Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JSchut
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:49

JSchut

.....

Damn…. Had toch nog wel hoop dat hij er enigszins ok uit kon komen. Wellicht tegen beter weten in. Ben hier toch wel erg stil van.

R.I.P. Peter

PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19:43
CH4OS schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 14:32:
Ik wil niet zeggen dat het goed is, maar ik denk wel dat dit wel het beste is voor Peter, spijt me om het zo te zeggen. Stel hij had het overleefd, hoe was dan zijn quality of life geweest? Had dat echt nog meer kunnen zijn dan een kasplantje?
Ik had zelf gehoopt op eenzelfde scenario als Malala. Maar het mocht niet zo zijn. Dit nieuws voelt als een beste dreun in de buik. Vanavond goed voor een eerbetoon op tv gaan zitten. Onwerkelijk dit. R.I.P. Peter.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
eric.1 schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 14:37:
Het is geen onverwacht nieuws, maar het slaat nog steeds wel in als een bom.

Wat ik wel jammer vind, en waar ik mezelf ook op heb betrapt, is dat velen voor het incident nogal negatief over Peter dachten. Die vent die altijd maar op de TV is, zelfingenomen etc etc. En nu we nadenken over wat hij heeft gedaan, waar hij het allemaal voor deed en waar hij zit voor inzette dat het beeld toch wel verschuift in positieve zin. Jammer dat dit niet eerder kon.

Maar goed, zeer triest. Ik hoop echt dat heel de bende opgerold wordt.
Ik vond hem ook altijd zelfingenomen overkomen op tv. Dat maakt niet dat je niet ziet wat diegene ook wel goed gedaan heeft en maakt al helemaal niet dat je iemand dit gunt. En ondanks dat ik het verschrikkelijk vind blijf ik zijn optredens de laatste jaren op tv wel zo zien. Maar ik denk wel dat het een houding was voor op tv, dat leverde namelijk goede tv op en spannende discussies die het maakte dat hij 2,5k per optreden kon vragen.

[ Voor 0% gewijzigd door Teknix1982 op 15-07-2021 14:43 . Reden: Verkeerd bedrag genoemd ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pelox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:07
Vreselijk verdrietig nieuws dit.. was gewoon een goed mens die er alles aandeed om de waarheid boven tafel te krijgen, ging door waar politie en justitie stopte. Mensen zoals hij zijn er bar weinig en hebben we o zo hard nodig in ons naïeve landje.. De criminaliteit heeft inderdaad weer gewonnen. Vraag me echt af waar dit heen moet met ons land.. lekker blijven wegkijken met zijn allen en het accepteren?

Zero.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-06 22:38
R.I.P. Peter.

Neem aan dat hij al die tijd kunstmatig in een coma is gehouden en dat uiteindelijk de stekker er uit is getrokken vanwege niet meer levensvatbaar / hersendood? Of is dat een te makkelijke aanname.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anon054630
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 22-03-2024
-

[ Voor 100% gewijzigd door anon054630 op 03-08-2021 16:27 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Spijtig dat hij is overleden. Ik ben eerlijk ik vond het een vreselijke kwal op televisie, altijd was hij wel op televisie te zien met een of ander misdaad verhaal of toelichting. Nooit eens iemand anders. Daar tegenover stond wel dat het een van de weinige was die zijn tanden dusdanig in zaken zette om ze op te lossen (proberen) en daarvoor verdient hij niets meer dan lof en respect.

Rust zacht Peter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20:28
Doet me meer dan ik dacht... Man, wat heftig. R.I.P. Peter, we zijn een geweldige misdaadjournalist armer geworden.

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:07
danslo schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 14:42:
R.I.P. Peter.

Neem aan dat hij al die tijd kunstmatig in een coma is gehouden en dat uiteindelijk de stekker er uit is getrokken vanwege niet meer levensvatbaar / hersendood? Of is dat een te makkelijke aanname.
Dat verwacht ik wel ja.

Zero.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

TMC schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 14:21:
[...]
Die 150k krijgt die persoon natuurlijk nooit. Er zijn meerdere levens vergooid om helemaal niets. Afschuwelijk.
Denk het wel. Of het 150k is weten we natuurlijk niet. Volgens mij is het aanzienlijk minder. Maar hij, of zijn familie krijgt wel het geld linksom of rechtsom. Voor hen is het sowieso peanuts en doen ze het niet, zullen mensen wel 3x nadenken om zoiets in het vervolg te doen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:39

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raaafie
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 20-06 19:59
Gadverdamme wat een triest nieuws..
Sterkte voor iedereen die hem lief had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJFliX
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16-06 21:48
Oh man, wat is dit balen! Toen ik het nieuws van 6 Juli hoorde was ik er bang voor dat dit zou gebeuren maar de vraag was vooral "hoe lang heeft hij nog?". Heel jammer dat er op die vraag nu een antwoord gekomen is :'( .

R.I.P.

2x 320Wp Ja-Solar / Z 10° / APS YC600Y PVOutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Peter R. de Vries heeft zoveel betekend, je keek al snel scheef naar zijn TV optredens, maar daarbuiten was hij gewoon erg goed en een eerlijke man. Kijk maar eens op zijn Wikipedia, het is gewoon ongelofelijk wat hij heeft betekend voor sommige mensen/zaken.

Ben er gewoon stil van, dit past in alle aanslagen van de afgelopen jaren, bij al die keren was de veiligheid niet op orde (zowel voor de persoon, als de mensen die vrij rondliepen). Fijn dat er steeds over 'de beveiliging' wordt gesproken, maar niet over de grip die de politie/justitie is kwijtgeraakt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mavaros
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:12
Dit is diep triest nieuws.

