Viaplay in Nederland

Pagina: 1 ... 96 ... 158 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoteW
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 11-09 12:02
Ik denk ik ga even HSV kijken, lekker met stotterend geluid vd commentator 😴😴

Twente komt eraan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:40
JoteW schreef op zondag 17 juli 2022 @ 13:29:
Ik denk ik ga even HSV kijken, lekker met stotterend geluid vd commentator 😴😴
Hier hetzelfde, heb meteen een korte video opgenomen en als bewijs naar Viaplay gemaild. Wat een drama is dat Viaplay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:13

Pierre

Van nature lui!

Pierre_nr1 schreef op zondag 17 juli 2022 @ 14:25:
[...]

Hier hetzelfde, heb meteen een korte video opgenomen en als bewijs naar Viaplay gemaild. Wat een drama is dat Viaplay.
Het ligt allemaal aan de gebruikers, nooit aan Viaplay. Ben zo *O* dat ik die rommel niet meer hoef te kijken.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-09 12:59
Oh ik baal er echt van dat de premier League naar viaplay komt... Het liefst zou ik dat platform mijden als de pest, maar door het aanbod zit je er toch al snel aan vast.

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoteW
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 11-09 12:02
[...]

Lijkt nu de tweede helft wat beter te zijn, al is het nog niet je van het .. :F

Twente komt eraan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Slavy schreef op zondag 17 juli 2022 @ 12:44:
[...]

Ziggo Racing package + F1TV package is goedkoper dan Viaplay en dan krijg je meer racerij dan Viaplay ooit zal kunnen aanbieden.
Je vergeet dat je daarvoor ook een TV pakket á €10-12,50 moet hebben. Met die combinatie ben je maandelijks dus gewoon €30-33 kwijt.

En mocht je een Ziggo abonnee zijn, dan zit de Ziggo Sport prijs ook ingebakken in je abonnementsprijs. Of dacht je dat je overal €55 euro betaalde voor 75Mbit internet? :D

[ Voor 34% gewijzigd door Frank op 17-07-2022 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:14
Viaplay abo per 2-aug opgezegd (Ziggo) en ga gewoon weer een abo nemen op F1 TV Pro. Ik vind €9,99 per maand al te veel en moest vanaf augustus meer gaan betalen en kan ook niet in Zwitserland kijken, terwijl dat met F1 TV Pro wel kan.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Frank schreef op zondag 17 juli 2022 @ 15:08:
[...]

Je vergeet dat je daarvoor ook een TV pakket á €10-12,50 moet hebben. Met die combinatie ben je maandelijks dus gewoon €30-33 kwijt.

En mocht je een Ziggo abonnee zijn, dan zit de Ziggo Sport prijs ook ingebakken in je abonnementsprijs. Of dacht je dat je overal €55 euro betaalde voor 75Mbit internet? :D
Ziggo Sport Totaal heb je al voor een tientje per maand zonder tv-pakket: https://go.ziggosporttotaal.nl/.

Verder heb je natuurlijk gelijk dat je als Ziggo-klant altijd meebetaalt aan Ziggo Sport (net als aan alle andere zenders). Net zoals dat bij andere providers geldt voor de zenders die zij aanbieden.

Overigens hoeft het allemaal niet zo duur te zijn. Voor 35 euro per maand heb je 50/20 Mbit/s inclusief het ongecodeerde basispakket met Ziggo Sport. Voor 43 euro krijg je hetzelfde maar dan met 100/20/s Mbit. Voor zes euro extra krijg je er Ziggo GO bij. Of je combineert het basispakket met internet van een andere aanbieder.

Ziggo pusht je natuurlijk graag naar de duurdere pakketten. Maar als je een beetje zoekt, kan het een stuk goedkoper.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Viaplay de rechten alweer uit handen gegeven? :+

https://www.ziggosport.nl/neem-ziggo-sport/

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:40
[...]

Update :

Vanmiddag om 14:20 een mailtje met videobewijs van het haperen naar Viaplay gemaild, en wat schetst mijn verbazing......ik ontving zojuist een reactie. Niet te geloven, een uur na mijn e-mail en zelfs op zondag!

''Bedankt voor uw bericht.
Momenteel is onze klantenservice erg druk. Wij doen ons uiterste best om iedereen zo snel mogelijk te beantwoorden.

Allereerst mijn verontschulding dat u nog niet de beste ervaring heeft met onze app. Wat vervelend dat het beeld regelmatig blijft hangen.
Wij hebben uw antwoorden ontvangen en hebben nog wat aanvullende vragen hierover.

U geeft aan dat bij uw Ipad Pro de live uitzendingen van formule 1 en darts geen goed beeld is. Heeft u deze problemen ook op andere apparatuur, zoals bv TV, Laptop, PC of telefoon? Zo ja, kunt u hier dan ook het merk en modelnummers van doorgeven.

Verder verzoeken wij u ook een ander content uit te proberen, door een film of serie aan te klikken. Wat zijn uw ervaringen dan? Tevens willen wij u ter kennisgeving aangeven dat de andere streamingsdiensten, niet hetzelfde zijn als Viaplay. Zij zenden geen live uitzendingen uit. Ook Ziggo Go kunt u niet vergelijken omdat het behoort bij de provider Ziggo. Viaplay is geen provider.

Uw verzoek voor compensatie, kunnen wij in behandeling nemen, nadat wij alle gegevens van u hebben ontvangen en eerst samen hebben gekeken of wij het probleem hebben achterhaald. Bijgaand heb ik danook een document toegevoegd om te achterhalen of het probleem alsnog opgelost kan worden. Ik verzoek u alle stappen in het document uit te voeren.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd en zie uw reactie graag tegemoet.''

Ze blijven proberen tijd te rekken en komen steeds weer met nieuwe vragen. Ik heb op 22 juni j.l. al een zeer lange vragenlijst ingevuld en gemaild. Ik vind dit echt tenenkrommend, wat een vreselijke toko is dat Viaplay.

O ja, het bijgevoegde document laat de gebruiker zijn netwerkinstellingen opnieuw installen, het resetten van de Viaplay app, het updates van de iPadOS versie, het instellen van de tijd en datum......

Ze proberen het zo lang met steeds nieuwe vragen zodat je het zat wordt en het verder maar laat lopen, wat ik absoluut niet ga doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Frank schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 15:03:
[...]

Is gewoon de standaard Apple Tax die Viaplay doorschuift naar de klant. Storm in een glas water. Daarom beter via websites abonneren als je Apple apparaten bezit ;)
Ik denk dat het even afwachten is. De constructie die ik zie (de eerste maanden voor € 10,99 per maand en daarna € 15,99), lijkt wel iets meer te betekenen dan alleen de 'Apple tax'. Maar goed, we gaan het vanzelf zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank
  • Niet online
TexMex schreef op zondag 17 juli 2022 @ 15:43:
[...]

Ziggo Sport Totaal heb je al voor een tientje per maand zonder tv-pakket: https://go.ziggosporttotaal.nl/.

Verder heb je natuurlijk gelijk dat je als Ziggo-klant altijd meebetaalt aan Ziggo Sport (net als aan alle andere zenders). Net zoals dat bij andere providers geldt voor de zenders die zij aanbieden.

