Kan wel eens een boosdoener zijn ja als je toevallig Pihole of Adguard filter in je netwerk hebt draaien.
Geen idee waar jullie het over hebben.
Ik zelf heb alleen een handvol streaming apps op mijn Shield.
Net weer geprobeerd. De app doet helemaal niets. Hij blijft maar ronddraaien.
Op de telefoon (iOs) werkt de app vandaag wel goed. Nouja, ik kan weer eens niet casten.... zucht
Ik zelf heb alleen een handvol streaming apps op mijn Shield.
Net weer geprobeerd. De app doet helemaal niets. Hij blijft maar ronddraaien.
Op de telefoon (iOs) werkt de app vandaag wel goed. Nouja, ik kan weer eens niet casten.... zucht
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
Dat laatste ligt echt aan de bedrijfscultuur. Kan goed zijn dat de lead-developer daar bepaalde beslissingen neemt en geld (ook) meespeelt.PatrickC schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 18:08:
[...]
Dat was natuurlijk niet letterlijk zo bedoeld, maar meer een wijze van spreken. En ik weet uit eigen ervaring als o.a. ook application developer dat je wel degelijk invloed kunt hebben…
Tuurlijk heb je gelijk dat ze een betere app moeten afleveren, maar dat vind ik van Ziggo net zo goed.
Ziggo had eindelijk een goede app, maar ook daar had ik opeens problemen mee.
Soms denk ik dat we nog niet klaar zijn voor streamen, maar waarom kan ik dan wel probleemloos (met ads) YouTube gebruiken?
Verder zouden ze P2P ook wel mogen omarmen, jammer dat dit zo'n slechte naam heeft.
[ Voor 5% gewijzigd door HollowGamer op 11-06-2022 18:24 ]
Even hierop inhaken : het klopt inderdaad dat er nu Nederlands commentaar is bij F1 TV. Het is overigens niet alleen het geluid, het is ook het beeld. Schakel je in F1 TV naar de international versie, dan krijg je het beeld en geluid van een andere bron. Zo krijg je split screen Sam Collins in de pitstraat. Dat zie je niet bij de NL stream.alexbl69 schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 14:33:
Wat is nog de meerwaarde van Viaplay nu F1TV vanaf dit weekend weer Nederlands commentaar heeft?
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Klopt, er zijn wel meerdere streaming apps die slecht zijn, b.v ook die van Discovery+. Maar die dienst is dan ook wel veel goedkoper dan viaplay, dus mijn verwachtingen ook wat minder hoog.HollowGamer schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 18:23:
[...]
Dat laatste ligt echt aan de bedrijfscultuur. Kan goed zijn dat de lead-developer daar bepaalde beslissingen neemt en geld (ook) meespeelt.
Tuurlijk heb je gelijk dat ze een betere app moeten afleveren, maar dat vind ik van Ziggo net zo goed.
Ziggo had eindelijk een goede app, maar ook daar had ik opeens problemen mee.
Soms denk ik dat we nog niet klaar zijn voor streamen, maar waarom kan ik dan wel probleemloos (met ads) YouTube gebruiken?
Verder zouden ze P2P ook wel mogen omarmen, jammer dat dit zo'n slechte naam heeft.
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Heb je D+ recentelijk nog geprobeerd? Voorheen drama maar tegenwoordig echt prima bruikbaar.PatrickC schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 19:07:
[...]
Klopt, er zijn wel meerdere streaming apps die slecht zijn, b.v ook die van Discovery+. Maar die dienst is dan ook wel veel goedkoper dan viaplay, dus mijn verwachtingen ook wat minder hoog.
Schat de live beeldkwaliteit nu zelfs hoger in dan wat ik van Viaplay voorbij heb zien komen. Le Mans (Eurosport) ziet er strak en vloeiend uit hoor.
Testing, one, two ...
Ik gebruik de Discovery+ App vrijwel elke dag (op de shield) maar heb er eigenlijk nooit problemen mee. Alleen de versie van het begin was ruk. Maar de versie die ik nu al maanden gebruik, geen problemen.PatrickC schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 19:07:
[...]
Klopt, er zijn wel meerdere streaming apps die slecht zijn, b.v ook die van Discovery+. Maar die dienst is dan ook wel veel goedkoper dan viaplay, dus mijn verwachtingen ook wat minder hoog.
Idd @hardware-lover
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
Ik heb op mijn 2e TV, een Philips Android TV uit 2016, wel last van lag spikes in Viaplay app. Op mijn primaire 2020 TV niet.
Overigens is Viaplay de enige app die stottert op die tv, alle andere live streaming apps, zoals F1tv, NLziet en T-Mobile TV doen het vloeiend.
Overigens is Viaplay de enige app die stottert op die tv, alle andere live streaming apps, zoals F1tv, NLziet en T-Mobile TV doen het vloeiend.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Het lijkt er wel op, ze zijn laatste tijd wel actiever met het vragen om feedback. Hoe snel ze er wat aan gaan doen weet ik niet.Jassy schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 15:39:
Gaat Viaplay eigenlijk nog iets aan de beeldkwaliteit doen naar aanleiding van alle klachten of laten ze het hier bij? Of is er nog niet veel over bekend?
Chrome webbrowser is alleen in max 720P te zien, de truuk met Edge (chromium) werkt ook niet meer (stopt met stream na een tijdje bij 1080P).SmasterS schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 16:53:
Chrome en stotteren, laden en absoluut niet in full hd.. handmatig op hoogste kwaliteit zetten stopt die er mee..
