Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
OMX2000 schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 18:22:
Het is makkelijk om de politiek aan te wijzen. Maar een goede aanpak vergt een beleid wat langer duurt dan 1 kabinetstermijn. En ik geloof niet in stoere populistische praat die bijvoorbeeld Wilders uitkraamt. En ik denk dat het beleid toch echt wat linkser zal moeten zijn om dit bij de wortels aan te pakken. Let op. Ik zeg niet een "links alles wegknuffelen"-aanpak. Maar je moet ook begrijpen wat de sociale economische opbouw van Nederland doet met de kweekvijver voor criminelen. Het is makkelijk schreeuwen als je bent opgegroeid in een veilige omgeving waar mensen het goed hebben. En roepen om hardere straffen (doen we al), meer politie, en klootzakken hard aanpakken. En links zegt ook echt niet dat we mensen niet streng moeten aanpakken, maar het verhaal is toch wel een stuk genuanceerder.

Maar goed we stemmen helaas met z'n allen nogal rechts. En ik geloof dat die "onbalans" niet heel gunstig is voor een maatschappij.
Ik herinner me nog wat de Vries eens zei over het “pluk ze” beleid. Afpakken, prima, maar concentreer je niet met of voor beleid op die ene, zet het OM op de koppen en richt je beleid op de grond.

Maar goed, die discussie is meer voor een ander topic.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
R3M1 schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 19:07:
[...]

Ja, als misdaadverslaggever loop je meer gevaar dan een verslaggever van Engelse tuinen uit de 14e eeuw — dat is gewoon een feit. Het “gevaar” was zowel een vloek als zegen voor Peter omdat het hem kijkcijfers opleverde — een oorlogsverslaggever die door een vijandelijke actie omkomt is net zo voorspelbaar — gericht of niet — zij kiezen voor het gevaar voor faam en glorie.
Man man man.. Hoe kortzichtig en wereldvreemd kun je zijn....!

Er zijn nog mensen op de wereld die onrecht willen bestrijden en mensen willen helpen ipv een beetje vanaf de wal de beste stuurlui willen uithangen.. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Snap alleen niet waarom er zoveel aandacht aan RTL boulevard geschonken wordt, dat het allemaal zo erg voor hún is.

Peter van der Vorst maakte wel een grote blunder in het NOS journaal. Die beschreef dat de klap voor RTL Boulevard het grootste is.

Het lijkt me dat de klap voor de familie is?

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07:52

Sebazzz

3dp

Slasher schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 20:06:
Peter van der Vorst maakte wel een grote blunder in het NOS journaal. Die beschreef dat de klap voor RTL Boulevard het grootste is.

Dat is wel een beetje dingen letterlijk nemen. Het is de klap voor RTL Boulevard het grootst als je enkel televisieland in beschouwing neemt.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

R3M1 schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 18:22:
Natuurlijk op een persoonlijk niveau verschrikkelijk dat iemand zo om het leven komt … maar

een misdaadverslaggever die door een misdaad omkomt is net zo voorspelbaar als een oorlogsverslaggever die in de oorlog omkomt —

Begrijp de massahysterie daarom niet zo goed, en nee, het is geen aanval op de rechtsstaat en identiteit van Nederland.
Dat zou je kunnen zeggen als dit op zichzelf stond. Als in dezelfde zaak nog niet de broer van de kroongetuige, de advocaat van de kroongetuige en nu ook de vertrouwenspersoon van de kroongetuige vermoord waren.
Als je de kroongetuige niet direct kunt treffen dan tref je de kring om hem heen. De volgende dode kan wel eens een politieagent, een officier van justitie, een rechter of wie dan ook zijn. De Vries was vast niet de laatste dode in deze zaak, omdat het doel van de daders nog niet bereikt is, en dat maakt het een aanval op de rechtsstaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Sebazzz schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 20:08:
[...]

Dat is wel een beetje dingen letterlijk nemen. Het is de klap voor RTL Boulevard het grootst als je enkel televisieland in beschouwing neemt.
Tsjah dat is toch helemaal niet belangrijk toch op dit moment? Ze maken zichzelf zo belangrijk en maken zichzelf slachtoffer. Het zijn niet eens nabestaanden kom op zeg.

[ Voor 15% gewijzigd door Slasher op 15-07-2021 20:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19:34

Saven

Administrator

CynicRelief schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 18:23:
als alcohol aangetoond schadelijker is dan welke drug ook, snap ik werkelijk niet waar het wachten op is
Onwetendheid en vooringenomenheid. De rest van mijn relaas (als niet-gebruiker overigens) zal ik je besparen :P Maar het zou oneindig veel beter zijn als de meeste drugs werden gelegaliseerd en gereguleerd.
Slasher schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 20:06:
Snap alleen niet waarom er zoveel aandacht aan RTL boulevard geschonken wordt, dat het allemaal zo erg voor hún is.

Beetje uit de context die comment, maar verder vind ik ze bij Boulevard ook wel erg aan eigenpijperij doen zeg :r Snap best dat het voor hun een groter verlies dan voor ons is, maar dit is gewoon over de top. Ik ken Peter niet persoonlijk, maar het zou me niets verbazen dat als het om een ander zou gaan, hij per direct had weggezapt :N

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:45

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Slasher schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 20:10:
[...]

Tsjah dat is toch helemaal niet belangrijk toch?
De aanslag is net na de uitzending gebeurt dat heeft een enorme impact voor het team van Boulevard. Bovendien werken die al jaren samen, dus ja dat telt in dit geval wel mee. Het is dan normaal dat die naast de nabestaanden dan ook even hun verhaal doen.

En mensen als journalisten niet hun werk kunnen doen, door bedreigingen en geslaagde moordaanslagen dan is dat een zeer ernstige zaak. Het moet misschien nog bezinken, maar deze moordaanslag is echt geen klein voorval.

Tweakers Discord

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• P-Rock
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11:37
R3M1 schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 19:29:
[...]

Peter was verslaggever en mediaman — de zaken die hij nam waren niet de meest schrijnende zaken maar de zaken die de meeste publieke aandacht zouden trekken, denk bijvoorbeeld aan de Hollaway zaak.

Niets mis mee, maar om Peter heilig te verklaren gaat wat ver.
Misschien moet je je eerst eens wat meer verdiepen in de zaken waar hij allemaal nog meer bij betrokken was, voordat je onzin gaat verkopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

bie100 schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 16:39:
[...]

ja? is toch geen vergelijking Willem van Oranje is ook een paar jaar eerder vermoord ( 1584 )
En laatst in Dokkum nog een missionaris.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

tweakduke schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 20:14:
[...]

De aanslag is net na de uitzending gebeurt dat heeft een enorme impact voor het team van Boulevard. Bovendien werken die al jaren samen, dus ja dat telt in dit geval wel mee. Het is dan normaal dat die naast de nabestaanden dan ook even hun verhaal doen.

En mensen als journalisten niet hun werk kunnen doen, door bedreigingen en geslaagde moordaanslagen dan is dat een zeer ernstige zaak. Het moet misschien nog bezinken, maar deze moordaanslag is echt geen klein voorval.
Het heeft een enorme impact op de familie, en impact op zijn tv collega’s, niets meer niets minder. Laten we alles wel even in het juiste perspectief plaatsen. Zijn kinderen moeten door zonder hun vader, zijn vrouw/partner moet door zonder hem.

