Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Finraziel schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 12:49:
[...]

GeForce now is de streaming dienst, daar hoef je helemaal geen kaart voor te bezitten want de game draait dan in de cloud.
Denk dat je in de war was met het oude nvidia game streaming, maar dat hebben ze afgeschaft en daar is sunshine min of meer voor in de plaats gekomen (maar die werkt wel gewoon met alles).
Je hebt gelijk, ben in de war met die lokale oplossing. :)

Ik wist niet dat die eruit is gehaald, het leek toen ik op Windows zat en NV gebruikte, de beste oplossing vergeleken bij de rest.

Sunshine kreeg ik voor geen meter op praat op mijn distro, maar dat komt doordat ik op een Atomic variant zit gok ik en het moet via Flatpaks enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MennoE
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 27-10 20:51
*knip* Ik stel voor dat je het juiste topic opzoekt om deze vraag te stellen.

[ Voor 74% gewijzigd door Bart ® op 07-03-2025 21:27 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 27-10 20:17

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Hier wordt de Deck vooral 'met vlagen' gebruikt. Dus bijvoorbeeld vakantieperiodes of voor games waarbij de kids het ding tijdelijk kapen. Dat zorgt er wel vaak voor dat er eerst nog een half uur updates geïnstalleerd moeten worden als hij voor het eerst na langere tijd weer uit de kast wordt gehaald.
Ding is wel retestabiel. En pakt een hele rits controllers zonder mekkeren: Xbox, PS4, 8bitdo, Steam controller... Ik ben nog steeds een blije koper. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Edmin schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 22:07:
Hier wordt de Deck vooral 'met vlagen' gebruikt. Dus bijvoorbeeld vakantieperiodes of voor games waarbij de kids het ding tijdelijk kapen. Dat zorgt er wel vaak voor dat er eerst nog een half uur updates geïnstalleerd moeten worden als hij voor het eerst na langere tijd weer uit de kast wordt gehaald.
Ding is wel retestabiel. En pakt een hele rits controllers zonder mekkeren: Xbox, PS4, 8bitdo, Steam controller... Ik ben nog steeds een blije koper. :)
Dat is het voordeel van de Linux kernel, alles zit erin.

Sommige vinden het een nadeel, maar het werkt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Edmin schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 22:07: En pakt een hele rits controllers zonder mekkeren: Xbox, PS4, 8bitdo, Steam controller... Ik ben nog steeds een blije koper. :)
Op dit moment pak ik de rg40XH als ik even wil gamen. Stardew valley komt echt beter tot zijn recht op zo’n apparaat.

Maar door het nieuws over Split Fiction, zit ik te twijfelen om It takes two te kopen voor op de deck. En de deck natuurlijk via een hub aansluiten op de tv.

Kan je 2 joystick tegelijkertijd koppelen?
Heb hier een Xbox, ps4 en nog een Stadia controller.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

streamnl schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 08:39:
[...]

Meerdere controllers kan prima. Ik speelde eerder zo Overcooked2 met de kids.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
streamnl schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 08:39:
[...]

Op dit moment pak ik de rg40XH als ik even wil gamen. Stardew valley komt echt beter tot zijn recht op zo’n apparaat.

Maar door het nieuws over Split Fiction, zit ik te twijfelen om It takes two te kopen voor op de deck. En de deck natuurlijk via een hub aansluiten op de tv.

Ik heb zelf de Hub, maar ik ben wel deels teleurgesteld.

Begrijp mij niet verkeerd, het is ontzettend handig en je sluit je Deck super eenvoudig aan op je TV/monitor, het probleem is dat het verder niets doet. Het zorgt niet voor een boost in performance of dat het wel lekker werkt op 1080p (voor sommige games).

Het is in feite een dure USB-C hub, en dat vind ik wat jammer. De Hub heeft meerdere USB-poorten, dus ja wat je zegt zou moeten kunnen, maar verwacht niet hetzelfde als een Xbox Series S/X bijvoorbeeld.

[ Voor 7% gewijzigd door HollowGamer op 08-03-2025 12:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
HollowGamer schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 12:16:
[...]

Begrijp mij niet verkeerd, het is ontzettend handig en je sluit je Deck super eenvoudig aan op je TV/monitor, het probleem is dat het verder niets doet. Het zorgt niet voor een boost in performance of dat het wel lekker werkt op 1080p (voor sommige games).

Het is in feite een dure USB-C hub, en dat vind ik wat jammer. De Hub heeft meerdere USB-poorten, dus ja wat je zegt zou moeten kunnen, maar verwacht niet hetzelfde als een Xbox Series S/X bijvoorbeeld.
Ik heb al een (Ali) hub en die werkt prima. Was ook niet duur volgens mij. Iets van 30 euro??

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
streamnl schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 12:21:
[...]

Ik heb al een (Ali) hub en die werkt prima. Was ook niet duur volgens mij. Iets van 30 euro??
Ja, in feite zijn die precies hetzelfde. :)

Het is zo jammer, Valve had er echt iets mee kunnen doen, achteraf gezien speel ik dan liever op de XBS op TV, en had ik die 70 euro niet hoeven uit te geven.

Maar het is moeilijk, ben ook wel een beetje verliefd op hoe Valve dingen ook goed doet. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Het is in feite een dure USB-C hub,
Met langdurige ondersteuning d.m.v. firmware updates en één van de weinige hubs met zowel HDMI als DisplayPort die tegelijkertijd gebruikt kunnen worden. Dat maakt de hardware van de hub duurder.

Ik heb er zelf één staan, maar die is erg stoffig. Onderweg heb ik gewoon een compacte USB-C hub van Ugreen mee (uitgangen: HDMI 4k@60Hz+2xUSB 3.0+GBe). ;)

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:30

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Edmin schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 22:07:
Ik moet nog steeds besluiten welke externe controller ik kan/wil gebruiken, een deck voor bij de tv heb ik wel en daar staat ie ook wel in als ik hem op een monitor aansluit om hem met toetsenbord en muis te gebruiken (aka: als laptop). Maar een controller heb ik nog niet; ik zou eigenlijk een controller willen met dezelfde functionaliteit als die van de deck zelf, maar vermoedelijk kan ik dus heel slecht zoeken.

(verder ben ik na bijna een jaar Oled nog steeds een blij ei die probeert Dave the Diver uit te spelen)

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
pjottum schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 15:51:
[...]

Ik moet nog steeds besluiten welke externe controller ik kan/wil gebruiken, een deck voor bij de tv heb ik wel en daar staat ie ook wel in als ik hem op een monitor aansluit om hem met toetsenbord en muis te gebruiken (aka: als laptop). Maar een controller heb ik nog niet; ik zou eigenlijk een controller willen met dezelfde functionaliteit als die van de deck zelf, maar vermoedelijk kan ik dus heel slecht zoeken.

(verder ben ik na bijna een jaar Oled nog steeds een blij ei die probeert Dave the Diver uit te spelen)
Ik heb zelf de Xbox Series Elite Controller. Die heeft bijvoorbeeld ook pookjes (die ik zelf niet gebruik).

Het enige is dat het soms niet werkt of lijkt te werken. Dan blijft de controller aan of verbind hij niet meer.
Met de USB-kabel zou het wel goed moeten zijn gok ik. Misschien komt het ook doordat ik hem ook op de Xbox gebruik, waardoor hij de ene geen voorrang geeft?