Overigens hoeft het allemaal niet zo duur te zijn. Voor 35 euro per maand heb je 50/20 Mbit/s inclusief het ongecodeerde basispakket met Ziggo Sport. Voor 43 euro krijg je hetzelfde maar dan met 100/20/s Mbit. Voor zes euro extra krijg je er Ziggo GO bij. Of je combineert het basispakket met internet van een andere aanbieder.

Ziggo pusht je natuurlijk graag naar de duurdere pakketten. Maar als je een beetje zoekt, kan het een stuk goedkoper.
Ziggo Sport Totaal Go, die 720p25 uitzendt met een bitrate van 2800kbps bedoel je? :+ Als je dacht dat Viaplay erg was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank
  • Niet online
TexMex schreef op zondag 17 juli 2022 @ 15:49:
[...]

Ik denk dat het even afwachten is. De constructie die ik zie (de eerste maanden voor € 10,99 per maand en daarna € 15,99), lijkt wel iets meer te betekenen dan alleen de 'Apple tax'. Maar goed, we gaan het vanzelf zien!
Nee hoor. Zijn gewoon de typische clickbait sites weer die niks beters te doen hebben (of niet beter weten). Het feit dat het om de app op de iPad gaat zegt al genoeg. In-app aankopen gaan (vooralsnog) altijd via Apple en die rekenen een flinke commissie daarvoor. Er zijn behoorlijk wat apps waarbij de abonnementen duurder zijn binnenin de Apple apps (Plex, Infuse bijvoorbeeld). Zou me extreem verbazen als Viaplay zo toondoof is om na een half jaar al met een prijsverhoging te komen. Die 'verhoging' van €10 naar €14 in augustus is dat min of meer al door de komst van de PL. Al is dat natuurlijk gewoon een introductiekorting :')

[ Voor 6% gewijzigd door Frank op 17-07-2022 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Frank schreef op zondag 17 juli 2022 @ 15:52:
[...]

Ziggo Sport Totaal Go, die 720p25 uitzendt bedoel je? :+ Als je dacht dat Viaplay erg was...
De Go-variant van Ziggo Sport Totaal zendt bij casten uit in 720p50 met een bitrate van 5 Mbps. Dat komt dus overeen met Viaplay (uitgezonderd F1 en uitgezonderd sommige kleinere evenementen die Viaplay in een nóg lagere bitrate uitzendt).

Maar goed, het gaat me verder helemaal niet om de exacte specificaties. Elke dienst heeft weer zijn eigen voor- en nadelen. Mijn punt is alleen dat Ziggo helemaal niet zo duur hoeft te zijn als vaak gesteld wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank
  • Niet online
TexMex schreef op zondag 17 juli 2022 @ 16:00:
[...]

De Go-variant van Ziggo Sport Totaal zendt uit in 720p50 met een bitrate van 5 Mbps. Dat komt dus overeen met Viaplay (uitgezonderd F1 en uitgezonderd sommige kleinere evenementen die Viaplay in een nóg lagere bitrate uitzendt).

Maar goed, het gaat me verder helemaal niet om de exacte specificaties. Elke dienst heeft weer zijn eigen voor- en nadelen. Mijn punt is alleen dat Ziggo helemaal niet zo duur hoeft te zijn als vaak gesteld wordt.
Zeker waar. Het gaat mij er meer om dat het argument dat ZST+F1TV goedkoper zou zijn gewoon onzin is. Zeker voor mensen die geen lineaire tv hebben. Ik kan Viaplay's benadering wel waarderen maar het is jammer dat ze zo slecht van start zijn gegaan. En dat mensen snauwen naar het serie en film aanbod, tja.. Niet iedereen is hetzelfde. Ik kijk veel series en kan het bijvoorbeeld wel waarderen dat ze Starz content aanbieden. Viaplay ga ik er sowieso wel in houden voor de PL en ik ga geen €5 neertellen voor Starzplay dus dat is dan een leuke bonus. Het is hopen dat ze leren van de eerste 6 maanden en de kwaliteit een beetje acceptabeler maker in de nabije toekomst.

[ Voor 4% gewijzigd door Frank op 17-07-2022 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Frank schreef op zondag 17 juli 2022 @ 16:06:
[...]

Zeker waar. Het gaat mij er meer om dat het argument dat ZST+F1TV goedkoper zou zijn gewoon onzin is. Zeker voor mensen die geen lineaire tv hebben. Ik kan Viaplay's benadering wel waarderen maar het is jammer dat ze zo slecht van start zijn gegaan. En dat mensen snauwen naar het serie en film aanbod, tja.. Niet iedereen is hetzelfde. Ik kijk veel series en kan het bijvoorbeeld wel waarderen dat ze Starz content aanbieden. Viaplay ga ik er sowieso wel in houden voor de PL en ik ga geen €5 neertellen voor Starzplay dus dat is dan een leuke bonus. Het is hopen dat ze leren van de eerste 6 maanden en de kwaliteit een beetje acceptabeler maker in de nabije toekomst.
Goedkoper is het inderdaad niet (met ZSTgo en een jaar-abo F1TV kom je enigszins in de buurt), maar voor racefans wel completer. Het is inderdaad maar net waar je voorkeuren liggen.

Viaplay zal wel écht iets aan het voetbal moeten doen. Vandaag is het natuurlijk 'maar' 2e Bundesliga, maar eigenlijk kan het gewoon niet wat je soms voorbij ziet komen. De 1e Bundesliga was vaak niet veel beter. Ik begrijp dat de bonden in eerste instantie naar het geld kijken, maar ze mogen ook wel wat kwaliteitseisen gaan stellen.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:40
Pierre_nr1 schreef op zondag 17 juli 2022 @ 15:48:
[...]
Tevens willen wij u ter kennisgeving aangeven dat de andere streamingsdiensten, niet hetzelfde zijn als Viaplay. Zij zenden geen live uitzendingen uit. Ook Ziggo Go kunt u niet vergelijken omdat het behoort bij de provider Ziggo. Viaplay is geen provider.
WTF 8)7

Eigenlijk zeggen ze hier dat je niet hoeft te verwachten dat het ooit soepel zal gaan lopen omdat ze daar (naar eigen zeggen) technisch niet toe in staat zijn.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
alexbl69 schreef op maandag 18 juli 2022 @ 07:35:
[...]

WTF 8)7

Eigenlijk zeggen ze hier dat je niet hoeft te verwachten dat het ooit soepel zal gaan lopen omdat ze daar (naar eigen zeggen) technisch niet toe in staat zijn.
Het is nog gelul ook. Ik kijk live sport bij Discovery plus, ook Prime video heeft live sporten (american football geloof ik)
/edit: basketball

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:43

HaterFrame

Well... Poo came out!

ArthurMorgan schreef op maandag 18 juli 2022 @ 07:39:
[...]

Het is nog gelul ook. Ik kijk live sport bij Discovery plus, ook Prime video heeft live sporten (american football geloof ik)
/edit: basketball
Precies dit... Videopass van nascar, MotoGP, f1tv en ga zo maar door, werken allemaal prima. Maar blijkbaar vind Viaplay zichzelf zo bijzonder dat ze een klote dienst mogen leveren.

I am the great Cornholio!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
HaterFrame schreef op maandag 18 juli 2022 @ 07:46:
[...]

