMA, in mijn geval hebben ze het aangemerkt als "RMA:CID" wat staat voor customer induced damage. In mijn geval was het out of the box en heb om verheldering gevraagd. Dit kan je vinden bij purchase history > Steam Deck.
PhWolf schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 10:25:
[...]

Retouren via DHL is altijd een drama, ik heb het in het verleden wel eens vaker gedaan en het klopt gewoon van geen meter. Net zoals hun track&trace info dus eigenlijk. Leer er maar mee leven 8)7
Het is alleen meer dat ik nu niet kan pushen wanneer ze de retour hebben ontvangen.
wes- schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 10:41:
Ik heb mijn RMA af kunnen ronden en heb een nieuwe SD ontvangen. Ik heb eigenlijk gewoon nog steeds bijna dezelfde problemen (rechterjoystick heeft een soort dubbelklik en de fan heeft een whine) maar de whine is iets minder en de beta software gaat beter (trapsgewijs) met de fan om zodat het toch wat stiller is geworden.

Heeft bij elkaar een 2.5 week gekost.

[...]

Toen ik mijn RMA inleverde was de winkelier wel zo slim om te zien dat het email adres niet van mij was en heeft handmatig mijn email adres ingevoerd.
Als je wel het zendingsnr hebt kun je postcode: 5145PW proberen te gebruiken. (Ingram Micro CFS Benelux BV - Valve Returns)
Was bij mij ook het geval maar ze konden maar 1 email adres bijvoegen? Was bang dat als ik deze wijzigde dat het systeem van Valve misschien dan niet meer correct zijn ding deed.

Maar mij lukt het dus niet om met de zendings nummer en postcode het pakket te tracken. Krijg doodleuk de volgende melding https://imgur.com/KviNTsn

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:03

Bezulba

Formerly known as Eendje

XanderDrake schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 00:02:
Toch weer een fout in Valves Deck verified programma gevonden. Ik speel nu de originele Alan Wake, een dikke groene vink in m'n Library. Draait ook heel lekker op medium, en ziet er fantastisch uit (als je de 2010 kwaliteit character models kan negeren ;) ). Maar zodra je in combat terecht komt, komt er een zware artifact in beeld, een soort grijs vlak over licht effecten. Dit staat ook beschreven op proton DB.
Het grote probleem: de eerste gevechten vinden pas plaats na 40 minuten spelen, dus iemand die het spel vluchtig test, ziet het niet...

Het zijn dus waarschijnlijk stagiaires die het testen doen ofzo :/
Tjah, je kan niet verwachten dat ze het hele spel, inclusief alle bonus content gaan spelen voor zo'n vinkje. Wat wel misschien beter kan is een piepsysteem voor spelers om door te geven dat het nog niet helemaal werkt.

Denk niet dat een senior developer veel verder dan die 40 minuten gekomen was ipv een stagiair.

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NosferatuX
  • Niet online
Rzarect0r schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 09:06:
[...]

Nee het is toch helaas echt het trackpad, deck gaat retour. Ik wacht wel op de V2.
Heb me voorgenomen hem 1 keer te laten replacen want als je een goede hebt, is het een top ding. Maar ik weet ook dat er een zeer reele kans (hoe absurd ook) ik een replacement krijg met bv kapotte knoppen of andere problemen die nooit door QC hadden mogen komen. Dus na de initiele teleurstelling van bijna een jaar wachten hou ik dat in gedachte.
Als ik een goede krijg ben ik heel erg blij. Krijg ik die niet dan is het een refund en koop ik er wel iets anders voor. Een Titan 2022 Evo stoel ofzo of gebruik het voor een RTX 4080 later dit jaar of wat random andere leuke dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NosferatuX
  • Niet online
Bezulba schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 11:05:
[...]

Tjah, je kan niet verwachten dat ze het hele spel, inclusief alle bonus content gaan spelen voor zo'n vinkje. Wat wel misschien beter kan is een piepsysteem voor spelers om door te geven dat het nog niet helemaal werkt.

Denk niet dat een senior developer veel verder dan die 40 minuten gekomen was ipv een stagiair.
Ze hebben gewoon een checklist die ze afvinken. Ze gaan idd niet uren in een game zitten laat staan een game uitspelen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rzarect0r
NosferatuX schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 11:11:
[...]

Heb me voorgenomen hem 1 keer te laten replacen want als je een goede hebt, is het een top ding. Maar ik weet ook dat er een zeer reele kans (hoe absurd ook) ik een replacement krijg met bv kapotte knoppen of andere problemen die nooit door QC hadden mogen komen. Dus na de initiele teleurstelling van bijna een jaar wachten hou ik dat in gedachte.
Als ik een goede krijg ben ik heel erg blij. Krijg ik die niet dan is het een refund en koop ik er wel iets anders voor. Een Titan 2022 Evo stoel ofzo of gebruik het voor een RTX 4080 later dit jaar of wat random andere leuke dingen.
Ja dat ga ik ook doen, die Titan stoel is best leuk trouwens (heb em zelf ook in de softweave variant, al maakt die best wat lawaai voor ik wat nieuwe parts kreeg toegestuurd :+ )

Overigens, vandaag ticket gestart en kreeg direct paar uur later een reactie waarbij ze om mijn adresgegevens vroegen 8)

Wel vraag ik mij af of je nog wel een refund kan doen nadat je een RMA/reparatie hebt aangevraagd.

[ Voor 4% gewijzigd door Rzarect0r op 03-05-2022 11:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Karbunkel
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 13-09 14:46
Bezulba schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 11:05:
[...]

Ik zie met enige regelmaat de vraag voorbij komen na een speelsessie, of de game inderdaad overheen komt met het label wat daar aan toegekend is.

Me dunkt dat op deze manier de daadwerkelijke status op een gegeven moment wel naar boven komt. (aanname)
Mits de game natuurlijk populair is, en mensen gebruik maken van de steam deck

Feedback is wel een Opt in:
steam news update

[ Voor 8% gewijzigd door Karbunkel op 03-05-2022 15:43 . Reden: linkje naar Opt in van Valve ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Evernote
Rzarect0r schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 11:27:
[...]

Ja dat ga ik ook doen, die Titan stoel is best leuk trouwens (heb em zelf ook in de softweave variant, al maakt die best wat lawaai voor ik wat nieuwe parts kreeg toegestuurd :+ )

Overigens, vandaag ticket gestart en kreeg direct paar uur later een reactie waarbij ze om mijn adresgegevens vroegen 8)

Wel vraag ik mij af of je nog wel een refund kan doen nadat je een RMA/reparatie hebt aangevraagd.
Hier inmiddels al langer dan 24 uur geen reactie op m’n ticket en ligt m’n Steam Deck sinds afgelopen donderdag bij Ingram Micro maar is er nog geen reet mee gedaan.

Het RMA proces is echt geen pretje.. kans is ook vrij aannemelijk dat een andere Deck weer een ander euvel heeft maar goed, ik wilde graag zo’n ding.. en het liefst één waarbij alle knoppen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NosferatuX
  • Niet online
Evernote schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 17:25:
[...]

Hier inmiddels al langer dan 24 uur geen reactie op m’n ticket en ligt m’n Steam Deck sinds afgelopen donderdag bij Ingram Micro maar is er nog geen reet mee gedaan.

Het RMA proces is echt geen pretje.. kans is ook vrij aannemelijk dat een andere Deck weer een ander euvel heeft maar goed, ik wilde graag zo’n ding.. en het liefst één waarbij alle knoppen werken.
Hier helaas hetzelfde. Ze zeggen dat het 3 tot 5 werkdagen kan duren tot na het processen in het warehouse en dan nog eens 5 tot 8 werkdagen voordat ze een nieuwe opsturen. Morgen is de 5e werkdag dat mijn deck daar is aangekomen maar hij is nog niet eens processed. Ik wacht dus al letterlijk 7 dagen tot de 3 tot 5 dagen in gaan waarna ook nog eens de 5 tot 8 dagen moeten in gaan. Eigenlijk gewoon een lachertje. Mag niet schelden maar zelfs bij Max-ict zijn retouren beter geregeld..

Het is idd dat ik heel graag een deck wil dat ik wat meer geduld heb maar daardoor is het juist nog zuurder om zo lang te moeten wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ourplayground
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 08:21
Vandaag ook de trotse eigenaar geworden van een steam deck!
Gelijk origin geïnstalleerd en nu verder met mijn save game van Star Wars Jedi fallen order. Draait verrassend goed moet ik zeggen!
Nog wel even zoeken naar de optimale instellingen om de batterij wat langer mee te laten gaan… 1,5 uur voelt wat karig :)

iRacing Profiel Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
Dit is een goede, ik ga hem melden via dit mechanisme.

