Viaplay in Nederland

Pagina: 1 ... 89 ... 157 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11:40
Gisteren voor het eerst een hele wedstrijd via de Nvidia Shield (in plaats van de app op de 2019 QLED) gekeken. Geen gestopte stream gehad. De AI beeldverbeteraar van de Shield viel me niet tegen.

Beeld van de trackwalk was wel van mindere kwaliteit, wat overigens ook aan de omstandigheden (drukte, aanwezige bebouwing) kan liggen. Zal er de volgende race eens op letten.

[ Voor 5% gewijzigd door Rallye op 30-05-2022 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik ben ook benieuwd naar de reactie van Viaplay (als ze tenminste reageren). Arrogant en olie op het vuur gooiend zoals in de eerste maanden, of toch iets oplossingsgerichter en ook naar zichzelf kijkend (zoals laatst bij Bright/RTL). We kunnen allemaal wel invullen welke optie PR-technisch verstandiger is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Hilarisch dat er gesproken wordt over veel klachten terwijl hun eigen oproep er wel heel mager vanaf komt met 23 reacties momenteel :D
Nou ja.. ik ga het item wel even kijken want ik ben erg benieuwd naar de inhoudelijke reactie van Viaplay en of ze nog iets aan de bitrate gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Waah schreef op maandag 30 mei 2022 @ 13:14:
[...]

het feit dat bij terugkijken alles werkt, en bij live streaming er haperingen zijn, is IMHO bewijs genoeg dat het geen internet-snelheids-issue is bij mensen thuis.
Dit inderdaad. Simpeler kun je het eigenlijk niet uitleggen. En de providers zullen hier vast ook een rol in hebben, maar die moeten dat dan maar samen met Viaplay uitvogelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Miki schreef op maandag 30 mei 2022 @ 13:21:
[...]

Hilarisch dat er gesproken wordt over veel klachten terwijl hun eigen oproep er wel heel mager vanaf komt met 23 reacties momenteel :D
Nou ja.. ik ga het item wel even kijken want ik ben erg benieuwd naar de inhoudelijke reactie van Viaplay en of ze nog iets aan de bitrate gaan doen.
Zo te zien wordt er sowieso niet veel gereageerd onder die artikelen. Ook niet bij andere hot topics. Je moet ook een account aanmaken. En er wordt expliciet opgeroepen om te mailen, dus heel veel zegt het waarschijnlijk niet. Maar we gaan het zien inderdaad. Hopelijk is de weg naar boven definitief ingezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick_6369
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12:03
Ik kijk via de App op mijn Philips Android TV en heb nooit te klagen over beeldkwaliteit of framerate of hickups eigenlijk. Met de kwalificatie van zaterdag ook geen last, maar zondag zette ik net op tijd (14.55u) de tv aan en ging ik naar de app. In de app werkte alles prima maar toen ik de stream van de race selecteerde kreeg ik een inlogscherm, waar ik uiteraard mijn gegevens invulde, maar toen te lezen kreeg dat er 'een fout was opgetreden' en niks anders kon dan opnieuw proberen, op welk knopje ik ook klikte. Hadden hier meer mensen last van?
Uiteindelijk na een paar keer proberen de app op de telefoon gestart en gestreamd naar Chromecast. Werkte ook aardig, maar wel een paar hickups van een seconde ofzo gehad, waar ik met de app nooit last van heb.

Hier zou een handtekening kunnen staan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:27
Kassa, het programma waarbij de presentatrice fel uithaalt naar paypal omdat op de malafide kopie website waar ze 'zelf een account heeft geïnstalleerd' geen waarschuwing stond dat het wellicht een neppe website was 8)7 .

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Frank schreef op maandag 30 mei 2022 @ 10:22:
[...]

De andere optie is: Geen. F1TV heeft buiten hun F1 Live kanaal geen exclusief commentaar. Ik zie ze hier niet opeens een uitzondering op maken voor Nederland. Viaplay was ook vrij duidelijk een aantal maanden terug dat ze hun commentaar niet gingen delen. Maar wie weet..

Overigens ben ik niet overtuigd dat er uberhaupt Nederlands commentaar bij gaat komen. De bron hiervan is een enkel mailtje van de F1TV klantenservice. Zou niet de eerste keer (of miljoenste) zijn dat low level support geen idee heeft wat er gaande is ;)
Je kunt het ook omdraaien... Wellicht dat F1 tv voor velen hier nieuw is maar toen de F1 nog via ziggo liep kon je gewoon voor Nederlands kiezen het kreeg je het Ziggo commentaar. Dit seizoen ontbreekt ineens deze optie. Ik voorzie nog wel een scenario waarbij grand prix radio is gaan dwarsliggen omdat die audio rechten hebben en dat er nu wordt uitgevochten welk van de twee partijen met rechten er op de f1tv stream komt; viaplay of grandprix radio.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
sdk1985 schreef op maandag 30 mei 2022 @ 13:53:
[...]