Maar ik vind het een fijne controller. De PS controller heeft meer feedback, maar dacht niet dat elke game die kan gebruiken?

[ Voor 11% gewijzigd door HollowGamer op 08-03-2025 16:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

[...]

Dat is precies de reden dat ik allerlei controllers heb liggen. Meestal gebruik ik de SF30 Pro of de PS4. De kids neigen meer naar xbox. En voor meer turn based games e.d. gebruik ik de Steam Controller.

De JoyCons kan ik niet aanraden. Het werk wel, maar verder.... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Edmin schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 21:36:
[...]

Dat is precies de reden dat ik allerlei controllers heb liggen. Meestal gebruik ik de SF30 Pro of de PS4. De kids neigen meer naar xbox. En voor meer turn based games e.d. gebruik ik de Steam Controller.

De JoyCons kan ik niet aanraden. Het werk wel, maar verder.... :P
Die JoyCons zitten toch ook niet in de Linux kernel? Dacht dat het een losse module was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

HollowGamer schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 21:50:
[...]

Die JoyCons zitten toch ook niet in de Linux kernel? Dacht dat het een losse module was.
Oh dat weet ik niet precies. Het ging me er meer om dat het geen fijne controllers zijn voor de gemiddelde pc game. Layout en functies wijken te veel af :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Van wat ik begrijp komt er een controller aan van Valve die hetzelfde aanbiedt qua bediening als de Steam Deck. Om die tijd te overbruggen zou ik voor iets prijsbewust gaan, zoals een 8BitDo Ultimate 2C. Die lijkt qua layout op een Xbox controller en werkt prima. Ook recentelijk verkrijgbaar in het zwart in plaats van pastelkleuren dankzij een aantal special editions (zoals die voor Black Myth: Wukong), en vaak verkrijgbaar voor de helft van wat een officiële Xbox controller kost,

[ Voor 4% gewijzigd door The Zep Man op 09-03-2025 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-10 19:36
The Zep Man schreef op zondag 9 maart 2025 @ 10:24:
[...]

Van wat ik begrijp komt er een controller aan van Valve die hetzelfde aanbiedt qua bediening als de Steam Deck.
Dat klinkt als één van de vele geruchten die al jaren de ronde gaan. Of heb jij een bron die enigszins betrouwbaar is/lijkt? :P

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hahn schreef op zondag 9 maart 2025 @ 10:25:
Dat klinkt als één van de vele geruchten die al jaren de ronde gaan. Of heb jij een bron die enigszins betrouwbaar is/lijkt? :P
Er is niets officieel aangekondigd. Uit bestanden van SteamVR zijn modellen gehaald van nieuwe controllers. Hier is een bron. Daarin zit een controller met dezelfde input als de Deck.

Er zijn signalen dat Valve aan het sturen is op een algemene SteamOS release. Daarvoor zou een losse controller natuurlijk een prima aanvulling zijn om spellen comfortabel vanaf de bank te kunnen spelen. Ook spellen die geen officiële controllerondersteuning hebben kunnen zo genieten van ondersteuning die met de Deck al is opgebouwd.

Het valt in het plaatje van het ecosysteem waar Valve op stuurt. Het zijn zeker geruchten, maar niet volledig uit de lucht gegrepen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:04

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

The Zep Man schreef op zondag 9 maart 2025 @ 10:24:
[...]
Om die tijd te overbruggen zou ik voor iets prijsbewust gaan, zoals een 8BitDo Ultimate 2C.
Ik ben ook erg tevreden met mijn relatief goedkope 8BitDo. Ik heb de 8Bitdo Ultimate 2.4G met docking station, dat werkt helemaal makkelijk met opbergen en opladen. Ik vind 'm veel fijner aanvoelen dan de Sony DS4/PS4 controllers die ik ook al jaren heb. Die voelen nu echt als vage onnauwkeurige sponsen :P Dus als ik met anderen op de bank game mogen zij de 'dure' DS4-controllers en ga ik wel op de goedkope 8BitDo, vind ik helemaal niet erg O-)

Als het even kan zou ik wel gaan voor een 2.4Ghz controller. De latency is lager en het werkt in de praktijk beter dan bluetooth is mijn ervaring. Met de Steam Deck in z'n docking station onder de tv met directe 'line of sight' werken de DS4-controllers prima, maar als er een koffietafel met wat spullen de line of sight enigszins blokkeert merk ik dat de DS4's soms een fractie van een seconde niet reageren, wat vrij irritant is. Dit lijkt ook met de bluetooth van de Steam Deck (en misschien de positionering, hij staat schuin rechtop in z'n docking station?) te maken, want met mijn oude game-pc op precies dezelfde plek als de Steam Deck had ik nooit problemen met controllers die even niet reageerde met de koffietafel en drankjes ertussen.

@pjottum Hier nog een leuk overzichtje: Game Controllers with Hall Effect Joystick Sensors (2025)

of als je liever filmpjes kijkt:

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gizz schreef op zondag 9 maart 2025 @ 10:36:
Als het even kan zou ik wel gaan voor een 2.4Ghz controller.
De 2C kan schakelen tussen Bluetooth en 2,4 GHz met de inbegrepen dongel. Helaas wordt de dongel niet ondersteund door de Deck.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:25
[...]

Ik heb hem ook en precies hetzelfde. Gebruikte voor streamen van media op vakantie mijn laptop. Daarna een jaar de Deck met HUB, maar dat laatste beviel niet.
Eigenlijk gebruik ik de hub nu alleen voor het laden van de SD. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gizz
  • Laatst online: 10:04

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

@The Zep Man zijn die 8BitDo-stickjes niet allemaal vergelijkbaar? Die van mij doet het prima samen met de Steam Deck, ook al staat op de productpagina alleen Windows/Android genoemd als compatible bij Wireless 2.4G.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Gizz schreef op zondag 9 maart 2025 @ 11:05:
@The Zep Man zijn die 8BitDo-stickjes niet allemaal vergelijkbaar?
Net even getest. I stand corrected, good sir/madam! De dongel werkt gewoon! Ik denk dat ik een testfout heb gemaakt met een USB-C hub die niet werkt zonder aangesloten voeding.

Dit maakt mij erg blij, want inderdaad: 2,4 GHz-mode werkt vaak een stuk beter.

[ Voor 11% gewijzigd door The Zep Man op 09-03-2025 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik vind de 8bitdo ultimate controllers zelf niet fijn, voelt wat ongemakkelijk door de wat meer naar binnen staande grips dan een Xbox controller... Hetzelfde wat Linus ook aangeeft in die video.
Ik gebruik zelf sinds kort de Gamesir Cyclone v2 met het dock en die vind ik echt geweldig. Ligt hetzelfde in de hand als een Xbox controller, TMR sticks, beste triggerstops die ik ooit ervaren heb (ze draaien echt een microswitch onder de trigger waardoor het echt als knop aanvoelt)... En de rest is ook gewoon goed. Ik heb mijn meerdere Xbox elite controllers er voor aan de kant gelegd.
Hij is echter wel weer iets duurder dan de 8bitdo en ik heb hem zelf niet op steam os getest (ik gebruik mijn steam deck alleen handheld, de controller is voor de grote gamepc).

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PinusRigida
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 24-10 14:32

PinusRigida

I put the p in pool.

