Viaplay in Nederland

Pagina: 1 ... 92 ... 159 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:30

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
G_Dragon schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 11:23:
[...]

Mee eens op 1 punt na, ik zou persoonlijk liever overcapaciteit willen als aanbieder dan ondercapaciteit. Want je kan in mijn ogen beter het zekere voor het onzekere nemen aangezien je zo een een hoop negativiteit/klachten voor bent.
We weten onderhand zelf wel en ook uit ervaringen uit andere landen dat de Nent groep zo niet werkt. Agressief de markt betreden door de rechten op te kopen en daarna maximale winst draaien. Mensen blijven wel, doordat ze de rechten hebben.

Daarom is het ook goed dat er wat andere organisaties nu meer druk uitoefenen op ze. De consument heeft op een paar voordelen na, als meer keuze in welke aanbieder je kijkt er verder niks aan.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 07:24
tweakduke schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 10:42:
[...]

Je kunt het van 2 kanten bekijken.

Ze hebben onderschat hoeveel mensen de Premier League op maandag bekijken, kan gebeuren. Na het eerste jaar kun je dat beter inschatten.

Ze willen absoluut geen overcapaciteit hebben, oftewel niet meer uitgeven dan nodig is wat ze dus af en toe opbreekt.
Daar is het hele CDN en Cloud gebeuren toch voor? Dat je zo goed als on-the-fly je het capaciteit kunt verhogen? Dat je niet meer continu een 100gbit lijn huurt, maar dat je dat alleen doet op momenten dat het nodig is.

EU DNS: 86.54.11.100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke

tweakduke

c-nan schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 11:46:
[...]

Daar is het hele CDN en Cloud gebeuren toch voor? Dat je zo goed als on-the-fly je het capaciteit kunt verhogen? Dat je niet meer continu een 100gbit lijn huurt, maar dat je dat alleen doet op momenten dat het nodig is.
Dat klopt en dat is op zich ook logisch, maar ze zitten zo vaak naast de capaciteit dat je onderhand wel denkt dat ze het er gewoon niet voor over hebben.

Tweakers Discord

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:15
tweakduke schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 11:50:
[...]

Dat klopt en dat is op zich ook logisch, maar ze zitten zo vaak naast de capaciteit dat je onderhand wel denkt dat ze het er gewoon niet voor over hebben.
Ik heb zo mijn twijfels of het echt aan capaciteit ligt en niet aan de brakke apps voor specifieke platformen. NLZIET heeft recent haar apps weer van een update voorzien en precies zoals ViaPlay hebben een aantal platforms waaronder LG tv’s buffer problemen en continu wisselen van HD/SD kwaliteit. Het één sluit het ander niet uit maar het is wel opvallend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Winkiller
  • Laatst online: 14:12

Winkiller

De Mopperpot

tweakduke schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 11:45:
[...]
Mensen blijven wel, doordat ze de rechten hebben.
Nee hoor. :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Miki schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 12:07:
[...]

Ik heb zo mijn twijfels of het echt aan capaciteit ligt en niet aan de brakke apps voor specifieke platformen. NLZIET heeft recent haar apps weer van een update voorzien en precies zoals ViaPlay hebben een aantal platforms waaronder LG tv’s buffer problemen en continu wisselen van HD/SD kwaliteit. Het één sluit het ander niet uit maar het is wel opvallend.
Waarschijnlijk bestaan er verschillende soorten problemen. Een deel daarvan heeft te maken met een aantal specifieke platforms en slecht geschreven apps. Maar aan het begin van het F1-seizoen en verder vooral nog bij het darts en het voetbal zijn er vaak problemen/storingen die bij vrijwel iedereen lijken te spelen, onafhankelijk van het gebruikte platform. Daar lijkt dus toch iets anders aan de hand, wellicht capaciteit-gerelateerd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• padoempats
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 11-09 14:20
c-nan schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 11:46:
[...]

De capaciteitsproblemen zullen hoogstwaarschijnlijk ook niet bij het CDN liggen, die hebben capaciteit genoeg.
De genoemde problemen komen doordat segmentfiles (stukjes video of audio) op dat moment niet aanwezig zijn op de origin. Het gaat 'doorgaans' zo (elk cdn heeft zijn eigen implementatie, maar meestal gaat het zo):

1. De player genereert de url voor het volgende segment en vraagt deze op bij CDN
2. CDN heeft deze al opgehaald/in cache en serveert deze. Heeft deze edge node het segment niet, dan gaat deze edge node naar de origin (server van viaplay) om dit segment op te halen

Deze laatste stap gaat fout. Dit kan veel oorzaken hebben. Of interne technische issues waardoor er lokaal (bij viaplay) de segment file niet goed is gegenereerd, of er is een capaciteitsprobleem in de origin omdat deze teveel bevraagd wordt van cdn edge nodes. Hoe meer kijkers er zijn, des te meer 'unieke' edge nodes er worden gebruikt en dus ook des te meer requests de origin voor zijn kiezen krijgt.

F1 lijkt een stuk beter te gaan dan Darts wat dit betreft. Daarom denk ik dat Darts intern een andere implementatie heeft op de origin. Allemaal gissen van buitenaf ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:56
Ik heb Viaplay echt een kans gegeven voor de F1, maar ik ben er klaar mee:
  • De belabberde beeldkwalieteit.
  • Soms helemaal niet kunnen kijken vanwege een melding dat ik al op twee apparaten kijk.
  • Android TV enorm last van microstutter en switchen naar lage bitrate.
  • Casten werkt zeer onbetrouwbaar, met andere diensten geen enkel probleem.
Ik verwacht echt geen oplossing op korte termijn, als deze er uberhaubt gaat komen, want het ligt aan ons toch?

Hallo F1 Pro, wat een genot! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:21
TexMex schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 09:47:
Viaplay blijft daar uiteraard volledig stil over. Te treurig voor woorden eigenlijk dat deze toko hier in Nederland even het darts, buitenlands voetbal en (voor veel mensen) F1 komt verpesten met hun armzalige kut-kwaliteit.
Dát irriteert me het meest: dat je nergens terecht kunt met je klachten. Inmiddels kijkt ik F1 via F1TV Pro en als dat niet werkt via IPTV, dus die F1 die komt inmiddels wel goed.
Maar ik heb nu 100 euro betaald voor een dienst waar ik verder niks mee doe. Je kunt klagen:
- 2x gebeld, 10 dagen ertussen, 20 minuten in de wacht, verhaaltje dat ze "ermee bezig zijn".
- gemaild, 1 juni contact opgenomen, 4 juni een reactie gehad, info aangeleverd, wacht nog steeds op antwoord.
- Instagram, 31 mei contact opgenomen, 5 juni reactie gehad en gereageerd. Afgelopen vrijdag 2 filmpjes gestuurd, maar het blijft stil sinds 5 juni.
- Facebook:
- 1 maart contact opgenomen, 8 maart reactie.
- 23 maart contact opgenomen, 11 april reactie
- 30 mei contact opgenomen, 4 juni reactie en gereageerd, filmpjes en technische gegevens gestuurd, stil tot gisteravond de reactie kwam dat de "app niet op Chromecast werkt".