Je kunt het ook omdraaien... Wellicht dat F1 tv voor velen hier nieuw is maar toen de F1 nog via ziggo liep kon je gewoon voor Nederlands kiezen het kreeg je het Ziggo commentaar. Dit seizoen ontbreekt ineens deze optie. Ik voorzie nog wel een scenario waarbij grand prix radio is gaan dwarsliggen omdat die audio rechten hebben en dat er nu wordt uitgevochten welk van de twee partijen met rechten er op de f1tv stream komt; viaplay of grandprix radio.
Of wie weet, het Vlaamse commentaar van Play Sports van Telenet. :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dnmw2705
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 21:24
Weet je, ik gooi lekker al mn ideeën, theorieën en gedachtes over boord en ik ga het wel zien, want onderstaande tweet suggereert weer totaal iets anders https://twitter.com/Olav_Mol/status/1529500091039588354

[ Voor 93% gewijzigd door dnmw2705 op 30-05-2022 14:07 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• sdk1985
Grootste irritatie Viaplay app: Je ziet alleen plaatjes en geen titels dus je hebt letterlijk géén idee wat je gaat instarten. Het moet allemaal op de gok... 8)7 .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:21
Miki schreef op maandag 30 mei 2022 @ 13:21:
[...]

Hun oproep was dan ook: mail ons.
Dat er van die simpelen dan gaan reageren, tsja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Nu online
matthijst schreef op maandag 30 mei 2022 @ 14:32:
[...]

Hun oproep was dan ook: mail ons.
Dat er van die simpelen dan gaan reageren, tsja.
Dan hoop ik voor Kassa dat het niveau wat hoger is dan die 23 reacties want op een enkele informatieve reactie na kun je er vrij weinig mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:41

AvK

Ready Set Go

sdk1985 schreef op maandag 30 mei 2022 @ 14:27:
Grootste irritatie Viaplay app: Je ziet alleen plaatjes en geen titels dus je hebt letterlijk géén idee wat je gaat instarten. Het moet allemaal op de gok... 8)7 .
Als je op zo'n plaatje gaat staan dan komt de beschrijving in beeld toch?
Maar je hebt gelijk, erg gebruiksvriendelijk is die app niet op dat gebied. Het is een zoekplaatje.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sdk1985
AvK schreef op maandag 30 mei 2022 @ 15:18:
[...]

Als je op zo'n plaatje gaat staan dan komt de beschrijving in beeld toch?
Maar je hebt gelijk, erg gebruiksvriendelijk is die app niet op dat gebied. Het is een zoekplaatje.
Op androidtv niet. Je moet hem aanklikken en dan zie je pas wat het is. Dan ben je dus al aan het kijken (dan komt het links onderin).

edit:
Tweede plaatje eerste rij is 'geselecteerd'.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ibOc5RxhOmWfhSCzGV7UW1O_8g8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Q0V4J9zygDSmOoWSYWG0Fu25.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 41% gewijzigd door sdk1985 op 30-05-2022 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:41

AvK

Ready Set Go

sdk1985 schreef op maandag 30 mei 2022 @ 15:24:
[...]

Op androidtv niet. Je moet hem aanklikken en dan zie je pas wat het is. Dan ben je dus al aan het kijken (dan komt het links onderin).

edit:
Tweede plaatje eerste rij is 'geselecteerd'.
[Afbeelding]
Das wel waardeloos ja. Ik snap het.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:28
Zometeen even Kassa terugkijken. Schijnt over Viaplay te gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
  • Nu online
DutchOwnage schreef op maandag 30 mei 2022 @ 21:40:
Zometeen even Kassa terugkijken. Schijnt over Viaplay te gaan.
Je mist niet zoveel, in [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 3 is er al wat meer over gesproken nav de uitzending.

[ Voor 12% gewijzigd door Miki op 30-05-2022 21:52 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DutchOwnage
Man man wat een arrogante bende dat Viaplay :r

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Stuitende arrogantie wederom, die reactie van Viaplay en dat mannetje Marco Zwaneveld bij Kassa. Net als je denkt dat ze misschien eindelijk het licht hebben gezien, laten ze zich toch weer van hun slechtste kant zien. Het is ook zo dom, want ze zetten zichzelf alleen maar weer verder op achterstand bij het grote publiek. En nu óók voor de mensen die nog niet bekend waren met Viaplay. PR-management is blijkbaar een onbekend fenomeen in Zweden.

Die Zwaneveld klonk overigens niet alsof die echt lekker in zijn vel zit bij die toko. Dat zegt misschien ook wel iets over de verhoudingen daar.

Verder had het item natuurlijk wel wat scherper gekund. Maar Kassa is een vrij breed programma, dat voor iedereen te volgen moet zijn. Dus ze houden het redelijk algemeen en kiezen voor een paar extreme gevallen. De rode draad lijkt toch wel dat live-streams een enorm lastig platform blijven voor zulke grote evenementen als F1. Dat gaat qua beeldkwaliteit en stabiliteit nooit voor alle kijkers dezelfde tevredenheid opleveren als een simpel lineair kanaal. Daar had de FOM wellicht beter rekening mee moeten houden.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• matthijst
Tekenend, klantenservice neemt niet op. Communicatie neemt niet op. Zweden neemt niet op.
Viaplay: "we hebben een robuust platform" 8)7

Advocaat in de uitzending: nieuwe wet: recht op prijsvermindering, of bij hardnekkige problemen: recht op ontbinding, Viaplay zegt van niet bij jaarcontract, maar kan weleens onwettig zijn.
De vraag is alleen wie er zin heeft om naar de rechter te stappen.