Yes, ik heb het getest en ik ben fan:

Warhammer 40k Space Marine 2 native op de SD: FrameGeneration = top-implementatie.

Had er al een tijdje Nvidia GeForce Now op staan, was nog aan het wachten om betaald abbo aan te gaan, om de ene of de andere reden wou het niet lukken, dus heb ik het even opzij laten liggen.

Onlangs toch korting op SpaceMarine 2 en vermits je ook voor GeForce Now de game moet gekocht hebben dacht ik: toch maar alvast kopen.

...maar ik zie het nut niet meer om voor GeForce Now te betalen (voor deze game alleen want dit was de enige game die ik toch echt wou, maar niet goed werkte op SD), vermits de game nu native (dankzij FrameGen) echt super* werkt.

* ja, al meteen een disclaimer: "super" als in: super voor mij, niet perfect.

Wat ik persoonlijk top vind:
- slechts een paar settings op low, de meeste settings kunnen gewoon op medium.

Hier mijn settings op SD Oled 1TB voor Space Marine 2:

- Display mode : windowed (kan ook full-screen, maar ik zet standaard alles op windowed op de SD)
- Display Resolution : 1280x800 (SD native)
- Render Resolution : Performance (stabieler in de 60's FPS, Dynamic of Balanced kan ook maar dan zit ie vaker rond de 40 - 45fps wat ook nog goed speelbaar is, hoewel ik liever wat hoger heb en dan wel wat resolutie hiervoor wil inleveren, test vooral zelf wat je voorkeur heeft)
- Resolution Upscaling: FSR
- Sharpness: 1.00
- Frame Generation : ON (maakt àl het verschil _/-\o_ ) ...en heeft geen merkbare impact op latency!
- V-sync: OFF
- FPS Limit : 60

- Quality preset: Custom
- Texture Filtering : LOW
- Texture resolution : LOW
- Shadows : Medium
- SSAO : Default
- SSR : Default
- Volumetrics : Medium (omdat het kàn :D )
- Effects : Medium
- Details : Medium
- Physics quality : Default
- Background Swarm Size : LOW ( deze setting maakt me blij :Y )
- Cloth Simulation : Medium

Met deze settings zit ik ondertussen ongeveer halverwege de game, het loopt vlot! meestal tussen de 50 en 60FPS(!) en vaak momenten mooi op 60fps (in gebouwen en gangen bvb.), met dips tussen 40 en 30 fps op de wat ruigere momenten (lees drukke momenten = swarms, veel vijanden in open speelvelden) wat nog steeds heel speelbaar is i.m.h.o.
...met het besef dat dit zónder FrameGeneration dips waren naar 20 en zelfs onder 20FPS!!

Minder leuk:
- Met render resolution op performance : zie je de impact op de resolutie wel, ook de upscaling geeft wat artefacten hier en daar, niet altijd opvallend en je wordt het snel gewoon, maar toch zichtbaar.

Wil je dit voorkomen: zet 'm op Dynamic, ik heb een paar uur zo gespeeld: het is zeker te doen én heeft mindere impact op de resolutie en game moet minder hard upscalen... maar blijft ietsjes minder stabiel rond de 60fps hangen, reken dat je gemiddeld zo'n 10fps verliest (schat ik), het is maar wat je persoonlijke voorkeur heeft.

- ondanks al het finetunen gaat je SD toch erg blazen en de game zuigt je accu leeg, je hoort het : hij heeft het zwaar met deze game... mààr... het speelt vlot, meeste settings medium, en géén crashes gehad tot nu toe! O+
Maal je écht niet om graphics: zet lekker alles op low en geniet van nog hogere FPS zonder dips!

Voor de geïnteresseerden: test het eens uit en deel zeker je tips of advies of aanvullingen, ik test graag andere settings uit dus laat maar weten! <3

[ Voor 5% gewijzigd door PinusRigida op 11-03-2025 09:48 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 27-10 17:10

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Als er mensen zijn die graag Assassin's Creed Shadows op hun Steam Deck willen spelen, dan heb ik goed nieuws, volgens Ubisoft zal deze gewoon draaien op een Steam Deck.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Er is nu ook een officiële trailer van Assassin's Creed Shadows voor de Steam Deck.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Linksquest schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 17:27:
Er is nu ook een officiële trailer van Assassin's Creed Shadows voor de Steam Deck.

[YouTube: Assassin's Creed Shadows: Steam Trailer]
Het is niet mijn type spel, maar goed dat er zo'n grote titels blijven komen op de SD.

Hopelijk gaat Microsoft dit niet de nek omdraaien, ben een beetje bang voor exclusieve deals en pushen van Xbox OS (heet dat ding zo?), zodat ontwikkelaars dat kunnen ondersteunen in de kernel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-10 19:36
HollowGamer schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 18:52:
[...]

Het is niet mijn type spel, maar goed dat er zo'n grote titels blijven komen op de SD.

Hopelijk gaat Microsoft dit niet de nek omdraaien, ben een beetje bang voor exclusieve deals en pushen van Xbox OS (heet dat ding zo?), zodat ontwikkelaars dat kunnen ondersteunen in de kernel.
Microsoft is letterlijk het tegenovergestelde aan het doen en juist steeds meer Xbox-games ook op andere platformen aan het uitbrengen, zelfs op Playstation 5. Dus daar hoef je niet bang voor te zijn.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Hahn schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 18:54:
[...]

Microsoft is letterlijk het tegenovergestelde aan het doen en juist steeds meer Xbox-games ook op andere platformen aan het uitbrengen, zelfs op Playstation 5. Dus daar hoef je niet bang voor te zijn.
Ik hoop het echt, maar ben altijd huiverig als het op MS aankomt. ;)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• sigmundfreund
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09:56
Even weer een goed woord over Valve support: mijn net niet drie jaar oude Deck (met mods, rear shell en grotere ssd) is zo juist een weekje op vakantie geweest naar Tsjechië vanwege een defecte RB.

Ik had aangegeven dat ik bij iFixit een nieuwe knop had besteld en geplaatst maar dat dat het probleem niet had opgelost. De fysieke switch op het subboard was defect. Subboard wordt niet los verkocht dus het was of nieuwe switch solderen of support voor hulp vragen.

Vandaag teruggekomen, volledig kosteloos werkt de RB weer.

