Viaplay in Nederland

Pagina: 1 ... 87 ... 157 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Toff schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 13:19:
[...]

* Helpt het om de game-modus van je TV aan of uit te zetten?
* Is bedraad beter of slechter dan draadloos?
* Is er verschil tussen Chromecast op 50 Hz of 60 Hz
enz.

Verder denk ik dat Viaplay veel klachten had kunnen voorkomen door de optie te bieden om bij het afsluiten van een abonnement een door hun goedgekeurd c.q. ondersteund apparaat tegen een (sterk) gereduceerde prijs aan te bieden en duidelijk te maken dat andere manieren van kijken 'expirimenteel" kunnen zijn.
Op zich goede punten, maar het gekke is dat het gewoon een loterij lijkt te zijn als je geen Apple TV hebt. Over vrijwel alle andere apparaten lezen we hier zowel positieve als negatieve reacties (misschien nog met uitzondering van oude (dus niet Google TV) Chromecasts, die lijken er ook redelijk uit te komen). Daar komt nog bij dat veel mensen met andere live streamingdiensten op hetzelfde apparaat geen enkel probleem hebben. Dat geeft toch te denken...

Maar om op je punten te reageren:
* Maakt geen enkel verschil (beide getest)
* Maakt geen enkel verschil (beide getest, internetsnelheid is overigens ruim voldoende)
* Al mijn apparaten staan voor Europese content altijd op 50 Hz ingesteld (voor de grap ook 60 Hz geprobeerd, maar dat verergert het probleem logischerwijs)

Overigens geeft de laatste reactie van Viaplay mij toch ook wel de indruk dat ze heel goed weten dat er kwaliteitsissues zijn en dat er werk aan de winkel is. Dat zeggen ze misschien niet heel expliciet, maar tussen de regels door wordt dat wel enigszins duidelijk.

[ Voor 11% gewijzigd door TexMex op 25-05-2022 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:24
@MeNTaL_TO verwoordt wel heel aardig een gevoel dat ook bij mij opkwam. Natuurlijk is het niet in orde dat Viaplay bij veel mensen niet optimaal werkt, maar nofi, dat weten we nu ondertussen wel. Iedere negatieve post roept ook weer tegenovergestelde posts op en omgekeerd, en zo blijven we in een cirkeltje ronddraaien.
Eens hoor, maar verder is er niet zoveel te melden over Viaplay. Het topic is vooral druk rondom raceweekenden, wanneer mensen irritaties krijgen door beeldkwaliteit of droppende streams. De rest van hun aanbod zal wel aardig werken (ik kijk er 1 serie op en die werkt prima). Punt is natuurlijk wel dat ik betaal omdat ik F1 wilde zien en dat het dan nogal tegenvalt dat de kwaliteit een stuk minder is dan vorig jaar, of (vaak) minder dan F1TV.
Nogmaals, ik begrijp de frustraties bij degenen bij wie het niet goed werkt, maar ik zou op dit techforum liever zien dat er werd gezocht naar oplossingen, bijvoorbeeld:
Mja, denk dat veel mensen dat wel getest hebben (die 50/60 paar keer voorbij zien komen), bedraad zou niet meer nodig moeten zijn als je 100 mbit op je Chromecast of TV haalt, maar proberen waard. Frustratie is vooral dat "alle andere streamingdiensten werken, maar Viaplay niet". Hopelijk haalt het wat uit als Radar zich ertegenaan bemoeit, want "we gaan proberen de ervaring de komende jaren te verbeteren" is een leuke quote, maar ik ga er geen jaren op wachten. Ook niet als ze het wel op orde krijgen trouwens, na een jaar is het wel mooi geweest.
Verder denk ik dat Viaplay veel klachten had kunnen voorkomen door de optie te bieden om bij het afsluiten van een abonnement een door hun goedgekeurd c.q. ondersteund apparaat tegen een (sterk) gereduceerde prijs aan te bieden en duidelijk te maken dat andere manieren van kijken 'expirimenteel" kunnen zijn.
Hadden ze kunnen doen inderdaad, wel een kleine extra drempel (zit zelf niet te wachten op nog een apparaat).
Makkelijkste oplossing was als ze live sport gewoon via een vast kanaal op TV zouden uitzenden (en dan ook even een vinkje laten zetten bij mensen die Ziggo hebben maar abo bij Viaplay hebben afgesloten). Snap wel dat dat niet in hun opzet past natuurlijk, maar heel benieuwd wat er na augustus aan blije klanten bijkomt wanneer dat kanaal stopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-05 16:30

Toff

FP ProMod
TexMex schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 13:38:
[...]

Op zich goede punten, maar het gekke is dat het gewoon een loterij lijkt te zijn als je geen Apple TV hebt. Over vrijwel alle andere apparaten lezen we hier zowel positieve als negatieve reacties (misschien nog met uitzondering van oude (dus niet Google TV) Chromecasts, die lijken er ook redelijk uit te komen). Daar komt nog bij dat veel mensen met andere live streamingdiensten op hetzelfde apparaat geen enkel probleem hebben. Dat geeft toch te denken...
Ik heb twee Chromecast with GoogleTV's in gebruik op twee verschillende FHD TV's en ik heb geen technische problemen daarmee (overigens ook niet op mijn telefoon (Android) of op diverse Windows-PC's met Chrome en Firefox). Behalve dat de UI beter kan/moet, lees ik hier weinig problemen met de CCwGTV.
Maar om op je punten te reageren:
* Maakt geen enkel verschil (beide getest)
* Maakt geen enkel verschil (beide getest, internetsnelheid is overigens ruim voldoende)
* Al mijn apparaten staan voor Europese content altijd op 50 Hz ingesteld (voor de grap ook 60 Hz geprobeerd, maar dat verergert het probleem logischerwijs)
Het zijn maar wat voorbeelden, die zo bij me opkwamen, maar je antwoorden, die voor jou natuurlijk perfect geldig zijn, maken redelijk duidelijk waar het misgaat. Ik heb namelijk, zonder ruim 8500 reacties terug te lezen, geen idee wat jouw probleem is en wat je voor apparatuur gebruikt. Heb je bv geen last van microstutter, dan zal het omzetten van 50 naar 60 Hz op zijn best geen verbetering hierin brengen. Heb je bv "slechte kwaliteit beeld", dan zou ik graag willen weten hoe je dan vaststelt (en of ik dat dan ook kan) of je naar 720i of 1080p zit te kijken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• matthijst
@TexMex vind dit zo'n rare quote:
"Natuurlijk kunnen we altijd verbeteren", erkent ze. "We leren onze klanten nog steeds kennen in Nederland, dat nu al een van onze grootste en belangrijkste markten is."