ACM dringt aan bij Zweedse toezichthouder voor een oplossing.
Consumentenbond wil binnen 1 week reactie van Viaplay over compensatie voor consumenten.

[ Voor 60% gewijzigd door matthijst op 30-05-2022 23:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 18:05

psy

Jeetje zeg. Net dat Kassa item teruggekeken.
Als ik zulke freezes had was ik direct exit Viaplay.

Het is dat kanaal 200 nu nog een goed alternatief is maar als die wegvalt is het doeiiii Viaplay.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
matthijst schreef op maandag 30 mei 2022 @ 23:38:
Tekenend, klantenservice neemt niet op. Communicatie neemt niet op. Zweden neemt niet op.
Viaplay: "we hebben een robuust platform" 8)7

Advocaat in de uitzending: nieuwe wet: recht op prijsvermindering, of bij hardnekkige problemen: recht op ontbinding, Viaplay zegt van niet bij jaarcontract, maar kan weleens onwettig zijn.
De vraag is alleen wie er zin heeft om naar de rechter te stappen.

ACM dringt aan bij Zweedse toezichthouder voor een oplossing.
Consumentenbond wil binnen 1 week reactie van Viaplay over compensatie voor consumenten.
Ja, dat hele prijsvermindering/geld terug verhaal is juridisch misschien wel interessant, maar de meeste mensen zien veel liever gewoon verbeteringen in plaats van geld terug. Daar had van mij veel meer de nadruk op mogen liggen. Maar als Viaplay vervolgens weigert om een open en opbouwend gesprek aan te gaan, kun je als Kassa eigenlijk ook alleen nog maar de juridische kant benoemen. Gemiste kans weer voor Viaplay.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1312488

TexMex schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 00:21:
[...]

Ja, dat hele prijsvermindering/geld terug verhaal is juridisch misschien wel interessant, maar de meeste mensen zien veel liever gewoon verbeteringen in plaats van geld terug. Daar had van mij veel meer de nadruk op mogen liggen. Maar als Viaplay vervolgens weigert om een open en opbouwend gesprek aan te gaan, kun je als Kassa eigenlijk ook alleen nog maar de juridische kant benoemen. Gemiste kans weer voor Viaplay.
Dat geld terug verhaal is natuurlijk ook vooral een drukmiddel. Als men dat en masse doet komt ViaPlay echt wel in beweging. Toegegeven, wellicht werkt dat wat beter bij kleinere aanbieders. Maar dat is de ratio er achter...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:17
Waah schreef op maandag 30 mei 2022 @ 13:14:
[...]

het feit dat bij terugkijken alles werkt, en bij live streaming er haperingen zijn, is IMHO bewijs genoeg dat het geen internet-snelheids-issue is bij mensen thuis.
Is dat zo? Bij terugkijken kan de stream veel verder vooruit gebufferd worden toch, zodat eventuele problemen met de netwerkverbinding worden opgevangen. Bij live streaming lijkt mij die buffer veel kleiner / niet aanwezig dus elke hapering in je internet/ wifi is dan meteen zichtbaar.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
PatrickC schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 00:43:
[...]

Is dat zo? Bij terugkijken kan de stream veel verder vooruit gebufferd worden toch, zodat eventuele problemen met de netwerkverbinding worden opgevangen. Bij live streaming lijkt mij die buffer veel kleiner / niet aanwezig dus elke hapering in je internet/ wifi is dan meteen zichtbaar.
Dat zal inderdaad wel verschil maken. Maar op de live-streams zit ook wel een behoorlijke vertraging. Dat zou wellicht toch ook wat haperingen op moeten kunnen vangen. Gek genoeg maakt wifi of een bekabelde verbinding bij mijn geen enkel verschil in de stabiliteit en het aantal haperingen.

Ziggo GO heeft bij mij altijd de minste vertraging ten opzichte van de lineaire kanalen. Desondanks heb ik met Ziggo GO dan juist weer geen enkel probleem met haperingen of stabiliteit, ook niet bij live events. En met NLZIET net zomin. Dus uiteindelijk blijft het toch gissen wat de issues bij Viaplay nu precies veroorzaakt.

De grote drukte zal vast meespelen en de apps lijken ook niet op elk platform even goed in elkaar te zitten. Maar misschien is er toch ook wel iets in het streaming-protocol van Viaplay, wat niet helemaal lekker in elkaar zit. Het is vooral heel jammer dat Viaplay geen enkele moeite wil doen om in gesprek te gaan en tot verbeteringen te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveFlash
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 29-05 12:06

DaveFlash

Here's to the crazy ones

sdk1985 schreef op maandag 30 mei 2022 @ 13:53:
[...]

ik denk zeker dat dat deels mee speelt waarom men heeft laten weten pas mid-seizoen met de nl-optie te komen. maar zoals anderen al aangeven viaplee was duidelijk, zij accepteren een korting op de licentie en houden 1) zelf hun commentaar en 2) mogen maar tot 48u na een sessie klanten laten terugkijken. o.a. dit betekent imho minder zeggen schap over FOM's eigen OTT-dienst.

dus mol en jacks on tracks zitten zeer waarschijnlijk vanaf .a.s. weekend in F1TV Pro als optie. _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door DaveFlash op 31-05-2022 01:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaveFlash

DaveFlash

Here's to the crazy ones

TexMex schreef op maandag 30 mei 2022 @ 14:02:
[...]