Al gecheckt bij MasterCard, maar voor diensten kan je schijnbaar geen betaling terugboeken.
En rechtsbijstand zou kunnen, maar ik denk dat het voor hun goedkoper is om die +/- 75 euro resterend abonnementsgeld te betalen dan om er iets mee te doen, dus dan komt Viaplay er nog mee weg.

Vrij bijzonder, dat zoiets kan in Nederland.

Ze zouden die deal met providers 2 kanten op moeten laten lopen: dat je als je via Viaplay geabonneerd bent ook via kanaal 200 kunt kijken bij Ziggo en KPN. Zou een hoop geïrriteerde klanten schelen denk ik.

[ Voor 6% gewijzigd door matthijst op 14-06-2022 13:11 ]

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
  • Laatst online: 15:15
matthijst schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 13:06:
[...]

Dát irriteert me het meest: dat je nergens terecht kunt met je klachten. Inmiddels kijkt ik F1 via F1TV Pro en als dat niet werkt via IPTV, dus die F1 die komt inmiddels wel goed.
Maar ik heb nu 100 euro betaald voor een dienst waar ik verder niks mee doe. Je kunt klagen:
- 2x gebeld, 10 dagen ertussen, 20 minuten in de wacht, verhaaltje dat ze "ermee bezig zijn".
- gemaild, 1 juni contact opgenomen, 4 juni een reactie gehad, info aangeleverd, wacht nog steeds op antwoord.
- Instagram, 31 mei contact opgenomen, 5 juni reactie gehad en gereageerd. Afgelopen vrijdag 2 filmpjes gestuurd, maar het blijft stil sinds 5 juni.
- Facebook:
- 1 maart contact opgenomen, 8 maart reactie.
- 23 maart contact opgenomen, 11 april reactie
- 30 mei contact opgenomen, 4 juni reactie en gereageerd, filmpjes en technische gegevens gestuurd, stil tot gisteravond de reactie kwam dat de "app niet op Chromecast werkt".

Al gecheckt bij MasterCard, maar voor diensten kan je schijnbaar geen betaling terugboeken.
En rechtsbijstand zou kunnen, maar ik denk dat het voor hun goedkoper is om die +/- 75 euro resterend abonnementsgeld te betalen dan om er iets mee te doen, dus dan komt Viaplay er nog mee weg.

Vrij bijzonder, dat zoiets kan in Nederland.

Ze zouden die deal met providers 2 kanten op moeten laten lopen: dat je als je via Viaplay geabonneerd bent ook via kanaal 200 kunt kijken bij Ziggo en KPN. Zou een hoop geïrriteerde klanten schelen denk ik.
Ik zou zeker rechtsbijstand overwegen, dat kost je niets behalve wat tijd om wat sjablonen in te vullen. Je hebt tenslotte al een mooie casus opgebouwd die je zo kunt overnemen. Met enkele weken heb je de procedure doorlopen en dan kun je mooi van dat bedrag wat anders gaan doen :)
Danielson schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 12:47:
Ik heb Viaplay echt een kans gegeven voor de F1, maar ik ben er klaar mee:
  • De belabberde beeldkwalieteit.
  • Soms helemaal niet kunnen kijken vanwege een melding dat ik al op twee apparaten kijk.
  • Android TV enorm last van microstutter en switchen naar lage bitrate.
  • Casten werkt zeer onbetrouwbaar, met andere diensten geen enkel probleem.
Ik verwacht echt geen oplossing op korte termijn, als deze er uberhaubt gaat komen, want het ligt aan ons toch?

Hallo F1 Pro, wat een genot! :)
Ik kijk het nog even aan totdat ivm uitzenden van de Premier League maar als je het alleen om F1 was te doen dan heb je een prima keuze gemaakt. Veel kijkplezier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 21-01-2023
Er is geen alternatief voor de Premier league. Dus aan Viaplay gebonden, maar als die er waren, dan had ik daar uiteraard voor gekozen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12-09 07:14
Zojuist geprobeerd Track Talk te kijken. Dat is de meest recente uitzending, dus moet je in de Samsung app drie lagen naar beneden scrollen voor je er bent. En waarom moet ik eerst vijf minuten dit stilstaande beeld doorspoelen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PmwM8GnYdVgd5AixuaLLDn5gxXU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sJ7Sq7NhJjXc9u1xAYyQlN15.jpg?f=fotoalbum_large

Ik erger mij daar bij een live-uitzending al aan, maar dat kun je er bij de streaming later toch vanaf halen? Vijf minuten doorspoelen (zonder beeld, zodat je het juiste punt niet ziet) op een uitzending van 19 minuten?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 22:49

remco_k

een cassettebandje was genoeg

BramViking schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 18:08:
Er is geen alternatief voor de Premier league. Dus aan Viaplay gebonden, maar als die er waren, dan had ik daar uiteraard voor gekozen.
En dit is een groot onderdeel van het probleem. Zolang de klanten blijven hangen (en daarmee ook betalen) ziet een commercieel bedrijf zoals Viaplay blijkbaar geen noodzaak om er echt iets aan te doen. De winst is er, dus who cares. Blijkbaar. En blijkbaar is dit ook hun businesscase. Iets unieks opkopen en dat als enige verkopen en de koper moet het maar doen met de zooi die je levert.
Ik ga je natuurlijk niet vertellen wat jij moet doen, maar Viaplay kan je in deze maar op 1 manier effectief pakken en dat is opzeggen. Niet in je eentje, maar in grote getalen. Hele grote getalen. En dán veranderd er wel wat en krijg je even later iemand van Viaplay aan de telefoon of je alsjeblieft weer klant wilt worden.

Ik ben blij dat ik alleen F1 kijk en dat ik in beginsel al geen Viaplay abbo heb genomen maar een F1TV pro abbo, daar was gelukkig nog wel keuze. En beter. En goedkoper voor alleen F1.

[ Voor 16% gewijzigd door remco_k op 14-06-2022 19:50 ]

Alles kan stuk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
remco_k schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 19:48:
[...]

En dit is een groot onderdeel van het probleem. Zolang de klanten blijven hangen (en daarmee ook betalen) ziet een commercieel bedrijf zoals Viaplay blijkbaar geen noodzaak om er echt iets aan te doen. De winst is er, dus who cares. Blijkbaar. En blijkbaar is dit ook hun businesscase. Iets unieks opkopen en dat als enige verkopen en de koper moet het maar doen met de zooi die je levert.
Ik ga je natuurlijk niet vertellen wat jij moet doen, maar Viaplay kan je in deze maar op 1 manier effectief pakken en dat is opzeggen. Niet in je eentje, maar in grote getalen. Hele grote getalen. En dán veranderd er wel wat en krijg je even later iemand van Viaplay aan de telefoon of je alsjeblieft weer klant wilt worden.

Ik ben blij dat ik alleen F1 kijk en dat ik in beginsel al geen Viaplay abbo heb genomen maar een F1TV pro abbo, daar was gelukkig nog wel keuze. En beter. En goedkoper voor alleen F1.
Ik wilde op zich ook best graag naast F1 het darten en in mindere mate Bundesliga en Premier League (vanaf volgend seizoen) zien. Dus in feite is Viaplay dan veel aantrekkelijker dan F1TV pro.

