Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Vind het een prima voorbeschouwing eigenlijk, zit vooruitgang in. Albers is nu toch wel meer in zijn element dan in een studio lijkt het.PatrickC schreef op zondag 29 mei 2022 @ 14:40:
Ik moet toch wel zeggen dat Stéphane het prima doet op de Monaco grid. Heeft Christijan helemaal niet nodig volgens mij.
Ik kijk nu verplicht via.
Die interviews vooraf de race en on grid. Wat slecht, dat camera werk, kwaliteit Tv in SD en die stemmen. Waar zijn Olaf en RTL. Gaan we nu weer het wiel opnieuw uitvinden?
Ja, Jack op de grid was altijd top!drdoublewjay schreef op zondag 29 mei 2022 @ 14:43:
Viaplay...get your act straight.
Die interviews vooraf de race en on grid. Wat slecht, dat camera werk, kwaliteit Tv in SD en die stemmen. Waar zijn Olaf en RTL. Gaan we nu weer het wiel opnieuw uitvinden?

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Je wordt op je wenken bedientmatthijst schreef op zondag 29 mei 2022 @ 14:44:
Zeg anders even wie je interviewt.
RTLdrdoublewjay schreef op zondag 29 mei 2022 @ 14:43:
Viaplay...get your act straight.
[ Voor 50% gewijzigd door Miki op 29-05-2022 14:47 ]
dat zeggen ze toch ook bijna elke keer?matthijst schreef op zondag 29 mei 2022 @ 14:44:
Volgens mij vertelt Stéphane meestal wel wie ze interviewen en het staat ook nog eens meestal in beeld.matthijst schreef op zondag 29 mei 2022 @ 14:44:
Laatste wel ja, maar daarvoor een of andere restauranteigenaar ofzo?
En Eddie jordan, prima, maar zeg even wie het is, wat ie doet, deed in 2 regels.
Daarvoor nog een grijze waar ik geen naam bij hoorde. Of iig geen beschrijving
"Max is echt geweldig hè, hoe is het om met zo'n fenomeen te werken?"

Kijk je niet?PatrickC schreef op zondag 29 mei 2022 @ 14:47:
[...]
Volgens mij vertelt Stéphane meestal wel wie ze interviewen en het staat ook nog eens meestal in beeld.
Er staat niks in beeld.
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 23:21
/u/42776/crop6501d346786db_cropped.png?f=community)
Mee eens, de vorige keer was het vooral veel studio werk wat toch een tikje saai werd, maar dit is best leuk.SmasterS schreef op zondag 29 mei 2022 @ 14:41:
[...]
Vind het een prima voorbeschouwing eigenlijk, zit vooruitgang in. Albers is nu toch wel meer in zijn element dan in een studio lijkt het.
van de Garde is ook beter in het veld, krijgt eindelijk wat meer ruimte dan in de Ziggo studio. Kwaliteit hier prima, blijft vreemd en frustrerend dat het zo wisselvallig is bij iedereen.
Hopelijk kan iedereen desondanks fijn kijken
Ja graphics soms mooi zoals de overgang van Amber naar de grid posities zojuist. Echter gisteren tijdens quali lieten ze de afvallers om die ronde tafel krullen waardoor de graphics precies voor de studio gasten ging.. dus nog beetje trial en error ermeeQuad schreef op zondag 29 mei 2022 @ 14:28:
Ze doen nu wel meer en meer met graphics in de studio.
Jawel, zit gewoon viaplay te kijken en in beeld stond gewoon wie ze aan het interviewen waren. En ik heb Stéphane en Christijan verschillende namen horen noemen ook.
Max Verstappen is good on the way

Hattrick: Thorgal Eagles
Kijk net terug, bij Eddie en die restaurant dude stond iig niks.PatrickC schreef op zondag 29 mei 2022 @ 14:50:
[...]
Jawel, zit gewoon viaplay te kijken en in beeld stond gewoon wie ze aan het interviewen waren. En ik heb Stéphane en Christijan verschillende namen horen noemen ook.
En het gaat niet in de naam: zeg ff wat ie doet, zoals ze bij Newey wel deden.
[ Voor 10% gewijzigd door matthijst op 29-05-2022 14:55 ]
Haha… ja… en dat voor een gast die de halve tijd Engels lult om interessant te doen!bregweb schreef op zondag 29 mei 2022 @ 14:52:
C Albers tegen Newey:
Max Verstappen is good on the way
Klaar dus met zinloos klagen.
[ Voor 79% gewijzigd door tweakduke op 29-05-2022 14:55 ]

Reboot van de shield heeft t opgelost. Raar weer...
[ Voor 28% gewijzigd door HaterFrame op 29-05-2022 15:00 ]
I am the great Cornholio!
Normale tv en andere bronnen, apps etc allemaal netjes 5.1 geluid. Dus dit ligt aan Viaplay.
Klopt, bij sommigen niet, maar ik heb het bij Ziggo ook nooit gezien en niet altijd gehoord. Maar ja… Jack kreeg vaak niemand aan de microfoon en liep dan als een kip zonder kop de grid over.matthijst schreef op zondag 29 mei 2022 @ 14:54:
[...]
Kijk net terug, bij Eddie en die restaurant dude stond iig niks.
Scherp en soepel beeld, hebben ze nu dan toch eindelijk geluistert naar de Consumentenbond?
