Toon posts:

Het grote Volvo XC60 T6 / T8 Recharge topic

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +2Henk 'm!

• tdkvolvo
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 07:56
Ik zag dat er nog geen XC60 recharge topic is. In mei is de facelift MY 2022 in productie gegaan. Binnenkort worden de eerste in Nederland geleverd. Misschien goed moment voor dit topic.

• tdkvolvo
Net zoals de XC 40 P8 zal de XC 60 MY 2022 ook Google besturing krijgen.
Hoe zijn de ervaringen bij de P8 rijders? (Staat ongetwijfeld in P8 topic maar daar staat heel veel😀).

• TPar
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06:53
Leuk dat er een topic is gemaakt voor deze wagens. Ik had net paar dagen geleden iets gepost op het generieke Volvo-forum, maar dit is een betere plek:

Half juni was het eindelijk zover, ik heb mijn leasing XC60 T6 Recharge besteld. Op advies van de garage heb ik de 360 degrees camera laten vallen omdat dit de levertijd tot ver in Q1 2022 zou brengen. Nu kreeg ik vandaag te horen dat de levertijd alsnog ver in 2021 ligt. Zijn er nog mensen die recent een XC60 hebben besteld en met zulke wachttijden worden geconfronteerd? Enig idee hoe dit komt?

Iets helemaal anders, ik hoop dat met de switch naar Google er toch nog support zal zijn voor Apple Carplay

• tdkvolvo
Die van mij is besteld in april en zal vooralsnog geleverd worden eind augustus. De langere levertijd voor de 360 graden camera komt door het chip tekort waarmee de hele automobielindustrie te maken heeft. Is op alle Volvo modellen behalve de XC90. Ook de dodehoek signalering is een probleem momenteel.

Welke kleur en uitvoering heb je besteld?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TPar
tdkvolvo schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 19:58:
Die van mij is besteld in april en zal vooralsnog geleverd worden eind augustus. De langere levertijd voor de 360 graden camera komt door het chip tekort waarmee de hele automobielindustrie te maken heeft. Is op alle Volvo modellen behalve de XC90. Ook de dodehoek signalering is een probleem momenteel.

Welke kleur en uitvoering heb je besteld?
Ongelooflijk hé hoeveel effecten Corona we niet heeft.

Denim Blue wordt ie. Heeft dat effect op levertijden? Puur uit nieuwsgierigheid :)
Een T6 Inscription Expression.

Zeggen dat ik hem bijna in maart had besteld maar dan nog effe heb uitgesteld, geen strak plan blijkbaar |:(

Acties:
  • 0Henk 'm!

• tdkvolvo
TPar schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 08:21:
[...]

Ongelooflijk hé hoeveel effecten Corona we niet heeft.

Denim Blue wordt ie. Heeft dat effect op levertijden? Puur uit nieuwsgierigheid :)
Een T6 Inscription Expression.

Zeggen dat ik hem bijna in maart had besteld maar dan nog effe heb uitgesteld, geen strak plan blijkbaar |:(
Denim Blue, mooie kleur. Geen idee of dat invloed heeft op de levertijd.
Zelf heb ik Silver Dawn besteld. Ook T6 inscription expression.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TPar
tdkvolvo schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 17:44:
[...]

Denim Blue, mooie kleur. Geen idee of dat invloed heeft op de levertijd.
Zelf heb ik Silver Dawn besteld. Ook T6 inscription expression.
Dat is ook een erg knappe kleur. Ik heb nog even getwijfeld die ook te nemen maar dan toch maar mijn traditie gevolgd van een blauwe >:)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• tdkvolvo
Leverdatum was 30 augustus. Vandaag nieuwe leverdatum door gekregen. 15 oktober 😭😭😭

• TPar
tdkvolvo schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 20:45:
Leverdatum was 30 augustus. Vandaag nieuwe leverdatum door gekregen. 15 oktober 😭😭😭
7(8)7

• TPar
tdkvolvo schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 20:45:
Het is misschien een domme vraag maar enige update? Ergens duim ik dat er ineens een meevaller is waardoor ze hun data weer wat naar voren opschuiven :+

• tdkvolvo
Update: het wordt nu november ipv oktober 😭

• TPar
Jammer :-S. Ik hoorde wel van de fabriek in Gent (XC40, V60) dat de productie daar nu al twee weken relatief normaal loopt. Duimen maar.

• GerardAcda
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 27-04-2022
Hallo,

Mijn XC60 T6 is afgelopen week geleverd. De BLIS zit er niet op, de 360 camera wel. Ik heb de auto nu n week (productiedatum 12 oktober, dus erg vers) maar loop tegen n paar zaken aan. De Volvo on call app is erg lastig te koppelen, en als je gekoppeld hebt, moet je NIET naar de oude weergave gaan. Dat kan ie niet handelen en loopt ie vast. De schermen zijn erg summier. Laden, verwarmen of koelen en op slot zetten is het enige dat kan. Ritregistratie is weg, net als het versturen van een locatie.
Daarnaast is sinds vanmorgen google offline en ik krijg m niet meer online. Iemand enig idee? De homeknop heb ik al 20 sec ingedrukt, maar dat helpt niet...

Ik heb een XC60 T6 Inscription Exclusive.

Dank voor de input.
Gr. Gerard.

• tdkvolvo
Die van mij is vrijdag geleverd. T6 inscription expr. Silver Dawn.
Allereerst het rijdt geweldig.
Ook bij mij problemen met google. Sinds gisteren off line en niet meer aan de gang te krijgen. Morgen naar de garage.
Verder is de app idd zeer beperkt en werkt nu dus ook niet aangezien google off line is.
App geeft alleen open/sluiten, verwarmen, laden. Rittenregistratie is weg en ook navi bestemming invoeren en naar auto sturen is weg.

• tdkvolvo
Oja, blis zit er niet op. DAB+ zit er niet op. Openen klep met voetbeweging doet t niet ( of zit er ook niet op 😭) 360 camera had ik niet besteld.

[Voor 13% gewijzigd door tdkvolvo op 07-11-2021 17:55]

• tdkvolvo
…..

[Voor 98% gewijzigd door tdkvolvo op 22-11-2021 20:38]

• tdkvolvo
Al iemand ervaring met T6 MY2022?

• TPar
tdkvolvo schreef op zondag 7 november 2021 @ 17:50:
Die van mij is vrijdag geleverd. T6 inscription expr. Silver Dawn.
Allereerst het rijdt geweldig.
Ook bij mij problemen met google. Sinds gisteren off line en niet meer aan de gang te krijgen. Morgen naar de garage.
Verder is de app idd zeer beperkt en werkt nu dus ook niet aangezien google off line is.
App geeft alleen open/sluiten, verwarmen, laden. Rittenregistratie is weg en ook navi bestemming invoeren en naar auto sturen is weg.
Super. Blij voor jou :) . Lang genoeg mogen wachten :) .

Blijft toch een beauty he.

Raar van die DAB+. Had je die besteld? Zo ja, wat zegt de garage hier over?

• TPar
GerardAcda schreef op zondag 7 november 2021 @ 11:02:
Hallo,

Mijn XC60 T6 is afgelopen week geleverd. De BLIS zit er niet op, de 360 camera wel. Ik heb de auto nu n week (productiedatum 12 oktober, dus erg vers) maar loop tegen n paar zaken aan. De Volvo on call app is erg lastig te koppelen, en als je gekoppeld hebt, moet je NIET naar de oude weergave gaan. Dat kan ie niet handelen en loopt ie vast. De schermen zijn erg summier. Laden, verwarmen of koelen en op slot zetten is het enige dat kan. Ritregistratie is weg, net als het versturen van een locatie.
Daarnaast is sinds vanmorgen google offline en ik krijg m niet meer online. Iemand enig idee? De homeknop heb ik al 20 sec ingedrukt, maar dat helpt niet...

Ik heb een XC60 T6 Inscription Exclusive.

Dank voor de input.
Gr. Gerard.
Hey Gerard,

Proficiat met je nieuwe aanwinst :). Wanneer had je die besteld?

Ik wacht nog op de mijne dus ik kan je niet helpen maar klinkt wel sneu die beperkingen van de app. Had toch wat meer verwacht van Volvo. Hopelijk komen er snel updates...