Precies dit... Videopass van nascar, MotoGP, f1tv en ga zo maar door, werken allemaal prima. Maar blijkbaar vind Viaplay zichzelf zo bijzonder dat ze een klote dienst mogen leveren.
MLB op YouTube (één wedstrijd per week wereldwijd gratis live te zien) is ook prima, met een bitrate van zo'n 6 à 7 Mbps. En in de MLB-app kun je bijna elke dag één wedstrijd gratis zien, nul problemen. NFL Game Pass is ook perfect. En Discovery+ is het laatste jaar sterk verbeterd en werkt nu goed met een vrij hoge bitrate. Zij hebben bovendien nog veel meer live-streams dan Viaplay en toch gaat het allemaal probleemloos.

Wellicht noemen ze Ziggo GO omdat zij met hun eigen netwerk een voordeel hebben. Maar NLZIET (en de andere genoemde voorbeelden met live-streams) werken zonder eigen netwerk doorgaans ook prima.

@Pierre_nr1 Ik zou alle voorbeelden die hier de laatste paar berichten genoemd worden even als counter-argument gebruiken naar Viaplay.
alexbl69 schreef op maandag 18 juli 2022 @ 07:35:
[...]

WTF 8)7

Daar lijkt het inderdaad wel op neer te komen. We gaan helaas nog veel ellende beleven aan hoe deze club premium sport-content vernaggelt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mathy_
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:58
Ook mooi, neef van mijn vriendin heeft ook viaplay en alleen maar gezeur (zelf gezien)
Gooit die dame het op de locatie waar hij woont (klein dorp)
4g heeft een verbinding van boven de 200mbps en hij zit ook op glasvezel, maar mevrouw met een zachte G, die naar de grote stad is gegaan, gooit het op dat hij buiten de Randstad woont.

Blijft een bizarre club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
TexMex schreef op maandag 18 juli 2022 @ 08:18:
[...]
Daar lijkt het inderdaad wel op neer te komen. We gaan helaas nog veel ellende beleven aan hoe deze club premium sport-content vernaggelt.
Speelt dit alleen in Nederland? Of ook in andere landen?

Er zal wel weer flink wat 'durfkapitaal' achter Viaplay zitten waarmee ze alle bestaande zender eerst weg willen drukken waarna ze als semi-monopolist de prijzen op gaan schroeven. Dan interesseert het ze de eerste jaren niet zo bijster veel hoeveel kijkers er zijn, als de concurrentie maar kapot wordt gemaakt.

Maar de sponsoren van al die evenementen die ze binnenhalen zullen toch niet zo happy zijn over het feit dat hun namen en logo's niet fatsoenlijk in beeld komen en het aantal kijkers daalt. Die zullen zich dan toch ook wel gaan roeren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
alexbl69 schreef op maandag 18 juli 2022 @ 09:37:
[...]

Speelt dit alleen in Nederland? Of ook in andere landen?

Er zal wel weer flink wat 'durfkapitaal' achter Viaplay zitten waarmee ze alle bestaande zender eerst weg willen drukken waarna ze als semi-monopolist de prijzen op gaan schroeven. Dan interesseert het ze de eerste jaren niet zo bijster veel hoeveel kijkers er zijn, als de concurrentie maar kapot wordt gemaakt.

Maar de sponsoren van al die evenementen die ze binnenhalen zullen toch niet zo happy zijn over het feit dat hun namen en logo's niet fatsoenlijk in beeld komen en het aantal kijkers daalt. Die zullen zich dan toch ook wel gaan roeren?
Ik geloof dat ze nergens echt bekend staan om de goede kwaliteit van hun live-streams, ook niet in thuisland Zweden (waar hun 4K-aanbod die naam eigenlijk niet zou mogen dragen). Het sportaanbod is vaak redelijk, maar de manier waarop lijkt overal problematisch.

In Nederland doen ze er nu alles aan om in ieder geval F1 toch nog in enigszins acceptabele kwaliteit door te geven, maar verder houdt het niet over. Vorig jaar zijn ze ook in Polen begonnen en daar zie je eigenlijk dezelfde sfeer rondom Viaplay als in Nederland. F1-rechten hebben ze daar nog niet, maar het voetbal is vaak dramatisch.

En hoewel Trustpilot zeker niet alles zegt, geeft het ergens toch wel een indicatie.

[ Voor 3% gewijzigd door TexMex op 18-07-2022 10:16 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Frank
  • Niet online
TexMex schreef op maandag 18 juli 2022 @ 10:08:
[...]

Ik geloof dat ze nergens echt bekend staan om de goede kwaliteit van hun live-streams, ook niet in thuisland Zweden (waar hun 4K-aanbod die naam eigenlijk niet zou mogen dragen). Het sportaanbod is vaak redelijk, maar de manier waarop lijkt overal problematisch.

In Nederland doen ze er nu alles aan om in ieder geval F1 toch nog in enigszins acceptabele kwaliteit door te geven, maar verder houdt het niet over. Vorig jaar zijn ze ook in Polen begonnen en daar zie je eigenlijk dezelfde sfeer rondom Viaplay als in Nederland. F1-rechten hebben ze daar nog niet, maar het voetbal is vaak dramatisch.

En hoewel Trustpilot zeker niet alles zegt, geeft het ergens toch wel een indicatie.
Heb het zojuist aan een Zweed gevraagd. Die liet me wat screenshots zien van de normale broadcast die blijkbaar 720p is. Ook daar kwam gelijk het gebrek aan scherpte en de fletse kleuren naar voren. Dit geeft me niet echt hoop op verbetering... Krijg sterk het vermoeden dat ze de basis bewust 720p houden om 4K te upsellen. Dat F1 hier 1080p is zegt me niet zoveel. Lijkt meer op upscaled 720p dan echte FHD.

Overigens was hij wel gewoon te spreken over de 4K stream. Hij herkent de klachten ook niet over buffering etc dus het kan zijn dat dat specifiek een fenomeen in recentere Viaplay markten is. Ik ga ervan uit dat ze die kinderziektes er wel stilletjes uit gaan halen zonder ooit toe te geven dat er een probleem was :'). Maar met de kwaliteit verwacht ik nu een stuk minder. Maar eens zien of ze in de toekomst hier met 4K gaan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:20
Nope.

Als ik naar aanstaande zondag kijk dan vind je op Ziggo Sport ATP Tennis ipv F1. Het is meer een probleempje van Ziggo die een pagina vergat bij te werken.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Frank schreef op maandag 18 juli 2022 @ 10:37:
[...]

Heb het zojuist aan een Zweed gevraagd. Die liet me wat screenshots zien van de normale broadcast die blijkbaar 720p is. Ook daar kwam gelijk het gebrek aan scherpte en de fletse kleuren naar voren. Dit geeft me niet echt hoop op verbetering... Krijg sterk het vermoeden dat ze de basis bewust 720p houden om 4K te upsellen. Dat F1 hier 1080p is zegt me niet zoveel. Lijkt meer op upscaled 720p dan echte FHD.

Overigens was hij wel gewoon te spreken over de 4K stream. Hij herkent de klachten ook niet over buffering etc dus het kan zijn dat dat specifiek een fenomeen in recentere Viaplay markten is. Ik ga ervan uit dat ze die kinderziektes er wel stilletjes uit gaan halen zonder ooit toe te geven dat er een probleem was :'). Maar met de kwaliteit verwacht ik nu een stuk minder. Maar eens zien of ze in de toekomst hier met 4K gaan komen.
Dat klinkt inderdaad niet best!