Maar na 2 maanden Viaplay heb ik simpelweg geen zin meer om die andere sporten te kijken. De beeldkwaliteit is echt onvoldoende en je kunt bij vlagen 5 keer in een wedstrijd met de stream moeten klooien. Nee dan is voor mij de lol er ook wel gewoon echt af. Uiteindelijk dus Viaplay opgezegd en alsnog F1TV genomen.

Alleen zonde dat ik al voor een jaar Viaplay betaald had, een absolute miskoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
remco_k schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 19:48:
[...]

Wat een onzin. Ik ga niet maanden geen Premier League kijken om een punt te maken. Als er alternatieven waren geweest dan waren die ook duidelijk aangewakkerd, echter zijn die er niet. Dat jij, wellicht, geen club of team hebt waar je aan verknocht bent, dat kan. Het is ook een stuk makkelijker praten, als je wel een alternatief hebt. Maar dat is hier geen optie.

[ Voor 3% gewijzigd door BramViking op 14-06-2022 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 17:22
Rallye schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 18:38:
Zojuist geprobeerd Track Talk te kijken. Dat is de meest recente uitzending, dus koet je in de Samsung app drie lagen naar beneden scrollen voor je er bent. En waarom moet ik eerst vijf minuten dit stilstaande beeld doorspoelen:

[Afbeelding]

Ik erger mij daar bij een live-uitzending al aan, maar dat kun je er bij de streaming later toch vanaf halen? Vijf minuten doorspoelen (zonder beeld, zodat je het juiste punt niet ziet) op een uitzending van 19 minuten?
Als ik mij niet vergis begint het ongeveer op 8 a 9 minuten. Kan je niet vooruit spoelen ? Dat lukt wel op op android tv.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dnmw2705
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 15:29
BramViking schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 20:41:
[...]

Wat een onzin. Ik ga niet maanden geen Premier League kijken om een punt te maken. Als er alternatieven waren geweest dan waren die ook duidelijk aangewakkerd, echter zijn die er niet. Dat jij, wellicht, geen club of team hebt waar je aan verknocht bent, dat kan. Het is ook een stuk makkelijker praten, als je wel een alternatief hebt. Maar dat is hier geen optie.
Uiteindelijk moeten contenteigenaren het ook slimmer gaan spelen door juist in plaats van exclusieve rechten, de rechten over zoveel mogelijk partijen te verkopen. Hiermee dwing je je partijen om JOUW content zo goed mogelijk te tonen waarmee de partij zich onderscheidt.

Denk aan Ziggo vs Viaplay nu met F1. Ziggo UHD4k, Viaplay expertise. Ziggo gezelligheid en Viaplay ontzettend veel mensen op locatie.

Daarmee zijn er twee aanbieders en de kijker is uiteindelijk de grote winnaar. Businesscase is daarmee wel interessant bij bijv FOM. Ziggo en Viaplay beide 15 miljoen en succes met de meeste kijkers voor je winnen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BramViking
dnmw2705 schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 21:03:
[...]

Uiteindelijk moeten contenteigenaren het ook slimmer gaan spelen door juist in plaats van exclusieve rechten, de rechten over zoveel mogelijk partijen te verkopen. Hiermee dwing je je partijen om JOUW content zo goed mogelijk te tonen waarmee de partij zich onderscheidt.

Denk aan Ziggo vs Viaplay nu met F1. Ziggo UHD4k, Viaplay expertise. Ziggo gezelligheid en Viaplay ontzettend veel mensen op locatie.

Daarmee zijn er twee aanbieders en de kijker is uiteindelijk de grote winnaar. Businesscase is daarmee wel interessant bij bijv FOM. Ziggo en Viaplay beide 15 miljoen en succes met de meeste kijkers voor je winnen.
Dat zou inderdaad veel beter geweest zijn. Tevens ook een manier, als eigenaar van de uitzendrechten, om meer geld te verdienen. De monopolie op dit soort content zou eens nagegaan moeten worden. We hebben er een handje van om het over concurrentie en meerdere spelers te hebben, maar dit soort content wordt buiten beschouwing gelaten. Concurrentie zou meer gevraagd en geëist moeten worden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
W1ck1e schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 21:00:
[...]
Als ik mij niet vergis begint het ongeveer op 8 a 9 minuten. Kan je niet vooruit spoelen ? Dat lukt wel op op android tv.
Dat is niet het probleem, het probleem is die 5 minuten vooraf die compleet nutteloos zijn bij terugkijken. Je kunt voor een livestream nog zeggen dat het is zodat mensen op tijd kunnen inschakelen zonder iets te missen, maar bij terugkijken speelt dat natuurlijk niet. Niemand gaat een oude stream aanzetten en dan naar het toilet bijvoorbeeld om dan te gaan klagen dat ze de eerste 5 minuten gemist hebben. Dan zet je de stream gewoon later aan.

Het is gewoon onnodig, net zoals die tig minuten achteraf met "bedankt voor het kijken". Nu gebruiken ze die tijd voor ongevraagde reclame, beter is het wanneer ze gewoon de uitzending starten wanneer je de stream aanklikt en je gewoon terug naar het menu gaat als de uitzending klaar is.

Bij films en series krijg je tenslotte ook geen timer te zien vooraf, die starten wel gewoon als je er op klikt. Althans daar ga ik vanuit, ik heb viaplay daar nog niet voor gebruikt.

[ Voor 8% gewijzigd door LA-384 op 14-06-2022 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17:32

Quad

Doof

Ik heb intussen een Google TV gekocht omdat de 5 jaar oude Android TV Viaplay, zo lijkt het, niet aan kan.
Het is ook de enige streamingdienst waarbij de stream hapert als de pest, maar we gaan het aanstaande weekend eens bekijken..
Het blijft jammer dat je, naast de 99 euro, nog eens 80 euro tegenaan moet gooien om iets fatsoenlijk te laten werken. De rest zoals nlziet of T-mobile TV werken perfect op de Android TV..

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
LA-384 schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 21:40:
[...]
Bij films en series krijg je tenslotte ook geen timer te zien vooraf, die starten wel gewoon als je er op klikt. Althans daar ga ik vanuit, ik heb viaplay daar nog niet voor gebruikt.
Bij series krijg je aan het eind van iedere aflevering een boodschap dat de volgende na 13 seconden begint (kan je gelukkig wegklikken) en de meeste nieuwe afleveringen beginnen met een uitgebreide "wat voorafging" tot wel 50 seconden of meer. Het l*lligste vind ik nog dat bijvoorbeeld de veelgepromote serie Billy the Kid helemaal niet "1 seizoen" te zien is, maar tot nu toe slechts 2 afleveringen. De volgende komt pas zondag beschikbaar, enzovoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
  • Registratie: Oktober 2020
Toff schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 23:58:
[...]
Het l*lligste vind ik nog dat bijvoorbeeld de veelgepromote serie Billy the Kid helemaal niet "1 seizoen" te zien is, maar tot nu toe slechts 2 afleveringen. De volgende komt pas zondag beschikbaar, enzovoort.
Dat is wel vervelend als je een avondje of een heel weekend wilt bingen van een nieuwe serie. Aan de andere kant begrijp ik Viaplay ook wel, die wilt dat klanten iedere week Viaplay aanzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Nu online
Toff schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 23:58:
[...]