• tdkvolvo
[b]TPar in "Het grote Volvo XC60 T6 / T8 Recharge topic"

Raar van die DAB+. Had je die besteld? Zo ja, wat zegt de garage hier over?
DAB+ zit er eigenlijk standaard op. Is dacht ik ook verplicht in Europa sinds 2020.
Als reden dat het er niet op zit wordt “software” genoemd. Wat dat ook betekenen mag.

[Voor 6% gewijzigd door tdkvolvo op 17-11-2021 21:39]

• TPar
tdkvolvo schreef op woensdag 17 november 2021 @ 21:38:
[...]

DAB+ zit er eigenlijk standaard op. Is dacht ik ook verplicht in Europa sinds 2020.
Als reden dat het er niet op zit wordt “software” genoemd. Wat dat ook betekenen mag.
Blij dat het onder de noemer software valt, iets wat dus hopelijk met een software update kan gefixt worden.

• Hoepla33
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 15:51
Pas geleden een proefrit gemaakt in de XC90 en de XC60. We zijn er inmiddels voor 95% uit dat het de XC60 gaat worden. We vinden het verschil in prijs en in bijtelling tussen de 90 en 60 toch wel een dingetje en met parkeren in de stad is de 60 qua formaat wat praktischer. Binnenkort nog een tweede proefrit maken en dan maar eens kijken of we er qua prijs uit gaan komen met deze dealer.

Er is nog wat twijfel tussen de T6 en de T8. Ik lees overal dat de T6 op zichzelf uitstekend voldoet, maar van 455PK voor de T8 gaat het mannenhart toch wat sneller kloppen. :D

Voorlopige wensen qua configuratie:

T8 AWD plug-in hybrid R-Design
Platinum Grey / Denim blue (lastig kiezen ;))
Extra getint glas achter
21"5-V-spaaks Black Diamond cut velgen
18" 5-dubbelspaaks Black Diamond cut winter
Nappa lederen bekleding met ventilatie
Climate pakket
Power seats
Park assist
Lounge pakket
Volvo guard alarm
Op het interieur afgestemd dashboard
Verwarmbare voorruit (daardoor geen HUD)

Extra's:

Lastdragers
Trekhaak

De verkoper had het vanwege de huidige chiptekorten over een levertijd van zo'n 9 maanden.

Het meeste wat er op kan staat wel op ons wensenlijstje. Ik weet niet of jullie nog tips of adviezen hebben qua configuratie?

Hoeveel km halen jullie in de praktijd in full-electric mode? Dagelijks woon-werk is Soest - Amsterdam (+/- 45 km. met de mogelijkheid om in Amsterdam op te laden bij kantoor). Het is toch wel de bedoeling om woon-werk volledig elektrisch te rijden. Ben benieuwd of dit in de praktijk haalbaar is.

Wat is momenteel een beetje het gangbare kortingspercentage bij een nieuwe auto? Op onze huidige auto hebben we er destijds ik meen een procent of 10 af gekregen. Ik weet dat de prijzen voor voorraadmodellen momenteel vrij hoog zijn vanwege de directe beschikbaarheid en lange levertijd op nieuw besteld, maar hoe zit dit met een auto naar wens samengesteld?

[Voor 8% gewijzigd door Hoepla33 op 13-12-2021 15:53]

• tdkvolvo
TPar schreef op donderdag 18 november 2021 @ 08:59:
[...]

Blij dat het onder de noemer software valt, iets wat dus hopelijk met een software update kan gefixt worden.
Blijkt toch hardware te zijn. DAB+ tuner zit er gewoon niet in.

• tdkvolvo
Hoepla33 schreef op maandag 13 december 2021 @ 15:39:
Pas geleden een proefrit gemaakt in de XC90 en de XC60. We zijn er inmiddels voor 95% uit dat het de XC60 gaat worden. We vinden het verschil in prijs en in bijtelling tussen de 90 en 60 toch wel een dingetje en met parkeren in de stad is de 60 qua formaat wat praktischer. Binnenkort nog een tweede proefrit maken en dan maar eens kijken of we er qua prijs uit gaan komen met deze dealer.

Er is nog wat twijfel tussen de T6 en de T8. Ik lees overal dat de T6 op zichzelf uitstekend voldoet, maar van 455PK voor de T8 gaat het mannenhart toch wat sneller kloppen. :D

Voorlopige wensen qua configuratie:

T8 AWD plug-in hybrid R-Design
Platinum Grey / Denim blue (lastig kiezen ;))
Extra getint glas achter
21"5-V-spaaks Black Diamond cut velgen
18" 5-dubbelspaaks Black Diamond cut winter
Nappa lederen bekleding met ventilatie
Climate pakket
Power seats
Park assist
Lounge pakket
Volvo guard alarm
Op het interieur afgestemd dashboard
Verwarmbare voorruit (daardoor geen HUD)

Extra's:

Lastdragers
Trekhaak

De verkoper had het vanwege de huidige chiptekorten over een levertijd van zo'n 9 maanden.

Het meeste wat er op kan staat wel op ons wensenlijstje. Ik weet niet of jullie nog tips of adviezen hebben qua configuratie?

Hoeveel km halen jullie in de praktijd in full-electric mode? Dagelijks woon-werk is Soest - Amsterdam (+/- 45 km. met de mogelijkheid om in Amsterdam op te laden bij kantoor). Het is toch wel de bedoeling om woon-werk volledig elektrisch te rijden. Ben benieuwd of dit in de praktijk haalbaar is.

Wat is momenteel een beetje het gangbare kortingspercentage bij een nieuwe auto? Op onze huidige auto hebben we er destijds ik meen een procent of 10 af gekregen. Ik weet dat de prijzen voor voorraadmodellen momenteel vrij hoog zijn vanwege de directe beschikbaarheid en lange levertijd op nieuw besteld, maar hoe zit dit met een auto naar wens samengesteld?
Keuze al gemaakt?

• alleedan
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 14-01 19:36
Ik ben ook toe aan een nieuwe firma wagen en twijfel nog tussen de Volvo XC60 T8 recharge of de BMW X3 30e.
Ben al een 10 jaar BMW rijder en wel tevreden over ( rij nu met een 430i ) , Volvo ken ik niet.
Volgende week staan twee testritten gepland ,ben benieuwd. Testrit zal wel met de XC60 T6 zijn en dan de X3 30e.

• tdkvolvo
alleedan schreef op maandag 20 december 2021 @ 18:46:
Ik ben ook toe aan een nieuwe firma wagen en twijfel nog tussen de Volvo XC60 T8 recharge of de BMW X3 30e.
Ben al een 10 jaar BMW rijder en wel tevreden over ( rij nu met een 430i ) , Volvo ken ik niet.
Volgende week staan twee testritten gepland ,ben benieuwd. Testrit zal wel met de XC60 T6 zijn en dan de X3 30e.
Beide goede en mooie auto’s. Ik zou gaan voor de Volvo (maar ben bevooroordeeld 😀)
Succes met de keuze 👍🏻

• alleedan
Ik heb enkel twijfels over de betrouwbaarheid van Volvo , zeker het Google besturingssysteem.

• DMT99
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-04 17:49
Zo, voor het eerst in wat voelt als 15 jaar weer eens ingelogd hier. Wilde even mijn ervaring tot nu toe delen, wie weet heeft iemand er wat aan en wie weet lucht het mij een beetje op.

In september via Care by Volvo een XC60 T8 huppeldepupbladiebla (alle opties die ik kon aanvinken, aangevinkt) besteld ter vervanging van mijn huidige XC40 T5 R-Design (heerlijke auto, maar te klein met een gezin met lange ouders en jonge kinderen).

Indicatie levertijd was 3-4 maanden. Maar toen werd het stil. Heel. Erg. Stil.

Mailen, bellen, langs de dealer, mailen, bellen. Ik werd continue van het kastje naar de muur gestuurd en eigenlijk niemand had enig idee wanneer de auto ooit eens zou komen. Een aantal weken geleden sprak ik eindelijk iemand die iets concreets noemde: ‘zoals het er nu uitziet, productie in april, levering in mei’. Dat is dus 8 maanden en helaas wel redelijk in lijn met wat ik hier lees. Ik zal niet te veel off-topic gaan over mijn ervaringen met Care by Volvo als dienst, maar die is in ieder geval beneden 0 inmiddels.