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
En dat mag per DM
[ Voor 88% gewijzigd door tweakduke op 29-05-2022 15:01 ]
Staat de stream soms al een tijdje aan, ik vraag me af of de app ook een geheugenlek heeft, ik herstart de stream op mijn chromebook altijd vlak voor de start ook nog een keer (door de browser af te sluiten).HaterFrame schreef op zondag 29 mei 2022 @ 14:55:
De app doet onwijs raar bij mij... Constant artefacten en vastlopen
Reboot van de shield heeft t opgelost. Raar weer...
Waarom wil je 5.1 bij een live event? Of denk je dat ze meerdere mics op een raceauto hebben? Geluid is volgens mij standaard stereo. Kan me niet voorstellen dat ze bij F1TV wel 5,1 hebben.DeBaroN schreef op zondag 29 mei 2022 @ 14:55:
Waarom heb ik bij Viaplay alleen 2.1 geluid via mijn 5.1 set. Alleen een front left, front right en een subwoofer kanaal?! Is via de app.
Normale tv en andere bronnen, apps etc allemaal netjes 5.1 geluid. Dus dit ligt aan Viaplay.
Dat is pseudo 5.1, was meer de verbazing waarom iemand verwacht dat er 5.1 geluid doorgestuurd wordt bij een live event.SmasterS schreef op zondag 29 mei 2022 @ 15:07:
[...]
geluid word door gegeven in 2.0 dolby surround volgens mijn reciever. die zet het dan om in 5.1 .
Maar is dus een receiver instelling.
[ Voor 52% gewijzigd door MeNTaL_TO op 29-05-2022 15:08 ]
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
geluid word door gegeven in 2.0 dolby surround volgens mijn reciever. die zet het dan om in 5.1 .MeNTaL_TO schreef op zondag 29 mei 2022 @ 15:01:
[...]
Staat de stream soms al een tijdje aan, ik vraag me af of de app ook een geheugenlek heeft, ik herstart de stream op mijn chromebook altijd vlak voor de start ook nog een keer (door de browser af te sluiten).
[...]
Waarom wil je 5.1 bij een live event? Of denk je dat ze meerdere mics op een raceauto hebben? Geluid is volgens mij standaard stereo. Kan me niet voorstellen dat ze bij F1TV wel 5,1 hebben.
Ik ben benieuwd straks tijdens de race benieuwd of we die ook zien bij labels van de drivers. Dit zie je bij F1TV wel terug komen.
[ Voor 16% gewijzigd door Miki op 29-05-2022 15:10 ]
Omdat dit echt kut geluid is. Heb het kunnen aanpassen, receiver zet het naar 5.1 nu, maar iedereen zendt toch gewoon 5.1 uit? Journaal kpn itv gaat ie ook niet op 2.1 is ook 5.1 net als Champions League finale gisteren.MeNTaL_TO schreef op zondag 29 mei 2022 @ 15:01:
[...]
Staat de stream soms al een tijdje aan, ik vraag me af of de app ook een geheugenlek heeft, ik herstart de stream op mijn chromebook altijd vlak voor de start ook nog een keer (door de browser af te sluiten).
[...]
Waarom wil je 5.1 bij een live event? Of denk je dat ze meerdere mics op een raceauto hebben? Geluid is volgens mij standaard stereo. Kan me niet voorstellen dat ze bij F1TV wel 5,1 hebben.
[ Voor 4% gewijzigd door DeBaroN op 29-05-2022 15:11 ]
Denk dat je je instellingen even moet nakijken, geluid is prima.DeBaroN schreef op zondag 29 mei 2022 @ 15:08:
[...]
Omdat dit echt kut geluid is. Heb het kunnen aanpassen, receiver zet het naar 5.1 nu, maar iedereen zendt toch gewoon 5.1 uit? Journaal kpn itv gaat ie ook niet op 2.1 is ook 5.1 net als Champions League finale gisteren.
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
[ Voor 100% gewijzigd door Formula one op 29-05-2022 15:18 ]
Het geluid is hier prima maar het klopt wel dat een 2.0PCM stream wordt doorgegeven. Niet dat dat heel erg is, voor een sportwedstrijd heb ik liever goed stereo geluid dan een half bakken gemixte virtuele 5.1 stream.MeNTaL_TO schreef op zondag 29 mei 2022 @ 15:15:
[...]
Denk dat je je instellingen even moet nakijken, geluid is prima.
Stereo geluid is echt kut zo, geluid helemaal links en rechts uit de kamer. Beeld in het midden... Klopt niet zo. Met muziek luisteren ok, maar race kijken niet natuurlijk. Heeft niks met instellingen te maken. Lekker 5.1 en een stuk beter nu.MeNTaL_TO schreef op zondag 29 mei 2022 @ 15:15:
[...]
Denk dat je je instellingen even moet nakijken, geluid is prima.
Nu nog wachten totdat de race begint.....
Weet iemand hoelang ViaPlay de sessies vasthoudt?
Ik heb mijn apparaat uitgezet, maar het blijft zo te zien actief?
Stom dat ze het niet gewoon via IP doen.
[ Voor 11% gewijzigd door HollowGamer op 29-05-2022 15:27 ]
Ff uitloggen op die apparaten.HollowGamer schreef op zondag 29 mei 2022 @ 15:26:
Er zijn al twee apparaten in gebruik
I am the great Cornholio!
Streams echt stoppen, en/of echt uitloggen helpt bij mij vaak wel.HollowGamer schreef op zondag 29 mei 2022 @ 15:26:
Er zijn al twee apparaten in gebruik
Nog steeds dezelfde melding.
Ga het nog een keer proberen, maar het lijkt nog niet te werken.AudioHome schreef op zondag 29 mei 2022 @ 15:28:
[...]