Bij series krijg je aan het eind van iedere aflevering een boodschap dat de volgende na 13 seconden begint (kan je gelukkig wegklikken) en de meeste nieuwe afleveringen beginnen met een uitgebreide "wat voorafging" tot wel 50 seconden of meer. Het l*lligste vind ik nog dat bijvoorbeeld de veelgepromote serie Billy the Kid helemaal niet "1 seizoen" te zien is, maar tot nu toe slechts 2 afleveringen. De volgende komt pas zondag beschikbaar, enzovoort.
Dat is idd ook onnodig tegenwoordig, maar zie ik toch wel vaker. Maar het is toch anders dan 5 minuten aftellen waarbij iets compleet anders gepromoot wordt. Toon dan een schema van komende F1 sportprogramma's en de actuele F1 stand, oid.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:17
Ik begrijp die ophef over de 5 minuten vooraf bij het terugkijken van livestreams niet helemaal. Je kijkt toch gewoon een eerdere livestream terug en deze 5 minuten hoorden daar bij. Als ik op andere platforms live uitzendingen terugkijk, is het vaak exact hetzelfde. Als ik me niet vergis, is dat bij F1 TV Pro ook het geval, maar kan het even niet meer uittesten omdat mijn abonnement daarop is afgelopen. Die 5 minuten zijn verder makkelijk te skippen door een paar drukken op een knop. Waar ik me bij viaplay veel meer aan stoor is het terugvinden van al die eerdere livestreams.

Wat betreft series waar nog maar een paar afleveringen te zien zijn, ipv meteen een heel seizoen. Dat is toch ook heel normaal? Andere streaming diensten doen exact hetzelfde. Sommige series krijgen iedere week een nieuwe aflevering, andere series worden per compleet seizoen released.

Dus… viaplay doet niet veel anders dan andere streaming diensten als je het mij vraagt. :+

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
LA-384 schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 05:16:
[...]

Dat is idd ook onnodig tegenwoordig, maar zie ik toch wel vaker. Maar het is toch anders dan 5 minuten aftellen waarbij iets compleet anders gepromoot wordt. Toon dan een schema van komende F1 sportprogramma's en de actuele F1 stand, oid.
Als ik me niet vergis werd bij viaplay afgelopen zondag een korte samenvatting van de F2 race getoond tijdens het 5 minuten wachten voordat de livestream van de race echt begon?

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:21
Terugkijken op F1TV pro begint gewoon aan het begin van de show, geen minuten ervoor.

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LA-384
  • Nu online
PatrickC schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 07:16:
[...]

Als ik me niet vergis werd bij viaplay afgelopen zondag een korte samenvatting van de F2 race getoond tijdens het 5 minuten wachten voordat de livestream van de race echt begon?
Kijk, dat is dan idd een verbetering. Maar het gaat vooral over het terugkijken, dan heb je die 5 minuten speling helemaal niet nodig en kan het programma beter gewoon direct beginnen.

[ Voor 17% gewijzigd door LA-384 op 15-06-2022 07:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
PatrickC schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 07:03:
Ik begrijp die ophef over de 5 minuten vooraf bij het terugkijken van livestreams niet helemaal. Je kijkt toch gewoon een eerdere livestream terug en deze 5 minuten hoorden daar bij.
Dan had je eens Bundesliga met Viaplay moeten terugkijken. Er was geen touw aan vast te knopen hoeveel lege minuten er voor de stream zaten. Soms begon de uitzending direct, soms na tien minuten, soms na een half uur en ik heb ook weleens meer dan een uur meegemaakt. Lekker verwarrend dus als je niet weet wat je het kunt verwachten.

Zoiets kleins, wat zo simpel is aan te passen om het je kijkers wat gemakkelijker te maken. Laat je live-streams bij terugkijken gewoon direct bij de uitzending beginnen. Het is compleet overbodig om die lege minuten in de stream te houden. Het is misschien maar een kleine ergernis, maar ook dit komt weer enorm amateuristisch over van Viaplay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
PatrickC schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 07:03:
Wat betreft series waar nog maar een paar afleveringen te zien zijn, ipv meteen een heel seizoen. Dat is toch ook heel normaal? Andere streaming diensten doen exact hetzelfde. Sommige series krijgen iedere week een nieuwe aflevering, andere series worden per compleet seizoen released.
Normaal? Ja, bij lineaire TV wel... Geen idee wat andere streamingdiensten doen, ik heb nu 3 maanden Viaplay. Zo'n dozijn series gekeken, totaal ongeveer 35 seizoenen, en Billy the Kid is de eerste die ik tegenkom die zo treitert. Als ik steeds een week moet wachten, is voor mij de lol er snel vanaf. Ik dacht dat het kunnen "bingen" juist het voordeel van streamingdiensten was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12-09 15:44
Toff schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 09:19:
[...]

Normaal? Ja, bij lineaire TV wel... Geen idee wat andere streamingdiensten doen, ik heb nu 3 maanden Viaplay. Zo'n dozijn series gekeken, totaal ongeveer 35 seizoenen, en Billy the Kid is de eerste die ik tegenkom die zo treitert. Als ik steeds een week moet wachten, is voor mij de lol er snel vanaf. Ik dacht dat het kunnen "bingen" juist het voordeel van streamingdiensten was.
De tijd dat Netflix in één keer een heel seizoen online zet is al lang en breed voorbij.
Door de concurrentie van de vele streamingdiensten is het dé manier om klanten langer te binden. Zo kun je immers niet meer in een weekend een seizoen bingen en daarna je abonnement opzeggen en wisselen naar de volgende streamingdienst.

En dit doen HBO/Prime/Disney etc. ook allemaal. Dus het is zeker geen nadeel van alleen Viaplay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
dutchgio schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 09:24:
[...]

De tijd dat Netflix in één keer een heel seizoen online zet is al lang en breed voorbij.
Door de concurrentie van de vele streamingdiensten is het dé manier om klanten langer te binden. Zo kun je immers niet meer in een weekend een seizoen bingen en daarna je abonnement opzeggen en wisselen naar de volgende streamingdienst.

En dit doen HBO/Prime/Disney etc. ook allemaal. Dus het is zeker geen nadeel van alleen Viaplay.
Dat is ook weer overdreven, het verschilt heel erg per serie. Er zijn er nog genoeg waarvan in een keer het hele seizoen gedumpt wordt. Maar echt ongebruikelijk is het inderdaad niet hoe Viaplay dit doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 12:54
NeverSettle schreef op zondag 12 juni 2022 @ 15:33:
Het viel mij op dat de stream tijdens de race vandaag prima verliep. Hebben ze dan toch er aan gewerkt na alle klachten en zelfs ACM aan de deur?
F1TV was ook stabieler dan normaal met nauwelijks downscaling. Zouden ze die stream doorzetten bij Viaplay?