Of wie weet, het Vlaamse commentaar van Play Sports van Telenet. :P
dat zou een stunt zijn! :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveFlash

DaveFlash

Here's to the crazy ones

dnmw2705 schreef op maandag 30 mei 2022 @ 14:04:
Weet je, ik gooi lekker al mn ideeën, theorieën en gedachtes over boord en ik ga het wel zien, want onderstaande tweet suggereert weer totaal iets anders https://twitter.com/Olav_Mol/status/1529500091039588354
zo'n tweet hoeft niets te zeggen, men heeft contracten en geheimhoudingsverklaringen, lopende besprekingen enz, dus moet wellicht in den publieken het verzwijgen / stil houden e.d.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Ik vind wel dat die houding van Viaplay bij Kassa aantoont dat Nederland voor hen níets meer is dan het zoveelste landje in hun portfolio. Het boeit ze echt geen reet wat de ervaringen zijn en hoe we erover denken, als ze maar genoeg abonnementjes slijten. En met het binnenhalen van de F1-rechten kom je dan gelijk al een heel eind.

[ Voor 13% gewijzigd door TexMex op 31-05-2022 01:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaveFlash

DaveFlash

Here's to the crazy ones

TexMex schreef op maandag 30 mei 2022 @ 22:22:
(..)
Daar had de FOM wellicht beter rekening mee moeten houden.
doen ze ook! wel enkel voor de eigen OTT-dienst F1TV Pro :D , die zakt soms ook terug naar pixels wanneer live, maar herstelt zich vaak keurig binnen enkele seconden weer naar FHD op m'n AppleTV (KPN Glas 1000/1000 AON, twee weken terug nog T-mobile GPON glas 1000/1000, zelfde verhaal mbt F1 TV Pro)

[ Voor 12% gewijzigd door DaveFlash op 31-05-2022 01:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveFlash

DaveFlash

Here's to the crazy ones

TexMex schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 01:33:
Ik vind wel dat die houding van Viaplay bij Kassa aantoont dat Nederland voor hen níets meer is dan het zoveelste landje in hun portfolio. Het boeit ze echt geen reet wat de ervaringen zijn en hoe we erover denken, als ze maar genoeg abonnementjes slijten. En met het binnenhalen van de F1-rechten kom je dan gelijk al een heel eind.
tja, die zag ik al aankomen voor je heel hard door de kamer BRÖSTVÄRTA!@#$%!!! kon roepen! :9~ :9~ :9~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
DaveFlash schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 01:38:
[...]

tja, die zag ik al aankomen voor je heel hard door de kamer BRÖSTVÄRTA!@#$%!!! kon roepen! :9~ :9~ :9~
Ik vraag me echt af welk snugger figuur bij Viaplay bedacht heeft dat dit de handigste reactie was om te geven in Kassa.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaveFlash

DaveFlash

Here's to the crazy ones

TexMex schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 01:50:
[...]

Ik vraag me echt af welk snugger figuur bij Viaplay bedacht heeft dat dit de handigste reactie was om te geven in Kassa.
ik ben as we speak aan het kijken, nu iets over zwangere vrouwen en vitamine d.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaveFlash

DaveFlash

Here's to the crazy ones

godsamme, moet ik eerst nog verplicht naar NPO goes 24Kitchen kijken :*) :'(
Update: ah we zijn zo ver F1 in Kassa!

[ Voor 20% gewijzigd door DaveFlash op 31-05-2022 02:34 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Anoniem: 767041

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FUCfngWXEAE5sZR?format=jpg&name=large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MilesD.
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online

Hier ook louter 'positieve' reacties op. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:37

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Bedankt voor het delen! :)

Ik vind dat die copy&paste berichten via Twitter en negeren van mails niet overkomen dat ze de feedback serieus nemen, net zoals het transparant zijn naar de klanten vind ik hier zelf niet echt bij passen. Schrik er alleen wel een beetje van dat Viaplay al in 10 Europese landen live sport uitzenden want dat zou je niet zeggen na alle ervaringen die sommige hebben gehad met Viaplay, want het leek eerder een nieuw opkomende streamingdienst die nog veel beginnersfouten had (Wissselend beelkwaliteit, stilstaand beeld tot crashende stream).

Ik vraag mij oprecht af of ze ook daadwerkelijk aan het veranderen zijn in hun communicatie naar de klant, want het vertrouwen is nog ver te zoeken. Maar wie weet doet de grotere druk nu wel iets met Viaplay en schud het ze wakker!