Dat geeft het idee dat er ook klanten zijn die matig beeld wel zonder morren accepteren. En nu verbazing alom: "Huh, die Nederlanders klagen wel flink zeg" :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
matthijst schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 14:04:
@TexMex vind dit zo'n rare quote:
"Natuurlijk kunnen we altijd verbeteren", erkent ze. "We leren onze klanten nog steeds kennen in Nederland, dat nu al een van onze grootste en belangrijkste markten is."

Dat geeft het idee dat er ook klanten zijn die matig beeld wel zonder morren accepteren. En nu verbazing alom: "Huh, die Nederlanders klagen wel flink zeg" :D
Ja, maar ik heb helemaal geen "matig beeld" (40" en 55", beide FHD). Nooit 4k gehad, dus misschien zou ik dan klagen, als het minder werd, maar 4k is ook nooit beloofd door Viaplay. Ik kijk nu soms via CCwGGTV en soms via Ziggo kanaal 200. Ik zie eigenlijk geen verschil, behalve dat er heel soms een klein buffertje in de stream via CCwGTV zit, waar die op de PC gewoon doorloopt. Lijkt me aan mijn WiFi te liggen (PC bedraad).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Toff schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 14:03:
[...]

Ik heb twee Chromecast with GoogleTV's in gebruik op twee verschillende FHD TV's en ik heb geen technische problemen daarmee (overigens ook niet op mijn telefoon (Android) of op diverse Windows-PC's met Chrome en Firefox). Behalve dat de UI beter kan/moet, lees ik hier weinig problemen met de CCwGTV.

[...]
Maar dat is precies wat ik zeg, zowel positieve als negatieve reacties, een loterij dus. Zoek maar eens terug op Google TV. Ook daar valt genoeg negativiteit over te vinden.

Verder zijn er natuurlijk ook gewoon mensen die redelijk snel tevreden zijn en de kwaliteit van Viaplay sowieso wel acceptabel vinden. Die zul je dus verder niet zo snel horen. Iedereen heeft andere standaarden, maar persoonlijk ervaar ik een grote achteruitgang ten opzichte van Ziggo, zowel qua beeldkwaliteit als qua stabiliteit. En ik keek niet eens in 4K.

Ik vind het heel mooi dat er veel klanten zijn bij wie alles goed werkt en die volledig tevreden zijn. Maar dat er af en toe nog stééds wordt gedaan dat de vele mensen met problemen het maar bij hun eigen set-up moeten zoeken, vind ik onbegrijpelijk. Zelfs Viaplay zélf lijkt nu eindelijk te erkennen dat er toch wel wat kwaliteitsissues kunnen bestaan.

[ Voor 15% gewijzigd door TexMex op 25-05-2022 14:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:17

MeNTaL_TO

The future is not set

[...]
(vetgemaakt door mij)
Toch nog wat positiefs. :+
@MeNTaL_TO verwoordt wel heel aardig een gevoel dat ook bij mij opkwam. Natuurlijk is het niet in orde dat Viaplay bij veel mensen niet optimaal werkt, maar nofi, dat weten we nu ondertussen wel. Iedere negatieve post roept ook weer tegenovergestelde posts op en omgekeerd, en zo blijven we in een cirkeltje ronddraaien.
Nogmaals, ik begrijp de frustraties bij degenen bij wie het niet goed werkt, maar ik zou op dit techforum liever zien dat er werd gezocht naar oplossingen, bijvoorbeeld:
enz.

En vooral duidelijker zijn, ik neem aan dat er getest is, dan kan je al een disclaimer maken dat LG en Sony gewoon #$#%@ SOC's in hun systemen zetten en daardoor belabberde ervaringen kunnen ontstaan. Want ik denk dat als er een overzicht van problemen met merk en SOC in dat systeem is, er een redelijk duidelijk beeld ontstaat waar het probleem zit. En ik hoop maar voor de eigenaren van die tv's dat er met optimalisatie het acceptabel gaat worden, wat er anders is tussen de streamapp van Viaplay en F1TV, daar moeten experts maar eens over buigen.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterJ
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-05 15:25
Waar ik me bij Viaplay ook aan erger is de 5 apparaten limiet.
Ik wilde de VT2 van Miami in bed kijken. Dat lukte hierdoor niet. Dan moet ik eerst door het huis heen om andere devices af te melden, voordat ik kan kijken.
Klagen bij Viaplay levert alleen maar een: "we gaan het intern doorgeven op.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

PieterJ schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 14:59:
Ik wilde de VT2 van Miami in bed kijken. Dat lukte hierdoor niet. Dan moet ik eerst door het huis heen om andere devices af te melden, voordat ik kan kijken.
Ja, die snap ik ook niet, waarom 5 devices limiet, als je toch maar 2 streams simultaan mag kijken.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20:36
MeNTaL_TO schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 15:37:
[...]

Ja, die snap ik ook niet, waarom 5 devices limiet, als je toch maar 2 streams simultaan mag kijken.
Om te voorkomen dat je je abonnement deelt met anderen (buiten je huishouden) om niet tegelijkertijd naar series & films te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

W1ck1e schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 16:48:
[...]
Om te voorkomen dat je je abonnement deelt met anderen (buiten je huishouden) om niet tegelijkertijd naar series & films te kijken.
En dat houden ze niet tegen met maximaal 2 streams?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
[...]
Maar daarvoor is toch al die 2 streams cap? Vijf apparaten zit je zo aan, in een gemiddeld huishouden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
Toff schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 14:15:
[...]

Ja, maar ik heb helemaal geen "matig beeld" (40" en 55", beide FHD). Nooit 4k gehad, dus misschien zou ik dan klagen, als het minder werd, maar 4k is ook nooit beloofd door Viaplay. Ik kijk nu soms via CCwGGTV en soms via Ziggo kanaal 200. Ik zie eigenlijk geen verschil, behalve dat er heel soms een klein buffertje in de stream via CCwGTV zit, waar die op de PC gewoon doorloopt. Lijkt me aan mijn WiFi te liggen (PC bedraad).
Wat vergeten mensen toch snel.