Ik heb sinds de aanslag iets meer RTL Boulevard gekeken en het ging eigenlijk alleen daar maar over hoe erg het allemaal voor hun is. Misschien ben ik wat ongevoelig, maar wat voegt dat toe aan zo’n uitzending?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xh3adshotx
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-02-2023
Saven schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 20:13:
[...]

Beetje uit de context die comment, maar verder vind ik ze bij Boulevard ook wel erg aan eigenpijperij doen zeg :r Snap best dat het voor hun een groter verlies dan voor ons is, maar dit is gewoon over de top. Ik ken Peter niet persoonlijk, maar het zou me niets verbazen dat als het om een ander zou gaan, hij per direct had weggezapt :N
Vraag ik mij dus af. Als iemand anders dan Peter bij die aanslag was neergeschoten denk ik dat hij alles gedaan had om de daadwerkelijke opdrachtgever te vinden... Dat was immers zijn ding: gerechtigheid brengen en het recht verdedigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Veel sterkte voor de nabestaanden. Ik moet er niet aan denken 10 dagen naast een ziekenhuisbed te zitten hopen, mogelijk zelfs tegen beter weten in.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke

tweakduke

Slasher schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 20:23:
[...]

Het heeft een enorme impact op de familie, en impact op zijn tv collega’s, niets meer niets minder. Laten we alles wel even in het juiste perspectief plaatsen. Zijn kinderen moeten door zonder hun vader, zijn vrouw/partner moet door zonder hem.

Ik heb sinds de aanslag iets meer RTL Boulevard gekeken en het ging eigenlijk alleen daar maar over hoe erg het allemaal voor hun is. Misschien ben ik wat ongevoelig, maar wat voegt dat toe aan zo’n uitzending?
Ik heb het meer over de berichtgeving in de nieuwsberichten. Hoe boulevard er hun eigen draai aan geeft, heb ik niet veel gezien, maar ik geloof de emoties van die mensen wel. Alleen ja in hoeverre moet je dat allemaal zo willen brengen is een vraag.

De een zal dat beter kunnen waarderen dan een ander.

Tweakers Discord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 27-05 16:15
Peter R de Vries deed voor mensen opkomen en stond ze bij. Boelefart kijkt op de mensen neer en gebruikt ze om geld te verdienen.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BadRespawn
  • Laatst online: 21:17
een misdaadverslaggever die door een misdaad omkomt is net zo voorspelbaar als een oorlogsverslaggever die in de oorlog omkomt —
Zijn we al zover afgezakt dat zoiets in Nederland net zo vanzelfsprekend is als in een land als Mexico?
Hoe voorspelbaar het is hangt oa af van hoeveel middelen politie en justitie hebben voor onderzoek en handhaving. Dat begint in NL steeds meer een probleem te worden.

Trump II - Project 2025 tracker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19:34

Saven

Administrator

xh3adshotx schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 20:23:
[...]

Vraag ik mij dus af. Als iemand anders dan Peter bij die aanslag was neergeschoten denk ik dat hij alles gedaan had om de daadwerkelijke opdrachtgever te vinden... Dat was immers zijn ding: gerechtigheid brengen en het recht verdedigen.
Uiteraard, begrijp me ook niet verkeerd :) Vind het alleen ondanks dat het over Peter gaat, ook erg over henzelf gaan. Vond de hele opzet meer wat weghebben van een groep vrienden die bij elkaar komt om er over te praten (wat natuurlijk dikke prima en logisch is), dan een geschikte opzet om op nationale tv te tonen 🤷‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-05 09:55
Natuurlijk op een persoonlijk niveau verschrikkelijk dat iemand zo om het leven komt … maar

Begrijp de massahysterie daarom niet zo goed, en nee, het is geen aanval op de rechtsstaat en identiteit van Nederland.
Het kwam niet door zijn misdaadverslaggever maar vermoedelijk door zijn rol als vertrouwenspersoon in de zaak Taghi.

Vermoord omdat hij iemand bijstond tegen de groep van Mocro Maffia. Dat is hard en schrijnend.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:15
Denk dat er een paar zware jongens in Nederland flink in de rats zitten.

Wat ligt er allemaal in Peters kluis?

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

MaStar schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 20:38:
[...]

Het kwam niet door zijn misdaadverslaggever maar vermoedelijk door zijn rol als vertrouwenspersoon in de zaak Taghi.

Vermoord omdat hij iemand bijstond tegen de groep van Mocro Maffia. Dat is hard en schrijnend.
Sowieso loop je als misdaadverslaggever risico de verkeerde mensen boos te maken. Zie Martin de Kok.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 20:23
evilution schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 20:46:
[...]

Sowieso loop je als misdaadverslaggever risico de verkeerde mensen boos te maken. Zie Martin de Kok.
met Martin de Kok hadden mensen minder moeite dat was zelf ook een moordenaar

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
[...]

Sorry hoor maar dat was gewoon een praatzieke crimineel die een carrièreswitch gemaakt heeft door continu over allerhande roddels en geruchten uit de school te klappen op zijn marginale blogje.
Toen Martin Kok neergeschoten werd bij café de Boc in Laren stond het land niet op zijn kop maar werd er simpelweg de ene crimineel omgelegd door de ander.

Je kan van PRdV vinden wat je wil maar Martin Kok kon nog niet eens bij zijn schaduw in de buurt komen.
Daar was niks journalistieks aan, vergelijk dat meer met een stukje vol spelvauwten in de Story neerpennen terwijl PRdV meer level Follow the Money is qua gedegen onderzoeksjournalistiek, en dan ook nog eens allemaal correct en boeiend geschreven.

De vergelijking tussen een wandelend strafblad als Kok en PRdV gaat volledig scheef.
De Vries is was verre van crimineel al was hij wel vaak vlakbij criminaliteit/criminelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16:27
[...]

Bij de Kok had ik: tsja, dat krijg je ervan. Man was zelf zo crimineel als wat.

De Vries is natuurlijk van een ander kaliber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

alexbl69 schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 20:43:
Denk dat er een paar zware jongens in Nederland flink in de rats zitten.

Wat ligt er allemaal in Peters kluis?
Daar ligt niets. Het zou een slechte misdaadverslaggever zijn als er nog goed materiaal ongebruikt in de kluis lag. Daar liggen alleen de zaken die niet sterk genoeg waren om naar buiten te brengen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:51

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

downtime schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 21:53:
[...]

Daar ligt niets. Het zou een slechte misdaadverslaggever zijn als er nog goed materiaal ongebruikt in de kluis lag. Daar liggen alleen de zaken die niet sterk genoeg waren om naar buiten te brengen.
Net zoals die Holleeder tapes die ineens tevoorschijn kwamen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
downtime schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 21:53:
[...]

Reken maar dat er een flink archief ligt.
Hopelijk kunnen zijn medewerkers of collega's hier nog uit putten om zijn werk, zij het zonder hem zelf, op een of andere manier voort te zetten.
De zaken die naar buiten gekomen zijn zijn allemaal het resultaat van maanden, en in sommige gevallen jarenlange voorbereidingen.
Gezien de risico's die zijn vak met zich meebracht ga ik er vanuit dat hij daar ook wel een plan voor had hoe de (lopende) zaken afgehandeld zouden moeten worden voor het geval hij er plotseling niet meer zou zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

PalingDrone schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 22:18:
[...]