Blijf me verbazen over hoe coulant ze soms zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Exclusiviteit verwacht ik ook niet meer van Microsoft, in ieder geval niet in de komende jaren. Dat zou namelijk een heel vreemde 180 graden draai in hun filosofie zijn.
Maar als het Microsoft lukt om met een gaming mode voor Windows te komen die doet wat Valve voor Linux gedaan heeft met Steam OS, en daarmee Windows echt een goede optie maakt voor gaming handhelds en eventueel console-achtige mini-pc's voor onder de tv... Dan kan ik me wel goed voorstellen dat Steam OS en Linux gaming in het algemeen echt een niche blijft en misschien weer verder de markt uitgedrukt wordt ipv te groeien.
Maar goed, dat hangt er vanaf of Microsoft eens iets echt goeds doet voor gaming op Windows, en dat is ze nog nooit echt gelukt :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cold_as_ijs
  • Laatst online: 08:29
Finraziel schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 19:27:
Exclusiviteit verwacht ik ook niet meer van Microsoft, in ieder geval niet in de komende jaren. Dat zou namelijk een heel vreemde 180 graden draai in hun filosofie zijn.
Maar als het Microsoft lukt om met een gaming mode voor Windows te komen die doet wat Valve voor Linux gedaan heeft met Steam OS, en daarmee Windows echt een goede optie maakt voor gaming handhelds en eventueel console-achtige mini-pc's voor onder de tv... Dan kan ik me wel goed voorstellen dat Steam OS en Linux gaming in het algemeen echt een niche blijft en misschien weer verder de markt uitgedrukt wordt ipv te groeien.
Maar goed, dat hangt er vanaf of Microsoft eens iets echt goeds doet voor gaming op Windows, en dat is ze nog nooit echt gelukt :+
MS die iets niet halfbakken uitvoert……ik denk dat we voorlopig nog geen zorgen hoeven te maken _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MennoE
sigmundfreund schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 19:26:
Even weer een goed woord over Valve support: mijn net niet drie jaar oude Deck (met mods, rear shell en grotere ssd) is zo juist een weekje op vakantie geweest naar Tsjechië vanwege een defecte RB.

Ik had aangegeven dat ik bij iFixit een nieuwe knop had besteld en geplaatst maar dat dat het probleem niet had opgelost. De fysieke switch op het subboard was defect. Subboard wordt niet los verkocht dus het was of nieuwe switch solderen of support voor hulp vragen.

Ongekend, dat is echt service!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
sigmundfreund schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 19:26:

Dit is erg goed van Valve, ik zie bijvoorbeeld een Lenovo met hun handheld niet deze service bieden.
Nu schaal ik Lenovo hoger in dan ASUS, maar gok niet dat zoveel bedrijven in de buurt komen van Valve (ook op software gebied).

Er zijn mensen die zeggen dat Apple dat doet voor hun hardware, mijn ervaring is dat bij resellers juist niet is.
Misschien wel in de Apple Store zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 27-10 14:33
Iemand hier ervaring met die Mini Powerbanks van INIU.

Ik ben normaal meer van Anker aangezien ik die andere dingen soms wat te chinees vindt. Echter, deze lijkt wel erg interessant te zijn. 65W, 20000mAh. De batterij tech in Telefoons gaat hard, dan moet dat in powerbanks ook kunnen toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sigmundfreund
  • Laatst online: 09:56
HollowGamer schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 10:30:
[...]

Dit is erg goed van Valve, ik zie bijvoorbeeld een Lenovo met hun handheld niet deze service bieden.
Nu schaal ik Lenovo hoger in dan ASUS, maar gok niet dat zoveel bedrijven in de buurt komen van Valve (ook op software gebied).

Er zijn mensen die zeggen dat Apple dat doet voor hun hardware, mijn ervaring is dat bij resellers juist niet is.
Misschien wel in de Apple Store zelf.
Inderdaad, ik had ook in eerste instantie niet verwacht maar dacht proberen kan geen kwaad. Zo'n switch bestellen ben ik ook een week verder qua levertijd dus niets te verliezen. Ik denk wel dat het meespeelt dat het onderdeel niet "leverbaar" is aan de consument en ik daardoor geen optie heb behalve aangewezen ben op Valve als ik het wil laten doen.

offtopic:
Ik heb enkele jaren voor een AASP locatie gewerkt en wat ik je kan vertellen is dat Apple coulant is zolang het binnen hun richtlijnen valt. Het probleem zit hem meer in dingen die makkelijk op component-niveau gerepareerd kunnen worden maar je door Apple's beleid gestuurd wordt naar swaps of deel-swaps die veel duurder uitpakken dan nodig. Bijvoorbeeld een oplaadpoort of onderste microfoon, zit doorgaans aan een flexkabel en is eigenlijk niet gecompliceerd om te vervangen. Maar pre-iPhone 12 mag je dan het hele toestel vervangen bij Apple in plaats van alleen het onderdeel, en na iPhone 12 zo goed alsnog het hele toestel op scherm, camera en mits mogelijk glas aan de achterkant. Keerzijde ervan is als iets binnen garantie valt je vrijwel altijd dan een nieuw of zo goed als nieuw product krijgt.

Ik had ondertussen zo'n muscle memory opgebouwd dat ik R4 gebruik ipv RB :') weer even ontwennen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UncleEddy
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 02:51
twowheeler schreef op maandag 17 maart 2025 @ 10:46:

Ik ben normaal meer van Anker aangezien ik die andere dingen soms wat te chinees vindt. Echter, deze lijkt wel erg interessant te zijn. 65W, 20000mAh. De batterij tech in Telefoons gaat hard, dan moet dat in powerbanks ook kunnen toch?
Je weet hopelijk dat Anker ook een Chinees bedrijf is? Anker’s sterke marketing doet vaak anders vermoeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
UncleEddy schreef op maandag 17 maart 2025 @ 14:15:
[...]

Je weet hopelijk dat Anker ook een Chinees bedrijf is? Anker’s sterke marketing doet vaak anders vermoeden.
Dat weet ik, maar Anker draait al een tijdje mee en is hier en daar goed aageschreven.

Inmiddels begrijp ik dat INIU ook geen klein bedrijfje is. De niet mini-variant is blijkbaar ook geschikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
twowheeler schreef op maandag 17 maart 2025 @ 10:46:

Ik heb net een Iniu P62-E1 (INIU Power Bank, 20,000 mAh, 65 W) besteld omdat dat een relatief compacte powerbank is die in theorie erg snel kan laden. Voor mij gaat het vooral om het snelladen, want wil tijdens bijvoorbeeld een hike snel kunnen laden bij een koffiepauze. Ben benieuwd hoe snel hij werkelijk laadt tov mijn 65 watt Motorola snellader (die echt als een gek laadt).

Heb voorheen altijd Xiaomi powerbanks gehad. Xiaomi is nu gevestigde orde, maar toen ik de eerste bestelde in 2017 ook nog niet. Soms moet je een gokje wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
smvs schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 08:51:
[...]

Ik heb net een Iniu P62-E1 (INIU Power Bank, 20,000 mAh, 65 W) besteld omdat dat een relatief compacte powerbank is die in theorie erg snel kan laden. Voor mij gaat het vooral om het snelladen, want wil tijdens bijvoorbeeld een hike snel kunnen laden bij een koffiepauze. Ben benieuwd hoe snel hij werkelijk laadt tov mijn 65 watt Motorola snellader (die echt als een gek laadt).

Heb voorheen altijd Xiaomi powerbanks gehad. Xiaomi is nu gevestigde orde, maar toen ik de eerste bestelde in 2017 ook nog niet. Soms moet je een gokje wagen.
Benieuwd naar je ervaring, misschien kan je een mini review plaatsen als je hem hebt?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• smvs
  • Niet online
twowheeler schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 10:22:
[...]

Benieuwd naar je ervaring, misschien kan je een mini review plaatsen als je hem hebt?
Ja zal ik doen, ik ga hem eind volgende week gelijk goed testen in de bergen van zuid Polen (waar ik weinig stopcontacten verwacht).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• continue12345
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 27-10 16:55
I de Harry Potter game goed te doen op de Deck? Is nu in de aanbieding zag ik. Ik moet over een tijdje een lang vlucht en ben op zoek naar een goede game.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damian
  • Laatst online: 27-10 14:13

Damian

Insane Obtrusion

continue12345 schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 14:10:
I de Harry Potter game goed te doen op de Deck? Is nu in de aanbieding zag ik. Ik moet over een tijdje een lang vlucht en ben op zoek naar een goede game.
Yep, werkt als een zonnetje.