Toch ook niet helemaal perfect?
"Matig beeld" was een slecht gekozen beschrijving. Tijdelijk wegvallende streams, blokkering streams was beter geweest.

[ Voor 22% gewijzigd door matthijst op 25-05-2022 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
matthijst schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 17:56:
[...]

"Matig beeld" was een slecht gekozen beschrijving. Tijdelijk wegvallende streams, blokkering streams was beter geweest.
Matig was inderdaad geen goede omschrijving. Het was zelfs slechter dan ooit. :+

En nu gaat het me totaal niet om iemands persoonlijke postgeschiedenis. Maar het lijkt toch alsof we langzaam de lagere Viaplay-standaard gaan accepteren. En daar hoort kennelijk zo af en toe een grotere of kleinere irritatie bij, bij de een wat vaker dan bij de ander. Degenen die hier vaker reageren, hebben inderdaad bijna allemaal weleens een mindere ervaring gemeld. Dat geeft helaas toch aan dat een heel jaar lang volledig stabiel F1 kijken bij Viaplay wel een beetje voorbij lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
matthijst schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 17:56:
[...]

Zoals ik schreef, heb ik geen last van "matig beeld". Nooit correctie: Bijna nooit gehad ook.
Van de 3 post die je noemt betrof de eerste een kortstondige storing waar iedereen last van had, waarna het beeld inderdaad ook minder was @TexMex. Ook de tweede betrof een heel kleine en mogelijk locale onderbreking. De derde post betreft al helemaal geen storing. Ik gaf slechts aan dat ik die dag via Ziggo kanaal 200 keek (omdat die toevallig aan stond toen ik in de huiskamer kwam).
Met mijn geheugen is niks mis. Het is echt meer jouw perceptie waar het probleem zit. Je leest gewoon wat je wilt lezen.

[ Voor 3% gewijzigd door Toff op 25-05-2022 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20:36
[...]
@MeNTaL_TO @Toff "niet tegelijkertijd" als in "op verschillende momenten (binnen 24 uur)". Als ik met mensen mijn abonnement deel met de afspraak dat ik 's avonds kijk en zij 's middags dan doet "maar 2 streams tegelijkertijd" daar niks tegen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
MeNTaL_TO schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 14:18:
[...]

En vooral duidelijker zijn, ik neem aan dat er getest is, dan kan je al een disclaimer maken dat LG en Sony gewoon #$#%@ SOC's in hun systemen zetten en daardoor belabberde ervaringen kunnen ontstaan. Want ik denk dat als er een overzicht van problemen met merk en SOC in dat systeem is, er een redelijk duidelijk beeld ontstaat waar het probleem zit. En ik hoop maar voor de eigenaren van die tv's dat er met optimalisatie het acceptabel gaat worden, wat er anders is tussen de streamapp van Viaplay en F1TV, daar moeten experts maar eens over buigen.
Echter klopt daar geen #$#%@ van :P (in telefoonland zou je het wel kunnen zeggen maar in de mediaspeler wereld is het vrij standaard), de SoC in een huidige Sony tv is vergelijkbaar (/zelfde) met die in een Google TV Chromecast (en meer RAM) welke op zn beurt weer een stuk beter is dan die van de Chromecast Ultra. En laat nou net die Chromecast Ultra het apparaat zijn waarmee ze hun UHD streams hebben getest (en hebben aanbevolen om UHD te kijken voor er überhaupt een 4K Apple TV bestond) O-)

[ Voor 5% gewijzigd door apis29 op 25-05-2022 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterJ
W1ck1e schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 18:52:
[...]

@MeNTaL_TO @Toff "niet tegelijkertijd" als in "op verschillende momenten (binnen 24 uur)". Als ik met mensen mijn abonnement deel met de afspraak dat ik 's avonds kijk en zij 's middags dan doet "maar 2 streams tegelijkertijd" daar niks tegen.
Maar de vijf apparaten limiet ook niet. ZIj twee apparaten, Ik drie :)

Ik snap aan alle kanten dat de ze sharing willen tegen gaan. Maar een gemiddeld huishouden met 2 kindereren die naar de middelbare school kan al gauw 7/8 devices hebben.
* PieterJ 3 tv's, 2 mobiele telefoons, 2 tablets en op vrijdag met een VT een lapop of computer
Nu kan ik nog apparaten van mijn kinderen afmelden indien nodig. Maar op een bepaald moment vinden ze het niet meer goed dat ik daar op inlog :) en dat begrip ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
Toff schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 18:44:
Met mijn geheugen is niks mis. Het is echt meer jouw perceptie waar het probleem zit. Je leest gewoon wat je wilt lezen.
Ik lees dat je 2x een storing had.
Dat zijn er 2 teveel, tenminste, dat vind ik. In ieder geval 2 meer dan "geen".
Of 2 van de 6 races waren niet zonder fouten te bekijken.
Lijkt me dat Viaplay hoger moet mikken dan een 66% score.

Maar goed, m'n punt is duidelijk. Ik hoop dat ze de boel nog wat verbeteren de komende tijd.

[ Voor 23% gewijzigd door matthijst op 25-05-2022 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 30-05 20:25
PieterJ schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 14:59:
Die 5 apparaten is een dag limiet, om samen met de twee streams tegelijkertijd te voorkomen dat mensen accounts gaan delen met meerdere mensen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PieterJ
NeverSettle schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 19:54:
[...]

Die 5 apparaten is een dag limiet, om samen met de twee streams tegelijkertijd te voorkomen dat mensen accounts gaan delen met meerdere mensen.
Snap ik. Maar het blijft irritant. Al deze apparaten verbinden 99% van de tijd van hetzelfde ip adres / locatie. Doe daar dan wat mee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
matthijst schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 19:47:
[...]

Ik lees dat je 2x een storing had.
Dat zijn er 2 teveel, tenminste, dat vind ik. In ieder geval 2 meer dan "geen".
Of 2 van de 6 races waren niet zonder fouten te bekijken.
Lijkt me dat Viaplay hoger moet mikken dan een 66% score.