Het upsellen doen ze overigens niet echt met 4K an sich, ze doen het vooral door bepaalde content alleen in het duurste pakket beschikbaar te stellen. 4K zelf stelt ook bij Viaplay in Zweden nog maar heel weinig voor met slechts 'selected events' uit de Formule 1 en de Premier League. Maar bijvoorbeeld het in Zweden zeer populaire NHL ijshockey wordt slechts in magere 720p uitgezonden, ondanks dat die sport deel uitmaakt van het duurste pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

asing schreef op maandag 18 juli 2022 @ 10:59:
[...]
Nope.

Als ik naar aanstaande zondag kijk dan vind je op Ziggo Sport ATP Tennis ipv F1. Het is meer een probleempje van Ziggo die een pagina vergat bij te werken.
Zou je denken? :+ << deze niet begrepen? :(:)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
hardware-lover schreef op maandag 18 juli 2022 @ 12:35:
[...]

Zou je denken? :+ << deze niet begrepen? :(:)
Ik denk ik check even voor er iemand is die aanstaande zondag inschakelt en tennis kan kijken ipv F1 ;) .

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:15

IkWilbert

Het is mij!

Viaplay commissions real-life drama `Roombeek' as next Dutch Original

https://www.viaplaygroup....xt-dutch-original-2037297

Viaplay komt met een serie over de vuurwerkramp in Enschede.

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dnmw2705
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 22:35
Als ik dit zo lees, zou het mij niet verbazen als er binnenkort ook bij een Nederlandse provider er een samenwerking geregeld wordt..

https://www.viaplaygroup....-distribution-partnership

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• asing
IkWilbert schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 08:29:
Viaplay commissions real-life drama `Roombeek' as next Dutch Original

https://www.viaplaygroup....xt-dutch-original-2037297

Viaplay komt met een serie over de vuurwerkramp in Enschede.
Dat zal het gevolg zijn van het besluit dat een aanbieder met x omzet ook moet investeren in een Nederlandse productie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
  • Laatst online: 22:43
dnmw2705 schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 18:09:
Als ik dit zo lees, zou het mij niet verbazen als er binnenkort ook bij een Nederlandse provider er een samenwerking geregeld wordt..

https://www.viaplaygroup....-distribution-partnership
En dat zou dan wel eens film1 kunnen worden. Dan wordt het een euro duurder, maar incl film1.

Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank
  • Niet online
Een samenwerking waar ik persoonlijk op zit te wachten is met F1TV zoals Ziggo had :P Niet langer hoeven kiezen tussen beeldkwaliteit van F1 en andere sporten zou fijn zijn. Ga namelijk niet voor F1TV betalen als ik al Viaplay heb voor PL en daar F1 inbegrepen zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-09 15:31
Sjakie0101 schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 17:48:
[...]

En dat zou dan wel eens film1 kunnen worden. Dan wordt het een euro duurder, maar incl film1.
De deal zoals die hier uitgelegd word is alleen precies andersom. Viaplay die bij een premium abonnement van een TV provider inbegrepen word.

Dus zeg maar dat je bij Ziggo (of in dit voorbeeld wellicht reeler, canaal digitaal) een premium abonnement afsluit je er "gratis" viaplay bij krijgt. Vergelijkbaar dus met dat je dat nu eigenlijk ook al hebt.

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilesD.
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnmw2705
Off-topic, maar verplicht cookies moeten goedkeuren omdat je het anders niet kan lezen… het wordt steeds erger met die websites.
Wat ik heb kunnen lezen: hoop dat de het waar kunnen maken, maar heb er een hardhoofd in. Live-sports kijk je lineair… it is only live, once.~SkySports

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Laatst online: 18:16
Slaapje schreef op zondag 17 juli 2022 @ 14:55:
Oh ik baal er echt van dat de premier League naar viaplay komt... Het liefst zou ik dat platform mijden als de pest, maar door het aanbod zit je er toch al snel aan vast.
Ik kwam even kijken in dit topic of er al verbetering is, gezien de PL binnenkort start. Helaas nog weinig positiefs. Ik denk dat ik gewoon 1 maandje ga doen en alst niks is toch maar op zoek naar minder legale aanbieders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-09 12:59
JeroenNietDoen schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 19:33:
[...]

Ik kwam even kijken in dit topic of er al verbetering is, gezien de PL binnenkort start. Helaas nog weinig positiefs. Ik denk dat ik gewoon 1 maandje ga doen en alst niks is toch maar op zoek naar minder legale aanbieders.
Mijn ervaring met minder legale aanbieders is dat het vaak kwalitatief niet fantastisch is en dat het vaak niet helemaal lekker soepel werkt.

Ik heb Viaplay nu nog vanwege f1 en zometeen de PL, maar als het niet verbetert zoek ik ook verder.

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
  • Laatst online: 22:43
Het zal mij benieuwen vanaf wanneer de 4K stream er is….

Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Sjakie0101 schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 20:32:
[...]

Niet.
Laat ze eerst maar eens full hd in orde krijgen want dat lukt ze nu nog niet eens.
En als ze dadelijk het wel voor elkaar hebben en Ziggo en kpn stoppen met de zender moet iedereen gewoon gaan streamen en begint het weer van voor af aan denk ik.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:25
Sjakie0101 schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 20:32:
[...]

Laat ze eerst maar eens de bitrate opschroeven, je hebt helemaal niets aan een 4k stream als de bitrate achterblijft. Sterker nog je kunt beter een stream hebben op 720P met een hogere bitrate dan 1080P Full HD met een lagere bitrate. Nu worden de stream rond de 5Mbit/s per seconden gestreamd en dat zou in mijn ogen minstens 7,5Mbit/s moeten zijn en het liefst richting de 12,5Mbit/s.
chucky666 schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 20:37:
[...]

Niet.
Laat ze eerst maar eens full hd in orde krijgen want dat lukt ze nu nog niet eens.
En als ze dadelijk het wel voor elkaar hebben en Ziggo en kpn stoppen met de zender moet iedereen gewoon gaan streamen en begint het weer van voor af aan denk ik.
Op de apparaten waar de apps wel goed werken kun je gewoon in Full HD kijken zonder problemen, het gaat echter mis op sommige apparaten waar de apps te brak zijn en daardoor ondermaatste prestaties geleverd worden.

Ze zouden de problemen beter kunnen inventariseren door nauwlettender op de klachten in te spelen door de betreffende hardware in huis te halen en deze specifiek te testen. NLZIET inventariseert bijvoorbeeld zo ook de problemen en kan dan de gemelde problemen testen in hun eigen omgeving en zo eenvoudig vast stellen of het aan hun app ligt of de gebruikerskant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23:14
Slaapje schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 20:13:
[...]

Mijn ervaring met minder legale aanbieders is dat het vaak kwalitatief niet fantastisch is en dat het vaak niet helemaal lekker soepel werkt.

Ik heb Viaplay nu nog vanwege f1 en zometeen de PL, maar als het niet verbetert zoek ik ook verder.
Net als Viaplay dus, maar dan niet duur betaald.

Als ze in zouden zetten op minstens 1080p en TV zenders had ik er ook niet zo'n probleem mee, nu is het jammer dat het allemaal bij Ziggo weg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmasterS
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 09-09 11:52
Toch fijn dat viaplay zich aan hun woord houdt. We zenden alles uit... F2 training dus maar op F1tv kijken (al start de stream niet op mijn nvidia Shield daar) casten werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 23:32
SmasterS schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 11:50:
Toch fijn dat viaplay zich aan hun woord houdt. We zenden alles uit... F2 training dus maar op F1tv kijken (al start de stream niet op mijn nvidia Shield daar) casten werkt
F2 sprint race wordt morgen wel uitgezonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmasterS
NeverSettle schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 13:26:
[...]