Reken maar dat er een flink archief ligt.
Dat zal er vast wel zijn. Maar ik bedoelde dat er geen materiaal ligt wat meteen tot arrestaties of veroordelingen kan leiden. Hooguit materiaal wat in de toekomst nog wel eens van pas kan komen. In die zin hoeft crimineel Nederland zich nog geen zorgen te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evilution
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

bie100 schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 21:02:
[...]

met Martin de Kok hadden mensen minder moeite dat was zelf ook een moordenaar
FrankoNL schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 21:42:
[...]

Bij de Kok had ik: tsja, dat krijg je ervan. Man was zelf zo crimineel als wat.

De Vries is natuurlijk van een ander kaliber.
Volgens mij is de Kok omgelegd vanwege zin journalistieke rol. Dat dat riooljournalisme was doet m.i. niet zoveel ter zake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
downtime schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 22:27:
[...]

Dat zal er vast wel zijn. Maar ik bedoelde dat er geen materiaal ligt wat meteen tot arrestaties of veroordelingen kan leiden. Hooguit materiaal wat in de toekomst nog wel eens van pas kan komen. In die zin hoeft crimineel Nederland zich nog geen zorgen te maken.
Nee, klopt.
Sowieso wanneer iets bij een (onderzoeks) journalist ligt ligt het (nog) niet bij justitie.
Een egokrenkende uitzending is ook wel even iets anders dan wettig en overtuigend bewijs in een rechtszaak.
Dat laatste boeit criminelen net ff wat meer.
Precies dat hoogrisicogebied Marengo was hij dus ingedoken en daarom heeft de moord m.i. weinig met journalistiek te maken, hooguit heeft zijn betrokken bevlogenheid en journalistiek graverig fanatisme hem de das om gedaan.

Nouja, laten ze op het Mediapark nog maar even genieten van die opvallende VW Touareg met 2 in zwart geklede zwaarbewapende agenten ernaast die (voor Jan Joker) de decor uitgang bewaken.
Voelen ze zich daar ook weer eventjes relevant en belangrijk.
Vond het nogal kolderiek overkomen toen ik daar gisteravond langs reed.

Kennissen die op het mediapark werken voelden zich daar al niet onveilig en voelen zich nu ook niet veiliger met al dat machtsvertoon (letterlijk) voor de bühne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16:27
evilution schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 23:00:
[...]

[...]

Volgens mij is de Kok omgelegd vanwege zin journalistieke rol. Dat dat riooljournalisme was doet m.i. niet zoveel ter zake.
Nouja meer omdat hij had gepraat over zijn criminele vriendjes. Dat is wat anders natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• monsieurpinot
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13:30
evilution schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 20:20:
[...]

En laatst in Dokkum nog een missionaris.
Haha zelfs die moord wilde Peter nog een keer oplossen!

Kan het hele fragment uit DWDD niet meer vinden maar hier aan het einde iig 1 zin:
YouTube: DWDD: Peter R. de Vries weet 'bijna zeker' dat Pistorius 'het gedaan...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fevo-1190
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 07:18
Triest triest dat iemand voor Peter bepaald waar zijn leven stopt.

Als dit echt uit de hoek van Taghi(mocro maffia) komt dan zijn we als Nederland erg ver gezonken.
Je merkt overal in alle steden de problemen van jongere met allochtoons achtergrond.
Zal hier nu misschien hoop commentaar op krijgen , want op tv zeggen ze de jongeren van de straat maar iedereen wat ze bedoelen.

Dit blijft een probleem zolang die gastjes geen toekomst perspectief krijgen.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
fevo-1190 schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 06:14:
Dit blijft een probleem zolang die gastjes geen toekomst perspectief krijgen.
Ze hebben een toekomst van goedkope scholen, laagdrempelige psychologen, genoeg banen beschikbaar op het moment. Maar ze willen gewoon snel rijk worden omdat ze al die rappers/Youtubers zoals Lil Kleine op 21 jarige leeftijd zien rondrijden in mooie wagens en dure kleding enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fevo-1190
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 07:18
CyberMania schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 06:17:
[...]

Ze hebben een toekomst van goedkope scholen, laagdrempelige psychologen, genoeg banen beschikbaar op het moment. Maar ze willen gewoon snel rijk worden omdat ze al die rappers/Youtubers zoals Lil Kleine op 21 jarige leeftijd zien rondrijden in mooie wagens en dure kleding enz.
Ben ik het niet mee eens. Een kind van buitenlands afkomst heeft veel meer moeite mee te komen in de maatschappij.
Mits die natuurlijk jan piet etc heet.
We moeten als maatschappij een oplossing vinden voor de jongere 10/15 jaar die nog niet in de criminele circuit zitten(uitzonderingen daar gelaten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
downtime schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 22:27:
[...]

Zit zelf totaal niet in die wereld, maar heb wel eens gehoord (en vond dat aannemelijk klinken) dat misdaadjournalisten altijd iets 'in het laatje' houden als levensverzekering. Geen enkele crimineel weet precies wat er in dat laatje ligt, ze weten alleen dat het eruit komt op het moment dat de journalist iets overkomt.

Nog 'schone' nieuwelingen wordt door de ervaren rotten verteld de journalist niet te krenken. Die nieuwelingen hebben in de regel ook geen reden de journalist wat aan te doen zolang deze zich niet met hun bemoeit. Je wilt als crimineel immers geen onnodige aandacht op je richten.

Maar ergens is er in dat (toch wel linke) masterplan iets mis gegaan. Of het is simpelweg niet waar natuurlijk, kan ook nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talkatoo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 27-05 22:29
alexbl69 schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 07:49:
[...]

Zit zelf totaal niet in die wereld, maar heb wel eens gehoord (en vond dat aannemelijk klinken) dat misdaadjournalisten altijd iets 'in het laatje' houden als levensverzekering. Geen enkele crimineel weet precies wat er in dat laatje ligt, ze weten alleen dat het eruit komt op het moment dat de journalist iets overkomt.
Klinkt niet als Peter. Het lijkt een man te zijn die alles geeft voor een ander met een groot rechtvaardigheidsgevoel, zonder vrees. Hij zou echt niks achter houden voor een eigen belang.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• alexbl69
fevo-1190 schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 06:20:
[...]

Ben ik het niet mee eens. Een kind van buitenlands afkomst heeft veel meer moeite mee te komen in de maatschappij.
We moeten als maatschappij een oplossing vinden voor de jongere 10/15 jaar die nog niet in de criminele circuit zitten(uitzonderingen daar gelaten).
N = heel weinig, maar ik zie in mijn omgeving een significant verschil tussen allochtone kinderen die altijd door hun ouders in het Nederlands zijn opgevoed, en die waarbij de ouders dat niet hebben gedaan.

Kinderen waarbij de ouders Nederlands spreken (ook al is het met een accent) krijgen op school direct aansluiting en spreken zelf amper met een accent.

Kinderen die als primaire taal Marokkaans of Turks (of wat anders) als eerste leren hebben op al zeer jonge leeftijd een achterstand die ze praktisch nooit meer in zullen halen. Niet alleen taalkundig (je komt pas echt met Nederlands in aanmerking zodra je op school komt), maar ook sociaal (zolang je niet goed kunt communiceren met de mede-kleuters is het lastig vrienden maken).

Denk zelf dat daar de sleutel zit.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
interview Theo van Gogh met Peter R. de Vries in 1997

YouTube: Klassieker: Peter R. de Vries in gesprek met Theo van Gogh

bijzonder in deze periode.

[ Voor 8% gewijzigd door _Bailey_ op 16-07-2021 08:44 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Andyk125
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 20-11-2024
[...]

