Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
D-Ed schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 14:20:
[...]

Volgens mij volgen de verschillende situaties zich te snel op en zijn er veel verschillende kanalen waar men info vandaan haalt..
Veiligheidsregio tegen inwoners Meerssen: 'Ga toch onmiddellijk huis uit'

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Skit3000
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17:21
Wolfensteijn schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 14:16:
[...]

Verder zijn er een paar partijen in Nederland (waaronder mijn werkgever) die naast de semi live 5 minuten radarbeelden binnen 2 uur de beelden gecorrigeerd kunnen hebben met data van neerslagmetingen.
Het gaat hier natuurlijk niet alleen om de hoeveelheid neerslag, maar ook om de hoogteverschillen in het terrein. Met de pdok viewer en de metingen van het Actueel Hoogtebestand Nederland kan je snel zien waar dit voor problemen kan zorgen. Als je bijvoorbeeld naar Bunde kijkt kun je ook zien hoe dat plaatje van VRZL tot stand is gekomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Bowen_HAFX schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 14:14:
Echt horror beelden. Kan me erg geen voorstelling bij maken... Heel veel sterkte daar en ik heb zojuist een riante bijdrage gedaan aan het nationaal rampenfonds.

Zelf woonachtig in het Rivierenland en moet zeggen dat ik gisteravond toch wel een beetje zenuwachtig ben gaan slapen na het zien van de uitzending van Nieuwsuur... Volgens de directeur (dacht ik) van Arcadis wordt er verwacht dat de maximale ontwerpeisen van de rivieren Delta projecten beproefd gaan worden.

Het hoogste punt wordt zondag verwacht bij Nijmegen, maar afgezien van wat gemeentelijke tweets kan ik geen goede info vinden. Is er iemand die iets meer weet of een bron kan geven die ik kan checken? Ik heb toch alvast wat voormaatregelen getroffen (zeeeeeer kleine kans dat ze nodig zijn, maar toch...), maar lees het liever van te voren dan dat er iemand op de deur staat te bonken.
Ik verwacht eigenlijk hoog hoog water, maar niet tot de top van de capaciteit die hier in de omgeving is. Er zijn echt veel uitlopers, uiterwaarden, overloop buffers en de Rijn / Waal / Neder-Rijn / MaasWaalkanaal etc zorgen voor veel verdeling.

https://www.gelderlander....lijk-veel-water~a3308391/
De Rijn bij Lobith bereikt de 14,75 meter maar zwelt misschien wel aan tot 15 meter. Dat betekent dat bijvoorbeeld de Waalkade in Nijmegen onder loopt en ook de nevengeul er gaat overlopen.
Als je ook kijkt naar het verschil in grootte tussen de Waal en de Maas. (onderin de Maas, bordje A73.)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pC3ykMTEbh0bMnrLXkAgFvseFPc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/VZ8WaxPmpkBASFpJWfbwyXXT.png?f=user_large

[ Voor 8% gewijzigd door Vorkie op 16-07-2021 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Yep, ze hebben nu een 'Situatie gewijzigd' Tweet geplaatst: "SITUATIE GEWIJZIGD: Groot gat in dijk Julianakanaal, inwoners Bunde, Voulwames, Brommelen en Geulle (beneden) moeten ๐˜‡๐—ผ ๐˜€๐—ป๐—ฒ๐—น ๐—บ๐—ผ๐—ด๐—ฒ๐—น๐—ถ๐—ท๐—ธ ๐—ต๐—ฒ๐˜ ๐—ด๐—ฒ๐—ฏ๐—ถ๐—ฒ๐—ฑ ๐˜ƒ๐—ฒ๐—ฟ๐—น๐—ฎ๐˜๐—ฒ๐—ป. Op http://vrzl.nl vind je een kaartje van het getroffen gebied."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WhySoSerious
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:52

WhySoSerious

Be the change.

DaniรซlWW2 schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 14:20:
[...]

De paniek zal nu wel toeslaan denk ik. Maar ik ken het gebied totaal niet en geen idee hoe de wegen lopen. Want als er een verhoogde weg is op een binnendijk, dan kan je nog vertrekken. Maar als die er niet is, dan wil je absoluut niet met je auto vast komen te staan. :/
Merendeel kleinere dorpen (waar ik zelfs nog nooit van gehoord heb, woon hemelsbreed 10 km verder op), maar daarom ook wegen met weinig capaciteit.

Hoop dat de meldingen iedereen op tijd bereiken. Het aantal oudere inwoners is in dit soort plaatsen vaak oververtegenwoordigd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:54
Bowen_HAFX schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 14:14:
Het hoogste punt wordt zondag verwacht bij Nijmegen, maar afgezien van wat gemeentelijke tweets kan ik geen goede info vinden. Is er iemand die iets meer weet of een bron kan geven die ik kan checken?
Het waterschap heeft een liveblog met info over maatregelen, maar daar blijft het wel zo'n beetje bij:
https://www.waterschapriv...eblog-zomerhoogwater-2021

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRaakje
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Maasluip schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 11:59:
Bij Erftstadt heeft de rivier een nieuw pad gezocht en uitgekerfd. De Erft watert af in de Rijn.
Het riviertje ligt in de achtergrond, rechtsboven is een bomenrij waar hij doorheen komt.

[Afbeelding]
Toch even lopen zoeken op google earth waar dit is. Er zit een groot bassin vlakbij.

https://earth.google.com/...AGY5HXSWRMBtAIWXwouVexhpA

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhySoSerious
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:52

WhySoSerious

Be the change.

DRaakje schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 14:30:
[...]

Toch even lopen zoeken op google earth waar dit is. Er zit een groot bassin vlakbij.

Groeve, al eerder besproken in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
DRaakje schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 14:30:
[...]

Een steengroeve idd. Er zijn ook bruinkoolmijnen volgelopen. Wat een schade water aan kan richten, bizar.

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniรซlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniรซlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
WhySoSerious schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 14:29:
[...]

Merendeel kleinere dorpen (waar ik zelfs nog nooit van gehoord heb, woon hemelsbreed 10 km verder op), maar daarom ook wegen met weinig capaciteit.

Hoop dat de meldingen iedereen op tijd bereiken. Het aantal oudere inwoners is in dit soort plaatsen vaak oververtegenwoordigd.
Mijn moeder komt uit Stein, dus ik ken een deel van Limburg wel. Maar als het echt zo'n gebied is, dan is het te hopen dat mensen weg zijn voordat de wegen onderwater staan. Want zeker veel ouderen komen anders niet meer weg. :/

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:40

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Steinbachtalsperre bij Euskirchen. Niet veel fantasie voor nodig om te bedenken dat die door zal breken.

Afbeeldingslocatie: https://bilder.bild.de/fotos-skaliert/an-der-steinbachtalsperre-droht-ein-durchbruch-der-wasser-massen-bfdadbb88b774616b16cc3f9aed96269-77103752/1,w=756,q=high,c=0.bild.jpg

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KNed
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:18
Zo te zien is die al overgelopen, dus doorbreken hoeft echt niet zomaar te gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Maasluip schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 14:32:
Steinbachtalsperre bij Euskirchen. Niet veel fantasie voor nodig om te bedenken dat die door zal breken.

[Afbeelding]
Waterstand zak daar, had niet langer moeten duren of de dam was weg geรซrodeerd.

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bowen_HAFX
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07:52
Vorkie schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 14:23:
[...]

Ik verwacht eigenlijk hoog hoog water, maar niet tot de top van de capaciteit die hier in de omgeving is. Er zijn echt veel uitlopers, uiterwaarden, overloop buffers en de Rijn / Waal / Neder-Rijn / MaasWaalkanaal etc zorgen voor veel verdeling.

[...]

Als je ook kijkt naar het verschil in grootte tussen de Waal en de Maas. (onderin de Maas, bordje A73.)

[Afbeelding]
Klopt, alleen begreep ik dat de aanvoer vanuit de Rijn afkomstig uit Duitsland nog wel eens meer kan zijn dan vanuit Belgiรซ via de Maas. Daarnaast werd ook specifiek Lobith genoemd door de directeur van Arcadis.

Maar in ieder geval bedankt voor de geruststelling. _/-\o_

Every magical journey begins with a single step

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolfensteijn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-06 07:12
Skit3000 schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 14:23:
[...]

Het gaat hier natuurlijk niet alleen om de hoeveelheid neerslag, maar ook om de hoogteverschillen in het terrein. Met de pdok viewer en de metingen van het Actueel Hoogtebestand Nederland kan je snel zien waar dit voor problemen kan zorgen. Als je bijvoorbeeld naar Bunde kijkt kun je ook zien hoe dat plaatje van VRZL tot stand is gekomen.
Dat weet ik, voor een stadsdeel aan de andere kant van de wereld hebben wij een operationeel Flood Warning system draaien. Die op basis van een model van het gebied en verwachtte neerslag een voorspelling tot 12 uur in de toekomst doet over de waterstanden van een rivier op verschillende plekken. Inclusief kaarten waar waterdieptes van mogelijke overstromingen op straat niveau.

Zo iets is relatief simpel ook te maken voor Limburg en omgeving, alleen is de kans dat zoiets gebeurd relatief gezien klein, dus zal het maar eens per zoveel jaar nodig zijn, inplaats van meerdere keren per jaar.

Het verbaasd mij een klein beetje dat collega's niet al zelf aan het modelleren zijn geslagen om de golf van al die neerslag over de Maas en Rijn te kunnen voorspellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

gekkie schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 23:22:
[...]

Ik denk dat je er toch te vaak naast zit om het effectief te laten zijn.
Je ziet het met de code geel/oranje/rood al, dat het voorspeelde toch niet echt uitkomt in de voorspelde extremiteit.
En in dit geval was het ook wel uitzonderlijk, de hoeveelheid regen behorende bij een lage druk gebied met slechts langzame rotatie en dat verder ook niet echt van z'n plek kwam en het grootste deel van de neerslag langdurig op dezelfde locatie bleef droppen in precies een beperkt stromingsgebied.
Meestal verplaatsen dat soort bui fronten zich een stuk sneller en heb je met dezelfde neerslag intensiteit een stuk minder problemen. Dat het dan ook nog een heuvelachtig gebied is waarbij een hoop stromen ook vrij snel bij elkaar komen maakt het allemaal nog eens dubbel ongelukkig.
Er is ook gewaarschuwd van te voren. Maar hoe erg het exact zou zijn dat was niet te voorspellen. Het is al heel lang niet meer gebeurd (sinds de jaren 90 en de omstandigheden en de bebouwing waren toen anders als nu. Het ging toen veel langzamer als nu.).

โ˜ป/ Please consider the environment before printing this signature
/โ–Œ
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wuursj
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:05

Wuursj

want worst is al bezet

Sharkware schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 14:18:
[...]

Plaatje van het risicogebied:

[Afbeelding]
Oef. Dat is best een groot deel van Bunde en dat is geen klein dorpje meer met 5.5k inwoners.

Julianakanaal is was in principe losgekoppeld van de maas door de keersluis limmel, vernieuwd in 2018. Die is gisteren of eergisteren dicht gegaan, volgens mij in de eerste keer van zijn bestaan?
Aan de andere kant is julianakanaal van de maas afgesloten dor een setje sluizen tussen Maasbracht en de dijkdoorbraak in.

Maar blijkbaar heeft de uitgedijde maas toch julianakaal weten te bereiken... normaal staat de maas een heel stuk lager dan Julianakanaal hier door de stuw bij borgharen. Normaal...

[ Voor 7% gewijzigd door Wuursj op 16-07-2021 14:49 ]

droogworst - rookworst - leverworst - salamiworst - knakworst - bokworst - boterhammenworst

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 18-06 19:10

psy

Onbegrijpelijk dat niet minstens รฉรฉn NPO zender nu even live blijft. Nog niet eens een nieuwsbalk onderaan het scherm. Nee, de Tour, daar draait het nu om.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• RobinNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:57
Michael_OsGroot schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 14:20:
Ik krijg echt de rillingen van het idee dat de luchtsirenes afgaan met de mededeling "Vlucht naar zolder, het is te laat om te evacueren. Dit gebied zal op korte termijn overstromen". Vooral het gevoel van machteloosheid, dat zelfs in Nederland dat al eeuwen succesvol tegen het water vecht, nog steeds kwetsbaar is anno 2021 ondanks alle maatregelen.
Beetje offtopic: Moet je nagaan dat ze het luchtalarm wilden gaan afschaffen. Stel je hoort geen luchtalarm en kijkt even niet op je smartphone of internet en er breekt opeens een dijk door zoals vandaag.

AMD Ryzen 9 5900X โ€ข Gigabyte X570 Aorus PRO โ€ข G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC โ€ข AMD Radeon RX 6900 XT โ€ข Samsung 850 EVO 1TB โ€ข Intel 660p 2TB โ€ข Corsair Obsidian 500D RGB SE โ€ข Corsair RM750x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VulcanRaven
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14:23
Ik werk vandaag bij een klant in de Beatrixhaven in Maastricht, dat ligt pal naast het gebied wat onder water zou komen te staan. Klant zit aan de waterkant en je ziet het waterniveau al dalen hier door die dijkdoorbraak een paar KM verderop.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 24-03 15:14
psy schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 14:44:
Onbegrijpelijk dat niet minstens รฉรฉn NPO zender nu even live blijft. Nog niet eens een nieuwsbalk onderaan het scherm. Nee, de Tour, daar draait het nu om.
Zelfs L1 (de calamiteitenzender) zend al geruime tijd een herhaling van het nieuws uit en is niet live.
(wel een live nieuwsfeed onder in beeld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joep
  • Registratie: December 2005
  • Nu online
Wuursj schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 14:42:
[...]

Oef. Dat is best een groot deel van Bunde en dat is geen klein dorpje meer met 5.5k inwoners.

Julianakanaal is was in principe losgekoppeld van de maas door de keersluis limmel, vernieuwd in 2018. Die is gisteren of eergisteren dicht gegaan, volgens mij in de eerste keer van zijn bestaan?
Aan de andere kant is julianakanaal van de maas afgesloten dor een setje sluizen tussen Maasbracht en de dijkdoorbraak in.

Maar blijkbaar heeft de uitgedijde maas toch julianakaal weten te bereiken...
De Geul mondt uit in de Maas bij Voulwames. Dat speelt misschien ook mee.

Edit: Nichtje van me probeert nu Bunde uit te komen. Water staat al in de kelder.

[ Voor 5% gewijzigd door Joep op 16-07-2021 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
psy schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 08:56:
[...]

Wat ze nu aan water krijgen hadden ze pas verwacht tegen 2050.

Daar zijn de maatregelen die zijn genomen tot nu (na de overstromingen van '93 en '95) ook voor bedoeld. Er is hier in Limburg heel veel gedaan om met name de Maas meer ruimte te geven.

Echter we zitten pas in 2021. De maatregelen met betrekking tot de Maas lijken op het eerste zicht nรฉt afdoende te zijn maar er is totaal geen marge meer. De problemen in Valkenburg zijn zodanig, dat is daar nooit eerder gebeurd.

Waarom zouden de maatregelen mbt de Rijn dan wรฉl ruim afdoende zijn? Ik zou me ook op zijn minst zorgen maken hoor.
Misschien dat de maatregelen wel leiden tot overlast op andere (nieuwe) plekken?
De ruimte voor de Maas is de afgelopen eeuw
fors afgenomen door menselijke ingrepen. Dat
heeft grote gevolgen, vooral voor waterveiligheid
en natuur. Het ruimteverlies heeft gevolgen voor
de waterveiligheid: in een smaller rivierbed lopen
hoogwaterstanden hoger op.
Het ruimteverlies in historisch perspectief
Het verlies aan ruimte begon al lang geleden, met
de aanleg van dijken langs de Bedijkte Maas.
Daarmee werd de overstromingsvlakte in het
benedenstroomse deel van de Maas aanzienlijk
kleiner. Dit verlies vond al ruim voor 1850 plaats
en is daarom in de grafiek hiernaast niet te zien.
Een licht verlies aan ruimte ontstond rond 1900
door het verleggen van de benedenloop van
de Afgedamde Maas naar de Bergsche Maas.
Grotere ruimteverliezen in het bovenstroomse
deel van de Maas ontstonden door de sluiting van
de Heugemse Overlaat bij Maastricht (1932) en
vooral ook door de aanleg van het Julianakanaal
rond 1935, waardoor de rivier een deel van zijn
natuurlijke overstromingsgebied verloor. Maar de
grootste klapper van de afgelopen eeuw was het
afsluiten van de Beerse Overlaat. Een heel stelsel
van met elkaar verbonden overlaatgebieden ging
verloren. De Maas leverde daarmee vijftig procent
van de destijds beschikbare ruimte in.
Nieuw ruimteverlies door bedijkingen in de
Maasvallei

Na de hoogwaters in 1993 en 1995 zijn in het
winterbed van de Limburgse Maas (ook wel
de Maasvallei genoemd) kades rond dorpen
en steden gebouwd. In 2005 zijn deze kades
opgewaardeerd tot primaire kering en spreken we
van dijken. In 2017 zijn voor deze dijken nieuwe
waterveiligheidsnormen van kracht geworden.
Tot voor kort moesten de dijken in de Maasvallei
bij extreem hoge afvoeren overstromen, zodat
het rivierbed voldoende ruimte behield om bij
extreme hoogwaterafvoeren de afvoergolf op
te vangen. Hiermee werd voorkomen dat de
waterstanden benedenstrooms langs de Bedijkte
Maas hoger zouden worden. In de Tussentijdse
wijziging van het Nationaal Water Plan werd in
2014 al aangekondigd dat de eis ten aanzien van
verplichte overstroombaarheid komt te vervallen
bij het toegroeien naar de nieuwe normering. Dit
zou wederom tot een groot ruimteverlies voor
de Maas leiden. Daarom is aan deze afspraak
gekoppeld dat op 12 locaties in de Maasvallei de
bergende en stroomvoerende capaciteit van het
winterbed behouden blijft om te voorkomen dat de
waterstanden benedenstrooms te hoog oplopen
Vanaf de jaren negentig heeft de rivier op enkele
plaatsen iets meer ruimte teruggekregen, zoals met
de ontpoldering van de Overdiepse Polder en het
retentiegebied Lateraalkanaal-West. De meeste
andere rivierverruimende maatregelen hebben wel
de afvoercapaciteit van de Maas vergroot, maar
niet het oppervlak van het rivierbed vergroot.
Het verhaal van de Maas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

RobinNL schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 14:44:
[...]

Beetje offtopic: Moet je nagaan dat ze het luchtalarm wilden gaan afschaffen. Stel je hoort geen luchtalarm en kijkt even niet op je smartphone of internet en er breekt opeens een dijk door zoals vandaag.
Klopt, dat systeem moet gewoon in stand blijven. Onbegrijpelijk dat ze dat vanwege kosten willen laten uitfaseren. Er is niets zo alarmerend als een luchtalarm wat opeens afgaat terwijl het niet maandagmiddag 12 uur is, ik heb het hier ook eens meegemaakt vanwege een chemische verontreiniging.

Dan kijk je echt wel even op. Niet zo'n laf bericht op de telefoon.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-06 07:12
Julianakanaal achter de keersluis heeft normaal een waterstand van ongeveer 44 meter boven NAP. Op de piek afgelopen middernacht was dat 48 meter boven NAP. De waterstand daar was al aan het afnemen, maar blijkbaar was de langdurige druk toch teveel voor de dijk daar.

Waterstand van het Julianakanaal komt trouwens goed overeen met die van de Maas zelf, dus grote kans dat ze beide waterwegen gebruikt hebben om zo snel mogelijk zoveel mogelijk water af te laten voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wuursj

Wuursj

want worst is al bezet

Joep schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 14:47:
[...]

De Geul mondt uit in de Maas bij Voulwames. Dat speelt misschien ook mee.
ja de geul gaat daar normaal onder julianakanaal door:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/vYn9tDR.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/xZmvZQx.jpg
Maar dat is nu misschien wel heel anders

[ Voor 7% gewijzigd door Wuursj op 16-07-2021 14:52 ]

droogworst - rookworst - leverworst - salamiworst - knakworst - bokworst - boterhammenworst

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:37

Coach4All

I'm a Coach 4 All

psy schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 14:48:
[...]

Klopt, dat systeem moet gewoon in stand blijven. Onbegrijpelijk dat ze dat vanwege kosten willen laten uitfaseren. Er is niets zo alarmerend als een luchtalarm wat opeens afgaat terwijl het niet maandagmiddag 12 uur is, ik heb het hier ook eens meegemaakt vanwege een chemische verontreiniging.

Dan kijk je echt wel even op. Niet zo'n laf bericht op de telefoon.
Als de noodmeldingen al aanstaan zullen veel mensen 'm weggedrukt hebben voordat het goed en wel aandachtig gelezen is.... Want herrie moet stoppen....

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wuursj

Wuursj

want worst is al bezet

Coach4All schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 14:53:
[...]

Als de noodmeldingen al aanstaan zullen veel mensen 'm weggedrukt hebben voordat het goed en wel aandachtig gelezen is.... Want herrie moet stoppen....
Inderdaad. Ik heb gisteren de melding voor mijn moeder terug moeten zoeken want ze had hem al weg gedrukt door de herrie nadat ze hem maar half gelezen had.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psy

psy

Coach4All schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 14:53:
[...]

ik kreeg hem laatst als muted versie. Dat kan toch niet de bedoeling zijn....? Ik hoorde gewoon niets.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:27
Daarom vraag ik me al sinds 13u af of de koeien gered zijn. En dat stukje dan wel telkens herhalen 8)7

De verslaglegging is erg matig, ook over het buitenland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Rukapul schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 15:01:
[...]

Daarom vraag ik me al sinds 13u af of de koeien gered zijn. En dat stukje dan wel telkens herhalen 8)7

De verslaglegging is erg matig, ook over het buitenland.
Klopt ja.
op NPO1 zeiden ze ook nog eens dat er om 15 uur een update zou komen. Nou, niets hoor.

Eindeloos iets herhalen heeft ook geen zin, maar laat in hemelsnaam een tikker langslopen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Het bewijst maar weer eens dat tv een hopeloos oud medium is.

NPO1 tijdens het 'live verslag' toen Valkenburg onder liep.. Ze zaten er gewoon grapjes over te maken.. De volgende dag zaten Jort en die dame er weer maar nu iets serieuzer maar eigenlijk nog steeds niet echt 'betrokken'...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
psy schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 15:03:
[...]

Klopt ja.
op NPO1 zeiden ze ook nog eens dat er om 15 uur een update zou komen. Nou, niets hoor.

Eindeloos iets herhalen heeft ook geen zin, maar laat in hemelsnaam een tikker langslopen.
Kijk eens op npo2. Er zijn meer zenders in NL dan de fietszender. Vooralsnog heeft NOS elk uur wel updates, dit journaal begon om 1500.

[ Voor 3% gewijzigd door Bastien op 16-07-2021 15:12 ]

Zolang er mensen zijn zal de wereld nooit duurzaam worden.
Zijn er wel genoeg kliffen op de wereld waar 8 miljard mensen zich als lemmingen vanaf kunnen storten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
D-Ed schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 15:06:

NPO1 tijdens het 'live verslag' toen Valkenburg onder liep.. Ze zaten er gewoon grapjes over te maken.. De volgende dag zaten Jort en die dame er weer maar nu iets serieuzer maar eigenlijk nog steeds niet echt 'betrokken'...
Dat heeft weinig met het medium te maken maar meer met de verhevenheid die dat soort grachtengordel journalisten menen te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinNL
Op dit moment is meer info te vinden op social media dan bij de NPO. Ik zag deze tweet net voorbij komen. Ik denk dat als je in Limburg woont je wel meer updates wil krijgen.

AMD Ryzen 9 5900X โ€ข Gigabyte X570 Aorus PRO โ€ข G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC โ€ข AMD Radeon RX 6900 XT โ€ข Samsung 850 EVO 1TB โ€ข Intel 660p 2TB โ€ข Corsair Obsidian 500D RGB SE โ€ข Corsair RM750x

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joep
  • Registratie: December 2005
  • Nu online
Ik moet Twitter in de gaten houden voor het echte nieuws.

https://twitter.com/Jeroe...tatus/1416019241778782215
Da's hier: https://www.google.com/ma...1ql6vw!2e0!7i16384!8i8192

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Bastien schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 15:12:
[...]
Kijk eens op npo2. Er zijn meer zenders in NL dan de fietszender. Vooralsnog heeft NOS elk uur wel updates, dit journaal begon om 1500.
Ja ik zie het nu ook.

Ik vind het zelf niet handig. de hele tijd journaals op NPO1, de Tour begint en de journaals verhuizen naar NPO2. Reserveer gewoon รฉรฉn zender voor zoiets.

Twitter is inderdaad veel handiger voor updates.

[ Voor 5% gewijzigd door psy op 16-07-2021 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Laatst online: 00:10
Ik zit hier net de laatste update van de WDR te kijken. De Rijn staat ook รฉcht mega hoog. Komt allemaal nog onze kant op straks toch? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lensent
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 15:19
Hier in Zwolle merken we ook al dat de IJssel flink aanzwelt. Ook in regio Deventer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aardwolf
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:36
KNed schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 14:34:
Zo te zien is die al overgelopen, dus doorbreken hoeft echt niet zomaar te gebeuren.
Kan nog prima. Kern zal verzadigd zijn en de dambody is hier en daar flink in stabiliteit afgenomen. De druk (meters waterkolom) aan de binnenzijde is hoe dan ook nog steeds aanwezig. Kan een aandrijvende factor zijn voor glijcirkels/afschuiven. Denk zelfs als je met zware voertuigen nu over die weg gaat rijden al een aanleiding kan geven voor falen cq. bezwijken. Nu eerst wachten totdat de boel weer wat droger is, de verhoogde waterdruk uit de kern. Evt wat bigbags in het geรซrodeerde talud zetten met bijv. helikopter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Wolly schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 15:14:
[...]

Dat heeft weinig met het medium te maken maar meer met de verhevenheid die dat soort grachtengordel journalisten menen te hebben.
Of een combinatie van het medium en de journalisten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniรซlWW2
  • Niet online

DaniรซlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
De_Bastaard schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 15:19:
Ik zit hier net de laatste update van de WDR te kijken. De Rijn staat ook รฉcht mega hoog. Komt allemaal nog onze kant op straks toch? :/
Ja en inmiddels is het een heel cynische "spelletje" aan het worden. Breekt de dijk ergens in Duitsland, dan is het hun probleem. Breekt het niet, dan is het ons probleem. Met zulke regenval is de standaard reactie namelijk altijd afvoeren en hopen dat alles passeert en niet de waterstroom controleren. En dat gaat altijd ergens mis en dan heb je alsnog een dijkdoorbraak en die gebieden erachter mogen dan dienen als tijdelijk opslagpunt om de druk stroomafwaarts eraf te halen. Het is stupide, het is bekend dat het stupide is, maar het lijkt wel realiteit te zijn. :/

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
D-Ed schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 15:06:

Jort en โ€œbetrokkenโ€ in dezelfde zin? Nou โ€ฆ

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharkware
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:52
Weet iemand of het niveau in Roermond en daarvoor (stroom opwaarts) nog aan het stijgen is? Of is het peil daar al langzaam stabiel / aan het zakken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
psy schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 15:19:
[...]

Twitter is inderdaad veel handiger voor updates.
Zolang mensen sociale media maar niet verwarren met nieuws. Het is puur signaal, thatโ€™s it.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daanb14
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13:05
De bewoners van Bergen en Aijen worden geadviseerd te evacueren. De dorpen worden waarschijnlijk van de buitenwereld afgesloten:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MIlLD_3Kf8VjbschA1lfGBjeAcs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CcIGfrxne0Zr48pLu5fDk0BK.jpg?f=fotoalbum_large
https://www.bergen.nl/act...w-bergen-niet-en-aijen-te

[ Voor 10% gewijzigd door daanb14 op 16-07-2021 15:29 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• psy

psy

Virtuozzo schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 15:25:
[...]

Zolang mensen sociale media maar niet verwarren met nieuws. Het is puur signaal, thatโ€™s it.
Absoluut. Ik zie op twitter bijvoorbeeld nu ook vaker geschreven tweets met daarbij foto's die zouden moeten gaan over betreffende regio, maar die overduidelijk in Duitsland of Belgiรซ zijn genomen. Maar Jan en Allemaal neemt het wel weer over. Jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Virtuozzo schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 15:23:
[...]

Jort en โ€œbetrokkenโ€ in dezelfde zin? Nou โ€ฆ
Haha, alles behalve inderdaad. Van alle mensen die ze bij NPO hadden kunnen neerzetten voor zo'n programma kiezen ze net Jort _O-

Een leuke discussie of debat aansturen vind ik hem vaak wel goed doen overigens.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:29
Sharkware schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 15:24:
Weet iemand of het niveau in Roermond en daarvoor (stroom opwaarts) nog aan het stijgen is? Of is het peil daar al langzaam stabiel / aan het zakken?
Roermond is nog aan het stijgen. Volgens mijn gemeente (maasgouw) is de piek rond 18-19u..

Inmiddels is hier รฉรฉn toegangsweg van de wijk afgesloten (ri Osen/Roermond) ivm het waterbekken waar nu niemand naar toe mag/kan omdat het daar onderloopt.
De andere ingang van de wijk loopt een beekje onder die nogal aan het overstromen is. Mocht het over de weg gaan, dan is het maar de vraag of we de wijk nog uit kunnen. Het water raakt inmiddels het volledige brugdek.
Beek in normale tijden
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/15y1pRol.jpg
En nu :
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/7AvylCGl.jpg
Brug op de achtergrond is dezelfde brug

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael_OsGroot
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 15-11-2022

Michael_OsGroot

Yes... Yes!

Wat ga jij doen?

Chebyshev said it, and I'll say it again; There's always a prime between n and 2n | De donkere gedaanten zijn bijzonder vlug ter been; Ze lopen op vier poten, en ze kijken heel gemeen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sharkware
GAIAjohan schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 15:34:
[...]
Roermond is nog aan het stijgen. Volgens mijn gemeente (maasgouw) is de piek rond 18-19u..
...
Bedankt voor de info en sterkte. Mijn vader woont iets verderop in Asselt en ik hoop dat hij het droog kan houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0pe
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15:38
Vanuit de politie nu de oproep om naar een hogere verdieping te gaan in het gebied achter de julianadijk.

Gaat nu snel daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KNed
Aardwolf schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 15:21:
[...]

Kan nog prima. Kern zal verzadigd zijn en de dambody is hier en daar flink in stabiliteit afgenomen. De druk (meters waterkolom) aan de binnenzijde is hoe dan ook nog steeds aanwezig. Kan een aandrijvende factor zijn voor glijcirkels/afschuiven. Denk zelfs als je met zware voertuigen nu over die weg gaat rijden al een aanleiding kan geven voor falen cq. bezwijken. Nu eerst wachten totdat de boel weer wat droger is, de verhoogde waterdruk uit de kern. Evt wat bigbags in het geรซrodeerde talud zetten met bijv. helikopter.
Zou allemaal kunnen. Heb jij hier verstand van? Of is dit allemaal gissen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:37

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Sharkware schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 15:24:
Nog stijgende...
Voor Roermond:
https://waterinfo.rws.nl/...ms___20Peil___20in___20cm

Na Roermond:
https://waterinfo.rws.nl/...ms___20Peil___20in___20cm

[ Voor 18% gewijzigd door Coach4All op 16-07-2021 15:44 ]

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klaw
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 08:11
Wolly schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 15:14:
[...]

Is het ook niet een gevalletje de boel onderschatten? De experts hadden dit niet verwacht de gemeentes niet de bewoners niet. Ik dacht zelf nog niet zo heel lang geleden, ik dacht dat wij Nederlanders het wel goed voor elkaar hadden en ja bij sommige mensen komt het water zo hoog dat je eff wat zandzakken moest plaatsen en klaar... en een paar pechvogels met eventueel hier en daar wat schade...

Dat valt dus vies tegen.... :/

How to Beat Putin & The American Origins of Putin's Madness

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GAIAjohan
Wachten, en desnoods naar de bovenverdieping verhuizen. Alle dierbare spullen staan daar al, dus dat is al geregeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tincahunter
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 07-04-2022
In Venlo word mijn schoonmoeder en schoonzusje ook geรซvacueerd (een buurt en een gedeelte van de stad) Ze moeten nu tijdelijk bij mijn vriendin in wonen is mij net verteld, zij woont veilig op de berg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GAIAjohan
Sharkware schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 15:41:
[...]

Bedankt voor de info en sterkte. Mijn vader woont iets verderop in Asselt en ik hoop dat hij het droog kan houden.
Ai.. Asselt is best problematisch denk ik. Die zaten een paar jaar terug om al met heel veel water. Mooie omgeving in drogere tijden. Mooi hardloopgebied.
Sterkte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaw
GAIAjohan schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 15:42:
[...]

Wachten, en desnoods naar de bovenverdieping verhuizen. Alle dierbare spullen staan daar al, dus dat is al geregeld.
Zou je niet de hele inboedel naar boven moeten brengen? Een beetje water kan al vrij makkelijk van alles beschadigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
KNed schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 15:41:
[...]

Zou allemaal kunnen. Heb jij hier verstand van? Of is dit allemaal gissen?
Het is gissen want ik ben niet lokaal aanwezig. Maar ben ook waterbouwkundig afgestudeerd. En jij? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KNed
Aardwolf schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 15:45:
[...]

Het is gissen want ik ben niet lokaal aanwezig. Maar ben ook waterbouwkundig afgestudeerd. En jij? :P
Ik helemaal niet, alleen interesse. Was even benieuwd omdat er soms spontaan nogal wat experts zijn. Maar dan weet ik je opmerkingen op waarde te schatten d:)b

Ik lees nu ook net in het nieuws dat die dam dus gisteren echt als instabiel bestempeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharkware
GAIAjohan schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 15:44:
[...]

Ai.. Asselt is best problematisch denk ik. Die zaten een paar jaar terug om al met heel veel water. Mooie omgeving in drogere tijden. Mooi hardloopgebied.
Sterkte!
Straat staal al onder water. Maar hij woont redelijk hoog daar (ten opzichte van de buren). 1993/1995 net droog gebleven destijds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Hoor net dat die dijk in Meerssen het helemaal zou begeven en dat er mogelijk dus nog 'n flinke laag water naar binnen kan komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:31

unclero

MB EQA ftw \o/

Voor de Zendamateurs onder ons:

Gelieve 145.225Mhz vrij te houden, op last van de Gouverneur.

Quelle chimรจre est-ce donc que l'homme? Quelle nouveautรฉ, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nielsvr
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-05 13:55
Kunnen we sommige journalisten daar per direct weghalen? Dit kan toch niet...

https://twitter.com/thomas0811/status/1416028253182205954

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psy

psy

klaw schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 15:42:
[...]

Is het ook niet een gevalletje de boel onderschatten? De experts hadden dit niet verwacht de gemeentes niet de bewoners niet. Ik dacht zelf nog niet zo heel lang geleden, ik dacht dat wij Nederlanders het wel goed voor elkaar hadden en ja bij sommige mensen komt het water zo hoog dat je eff wat zandzakken moest plaatsen en klaar... en een paar pechvogels met eventueel hier en daar wat schade...

Dat valt dus vies tegen.... :/
Maar je ziet dit ook op tweakers; gistermiddag postte ik ook al een bericht hier in de HK waarin ik me afvroeg waarom er nog steeds geen topic over was. Natuurlijk kan je dan zeggen post jij dan als eerste.... 8) maar daar ging het niet om.

Het leeft gewoon niet. Of mensen denken, ach dat is zo ver in het zuiden, dat zal mijn tijd wel duren.

Dit gaat ons allemaal aan uiteindelijk. De totale desinteresse hier op tweakers verbaasde mij wel. Terwijl tegen die tijd een ramp zich was aan het voltrekken in Duitsland waarbij ook al 100% duidelijk was dat het onze kant op zou komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GAIAjohan
klaw schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 15:45:
[...]

Zou je niet de hele inboedel naar boven moeten brengen? Een beetje water kan al vrij makkelijk van alles beschadigen?
Vrij lastig. Kasten en banken krijg ik niet zomaar boven.zolang de inhoud maar veilig is.
De vrieskist staat daarom ook op kistjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
KNed schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 15:47:
[...]

Ik helemaal niet, alleen interesse. Was even benieuwd omdat er soms spontaan nogal wat experts zijn. Maar dan weet ik je opmerkingen op waarde te schatten d:)b

Ik lees nu ook net in het nieuws dat die dam dus gisteren echt als instabiel bestempeld is.
Ach ja... ik ben nu ook maar toetsenbordheld he, dus kan het ook mis hebben. Maar heb dergelijke situaties wel eens meer in het verleden gezien en natuurlijk uit boeken tijdens studie, er aan gerekend, etc.

Vind het net als de meesten (denk ik) een erge en kritische situatie, maar ook een heel interessante wat er zoal gebeurd en hoe ze ermee omgaan. Toch blij dat het niet hier is. :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• De_Bastaard
Nielsvr schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 15:50:

Zag hem gisteren idd al. Verbaast me dat meneer de militair die journalist niet meteen een corrigerende tik/bitchslap gegeven heeft

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
De_Bastaard schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 15:52:
[...]

Zag hem gisteren idd al. Verbaast me dat meneer de militair die journalist niet meteen een corrigerende tik/bitchslap gegeven heeft
De militair heeft een opleiding, als burger en professional.

De verslaggever - โ€œjournalistโ€ is niet van toepassing, dit is de Telegraaf immers - ontbreekt het aan het een en ander.

Als terzijde, zijn excuus van โ€œja maar sommige mensen zijn op vakantieโ€ 8)7 Hij staat naast een zorgcentrum waar mensen geรซvacueerd worden. Op vakantie in het zorgcentrum. Natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
[...]

Tering ik lees/volg de telegraaf niet, maar is dit het niveau van de telegraaf?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
groggy schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 15:56:
[...]

Ja. Telegraaf, consistent.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online

Man man 8)7 Die soldaat blijft nog netjes maar die mogen ze meteen als zandzak ergens neerleggen zeg..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 18:56

"Schaam je" was nog mild uitgedrukt, man man man. Zelfs de Telegraaf zou zo'n idioot toch per direct op straat moeten zetten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniรซlWW2
  • Niet online

DaniรซlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
[...]

Omdat soldaten wel discipline hebben en niet alleen aan zichzelf horen te denken. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:42
groggy schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 15:56:
[...]

Zelfs voor de telegraaf is dit ver onder het niveau.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tincahunter
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 07-04-2022
Mijn vriendin had vanmorgen of vroeg in de middag een enkele foto's van de maas gemaakt in Venlo. Dit is onder aan de maas boulevard.

Winkel of restaurant bijna tot het plafond onder water

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fQSxukpDiYZR-ll56VXhBmZ4jeQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OTXHUq63EEt6TwsjDr1Mzpmy.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19:42

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Vorkie schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 14:23:
[...]

Wat me opviel op deze kaart: https://www.atlasleefomge...ue,1;1578044979375,true,1 is dat de kwaliteit van de "dijken" nogal matig is in stukken van het zuiden. Woon zelf relatief dicht langs de Neder-Rijn, die scoort qua veiligheid wel een stuk beter gelukkig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinNL
De verschillen tussen een normale dag en vandaag. Zover ik kan vinden is het peil bij Maaseik langzaam aan het zakken.. Het had niet veel hoger moeten komen.

[ Voor 14% gewijzigd door RobinNL op 16-07-2021 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
RobinNL schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 16:06:
De verschillen tussen een normale dag en vandaag. Zover ik kan vinden is het peil bij Maaseik langzaam aan het zakken.. Het had niet veel hoger moeten komen.

[Twitter]

[Twitter]
Maaseik heeft ontzettend veel geluk gehad, die ene muur wordt nog een helse klus van herstelwerkzaamheden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lifeguard
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:08
Man man ... je weet dat er een hoop ellende komt, maar dit? Vreselijk voor al die mensen zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:41
Is er ergens een inschatting / model tot aan waar dit in Nederland voor problemen gaat zorgen? Blijft het bij Limburg, of gaan de problemen gewoon de Rijn / Maas volgen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:00

polthemol

Moderator General Chat
Virtuozzo schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 16:08:
[...]

Maaseik heeft ontzettend veel geluk gehad, die ene muur wordt nog een helse klus van herstelwerkzaamheden.
zag beelden langskomen van kennissen die in Heppeneert (dorpje knal tegen Maaseik aan) wonen: het water daar was echt centimeter werk. Met elk briesje klotste er wat over de afsluitingen/dijkmuurtjes heen.

Des te opmerkelijker als je ziet dat aan de Nederlandse kant er een fikse uiterwaart is (ongeveer tot aan Roosteren, eerstvolgende dorp in Nederland als je vanuit Maaseik vertrekt).

Onderstreept wat voor een mindboggling lading water er door de Maas heen aan het razen is.

(die muur staat er trouwens al echt heul erg lang :P Degelijk metselwerk!)

[ Voor 5% gewijzigd door polthemol op 16-07-2021 16:13 ]

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online

[Twitter]

[Twitter]
Afgelopen vrijdag nog op dat punt geweest. Normaal loopt de Maas daar ca. 300 meter oostelijker.

google maps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaw
GAIAjohan schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 15:50:
[...]

Vrij lastig. Kasten en banken krijg ik niet zomaar boven.zolang de inhoud maar veilig is.
(mogelijk) Dom idee; je zou als het moet huishoudfolie of aluminiumfolie (+tape) strak om bijv. tafel poten kunnen doen dan bescherm je het nog een beetje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael_OsGroot

Michael_OsGroot

Yes... Yes!

[Twitter]

[Twitter]
Hallelujah wat een water

Chebyshev said it, and I'll say it again; There's always a prime between n and 2n | De donkere gedaanten zijn bijzonder vlug ter been; Ze lopen op vier poten, en ze kijken heel gemeen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPR
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14:04
floriz87 schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 16:10:
Is er ergens een inschatting / model tot aan waar dit in Nederland voor problemen gaat zorgen? Blijft het bij Limburg, of gaan de problemen gewoon de Rijn / Maas volgen?
Hier in Boxmeer (noord-oost Brabant) worden ook voorzorgsmaatregelen genomen. Niet in de categorie evacueren, maar wel worden veel wegen in de uiterwaarden afgesloten. De piek wordt hier verwacht in de nacht van zaterdag op zondag (aldus berichtgeving van de gemeente Boxmeer zelf).

Ook in Cuijk en Mook worden maatregelen genomen (sluiten van kademuren etc.). De burgemeester van Mook heeft bijv. een noodverordening afgegeven in een poging om ramptoeristen te weren.

Het volgt dus wel de rivieren, maar hoe verder stroomafwaarts, hoe minder de impact.

[ Voor 6% gewijzigd door PatrickPR op 16-07-2021 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

PatrickPR schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 16:14:
[...]

Hier in Boxmeer (noord-oost Brabant) worden ook voorzorgsmaatregelen genomen. Niet in de categorie evacueren, maar wel worden veel wegen in de uiterwaarden afgesloten. De piek wordt hier verwacht in de nacht van zaterdag op zondag (aldus berichtgeving van de gemeente Boxmeer zelf).

Ook in Cuijk en Mook worden maatregelen genomen (sluiten van kademuren etc.).

Het volgt dus wel de rivieren, maar hoe verder stroomafwaarts, hoe minder de impact.
Nou... zelfs hier in West-Brabant moeten nu zaken worden ontruimd en geรซvacueerd:
Camping De Mosterdpot in Woudrichem is druk bezig om alle stacaravans weg te slepen vanwege het hoge water. De verwachting is namelijk dat zaterdagmiddag het water de camping op stroomt. Een dag later kan het water dan een meter hoog staat waar nu nog zoโ€™n 35 caravans staan. "Dit hebben we in veertig jaar tijd niet meegemaakt. In de winter staat het hier vol water maar in de zomer nooit", vertelt de beheerder van de camping.
Aldus https://www.omroepbrabant...hier-een-meter-hoog-komen

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lonestander
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 30-04 14:22
Ik heb begrepen dat ze bij regio Nijmegen / lingewaard ook maatregelen nemen zoals de waalkade afsluiten (hebben ze van de winter ook gedaan) en toegang tot de uiterwaarden. Ze verwachten dat regenval uit het stroomgebied van de rijn ook voor hoogwater gaat zorgen.

[ Voor 7% gewijzigd door Lonestander op 16-07-2021 16:18 ]

PSN: Lonestander, Steam: Lonestander / Lone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:29

Yucon

*broem*

Het is echt opvallend hoe langzaam het water stroomafwaarts wegloopt. Gevoelsmatig zou je zeggen met iets van 10 km/u of zo maar de maas in Den Bosch valt nog heel erg mee. Het staat wel hoger dan normaal maar dat is wel wel vaker, en het is een heel onwerkelijk idee dat dat over een dag of 2 wel anders gaat zijn.

Als ex-limburger is het ook heel vreemd om allerlei plaatsen uit m'n jeugd in een ietwat andere setting voorbij te zien komen. :/

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Robertdj
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
GAIAjohan schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 15:50:
[...]

https://www.1limburg.nl/l...truimd?context=mostread-1
Bierbrouwerij Hertog Jan deelt gratis bierkratten uit
Om meubels en andere spullen hoog neer te zetten in woningen die dreigen te overstromen, deelt de bierbrouwerij Hertog Jan in Arcen gratis bierkratten uit.

Afbeeldingslocatie: https://www.1limburg.nl/sites/default/files/public/styles/media-paragraph/public/1456634.jpg

Niet dat je dit gelijk kan/moet doen. Heb je toevallig nog bouwzeil? Je zou misschien het meubilair erop kunnen zetten en het bouwzeil op kunnen knopen. Alles beter dan niets.
Sterkte!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lifeguard
Yucon schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 16:19:
Het is echt opvallend hoe langzaam het water stroomafwaarts wegloopt. Gevoelsmatig zou je zeggen met iets van 10 km/u of zo maar de maas in Den Bosch valt nog heel erg mee. Het staat wel hoger dan normaal maar dat is wel wel vaker, en het is een heel onwerkelijk idee dat dat over een dag of 2 wel anders gaat zijn.

Als ex-limburger is het ook heel vreemd om allerlei plaatsen uit m'n jeugd in een ietwat andere setting voorbij te zien komen. :/
Ik vind dat ook lastig te begrijpen. Als je ziet hoe hard het door straten gaat, complete woningen (DE) mee kan zeulen e.d. dat ze dan spreken over uren wanneer het volgende bereikt gaat worden.. lastig te snappen.

Zag een filmpje vanuit Limburg ergens waar er legervoertuigen met mensen rondreden welke waren geรซvacueerd. Ben normaal een botte hork, maar hier werd ik zelfs naar van. Vreselijk gezicht.
Hulde trouwens voor de alle hulpdiensten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobinNL
Het gat in de dijk in Bunde is gedicht, daarmee is het acute gevaar geweken, meldt De Limburger. Militairen en brandweerlieden wisten het gat te dichten. Ze plaatsten honderden zandzakken om de dijk te verstevigen. 'De opluchting is groot, maar waakzaamheid is geboden. De laatste zandzakken zijn gelegd en de sfeer is momenteel ontspannen'.
https://www.ad.nl/dossier...ing-te-verlaten~a01fd4dc/

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

lifeguard schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 16:22:
[...]

Zag een filmpje vanuit Limburg ergens waar er legervoertuigen met mensen rondreden welke waren geรซvacueerd. Ben normaal een botte hork, maar hier werd ik zelfs naar van. Vreselijk gezicht.
Hulde trouwens voor de alle hulpdiensten.
Idd. Op alles wat maar kan rijden werden evacuees afgevoerd, zelfs op tractoren/graafmachines.

Afbeeldingslocatie: https://api.omroepbrabant.nl/img/f/768/432/0.48/0.35/bWVkaWEvcHJvZC8zNDIwNjUzLmpwZz9zdj0yMDE5LTA3LTA3JnN0PTIwMjAtMDEtMDFUMDAlM0EwMCUzQTAwWiZzZT0yMDQwLTAxLTAxVDAwJTNBMDAlM0EwMFomc3I9YiZzcD1yJnNpZz1zM3p6OThzc3VGTDh1amRxUGN5OERLYTJHOWx1bng3QlBxUEtzOHAwaXlrJTNE

Verhaal achter die foto: Foto van geรซvacueerd echtpaar maakt diepe indruk: 'Hier werd ik stil van'

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lifeguard
@wildhagen Prachtige foto ondanks alle ellende eromheen

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 22:56
wildhagen schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 16:25:
[...]

Idd. Op alles wat maar kan rijden werden evacuees afgevoerd, zelfs op tractoren/graafmachines.

[Afbeelding]

Verhaal achter die foto: Foto van geรซvacueerd echtpaar maakt diepe indruk: 'Hier werd ik stil van'
Deze foto raakt me. De gezichten van de mensen spreken boekdelen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-06 14:16
@wildhagen Een top prestatie van onze hulpverlening, echt groot respect voor de politie, brandweer, zorg en leger die zich nu weer te pleuris lopen te werken in barre omstandigheden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michael_OsGroot

Michael_OsGroot

Yes... Yes!

wildhagen schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 16:25:
[...]

[Afbeelding]

Deze lijkt ook aardig viral te gaan, ik zag 'm gister op de reddit frontpage voorbijkomen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KNed
Hulde aan officiรซle hulpverleners inderdaad. Maar ook aan anderen die zich belangeloos inzetten zoals de vele boeren met hun trekkers.
Waar zouden we zijn zonder de boer?!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18-06 20:34

spartacusNLD

This is Sparta!!

KNed schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 16:35:
Hulde aan officiรซle hulpverleners inderdaad. Maar ook aan anderen die zich belangeloos inzetten zoals de vele boeren met hun trekkers.
Waar zouden we zijn zonder de boer?!
veel meer ruimte in nederland. en eten wat een hoop duurder zou zijn omdat alles dan uit het buitenland moet komen. oh.. en dan mochten we nog 130 rijden. :P

PC: Be quiet! Pure Base 500DX | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | AMD Ryzen 7 5700X3D | Be quiet! Dark Rock 4 | Gigabyte Aorus RTX 3080 Master | Crucial Ballistix RGB 32GB | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Be quiet! Straight Power 11 750W

Pagina: 1 ... 3 ... 7 Laatste