Maar goed, m'n punt is duidelijk. Ik hoop dat ze de boel nog wat verbeteren de komende tijd.
Twee keer een paar minuten niet in kunnen loggen, waarvan 1 keer niet nodig, omdat ik via Ziggo kanaal 200 keek. Dit op 6 raceweekends waarbij ik, inclusief vrije trainingen en kwalificaties meer dan 30 uur gekeken heb. Laten we zeggen (en dan reken ik jouw kant op in "probleemtijd") 1780 van de 1800 minuten is een score van 98,89%... En dan is het ook nogeens zo, dat je niks kwijt bent, als je iets later of opnieuw inlogt. Je kunt nog steeds alles bekijken, zij het iets later.
Bij "lineair" kijken van voetbal (rechtstreeks) bij Ziggo (via coax) valt hier ook weleens de verbinding even weg en internet is ook niet bij iedereen ononderbroken. 100% zal je nooit halen.

Verder heb ik mijn post blijkbaar niet helder genoeg gemaakt. Het gaat mij er niet om of Viaplay wel of niet foutloos is. Natuurlijk mag men klagen, als het niet naar volle tevredenheid werkt, maar het voortdurend blijven drammen van een paar tweakers in dit topic is imho niet productief. Dat was iig wat ik bedoelde om aan te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:16
Nadat ik de tracktalk van Miami gemist had en de stream twee weken lang nergens meer te vinden was, dacht ik vandaag de tracktalk van Barcelona te gaan kijken. En wat blijkt, die is ook nergens meer te vinden, maar die van Miami staat er ineens weer tussen 8)7

Waarom moeten er toch steeds van die kunstmatige barrières opgeworpen worden?! Je maakt toch een programma om bekeken te worden?!

[ Voor 23% gewijzigd door LA-384 op 25-05-2022 21:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Toff schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 21:00:
[...]

Verder heb ik mijn post blijkbaar niet helder genoeg gemaakt. Het gaat mij er niet om of Viaplay wel of niet foutloos is. Natuurlijk mag men klagen, als het niet naar volle tevredenheid werkt, maar het voortdurend blijven drammen van een paar tweakers in dit topic is imho niet productief. Dat was iig wat ik bedoelde om aan te geven.
Dat heeft Viaplay toch vooral zelf in de hand. Gaat het dit weekend weer mis, dan zal het hier ongetwijfeld ook weer storm lopen. Dat lijkt me niet meer dan logisch. Zeker ook gezien de klantenservice nauwelijks bereikbaar is, op misschien wat standaardantwoorden na (als je geluk hebt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
LA-384 schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 21:12:
Nadat ik de tracktalk van Miami gemist had en de stream twee weken lang nergens meer te vinden was, dacht ik vandaag de tracktalk van Barcelona te gaan kijken. En wat blijkt, die is ook nergens meer te vinden, maar die van Miami staat er ineens weer tussen 8)7

Waarom moeten er toch steeds van die kunstmatige barrières opgeworpen worden?! Je maakt toch een programma om bekeken te worden?!
Het is inderdaad vreemd dat ze zelfs hun eigen studio-programma's na 48 uur weer offline halen. Of het ligt aan mij en ik zie ze over het hoofd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
TexMex schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 21:19:
[...]
Dat heeft Viaplay toch vooral zelf in de hand. Gaat het dit weekend weer mis, dan zal het hier ongetwijfeld ook weer storm lopen. Dat lijkt me niet meer dan logisch. Zeker ook gezien de klantenservice nauwelijks bereikbaar is, op misschien wat standaardantwoorden na (als je geluk hebt).
Die strijd wordt toch niet hier gevoerd? Vind ik helemaal niet logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12:25
LA-384 schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 21:12:

Zelfs de Saoudi tracktalk staat er nog op. Maar weer niet via de zoekfunctie. Die vindt nu niets op “tracktalk” maar verbetert dat tot “track talk” en geeft dan de uitzending van aanstaande maandag……..

Ook het gebruik van de aanduiding “Huidige uitzendingen” voor de toekomstige uitzendingen komt vreemd over. Vertaalfoutje?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Toff schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 21:42:
[...]

Die strijd wordt toch niet hier gevoerd? Vind ik helemaal niet logisch.
Het is ook geen strijd. Maar dit is een topic waarin Viaplay besproken wordt. Die zenden een sport uit die momenteel enorm hot is in Nederland. Als kijkers daar veel problemen bij ervaren, zul je dat hier in de reacties weerspiegeld zien. Net zoals het op vele andere plekken op internet een veelbesproken onderwerp is.

En je hebt verder ook wel gelijk. Negatieve reacties roepen weer andere reacties op. Maar een bagatellisering van het probleem roept óók weer reacties op. Dat is nu eenmaal hoe het vaak werkt op een forum. Zolang mensen dat genuanceerd doen en de zaken een beetje blijven onderbouwen, moet dat wat mij betreft gewoon kunnen. Iedereen kan dan zelf bepalen of die wel/niet meeleest of deelneemt aan het topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
Rallye schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 21:46:
[...]

Zelfs de Saoudi tracktalk staat er nog op. Maar weer niet via de zoekfunctie. Die vindt nu niets op “tracktalk” maar verbetert dat tot “track talk” en geeft dan de uitzending van aanstaande maandag……..

Ook het gebruik van de aanduiding “Huidige uitzendingen” voor de toekomstige uitzendingen komt vreemd over. Vertaalfoutje?
Die tracktalks zouden gewoon altijd beschikbaar moeten blijven, althans dat is wat ik uit het gegeven haal dat die van voorgaande races allemaal gewoon te bekijken zijn. Het onlogische is dat ze dus 2 dagen na de première verdwijnen en dan 2 weken later weer toegevoegd worden.

Die zoekfunctie is idd compleet waardeloos en op Android TV ontbreekt volgens mij elke vorm van vindbaarheid als het gaat om oudere afleveringen.

Ik ga dat morgen eens uitgebreid uiteenzetten in een mail naar kassa. Of misschien vanavond nog als er niets leuks op tv is (wilde tracktalk van Barcelona kijken, maar die is dus weer foetsie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
LA-384 schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 22:15:
[...]

Die tracktalks zouden gewoon altijd beschikbaar moeten blijven, althans dat is wat ik uit het gegeven haal dat die van voorgaande races allemaal gewoon te bekijken zijn. Het onlogische is dat ze dus 2 dagen na de première verdwijnen en dan 2 weken later weer toegevoegd worden.