Hier in Nederland hebben mensen van buitenlandse afkomst net zoveel mogelijkheid om iets van hun leven te maken als Nederlanders zelf. Het probleem begint echter bij opvoeding, kinderen hebben maar een ouder, geen rolmodel, de ouders spreken slecht of zelfs helemaal geen Nederlands terwijl ze hier soms al tientallen jaren wonen. Of de kinderen krijgen maar ingeprent dat ze buitenlands zijn, en voelen zich helemaal geen Nederlander met de basis normen en waarden die we hier hebben.

Je merkt bij veel jongeren in het westen dat men hun eigen straattaaltje gebruikt, zichzelf niet als Nederlander zien of zelfs rondlopen met messen is heel normaal. Dit begint al op jonge leeftijd, als dit de normen en waarden zijn die ze meekrijgen en ze worden niet gecorrigeerd dan wordt dit op latere leeftijd niet beter.

Daarbij heeft @CyberMania wel degelijk gelijk, veel van deze jongens hebben alleen de voorbeelden die ze zien op internet of tv. Mensen die graag pronken met hun rijkdom en deze jongeren willen dat ook. De mensen in hun buurt die in de drugs en andere criminele activiteiten zitten doen hetzelfde. Als jongeren vanaf jongs afgaan mee krijgt dat dit soort activiteiten blijkbaar normaal zijn en de manier om wel goed geld te verdienen dan is dit voor hun heel normaal. Het is aan ouders om te zorgen dat men de juiste normen en waarden mee krijgt en te laten zien dat dit niet normaal is, alleen daar schort het behoorlijk aan. De meeste ouders weten waarschijnlijk niet eens wat hun kinderen de hele dag uitvreten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:29

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

[...]

Elk kind met 'afwijkend maatschappelijke achtergrond' heeft meer moeite om mee te komen in de maatschappij, buitenlands voegt daar weinig aan toe, buiten dezelfde afwijkende achtergrond. Kinderen uit tokkie families, kinderen zonder echte opvoeding, kleur, vorm, geslacht. Jouw situatie was iets wat begin 90's een probleem was, we zijn nu bijna 2 generaties (en veel 'omvorming' van maatschappij) verder, die zitten nu gewoon in hetzelfde bootje als iedereen.

Bepaalde kinderen zijn nu eenmaal gevoeliger voor zulke praktijken, de 'niet zo slimme' kinderen, de 'zonder voorbeeld' kinderen, en ondanks daar al 30-40 jaar iets aan gedaan wordt, blijven er nog steeds kinderen komen met zo'n cultuurvisie.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• R3M1
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 26-05 20:41
Andyk125 schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 09:24:
[...]
Hier in Nederland hebben mensen van buitenlandse afkomst net zoveel mogelijkheid om iets van hun leven te maken als Nederlanders zelf.
Waarschijnlijk is het moeilijk voor de witte Nederlander om zich te verplaatsen in de positie van iemand die niet wit is (en stiekem toch blij zijn dat je wit bent, want dat maakt alles toch makkelijker in NL) -- maar toch --
Al voordat mensen met een migratieachtergrond aan de slag kunnen, hebben ze minder kans om aangenomen te worden voor een functie. Dat blijkt uit de resultaten van onderzoekers van de UvA en Universiteit Utrecht die ruim 4200 sollicitatiebrieven verstuurden tussen 2016 en 2018.
Ook op het gebied van stages hebben jongeren met een migratieachtergrond een achterstand: 30 procent van de jongeren met een Nederlandse achtergrond vindt binnen een maand een stageplek. Bij jongeren met een migratieachtergrond is dit slechts 11 procent, blijkt uit in 2018 gepubliceerd onderzoek van Kennisplatform Integratie & Samenleving.
Daarbij krijgen kinderen met een migratieachtergrond structureel een lager schooladvies in groep 8 -- los van hun CITO score of hun beheersing van NL-se taal. Dat Nederland iedereen dezelfde kansen biedt is absoluut niet waar, dat laat de data jaar-op-jaar zien.

bron: https://www.ad.nl/werk/di...zijn-de-cijfers~a31e53d0/

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
De witte Nederlander _O-

De meeste mensen die dit soort terminologieën gebruiken hebben zelf te weinig 'kleur' in hun vriendengroep zitten over het algemeen 8)7

Doe toch eens normaal met die onzin aub.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• tweakduke

tweakduke

Modbreak:-We gaan hier geen maatschappelijke niet verwante zaken erbij halen. Denk aan: politiek Links vs. Rechts, moslims, huidskleur, Marokkanen, Antillianen, Oost-Europeanen, allochtonen in het algemeen, achterstandsvolk, wappies etc etc.

Werkelijk mensen, hou de culturele discussie er eens buiten.

Tweakers Discord

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• CyberMania
Tjonge jonge dat sommige mensen hier de moord op Peter R de Vries proberen recht te praten met een slechte afkomst/jeugd/kansen. We wonen hier in Nederland, niet in Venezuela.

[ Voor 20% gewijzigd door CyberMania op 16-07-2021 19:35 ]

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• TMC
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:33

TMC

R3M1 schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 19:29:
[...]

Peter was verslaggever en mediaman — de zaken die hij nam waren niet de meest schrijnende zaken maar de zaken die de meeste publieke aandacht zouden trekken, denk bijvoorbeeld aan de Hollaway zaak.

Niets mis mee, maar om Peter heilig te verklaren gaat wat ver.
Wat ben jij slap aan het lullen zeg. Ten eerste, niemand verklaart hem heilig. Ten tweede, wat is er niet schrijnend aan de Holloway zaak, waarbij een meisje spoorloos van de aardbodem verdwijnt op vakantie? Ten derde, kan jij een schrijnendere zaak noemen dan de Puttense moordzaak, waar twee mannen jarenlang onterecht in de gevangenis hebben gezeten? Of Nicky Verstappen, waarbij de ouders 20 jaar lang niet hebben geweten wie er verantwoordelijk was de dood van van hun zoon? PRDV was juist bekend omdat hij zich jarenlang vastbeet in schrijnende zaken.

Je komt over als iemand die het allemaal denkt beter te weten, alleen hetgeen je op jouw toetsenbord fabriceert slaat werkelijk echt helemaal nergens op.

[ Voor 16% gewijzigd door TMC op 16-07-2021 22:24 ]

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• TMC

TMC

Een bekende journalist die bekend staat om zijn strijd tegen onrecht en misdaad wordt op klaarlichte dag geliquideerd en jij snapt de ophef niet. Ik denk dat het aan jou ligt. :)

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• TMC

TMC

Wat is daar voorspelbaar aan? Noem eens een aantal andere misdaadverslaggevers die door misdaad omgekomen zijn. Aangezien het voorspelbaar is, moet er sprake zijn van een patroon, dus deze moet je moeiteloos uit je mouw kunnen schudden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mel33
Netjes, 2 reacties op dezelfde mening.
Hoop dat het doordringt bij Remi dat we niet alleen zijn op de wereld.

Ergens snap ik je mening ook niet helemaal, of maak jij dit dagelijks mee? Remi
Of lees je elke dag over moord en dood dat het normaal is geworden voor jou.

Dus ja dit eist de zelfde vasthoudigheid aan het oplossen en graven naar aanknopingspunten van peter zijn moord, zoals peter zelf ook voor de andere deed vastbijten.