Streams echt stoppen, en/of echt uitloggen helpt bij mij vaak wel.
Edit: hehe, eindelijk! Wat een stom systeem!

[ Voor 5% gewijzigd door HollowGamer op 29-05-2022 15:29 ]
Die restaurant dude is Flavio Briatorematthijst schreef op zondag 29 mei 2022 @ 14:54:
[...]
Kijk net terug, bij Eddie en die restaurant dude stond iig niks.
En het gaat niet in de naam: zeg ff wat ie doet, zoals ze bij Newey wel deden.
Wikipedia: Flavio Briatore
I intend to live forever. So far, so good.
Is maar een restaurant meneertjeIkWilbert schreef op zondag 29 mei 2022 @ 15:36:
[...]
Die restaurant dude is Flavio Briatore
Wikipedia: Flavio Briatore
De man achter het kampioenschap van Schumacher in seizoen 94 en 95 en kampioenschap van Alonso in 2005 en 2006. Dat in de iconische kleurstelling (licht blauw / geel) van de Renault Benetton
En was levenslang verbannen uit de F1, vanwege wat "kleine" dingen zoals misbruik.Miki schreef op zondag 29 mei 2022 @ 15:44:
[...]
Is maar een restaurant meneertje
De man achter het kampioenschap van Schumacher in seizoen 94 en 95 en kampioenschap van Alonso in 2005 en 2006. Dat in de iconische kleurstelling (licht blauw / geel) van de Renault Benetton
Ook van controversiële team ordersMiki schreef op zondag 29 mei 2022 @ 15:44:
[...]
Het zal misschien ook met de magere audio-bitrate bij Viaplay te maken hebben. Die is bij F1TV 50% hoger (128 vs 192 kbps).DeBaroN schreef op zondag 29 mei 2022 @ 15:08:
[...]
Omdat dit echt kut geluid is. Heb het kunnen aanpassen, receiver zet het naar 5.1 nu, maar iedereen zendt toch gewoon 5.1 uit? Journaal kpn itv gaat ie ook niet op 2.1 is ook 5.1 net als Champions League finale gisteren.
Iemand die dit met Xcode kan controleren wellicht? Het zou mooi zijn als de bitrate inderdaad hoger is!Miki schreef op zondag 29 mei 2022 @ 15:08:
Het beeld lijkt vandaag wat strakker te zijn. De FIA race control balkje heeft bijvoorbeeld nu in het grijze gedeelte donkergrijze schuine strepen. Ik kan me niet heugen dat die er eerder waren.
Ik ben benieuwd straks tijdens de race benieuwd of we die ook zien bij labels van de drivers. Dit zie je bij F1TV wel terug komen.
Kiek, dit is toch handige info?Miki schreef op zondag 29 mei 2022 @ 15:44:
[...]
Thanks
F1TVTexMex schreef op zondag 29 mei 2022 @ 16:07:
[...]
Iemand die dit met Xcode kan controleren wellicht? Het zou mooi zijn als de bitrate inderdaad hoger is!
:strip_exif()/f/image/ioe9iP89euiswHceO4IuX0Of.jpg?f=fotoalbum_large)
VIAPLAY
:strip_exif()/f/image/2ikvhU44FShujcoKZW7erHpJ.jpg?f=fotoalbum_large)
Thanks! Het verschil in het rode vlak met 'Red Flag' en de rode omkadering van de stand is toch wel heel extreem. Die ene Mbit meer bij F1TV doet blijkbaar toch een hoop goeds.
Iemand nog meer een melding?
Geluid was hier prima! Ik kon de regen achter me horen vallen.SmasterS schreef op zondag 29 mei 2022 @ 15:07:
[...]
geluid word door gegeven in 2.0 dolby surround volgens mijn reciever. die zet het dan om in 5.1 .
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Bij mij ook. Ik klaag ook niet over het geluidAvK schreef op zondag 29 mei 2022 @ 21:18:
[...]
Geluid was hier prima! Ik kon de regen achter me horen vallen.
Dit keer goed ingevuld met Nederlands inbreng op de grid, interviews, het rondje met de Ferrari over het circuit en natuurlijk het gebruik van de graphics in de studio.
De nabeschouwing niet kunnen bekijken helaas.
Beeldkwaliteit via Android TV app nog steeds meh.
Maar toch, het commentaar wordt beter, de invulling van het programma ook. Nu nog de beeldkwaliteit voor een betere kijkervaring en we zijn er, wat mij betreft, wel voor F1.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Ik denk zelf dat als Viaplay een daadwerkelijke lineaire zender (geen Viaplay Xtra) lanceert bij providers en voor streamers de bitrate verhoogd naar 6 of 7,5mbit, dan zijn ze in één keer van bijna alle klachten af.
Ik vind zelf de delay, ook al is het maar 10 sec, gewoon mijn grootste issue en mis ik dus de lineaire broadcastnorm.
it is only live ones
Ging daarna wel verder, maar blijft irritant.
Zelfde stream via IPTV had het ook, dus moet toch aan Viaplay liggen lijkt me.
F1TV loopt volgens mij achter op Viaplay, misschien moet Viaplay ook 20 sec vertraging inbouwen ofzo, zodat je app wat kan bufferen.
Dat heeft niets met de bitrate te maken. De rode hoort juist egaal rood te zijn. Dat is het in de foto van F1TV niet. Het is eerder iets van moire-effect in de foto. De stand van de camera t.o.v de pixels van de TV.TexMex schreef op zondag 29 mei 2022 @ 17:47:
[...]
