Nee, dat ben ik met je eens. Maar juist dat speculeren maakt heel snel dat het motief door de publieke opinie in de richting van de georganiseerde misdaad gezocht wordt. Of dat nou waar is of niet.Flavius schreef op zondag 11 juli 2021 @ 12:46:
[...]
"Wisten". Ik denk dat de mainstream media het ook wel 'wisten', maar zij handelt simpelweg anders. De mainstream media wilt namelijk graag bevestiging zien dat het klopt voordat zij daadwerkelijk spreekt over Peter R. de Vries i.p.v. 'een man'.
Ik denk dat het juist goed is dat de mainstream eerst bevestiging wilt vooraleer zij allerlei geruchten de wereld in helpt. Het zou namelijk niet ten goede komen van de betrouwbaarheid als later blijkt dat het toch iemand anders blijkt.
En de beelden van de aanhoudingen waren natuurlijk totaal niet duidelijk, want je zag geen enkele persoon. Alleen wat zwaarbewapende agenten (i.e. Arrestatieteams/DSI) die vermoedelijk iets van een aanhouding hadden verricht. Het was vooral volop speculeren. Zo ging ook het gerucht dat een zus van Holleeder neergestoken zou zijn en dat er mogelijk een connectie zou zijn met Peter. Dit bleek niet te kloppen.
Zo'n knulletje die dat wapen in z'n neemt voor snel geld en een reputatie, wordt daardoor veel sneller gedegradeerd tot een stuk gereedschap terwijl dat bij iemand als Volkert dus niet gebeurd.
Juist ook omdat het vermoedelijke motief (beeld van het slachtoffer) anders zijn. Het speculeren is overigens ook anders omdat de socials toen nog niet zo wijdverspreid waren. Ik denk dat Fortuyn er nu ook niet heel genadig vanaf had gekomen vanuit de complothoek