@cold_as_ijs Dus de sticks voorlopig nog even niet upgraden. Thnx voor de uitleg!
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2025 09:38 ]
Verwijderd
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2025 09:38 ]
“Right,” Holden said. “No coffee. This is a terrible, terrible planet.”
Ja, ondanks je dat helemaal qua controls naar je hand kan zetten (wat ik een gedoe vind), vond ik m toch clunky. Draait er wel voor de rest redelijk soepel op.
[ Voor 3% gewijzigd door Mauz1978 op 30-06-2025 23:11 ]
Something under the bed is drooling
Nu weken lang pielen en constateren dat je er heel veel mee kan en het ding super flexibel is. Vervolgens constateren dat je eigenlijk geen game speelt maar alleen maar aan het pielen bent. En daarna concluderen dat het veel leuker is om op steam een spelletje te kopen en dat spelletje te spelen op het mooie scherm!Verwijderd schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 16:12:
Zaterdag besteld, vandaag al m'n SD Oled in huis.
..Sorry....ben ff bezig
Verwijderd
Dat pielen komt nog wel. Ik denk dat ik nog wel aan de slag ga met Emudeck. Maar ben nu al volop aan het gamen. Heerlijk dat dat nu niet meer persé achter de pc hoeft!!giantgiantus schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 17:09:
[...]
Nu weken lang pielen en constateren dat je er heel veel mee kan en het ding super flexibel is. Vervolgens constateren dat je eigenlijk geen game speelt maar alleen maar aan het pielen bent. En daarna concluderen dat het veel leuker is om op steam een spelletje te kopen en dat spelletje te spelen op het mooie scherm!
Ik vind dat sowieso een onhandige actie, sticks (ongeacht het soort controller) vind ik niet geschikt om te klikken... daarom probeer ik altijd om indien mogelijk die functie aan de knop aan de achterkant te hangen....hotymoty schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 20:26:
Hebben jullie ook geen last van het steeds indrukken van de linker joystick. Ik krijg na een tijdje beetje last van mijn duim haha.
Gamertag: FinrazielNL
Check ook even retrodeck. Die is een stuk makkelijker om in te stellen. Met name de steam rom manager is een draak imo. Vast wel te doen met een guide en keyboard, steam rom manager schakelt steam uit waardoor de on screen keyboard niet werkt. Na ja je kan een andere installeren en die opstarten, maar ja die moet je iedere keer opnieuw opstarten..Verwijderd schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 17:17:
[...]
Dat pielen komt nog wel. Ik denk dat ik nog wel aan de slag ga met Emudeck. Maar ben nu al volop aan het gamen. Heerlijk dat dat nu niet meer persé achter de pc hoeft!!
Keyboard aan je Deck hangen? Het is Linux. OpenSSH server inschakelen en gaan.Finraziel schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 07:31:
Zag wel een methode om dat te fixen zonder reinstall maar daarvoor moet je een keyboard aan je deck hangen en ik was ondertussen gisteravond lang genoeg aan het pielen en wou gewoon nog even D4 spelen voor ik ging slapen.
Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!
Ja niet dat het heel ingewikkeld zal zijn, al is een keyboard er aan hangen denk ik wel het makkelijkst voor mij. Maar ik was gewoon echt even klaar er mee op dat moment. Ook door de hitte en ik heb afgelopen week afscheid moeten nemen van mijn hond wat me erg hard geraakt heeft, dus mijn geduld en energie niveau is wat lager dan normaal.The Zep Man schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 11:25:
[...]
Keyboard aan je Deck hangen? Het is Linux. OpenSSH server inschakelen en gaan.