Thanks! Het verschil in het rode vlak met 'Red Flag' en de rode omkadering van de stand is toch wel heel extreem. Die ene Mbit meer bij F1TV doet blijkbaar toch een hoop goeds.
Misschien snap ik niet wat je bedoelt, maar als F1TV IPTV en Viaplay hetzelfde probleem vertonen bij jou, dan ligt het toch juist niet aan één van de twee?matthijst schreef op zondag 29 mei 2022 @ 22:33:
Keer of 6 zo'n spinner in beeld gehad dat het even stilstond.
Ging daarna wel verder, maar blijft irritant.
Zelfde stream via IPTV had het ook, dus moet toch aan Viaplay liggen lijkt me.
F1TV loopt volgens mij achter op Viaplay, misschien moet Viaplay ook 20 sec vertraging inbouwen ofzo, zodat je app wat kan bufferen.
edit: F1TV moest zijn IPTV
[ Voor 3% gewijzigd door Toff op 29-05-2022 23:26 ]
Hij doelt op het kanaal op TV denk ik. 200 bij Ziggo bv. Had ik vandaag ook een paar haperingen. Nog niet eerder gezien volgens mij.Toff schreef op zondag 29 mei 2022 @ 22:48:
[...]
Misschien snap ik niet wat je bedoelt, maar als F1TV en Viaplay hetzelfde probleem vertonen bij jou, dan ligt het toch juist niet aan één van de twee?
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
Een deel zal inmiddels alternatieve opties (F1TV en/of GP Radio) hebben gevonden, dus die hoor je niet meer. Verder denk ik dat het deels ook acceptatie is van de lagere (technische) standaard die Viaplay hanteert. De kleinere issues (lichte haperingen, af en toe een teruggang in kwaliteit, te lage bitrate) zijn inmiddels redelijk bekend. Een deel heeft daar last van, een ander deel niet. Dat zal niet zo snel meer tot een enorme klachtenstorm leiden, want het is voor veel mensen gewoon een vast gegeven geworden. Je kunt het accepteren of voor een alternatieve optie gaan.dnmw2705 schreef op zondag 29 mei 2022 @ 22:20:
Ik heb wel het idee dat de storm aan klachten langzaam aan het uitrazen is. Geen idee of het komt omdat het daadwerkelijk verbeterd is of dat de strijdbijl begraven wordt.
Ik denk zelf dat als Viaplay een daadwerkelijke lineaire zender (geen Viaplay Xtra) lanceert bij providers en voor streamers de bitrate verhoogd naar 6 of 7,5mbit, dan zijn ze in één keer van bijna alle klachten af.
Ik vind zelf de delay, ook al is het maar 10 sec, gewoon mijn grootste issue en mis ik dus de lineaire broadcastnorm.
it is only live ones
Over de subjectieve zaken heeft ook iedereen zijn zegje inmiddels wel gedaan. Viaplay zal daar tijdens het seizoen sowieso weinig aan veranderen. Dus ook dat is voor veel mensen accepteren of annuleren. En daarbij is er met GP Radio een goed werkend alternatief beschikbaar voor mensen die liever de oude stemmen horen.
Alleen de écht grote storingen zullen nog tot een klachtenstorm gaan leiden. Tijdens de eerste vijf GP-weekends zijn er daar zeker drie van geweest, maar inmiddels lijkt dat iets beter te gaan. Hopelijk kunnen ze dat volhouden, al zal er vroeg of laat vast wel weer eentje opduiken. Het blijft immers toch live-streaming.
Nee hoor, die streepjes zitten daadwerkelijk in de stream van F1TV. Het heeft níets met de foto te maken. Ik heb het net zelf nog even gecontroleerd en het is hier ook al veel vaker langsgekomen tijdens eerdere races. Alles is bij F1TV nét even wat scherper en minder uitgestreken dan bij Viaplay.Athome schreef op zondag 29 mei 2022 @ 22:43:
[...]
Dat heeft niets met de bitrate te maken. De rode hoort juist egaal rood te zijn. Dat is het in de foto van F1TV niet. Het is eerder iets van moire-effect in de foto. De stand van de camera t.o.v de pixels van de TV.
IPTV is geen F1TV, maar een kanaal variant van Viaplay idd.Toff schreef op zondag 29 mei 2022 @ 22:48:
[...]
Misschien snap ik niet wat je bedoelt, maar als F1TV en Viaplay hetzelfde probleem vertonen bij jou, dan ligt het toch juist niet aan één van de twee?
Lees net een gerucht dat Olav 1 juni aangekondigd gaat worden bij F1Tv.
Dat zou ideaal zijn voor mij, want met 6x per uitzending een hik blijf je syncen met gp radio.
[ Voor 35% gewijzigd door matthijst op 29-05-2022 23:33 ]
Werkt perfect!
that said: als ze live niet voor elkaar krijgen, zal het toch F1TV worden zodra ze NL commentaar hebben.
Het aantal klagers neemt daarom ook af denk ik. Mensen geven het op. Viaplay heeft vrij duidelijk aangegeven hoe ze er in staan: "dit is het, deal with it". Dan heeft doorklagen ook weinig zin natuurlijk. No use beating a dead horse.
[ Voor 23% gewijzigd door Waah op 29-05-2022 23:22 ]
Ik vermoed dat Ziggo ook gewoon een stream van Viaplay binnenkrijgt die het vervolgens als DVB-C doorzet op zijn netwerk. Vandaar ook dat het lineaire kanaal achterloopt op de stream. Het betekent inderdaad wel dat als Ziggo een hikje ervaart in de stream, dat dat ook voor de kijkers van het lineaire kanaal zichtbaar is.Inspired schreef op zondag 29 mei 2022 @ 23:01:
[...]
