Het grote Volvo XC60 T6 / T8 Recharge topic

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peer54
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 04-12-2024
TPar schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 22:32:
Jammer, duimen maar.

Daarnaast ook issues met de WiFi die totaal niet werkt met ons draadloos netwerk. Hij vindt wel dat van de buren (telenet modem) en van een voorbijrijdende audi, maar niet ons eigen thuisnetwerk (Proximus en 2 asus routers). Verschillende settings geprobeerd maar niets.

Maar voor de rest nog steeds superblij. Daarnet ook eens lekker de acceleratie getest. 4 piepende banden, dat had ik niet verwacht 😁
Hetzelfde probleem met de wifi van onze V90 My22. De gehele buurt staat er in behalve onze wifi terwijl de auto op de oprit staat zowat naast de router.

Groet, Peer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peer54
knoore schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 21:28:
Weet iemand wanneer de auto’s zonder DAB+ Dit alsnog krijgen ingebouwd? Ik mis het toch wel kwa kwaliteit van muziek, en begrijp dat het sinds dec 2020 verplicht is in EU; maar van de dealer hoor ik er niets over?
Ik weet van de dealer dat hier het tweede kwartaal 22 meer over bekend wordt. De Tunel radio App is absoluut geen alternatief voor DAB+ radio.

Groet, Peer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peer54
r030949 schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 09:11:
Voor de XC60 MY2022 is een nieuwe software-update beschikbaar:

Updates in software V2.0
Android R. Deze versie van het besturingssysteem omvat nieuwe functies en nieuwe app-categorieën.
Functie in de auto:
  • Verbeterd startverloop van OTA update-installaties.
  • Het wisselen tussen profielen verstoort niet langer de navigatieweergave op het bestuurdersdisplay.
  • Stabiliteitsverbetering van het audiosysteem.
  • Stabiliteitsverbeteringen van de timers voor het klimaat.
  • Verbeteringen van de radio-ontvangst.
  • Stabiliteitsverbeteringen van de cameratoepassing.
  • Bug parkeersensor is opgelost.
  • Verbeterd uitschakelgedrag van het middendisplay bij het afsluiten van de auto.
  • Functie in de mobiele app:
  • Stabiliteitsverbeteringen van de vergrendelstatus.
  • Frequentere updates van de klimaatstatus.
  • Optimalisatie-aanpassingen van de aandrijflijn.
ik heb de update ( V2.0) er sinds 31-april-22 inzitten. Voor deze update kon ik de parkeerverwarming via de Volvo Cars App nog activeren. Na de update kan dit zelfs niet meer. De auto heeft sinds de update geen contact meer met de App. Sinds de My22 modellen zijn uitgevoerd met Google kan je met de App helemaal niets meer. Geen enkele informatie geeft de App. Volvo verkoopt een product wat nog niet is af is. De klant mag meerijden in de ontwikkelfase van de Volvo Cars App. Absoluut onaanvaartbaar. Ik heb dit uiteraard via schrijven kenbaar gemaakt bij mijn dealer. Het enige wat je te horen krijgt is dat ze er mee bezig zijn.

Groet, Peer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knoore
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21-04 10:47
peer54 schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 16:54:
[...]

ik heb de update ( V2.0) er sinds 31-april-22 inzitten. Voor deze update kon ik de parkeerverwarming via de Volvo Cars App nog activeren. Na de update kan dit zelfs niet meer. De auto heeft sinds de update geen contact meer met de App. Sinds de My22 modellen zijn uitgevoerd met Google kan je met de App helemaal niets meer. Geen enkele informatie geeft de App. Volvo verkoopt een product wat nog niet is af is. De klant mag meerijden in de ontwikkelfase van de Volvo Cars App. Absoluut onaanvaartbaar. Ik heb dit uiteraard via schrijven kenbaar gemaakt bij mijn dealer. Het enige wat je te horen krijgt is dat ze er mee bezig zijn.

Groet, Peer
Jij omschrijft precies het gevoel wat ik ook heb, zowel auto als app is softwarematig ondermaats, en als je dan een auto koopt mag je mee doen in de ontwikkel fase.

Naast software functionaliteiten zijn ook een aantal zaken in MY2022 niet geleverd waar deze in MY2021 standaard waren; zonder hierover transparant te communiceren. Enkel BLIS is benoemd bij mij, maar leg de prijslijsten van die 2 maar eens naast elkaar: naast BLIS zie je dan ook dat Apple Car Play, DAB+, Park Pilot, CTA, enz. Ontbreken.

Dat wat er wel op zit is werkt ook niet altijd; eerste 6 weken heeft de auto 6 dagen bij de dealer gestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peer54
knoore schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 11:09:
[...]

Jij omschrijft precies het gevoel wat ik ook heb, zowel auto als app is softwarematig ondermaats, en als je dan een auto koopt mag je mee doen in de ontwikkel fase.

Naast software functionaliteiten zijn ook een aantal zaken in MY2022 niet geleverd waar deze in MY2021 standaard waren; zonder hierover transparant te communiceren. Enkel BLIS is benoemd bij mij, maar leg de prijslijsten van die 2 maar eens naast elkaar: naast BLIS zie je dan ook dat Apple Car Play, DAB+, Park Pilot, CTA, enz. Ontbreken.

Dat wat er wel op zit is werkt ook niet altijd; eerste 6 weken heeft de auto 6 dagen bij de dealer gestaan.
Ik heb voor de koop van de V90 my22 de vraag gesteld of er i.v.m de chiptekorten zaken in de auto niet aanwezig waren. Antwoord verkoper, nee de 90 serie is niet onderhavig aan de huidige chiptekorten, alles zit er in. De 90 serie wordt ontzien. Wat blijkt na de levering, de auto is niet voorzien van verlichtings-pack 2 en geen DAB+. De optie verlichtings-pack 2 heeft Volvo zonder de klant vooraf op de hoogte te stellen eenzijdig geannuleerd. Ik heb een excuus van de dealer gehad. Dat is prima, maar er moet wel een passende oplossing komen.Over het inbouwen van de DAB+ radio loopt nog een discussie.
Ik heb via aangetekend schrijven mijn ongenoegen geuit. De dealer staat wel open voor oplossingen. Ik laat het er niet bij zitten. De communicatie tussen Volvo en de klant is op zijn zachts gezegd zeer slecht. En dat voor een product van bijna 80 k

Groet Peer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DMT99
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-09-2023
Ai ai ai wat tenenkrommend om te lezen allemaal. Mijn levering komt, als het goed is, na 9 maanden wachten eindelijk in de buurt. Maar ik vraag me af of ik de auto niet beter bij de dealer kan laten staan. Zoveel mankementen lijkt me onaanvaardbaar, dan ben ik wellicht toch beter af met de (naar mijn smaak en gebruik wel wat te kleine) XC40 T5 die ik nu heb en waar alles wél opzit en werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TPar
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-04 14:03
Vanmorgen dan eindelijk de update-melding gekregen. Mijn innerlijke it-kind kon niet weerstaan dus na half uurtje stond v2 er op.
Wat me opvalt:
- nieuwe app-categorieën? Niet gezien
- de timer zetten vanuit de app ging ineens pak sneller

Voor de rest niets wereldschokkend gezien, jammer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdkvolvo
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 15-04 21:05
Bij mij werkt sinds de update de app easypark niet meer en tunein vereist nu ineens een account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TPar
TPar schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 13:45:
Vanmorgen dan eindelijk de update-melding gekregen. Mijn innerlijke it-kind kon niet weerstaan dus na half uurtje stond v2 er op.
Wat me opvalt:
- nieuwe app-categorieën? Niet gezien
- de timer zetten vanuit de app ging ineens pak sneller

Voor de rest niets wereldschokkend gezien, jammer
Gisteren toch wel een oops-momentje meegemaakt. Ik zet de richtingaanwijzer aan en niets. Gelukkig bleek het enkel het geluid te zijn, maar toch niet leuk. En ook de cruise control besloot niet te werken.