En laten we het zeker niet, een ‘maar…’ geven. Als we dat doen, dan wint de misdaad, omdat we afgestompt zijn geworden en een excuus daarvoor zoeken.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

TMC schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 22:22:
[...]
Wat ben jij slap aan het lullen zeg. Ten eerste, niemand verklaart hem heilig. Ten tweede, wat is er niet schrijnend aan de Holloway zaak, waarbij een meisje spoorloos van de aardbodem verdwijnt op vakantie? Ten derde, kan jij een schrijnendere zaak noemen dan de Puttense moordzaak, waar twee mannen jarenlang onterecht in de gevangenis hebben gezeten? Of Nicky Verstappen, waarbij de ouders 20 jaar lang niet hebben geweten wie er verantwoordelijk was de dood van van hun zoon? PRDV was juist bekend omdat hij zich jarenlang vastbeet in schrijnende zaken.

Je komt over als iemand die het allemaal denkt beter te weten, alleen hetgeen je op jouw toetsenbord fabriceert slaat werkelijk echt helemaal nergens op.
Als je zeer uitgebreid rapportages maakt over een zaak dan wordt die vanzelf heel schrijnend. PDV heeft de vrijheid om uit alle mogelijke zaken er een aantal uit te pikken om heel veel onderzoek naar te doen, een vrijheid die de politie niet heeft.

Een programma dat alle nabestaanden van Ranko Skekic, die Nabil B. vermoord heeft, uitgebreid interviewt zal je ook aan het denken zetten waarom iemand zich ooit tot vertrouwenspersoon van zo'n monster zou opwerpen.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMC

TMC

IJzerlijm schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 08:30:
[...]

Als je zeer uitgebreid rapportages maakt over een zaak dan wordt die vanzelf heel schrijnend. PDV heeft de vrijheid om uit alle mogelijke zaken er een aantal uit te pikken om heel veel onderzoek naar te doen, een vrijheid die de politie niet heeft.

Een programma dat alle nabestaanden van Ranko Skekic, die Nabil B. vermoord heeft, uitgebreid interviewt zal je ook aan het denken zetten waarom iemand zich ooit tot vertrouwenspersoon van zo'n monster zou opwerpen.
Dus de zaak Verstappen was niet schrijnend geweest als PRDV er geen aandacht aan had besteed? Wat een ongelofelijke kinderachtige bullshit zeg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• R3M1
TMC schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 22:22:
[...]
Wat ben jij slap aan het lullen zeg. Ten eerste, niemand verklaart hem heilig. Ten tweede, wat is er niet schrijnend aan de Holloway zaak, waarbij een meisje spoorloos van de aardbodem verdwijnt op vakantie?
Blank Amerikaans meisje van goede komaf vermist en helemaal volgens het “missing white woman syndrome” is het een zaak met wereldwijde aandacht waar de dr. Phil en Peter graag een graantje van mee wilde pikken — wat echt schrijnend is dat tijdens het onderzoek naar de Holloway zaak, honderden gekleurde meisjes verdwenen zijn met 0,0 media aandacht.

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• TMC

TMC

R3M1 schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 13:26:
[...]

Blank Amerikaans meisje van goede komaf vermist en helemaal volgens het “white woman syndrome” is het een zaak met wereldwijde aandacht waar de dr. Phil en Peter graag een graantje van mee wilde pikken — wat echt schrijnend is dat tijdens het onderzoek naar de Holloway zaak, honderden gekleurde meisjes verdwenen zijn met 0,0 media aandacht.
Het wordt steeds gekker. Is dit een soort racisme verwijt? De reden dat deze zaak aandacht kreeg is natuurlijk het feit dat een mysterie was op Nederlands grondgebied. Volstrekt logisch dat hij daar aandacht aan besteedde. Of verwijt je hem nu dat hij als Nederlander te weinig aandacht heeft gehad voor vermissingen in Nicaragua?

Wat wil je nou eigenlijk zeggen? Je uit simpelweg enkele losse ondoordachte flarden met een kinderlijk denkniveau. Ik snap je punt niet.

[ Voor 3% gewijzigd door TMC op 17-07-2021 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3M1
TMC schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 13:38:
[...]
Het wordt steeds gekker. Is dit een soort racisme verwijt? De reden dat deze zaak aandacht kreeg is natuurlijk het feit dat een mysterie was op Nederlands grondgebied. Volstrekt logisch dat hij daar aandacht aan besteedde. Of verwijt je hem nu dat hij als Nederlander te weinig aandacht heeft gehad voor vermissingen in Nicaragua?

Wat wil je nou eigenlijk zeggen? Je uit simpelweg enkele losse ondoordachte flarden met een kinderlijk denkniveau. Ik snap je punt niet.
media … media … media

… en sinds wanneer heeft Peter zich ooit bekommert om een zaak in Aruba? Wees zelf niet zo simplistisch — ook bij Peter moet de schoorsteen blijven roken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3M1
TMC schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 22:31:
[...]
Wat is daar voorspelbaar aan? Noem eens een aantal andere misdaadverslaggevers die door misdaad omgekomen zijn. Aangezien het voorspelbaar is, moet er sprake zijn van een patroon, dus deze moet je moeiteloos uit je mouw kunnen schudden.
https://www.voanews.com/e...kwaves-across-europe-west
https://www.ft.com/conten...73-4a88-92ce-5919f2bb29eb
https://abcnews.go.com/In...onduras-4th-year-74889097
https://mexiconewsdaily.c...and-beheaded-in-veracruz/
https://globalinitiative....a-elena-ferral-hernandez/

Enzovoorts … de lijst is lang.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-05 15:21

NMe

Quia Ego Sic Dico.

R3M1 schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 13:40:
[...]

media … media … media

… en sinds wanneer heeft Peter zich ooit bekommert om een zaak in Aruba? Wees zelf niet zo simplistisch — ook bij Peter moet de schoorsteen blijven roken.
In hoeveel van die andere zaken in Aruba was een Nederlander de hoofdverdachte? Kom nou, doe eens niet alsof je neus bloedt. Die zaak was zeker interessant door het internationale karakter en had wel degelijk meer raakvlak met Nederland dan vrijwel alle andere criminaliteit op Aruba.

Ik mocht Peter R ook niet zo, vond hem maar een eikel. Maar dat wil niet zeggen dat hij geen goed werk deed. Hell, hij deed waarschijnlijk meer om de wereld te beteren dan jij en ik bij elkaar. Ongeacht zijn motivatie daarvoor.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• MantaMaartuh
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-07-2023
[...]

Blank Amerikaans meisje van goede komaf vermist en helemaal volgens het “missing white woman syndrome” is het een zaak met wereldwijde aandacht waar de dr. Phil en Peter graag een graantje van mee wilde pikken — wat echt schrijnend is dat tijdens het onderzoek naar de Holloway zaak, honderden gekleurde meisjes verdwenen zijn met 0,0 media aandacht.
Waarom focus je zo op kleur.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 17:55
MantaMaartuh schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 14:54:
[...]

Waarom focus je zo op kleur.
Sjah, als er verder weinig te mekkeren valt dan worden de standaard zaken erbij gehaald welke nauwelijks er toe doen noch welke te bevestigen/ontkrachten zijn om iemands naam te schaden. C'est la vie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:16

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Het is jammer dat Peter ooit gestopt is met zijn show. Niet om het op tv te kunnen zien maar om het resultaat wat hij wist te boeken denk aan de Puttense moordzaak, Posbankmoord, Lucia de B. etc. Verder leek hij mij betrokken bij de familie van diverse slachoffers zoals Nicky Verstappen en Marianne Vaatstra bijvoorbeeld. Het Heineken tijdperk ben ik te jong voor al heb ik wel het boek gelezen. Zijn latere tv optredens door overal bij aan te schuiven en een mening te hebben waren niet populair. Maar ja, de schoorsteen moet ook roken.