Hij doelt op het kanaal op TV denk ik. 200 bij Ziggo bv. Had ik vandaag ook een paar haperingen. Nog niet eerder gezien volgens mij.
De vraag is dan ook wat die bitrate van bijna 12 Mb/s van Viaplay Xtra bij Ziggo inhoudt. Als bronmateriaal met 5 Mb/s aan Ziggo wordt doorgegeven, dan voegt die 12 Mb/s die Ziggo ervan maakt weinig toe. Al kan het natuurlijk ook dat Viaplay voor Ziggo wél een stream met een hogere bitrate verzorgt.
Nee dat ligt echt aan het frame.TexMex schreef op zondag 29 mei 2022 @ 17:47:
[...]
Dit screenshot bijv. van F1TV zie je de strepen in de rode omkadering ook maar voor de helft (ter hoogte van de engineer)

Nope. Geen Moire effect of stand van camera, dat rode hoort juist niet egaal rood te zijn maar diagonaal gestreept zoals dat (correct dus) is te zien bij F1TV.Athome schreef op zondag 29 mei 2022 @ 22:43:
[...]
Dat heeft niets met de bitrate te maken. De rode hoort juist egaal rood te zijn. Dat is het in de foto van F1TV niet. Het is eerder iets van moire-effect in de foto. De stand van de camera t.o.v de pixels van de TV.
Alles kan stuk.
Sorry, had ik verkeerd gelezen. Ik keek vandaag (het grootste deel) via Ziggo kanaal 200. Via de kabel dus. Dit is geen IPTV, zoals KPN, maar ik had niet "jouw" spinners. Zou Ziggo die zelf bufferen, voor het signaal wordt doorgezonden? Zou een hoop klachten schelen, als iedereen dit deed, al zullen er ook wel weer puristen zijn, die het dan niet live genoeg vinden.matthijst schreef op zondag 29 mei 2022 @ 23:21:
[...]
IPTV is geen F1TV, maar een kanaal variant van Viaplay idd.
Dat achterlopen van Ziggo verklaart juist dat er bij Ziggo geen buffermomenten zijn.TexMex schreef op zondag 29 mei 2022 @ 23:32:
[...]
Ik vermoed dat Ziggo ook gewoon een stream van Viaplay binnenkrijgt die het vervolgens als DVB-C doorzet op zijn netwerk. Vandaar ook dat het lineairekanaal achterloopt op de stream. Het betekent inderdaad wel dat als Ziggo een hikje ervaart in de stream, dat dat ook voor de kijkers van het lineaire kanaal zichtbaar is.
Die diagonale strepen zitten ook in de gele omkadering en labels bij bv de Safety Car. Ze zitten in mijn opnames van Ziggo kan. 200 iig. Dit vanaf de allereerste uitzending van dit seizoen.
[ Voor 39% gewijzigd door Toff op 29-05-2022 23:42 ]
Misschien was het wat onhandig omschreven, maar ik doel erop dat er bij F1TV veel meer detail zichtbaar is dan bij Viaplay. Op alle fronten, maar op de foto's van @dnmw2705 vooral goed zichtbaar in de rode gedeeltes.GrooV schreef op zondag 29 mei 2022 @ 23:33:
[...]
Nee dat ligt echt aan het frame.
Dit screenshot bijv. van F1TV zie je de strepen in de rode omkadering ook maar voor de helft (ter hoogte van de engineer)
[Afbeelding]
Natuurlijk kan het per frame soms wat verschillen. Maar als je beschikt over zowel F1TV en Viaplay kun je het heel goed vergelijken. Dan is het verschil (voor mij) overduidelijk. Ook als een rijder in de stand 'gehighlight' wordt in het wit/grijs zijn de schuine streepjes bij F1TV zeer duidelijk zichtbaar en bij de Viaplay-streams meestal niet. (Zie bijvoorbeeld ook streepjes.)
Zelf zie ik op kanaal 200 zo af en toe toch ook wel een hapering. Maar de meeste haperingen hebben denk ik niet met bufferen te maken. Het zijn gewoon kleine micro-stutters. Vooral bij de live-streams, maar soms zie ik ze ook op kanaal 200.Toff schreef op zondag 29 mei 2022 @ 23:34:
[...]
Dat achterlopen van Ziggo verklaart juist dat er bij Ziggo geen buffermomenten zijn.
Die diagonale strepen zitten ook in de gele omkadering en labels bij bv de Safety Car. Ze zitten in mijn opnames van Ziggo kan. 200 iig. Dit vanaf de allereerste uitzending van dit seizoen.
Hoe dan ook is het lineaire kanaal inderdaad een stuk beter dan de normale streams. Grote kans dat Ziggo toch een betere stream ontvangt. En bewust laten achterlopen om te bufferen, zal inderdaad ook wel helpen. Plus daarnaast natuurlijk ook nog de professionele apparatuur die dat soort bedrijven gebruiken.
[ Voor 24% gewijzigd door TexMex op 30-05-2022 00:22 ]
En ook minder vaak tegen een 144p resolutie aangekeken. Over het algemeen lijkt er verbetering in te zitten. Het is er echter nog niet, hopen voor de blijvers dat ze doorpakken. Ik ga in juni overstappen naar f1tv zodra het NL commentaar er is en zal viaplay niet verlengen zodra mijn gratis 9 maanden erop zitten.