Iedereen verdiend een 2e of 3e kans, maar geen 4e dus we blijven hoop houden.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Waah
  • Nu online
Hey, unieke ervaring klopt wel :+

Maar ze hebben toch wel duidelijk in beeld dat oa de LG app niet werkt naar behoren? (vanaf begin kijken tijdens de race werkt niet goed bijvoorbeeld, die stuurt je naar de live stream). Dan kun je toch aangeven in Kassa dat er een probleem is tussen LG en hun app waar ze momenteel aan werken?

Daarmee kweek je meer goodwill dan "We hebben één van de meest robuuste platformen". Daarmee leg je het probleem dus wéér bij de klant neer. :F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dwdd
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 22-06-2024
*knip* Deze is hierboven al gedeeld.

[ Voor 96% gewijzigd door Yorinn op 31-05-2022 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen_1976
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 26-05 06:58
Chromecast V3 problemen met streamen F1?

Bij mij haperde de Monaco F1 stream meerdere malen via de chromecast V3. Ook is de beeldkwaliteit zeer slecht al sinds het begin van het seizoen.
Echter bij rechstreeks afspelen via de tablet (Android Tablet) ging het een stuk beter.

Andere mensen hier ook ervaringen mee ?
Andere services werken prima via chromecast (Disney, Netflix, Ziggo).

Viaplay niet bereikbaar op zondag (chat gesloten) en ook gister en vandaag nog geen oplossing/reactie van Viaplay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
  • Laatst online: 17:14
Jeroen_1976 schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 09:28:

Bij mij haperde de Monaco F1 stream meerdere malen via de chromecast V3. Ook is de beeldkwaliteit zeer slecht al sinds het begin van het seizoen.
Echter bij rechstreeks afspelen via de tablet (Android Tablet) ging het een stuk beter.

Viaplay niet bereikbaar op zondag (chat gesloten) en ook gister en vandaag nog geen oplossing/reactie van Viaplay.
Nee, nergens last van. Ook deze keer weer zowel de kwalificatie als de race zonder problemen bekeken via Chromecast V3.

Let wel dat zaken als Disney+ en Netflix niet te vergelijken zijn met live TV zoals Viaplay. Technisch heel anders, want je kan niet echt bufferen zoals dat wel kan bij streaming via diensten als Netflix en Disney+.

Steam

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DutchOwnage
Mijn persoonlijke mening: ik denk dat het gros van de kijkers die af en toe een wat mindere kwaliteit van de streams ervaren, waaronder ik zelf ( niet diegenen waar de stream er regelmatig gewoon uitklapt, daar is geen excuus voor), er heus nog wel enigzins begrip voor op kunnen brengen. Want het is "nieuw" (hoewel, in Scandinavië al 10+ jaar ervaring, maar goed) en het fenomeen Live streaming is echt nog niet zo wijdverbreid en kan je niet vergelijken met de Netflixen en Disney's van deze wereld.

Maar, de ronduit stuitende arrogantie, de schuld bij de klant neerleggen, het slecht bereikbaar zijn enz.enz zet een hoop kwaad bloed bij mensen. Dat is voor Viaplay waarschijnlijk een nog veel groter probleem. Mensen hechten waarde aan een betrouwbare klantenservice, en als die ervaring in de beginperiode gewoon ronduit schandalig slecht is, vergeten mensen dit niet en zullen dit zéker meewegen in een toekomstige beslissing over wel of niet verlengen.

Eerlijk gezegd, en dat vind ik persoonlijk ook, is het kwaad al geschiedt . Dat pas na aanhoudende druk vanuit bepaalde organisaties héél misschien (is nog maar afwachten) er wellicht misschien iets gaat veranderen, is tekenend voor dit bedrijf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Jeroen_1976 schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 09:28:

Hier vind je ook nog wat verklaringen voor de zo uiteenlopende ervaringen. Dus zelfs met hetzelfde device en een goede verbinding kunnen mensen compleet andere ervaringen hebben.

Verder is live-streaming inderdaad wel een ander beestje. Maar toch hebben de live-streams in de praktijk ook een flinke buffer die de grootste issues op zou moeten kunnen vangen. En zelfs als je Viaplay bewust een halve minuut extra laat achterlopen, blijven de problemen bestaan. Terwijl live-streams van andere partijen gewoon prima lopen.

[ Voor 3% gewijzigd door TexMex op 31-05-2022 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pvd01
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 22:08
Waah schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 08:54:
[...]

Maar ze hebben toch wel duidelijk in beeld dat oa de LG app niet werkt naar behoren? (vanaf begin kijken tijdens de race werkt niet goed bijvoorbeeld, die stuurt je naar de live stream). Dan kun je toch aangeven in Kassa dat er een probleem is tussen LG en hun app waar ze momenteel aan werken?
De problemen met de native LG C1 app zijn (min of meer) opgelost. De knop kijken vanaf het begin werkt nu.(alhoewel je nog steeds 2 seconden live beeld krijgt, dus geluid uit en andere kant op kijken)

Ik heb, behoudens dat de stream 1 maal gestopt was, afgelopen weekend geen problemen ervaren met de app op de C1. Maar het moet gewoon probleemloos.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sdk1985
TexMex schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 10:29:
[...]