Die zoekfunctie is idd compleet waardeloos en op Android TV ontbreekt volgens mij elke vorm van vindbaarheid als het gaat om oudere afleveringen.
Eens
Ik ga dat morgen eens uitgebreid uiteenzetten in een mail naar kassa.
Wat mij dan weer verbaast is dat er zo weinig (12) reacties bij die Kassa oproep staan, waarvan een flink deel nog positief ook. Al zegt dat natuurlijk niks over het aantal en de strekking van de mails.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
Toff schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 23:16:

Wat mij dan weer verbaast is dat er zo weinig (12) reacties bij die Kassa oproep staan, waarvan een flink deel nog positief ook. Al zegt dat natuurlijk niks over het aantal en de strekking van de mails.
Het percentage klagers zal ongetwijfeld lager liggen dan het aantal mensen wat wél positief is, maar dat is niet belangrijk.

Volgens mij gaat de oproep er vooral om dat men de klachten via kassa kan overbrengen, omdat individueel ingediende klachten nul op het rekest krijgen. Dat is ook de kritiek die viaplay eerder heeft ontvangen van de Consumentenbond en wat we hier in dit topic ook regelmatig teruglezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:34

DON PAPA

Tweaker-fan

Toff schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 23:16:
[...]
Ik ben inmiddels al overgestapt van Viaplay naar F1TV (wat prima bevalt), maar hierdoor heb ik nu ook geen zin meer om nog langer energie aan Viaplay te verspillen (en zo zullen er nog wel meer mensen zijn). ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powerboat
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18:23
DON PAPA schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 10:41:
[...]

Ik ben inmiddels al overgestapt van Viaplay naar F1TV (wat prima bevalt), maar hierdoor heb ik nu ook geen zin meer om nog langer energie aan Viaplay te verspillen (en zo zullen er nog wel meer mensen zijn). ;)
Ervaar zelf eigenlijk weinig problemen en herken de slechte beeldkwaliteit ook niet echt. Wellicht ligt dit aan de soc die in de TV zit.

Echter erger ik me wel aan het commentaar en dat ik uitzendingen als track talk niet kan terug zien.

De overstap naar F1TV gaat er over een jaar komen zodra de proefperiode voorbij is. Ik vind 15 euro te duur voor enkel F1, de rest boeit me ook niet en wil ook geen advies van investeerders ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

powerboat schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 10:51:
[...]
Ervaar zelf eigenlijk weinig problemen en herken de slechte beeldkwaliteit ook niet echt. Wellicht ligt dit aan de soc die in de TV zit.
Ik gebruik voor al mijn streamingdiensten de Nvidia Shield TV Pro, en die geeft prima beeldkwaliteit, maar bij de Viaplay app had ik het ene moment even prima beeld en dan weer slecht beeld of zelfs nog erger stilstaand beeld, en net wat je zegt ook het commentaar was niet mijn smaak. Als ik via kanaal 225 van KPN keek was het wel een stuk beter, maar zover ik heb begrepen stopt dat op 1 augustus, en dit kanaal werkt niet op de vrijdag, dus vandaar dat ik maar ben overgestapt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dnmw2705
  • Registratie: Oktober 2017
Ik heb even gecheckt nog met Xcode.

Viaplay 1280x720p50 op 5mbit
VTMgo 1920x1080p25 op 3,5mbit

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A5YfNoQ06gTGctY4RPGSJDYwZ2A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XeKoqGMAVPl6RjB4vbjVI6vB.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MYGiBSciawWzG5xkwWFBLEG3sVk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8eYO8ENnW9e4xv12nyaQ4J7g.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rck010
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13:46
Dus... die tracktalk van Spanje is nergens meer te vinden, terwijl die van alle overige races wel nog online zijn..?

Wat is dit weer voor een onzin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
Rck010 schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 22:20:
Dus... die tracktalk van Spanje is nergens meer te vinden, terwijl die van alle overige races wel nog online zijn..?

Wat is dit weer voor een onzin?
Sterker nog die van Miami was eerst nergens te vinden, maar nu wel er op gezet. Ik vermoed dat die van Barcelona later komt. Wel apart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rck010
NeverSettle schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 22:23:
[...]

Sterker nog die van Miami was eerst nergens te vinden, maar nu wel er op gezet. Ik vermoed dat die van Barcelona later komt. Wel apart.
Wat een gedoe, waarom kunnen we die programma's niet gewoon terugkijken... je betaald hier grof geld voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dave1972
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 25-05 14:12
Net, viaplay opgezegd 🥳🥳

Pixel 9 Pro XL

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online
Gaaf dat "gare VHS videoband filter" :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmasterS
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 18-05 19:17
Wereld top beeld weer. Alleen maar drama. Niet te geloven dit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eilavid
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 09:53
Wat is er aan de hand met het beeld???

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:13
Ligt niet aan viaplay

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rck010
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l7bAKDyuL-T34CtU6E6PSEY3uBE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/31lbNfwSgl9bXdAOxKlt1Vd8.jpg?f=fotoalbum_large

Ziet er goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmasterS
dave1972 schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 13:48:
Net, viaplay opgezegd 🥳🥳
Edit mezelf. Ligt niet aan viaplay voor eens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-05 19:21
(jarig!)
eilavid schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 14:00:
Wat is er aan de hand met het beeld???
Probleem met de bron. Is gemeld zoals Allard Kalff nu aangeeft.

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilesD.
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:04
Niet te geloven weer dit … !

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• NiaX
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
SmasterS schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 14:00:
Wereld top beeld weer. Alleen maar drama. Niet te geloven dit
Niet meteen de Nederlander uithangen, hier kan Viaplay niets aan doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Extigo
(jarig!)
MilesD. schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 14:01:
Probleem met World Feed, niet met Viaplay. Lijkt inmiddels opgelost, iig bij mij wel.

Steam

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dnmw2705
F1TV had hetzelfde probleem, evenals UHD4k HDR stream van Sky.. geen zorgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuka
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-05 08:38
Opgelost!

Xbox Series X "The Tower Of Power" - Skoda Enyaq iV80 Sportline '22 "The Beast"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmasterS
NiaX schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 14:02:
[...]