Er was recentelijk weer een Hardware Survey geweest van Steam users, en er wordt vol op gespeculeerd hoeveel van deze surveys en gebruikers daadwerkelijk Steam Deck users zijn. Het lastige is dat er geen statistics worden bijgehouden, behalve per OS en per APU. Gelukkig is de AMD APU redelijk makkelijk te vinden.
Er wordt geschat dat er 25k actieve Deck gebruikers zijn (wat me weinig lijkt). Tech Radar schat dat vóór de Deck er 1% van alle steam users Linux gebruikte. Nu is dat 1.14%, een flinke verbetering in één maand, na een lange periode van krimp. Hoeveel systemen mee deden aan de survey is niet bekend.

edit: Blijkt dat je alleen kan mee doen met je Deck aan de hardware survey als je Desktop mode aan hebt staan. Nevermind :X

[ Voor 8% gewijzigd door XanderDrake op 03-05-2022 21:35 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MBree
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18-07 13:56
So far so good

Geen pieptoon uit de fan, alle knoppen werken, en de trillingen links en rechts in orde.

God of war geïnstalleerd en draait prima op original graphics en dan fsr aan.

Happy kiddo hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ourplayground
Wat zijn de ervaringen met FSR hier?
Is dit vooral winst in FPS/vloeiende game ervaring, of helpt het ook bij het accu verbruik wat hierdoor lager wordt?

iRacing Profiel Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexkalin
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 15-05 10:15
MBree schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 21:32:
So far so good

Geen pieptoon uit de fan, alle knoppen werken, en de trillingen links en rechts in orde.

God of war geïnstalleerd en draait prima op original graphics en dan fsr aan.

Happy kiddo hier
Geluksvogel. Ik erger me nog steeds aan piepende fan zelfs na de beta update. Het is ongetwijfeld veel beter geworden maar blijft desondanks veelal hoorbaar. En eerlijk gezegd had ik liever langer gewacht totdat ze alle decks met stille fan zouden hebben kunnen uitrusten. Het is ronduit onvoorstelbaar dat ze dit gebrek hadden niet gekend bij aanvang van massaproductie.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MacPoedel
Hier eindelijk een einde aan de RMA ellende op uiteindelijk iets meer dan 3 weken. Valve had zondag al gestuurd dat ik een vervanger zou krijgen voor het gestolen exemplaar (daar vooral veel hartzeer van gehad, was toch even onduidelijk of ik refund of vervanger kreeg), die is dan gisteren zonder kleerscheuren tot bij mij geraakt en is piekfijn in orde.

Alle knoppen werken, geen deadzone (heel kleine op rechterstick maar binnen de marge) en de fan is veel stiller dan de vorige. Sowieso ook door de software die de fan snelheid nu veel meer terugschroeft buiten games dan een maand geleden, maar ook tijdens het gamen valt deze nauwelijks op.

Ik kon verder wel leven met die luide fan, de vorige was vergelijkbaar met mijn laptop. De RMA was omwille van een probleem met linker stick, maar het is wel veel minder storend voor mijn omgeving zo (in de zetel of in bed, vriendin sliep er gisteren gewoon door).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evernote
Hier nog altijd de status ‘Shipment Status: Valve is waiting for your return’ als ik naar m’n RMA verzoek kijk.

Morgen ligt ie er al een week, ik heb de Deck op 25 April verstuurd.. hoop echt dat het wachten beloond wordt met een goed model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBree
lexkalin schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 11:49:
[...]

Geluksvogel. Ik erger me nog steeds aan piepende fan zelfs na de beta update. Het is ongetwijfeld veel beter geworden maar blijft desondanks veelal hoorbaar. En eerlijk gezegd had ik liever langer gewacht totdat ze alle decks met stille fan zouden hebben kunnen uitrusten. Het is ronduit onvoorstelbaar dat ze dit gebrek hadden niet gekend bij aanvang van massaproductie.
Mijn vriendin hoort wel een soort van pieptoon maar niet zo erg als mensen online hebben laten zien/horen.
Kan zijn dat ik al dermate gehoorschade heb dat ik het eruit filter maar ik stoor me volledig niet aan de fan.

Heb ook nog maar 2/3 uur tot nu toe ermee gespeeld maar we zullen het merken binnenkort of het ergen zou worden of dat ik effectief geluk hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NosferatuX
  • Niet online
Evernote schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 11:56:
Hier nog altijd de status ‘Shipment Status: Valve is waiting for your return’ als ik naar m’n RMA verzoek kijk.

Morgen ligt ie er al een week, ik heb de Deck op 25 April verstuurd.. hoop echt dat het wachten beloond wordt met een goed model.
Idem dito.
Tot nu toe een van de slechtste ervaringen als consument zijnde en ik heb behoorlijk wat shit gekocht in mijn leven tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rauthelegendary
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 25-08 17:16
Ik denk dat er ook tussen de slechte fans nog een aardig verschil kan zitten. Mijn eerste Steam Deck had een irritante pieptoon maar de gene die ik na de RMA heb gekregen is een stuk erger. Bij de eerste verdween de toon als ik een paar van de ventilatiegaten bovenop blokkeerde. Nu kan ik letterlijk alle gaten blokkeren en is er alsnog een hoge toon. Bij zware games en downloads klinkt het soms alsof er een vliegtuig aan het opstijgen is. De beta helpt in de minder belastende omstandigheden maar dit ding is over het algemeen simpelweg te luid en irritant om in de buurt van anderen te gebruiken. Het blijft subjectief natuurlijk maar het is lastig te begrijpen dat deze fans ooit door QA gekomen zijn. Ik ga denk ik wachten om te kijken of iFixIt met vervangende fans komt. Zo niet dan wordt het 100% nog een RMA. Weet alleen niet zeker of het handig is om alvast een melding te doen over de luide fans bij Steam support? Wil namelijk niet nu meteen weer terug de RMA loterij in 😋

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NosferatuX
  • Niet online
rauthelegendary schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 12:49:
Ik denk dat er ook tussen de slechte fans nog een aardig verschil kan zitten. Mijn eerste Steam Deck had een irritante pieptoon maar de gene die ik na de RMA heb gekregen is een stuk erger. Bij de eerste verdween de toon als ik een paar van de ventilatiegaten bovenop blokkeerde. Nu kan ik letterlijk alle gaten blokkeren en is er alsnog een hoge toon. Bij zware games en downloads klinkt het soms alsof er een vliegtuig aan het opstijgen is. De beta helpt in de minder belastende omstandigheden maar dit ding is over het algemeen simpelweg te luid en irritant om in de buurt van anderen te gebruiken. Het blijft subjectief natuurlijk maar het is lastig te begrijpen dat deze fans ooit door QA gekomen zijn. Ik ga denk ik wachten om te kijken of iFixIt met vervangende fans komt. Zo niet dan wordt het 100% nog een RMA. Weet alleen niet zeker of het handig is om alvast een melding te doen over de luide fans bij Steam support? Wil namelijk niet nu meteen weer terug de RMA loterij in 😋
Pfft. Mijn fan deed ook een beetje fluiten en ik dacht dat het de foute fan was maar blijkbaar kan het nog erger dus.
Voor een tweede keer het RMA proces in zou ik echt niet willen bij dit bedrijf. Helemaal niet nu er ook berichten opduiken dat het lijkt dat ze begonnen zijn met refurbished modellen terug te sturen.
Dan wacht ik gewoon op de steamdeck 2 die er sneller aan gaat komen dan de meeste mensen denken en veel krachtiger zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evernote
NosferatuX schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 12:36:
[...]

Idem dito.
Tot nu toe een van de slechtste ervaringen als consument zijnde en ik heb behoorlijk wat shit gekocht in mijn leven tot nu toe.
Hier ook al redelijk veel zooi gekocht waarvan ook het e.e.a. stuk is gegaan en ter reparatie is opgestuurd, het is niet zozeer de snelheid waar ik me nu aan stoor maar vooral het gebrek aan communicatie.

Momenteel heb ik totaal geen idee waar ik sta/aan toe ben.

Als ik dan kijk naar m’n LG CX dat was echt een hele fijne ervaring, berichtje naar de verkoper en vervolgens een mailtje en belletje van CE repair en ik wist exact waar ik aan toe was.

Uiteindelijk ook binnen 4 dagen alles opgelost..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remsie
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-09 08:58
Hier ook sinds vandaag eigenaar van een Steam Deck 512GB, meteen Horizon geïnstalleerd en draait als een zonnetje.

Van alle problemen die ik in dit topic tegen kom herken ik er maar 1 bij mij, de haptic feedback bij de rechter trackpad lijkt sterker dan die van de linker, ook na spelen in de instellingen.