Ergens verwachtte je het wel, maar hoopte je op een andere uitkomst.

Treurig nieuws, treurig weer en een treurige dag. ;(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21-06 03:47
Klaas Wilting had wel goeie woorden op NOS zonet
Over politiek en hun grote woorden nu, maar kleine daden in ‘t verleden

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
danslo schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 14:42:
R.I.P. Peter.

Dat is allemaal moeilijk te zeggen, denk dat de Vries flink geknokt heeft (zoals zijn karakter ook is), maar uiteindelijk de verwondingen te ernstig waren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14:53
Bah, ben er stil van...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 19:17
Mel33 schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 15:08:
Sjah, daarvoor zitten ze in de politiek zou ik bijna zeggen. Altijd even het momentje pakken om goed te lijken, om daarna in een eindeloze stroom aan bochten, mitsen en maren terecht te komen waardoor er niets verandert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:23
Woede en verdriet. Meer kan ik er niet van maken.

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenzer
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-06 06:46
Eiríkr schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 15:18:
Woede en verdriet. Meer kan ik er niet van maken.
sluit mij hierbij aan :( ;(

Als dat jasje van jouw beschadigd is en je wilt er wat aan doen....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Andyk125
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 20-11-2024
Nieuws wat je eigenlijk wel zag aankomen, maar dat maakt het niet minder triest.

Peter R. de Vries was iemand die recht voor zijn raap was en daarom ook door velen misschien niet zo gelieft. Hoewel ik zijn mening niet altijd deelde, hij gaf tenminste zijn ongezouten mening en was niet bang voor de consequenties. Daarnaast heeft hij voor heel veel mensen heel veel betekend, iemand als hem zien we niet snel terug, helemaal niet in de deze huidige tijd.

R.I.P.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Hammetje schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 14:43:
Doet me meer dan ik dacht... Man, wat heftig. R.I.P. Peter, we zijn een geweldige misdaadjournalist armer geworden.
Het is ook gewoon een aanslag op het normale leven (beschieting op een drukke straat) en media uitzendingen die niet kunnen doorgaan. Verder zijn er straks wellicht mensen erg bang om hun mening te geven of aan zaken mee te werken (wat dus nu aan de hand is).

Het doet mij ook veel, keek veel naar zijn uitzendingen en hoorde hem graag spreken, maar het is wellicht ook dat de gevolgen ons ook bang maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
eric.1 schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 15:17:
[...]

Sjah, daarvoor zitten ze in de politiek zou ik bijna zeggen. Altijd even het momentje pakken om goed te lijken, om daarna in een eindeloze stroom aan bochten, mitsen en maren terecht te komen waardoor er niets verandert.
Ik herinner mij inderdaad dezelfde woorden bij Fortuyn en van Gogh. Dat waren toen andere politici, maar ik dacht dat Grapperhaus wel er was toen er een advocaat in deze zaak koelbloedig werd vermoord.

Probeer niet op de man te spelen, maar meer dat je inderdaad hetzelfde verhaal hoort.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:29

ManiacsHouse

Scheisse!

Godverdomme :/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

OMX2000

By any means necessary...

Echt diep diep triest. Symboliseert veel van wat er mis is nu in Nederland. En door alle aandacht in de media heb je kunnen vaststellen hoezeer we hem nu gaan missen.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 18:51

Sharky

Skamn Dippy!

OMX2000 schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 15:30:
Symboliseert veel van wat er mis is nu in Nederland.
Wat is er nu mis in Nederland dat een willekeurig aantal jaren geleden niet mis was?

This too shall pass

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

Over de doden niets dan goeds hè.
En nu dit topic en twitter gaan mijden, na het weekend zal al het medeleven wel weer bekoeld zijn

Default blanke hetero

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:25

Herman

FP ProMod
Ik kreeg pas echt veel waardering voor Peter R. de Vries toen ik zag hoe lang, hoe intensief en hoe zorgzaam hij zich heeft ingezet in de zaak Verstappen. Daarvoor was het me nog niet zo opgevallen. Ik geloof echt dat hij dit deed uit de overtuiging om iets goeds te doen en niet om de media-aandacht of andere eigen belangen.

Ik ben ontzettend geraakt door zijn overlijden en de manier waarop.

Rust zacht Peter.

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:48

Qwerty-273

Meukposter

Erg erg jammer om te horen dat Peter is overleden. Sterkte aan de nabestaanden.
Mel33 schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 15:08:
En kleine daden in de toekomst. De Nederlandse politiek is wat dat betreft over de laatste decennia (in mijn optiek 3+) niet echt daadkrachtig te noemen.
IJzerlijm schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 14:16:
En dan, nog een levenslang erbij ?
Dat is een beetje het probleem in NL. Op het moment dat iemand levenslang heeft gekregen zal het OM weinig werk meer maken van andere zaken tegen dezelfde persoon. Je kan namelijk niet langer veroordeeld worden dan levenslang. Die processen kosten veel mankracht en geld, wat weinig oplevert aangezien de persoon al levenslang vast zit. Dat zie je al aan sommige commentaren van het OM over Taghi, Wiersum en Marengo. Men richt zich nu volop Marengo om daar Taghi veroordeeld te krijgen, daarom loopt er nog geen zaak om Taghi als opdrachtgever op Wiersum te vervolgen (die kan altijd nog gestart worden als er onverhoopt niets van Marengo terecht komt).