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
@dutchgio Oké, dan is die lol er wel snel af voor mij. Dan mogen ze wel eens snel iets aan het aanbod gaan doen, want de meeste films had ik al gezien en zijn stokoud of van matige kwaliteit. Dan blijft alleen de F1 over voor mij en dan is F1TV een stuk voordeliger. Hebben die ook zo'n chaotische UI?
Wilde laatst de aanstaande GP-uitzendingen in "mijn lijst" zetten, maar ik kon alleen een "herinnering instellen" op mijn Android telefoon app. Geen sport in "mijn lijst" op de telefoon, maar weer wel op de website met Windows PC. Daar staan de voor "herinnering" aangemerkte uitzendingen opeens wel in "mijn lijst".Diezelfde PC lijk ik ook nodig te hebben om items van mijn lijst" te verwijderen.
Gelukkig heb ik dan weer weinig tot niets te klagen over de uitzendkaliteit van de F1( 2x CC+GTV). :*)

OMG, ik zie net dat de serie Walker toch niet was afgelopen, maar nu ook per week verder gaat. Misschien toch maar opzeggen en over een jaar weer terugkomen, om alles in één keer te kunnen zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Zoals ik al schrijf is het vooruitspoelen bij de Samsung TV app lastig omdat je niet ziet waar je bent. Volgens mij bleef die 4.53 ook nog eens een hele poos staan, dus representeerde dat ook nog eens niet juiste tijd. En inderdaad: dit is niet de live stream, dus daar zou je die eerste vijf minuten gewoon af moeten knippen. En als zoiets voor de hand liggends niet kan, leg dan uit waarom niet. Dit lijkt wel deel van een patroon bij Viaplay - zie ook de verwarrende UI van de apps - men is niet transparant en er is niet nagedacht over de klantervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
dutchgio schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 09:24:
[...]

Waarom kan dat niet? Dat is hoe wij hier de streamingdiensten gebruiken, al lukt het vaak niet in een weekendje. Geen FOMO, dus iets later dan release kijken is geen issue.
Als er voldoende motivatie (lees: korting) is om een jaar te subscriben dan doen wij dat ook wel.

---

Van het weekend geprobeerd mijn klacht te deponeren in de chat, dat is niet gelukt. Na een half uur queue was er nog geen medewerker beschikbaar.

- knip -

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Aartstyle
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12-09 16:34
Je zou verwachten dat de FIA / FOM zelf wel bepaalde eisen zou stellen aan de kwaliteit van uitzenden van de F1. Zelfde geldt ook voor de andere sporten.

Stel viaplay zou besluiten om de f1 in 576p uit te gaan zenden. Dan zie je bijna geen reclamebord meer staan en ook de reclame op de auto's is dan niet goed zichtbaar. Dat zullen de sponsoren niet leuk vinden.

Het is ronduit belachelijk dat Viaplay de bundesliga in deze kwaliteit uitzend. Daar kan de bundesliga zelf en zijn sponsors ook niet blij van worden. Daar zal uiteindelijk de druk vandaan moeten komen richting Viaplay om ervoor te zorgen dat de kwaliteit naar behoren is.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• padoempats
Put your money where your mouth is. Heb maar opgezegd. Het is het allemaal net niet en op deze manier gun ik het ze niet langer een abonnement te hebben.

Beeldkwaliteit niet van deze tijd, zeker niet voor een betaalde dienst
App is onduidelijk watvoor content je wil openen
Dart streams haperen als een dolle
Meestal bij begin F1 valt de stream ook wel eens uit
Als je video on demand doet van een eerdere live uitzending met je steeds eerst 5 minuten doorscrollen

Wat betreft commentaar en f1 programmas vond ik het best te pruimen, was er wel aan gewend.

Voor darts vind ik het ook doodzonde, ik denk dat als de finale op open kanaal (RTL7) zou zijn, er factoren meer mensen hadden gekeken. Dit moet vooral voor de sponsoren en ook PDC zelf een aderlating zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dnmw2705
padoempats schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 11:53:
Voor darts vind ik het ook doodzonde, ik denk dat als de finale op open kanaal (RTL7) zou zijn, er factoren meer mensen hadden gekeken. Dit moet vooral voor de sponsoren en ook PDC zelf een aderlating zijn.
Je kan VTMGo kijken als je een Nederlands DPGMedia account hebt. Hiermee kan je gewoon darts kijken binnen de EU! Ik ben dat ook gaan doen. Alleen voor PL heb ik nog geen alternatief gevonden..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Darts in deze setting met Koert, van der Giessen, en Stompé is zo prima te pruimen. Beter dan de andere presentatrice met in elke vraag "toch?".

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnmw2705
Ik zit nu Darts te kijken met Viaplay… ik vind de kwaliteit gewoon bedroevend, maar loopt wel gewoon strak via ATV..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• padoempats
dnmw2705 schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 21:34:
Ik zit nu Darts te kijken met Viaplay… ik vind de kwaliteit gewoon bedroevend, maar loopt wel gewoon strak via ATV..
Die darts stream loopt toch veel geen meter. Zoveel haperingen en artifiacts. Ik ben toch niet de enige?

Hmm, stream moest ik opnieuw starten en de artifacts waren weg.

[ Voor 9% gewijzigd door padoempats op 16-06-2022 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13:46
dnmw2705 schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 21:34:
Klopt, het wordt echt tijd dat Bundesliga en darts en ook de overige raceklassen op het vaste kanaal komen als backup. En alles in Full Hd, liefst 4K.

Zo lang de stream zwaar ondermaats blijft moet er een fatsoenlijke backup zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door Sjakie0101 op 16-06-2022 21:51 ]

Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Vanavond vergeleken met maandag is een verademing.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke

tweakduke

Quad schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 21:58:
Vanavond vergeleken met maandag is een verademing.
Hapert hier toch wel storend, kwaliteit niks over te klagen.

Vreemd want bij Formule 1 amper een hapering gehad.

Edit:
En zo loopt die weer een kwartier soepel, zeg het soms maar.

[ Voor 11% gewijzigd door tweakduke op 16-06-2022 22:16 ]

Tweakers Discord

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NeverSettle
Vanavond wordt een lange F1 avond bij Viaplay, zie ik. Eerst FP1, daarna F1 Talks (ja ja, terug met DC, Mika Häkkinen en Tom Kristensen), vervolgens F1 Shakedown (met de Nederlandse analisten) en om 23:00 FP2. Ben benieuwd...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:00

AvK

Ready Set Go

NeverSettle schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 11:23:
Vanavond wordt een lange F1 avond bij Viaplay, zie ik. Eerst FP1, daarna F1 Talks (ja ja, terug met DC, Mika Häkkinen en Tom Kristensen), vervolgens F1 Shakedown (met de Nederlandse analisten) en om 23:00 FP2. Ben benieuwd...
Bij toeval ben ik vanavond alleen thuis. Dus lekker zitten en relaxen. Kratje bier en 2 zakjes pinda's erbij...

Bij nader inzien: wat moet ik met al die pinda's.....

O-)

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:34

Pierre

Van nature lui!

AvK schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 11:32:
[...]

Bij toeval ben ik vanavond alleen thuis. Dus lekker zitten en relaxen. Kratje bier en 2 zakjes pinda's erbij...

Bij nader inzien: wat moet ik met al die pinda's.....