Schande dit
Gelukkig ging het vandaag wel oké via de Chromecast v3.
Guus live op Videoland in FULL HD, prima stream, geen hickups. Gek, Viaplay altijd gedonder.
Mja, ze vragen feedback maar daarna blijft het stil.NeverSettle schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 23:15:
[...]
Het lijkt er wel op, ze zijn laatste tijd wel actiever met het vragen om feedback. Hoe snel ze er wat aan gaan doen weet ik niet.
Krijg meer het idee dat de voor de bühne bezig zijn: kijk, we hebben een klantenservice.
Dat die nauwelijks bereikbaar is of eens in de 5 dagen reageert boeit niet.
Grappig dat men nu al start met samenvattingen van andere raceklasses op kanaal 200. Gaat niet lang meer duren alvorens ze die ook op kanaal 200 gaan doorgeven.
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 18:22
Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
/u/42776/crop6501d346786db_cropped.png?f=community)
Ik heb een andere user agent toegevoegd van Edge en sindsdien kijk ik alweer enkele weken automatisch naar Full HD.NeverSettle schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 23:15:
[...]
Het lijkt er wel op, ze zijn laatste tijd wel actiever met het vragen om feedback. Hoe snel ze er wat aan gaan doen weet ik niet.
[...]
Chrome webbrowser is alleen in max 720P te zien, de truuk met Edge (chromium) werkt ook niet meer (stopt met stream na een tijdje bij 1080P).
Gelukkig ging het vandaag wel oké via de Chromecast v3.
code:
1
| Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/70.0.3538.102 Safari/537.36 Edge/18.18362 |
Alleen het geluid valt nu opeens weg, maar iemand heeft op de verkeerde knop gedrukt bij Viaplay denk ik.
En weg is het geluid
En weer terug
En weer terug
[ Voor 27% gewijzigd door padoempats op 12-06-2022 12:05 ]
Moeten we nu F1 TV aanzetten om het geluid van viaplay te krijgen? Op viaplay zelf is het fluisterstil nu.
Edit: werkt weer!
Edit: werkt weer!
[ Voor 9% gewijzigd door PatrickC op 12-06-2022 12:05 ]
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Gelukkig weer terug.meesje schreef op zondag 12 juni 2022 @ 12:04:
Lekker dan! Zowel via de app als Ziggo 200 is het geluid weg gevallen. Wat een prutsers.
- tweakduke
De un-mute knop is alweer gevonden, maar het blijft wat onwennig en rommelig als dit soort dingen gebeuren.
Nu nog het geluid en beeld in sync….. Niet de eerste keer dit.tweakduke schreef op zondag 12 juni 2022 @ 12:06:
De un-mute knop is alweer gevonden, maar het blijft wat onwennig en rommelig als dit soort dingen gebeuren.
[ Voor 4% gewijzigd door meesje op 12-06-2022 12:07 ]
- tweakduke
Mm dat heb ik eigenlijk nog nooit gehad en het loopt nu ook synchroon, maar goed dat blijft een n=1 ervaring.meesje schreef op zondag 12 juni 2022 @ 12:07:
[...]
Nu nog het geluid en beeld in sync….. Niet de eerste keer dit.
Nu is het weer ok, maar zeker nog niet top. Het geluid loopt iets voor op het beeld. Menigeen zal dit niet opvallen. Echter toen het geluid weer terug was en op de grid Coulthard geïnterviewd werd, was het totaal niet synchroon. Op dit moment kijk ik overigens via Ziggo 200.tweakduke schreef op zondag 12 juni 2022 @ 12:08:
[...]
Mm dat heb ik eigenlijk nog nooit gehad en het loopt nu ook synchroon, maar goed dat blijft een n=1 ervaring.
Ik heb het geprobeerd, werkte prima (beeld en geluid) totdat het beeld stopte zoals bij de andere users agents.tweakduke schreef op zondag 12 juni 2022 @ 12:04:
[...]
Ik heb een andere user agent toegevoegd van Edge en sindsdien kijk ik alweer enkele weken automatisch naar Full HD.
code:
1 Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/70.0.3538.102 Safari/537.36 Edge/18.18362
Alleen het geluid valt nu opeens weg, maar iemand heeft op de verkeerde knop gedrukt bij Viaplay denk ik.
- tweakduke
Jammer, maar dat blijft het risico met dit soort oplossingen. Het zou fijn zijn als ze DRM standaard ondersteunen voor browsers, maar dat blijft ook bij andere aanbieders een ding. Liever lagere kwaliteit dan volledig aan de standaard willen voldoen.NeverSettle schreef op zondag 12 juni 2022 @ 12:25:
[...]
Ik heb het geprobeerd, werkte prima (beeld en geluid) totdat het beeld stopte zoals bij de andere users agents.
Wikipedia: Microsoft Edge onderaan die pagina staan nog meer useragent strings als je nog wat wil proberen.
Ironisch dat de ViaPlay commentatoren een F1TV stream op de achtergrond hebben draaien. Overigens snap ik wel waarom aangezien ze in de standaard cast hokjes zitten maar toch
Beeldkwaliteit is zo belabberd. Geen haperingen overigens. Maar man o man, als de Premier League bij Ziggo gebleven was, dan had ik nooit Viaplay hoeven aan te schaffen. F1 is mooi om erbij te hebben, maar voor mij niet prioriteit nummer één. Maar sinds Viaplay de uitzendrechten heeft, heb ik nog nooit een wedstrijd gezien waarvan ik dacht, ja dit is wat het zou moeten zijn.