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Sharky schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 15:32:
[...]

Wat is er nu mis in Nederland dat een willekeurig aantal jaren geleden niet mis was?
De onderwereld die steeds meer grip op de bovenwereld krijgt. Corrupte agenten, advocaten en journalisten die vermoord worden, de politiek die het probleem niet wil zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P-Rock
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21:14
Erg triest, maar gezien de gelekte beelden van hem vlak na de schietpartij was het wel te verwachten. Zelfs als hij het had overleefd, dan zou hij er zeker nooit helemaal bovenop zijn gekomen en waarschijnlijk een kasplantje zijn.

Ik verwacht niet dat er echt veranderingen zullen optreden bij de politie en de overheid om dit soort criminaliteit in de kiem te smoren. Iedereen zal zijn afschuw uitspreken en overgaan tot de orde van de dag. We zagen het bij Pim Fortuyn, Theo van Gogh, Derek Wiersum en straks ook bij Peter R. de Vries.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 22-06 12:14
Ebayzo schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 15:33:
Over de doden niets dan goeds hè.
En nu dit topic en twitter gaan mijden, na het weekend zal al het medeleven wel weer bekoeld zijn
Vaak als iemand wegvalt kom je er pas achter wat die betekend heeft ja. Spijtig maar wel waar. Vond ik hem irritant op TV? Zeker. Maar als je beetje leest wat die allemaal hebt gedaan zeker enorme respect die ik hem niet heb gegeven

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:10

Pinobigbird

doesn't share food!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/csh8MdUL5LlxJ8V0tExCHrn3VDA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VTOkFkuionyE8nBw7pnT4iMA.jpg?f=fotoalbum_large
R.I.P. Peter.

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marapuru
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11:21

marapuru

db.

NOS schrijft nog dit onderaan het nieuwsbericht:
RTL past vanavond de programmering aan in verband met het overlijden van De Vries. De uitzending van RTL Boulevard zal geheel in het teken staan van het overlijden van De Vries en later volgt een In Memoriam. Er wordt vanavond geen reclame uitgezonden op de zender.
Goed dat de zender dit doet. Maar waarom is het reclameloze iets om een punt van te maken?

Ik krijg hier een heel raar dubbel gevoel bij. Hoewel ik al jaren geen vaste TV aansluiting heb en dus ook geen commerciele zenders meer kan kijken begrijp ik de reden hiertoe niet goed. Reclame = respectloos dus we doen het nu niet? Geld verdienen over iemand mag niet?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• DiscoNootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 14:30
marapuru schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 15:53:
NOS schrijft nog dit onderaan het nieuwsbericht:

[...]

Goed dat de zender dit doet. Maar waarom is het reclameloze iets om een punt van te maken?

Ik krijg hier een heel raar dubbel gevoel bij. Hoewel ik al jaren geen vaste TV aansluiting heb en dus ook geen commerciele zenders meer kan kijken begrijp ik de reden hiertoe niet goed. Reclame = respectloos dus we doen het nu niet? Geld verdienen over iemand mag niet?
Hoe krom het ook klinkt. Dit is in feite een manier om reclame te maken. 'Kijk eens hoe etisch wij zijn. Kom toch eens vaker kijken'.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

marapuru schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 15:53:

Grote kans dat ze vanavond een miljoen meer kijkers dan normaal hebben. Als je dan reclame gaat uitzenden als commerciele zender dan ga je ervan beschuldigd worden dat je van zijn dood profiteert en het uitmelkt.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:23
Ik vond het de grootste lul op de Nederlandse televisie, bemoeide zich overal mee en schoof overal aan. Ook over zaken waar hij geen verstand van had.

Neemt niet weg dat dit natuurlijk buitengewoon triest is en hij zijn strepen in met name het oplossen / verder brengen van cold-cases volledig had verdiend. Daarin zal hij gemist worden.

[ Voor 4% gewijzigd door FrankoNL op 15-07-2021 16:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-04 17:17
Voor achtergronden bij dit probleem en discussie: Grote problemen bij politie en justitie

[ Voor 157% gewijzigd door DaniëlWW2 op 15-07-2021 20:19 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brent
Anders lees je even de topic waarschuwing ?

[ Voor 67% gewijzigd door DaniëlWW2 op 15-07-2021 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJlol
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 15:54
FrankoNL schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 16:01:
Ik vond het de grootste lul op de Nederlandse televisie, bemoeide zich overal mee en schoof overal aan. Ook over zaken waar hij geen verstand van had.

Neemt niet weg dat dit natuurlijk buitengewoon triest is en hij zijn strepen in met name het oplossen / verder brengen van cold-cases volledig had verdiend. Daarin zal hij gemist worden.
Dat dus. Maar ik denk ook dat juist omdat hij zo vervelend was, en zich overal mee bemoeide, hij zo goed was in het oplossen van zaken. Wat dat betreft heeft hij echt een mega carrière achter de rug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
Brent schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 16:05:
[...]

Anders lees je even de topic waarschuwing ?
Huh?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P-Rock
Precies. Het wordt nu ook breder uitgemeten en sneller opgepikt omdat iedereen tegenwoordig online is. In de jaren '80 en '90 las je het de volgende dag in de krant of hoorde je het op het journaal.

De manier waarop mensen geliquideerd worden is wel gewelddadiger geworden en ook de bendes zijn veranderd. Vroeger had je Holleeder en nu heb je de Mocro Maffia.