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juzzuts
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 27-10 13:43
Damian schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 14:11:
[...]

Yep, werkt als een zonnetje.
Hier dezelfde ervaring. Ik heb al een tijdje geen lange vlucht meer gemaakt en weet niet of er power outlets zijn, maar zorg wel dat je de adapter mee hebt of een powerbank. Het is wel hard werken voor de SD met bijbehorende accuduur...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B@rt_d@_M@n
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-10 13:55

B@rt_d@_M@n

Happy Landing!

continue12345 schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 14:10:
https://www.youtube.com/watch?v=g_kWxEpWRvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauz1978
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:29

Mauz1978

Console War Veteran

Waar ik alleen helemaal gek van word bij die Harry Potter game is die fog in de verte. Vooral als ie oppopt zodra je van binnen naar buiten gaat. Zowel op de PS5 (pro), PC en SD… voor mij echt iets waar ik niet overheen kan stappen.

Something under the bed is drooling

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• minimensje
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08:47
Er bestaat ook een installer voor Hogwarts Legacy die de instellingen speciaal voor Steam Deck instelt. (Ascendio Mod Portable Installer)
https://www.nexusmods.com/hogwartslegacy/mods/1805

Het enige nadeel als je bijv met de desktop afwisselt, is dat de grafische instellingen naar de cloud gekopieerd worden samen met de save game en je dus op je desktop plots met lagere instellingen zit (of omgekeerd)

Ik heb daarvoor deze workaround nog geïnstalleerd:
https://github.com/tmplshdw/cloud_config_workaround
Die bewaart de grafische instellingen apart en kopieert ze bij het opstarten van het spel over die die uit de cloud komen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• smvs
  • Niet online
smvs schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 10:53:
[...]

Ja zal ik doen, ik ga hem eind volgende week gelijk goed testen in de bergen van zuid Polen (waar ik weinig stopcontacten verwacht).
@twowheeler @HollowGamer @XanderDrake , ik heb er ook gelijk maar deze snellader bijgekocht die bij Amazon in de aanbieding is via één of andere kortingsbon: https://www.amazon.nl/dp/...yo2ov_dt_b_fed_asin_title

Volgens mij klopt 5,99 euro voor deze lader niet helemaal en zit Amazon te slapen, maar ik vind het prima.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bHAVSAVULc-YQsDfeQvereL7nm0=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/rDOCX7n1bWaJDBFP2Awosmal.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wLTIZf3fEob-pfItBJfpMQMJmcs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2MWuQcm7V7LwJBa8BlzYiPBw.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!
smvs schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 01:22:
[...]

@twowheeler @HollowGamer @XanderDrake , ik heb er ook gelijk maar deze snellader bijgekocht die bij Amazon in de aanbieding is via één of andere kortingsbon: https://www.amazon.nl/dp/...yo2ov_dt_b_fed_asin_title

Volgens mij klopt 5,99 euro voor deze lader niet helemaal en zit Amazon te slapen, maar ik vind het prima.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ondertussen gefixt, hij is nu 22 euro. Nog steeds niet slecht als je er een nodig hebt maar voor 6 euro had ik hem ook besteld gewoon als extra :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
Finraziel schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 08:48:
[...]

Ondertussen gefixt, hij is nu 22 euro. Nog steeds niet slecht als je er een nodig hebt maar voor 6 euro had ik hem ook besteld gewoon als extra :+
Ik zat ook al te kijken. Maar helaas.
ook bij amazon de ongeveer dezelfde prijzen, maar dus geen 6 euro meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
22 is nog steeds wel een goede prijs toch.

Moet zeggen, ik gebruik de deck lader vaak voor meer dingen als ik hem meeneem. 2 laders mee. Eentje van de deck en eentje voor de Gopro. Een van beide is ook prima voor de telefoon geschikt. Die lader, zeker van de nieuwe deck, is super omdat die kabel so super lang is.

Ik zie dat er op de Iniu site ook 10% korting is als je je inschrijft voor de nieuwsbrief.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mathieux
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09:12
twowheeler schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 10:15:
22 is nog steeds wel een goede prijs toch.

Moet zeggen, ik gebruik de deck lader vaak voor meer dingen als ik hem meeneem. 2 laders mee. Eentje van de deck en eentje voor de Gopro. Een van beide is ook prima voor de telefoon geschikt. Die lader, zeker van de nieuwe deck, is super omdat die kabel so super lang is.

Ik zie dat er op de Iniu site ook 10% korting is als je je inschrijft voor de nieuwsbrief.
Op Amazon België kom je op € 11,99 met dezelfde truc.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• smvs
  • Niet online
smvs schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 10:53:
[...]

@twowheeler
Ik heb de powerbank aan de pricewatch laten toevoegen: uitvoering: INIU Cougar P62-E1 Power Bank 65W 20000mAh

Eerste resultaat is dat hij bijna net zo snel laadt als mijn Motorola snellader: Mijn Motorola Edge 30 Neo laadt met de snellader op van 20% naar 90% in net onder de 25 minuten. De Iniu powerbank doet dit in 27 min en 20 seconden (ben vergeten de tijd naar 100% te meten, maar na tot 100% opladen van de telefoon had de Powerbank nog 80% over volgens het display). Zal later nog wel een review schrijven.

PS: Ik heb weer goedkoop een snellader op de kop weten te tikken bij Amazon, nu voor 10 euro (korting van 35% en dan 40% er overheen. Dit kan wel iedere minuut weer veranderen). Had er al één, maar heb er nog één bijgekocht voor mijn zusje. Hij laadt nog net iets sneller dan mijn Motorola snellader.
https://www.amazon.nl/dp/...yo2ov_dt_b_fed_asin_title

[ Voor 17% gewijzigd door smvs op 25-03-2025 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:33
Gisteren een Steamdeck van een collega geleend om te kijken of het een mogelijke vervanger voor mijn Nintendo Switch is. Gaat dus vooral om het couch gamen en niet de achterliggende game-library. Ik ben de laatste jaren sowieso steeds minder een Nintendo fan merk ik, dus dat is al een plus voor de Steamdeck.

Eerste indruk was wel gelijk dat hij wel erg groot is en best zwaar. Kan mij voorstellen dat als je hier de hele avond mee op de bank zit je toch wel wat last van je handen kan krijgen (althans.... ik wel). Daarnaast blaast hij de warme lucht aan de achterkant uit volgens mij en dat begon ik op een gegeven moment ook wel te voelen op mijn schoot.

Verder heb ik een drietal spellen geprobeerd. Hotline Miami, Vampire Survivors en Helldivers 2.
Draaiden alledrie prima. Natuurlijk de laatste niet met alle pracht en praal die ik op mijn vaste PC heb, maar goed genoeg om van het spel te genieten.

Nog even een tijdje proberen en dan kijken wat we gaan doen met danwel de Switch of een Steamdeck.