Maar gezien de RMA ervaringen hier laat ik het voorlopig voor wat het is, heb er verder ook niet zoveel last van. (wel slordig natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacPoedel
Valve is gewoon niet klaar voor support in de EU. Eigenlijk kan het toch niet dat wij moeten mailen met personaal in de VS en steeds in het midden van de nacht antwoord terug krijgen.

Dat gezegd hebbende, hebben we dan liever dat de Steam Deck via retail verkocht wordt (hogere prijzen) of alleen in de VS? Ik heb bij een collega al het geval Google aangehaald, die kunnen de Benelux qua hardware niet echt ondersteunen dus brengen hier al jaren geen Pixel telefoons uit. Ik denk dat ik dan alsnog eentje geïmporteerd had, maar in dat geval weet je ook wel dat de support niet geweldig zal zijn.

En het is ook niet dat er in deze categorie een alternatief is dat wel goede EU support heeft (GPD is verschrikkelijk, One Xplayer of Aya Neo weet ik niet), tenzij je de Nintendo Switch mee rekent. Maar ik ben net 35 euro kwijt aan een Joycon die het na ongeveer 3 jaar begeven had (die dingen gaan allemaal uiteindelijk stuk), die ik ook bijna 2 weken heb moeten missen, dus zo geweldig doet Nintendo het mijns inziens ook niet. Al gaat het dan wel over een lager bedrag en was die Switch wel bruikbaar in die tijd met een andere controller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NosferatuX
  • Niet online
Het is het beleid en dus een keuze. Door de enorme vraag lijkt er gewoon gekozen te zijn voor zo goed als geen quality control behalve dan misschien visuele. En de zweep er over in de fabriek, liever 10 stuks waarvan 5 niet goed waarvan er dan 3 rma komen dan maar 5 die goed zijn.
Dat is een keuze en ook in de VS hebben ze daar last van.
Bij een behoorlijke vorm van QA is de belasting van een RMA proces ook niet zo groot en dus veel vlotter.
Maar in de essentie is het dus altijd een keuze van een bedrijf en is er dus vaak ook geen goed excuus voor naar de consument toe.
Maar refurbs sturen naar mensen die bij levering al een defect hebben is wel een beetje next level. Je koopt een nieuw product, je hebt recht op een nieuw product. Refurbs moeten gewoon verkocht worden met korting of gebruikt worden voor replacements van decks die al een jaar oud zijn ofzo.
Dat ze overlopen van refurbs is dan ook weer een gevolg hun eigen beleid. Daar moeten ze de consument niet mee opzadelen.

[ Voor 6% gewijzigd door NosferatuX op 04-05-2022 13:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

MacPoedel schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 13:28:
Valve is gewoon niet klaar voor support in de EU. Eigenlijk kan het toch niet dat wij moeten mailen met personaal in de VS en steeds in het midden van de nacht antwoord terug krijgen.
Waarom zou dat niet kunnen? Wat is daar precies mis mee? Dat jij een andere verwachting hebt van support dan je krijgt zal niet hoeven betekenen dat dit eigenlijk niet kan.

Valve had ook kunnen zeggen dat ze alleen de USA markt zouden bedienen dan hadden wij geen support problemen gehad hadden ze vast en zeker nog steeds de eerste 6 maanden al hun SDs kunnen afzetten tegen de vragende markt en hadden we met z'n allen kunnen huilen of via grijze markt x2 de prijs kunnen betalen.

Het enige waar ik mij aan stoor (ondanks dat ik een batch #2 SD heb die lekker werkt en niet mag klagen) is dat Valve je hele Steam account bezit. Waar je in Nederland redelijk makkelijk je recht kunt claimen met defect geleverde apparatuur of apparatuur welke defect gaat buiten de redelijke verwachting van levensduur is dat een stuk lastiger bij Valve die met een klik op de knop je Steam account dicht zet. :'(
Iemand al ervaring met het terugkrijgen van geld omdat je niet tevreden was?

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:13
MacPoedel schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 13:28:

Dat gezegd hebbende, hebben we dan liever dat de Steam Deck via retail verkocht wordt (hogere prijzen) of alleen in de VS? Ik heb bij een collega al het geval Google aangehaald, die kunnen de Benelux qua hardware niet echt ondersteunen dus brengen hier al jaren geen Pixel telefoons uit. Ik denk dat ik dan alsnog eentje geïmporteerd had, maar in dat geval weet je ook wel dat de support niet geweldig zal zijn.

En het is ook niet dat er in deze categorie een alternatief is dat wel goede EU support heeft (GPD is verschrikkelijk, One Xplayer of Aya Neo weet ik niet), tenzij je de Nintendo Switch mee rekent. Maar ik ben net 35 euro kwijt aan een Joycon die het na ongeveer 3 jaar begeven had (die dingen gaan allemaal uiteindelijk stuk), die ik ook bijna 2 weken heb moeten missen, dus zo geweldig doet Nintendo het mijns inziens ook niet. Al gaat het dan wel over een lager bedrag en was die Switch wel bruikbaar in die tijd met een andere controller.
Je moest betalen voor je joycon reparatie? Want ik heb hem sinds launch, 2 joycon setjes en beide al 2x opgestuurd met drift... En altijd gratis vervangen.

Dus zo slecht is dat IMHO niet kwa service. Dat ze het probleem niet oplossen door een revisie wijziging te doen is wél slecht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MacPoedel
True schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 13:48:
[...]

Waarom zou dat niet kunnen? Wat is daar precies mis mee? Dat jij een andere verwachting hebt van support dan je krijgt zal niet hoeven betekenen dat dit eigenlijk niet kan.

Valve had ook kunnen zeggen dat ze alleen de USA markt zouden bedienen dan hadden wij geen support problemen gehad hadden ze vast en zeker nog steeds de eerste 6 maanden al hun SDs kunnen afzetten tegen de vragende markt en hadden we met z'n allen kunnen huilen of via grijze markt x2 de prijs kunnen betalen.
Dit is toch echt de eerste keer dat ik consumentenapparatuur koop waarvan de support met zo'n tijdverschil zit en daar sta ik wel wat van te kijken dus ja voor dat geld verwacht ik beter.

En verder zijn we het eens, dat we ons dan moeten afvragen of het zoveel beter was als de SD alleen in de VS verkocht was. Liever niet dus, net zoals er hier velen ook al jaren Pixel telefoons kopen via import.

Hopelijk slaat de form factor aan en kan Valve internationaal groeien als hardware bedrijf en springen meer bedrijven op de markt die hier misschien al een aanwezigheid hebben. Concurrentie zou niet slecht zijn.

@NosferatuX 5 / 10 Defecte SD's is wel wat overdreven volgens mij, zo slecht is de QA niet. Het is gewoon dat we meer horen van de problemen dan van al degene die gewoon goed werken. Bij mijn RMA heb ik trouwens een nieuwe gekregen, geen refurbished. Kan zijn dat de gestolen SD wel een refurbished was, kan ik niet echt weten nu, al zat daar wel geen plastic zak in de doos en de dief had de plastic tag aan de case ook niet achter gelaten. Terwijl die voor de rest wel alles had laten zitten (case, doekje, lader zakje) dus kan wel dat die refurbished was.

@Waah Het was geen joystick drift maar de Joycon was gewoon helemaal dood. Reperatie factuur zegt dat ze PCB en batterij hebben vervangen, weet niet welk van die twee de echte oorzaak was. Dat was blijkbaar zo duur als een nieuwe kopen (dan heb je er wel 2 voor 70 euro). Joystick drift wordt inderdaad wel vaker gratis hersteld bij oudere toestellen buiten garantie, mijn schoonbroer had het vorig jaar, wij zelf nog niet. Ik had nog niet echt gehoord van volledig dood gaan, maar je kunt daar dus niet echt eenvoudig de batterij vervangen. Bij iFixit is er geen stock van die batterijen momenteel en volgens mij hadden ze het PCB niet vervangen als dat de werkelijke oorzaak was.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
ourplayground schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 11:15:
Is dit vooral winst in FPS/vloeiende game ervaring, of helpt het ook bij het accu verbruik wat hierdoor lager wordt?
Ik heb er niet zelf heel uitgebreid mee geëxperimenteerd, maar het antwoord gaat zijn dat het er vanaf hangt...
Als je fps gelijk blijft maar je stelt een lagere resolutie in met fsr dan zal het wel wat schelen in stroomverbruik.
Als je door de lagere resolutie met fsr ineens een hogere fps haalt dan zou het ook nog zomaar kunnen dat daardoor je cpu harder moet werken en het geheel misschien zelfs meer verbruikt.
Ik denk dat je het dus echt per geval moet bekijken.