Billy the Kid reclame item tijdens de F1 uitzending… grrrr…
Kansloos...PatrickC schreef op zondag 12 juni 2022 @ 12:52:
Xbox Live: Miesjh NL
Voor mij is het alleszins acceptabel. Geen haperingen (uitgezonderd het geluid), geen gebuffer. Maar het is geen 4K en je ziet het gebrek aan bitrate. Toch is de ervaring een heel stuk beter t.o.v. de eerste race.BramViking schreef op zondag 12 juni 2022 @ 12:41:
Beeldkwaliteit is zo belabberd. Geen haperingen overigens. Maar man o man, als de Premier League bij Ziggo gebleven was, dan had ik nooit Viaplay hoeven aan te schaffen. F1 is mooi om erbij te hebben, maar voor mij niet prioriteit nummer één. Maar sinds Viaplay de uitzendrechten heeft, heb ik nog nooit een wedstrijd gezien waarvan ik dacht, ja dit is wat het zou moeten zijn.
Eens, ondanks vervelend vind ik dit prettiger dan die reclame blokken van 7 minuten.Exocet schreef op zondag 12 juni 2022 @ 12:55:
Ziggo had lange reclameblokken, doe dan maar dit
Ziggo had ook reclames, ook voor KPN klanten die er voor moesten betalen. Dan vind ik dit niet zo heel erg, geen lange reclameblokken van ~10 minuten.PatrickC schreef op zondag 12 juni 2022 @ 12:52:
Als Ziggo TV klant was F1 ‘gratis’ voor mij.. want… ik betaal nu nog steeds hetzelfde bij Ziggo (nog meer zelfs). En bij gratis zenders vind ik reclame prima!NeverSettle schreef op zondag 12 juni 2022 @ 12:57:
[...]
Ziggo had ook reclames, ook voor KPN klanten die er voor moesten betalen. Dan vind ik dit niet zo heel erg, geen lange reclameblokken van ~10 minuten.
Commentatoren zeggen dat je even de F2 race had moeten terugkijken.
Vanochtend kon ik via de app de F2 race niet terugkijken want hij was van de agenda verdwenen.
Vanochtend kon ik via de app de F2 race niet terugkijken want hij was van de agenda verdwenen.
Dan moet je op de datum klikken en gisteren selecteren… over die UI is nagedacht!Marrtijn schreef op zondag 12 juni 2022 @ 13:03:
Commentatoren zeggen dat je even de F2 race had moeten terugkijken.
Hoe lang duurt het ook al weer voor een stream als inactief gemarkeerd gaat worden? Mijn Android tv app was opeens uitgelogd. Getest met Firefox browser, werkt gewoon maar nu na fixen kan ik op de tv niet kijken omdat ik 2 stream actief heb (mam kijkt lineair via ziggo kanaal 200)
Dat dacht ik dus ook, maar de gehele agenda was leeg. Gisteren ook.PatrickC schreef op zondag 12 juni 2022 @ 13:04:
[...]
Dan moet je op de datum klikken en gisteren selecteren… over die UI is nagedacht!
Inderdaad… maar als je zoekt op Formule 2 dan vind je ‘m wel… slechte app gewoon.Marrtijn schreef op zondag 12 juni 2022 @ 13:20:
[...]
Dat dacht ik dus ook, maar de gehele agenda was leeg. Gisteren ook.
Mn stream kapte ermee, moest hem weer oonieuw aanslingeren. Begint irritant te worden, gebeurt elke race wel een keer
Auth en split werden inderdaad geblocked in pi-hole. Ik kwam er achter dat ik zonder wifi wel kon inloggen. Viaplay rant modus weer uit.Miki schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 18:14:
[...]
Kan wel eens een boosdoener zijn ja als je toevallig Pihole of Adguard filter in je netwerk hebt draaien.
Soms, heel soms, heeft ViaPlay gelijk dat het aan je eigen netwerk ligtHouston3 schreef op zondag 12 juni 2022 @ 15:09:
[...]
Auth en split werden inderdaad geblocked in pi-hole. Ik kwam er achter dat ik zonder wifi wel kon inloggen. Viaplay rant modus weer uit.
Anyway fijn dat dit dan is opgelost en hopelijk heb je wel de race net kunnen kijken.
Het vreemde is wel dat ik dit in het begin niet had, dus dat lijkt toch ook een verandering aan Viaplay kant geweest te zijn. Maargoed, hand in eigen boezem deze keerMiki schreef op zondag 12 juni 2022 @ 15:13:
[...]
Soms, heel soms, heeft ViaPlay gelijk dat het aan je eigen netwerk ligt
Anyway fijn dat dit dan is opgelost en hopelijk heb je wel de race net kunnen kijken.
Het viel mij op dat de stream tijdens de race vandaag prima verliep. Hebben ze dan toch er aan gewerkt na alle klachten en zelfs ACM aan de deur?
Het is een beetje willekeur.NeverSettle schreef op zondag 12 juni 2022 @ 15:33:
Het viel mij op dat de stream tijdens de race vandaag prima verliep. Hebben ze dan toch er aan gewerkt na alle klachten en zelfs ACM aan de deur?
Denk dat door het goede weer, er daardoor ook minder racekijkers waren.
Zo doe ik het ook.. even 4G aan op de telefoon en dan weer Wifi-aan. Erg irritant.Houston3 schreef op zondag 12 juni 2022 @ 15:09:
[...]