F2 sprint race wordt morgen wel uitgezonden.
Ja en de kwalificatie.. alleen ze weigeren soms de F3 en F2 trainingen uit te zenden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:56
Miki schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 21:12:
[...]

Laat ze eerst maar eens de bitrate opschroeven, je hebt helemaal niets aan een 4k stream als de bitrate achterblijft. Sterker nog je kunt beter een stream hebben op 720P met een hogere bitrate dan 1080P Full HD met een lagere bitrate. Nu worden de stream rond de 5Mbit/s per seconden gestreamd en dat zou in mijn ogen minstens 7,5Mbit/s moeten zijn en het liefst richting de 12,5Mbit/s.

[...]

Op de apparaten waar de apps wel goed werken kun je gewoon in Full HD kijken zonder problemen, het gaat echter mis op sommige apparaten waar de apps te brak zijn en daardoor ondermaatste prestaties geleverd worden.

...
Ik zag gisteren een verklaring van viaplay dat het op kleine apparaten goed uit ziet, maar op grotere apparaten niet. Daar zit je dan met je 55 inch tv. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
W1ck1e schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 14:32:
[...]

Ik zag gisteren een verklaring van viaplay dat het op kleine apparaten goed uit ziet, maar op grotere apparaten niet. Daar zit je dan met je 55 inch tv. ;)
Dat is echt wel overdreven, het beeld is zeker als er een goede upscaler wordt gebruikt prima te doen op een 55” tv. Eea is dan wel afhankelijk of je op een apparaat kijkt waarbij de stream stabiel is. Op een Apple TV is het beeld bijvoorbeeld goed te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:56
Miki schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 14:39:
[...]

Dat is echt wel overdreven, het beeld is zeker als er een goede upscaler wordt gebruikt prima te doen op een 55” tv. Eea is dan wel afhankelijk of je op een apparaat kijkt waarbij de stream stabiel is. Op een Apple TV is het beeld bijvoorbeeld goed te doen.
Als er een fullhd stream met voldoende bitrate is ben ik tevreden. Nu dus niet. Het lijkt op upscalen van minder dan fullhd naar ....

[ Voor 4% gewijzigd door W1ck1e op 22-07-2022 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
W1ck1e schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 14:46:
[...]
Als er een fullhd stream met voldoende bitrate is ben ik tevreden. Nu dus niet. Het lijkt op upscalen van minder dan fullhd naar ....
Ik kan helaas niet beoordelen wat jij ziet maar van wat ik zie ben ik gematigd tevreden. Het kan echt beter, maar ik vermaak me tot nu toe goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:10

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Ik heb gisteren opeens €15 euro teruggekregen van Viaplay terwijl ik er al geen gebruik meer van maak sinds dat F1TV in Juni Nederlands commentaar heeft gekregen. Moet er ook niet aan denken om ooit weer terug te moeten naar dat lage beeldkwaliteit.. (wat Viaplay 1080p noemt.)

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:53
Hier dipt het elke 10 seconde naar dit.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8mb33QeOyy9ZyFsBScCLOyB6myc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6OSePJ0pKUGLi15jWokwA8I2.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/82aIaEWq_q4KU492x3LU6C0obDY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qOmtpGHrJweWvVCcThNAxvjd.jpg?f=fotoalbum_large

Het is dat ik het "gratis" heb als nieuwe kpn klant, want dan mag je deze kwaliteit wel verwachten. Hier gaat LA geen €15,-/mnd voor betalen iig.

[ Voor 25% gewijzigd door LA-384 op 23-07-2022 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _jero_813
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-06 14:48
LA-384 schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 16:20:
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Het is dat ik het "gratis" heb als nieuwe kpn klant, want dan mag je deze kwaliteit wel verwachten. Hier gaat LA geen €15,-/mnd voor betalen iig.
Dan heb je nog geluk. Bij mij hangt ie bijna continu elke minuut zo ongeveer met dat zandlopertje of krijg een onbekende fout..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Viaplay blijft door boordradio's heen praten |:(
Echt heel irritant..

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Miki schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 14:39:
[...]

Mooi dat jij dat vind, ik vond het op 55inch al totaal ruk zeker als je het vergelijkt met f1tv. Heb nu een 75inch en dan is het helemaal een extreem verschil met f1tv. Zeker als je bedenkt dat beide platformen ongeveer dezelfde bitrate gebruiken, dan doet viaplay het gewoon echt heul slecht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Miki
HaterFrame schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 16:44:
[...]

Mooi dat jij dat vind, ik vond het op 55inch al totaal ruk zeker als je het vergelijkt met f1tv. Heb nu een 75inch en dan is het helemaal een extreem verschil met f1tv. Zeker als je bedenkt dat beide platformen ongeveer dezelfde bitrate gebruiken, dan doet viaplay het gewoon echt heul slecht.
Precies dat vind jij waarbij ik nadrukkelijk heb meegegeven dat de ervaring per apparaat kan verschillen.
Jouw setup kan dus een andere ervaring geven dan mijn setup. Dus in jouw situatie doet ViaPlay het slecht en is F1TV beter terwijl ik gewoon een goede kijkervaring heb met ViaPlay.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Goofyduck384
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-09 18:01
Miki schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 18:08:
[...]

Precies dat vind jij waarbij ik nadrukkelijk heb meegegeven dat de ervaring per apparaat kan verschillen.
Jouw setup kan dus een andere ervaring geven dan mijn setup. Dus in jouw situatie doet ViaPlay het slecht en is F1TV beter terwijl ik gewoon een goede kijkervaring heb met ViaPlay.
Ik ben ook één van de gelukkigen die ‘gelukkig’ geen problemen ervaart met de beeldkwaliteit van ViaPlay. Ik mis wel Olaf Mol, maar de kwaliteit van de steam is echt prima op mijn 55” LG OLED tv. 👍👍👍

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• lHybridl
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09-09 22:00
Heb nu een apple tv 4k. En die app daarop is een stuk beter dan op mij LG tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick22221
  • Registratie: Februari 2022
  • Niet online
lHybridl schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 20:21:
Heb nu een apple tv 4k. En die app daarop is een stuk beter dan op mij LG tv.
Stuk beter? er mankeert niks aan de app in combinatie met de APPLE TV. nooit problemen. samen met F1TV prachtig beeld!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• alexbl69
Patrick22221 schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 21:12:
[...]

Stuk beter? er mankeert niks aan de app in combinatie met de APPLE TV. nooit problemen. samen met F1TV prachtig beeld!
Volgens mij zegt hij dat juist ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mathy_
  • Laatst online: 21:58
Via play gaat het wiel opnieuw uitvinden, en doet als of al die wielen er voor, geen wielen zijn.

En altijd de consument die iets doet, wat gewoon normaal is, wat het probleem veroorzaakt.

Nooit zeggen ze, we huren de verkeerde mensen/bedrijven in die geen streaming platform kunnen opzetten zonder horten of stoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
mathy_ schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 22:12:
[...]