Er is niemand opgestaan om het stokje over te nemen. Zijn rechterhand doet voornamelijk oplichtingszaken enzo in het buitenland, John van den Heuvel blijkbaar ook maar die heb ik lang niet gezien, Stegeman in NL en dan houd het wel een beetje op. Dit is natuurlijk ook niet zonder gevaar maar het is allemaal minder urgent dan een coldcase of gerechtelijke dwaling onderzoeken.

Ik ben bang dat zijn rol bij de kroongetuige hem fataal is geworden en niet zo zeer zijn journalistieke bijdragen de laatste jaren. Hij was wel eens eerder bijna omgelegd in de tijd dat hij nog veel zaken op tv had als ik mij niet vergis. Toen had hij een engeltje op zijn schouder, deze keer helaas niet..

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evilution
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

[...]

Ik denk dat de trigger daar niet een blank meisje was maar betrokkenheid van de zoon van een redelijk bekende jurist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowly
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13:40
Wow een heel draadje over peter de Vries.
Wat een waanzinnige kerel was dat zeg. Ik was serieus verdrietig dat dit gebeurde. En dan het grove godvergeten lef om dit op klaarlichte dag te doen! Ik ben bang dat sommigen inderdaad van de wereld zijn, compleet los van de werkelijkheid om een ander voor 150k te vermoorden....

Hij is niet mijn favoriet, en ook de manier waarop hij zaken aanpakte zou zeker niet de mijne zijn. Ik vermoed dat vele detectives hem konden missen als kiespijn, maar hem net zoveel bewonderden als ik.

In ons dorp heeft hij het voor elkaar gekregen om slachtoffers/getuigen opnieuw te laten verhuizen voor hun veiligheid omdat hij zo nodig met zijn tv-ploeg bij hen ongewenst op de stoep te staan om te lopen porren in een oude zaak. Maar evenzogoed heeft hij belangrijke zaken opgelost gekregen. Tsja, wat moet je daarvan zeggen?

Wat mij betreft vooral dat het een bijzondere man was, en zo te zien ook een fijne familieman. Zo zou ik hem graag willen herinneren.

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19:53
wowly schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 17:00:
Wat mij betreft vooral dat het een bijzondere man was, en zo te zien ook een fijne familieman. Zo zou ik hem graag willen herinneren.
Precies.

Ik snap niet waarom mensen na zijn overlijden nog allerlei oude acties en bijzaken gaan analyseren. Doe dat dan als iemand nog in leven is, het voegt nu niks meer toe.

Peter leeft niet meer en kan zich niet meer verdedigen. Daarnaast is hij op zeer laffe wijze van zijn leven beroofd. Dat is genoeg reden om hem het respect en de rust te geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TMC

TMC

Reageer niet op de man.

[ Voor 92% gewijzigd door DaniëlWW2 op 17-07-2021 18:29 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:52

Outerspace

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ik gooi hier even een slotje op, we gaan wat werkzaamheden uitvoeren.

Ik heb net een aantal posts (een discussie) verwijderd. Graag de wit vs zwart, ongeschoold vs geschoold, wel/niet media geschikt buiten dit topic houden aub.

[ Voor 54% gewijzigd door Outerspace op 17-07-2021 22:34 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:49

dr.lowtune

Deugt niet

@Outerspace Haal dan wel even de sleutel uit het slot…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mel33
Het topic mag wat mij betreft ook wel de duiding van moord hebben, want dat is het toch wel, overleden is echt niet genoeg met wat hem is aangedaan.

Ps ??? je haalt ook een objectieve tekst van mij weg @Outerspace

[ Voor 19% gewijzigd door Mel33 op 17-07-2021 22:55 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:52

Outerspace

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Mel33 schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 22:51:
Het topic mag wat mij betreft ook wel de duiding van moord hebben, want dat is het toch wel, overleden is echt niet genoeg met wat hem is aangedaan.

Ps ??? je haalt ook een objectieve tekst van mij weg @Outerspace
Ik heb de hele discussie naar de TC verplaatst, vandaar ook mijn opmerking zodat men er vanaf weet :)
Betreft de duiding van moord, ik kan mij daar in vinden. *titelfix

[ Voor 7% gewijzigd door Outerspace op 17-07-2021 22:58 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

CyberMania schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 19:33:
Tjonge jonge dat sommige mensen hier de moord op Peter R de Vries proberen recht te praten met een slechte afkomst/jeugd/kansen. We wonen hier in Nederland, niet in Venezuela.
Er is een verschil tussen begrip hebben voor iets (dat zou er niet moeten zijn in deze casus) en willen begrijpen hoe iets komt.

Alles onder het eerste schuiven en daarmee maar wegwuiven als moreel onjuist, geeft geen enkel handvat om in de toekomst zaken zoals dit te voorkomen.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online
CyberMania schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 19:33:
Het is een tweeledig probleem.

Begrijp mij niet verkeerd. Zodra een persoon daadwerkelijk overgaat tot een moord voor geld als dit zie je mij niet huilen als een rechter dit maximaal bestraft. Levenslang achter slot en grendel. Weg ermee, om voor altijd buiten de samenleving te houden.

Desalniettemin is het natuurlijk bijzonder treurig, alsook ergens huiveringwekkend, hoe makkelijk sommige mensen zich tot dit soort daden laten lenen. En dat is natuurlijk wel iets dat vanuit oogpunt op risico van herhaling door anderen in de toekomst, aandacht behoeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1032405

Ik denk dat dit soort dingen helaas nooit 100% voorkomen zullen worden.

(Dodelijk) geweld zit onlosmakelijk verbonden aan de mens. Als sinds het begin der tijden. Of het nu gaat om overleven, jaloezie, rijkdom, lust... Sinds de mens de geschiedenis is gaan bijhouden zijn gevallen van dodelijk geweld daar steevast een onderdeel van.

Het verschilt natuurlijk per individu. De één zal eerder vluchten dan vechten als instinctieve reactie. Maar zelfs de meest goedaardige mensen zijn in staat tot toepassen van dodelijk geweld. Ik zou ook niet voor mezelf in staan als ik iemand mijn kinderen zie molesteren bijvoorbeeld. Natuurlijk is dat iets compleet anders als iemand met voorbedachte rade het leven ontnemen voor geld, maar het neemt niet weg dat het overgaan tot geweld ergens in onze genen zit.

Ik denk daarmee dat het overgaan tot geweldpleging in iedereen zit. Als een soort diep verscholen natuurlijk overlevings mechanisme. Groei je op in een zeer geweldadige omgeving, is er veel minder tot geen drempel om het toe te passen. Bij sommigen is die drempel blijkbaar zo laag dat ze voor geld iemand het leven kunnen ontnemen.

Tis allemaal niet best. Peter dood, een jonge vent die zijn eigen leven compleet verneukt heeft, en het leven van iedereen die dichtbij deze gebeurtenis betrokken is. Uit hebzucht? Voor status? Misschien wel gedwongen? We weten het allemaal (nog) niet.

Maar ik zie alleen maar verliezers in dit treurige verhaal.