[ Voor 41% gewijzigd door DaniëlWW2 op 15-07-2021 20:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 17:52
-We gaan hier geen maatschappelijke niet verwante zaken erbij halen. Denk aan: politiek Links vs. Rechts, moslims, huidskleur, Marokkanen, Antillianen, Oost-Europeanen, allochtonen in het algemeen, achterstandsvolk, wappies etc etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Voor achtergronden bij dit probleem en discussie: Grote problemen bij politie en justitie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Erapaz
P-Rock schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 16:07:
[...]

Precies. Het wordt nu ook breder uitgemeten en sneller opgepikt omdat iedereen tegenwoordig online is. In de jaren '80 en '90 las je het de volgende dag in de krant of hoorde je het op het journaal.

De manier waarop mensen geliquideerd worden is wel gewelddadiger geworden en ook de bendes zijn veranderd. Vroeger had je Holleeder en nu heb je de Mocro Maffia.
Inderdaad, en voor Holleeder Bruinsma, die werd in 1991 al geliquideerd, maar ja, geen Twitter en YouTube, dus meer ver van mijn bed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erapaz
Brent schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 16:08:
[...]

Ik reageerde op iemand die zich afvroeg wat er nu mis is in Nederland dat liquidaties nu meer voorkomen, daar ben ik het mee eens en ik voegde voorbeelden toe. Ik zie niet helemaal wat de topicwaarschuwing daar mee te maken heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brent
Erapaz schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 16:10:
[...]

Ik reageerde op iemand die zich afvroeg wat er nu mis is in Nederland dat liquidaties nu meer voorkomen, daar ben ik het mee eens en ik voegde voorbeelden toe. Ik zie niet helemaal wat de topicwaarschuwing daar mee te maken heeft.
Jij schreef "Ben ik ook wel benieuwd naar, klinkt een beetje als “make America great AGAIN”. Hoezo again? Wanneer was het in Nederland beter dan?"

Met grote koeiletters is hier een link naar een topic dat daar uitvoerig op in gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erapaz
Brent schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 16:12:
[...]

Jij schreef "Ben ik ook wel benieuwd naar, klinkt een beetje als “make America great AGAIN”. Hoezo again? Wanneer was het in Nederland beter dan?"

Met grote koeiletters is hier een link naar een topic dat daar uitvoerig op in gaat.
Ik heb het hier over liquidaties in het openbaar, geen van de onderwerpen in de topicwarning komt in mijn post voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sharky

Sharky

Skamn Dippy!

Brent schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 16:12:
[...]

Je haalt dingen door elkaar. Het gaat niet over problemen bij justitie. Het gaat over het gevoel van onveiligheid of teloorgang in het licht van de liquidatie van PrdV. Geweld en misdaad zijn van alle tijden. Het gevoel hebben dat het steeds slechter gaat is ook van alle tijden.

This too shall pass

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brent
Erapaz schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 16:15:
[...]

Ik heb het hier over liquidaties in het openbaar, geen van de onderwerpen in de topicwarning komt in mijn post voor.
Als je het gelinkte topic las, dan had jij en anderen antwoord op al die vragen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• P-Rock
Erapaz schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 16:09:
[...]

Inderdaad, en voor Holleeder Bruinsma, die werd in 1991 al geliquideerd, maar ja, geen Twitter en YouTube, dus meer ver van mijn bed.
Het heeft nu ook meer impact omdat De Vries niet van de tv was weg te slaan de laatste jaren. Je hoefde je tv maar aan te zetten of hij zat wel in één of ander programma. Wat dat betreft was het ook een man die erg camerageil was en overal een mening over had (waar mensen niet op zaten te wachten). Als hij meer op de achtergrond was gebleven, dan hadden veel minder mensen zo gereageerd. Ik bedoel: Waar is het Derek Wiersum-topic op Tweakers?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brent
Sharky schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 16:16:
[...]

Je haalt dingen door elkaar. Het gaat niet over problemen bij justitie. Het gaat over het gevoel van onveiligheid of teloorgang in het licht van de liquidatie van PrdV. Geweld en misdaad zijn van alle tijden. Het gevoel hebben dat het steeds slechter gaat is ook van alle tijden.
Toch gaat dat topic juist over de bewijzen dat het nu geen kwestie van gevoel is, maar dat het meetbaar is. Daarom staat het ook in de topicwaarschuwing.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tsjipmanz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-06 08:23

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

Ik had altijd wat ambivalente gevoelens bij Peter R. de Vries. Tijdens mijn studententijd keek ik wel regelmatig naar zijn programma's en dat was wel goed vermaak. De uitzendingen rondom de bekentenis van Joran v/d Sloot waren natuurlijk legendarisch, zeker toen hij met Joran aan het MSN'en was. Hij was destijds goed op de hoogte van het internetjargon, zoals onderstaand filmpje illustreert.

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
Peter R de Vries LOL Laffing Out Laut

Later werd hij in toenemende mate uitgenodigd in talkshows waar hij voornamelijk de arrogante betweter uithing. Op dat moment zag je ook de publieke antipathie richting hem wat toenemen, maar wat ik zelf wel mooi vond was dat hij overal wel een scherpe mening over had, ook over zaken waar hij weinig verstand van had. Hij ging ook de confrontatie nooit uit de weg, zijn discussie met Sven Kockelman zal mij ook altijd bijblijven:

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
Peter R. de Vries ruziet met presentator Sven Kockelmann in KRO's 'Oog in Oog'

Alhoewel ik geen warme gevoelens richting hem koesterde was het natuurlijk absoluut een icoon en één van de bekendste persoonlijkheden in Nederland, dus zijn dood heeft een flinke maatschappelijke impact.