Auth en split werden inderdaad geblocked in pi-hole. Ik kwam er achter dat ik zonder wifi wel kon inloggen. Viaplay rant modus weer uit.

Whitelisten geven optie?HollowGamer schreef op zondag 12 juni 2022 @ 15:42:
[...]
Zo doe ik het ook.. even 4G aan op de telefoon en dan weer Wifi-aan. Erg irritant.
Irritant, snap ik, maar dat ligt niet aan Viaplay.
[ Voor 10% gewijzigd door Quad op 12-06-2022 17:13 ]
⏩ PVOutput☀️
Buiten de F1 heb ik in ieder een reden om Viaplay door de weeks ook eens aan te slingeren: Billy the Kid(van de maker van Vikings). Lijkt me wel wat.
Je kunt die twee genoemde domeinen prima white listen en dan ben je van het probleem af. Zowel Adguard als Pi-hole ondersteunen dat.Quad schreef op zondag 12 juni 2022 @ 17:13:
[...]
Whitelisten geven optie?
En als je handig bent kun je eerst een groep aanmaken en daarin het specifieke apparaat white listen zodat voor alle andere apparaten nog steeds filtering hebt.
Vandaag op de Shield twee maal even geen geluid, een keer tijdens de race en een keer tijdens de nabeschouwing.
Vandaag geen problemen gehad behalve dat het geluid even 2 minuten ofzo weg was. Vond de voorbeschouwing eigenlijk wel goed. DC is altijd scherp en het pitmeisje komt er steeds beter in. Amber vind ik leuk om naar te kijken en stelt ook steeds betere vragen. Albers ontdooit steeds verder en Guido doet gewoon zijn ding. Je kan verschillend denken over het commentaar maar ik heb er geen last van. Mis Olav wel maar niet zodat ik die radio app ga gebruiken. De nabeschouwing was ook prima.
En moet zeggen dat Billy the Kid mij wel wat lijkt. Komt ook omdat ik Old Henry een erg goede Low Budget Western vind. Misschien wel de beste Western van de afgelopen 10 jaar.
Maar dat ter zijde.
En moet zeggen dat Billy the Kid mij wel wat lijkt. Komt ook omdat ik Old Henry een erg goede Low Budget Western vind. Misschien wel de beste Western van de afgelopen 10 jaar.
Maar dat ter zijde.
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Pitmeisje... Dat klinkt zo vernederend, ze is een race coureur en nu dus een F1 pit reporterAvK schreef op zondag 12 juni 2022 @ 17:46:
Vandaag geen problemen gehad behalve dat het geluid even 2 minuten ofzo weg was. Vond de voorbeschouwing eigenlijk wel goed. DC is altijd scherp en het pitmeisje komt er steeds beter in. Amber vind ik leuk om naar te kijken en stelt ook steeds betere vragen. Albers ontdooit steeds verder en Guido doet gewoon zijn ding. Je kan verschillend denken over het commentaar maar ik heb er geen last van. Mis Olav wel maar niet zodat ik die radio app ga gebruiken. De nabeschouwing was ook prima.
Dat ligt wel aan ViaPlay, ze communiceren namelijk (verplicht) via een tracker.Quad schreef op zondag 12 juni 2022 @ 17:13:
[...]
Whitelisten geven optie?
Voorheen hoefde er geen call te worden gemaakt met die tracker.
Whitelisten kan, maar dan leg je dus de hele tracker bloot, ook voor andere.
Nee, dat ligt dus niet aan Viaplay, zij kunnen niets aan doen dat jij doelbewust trackers blockeert.HollowGamer schreef op zondag 12 juni 2022 @ 18:05:
[...]
Dat ligt wel aan ViaPlay, ze communiceren namelijk (verplicht) via een tracker.
Maar misschien denk ik te simpel.
⏩ PVOutput☀️
Dat lijkt me vooral afhangen waar die tracker voor wordt gebruikt. Technisch noodzakelijk (als dat al zou kunnen) kan. Alleen om commerciële redenen (bij nota bene een betaalde dienst - ik erger me ook al aan die vreselijke reclames tussendoor)? Dan zou het gewoon netjes zijn om die uit te mogen zetten.
Het is al maanden geleden voorbij gekomen in dit topic, maar je hebt trackers en trackers...
Deze lijkt in mijn ogen wel echt functioneel te zijn om hun dienst te kunnen verbeteren: https://www.split.io/faq/
En sdk.split.io whitlisten is voldoende... auth.split.io hoeft niet voor werking.
Deze lijkt in mijn ogen wel echt functioneel te zijn om hun dienst te kunnen verbeteren: https://www.split.io/faq/
En sdk.split.io whitlisten is voldoende... auth.split.io hoeft niet voor werking.
Je hebt volledig gelijk maar ik kon haar naam even niet verzinnen.NeverSettle schreef op zondag 12 juni 2022 @ 18:00:
[...]
Pitmeisje... Dat klinkt zo vernederd, ze is een race coureur en nu dus een F1 pit reporter
MEA CULPA!!!!!!
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Nee dat ligt aan de specifieke blocklist waar deze uitzondering niet in is opgenomen. Check voor de gein maar eens de start post van het Pihole topic waar nog tips zijn opgenomen voor bepaalde diensten. Die lijsten worden zo ontworpen dat het hoogst noodzakelijke wordt doorgelaten en al het andere wordt afgevangen. Tenslotte heb je er niets aan als diensten geblokkeerd worden zoals jij nu ondervindt.HollowGamer schreef op zondag 12 juni 2022 @ 18:05:
[...]