Ik vond de matte protector niet fijn, your mileage may vary. Zie hier:twowheeler schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 15:32:
Ik heb niet de etched glass maar vraag me af of ik voor de vakantie dan toch die JSAUX matt protector moet gaan plakken
GB Aorus Elite | AMD 3700X | 32GB 3733C16 | GTX 1070 Ti
Ik zag in de update log wel iets staan staan over een bugfix van het wegvallen van wifi. Mogelijk verhelpt dat je frustratieFinraziel schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 20:47:
Grr ik moet zeggen dat ik wel een beetje genoeg krijg van de download problemen die steam os / de steam deck af en toe heeft... Ik dacht misschien wil ik toch het nieuwe season Diablo 4 weer eens proberen. Download aangezet, eten gaan maken, opgegeten en ondertussen een film gekeken. Denk dat de deck ruim 3 uur de tijd gehad heeft. Scherm staat nog aan dus hij is niet in slaap gegaan of zo, maar er is maar nauwelijks wat gedownload en hij is rond de 1 Mbps bezig... Zet steam deck in suspend en weer aan, hoppa download schiet naar over de 400 Mbps. Gaat af en toe een beetje op en neer, ik denk omdat hij dan uit aan het pakken is of zo (de cpu is meen ik soms de beperkende factor voor install snelheid, hoewel ik ook dat vreemd vind want volgens mij heb ik met oudere systemen al makkelijk hogere snelheden gehaald), maar zit regelmatig tegen de 500 Mbps aan.
Maar goed, nou moet ik dus nog steeds een half uur tot een uur wachten of zo. Ik snap het ook niet want steam is altijd zo super betrouwbaar op Windows maar up hun eigen os blijft het zo regelmatig problemen geven.
Ik ben fan van steam os hoor, maar get your shit together Valve!
/rant
Denk dat het een kwestie van smaak is. Ik gebruik non-steam launcherJobius schreef op maandag 7 juli 2025 @ 14:42:
Ik merk dat ik steeds minder games koop en steeds meer spelletjes speel die ik 'gratis' via Epic of Amazon Prime heb gekregen.
Wat is tegenwoordig de makkelijkste manier om deze spellen te spelen op de SD? Is dat nog steeds Heroic launcher? of is er tegenwoordig iets wat nog makkelijker werkt?
Ik ben benieuwd wat jullie gebruiken om games van Epic, GOG en Amazon Games te spelen op de SD.
Heroic, maar moet zeggen dat ik geen andere launchers heb geprobeerd. Heroic deed voor mij wat het moest doen dus ben daar bij gebleven.Jobius schreef op maandag 7 juli 2025 @ 14:42:
Ik merk dat ik steeds minder games koop en steeds meer spelletjes speel die ik 'gratis' via Epic of Amazon Prime heb gekregen.
Wat is tegenwoordig de makkelijkste manier om deze spellen te spelen op de SD? Is dat nog steeds Heroic launcher? of is er tegenwoordig iets wat nog makkelijker werkt?
Ik ben benieuwd wat jullie gebruiken om games van Epic, GOG en Amazon Games te spelen op de SD.
Nieuwe kost €569. Refurbished (mits beschikbaar) via Valve €459. Daar zit beide minimaal jaar garantie op.ryanator schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 17:55:
Misschien vloeken in de kerk dit. Maar wat zou een goede prijs zijn om m’n steam deck Oled 512gb te verkopen? Nauwelijks gebruikt en nog 100% battery health. Ik ken iemand die er 425 voor wilt geven. Is dat een goed bod?
Thanks, heb hem uiteindelijk toch verkocht voor €425. Zelf stap ik over op de Legion Go S Z1ESempy schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 19:57:
[...]
Nieuwe kost €569. Refurbished (mits beschikbaar) via Valve €459. Daar zit beide minimaal jaar garantie op.
€425 lijkt me niet onredelijk.
ryanator schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 20:33:
[...]
Thanks, heb hem uiteindelijk toch verkocht voor €425. Zelf stap ik over op de Legion Go S Z1E
Ik heb er vorig jaar 500 euro voor neergeteld voor een nagenoeg ongebruikt model maar kwam wel inclusief een zeer snelle samsung pro 1tb SDkaart en screenprotector.ryanator schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 17:55:
Misschien vloeken in de kerk dit. Maar wat zou een goede prijs zijn om m’n steam deck Oled 512gb te verkopen? Nauwelijks gebruikt en nog 100% battery health. Ik ken iemand die er 425 voor wilt geven. Is dat een goed bod?