There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• e.looijenga
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17-06 14:42
In en in triest. Wat een ongelooflijke bijter was hij, voorbeelden te over. Ben bang dat hij niet de laatste is. Als ik zie hoe de onderwereld gebruikt maakt van redelijk zwakzinnige kansloze drop outs, staan er nog genoeg klaar voor een volgende keer. Verschrikkelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 21:18
Erapaz schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 16:09:
[...]

toch wel een verschil hoor dat is zakelijk in die kringen nou worden er burgers geliquideerd misdaadjournalisten en advocaten dat gebeurde niet in die jaren

en indirect betaalt door kartels aan de andere kant van de oceaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
Sharky schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 16:16:
[...]

Inderdaad,"vroeger was alles beter" is een veel gemaakte fout.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
dus eerst de broer van de kroongetuige, daarna de advocaat van de kroongetuige, daarna de vertrouwenspersoon van de kroongetuige…hou m’n hart vast voor Peter Schouten, huidige advocaat kroongetuige…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
bie100 schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 16:20:
[...]

toch wel een verschil hoor dat is zakelijk in die kringen nou worden er burgers geliquideerd misdaadjournalisten en advocaten dat gebeurde niet in die jaren

Pim Fortuyn is ook al bijna 20 jaar geleden. En Peter R. de Vries zat er heel diep in natuurlijk. Was ook bevriend met Cor van Hout. En heeft geen vrienden gemaakt met zijn boeken met inside info.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sharky

Sharky

Skamn Dippy!

In '91 werden er al aanslagen op ministers gepleegd in Nederland en zo kun je nog wel een tijd terug in de tijd, excessen heb je altijd. Of het nou de mocromaffia is of de schutterij die de gebroeders De Witt lyncht.

This too shall pass

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Mel33
Waarom laten ze dat stuk wat Wilting zei nu niet meer zien op nos.
Is nos dan toch niet helemaal neutraal

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Rock
bie100 schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 16:20:
[...]

Klaas Bruinsma, Bende van Venlo, Hofstadgroep, Hell's Angels?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• P-Rock
Mel33 schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 16:30:
Ga lekker weg met je complottheorieën.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-06 21:18
Ik was geen fan, maar dit gun je niemand. Ik wens zn nabestaanden veel sterkte. Rust in vrede, Peter R.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
P-Rock schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 16:33:
[...]

Ga lekker weg met je complottheorieën.
Huh, het is gewoon opgemerkt. Zie jij er een complot in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 21:18
Erapaz schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 16:26:
[...]

Pim Fortuyn is ook al bijna 20 jaar geleden
ja? is toch geen vergelijking Willem van Oranje is ook een paar jaar eerder vermoord ( 1584 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Mel33 schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 16:35:
[...]

Huh, het is gewoon opgemerkt. Zie jij er een complot in?
Zucht. Ik hoop dat je dit keer wel eens bronnen doet controleren, niet zoals de vorige keer toen je begon te springen met een Twitter parodie account - laat het gewoon achterwege. Voegt niets toe aan het topic.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-06 21:32

Deathchant

Don't intend. Do!

Ik had zo gehoopt dat hij zijn missie nog voort zou mogen zetten om gerechtigdheid te krijgen voor o.a. Tanja Groen...
Verschrikkelijk, wat een droevige dag :'( Ontzettend veel sterkte voor zijn vrouw en kids en overige familieleden en vrienden.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mel33
Virtuozzo schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 16:45:
[...]

Zucht. Ik hoop dat je dit keer wel eens bronnen doet controleren, niet zoals de vorige keer toen je begon te springen met een Twitter parodie account - laat het gewoon achterwege. Voegt niets toe aan het topic.
Overdreven

Komop zeg, ik ga keer de mist in, ik denk helemaal niet zo als dat jij nu suggereert.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• OMX2000
  • Nu online

OMX2000

Sharky schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 15:32:
[...]

Daar valt natuurlijk geen antwoord op te geven. Want het is niet dat we van het een op het ander jaar het helemaal uit de hand hebben laten lopen. En dat is juist het probleem, we zijn langzaam maar zeker steeds meer gewoon gaan vinden.

Ik ben geen criminoloog, en ik heb dus helaas geen hele batterij aan rapporten paraat. Maar mijn eigen observatie op stadsniveau rijmt wel met hoe het nu gaat in Nederland.

Ik ben zelf opgegroeid in Tilburg. Een stad waar zo'n 800 miljoen omgezet wordt in hennepteelt. En naar schatting draaien coffeeshops daar zo'n 10 miljoen omzet. Dan lijkt me dat er dus heel veel crimineel geld in omloop is. En bij het totaal aan omzet in hard- en softdrugs in Nederland gaat in de tientallen miljarden aan omzet. En ik zag ook hoe makkelijk jongens rond hun 18e en zelfs een stuk eerder ervoor kiezen om veel geld te verdienen met drugshandel. Die weer "geinspireerd" waren door anderen voor hun die gewoon een shitload aan geld verdienden. Maar ook doodleuk de boel witwasten en er dan uitstappen.