[ Voor 10% gewijzigd door PdeBie op 27-03-2025 09:04 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!
PdeBie schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 09:03:
Daarnaast blaast hij de warme lucht aan de achterkant uit volgens mij en dat begon ik op een gegeven moment ook wel te voelen op mijn schoot.
De achterkant is een intake. De bovenkant is waar warme lucht wordt uitgeblazen. Verder wordt de Deck warm omdat die veel meer rekenkracht heeft en daarbij op enig moment meer energie kan gebruiken dan een Switch. Je kan zelf het energieverbruik beperken, waardoor in veel spellen prestaties acceptabel blijven en het apparaat een stuk langer meegaat op één acculading. Sommige spellen zijn ook inefficiënt qua energieverbruik t.o.v. de geleverde prestatie, dus het is fijn als de gebruiker het verbruik kan beperken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-10 20:40
Gisteren een Steamdeck van een collega geleend om te kijken of het een mogelijke vervanger voor mijn Nintendo Switch is. Gaat dus vooral om het couch gamen en niet de achterliggende game-library. Ik ben de laatste jaren sowieso steeds minder een Nintendo fan merk ik, dus dat is al een plus voor de Steamdeck.

Eerste indruk was wel gelijk dat hij wel erg groot is en best zwaar. Kan mij voorstellen dat als je hier de hele avond mee op de bank zit je toch wel wat last van je handen kan krijgen (althans.... ik wel). Daarnaast blaast hij de warme lucht aan de achterkant uit volgens mij en dat begon ik op een gegeven moment ook wel te voelen op mijn schoot.

Verder heb ik een drietal spellen geprobeerd. Hotline Miami, Vampire Survivors en Helldivers 2.
Draaiden alledrie prima. Natuurlijk de laatste niet met alle pracht en praal die ik op mijn vaste PC heb, maar goed genoeg om van het spel te genieten.

Nog even een tijdje proberen en dan kijken wat we gaan doen met danwel de Switch of een Steamdeck.
Ik leg altijd een kussentje op mn schoot dat is veel relaxter dan hem omhoog te hoeven houden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cold_as_ijs
@PdeBie je kan de deck ook relatief makkelijk undervolten. Hoe ver je kan gaan ligt aan de silicon lottery. Maar daarmee kan je de deck ook iets zuiniger laten draaien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Bartske schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 09:40:
[...]

Ik leg altijd een kussentje op mn schoot dat is veel relaxter dan hem omhoog te hoeven houden.
Voor de luiaards bestaat dit. De kromming van de nek die ze laten zien lijkt mij niet echt comfortabel, maar goed. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-10 20:40
The Zep Man schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 09:42:
[...]

Voor de luiaards bestaat dit. De kromming van de nek die ze laten zien lijkt mij niet echt comfortabel, maar goed. :P
Ziet er uit als een mooi 3d print project haha

Al is zoiets nog beter voor in bed:

https://www.reddit.com/r/...arm_that_fits_steam_deck/

[ Voor 43% gewijzigd door Bartske op 27-03-2025 09:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Oh grappig, ik zag gisteren steeds de notificaties langskomen dat je die games aan het spelen was inderdaad, leuk te zien dat je ze op een steam deck aan het testen was :)

Zelf niet zo'n last van het gewicht maar dat is persoonlijk inderdaad. Ik denk dat het deels ook wel is dat je voor jezelf moet vinden welke houdingen het fijnst zijn.

Ik heb de gaming pillow van Mechanism nog overwogen, maar de verzendkosten werden me een beetje te absurd, bijna net zoveel als het ding zelf al kost.

Zelf gisteren Dark Souls Remastered gekocht en op de deck gaan spelen. Ik heb de niet remastered versie vroeger gespeeld, maar kreeg er weer veel zin hem opnieuw op te pakken omdat ik veel dark souls challenge video's van GamersWeekend heb zitten kijken (nadat het algoritme me er eens een random voorschotelde) en zin kreeg het zelf te doen. Heb de game destijds wel uitgespeeld (in de zin van ik heb Gwyn met veel moeite 1 keer verslagen), maar dat was het ook. Hij draait in ieder geval uitstekend op de Deck tot nu toe, stabiel 60 fps en accu gaat nog zo'n 3-4 uur mee lijkt het (oled model).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:33
cold_as_ijs schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 09:41:
@PdeBie je kan de deck ook relatief makkelijk undervolten. Hoe ver je kan gaan ligt aan de silicon lottery. Maar daarmee kan je de deck ook iets zuiniger laten draaien.
Dat zal ik dan eens bekijken mocht ik een eigen deck hebben. Deze is geleend van een collega. Laat ik daar maar niet mee rommelen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler

Ik vind de deck juist super comfortabel. Eerst dacht ik dat hij minder zou zijn dan de switch vanwege het gewicht, maar het comfort is veel hoger. Heb al vele uren in die machine gestopt.

Heeft hij een Oled of een LCD? Ik heb de Oled en die is geloof ik wat cooler. Alle games draai ik standaard op ftp10. Soms meer, maar dan neem ik het extra verbruik voor lief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MennoE

Ikzelf heb de deck ook altijd vrij zwaar gevonden. Meestal gaan mijn handen na een half uurtje tintelen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• continue12345
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 27-10 16:55
De last Of Us 2 remasterd is SD compatible:) Prachtige game voor wie hem niet gespeeld heeft: must buy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberw00d
  • Registratie: December 2007
  • Nu online
continue12345 schreef op woensdag 2 april 2025 @ 14:27:
De last Of Us 2 remasterd is SD compatible:) Prachtige game voor wie hem niet gespeeld heeft: must buy!
Hopelijk draait die beter als Spiderman 2.. die had de badge ook gekregen maar is inmiddels eraf gehaald en veranderd naar ; playable

Nintendo Switch 2 | iPad Air | iPhone 15 pro | Allergisch voor Windows

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Laatst online: 02:01
continue12345 schreef op woensdag 2 april 2025 @ 14:27:
Deel 1 vind ik de aanrader. De relatie tussen die 2 was perfect en dat maakte de game . Deel 2 heb ik halverwege weg gelegd en nooit meer aangeraakt. Wat mij betreft was het met 1 deel klaar, maar ik kan niet zeggen waarom zonder te spoilen (niks met woke stuff te maken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07:45
Beakzz schreef op woensdag 2 april 2025 @ 21:46:
[...]

Deel 1 vind ik de aanrader. De relatie tussen die 2 was perfect en dat maakte de game . Deel 2 heb ik halverwege weg gelegd en nooit meer aangeraakt. Wat mij betreft was het met 1 deel klaar, maar ik kan niet zeggen waarom zonder te spoilen (niks met woke stuff te maken)
Deel 2 vond ik nog beter dan 1. Eerste game die echt wat emoties los bracht bij mij en ik game toch al 35 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MennoE
Ik heb deel 1 nu al vijf keer weggelegd. Ik zit op 20% ongeveer, maar de gameplay vind ik zo saai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:35
Ik vind deel 1 een geweldig spel, heb deze en de DLC met veel plezier gespeeld. Maar niet op de Deck, ik vond de grafische pracht te mooi om te moeten missen. Dus deel 1 op PC gespeeld en de DLC op mijn GPD Win Mini.