Enfin, lang wachten, vervelend voor iemand zonder geduld en een auto die nu eigenlijk gewoon te klein is om als gezinsauto te dienen (was eerst de tweede auto, naast een grote auto, dus op moment van uitkiezen voldeed de XC40 prima). Maar als ik straks na 8 maanden wachten zonder overleg een auto zonder BLIS en DAB+ krijg, kun je me opnemen in een gesticht denk.

Iemand nog iets positiefs te melden voor de kerst sfeer? 😂

• xofbe
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 01-03-2022
DMT99 schreef op zondag 26 december 2021 @ 18:57:
Iemand nog iets positiefs te melden voor de kerst sfeer? 😂
Jawel, mijn XC60 T6 Recharge R-Design kwam een dikke maand vroeger (was pas voorzien voor 24/01/22). Volop kerstsfeertje hier :P.

• tdkvolvo
xofbe schreef op maandag 27 december 2021 @ 13:49:
[...]

Jawel, mijn XC60 T6 Recharge R-Design kwam een dikke maand vroeger (was pas voorzien voor 24/01/22). Volop kerstsfeertje hier :P.
Gefeliciteerd 👍🏻
Is dat dan al met de 18 kW accu? Want die zou pas vanaf Januari geleverd worden.

• xofbe
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 01-03-2022
tdkvolvo schreef op maandag 27 december 2021 @ 15:04:
[...]
Is dat dan al met de 18 kW accu? Want die zou pas vanaf Januari geleverd worden.
Ja, hopla! Weg kerstsfeer. Krijg er maar 11 kW ingeduwd. Maar heerlijke wagen anyway. o<:)

• tdkvolvo
xofbe schreef op maandag 27 december 2021 @ 15:26:
[...]

Ja, hopla! Weg kerstsfeer.
Och, kerstmis is toch al voorbij. 😂

Veel plezier met de XC60.

• DMT99
Gefeliciteerd xofbe! Geniet er van, zal inderdaad nog steeds een heerlijke wagen zijn zeg. O ja, verder wel alle opties doe je had gekozen ook daadwerkelijk aanwezig?

• caoim
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23-05 14:07
Als T8-rijder die graag ook wel eens het gaspedaal induwt: als ik opnieuw zou bestellen neem ik wss de T6, de wagen nodigt totaal niet uit om snel te rijden dus ik zie er de meerwaarde niet van in. Versta me niet verkeerd, hij rijdt heel vlot en ik ben er ontzettend tevreden van. Maar hij nodigt toch meer uit om relaxt te rijden.

• alleedan
Gisteren testrit gedaan met de BMW X3 Xdrive30e , vandaag met de Volvo XC60 T6 recharge. Ik weet het nu wel , het wordt zeker de Volvo. Ik vind de Volvo veel aangenamer rijden.
Nu nog de keuze tussen de T6 en de T8. Ik kan de T8 momenteel niet testrijden en ik moet nu beslissen.
Ik vond de T6 al redelijk snel in vergelijking met de BMW 430i waar ik nu mee rij.

• alleedan
alleedan schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 21:54:
Gisteren testrit gedaan met de BMW X3 Xdrive30e , vandaag met de Volvo XC60 T6 recharge. Ik weet het nu wel , het wordt zeker de Volvo. Ik vind de Volvo veel aangenamer rijden.
Nu nog de keuze tussen de T6 en de T8. Ik kan de T8 momenteel niet testrijden en ik moet nu beslissen.
Ik vond de T6 al redelijk snel in vergelijking met de BMW 430i waar ik nu mee rij.
Na een nachtje slapen en nog wat op het internet gekeken heb ik beslist om voor de T6 te gaan, is meer dan snel en vlot genoeg. Nu nog de zetels , ik zou voor de Wolmix bekleding willen kiezen . Iemand ervaring mee ?

• DMT99
caoim schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 12:22:
Als T8-rijder die graag ook wel eens het gaspedaal induwt: als ik opnieuw zou bestellen neem ik wss de T6, de wagen nodigt totaal niet uit om snel te rijden dus ik zie er de meerwaarde niet van in. Versta me niet verkeerd, hij rijdt heel vlot en ik ben er ontzettend tevreden van. Maar hij nodigt toch meer uit om relaxt te rijden.
Herken ik wel van mijn huidige XC40 T5. Ik rijd zoveel mogelijk elektrisch en dus vaak als een bejaarde :D. Voor hard/sportief rijden heb ik nog een andere auto O-) . En toch kon ik het niet laten om voor de T8 te kiezen. Kwam ook omdat het bij Care by Volvo op moment van bestellen was gekoppeld aan het uitrustingsniveau (niet alle opties = T6, wel alle opties = T8).

• Piren
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 31-01 20:37
Einde september heb ik een XC60 Recharge T8 R besteld . Mooiste kleur vond ik Denim Blue .
Enige optie die niet verkrijgbaar was : dodehoek bewaking in spiegels.
Beloofde leverdatum : 2de helft maart 2022.
Het zal mijn eerste volvo zijn . De testrit was veelbelovend in vergelijking met mercedes glc . Ik heb ook vergeleken met BMW X3. Die sprak me helemaal niet aan .
Ik ben benieuwd ....

• caoim
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23-05 14:07
Zo’n topic zonder foto’s is ook maar jammer. Deze is de onze, beetje “saai” zwart maar het vrouwtje mocht kiezen en haar vorige 2 auto’s waren geel en blauw dus wou ze eens zwart nu 🤷🏻‍♂️

• TPar
Wow wat een knapperd. Zeker foto’s posten iedereen, dat is altijd leuk.

Ik kan niet wachten op de onze. In juni besteld, eerst verwacht in september, nu al maanden in januari en guess what, het is januari 😀.

Speciale nummerplaat trouwens, heeft ie een betekenis?

• xelfer
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
Piren schreef op zondag 2 januari 2022 @ 11:48:
Einde september heb ik een XC60 Recharge T8 R besteld . Mooiste kleur vond ik Denim Blue .
Enige optie die niet verkrijgbaar was : dodehoek bewaking in spiegels.
Beloofde leverdatum : 2de helft maart 2022.
Het zal mijn eerste volvo zijn . De testrit was veelbelovend in vergelijking met mercedes glc . Ik heb ook vergeleken met BMW X3. Die sprak me helemaal niet aan .
Ik ben benieuwd ....
Wat waren voor jou de grote voordelen van de Volvo t.o.v. de BWM en Mercedes?

Levertijd lijkt dus +- 6 maanden te zijn? Goed om te weten. Ik zit zelf namelijk aan de XC60 T8 R te denken als volgende leasewagen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Piren
xelfer schreef op zondag 9 januari 2022 @ 15:56:
[...]

Wat waren voor jou de grote voordelen van de Volvo t.o.v. de BWM en Mercedes?

Levertijd lijkt dus +- 6 maanden te zijn? Goed om te weten. Ik zit zelf namelijk aan de XC60 T8 R te denken als volgende leasewagen.
Die van mij is ook leasing .
Met Mercedes en BMW mag je 2000kg trekken - Volvo 2250kg
Als je in een GLC zit zit je nogal nauw ingesloten door de middenconsole -stuur-zetel en deur . Je krijgt echt het gevoeld dat je opgesloten zit. De Volvo zit heel wat ruimer volgens mij .
Autonomie elektrisch ligt bij Volvo stuk hoger . Bij Mercedes kan je wel Diesel en hybride combineren.
Bediening van Volvo instellingen lijkt mij overzichtelijker en gemakkelijker.
Mercedes : september 2021 bestellen - tussen september en december 2022 leveren .
Bij BMW had ik geen comfortabel gevoel als ik er in zat ( geen testrit gedaan) . Die sprak me niet echt aan . Bij opmaak van offerte had ik het gevoel dat bij iedere optie het heel wat geld moest kosten .
Bij de Volvo heb ik een paar pakketten besteld om heel veel te "krijgen" .

• knoore
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 29-05 14:11
Okt 2021 een T6 denim blue met beige lederen interieur besteld (18kwh/145pk electro); 3 januari opgehaald

Helaas zonder blis, en DAB+ enkel als voorbereiding; details volgen over verdere installatie daarvan

De 145 pk electro gaat goed mee met verkeer tot +/- 130 km/uur. Afgelopen week 60 km woon-werkverkeer gedaan op de accu; niet heel zuinig gereden, met interieur, stoel-en stuurverwarming; zonder brandstofverbruik thuisgekomen.

VOC app functionaliteit voelt nog wat karig, tov voorgaande bmw edrive uit 2016. Ook software in auto zelf is nog niet heel uitgebreid; er staat nog veel aan te komen begreep ik. Bediening via google voice recognition is heel prettig; naast navigatie ook voor zaken als stuur/stoel verwarming inschakelen.

Vooraf trouwens bezig geweest met glc300e, omdat de electro in MY2021 XC60 te zwak was naar mijn gevoel. De GLC 6 maanden na bestelling kunnen annuleren omdat de productiedatum maar bleef schuiven; uiteindelijk stond deze op Q2 2022! De Volvo is dus héél snel geleverd in verhouding.

[Voor 16% gewijzigd door knoore op 09-01-2022 18:13]

• alleedan
Ik heb ondertussen dan ook de T6 besteld. Ik wou eerst voor de T8 gaan maar na testrit met de T6 vond ik deze zeker snel genoeg. Rij nu met een BMW 430i.
Ik heb gekozen voor de ultimate black uitvoering , kleur onyx black , lucht vering en met Bowers & Wilkins. Kijk er naar uit. Geplande levering is juli.

• TPar
knoore schreef op zondag 9 januari 2022 @ 18:10:
Okt 2021 een T6 denim blue met beige lederen interieur besteld (18kwh/145pk electro); 3 januari opgehaald

Helaas zonder blis, en DAB+ enkel als voorbereiding; details volgen over verdere installatie daarvan
Die levertijden begrijp ik toch niet. Ook een t6 denim blue besteld, in juni al. En nog steeds geen nieuws.

Blij dat DAB+ er achteraf nog kan worden ingezet bij jou. Bliss is minder goed nieuws.

• TPar
Ik besef het nu pas. 18,8 kWh is dat niet de nieuwe? Is volvo gestopt met de 11kWh modellen dan?

• knoore
TPar schreef op zondag 9 januari 2022 @ 22:19:
Ik besef het nu pas. 18,8 kWh is dat niet de nieuwe? Is volvo gestopt met de 11kWh modellen dan?
Klopt; het betreft de variant die sinds week 48-2021 leverbaar is. Leverdatum zou origineel in Feb 2022 zijn.

Of, hoe en wanneer er DAB + komt; krijg ik tegen Q2 dit jaar te horen.

[Voor 10% gewijzigd door knoore op 10-01-2022 07:06]

• TPar
knoore schreef op maandag 10 januari 2022 @ 07:05:
[...]

Klopt; het betreft de variant die sinds week 48-2021 leverbaar is. Leverdatum zou origineel in Feb 2022 zijn.

Of, hoe en wanneer er DAB + komt; krijg ik tegen Q2 dit jaar te horen.
Dan leef ik op hoop :) .

Is ie dan ook one-pedal drive? Of was dat maar een gerucht.

• knoore
TPar schreef op maandag 10 januari 2022 @ 11:50:
[...]

Dan leef ik op hoop :) .

Is ie dan ook one-pedal drive? Of was dat maar een gerucht.
One-pedal drive is een software instelling; door de automaat in de B-stand te zetten. Is wel even wennen. Wat hij dan eigenlijk doet is dat het "0-punt" voor afremmen op de motor anders ligt. Bij Drive ligt dat bij minimaal aanraken van het gaspedaal [gas los remt een beetje af], bij de B-stand [weet niet waar het voor staat], ligt dat 0-punt bij verder indrukken van het gaspedaal. Het rijdt waarschijnlijk een stuk zuiniger omdat je helemaal niet meer het rempedaal hoeft te gebruiken, maar voor "uitrollen" moet je dan wel pedaal in blijven drukken om niet 50 meter voor het stoplicht al stil te vallen 8)7 . Al lijkt het eerste deel van het rempedaal ook enkel het afremmen op de electromotor te triggeren en niet de werkelijke remblokken.

[Voor 3% gewijzigd door knoore op 10-01-2022 13:24]

• tdkvolvo
knoore schreef op maandag 10 januari 2022 @ 13:23:
[...]

One-pedal drive is een software instelling; door de automaat in de B-stand te zetten. Is wel even wennen. Wat hij dan eigenlijk doet is dat het "0-punt" voor afremmen op de motor anders ligt. Bij Drive ligt dat bij minimaal aanraken van het gaspedaal [gas los remt een beetje af], bij de B-stand [weet niet waar het voor staat], ligt dat 0-punt bij verder indrukken van het gaspedaal. Het rijdt waarschijnlijk een stuk zuiniger omdat je helemaal niet meer het rempedaal hoeft te gebruiken, maar voor "uitrollen" moet je dan wel pedaal in blijven drukken om niet 50 meter voor het stoplicht al stil te vallen 8)7 . Al lijkt het eerste deel van het rempedaal ook enkel het afremmen op de electromotor te triggeren en niet de werkelijke remblokken.
Dus ONe Pedal Drive wordt op de nieuw T6 / T8 geactiveerd via de B stand?
Mijn T6 (MY2002, 11 kW) heeft nog geen OPD. Als ik hem in de B stand zet remt hij wel sterker af op de (elktro)motor maar het is geen OPD.
(B staat dacht ik voor “bergversnelling” maar heb ik maar van horen zeggen 😀)

Uit het P8 forum begreep ik dat OPD daar via het menu aan/uit gezet moet worden waar niet iedereen het mee eens is. Bij de T6 dus via de pook wat wel makkelijker is.

• knoore
tdkvolvo schreef op maandag 10 januari 2022 @ 15:10:
[...]

Dus ONe Pedal Drive wordt op de nieuw T6 / T8 geactiveerd via de B stand?
Mijn T6 (MY2002, 11 kW) heeft nog geen OPD. Als ik hem in de B stand zet remt hij wel sterker af op de (elktro)motor maar het is geen OPD.
(B staat dacht ik voor “bergversnelling” maar heb ik maar van horen zeggen 😀)

Uit het P8 forum begreep ik dat OPD daar via het menu aan/uit gezet moet worden waar niet iedereen het mee eens is. Bij de T6 dus via de pook wat wel makkelijker is.
Het lijkt enkel de B stand voor de automaat te betreffen; deze remt trouwens best hard.

[Voor 12% gewijzigd door knoore op 10-01-2022 20:13]

• DMT99
TPar schreef op zondag 9 januari 2022 @ 22:11:
[...]

Die levertijden begrijp ik toch niet. Ook een t6 denim blue besteld, in juni al. En nog steeds geen nieuws.

Blij dat DAB+ er achteraf nog kan worden ingezet bij jou. Bliss is minder goed nieuws.
Hier nog een die het niet snapt. Eind september een T8 besteld, inmiddels is de geschatte leverdatum ALWEER een maand naar achteren geschoven: juni 2022 zeggen ze nu. Dat gaat naar 9 maanden levertijd. Verdere toelichting over het hoe en waarom krijg ik niet, mogelijk zit het in verschil in configuratie? 360 graden camera zou ook voor vertraging zorgen heb ik van horen zeggen. Geen idee wat daar van waar is.

• TPar
DMT99 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 09:33:
[...]

Hier nog een die het niet snapt. Eind september een T8 besteld, inmiddels is de geschatte leverdatum ALWEER een maand naar achteren geschoven: juni 2022 zeggen ze nu. Dat gaat naar 9 maanden levertijd. Verdere toelichting over het hoe en waarom krijg ik niet, mogelijk zit het in verschil in configuratie? 360 graden camera zou ook voor vertraging zorgen heb ik van horen zeggen. Geen idee wat daar van waar is.
Ja, dat zeiden ze bij mij bij bestelling ook dus die heb in eruit gelaten. En nu lees je van mensen dat ze het krijgen zonder dat ze het besteld hebben (compensatie voor blis?). Ah ja, het zal mysterie blijven welke wagen wordt geleverd tot wanneer ie er staat…

• TPar
En toen was er nieuws. Na lang wachten is mn xc60 en route naar de garage. Begin februari mag ik hem gaan halen. Benieuwd wat er in zit :)

• tdkvolvo
TPar schreef op maandag 17 januari 2022 @ 13:05:
En toen was er nieuws. Na lang wachten is mn xc60 en route naar de garage. Begin februari mag ik hem gaan halen. Benieuwd wat er in zit :)
Goed nieuws.
En wat er zeker op/in zit is de 18 kW accu en de sterkere elektromotor. Dat is het aller belangrijkste 😀

• TPar
tdkvolvo schreef op maandag 17 januari 2022 @ 15:23:
[...]

Goed nieuws.
En wat er zeker op/in zit is de 18 kW accu en de sterkere elektromotor. Dat is het aller belangrijkste 😀
Laat het ons hopen, zou voor mij wereld van verschil zijn, dan kan ik bijna al mn kms elektrisch rijden :)

• tdkvolvo
TPar schreef op maandag 17 januari 2022 @ 23:12:
[...]

Laat het ons hopen, zou voor mij wereld van verschil zijn, dan kan ik bijna al mn kms elektrisch rijden :)
Lijkt me toch vrij zeker dat dit zo is. De 18 kW accu is al sinds december vorig jaar in productie. Dus zou erg vreemd zijn als er die bij jou niet in zit.

• Herbie0412
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 17-07-2022
Gister een xc60t8 plus besteld, my23, met nog een waslijst aan opties. 4-6 maanden levertijd. Ben benieuwd!

• robbe
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:27
Ik had in mei 2021 een MY 22 XC60 T8 Recharge besteld via Care by Volvo. Deze zou augustus 2021 geleverd worden. In Juni/Juli kreeg ik berichten van volvo dat een aantal functionaliteit niet aanwezig zou zijn zoals 360 camera, Bliss. Ik kreeg wat korting aangeboden wat ik heb aangenomen onder voorwaarde dat de auto wel op tijd geleverd zou worden. In de Volvo On Call app zag ik dat de bestelling uiteindelijk toch opschoof naar november. Ik heb toen gebeld naar Care by Volvo en mijn T8 afbesteld en omgezet naar een T6. Deze was wel beschikbaar in augustus 2021 inclusief Bliss, DAB+. Minder vermogen en aantal features minder maar verder een goed alternatief.

Mijn XC60 T6 Inscription Expression Denim Blue is geleverd in Augustus. Ik heb deze dus nu een half jaar.
Ik ben aardig tevreden maar toch zijn er wel wat punten waar ik tegenaan loop
- Geen carplay (zoals in de brochure stond)
- Volvo on Call heeft minder functionaliteit dan bij vorige Volvo's (Locatie, rit registratie, logs, etc)
- Beperkt aantal apps in Android Automotive
- Spotify stoort regelmatig (met ruis?)
- Internet verbinding vaak niet aanwezig
- OTA updated moeten via de dealer- Werkt gewoon niet
- Electric range is 25-30 Km (zou dichter bij 50 Km moeten zijn)
- Radio navigatie is lastiger dan ouderwetse radio (bijv geen presets)
- Software buggy (bijv bluetooth zegt niet verbonden maar stream apple music vanaf mijn iphone wireless)

Zo zijn er nog wel wat andere kleine dingen maar al die punten bij elkaar beïnvloeden wel mijn overall tevredenheid over deze auto.

If it ain't broke still fix it!

• knoore
robbe schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 16:00:
Ik had in mei 2021 een MY 22 XC60 T8 Recharge besteld via Care by Volvo. Deze zou augustus 2021 geleverd worden. In Juni/Juli kreeg ik berichten van volvo dat een aantal functionaliteit niet aanwezig zou zijn zoals 360 camera, Bliss. Ik kreeg wat korting aangeboden wat ik heb aangenomen onder voorwaarde dat de auto wel op tijd geleverd zou worden. In de Volvo On Call app zag ik dat de bestelling uiteindelijk toch opschoof naar november. Ik heb toen gebeld naar Care by Volvo en mijn T8 afbesteld en omgezet naar een T6. Deze was wel beschikbaar in augustus 2021 inclusief Bliss, DAB+. Minder vermogen en aantal features minder maar verder een goed alternatief.

Mijn XC60 T6 Inscription Expression Denim Blue is geleverd in Augustus. Ik heb deze dus nu een half jaar.
Ik ben aardig tevreden maar toch zijn er wel wat punten waar ik tegenaan loop
- Geen carplay (zoals in de brochure stond)
- Volvo on Call heeft minder functionaliteit dan bij vorige Volvo's (Locatie, rit registratie, logs, etc)
- Beperkt aantal apps in Android Automotive
- Spotify stoort regelmatig (met ruis?)
- Internet verbinding vaak niet aanwezig
- OTA updated moeten via de dealer- Werkt gewoon niet
- Electric range is 25-30 Km (zou dichter bij 50 Km moeten zijn)
- Radio navigatie is lastiger dan ouderwetse radio (bijv geen presets)
- Software buggy (bijv bluetooth zegt niet verbonden maar stream apple music vanaf mijn iphone wireless)

Zo zijn er nog wel wat andere kleine dingen maar al die punten bij elkaar beïnvloeden wel mijn overall tevredenheid over deze auto.
Op range en OTAupdate na, allemaal heel herkenbaar, bij een MY2022.5 Long Range (geleverd in Januari 2022), mijn record is 78km met nog 12% over, maar typisch rond de 60-65km.

Ik mis dan weer wel de DAB+ en de BLIS. Ook lederafwerking is in mijn ogen ondermaats.

• TPar
Vandaag was ie er dan eindelijk :). In juni besteld.

Een T6 in denim blue. Enkele observaties:

- Wow wat is die interface vlot
- het is toch een short range…
- dat panoramisch dak kan ook open, wist ik niet
- toch ook wat verwarrend sommige dingen: er is een p-knop, een p-tiltknop en een a-knop. Zelfs met de handleiding geraak ik er niet helemaal aan uit.
- de koffer kan ook met de knop aan het stuur dicht. Ik had dit niet verwacht op basis van de info in de brochures
- ik had het stoffen interieur gekozen, maar toch wat spijt van, ziet er toch net iets minder gelikt uit
- de ingebouwde kinderzitjes zijn heel handig maar is het nu echt nodig om op het gedeelte dat dan zichtbaar wordt een gigantische “american style” waarschuwingssticker te plakken?
- DAB+ zat er op, Bliss heb ik niet op gelet maar dus vermoedelijk niet
- en nog 1 om het af te leren: een oranje sleutel? Ik weet waarom maar echt, oranje?

Voor de rest rijdt ie zalig. Heel tevreden :-).

• knoore
TPar schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 20:13:

- toch ook wat verwarrend sommige dingen: er is een p-knop, een p-tiltknop en een a-knop. Zelfs met de handleiding geraak ik er niet helemaal aan uit.
- de koffer kan ook met de knop aan het stuur dicht. Ik had dit niet verwacht op basis van de info in de brochures
- ik had het stoffen interieur gekozen, maar toch wat spijt van, ziet er toch net iets minder gelikt uit
- de ingebouwde kinderzitjes zijn heel handig maar is het nu echt nodig om op het gedeelte dat dan zichtbaar wordt een gigantische “american style” waarschuwingssticker te plakken?
- en nog 1 om het af te leren: een oranje sleutel? Ik weet waarom maar echt, oranje?

[Afbeelding]
Gefeliciteerd met de mooie aanwinst! T6 Inscription (expressive) denim blue was ook mijn keuze.

Wat bedoel je met het gelikt uitzien, valt de afwerking tegen tov verwachting? Zelf heb ik namelijk gekozen voor beige leder maar mij valt de afwerking tegen.

Mijn interpretatie van de knopjes :-):
De P naast schakelpook is parkeerstand van de automaat (incl. Handrem)
De P achteraan is volgens mij de elektrische handrem
De A bij de P is voor de automatische elektrische handrem die erop komt als je stil gaat staan; vooral handig als je op een helling staat.

• TPar
Bedankt voor de uitleg. Ik denk dat ik het nu snap (verklaart alleszins enkele dingen bij het testen op de oprit).

Minder gelikt als in eruitzien als stof. In had op mn v50 vroeger ook geen leder maar daar was het meer een kunststof en had zoiets verwacht. Geen ramp maar ik zou het toch anders kiezen nu.

• TPar
En dan de echte verrassing: ik ging sneeuwkettingen kopen. Toch nog effe gewacht. Loopvlaksneeuwkettingen voor een wagen van 2 ton zijn prijzig 😂

• Herbie0412

[Afbeelding]
Gefeliciteerd met de mooie auto! Vrouwlief was/is erg gecharmeerd van deze kleur, maar toch voor de platinum grey gekozen.

Wat mij opvalt, je zegt:toch een short range, had je een longe range besteld? Of juist verwacht?

En, als je de auto ophaalt, dan controleer je toch of alles erop en eraan zit wat je hebt besteld/betaald?

• Herbie0412
knoore schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 20:32:
[...]

Gefeliciteerd met de mooie aanwinst! T6 Inscription (expressive) denim blue was ook mijn keuze.

Wat bedoel je met het gelikt uitzien, valt de afwerking tegen tov verwachting? Zelf heb ik namelijk gekozen voor beige leder maar mij valt de afwerking tegen.

Mijn interpretatie van de knopjes :-)

De P naast schakelpook is parkeerstand van de automaat (incl. Handrem)
De P achteraan is volgens mij de elektrische handrem
De A bij de P is voor de automatische elektrische handrem die erop komt als je stil gaat staan; vooral handig als je op een helling staat.
Wat valt je tegen van de lederen bekleding?

• knoore
Herbie0412 schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 19:35:
[...]

Wat valt je tegen van de lederen bekleding?
Plooien, centimeters te ruim uitgesneden, deuken in onderliggende schuimlaag, ongelijk stikwerk; e.e.a. ligt bij dealer / importeur.

• tdkvolvo

[Afbeelding]
Gefeliciteerd. Ziet er mooi uit 👍🏻. Veel plezier ermee.

Weet je zeker dat het geen long range is? Die is al vanaf nov/dec in productie. Waar is je auto dan al die tijd geweeest?

A is de auto hold. Zorgt er voor dat auto niet “kruipt” als je stilstaat in D of R. Wordt echter pas geactiveerd als je echt stil staat. Hoef je niet je voet op de rem te houden. Staat bij mij altijd aan.

• Herbie0412
knoore schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 19:43:
[...]

Plooien, centimeters te ruim uitgesneden, deuken in onderliggende schuimlaag, ongelijk stikwerk; e.e.a. ligt bij dealer / importeur.
Whow… dat is serieus! Hoop voor je dat het naar tevredenheid wordt opgelost. Verwacht je niet voor een auto in deze prijsklasse.

• TPar
Ik had een short range besteld, van long range was toen nog geen sprake. Maar zoals @tdkvolvo aangaf is de productie al een tijdje de long range.

Ik heb wat mixed signals: de teller geeft 30km aan op volle batterij, de co2 uitstoot is nog 42g/100km maar langs de andere kant zijn de uitlaatpijpen niet zichtbaar wat dacht ik kenmerk was van de long range

Maar geen idee waar die dan al die tijd heeft gezeten…
Herbie0412 schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 19:34:
[...]

Gefeliciteerd met de mooie auto! Vrouwlief was/is erg gecharmeerd van deze kleur, maar toch voor de platinum grey gekozen.

Wat mij opvalt, je zegt:toch een short range, had je een longe range besteld? Of juist verwacht?

En, als je de auto ophaalt, dan controleer je toch of alles erop en eraan zit wat je hebt besteld/betaald?

• TPar
Het is idd goed idee de wagen na te kijken bij afhaling. Maar is leasing wagen waarvan ik nooit de definitieve bestelbon heb gezien. Maar alles wat ik echt wou zat er op. BLIS overleef ik wel :).

• tdkvolvo
TPar schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 23:36:

Ik heb wat mixed signals: de teller geeft 30km aan op volle batterij, de co2 uitstoot is nog 42g/100km maar langs de andere kant zijn de uitlaatpijpen niet zichtbaar wat dacht ik kenmerk was van de long range

[...]
30 km? Dan is het idd geen long range. Erg vreemd. Dan heeft de auto erg lang ergens gestaan.
Dat een volle accu 30 km aangeeft is overigens erg weinig.
Mijn (short range) geeft bij volle accu bij deze temperaturen 35 km. aan.

Geen zichtbare uitlaten heeft er niets mee te maken. Dat heb ik ook en is al vanaf mei 2021 (MY22)

• TPar
Iemand enig idee of Apple Carplay standaard in de XC60 2021 zit?

Wanneer ik mijn iphone aansluit op de USB-C poort met het kadertje aansluit gebeurt er niets. Ook niet als ik Bluetooth afzet (zoals in de manual staat).

Misschien doe ik alsnog iets verkeerd, misschien zit het er niet in, geen idee :).

• knoore
TPar schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 13:46:

Wanneer ik mijn iphone aansluit op de USB-C poort met het kadertje aansluit gebeurt er niets. Ook niet als ik Bluetooth afzet (zoals in de manual staat).

Misschien doe ik alsnog iets verkeerd, misschien zit het er niet in, geen idee :).
Je zou kunnen terugkijken in de prijslijst van bestelmoment [ik zie 10 prijslijsten voor de XC60 in 2021 8)7 ]:
https://volvocarstools.nl...c60/publication_year:2021

Zoiets als BLIS was er eerst wel, daarna een tijdje niet en nu weer wel, idem voor Park Assist Pilot, CTA, DAB+. Voor de MY2022 stond er voor de CarPlay "later in MY2022" in de prijslijst, nu lijkt het wel onderdeel te zijn, maar ik heb zelf de update nog niet gehad voor mijn MY2022.

Nu de prijslijsten open staan valt ook op dat MY2022 eerst 4 jaar google services had en nu nog maar 12 maanden onder de term "Digital Services Pack 12 maanden"; dus er veranderd veel.

• tdkvolvo
TPar schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 13:46:

Apple carplay is nog niet aanwezig in AAOS. Toen ik bestelde (apr2021) werd er beloofd “later in MY2022”. MY2022 is bijna voorbij dus zou het binnenkort beschikbaar moeten zijn. Ben benieuwd. Ik geloof het nog niet echt. Zelfde als de extra functies in de app. Blijft ook maar duren.

• TPar
Jammer, duimen maar.

Daarnaast ook issues met de WiFi die totaal niet werkt met ons draadloos netwerk. Hij vindt wel dat van de buren (telenet modem) en van een voorbijrijdende audi, maar niet ons eigen thuisnetwerk (Proximus en 2 asus routers). Verschillende settings geprobeerd maar niets.

Maar voor de rest nog steeds superblij. Daarnet ook eens lekker de acceleratie getest. 4 piepende banden, dat had ik niet verwacht 😁

• knoore
Hebben jullie ook problemen met de radio app (FM)?Na een tijdje besluit de auto dat hij niet meer van zender wil wisselen, en de volgende/vorige knop wordt dan simpelweg een pauze knop. Na wat ellende met handmatig de radio app openen en middels touchscreen andere zenders uit de lijst te kiezen, beginnen de knoppen weer normaal te functioneren..

En sinds een week of 2 begint de camera en bijbehorende sensoren te haperen bij achteruitrijden; beeld valt weg, geluid piepers weg, om na paar seconden weer een paar seconden te functioneren; en dat proces herhaalt zich om-en-om.

• tdkvolvo
knoore schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 07:47:
Hebben jullie ook problemen met de digitale radio? Na een tijdje besluit de auto dat hij niet meer van zender wil wisselen, en de volgende/vorige knop wordt dan simpelweg een pauze knop. Na wat ellende met handmatig de radio app openen en middels touchscreen andere zenders uit de lijst te kiezen, beginnen de knoppen weer normaal te functioneren..

En sinds een week of 2 begint de camera en bijbehorende sensoren te haperen bij achteruitrijden; beeld valt weg, geluid piepers weg, om na paar seconden weer een paar seconden te functioneren; en dat proces herhaalt zich om-en-om.
Dat met digitale radio herken ik. Soms reageert het inderdaad niet. Door dan te switchen naar bv spotify en weer terug werkt alles weer. Vandaar dat ik ook hoop dat DAB+ snel komt.
Zoals al eerder aangegeven is de digitale radio of de app Tunein absloluut geen alternatief!

Je 2e punt herken ik niet. Heb ik nog niet gehad..

• RigorMortisssen
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 03-04 09:27
Hallo,
Ik heb een 2022 XC60 T6 Inscription besteld (ETA 09/2022) met het wollen interieur. Heeft iemand daar ervaring mee? Nog nooit in het echt gezien dus het is een beetje (bang) afwachten wat het resultaat gaat zijn.
Voorts ben ik zeer benieuwd naar de HK sound.

• alleedan
RigorMortisssen schreef op maandag 21 februari 2022 @ 16:47:
Hallo,
Ik heb een 2022 XC60 T6 Inscription besteld (ETA 09/2022) met het wollen interieur. Heeft iemand daar ervaring mee? Nog nooit in het echt gezien dus het is een beetje (bang) afwachten wat het resultaat gaat zijn.
Voorts ben ik zeer benieuwd naar de HK sound.
Ik heb ook een XC60 T6 in bestelling en wou het wollen interieur ook nemen maar niet gedaan omdat dit niet samen kon met het sportstuur. Ik heb het in het echt gezien en ziet er prachtig uit

• RigorMortisssen
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 03-04 09:27
Aha super. Ik kijk er in ieder geval naar uit. Hopelijk moet je zelf niet te lang wachten

• Herbie0412
Nou, er is een en ander veranderd in mijn samenstelling. De levertijd van de my2023 duurde mij toch iets te lang. September 2022. Uiteindelijk voor een voorraad model gekozen, met hier en daar wat minder opties, ( geen 360, geen geheugeninstelling stoel) en nu een t6 ipv een t8.

Levering een stukje sneller! Vanochtend geleverd aan de dealer, alleen hebben ze ( uiteraard ) tijd en ruimte nodig om de auto rijklaar te maken. Ergens halverwege maart kan ik de auto Daan daadwerkelijk rijden! Kijk er naar uit!

Het is de pine green versie geworden.

• Beegie
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 30-03-2022
Ik heb in februari een T6 Inscription gekocht. Was een voorraad auto dus snel te leveren. Ik heb ook de Denim Bleu. Op deze auto ook geen BLIS en DAB+ of 360 camera. Maar dat wist ik toen ik hem kocht. we 20 inch velgen laten monteren. Maakt en auto een stuk voller.
Nu het probleem:
De eerste dagen een fantastische auto. Dag 4 een rit naar Duitsland. Op de autobahn bij een snelheid van 140 km/h op de cruise controle plotseling een hevig lawaai. De auto remde af en ging in de noodloop. De autobahn direct verlaten en de auto stilgezet. Na enige minuten wachten de auto weer gestart en deze gaf geen meldingen dat er iets aan de hand was. Hierop voorzichtig de rit voorgezet. Na een kort bezoek te hebben gebracht weer verder gereden. In eerste instantie was er niets aan de hand, totdat de auto begon in te houden en weer in de noodloop ging. Na even te hebben stilgestaan weer geprobeerd om verder te rijden. De auto begon toen te schudden en te stoten en maakte erge herrie. Hierop de Volvo assistent gebeld. Zij stuurden de ADAC, die niets voor mij kon doen omdat het nog zo'n nieuwe auto was. Hierop afgesleept naar de dichtstbijzijnde Volvo dealer in Rheine. Het was toen 18.30 uur. Geen mens meer bij de dealer te bespeuren, dus wederom de Volvo gebeld. Die regelden een wegsleper naar Nederland, waar een huurauto op ons stond te wachten om mee naar huis te rijden. Om 23.30 uur weer thuis.
De volgende dag werd onze auto naar onze dealer gebracht. Daar werd de auto aan de computer gezet. Er was, volgens de computer een "moer" los. Dit bleek na controle niet het geval te zijn en werd geconstateerd dat de computer stuk was. Deze werd, na toestemming van de Volvo, vervangen. Tijdens een proefrit gebeurden weer hetzelfde als mij ook was overkomen. (gelukkig zou ik haast zeggen). Nu blijkt dat de transmissie van de elektromotor verkeerde info doorgeeft naar de computer over de snelheid waarmee de auto rijdt. Nu word de elektromotor vervangen. Hopelijk lost dit het hele probleem op. De auto had nog meer 400 km gereden.
Trouwen door de dealer, Bouwsema in Veendam uitstekend behandeld. Zij hebben gelijk hun demoauto ter beschikking gesteld en mij keurig op de hoogte gehouden van de voortgang.. Ik hoop nu de auto woensdag as weer terug te krijgen.
Dit was mijn eerste Volvo. Ik heb nu toch een beetje het vertrouwen in deze auto verloren. Niet in Volvo als merk. Ik hoop dat de problemen hiermee opgelost zijn en dat ik nog een hoop tevreden km kan maken.
Ik plaats nog wel even een foto als ik de auto terug heb. Ik blijf het een mooie en fijne auto vinden.

• TPar
Wow dat klinkt heftig. Hopelijk alles snel opgelost zodat je volop kan genieten van je auto.

Ben er nu mee in de bergen, de accu redt het niet om van hier naar de skipiste te rijden jammergenoeg (8,5 km heen lukt nog maar terug is het dan snel gedaan). In pure-modus verliest hij bovendien ook snel kracht. Alsof hij te warm wordt bergop?

Langs de andere kant trof ik hem gisteren zo aan :9~

Beegie schreef op maandag 28 februari 2022 @ 13:38:
Ik heb in februari een T6 Inscription gekocht. Was een voorraad auto dus snel te leveren. Ik heb ook de Denim Bleu. Op deze auto ook geen BLIS en DAB+ of 360 camera. Maar dat wist ik toen ik hem kocht. we 20 inch velgen laten monteren. Maakt en auto een stuk voller.
Nu het probleem:
De eerste dagen een fantastische auto. Dag 4 een rit naar Duitsland. Op de autobahn bij een snelheid van 140 km/h op de cruise controle plotseling een hevig lawaai. De auto remde af en ging in de noodloop. De autobahn direct verlaten en de auto stilgezet. Na enige minuten wachten de auto weer gestart en deze gaf geen meldingen dat er iets aan de hand was. Hierop voorzichtig de rit voorgezet. Na een kort bezoek te hebben gebracht weer verder gereden. In eerste instantie was er niets aan de hand, totdat de auto begon in te houden en weer in de noodloop ging. Na even te hebben stilgestaan weer geprobeerd om verder te rijden. De auto begon toen te schudden en te stoten en maakte erge herrie. Hierop de Volvo assistent gebeld. Zij stuurden de ADAC, die niets voor mij kon doen omdat het nog zo'n nieuwe auto was. Hierop afgesleept naar de dichtstbijzijnde Volvo dealer in Rheine. Het was toen 18.30 uur. Geen mens meer bij de dealer te bespeuren, dus wederom de Volvo gebeld. Die regelden een wegsleper naar Nederland, waar een huurauto op ons stond te wachten om mee naar huis te rijden. Om 23.30 uur weer thuis.
De volgende dag werd onze auto naar onze dealer gebracht. Daar werd de auto aan de computer gezet. Er was, volgens de computer een "moer" los. Dit bleek na controle niet het geval te zijn en werd geconstateerd dat de computer stuk was. Deze werd, na toestemming van de Volvo, vervangen. Tijdens een proefrit gebeurden weer hetzelfde als mij ook was overkomen. (gelukkig zou ik haast zeggen). Nu blijkt dat de transmissie van de elektromotor verkeerde info doorgeeft naar de computer over de snelheid waarmee de auto rijdt. Nu word de elektromotor vervangen. Hopelijk lost dit het hele probleem op. De auto had nog meer 400 km gereden.
Trouwen door de dealer, Bouwsema in Veendam uitstekend behandeld. Zij hebben gelijk hun demoauto ter beschikking gesteld en mij keurig op de hoogte gehouden van de voortgang.. Ik hoop nu de auto woensdag as weer terug te krijgen.
Dit was mijn eerste Volvo. Ik heb nu toch een beetje het vertrouwen in deze auto verloren. Niet in Volvo als merk. Ik hoop dat de problemen hiermee opgelost zijn en dat ik nog een hoop tevreden km kan maken.
Ik plaats nog wel even een foto als ik de auto terug heb. Ik blijf het een mooie en fijne auto vinden.

• TPar
Nu vergat ik nog iets raar. Wanneer ik hem ‘s avonds deels oplaad (bvb tot 40%) en hem ‘s morgens verder oplaad toont hij onmiddellijk 60%. Alsof hij oplaadt op koude berglucht 😋. Toch speciaal.

• Piren
Ik ben mij XC60 deze namiddag gaan afhalen . Was besteld einde september .
Alles wat ik besteld had zit er ook op en lijkt ook te werken .
Voorlopig ( na eerste rit) zeer tevreden :-)

• tdkvolvo
Piren schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 20:10:
Ik ben mij XC60 deze namiddag gaan afhalen . Was besteld einde september .
Alles wat ik besteld had zit er ook op en lijkt ook te werken .
Voorlopig ( na eerste rit) zeer tevreden :-)
Welke kleur en uitvoering heb je? En zit er DAB+ en blis op?

Veel plezier ermee !

• Piren
R-design T8 in denim blauw
DAB+ is in orde .
360 camera ook
Blis wist ik bij bestelling dat dit niet mogelijk was .

Ik ben te snel geweest om te schrijven dat DAB+ werkt . Vandaag even uitgebreid getest -> Dat is niet het geval . :'( . Als je toch probeert , blokkeert de radio en moet ik ofwel lang wachten , of even naar alternatief ( muziek via GSM bv) gaan om terug naar gewone radio te kunnen .

[Voor 22% gewijzigd door Piren op 13-03-2022 18:59]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• tdkvolvo
👍🏻Ziet er mooi uit. Veel rijplezier 👍🏻

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Herbie0412
Nou, ik heb vandaag mijn xc60 inscription expression t6 op mogen halen! Even wennen vanuit een tesla model 3, maar je zit als een koning in deze auto zeg! Heerlijk! Bijna alles werkt, het dashboard scherm geeft nu Google Maps nog niet aan, kon een aantal
Dagen duren? We zullen het zien. Heb een standaard geluidsinstallatie, maar wat klinkt deze al goed zeg! Prima voor in een auto. Heerlijke stoelen, zeer goed in te stellen, fijn! In de tesla vond ik de zittingen te kort. Wat oom prettig is, dat pilot assist weer vanzelf aan gaat bij een rijbaan wisseling. De tesla moest je dan weer opnieuw activeren, met de bekende pling plong geluiden. En dan het dichtvallen van de deuren, met zo. Heerlijke zachte “ plof “ … :-)

1 dingetje…. Vandaag 150 km gereden, en zag dat de zitting al wat aan het plooien was? Aankijken, maar viel mij vanavond even op.

• knoore
Weet iemand wanneer de auto’s zonder DAB+ Dit alsnog krijgen ingebouwd? Ik mis het toch wel kwa kwaliteit van muziek, en begrijp dat het sinds dec 2020 verplicht is in EU; maar van de dealer hoor ik er niets over?

• tdkvolvo
knoore schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 21:28:
Weet iemand wanneer de auto’s zonder DAB+ Dit alsnog krijgen ingebouwd? Ik mis het toch wel kwa kwaliteit van muziek, en begrijp dat het sinds dec 2020 verplicht is in EU; maar van de dealer hoor ik er niets over?
Volgens de dealer Q2. Dus nog 19 dagen 😂

• knoore
tdkvolvo schreef op zondag 13 maart 2022 @ 16:57:
[...]

Volgens de dealer Q2. Dus nog 19 dagen 😂
Minimaal 19 tot maximaal 110 (19+91) dagen dus :-)

• r030949
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 16:58
Voor de XC60 MY2022 is een nieuwe software-update beschikbaar:

Updates in software V2.0
Android R. Deze versie van het besturingssysteem omvat nieuwe functies en nieuwe app-categorieën.
Functie in de auto:
  • Verbeterd startverloop van OTA update-installaties.
  • Het wisselen tussen profielen verstoort niet langer de navigatieweergave op het bestuurdersdisplay.
  • Stabiliteitsverbetering van het audiosysteem.
  • Stabiliteitsverbeteringen van de timers voor het klimaat.
  • Verbeteringen van de radio-ontvangst.
  • Stabiliteitsverbeteringen van de cameratoepassing.
  • Bug parkeersensor is opgelost.
  • Verbeterd uitschakelgedrag van het middendisplay bij het afsluiten van de auto.
  • Functie in de mobiele app:
  • Stabiliteitsverbeteringen van de vergrendelstatus.
  • Frequentere updates van de klimaatstatus.
  • Optimalisatie-aanpassingen van de aandrijflijn.

• TPar
r030949 schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 09:11:
Voor de XC60 MY2022 is een nieuwe software-update beschikbaar:

Updates in software V2.0
Android R. Deze versie van het besturingssysteem omvat nieuwe functies en nieuwe app-categorieën.
Functie in de auto:
  • Verbeterd startverloop van OTA update-installaties.
  • Het wisselen tussen profielen verstoort niet langer de navigatieweergave op het bestuurdersdisplay.
  • Stabiliteitsverbetering van het audiosysteem.
  • Stabiliteitsverbeteringen van de timers voor het klimaat.
  • Verbeteringen van de radio-ontvangst.
  • Stabiliteitsverbeteringen van de cameratoepassing.
  • Bug parkeersensor is opgelost.
  • Verbeterd uitschakelgedrag van het middendisplay bij het afsluiten van de auto.
  • Functie in de mobiele app:
  • Stabiliteitsverbeteringen van de vergrendelstatus.
  • Frequentere updates van de klimaatstatus.
  • Optimalisatie-aanpassingen van de aandrijflijn.
Leuk, benieuwd wat die nieuwe functies en app-categorieën zijn :).
Jammergenoeg nog niet beschikbaar hier.

• TPar
Iemand trouwens enig idee hoe je de verhouding aanpast tussen de geluidsvolumes vooraan en achteraan? Blijkbaar staat die verhouding niet helemaal op punt bij onze wagen

• Herbie0412
Hier ook nog niet de update, maar al wel de releasenotes zichtbaar??

• Herbie0412
Begreep vandaag dat de auto toch naar de werkplaats moet voor deze update, OTA is pas rond de zomer beschikbaar.

• Piren
In het begin werkte DAB niet . Op aanraden van de garage middenscherm gereset -> probleem opgelost .
Nu ben ik in Frankrijk . 20min ver over de grens geen ontvangst meer - ook geen DAB .
Ik heb opnieuw gereset : verandert niks .
Volgens dealer werkt Volvo inderdaad aan updates .

Wat me ook opvalt : de actieradius die op benzine aangeduid staat gaat niet geleidelijk aan naar beneden ifv afgelegde kms . Soms duurt het heel lang voor dat er iets verandert , maar dan gaan er ook ineens 60km af .

• knoore
Piren schreef op woensdag 6 april 2022 @ 07:54:
In het begin werkte DAB niet . Op aanraden van de garage middenscherm gereset -> probleem opgelost .
Nu ben ik in Frankrijk . 20min ver over de grens geen ontvangst meer - ook geen DAB .
Ik heb opnieuw gereset : verandert niks .
Volgens dealer werkt Volvo inderdaad aan updates .

Wat me ook opvalt : de actieradius die op benzine aangeduid staat gaat niet geleidelijk aan naar beneden ifv afgelegde kms . Soms duurt het heel lang voor dat er iets verandert , maar dan gaan er ook ineens 60km af .
Bij mij lijkt er geen dab op te zitten, 2022 LR T6; ik heb wel veel problemen met de radio (zie voorgaande posts)

Voor actieradius brandstof, bij mij neemt het niveau soms toe, en het verspringt alle kanten op. Met enkel elektrisch rijden schommelt hij afgelopen week tussen 5/16 tot 7/16 met bereik tussen 230 en 370 km. Niet iets waar je op kunt vertrouwen. Ook na de start (elektrisch) komt er opeens 40 km range bij.

Zijn er trouwens meer mensen waar komplampsproeiers kapot gaan? Na een maand was de rechtste kapot (reeds vervagen) na 3 maanden (sinds eergisteren)de linker overleden…

[Voor 14% gewijzigd door knoore op 06-04-2022 22:52]

Pagina: 1 2 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee