Op zich goede punten, maar het gekke is dat het gewoon een loterij lijkt te zijn als je geen Apple TV hebt. Over vrijwel alle andere apparaten lezen we hier zowel positieve als negatieve reacties (misschien nog met uitzondering van oude (dus niet Google TV) Chromecasts, die lijken er ook redelijk uit te komen). Daar komt nog bij dat veel mensen met andere live streamingdiensten op hetzelfde apparaat geen enkel probleem hebben. Dat geeft toch te denken...Toff schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 13:19:
[...]
* Helpt het om de game-modus van je TV aan of uit te zetten?
* Is bedraad beter of slechter dan draadloos?
* Is er verschil tussen Chromecast op 50 Hz of 60 Hz
enz.
Verder denk ik dat Viaplay veel klachten had kunnen voorkomen door de optie te bieden om bij het afsluiten van een abonnement een door hun goedgekeurd c.q. ondersteund apparaat tegen een (sterk) gereduceerde prijs aan te bieden en duidelijk te maken dat andere manieren van kijken 'expirimenteel" kunnen zijn.
Maar om op je punten te reageren:
* Maakt geen enkel verschil (beide getest)
* Maakt geen enkel verschil (beide getest, internetsnelheid is overigens ruim voldoende)
* Al mijn apparaten staan voor Europese content altijd op 50 Hz ingesteld (voor de grap ook 60 Hz geprobeerd, maar dat verergert het probleem logischerwijs)
Overigens geeft de laatste reactie van Viaplay mij toch ook wel de indruk dat ze heel goed weten dat er kwaliteitsissues zijn en dat er werk aan de winkel is. Dat zeggen ze misschien niet heel expliciet, maar tussen de regels door wordt dat wel enigszins duidelijk.
[ Voor 11% gewijzigd door TexMex op 25-05-2022 13:59 ]