Dat ligt wel aan ViaPlay, ze communiceren namelijk (verplicht) via een tracker.
Daarbij kun je prima je apparaten in groepen indelen in Pihole (of Adguard) en daar specifiek je apparaat waarop je kijkt isoleren door daar wel die specifieke tracker toe te laten zodat al je andere apparaten gefilterd blijven.
Je kunt Viaplay van veel zaken de schuld geven maar van dit feit echt niet.
Split.io kan ook telemetrie verzamelen. Sowieso belachelijk dat je dienst niet werkt als het blokkeert. Ik moest events.split.io ook doorlaten vandaag. Geluukig de laatste maand ViaPray....Mau_Maus schreef op zondag 12 juni 2022 @ 18:45:
Het is al maanden geleden voorbij gekomen in dit topic, maar je hebt trackers en trackers...
Ja... Dat het moet werken ondanks blokkade vind ik ook.Xenir schreef op zondag 12 juni 2022 @ 22:55:
[...]
Split.io kan ook telemetrie verzamelen. Sowieso belachelijk dat je dienst niet werkt als het blokkeert. Ik moest events.split.io ook doorlaten vandaag. Geluukig de laatste maand ViaPray....
Telemetrie is heel breed natuurlijk, maar dit lijkt voornamelijk om hun app te kunnen testen en verbeteren. En dat laatste is toch wat we willen dan heb je toch wat technische data nodig hoe dingen effect hebben.
Als dit nu puur was om je te tracken op bepaald plekken buiten Viaplay om oid was het kwalijker.
Die nuance wilde ik eraan meegeven.
Ps: vanuit mijn lijsten worden deze domeinen geblokt:
code:
1
2
3
4
5
| auth.split.io cdn.split.io events.split.io sdk.split.io telemetry.split.io |
En alles (LG TV, PC, GoogleTV, Android mobiel+tablet) werkt hier met alleen sdk.split.io gewhitelist.
[ Voor 14% gewijzigd door Mau_Maus op 12-06-2022 23:13 ]
Daar heb je gelijk in, maar ik vind dat elke vorm van tracking of data deling gevraagd moet worden. Zal hopelijk anonieme deling zijn.
Fijn dat het Nederlandse (Viaplay) commentaar nu ook aan F1TV is toegevoegd. Vond het commentaar niet eens zo heel beroerd eigenlijk.
Prettige bijkomstigheid is dat die (imho) totaal nietszeggende interviews met uitgevallen rijders gemute worden (zal wel een rechtenkwestie zijn).
Prettige bijkomstigheid is dat die (imho) totaal nietszeggende interviews met uitgevallen rijders gemute worden (zal wel een rechtenkwestie zijn).
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Die komen gewoon over een ander audiokanaal naar de Viaplay-regie en enkel het commentatorenkanaal wordt doorgegeven aan F1TV.alexbl69 schreef op maandag 13 juni 2022 @ 08:03:
Fijn dat het Nederlandse (Viaplay) commentaar nu ook aan F1TV is toegevoegd. Vond het commentaar niet eens zo heel beroerd eigenlijk.
viel me op dat de commentatoren een aantal keer. "hier bij viaplay" riepen tijdens de race. had het gevoel dat dit ingefluisterd was om te doen gezien nu mensen met F1TV ook dit commentaar krijgen.
verder doet de viaplay app het hier prima daar nog nooit last van gehad.
Die reclames zoals billie the kid vind ik ook echt slecht. en dat moet Amber en de gasten er ook nog wat over zeggen elke keer.. zo fout. doe dan gewoon reclame blokje zonder dat de mensen in de studio daar iets over hoeven te vinden.
Bijna iedereen die ik ken kijkt verder niets op viaplay naast F1 dus het zal wel nodig zijn..
verder doet de viaplay app het hier prima daar nog nooit last van gehad.
Die reclames zoals billie the kid vind ik ook echt slecht. en dat moet Amber en de gasten er ook nog wat over zeggen elke keer.. zo fout. doe dan gewoon reclame blokje zonder dat de mensen in de studio daar iets over hoeven te vinden.
Bijna iedereen die ik ken kijkt verder niets op viaplay naast F1 dus het zal wel nodig zijn..
Blijft een verschrikkelijke app/dienst.
Gisteren gewerkt en pas in de avond F1 teruggekeken, begon op de Iphone met kijken, daarna naar beneden om op de ipad te kijken, moet ik weer zelf uitzoeken waar ik gebleven ben, want de app begint weer met opnieuw afspelen vanaf het begin.
Hoe moeilijk is dit? Alle andere premium apps hebben deze functie al vanaf dag 1.
Gisteren gewerkt en pas in de avond F1 teruggekeken, begon op de Iphone met kijken, daarna naar beneden om op de ipad te kijken, moet ik weer zelf uitzoeken waar ik gebleven ben, want de app begint weer met opnieuw afspelen vanaf het begin.
Hoe moeilijk is dit? Alle andere premium apps hebben deze functie al vanaf dag 1.
Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen
Gisteren voor het eerst het commentaar van Viaplay mogen aanhoren (F1TV). Daar waar ik eigenlijk Olaf fan ben, heb ik hem de hele race niet gemist!
Nu ik ook eens wat vernieuwing heb gehoord, mis ik het (ietwat) omhoog gevallen ego van Olaf totaal niet, met bijv de antwoorden bij veel open deur vragen met: ‘ik zei het u toch’.. om zichzelf dan te voorzien van een schouderklopje..
Mijn mening is ook dat die hele hype op het aanblijven van de 2 voor hun voelt alsof ze momenteel onsterfelijk zijn gemaakt. Met dit in het achterhoofd vind ik ze ook maar vervelend hoe ze tegenwoordig aan tafel zitten bij Ziggo..
Dus ja, positief verrast gisteren!
Nu ik ook eens wat vernieuwing heb gehoord, mis ik het (ietwat) omhoog gevallen ego van Olaf totaal niet, met bijv de antwoorden bij veel open deur vragen met: ‘ik zei het u toch’.. om zichzelf dan te voorzien van een schouderklopje..
Mijn mening is ook dat die hele hype op het aanblijven van de 2 voor hun voelt alsof ze momenteel onsterfelijk zijn gemaakt. Met dit in het achterhoofd vind ik ze ook maar vervelend hoe ze tegenwoordig aan tafel zitten bij Ziggo..
Dus ja, positief verrast gisteren!
When daytrading, you can earn 2000% of your money, but you can only lose 100%. Do the math..
Stap dan over naar F1TV, scheelt aanzienlijk in de kosten.Crysania schreef op maandag 13 juni 2022 @ 08:46:
Ik deel viaplay met een vriend. Dan is het weer even duur.BreadFan schreef op maandag 13 juni 2022 @ 08:57:
[...]
Stap dan over naar F1TV, scheelt aanzienlijk in de kosten.
F1TV kan je vooralsnog ook gewoon delenCrysania schreef op maandag 13 juni 2022 @ 09:01:
[...]
Ik deel viaplay met een vriend. Dan is het weer even duur.
f1tv kan toch maar 1 stream tegelijk van de hoofd stream? viaplay kan ik op 2 devices tegelijk streamen dus prima te delen.
Dat staat al een paar jaar op de website ja, maar het wordt niet afgedwongen. Vandaar de 'vooralsnog' voor als het veranderd maar je kunt wel meerdere streams tegelijk kijken.Crysania schreef op maandag 13 juni 2022 @ 09:21:
[...]
f1tv kan toch maar 1 stream tegelijk van de hoofd stream? viaplay kan ik op 2 devices tegelijk streamen dus prima te delen.
Inderdaad, je kunt ook de hoofdstream al jarenlang op zes devices bekijken. En als je het zou willen ook op zes verschillende locaties.
Ik had gisteren het idee dat ik af en toe naar stopmotion beelden aan het kijken was. Hebben anderen daar ook last van gehad? Voor de race had ik een tijdje beeld/geluid dat niet syncrhoon liep, maar dat was redelijk snel weer OK.
/edit: foto gefixed. Gekeken met Apple TV (3e generatie), bedraad internet, full HD TV.
Verder natuurlijk heel veel van dit:
=
/edit: foto gefixed. Gekeken met Apple TV (3e generatie), bedraad internet, full HD TV.
=
:strip_exif()/f/image/ljMgF9gNIuVqfejTJSA5mz3a.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 43% gewijzigd door Ypho op 13-06-2022 15:27 ]
🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: ⭐️ My Graded cards ::: 👀 TCG Codex Profile
Nee, hier liep ook dit weekend alles weer als een zonnetje, op (2x) CC+GTV en op Ziggo kan. 200. Behalve natuurlijk het even ontbreken van geluid, nog voor de race. Was dit op F1TV ook?Ypho schreef op maandag 13 juni 2022 @ 09:29:
Ik had gisteren het idee dat ik af en toe naar stopmotion beelden aan het kijken was. Hebben anderen daar ook last van gehad? Voor de race had ik een tijdje beeld/geluid dat niet syncrhoon liep, maar dat was redelijk snel weer OK.
[Afbeelding]
Wel handig om bij dit soort posts te vermelden waar je mee kijkt.
Ik klik nooit op vage links (nofi, maar je weet nooit wat je in gang zet), dus geen idee wat je bedoelt.veel van dit
Post geupdatet, afbeelding kwam niet goed meeToff schreef op maandag 13 juni 2022 @ 15:21:
[...]
Wel handig om bij dit soort posts te vermelden waar je mee kijkt.
[...]
Ik klik nooit op vage links (nofi, maar je weet nooit wat je in gang zet), dus geen idee wat je bedoelt.
🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: ⭐️ My Graded cards ::: 👀 TCG Codex Profile
Mooi die support daar. Krijg nu, 9 dagen later exact dezelfde vraag via Messenger.matthijst schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 14:40:
Zelfde mail gehad. Bende ingevuld.
Heb uiteraard geen video want d'r is geen F1.
Handig, dat ze het dus niet bij je profiel opslaan

Antwoord ook. Nadat ik ip-adres. Chromecast met Google tv, firmware en APP VERSIE heb doorgestuurd:
"Beste Matthijs,
Bedankt voor de mail.
Gebruikt u de ChromeCast 4 daar kunt u namelijk de app niet opzetten die wordt niet ondersteund ,u kunt er wel gewoon mee streamen.
/Greet"
[ Voor 30% gewijzigd door matthijst op 13-06-2022 20:50 ]
Worden die niet gemute omdat de PIP beelden nu eenmaal niet zichtbaar zijn bij F1TV? Die neemt immers Viaplay zelf op. Zou een beetje verwarrend worden denk ik.alexbl69 schreef op maandag 13 juni 2022 @ 08:03:
Ja niet zozeer gemute maar ze hebben die beelden (en het geluid) daarvoor niet lijkt me.
Iemand darten aan het kijken?
Beeld hapert vaak of blijft hangen terwijl geluid door gaat.
Keek eerst op de shield draadloos, maar nu op de next box bedraad niet veel beter
Keek eerst op de shield draadloos, maar nu op de next box bedraad niet veel beter
Ja idem, en micro stutter is terug.Kiske schreef op maandag 13 juni 2022 @ 22:35:
Iemand darten aan het kijken?
⏩ PVOutput☀️
Helaas is het ook met darten momenteel huilen met de pet op.
Constant haperend beeld en ben als ik Twitter lees, helaas niet de enigste
Constant haperend beeld en ben als ik Twitter lees, helaas niet de enigste
Gisteren met Formule 1 geen klachten, maar nu vinden ze kwaliteit ineens niet meer belangrijk denk ik voor de relatief veel minder kijkers
Hier is het ook drama. Soms blijft het beeld hangen en gaat het geluid door en dan weer andersom.
Ik hoop dat ze toch serieus eens wat aan de kwaliteit gaan doen.
Misschien moet je eerst Billy the Kid kijken voordat je betere kwaliteit krijgt. Oneindig reclame voor iets wat ik niet ga kijken. Paar weken terug was dat al met Dragons Den wat ik ook niet wil kijken.
Ik hoop dat ze toch serieus eens wat aan de kwaliteit gaan doen.
Misschien moet je eerst Billy the Kid kijken voordat je betere kwaliteit krijgt. Oneindig reclame voor iets wat ik niet ga kijken. Paar weken terug was dat al met Dragons Den wat ik ook niet wil kijken.
Fijn dat we die dubbel 8 mee kregen. Beeld stond weer stil
Zit in Viaplay, via een iptv stream van Viaplay dezelfde problemen op dezelfde momenten.
VTM België heeft geen haperingen in de stream.
Ik doel hiermee te zeggen dat ik heb uitgesloten dat de broadcaster, de bron, niet de oorzaak van de flikkeringen is.
VTM België heeft geen haperingen in de stream.
Ik doel hiermee te zeggen dat ik heb uitgesloten dat de broadcaster, de bron, niet de oorzaak van de flikkeringen is.
[ Voor 30% gewijzigd door Quad op 13-06-2022 23:06 ]
⏩ PVOutput☀️
Heb net een klacht per mail verstuurd, voor wat het waard is
Wat een enorm slechte kwaliteit stream weer zeg. Dramatisch.
Hierbij link die je evt kan gebruiken bij je klacht.
⏩ PVOutput☀️
Lijkt intussen wel een stroboscoop lamp met al dat geflits
Ik zie via de app dat Third Watch op 27 juni wordt toegevoegd aan de Viaplay bibliotheek. Nu staat er alleen seizoen 1, 22 afleveringen en geen woord over andere seizoenen. Echter op de IJslandse versie van Viaplay staan alle seizoenen. Kondigt Viaplay ergens series aan zodat er wat meer duidelijkheid is?
Als het alle seizoenen zijn dan heeft Viaplay voor mij toch behoorlijk wat meerwaarde gekregen. Ik wacht al jarenlang om deze serie nog eens te kunnen bekijken. Gezien er van veel seizoenen geen DVD uitgaves zijn geweest en hier in Europa nooit beschikbaar via een streamingdienst, is de serie gewoon niet legaal te bekijken. En illegaal is ook verre van ideaal, nergens in goede kwaliteit te vinden. FOXlife zond de serie zo’n 10 jaar geleden wel uit, maar dat kanaal bestaat ook al dik 5 jaar niet meer.
Als het alle seizoenen zijn dan heeft Viaplay voor mij toch behoorlijk wat meerwaarde gekregen. Ik wacht al jarenlang om deze serie nog eens te kunnen bekijken. Gezien er van veel seizoenen geen DVD uitgaves zijn geweest en hier in Europa nooit beschikbaar via een streamingdienst, is de serie gewoon niet legaal te bekijken. En illegaal is ook verre van ideaal, nergens in goede kwaliteit te vinden. FOXlife zond de serie zo’n 10 jaar geleden wel uit, maar dat kanaal bestaat ook al dik 5 jaar niet meer.
Vraag me wel af hoe lang nog. Ik zie op Wikipedia dat die serie formeel (IP en distributie rechten) eigendom is van Warner Brothers.MadDogMcCree schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 01:17:
Ik zie via de app dat Third Watch op 27 juni wordt toegevoegd aan de Viaplay bibliotheek. Nu staat er alleen seizoen 1, 22 afleveringen en geen woord over andere seizoenen. Echter op de IJslandse versie van Viaplay staan alle seizoenen. Kondigt Viaplay ergens series aan zodat er wat meer duidelijkheid is?
Dat gaat zowiezo een probleem worden, met SkyShowTime (= Paramount & Universal, CBS), HBO Max en Disney dit jaar actief in Nederland.
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Shield TV | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Het darts was weer een énorm succes gisteravond op Viaplay, ahum. 
Leuk ook om alle reacties over de beroerde kwaliteit te lezen op de tweets van Viaplay gisteravond. Bijvoorbeeld de 57 reacties op deze tweet:
Viaplay blijft daar uiteraard volledig stil over. Te treurig voor woorden eigenlijk dat deze toko hier in Nederland even het darts, buitenlands voetbal en (voor veel mensen) F1 komt verpesten met hun armzalige kut-kwaliteit.
Leuk ook om alle reacties over de beroerde kwaliteit te lezen op de tweets van Viaplay gisteravond. Bijvoorbeeld de 57 reacties op deze tweet:
Michael van Gerwen wint met 10-4 van James Wade en staat in de finale van de Premier League! 👏
— Viaplay Sport Nederland (@viaplaysportnl) 13 juni 2022
In de finale neemt hij het op tegen debutant Joe Cullen.#ViaplaySportNL #ViaplayDarts #MVG180 #MichaelvanGerwen pic.twitter.com/N2p5Iq4jHt
Viaplay blijft daar uiteraard volledig stil over. Te treurig voor woorden eigenlijk dat deze toko hier in Nederland even het darts, buitenlands voetbal en (voor veel mensen) F1 komt verpesten met hun armzalige kut-kwaliteit.
Begrijp me niet verkeerd want ik zie liever geen klachten niet voorbij komen, maar ik ben wel blij dat het nu niet alleen meer bij de Formule 1 is dat mensen klachten ervaren. Want hoe meer klachten er zijn bij verschillende sporten, hoe sneller er misschien actie ondernomen word van zoals nu de Consumentenbond.TexMex schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 09:47:
Het darts was weer een énorm succes gisteravond op Viaplay, ahum.
[Twitter]
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
- tweakduke
Ook ik had wat gehaper bij het darten, terwijl ik doorgaans geen problemen heb.
Dat is gewoon te weinig capaciteit reserveren voor een stream.
Wat toch wel erg slordig is van hun kant of zie ik dat verkeerd..tweakduke schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 10:22:
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
- tweakduke
Je kunt het van 2 kanten bekijken.G_Dragon schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 10:26:
[...]
Wat toch wel erg slordig is van hun kant of zie ik dat verkeerd..
Ze hebben onderschat hoeveel mensen de Premier League op maandag bekijken, kan gebeuren. Na het eerste jaar kun je dat beter inschatten.
Ze willen absoluut geen overcapaciteit hebben, oftewel niet meer uitgeven dan nodig is wat ze dus af en toe opbreekt.
Het is puur lachwekkend als je als 'premium streamingdienst' zo gaat lopen beknibbelen dat een fiasco als dat van gisteravond kan gebeuren. Gisteravond was niet hun eerste ervaring met darts. Ze hebben de afgelopen maanden al meerdere grote darts-avonden uitgezonden (en ook meerdere malen verpest). Enige ervaring met betrekking tot de capaciteit is er inmiddels dus wel aanwezig.tweakduke schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 10:42:
[...]
Je kunt het van 2 kanten bekijken.
Ze hebben onderschat hoeveel mensen de Premier League op maandag bekijken, kan gebeuren. Na het eerste jaar kun je dat beter inschatten.
Ze willen absoluut geen overcapaciteit hebben, oftewel niet meer uitgeven dan nodig is wat ze dus af en toe opbreekt.
(En dat nog buiten het feit dat in de landen waar ze al jaren actief zijn dit soort problemen ook nog stééds spelen.)
Als nieuwe 'premium-streamingdienst' kun je maar beter iets te hoog gaan zitten in je capaciteit. Daarmee voorkom je op zijn minst een deel van de negatieve publiciteit die ze nu in hun eerste jaar over zich uitgestort krijgen.
[ Voor 5% gewijzigd door TexMex op 14-06-2022 11:30 ]
Met andere woorden, 4K kwaliteit kunnen we op onze buik schrijven, want 1080P doet het ook
Mee eens op 1 punt na, ik zou persoonlijk liever overcapaciteit willen als aanbieder dan ondercapaciteit. Want je kan in mijn ogen beter het zekere voor het onzekere nemen aangezien je zo een een hoop negativiteit/klachten voor bent.tweakduke schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 10:42:
[...]
Je kunt het van 2 kanten bekijken.
Let op:
Voor het overzicht en duidelijkheid: vermeld even op welk medium en eventueel browser je kijkt, wat je geprobeerd hebt en waar je tegenaan loopt.
Reageer aub inhoudelijk op de uitzendingen over viaplay. Slow-chat draagt niks bij.
Let wel dat we het hier alleen hebben over legale manieren om F1 te volgen. Vragen om het delen van streams of het bespreken van trucs en hacks om gratis betaalde content te zien of om geografische barrières te omzeilen is hier niet toegestaan. Hier valt ook illegale iptv onder.
Ontwikkelingen om Ziggo: Ziggo Sport topic
F1TV Pro en overige diensten: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Kortingscodes: Meld hier uw kortingscodes/coupons V2
Voor het overzicht en duidelijkheid: vermeld even op welk medium en eventueel browser je kijkt, wat je geprobeerd hebt en waar je tegenaan loopt.
Reageer aub inhoudelijk op de uitzendingen over viaplay. Slow-chat draagt niks bij.
Let wel dat we het hier alleen hebben over legale manieren om F1 te volgen. Vragen om het delen van streams of het bespreken van trucs en hacks om gratis betaalde content te zien of om geografische barrières te omzeilen is hier niet toegestaan. Hier valt ook illegale iptv onder.
Ontwikkelingen om Ziggo: Ziggo Sport topic
F1TV Pro en overige diensten: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Kortingscodes: Meld hier uw kortingscodes/coupons V2