O-)
Dan maak je er 2 pinda's van ipv 2 zakjes ;)

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
Zit iedereen weer in de startblokken om Formule 1 Billy the Kid te kijken? :+

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Raymond P schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 19:53:
Zit iedereen weer in de startblokken om Formule 1 Billy the Kid te kijken? :+
Er staat wel: "uitgebracht op zondag" bij afl 3 van 8, maar men bedoelt dat die zondag as. wordt uitgebracht. :(

FP1 doet het gelukkig gewoon vandaag.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ldopa
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 26-08-2024
Allard en Jeroen proberen weer het wereldrecord 'veelpraten' te verbreken. Ik kan niet naar deze mensen luisteren. Jammer dat we het geluid van deze heren niet kunnen wegfilteren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NeverSettle
ldopa schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 20:38:
Allard en Jeroen proberen weer het wereldrecord 'veelpraten' te verbreken. Ik kan niet naar deze mensen luisteren. Jammer dat we het geluid van deze heren niet kunnen wegfilteren.
Oh dat kan, er is een clean feed zonder commentaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ldopa
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 26-08-2024
NeverSettle schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 20:45:
[...]

Ik ben je eeuwig dankbaar _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
NeverSettle schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 20:45:
[...]

Die heet tegenwoordig (?) "Backup Feed"...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnmw2705
Toff schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 21:24:
[...]

Die heet tegenwoordig (?) "Backup Feed"...
Moet je nagaan dat als ze de backup feed eruit halen, ze opeens capaciteit hebben om naar 6mbit te gaan😛

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmasterS
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 10:13
ldopa schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 20:38:
Vond ze alle 2 normaal wel genoeg informatie naar buiten te brengen.. alleen vandaag. Nieuwe regel qua porpoising wel 2a 3 zinnen. Toch wel erg erg erg belangrijk voor nu.

Lees her en der veel problemen vandaag hier nog niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12:49
Ik heb vandaag voor het eerst gebruikgemaakt van de Viaplay-app op de Next Box en nu al meerdere 'finished'-foutmeldingen gekregen. Niet alleen bij mij thuis, maar ook bij mijn ouders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
NotSoSteady schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 23:32:
Ik heb vandaag voor het eerst gebruikgemaakt van de Viaplay-app op de Next Box en nu al meerdere 'finished'-foutmeldingen gekregen. Niet alleen bij mij thuis, maar ook bij mijn ouders.
Heb zelf niet te Next Box, maar is het niet mogelijk om de app opnieuw te instaleren en kijken of het dan wel werkt? Via Chromecast was de stream wel oké.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lastpost.
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 16:02
"Er is iets misgegaan", na de zevende keer maar de stream van ome Ali aangezet. Dit is toch vrij irritant bij een betaalde dienst. 🙄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:09
Ik ben nu de VT3 van de F1 aan het kijken en het lijkt erop dat de kwaliteit van de Android TV app ineens hoger is. Alles zit er ineens scherper uit, nergens meer van die kartelrandjes.

[ Voor 14% gewijzigd door Poulske op 18-06-2022 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Lastpost. schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 18:58:
"Er is iets misgegaan", na de zevende keer maar de stream van ome Ali aangezet. Dit is toch vrij irritant bij een betaalde dienst. 🙄
Had ik ook op een of c8, maar gelijk bij de eerste keer maar gelijk op kanaal 225 gezet en nergens meer last van.
Als dat kanaal verdwijnt voor volgend jaar stap ik maar over denk ik.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RideWithUz
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11-04-2024
Vt3 ging goed. Nu enfusion aan het kijken, ben blij met 10 seconden normaal beeld

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wcvgM5mAKh3vkbiY_a6fwjVNE08=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/n1bqoPIFBiFsiDGKybvbcVVP.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/97Jmj9vZp9jauzAkXVM8oRMDR1E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uOKABk029u10lN44awTtLAJQ.jpg?f=fotoalbum_large

Man man wat is viaplay toch slecht :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
Hier geen last van, kijk het ook. De LG app van Viaplay op WiFi is gewoon slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RideWithUz
BramViking schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 21:27:
Hier geen last van, kijk het ook. De LG app van Viaplay op WiFi is gewoon slecht.
Kijk via shield bekabeld op 1 gb/s

Het is gewoon apart, voorbeschouwing kwali weer geen probleem

[ Voor 12% gewijzigd door RideWithUz op 18-06-2022 21:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NeverSettle
RideWithUz schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 20:59:
Vt3 ging goed. Nu enfusion aan het kijken, ben blij met 10 seconden normaal beeld

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Man man wat is viaplay toch slecht :'(
Het lijkt alsof Viaplay minder capaciteit over heeft voor andere live sporten. Dat ze die max in 720P uitzenden is een ding, maar zorg er dan tenminste voor dat de beelden vloeiend verlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-09 16:44
NotSoSteady schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 23:32:
Je bent niet de enige. Ook op de TV app zelf dezelfde problemen nu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krakendmodem
Poulske schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 19:28:
Ik ben nu de VT3 van de F1 aan het kijken en het lijkt erop dat de kwaliteit van de Android TV app ineens hoger is. Alles zit er ineens scherper uit, nergens meer van die kartelrandjes.
Ik had dezelfde ervaring. Beeld is scherper. Helaas klapt de app er nu om de haverklap uit.

Ze zijn ermee bezig denk ik. Misschien luisteren ze nu wel? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

ik zit hier nog steeds te vergelijken op 2 crhome browsers met viaplay en f1tv pro, F1tv is echt veel scherper beeld ipv viaplay echt een bizar verschil

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AudioHome
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 17:15
Verwijderd schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 22:35:
ik zit hier nog steeds te vergelijken op 2 crhome browsers met viaplay en f1tv pro, F1tv is echt veel scherper beeld ipv viaplay echt een bizar verschil
Klopt heb ik ook gedaan en ben blij dat ik nog f1tv heb.
Switch nu tussen viaplay en f1tv voor de voorbeschouwing en de rest.
Maar het is trieste kwaliteit bij viaplay, en na de eerste periode stop ik er mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RideWithUz
AudioHome schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 22:40:
[...]

Klopt heb ik ook gedaan en ben blij dat ik nog f1tv heb.
Switch nu tussen viaplay en f1tv voor de voorbeschouwing en de rest.
Maar het is trieste kwaliteit bij viaplay, en na de eerste periode stop ik er mee.
Doe ik ook, alleen allard in racecontrol is erg stil op f1tv >:)

Ik merk trouwens wel dat het NL commentaar op f1tv iets voorloopt op het beeld, scheelt 1 seconde ofzo maar wel hinderlijk

[ Voor 13% gewijzigd door RideWithUz op 18-06-2022 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmasterS
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 10:13
Ik heb nu denk ik mijn grootste ergernis gevonden ten opzichte van F1tv. On-board cam geeft der boordradio niet door. Erg groot gemis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:14
RideWithUz schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 22:44:
[...]

Doe ik ook, alleen allard in racecontrol is erg stil op f1tv >:)

Ik merk trouwens wel dat het NL commentaar op f1tv iets voorloopt op het beeld, scheelt 1 seconde ofzo maar wel hinderlijk
Is er nu NL commentaar op F1TV ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Albert020 schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 23:24:
[...]