Overigens was ik er zelf in Sekiro niet echt kapot van. Het helpt wel maar je ziet het ook nog steeds wel duidelijk in beeldkwaliteit. Ik heb daarom in plaats van lagere resolutie en dan met fsr schalen nu de resolutie op 1280x720 gezet (scheelt toch weer 10% pixels en het valt mij niet echt op tijdens het spelen). Daarmee blijft de game grotendeels wel in de buurt van de 60 fps, en ik zit toch vrijwel altijd in de buurt van de oplader met lange kabel. De lagere fps die ik in eerste instantie zag was denk ik vooral het begin van de game wat wat zwaarder is... Of Valve heeft een update gepusht wat de prestaties verbeterd heeft.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
NosferatuX schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 18:37:
[...]

Hier helaas hetzelfde. Ze zeggen dat het 3 tot 5 werkdagen kan duren tot na het processen in het warehouse en dan nog eens 5 tot 8 werkdagen voordat ze een nieuwe opsturen. Morgen is de 5e werkdag dat mijn deck daar is aangekomen maar hij is nog niet eens processed. Ik wacht dus al letterlijk 7 dagen tot de 3 tot 5 dagen in gaan waarna ook nog eens de 5 tot 8 dagen moeten in gaan. Eigenlijk gewoon een lachertje. Mag niet schelden maar zelfs bij Max-ict zijn retouren beter geregeld..

Het is idd dat ik heel graag een deck wil dat ik wat meer geduld heb maar daardoor is het juist nog zuurder om zo lang te moeten wachten.
Volgens mij gaan de retours mee met de shipments van de bestellingen. Dus op Maandagen en Woensdagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
ourplayground schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 11:15:
Ik heb niet veel persoonlijke ervaring want ik speel iets oudere AAA games, welke 60fps doen op medium zonder veel gedoe. Het zou logischerwijs moeten helpen met zowel FPS als accutijden, ten koste van wat scherpte. Hoeveel je wilt opofferen en balanceren aan beide kanten, zal aan jou liggen.

Een probleem dat ik ervaar als je de systeem-brede FSR optie gebruikt, is dat je niet altijd makkelijk kan upscalen als je geen render-scale optie of in-game resoluties hebt lager dan 1280*800. Je moet dan 800*480 moeten doen ofzo.
En oudere games hebben onder de 720p veelal alleen 4:3 resoluties en dat werkt sowieso niet lekker op het kleine scherm van de Deck.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackal85
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-06 07:53
Ugh.. M'n Steam Deck heeft m'n 6 maanden oude Sandisk 1TB micro SD gesloopt tijdens het formatteren. Volgens Reddit ben ik niet de enige met dit probleem, en alle suggesties die daar te vinden zijn om de kaart te herstellen werken niet. Wat een strontvervelende issues toch met dit apparaat. Niet te geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sderooij
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-09 21:43
Jackal85 schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 18:35:
Ugh.. M'n Steam Deck heeft m'n 6 maanden oude Sandisk 1TB micro SD gesloopt tijdens het formatteren. Volgens Reddit ben ik niet de enige met dit probleem, en alle suggesties die daar te vinden zijn om de kaart te herstellen werken niet. Wat een strontvervelende issues toch met dit apparaat. Niet te geloven.
Ik moest mijn kaart eerst formatteren met een macbook voordat ik die opnieuw kon laten formatteren door steam os zelf. Geen idee of het hielp, maar het werkte nadat ik met macos een format deed (exfat) :P

Geen idee of je er iets mee kunt hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackal85
sderooij schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 18:44:
[...]

Ik moest mijn kaart eerst formatteren met een macbook voordat ik die opnieuw kon laten formatteren door steam os zelf. Geen idee of het hielp, maar het werkte nadat ik met macos een format deed (exfat) :P

Geen idee of je er iets mee kunt hoor :)
Ja het vervelende is dat de indeling tijdens het formatteren wel al is gewijzigd naar ext4 en de kaart niet meer op een normale manier te openen is op m'n Windows pc. In DiskGenius is ie wel zichtbaar, maar bij opnieuw formatteren of partities wijzigen / verwijderen krijg ik steeds een foutmelding. Ook een simpele clear via powershell haalt niks uit.

De klantenservice van Western Digital zegt dat de kaart toevallig kapot kan zijn gegaan en biedt aan om 'm te RMA'en, dus daar heb ik geluk mee. Toch vind ik het wel heel vreemd, al een halfjaar geen problemen gehad met dat ding in m'n Switch en laptop, en na tien seconden formatteren in de Deck is ie gebricked.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dhrto
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:31
Windows is erg picky met formaten die het niet kan lezen. Je kan het beste proberen in een linux omgeving of een live boot cd/usb met gparted of zo proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackal85
dhrto schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 19:37:
Windows is erg picky met formaten die het niet kan lezen. Je kan het beste proberen in een linux omgeving of een live boot cd/usb met gparted of zo proberen.
De enige Linuxomgeving die ik heb is op de Steam Deck, en ook in de KDE Partition Manager in desktop mode krijg ik alleen foutmeldingen als ik partities wil aanpassen of de hele kaart formatteren. Het gekke is dat geen enkel programma aangeeft dat de kaart in read-only mode staat, dus helemaal bricked kan ie niet zijn.

Zou het zin hebben om het ook in Gparted te proberen als er in KDE en DiskGenius niks mee te beginnen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dhrto
Van gparted is een live image beschikbaar, dus zou het zeker even proberen. Niet geschoten is altijd mis toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackal85
dhrto schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 19:52:
Van gparted is een live image beschikbaar, dus zou het zeker even proberen. Niet geschoten is altijd mis toch...
Oké, dan ga ik komend weekend uitzoeken hoe dat moet en hoe ik voorkom dat ik m'n werklaptop onbruikbaar maak haha. Bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik hoor meer issues met Sandisk kaarten. Geen goede keus helaas. Wat betreft Windows, probeer de command line. Via de disk manager GUI werkt heel weinig en heb ik ook altijd ruzie met partities die niet verwijderd kunnen worden.

Heb je in developer tools op de steam deck de force format optie geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
dhrto schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 19:52:
Gparted is altijd een goede. Binnen windows kan je ook even kijken in de Disk management tool. Ook al herkent hij de Linux partitie niet, hij kan wel wat zeggen over of de microSD kaart nog werkt.
Afbeeldingslocatie: https://www.cleverfiles.com/howto/wp-content/uploads/2020/05/disk-management-highlight.png
Ik denk dat je gewoon pech hebt. Dis de eerste keer dat ik hoor van problemen met SD kaarten.
Tadango schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 20:58:
Ik hoor meer issues met Sandisk kaarten. Geen goede keus helaas.
Geheugen is commoditized, oftewel, er zijn veel producenten van flash geheugen en controllers. Alles wordt op grote schaal gemaakt en de grote merken plakken er gewoon een sticker op. Wat is mis met de sticker van Sandisk?
Dit is ook een goed idee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackal85
Tadango schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 20:58:
Ik hoor meer issues met Sandisk kaarten. Geen goede keus helaas. Wat betreft Windows, probeer de command line. Via de disk manager GUI werkt heel weinig en heb ik ook altijd ruzie met partities die niet verwijderd kunnen worden.

Ja bij die force format in de dev tools blijft ie ongeveer een kwartier op 'finalizing' staan, gevolgd door een foutmelding. In Windows heb ik als administrator powershell geopend en daar verschijnt de kaart ook, maar als ik 'm selecteer en clear is ie na twee seconden klaar en is er niks veranderd.

Andere commands zijn me niet helemaal duidelijk, want als ik 'm in powershell wil formatteren moet ik daarbij een stationsletter gebruiken, maar die krijgt ie juist niet toegewezen. Ik kan 'm alleen selecteren als disk 1. In de GUI is de optie om te formatteren grijs. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik dacht dat het diskpart heet in Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackal85
XanderDrake schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 21:47:
[...]

Gparted is altijd een goede. Binnen windows kan je ook even kijken in de Disk management tool. Ook al herkent hij de Linux partitie niet, hij kan wel wat zeggen over of de microSD kaart nog werkt.
[Afbeelding]
Ik denk dat je gewoon pech hebt. Dis de eerste keer dat ik hoor van problemen met SD kaarten.

[...]
Geheugen is commoditized, oftewel, er zijn veel producenten van flash geheugen en controllers. Alles wordt op grote schaal gemaakt en de grote merken plakken er gewoon een sticker op. Wat is mis met de sticker van Sandisk?

[...]

Dit is ook een goed idee
Volgens schijfbeheer is de kaart 'in orde', maar buiten volume verwijderen kan ik er niets mee doen. Ook die optie haalt niks uit.