Geweld is altijd zinloos.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyberMania
Vrijdagavond zei Gerrit van der Burg, de hoogste baas van het OM, tegen Nieuwsuur dat de moord waarschijnlijk eerder te maken heeft "met het feit dat hij dienstbaar was aan betrokkenen in een strafproces, dan met zijn werk als journalist". De Vries was vertrouwenspersoon van Nabil B., de kroongetuige in het Marengo-proces tegen de groep rond Ridouan Taghi.
(bron: NOS.nl)

Tot zo ver alle politici en anderen met hun dit is een aanval op de vrije journalistiek verhaaltje.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
CyberMania schreef op maandag 19 juli 2021 @ 21:05:
[...]

(bron: NOS.nl)

Tot zo ver alle politici en anderen met hun dit is een aanval op de vrije journalistiek verhaaltje.
Inmiddels is het hele Mediapark en wijde omgeving (Station Hilversum Noord/Mediapark, zelfs de andere kant van het spoor en van de televisietoren tot en met de villawijk aan de andere kant van het complex en aan de zuidkant tot het oude TROS gebouw) tot veiligheidsrisicogebied verklaard met alle mogelijkheden tot fouilleren, auto's doorzoeken etc.
Compleet doorgeslagen toestanden.

Ik wil geen tips geven, maar uit de trein vanuit Amsterdam kan je met een rocketlauncher of een BFG ook nog wel wat raken... 7(8)7 misschien het spoor ook maar omleggen? (pun intended)
Studio 21 en het kantoor van RTL lijken mij nou niet de grootste problemen die Hilversum heeft, wel makkelijk fearmongeren op deze manier.
Neehoor, wij nemen de veiligheid van journalisten en tvmakers heel serieus, wel weer een paar dagen te laat maar kijk ons eens goed bezig zijn, bah!

Terwijl Koffietijd door een lading in zwart geklede, gehelmde en zwaarbewapende Tackleberry's wordt bewaakt zie je in Hilversum alleen nog maar parkeerboa's rondlopen op straat.

Lijkt wel of hier flink falen gecompenseerd moet worden.

Natuurlijk had PRdV sinds zijn bemoeienis met de kroongetuige beveiligd moeten worden, of iig iemand die hem een beetje in de gaten hield c.q. hem rugdekking gaf.
Dat kan hij dan wel niet willen maar er zit nog wel wat tussen level Geert Wilders en lalala laatmaargaan.
Alsof er niemand achter Rutte aanfietst en hem een beetje onzichtbaar in de gaten houd.

Triest, diep triest dat ze zo iemand ongehinderd hebben laten afknallen hartje centrum Amsterdam.
Men wist donders goed dat hij een high profile target was, "hij wilde zelf geen beveiliging" is geen excuus om zo iemand dan maar vogelvrij over straat te laten lopen.

Ik vergeet rustig al die irritante tv optredens, dat betweterige toontje en die eeuwige mening overal en altijd.
Ik herinner hem als de man die regelmatig met z'n kinderen zat te vissen in de Vestinggracht, die je overal en op de raarste tijden zag hardlopen, waar ik ooit eind vorige eeuw eens aangebeld heb met een heftig verhaal en mij toen goede raad gegeven heeft. Iemand die vriendelijk, persoonlijk en heel scherp was (met een joekel van een ego, maar hij heeft dan ook wel wat gepresteerd dus dan mag dat).

[ Voor 12% gewijzigd door PalingDrone op 20-07-2021 03:27 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

PalingDrone schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 02:50:
[...]

Dat kan hij dan wel niet willen maar er zit nog wel wat tussen level Geert Wilders en lalala laatmaargaan.
Alsof er niemand achter Rutte aanfietst en hem een beetje onzichtbaar in de gaten houd.
Heb jij daar verstand van? Juist politici en diplomaten wil je zichtbaar beveiligen. Als je Rutte zonder beveiliging op de fiets ziet dan is dat omdat hij in een gebied is waar sowieso de KMar en politie de omgeving onder controle heeft.
PalingDrone schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 02:50:
[...]

Natuurlijk had PRdV sinds zijn bemoeienis met de kroongetuige beveiligd moeten worden, of iig iemand die hem een beetje in de gaten hield c.q. hem rugdekking gaf.

[...]

"hij wilde zelf geen beveiliging" is geen excuus om zo iemand dan maar vogelvrij over straat te laten lopen.
Persoonsbeveiliging is niet zo vrijblijvend als je lijkt te denken. Als het risico groot genoeg is om - gezien de bezetting bij de DKDB en de KMar - daar mensen op in te zetten, dan zit je sowieso vast aan wisseldiensten en ga je al naar 3 FTE per CPO. Dingen als boodschappen doen, naar je werk gaan en andere zaken buiten de deur mag je dan allemaal van tevoren gaan plannen omdat de routes (minimaal 2 escaperoutes per reis) gepland moeten worden en de bestemming gescout op veiligheid. Je kan mensen niet dwingen om dat te accepteren.

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:32

Qwerty-273

Meukposter

nst6ldr schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 09:14:
Je kan mensen niet dwingen om dat te accepteren.
Klopt, en ik verwacht ook dat als Peter de Vries ongemerkt/ongewenst gevolgd/beveiligd zou worden. Hij dit binnen de kortste keren groots in de media zou opblazen. Je bent dan niet meer vrij in je doen en laten, er staat dan altijd wel iemand die het in de gaten houd, en erger, daar een registratie van bijhoudt. Ik denk dat niemand in dit topic zit te wachten om gevolgd te worden "voor je eigen bescherming". Waarbij al je doen en laten ergens in een dossier opgeslagen wordt. Laat staan met video opnames, die meer bevatten dan een samenvatting van een observant.

Ook is het maar de vraag als je op afstand beveiligd zou worden, of dat deze specifieke situatie wel voorkomen zou hebben. Deze actie was up-close en direct. Niet iets waar je op afstand voldoende tijd krijgt om dichterbij te komen en adequaat in te grijpen.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:13

FunkyTrip

Funky vidi vici!

sh4d0wman schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 15:55:
Ik ben bang dat zijn rol bij de kroongetuige hem fataal is geworden en niet zo zeer zijn journalistieke bijdragen de laatste jaren. Hij was wel eens eerder bijna omgelegd in de tijd dat hij nog veel zaken op tv had als ik mij niet vergis. Toen had hij een engeltje op zijn schouder, deze keer helaas niet..
Daarom erger ik me ook een beetje aan het 'dit is een aanslag op de journalistiek'-gemekker in de media. Het zal me niets verbazen als de moord uitsluitend gebaseerd is op zijn functie als vertrouwenspersoon van de kroongetuige en helemaal niets te maken heeft met zijn aanwezigheid in het publieke debat en of zijn journalistieke loopbaan.

Dit dus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyberMania

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damian
  • Laatst online: 16:12

Damian

Insane Obtrusion

Is er eigenlijk iets naar buiten gekomen over wat eigenlijk de precieze verwondingen waren van Peter? Waar ie nou eigenlijk precies aan overleden is?

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voske
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:33
Damian schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 23:23:
Is er eigenlijk iets naar buiten gekomen over wat eigenlijk de precieze verwondingen waren van Peter? Waar ie nou eigenlijk precies aan overleden is?
Volgens mij is daar tot op heden niets over naar buiten gekomen, en eigenlijk is dat niet ongebruikelijk. Het sectierapport van het NFI zal bij het dossier worden gevoegd en naar alle waarschijnlijkheid bij de inhoudelijke behandeling van de strafzaak (en dat zal nog een hele tijd duren) kort aan de orde komen en eventueel in het vonnis worden aangehaald.