Na lang zoeken eindelijk gevonden hoe ik de auto herstart (nooit gedacht dat ik dit ooit met een auto ging moeten doen): gewoon de menu-knop onder het scherm 15-20 seconden induwen (komt eerst in schermkuismodus maar blijven duwen). Alles was terug functionerend nadien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knoore
TPar schreef op donderdag 21 april 2022 @ 12:39:
[...]

Gisteren toch wel een oops-momentje meegemaakt. Ik zet de richtingaanwijzer aan en niets. Gelukkig bleek het enkel het geluid te zijn, maar toch niet leuk. En ook de cruise control besloot niet te werken.

Na lang zoeken eindelijk gevonden hoe ik de auto herstart (nooit gedacht dat ik dit ooit met een auto ging moeten doen): gewoon de menu-knop onder het scherm 15-20 seconden induwen (komt eerst in schermkuismodus maar blijven duwen). Alles was terug functionerend nadien.
Dit is toch best bijzonder dat zoiets kan op een auto die is toegelaten op de openbare weg; dergelijke kinderziektes zijn toch gevaarlijk. Bij mij (1.10) doen de parkeersensoren raar (blijven soms piepen, zelfs na een nacht aan laadpaal), dergelijke reset is dan ook enige optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peer54
Vandaag bij de dealer geweest voor de ontstane Volvo Cars App problemen na de V2.0 update.
De app is opnieuw geïnstalleerd en de auto is opnieuw aangemeld.
En jawel hoor de App is weer verbonden met de auto.
De functies die er voorheen op zaten werken weer. Met als toevoeging overzicht laadstand accu.
De app is nog steeds niet optimaal maar er worden mondjesmaat functies aan toegevoegd.

Tot zover, groet Peer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marb92
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 29-03 10:06
Afgelopen week Volvo XC60 T6 besteld, de verkoper zei een levertermijn van 1 jaar. Was dit bij iedereen zo of is dit de meest pessimistische termijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmser
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-04-2024
Marb92 schreef op woensdag 27 april 2022 @ 16:45:
Afgelopen week Volvo XC60 T6 besteld, de verkoper zei een levertermijn van 1 jaar. Was dit bij iedereen zo of is dit de meest pessimistische termijn?
Ik vrees dat dat normaal is. In februari werd aangegeven 9 tot 11 maand en nu zit de kabelboom problematiek er nog tussen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JJH82
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 25-04 13:34
Ik ga denk ik maar voor een occasion, alhoewel die prijzen nu volgens mij ook erg hoog zijn.

Had ik nou toch die koeltas maar gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marb92
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 29-03 10:06
Als er al te vinden zijn…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ButeobuteoButeo
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 19-04 09:34
Vandaag gebeld door de dealer. De prijs wordt verhoogd met (in mijn geval) €3.400,-
Dit allemaal ivm de toenemende kosten, grondstoffen, enz, enz.

Auto is nog geen 2 maanden geleden besteld.

Hoe gaan jullie hiermee om? Ik vind het nogal wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmser
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-04-2024
ButeobuteoButeo schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 17:20:
Vandaag gebeld door de dealer. De prijs wordt verhoogd met (in mijn geval) €3.400,-
Dit allemaal ivm de toenemende kosten, grondstoffen, enz, enz.

Auto is nog geen 2 maanden geleden besteld.

Hoe gaan jullie hiermee om? Ik vind het nogal wat.
Dit is contractbreuk. Je hebt een koopovereenkomst/contract getekend voor een bepaalde prijs. indien er hier geen melding in staat van een variabele prijs hebben ze niets om op te staan.

Voorwaarden waren op voorhand bepaald en eisen dat dit gerespecteerd wordt. Ik vermoed dat je deze niet via een leasingmaatschappij besteld hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ButeobuteoButeo
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 19-04 09:34
Ja, toch wel via leasemaatschappij. Maar die tekenen natuurlijk ook een koopcontract.
Leaseprijs zal omhoog gaan en persoonlijk voor mij de bijtelling omdat de catalogusprijs omhoog gaat.

Bedankt voor je reactie, ga het volgende week maar eens bekijken en contact opnemen met de leasemaatschappij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TPar
kmser schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 15:15:
[...]

Dit is contractbreuk. Je hebt een koopovereenkomst/contract getekend voor een bepaalde prijs. indien er hier geen melding in staat van een variabele prijs hebben ze niets om op te staan.

Voorwaarden waren op voorhand bepaald en eisen dat dit gerespecteerd wordt. Ik vermoed dat je deze niet via een leasingmaatschappij besteld hebt.
Helemaal mee eens maar als consument sta je vrij machteloos. Voor 3400 euro rechtzaak aanspannen? En als je dreigt zullen ze met plezier je contract annuleren.

De praktijken bij Volvo en hun aanpak van Corona zijn voor mij toch een smet op hun blazoen. Ik ben als het ware als Volvo-fan geboren maar heb het nu toch lastig.

En dan ook nog eens al die bugs in dat Google systeem om nog maar te zwijgen van basiszaken die niet kunnen (actueel verbruik zien, volume radio vooraan en achteraan anders verdelen,…)

*edit: lelijke schrijffout

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DMT99
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-09-2023
Vandaag dan na 8 maanden wachten eindelijk mijn XC60 T8 mogen ophalen bij de dealer. BLIS en 360 camera zitten er in ieder geval op, dat was voor mij het belangrijkste. DAB+ Nog niet geprobeerd, heb ik in mijn XC40 ook 10 minuten gebruikt in 1,5 jaar tijd, dus zal ik niet echt missen indien afwezig.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-jI7yUGmNDoBr200iOgBX2dbEh4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yXMo55r79PETDGzABobgdiKY.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N_Pa36onIEce0CrM2qDlKkHi8XA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/b0FC0C0XF8MLtkXHZCgeTmeq.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tdkvolvo
Prachtige auto. Veel plezier er mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelleeelco
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 25-04 16:28
Ik mag een nieuwe lease auto uitzoeken en twijfel heel erg over de XC60. Ik kan hem niet heel uitgebreid rijden, terwijl (vreemd genoeg) een volledig aangeklede BMW 530e wel tot de mogelijkheden behoort (rijd nu een 520 sedan).

De BMW rijd ik pas sinds januari ook prive, vandaar dat ik nu kijk naar een auto die iets geschikter is voor gezinsleven (vakantie, kinderen).

De XC60 kan ik maximaal rijden met:
- T6 Core Bright
- Blond leren bekleding
- Power Seats
- Driver Assist pakket (zit standaard in de Core)
- Climate pakket
- alarm

Morgen gaan we een proefrit maken. De auto vind ik prachtig om te zien en het rijden zal ook wel prima zijn. Maar de verhalen, klachten etc over het Google systeem vind ik toch wel zorgwekkend.