Gparted heb ik nog nooit gebruikt, dus ik ga maar even inlezen. Hoop dat het niet al te ingewikkeld wordt, want Western Digital was vanmiddag al zo vriendelijk om de RMA in gang te zetten. Misschien is het ook wel domme pech. Er staan meer van deze verhalen op Reddit, maar ook weer niet honderden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9DezmECsUc9amuU0PO0cmV38o-8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/UvvefUp6pNN5HKohD34T9SuL.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dhrto
Onder windows kun je nog proberen met diskpart alle partities te wissen. Ff uit mijn hoofd:

select disk <nr>
clean

Vervolgens zou je de disk opnieuw moeten kunnen initialiseren, partitie aanmaken en formatteren.

EDIT diskpart is dus een command line programma. Let goed op welke disk id je selecteert. Per ongeluk je windows schijf is niet aan te raden.

[ Voor 25% gewijzigd door dhrto op 04-05-2022 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
Jackal85 schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 22:01:
[...]

Volgens schijfbeheer is de kaart 'in orde', maar buiten volume verwijderen kan ik er niets mee doen. Ook die optie haalt niks uit.

Gparted heb ik nog nooit gebruikt, dus ik ga maar even inlezen. Hoop dat het niet al te ingewikkeld wordt, want Western Digital was vanmiddag al zo vriendelijk om de RMA in gang te zetten. Misschien is het ook wel domme pech. Er staan meer van deze verhalen op Reddit, maar ook weer niet honderden.

[Afbeelding]
Ik zou hem RMA-en. Gparted inlezen, image maken en booten en de microSD kaart daadwerkelijk aan de praat krijgen kost weer veel tijd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ShadLink
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 08:51
Voor het (her)formatteren van SD kaarten kan je beter de officiële SD Card formatter tool van de SD Association gebruiken: https://www.sdcard.org/downloads/formatter/ met die tool lukt het bijna altijd de SD kaart te herstellen naar een werkende status.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackal85
dhrto schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 22:03:
Onder windows kun je nog proberen met diskpart alle partities te wissen. Ff uit mijn hoofd:

select disk #
clean

Vervolgens zou je de disk opnieuw moeten kunnen initialiseren, partitie aanmaken en formatteren.
dhrto schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 22:03:

select disk <nr>
clean

EDIT diskpart is dus een command line programma. Let goed op welke disk id je selecteert. Per ongeluk je windows schijf is niet aan te raden.
Dat heb ik meerdere keren gedaan vandaag, dan is ie in twee seconden klaar en lijkt er niets veranderd. Eerste keer direct daarna in de Deck gepropt, maar die wilde 'm nog steeds niet formatteren. Tweede keer geprobeerd om 'm met DiskGenius te initialiseren en formatteren, ging ook niet. Derde keer in de Switch gepropt, want misschien kon die er nog wat mee haha. Helaas.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LxQGS1RF1pJta4Cc9xHeiIODwBI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/LsBVV4htFbbp2BvY6wxqAQ6H.png?f=user_large

Ik ga maar voor de RMA inderdaad. De telefonist van Western Digital deed daar verder niet ingewikkeld over toen ie hoorde wat ik zoal had geprobeerd. Het zal vast domme pech zijn, maar eerst een RMA van de Deck zelf en nu een RMA van de eerste de beste SD-kaart die ik erin duw... ik werd er toch even chagrijnig van vanmiddag. Maar goed, gelukkig is ie pas een halfjaar oud dus laat ik verder maar :X
Voor het (her)formatteren van SD kaarten kan je beter de officiële SD Card formatter tool van de SD Association gebruiken: https://www.sdcard.org/downloads/formatter/ met die tool lukt het bijna altijd de SD kaart te herstellen naar een werkende status.
Die registreert überhaupt niet dat de kaart in m'n laptop zit, helaas. Programma's als DiskGenius dan gek genoeg weer wel.

Edit: Bedankt trouwens voor jullie hulp hiermee. Ik heb toch nog een aantal dingen kunnen proberen vanavond. Misschien kunnen ze bij WD wel uitvogelen wat er mis is en sturen ze 'm nog terug.

[ Voor 14% gewijzigd door Jackal85 op 04-05-2022 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spektaculair
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 16:57
Heb vandaag voor het eerst WIImotes aangesloten op de deck. Doel is om CloneHero als non steam game aan de praat te krijgen icm 2 wii gitaren.

Pairen via bluetooth is gelukt, maar kan vooralsnog alleen spelen vanuit desktop mode.

In gaming mode registreert hij elke "strum up" input als het indrukken van de steam knop waardoor het menu aan de linkerkant tevoorschijn komt. Kan niet vinden waar die mapping aangepast kan worden. In ieder geval niet in de "game specifieke" mapping, lijkt een niveau hoger te zitten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ourplayground
Trouwens een aanrader voor wie de game niet kent: Disco elysium is geweldig op de steam deck, goede controls en heerlijk te spelen onderuitgezakt op de bank!

iRacing Profiel Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

XanderDrake schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 22:03:
[...]

Ik zou hem RMA-en. Gparted inlezen, image maken en booten en de microSD kaart daadwerkelijk aan de praat krijgen kost weer veel tijd.
Tien minuten :? , oké 30 minuten als het je eerste keer is en nog nooit een CLI gezien hebt. oh ja gparted, dus CLI is niet relevant.
  1. rufus downloaden
  2. gparted live iso downloaden
  3. usb-stick er in
  4. rufus starten, iso en usb selecteren, go
  5. herstart pc naar uefi
  6. selecteer usb-stick
  7. gparted sd-kaart fix (weet zo niet of die exFAT out-of-the-box kent, die zou ik nemen)
  8. herstarten
  9. klaar

[ Voor 3% gewijzigd door True op 05-05-2022 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadir76
Werkt externe opslag voor games alleen als het ext4 geformatteerd is? ExFAT lijkt me veel beter. Het zou fijn zijn als je met dual boot zowel in Windows als SteamOS je kaartje/usb kunt gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waswat
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 02-06 18:33
True schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 00:05:
[...]

Tien minuten :? , oké 30 minuten als het je eerste keer is en nog nooit een CLI gezien hebt. oh ja gparted, dus CLI is niet relevant.
  1. rufus downloaden
  2. gparted live iso downloaden
  3. usb-stick er in
  4. rufus starten, iso en usb selecteren, go
  5. herstart pc naar uefi
  6. selecteer usb-stick
  7. gparted sd-kaart fix (weet zo niet of die exFAT out-of-the-box kent, die zou ik nemen)
  8. herstarten
  9. klaar
balenaEtcher vond ik nog simpeler dan rufus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
(Zie edit aan het einde)
Je kan ook gewoon Windows gebruiken, als je dat gewend bent. Open een Command Prompt met admin rechten, draai diskpart, doe een list disk (of verkrijg het juiste disknummer via Disk Management), doe een select disk # (waarbij # het disknummer is) en rond af met een clean en exit. Open daarna Disk Management en formatteer de microSD kaart. Windows kiest standaard FAT32 of exFAT, als het goed is.

Stop de microSD daarna in de Steam Deck en formatteer die opnieuw. Klaar.

Je kan ook in SteamOS in Desktop Mode in een terminal draaien:
code:
1
2
3
passwd #stel een deck account wachtwoord in
sudo dd if=/dev/zero of=/dev/mmcblk0 bs=1M count=32
sudo partprobe #of verwijder de microSD kaart even

Dit kost enkele seconden, en doet effectief hetzelfde als een diskpart clean onder Windows. In Gaming Mode kan je hem daarna opnieuw formatteren.

De reden dat exFAT niet gebruikt wordt door SteamOS is waarschijnlijk compatibiliteit. Niet alle spellen draaien lekker vanaf FAT32/exFAT. Ik denk dat ext4 voor Wind/Proton voldoende mogelijkheden biedt om NTFS te simuleren.

[edit]
Excuses. Ik zag niet dat dit al geprobeerd was, en dat het echt dode/slechte microSD kaarten betreft. Hou er ook rekening mee dat de Deck probeert neppe microSD kaarten te identificeren tijdens het formatteren. Waarbij 'nep' een kaart betreft die zich groter voordoet dan die is. Dit zijn namaak microSD kaarten.

[ Voor 42% gewijzigd door The Zep Man op 05-05-2022 07:34 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBree
Gokje gewaagd en toch verloren, SanDisk sd kaart niet meer bruikbaar. Helaas al een oude dus terug sturen gaat niet helpen.

Nu wachten op de bestelde evo en hopen dat die beter functioneert

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gebruiken veel mensen de back buttons trouwens? Op de Xbox kan ik praktisch niet meer spelen zonder die dingen maar op de Steam deck vind ik ze onbruikbaar vanwege de kracht die je moet zetten om ze te gebruiken of de rare beweging die je met je vingers moet maken...