Niet meteen de Nederlander uithangen, hier kan Viaplay niets aan doen.
Ja dat had ik mezelf ook al gezegd.. ... Heb je gemist?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 20:10
MilesD. schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 14:01:
Lekker voorbarig weer, lag niet aan Viaplay

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Rck010
"Very stiff vertically"

Dat heb ik iedere morgen George.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 25-05 14:12
Rck010 schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 14:04:
"Very stiff vertically"

Dat heb ik iedere morgen George.
😂😂😂😂

Pixel 9 Pro XL

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
dutchgio schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 14:03:
[...]

Lekker voorbarig weer, lag niet aan Viaplay
Nou, nou, poeh, poeh het lag een keer níet aan Viaplay! :P

Heel gek is het op zich niet dat mensen er inmiddels eigenlijk standaard van uitgaan dat iets aan Viaplay ligt, na alle eerdere ellende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
Extigo schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 14:01:
[...]

Probleem met de bron. Is gemeld zoals Allard Kalff nu aangeeft.
En ik switch naar sky en prima beeld.
Tuurlijk de bron weer... 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soccer98
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 23-04 08:37
TexMex schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 14:47:
[...]

Nou, nou, poeh, poeh het lag een keer níet aan Viaplay! :P

Heel gek is het op zich niet dat mensen er inmiddels eigenlijk standaard van uitgaan dat iets aan Viaplay ligt, na alle eerdere ellende.
Kan net zo goed ook vooringenomenheid zijn hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:39

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

ppeterr schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 14:00:
Gaaf dat "gare VHS videoband filter" :P
In de box leek het net alsof de wielen draaide.. :+

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Soccer98 schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 15:22:
[...]

Kan net zo goed ook vooringenomenheid zijn hoor
Kan ook ja. Maar dat is vaak wel gebaseerd op eerdere ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
d-vine schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 15:01:
[...]

Ook bij F1TV Pro was het beeld soms slecht. FOM zorgt niet voor de internationale beelden dit keer, maar Monaco zelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19:59
Zojuist naar de tweede training gekeken (via Apple TV). Afgezien van de bitrate en geen 4K was de stream gewoon goed en stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joydashy
  • Laatst online: 19:07
DON PAPA schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 11:24:
[...]

Ik gebruik voor al mijn streamingdiensten de Nvidia Shield TV Pro, en die geeft prima beeldkwaliteit, maar bij de Viaplay app had ik het ene moment even prima beeld en dan weer slecht beeld of zelfs nog erger stilstaand beeld, en net wat je zegt ook het commentaar was niet mijn smaak. Als ik via kanaal 225 van KPN keek was het wel een stuk beter, maar zover ik heb begrepen stopt dat op 1 augustus, en dit kanaal werkt niet op de vrijdag, dus vandaar dat ik maar ben overgestapt.
Ik gebruik ook een Shield Pro.

Bij mij wil de Viaplay app sinds 3 weken ongeveer niet eens meer laden. Daarvoor prima gewerkt. Bij jou geen problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Joydashy schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 18:13:
[...]
Bij mij wil de Viaplay app sinds 3 weken ongeveer niet eens meer laden. Daarvoor prima gewerkt. Bij jou geen problemen?
Toevallig vanmiddag de eerste vrije training naar Viaplay op de Shield Pro gekeken, en dat werkte hier gewoon.

Ik blijf alleen de beeldkwaliteit en commentaar van F1TV beter vinden, dus die stond dan ook met de tweede vrije training weer aan ;)

[ Voor 14% gewijzigd door DON PAPA op 28-05-2022 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingfriko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-03 08:03

kingfriko

100 % BULLY

Via mijn lg tv kan ik fp1 en 2 niet terug kijken . Ik krijg alleen te zien : deze uitzending is afgelopen .
Met de app op de telefoon werkt het wel gewoon . Vorige week was het hetzelfde .

kingfriko

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Extigo
(jarig!)
d-vine schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 15:01:
[...]

Ja, F1TV had hetzelfde probleem. Zie https://www.reddit.com/r/...ething_doesnt_seem_right/
bijvoorbeeld. Maar blijf vooral bashen op Viaplay zonder dat je zelf even verder kijkt dan je neus langs is.

Steam

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Dat was inmiddels wel duidelijk hoor. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Ik kijk nu op de Ipad en wederom geen scherp beeld, F1 P3 en de tijd zijn niet scherp ( zit een soort waas overheen ). Bij een kwaliteit van 1080p zouden de randen/letters scherp zijn zonder waas, dus wederom geen volledig 1080p. Op de foto lijkt het scherper dan het hier is, geen idee hoe dit kan..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/08vJ9uNgCtvR_fhcUmr3J0lUf68=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lqBGYu2IDR2ai8ZZqS4L7OY7.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IJczxdH3nGkH_Pe7q8dP5bboyvc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2xpQIySQwyB7Xk96PkPSRlNV.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bgbZhWIkuE_RAW3k55Qvex2jDi8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ql2GDlA4YhkqhhM42dyhU7kt.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g0YYZEtBSikJMpE4I592SbU1TGI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gq5yZJuXKsNIw0YuM7fIae6b.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LfvQnUOYAKXkWYEHRci_UrBzp6w=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1BqNI5nyFd8zECZO2YA3iL3R.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 27% gewijzigd door G_Dragon op 28-05-2022 13:11 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
G_Dragon schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 13:05:
Ik kijk nu op de Ipad en wederom geen scherp beeld, F1 P3 en de tijd zijn niet scherp ( zit een soort waas overheen ). Op de foto lijkt het scherper dan het hier is, geen idee hoe dit kan..

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding]
Niet herkenbaar. Net een paar keer met mijn neus op mijn iPad scherm gezeten. Bij mij is het scherp. Wel bij start van stream (5 sec.?) even onscherp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

meesje schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 13:10:
[...]

Niet herkenbaar. Net een paar keer met mijn neus op mijn iPad scherm gezeten. Bij mij is het scherp. Wel bij start van stream (5 sec.?) even onscherp.
Ah oke, gelukkig is het bij jou wel scherp! Je ziet hier gewoon dat het hele scorebord niet scherp is door een soort waas die er overheen zit.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
G_Dragon schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 13:12:
[...]

Ah oke, gelukkig is het bij jou wel scherp! Je ziet hier gewoon dat het hele scorebord niet scherp is door een soort waas die er overheen zit.
Zeker obv de laatste foto lijkt het alsof ie bij jou in de kwaliteit blijft hangen die ik de eerste paar sec. ervaar. Vreemd. Ik neem aan dat je al een paar keer de stream hebt opgestart. Ik zou bijna denken dat dit een WiFi dingetje is.

[ Voor 5% gewijzigd door meesje op 28-05-2022 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:12

remco_k

een cassettebandje was genoeg

G_Dragon schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 13:12:
[...]

Je zal er in dit soort gevallen (ook) rekening mee moeten houden dat de app automatisch naar een lagere resolutie stream is geschakelt omdat je wifi of internet verbinding het misschien moeilijk heeft.
Of anders gezegd: het hoeft niet altijd aan Viaplay te liggen.

Alles kan stuk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
Ik kijk nu op de Ipad en wederom geen scherp beeld, F1 P3 en de tijd zijn niet scherp ( zit een soort waas overheen ). Bij een kwaliteit van 1080p zouden de randen/letters scherp zijn zonder waas, dus wederom geen volledig 1080p. Op de foto lijkt het scherper dan het hier is, geen idee hoe dit kan..

[Afbeelding][Afbeelding]
Hier hetzelfde hoor, op iPad.
Keek eerst naar Viaplay en dacht: das prima te doen, maar als je dan f1tv bekijkt ziet die lijst er scherper uit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• meesje
@matthijst @G_Dragon Hoe staat bij jullie in de app de video instelling? Ik heb deze destijds op ‘hoogste’ gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Keek op m'n vrouw d'r iPad, die stond idd op hoog (default schijnbaar).
Hoogste scheelt wel weer een stuk, lijstwazigheid minder, f1 nog minimaal scherper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle

[Afbeelding][Afbeelding]
Iets met smartphone camerasoftware die onscherpe objecten scherper maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Het lijkt soms net een loterij, kijk nog altijd met de Edge browser. Vorig weekend wat moeten spelen voor FullHD, afgelopen donderdag met darten lukte het niet.

Vandaag met de training en ook nu met de kwalificatie uitzending zonder ook maar iets te moeten prutsen, meteen FullHD en goede kwaliteit.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Audio en video out of sync op kanaal 200 Ziggo bij Guido, Christian en Stéphane nu in de paddock.

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LA-384
Interessante informatie in het voorprogramma trouwens. Uitleg over het stuurhuis speciaal voor Monaco, de invloed van de nieuwe auto's op de mogelijke stijfheid van de ophanging. Gisteren ook al leuke uitzending. Ik vind het steeds meer een meerwaarde krijgen. Komt ook door de gasten natuurlijk, Ernest Knoors en Allard Kalff weten natuurlijk wel wat meer te vertellen dan JP Balkenende of een van die anderen bn-ers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Als dit zo doorgaat ga ik kijken met F1TV, stream knalde er net ook al uit..

Edit: tot nu toe een tijd stabiel

[ Voor 12% gewijzigd door G_Dragon op 28-05-2022 16:11 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• meesje
Rivanov schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 15:51:
Audio en video out of sync op kanaal 200 Ziggo bij Guido, Christian en Stéphane nu in de paddock.
Hier idem. Trouwens ook op iPad. Ik blijf me overigens verbazen dat Ziggo 200 12/13 sec. achterloopt op de stream via de Viaplay app.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Waarom stelt ze van die domme vragen?
Hebben ze haar de regels van de Formule 1 niet verteld, jemig ik erger me daar echt aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
Veel buffer hier, kwaliteit ging terug naar 720P of lager en sprong dan weer terug naar 1080P.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Marrtijn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 30-05 21:50
Ik begin me wel een beetje te storen aan de reclames op Viaplay. Verdeel ze een beetje in plaats van elk blokje de hele programmering af te ratelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pvd01
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 30-05 21:19
Ik heb de app niet opnieuw geïnstalleerd, zoals wel was geadviseerd.

Desondanks ging de kwali opvallend goed. Stabiele beeldkwaliteit en de app viel ook niet uit (i.t.t. vorige week).
Hopelijk blijft het zo.

Vorige week heb ik uitgesteld gekeken, misschien dat de app dan minder stabiel is?
Ik begin me wel een beetje te storen aan de reclames op Viaplay. Verdeel ze een beetje in plaats van elk blokje de hele programmering af te ratelen.
Als er zo nodig reclame tussendoor moet, dan liever in 1 blok. Kun je even naar de wc o.i.d. Anders heb je elke 10 minuten een reclame van 30 seconden en dat zou ik pas echt irritant vinden.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:48
Marrtijn schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 17:25:
Jij kijkt niet uit naar Dragon’s Den ?

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Hier sluit ik mij bij aan, reclames vermijd ik zoveel mogelijk en als Viaplay hier steeds meer mee gaat komen dan ben ik nog sneller klaar met hun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rtoo
  • Registratie: April 2015
  • Nu online

Rtoo

Youtube - Triple Dutch

Bij live uitzendingen en terugkijken heb ik om de 5 seconden het beeld wat even bevriest. Heel kort maar erg vervelend om te kijken, meer mensen hier last van?

Kijk het op mijn Philips tv via de geïnstalleerde app.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• satshow
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19:25
Ben op het moment de serie Walker aan het kijken. Best wel leuk om te kijken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
G_Dragon schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 16:06:
[Streamable]

Als dit zo doorgaat ga ik kijken met F1TV, stream knalde er net ook al uit..

Edit: tot nu toe een tijd stabiel
Al is je filmpje op 720p max moeilijk te beoordelen, begrijp ik heel goed dat je met deze "kwaliteit" niet tevreden bent en die ongeplande pauzes zijn ook niet fijn. Zo gaat de lol er snel vanaf. Mogelijk heb je net een heel ongelukkige combinatie van internetverbinding, app, apparatuur of instelling(een). Sterkte ermee.
satshow schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 20:40:
Ben op het moment de serie Walker aan het kijken. Best wel leuk om te kijken.
Dan is de serie Justified ook vast iets voor jou.

[ Voor 16% gewijzigd door Toff op 28-05-2022 20:59 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Toff schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 20:58:
[...]

Al is je filmpje op 720p max moeilijk te beoordelen, begrijp ik heel goed dat je met deze "kwaliteit" niet tevreden bent en die ongeplande pauzes zijn ook niet fijn. Zo gaat de lol er snel vanaf. Mogelijk heb je net een heel ongelukkige combinatie van internetverbinding, app, apparatuur of instelling(een). Sterkte ermee.

