Viaplay in Nederland

Pagina: 1 ... 86 ... 157 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnmw2705
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 07:13
Aartstyle schreef op maandag 23 mei 2022 @ 13:52:
Edit: Dus ze hebben wel een 4k kanaal, alleen zenden die alleen nog maar upscaled uit.
Ja, op de dus live CL na en dat was ook mijn grootste ergernis, dat alleen live in 4k uitgezonden werd. De capaciteit van kanaal 400 (en 14 op mediabox) is ruim 20 mbit.
Geen idee wat er komend seizoen bijkomt. MotoGP wordt niet in 4k geschoten, waar ik eerder zei dat LaLiga in 4k geschoten werd, moet ik rectificeren dat het alleen de topwedstrijden zijn.

Ik heb met Viaplay nu wel langzaam het gevoel dat ze dusdanig veel rechten hebben, dat een lineair kanaal zoals in Zweden toch wel relevanter gaat zijn en gevuld kan worden met diverse programma's. Ik kan mij namelijk niet voorstellen dat ze zo naïef zijn om het zo zo te laten, anderzijds ook weer wel, want veel geld betalen is elders de euro omdraaien voordat ie uitgegeven wordt.

De missie van Viaplay is de grootste worden, de visie is dit te doen door 'streaming challenger' en de strategie is: opkopen van sportrechten die in de gevestigde landen belangrijk zijn, zodat je niet om Viaplay heen kan.
Kijk maar nu naar de 700.000 abonnees in alleen Nederland die voor F1, Darts, Bundesliga en (deels) PL al ingestapt zijn.

F1TV is alternatief voor 65eu per jaar, PDC tv kost 70 euro per jaar, PL en Bundesliga hebben geen eigen dienst. Je bent al met al dus goedkoper uit met een Viaplay abonnement als je meerdere sporten wil zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:44
hardware-lover schreef op maandag 23 mei 2022 @ 13:19:
@Aartstyle, Ziggo Sport zend nog van alles uit in 4k maar niet via kanaal 14, als dat het kanaal is waar jij het over hebt?

Viaplay zal het wel prima vinden wat ze nu aan beeldkwaliteit leveren, er lijken wel aardig wat klagers te zijn maar hoe hoog dat percentage daadwerkelijk is van hun klanten blijft gissen. Ik spreek ook mensen die er dik tevreden over zijn maar die kom je niet tegen op Tweakers. En dat zal wel voor het merendeel gelden van hun klanten verwacht ik.
Nou, ik kijk via de zoggo viaplay app waarvan de kwaliteit redelijk goed was de afgelopen races (native LG app is ruk op de C1) maar het viel mij op dat gisteren de kwaliteit toch echt een stuk slechter was. Duidelijk 720p upscaled wat echt ondermaats is vandaag de dag zeker gezien we af komen van 4k Ziggo.
Ik ga zeker een klacht indienen bij ze. Zal wel niet veel helpen maar als iedereen dat gaat doen helpt het wellicht.

Tenzij ze dit jaar een flinke stap gaan maken wordt het voor mij zeker F1 pro volgend seizoen.

[ Voor 5% gewijzigd door FreeMen op 23-05-2022 17:25 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Kassa had ook een oproep:
https://www.npostart.nl/kassa/23-05-2022/BV_101407433
Op ongeveer 43:17

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:05
:D
"voor de duidelijkheid, het gaat niet om de kwaliteit van de commentatoren"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnmw2705
Wat bizar dat zelfs Consumentenbond en Kassa zich gaan bemoeien met een premium streamingdienst… zag al wel dat de Scandinavische tak van Viaplayklantenservice begonnen is met reageren op klachten bij klachtenkompas nadat de Consumentenbond dat bericht postte

[ Voor 5% gewijzigd door dnmw2705 op 24-05-2022 07:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frank
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Mooi. Voer die druk maar flink op. Jammer dat het zo moet, maar anders zit je over een paar jaar nog met deze matige beeldkwaliteit. Dat is inmiddels wel duidelijk geworden.

[ Voor 8% gewijzigd door Frank op 24-05-2022 08:43 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:17
Ik hoop dat dit het begin is van een lawine aan klachten. Blijkbaar zijn er derde partijen nodig voordat er bij Viaplay wellicht eens wat actie ondernomen gaat worden. Dan moet het maar zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilfamo
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 10-09-2024
DutchOwnage schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 10:27:
Ik hoop dat dit het begin is van een lawine aan klachten. Blijkbaar zijn er derde partijen nodig voordat er bij Viaplay wellicht eens wat actie ondernomen gaat worden. Dan moet het maar zo.
Of het wordt duidelijk dat het met de klachten wel meevalt en dat het vooral de schreeuwende minderheid op Twitter is. 321 klachten valt wel mee op 600000+ abonnees (al is natuurlijk elke klacht 1 teveel)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchOwnage
ilfamo schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 10:40:
[...]

Of het wordt duidelijk dat het met de klachten wel meevalt en dat het vooral de schreeuwende minderheid op Twitter is. 321 klachten valt wel mee op 600000+ abonnees (al is natuurlijk elke klacht 1 teveel)
De klachten zijn er overduidelijk, alleen nemen weinigen de moeite om ook even iets achter te laten op de daarvoor bedoelde platformen. En Twitter is dat dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilfamo
DutchOwnage schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 10:43:
[...]

De klachten zijn er overduidelijk, alleen nemen weinigen de moeite om ook even iets achter te laten op de daarvoor bedoelde platformen. En Twitter is dat dus niet.
Natuurlijk zijn er terechte klachten, maar sommige reageren ook als een kleuter van wie het favoriete speeltje is afgepakt. Geduurde de raceweekenden zijn er ook genoeg klachten over F1tv, maar die krijgen minder aandacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:31

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

DutchOwnage schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 10:27:
Oh die berg gaat zeker nog groeien als ze steeds meer rechten gaan kopen, want kan mij niet voorstellen dat de gemiddelde Nederlander hier tevreden mee is.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DutchOwnage
Ik heb geen eens Twitter, ik hoef niet te weten wat voor bagger daar wordt gepost. I hoop alleen dat Kassa en/of de Consumentenbond aandacht gaat besteden aan de gegronde klachten die er wel degelijk zijn en dat er dan hopelijk iets in gang wordt gezet.

[ Voor 10% gewijzigd door DutchOwnage op 24-05-2022 10:49 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
G_Dragon schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 10:48:
[...]

Oh die berg gaat zeker nog groeien als ze steeds meer rechten gaan kopen, want kan mij niet voorstellen dat de gemiddelde Nederlander hier tevreden mee is.
Ik denk juist dat de gemiddelde kijker helemaal niet ontevreden is. met mijn (diverse) apparatuur heb ik bijvoorbeeld geen klachten over de gehele ervaring. en met het uitbreiding van het aanbod ga ik alleen maar meer tevreden zijn.

En nee, voor deze opmerking krijg ik geen geld van Viaplay :+

[ Voor 6% gewijzigd door RodeStabilo op 24-05-2022 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
RodeStabilo schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 10:51:
[...]

Ik denk juist dat de gemiddelde kijker helemaal niet ontevreden is. met mijn (diverse) apparatuur heb ik bijvoorbeeld geen klachten over de gehele ervaring. en met het uitbreiding van het aanbod ga ik alleen maar meer tevreden zijn.

Mag ik vragen op wat voor scherm(en) jij kijkt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frank
  • Niet online
[...]

Ik twijfel geen moment dat de overgrote meerderheid met een 40 inch 720p/1080p TV weinig of geen problemen ervaart met de beeldkwaliteit. Maar we leven in 2022 waar 4K tv's al jaren de norm zijn en 65 inch tv's al te koop zijn voor €500. Dan kom je gewoon niet weg met deze matige kwaliteit. Hoe groter en beter de tv, hoe slechter het beeld oogt. Geen enkele upscaling tech die daar tegenop kan.

Het kan zijn dat bij sommige mensen de artifacts niet opvallen om wat voor reden dan ook, maar dat neemt niet weg dat er een grote groep is die het wel ziet. Dat ligt niet aan een internet verbinding of apparatuur. Ik kijk met een 65 inch OLED via een Apple TV 4K en het ziet er gewoon bedroevend uit op een kijkafstand van 4,5 meter. Laat staan dichterbij. Leg ik het naast F1TV dan is het een wereld van verschil.

Het is aan Viaplay om af te wegen of het de moeite waard is om die laatste groep mensen te negeren en een matig product te blijven aanbieden voor wat korte termijn besparingen. Hopelijk maken ze de juiste keuze.

[ Voor 31% gewijzigd door Frank op 24-05-2022 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
Frank schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 10:54:
[...]

Ik twijfel geen moment dat de overgrote meerderheid met een 40 inch 720p/1080p TV weinig of geen problemen ervaart met de beeldkwaliteit. Maar we leven in 2022 waar 4K tv's de norm zijn en 65 inch tv's al te koop zijn voor €500. Dan kom je gewoon niet weg met deze matige kwaliteit. Hoe groter en beter de tv, hoe slechter het beeld oogt. Geen enkele upscaling tech die daar tegenop kan.
Dat bedoel ik dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
DutchOwnage schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 10:52:
[...]

Mag ik vragen op wat voor scherm(en) jij kijkt?
Dat mag. Primair via de Apple TV app op een doodnormale 4K tv.

En ik weet dat daar minder tot geen problemen mee zijn, maar als dat zo is dan zou je kunnen stellen dat het niet alleen aan VP ligt.

[ Voor 3% gewijzigd door RodeStabilo op 24-05-2022 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
RodeStabilo schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 10:56:
[...]