Naar mijn idee zitten de knoppen verkeerd om gemonteerd, met het kantelpunt bij je vingers. Daardoor moet je of veel te veel kracht gebruiken als je je vingers kromt om ze in te drukken, of je moet je vingers streken om ze op het verste punt in te drukken (een beweging waar je vingers niet voor gemaakt zijn). Ik vind dit echt een van de meest bizarre design keuzes van het ding en vind het erg jammer want ik was erg enthousiast dat ze deze er in gingen doen... Maar ik gebruik ze hierdoor dus nooit.

Edit: bij nader inzien, ik heb het ding nog eens vastgepakt en die knoppen geprobeerd en het is toch niet zo erg als ik in mijn hoofd had zitten... Misschien gewoon eens aan wat functies binden en gaan gebruiken, dat ik er dan helemaal aan wen (al denk ik nog steeds dat ze beter zouden kunnen).

[ Voor 16% gewijzigd door Finraziel op 05-05-2022 08:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhoDB
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 24-08 06:03
Finraziel schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 08:05:
Gebruiken veel mensen de back buttons trouwens? Op de Xbox kan ik praktisch niet meer spelen zonder die dingen maar op de Steam deck vind ik ze onbruikbaar vanwege de kracht die je moet zetten om ze te gebruiken of de rare beweging die je met je vingers moet maken...

Naar mijn idee zitten de knoppen verkeerd om gemonteerd, met het kantelpunt bij je vingers. Daardoor moet je of veel te veel kracht gebruiken als je je vingers kromt om ze in te drukken, of je moet je vingers streken om ze op het verste punt in te drukken (een beweging waar je vingers niet voor gemaakt zijn). Ik vind dit echt een van de meest bizarre design keuzes van het ding en vind het erg jammer want ik was erg enthousiast dat ze deze er in gingen doen... Maar ik gebruik ze hierdoor dus nooit.

Edit: bij nader inzien, ik heb het ding nog eens vastgepakt en die knoppen geprobeerd en het is toch niet zo erg als ik in mijn hoofd had zitten... Misschien gewoon eens aan wat functies binden en gaan gebruiken, dat ik er dan helemaal aan wen (al denk ik nog steeds dat ze beter zouden kunnen).
Verschilt per game denk ik. Ik gebruik deze knoppen voor Wasteland 3 en Project Zomboid. Meer omdat het muis en keyboard games zijn. Wat betreft druk, je kan ze op twee manieren 'indrukken', naar je palm trekken of drukken op het vlakke stuk. Maar nu moet ik toegeven dat ik ook niet zo vaak die knoppen gebruik waardoor mijn vingers moe worden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzarect0r

Ik moet teveel kracht erop zetten |:( Speel zelf ook met een PS5 pro controller, maar dit is niet te vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NosferatuX
  • Niet online
Rzarect0r schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 09:05:
[...]

Ik moet teveel kracht erop zetten |:( Speel zelf ook met een PS5 pro controller, maar dit is niet te vergelijken.
In de korte tijd dat ik mijn deck heb mogen vasthouden vond ik knoppen niet heel veel weerstand hebben ofzo. Wel moest ik mijn vingers raar houden om er bij te kunnen waardoor kracht zetten wellicht iets lastiger was maar de knoppen zelf functioneerde gewoon normaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EldraziKlap
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 09-07-2024

Ik gebruik ze in World of Warcraft veelvuldig om te targetten en te springen, maar ik heb ook redelijk grote, dunne handen dus ik denk niet dat ik een goed voorbeeld ben. Ze drukken inderdaad wat stroef maar ik moet ook zeggen dat als je ze wat vaker gebruikt dit minder wordt / minder moeite kost (muscle memory).

Overigens is het idd ook zo dat je ze op twee manieren kunt gebruiken, de platte kant of de 'gekantelde' kant, net wat prettiger voelt.

Ze klikken alleen minder makkelijk dan mijn Steam Controller. Maar het zijn er ook twee meer dan de twee die de SC heeft, natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzarect0r
NosferatuX schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 09:11:
[...]

In de korte tijd dat ik mijn deck heb mogen vasthouden vond ik knoppen niet heel veel weerstand hebben ofzo. Wel moest ik mijn vingers raar houden om er bij te kunnen waardoor kracht zetten wellicht iets lastiger was maar de knoppen zelf functioneerde gewoon normaal
Op m'n Xbox Elite en PS5 pro controllers voelden ze als muisklikken, dit is een wereld van verschil wat dat betreft. Even snel slide cancelen met deze backbuttons in COD zal niet zo snel gaan :p

[ Voor 7% gewijzigd door Rzarect0r op 05-05-2022 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rauthelegendary
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 25-08 17:16
Ik had ze ook liever andersom gehad. Heb niet echt een probleem met de locatie of de weerstand (en ik heb relatief kleine handen 😋) maar met je vingertoppen drukken voelt onnatuurlijk. Van nature wilde ik de kantelkant gebruiken maar het voelt niet alsof dat werkelijk de bedoeling is. Op dit moment gebruik ik ze vooral voor acties die je niet te vaak hoeft te doen en die normaal wat onhandig zijn, bijvoorbeeld items switchen/gebruiken tijdens een gevecht in een Souls-game.

Het helpt meestal niet dat je een game eerst een tijdje moet spelen om erachter te komen welke functie de backbuttons kunnen hebben, want dat maakt het lastig om er daarna nog aan te wennen. Hopelijk uploaden meer mensen hun controller bindings en kan je in de toekomst per direct aan de slag met specifieke bindings. Mensen deden hele coole dingen met de Steam Controller in de vorm van custom in-game menu's en dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackal85
The Zep Man schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 07:14:
(Zie edit aan het einde)

[...]

Je kan ook gewoon Windows gebruiken, als je dat gewend bent. Open een Command Prompt met admin rechten, draai diskpart, doe een list disk (of verkrijg het juiste disknummer via Disk Management), doe een select disk # (waarbij # het disknummer is) en rond af met een clean en exit. Open daarna Disk Management en formatteer de microSD kaart. Windows kiest standaard FAT32 of exFAT, als het goed is.

Stop de microSD daarna in de Steam Deck en formatteer die opnieuw. Klaar.

Je kan ook in SteamOS in Desktop Mode in een terminal draaien:
code:
1
2
3
passwd #stel een deck account wachtwoord in
sudo dd if=/dev/zero of=/dev/mmcblk0 bs=1M count=32
sudo partprobe #of verwijder de microSD kaart even

Dit kost enkele seconden, en doet effectief hetzelfde als een diskpart clean onder Windows. In Gaming Mode kan je hem daarna opnieuw formatteren.

De reden dat exFAT niet gebruikt wordt door SteamOS is waarschijnlijk compatibiliteit. Niet alle spellen draaien lekker vanaf FAT32/exFAT. Ik denk dat ext4 voor Wind/Proton voldoende mogelijkheden biedt om NTFS te simuleren.

[edit]
Excuses. Ik zag niet dat dit al geprobeerd was, en dat het echt dode/slechte microSD kaarten betreft. Hou er ook rekening mee dat de Deck probeert neppe microSD kaarten te identificeren tijdens het formatteren. Waarbij 'nep' een kaart betreft die zich groter voordoet dan die is. Dit zijn namaak microSD kaarten.
Ja, ik denk dat Western Digital mij inderdaad een namaak-SanDisk Micro SD heeft verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jackal85 schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 10:56:
Ja, ik denk dat Western Digital mij inderdaad een namaak-SanDisk Micro SD heeft verkocht.
Waar heb je hem gekocht? Als het bijvoorbeeld via Amazon was, dan ligt de schuld mogelijk niet bij Western Digital. Amazon kiepert alles dat dezelfde SKU heeft in dezelfde bak, dus namaak en originele artikelen komen door elkaar heen en worden daardoor verkocht door alle verkopers die dit artikel 'op voorraad' hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rzarect0r schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 09:31:
[...]

Op m'n Xbox Elite en PS5 pro controllers voelden ze als muisklikken, dit is een wereld van verschil wat dat betreft. Even snel slide cancelen met deze backbuttons in COD zal niet zo snel gaan :p
Dat inderdaad... Die back buttons van de Xbox elite (PS5 weet ik niet) zijn erg gevoelig waardoor je ze al indrukt als je er aan denkt zo ongeveer. Nadeel is dat het soms per ongeluk gaat, wellicht dat Valve ze daarom stroever gemaakt heeft, maar als je dat al gewend was dan voelt dit echt niet fijn. Iets als je healing item gebruiken of zo zie ik mezelf wel er op zetten, maar springen bv echt niet, dat gaat de timing niet ten goede komen. En bij de elite doe ik dat juist wel, heerlijk om te kunnen springen zonder de controle over de camera op te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
Op reddit zijn er nu geluiden dat vervangende Steamdecks na een RMA afhandeling gebruikte/refurb decks zijn. Iemand hier dezelfde ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
Nee, niet vaak. Maar ik heb soms wel eens dat er een Xbox knop gebruikt moet worden (de 'back' knop bijvoorbeeld) en dan zijn die achter knoppen wel handig.
De bovenste achter knoppen kan ik redelijk indrukken.