Is er nu NL commentaar op F1TV ?
Onder welke steen kom jij? :+
Ja sinds afgelopen race. :P

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Quad schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 23:31:
[...]

Onder welke steen kom jij? :+
Ja sinds afgelopen race. :P
Thanks, dan stop ik met Viaplay !

[ Voor 71% gewijzigd door Albert020 op 19-06-2022 00:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeverSettle
Verwijderd schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 22:35:
Chrome browser is maximaal 720P voor Viaplay. Truitjes die voorheen lukte met Edge + een extensie werkt helaas niet meer. Anders was 1080P mogelijk.

Via andere platformen is 1080P wel mogelijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-09 23:29
Heb Viaplay en F1 TV en heb vanavond zonder ergenis de kwali zitten kijken op Viaplay. Wij kijken via kanaal 200 dus geen app gezeur, maar zelfs Amber speelt wat minder de dombo (ze heeft echt wel kennis) en als Tom er niet is dan is het niveau gelijk hoger natuurlijk.

Pas nog wat oude opnames geluisterd van Mol en dat was ook niet best en ik moet zeggen dat de Engelstalige commentators bij F1 ook maar lastig kunnen verbergen voor wie ze zijn en mij vaak te (Gespeeld)enthousiast zijn.

Als ze dat TV kanaal bleven aanbieden zou ik niet eens weg gaan denk ik als ze zo blijven verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Beakzz schreef op zondag 19 juni 2022 @ 00:12:
Heb Viaplay en F1 TV en heb vanavond zonder ergenis de kwali zitten kijken op Viaplay. Wij kijken via kanaal 200 dus geen app gezeur, maar zelfs Amber speelt wat minder de dombo (ze heeft echt wel kennis) en als Tom er niet is dan is het niveau gelijk hoger natuurlijk.

Pas nog wat oude opnames geluisterd van Mol en dat was ook niet best en ik moet zeggen dat de Engelstalige commentators bij F1 ook maar lastig kunnen verbergen voor wie ze zijn en mij vaak te (Gespeeld)enthousiast zijn.

Als ze dat TV kanaal bleven aanbieden zou ik niet eens weg gaan denk ik als ze zo blijven verbeteren.
Commentaar vind ik goed, maar dat voor en na geneuzel met die Amber pfffff...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:10
Vanavond via ViaPlay gekeken en ik moet zeggen: voor het eerst echt helemaal niks aan de hand (LG tv + app). Ik vind het beeld op f1tv wel nog steeds mooier, alleen jammer dat ze daar tussen de sessies niks hebben. Dat gelul op ViaPlay en vroeger ziggo is niet onwijs interessant, maar het vult het gat wel op.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02:10

sjaool

Every life should have 9 cats

sig69 schreef op zondag 19 juni 2022 @ 00:49:
Vanavond via ViaPlay gekeken en ik moet zeggen: voor het eerst echt helemaal niks aan de hand (LG tv + app). Ik vind het beeld op f1tv wel nog steeds mooier, alleen jammer dat ze daar tussen de sessies niks hebben. Dat gelul op ViaPlay en vroeger ziggo is niet onwijs interessant, maar het vult het gat wel op.
Het F1TV Live kanaal is een aanrader. Veel meer technische info en beelden vanuit de pits dan bij de world stream. Mijn grootste ergernis aan F1TV Pro is dat je iedere meer moet wisselen van streams voor de voorbeschouwing, kwalificatie/race en dan nabeschouwing. Ik hoop nog steeds dat ze een compleet programma in een enkele stream gaan brengen. Nu heb ik steeds het gevoel dat ik info mis. Wat natuurlijk niet zo is maar toch.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnmw2705
sjaool schreef op zondag 19 juni 2022 @ 01:24:
[...]

Het F1TV Live kanaal is een aanrader. Veel meer technische info en beelden vanuit de pits dan bij de world stream. Mijn grootste ergernis aan F1TV Pro is dat je iedere meer moet wisselen van streams voor de voorbeschouwing, kwalificatie/race en dan nabeschouwing. Ik hoop nog steeds dat ze een compleet programma in een enkele stream gaan brengen. Nu heb ik steeds het gevoel dat ik info mis. Wat natuurlijk niet zo is maar toch.
Ook ergernis bij mij. Tegenwoordig doet de Racestream het vanaf 25 minuten voor race het al en doet F1Live dus de voorbeschouwing in de racestream. Na de race, net voor de podium ceremonie schakel ik al over postraceshow waar de racestream doorloopt.
Inderdaad in een stream is idealer, alleen ze zitten met internationale feed die in racestream zit, waardoor ze het moeten splitten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krakendmodem
Voor Viaplay normen vond ik de kwaliteit van gisteravond best acceptabel, in ieder geval is er een verbetering te zien van de beeldkwaliteit. Die was bij voorgaande races echt wel slechter. En hier liep eigenlijk altijd de stream wel door, alleen de kwaliteit was ruk. (LG tv met de app)

Ziggo was met Ziggo Go in den beginne ook een dikke drama met wegvallende streams. Dat is na verloop van tijd daarna wel flink verbeterd.

Dat commentaar kan mij persoonlijk niet zoveel schelen, er zitten hier nog twee mensen op de bank die die rol hebben overgenomen, die hoor ik meer schreeuwen dan het commentaar van de uitzending :’)

Ik geef Viaplay nog wel een kansje. Ook omdat we ook darts kijken en die kwaliteit eigenlijk wel goed is. Is niet heel raar omdat daar natuurlijk veel minder bewegende beelden in zitten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sjakie0101
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13:46
Beakzz schreef op zondag 19 juni 2022 @ 00:12:

Ik moet zeggen dat ze steeds beter zijn ingespeeld op elkaar. Ook Stephane komt er steeds beter in.
De commentatoren zouden moeten stoppen met iedere woordje herhalen om te gebruiken in de volgende zin.
Als in: Er komt rook iit de Ferrari, rook kwam er ook uit de oren van….

Het zijn oervervelende en tenenkrommende bruggetjes die ze steeds maar weer inzetten.

Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:24
Ik vindt Amber en met name Stephane ook wel groeien. Maar laten ze van Melroy Heemskerk alsjeblieft het contract zo snel mogelijk ontbinden. Ik begrijp dat ik met mijn 44 jaar misschien een ouwe lul ben en willen ze een jongere doelgroep aanspreken, maar echt, op dat ADHD gelul zit ik niet te wachten. Of haal hem weg uit commentaar en zet Kalff ernaast en laat hem voortaan lekker racecontrol doen of exclusief die trackwalks en even de technische dingetjes met de auto's doen ofzo....

[ Voor 10% gewijzigd door DutchOwnage op 19-06-2022 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Gisteren de kwalificatie gemist. Dus vandaag even de hoogtepunten kijken? Daarvoor de volgende stappen genomen (Samsung QLED 2019):
- start (geeft Darts);
- cursor naar links;
- cursor naar beneden naar Sport;
- cursor naar beneden naar F1;
- cursor naar beneden, langs de race van vanavond - die er dus nog niet is;
- hoogtepunten geeft alleen Training 2 en 1 en uitzendingen van Azerbeidzjan;
- cursor verder naar beneden - onder “Huidige uitzendingen” staan alleen toekomstige uitzendingen;
- vorige uitzendingen heten alleen “Grand Prix van Canada” - je moet aan de tijden zien welke uitzendingen het waren. Daar staat de hele uitzending wel bij, maar geen hoogtepunten.