Dat mag. Primair via de Apple TV app.

En ik weet dat daar minder tot geen problemen mee zijn, maar als dat zo is dan zou je kunnen stellen dat het niet alleen aan VP ligt.
En aangesloten op?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
Erbij ge-edit. Ja ik weet wat je er van gaat zeggen je hebt geen grote 4K tv en 4K is de standaard etc etc. dat is in uitzendland echt niet zo. Ook ziggo doet bijna niets in 4K, en nu ga ik mezelf herhalen, ook KPN en andere (glasvezel)aanbieders doen dat niet.

Ook Netflix etc hebben maar een heel beperkt 4K-aanbod. Dus nee 4K is niet de standaard.

[ Voor 7% gewijzigd door RodeStabilo op 24-05-2022 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
[...]

Die 321 (inmiddels 417) zijn alleen de klachten op Klachtenkompas, het eigen platform van de Consumentenbond. Dat is natuurlijk niet echt een plaats waar mensen als eerste naartoe gaan om te klagen. Klachtenkompas is slechts een van de vele verschillende klachtenwebsites. In eerste instantie zullen klagers zich toch vooral bij Viaplay zelf uiten en op social media. Viaplay zelf laat het afweten, waardoor mensen steeds meer andere platforms zullen zoeken om zich te laten horen. Kassa en de Consumentenbond zullen ongetwijfeld goed kunnen aanvoelen hoe groot een bepaald probleem is.
ilfamo schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 10:46:
[...]

Natuurlijk zijn er terechte klachten, maar sommige reageren ook als een kleuter van wie het favoriete speeltje is afgepakt. Geduurde de raceweekenden zijn er ook genoeg klachten over F1tv, maar die krijgen minder aandacht.
Ondanks de aandacht hier op Tweakers is F1TV natuurlijk maar een kleine speler in Nederland. Het is altijd een extraatje geweest, zonder lineaire tv, naast de hoofd-zendgemachtigde. Door de slechte start van Viaplay krijgen ze wat meer aandacht, maar het grote publiek zal toch voornamelijk met Viaplay bekend zijn. En uiteraard gaat F1TV ook meer in de gaten gehouden worden naarmate ze groter worden in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
RodeStabilo schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 10:59:
[...]

Erbij ge-edit. Ja ik weet wat je er van gaat zeggen je hebt geen grote 4K tv en 4K is de standaard etc etc. dat is in uitzendland echt niet zo. Ook ziggo doet bijna niets in 4K, en nu ga ik mezelf herhalen, ook KPN en andere (glasvezel)aanbieders doen dat niet.

Ook Netflix etc hebben maar een heel beperkt 4K-aanbod. Dus nee 4K is niet de standaard.
Je eerste opmerking klopt, maar bij Netflix/Disney/AppleTV is 4K(HDR) de standaard. Maar we dwalen gigantisch af, het ging mij inderdaad meer even om het formaat van je tv :)

Ik reageer hier ook voornamelijk omdat ik afgelopen weekend voor het eerst écht last had van gigantische resolutiedrops op mijn LG tv. Ik had verwacht dat er na een maand of 2 wel enige verbetering in zou zitten, niet de omgekeerde weg. Voor de rest heb ik weinig problemen met de stream an sich, buiten de andere klachten(of kan je het beter teleurstellingen noemen) die hier nu even niet relevant zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Frank
  • Niet online
RodeStabilo schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 10:59:
[...]

1080p kan er haarscherp uit zien met de juiste bitrate op een 4K tv hoor. 4K is echt geen vereiste in deze. Wel een fatsoenlijke bitrate en kleurweergave.

En Netflix heeft een bootlading aan 4k content. Waar haal je dat vandaan :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
Frank schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 11:04:
[...]

1080p kan er haarscherp uit zien met de juiste bitrate op een 4K tv hoor. 4K is echt geen vereiste in deze. Wel een fatsoenlijke bitrate en kleurweergave.
Misschien stel ik niet zulke hoge eisen aan beeldkwaliteit. of het is op mijn Apple TV gewoon redelijk goed.
En Netflix heeft een bootlading aan 4k content. Waar haal je dat vandaan :?
Toegegeven, niet helemaal eerlijk van me. Ik baseer dit op enkele jaren geleden toen dat nog niet het geval was maar ik wel dat abo had. maar misschien moet ik dat nog een keer een kans geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

[...]

Ja en ik kan me nou juist gewoon niet voorstellen dat iemand tevreden is met beeldkwaliteit die niet stabiel 1080p is en echt de hele tijd wisselt tussen bijvoorbeeld 480p kwaliteit ( Minecraft zag er nog beter uit afgelopen zondag ). Of dat de stream zoals afgelopen zondag schokt en beeld stil blijft staan tot zelfs eruit klapt terwijl je goed internet en apparatuur hebt, ik denk dat het kleine groepje die geen problemen ervaart echt heel veel geluk heeft en mag hopen dat ze aan die kant blijven. Want pas als ze het zelf gaan ervaren zullen ze ons geklaag pas 100% gaan begrijpen :D, maar dat is mijn persoonlijke ervaring met Viaplay en gedachte over deze lange discussie.

Apparaat: Sony Bravia AG8 ( 100Mbit/s lan op 1Gbit\s KPN Internet via een 1Gbit/s ondersteunende smart switch (Netgear) waarop alles stabiel 1080p, 4k, Dolby Vision afspeelt en zelfs het Songfestival constant scherp beeld had wat ook live was.

EDIT: 4K is mooi en normaal in animo 2022 , maar geen must. Laat ze eerst maar zorgen voor een stabiele 1080p stream, dat is voor mij de MUST O-) .

[ Voor 8% gewijzigd door G_Dragon op 24-05-2022 11:16 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
G_Dragon schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 11:12:
[...]

Ja en ik kan me nou juist gewoon niet voorstellen dat iemand tevreden is met beeldkwaliteit die niet stabiel 1080p is en echt de hele tijd wisselt tussen bijvoorbeeld 480p kwaliteit ( Minecraft zag er nog beter uit afgelopen zondag ). Of dat de stream zoals afgelopen zondag schokt en beeld stil blijft staan tot zelfs eruit klapt terwijl je goed internet en apparatuur hebt, ik denk dat het kleine groepje die geen problemen ervaart echt heel veel geluk heeft en mag hopen dat ze aan die kant blijven. Want pas als ze het zelf gaan ervaren zullen ze ons geklaag pas 100% gaan begrijpen :D .

Apparaat: Sony Bravia AG8 ( 100Mbit/s lan op 1Gbit\s KPN Internet via een 1Gbit/s ondersteunende smart switch (Netgear) waarop alles stabiel 1080p, 4k, Dolby Vision afspeelt en zelfs het Songfestival constant scherp beeld had wat ook live was.

EDIT: 4K is mooi en normaal in animo 2022 , maar geen must. Laat ze eerst maar zorgen voor een stabiele 1080p stream, dat is voor mij de MUST O-) .
Totaal niet mijn ervaring maar ik ga er trouwens over ophouden. Blijkbaar mag je er niet positief over zijn hier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ilfamo
G_Dragon schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 11:12:
[...]

Ja en ik kan me nou juist gewoon niet voorstellen dat iemand tevreden is met beeldkwaliteit die niet stabiel 1080p is en echt de hele tijd wisselt tussen bijvoorbeeld 480p kwaliteit ( Minecraft zag er nog beter uit afgelopen zondag ). Of dat de stream zoals afgelopen zondag schokt en beeld stil blijft staan tot zelfs eruit klapt terwijl je goed internet en apparatuur hebt, ik denk dat het kleine groepje die geen problemen ervaart echt heel veel geluk heeft en mag hopen dat ze aan die kant blijven. Want pas als ze het zelf gaan ervaren zullen ze ons geklaag pas 100% gaan begrijpen :D .

Apparaat: Sony Bravia AG8 ( 100Mbit/s lan op 1Gbit\s KPN Internet via een 1Gbit/s ondersteunende smart switch (Netgear) waarop alles stabiel 1080p, 4k, Dolby Vision afspeelt en zelfs het Songfestival constant scherp beeld had wat ook live was)
Daar ben ik dus wel nieuwsgierig naar, hoe groot de groep is die geen problemen ervaart en hoe groot de groep is die wel problemen ervaart. Ik kijk via Chromecast en op telefoon/laptop/tablet en idd geen problemen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

RodeStabilo schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 11:16:
[...]

Totaal niet mijn ervaring maar ik ga er trouwens over ophouden. Blijkbaar mag je er niet positief over zijn hier.
Ja mag zeker wel positief zijn , dat zal ik nooit zeggen! :)
Ik sta open voor beide kanten want er zijn veel ook veel positieve ervaringen naast de negatieve ervaringen, we moeten alleen niet blind worden voor een van de twee kanten :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

ilfamo schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 11:16:
[...]

Daar ben ik dus wel nieuwsgierig naar, hoe groot de groep is die geen problemen ervaart en hoe groot de groep is die wel problemen ervaart. Ik kijk via Chromecast en op telefoon/laptop/tablet en idd geen problemen.
Hier zou ik de cijfers ook wel van willen weten :D.
Dan kan je pas echt zien hoe groot de groep is.

[ Voor 6% gewijzigd door G_Dragon op 24-05-2022 11:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 07:20

servies

Veni Vidi Servici

RodeStabilo schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 11:11:
[...]