Dat zou ook zomaar een trol kunnen zijn die een gerucht wil verspreiden. Mol gaf vandaag aan heel blij te zijn met hoe het nu gaat en daar graag mee door te gaan. En dat mensen soms onderschatten hoeveel werk er in Grand Prix Radio zit. Hij vond het mooi dat iedereen nu naar hem kan luisteren, waar je je stream ook vandaan haalt. F1TV noemde hij niet expliciet, maar het kwam op mij over alsof ze alles gewoon lekker bij Grand Prix Radio houden.matthijst schreef op zondag 29 mei 2022 @ 23:21:
[...]
IPTV is geen F1TV, maar een kanaal variant van Viaplay idd.
Lees net een gerucht dat Olav 1 juni aangekondigd gaat worden bij F1Tv.
Dat zou ideaal zijn voor mij, want met 6x per uitzending een hik blijf je syncen met gp radio.
Suf gerucht om te verspreiden, maar wie weet.
Ik merkte gister dat als je pijltje omhoog duwt de overlay direct verdwijnt... (pijltje dus waarmee je ook de bediening kunt doen).Jon156 schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 09:12:
[...]
Dat werkt bij andere apps prima, dan verdwijnt de overlay bijna direct, bij viaplay verdwijnt de overlay bij mij echter pas als de pointer ook echt niet meer op de overlay wijst, en dat gaat gewoon heel lastig.
Exact expert nodig?
Wat eigenlijk raar zou zijn omdat ze naast hen in een studio zittenTexMex schreef op zondag 29 mei 2022 @ 23:32:
[...]
Ik vermoed dat Ziggo ook gewoon een stream van Viaplay binnenkrijgt die het vervolgens als DVB-C doorzet op zijn netwerk. Vandaar ook dat het lineaire kanaal achterloopt op de stream. Het betekent inderdaad wel dat als Ziggo een hikje ervaart in de stream, dat dat ook voor de kijkers van het lineaire kanaal zichtbaar is.
Misschien is dit de bron:TexMex schreef op maandag 30 mei 2022 @ 00:04:
[...]
Dat zou ook zomaar een trol kunnen zijn die een gerucht wil verspreiden. Mol gaf vandaag aan heel blij te zijn met hoe het nu gaat en daar graag mee door te gaan. En dat mensen soms onderschatten hoeveel werk er in Grand Prix Radio zit. Hij vond het mooi dat iedereen nu naar hem kan luisteren, waar je je stream ook vandaan haalt. F1TV noemde hij niet expliciet, maar het kwam op mij over alsof ze alles gewoon lekker bij Grand Prix Radio houden.
:fill(white):strip_exif()/f/image/vEN2yPQfBTBideG3w6CiMun9.png?f=user_large)
Het zou mij ook eigenlijk niks verbazen. Welke andere opties zijn er anders? Als het viaplay commentaar was geweest hadden ze toch niet hoeven wachten tot juni?
Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.
Zou leuk zijn, maar ik heb het gevoel dat dit gewoon met ‘inspect’ in Chrome gedaan is… Mijn ervaring met F1TVchat is namelijk dat er personen zitten die gewoon ‘standaard’ antwoorden geven op basis van ‘trefwoorden’
[ Voor 13% gewijzigd door dnmw2705 op 30-05-2022 08:37 ]
Persoonlijk hoop ik niet dat mensen zich er zo makkelijk bij neerleggen, want anders komt Viaplay er wel heel makkelijk mee weg door simpelweg te zeggen "dit is het, deal with it".Waah schreef op zondag 29 mei 2022 @ 23:21:
Het aantal klagers neemt daarom ook af denk ik. Mensen geven het op. Viaplay heeft vrij duidelijk aangegeven hoe ze er in staan: "dit is het, deal with it". Dan heeft doorklagen ook weinig zin natuurlijk. No use beating a dead horse.
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Klinkt inderdaad als een zelf gemaakte screenshot.dnmw2705 schreef op maandag 30 mei 2022 @ 08:36:
[...]
Zou leuk zijn, maar ik heb het gevoel dat dit gewoon met ‘inspect’ in Chrome gedaan is… Mijn ervaring met F1TVchat is namelijk dat er personen zitten die gewoon ‘standaard’ antwoorden geven op basis van ‘trefwoorden’
Als een chat medewerker dat al zou weten, zouden ze dat ook niet mogen melden voordat die persconferentie geweest is.
Kan. Maar als je z'n profiel verder bekijkt gaat het nergens over F1.dutchgio schreef op maandag 30 mei 2022 @ 09:04:
[...]
Klinkt inderdaad als een zelf gemaakte screenshot.
Als een chat medewerker dat al zou weten, zouden ze dat ook niet mogen melden voordat die persconferentie geweest is.
Lijkt iemand die toevallig dit in z'n chat kreeg en dacht "ik zal 't eens even delen".
Tja makkelijk mee weg. Ik bén straks weg. En ik zal dat mijn omgeving ook aanraden als ze klagen over slechte verbinding.G_Dragon schreef op maandag 30 mei 2022 @ 09:03:
[...]
Persoonlijk hoop ik niet dat mensen zich er zo makkelijk bij neerleggen, want anders komt Viaplay er wel heel makkelijk mee weg door simpelweg te zeggen "dit is het, deal with it".
Uiteindelijk luisteren bedrijven maar naar 1 ding: geld. Vote with your wallet.
Per augustus gaan ze uitbreiden met meer sporten/competities. Ik denk juist dat er meer klanten bijkomen die geen interesse hebben in F1 maar wel in andere sporten. Ik denk dat hier vaak vergeten wordt dat Viaplay meer is dan F1.Waah schreef op maandag 30 mei 2022 @ 09:40:
[...]