Hier vind je ook nog wat verklaringen voor de zo uiteenlopende ervaringen. Dus zelfs met hetzelfde device en een goede verbinding kunnen mensen compleet andere ervaringen hebben.

Verder is live-streaming inderdaad wel een ander beestje. Maar toch hebben de live-streams in de praktijk ook een flinke buffer die de grootste issues op zou moeten kunnen vangen. En zelfs als je Viaplay bewust een halve minuut extra laat achterlopen, blijven de problemen bestaan. Terwijl live-streams van andere partijen gewoon prima lopen.
Die lijkt er dus niet te zijn, althans in ieder geval niet bij f1 tv. Als ik nu monaco pak op 43 minuten dan gaat hij niet bufferen en download hij elke 2 seconde circa 11 Mbps. De Viaplay (highlights, de race is al weg...) hebben wel een buffer, die begint met 40 Mbps, maar of dat tijdens de race zo is kan ik nu natuurlijk niet vaststellen.

Verder heb ik nog geen concrete bewijzen gezien van het multi cdn verhaal. Lokale (proxy) server(s) bij alle grote ISP's van Nederland lijkt mij een logischere route. Dan stuur je 1x het signaal naar die server en handelt die server(s) vervolgens al het verkeer voor die ISP af. Doe je dat niet dan kun je tegen een peering bottleneck aanlopen wanneer half Nederland via netwerk X die stream aan zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
sdk1985 schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 11:55:
[...]

Verder heb ik nog geen concrete bewijzen gezien van het multi cdn verhaal. Lokale (proxy) server(s) bij alle grote ISP's van Nederland lijkt mij een logischere route. Dan stuur je 1x het signaal naar die server en handelt die server(s) vervolgens al het verkeer voor die ISP af. Doe je dat niet dan kun je tegen een peering bottleneck aanlopen wanneer half Nederland via netwerk X die stream aan zet.
True, maar uiteindelijk hebben we van geen enkele mogelijke verklaring nog een bewijs gezien (en dat zal er waarschijnlijk ook niet komen). Dus het blijft allemaal toch vooral speculatie/gissen. Daarbij kan wel gezegd worden dat de overgrote meerderheid beschikt over officieel ondersteunde apparaten en een internetverbinding die ruimschoots voldoet aan de eisen.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• wes-
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-05 13:11
Misschien ben ik een heilig boontje maar waar ik mij erg aan stoor is de kickbox / cage fighting reclame waarbij je ziet dat gasten in elkaar en knock out geslagen worden en bewusteloos voorover vallen.
Ik kijk F1 meestal met m'n zoontje van 4 en ik gruwel er gewoon van.

Voor mij ook weer een reden om volgend jaar alleen maar voor F1TV te gaan als ze nog mogen uitzenden in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
TexMex schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 12:20:
[...]

True, maar uiteindelijk hebben we van geen enkele mogelijke verklaring nog een bewijs gezien (en dat zal er waarschijnlijk ook niet komen). Dus het blijft allemaal toch vooral speculatie/gissen. Daarbij kan wel gezegd worden dat de overgrote meerderheid beschikt over officieel ondersteunde apparaten en een internetverbinding die ruimschoots voldoet aan de eisen.
Daarom is een programma als Kassa ook zo zinloos. Die herhalen de klachten en duiken totaal niet op het onderwerp in. Waarom niet gewoon een race gaan testen met 3x 10 verschillende apparaten bij de 3 grote ISP's en bijbehorende traffic/gedrag loggen? Willekeruige fantasie: Wie weet zijn de problemen vooral terug te brengen voor klanten met Ziggo en blijkt dat het bij KPN wel goed loopt en de klanten die daar last hebben een lokaal netwerk probleem hebben. Als je het niet onderzoekt ga je het niet weten, en viaplay ook niet.

(Ik kijk op Viaplay de content om de race heen, de race zelf via F1tv ivm de 6000 Kbps). Met mooi weer kijk ik de race in de tuin en afgelopen weekend pauzeerde mijn F1tv stream op mijn laptop het eerste uur een keer of 4. Op de TV nog nooit gehad. Daarna van laptop gewisseld. Moet nog eens gaan kijken wat dat precies is... Streaming zonder buffer blijft een storingsgevoelig verhaal.)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
sdk1985 schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 12:32:
[...]

Daarom is een programma als Kassa ook zo zinloos. Die herhalen de klachten en duiken totaal niet op het onderwerp in. Waarom niet gewoon een race gaan testen met 3x 10 verschillende apparaten bij de 3 grote ISP's en bijbehorende traffic/gedrag loggen? Willekeruige fantasie: Wie weet zijn de problemen vooral terug te brengen voor klanten met Ziggo en blijkt dat het bij KPN wel goed loopt en de klanten die daar last hebben een lokaal netwerk probleem hebben. Als je het niet onderzoekt ga je het niet weten, en viaplay ook niet.
Dat zou zeker een mooie test zijn! Maar waarschijnlijk iets te specifiek en technisch voor Kassa. Wellicht dat Tweakers er wel iets mee zou kunnen. Al zal het waarschijnlijk ook niet makkelijk en niet goedkoop zijn om dit op een goede wijze te organiseren. En je voorbeeld was uiteraard fictief, maar ik heb ook genoeg meldingen gezien van KPN-klanten met 1 Gbit-glasvezel en toch problemen (en dat geldt eigenlijk ook voor de andere providers). Maar testen/onderzoeken is inderdaad sowieso altijd zinvol!

Verder denk ik zeker niet dat Kassa zinloos is. Voor technische oplossingen ben je daar inderdaad niet aan het juiste adres. Maar zij hebben natuurlijk wel enig inzicht in hoe groot een probleem is. Ze zullen ook niet snel een item wijden aan een paar verdwaalde schotelkijkers die problemen hebben met Canal Digitaal. Als zij ergens een serieus item over maken, dan kan wel gesteld worden dat we met een relatief groot probleem te maken hebben. En als drukmiddel hebben ze in het verleden natuurlijk ook al wel een en ander bereikt. Dus extra aandacht is wat mij betreft alleen maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethargy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06:38
Pvd01 schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 10:49:
[...]

De problemen met de native LG C1 app zijn (min of meer) opgelost. De knop kijken vanaf het begin werkt nu.(alhoewel je nog steeds 2 seconden live beeld krijgt, dus geluid uit en andere kant op kijken)

Ik heb, behoudens dat de stream 1 maal gestopt was, afgelopen weekend geen problemen ervaren met de app op de C1. Maar het moet gewoon probleemloos.
Bij mij starte de stream niet op in de LG C1 App. Meerdere keren de app herstart. Uiteindelijk maar via chromecast gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMystery
  • Laatst online: 20:20
Ik ben op moment de serie justfied aan het kijken op viaplay, nu heb ik sporadisch dolby geluid maar meestal stereo.
Ik heb het idee dat als ik voor primetime een aflevering start dat ik eerder dolby heb als op primetime.

Iemand anders hier wat in opgevallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:23

HaterFrame

Well... Poo came out!

TheMystery schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 14:13:
Ik ben op moment de serie justfied aan het kijken op viaplay, nu heb ik sporadisch dolby geluid maar meestal stereo.
Ik heb het idee dat als ik voor primetime een aflevering start dat ik eerder dolby heb als op primetime.

Iemand anders hier wat in opgevallen?
Dat niet maar wel de beroerde downmix van sommige series. Omgevingsgeluid keihard en stemmen haast niet te verstaan.

I am the great Cornholio!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• matthijst
https://www.telegraaf.nl/...oor-consumentenwaakhonden

Viaplay dwingen orde op zaken te stellen, is geen abc’tje. Bierling: ,,Het bedrijf is niet in Nederland gevestigd, maar in Stockholm. We moeten het dus via de Zweedse toezichthouder spelen.’’ In Nederland zou de ACM met dwangsommen kunnen werken. Welke instrumenten consumentenbeschermer in Zweden heeft, weet Bierling niet. ,,Alle toezichthouders in de Europese Unie werken samen. Vanuit Nederland zijn we ermee bezig.’’

De Consumentenbond eist dat Viaplay de problemen serieus neemt. ,,Binnen een week willen we horen wat ze eraan gaan doen’’, zegt woordvoerder Spierenburg.

Bij de Viaplay-klantenservice is het dinsdag druk. Wie wat geduld heeft, krijgt via chat te horen dat nog niet bekend is wat het bedrijf gaat doen aan de haperende racestreams.

[ Voor 122% gewijzigd door matthijst op 31-05-2022 18:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:11

IkWilbert

Het is mij!

Instagram post van Viaplay zojuist.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GI2MhWd2WBdyK67KvrD5Shog4TM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uN3AvizQIXbOqYsQpDZ5Quig.jpg?f=fotoalbum_large

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11:40
Zelfs het woord langetermijnvisie wordt onderbroken…..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

matthijst schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 17:57:
https://www.telegraaf.nl/...oor-consumentenwaakhonden

Viaplay dwingen orde op zaken te stellen, is geen abc’tje. Bierling: ,,Het bedrijf is niet in Nederland gevestigd, maar in Stockholm. We moeten het dus via de Zweedse toezichthouder spelen.’’ In Nederland zou de ACM met dwangsommen kunnen werken. Welke instrumenten consumentenbeschermer in Zweden heeft, weet Bierling niet. ,,Alle toezichthouders in de Europese Unie werken samen. Vanuit Nederland zijn we ermee bezig.’’

De Consumentenbond eist dat Viaplay de problemen serieus neemt. ,,Binnen een week willen we horen wat ze eraan gaan doen’’, zegt woordvoerder Spierenburg.

Bij de Viaplay-klantenservice is het dinsdag druk. Wie wat geduld heeft, krijgt via chat te horen dat nog niet bekend is wat het bedrijf gaat doen aan de haperende racestreams.
Wat een helden die consumentenbond, eindelijk een die druk op de ketel legt en hopelijk komt hier veel goeds uit zoals een excusses van Viaplay _/-\o_

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed1703
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online

ed1703

Picture that!