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • +2 Henk 'm!
MennoE schreef op woensdag 2 april 2025 @ 23:18:
Ik heb deel 1 nu al vijf keer weggelegd. Ik zit op 20% ongeveer, maar de gameplay vind ik zo saai.
Op een gegeven moment kan het ook handig zijn om gewoon te accepteren dat het je game niet is :)
Ik had hetzelfde als jij denk ik... Begin van de game is absoluut geweldig en het verhaal heel interessant, maar de gameplay vind ik echt ondermaats. Idem voor uncharted serie trouwens, Naughty Dog games spreken mij gewoon niet aan. Maar de serie is geweldig, dus ik heb die gewoon gekeken en de games mogen anderen van genieten (die dat wel kunnen).
Ik heb op zich een heel brede smaak in games, maar je hoeft ook niet alles leuk te vinden natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cold_as_ijs
We gaan wat off-topic, maar ik merk dat bij TLOU deel 1 (nu 2x uitgespeeld) dat het spel echt top begint. De proloog is super sterk. Maar daarna lijkt het redelijk stil te vallen. Ik heb iedere keer gehad dat ik me er zelf doorheen moet slepen, totdat je door Pittsburgh heen bent. Dan begint het verhaal en de karakters van Joel en Ellie echt te raken. Daarna wil ik hem niet meer weg leggen.
Verder snap ik het commentaar op de ND games. Uncharted en TLOU volgen exact dezelfde gameplay loop. Het is beetje exploren (je route zien te vinden, puzzels) met casual chit chat tussen de karakters, afgewisseld met actie momenten waar je meerdere vijanden moet doden/ontlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberw00d
  • Registratie: December 2007
  • Nu online
Nou the last of us 2 aan het downloaden dus straks spelen . Ben benieuwd !
Kan best zijn dat dit mijn laatste aanschaf word voor de Steam deck . Zodra de switch 2 binnen is verleg ik waarschijnlijk ( mijzelf kennende ) de focus daarop . Maar man wat een prachtig apparaat de Steam deck en geweldige games erop gespeeld . Nu nog god of war ragnarok aan het uitspelen , split fiction met een vriend en tussen door call of duty multiplayer ( geforce now ) hopelijk draait the last of us 2 goed erop dan heb ik mijn hele wishlist waarvoor ik de deck aanschafte gespeeld .

[ Voor 76% gewijzigd door Cyberw00d op 03-04-2025 20:52 ]

Nintendo Switch 2 | iPad Air | iPhone 15 pro | Allergisch voor Windows

Acties:
  • +1 Henk 'm!
cold_as_ijs schreef op donderdag 3 april 2025 @ 18:24:
Verder snap ik het commentaar op de ND games. Uncharted en TLOU volgen exact dezelfde gameplay loop. Het is beetje exploren (je route zien te vinden, puzzels) met casual chit chat tussen de karakters, afgewisseld met actie momenten waar je meerdere vijanden moet doden/ontlopen.
Klinkt als God of War (ook uit de stal van Sony).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Iemand van jullie toevallig Call of Juarez Gunslinger op de Steam Deck gespeeld? Het spel zelf loopt vloeiend, maar bij de filmpjes hapert het geluid extreem. Was wel benieuwd of andere ook dit probleem hadden. Geluid tijdens het spelen zelf is wel prima, alleen tijdens de filmpjes niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cold_as_ijs
The Zep Man schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 08:25:
[...]

Klinkt als God of War (ook uit de stal van Sony).
Mwoah, die voelt qua gameloop echt anders. Ten eerste is dat een semi open wereld game. Het verhaal wordt voor mijn gevoel ook meer verteld door juist de epische momenten terwijl ND juist de “saaie” momenten gebruikt om de karakters en het verhaal te vertellen. Nu heeft Uncharted natuurlijk wel veel van die overdreven actie scenes. Maar die zijn voor mijn geval meer voor de spanning en sensatie dan dat ze perse iets toevoegen aan het verhaal en de relaties tussen de karakters. Dat laatste gebeurt juist veel in de rustige momenten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MennoE
Linksquest schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 17:10:
Iemand van jullie toevallig Call of Juarez Gunslinger op de Steam Deck gespeeld? Het spel zelf loopt vloeiend, maar bij de filmpjes hapert het geluid extreem. Was wel benieuwd of andere ook dit probleem hadden. Geluid tijdens het spelen zelf is wel prima, alleen tijdens de filmpjes niet.
Had ik ook. Ik geloof dat je de maximale frames op de SD moet uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

MennoE schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 19:35:
[...]

Had ik ook. Ik geloof dat je de maximale frames op de SD moet uitzetten.
Ga ik dat eens testen, maar zoals gezegd loopt het spel verder vlekken loos in handheld mode, zijn alleen de filmpjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinpower
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
Ik heb die ervaring niet gehad, wel topspel op de Steam Deck!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

vinpower schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 21:05:
[...]

Ik heb die ervaring niet gehad, wel topspel op de Steam Deck!
Geen verkeerde game inderdaad, maar helaas blijft het gekraak in het geluid bij de tussenfilmpjes, de rest van de game loopt goed, dus neem dat wel voor lief.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vinpower
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
Linksquest schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 21:43:
[...]

Geen verkeerde game inderdaad, maar helaas blijft het gekraak in het geluid bij de tussenfilmpjes, de rest van de game loopt goed, dus neem dat wel voor lief.
Heb je je steamdeck is opnieuw opgestart. Dat wil het gekraak wel eens verhelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MennoE
vinpower schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 21:49:
[...]

Heb je je steamdeck is opnieuw opgestart. Dat wil het gekraak wel eens verhelpen.
Dit is een veel genoemd probleem met het spel op de SD. Ik had het ook. Op Reddit, Steam en ProtonDB staat hoe je het oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

vinpower schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 21:49:
[...]

Yes heb ik.

Maar mij is wel iets anders net opgevallen, ik heb de game gisteren gedownload voor het eerst. Echter het spel niet de eerste keer met internet opgestart maar offline omdat ik geen internet op die locatie had. Net weer verbonden, maar hij ziet mijn gespeelde uren niet en achievements heeft ook niks mee gedaan.

Heb net 3 minuten laten lopen en hij telt mijn game tijd opnieuw 🙈 en ondanks dat ik mijn savefile heb geopend ziet hij niet de achievements. Denk dat ik mijn gedownloaden games de volgende keer de eerste keer met internet opstart 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 24-10 00:51
@Linksquest sommige games willen weleens de achievements alsnog meetellen als je de game weer opstart met internet aan, andere niet.

Op de harde manier 2 jaar terug ontdekt, Steam Deck heeft geen bereik bij ons boven (al het andere wel) dus ik speelde destijds meerdere games offline, ik wist wat dit kan veroorzaken op mijn PC met Steam, maar ergens had ik de hoop dat dit geen issue was op de Steam Deck.