Misschien stel ik niet zulke hoge eisen aan beeldkwaliteit. of het is op mijn Apple TV gewoon redelijk goed.
Je stelt gewoon geen hoge eisen.
Ik heb de afgelopen race niet kunnen kijken op de TV omdat ik niet thuis was, maar de races daarvoor was de kwaliteit niet altijd zoals die zou moeten zijn.
En het ligt zeker niet aan de apparatuur die ik thuis heb staan en ook niet aan mijn verbinding (200/200)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
[...]

Maar jij kijkt dus met Apple TV. Het is gewoon bizar dat een Apple TV nodig is om ongestoord te kunnen kijken (al waren er met Apple TV dit weekend ook genoeg klachten). Dan is het toch echt Viaplay die blijkbaar zijn apps op andere platforms niet goed genoeg op orde heeft.

4K zou zeker leuk zijn, en het verdwijnen ervan is een absolute achteruitgang. Maar dat is inderdaad niet het grootste probleem. Want het lukt Viaplay niet eens om week in week uit een stabiele 1080p-stream met een behoorlijke bitrate door te geven.

Verder gaat het er niet om dat de gemíddelde kijker wellicht tevreden is. Het gaat erom dat (laten we zeggen) 98% van de kijkers tevreden moet zijn. (En dan heb ik het alleen over het technische aspect, alles wat met de poppetjes te maken heeft is subjectief.) Viaplay is daar nog láng niet en daardoor zal de storm aan technische klachten nog wel even doorgaan. Te veel mensen ervaren een enorme achteruitgang in beeldkwaliteit én stabiliteit ten opzichte van Ziggo Sport, óók vele mensen die níet in 4K keken. En er zal vast een klein deel zijn dat ook eens naar zijn eigen verbinding moet kijken, maar de meeste mensen kijken gewoon met een prima verbinding op goedgekeurde apparaten. Al helemaal hier op Tweakers.

Dus Viaplay heeft bepaalde zaken gewoon niet goed voor elkaar (waar andere live streamingdiensten dat wel lukt)! Daar moeten ze mee aan de slag, zodat kijkers in ieder geval geen technische problemen meer ervaren. En dan kan iedereen zich lekker met de subjectieve zaken bezighouden, maar dat is een heel ander verhaal.

[ Voor 3% gewijzigd door TexMex op 24-05-2022 11:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ilfamo
TexMex schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 11:23:
[...]

Maar jij kijkt dus met Apple TV. Het is gewoon bizar dat een Apple TV nodig is om ongestoord te kunnen kijken (al waren er met Apple TV dit weekend ook genoeg klachten). Dan is het toch echt Viaplay die blijkbaar zijn apps op andere platforms niet goed genoeg orde heeft.

4K zou zeker leuk zijn, en het verdwijnen ervan is een absolute achteruitgang. Maar dat is inderdaad niet het grootste probleem. Want het lukt Viaplay niet eens om week in week uit een stabiele 1080p-stream met een behoorlijke bitrate door te geven.

Verder gaat het er niet om dat de gemíddelde kijker wellicht tevreden is. Het gaat erom dat (laten we zeggen) 98% van de kijkers tevreden moet zijn. (En dan heb ik het alleen over het technische aspect, alles wat met de poppetjes te maken heeft is subjectief.) Viaplay is daar nog láng niet en daardoor zal de storm aan technische klachten nog wel even doorgaan. Er zal vast een klein deel zijn dat ook eens naar zijn eigen verbinding moeten kijken, maar de meeste mensen kijken gewoon met een prima verbinding op goedgekeurde apparaten. Al helemaal hier op Tweakers.

Dus Viaplay heeft bepaalde zaken gewoon niet goed voor elkaar (waar andere live streamingdiensten dat wel lukt)! Daar moeten ze mee aan de slag, zodat kijkers in ieder geval geen technische problemen meer ervaren. En dan kan iedereen zich lekker met de subjectieve zaken bezighouden, maar dat is een heel ander verhaal.
Viaplay is een streamingdienst dus dat daar AppleTv of Chromecast voor nodig is is toch niet zo vreemd. En als 98% tevereden is zouden er dus 12000 klagers zijn (van 600000 abonnees uitgaand). Daarom ben ik dus zo benieuwd naar de cijfers, 12000 lijkt veel maar is dan idd 2% van de totaal gebruikers.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

TexMex schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 11:23:
[...]

Maar jij kijkt dus met Apple TV. Het is gewoon bizar dat een Apple TV nodig is om ongestoord te kunnen kijken (al waren er met Apple TV dit weekend ook genoeg klachten). Dan is het toch echt Viaplay die blijkbaar zijn apps op andere platforms niet goed genoeg orde heeft.

Verder gaat het er niet om dat de gemíddelde kijker wellicht tevreden is. Het gaat erom dat (laten we zeggen) 98% van de kijkers tevreden moet zijn. (En dan heb ik het alleen over het technische aspect, alles wat met de poppetjes te maken heeft is subjectief.) Viaplay is daar nog láng niet en daardoor zal de storm aan technische klachten nog wel even doorgaan. Te veel mensen ervaren een enorme achteruitgang in beeldkwaliteit én stabiliteit ten opzichte van Ziggo, óók de vele mensen die niet in 4K kijken. En er zal vast een klein deel zijn dat ook eens naar zijn eigen verbinding moeten kijken, maar de meeste mensen kijken gewoon met een prima verbinding op goedgekeurde apparaten. Al helemaal hier op Tweakers.

Precies het zal te gek voor woorden zijn als je extra apparatuur moet aanschaffen om een live uitzending goed te willen kijken, als dat ooit gebeurd is het abonnement vrij snel opgezegd. Laten ze maar eens met cijfers komen hoeveel mensen echt problemen hebben, dat helpt veel discussies en sluit veel vragen uit want we hebben nu alleen wat er geplaatst word en zoals we uit het verleden weten word er eerder geklaagd dan dat er gepost word wanneer iets naar wens werkt bij apparaten/diensten/enz.

Het probleem momenteel is dat Viaplay vanaf dag 1 blind is voor de kant van de klachten/problemen en alleen maar ziet dat het goed werkt terwijl dit niet bij 100% van de klanten zo is :D, daarom juich ik de Consumentenbond en Radar ook toe in de hoop dat die wat kunnen bereiken voor de klanten die wel last hebben van problemen.

Ik hoop echt dat we over een paar maand allemaal positief zijn en niemand meer klachten heeft! _/-\o_

EDIT: Ik kom na het posten van mijn reactie dit tegen over Viaplay Viaplay wordt wakker en reageert op klachten. Vreemd dat de Engelse klantenservice begint te reageren, zou het dan misschien toch puur aan de nieuwe Nederlandse klantenservice liggen?

[ Voor 6% gewijzigd door G_Dragon op 24-05-2022 11:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:51
ilfamo schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 11:27:
[...]

Viaplay is een streamingdienst dus dat daar AppleTv of Chromecast voor nodig is is toch niet zo vreemd. ....
Als viaplay vindt dat er een AppleTV of Chromecast voor NODIG is dan vind ik het wel vreemd dat ze apps aanbieden en/of ondersteunen die op de TV zelf draaien (androidtv en vergelijkbare meer tvmerk specifieke apps). Ik heb de laatste tijd niet zo zeer problemen met de beeldkwaliteit (verwachtingen omlaag geschroefd) maar de app zelf vind ik onoverzichtelijk (als je iets terug wil kijken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
ilfamo schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 11:27:
[...]

Viaplay is een streamingdienst dus dat daar AppleTv of Chromecast voor nodig is is toch niet zo vreemd. En als 98% tevereden is zouden er dus 12000 klagers zijn (van 600000 abonnees uitgaand). Daarom ben ik dus zo benieuwd naar de cijfers, 12000 lijkt veel maar is dan idd 2% van de totaal gebruikers.
Uiteraard zal er een streaming-apparaat nodig zijn bij een streamingdienst. Dat spreekt nogal voor zich...

Mijn punt is dat álle apparaten waar Viaplay zijn app voor beschikbaar heeft gesteld, zonder problemen zouden moeten werken. En daarvan is totaal geen sprake. Apple TV lijkt het enige apparaat waarop het echt allemaal redelijk werkt (al blijft de lage bitrate op elk apparaat een probleem). Chromecast werkt bij jou kennelijk prima met Viaplay, maar er zijn ook vele mensen met andere ervaringen. En daarnaast zijn er nog genoeg andere door Viaplay ondersteunde apparaten die desondanks tóch geen goede kijkervaring opleveren.

Overigens zouden de Consumentenbond en Kassa niet achter Viaplay aan gaan als het aantal klachten écht verwaarloosbaar klein was.

[ Voor 19% gewijzigd door TexMex op 24-05-2022 11:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
G_Dragon schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 11:30:
[...]

Precies het zal te gek voor woorden zijn als je extra apparatuur moet aanschaffen om een live uitzending goed te willen kijken, als dat ooit gebeurd is het abonnement vrij snel opgezegd. Laten ze maar eens met cijfers komen hoeveel mensen echt problemen hebben, dat helpt veel discussies en sluit veel vragen uit want we hebben nu alleen wat er geplaatst word en zoals we uit het verleden weten word er eerder geklaagd dan dat er gepost word wanneer iets naar wens werkt bij apparaten/diensten/enz.

Het probleem momenteel is dat Viaplay vanaf dag 1 blind is voor de kant van de klachten/problemen en alleen maar ziet dat het goed werkt terwijl dit niet bij 100% van de klanten zo is :D, daarom juich ik de Consumentenbond en Radar ook toe in de hoop dat die wat kunnen bereiken voor de klanten die wel last hebben van problemen.