Tja makkelijk mee weg. Ik bén straks weg. En ik zal dat mijn omgeving ook aanraden als ze klagen over slechte verbinding.
Uiteindelijk luisteren bedrijven maar naar 1 ding: geld. Vote with your wallet.
Dat zal zeker aan de orde zijn, maar ook die zullen in de curve komen waarin de F1-kijkers nu zitten. Ik denk zelf dat velen al een abonnement hebben en het met korting genomen hebben omdat de kennis er was dat PL (en later ook Championship) naar Viaplay kwamen. Uiteindelijk zullen er zeker klanten bij komen, maar ook klanten vertrekken als de korting verstreken is, beide in augustus.RodeStabilo schreef op maandag 30 mei 2022 @ 09:52:
[...]
Per augustus gaan ze uitbreiden met meer sporten/competities. Ik denk juist dat er meer klanten bijkomen die geen interesse hebben in F1 maar wel in andere sporten. Ik denk dat hier vaak vergeten wordt dat Viaplay meer is dan F1.
Ik heb een standaard maand abonnement genomen.
De reden is om eerst technisch aan te kijken of het allemaal werkt op een redelijk normale manier.
Daarnaast voor de Engelse Premier League, Bundesliga, Darts en dat Kick Boxen en Poolen.
Tuurlijk er zijn wat issues..maar ik zie echt dat ze de laatste 2/3 races echt wel op vooruit zijn gegaan.
Ik kijk op een Amazon Fire TV stick op een domme televisie van 16/17 jaar oud. Hij kan Full FD 1028 aan.
Zolang ze geen gekke dingen doen..blijf ik ..
The Voyage of the Dawn Treader
De andere optie is: Geen. F1TV heeft buiten hun F1 Live kanaal geen exclusief commentaar. Ik zie ze hier niet opeens een uitzondering op maken voor Nederland. Viaplay was ook vrij duidelijk een aantal maanden terug dat ze hun commentaar niet gingen delen. Maar wie weet..Morpheusk schreef op maandag 30 mei 2022 @ 08:25:
[...]
Het zou mij ook eigenlijk niks verbazen. Welke andere opties zijn er anders? Als het viaplay commentaar was geweest hadden ze toch niet hoeven wachten tot juni?
Overigens ben ik niet overtuigd dat er uberhaupt Nederlands commentaar bij gaat komen. De bron hiervan is een enkel mailtje van de F1TV klantenservice. Zou niet de eerste keer (of miljoenste) zijn dat low level support geen idee heeft wat er gaande is
[ Voor 6% gewijzigd door Frank op 30-05-2022 10:22 ]
Firestick lijkt het inderdaad goed te doen. Ook hier eigenlijk geen problemen. Af en toe bij vrije training in het begin even wat buffer issues maar daarna hele training niks geen problemen.Antenne Bayern schreef op maandag 30 mei 2022 @ 10:21:
Ik volg deze thread al enige tijd over Viaplay.![]()
Ik heb een standaard maand abonnement genomen.
De reden is om eerst technisch aan te kijken of het allemaal werkt op een redelijk normale manier.
Daarnaast voor de Engelse Premier League, Bundesliga, Darts en dat Kick Boxen en Poolen.
Tuurlijk er zijn wat issues..maar ik zie echt dat ze de laatste 2/3 races echt wel op vooruit zijn gegaan.
Ik kijk op een Amazon Fire TV stick op een domme televisie van 16/17 jaar oud. Hij kan Full FD 1028 aan.
Zolang ze geen gekke dingen doen..blijf ik ..
Moet ik er wel eerlijk bij zeggen dat ik de qualy en race nog via het kanaal op KPN kijk.
Gister laatste half uur via mn telefoon gekeken/geluisterd op 4G en ook geen enkel probleem via de app (iOS)
[ Voor 5% gewijzigd door Player1S op 30-05-2022 10:29 ]
Player1s Twitch Elite Dangerous megatrip
Ben er wel klaar mee. Hoop dat F1TV snel met NL commentaar komt (van Olav bij voorkeur).
Dit vind ik een betere optie om het geluid te syncen: http://gpradio.hole1988.nl/.BreadFan schreef op maandag 30 mei 2022 @ 10:31:
Ben gisteren een keer of 4 uit de stream gegooid. Ik begon met GPradio voor het geluid, maar om na elke hapering weer te syncen wordt je ook zat. Daarnaast liep dat commentaar op een gegeven moment een seconde of 10 achter waar ik niet meer vooruit kon spoelen
Ben er wel klaar mee. Hoop dat F1TV snel met NL commentaar komt (van Olav bij voorkeur).
Deze is wel moker chill. Ik ben er ondertussen wel handig is geworden en vaak na 9 seconden bij de leader, heb ik het al sync liggen, maar inderdaad met 0,2 krijg ik hem nog strakker.TexMex schreef op maandag 30 mei 2022 @ 10:36:
[...]
Dit vind ik een betere optie om het geluid te syncen: http://gpradio.hole1988.nl/.
Ik herken wel steeds meer de frustratie dat als het even buffert (of je een Xcode moet maken voor iemand op het forum
Ik vond gisteren ook dat toen Olav het had over de slapeloze nachten om het werkend te krijgen en ook dat Jack al aangaf dat hij in zijn nieuwe rol het heerlijk vond, gaf mij ook alweer een trigger dat het mij steeds minder zou gaan verbazen als ze met F1TV in zee gaan. Viaplay is duidelijk geweest en willen alleen het commentaar voor de eigen dienst hebben. Als Mol met GP radio de rechten behoudt, is het ook niet een aparte commentator voor F1TV, maar gewoon een rechtenhouder die bereid is door te prikken zoals alle TVbroadcasters het doen. Verschil in Nederland is dan alleen dat een radiostation doorprikt in plaats van een TVbroadcaster.