Via play gaat het wiel opnieuw uitvinden, en doet als of al die wielen er voor, geen wielen zijn.

En altijd de consument die iets doet, wat gewoon normaal is, wat het probleem veroorzaakt.

Nooit zeggen ze, we huren de verkeerde mensen/bedrijven in die geen streaming platform kunnen opzetten zonder horten of stoten.
Lekker handig allemaal.

Ze erkennen dat er zaken niet kloppen en dat er flink wat verbeterd moet worden. In plaats van dat eerst te doen kopen ze echter alleen maar meer rechten op waardoor ze dus ook meer klanten willen/zullen krijgen.

En dan ook nog een fikse prijsverhoging... het begint op een wanhoopsoffensief te lijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:46
LA-384 schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 16:20:
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Gisteren "The Last of the Mohicans" (1992) gekeken, want die had m'n vriendin nog niet gezien.
Dat zag er iets beter uit dan je screenshots.

En voordat daar commentaar op komt: ja dat was ook live, er zat dusdanig veel VHS distortion in het geluid dat ik er heilig van overtuigd ben dan iemand bij Viaplay voor mij een band in het deck heeft geprikt.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Raymond P schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 23:14:
[...]

Gisteren "The Last of the Mohicans" (1992) gekeken, want die had m'n vriendin nog niet gezien.
Dat zag er iets beter uit dan je screenshots.

En voordat daar commentaar op komt: ja dat was ook live, er zat dusdanig veel VHS distortion in het geluid dat ik er heilig van overtuigd ben dan iemand bij Viaplay voor mij een band in het deck heeft geprikt.
Dat VHS distortion zit zelfs in de dvd, dus dat ligt niet aan viaplay maar zit gewoon in de bron in dit geval. Doet overigens niets af aan de film, echte klassieker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Miki schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 18:08:
[...]

Heb je f1tv wel eens gehad, zet ze eens naast elkaar. Viaplay doet het redelijk stabiel maar de beeldkwaliteit blijft gewoon ver achter. Ik had het namelijk niet over de stabiliteit....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technomania
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:35

Technomania

Huiskamer verslaafde.

Gisteren zowel in VT3 en kwalificatie problemen met blokkerig beeld, geluid dat wegviel en beeld dat voor 5 a 6 seconde stilviel met Viaplay op kanaal 200 van Ziggo. Meer mensen daar last van gehad?

Echt super irritant. Hoop dat het vandaag opgelost is.

Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NeverSettle
Eerste Nederlandse winst is al binnen :+
Ik weet dat het niet serieus bedoeld was, maar Stephane kan echt wel een potje rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loekf2
  • Laatst online: 10-09 07:50
Zeur mode..

Waarom moet er een Toto reclame tussen door ? Dat voor een “premium” streaming kanaal.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-09 13:48

sjaool

Every life should have 9 cats

loekf2 schreef op zondag 24 juli 2022 @ 14:21:
Zeur mode..

Waarom moet er een Toto reclame tussen door ? Dat voor een “premium” streaming kanaal.
Dat is om het verlies van de vele abonnees te compenseren. :+
Straks gaat de abonnementsprijs ook nog omhoog van €9,99 naar €13,99.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SmasterS
NeverSettle schreef op zondag 24 juli 2022 @ 14:08:
Eerste Nederlandse winst is al binnen :+
Ik weet dat het niet serieus bedoeld was, maar Stephane kan echt wel een potje rijden.
De reden waarom ze pit reporter is. Zei kan echt hard hard racen.
Hoop dat ze deze kart toernooi wint van de media. F1 test voor haar hoppa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Wat is die Albers toch een popiejopie. Niet aan te gluren. :F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
pjlgt schreef op zondag 24 juli 2022 @ 14:50:
Wat is die Albers toch een popiejopie. Niet aan te gluren. :F
Wel mooi om te zien hoe hij al die interviews regelde op de grid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Laatst online: 10-09 07:50
SmasterS schreef op zondag 24 juli 2022 @ 14:46:
[...]

De reden waarom ze pit reporter is. Zei kan echt hard hard racen.
Hoop dat ze deze kart toernooi wint van de media. F1 test voor haar hoppa
Erger me steeds meer aan dat ze niet vloeiend kan praten. Tussen elke zin zit een stilte van een paar seconden.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Nog steeds die krakende microfoons! :( We zijn een half seizoen verder en het is nog een probleem. :/

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

WhatsappHack schreef op zondag 24 juli 2022 @ 14:57:
Nog steeds die krakende microfoons! :( We zijn een half seizoen verder en het is nog een probleem. :/
Krakende mics? Is me nog niet opgevallen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmasterS
ik keek de voorbeschouwing op viaplay, mijn monitor is 1440P, eizo cs2731, erg onscherp(logisch 1440P)
nu bij F1 tv, is het prima, gewoon haarscherp.
blijf me er over verbazen,

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:31

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Valt weinig te zeuren imo over de gridwalk en het voorprogramma. Ze krijgen veel mensen te spreken en nemen er de tijd voor. De zenuwen zijn er vanaf en ze zijn zichzelf.

Albers werkt op de grid inderdaad beter dan in de studio.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UninPro
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11-09 13:59
Edit; VPN verbinding leek het probleem te zijn om via laptop of iPhone verbinding te maken.

[ Voor 77% gewijzigd door UninPro op 24-07-2022 15:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeverSettle
loekf2 schreef op zondag 24 juli 2022 @ 14:57:
[...]

Erger me steeds meer aan dat ze niet vloeiend kan praten. Tussen elke zin zit een stilte van een paar seconden.
Dat is voornamelijk in het Nederlands, in het Engels praat ze wel vloeiend.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Vanaf Augustus word Viaplay duurder, van €9,99 naar €13,99 per maand. Hoe durven ze als ze de kwaliteit nog niet eens op vloeiend 1080p kunnen houden zonder drops of schokkend beeld. Dit gaat hun klanten kosten.. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnmw2705
Door eigen fout flikkerde GPradio eruit. Viaplay commentaar aangezet met F1TV.. na 2 rondes heel veel woorden gehoord te hebben, maar geen informatie, toch maar naar het Engels gegaan.

In de tweede rondes hoorde ik één van de twee commentatoren de gehele tijd en even wat van Kalff, zit die andere er niet deze week of was dat toeval?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakduke

tweakduke

G_Dragon schreef op zondag 24 juli 2022 @ 15:55:
Vanaf Augustus word Viaplay duurder, van €9,99 naar €13,99 per maand. Hoe durven ze als ze de kwaliteit nog niet eens op vloeiend 1080p kunnen houden zonder drops of schokkend beeld. Dit gaat hun klanten kosten.. |:(
Dat is toch al sinds het begin bekend.. beetje mosterd na de maaltijd artikelen vind ik het.
dnmw2705 schreef op zondag 24 juli 2022 @ 16:06:
Door eigen fout flikkerde GPradio eruit. Viaplay commentaar aangezet met F1TV.. na 2 rondes heel veel woorden gehoord te hebben, maar geen informatie, toch maar naar het Engels gegaan.

In de tweede rondes hoorde ik één van de twee commentatoren de gehele tijd en even wat van Kalff, zit die andere er niet deze week of was dat toeval?
Die zit er gewoon bij, maar houdt af en toe zijn mond ;)

Tweakers Discord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pvd01
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 18:52
Die prijsverhoging is vanwege de premier league. Overigens betaal je bij Telenet (Vlaanderen) gewoon €20,- voor een sportpakket met F1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

tweakduke schreef op zondag 24 juli 2022 @ 16:13:
[...]

