Ja, op de dus live CL na en dat was ook mijn grootste ergernis, dat alleen live in 4k uitgezonden werd. De capaciteit van kanaal 400 (en 14 op mediabox) is ruim 20 mbit.Aartstyle schreef op maandag 23 mei 2022 @ 13:52:
Edit: Dus ze hebben wel een 4k kanaal, alleen zenden die alleen nog maar upscaled uit.
Geen idee wat er komend seizoen bijkomt. MotoGP wordt niet in 4k geschoten, waar ik eerder zei dat LaLiga in 4k geschoten werd, moet ik rectificeren dat het alleen de topwedstrijden zijn.
Ik heb met Viaplay nu wel langzaam het gevoel dat ze dusdanig veel rechten hebben, dat een lineair kanaal zoals in Zweden toch wel relevanter gaat zijn en gevuld kan worden met diverse programma's. Ik kan mij namelijk niet voorstellen dat ze zo naïef zijn om het zo zo te laten, anderzijds ook weer wel, want veel geld betalen is elders de euro omdraaien voordat ie uitgegeven wordt.
De missie van Viaplay is de grootste worden, de visie is dit te doen door 'streaming challenger' en de strategie is: opkopen van sportrechten die in de gevestigde landen belangrijk zijn, zodat je niet om Viaplay heen kan.
Kijk maar nu naar de 700.000 abonnees in alleen Nederland die voor F1, Darts, Bundesliga en (deels) PL al ingestapt zijn.
F1TV is alternatief voor 65eu per jaar, PDC tv kost 70 euro per jaar, PL en Bundesliga hebben geen eigen dienst. Je bent al met al dus goedkoper uit met een Viaplay abonnement als je meerdere sporten wil zien.