Be yourself, no matter what they say ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
https://www.nu.nl/peter-r...d.html#coral_talk_wrapper

''De strafzaak over de moord op Peter R. de Vries moet opnieuw behandeld worden. Dat heeft de rechtbank Amsterdam donderdag beslist. Of echt alles opnieuw behandeld moet worden, bijvoorbeeld ook de slachtofferverklaringen en de volledige onderbouwing van de strafeisen, wordt op een later moment duidelijk.

Omdat een van de rechters is geëmigreerd, en dus vervangen moet worden, is de rechtbankcombinatie veranderd en dat is niet zomaar toegestaan''.

pfff wat moet dit pijnlijk zijn voor de familie de Vries.

Verder redelijk vreemd om midden in een rechtzaak als Rechter naar het buitenland emigreert, zeker in een beladen zaak als deze.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-05 22:42

Wom

_Bailey_ schreef op donderdag 3 november 2022 @ 10:11:

Verder redelijk vreemd om midden in een rechtzaak als Rechter naar het buitenland emigreert, zeker in een beladen zaak als deze.
Normaal gezien zou de emigratie plaatsvinden na de uitspraak. Maar doordat het onderzoek is heropend (na de nieuwe getuige) is die datum van de uitspraak naar achteren geschoven. Samenloop van omstandigheden dus. Maar inderdaad pijnlijk voor de familie dat alles weer van voor af aan gaat worden behandeld.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:16

CyBeRSPiN

sinds 2001

@_Bailey_ ja zat er aan te komen. Maar de rechter had de emigratie juist uitgesteld tot na de rechtszaak, die kon niet vermoeden dat er ineens op het laatst nog een getuige uit de hoge hoed kwam met allerlei aanvullende verklaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Ah oké ja, die nieuwe getuige inderdaad. Dat had ik even over het hoofd gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Die rechtsspraak heeft het mooi voor elkaar. Hele sectoren van de maatschappij worden lamgelegd voor het belang van de natuur maar een giga proces helemaal opnieuw doen omdat iemand emigreert, dat kan niet anders want er staat in de wet dat rechters zijn zo uniek en bijzonder zijn. Is er een andere positie in de maatschappij waar een vergelijkbaar principe geldt? De Tweede Kamer bijvoorbeeld kunnen 150 leden vervangen worden zonder dat er nieuwe verkiezingen nodig zijn.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

IJzerlijm schreef op donderdag 3 november 2022 @ 10:33:
Die rechtsspraak heeft het mooi voor elkaar. Hele sectoren van de maatschappij worden lamgelegd voor het belang van de natuur
Niet relevant.
maar een giga proces helemaal opnieuw doen omdat iemand emigreert, dat kan niet anders want er staat in de wet dat rechters zijn zo uniek en bijzonder zijn.
Het kan anders, mits de verdediging(en) en OM er mee instemmen. De verdediging van Kamil E. doet dat niet.
Is er een andere positie in de maatschappij waar een vergelijkbaar principe geldt? De Tweede Kamer bijvoorbeeld kunnen 150 leden vervangen worden zonder dat er nieuwe verkiezingen nodig zijn.
Niet relevant.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
IJzerlijm schreef op donderdag 3 november 2022 @ 10:33:
Die rechtsspraak heeft het mooi voor elkaar. Hele sectoren van de maatschappij worden lamgelegd voor het belang van de natuur maar een giga proces helemaal opnieuw doen omdat iemand emigreert, dat kan niet anders want er staat in de wet dat rechters zijn zo uniek en bijzonder zijn. Is er een andere positie in de maatschappij waar een vergelijkbaar principe geldt? De Tweede Kamer bijvoorbeeld kunnen 150 leden vervangen worden zonder dat er nieuwe verkiezingen nodig zijn.
Iemand die dusdanig ingrijpende oordelen moet vellen behoort uiteraard wel bij het hele proces aanwezig te zijn geweest, kan niet zo zijn dat een verse rechter even een samenvatting kan doornemen en helemaal op de hoogte is.
Misschien de basale feiten wel maar de opstelling van verdachten en hun non verbale communicatie speelt ook mee in het oordeel wat geveld gaat worden, dat draag je nou eenmaal niet zo makkelijk over aan een opvolger, buiten dat het alleen mag wanneer allen toestemmen.
Je wil toch niet dat daders onder hun straf uit komen door onzorgvuldige rechtspraak, advocaten zullen alles aangrijpen om hun cliënten vrij te pleiten en dit was een mooie kans.
Heel naar voor de nabestaanden iig.

[ Voor 3% gewijzigd door PalingDrone op 03-11-2022 11:01 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14:31
CyBeRSPiN schreef op donderdag 3 november 2022 @ 10:14:
@_Bailey_ ja zat er aan te komen. Maar de rechter had de emigratie juist uitgesteld tot na de rechtszaak, die kon niet vermoeden dat er ineens op het laatst nog een getuige uit de hoge hoed kwam met allerlei aanvullende verklaringen.
Saskia Belleman geeft via twitter ook nog een reden:
Saskia Belleman @SaskiaBelleman
·
1 u
Het samenvoegen van de zaken van de uitvoerders van de aanslag op #PetrRdeVries en die van de 3 nieuwe verdachten, kan leiden tot hernieuwde onderzoekswensen.
Ik kan de beslissing wel begrijpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
martwoutnl schreef op donderdag 3 november 2022 @ 11:01:
[...]

Saskia Belleman geeft via twitter ook nog een reden:

[...]

Ik kan de beslissing wel begrijpen.
Pff, dan kan er zomaar opeens weer een getuige opduiken die gaat praten?
Kan een lang slepend proces worden op die manier.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:32

Qwerty-273

Meukposter

Ik snap best dat de rechter (en familie waarschijnlijk) hun emigratieplannen niet oneindig uit kunnen/willen stellen. Maar een optie waarbij de emigratie gewoon kan gebeuren, maar de rechter wel verplicht wordt om lopende zaken af te ronden zou eigenlijk best wel moeten passen bij zulke zaken. Ja dan krijg je vast een hekel mediapunt dat de kosten van het reizen een struikelblok worden, maar juist bij zulke grote zaken die de samenleving hebben geraakt zou daar best een mouw aan te passen moeten zijn.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
ik weet natuurlijk niet wat de rechter in het buitenland gaat doen.
maar stel hij gaat met pensioen en emigreren. prima.

hij heeft het al een keer uitgesteld, en nu gaat het weer langer duren.

huur hem gewoon in.
vlieg hem op maandag bc hier naar toe.
plan de zittings dagen op dinsdag, woensdag en donderdag.
betaal hem een uurloon van 250 netto.
regel voor de 3 nachten een goed hotel.

en dat doe je net zolang als nodig.

en dan nog ben je goedkoper uit dan het hele sooitje opnieuw doen.
Als het kan natuurlijk, als hij een andere baan heeft in het buitenland is het wat lastiger

[ Voor 3% gewijzigd door jack zomer op 03-11-2022 17:30 ]

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Let op:
-Niet ranten.
-Geen gruwelijke beelden.
-Niet op de man reageren.
-Geen stemmingmakerij
-Geen foto's delen van mogelijke daders / heksenjacht voeren.
-We gaan hier geen maatschappelijke niet verwante zaken erbij halen. Denk aan: politiek Links vs. Rechts, moslims, huidskleur, Marokkanen, Antillianen, Oost-Europeanen, allochtonen in het algemeen, achterstandsvolk, wappies etc etc.

Voor achtergronden bij dit probleem en discussie: Grote problemen bij politie en justitie