Ik hoop echt dat we over een paar maand allemaal positief zijn en niemand meer klachten heeft! _/-\o_

EDIT: Ik kom na het posten van mijn reactie dit tegen over Viaplay Viaplay wordt wakker en reageert op klachten. Vreemd dat de Engelse klantenservice begint te reageren, zou het dan misschien toch puur aan de nieuwe Nederlandse klantenservice liggen?
De houding van Viaplay in deze is inderdaad ook een groot probleem. Dat zorgt alleen maar voor aversie en nóg meer klachten. Als ze er nu gewoon eens open en oplossingsgericht in zouden staan. Maar daar is totaal geen sprake van. PR-technisch zijn ze zo ongelofelijk onhandig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
DutchOwnage schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 10:43:
[...]

Heb in het begin geklaagd via mail en via messenger, geen reactie gehad.
Denk dat mensen daarom gaan klagen op facebook en twitter.

[ Voor 8% gewijzigd door matthijst op 24-05-2022 11:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
G_Dragon schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 11:30:

Ik zou dit toch niet echt ontwaken willen noemen. Het is helaas niet meer dan de bekende standaard reactie van een webcare-team. We hebben het doorgstuurd naar de juiste afdeling.... misschien heb ik geen hoge eisen aan kwaliteit, maar ik prik wel door dit soort nietzeggende reacties heen. (niet persoonlijk bedoelt hoor :P maar ik vraag me af waarom totaaltv het nodig vond om hier helemaal een apart bericht voor te maken)

Dat is overigens niet alleen bij Viaplay een probleem overigens.

[ Voor 7% gewijzigd door RodeStabilo op 24-05-2022 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilfamo
TexMex schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 11:38:
[...]

Álle apparaten waar Viaplay zijn app voor beschikbaar heeft gesteld, zouden zonder problemen moeten werken. En daarvan is totaal geen sprake. Apple TV lijkt het enige apparaat waarop het echt allemaal redelijk werkt (al blijft de lage bitrate op elk apparaat een probleem). Chromecast werkt bij jou kennelijk prima met Viaplay, maar er zijn ook vele mensen met andere ervaringen.
Waar maak je uit op dat alleen AppleTv redelijk lijkt te werken? Wat ik zei, met de app op de telefoon/tablet of op de laptop met de website geen problemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

TexMex schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 11:43:
[...]

De houding van Viaplay in deze is inderdaad ook een groot probleem. Dat zorgt alleen maar voor aversie en nog meer klachten. Als ze er nu gewoon eens open en oplossingsgericht in zouden staan. Maar daar is totaal geen sprake van. PR-technisch zijn ze zo ongelofelijk onhandig.
Ja klopt, wat ik me later nog bedacht en al eerder wou zeggen is dat het hier wel gaat om een aantal grote sporten ( Formule 1, Darts, Voetbal enz ) die gewoon voor ieder huishouden toegankelijk moet zijn zonder problemen en een goede klantenservice en dat is nu niet het geval bij een bedrijf is al jaren bestaat.

Als het nou om Films/series ging was het een compleet ander concept en verhaal en waren er niet zoveel op deze manier afhankelijk van de goede kwaliteit, ik denk dat dit een heel goed punt is waarom het allemaal is zo belangrijk is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MilesD.
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01-06 10:47
Een bedrijf onder deze omstandigheden last direct een onderzoek in om iedereen te laten weten dat dit hoge aandacht heeft en te zoeken naar oplossingen, dan krijg je ook niet negatieve media-aandacht.. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

RodeStabilo schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 11:46:
[...]

Ik zou dit toch niet echt ontwaken willen noemen. Het is helaas niet meer dan de bekende standaard reactie van een webcare-team. We hebben het doorgstuurd naar de juiste afdeling.... misschien heb ik geen hoge eisen aan kwaliteit, maar ik prik wel door dit soort nietzeggende reacties heen. (niet persoonlijk bedoelt hoor :P maar ik vraag me af waarom totaaltv het nodig vond om hier helemaal een apart bericht voor te maken)

Dat is overigens niet alleen bij Viaplay een probleem overigens.
Haha klopt die titel van het artikel is weer lekker misleiden neergezet voor clickbait, na mijn post ben ik hem ook pas door gaan lezen en kwam tegen hetzelfde probleem aan zoals je nu meld O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
  • Laatst online: 28-05 19:21
ilfamo schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 11:47:
[...]

Waar maak je uit op dat alleen AppleTv redelijk lijkt te werken? Wat ik zei, met de app op de telefoon/tablet of op de laptop met de website geen problemen.
Ik kan dit alleen maar beamen. Ik heb de kwalificatie bekeken via de app op mijn telefoon en dan gecast naar mijn Chromecast v3 en geen enkel probleem gehad. De race op dezelfde manier gekeken. En de race in Miami heb ik FP1 via mijn telefoon (Android) bekeken en had alleen bij de start wat problemen dat de stream niet beschikbaar was.

Ook het kijken via een laptop (dus website) op het gammele netwerk van Landal Greenparks werkt prima.

Ik kan alleen niet zeggen of de kwaliteit goed is. Ik kijk thuis op een TV van 10 jaar oud.

Steam

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
ilfamo schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 11:47:
[...]

Prima dat het bij jou goed werkt, maar te veel mensen ervaren wél problemen. Juist op Tweakers is men over het algemeen redelijk genuanceerd in vergelijking met andere plaatsen op internet. Dat de problemen bij Viaplay hier desondanks zo'n groot issue zijn, toont aan dat er echt wel iets misgaat.

Als de mensen bij wie alles wel werkt daar hun ogen voor willen sluiten, helemaal prima. Dat moeten zij zelf weten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
ilfamo schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 11:16:
[...]

"Geen problemen" heb ik inmiddels niemand mee gezien hier, dus da's vrij uniek.
De meeste reacties zijn in de trant van: "bij mij werkte het prima, wel een kleine hiccup aan het begin gehad", of "het werkte goed, beeld sprong soms wel even terug en werd wat blokkerig, maar dat was een paar seconden" :)

Ook wel opvallend dat er vooral rond raceweekends in het Viaplay topic gepost wordt.
Kan niet wachten tot de PL erop komt.

[ Voor 9% gewijzigd door matthijst op 24-05-2022 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nogne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07:16

Nogne

>.<

Zondag zonder problemen de race kunnen kijken, gisteren Track Talk gekeken en constant buffer problemen. Dacht eerst dat het aan het netwerk lag maar de overige videodiensten hadden nergens last van.

Het word al wat beter maar er is nog werk aan de winkel

PS/XBL: Nogne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed1703
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online

ed1703

Picture that!

matthijst schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 11:54:
[...]

De meeste reacties zijn in de trant van: "bij mij werkte het prima, wel een kleine hiccup aan het begin gehad", of "het werkte goed, beeld sprong soms wel even terug en werd wat blokkerig, maar dat was een paar seconden" :)

Ook wel opvallend dat er vooral rond raceweekends in het Viaplay topic gepost wordt.
Kan niet wachten tot de PL erop komt.
Nou, ik heb inderdaad geen problemen, dus niemand?
Ik heb daar een aantal weken geleden ook bij aangegeven dat ik niet via een 4K-tv kijk, maar nog een Full-HD-tv met een Apple-TV-HD.

Daarbij kijk ik al vanaf eind jaren 70 tv en ben misschien ook wel wat sneller tevreden met een bepaald niveau kwaliteit dan iemand die met 4K kan kijken en dit vorig seizoen ook kon bij Ziggo.

Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
matthijst schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 11:54:
[...]

Precies, langzaam maar zeker zijn we deze gebrekkige en instabiele kwaliteit al aan het accepteren. Maar voor mij is dat niet acceptabel in het jaar 2022. Blijkbaar hebben we allemaal verschillende standaarden. Al zijn er ook genoeg mensen in mijn omgeving die de microstutters gewoon niet waarnemen of zich er niet bewust van zijn. En verder zijn er natuurlijk ook mensen bij wie écht alles gewoon helemaal prima werkt. Dat is zeker hartstikke mooi, nu alleen de rest van de kijkers nog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• luukvr
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Android tv hier.

Tijdens de trainingen en kwalificatie meer problemen dan tijdens de race. Ik heb regelmatig zwart beeld, dat ik
terug in de app moet en de stream opnieuw moet starten.

Daarnaast vaak blokkerig beeld en soms buffering.

Verder alleen maar dat ik de programmering amateuristisch tot slecht vind. Begin van vorig race programma dat Amber's geluid uit staat. Aalbers die alles 'hebt', de race commentatoren die het steeds over deze 'verstappen' en deze 'george russell' etc hebben. Dat ze in het praat programma doodleuk hebben over dat Verstappen de leiding terug pakt ipv overneemt.

Ze willen semi professioneel doen ipv het hoge VI gehalte van het vroegere Ziggo programma, maar ze redden het gewoon niet. Het is allemaal te gescript en ze maken net zoveel fouten als Olav Mol. Dan liever een beetje emotie er bij. Verder is Hakkinen niet te verstaan en gaat ze al het Engels nogmaals vertalen terwijl hij er naast staat, ziet er niet uit. Helemaal omdat ze dan in het praat programma continue Engelse woorden en zinnen gebruiken die ze dan niet vertalen.

Enige positieve wat mij betreft was Allard Kalf en David Coulthard, die zijn veel natuurlijker.

Ik zit er zwaar over te twijfelen om weer terug naar F1TV te gaan, die Britse commentatoren zijn / waren sowieso beter.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• matthijst
ed1703 schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 12:02:
[...]