Wel dus :F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Nu vind ik game uren nog achievements niet zo belangrijk, gebruik die informatie hooguit voor aan mijn reviews toe te voegen, maar het viel.me toevallig op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Over gemiste achievements:

Als je zoveel geeft om virtuele medailles start dan Steam Achiement Manager en geef ze aan jezelf uit. :P

Achievements zijn voor mij als ze langskomen: "huh, leuk dat de makers van het spel iets willekeurigs erkennen wat ik gedaan heb". Ik mis ze dus ook niet als ze niet langskomen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
The Zep Man schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 15:57:
Over gemiste achievements:

Als je zoveel geeft om virtuele medailles start dan Steam Achiement Manager en geef ze aan jezelf uit. :P

Achievements zijn voor mij als ze langskomen: "huh, leuk dat de makers van het spel iets willekeurigs erkennen wat ik gedaan heb". Ik mis ze dus ook niet als ze niet langskomen. :+
Ja iemand die er niet zo over denkt als jij in je tweede alinea zal het ook nooit eens zijn met de eerste.
Ik vind achievements wel leuk, maar de lol zit er in om ze te behalen. Handmatig unlocken haalt alle fun onderuit. En het moet natuurlijk ook gewoon leuk blijven, ik ben niet zo iemand die een game blijft spelen voor achievements terwijl de game zelf eigenlijk niet leuk meer is. Maar het kan net een extra boost zijn om even iets dieper te gaan op een game.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Finraziel schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 21:00:
Ja iemand die er niet zo over denkt als jij in je tweede alinea zal het ook nooit eens zijn met de eerste.
Ik vind achievements wel leuk, maar de lol zit er in om ze te behalen. Handmatig unlocken haalt alle fun onderuit.
Als je denkt dat je een achievement verdiende maar niet kreeg door een bug dan kan je overwegen om hem alsnog te unlocken.

Laat ik het zo zeggen: er zijn mensen die graag gefrustreerd zijn en klagen, en er zijn mensen die denken in oplossingen in plaats van problemen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Mizgala28 schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 01:18:
@Linksquest sommige games willen weleens de achievements alsnog meetellen als je de game weer opstart met internet aan, andere niet.

Op de harde manier 2 jaar terug ontdekt, Steam Deck heeft geen bereik bij ons boven (al het andere wel) dus ik speelde destijds meerdere games offline, ik wist wat dit kan veroorzaken op mijn PC met Steam, maar ergens had ik de hoop dat dit geen issue was op de Steam Deck.

Wel dus :F
Dit heb ik ook gemerkt, of dat het wordt gefixed bij een update/game verifiëren uitvoeren.

Is er een topic waar je kan vragen welke spellen iets te proberen op de SD? Ben opzoek naar een nieuwe Metroidvania (zeker nu er weer Hollow Knight nieuws is :+) of een leuke race game dst niet te serieus is (zoals Trackmania).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Niet ter geruststelling, maar dit is waarschijnlijk een Linux/mesa bug. Ook op de PC heb ik er last van (meerdere users rapporteren dit), al lijken de laatste updates het te verbeteren.

Speel je met een hoofdtelefoon/bluetooth device? Frame rate los of vastgezet? Verder geen custom ROM zoals bazzite?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

HollowGamer schreef op zondag 6 april 2025 @ 18:07:
[...]

Niet ter geruststelling, maar dit is waarschijnlijk een Linux/mesa bug. Ook op de PC heb ik er last van (meerdere users rapporteren dit), al lijken de laatste updates het te verbeteren.

Speel je met een hoofdtelefoon/bluetooth device? Frame rate los of vastgezet? Verder geen custom ROM zoals bazzite?
Nope, gewoon via de speakers, maar zoals gezegd, de gameplay zelf klinkt prima.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• smvs
  • Niet online
@twowheeler
Ik heb een reviwtje geschreven over de INIU P62 powerbank:

uitvoering: INIU Cougar P62-E1 Power Bank 65W 20000mAh

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• twowheeler
Super! Ik heb hem zojuist besteld. Deze is voor kamperen ook handig voor enkel de telefoons, daarnaast natuurlijk voor de Deck, dat is de vornaamste reden voor 65W te gaan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02:22

g0tanks

Moderator CSA
Topicstarter
Aanrader: https://store.steampowered.com/app/2459550/Emberward/

De beste tower defense game die ik in recente tijd heb gespeeld. :) Heeft alleen geen controller support, dus je moet werken met touchpad en back buttons (handig om escape, Q en E te binden).

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

g0tanks schreef op maandag 14 april 2025 @ 15:19:
Aanrader: https://store.steampowered.com/app/2459550/Emberward/

De beste tower defense game die ik in recente tijd heb gespeeld. :) Heeft alleen geen controller support, dus je moet werken met touchpad en back buttons (handig om escape, Q en E te binden).
Bedankt voor de tip, heb hem op mijn verlanglijstje gezet. Ben dankzij een donatie van een mede Tweaker gisteren aan deze game begonnen. Moest wel even puzzelen met de Rock Star Launcher, maar het is gelukt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-zJAIGhUOJTfn5l9Rp9CDbKlg2I=/800x/filters:strip_exif()/f/image/v4LtDoGnz62w3fL1fVeDEmCz.webp?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
twowheeler schreef op donderdag 10 april 2025 @ 13:58:
[...]

Super! Ik heb hem zojuist besteld. Deze is voor kamperen ook handig voor enkel de telefoons, daarnaast natuurlijk voor de Deck, dat is de vornaamste reden voor 65W te gaan.
Inmiddels binnen. Verbazend hoe klein het is als je bedenkt dat er 20000mah in zit.

Echter wel een probleem met laden van de deck met de bijgeleverder kabel. Dan gaat het laden de hele tijd aan/uit.

Inmiddels contact met de fabrikant gezocht. met een andere kabel gaat het wel goed _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MennoE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sokucho
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 27-10 14:30
Zijn er leden die ryujinx of soortgelijke emulator gebruiken op de deck oled zo ja op hoeveel tdp draaien de meeste games "prima" ? En wat kan ik kwa speeltijd verwachten? Heb zelf de normale deck gehad welke erg luidruchtig is vergeleken met de rog ally die ik nu zelf gebruik. Hoe is dit bij de oled versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
twowheeler schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 15:59:
[...]

Inmiddels binnen. Verbazend hoe klein het is als je bedenkt dat er 20000mah in zit.

Echter wel een probleem met laden van de deck met de bijgeleverder kabel. Dan gaat het laden de hele tijd aan/uit.

Inmiddels contact met de fabrikant gezocht. met een andere kabel gaat het wel goed _/-\o_
Antwoord van de fabrikant: De bijgeleverde kabel is volgens hen enkel om de bank mee op te laden. Lijkt me larie, maar maakt niet uit, ze sturen een "normale" kabel van hen op. Prima service, de 3 jaar garantie vertrouw ik dus ook wel.

Wel bizar, het gewicht verraad wat de battery bank kan maar verder niet. Ideaal voor de deck, maar ook voor een weekendje kamperen oid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Sokucho schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 19:50:
Zijn er leden die ryujinx of soortgelijke emulator gebruiken op de deck oled zo ja op hoeveel tdp draaien de meeste games "prima" ? En wat kan ik kwa speeltijd verwachten? Heb zelf de normale deck gehad welke erg luidruchtig is vergeleken met de rog ally die ik nu zelf gebruik. Hoe is dit bij de oled versie?
Ik heb zelf een LCD model en heb EmuDeck draaien, hier geen problemen, ook niet dat hij luidruchtig ofzo word. Ook met de Heroic Launcher geen problemen ondervonden.

Pagina: 1 ... 114 ... 119 Laatste

Let op:
V&A (of dit topic) is niet bedoeld voor animo/interesse/pre-order advertenties.

Discussies en vragen met betrekking tot reservering, bestelling en levering horen in Steam Deck - reservering, bestelling & levering

Voor informatie over de prestaties en speelbaarheid van specifieke games op de Steam Deck en tips om ze beter te laten werken, kijk op ProtonDB.