Yes, ik heb het getest en ik ben fan:
Warhammer 40k Space Marine 2 native op de SD: FrameGeneration = top-implementatie.
Had er al een tijdje Nvidia GeForce Now op staan, was nog aan het wachten om betaald abbo aan te gaan, om de ene of de andere reden wou het niet lukken, dus heb ik het even opzij laten liggen.
Onlangs toch korting op SpaceMarine 2 en vermits je ook voor GeForce Now de game moet gekocht hebben dacht ik: toch maar alvast kopen.
...maar ik zie het nut niet meer om voor GeForce Now te betalen (voor deze game alleen want dit was de enige game die ik toch echt wou, maar niet goed werkte op SD), vermits de game nu native (dankzij FrameGen) echt super* werkt.
* ja, al meteen een disclaimer: "super" als in: super voor mij, niet perfect.
Wat ik persoonlijk top vind:
- slechts een paar settings op low, de meeste settings kunnen gewoon op medium.
Hier mijn settings op SD Oled 1TB voor Space Marine 2:
- Display mode : windowed (kan ook full-screen, maar ik zet standaard alles op windowed op de SD)
- Display Resolution : 1280x800 (SD native)
- Render Resolution : Performance (stabieler in de 60's FPS, Dynamic of Balanced kan ook maar dan zit ie vaker rond de 40 - 45fps wat ook nog goed speelbaar is, hoewel ik liever wat hoger heb en dan wel wat resolutie hiervoor wil inleveren, test vooral zelf wat je voorkeur heeft)
- Resolution Upscaling: FSR
- Sharpness: 1.00
- Frame Generation : ON (maakt àl het verschil

) ...en heeft geen merkbare impact op latency!
- V-sync: OFF
- FPS Limit : 60
- Quality preset: Custom
- Texture Filtering : LOW
- Texture resolution : LOW
- Shadows : Medium
- SSAO : Default
- SSR : Default
- Volumetrics : Medium (omdat het kàn

)
- Effects : Medium
- Details : Medium
- Physics quality : Default
- Background Swarm Size : LOW ( deze setting maakt me blij

)
- Cloth Simulation : Medium
Met deze settings zit ik ondertussen ongeveer halverwege de game, het loopt vlot! meestal tussen de 50 en 60FPS(!) en vaak momenten mooi op 60fps (in gebouwen en gangen bvb.), met dips tussen 40 en 30 fps op de wat ruigere momenten (lees drukke momenten = swarms, veel vijanden in open speelvelden) wat nog steeds heel speelbaar is i.m.h.o.
...met het besef dat dit zónder FrameGeneration dips waren naar 20 en zelfs onder 20FPS!!
Minder leuk:
- Met render resolution op performance : zie je de impact op de resolutie wel, ook de upscaling geeft wat artefacten hier en daar, niet altijd opvallend en je wordt het snel gewoon, maar toch zichtbaar.
Wil je dit voorkomen: zet 'm op Dynamic, ik heb een paar uur zo gespeeld: het is zeker te doen én heeft mindere impact op de resolutie en game moet minder hard upscalen... maar blijft ietsjes minder stabiel rond de 60fps hangen, reken dat je gemiddeld zo'n 10fps verliest (schat ik), het is maar wat je persoonlijke voorkeur heeft.
- ondanks al het finetunen gaat je SD toch erg blazen en de game zuigt je accu leeg, je hoort het : hij heeft het zwaar met deze game... mààr... het speelt vlot, meeste settings medium, en géén crashes gehad tot nu toe!

Maal je écht niet om graphics: zet lekker alles op low en geniet van nog hogere FPS zonder dips!
Voor de geïnteresseerden: test het eens uit en deel zeker je tips of advies of aanvullingen, ik test graag andere settings uit dus laat maar weten!
[
Voor 5% gewijzigd door
PinusRigida op 11-03-2025 09:48
]