Dat is toch al sinds het begin bekend.. beetje mosterd na de maaltijd artikelen vind ik het.
[...]

Die zit er gewoon bij, maar houdt af en toe zijn mond ;)
Ja klopt maar ik had niet verwacht dat ze het lef zouden hebben, omdat ze de boel nog niet goed op orde hebben. Zou als ik in hun schoenen stond eerst de betalende fans tegemoed komen tot de streams stabiel zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tweakduke

tweakduke

G_Dragon schreef op zondag 24 juli 2022 @ 16:41:
[...]

Ja klopt maar ik had niet verwacht dat ze het lef zouden hebben, omdat ze de boel nog niet goed op orde hebben. Zou als ik in hun schoenen stond eerst de betalende fans tegemoed komen tot de streams stabiel zijn.
Maar ze zijn stabiel, mits je het juiste platform draait ;)

Viaplay gaat gewoon door met hun plan.

Tweakers Discord

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sverzijl
  • Laatst online: 22:05
tweakduke schreef op zondag 24 juli 2022 @ 16:45:
[...]

Ik ga ook door met mijn plan. Volgend seizoen gewoon weer F1TV ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke

tweakduke

sverzijl schreef op zondag 24 juli 2022 @ 16:47:
[...]

Ik ga ook door met mijn plan. Volgend seizoen gewoon weer F1TV ;)
Ik heb op 1 dart sessie een tijd geleden geen enkel probleem gehad, dus ja ik geloof het wel even op het moment.

* tweakduke klopt wel af voor de zekerheid.

Tweakers Discord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

[...]

Begrijp me niet verkeerd maar in welke wereld leef jij? :)
Ik weet dat jij je bewust bent van de vele klachten over de kwaliteit en niet werkende streams, dat het bij jou goed werkt betekend niet dat het overal zo is.

Viaplay moet zorgen dat ze op alles goede stabiele streams leveren voordat er een prijsverhoging komt. Want als er zelfs mensen met een 2021/2022 model tv klachten hebben kan je niet zeggen ze zijn stabiel :? ..

Lijkt me geen rare eis toch van de consument?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pvd01
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 18:52
[...]

Maar wat is het juiste platform? Het dient op alle, door ViaPlay geschikt bevonden platforms, stabiel te zijn.

Uit eigen ervaring kan ik gelukkig zeggen dat de problemen met de LG-app zijn opgelost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 04:29
Wederom een super fijn race weekend kunnen bekijken via, viaplay.

Studio deel is gewoon top, gridwalk op locatie gaat ook perfect. Beeld en geluid gewoon goed.

En een fijne race voor dit circuit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-09 13:51
Viaplay wordt helemaal niet duurder. De korting die je van Ziggo kreeg valt weg. Die korting heeft Viaplay nooit gegeven hoor. Dus daarvoor mag je je eigen provider bedanken. Als je via KPN als nieuwe klant Viaplay nam heb je zelfs tot en met december gratis.

De korting die Viaplay zelf gaf was een jaar lang geldig. Die heb ik dus ik heb eenmalig 99 euro betaald voor een jaar. Tot maart 2023.

[ Voor 5% gewijzigd door Barre73 op 24-07-2022 16:55 ]

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• babbelmb
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Pvd01 schreef op zondag 24 juli 2022 @ 16:53:
[...]

Maar wat is het juiste platform? Het dient op alle, door ViaPlay geschikt bevonden platforms, stabiel te zijn.

Uit eigen ervaring kan ik gelukkig zeggen dat de problemen met de LG-app zijn opgelost.
AppleTV 4k hier en het is echt rock solid. Bijna nooit problemen en deze race was helemaal vlekkeloos.
Over het commentaar gaan we maar niet beginnen maar het streamen gaat prima.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tweakduke

tweakduke

G_Dragon schreef op zondag 24 juli 2022 @ 16:52:
[...]

Ik weet dat jij je bewust bent van de vele klachten over de kwaliteit en niet werkende streams, dat het bij jou goed werkt betekend niet dat het overal zo is.

Viaplay moet zorgen dat ze op alles goede stabiele streams leveren voordat er een prijsverhoging komt. Want als er zelfs mensen met een 2021/2022 model tv klachten hebben kan je niet zeggen ze zijn stabiel :? ..

Ben ik mij bewust van, maar zo te zien hebben ze de technologie vooral op Apple ingericht. De rest is bijzaak voor ze. Dat is meteen hun zwakte, teveel platformen willen ondersteunen waar het niet is voor ingericht.

En heel grof gezegd, men moet maar een klacht indienen voor compensatie, maar die prijsverhoging stond gepland en gaat dus door.

Persoonlijk vind ik ook dat ze het op alle platformen gewoon op orde moeten maken, maar ik heb er een heel hard hoofd in. Al moet ik zeggen dat de klachtenregen wel minder is geworden.

Tweakers Discord

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 07:38
G_Dragon schreef op zondag 24 juli 2022 @ 16:52:
[...]

Bij mij draait het ook prima, zowel op TV als op de iPad.
Dat het bij anderen niet zo is, is voor mijn ervaring niet echt interessant.

@babbelmb idd, in het begin was er nog wel eens een happering/stottering 2-3x per race maar dat is nu ook verdwenen.

[ Voor 7% gewijzigd door Bossie op 24-07-2022 16:59 ]

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Barre73 schreef op zondag 24 juli 2022 @ 16:54:
[...]

Viaplay wordt helemaal niet duurder. De korting die je van Ziggo kreeg valt weg. Die korting heeft Viaplay nooit gegeven hoor. Dus daarvoor mag je je eigen provider bedanken. Als je via KPN als nieuwe klant Viaplay nam heb je zelfs tot en met december gratis.

De korting die Viaplay zelf gaf was een jaar lang geldig. Die heb ik dus ik heb eenmalig 99 euro betaald voor een jaar. Tot maart 2023.
Viaplay zelf past tot 1 augustus ook een korting toe, waardoor je maar € 9,99 per maand betaalt in plaats van € 13,99: https://viaplay.com/nl-nl/.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

tweakduke schreef op zondag 24 juli 2022 @ 16:57:
[...]

Ben ik mij bewust van, maar zo te zien hebben ze de technologie vooral op Apple ingericht. De rest is bijzaak voor ze. Dat is meteen hun zwakte, teveel platformen willen ondersteunen waar het niet is voor ingericht.

En heel grof gezegd, men moet maar een klacht indienen voor compensatie, maar die prijsverhoging stond gepland en gaat dus door.

Persoonlijk vind ik ook dat ze het op alle platformen gewoon op orde moeten maken, maar ik heb er een heel hard hoofd in. Al moet ik zeggen dat de klachtenregen wel minder is geworden.
Mooi uitgelegd, we verschillen een klein beetje van mening maar dat mag gelukkig in Nederland. Ik hoop persoonlijk dat Viaplay ooit gaat omvallen omdat ze niet naar de fans luisteren totdat de consumentenbond pas ingreep waardoor het iets beter is geworden, maar nog steeds niet zoals het moet zijn op apparatuur uit 2020, 2021 en 2022. Weet dat het geen Netflix/Disney+ is maar het feit blijft dat Viaplay al wat jaren bestaat voordat ze in Nederland kwamen.