En da's dus hoe makkelijk de onder- en bovenwereld in elkaar overgaan. De stap om in drugshandel te gaan is eenvoudig gemaakt. En eerlijk is eerlijk veel Nederlanders keuren het eigenlijk niet eens af. Dus dat voedt het klimaat om het maar een beetje toe te laten. Echter is wel gebleken dat het een hele goede voedingsbodem is voor de harde meedogenloze criminaliteit die er tegenwoordig is. Was die laatste er altijd al, ja in een "willekeurig tijdperk in het verleden" vast wel. Maar het lijkt erop dat de schaal veel groter is, en dat justitie de grip enorm aan het verliezen is. Plus de "normale burgers" raken betrokken in de strijd.

Ik geloof niet in het verbieden van drugs. Maar het is wel belangrijk om het zoveel mogelijk uit de handen van criminelen te houden. En het ook niet meer gezien wordt als een onschuldig carrièrepad.

En wat ik dus bedoel met wat deze moord op Peter R. de Vries, en eerdere vergelijkbare moorden betekent is dat het een symptoom is van alles wat we verkeerd doen in het aanpakken van criminaliteit in Nederland.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MaStar
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-05 09:55
Welk deel van de topicwaarschuwing was niet duidelijk? Want we gaan hier niet ranten en geen stemmingmakerij doen.

[ Voor 81% gewijzigd door DaniëlWW2 op 15-07-2021 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Agent
  • Nu online

Shadow_Agent

Do { Ping } while ( LOL )

Mel33 schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 16:30:
Wat zei hij dan?

Do { Ping } while ( LOL )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
Ze hebben er zelfs een serie over gemaakt. Best goed

[ Voor 43% gewijzigd door DaniëlWW2 op 15-07-2021 20:11 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CynicRelief
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-02 22:26
ik vond de Vries altijd ook een symptoom van waar justitie, de rechtstaat, veel dingen laat liggen

een dappere onderknuppel, met hart op de tong, maar soort van Don Quijote

[ Voor 28% gewijzigd door CynicRelief op 15-07-2021 18:09 ]

The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OMX2000
  • Nu online

OMX2000

Kijk je kunt het daarop gooien. Maar het is een beetje naïef om te denken dat het alleen om Marokkanen gaat. Dat Marokkanen oververtegenwoordigd zijn wil ik best in meegaan. Maar het is niet de "root cause". We hebben in Nederland een klimaat gecreëerd waar Marokkaanse criminelen goed in gedijen. Het is niet alsof Marokkaanse criminelen de wereld runnen. En ook niet alsof Holleeder zo'n lievertje was.

Dus ja je mag best een symptoom vaststellen. Maar zeggen dat alles komt door Marokkaanse gastarbeiders is gewoon veel te simplistisch.

[ Voor 16% gewijzigd door DaniëlWW2 op 15-07-2021 20:12 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mel33
In het kort:

Dat de politiek grote woorden heeft nu, maar het beleid de afgelopen jaren niet de aanvulling heeft gebracht die nodig was om meer blauw mogelijk te maken, en op straat, en in de buurten.

Iets in die strekking. This niet een precieze quote
Maar dat de politiek grote woorden heeft nu, en het daar bij blijft is wel een quote

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-05 09:55
OMX2000 schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 18:14:
[...]

Kijk je kunt het daarop gooien. Maar het is een beetje naïef om te denken dat het alleen om Marokkanen gaat. Dat Marokkanen oververtegenwoordigd zijn wil ik best in meegaan. Maar het is niet de "root cause". We hebben in Nederland een klimaat gecreëerd waar Marokkaanse criminelen goed in gedijen. Het is niet alsof Marokkaanse criminelen de wereld runnen. En ook niet alsof Holleeder zo'n lievertje was.

Dus ja je mag best een symptoom vaststellen. Maar zeggen dat alles komt door Marokkaanse gastarbeiders is gewoon veel te simplistisch.
Georganiseerde misdaad in Amsterdam wordt bepaald door Marokkanen. Lees twee boeken erover. En die gaan nog veel verder dan Willem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CynicRelief
OMX2000 schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 18:14:
[...]

dat zijn, even simpel gezegd en kort door de bocht, mensen die een simpele verdienste zien in crimineel gewin; alle drugs legaliseren, dus, zou al flink schelen, maar voordat die keutel is geledigd, internationaal ook … is NL allang permanent overstroomd door het almaar wassende water …

The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• R3M1
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20-06 08:41
Natuurlijk op een persoonlijk niveau verschrikkelijk dat iemand zo om het leven komt … maar

een misdaadverslaggever die door een misdaad omkomt is net zo voorspelbaar als een oorlogsverslaggever die in de oorlog omkomt —

Begrijp de massahysterie daarom niet zo goed, en nee, het is geen aanval op de rechtsstaat en identiteit van Nederland.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• OMX2000
  • Nu online

OMX2000

Het is makkelijk om de politiek aan te wijzen. Maar een goede aanpak vergt een beleid wat langer duurt dan 1 kabinetstermijn. En ik geloof niet in stoere populistische praat die bijvoorbeeld Wilders uitkraamt. En ik denk dat het beleid toch echt wat linkser zal moeten zijn om dit bij de wortels aan te pakken. Let op. Ik zeg niet een "links alles wegknuffelen"-aanpak. Maar je moet ook begrijpen wat de sociale economische opbouw van Nederland doet met de kweekvijver voor criminelen. Het is makkelijk schreeuwen als je bent opgegroeid in een veilige omgeving waar mensen het goed hebben. En roepen om hardere straffen (doen we al), meer politie, en klootzakken hard aanpakken. En links zegt ook echt niet dat we mensen niet streng moeten aanpakken, maar het verhaal is toch wel een stuk genuanceerder.