Exact expert nodig?
Hahadnmw2705 schreef op maandag 30 mei 2022 @ 10:52:
[...]
Deze is wel moker chill. Ik ben er ondertussen wel handig is geworden en vaak na 9 seconden bij de leader, heb ik het al sync liggen, maar inderdaad met 0,2 krijg ik hem nog strakker.
Ik herken wel steeds meer de frustratie dat als het even buffert (of je een Xcode moet maken voor iemand op het forum), je eigenlijk weer opnieuw kan beginnen en dan moet je het hebben van boardradio's en herhalingen waarin je 'pingels' hoort.
Je kunt overigens ook precies zien hoeveel seconden de audio-stream achterloopt op 'live'. En je kunt het bolletje in de balk verschuiven. Ik weet inmiddels hoe ver ik de audio moet vertragen voor F1TV. Als ik hem rond 34 seconden zet, zit ik vaak al vrij goed in de buurt. Dan nog een beetje finetunen en je bent er.
Viaplay kijk ik meestal met het eigen commentaar, dus daarvan weet ik niet precies hoe ver dat achterloopt. Het zal minder zijn dan F1TV en als je het eenmaal weet, is het simpel in te stellen.
Dit is weer eens een goede aanvulligTexMex schreef op maandag 30 mei 2022 @ 10:36:
[...]
Dit vind ik een betere optie om het geluid te syncen: http://gpradio.hole1988.nl/.
Net ff getest, werkt veel beter dan de sync van gpradio zelf, beter finetunen en steeds kunnen zien hoeveel je voor/achterloopt tov live. Veel gebruiksvriendelijker. Had ik eerder moeten weten

Dank !
Mwa, dat er NL-commentaar komt bij F1TV lijkt inmiddels wel een uitgemaakte zaak. Dat heeft F1TV het hele seizoen al verkondigd, staat op de website en er is een officiële mail over uitgegaan (niet van een klantenservice-medewerker maar vanuit het bedrijf zelf).Crazy D schreef op maandag 30 mei 2022 @ 11:01:
Ik kan me niet voorstellen dat ViaPlay het zou accepteren dat er NL commentaar bij F1TV komt. Ik zou daar in ieder geval als rechterhouder nooit mee akkoord. ViaPlay biedt meer, maar ze weten natuurlijk ook wel, dat als mensen puur alleen F1 kijken F1TV een goedkopere optie is. Iets onhandiger (geen TV apps) maar een deel van de mensen kijkt sowieso met Chrome cast of een soortgelijk iets, dus is het "gemak" identiek. Dan snijdt Viaplay zich hard in de eigen vingers. Ik denk dat het vooral ijdele hoop is, en wat fans die wat geruchten de wereld in helpen. Wil je NL commentaar? Dan kijk je ViaPlay (of F1TV met Olav via een andere app), dat is wat ik denk dat het de komende jaren zal zijn.
Viaplay heeft ook aangegeven minder voor de rechten te hoeven betalen als het F1TV als tweede optie naast zich zou dulden. En juist daardoor heeft Viaplay waarschijnlijk ook minder of geen zeggenschap over het doen en laten van F1TV.
[ Voor 3% gewijzigd door TexMex op 30-05-2022 11:34 ]
Bij Viaplay kun je maar 48 uur een race (volledig) terugkijken
Was zelf bij de GP van Barca, dacht even de race terug te kijken, mooi niet dus.....
Gisteren bij kameraad de wedstrijd gekeken op de F1 app, daar kan het wel, vanaf 2018 staan de seizoenen er volledig op.
https://www.bnnvara.nl/ka...en-met-een-beperkt-budgetEen aanzienlijke hoeveelheid Nederlanders heeft een abonnement op Viaplay, bijvoorbeeld om de wedstrijden van de Formule 1 live te kunnen volgen. Veel abonnees zijn echter niet tevreden over de beeldkwaliteit en doen hun beklag over kwalitatief ondermaatse livestreams. De beloofde kwaliteit wordt niet geleverd en veel klanten melden dat er sprake is van de nodige technische problemen.
Hoe zit dat? En ligt dat écht aan de internetaansluiting van de klanten zelf? We nemen de problemen onder de loep.
het feit dat bij terugkijken alles werkt, en bij live streaming er haperingen zijn, is IMHO bewijs genoeg dat het geen internet-snelheids-issue is bij mensen thuis.Splinter Cell schreef op maandag 30 mei 2022 @ 12:58:
Maandag in Kassa: Klachten over Viaplay
[...]
https://www.bnnvara.nl/ka...en-met-een-beperkt-budget
Voor het overzicht en duidelijkheid: vermeld even op welk medium en eventueel browser je kijkt, wat je geprobeerd hebt en waar je tegenaan loopt.
Reageer aub inhoudelijk op de uitzendingen over viaplay. Slow-chat draagt niks bij.
Let wel dat we het hier alleen hebben over legale manieren om F1 te volgen. Vragen om het delen van streams of het bespreken van trucs en hacks om gratis betaalde content te zien of om geografische barrières te omzeilen is hier niet toegestaan. Hier valt ook illegale iptv onder.
Ontwikkelingen om Ziggo: Ziggo Sport topic
F1TV Pro en overige diensten: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Kortingscodes: Meld hier uw kortingscodes/coupons V2