Ik heb Enslaved een tijdje geleden uitgespeeld en ben nu aan het rondzoeken naar mijn volgende single player game. Ik heb natuurlijk een backlog en er zitten allerlei goede spellen tussen waar ik nog niet aan toe ben gekomen. Wat mij opvalt is dat ik voor AAA spellen heb uit de periode PS3/Xbox360 (Shadows of Mordor, Alan wake, Devil May Cry, Saints Row the Third), en dat deze spellen echt uitstekend draaien.

Dus install en Go.
Geen haxx, geen FSR, gewoon alles@medium en dan 60Hz, geen dips, super snelle laadtijden, ook van de MircoSD. Ziet er ook mooi uit, scherp, gedetailleerd. Gemiddeld 10watt verbruik, 4 uur speeltijd. Ideaal. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackal85
The Zep Man schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 11:45:
[...]

Waar heb je hem gekocht? Als het bijvoorbeeld via Amazon was, dan ligt de schuld mogelijk niet bij Western Digital. Amazon kiepert alles dat dezelfde SKU heeft in dezelfde bak, dus namaak en originele artikelen komen door elkaar heen en worden daardoor verkocht door alle verkopers die dit artikel 'op voorraad' hebben.
Ohh geldt dat ook voor aankopen via Amazon bij externe verkoper Western Digital? Ik heb deze kaart een halfjaar geleden gekocht via Amazon US, met WD als externe verkoper leek dat me wel prima. Overigens was de ruimte ook wel echt 950+ GB. Hij stond tot voor kort helemaal vol met Switch-games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jackal85 schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 11:53:
Ohh geldt dat ook voor aankopen via Amazon bij externe verkoper Western Digital?
Precies daarvoor. WD legt net als andere externe verkopers voorraad aan bij Amazon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Evernote
Sn0wblind schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 11:50:
Op reddit zijn er nu geluiden dat vervangende Steamdecks na een RMA afhandeling gebruikte/refurb decks zijn. Iemand hier dezelfde ervaringen?
Ik ben inderdaad ook een aantal posts tegen gekomen waar men dat beweert, ik hoop dat m’n RMA binnenkort wordt afgehandeld en dan laat ik het wel even weten.

Edit:
Zojuist een track & trace code ontvangen voor m’n vervanging.

Leverdatum is nog niet bekend.

[ Voor 11% gewijzigd door Evernote op 05-05-2022 12:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jackal85
The Zep Man schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 11:57:
[...]

Precies daarvoor. WD legt net als andere externe verkopers voorraad aan bij Amazon.
Yikes, dan ben ik benieuwd wat WD doet als blijkt dat dit zo'n nepkaartje is. Sturen ze mij dan een nieuwe en verhalen zij de kosten op Amazon US, of sturen ze me het oude kaartje terug en mag ik weer bij Amazon aan de bel trekken? Ik heb net de RMA-mail van WD beantwoord waarin ze ook vragen naar een foto van het serienummer. Misschien zien ze aan de hand daarvan al of ie echt of nep is.
Waaraan kunnen we zien of het om een nieuwe Deck of refurbished gaat? Mijn RMA kwam als nieuw binnen, netjes ingepakt en met plastic tag om de rits heen. Maar als iemand Decks netjes kan inpakken en van tags voorzien is het Valve.

Overigens lijkt me dat wel redelijk normaal. Ik verwacht niet dat ze m'n eerste Deck met sticky B-knop in z'n geheel in de prullenbak gooien. Even de B-knop vervangen / repareren en hij kan als nieuw de verkoop in.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Jackal85 schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 12:33:
Yikes, dan ben ik benieuwd wat WD doet als blijkt dat dit zo'n nepkaartje is. Sturen ze mij dan een nieuwe en verhalen zij de kosten op Amazon US, of sturen ze me het oude kaartje terug en mag ik weer bij Amazon aan de bel trekken?
Hoe zij dat met Amazon gaan oplossen zal jij als koper nooit weten, en moet jou ook niet interesseren. De verkoper blijft verantwoordelijk, ongeacht het gebruikte platform. ;)
Ik heb net de RMA-mail van WD beantwoord waarin ze ook vragen naar een foto van het serienummer. Misschien zien ze aan de hand daarvan al of ie echt of nep is.
Ik ben benieuwd wat eruit komt. Hou ons zeker op de hoogte, want ik vermoed dat jij niet de enige zal zijn die hiertegen aanloopt. Ik hoop dat je een nieuwe (legitieme) kaart krijgt. :)

[edit]
Dit is dan ook precies de reden waarom Valve die extra check heeft toegevoegd aan het formatteerproces. Van wat ik begrijp uit de broncode in scripts en de gebruikte tools, worden nepkaartjes voorbereid met een gemodificeerde firmware die verwacht dat een exFAT partitie gebruikt wordt op de kaart, omdat het daarmee het langst kan verbergen dat het een nepkaart betreft. Omdat de Steam Deck ext4 gebruikt, vallen dit soort kaartjes snel door de mand en zou het (zonder check) resulteren in corrupte data. Daarom die check vooraf.

Als de check in SteamOS faalt, dan probeert die de kaart opnieuw exFAT te formatteren zodat het in ieder geval weer bruikbaar zou moeten zijn in Windows. Of dat lukt of niet ligt aan hoe 'stabiel' het betreffende nepkaartje is. ;)

TL;DR: Don't blame Valve (niet dat jij dat deed, maar voor het geval anderen denken dat de Steam Deck microSD kaarten sloopt). :P

[ Voor 37% gewijzigd door The Zep Man op 05-05-2022 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Overigens lijkt me dat wel redelijk normaal. Ik verwacht niet dat ze m'n eerste Deck met sticky B-knop in z'n geheel in de prullenbak gooien. Even de B-knop vervangen / repareren en hij kan als nieuw de verkoop in.
Dat kan eigenlijk niet, gezien Valve zelf aangeeft dat het openen van de SD de stevigheid beinvloed gezien het zelftappende schroeven zijn (dacht ik?). Ben ik van mening dat een SD die al eens geopend is, dus niet meer zo stevig is en dus ook niet meer als nieuw verkocht kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NosferatuX
  • Niet online
[...]

Nou nee dat kan niet. Zou wat zijn wanneer refurbished spul wordt verkocht als nieuw. Dat is absoluut niet de bedoeling. Daar zijn outlets voor en daarom heeft refurbished spul ook nooit de nieuwprijs.

Er zou dus een outlet store moeten komen met refurbished decks met korting. Ze kunnen ook gebruikt worden voor RMAs binnen garantie muv RMAs binnen bedenktermijn, doas of coulance periode maar als nieuw in de verkoop? Dat zou zeer slecht zijn en mag niet eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
True schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 12:58:
Ben ik van mening dat een SD die al eens geopend is, dus niet meer zo stevig is en dus ook niet meer als nieuw verkocht kan worden.
Je zou zelftappers kunnen combineren met borgvloeistof. Gecombineerd met een momentschroevendraaier zou het dezelfde of zelfs een stevigere dichting kunnen bereiken zonder de schroefgaten dieper te maken.

Dat maakt de Steam Deck overigens niet 'nieuw', maar inderdaad 'gereviseerd'. Nieuw is namelijk inderdaad zonder borgvloeistof. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jackal85
The Zep Man schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 12:37:
[...]
Hoe zij dat met Amazon gaan oplossen zal jij als koper nooit weten, en moet jou ook niet interesseren. De verkoper blijft verantwoordelijk, ongeacht het gebruikte platform. ;)

[...]

Ik ben benieuwd wat eruit komt. Hou ons zeker op de hoogte, want ik vermoed dat jij niet de enige zal zijn die hiertegen aanloopt. Ik hoop dat je een nieuwe (legitieme) kaart krijgt. :)

[edit]
Dit is dan ook precies de reden waarom Valve die extra check heeft toegevoegd aan het formatteerproces. Van wat ik begrijp uit de broncode in scripts en de gebruikte tools, worden nepkaartjes voorbereid met een gemodificeerde firmware die verwacht dat een exFAT partitie gebruikt wordt op de kaart, omdat het daarmee het langst kan verbergen dat het een nepkaart betreft. Omdat de Steam Deck ext4 gebruikt, vallen dit soort kaartjes snel door de mand en zou het (zonder check) resulteren in corrupte data. Daarom die check vooraf.