Maar goed we stemmen helaas met z'n allen nogal rechts. En ik geloof dat die "onbalans" niet heel gunstig is voor een maatschappij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CynicRelief
als alcohol aangetoond schadelijker is dan welke drug ook, snap ik werkelijk niet waar het wachten op is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Nu online

OMX2000

MaStar schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 18:15:
[...]

Georganiseerde misdaad in Amsterdam wordt bepaald door Marokkanen. Lees twee boeken erover. En die gaan nog veel verder dan Willem.
Ik zeg niet dat dat niet zo is.
R3M1 schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 18:22:
Natuurlijk op een persoonlijk niveau verschrikkelijk dat iemand zo om het leven komt … maar

een misdaadverslaggever die door een misdaad omkomt is net zo voorspelbaar als een oorlogsverslaggever die in de oorlog omkomt —

Begrijp de massahysterie daarom niet zo goed, en nee, het is geen aanval op de rechtsstaat en identiteit van Nederland.
Ik weet niet of het hysterie is. Maar de dag dat mensen niet gechoqueerd zijn hierdoor is de dag dat we het als maatschappij hebben verloren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3M1
MaStar schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 17:42:
We staan onvoldoende stil bij de oorzaak: de Marokkaanse maffia in Nederland. Peter is vermoord. Door een criminele organisatie. De Marokkanen Maffia.

Een uitvloeisel door drugshandel en de Marokkaanse gastarbeiders uit de jaren 80.

Een droevige dag.
Mocromafia betekent niet dat het alleen uit Marokkanen bestaat, bijna alle bevolkingsgroepen komen voor onder het label “mocromaffia” —

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MantaMaartuh
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-07-2023
R3M1 schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 18:26:
[...]

Mocromafia betekent niet dat het alleen uit Marokkanen bestaat, bijna alle bevolkingsgroepen komen voor onder het label “mocromaffia” —

[ Voor 1% gewijzigd door MantaMaartuh op 15-07-2021 18:29 . Reden: Laat maar ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3M1
Nou leg uit … of kijk je alleen naar de serie “mocromaffia” — op dit moment zijn de verdachten een Pool en een Antilliaan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CynicRelief
Grapperhaus: ‘gekende strijder tegen onrecht ‘…

ga gvd je werk es doen Grapperhaus, dan was dit niet gebeurd
code:
1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 19:10
Dan heb ik dat gemist dat er al een motief is gegeven en dat de opdrachtgevers bekend zijn. Ik heb wel meegekregen dat er een Antiliaan en een Pool vastzitten.

[ Voor 31% gewijzigd door DaniëlWW2 op 15-07-2021 20:12 ]

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CynicRelief
ik heb beetje nare bijsmaak van dit geromantiseer van de Vries’ daden in de media, waar justitie, de rechtstaat, veel laten liggen

nou ja, ik ga maar es eten, en een schadelijke, maar geheel legale drug daarbij nuttigen, een pilsje

rust zacht Peter, aka Don Quijote tegen onrecht en ondermaats handelende justitie

[ Voor 41% gewijzigd door CynicRelief op 15-07-2021 18:38 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Skyrunner
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21-06 12:29
Het meest alarmerende van deze ontwikkeling vind ik nog wel dat strijders tegen het onrecht in ons land zonder pardon worden omgelegd door dezelfde lui waar het in 1e instantie om te doen was.

Derk Wiersum, nu Peter R de Vries.

Onze PM kan/doet niks anders dan zalvende woorden spreken.

Schande, triest.

It took the power of Commodore 64 to put man on the moon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Ik kjjk nooit RTL Boulevard, maar toch even ingeschakeld. Erg emotionele uitzending, dat begrijp ik wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online

Uh, het is op klaarlichte dag gebeurt, voor die mensen die er bij waren mogelijk een traumatische ervaring.

Daarnaast is het wel direct een aanslag op de rechtstaat, aangezien hij iemand verdedigde en hij niet alleen. Het gevaar is dat andere straks ook worden omgelegd of hun mond houden (wat al gebeurt).

Dat mensen doen alsof het zijn eigen schuld is, begrijp ik eigenlijk niet zo goed.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

Dus als misdaadverslaggever moet je er eigenlijk rekening mee houden dat het je dood wordt? Dat is toch absurd? Dat dit soort geweld ergens te verwachten was maakt het niet minder ernstig. Een belangrijk onderdeel van de rechtsstaat is dat er een vrije pers is en dat advocaten hun werk kunnen doen zonder vrees omgebracht te worden, dit soort aanslagen tornen aan die vrijheid.

En wat betreft de vergelijking met een oorlog, ook dat kan verontwaardiging opleveren. Als iemand door een ongeluk overlijd, oke, dat kan. Als er gericht een journalist omgebracht wordt (in de context van een oorlog) dan is dat nog steeds een oorlogsmisdaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R3M1
Verwijderd1 schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 18:58:
[...]

Dus als misdaadverslaggever moet je er eigenlijk rekening mee houden dat het je dood wordt? Dat is toch absurd? Dat dit soort geweld ergens te verwachten was maakt het niet minder ernstig. Een belangrijk onderdeel van de rechtsstaat is dat er een vrije pers is en dat advocaten hun werk kunnen doen zonder vrees omgebracht te worden, dit soort aanslagen tornen aan die vrijheid.