[ Voor 5% gewijzigd door Ocin32 op 16-07-2025 08:43 ]
[ Voor 11% gewijzigd door mikkelnl op 16-07-2025 11:56 ]
Je hebt die niet al eerder gekocht op console of battlenet? Want via de steamdeck kan je die heel makkelijk porten/installeren.mikkelnl schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 11:55:
Ik heb sinds gisteren in mijn kop dat ik zin heb in Diablo IV op mijn Steam Deck, maar heb 'm daar nooit gekocht en helaas nu net een week na de sale50 euro is me te gek om nog een keer te kopen, dus ik wacht op een aanbieding.
Ik heb 'm op PS5.... is er dan iets te regelen?Mauz1978 schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 12:24:
[...]
Je hebt die niet al eerder gekocht op console of battlenet? Want via de steamdeck kan je die heel makkelijk porten/installeren.
Je kan Chiaki gebruiken om de ps5 te streamen naar je steamdeckmikkelnl schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 12:48:
[...]
Ik heb 'm op PS5.... is er dan iets te regelen?
Ik heb hem via battle.net maar welke guide zou ik hiervoor het beste kunnen gebruiken?Mauz1978 schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 12:24:
[...]
Je hebt die niet al eerder gekocht op console of battlenet? Want via de steamdeck kan je die heel makkelijk porten/installeren.
Genoeg te vinden als je zoekt bij google naar 'install battle.net on steam deck'Gkomega schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 15:44:
[...]
Ik heb hem via battle.net maar welke guide zou ik hiervoor het beste kunnen gebruiken?
The devil is in the details.
Ik gebruikte destijds:Gkomega schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 15:44:
[...]
Ik heb hem via battle.net maar welke guide zou ik hiervoor het beste kunnen gebruiken?
[ Voor 6% gewijzigd door Linksquest op 17-07-2025 09:13 ]
Every Game has A Story, Only One is A Legend.
Ik heb een 512G versie en een sandisk extreme (ofzo) erbij gezet, ik vind dat prima werken.streamnl schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 16:00:
Ik moet tegenwoordig games verwijderen als ik een nieuwe game wil spelen. Irritant.
De standaard kaart (ssd?) zit er nog in. Ik vind het niet erg om wat moeite te doen, als ik daardoor weer vooruit kan. Wat is wijsheid?
Een andere (grotere) kaart erin of gewoon een geheugenkaart gebruiken?
Merk je überhaupt verschil in snelheid of het blazen van de ventilator als je een (goeie) geheugenkaart gebruik?
ping 127.212.23.124
Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot
Je zit in het Steam Deck forum dus het antwoord lijkt me evidentTechkeizer schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 19:28:
Ik heb momenteel de keuze om een Steam Deck oled 512gb te halen versus een Legion Go S 1tb 32gb ram met Z2 GO chip. 400 vs 500 euro. Wat is de betere optie?
Nja de Legion go s heeft geen dedicated forum, dus ik dacht ik vraag het even:).The GUI schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 20:02:
[...]
Je zit in het Steam Deck forum dus het antwoord lijkt me evident
Verwijderd
Een goed SD kaartje zal voor veel games prima zijn, maar er zijn wel games die het minder leuk vinden. Toen ik mijn eerste steam deck net had heb ik er wat mee geweest. Fallout 4 laadt duidelijk langzamer (inclusief het laden als je een deur door gaat of zo). Borderlands 3 had stutters die weg waren toen hij op de SSD stond (assets die te langzaam inladen van de SD denk ik).streamnl schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 16:00:
Ik moet tegenwoordig games verwijderen als ik een nieuwe game wil spelen. Irritant.
De standaard kaart (ssd?) zit er nog in. Ik vind het niet erg om wat moeite te doen, als ik daardoor weer vooruit kan. Wat is wijsheid?
Merk je überhaupt verschil in snelheid of het blazen van de ventilator als je een (goeie) geheugenkaart gebruik?
Ik zou nu voor de Legion Go S gaan, mits het de steam os versie is of je het niet erg vindt dat er zelf op te zetten (ga er even vanuit dat dat makkelijk kan maar niet in verdiept).Techkeizer schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 19:28:
Ik heb momenteel de keuze om een Steam Deck oled 512gb te halen versus een Legion Go S 1tb 32gb ram met Z2 GO chip. 400 vs 500 euro. Wat is de betere optie?
[ Voor 4% gewijzigd door Finraziel op 18-07-2025 21:20 ]
Ik heb zelf een grotere SSD erin gezet (256 —> 1TB). Ik merkte zelf dat sommige spellen op een SD kaart niet helemaal lekker speelde.streamnl schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 16:00:
Root password? Ik heb twee jaar geleden de 64 GB SSD vervangen voor een 1 TB SSD maar kan mij helemaal niet herinneren dat ik iets met een root password heb gedaan..Anoniemand schreef op zaterdag 19 juli 2025 @ 07:51:
[...]
Ik heb zelf een grotere SSD erin gezet (256 —> 1TB). Ik merkte zelf dat sommige spellen op een SD kaart niet helemaal lekker speelde.
Voor wat betreft vervangen: er staan veel filmpjes op Youtube, maar vond zelf de tutorial van iFixit het prettigst. Ik heb wel vanuit een ander fora de disk inhoud 1 op 1 overgezet, zodat ik SteamOS niet opnieuw hoefde te installeren.
Ging allemaal vrij eenvoudig. Ben nog het langst bezig geweest met mijn root password. Die had ik ooit aangemaakt maar nergens genoteerd
Niet specifiek voor de vervanging, maar om de inhoud van de “oude” naar de “nieuwe” SSD te kopieëren heb je root nodig. Dat vond ik dan weer handig. Scheelt installatie SteamOS en installatie vd games.Hoogheid schreef op zaterdag 19 juli 2025 @ 08:19:
[...]
Root password? Ik heb twee jaar geleden de 64 GB SSD vervangen voor een 1 TB SSD maar kan mij helemaal niet herinneren dat ik iets met een root password heb gedaan..
Als je een 1-op-1 clone maakt buitenom (dus met een PC waarbij je met clone disk software werkt) lijkt me root niet nodig?Anoniemand schreef op zaterdag 19 juli 2025 @ 10:24:
[...]
Niet specifiek voor de vervanging, maar om de inhoud van de “oude” naar de “nieuwe” SSD te kopieëren heb je root nodig. Dat vond ik dan weer handig. Scheelt installatie SteamOS en installatie vd games.
Verwijderd
Ik neem aan dat je emulatie bedoelt?Verwijderd schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 21:13:
Oke, nieuwe toffe ervaring: gyro gebruiken voor aiming in fps of 3rd person shooters.
Wat is het toch een fijne handheld!
Werkt dit ook goed voor bijv. Wii games? Die hebben ook motion controllers toch? Mariokart met zo'n motion control stuurtje enz.
Weet iemand dit?
[ Voor 23% gewijzigd door McLambo op 25-07-2025 15:28 ]
Hotspotje?McLambo schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 15:17:
Op vakantie naar camping zonder wifi; spannend boek meegenomen en de steamdeck om Mass Effect Legendary verder te spelen.
Helaas; geen wifi betekent geen Mass Effect. De launcher heeft een internet verbinding nodig.
Gelukkig ook nog wat andere games thuis voor geïnstalleerd die het wel doen zoals Broforce, Prince of Persia sands of Time, etc
Ryzen 5 5600X | G.Skill Trident Z Neo F4-3600 | MSI B550 Tomahawk | MSI RTX 3080 Suprim X | GT1 Evo | Fanatec DD1 | Clubsport V3 | F1 2020 Limited |
in dit topic zou je het advies kunnen krijgen naar steam.com te gaan en een SD te kopen...Kloever schreef op zaterdag 26 juli 2025 @ 11:48:
Technisch gezien gaat mijn vraag over een soort van Steam Deck:)
Ik heb een Legion Go S gekocht, de Windows versie. Nu vind ik overal voorbeelden van dual boot vanaf SteamOS, maar hoe doe je dat vanaf Windows? Zou het echt alleen kunnen door eerst een wipe te doen, SteamOS erop en dan Dual booten?
ping 127.212.23.124
I could write a whole Wikipedia page why "nothing to hide" is bad reasoning, but I don't have to because it already exists.
Dit was met een snelle Google: https://legiongolife.com/...steamos-on-the-legion-go/Kloever schreef op zaterdag 26 juli 2025 @ 11:48:
Technisch gezien gaat mijn vraag over een soort van Steam Deck:)
Ik heb een Legion Go S gekocht, de Windows versie. Nu vind ik overal voorbeelden van dual boot vanaf SteamOS, maar hoe doe je dat vanaf Windows? Zou het echt alleen kunnen door eerst een wipe te doen, SteamOS erop en dan Dual booten?
Die had ik gezien, maar ook weer vanuit SteamOS. Maar ik denk dat als ik het omdraai ook wel moet lukken. En anders fail ik en proberen we opnieuw.HollowGamer schreef op zaterdag 26 juli 2025 @ 17:56:
[...]
Dit was met een snelle Google: https://legiongolife.com/...steamos-on-the-legion-go/
Wat ik heb begrepen is SteamOS nog steeds niet ready voor elk device. Ik dacht dat ze dit wel willen gaan doen, maar je hebt SteamOS legacy en je hebt de nieuwe.
Ryzen 5 5600X | G.Skill Trident Z Neo F4-3600 | MSI B550 Tomahawk | MSI RTX 3080 Suprim X | GT1 Evo | Fanatec DD1 | Clubsport V3 | F1 2020 Limited |
Ja, het kan werken, anders kun je kijken naar iets Bazzite. Het is niet mijn favorite distro, maar ze hebben dacht ik ook een SteamOS schil.Kloever schreef op zaterdag 26 juli 2025 @ 18:02:
[...]
Die had ik gezien, maar ook weer vanuit SteamOS. Maar ik denk dat als ik het omdraai ook wel moet lukken. En anders fail ik en proberen we opnieuw.
Ik heb vorige week mijn 1TB Oled versie binnen, welke race games raad je aan? NFS2 ?Hoogheid schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 09:55:
Toch even een tip:
Steam Racing Fest sale is begonnen en loopt vanaf 29 juli t/m 4 augustus 10.00 uur.
Ik heb dit probleem ook gehad en opgelost met deze reddit post:MarcoM schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 12:32:
Sinds vorige week wil mijn SD oled niet meer opstarten. Knipperend witte led en fan die op en af gaat. Lukt niet om in Bios te komen.
Is van november 2023. Van Valve mag ik hem opsturen. Zal wel een andere terugkrijgen. Toch al de 2e die ik terug heb moeten sturen.
Ik mis 'm
Die omschrijft het probleem. Dit lijkt op een consistente werkende oplossing.d4rkn4pst3r schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 13:11:
Ik heb dit probleem ook gehad en opgelost met deze reddit post:
https://www.reddit.com/r/..._blink_from_power_button/
Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!
Ik weet niet precies welke je bedoelt met NFS2, maar EA games zijn helaas vaak een gok of ze het doen en blijven doen op de steam deck (of Linux in het algemeen), en of het getweak kost.JohnStaakke schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 12:30:
[...]
Ik heb vorige week mijn 1TB Oled versie binnen, welke race games raad je aan? NFS2 ?
New star GP!JohnStaakke schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 12:30:
[...]
Ik heb vorige week mijn 1TB Oled versie binnen, welke race games raad je aan? NFS2 ?
HOT WHEELS UNLEASHED™ 2 - TurbochargedJohnStaakke schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 12:30:
[...]
[ Voor 6% gewijzigd door hostje op 04-08-2025 16:24 ]
Ik speel zelf Need for Speed Rivals op mn Steam deck Oled.JohnStaakke schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 12:30:
[...]
[ Voor 23% gewijzigd door Turismo op 04-08-2025 17:35 ]
Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!
Is emulatorpraat toegestaan hier? Want de ALLERBESTE arcade racer serie ooit is Ridge Racer! Zowel de PSP als PS3 versies zijn perfecte games! 2 en 7 dus.JohnStaakke schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 12:30:
[...]
Net te laat (was toch niet de beste prijs), maar Automobilista 2 speelt erg lekker op de SD (was tijdens de summersale minder dan 4 euro) dus even wishlisten als je interesse hebt.JohnStaakke schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 12:30:
[...]
De youtube YouTube: Fixing Black Screen Issue on Valve Steam Deck: Step-by-Step Guide was voor mij wel de fix. Raar dat Valve hier niet mee kwam.The Zep Man schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 13:21:
[...]
Die omschrijft het probleem. Dit lijkt op een consistente werkende oplossing.
Ik heb Assetto Corsa met Content manager en CSP en pure aan de praat. Een custom app voor de chase cam en eentje voor gamepad controller. Speelt niet normaal goedBeakzz schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 19:05:
[...]
Net te laat (was toch niet de beste prijs), maar Automobilista 2 speelt erg lekker op de SD (was tijdens de summersale minder dan 4 euro) dus even wishlisten als je interesse hebt.
Je kan ook Gyro gebruiken met de meeste racegames :
[YouTube: Gyro Input Transforms Racing Games On The Steam Deck ! - Settings Guide]
Zelf speel ik vooral racegames op de SD die je niet meer op de officiele manier kan krijgen en ze dan modden zoals Grid (1) met de career life mod, Blur met de online patch en Test Drive Unlimited met online.
En natuurlijk Outrun 2006 Coast 2 Coast![]()
Voor moderne racegames kruip ik toch liever in de racerig.
Ja zonde inderdaad dat die bedrijven zelf niet zorgen dat je een paar euro neer kan leggen om de games officieel te krijgen. Gelukkig bestaat het archief zullen we maar zeggen.Finraziel schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 23:39:
Blur was inderdaad cool... Ik had hem voor Xbox geloof ik, helaas niet in Steam. Blijft zo stom dat ze zulke games gewoon niet meer verkopen.
Wat betreft onofficiële weg wil ik eigenlijk ook nog eens kijken voor nfs most wanted (2005). Dat blijft toch mijn favoriete NFS. Ik heb de retail pc versie zelfs nog wel ergens liggen, maar ja als die schijfjes al nog werken heb ik niks meer om ze mee in te lezen
[ Voor 7% gewijzigd door Beakzz op 05-08-2025 13:43 ]
[ Voor 3% gewijzigd door Barryz op 11-08-2025 14:50 ]
Bij geforce now moet je de game zelf toch ook nog kopen?Barryz schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 14:47:
Sinds 1 jaar eigenaar van een Steam Deck, en ik moet zeggen dat dit geen miskoop is gebleken. Wat een veelzijdig apparaat, wat nog tot verbazingwekkende prestaties in staat is. Ik zat er namelijk aan te denken om een nieuwe gaminglaptop aan te schaffen, maar na 1 jaar Steam Deck ben ik erachter gekomen dat ik hier het geld niet voor wil uitgeven voor wat ik er mee wil doen. Aansluiten op een (portable) monitor met toetsenbord en muis zou prima moeten volstaan. Wil ik een nieuwere game spelen, kan ik altijd Geforce Now een maandje doen.
Nu heb ik al zitten rondkijken voor een monitor, waarbij er best veel aanbod is. Ik wil het dus gebruiken voor de Steam Deck, maar ook als 2e monitor voor de laptop. Zelf kom ik (ook qua prijs) uit bij de Arzopa Z1FC. 16 inch is voor mij voldoende, en portable vanwege het compacte. Hebben jullie nog tips voor een vergelijkbare monitor qua prijs/specs?
Klopt.niels2322 schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 19:10:
[...]
Bij geforce now moet je de game zelf toch ook nog kopen?
Met de kanttekening dat niet alle games in die stores ook werken met GeForce Now omdat sommige uitgevers dat niet willen en het blokkeren (waarschijnlijk omdat ze je dan liever hun eigen streaming dienst verkopen). Ik meen dat je bijvoorbeeld alle Sony games kunt vergeten.Corvo schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 08:19:
Voor de volledigheid: Geforce Now is, kort door de bocht, een PC in de cloud.
Daarmee wil ik zeggen dat je een game niet koopt specifiek voor het Geforce Now platform, je koopt een game bij 1 van de ondersteunde stores (die je kunt linken) en dat zijn voor zover ik weet: Steam, Epic en Ubisoft.
Dus je kunt bijvoorbeeld thuis met een stabiele internetverbinding een game in volle glorie streamen op de Steam Deck en op vakantie kun je datzelfde spel met wat consessies toch verder spelen op de Deck zelf.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq