Een T6 in denim blue. Enkele observaties:
- Wow wat is die interface vlot
- het is toch een short range…
- dat panoramisch dak kan ook open, wist ik niet
- toch ook wat verwarrend sommige dingen: er is een p-knop, een p-tiltknop en een a-knop. Zelfs met de handleiding geraak ik er niet helemaal aan uit.
- de koffer kan ook met de knop aan het stuur dicht. Ik had dit niet verwacht op basis van de info in de brochures
- ik had het stoffen interieur gekozen, maar toch wat spijt van, ziet er toch net iets minder gelikt uit
- de ingebouwde kinderzitjes zijn heel handig maar is het nu echt nodig om op het gedeelte dat dan zichtbaar wordt een gigantische “american style” waarschuwingssticker te plakken?
- DAB+ zat er op, Bliss heb ik niet op gelet maar dus vermoedelijk niet
- en nog 1 om het af te leren: een oranje sleutel? Ik weet waarom maar echt, oranje?
Voor de rest rijdt ie zalig. Heel tevreden :-).
Apple carplay is nog niet aanwezig in AAOS. Toen ik bestelde (apr2021) werd er beloofd “later in MY2022”. MY2022 is bijna voorbij dus zou het binnenkort beschikbaar moeten zijn. Ben benieuwd. Ik geloof het nog niet echt. Zelfde als de extra functies in de app. Blijft ook maar duren.TPar schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 13:46:
Iemand enig idee of Apple Carplay standaard in de XC60 2021 zit?
Wanneer ik mijn iphone aansluit op de USB-C poort met het kadertje aansluit gebeurt er niets. Ook niet als ik Bluetooth afzet (zoals in de manual staat).
Misschien doe ik alsnog iets verkeerd, misschien zit het er niet in, geen idee.
Ben er nu mee in de bergen, de accu redt het niet om van hier naar de skipiste te rijden jammergenoeg (8,5 km heen lukt nog maar terug is het dan snel gedaan). In pure-modus verliest hij bovendien ook snel kracht. Alsof hij te warm wordt bergop?
Langs de andere kant trof ik hem gisteren zo aan
:strip_exif()/f/image/7i0OwZvibNkaJ4TUqMcHgNYF.jpg?f=fotoalbum_large)
Beegie schreef op maandag 28 februari 2022 @ 13:38:
Ik heb in februari een T6 Inscription gekocht. Was een voorraad auto dus snel te leveren. Ik heb ook de Denim Bleu. Op deze auto ook geen BLIS en DAB+ of 360 camera. Maar dat wist ik toen ik hem kocht. we 20 inch velgen laten monteren. Maakt en auto een stuk voller.
Nu het probleem:
De eerste dagen een fantastische auto. Dag 4 een rit naar Duitsland. Op de autobahn bij een snelheid van 140 km/h op de cruise controle plotseling een hevig lawaai. De auto remde af en ging in de noodloop. De autobahn direct verlaten en de auto stilgezet. Na enige minuten wachten de auto weer gestart en deze gaf geen meldingen dat er iets aan de hand was. Hierop voorzichtig de rit voorgezet. Na een kort bezoek te hebben gebracht weer verder gereden. In eerste instantie was er niets aan de hand, totdat de auto begon in te houden en weer in de noodloop ging. Na even te hebben stilgestaan weer geprobeerd om verder te rijden. De auto begon toen te schudden en te stoten en maakte erge herrie. Hierop de Volvo assistent gebeld. Zij stuurden de ADAC, die niets voor mij kon doen omdat het nog zo'n nieuwe auto was. Hierop afgesleept naar de dichtstbijzijnde Volvo dealer in Rheine. Het was toen 18.30 uur. Geen mens meer bij de dealer te bespeuren, dus wederom de Volvo gebeld. Die regelden een wegsleper naar Nederland, waar een huurauto op ons stond te wachten om mee naar huis te rijden. Om 23.30 uur weer thuis.
De volgende dag werd onze auto naar onze dealer gebracht. Daar werd de auto aan de computer gezet. Er was, volgens de computer een "moer" los. Dit bleek na controle niet het geval te zijn en werd geconstateerd dat de computer stuk was. Deze werd, na toestemming van de Volvo, vervangen. Tijdens een proefrit gebeurden weer hetzelfde als mij ook was overkomen. (gelukkig zou ik haast zeggen). Nu blijkt dat de transmissie van de elektromotor verkeerde info doorgeeft naar de computer over de snelheid waarmee de auto rijdt. Nu word de elektromotor vervangen. Hopelijk lost dit het hele probleem op. De auto had nog meer 400 km gereden.
Trouwen door de dealer, Bouwsema in Veendam uitstekend behandeld. Zij hebben gelijk hun demoauto ter beschikking gesteld en mij keurig op de hoogte gehouden van de voortgang.. Ik hoop nu de auto woensdag as weer terug te krijgen.
Dit was mijn eerste Volvo. Ik heb nu toch een beetje het vertrouwen in deze auto verloren. Niet in Volvo als merk. Ik hoop dat de problemen hiermee opgelost zijn en dat ik nog een hoop tevreden km kan maken.
Ik plaats nog wel even een foto als ik de auto terug heb. Ik blijf het een mooie en fijne auto vinden.
DAB+ is in orde .
360 camera ook
Blis wist ik bij bestelling dat dit niet mogelijk was .
:strip_exif()/f/image/PwA0oUVVtpvGaInPnDB4IfDn.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik ben te snel geweest om te schrijven dat DAB+ werkt . Vandaag even uitgebreid getest -> Dat is niet het geval .
[ Voor 22% gewijzigd door Piren op 13-03-2022 18:59 ]
Dagen duren? We zullen het zien. Heb een standaard geluidsinstallatie, maar wat klinkt deze al goed zeg! Prima voor in een auto. Heerlijke stoelen, zeer goed in te stellen, fijn! In de tesla vond ik de zittingen te kort. Wat oom prettig is, dat pilot assist weer vanzelf aan gaat bij een rijbaan wisseling. De tesla moest je dan weer opnieuw activeren, met de bekende pling plong geluiden. En dan het dichtvallen van de deuren, met zo. Heerlijke zachte “ plof “ … :-)
1 dingetje…. Vandaag 150 km gereden, en zag dat de zitting al wat aan het plooien was? Aankijken, maar viel mij vanavond even op.
:strip_exif()/f/image/yXMo55r79PETDGzABobgdiKY.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb een Volvo XC60 recharge T6 besteld die ik hopelijk in april ga rijden. Ik heb de Essential uitvoering besteld met lederen stoelen (blond), klimaat pakket, sensoren voor en camera, metallic lak (zwart), trekhaak en 19 inch ipv 18. Vreemd genoeg paste deze auto wel in mijn lease budget maar de core (waar een boel standaard op zit) paste niet. Blijven toch vreemde rakkers die leasemaatschappijen.
De vraag voor jullie is als volgt: verderop in dit topic zag ik een foto van een XC60 met Belgisch kenteken met stoelen van leder in de kleur blond maar wel met een zwart stuur, zwart dashboard etc.
Waar kan ik vanuit gaan? Ik dacht namelijk als je stoelen besteld in de kleur blond dat je interieur hierop aanpast en bijna alles dus licht wordt?
Dus zo?
[ Voor 20% gewijzigd door Superrrtim op 21-02-2023 11:03 ]
[ Voor 64% gewijzigd door r030949 op 21-04-2023 11:36 ]
ik stap nog steeds dagelijks met veel plezier in
foto is nog van de garage, wat donker maar hij is pine grey
:strip_exif()/f/image/3pgXxYEnwO6pFSwF90rdLBXX.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/OA0UdDQNHIsvsvA6L4EW0OyA.jpg?f=fotoalbum_large)
ik las overigens op meerdere fora dat youtube beschikbaar was in de app store, maar ik heb het nog niet kunen vinden, mocht het iemand gelukt zijn, zou op zich wel handig zijn als je lang stil staat.
Prachtige kleur inderdaadsdekker schreef op maandag 12 juni 2023 @ 08:03:
Mooie kleur! Mijn huidige XC40 is ook Pine Grey en die kleur zie je weinig. Wat voor kleur leer heb je? Het lijkt rood (dat heb ik nu ook).
M'n bekleding is zwart
:strip_exif()/f/image/RZx9FnZMXijyigTHhx1bzr6j.jpg?f=fotoalbum_large)
heb ook echt iedere volvo wel bekeken in december, want wilde eigenlijk ook een zwarte hemel hebben (met panoramadak) en als je dan toch bezig bent ook stoelverwarming achter en B&W geluidsinstallatie. (m'n doel is toch wel om hier heel lang plezier van te gaan hebben. en gezien ik niet super veel kilometers maak moet dat wel gaan lukken)
Iemand een idee hoe ik in die ruimte daar kom zonder schade te doen?
Of moet ik het interieur laten demonteren bij de garage?
Het gaat dus om onderstaande positie...
Toch wel vreemd dat ik die versie (3.7) ook heb maar geen last van de genoemde bugs.JB schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 18:39:
@Laurens AAOS 3.7.0 is het probleem alhier. Gelukkig is 15 december 4.2.13 released en die zal elk moment OTA aangeboden worden. De vraag is alleen, welke bugs krijg je er weer voor terug. Slechter dan 3.7.0 kan het (voor mij) in ieder geval niet worden zo lijkt. Dit heb ik bij de V60 MY25;
Vind de houding van Volvo weer ongekend, of ze weten wederom niet hoe ze hun _nieuwe_ bugs moeten fixen. Sinds 3.7.0 is het sluiten van de auto is enorm laggy, verschrikkelijk irritant met kessy. De interieur/handgreep verlichting werkt vaak niet als de bestuurdersdeur wordt geopend, maar wel zodra de passagiersdeur open gaat, ook reageert de laadrobot enorm traag omdat de auto niet thuis geeft bij aanbieden van laadpas en de stoel gaat niet altijd terug in de positie als de andere sleutel wordt gebruikt.
Om maar niet te spreken over die beloofde 2025 UX update waarbij je dan eindelijk de drivemode button niet nog dieper in het menu hoeft te zoeken dan de gebruikersvoorwaarden... Het viel eerst minder op (los van kessy), maar nu de donkere dagen weer aangebroken zijn, is het erg vervelend. Sinds augustus al aan het wachten op nieuwe update, inmiddels hebben we de kortste dagen al gehad![]()
![]()
Ook wel grappig dat versie 3.7.0 juist een aantal bugs zou hebben opgelost.
3.5.14 had de _leuke_ bijkomstigheid dat je remmen konden weigeren tijdens one-pedal drive (B-mode)...
3.7.0 is ook tijdelijk teruggetrokken geweest want wederom prutswerk...;
/f/image/vZLi8Z6JRWdQKokQ6wUce7bT.png?f=fotoalbum_large)
Volvo software is echt enorm teleurstellend gebleken. TCAM reset is ook een wekelijkse klus. Verder hebben ze ook nog een IHU met een Intel chipset die niet vooruit te branden is. Gelukkig is Intel er mee gestopt en hebben de MY26 modellen nu eindelijk de Snapdragon IHU (4.2), maar dan rijdt het gros nog steeds met een oude IHU, sinds komst AAOS.
Mijn boefje is liev!
Ik mis in mijn huidige V60 een handige plek om een zonnebril op te bergen. Deze ligt dan maar in de deur. Ik heb in andere auto's, zoals Volkswagen, ervaring met een handige houder boven de achteruitkijkspiegel. Volvo heeft ook een houder voor de XC60.
Heeft iemand hier ervaring met de officiele brilhouder van Volvo? Deze monteer je op de plek van je handgreep boven de deur aan de binnenkant.
Is er ook in het zwart natuurlijk.
De leveringstijd is gelukkig te overzien. Maar als je eenmaal aan het wachten bent duurt alles te lang
Zeker voor zakelijk is het uiterlijk van de Bright erg mooi.
Zelf vind ik de zwart ipv chrome accenten moderner ogen. Het is maar welke van de twee je meer bevalt.
De dark edition (niet te verwarren met de black edition) is makkelijker te spotten, omdat deze meer afwijkt van oudere modellen.
In de configurator kan je een aardig beeld zien van hoe je auto eruit zal zien straks:
[ Voor 8% gewijzigd door sebasmeer op 03-03-2026 11:11 ]
:strip_exif()/f/image/ckrPNQsNBNfJJPm6vfuZLoVN.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/sscXeVOJ04y5jG2Ow3CXjSyt.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/ZFiBODxK9L7xsLJ9dION6f0d.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/FhfbVkavJfL77tNCmrIOiVUj.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/S7cZpLhmRspNtXA0GhHEITU4.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/bHhdpkyp4cqAqXHxiKMle2uV.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/RG9LValS91Pag80BvHVdPnYO.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/kt6W5vE5TC6XI3reUrH5LOEB.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ZtDCaf0jE9ZnyWtlpDcsqIqR.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Efu8bQRb7oAN7GS3CsUh1mU0.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/xaLTGtFOWQU90diloTKkBpV9.jpg?f=fotoalbum_large)