Nou, ik heb inderdaad geen problemen, dus niemand?
Ik heb daar een aantal weken geleden ook bij aangegeven dat ik niet via een 4K-tv kijk, maar nog een Full-HD-tv met een Apple-TV-HD.

Daarbij kijk ik al vanaf eind jaren 70 tv en ben misschien ook wel wat sneller tevreden met een bepaald niveau kwaliteit dan iemand die met 4K kan kijken en dit vorig seizoen ook kon bij Ziggo.
Is je account gehackt? :9
NB: wil niet zeggen dat alle problemen even schokkend zijn, maar bedoelde gewoon dat volgens mij iedereen inmiddels wel een keer een issue gemeld heeft in dit topic.
Dus dat het maar 2% van de gebruikers zou zijn, zoals een stukje terug mee gerekend werd, lijkt wat stug.
Afhankelijk van hoe spannend je een issue vindt natuurlijk.
ed1703 schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 23:10:
Ik kijk ook via ATV, maar ik heb echt nergens last van.
Edit: nu toch wel, ik kan meerdere minuten probleemloos kijken en dan een fractie van een seconde een freeze.
Dit moeten ze inderdaad wel snel fixen.
ed1703 schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 15:46:
Ik heb nergens last van? Wel vind ik de beelkwaliteit duidelijk minder dan met darts gisteravond. Maar het stoort mij verder niet. Slechts een constatering.
ed1703 schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 09:41:
Ik moest vandaag op de tablet 2x herstarten.
Heb ik het ook eens een keer.
🤨😬😥
Nu ga ik huilen in een hoekje en de naam van Norelund door de hele straat roepen.
ed1703 schreef op donderdag 14 april 2022 @ 21:30:
Scherp / Onscherp. Beetje stoplicht qua kwaliteit. Het is een behoorlijke aanfluiting vanavond.

[ Voor 9% gewijzigd door matthijst op 24-05-2022 12:15 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ed1703
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online

ed1703

Picture that!

matthijst schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 12:08:
[...]

Is je account gehackt? :9

[...]

[...]

[...]

[...]
Valt dus nog wel mee als ik kijk naar de klachten van anderen.. dat benoem ik onder "snel tevreden" :P

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilfamo
TexMex schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 11:54:
[...]

Prima dat het bij jou goed werkt, maar te veel mensen ervaren wél problemen. Juist op Tweakers is men over het algemeen redelijk genuanceerd in vergelijking met andere plaatsen op internet. Dat de problemen bij Viaplay hier desondanks zo'n groot issue zijn, toont aan dat er echt wel iets misgaat.

Als de mensen bij wie alles wel werkt daar hun ogen voor willen sluiten, helemaal prima. Dat moeten zij zelf weten.
Ik geef toch toe dat elke klacht 1 teveel is, maar er worden hier dingen aangenomen die meer op onderbuik gevoel gebaseerd zijn dan op objectieve cijfers. Zoals dat AppleTv het enige platform is wat redelijk functioneert.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06:48
@matthijst Bedankt voor de opsomming. Leuk om te lezen hoe men van visie verandert omdat ze ermee opgescheept zitten.

M'n vriendin wilt daar helaas niet aan.
Op een Sony XR90J met alle toeters en bellen aan 'gaat het wel', maar al die troep is onwenselijk bij letterlijk elke andere vorm van video die hier gekeken wordt. En aparte settings per app is geen optie.

Een niet-kritische kijker die dus wel toeters en bellen en/of Apple saus gebruikt zal inmiddels vast tevreden zijn....

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
ilfamo schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 12:15:
[...]

Ik geef toch toe dat elke klacht 1 teveel is, maar er worden hier dingen aangenomen die meer op onderbuik gevoel gebaseerd zijn dan op objectieve cijfers. Zoals dat AppleTv het enige platform is wat redelijk functioneert.
Uit dit topic is overduidelijk gebleken dat er met Apple TV de minste problemen worden ervaren. Dat wil niet zeggen dat andere apparaten níet goed kunnen werken (of dat Apple TV altíjd goed werkt).

Het gaat er vooral om dat live sport bij Viaplay een loterij lijkt te zijn. Waar hetzelfde apparaat bij de ene persoon goed lijkt te werken, ervaren anderen juist weer enorme problemen (ondanks een goede verbinding en geen problemen met andere live diensten). Dat blijft constant terugkomen. Wat precies de reden is, geen idee. Wellicht toch capaciteitsproblemen, wellicht iets met DRM.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• forzav
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Vergeet ook niet dat Viaplay op dit moment ook nog via kanalen bij KPN & Ziggo te zien is en dus verre van een volledige streamingsdienst is.

Ik verwacht dat de meeste klanten van Viaplay op die manier naar F1 kijken en dat daar de kwaliteit momenteel redelijk geaccepteerd word (het werkt namelijk wel altijd). Het word waarschijnlijk gruwelijker als straks iedereen over moet op daadwerkelijk streamen, dan gaat ook deze groep te maken hebben met connectie issue's / kwaliteitsproblemen etc. Plus dat er dan dus een enorm groep bijkomt die de infra verder gaat belasten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
forzav schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 12:56:
Vergeet ook niet dat Viaplay op dit moment ook nog via kanalen bij KPN & Ziggo te zien is en dus verre van een volledige streamingsdienst is.

Ik verwacht dat de meeste klanten van Viaplay op die manier naar F1 kijken en dat daar de kwaliteit momenteel redelijk geaccepteerd word (het werkt namelijk wel altijd). Het word waarschijnlijk gruwelijker als straks iedereen over moet op daadwerkelijk streamen, dan gaat ook deze groep te maken hebben met connectie issue's / kwaliteitsproblemen etc. Plus dat er dan dus een enorm groep bijkomt die de infra verder gaat belasten.
Dat zou heel goed kunnen ja. Ziggo kanaal 200 werkt inderdaad prima.

Ik denk dat Viaplay er verstandig aan zou doen om dat kanaal er gewoon in te houden, maar dan via alle providers (uiteraard alleen zichtbaar met Viaplay-abonnement). Maak er een Ziggo Sport kanaal 14 achtige zender van, waar je de populairste live sport op uitzendt. Zijn er meerdere evenementen tegelijk bezig, dan krijgt F1 altijd voorrang, daarna Premier League voetbal en daarna darts of Bundesliga. Ze hebben na de zomer genoeg content om zo'n kanaal te vullen, desnoods met herhalingen en samenvattingen (of wellicht zelfs films en series). Alles blijft uiteraard ook te zien via de app, dus daar kan iedereen sowieso nog terecht.

Hartstikke leuk zo'n live streamingdienst. Maar F1 in Nederland is net even iets te groot gebleken om dat aan alle geïnteresseerden volledig stabiel door te kunnen geven. Ik dat we die conclusie inmiddels wel kunnen trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kever678
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-06 13:16
TexMex schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 13:14:
[...]

Hartstikke leuk zo'n live streamingdienst. Maar F1 in Nederland is net even iets te groot gebleken om dat aan alle geïnteresseerden volledig stabiel door te kunnen geven. Ik dat we die conclusie inmiddels wel kunnen trekken.
Heeft weinig te maken met 'te groot' zijn maar zal meer in het Viaplay 'inkopen van bandbreedte' beleid zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
kever678 schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 13:17:
[...]

Heeft weinig te maken met 'te groot' zijn maar zal meer in het Viaplay 'inkopen van bandbreedte' beleid zitten.
Wat de reden ook is, echt stabiel zal het voorlopig waarschijnlijk niet worden, vrees ik. Als ze in de VS de Super Bowl alleen nog zouden streamen, leidt dat ook geheid tot problemen. Voor WK-voetbal geldt hetzelfde. Er zijn te veel mogelijke zwakke plekken (bij de streamingdienst, provider of bij de kijker zelf) die voor een slechte kijkervaring kunnen zorgen. Dat moet je met de grootste live sport evenementen (waar ik F1 zeker onder schaar) gewoon niet willen. Daarom lijkt één vast lineair tv-kanaal, naast de streamingdienst, mij niet zo'n slecht idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kever678
TexMex schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 13:34:
[...]

Wat de reden ook is, echt stabiel zal het voorlopig waarschijnlijk niet worden, vrees ik. Als ze in de VS de Super Bowl alleen nog zouden streamen, leidt dat ook geheid tot problemen. Voor WK-voetbal geldt hetzelfde. Er zijn te veel mogelijke zwakke plekken (bij de streamingdienst, provider of bij de kijker zelf) die voor een slechte kijkervaring kunnen zorgen. Dat moet je met de grootste live sport evenementen (waar ik F1 zeker onder schaar) gewoon niet willen. Daarom lijkt één vast lineair tv-kanaal, naast de streamingdienst, mij niet zo'n slecht idee.
Denk dat er op een gemiddelde avond net zoveel Nederlanders aan het Netflixen zijn als dat er een F1 stream aan hebben staan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 30-05 20:25
luukvr schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 12:05:
Enige positieve wat mij betreft was Allard Kalf en David Coulthard, die zijn veel natuurlijker.
Ik had gisteren "Studio Formule 1: Track Talk" (nabeschouwing van afgelopen weekend) gekeken. Ze waren daar toch wel een stuk losser dan voorheen. Amber probeert natuurlijk zo neutraal mogelijk te zijn als presentatrice, maar wordt toch wel deels uitgelokt door Tom Coronel. Rudy van Buren blijft gewoon Rudy van Buren, zowel bij Ziggo als bij Viaplay.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
kever678 schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 13:36:
[...]