En wat betreft de vergelijking met een oorlog, ook dat kan verontwaardiging opleveren. Als iemand door een ongeluk overlijd, oke, dat kan. Als er gericht een journalist omgebracht wordt (in de context van een oorlog) dan is dat nog steeds een oorlogsmisdaad.
Ja, als misdaadverslaggever loop je meer gevaar dan een verslaggever van Engelse tuinen uit de 14e eeuw — dat is gewoon een feit. Het “gevaar” was zowel een vloek als zegen voor Peter omdat het hem kijkcijfers opleverde — een oorlogsverslaggever die door een vijandelijke actie omkomt is net zo voorspelbaar — gericht of niet — zij kiezen voor het gevaar voor faam en glorie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
dehardstyler schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 14:18:
[...]

Aangezien Peter nu daadwerkelijk overleden is, zal dit hoogstwaarschijnlijk levenslang worden.
Die andere hebben ook levenslang gekregen, maar die zijn inmiddels ook weer vrij, of mogen zelfs immigreren met af en toe een bericht om te laten weten hoe het gaat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
R3M1 schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 19:07:
[...]

Ja, als misdaadverslaggever loop je meer gevaar dan een verslaggever van Engelse tuinen uit de 14e eeuw — dat is gewoon een feit. Het “gevaar” was zowel een vloek als zegen voor Peter omdat het hem kijkcijfers opleverde — een oorlogsverslaggever die door een vijandelijke actie omkomt is net zo voorspelbaar — gericht of niet — zij kiezen voor het gevaar voor faam en glorie.
Klopt, één politieagent en brandweerman ook. Als zij iets overkomt, dan kiezen ze daar ook zelf voor. /s

Ik was ook geen fan van zijn uitstappen op TV, maar er zo zwart/wit over spreken doe je hem echt mee te kort (zoals velen hier overigens).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• R3M1
HollowGamer schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 19:13:
[...]

Klopt, één politieagent en brandweerman ook. Als zij iets overkomt, dan kiezen ze daar ook zelf voor. /s

Ik was ook geen fan van zijn uitstappen op TV, maar er zo zwart/wit over spreken doe je hem echt mee te kort (zoals velen hier overigens).
Peter was verslaggever en mediaman — de zaken die hij nam waren niet de meest schrijnende zaken maar de zaken die de meeste publieke aandacht zouden trekken, denk bijvoorbeeld aan de Hollaway zaak.

Niets mis mee, maar om Peter heilig te verklaren gaat wat ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

(jarig!)
CynicRelief schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 18:31:
Grapperhaus: ‘gekende strijder tegen onrecht ‘…

ga gvd je werk es doen Grapperhaus, dan was dit niet gebeurd
code:
1
Zijn reactie na de aanslag was er ook eentje van mooie volzinnen zoals een politicus betaamd, maar het was weinig concreet.

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
R3M1 schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 19:29:
[...]

Peter was verslaggever en mediaman — de zaken die hij nam waren niet de meest schrijnende zaken maar de zaken die de meeste publieke aandacht zouden trekken, denk bijvoorbeeld aan de Hollaway zaak.

Je redenering is dus dat bepaalde journalistieke keuzes je fair game maken voor een liquidatie. Daar schuurt het aan de rechtsstaat omdat vrije journalistiek onderdeel is van de rechtsstaat. Hetzelfde zou overigens gelden voor politiemensen of advocaten. Als zij de manier van uitoefening van beroep aan moeten passen uit angst voor het boosmaken van criminelen dan tast dat de rechtsstaat aan, ze kunnen hun werk dan immers niet goed meer uitvoeren. En hoewel dit slechts een aanslag is gaat de bel ook bij andere journalisten rinkelen, net zoals advocaten ook terughoudender zullen ze zijn na de moord op hun collega. Dat verzwakt de rechtsstaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
[...]

Niemand verklaard hem heilig, maar hij heeft meer gedaan dan enkel de mediaman spelen. Hij hield misschien van de media aandacht, maar hij deed echt wel meer ook buiten de media (zoek maar op).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Andyk125
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 20-11-2024
[...]

Sorry maar Peter was natuurlijk wel wat meer dan alleen verslaggever en mediaman. Ik neem aan dat jij jezelf ook wel meer vindt dan alleen je werk wat bij collega’s of klanten bekent is.

Je doet net of die zaken enkel en alleen maar aannam omdat ze veel media aandacht zouden krijgen, wat bij enkele zaken misschien het geval is maar daarnaast zijn er ook veel cold case zaken geweest die al lang in de vergetelheid zijn geraakt. Juist door zijn mediaoptredens is er weer interesse gekomen in deze zaken en dit heeft vaak bijgedragen aan het oplossen ervan. Ik denk dat hij hier juist heel goed van op de hoogte was en hoe belangrijk dit kon zijn voor een zaak.

Ik zie niemand Peter hier heilig verklaren. En het was vast geen makkelijk persoon, maar daar zijn volharding heeft hij wel zaken opgelost waar de politie of andere instanties niets meer mee konden. Dus een beetje respect is niet misplaatst toch.
Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Let op:
-Niet ranten.
-Geen gruwelijke beelden.
-Niet op de man reageren.
-Geen stemmingmakerij
-Geen foto's delen van mogelijke daders / heksenjacht voeren.
-We gaan hier geen maatschappelijke niet verwante zaken erbij halen. Denk aan: politiek Links vs. Rechts, moslims, huidskleur, Marokkanen, Antillianen, Oost-Europeanen, allochtonen in het algemeen, achterstandsvolk, wappies etc etc.