Hoe werkt het bv als je ergens bent waar geen mobiel netwerk is? Ik begrijp, geen navigatie dan. Maar werkt de rest wel (behalve google assistent)?

En na 4 jaar, als de data 'op' is: kun je dan wel de auto verbinden met je eigen tel en zo de data van je tel gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePig
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21-02 12:19
Ik heb me afgelopen week ook laten overtuigen om mijn eeste Volvo te bestellen voor een Belgische zakelijke lease. Het is de volgende auto/ optie's geworden:

XC60 T6 (Bright)
- Metaalkleur Onyx Black
- Comfortzetels, Charcoal Moritz leder
- Plus Bright
- Light Pack
- Driver Assist Pack
- Winter Pack
- 360 graden Park Assist Camera
- Donkergetinte achterruiten
- Elektrisch verwarmbare voorruit
- Trekhaak

Het viel me op dat de pakketten/ optie's wat verschillen tussen de landen. De dealer liet me weten dat de auto wellicht pas in mei of juni 2023 leverbaar zal zijn. Nog een jaartje ongeduldig wachten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePig
jelleeelco schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 12:42:
Hoe werkt het bv als je ergens bent waar geen mobiel netwerk is? Ik begrijp, geen navigatie dan. Maar werkt de rest wel (behalve google assistent)?

En na 4 jaar, als de data 'op' is: kun je dan wel de auto verbinden met je eigen tel en zo de data van je tel gebruiken?
Ik vond dat zelf interessante vragen, waar ik zelf niet eerder aan gedacht heb. Ik denk dat deze pagina zeer goed beschrijft welke functie's nog werken: https://support.google.co...google-maps%2Cgoogle-play

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelleeelco
FirePig schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 13:13:
[...]

Ik vond dat zelf interessante vragen, waar ik zelf niet eerder aan gedacht heb. Ik denk dat deze pagina zeer goed beschrijft welke functie's nog werken: https://support.google.co...google-maps%2Cgoogle-play
Dank voor die link! Ik kom letterlijk net terug van een proefrit. Erg 'mixed' feelings bij de auto.
Wat ik jammer vond is dat ze mij een auto meegaven die ik nooit kan leasen: luchtvering, B&W systeem, alle opties zoals HUD etc. Ik weet niet of het rijgedrag heel erg beinvloed wordt door de luchtvering, maar had het graag zonder gereden.

Auto is toch aardig aan het deinen tijdens het rijden (maar dat kan dus de luchtvering zijn?). Mijn vrouw werd er na 5min al misselijk in, al werd dat een stuk minder toen ze zelf reed. In het kort:

- hoge zit is fantastisch en zicht rondom is perfect
- stoelen zitten erg, erg goed
- snel....
- snel...
- al gezegd dat de auto snel is?
- standaard panorama / open dak is erg mooi
- intereur is mooi, zeer rustgevend

- auto is behoorlijk luid tijdens rijden. Veel windgeruis. Ook de T8 motor is luid. Al kreeg ik wel de T8 2021 mee en is de nieuwe versie (en T6) een stuk stiller had ik begrepen. Maar lastig om dat te beoordelen.
- Google Assistent is het niet voor mij. Weet niet waaraan het ligt, maar ik word mesjogge van dat systeem. Straatnaam/adres van mijn huis wordt herkend, maar hij plant dan vrolijk naar een politiebureau, of een of andere stichting (drie keer geprobeerd en nul keer naar mijn adres).
- Google Assistent denkt dat op een provinciale weg de snelheid 30 of 50 is, terwijl het 80 is, en heb je de hele tijd een flikkerende snelheidsbord in je display
- Dat display....waarom waarom waarom geen optie om media oid daar weer te geven. Of zwart, of de map. That's it...
- Erg onhandig dat je de pilot assist (zo noem ik het even, dat automatisch sturen) niet uit kan schakelen vanaf je stuur. Je moet de settings in. Ik wilde het uitschakelen om dat ik binnen de bebouwde kom rijd en het systeem nogal heftig naar rechts wilde (de berm in). Uitschakelen vergt dan geklooi in de instellingen via het touch screen.

Zaterdag met een BMW 520e rijden (ik weet het, die is ook niet meer leverbaar en zal een 530e worden maar dat is enkel verschil in vermogen)... ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePig
Mijn testrit was met een basis XC60 T6. Ik vond ook dat ze auto erg snel was! Momenteel rij ik dan ook maar met 110pk. ;-)

Verder vond ik dat de auto wel erg strak geveerd was en erg stil. Enkel als je het pedaal volledig intrapt komt de herrie van de motor. Maar dat wil je dan toch ook even horen. Niet?

Het voordeel bij Volvo is dat je de pilot assist uit kan schakelen, en elke volgende keer je de auto weer start, blijft het systeem uitgeschakeld. Bij vele andere merken zal dit systeem elke start opnieuw geactiveerd zijn.

De software voor het dashboard is inderdaad nog niet compleet. Ik hoop dat Volvo in de nabije toekomst nog veel OTA updates zal uitvoeren om de functionaliteit te verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelleeelco
Helaas gaf de dealer mij de auto mee met slechts 17km nog op de accu om elektrisch te rijden. Ik vond het echt niet stil, alleen als hij elektrisch reed. Maar nogmaals, ik reed het oude model (met nog de 11kw accu).

En ja, je kunt Pilot Assist uitschakelen maar ik wil het juist op de snelweg bv wel gebruiken, maar eenvoudig kunnen uitschakelen via het stuur. Niet dat ik in de menu's moet gaan kloten.

Wat ik wel heeeel jammer vind: als ik voor een V60 zou gaan, kan ik de Ultimate kiezen met letterlijk ALLE opties die er maar zijn (even los of het nodig is). Maar mijn vrouw wil geen station :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdkvolvo
jelleeelco schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 15:14:

En ja, je kunt Pilot Assist uitschakelen maar ik wil het juist op de snelweg bv wel gebruiken, maar eenvoudig kunnen uitschakelen via het stuur. Niet dat ik in de menu's moet gaan kloten.
Je kunt de PA gewoon op het stuur uitzetten en ook weer aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelleeelco
tdkvolvo schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 20:11:
[...]

Je kunt de PA gewoon op het stuur uitzetten en ook weer aanzetten.
Oh? Dan heb ik iets fout gedaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TPar
jelleeelco schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 21:22:
[...]

Oh? Dan heb ik iets fout gedaan...
Als ik me niet vergis kan je assists (cruise control en dergelijke) uitzetten met de de knoppen links op het stuur. De center-knop werkt als aan-uitknop. Heb je hem uitgezet dan kan je hem aanzetten met de center-knop of restoren met de knop naar boven (dit is bvb om de ingestelde snelheid te bewaren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TPar
FirePig schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 14:47:
Mijn testrit was met een basis XC60 T6. Ik vond ook dat ze auto erg snel was! Momenteel rij ik dan ook maar met 110pk. ;-)

Verder vond ik dat de auto wel erg strak geveerd was en erg stil. Enkel als je het pedaal volledig intrapt komt de herrie van de motor. Maar dat wil je dan toch ook even horen. Niet?

Het voordeel bij Volvo is dat je de pilot assist uit kan schakelen, en elke volgende keer je de auto weer start, blijft het systeem uitgeschakeld. Bij vele andere merken zal dit systeem elke start opnieuw geactiveerd zijn.

De software voor het dashboard is inderdaad nog niet compleet. Ik hoop dat Volvo in de nabije toekomst nog veel OTA updates zal uitvoeren om de functionaliteit te verbeteren.
Ik was zelf ook verbaasd als ik eens buiten de auto stond en de motor startte. Wat een herrie, bracht me direct terug naar de 940 van mijn grootvader :-). Binnen valt het inderdaad nog goed mee dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelleeelco
TPar schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 11:05:
[...]

Als ik me niet vergis kan je assists (cruise control en dergelijke) uitzetten met de de knoppen links op het stuur. De center-knop werkt als aan-uitknop. Heb je hem uitgezet dan kan je hem aanzetten met de center-knop of restoren met de knop naar boven (dit is bvb om de ingestelde snelheid te bewaren).
Mij werd door een dealer verteld dat de bediening van de Pilot Assist vroeger idd zo werkte. En dat het met Google assistent naar de instellingen is verplaatst. De dealer gaf aan dat het al bekend was bij Volvo, en dat de developers bezig waren om het terug te plaatsen. Op autoweek zag ik een review van iemand met dezelfde klacht en toen werd al aangegeven dat het weer terug zou komen (review was van januari).

Tijdens mijn proefrit deden de knoppen echt helemaal niets (links/rechts, de rest wel)

Kogel is hier trouwens door de kerk... Mijn vrouw wil de XC60 echt niet. De auto die we zo mooi vonden in de showroom (hele mooie uitvoering) kunnen we toch niet rijden (te duur in de lease, en de kleur is niet meer te bestellen) en het feit dat ze misselijk werd...

Mij viel het geluid in het interieur echt tegen. Vroeger een XC70 gehad en die was echt veel en veel stiller. Ook mijn huidige auto (BMW 5 uit 2018) is echt onwijs stil.

Morgen proefrit voor de 530e...maar denk dat keuze al gemaakt is.

[ Voor 21% gewijzigd door jelleeelco op 10-06-2022 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TPar
jelleeelco schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 11:08:
[...]

Mij werd door een dealer verteld dat de bediening van de Pilot Assist vroeger idd zo werkte. En dat het met Google assistent naar de instellingen is verplaatst. De dealer gaf aan dat het al bekend was bij Volvo, en dat de developers bezig waren om het terug te plaatsen. Op autoweek zag ik een review van iemand met dezelfde klacht en toen werd al aangegeven dat het weer terug zou komen (review was van januari).

Tijdens mijn proefrit deden de knoppen echt helemaal niets (links/rechts, de rest wel)

Kogel is hier trouwens door de kerk... Mijn vrouw wil de XC60 echt niet. De auto die we zo mooi vonden in de showroom (hele mooie uitvoering) kunnen we toch niet rijden (te duur in de lease, en de kleur is niet meer te bestellen) en het feit dat ze misselijk werd...

Mij viel het geluid in het interieur echt tegen. Vroeger een XC70 gehad en die was echt veel en veel stiller. Ook mijn huidige auto (BMW 5 uit 2018) is echt onwijs stil.

De links/rechts knoppen doen idd niets (in tegenstelling tot wat in de manual staat, nl het switchen tussen assists). Sorry als ik het verkeerd had verstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelleeelco
TPar schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 11:21:
[...]

De links/rechts knoppen doen idd niets (in tegenstelling tot wat in de manual staat, nl het switchen tussen assists). Sorry als ik het verkeerd had verstaan.
Precies! En ze zeggen al vanaf december of zo dat de functionaliteit terug komt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TPar
jelleeelco schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 11:23:
[...]

Precies! En ze zeggen al vanaf december of zo dat de functionaliteit terug komt...
Het is elke maand rond deze tijd weer spannend wat de nieuwe release gaat fixen :) . Ik zou bvb graag realtime verbruik zien verschijnen :P. En Apple Carplay, please.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelleeelco
Ik heb toch de dealer maar een mail gestuurd of het niet mogelijk is om een proefrit te maken in een T6 met MY2022. Ik lees en hoor van verschillende bronnen dat het nieuwe model aanmerkelijk stiller is.

Ook dat mijn vrouw misselijk werd in de auto zou best eens te maken kunnen hebben met de luchtvering...
Ik blijf het een hele mooie auto vinden en de hoge zit en overzichtelijkheid is erg gaaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdkvolvo
jelleeelco schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 11:23:
[...]

Dat betreft het schakelen van bochtenassistent en AAC. Dat ging voorheen met pijltjes en nu via menu.
Maar aan / uit zetten van PA is zoals TPar beschrijft. Op stuur dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelleeelco
tdkvolvo schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 16:48:
[...]

Dat betreft het schakelen van bochtenassistent en AAC. Dat ging voorheen met pijltjes en nu via menu.
Maar aan / uit zetten van PA is zoals TPar beschrijft. Op stuur dus.
Ja sorry, ben niet zo bekend met de terminology maar ik bedoelde idd dat automatisch sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdkvolvo
jelleeelco schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 13:02:
Ik heb toch de dealer maar een mail gestuurd of het niet mogelijk is om een proefrit te maken in een T6 met MY2022. Ik lees en hoor van verschillende bronnen dat het nieuwe model aanmerkelijk stiller is.

Ook dat mijn vrouw misselijk werd in de auto zou best eens te maken kunnen hebben met de luchtvering...
Ik blijf het een hele mooie auto vinden en de hoge zit en overzichtelijkheid is erg gaaf.
Dan zou ik de dealer vragen naar eem MY2022 vanaf december. Toen is er namelijk de wijziging van accu / elektromotor/ compressor doorgevoerd. Die van mij is van Nov en dus van voor de wijzigingen.
De T6 en T8 vanaf dec hebben dus de grotere batterij en sterkere elektromotor. Echter hebben ze geen compressor meer. En die maakt juist dat geluid bij vooral koude motor. Het verlies van de compressor wordt vlgs Volvo goedgemaakt door de sterkere elektromotor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelleeelco
tdkvolvo schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 16:53:
[...]

Dan zou ik de dealer vragen naar eem MY2022 vanaf december. Toen is er namelijk de wijziging van accu / elektromotor/ compressor doorgevoerd. Die van mij is van Nov en dus van voor de wijzigingen.
De T6 en T8 vanaf dec hebben dus de grotere batterij en sterkere elektromotor. Echter hebben ze geen compressor meer. En die maakt juist dat geluid bij vooral koude motor. Het verlies van de compressor wordt vlgs Volvo goedgemaakt door de sterkere elektromotor.
Ja, dat had ik ook begrepen. Helaas hebben ze geen MY2022 staan... alleen MY2021.

Morgen eerst proefritje met een 530e...:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdkvolvo
jelleeelco schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 16:57:
[...]

Ja, dat had ik ook begrepen. Helaas hebben ze geen MY2022 staan... alleen MY2021.

Beetje vreemd dat je niet kunt proefrijden in een auto die je wilt kopen 😭😭😭
Misschien eens een andere dealer proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herbie0412
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 17-12-2023
jelleeelco schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 16:57:
[...]

Woon in de Achterhoek, mocht dat niet al te ver zijn, mag je in mijn t6 2022 wel een proefrit maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelleeelco
Herbie0412 schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 01:04:
[...]

Woon in de Achterhoek, mocht dat niet al te ver zijn, mag je in mijn t6 2022 wel een proefrit maken
Goh wat onzettend aardig aanbod (ik lees het nu pas). Als ik nog een Volvo overwoog zou ik er zeker gebruik van maken! Maar de keuze is gevallen op een BMW 530e...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdkvolvo
Stil hier in het topic. Iedereen nog happy met de XC60? 😀

Gisteren de satelliet kaart van google maps even geprobeerd. Ziet er wel mooi uit. Of het makkelijker is bij het navigeren dan de gewone kaart weet ik nog niet. Ga ik binnenkort eens uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knoore
Recent naar Italië geweest; relatief lage verbruik ondanks lege accu verbaasde mij wel. Op binnenwegen rond 6:100; op buitenwegen en snelwegen 7.5:100, ondanks dat je met 2300kg onderweg bent, met ook nog eens een groot frontaal oppervlak. Bij testrit met GLC300e kwam ik met moeite onder de 10:100 (eigen land, zonder hoogte verschillen).

Wel nog steeds software/hardware kwaaltjes, moet nog nieuwe afspraak maken bij dealer:
- radio bediening
- Bluetooth werkt enkel automy bij eerste keer instappen
- koplampsproeier defect
- 12v aansluiting lijkt defect.
- navigatie stopt met praten als spotify een nieuw liedje start; vervelend in drukke steden als Brussel
- enz.

Hoe zit het trouwens met de beloofde DAB+ en Apple car play installatie voor wie dat nog niet heeft.

[ Voor 40% gewijzigd door knoore op 02-07-2022 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdkvolvo
Rond DAB+ is het stil. Gaat over de kosten van achteraf inbouw. Dus dealer en Volvo melden zich niet. Destijds beloofd voor eind Q2. Is inmiddels voorbij 😭. Zal weer eens navragen.

Volvo, Google en Apple car play schijnt een moeilijk ding te zijn. Maar blijkt binnenkort toch te te komen. Zie polestar en p8 topic.
Had overigens laatst op vakantie een huurauto die wel apple car play had. Een Dacia 😀.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peer54
tdkvolvo schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 12:53:
Rond DAB+ is het stil. Gaat over de kosten van achteraf inbouw. Dus dealer en Volvo melden zich niet. Destijds beloofd voor eind Q2. Is inmiddels voorbij 😭. Zal weer eens navragen.

Volvo, Google en Apple car play schijnt een moeilijk ding te zijn. Maar blijkt binnenkort toch te te komen. Zie polestar en p8 topic.
Had overigens laatst op vakantie een huurauto die wel apple car play had. Een Dacia 😀.
Inderdaad stil rond DAB+. Ik ga a.s. maandag ook eens navragen.

Groet Peer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TPar
Updates in software V2.2

Introductie van Apple CarPlay.
USB-datapoort voorin geopend voor Apple CarPlay-connectiviteit.
Video-apps kunnen nu in de auto worden gebruikt als deze geparkeerd is. Video-apps zullen later beschikbaar komen in de Google Play Store.
Verlaagd percentage van onterechte signalen voor “verboden in te rijden”-borden.
Verbeterde compatibiliteit met iPhone, inclusief draadloos opladen.
Optimalisatie-aanpassingen van de aandrijflijn.
NB: Deze softwareversie bevat een fout die pas laat werd vastgesteld en die in enkele auto's aanwezig kan zijn. Bij auto's waar de instelling "spiegels kantelen in achteruit" is uitgeschakeld, is het mogelijk dat de buitenspiegels automatisch omlaag kantelen wanneer de achteruitversnelling wordt gekozen. Druk snel achter elkaar op de spiegelverstelknoppen L en R om de spiegels weer in de normale stand te krijgen wanneer de auto in de achteruitversnelling staat. Volvo werkt met spoed aan een oplossing en we bieden onze excuses aan voor het ongemak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TPar
Eindelijk Apple Carplay!

Vraagje: waar vind ik überhaupt die instelling om de zijspiegels te laten kantelen bij achteruit rijden. Dat zou zo handig zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdkvolvo
peer54 schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 20:53:
[...]

Inderdaad stil rond DAB+. Ik ga a.s. maandag ook eens navragen.

Groet Peer
Nog nagevraagd hoe de situatie met DAB+ is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdkvolvo
TPar schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 17:43:

Vraagje: waar vind ik überhaupt die instelling om de zijspiegels te laten kantelen bij achteruit rijden. Dat zou zo handig zijn
Volgens mij is dat een optie (in combinatie met electrische stoelverstelling?). Bij mij zit dit er niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TPar
tdkvolvo schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 20:23:
[...]

Volgens mij is dat een optie (in combinatie met electrische stoelverstelling?). Bij mij zit dit er niet op.
Man, man. Dat is jammer. En wat een combinatie ook. Je wil je spiegels automatisch laten kantelen? Ok maar daar heb je elektrische stoel voor nodig. Soms snap ik ze toch echt niet…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TPar
Zijn er nog mensen die een hun iPhone draadloos laden? Ligt het aan mij of wordt die sinds de laatste update pak warmer bij het laden?
Zou de verbetering rond draadloos iphone laden daar mee te maken hebben? Of heeft het eerder te maken met de laadproblemen met de iPhone 12 waarover ik vanalles gelezen heb?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tdkvolvo
TPar schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 20:51:
Zijn er nog mensen die een hun iPhone draadloos laden? Ligt het aan mij of wordt die sinds de laatste update pak warmer bij het laden?
Zou de verbetering rond draadloos iphone laden daar mee te maken hebben? Of heeft het eerder te maken met de laadproblemen met de iPhone 12 waarover ik vanalles gelezen heb?
Ik heb ook een 12 en die wordt enorm warm bij draadloos laden in de XC60. Dit is al zo sinds ik de auto heb. Nu 7 maanden. Het draadloos laden gebruik ik dan ook sindsdien niet meer.
Thuis laad ik de Iphone wel draadloos op zo’n goedkoop schijfje en dit werkt wel. Geen warmte.

[ Voor 8% gewijzigd door tdkvolvo op 10-07-2022 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TPar
tdkvolvo schreef op zondag 10 juli 2022 @ 11:28:
[...]

Ik heb ook een 12 en die wordt enorm warm bij draadloos laden in de XC60. Dit is al zo sinds ik de auto heb. Nu 7 maanden. Het draadloos laden gebruik ik dan ook sindsdien niet meer.
Thuis laad ik de Iphone wel draadloos op zo’n goedkoop schijfje en dit werkt wel. Geen warmte.
Ah het lukt wel met de 12, ik dacht dat het helemaal niet lukte. Zie je het zitten om na de update eens opnieuw te proberen? Ik ben in september toe aan een nieuwe gsm en als een 12 toch werkt scheelt dat toch weer wat centen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piren
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 19-10-2024
Er zijn wel meerdere zaken storend aan de XC60 (Recharge T8 2022).
Bij het opladen wordt telefoon inderdaad warm . Als je tijdens het opladen telefoneert hoor je regelmatig een irritante bieptoon .
Mijn wagen gaf al meerdere malen de foutmelding " motorvermogen beperkt ". In garage laten uitlezen : zij zien geen reden waarom de melding er zou zijn . Tijdens de foutmelding merk ik wel niks van beperkt motorvermogen . Deze week opnieuw 2x de melding gehad.
Je kan instellen dat de app je verwittigt als de wagen gedurende langere tijd niet gesloten is : werkt niet .
Als je in de buurt van Engis komt valt de radio uit . Na geruime tijd probeert het systeem het dan via FM . Werkt soms , maar zeker niet altijd .
De voorruit laat heel veel warmte door als de zon er op schijnt . Vroeger had ik een Vito bestelwagen . Daar was het zo warm niet in . Tip : laat zeker ook het rolgordijn dicht bij warme zonnige dagen . Dat scheelt ook al heel wat graden.
Oa om accu te behouden moet je in centrale scherm-instellingen gaan . Vroeger stond er een draaiwieltje in het midden blijkbaar : veel makkelijker voor iets wat je toch (in mijn geval) regelmatig gebruikt .
Er zijn natuurlijk ook heel wat goede punten : comfort- weinig lawaai binnenin-redelijk goede electrische autonomie - goede airco-.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• camiels
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-12-2024
Ik lees met interesse mee. Als het goed is komt mijn auto namelijk binnen twee weken. Het is mijn eerste Volvo weer sinds 15 jaar.

Ik ben wel verbaasd over de storingen en gebreken die ik in dit topic lees. Zou toch niet mogen bij een auto voor dit geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Nou, de knoop is doorgehakt. Nadat ik vanwege het verlaten van mijn werkgever mijn XC40 P8 moest inleveren, heb ik vorige week een XC60 T8 Pure besteld. Nu nog even via Care By Volvo, maar als deze bevalt wil ik er in het voorjaar een gaan kopen. Met CbV zijn de opties vooraf vastgelegd, waardoor ik toch wat dingen mis of anders wil hebben.

De reden dat ik CbV heb gekozen is omdat ik er dan op korte termijn weer af kan, mocht het allemaal niet zo boteren met mijn nieuwe werkgever. En de levertijd is tussen de 2 en 3 maanden, dus dat was ook wel praktisch. Levering is ongeveer week 44/45 (november).

Het is dus de XC60 T8 Pure (ik wilde eigenlijk de Ultimate, maar mijn vrouw wilde per se de bright uitvoering) met Denim Blue en standaard velgen. Standaard kan je niet heel veel meer erbij aanklikken in de CbV tool, maar het volgende zit er allemaal in:
- T8 AWD plug-in hybrid
- Bright
- 19" 5-Dubbel Spaaks Black / Diamond Cut (Recharge™ banden (all-season))
- Extra getint glas achter
- Moritz leder Charcoal/Charcoal - RA00
- Lighting Pakket
- Driver Assist Pakket
- Climate Pakket
- Alarm
- 360 camera
- Harman Kardon
- Standverwarming
- Trekhaak

Eigenlijk het enige wat mist is de luchtvering, geventileerde stoelen het HUD en de B&W audio.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

• tdkvolvo
Gisteren de OTA update 2.3 ontvangen en geïnstalleerd. Ging probleemloos.
Ik zie vooralsnog geen veranderingen.

• FirePig
tdkvolvo schreef op woensdag 14 september 2022 @ 20:50:
Gisteren de OTA update 2.3 ontvangen en geïnstalleerd. Ging probleemloos.
Ik zie vooralsnog geen veranderingen.
Echt veel valt er ook niet de ontdekken in deze update:
Solution to an occasional issue when unlocking the car using a key fob.
Bron: https://volvo.custhelp.co...e-air%29-software-updates

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• camiels
Maandag mijn XC60 ophalen bij de dealer. Ik heb hem vorige week al even gezien.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Oo1I1vyUjTJZlVuq3L24haJRRgI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/S7cZpLhmRspNtXA0GhHEITU4.jpg?f=fotoalbum_large

• tdkvolvo
Ziet er mooi uit! Veel plezier vandaag.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Raikkonen_WC
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-04 00:55
Ik zag toevallig dit topic voorbij komen. Ik heb zelf op 30 maart 2022 een XC60 T8 Polestar Engineered besteld. En deze is vorige week afgeleverd! Had hiervoor een Volvo V60 2019 D4, maar wat is dit een verschil!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k-mUoOYJACILo8kNR-Oxzp9RVKo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bHhdpkyp4cqAqXHxiKMle2uV.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FirePig
Wauw... prachtige auto! Veel rijplezier!

Ik heb mijn XC60 besteld in juni maar mijn verwachtte leverdatum zou pas in mei 2023 zijn volgens de dealer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tdkvolvo
Heel mooi. Veel plezier er mee !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RigorMortisssen
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 03-04-2023
Zeer mooie wagen. Remklauwen passen goed bij het kenteken ;).

Ik moet nog wat geduld hebben. Oorspronkelijk een XC60 T6 Inscription bestel in december 2021. In april te horen gekregen dat MY22 niet meer leverbaar is dus een T6 Ultimate besteld ter vervanging. Levertermijn schuift elke maand een maandje op :(

Voorlopig eind november....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jooprooding
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 10-10-2024
caoim schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 21:55:
Zo’n topic zonder foto’s is ook maar jammer. Deze is de onze, beetje “saai” zwart maar het vrouwtje mocht kiezen en haar vorige 2 auto’s waren geel en blauw dus wou ze eens zwart nu 🤷🏻‍♂️mooie auto. Ga ik ‘23 gebruikt kopen; precies zo!

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knoore
Iemand al iets gehoord over de dab+ installatie achteraf?

En de 2.3 update is even beschikbaar geweest, maar ik heb de installatie een keer uitgesteld, en sindsdien al weken geen update meer beschikbaar (nog steeds op 2.2); nog iemand die dit heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdkvolvo
knoore schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 20:29:
Iemand al iets gehoord over de dab+ installatie achteraf?
Wordt momenteel ook besproken in “ Het grote Volvo (X)C40 Recharge EV topic “.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdkvolvo
En de 2.3 update is even beschikbaar geweest, maar ik heb de installatie een keer uitgesteld, en sindsdien al weken geen update meer beschikbaar (nog steeds op 2.2); nog iemand die dit heeft?
Ik heb (helaas) 2.3. Er zijn veel problemen met deze update en Volvo is gestopt met het uitrollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• camiels
Krijgen jullie update 2.4 al aangeboden in de auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdkvolvo
camiels schreef op maandag 7 november 2022 @ 18:56:
Krijgen jullie update 2.4 al aangeboden in de auto?
Nee. Nog niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• camiels
Ze hebben per vandaag de release notes pagina aangepast.

Updates in software V2.4
NB: deze softwarerelease is alleen beschikbaar in werkplaatsen, niet OTA. De inhoud van V2.4 zal deel uitmaken van de volgende OTA-release.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• caoim
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 25-04 12:29
TPar schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 08:44:

Speciale nummerplaat trouwens, heeft ie een betekenis?
Qua laat reageren kan dit tellen, excuses daarvoor :)

Het is de eerste nummerplaat van mijn vrouw haar peter / grootvader, die wij hebben gerecupereerd onder de noemer "persoonlijke nummerplaat".

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• alleedan
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 20:42
Ik heb mijn XC60 T6 Ultimate sinds twee weken , rijdt geweldig.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HUuYNaXkIMNUJdRLQ4NEdlRg66k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RG9LValS91Pag80BvHVdPnYO.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5DfiJzfw2wrscfiN6buV0HxvaNE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kt6W5vE5TC6XI3reUrH5LOEB.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RigorMortisssen
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 03-04-2023
Mooi mooi. Knappe Velgen.

Nog één nachtje slapen en ik mag de mijne gaan oppikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolfski56
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 09-04 07:57
Ik heb gisteren na 14 mnd wachten mijn xc60 T6 ultimate dark ‘late 2023’, mogen ophalen bij de importeur. Heerlijke auto, incl B&W audio, ventilerende leren stoelen met massage functie, gehard audio glas rondom en trekhaak. Is Italiaanse import auto, via Duitsland nieuw geïmporteerd.
Alles werkt, maar internet connectie via Volvo sim niet. Hiervoor moet je een account maken bij Tmobile en heb je een Italiaans bsn nummer nodig.. wat ik natuurlijk niet heb.. vanmorgen bij Volvo dealer geweest om Volvo in de schrijven bij Volvo Nederland voor service en garantie. Zij hebben in het NL Volvo systeem mijn Volvo naar NL markt overgezet, maar ik heb nog steeds zelfde probleem.ze zeiden dat het wel 5 dagen kan duren voordat het systeem het overgenomen heeft?! Dus afwachten maar ik kan dus internet via sim Volvo niet actief krijgen .. iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy77
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-04 18:28
alleedan schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 19:57:
Ik heb mijn XC60 T6 Ultimate sinds twee weken , rijdt geweldig.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Knap! Zijn dit standaard Volvo velgen? Hoeveel inch zijn deze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePig
Speedy77 schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 08:12:
[...]
Knap! Zijn dit standaard Volvo velgen? Hoeveel inch zijn deze?
Dat zijn velgen voor de Polestar Engineered versie. Standaard 21 inch en voor een meerprijs krijg je 22 inch velgen.

[ Voor 0% gewijzigd door FirePig op 03-02-2023 13:50 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superrrtim
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 07-12-2023
Dag allen,

Ik heb een Volvo XC60 recharge T6 besteld die ik hopelijk in april ga rijden. Ik heb de Essential uitvoering besteld met lederen stoelen (blond), klimaat pakket, sensoren voor en camera, metallic lak (zwart), trekhaak en 19 inch ipv 18. Vreemd genoeg paste deze auto wel in mijn lease budget maar de core (waar een boel standaard op zit) paste niet. Blijven toch vreemde rakkers die leasemaatschappijen.

De vraag voor jullie is als volgt: verderop in dit topic zag ik een foto van een XC60 met Belgisch kenteken met stoelen van leder in de kleur blond maar wel met een zwart stuur, zwart dashboard etc.

Waar kan ik vanuit gaan? Ik dacht namelijk als je stoelen besteld in de kleur blond dat je interieur hierop aanpast en bijna alles dus licht wordt?

Dus zo?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7lbVJytbi_AQBRXZX-wIxo3sMa4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/O66t3wZxL0TObvEh2HthFDRf.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 20% gewijzigd door Superrrtim op 21-02-2023 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePig
Superrrtim schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 10:57:
Dag allen,

Ik heb een Volvo XC60 recharge T6 besteld die ik hopelijk in april ga rijden. Ik heb de Essential uitvoering besteld met lederen stoelen (blond), klimaat pakket, sensoren voor en camera, metallic lak (zwart), trekhaak en 19 inch ipv 18. Vreemd genoeg paste deze auto wel in mijn lease budget maar de core (waar een boel standaard op zit) paste niet. Blijven toch vreemde rakkers die leasemaatschappijen.

De vraag voor jullie is als volgt: verderop in dit topic zag ik een foto van een XC60 met Belgisch kenteken met stoelen van leder in de kleur blond maar wel met een zwart stuur, zwart dashboard etc.

Waar kan ik vanuit gaan? Ik dacht namelijk als je stoelen besteld in de kleur blond dat je interieur hierop aanpast en bijna alles dus licht wordt?

Dus zo?

[Afbeelding]
Ik denk dat het een model van 2021 was. Sinds 2022 lijkt het interieur een update te hebben gekregen. Het interieur zal er dus uitzien zoals de afbeelding die je postte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loewe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04 15:53
Hallo,
Ik overweeg een XC60 ultimate te gaan bestellen en twijfel over de volgende opties;
Actieve luchtvering, nooit gehad, is dit een meerwaarde? Zal nooit offroad gaan. Ik las iets over mogelijk misselijk worden hierdoor.
Verlengde garantie van Volvo +3 jaar, ik koop de auto particulier, is het aan te raden om extra garantie bij te kopen?

En Ik lees dat het sinds het google system het aantal instellingen voor het audiosysteem verminderd zijn, denk aan equalizer en balans.
Geldt dit ook voor het B&W system?

Ik hoor graag jullie mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdekker
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Eind december heb ik een proefrit gemaakt met een XC60 met luchtfilter en vond de auto erg gevoelloos. Met rijden was het comfortabel maar in de stad en met parkeren had ik geen enkel gevoel wat ik deed. Nu hou ik wel van redelijk 'sportief', dus wellicht dat het voor jou wel een uitkomst is. Ik zou in ieder geval een proefrit maken en met de instellingen werken om het zelf te ervaren.

Met het google systeem kan er (nu) inderdaad minder ingesteld worden dan met het Sensus systeem mogelijk was.

Uiteindelijk heb ik een Plus besteld (met extra de Harman Kardon).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdkvolvo
Met luchtvering heb ik geen ervaring. Maar zoals sdekker schrijft, ik zou zeker een proefrit maken.

Verlengde garantie zou ik bij prive aankoop zeker doen.

Wat betreft google (AAOS), is al veel over gezegd. Zeer beperkte mogelijkheden. Ook de app heeft veel minder functionaliteit in vergelijking met het oude systeem. Duidelijk een stap terug ipv vooruit. Triest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richard-5
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:00
Loewe schreef op zondag 26 februari 2023 @ 00:07:
Actieve luchtvering, nooit gehad, is dit een meerwaarde? Zal nooit offroad gaan. Ik las iets over mogelijk misselijk worden hierdoor.
Ik heb een 4 jaar oude XC60 T5 Polestar met luchtvering. Het is super comfortabel en ook instelbaar qua hoogte en comfort niveau. Ik zou het zo weer doen, is ook wel bekend als FOUR-C vering "Continuously Controlled Chassis Concept" en zorgt dus buiten comfort ook voor een betere weglegging.

Andere voordelen: hogere instap als je dat wilt, hoogte laadvloer instelbaar aan de achterkant, aerodynamisch voordeel: auto gaat omlaag bij hoge snelheden, etc...

Maar het beste bewijs is het zelf ondervinden met een proefrit, neem er een met en vergelijk het met een model zonder. Neem tijdens de rit een paar verkeersdrempels ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferdinand1
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23-04-2023
Recent een XC60 T6 recharge gekocht: ultimate,maar niet in uitvoering van wat je daarmee zou verwachten;
De audio met HarmanKardon is belabberd: geen fading naar voor of achteren, geen centrum te accentueren, geen balans in te stellen, bij hoger volume doosachtige bassen met veel resonantie in portieren met geluid dat ergens in het vooronder gehoord wordt.Slecht, slecht, slecht.Subwoofer niet echt hoorbaar.
Bij 100 km/u fors geluid uit aandrijving of banden hoorbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

ferdinand1 schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 22:38:
Recent een XC60 T6 recharge gekocht: ultimate,maar niet in uitvoering van wat je daarmee zou verwachten;
De audio met HarmanKardon is belabberd: geen fading naar voor of achteren, geen centrum te accentueren, geen balans in te stellen, bij hoger volume doosachtige bassen met veel resonantie in portieren met geluid dat ergens in het vooronder gehoord wordt.Slecht, slecht, slecht.Subwoofer niet echt hoorbaar.
Had je geen proefrit gemaakt?

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferdinand1
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23-04-2023
Dat wel, reed mooi en stil en veel comfort, maar niet naar installatie geluisterd, zag op YouTube wel goede recensies. Michelins zullen geluid wel veroorzaken, zijn slijtvast, dus waarschijnlijk ook wat lawaaiiger, (20 inch bovendien).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TPar
ferdinand1 schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 22:38:
Die fade mist ook bij de standaard installatie en is echt rampzalig. Achteraan is het geluid steeds te stil terwijl het vooraan niet te doen is. De garage hier over aangesproken (ik dacht aan technisch defect) maar niets aan te doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePig
Vanaf vandaag kan je Waze built-in gebruiken!

https://blog.google/waze/...cars/?utm_source=artifact

Mijn bestelde Volvo zou deze week bij de dealer aankomen. Deze feature komt dus net op tijd! _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• r030949
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 07-04 19:43
Hoera! Het rijlogboek kan worden ingeschakeld in de Volvo Cars App voor de AOOS XC60 T6 Recharge.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0Tow9DlzEs77kgR9vttn7_6QAUI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mPGnkha6wOU9c8WpxfZ1ZbOS.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 64% gewijzigd door r030949 op 21-04-2023 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knoore
r030949 schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 11:36:
Hoera! Het rijlogboek kan worden ingeschakeld in de Volvo Cars App voor de AOOS XC60 T6 Recharge.

[Afbeelding]
Ik heb dit vorige week ingeschakeld, maar het logboek blijft leeg. Nog iemand dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichelatNL
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-04 12:14
knoore schreef op maandag 1 mei 2023 @ 08:27:
[...]

Ik heb dit vorige week ingeschakeld, maar het logboek blijft leeg. Nog iemand dit probleem?
Heeft bij mij vier dagen gewerkt en sinds vorige week woensdag werkt het niet meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• r030949
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 07-04 19:43
Ik zag dit filmpje over de privacy-settings die je vooraf nog moet aanpassen.

Overigens ontbreken er bij mij ritten en doet ie het soms wel en soms niet. Kinderziektes lijkt me, maar dit is verre van een complexe functie natuurlijk.

Wel echt bespottelijk dat je dit soort prutswerk moet dulden bij een auto in deze prijscategorie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdkvolvo
r030949 schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 15:59:

Wel echt bespottelijk dat je dit soort prutswerk moet dulden bij een auto in deze prijscategorie.
Inderdaad. Te triest voor woorden.

Ze hebben er meer dan 2 jaar over gedaan en dan functioneert het nog niet.
Terwijl het op mijn Volvo in 2014 al feilloos werkte (9 jaar geleden!).

[ Voor 23% gewijzigd door tdkvolvo op 09-05-2023 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knoore
tdkvolvo schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 18:34:
[...]

Inderdaad. Te triest voor woorden.

Ze hebben er meer dan 2 jaar over gedaan en dan functioneert het nog niet.
Terwijl het op mijn Volvo in 2014 al feilloos werkte (9 jaar geleden!).
Zowel voor software als hardware problemen is de auto de eerste 3 maanden een 5-6 keer voor een totaal van 9-10 dagen bij de dealer veweest.
- HUD is al vervangen
- Diverse problemen met de 360 graden camera
- sierstrip achterzijde was scheef gemonteerd
- linker koplamp sproeier bleef na 3 weken uitsteken, defecte motor
- rechter koplamp sproeier in week 5 na aflevering, opnieuw defecte motor
En zo zijn er nog wat punten geweest.

Meest recente probleem, na 10 maanden, is speling op de aandrijfas, sinds 25000 km (nu 35000km), en de dealer komt niet verder dan bouten aandraaien waardoor ik 1 rit nergens last van heb, en daarna is het probleem weer terug.

Over de software maar niet te beginnen, al staat daar de dealer ook machteloos. --> na anderhalf jaar aan updates bereiken we langzaam het niveau wat je zou verwachten van zo'n auto (kwa storing, onverwacht gedrag, etc.), al missen nog veel basisfuncties.

En de beloofde DAB is mij van verteld dat deze niet meer komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noorderling
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 09-07-2023
Rudolfski56 schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 20:34:
Ik heb gisteren na 14 mnd wachten mijn xc60 T6 ultimate dark ‘late 2023’, mogen ophalen bij de importeur. Heerlijke auto, incl B&W audio, ventilerende leren stoelen met massage functie, gehard audio glas rondom en trekhaak. Is Italiaanse import auto, via Duitsland nieuw geïmporteerd.
Alles werkt, maar internet connectie via Volvo sim niet. Hiervoor moet je een account maken bij Tmobile en heb je een Italiaans bsn nummer nodig.. wat ik natuurlijk niet heb.. vanmorgen bij Volvo dealer geweest om Volvo in de schrijven bij Volvo Nederland voor service en garantie. Zij hebben in het NL Volvo systeem mijn Volvo naar NL markt overgezet, maar ik heb nog steeds zelfde probleem.ze zeiden dat het wel 5 dagen kan duren voordat het systeem het overgenomen heeft?! Dus afwachten maar ik kan dus internet via sim Volvo niet actief krijgen .. iemand hier ervaring mee?
Akoestisch of inbraak werend glas rondom is schaars. Slechts een paar merken leveren het. Meestal zit t alleen op de voorportier ramen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noorderling
jelleeelco schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 11:08:
[...]

Zo zie je maar hoe belangrijk een uitgebreide proefrit is. Misselijke gezinsleden = miskoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noorderling
tdkvolvo schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 16:53:
[...]

Dus alleen nog 1 turbo? Kan qua betrouwbaarheid ook een voordeel zijn, want minder complexiteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noorderling
tdkvolvo schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 19:55:
[...]

Gefeliciteerd. Ziet er mooi uit 👍🏻. Veel plezier ermee.

Weet je zeker dat het geen long range is? Die is al vanaf nov/dec in productie. Waar is je auto dan al die tijd geweeest?

A is de auto hold. Zorgt er voor dat auto niet “kruipt” als je stilstaat in D of R. Wordt echter pas geactiveerd als je echt stil staat. Hoef je niet je voet op de rem te houden. Staat bij mij altijd aan.
Ik dacht dat je dan het rempedaal 1 x extra hard moet intrappen en dan helemaal loslaten?
Pagina: 1 2 3 Laatste