[...]

Dan is de serie Justified ook vast iets voor jou.
Het is niet mijn internetverbinding (1Gbit/s), apparatuur Sony AG8 Oled ( met 100Mbit/s Lan poort ), Netwerk Switch & Acces Point die 1Gbit/s doorgeeft. De app zou best kunnen, maar als nog lijkt me dat sterk als de app op de Xbox, Ipad en Tv allemaal zo werken zonder 1080p.

Want als het echt mijn internetverbiding of apparatuur zou zijn, werkte F1tv of NLziet met live uitzendingen ook niet stabiel. Ik blijf bij me mening dat je als bedrijf met zo'n groot aanbod van sport dat ook al jaren bestaat het niet zo slecht moet leveren, ergste van alles is dat ze er gewoon mee wegkomen en pas na zoveel raceweekenden pas een keer door de consumentenbond op de vingers worden getikt.

Vanaf hun eerste week had er gewoon een soort controle op moeten zitten en streng gehandhaafd moeten worden, want ze zenden geen kleine sporten uit. Hier spreek ik niet alleen over de Formule 1, maar ook het darten,voetball enz.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
@G_Dragon Individueel lijkt alles in orde bij jou, maar daarom schreef ik ook, dat het een heel ongelukkige combinatie zou kunnen zijn. Kom je alleen achter met een heleboel "trial and error", door bv je TV bekabeld en zo direct mogelijk aan te sluiten (of juist via WiFi, als je al bekabeld kijkt), een bewezen goedwerkende Chromecast te lenen oid. Kan me ook goed voorstellen dat je daar geen zin in hebt, als F1TV Pro het wel goed doet bij je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Toff schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 21:59:
@G_Dragon Individueel lijkt alles in orde bij jou, maar daarom schreef ik ook, dat het een heel ongelukkige combinatie zou kunnen zijn. Kom je alleen achter met een heleboel "trial and error", door bv je TV bekabeld en zo direct mogelijk aan te sluiten (of juist via WiFi, als je al bekabeld kijkt), een bewezen goedwerkende Chromecast te lenen oid. Kan me ook goed voorstellen dat je daar geen zin in hebt, als F1TV Pro het wel goed doet bij je.
Ik snap je helemaal :), onze TV is bekabelt met Cat 6 internet kabels. We hebben chromecast boven en daar werkt het ook net zo slecht op, helaas is dit een probleem die intern onmogelijk is op te lossen aangezien er zoveel mensen zijn met kwaliteitdrops en de overige klachten...

Ik hoop gewoon dat Viaplay een dikke boete krijgt of de licentie kwijtraakt als ze dit niet in een jaar weten op te lossen, want in mijn mening verdien je dan de rechten niet. Maar goed dit blijft ook een persoonlijke mening :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
Idd, maak dan op z'n minst ook reclame voor de andere programma's die met f1/autoracen te maken hebben. Dat komt zo weinig aan bod en is zo slecht terug te vinden dat het niet anders kan dan dat deze veel potentiële kijkers missen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• meesje
Nieuwsbrief Ziggo. 😂 Of bedoelen ze wat anders? 😉

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dRRWZus4y08bC8OiYFSaVtVZiRI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fmvJwHKUWazelBTArcnZnkxh.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door meesje op 29-05-2022 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
G_Dragon schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 22:05:
[...]

Ik snap je helemaal :), onze TV is bekabelt met Cat 6 internet kabels. We hebben chromecast boven en daar werkt het ook net zo slecht op, helaas is dit een probleem die intern onmogelijk is op te lossen aangezien er zoveel mensen zijn met kwaliteitdrops en de overige klachten...

Ik hoop gewoon dat Viaplay een dikke boete krijgt of de licentie kwijtraakt als ze dit niet in een jaar weten op te lossen, want in mijn mening verdien je dan de rechten niet. Maar goed dit blijft ook een persoonlijke mening :)
Hier ook echt weer een blokkenfestijn dit weekend. Samsung TV uit 2020 bekabeld aangesloten op 200mbit glasvezel en het beeld is niet om aan te zien. Op mijn laptop hetzelfde. Echt een aanfluiting. Ik zou er graag meer druk op zetten bij Viaplay maar als klanten hebben we simpelweg geen ingang lijkt het.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmasterS
Bigs schreef op zondag 29 mei 2022 @ 14:17:
[...]

Hier ook echt weer een blokkenfestijn dit weekend. Samsung TV uit 2020 bekabeld aangesloten op 200mbit glasvezel en het beeld is niet om aan te zien. Op mijn laptop hetzelfde. Echt een aanfluiting. Ik zou er graag meer druk op zetten bij Viaplay maar als klanten hebben we simpelweg geen ingang lijkt het.
Geen problemen voor nu nog. Chromebook en kijkend voor nu met Chrome.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnmw2705
Bigs schreef op zondag 29 mei 2022 @ 14:17:
[...]
SmasterS schreef op zondag 29 mei 2022 @ 14:21:
[...]

Geen problemen voor nu nog. Chromebook en kijkend voor nu met Chrome.
Dit is dus precies het probleem… het is een loterij elk raceweekend..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmasterS
dnmw2705 schreef op zondag 29 mei 2022 @ 14:26:
[...]

[...]

Dit is dus precies het probleem… het is een loterij elk raceweekend..
Dat klopt.
Ga zo wel alvast het op de tv aanzetten en dan verder met werken😆
Pagina: 1 ... 87 ... 157 Laatste

Let op:
Voor het overzicht en duidelijkheid: vermeld even op welk medium en eventueel browser je kijkt, wat je geprobeerd hebt en waar je tegenaan loopt.

Reageer aub inhoudelijk op de uitzendingen over viaplay. Slow-chat draagt niks bij.

Let wel dat we het hier alleen hebben over legale manieren om F1 te volgen. Vragen om het delen van streams of het bespreken van trucs en hacks om gratis betaalde content te zien of om geografische barrières te omzeilen is hier niet toegestaan. Hier valt ook illegale iptv onder.

Ontwikkelingen om Ziggo: Ziggo Sport topic
F1TV Pro en overige diensten: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Kortingscodes: Meld hier uw kortingscodes/coupons V2