Als de check in SteamOS faalt, dan probeert die de kaart opnieuw exFAT te formatteren zodat het in ieder geval weer bruikbaar zou moeten zijn in Windows. Of dat lukt of niet ligt aan hoe 'stabiel' het betreffende nepkaartje is. ;)

TL;DR: Don't blame Valve (niet dat jij dat deed, maar voor het geval anderen denken dat de Steam Deck microSD kaarten sloopt). :P
Dat is wel precies wat ik gisteren deed, vloeken op de Steam Deck omdat ie m'n SD-kaart onbruikbaar had gemaakt. 8)7 Ook m'n eerste cynische reactie op jou, dat 'WD me vast een nepkaartje had verkocht' kan dus de prullenbak in. Excuses daarvoor.

Ik zal voortaan toch maar wat meer betalen om zulke spullen bij een speciaalzaak te kopen. Al is een goedkoop kaartje direct testen in de Steam Deck dus ook een optie haha. Bizar idee wel dat bedrijven als WD in feite willens en wetens meewerken aan die loterij bij Amazon. Zo faciliteren ze dus de verkoop van nepkaartjes en pikken ze er ook nog geen graantje van mee, want na dat jaar fabrieksgarantie kun je er niets meer mee.
Dat kan eigenlijk niet, gezien Valve zelf aangeeft dat het openen van de SD de stevigheid beinvloed gezien het zelftappende schroeven zijn (dacht ik?). Ben ik van mening dat een SD die al eens geopend is, dus niet meer zo stevig is en dus ook niet meer als nieuw verkocht kan worden.
Das ook weer waar, al is die stevigheid misschien wel weer gewaarborgd als ze bij elke refurb een nieuwe behuizing gebruiken? Volgens mij heb ik de bewuste Reddit-post gevonden, en daar schrijft iemand ook dat het beter zou zijn om zulke refurbished exemplaren alleen in te zetten bij Decks die pas na een halfjaar of langer worden ge-RMA'd. Dat maakt dan ook wel weer sense.
Nou nee dat kan niet. Zou wat zijn wanneer refurbished spul wordt verkocht als nieuw. Dat is absoluut niet de bedoeling. Daar zijn outlets voor en daarom heeft refurbished spul ook nooit de nieuwprijs.

Er zou dus een outlet store moeten komen met refurbished decks met korting. Ze kunnen ook gebruikt worden voor RMAs binnen garantie muv RMAs binnen bedenktermijn, doas of coulance periode maar als nieuw in de verkoop? Dat zou zeer slecht zijn en mag niet eens.
Als nieuw in de verkoop zal inderdaad niet mogen, dat zei ik verkeerd. 'Als nieuw' ter vervanging van een ge-RMA'de Deck (indd buiten de bedenktermijn dan) lijkt me geen probleem. Dat is precies wat met m'n Series X gebeurde toen de voeding na twee maanden kapot was.

[ Voor 12% gewijzigd door Jackal85 op 05-05-2022 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Williams123
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05-01 22:37
LongTimeAgo schreef op donderdag 28 april 2022 @ 10:26:
Nou echt, nu breekt m'n klomp hoor.

[Afbeelding]

Wat een K bedrijf is GLS. Eerst moet ik met ledenogen toe zien dat, terwijl ik meteen op de minuut dat ding besteld heb, mijn pakketje "door onverwachte drukte" vertraagd was en niet meer Dinsdag geleverd kon worden, maar gemakshalve naar Donderdag gezet werd (om ondertussen te zien dat vele mede-donderdag bestellers hem wel gewoon ontvingen).
Ondertussen dan maar geaccepteerd dat het wat langer zou duren en er donderdag mee kon gaan spelen. Vervolgens is hij vanochtend vroeg op GLS depot Alkmaar (waar ik ook woon) aangekomen, om net bij een refresh van de pagina te zien dat hij nu VRIJDAG geleverd wordt?!
Jongens echt.

You pay peanuts, you get monkeys. Maar volgens mij is GLS niet de goedkoopste, dus waarom we nog steeds monkeys krijgen...?

EDIT: Met bijkomend probleem dat ik de halve vrijdag niet aanwezig ben omdat ik alles verplaatst heb zodat ik vandaag hele dag aanwezig kon zijn.
Mijne zou vandaag afgeleverd zijn bij mijn ouders. Dus zo ff bellen. Zit nu op het werk dus moet nog een aantal uur wachten.

Het is wel K... dat het elke keer aangepast wordt bij jou.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Jackal85 schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 13:13:
Dat is wel precies wat ik gisteren deed, vloeken op de Steam Deck omdat ie m'n SD-kaart onbruikbaar had gemaakt. 8)7 Ook m'n eerste cynische reactie op jou, dat 'WD me vast een nepkaartje had verkocht' kan dus de prullenbak in. Excuses daarvoor.
Ik kon je reactie op meerdere manieren interpreteren, waaronder serieus en cynisch. Voor dit soort situaties probeer ik altijd uit te gaan van het beste in anderen, want niet alles komt goed over via tekst (zeker wanneer geen emojis gebruikt worden). Daarom ging ik er niet vanuit dat het cynisch was. No harm done. :)

[ Voor 5% gewijzigd door The Zep Man op 05-05-2022 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
Evernote schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 11:59:
[...]

Ik ben inderdaad ook een aantal posts tegen gekomen waar men dat beweert, ik hoop dat m’n RMA binnenkort wordt afgehandeld en dan laat ik het wel even weten.

Edit:
Zojuist een track & trace code ontvangen voor m’n vervanging.

Leverdatum is nog niet bekend.
Mooi om te horen dat die van jou eindelijk de deur uit is gegaan! mocht eens tijd worden.Hoeland duurde het nu in totaal, 2 weken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Evernote
Sn0wblind schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 13:43:
[...]

Mooi om te horen dat die van jou eindelijk de deur uit is gegaan! mocht eens tijd worden.Hoeland duurde het nu in totaal, 2 weken?
Hij is er natuurlijk nog niet maar hieronder m'n tijdlijn:

21 April @15:55 - Ticket aangemaakt omwille van pieptoon van de fan
21 April @16:40 - Respons van Support dat dit opgelost zou worden met een software update
22 April @08:57 - Ticket geupdate nadat ik er achter kwam dat mijn R3 knop niet werkte
23 April @11:56 - Nog altijd geen reactie dus ticket maar gesloten

23 April @14:58 - Nieuw ticket aangemaakt voor de issues met de R3 knop
23 April @15:15 - Respons van support met de vraag of ik de sticks gemod had
23 April @15:19 - Aangeven dat de sticks niet gemod waren
23 April @20:12 - RMA goedgekeurd en retourinstructies ontvangen

25 April @09:00 - Steam Deck afgegeven bij een DHL punt

26 April @09:37 - Steam Deck werd meegenomen door een DHL koerier

28 April @10:39 - Steam Deck werd afgeleverd bij Ingram Micro
28 April @13:31 - Aangegeven bij Support dat de Steam Deck bezorgd was

29 April @02:37 - Reactie van Steam Support dat ze zagen dat de Steam Deck ontvangen was
Status op Steam - 'Valve is awaiting your return'

2 Mei @14:23 - Aangeven bij Support dat de status nog altijd onveranderd was en gevraagd hoe/waar ik updates krijg.

3 Mei @21:01 - Support geeft aan contact op te nemen met Ingram Micro

4 Mei @21:47 - Gevraagd om een update van support

5 Mei @Onbekend - Steam geeft aan dat mijn retour ontvangen is en een vervangend product onderweg is
5 Mei @12:15 - Mail van Steam dat ze een zending aan het voorbereiden zijn. Track & trace code ontvangen.

Qua snelheid vind ik het nog wel meevallen maar er werd vooraf aangegeven dat het ongeveer 24 tot 48 uur zou duren vanaf het moment dat de Deck daar was om hem daar in te scannen maar dat heeft uiteindelijk 5 werkdagen geduurd waarbij er dus vanuit Steam geen updates zijn geweest.

Niet de slechtste ervaring die ik tot nu toe heb gehad maar ook niet de beste.

Ondertussen ben ik aan het bidden tot RNGesus en hoop ik dat m'n vervangende Deck wel gewoon goed is.
Pagina: 1 ... 37 ... 118 Laatste

Let op:
V&A (of dit topic) is niet bedoeld voor animo/interesse/pre-order advertenties.

Discussies en vragen met betrekking tot reservering, bestelling en levering horen in Steam Deck - reservering, bestelling & levering

Voor informatie over de prestaties en speelbaarheid van specifieke games op de Steam Deck en tips om ze beter te laten werken, kijk op ProtonDB.