Maargoed dit blijft sowieso een eindeloze discussie die wij toch niet op kunnen lossen, want dat moet Viaplay toch echt zelf gaan doen. Ik kan er alleen heel slecht tegen als mensen Viaplay gaan verdedigen wanneer het bij hun goed werkt, alsof Viaplay niks fout doet.

Ik hoop gewoon dat Viaplay ooit wakker gaat worden voor de mensen die echt problemen hebben en 1080p stabiel zullen gaan aanbieden in echte 1080p kwaliteit zoals F1TV doet zonder blur over het beeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11-09 13:13
Vandaag Viaplay tijdens de race gekeken want zat toch buiten op de telefoon te kijken. Dan valt het kwaliteitsnadeel tov F1tv niet op. Voordeel van Viaplay is dat hij gelijk loopt met grandprix radio terwijl f1 tv altijd achter loopt. Geen noemenswaardige klachten gehad. Geloof dat ik een keer de stream opnieuw heb opgestart toen ik even naar binnen/boven was gelopen.

Ondertussen binnen op de tv ook aangehad. Ook daar geen klachten gehad. Natuurlijk ziet het er wel minder uit dan F1tv (65'' Oled). Die liep de hele tijd door.

Wat nog wel vervelend is, dat is dat je de stream aan moet laten staan wanneer je later de nabeschouwing terug wil kijken. Doe je dat niet dan kun je dezelfde dag niet terugkijken. Best irritant...

Het commentaar begint ook wel te wennen. Heb naast grand prix radio ook gedeeltelijk het viaplay commentaar aan gehad. Vooral de inbreng van Allard Kalf is nog wel geinig.

[ Voor 13% gewijzigd door sdk1985 op 24-07-2022 17:32 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11-09 13:13
Niet leuk om te horen, en Viaplay zou dit kunnen voorkomen met betere buffering, maar ik zou een kritisch naar je eigen netwerk/apparatuur kijken. Packet loss oid is echt dramatisch icm dit soort streams die elke 2 seconde data sturen. Kijk eens een race op een bedrade computer :X . Wellicht kun je het alsnog zelf oplossen. Ik heb vandaag op een S20 FE (Android11?) en een Mibox gekeken (AndroidTV).

[ Voor 6% gewijzigd door sdk1985 op 24-07-2022 17:35 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmasterS
G_Dragon schreef op zondag 24 juli 2022 @ 17:22:
[...]

Mooi uitgelegd, we verschillen een klein beetje van mening maar dat mag gelukkig in Nederland. Ik hoop persoonlijk dat Viaplay ooit gaat omvallen omdat ze niet naar de fans luisteren totdat de consumentenbond pas ingreep waardoor het iets beter is geworden, maar nog steeds niet zoals het moet zijn op apparatuur uit 2020, 2021 en 2022. Weet dat het geen Netflix/Disney+ is maar het feit blijft dat Viaplay al wat jaren bestaat voordat ze in Nederland kwamen.

Maargoed dit blijft sowieso een eindeloze discussie die wij toch niet op kunnen lossen, want dat moet Viaplay toch echt zelf gaan doen. Ik kan er alleen heel slecht tegen als mensen Viaplay gaan verdedigen wanneer het bij hun goed werkt, alsof Viaplay niks fout doet.

Ik hoop gewoon dat Viaplay ooit wakker gaat worden voor de mensen die echt problemen hebben en 1080p stabiel zullen gaan aanbieden in echte 1080p kwaliteit zoals F1TV doet zonder blur over het beeld.
of gebruiken veel meer mensen dat andere protocol? vind dit beetje kort door de bocht, Miki heeft wel eens storingen gehad , nvidia shield bij mij heeft ook wel eens problemen.
denk echt dat de meeste storingen komen door bijv een zwakke router van de provider. slechte bekabling of waardeloze wifi.

dat het bij apple goed gaat heeft naar mij idee meer te maken dat minder mensen een apple tv hebben. dus minder minder over dat specifieke protocol gaat.

berust absoluut niet op feiten, zal wel eens keer mooi zijn als viaplay aangeeft op welke apparaten mensen het voornamelijk gebruiken,

laatste races hier, op de Lg C1 geen problemen meer gehad, voornamelijk problemen op de nvidia shield (al denk ik dat het meer te maken heeft met hun update beleid van google en nvidia aangezien het hele apparaat op moment minder fijn werk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 21-01-2023
Waar ik overigens wel blij van wordt is dat Viaplay alle wedstrijden in de Premier League live gaat uitzenden. Bij Ziggo bleef het maar met èèn wedstrijd op het 16:00 uur tijdstip.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

SmasterS schreef op zondag 24 juli 2022 @ 18:52:
[...]

of gebruiken veel meer mensen dat andere protocol? vind dit beetje kort door de bocht, Miki heeft wel eens storingen gehad , nvidia shield bij mij heeft ook wel eens problemen.
denk echt dat de meeste storingen komen door bijv een zwakke router van de provider. slechte bekabling of waardeloze wifi.

dat het bij apple goed gaat heeft naar mij idee meer te maken dat minder mensen een apple tv hebben. dus minder minder over dat specifieke protocol gaat.

berust absoluut niet op feiten, zal wel eens keer mooi zijn als viaplay aangeeft op welke apparaten mensen het voornamelijk gebruiken,

laatste races hier, op de Lg C1 geen problemen meer gehad, voornamelijk problemen op de nvidia shield (al denk ik dat het meer te maken heeft met hun update beleid van google en nvidia aangezien het hele apparaat op moment minder fijn werk)
Als de dingen die jij hierboven zegt de reden van storing zouden zijn, dan zou ik scherp 1080p moeten kunnen kijken zonder storing / haperend beeld of onscherp 1080p beeld. Want ik heb hier in het hele huis alle cat6 kabels 2 jaar geleden zelf gelegd, 1Gbit/s van KPN bekabeld aangesloten op de Sony Bravia AG8 die 100Mbit/s lan heeft. Maar ook hier problemen, terwijl het live tv kijken via Videoland en de app van NPO vlekkeloos gaat met. Disney+, Amazon, Netflix allemaal zonder problemen 4K content afspelen, ik weet het niet hoor, laat me heel duidelijk dat de problemen bij Viaplay liggen?

Edit:

Of ik mis iets? Maar het lijkt mij niet zo gek wat ik hierboven zeg, vind het juist eerder raar dat mensen Viaplay verdedigen. Maar dat is mijn kijk op de hele zaak sinds ze Formule 1 het over hebben genomen.

[ Voor 7% gewijzigd door G_Dragon op 24-07-2022 19:48 ]

Pagina: 1 ... 96 ... 158 Laatste

Let op:
Voor het overzicht en duidelijkheid: vermeld even op welk medium en eventueel browser je kijkt, wat je geprobeerd hebt en waar je tegenaan loopt.

Reageer aub inhoudelijk op de uitzendingen over viaplay. Slow-chat draagt niks bij.

Let wel dat we het hier alleen hebben over legale manieren om F1 te volgen. Vragen om het delen van streams of het bespreken van trucs en hacks om gratis betaalde content te zien of om geografische barrières te omzeilen is hier niet toegestaan. Hier valt ook illegale iptv onder.

Ontwikkelingen om Ziggo: Ziggo Sport topic
F1TV Pro en overige diensten: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Kortingscodes: Meld hier uw kortingscodes/coupons V2