Denk dat er op een gemiddelde avond net zoveel Nederlanders aan het Netflixen zijn als dat er een F1 stream aan hebben staan..
Wellicht, maar live sport streaming is en blijft technisch een ander beestje. Waar ook nog de factor bij komt dat mensen véél bozer worden als het even niet werkt. Een serie die onderbroken wordt is irritant, maar je mist verder niets en kunt gewoon weer verder, desnoods op een later moment. Live sport wil je daadwerkelijk 'live' zien, zonder onderbrekingen, zonder haperingen en zonder iets te missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnmw2705
TexMex schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 13:40:
[...]
Live sport wil je daadwerkelijk 'live' zien, zonder onderbrekingen, zonder haperingen en zonder iets te missen.
En sport bij Viaplay is dus eigenlijk niet echt live, omdat het behoorlijk achterloopt.

Ik zat naar CDN prijzen te Googlen, geen idee wat Viaplay bij elkaar streamt, zeker met 'live' sport, maar ik kan mij haast niet voorstellen dat streaming goedkoper is dan je zender aanbieden bij een provider.
https://azure.microsoft.c...g/calculator/?service=cdn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kever678
TexMex schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 13:40:
[...]

Wellicht, maar live sport streaming is en blijft technisch een ander beestje. Waar ook nog de factor bij komt dat mensen véél bozer worden als het even niet werkt. Een serie die onderbroken wordt is irritant, maar je mist verder niets en kunt gewoon weer verder, desnoods op een later moment. Live sport wil je daadwerkelijk 'live' zien, zonder onderbrekingen, zonder haperingen en zonder iets te missen.
Ben het wel met je eens dat je met sport eerder tegen beperkingen aan loopt en de eisen van de kijkers vaak hoger liggen. Heb alleen niet het gevoel dat het momenteel aan de technische beperkingen ligt maar aan beleidskeuzes bij Viaplay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
dnmw2705 schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 13:48:
[...]

En sport bij Viaplay is dus eigenlijk niet echt live, omdat het behoorlijk achterloopt.

Ik zat naar CDN prijzen te Googlen, geen idee wat Viaplay bij elkaar streamt, zeker met 'live' sport, maar ik kan mij haast niet voorstellen dat streaming goedkoper is dan je zender aanbieden bij een provider.
https://azure.microsoft.c...g/calculator/?service=cdn
Is het niet zo dat F1TV Pro nog iets achterloopt qua live beelden (paar seconden)? Alleen lineaire tv komt het dichtstbij bij "live" uitzending.

[ Voor 5% gewijzigd door NeverSettle op 24-05-2022 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnmw2705
NeverSettle schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 13:50:
[...]
Is het niet zo dat F1TV Pro nog iets achterloopt qua live beelden (paar seconden)? Alleen lineaire tv komt het dichtstbij bij "live" uitzending.
Overigens is lineaire TV ook relatief, want vorige week zat ik EL-finale te kijken op ESPN UHD, daarna naar ESPN 1 gezappt, waar de uitzending 6 sec achterliep en daarna naar Veronica, waar het nog eens 7 sec achter liep... 13 seconden verschil kan dus ook gewoon met lineaire TV. Ook liep kanaal 14/400 paar sec voor op kanaal 401.

Het is allemaal afhankelijk van het device waarop je kijkt en de stream die je krijgt. Op mijn ATV heb ik soms 25 sec delay op internationale stream, terwijl het maar 17 sec op F1Live stream is. Als ik dan naar mijn Iphone ga, is het int.stream opeens 30 sec en f1live 20 sec. Via mijn Macbook en Chrome is het dan opeens 20 sec bij int.stream en 13 sec met F1live...

Vorig jaar met Ziggo heb ik de F1TV Pro er naast gelegd en kwam ik op deze cijfers. Ik heb dit overigens ook gemeten met F1 Timings, waar Ziggo iets minder dan een seconde achterlag. Zo zag ik dat de ronde tijd 'x' gezet was en paar tiende van seconde later kwam die tijd in de balk in de uitzending te staan.

F1Timings is nu overigens ook zinloos geworden door het verplicht streamen in Nederland.

[ Voor 14% gewijzigd door dnmw2705 op 24-05-2022 14:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ilfamo
NeverSettle schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 13:50:
[...]

Alle live streaming loopt wat achter, op wat voor platform dan ook. Bij ESPN scheelt het ook of streamt of de tv aan hebt. Hetzelfde geldt als je via bijvoorbeeld de ITV app kijkt van KPN. Het was eerst zelfs zo dat analoge tv iets voorliep op digitale tv. Dan hoorde ik al gejuich bij de buren en moest er bij ons nog gescoord worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDogMcCree
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 26-05 02:40
RodeStabilo schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 11:16:
[...]

Als ik het zo in mijn omgeving hoor dan valt het inderdaad reuze mee met klachten. Bij Ziggo heeft het lineaire kanaal dezelfde kwaliteit als voorheen bij Ziggo Sport HD en de streams via een LG TV of iPad is eigenlijk niets op aan te merken.

Als ik al klachten hoor, dan is het over het wat saaie voorprogramma of ‘slechter camera werk’ (wat natuurlijk onzin is, gezien Ziggo en Viaplay het gewoon moeten doen met de beelden van de FOM).

Ik ben ook positief over Viaplay. Het commentaarduo doet het prima en heeft kennis van zaken en op de eerste twee minuten van één FP1 vrije training na geen enkele problemen gehad met streamen. De app mag van mij wel wat minder omslachtig. Viaplay blijft hier, met als voorwaarde dat het lineaire kanaal blijft bestaan. Niet omdat ik bang ben voor matige stream kwaliteit, maar het is gewoon irritant als de TV van je buurman 10 seconde voorloopt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
MadDogMcCree schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 14:18:
Viaplay blijft hier, met als voorwaarde dat het lineaire kanaal blijft bestaan. Niet omdat ik bang ben voor matige stream kwaliteit, maar het is gewoon irritant als de TV van je buurman 10 seconde voorloopt.
Dan kun je met een gerust hart over op de stream, want bij Viaplay loopt het lineaire kanaal gek genoeg juist achter op de stream.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnmw2705
MadDogMcCree schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 14:18:
[...]
Viaplay blijft hier, met als voorwaarde dat het lineaire kanaal blijft bestaan. Niet omdat ik bang ben voor matige stream kwaliteit, maar het is gewoon irritant als de TV van je buurman 10 seconde voorloopt.
Mijn 'probleem' met Viaplay is gewoon het feit dat het streaming only is. Het kanaal van Viaplay Xtra op 200 bij Ziggo loopt ook nog achter op de stream die Viaplay zelf uitzend. Waar streaming voor gemak moest zorgen, is het nu gewoon te veel gezeik.

Viaplay heeft goud in handen als het de combinatie: lineaire TV & Streaming platform doet, zoals in Sweden, Denemarken en Noorwegen . Hiermee kan je live naar Manchester City tegen Liverpool kijken op TV en als tegelijk Newcastle tegen Leicester City is, kan je dit via de streamingdienst doen. Ik zou ook bereid zijn om de volle mep te betalen voor deze combinatie en mogelijk zelfs iets meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MadDogMcCree
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 26-05 02:40
TexMex schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 14:37:
[...]

Dan kun je met een gerust hart over op de stream, want bij Viaplay loopt het lineaire kanaal gek genoeg juist achter op de stream.
Die ervaring heb ik niet, toevallig afgelopen weekend gekeken naar de streams tijdens de race, en alles liep bij mij achter op het kanaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 767041

Viaplay over aanhoudende klachten: 'Natuurlijk kan het altijd beter'

https://www.rtlnieuws.nl/...GBCbqRlxVG7ZsNY&fs=e&s=cl

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• matthijst
"We kijken ernaar uit om de komende jaren een steeds betere streamingkwaliteit aan onze Nederlandse klanten te bieden" ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank
  • Niet online
matthijst schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 19:35:
"We kijken ernaar uit om de komende jaren een steeds betere streamingkwaliteit aan onze Nederlandse klanten te bieden" ;w
Dat gaan ze natuurlijk gebruiken om de jaarlijkse prijsverhoging te rechtvaardigen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:34

Zenix

BOE!

Frank schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 19:49:
[...]

Dat gaan ze natuurlijk gebruiken om de jaarlijkse prijsverhoging te rechtvaardigen ;)
Vanwege verbeteringen in de infrastructuur moeten we de prijzen verhogen :o

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DutchOwnage
Too little, too late. Eind van het seizoen is het voorbij hier met Viaplay. Formule 1 kijk ik wel bij F1TV en de Premier League, tja is jammer dan.

Als zo nog jaren denken nodig te hebben wens ik ze veel succes daar, de groeten ;w :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pvd01
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 21:54
Bij het terugkijken van de race klapte de native LGC1 app er af en toe uit. De oplossing is het bekende riedeltje:
App deïnstalleren, stroom van de TV en router gedurende een paar minuten en de app weer installeren.

Kennelijk is het nodig om dit wekelijks te herhalen om een goede werking te garanderen 🤣

Nee, nog geen hoge pet op van viaPlay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Pvd01 schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 20:51:
Bij het terugkijken van de race klapte de native LGC1 app er af en toe uit. De oplossing is het bekende riedeltje:
App deïnstalleren, stroom van de TV en router gedurende een paar minuten en de app weer installeren.

Kennelijk is het nodig om dit wekelijks te herhalen om een goede werking te garanderen 🤣

Nee, nog geen hoge pet op van viaPlay.
De app op de LG CX: nog nooit enig probleem gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 26-05 16:29

psy

Deze oudere quotes vervelen nooit
psy schreef op zondag 21 november 2021 @ 14:49:
[...]
Dvb-c is altijd stabieler. Geen discussie waard.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

psy schreef op zondag 21 november 2021 @ 16:04:
Ik heb bij dvb-c echt nooit en te nimmer last gehad van het gehate "Buffering".

Nooit. Het werkte gewoon altijd. Prutsen jullie maar lekker met iptv hoor, mij maakt het niet uit.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• psy

psy

psy schreef op maandag 22 november 2021 @ 08:37:
Misschien is het wel handig om het onderscheid te maken tussen IPTV als lineaire TV (als directe vergelijker met DVB-C), en IPTV als onderdeel van een streamdienst.
Dat laatste is natuurlijk waar we heen gaan. En dat laatste is juist datgene waar ik erg slechte ervaringen mee heb. Zoals de Ziggo app, of de F1 pro dienst. Beide zijn niet in staat om mij altijd een perfecte dienst te leveren. Verre van zelfs. Waarom zou dit bij Viaplay anders zijn? Ik geloof er geen barst van. De techniek is er gewoon niet goed genoeg voor, de variabelen zijn te groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Laatst online: 06:34
Exocet schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 21:11:
[...]

De app op de LG CX: nog nooit enig probleem gehad.
Die heeft volgens mij ook niet de laatste versie van LG WebOS? De nieuwe versie is ruk.... Spreek uit ervaring. Als ik dat had geweten had ik hem nooit gekocht (lg g1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 00:01
Kijk, die zogenaamde 300 klachten van de consumentenbond zijn er inmiddels al 5,500.

"De gemiddelde beoordeling van Viaplay op beoordelingssite Trustpilot is momenteel 1,2 van 5 sterren na ruim 5500 beoordelingen."

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:35

MeNTaL_TO

The future is not set

DutchOwnage schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 20:15:
Too little, too late. Eind van het seizoen is het voorbij hier met Viaplay. Formule 1 kijk ik wel bij F1TV en de Premier League, tja is jammer dan.

Als zo nog jaren denken nodig te hebben wens ik ze veel succes daar, de groeten ;w :)
Hoeveelste keer is dit nu al dat je een post in deze strekking post?

Het valt me op dat er een aantal namen (waar onder die van jou) er steeds negatief induiken, ook als iemand een positief verhaal heeft vallen jullie die poster aan.

Ik blijf er bij dat de CDN en netwerk van Viaplay niet het issue is, maar dat het een issue is van de app en gebruikte televisie en snap de reden dat een hoop mensen dit niet leuk vinden, maar leg je er dan bij neer als je geen chromecast of een ATV wil kopen.

[edit] Vaste klager 2 is er ook weer snel bij.
Ik blijf er bij, als je een beetje fan ben en er (relatief) veel geld voor neer legt om F1 te kijken, je ook best 30 euro uit kan geven voor een chromecast.
En ik heb nog 0,0 problemen gehad met iedere uitzending via mijn chromecast, wel via Chrome (geheugenlek issue, geen idee of die inmiddels is opgelost).

[ Voor 17% gewijzigd door MeNTaL_TO op 25-05-2022 08:35 ]

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• matthijst
MeNTaL_TO schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 08:02:
Ik blijf er bij dat de CDN en netwerk van Viaplay niet het issue is, maar dat het een issue is van de app en gebruikte televisie en snap de reden dat een hoop mensen dit niet leuk vinden, maar leg je er dan bij neer als je geen chromecast of een ATV wil kopen.
Wat een belachelijke conclusie.
Viaplay biedt een dienst aan, inclusief apps voor verschillende apparaten.
Als die dienst dan niet naar behoren werkt moet je dus maar een ander apparaat gaan kopen 8)7
Als je terugleest in dit topic zie je overigens dat er ook (gewoon) problemen zijn met ATV en Chromecast.
Misschien kleinere problemen, maar goed, dan kom je terug bij waar je, hoe snel, tevreden mee moet zijn.

Ik ga er inmiddels al vanuit dat er ergens wel een keer wat mis gaat tijdens de race, via Chromecast. Laatste keer ging het helemaal goed, tot op de finish het beeld zwart werd. Stream een keer herstarten en hij liep weer verder. Moet ik me daar dan maar bij neerleggen en gewoon standaard de race met de AB in de hand gaan kijken voor het geval hij ermee kapt?
Doe je dat ook als je andere streamingdiensten kijkt? Ik niet namelijk en ik heb ze ongeveer allemaal wel.

Overigens zegt Viaplay zelf: "Viaplay is net zo goed een technologiebedrijf als een entertainmentbedrijf, dus we nemen de kwestie van streamingkwaliteit zeer serieus", vertelt Roberta Alenius, woordvoerder van Viaplay Group.
Wat moeten ze serieus nemen als het aan de apparatuur van gebruikers zou liggen :*)

[ Voor 34% gewijzigd door matthijst op 25-05-2022 08:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22:46
Wat feedback op de app. Ik probeer de meest recente uitzending te bekijken op de iPad: tracktalk Barcelona.

Niet zichtbaar in de lijst op de app (Miami wel):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/klQm86phgYMEIYVHxSczKEk4ciA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/xua3AehRAnRa9YqmhjGOeRB3.png?f=fotoalbum_large

Maar hij is er wel, via de zoekfunctie (staat alleen niet bij dat het Barcelona is, Miami ontbreekt gek genoeg):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cCOtjlkCaGP_OIwQTbyKfRqshdE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jgIGQeeJeAHaHZ76jIHvzs1c.png?f=fotoalbum_large

Hoe dan? Dat moet je toch niet willen als aanbieder? Of doe ik iets verkeerd?

En waarom moet ik de eerste vijf minuten van voor de uitzending nog doorspoelen? Kunnen die er niet nog even worden afgeknipt?

[ Voor 7% gewijzigd door Rallye op 25-05-2022 08:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Rallye schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 08:30:
Wat feedback op de app. Ik probeer de meest recente uitzending te bekijken op de iPad: tracktalk Barcelona.

Niet zichtbaar in de lijst op de app:
[Afbeelding]

Maar hij is er wel, via de zoekfunctie (staat alleen niet bij dat het Barcelona is):
[Afbeelding]

Hoe dan? Dat moet je toch niet willen als aanbieder? Of doe ik iets verkeerd?
Ik neem aan dat deze ouder is dan 48 uur en net als de andere F1 items is verdwenen.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22:46
Nee, hij is er gewoon. Ik kijk hem nu. Is echter alleen te vinden in de zoekfunctie……

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lejavh
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:28
Ik denk dat ze wakker zijn geworden bij ViaPlay. Rond 8u een mail gehad van ze, of ik aub een enquête in wil vullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Lejavh schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 08:41:
Ik denk dat ze wakker zijn geworden bij ViaPlay. Rond 8u een mail gehad van ze, of ik aub een enquête in wil vullen.
Of ze willen Kassa om de oren gaan slaan met cijfers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lejavh
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:28
Ja ik ben benieuwd.

Ik moet zeggen dat ik net als sommigen vrijwel geen problemen heb met Viaplay. Oké het is zonde dat het niet in 4K uitgezonden wordt, maar overall gezien werkt het prima.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• DutchOwnage
[...]

Het valt me op dat er een aantal namen (waar onder die van jou) er steeds negatief induiken, ook als iemand een positief verhaal heeft vallen jullie die poster aan.

Ik blijf er bij, als je een beetje fan ben en er (relatief) veel geld voor neer legt om F1 te kijken, je ook best 30 euro uit kan geven voor een chromecast.
En ik heb nog 0,0 problemen gehad met iedere uitzending via mijn chromecast, wel via Chrome (geheugenlek issue, geen idee of die inmiddels is opgelost).
Wat een lulverhaal man. Waarom zou ik een extern device moeten kopen om Viaplay probleemloos te kunnen kijken 8)7 Ik kan 1000 chromecasten kopen als het moet maar waarom. Viaplay zelf geeft aan dat hun dienst beschikbaar is op een LG tv vanaf een bepaald bouwjaar. Dan mag ik ervan uitgaan dat het gewoon probleemloos werkt.

En nogmaals, ik heb in principe weinig problemen met de streams an sich, maar het afgelopen weekend was de kwaliteit ondermaats vergeleken met eerdere races.Je zou verwachten dat er een bepaalde stijgende lijn in zou zitten, maar die is er niet. En daar sta ik niet alleen in, getuige de vele reacties elders.

[ Voor 10% gewijzigd door DutchOwnage op 25-05-2022 10:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
[...]

MeNTaL_TO schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 08:43:
[...]

Of ze willen Kassa om de oren gaan slaan met cijfers.
Hier is vaste klager 3! oOo

Positieve reacties zijn hier van harte welkom. Maar weet je wanneer mensen hier vooral reageren? Als de positieve mensen de vele klachten, die er wel degelijk zijn, bagatelliseren. Mooi dat het bij jou goed werkt, maar lang niet iedereen heeft die ervaring. Als mensen dat downplayen, lokt dat logischerwijs reacties uit. En zelfs als de duizenden klagers op internet de enigen zijn met problemen, dan is dat nog steeds te veel. Die waren er bij Ziggo Sport de afgelopen jaren namelijk ook niet op technisch gebied. Tenminste niet in deze orde van grootte. Dus om de oren slaan met cijfers, zal er niet bij zijn. Er zijn simpelweg té veel mensen met technische problemen. Vreemd dat nog steeds niet iedereen dat inziet.

En wat jij als oorzaak van het probleem beschrijft, is nog steeds de verantwoordelijkheid van Viaplay. Niet iedereen is in de positie om zomaar even een nieuw apparaat te kopen omdat Viaplay zijn apps blijkbaar niet goed schrijft. En als de app op het tweede apparaat toch ook niet zo lekker werkt, dan maar weer een derde apparaat kopen? Als Viaplay zijn app beschikbaar stelt op een apparaat, mag je ervan uitgaan dat het werkt. Zo niet, dan moet Viaplay daarmee aan de slag gaan. Zo moeilijk is dat allemaal niet.

Verder denk ik dat we een onderscheid moeten maken tussen de ouderwetse Chromecast 2, 3 en Ultra enerzijds en de nieuwere Chromecast met Google TV anderzijds. Het ouderwetse casten naar Chromecast werkt over het algemeen goed. Maar als je dit topic gevolgd hebt, weet je dat er met de native app op de Chromecast met Google TV óók veel problemen zijn. Dus dat is zeker niet de holy grail die alles oplost.

[ Voor 9% gewijzigd door TexMex op 25-05-2022 10:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:20
Zelf heb ik een Apple TV en behoor dus tot de groep die vrijwel geen problemen ervaart met Viaplay. Maar laten we wel wezen: Viaplay geeft aan bepaalde apparaten te ondersteunen, maak dat dan ook waar!

Als je direct een jaarabonnement hebt afgesloten, kan ik me voorstellen dat je nog even blijf aanmodderen. Indien een maandabonnement, zou ik al lang de handdoek in de ring hebben gegooid en overgestapt zijn naar F1tv (indien je Viaplay alleen afneemt voor F1). Hierbij ook wel even goed opletten of je device wordt ondersteund. Sommige tweakers kunnen dan in een spagaat zitten, willen graag via een app op hun tv kijken (willen geen los kastje of stick). F1tv heeft niet voor elk platform een app.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DutchOwnage
Het gaat echt nog een dingetje worden ALS de lineaire kanalen verdwijnen in augustus. De load op het netwerk van Viaplay kan het blijkbaar nu al moeilijk aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:51
TexMex schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 10:28:
[...]

[...]

.. Als Viaplay zijn app beschikbaar stelt op een apparaat, mag je ervan uitgaan dat het werkt. Zo niet, dan moet Viaplay daarmee aan de slag gaan. Zo moeilijk is dat allemaal niet. ...
precies. Viaplay geeft hun app vrij voor de diverse platformen (tv's, chromecasts en dergelijke). Als er blijkbaar toch apparaten tussen zitten die niet voldoende zijn (en ze noemen geen andere eisen waaraan voldaan moet worden voor een goede ervaring, zoals minimale internet verbinding en dergelijke) Dan moet viaplay niet roep(toeteren) dat het aan de kant van de gebruiker ligt, dan moeten ze de app verbeteren of niet meer aanbieden op dat platform.

Op dit moment heb ik alleen nog maar de klacht dat ik de beeldkwaliteit te laag vind, en ik denk dat dat aan de bitrate van de stream ligt. Een verdubbeling zou volgens mij al veel uitmaken en het zal niet zo zijn dat er veel klanten die bandbreedte niet meer over hebben.

Ik denk dat viaplay zich heeft verkeken op de verwachtingen van de nederlandse klant, die vergeleken met of op basis van ervaringen met andere technieken (ziggo tv) of andere aanbieders (netflix en dergelijke) teleurgesteld is (hoezeer dat dan ook "appels met peren vergelijken" is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
Lejavh schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 08:53:
Ja ik ben benieuwd.

Ik moet zeggen dat ik net als sommigen vrijwel geen problemen heb met Viaplay. Oké het is zonde dat het niet in 4K uitgezonden wordt, maar overall gezien werkt het prima.
Hetzelfde hier, echter kijk ik vaak met een Chromecast v3 op een 50 inch 1080p tv (oud toestel). Beelden zijn redelijk scherp, maar kan beter.
Helaas lijkt het op de pc de Edge met een extensie niet meer te werken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Waah
Wat mij opvalt (LG eigenaar) is dat het vooral mis gaat tijdens de live-uitzendingen.
Bugs die ik tot nu toe heb:
"Vanaf begin kijken" gooit je gewoon in de live-race. Dat mag natuurlijk nooit gebeuren ivm spoilers....
Als ik terugspoel en hij verliest de verbinding, dan schakelt die vaak ook over naar live zodra er weer genoeg verbinding is.

Via Apple Airplay kan ik wel vanaf het begin kijken. Maar als ik pech heb, zegt die "too many devices" en dan heb je dus pech. Apps uitloggen, inloggen etc helpt niet. De komende 24 uur zit je vast aan je TV :+

Verder is de interface gewoon niet fijn. Lastig te vinden welke stream je moet hebben voor terugkijken, bij zoeken vind je vaak de resultaten van een week later, niet altijd duidelijk de namen gelijk etc. Daar is nog wel wat te halen

Een Chromecast zou kunnen. Echter: Mijn TV werkt niet zo lekker samen met chromecastst. Vooral de HDMI-CEC implementatie werkt niet lekker. Dus écht een oplossing is dat niet voor me.

Dan kun je zeggen: Moet je maar een TV hebben waar dat wel goed werkt. Maar HDMI-CEC is sowieso een drama op bijna alle merken. Het is gewoon enorm hit-or-miss of alles werkt samen, zeker als je meer dan 1 device hebt (hier een soundbar+elk ander device = issues)

[ Voor 10% gewijzigd door Waah op 25-05-2022 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushie
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 20:53
meesje schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 10:50:
Zelf heb ik een Apple TV en behoor dus tot de groep die vrijwel geen problemen ervaart met Viaplay. Maar laten we wel wezen: Viaplay geeft aan bepaalde apparaten te ondersteunen, maak dat dan ook waar!

Als je direct een jaarabonnement hebt afgesloten, kan ik me voorstellen dat je nog even blijf aanmodderen. Indien een maandabonnement, zou ik al lang de handdoek in de ring hebben gegooid en overgestapt zijn naar F1tv (indien je Viaplay alleen afneemt voor F1). Hierbij ook wel even goed opletten of je device wordt ondersteund. Sommige tweakers kunnen dan in een spagaat zitten, willen graag via een app op hun tv kijken (willen geen los kastje of stick). F1tv heeft niet voor elk platform een app.
Precies wat ik gedaan heb, bye bye Viaplay, hallo F1tv.
De playstore op m'n tv kent de F1tv app niet meer, maar via sideload de APK geïnstalleerd en afgelopen zondag zonder problemen de wedstrijd kunnen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Viaplay ook opgezegd en F1TV erbij, maar heb Viaplay nog een jaar dus kijk het via hun, omdat die bijna gelijk lijkt te lopen met commentaar van Olav via de GrandPrixradio app.
Bij F1TV moest ik meer skippen om eea in sync te krijgen, dus 't is vooral gemakzucht (in ruil voor irritatie :+ ).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Waah
Tja ik wacht op NL commentaar bij F1TV (nee, hoef geen Mol O-) Terugkijken met Mol lijkt me sowieso al lastig. Zodra ze F1TV met NL commentaar hebben (van Viaplay vind ik persoonlijk prima) dan zeg ik het abbo op.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-05 16:30

Toff

FP ProMod
matthijst schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 11:43:
Viaplay ook opgezegd en F1TV erbij, maar heb Viaplay nog een jaar dus kijk het via hun, omdat die bijna gelijk lijkt te lopen met commentaar van Olav via de GrandPrixradio app.
Bij F1TV moest ik meer skippen om eea in sync te krijgen, dus 't is vooral gemakzucht (in ruil voor irritatie :+ ).
(vetgemaakt door mij)
Toch nog wat positiefs. :+
@MeNTaL_TO verwoordt wel heel aardig een gevoel dat ook bij mij opkwam. Natuurlijk is het niet in orde dat Viaplay bij veel mensen niet optimaal werkt, maar nofi, dat weten we nu ondertussen wel. Iedere negatieve post roept ook weer tegenovergestelde posts op en omgekeerd, en zo blijven we in een cirkeltje ronddraaien.
Nogmaals, ik begrijp de frustraties bij degenen bij wie het niet goed werkt, maar ik zou op dit techforum liever zien dat er werd gezocht naar oplossingen, bijvoorbeeld:
* Helpt het om de game-modus van je TV aan of uit te zetten?
* Is bedraad beter of slechter dan draadloos?
* Is er verschil tussen Chromecast op 50 Hz of 60 Hz
enz.

Verder denk ik dat Viaplay veel klachten had kunnen voorkomen door de optie te bieden om bij het afsluiten van een abonnement een door hun goedgekeurd c.q. ondersteund apparaat tegen een (sterk) gereduceerde prijs aan te bieden en duidelijk te maken dat andere manieren van kijken 'expirimenteel" kunnen zijn.
Pagina: 1 ... 86 ... 157 Laatste

Let op:
Voor het overzicht en duidelijkheid: vermeld even op welk medium en eventueel browser je kijkt, wat je geprobeerd hebt en waar je tegenaan loopt.

Reageer aub inhoudelijk op de uitzendingen over viaplay. Slow-chat draagt niks bij.

Let wel dat we het hier alleen hebben over legale manieren om F1 te volgen. Vragen om het delen van streams of het bespreken van trucs en hacks om gratis betaalde content te zien of om geografische barrières te omzeilen is hier niet toegestaan. Hier valt ook illegale iptv onder.

Ontwikkelingen om Ziggo: Ziggo Sport topic
F1TV Pro en overige diensten: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Kortingscodes: Meld hier uw kortingscodes/coupons V2