Conclusie: de hoogtepunten van de kwali van gisteravond staan er niet bij. €99,- betaald en kan de hoogrepunten van de kwali alleen via Youtube kijken? Of doe ik iets verkeerd?

Edit: laatste bullet aangepast naar aanleiding van de opmerking hieronder. Mijn klacht is inderdaad dat er 16 uur later nogsteeds geen hoogtepunten van de kwali beschikbaar zijn.

[ Voor 14% gewijzigd door Rallye op 19-06-2022 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

@Rallye ik kan op Android de hele uitzending van de kwalificatie kijken. Er is nog geen samenvatting van de kwalificatie beschikbaar. Vervelend? Zeker.

PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-09 11:39

Crazy D

I think we should take a look.

Uh gewoon via "Schema"? Gisteravond om 22:55 waren de highlights.
1. Open de app
2. F1 GP van Canada staat groot in beeld, klik op Nu Bekijken
3. Kllik op Schema
4. Klik op zondag 19, en wijzig dat in zaterdag 18
5. Scroll omlaag naar daar waar de kwalificatie highlights staan

iOS app

Had iets makkelijker gekund wellicht, maar goed, als ik in de NL Ziet app even een programma van gister terug wil kijken moet ik ook een paar keer klikken. En dat moest ik vroeger toen ik nog een Ziggo Box had ook.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Crazy D schreef op zondag 19 juni 2022 @ 16:20:
Uh gewoon via "Schema"? Gisteravond om 22:55 waren de highlights.
1. Open de app
2. F1 GP van Canada staat groot in beeld, klik op Nu Bekijken
3. Kllik op Schema
4. Klik op zondag 19, en wijzig dat in zaterdag 18
5. Scroll omlaag naar daar waar de kwalificatie highlights staan

iOS app

Had iets makkelijker gekund wellicht, maar goed, als ik in de NL Ziet app even een programma van gister terug wil kijken moet ik ook een paar keer klikken. En dat moest ik vroeger toen ik nog een Ziggo Box had ook.
Grappig, op die manier vind ik 'm wel. Blijft vreemd dat vt3 en de Q dan niet in de hoogtepunten lijst staan.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Inderdaad. Dat blijkt op de Samsung TV app ook te kunnen. Dus de meest recente uitzending staat onderaan op een pagina vier stappen een menu in? En het zijn hoogtepunten, maar daar staan ze niet tussen?

Overigens doet nu op het hoofscherm de knop “Nu bekijken” het niet……

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomster
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05:53
Wat een ellende,
Voorbeschouwing formule 1 Canada
Alleen maar stotteren, onderbroken stream, blokkerig , wazig beeld.

Ik ben weg aan het eind van dit seizoen.
Waardeloos. |:(

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Herax10NL
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09:56
Ik begrijp niet waarom veel mensen problemen hebben. Ik heb letterlijk (even afkloppen) nog 0x problemen gehad vanaf dag 1. Ik kijk op een Apple TV, iPhone en Macbook (Safari en Firefox). Nooit haperingen of verlies van beeldkwaliteit. Zowel op 4G/5G, Wifi als bekabeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Nu op de Nvidia Shield wat opstartproblemen; beeld bleef vlak na het opstarten hangen in het interview met Max. Nu loopt hij goed door.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
Herax10NL schreef op zondag 19 juni 2022 @ 19:07:
Ik begrijp niet waarom veel mensen problemen hebben. Ik heb letterlijk (even afkloppen) nog 0x problemen gehad vanaf dag 1. Ik kijk op een Apple TV, iPhone en Macbook (Safari en Firefox). Nooit haperingen of verlies van beeldkwaliteit. Zowel op 4G/5G, Wifi als bekabeld.
Apple devices krijgen een stream aangeboden middels andere techniek. Zie de comments in dit topic ergens in maart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
Stop ook alsjeblieft met de gridwalk met Kox, pijnlijk slecht. ;w

[ Voor 6% gewijzigd door NotSoSteady op 19-06-2022 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 21:24
Het valt me op dat bij Viaplay de kleuren er af knallen! Nu op de grid valt dat extra op, maar ook Amber is knalrood. Ze hebben dus in elk geval wat aan dat fletse beeld gedaan van eerder. Nu nog wat meer scherpte en minder artefacten en dan kan het zowaar nog wat worden!

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Oeken
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 12-09 20:44
NotSoSteady schreef op zondag 19 juni 2022 @ 19:40:
Stop ook alsjeblieft met de gridwalk, pijnlijk slecht. ;w
Nou, ik vind David het aardig goed doen hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
Oeken schreef op zondag 19 juni 2022 @ 19:44:
[...]

Ja, hij wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:00
Jassy schreef op zondag 19 juni 2022 @ 19:40:
Het valt me op dat bij Viaplay de kleuren er af knallen! Nu op de grid valt dat extra op, maar ook Amber is knalrood. Ze hebben dus in elk geval wat aan dat fletse beeld gedaan van eerder. Nu nog wat meer scherpte en minder artefacten en dan kan het zowaar nog wat worden!
Stream van F1 TV Pro is stukken fletser en grauwer inderdaad.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12-09 15:44
Oeken schreef op zondag 19 juni 2022 @ 19:44:
[...]

Krijgt door zijn status ook makkelijk bekenden voor de microfoon, goede toevoeging wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oeken
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 12-09 20:44
Ik snap je, bij Monaco was het wel iets beter toen Albers mee liep, alhoewel ik absoluut geen fan van hem ben, maar hij heeft wel de nodige aanspraak en wat zinnigs te zeggen op de grid.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• PatrickC
NotSoSteady schreef op zondag 19 juni 2022 @ 19:40:
Stop ook alsjeblieft met de gridwalk met Kox, pijnlijk slecht. ;w
Zei je dit ook toen Jack het nog deed? Dat was pas slecht! :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NotSoSteady
PatrickC schreef op zondag 19 juni 2022 @ 19:52:
[...]

Zei je dit ook toen Jack het nog deed? Dat was pas slecht! :+
Geen fan van Jack, maar dit is ook niks. Laat Coulthard dat lekker doen en laat Kox nog een paar jaar ervaring opdoen bij SchoolTV met haar Lans Stroll.
Pagina: 1 ... 92 ... 159 Laatste

Let op:
Voor het overzicht en duidelijkheid: vermeld even op welk medium en eventueel browser je kijkt, wat je geprobeerd hebt en waar je tegenaan loopt.

Reageer aub inhoudelijk op de uitzendingen over viaplay. Slow-chat draagt niks bij.

Let wel dat we het hier alleen hebben over legale manieren om F1 te volgen. Vragen om het delen van streams of het bespreken van trucs en hacks om gratis betaalde content te zien of om geografische barrières te omzeilen is hier niet toegestaan. Hier valt ook illegale iptv onder.

Ontwikkelingen om Ziggo: Ziggo Sport topic
F1TV Pro en overige diensten: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Kortingscodes: Meld hier uw kortingscodes/coupons V2