Totaal nietszeggend.. afgelopen weekend voor het eerst via een browser gekeken en daarvan liep de stream tot 4 of 5x vast. Dan kun je wel met de klanten in gesprek gaan om het op te lossen, maar wat ze neerzetten rammelt als je geen iDevice hebt. Viaplay moet het vooral gaan zoeken bij hun softwareleveranciers.

Flickr

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dnmw2705
Ik blijf het ergens dus heel grappig vinden dat Viaplay zich totaal op de Nederlandse markt verkeken heeft en toch zegt: 'we zijn toegewijd aan de Nederlandse markt'.

Ik denk dat voor bijna 80% van de Nederlanders een prima dienst is, als het met een lineaire sportzender komt waarop (van)alles te zien is waar zij de rechten voor hebben en eventueel blus je het af met wat Dragon Den afleveringen.. Ze kunnen het zichzelf zo ongelofelijk makkelijk gaan maken..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• matthijst
"Please wait while we find a customer service agent..."

Dat begint al goed, qua serieus nemen van je Nederlandse klant 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 767041

https://twitter.com/viapl...&t=gdU4ZNqYbGpT1lDOyP88bQ

Neem alstublieft contact met ons op via https://help.viaplay.com/nl/ als u problemen met ons platform ondervindt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k4lWrGayyjcc_6eJeHBZDB0d3i0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SD9iI6B0Lzzw7EobY2p8CJs6.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:06
dnmw2705 schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 18:53:
[...]

Ik blijf het ergens dus heel grappig vinden dat Viaplay zich totaal op de Nederlandse markt verkeken heeft en toch zegt: 'we zijn toegewijd aan de Nederlandse markt'.

Ik denk dat voor bijna 80% van de Nederlanders een prima dienst is, als het met een lineaire sportzender komt waarop (van)alles te zien is waar zij de rechten voor hebben en eventueel blus je het af met wat Dragon Den afleveringen.. Ze kunnen het zichzelf zo ongelofelijk makkelijk gaan maken..
Inderdaad, ik vond darts af en toe leuk om te kijken, maar vaak zag ik het pas tijdens het zappen. Sinds het bij Viaplay zit heb ik nog geen enkele wedstrijd gezien. Snap echt niet wat er mis mee is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

https://help.viaplay.com/nl/het-beeld-blijft-hangen-buffert/
10,0 megabit per seconde – aanbevolen voor HD-kwaliteit en sport
Aanbevolen downloadsnelheid. Maar als ze zelf al op 5 a 6 Mbps zitten, dan is 't ruim onder de aanbevolen snelheid voor HD kwaliteit en sport.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• matthijst
Typisch. "Connection lost" na 20 minuten wachten op een medewerker :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eMiz0r
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05:55
Het zijn niet alleen de Nederlandse klanten die problemen hebben maar ik snap dat dat PR wise niet lekker bekt.

Viaplay.dk doet het ook niet zo lekker… https://nl.trustpilot.com/review/viaplay.dk (4.300 Deense reviews).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
Zelfs de klok loopt niet goed :+
20:28, we zijn tot 22:00 online:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DSCnybgAVPZ6mmmrhF6fLVDcgbM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6B6ssTfrCUGANvFRv4a2Ro80.jpg?f=fotoalbum_large

Grootste irritatie: onbereikbaar.

[ Voor 3% gewijzigd door matthijst op 31-05-2022 20:29 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Miki
  • Nu online
matthijst schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 20:28:
Zelfs de klok loopt niet goed :+
20:28, we zijn tot 22:00 online:
[Afbeelding]

Grootste irritatie: onbereikbaar.
Dan heb je gisteren de plank goed misgeslagen bij een knullig consumentenprogramma, laat je de communicatie afdeling vandaag een statement versturen om vooral contact op te nemen en dan sluit je je helpdesk 1,5u eerder. Juist nu moet je nederig zijn en op z’n minst de indruk wekken dat je beterschap belooft en zichtbaar probeert problemen te herstellen. De Consumentenbond en de ACM zullen genadeloos dankbaar gebruik maken om hun dreigementen nog meer kracht bij te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterEagle
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17:08
Miki schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 20:53:
[...]

Dan heb je gisteren de plank goed misgeslagen bij een knullig consumentenprogramma, laat je de communicatie afdeling vandaag een statement versturen om vooral contact op te nemen en dan sluit je je helpdesk 1,5u eerder. Juist nu moet je nederig zijn en op z’n minst de indruk wekken dat je beterschap belooft en zichtbaar probeert problemen te herstellen. De Consumentenbond en de ACM zullen genadeloos dankbaar gebruik maken om hun dreigementen nog meer kracht bij te zetten.
precies dit ja, ik snap dat ze moeten reageren. Maar ook met het statement kom je op een FAQ uit die best tenenkrommend is vind ik persoonlijk. Daarnaast is de neem contact met ons knop in mijn beleving ook redelijk 'verstopt'. Laat staan dat je daadwerkelijk contact op kunt nemen.
Ik heb overigens een maand geleden al een mail naar ze gestuurd omtrent de problemen met de app op m'n LG tv, maar tot op heden nog nooit wat ontvangen.

edit: overigens is bij mij de noodzaak wel weg ivm aanschaf nvidia shield pro.

[ Voor 3% gewijzigd door MisterEagle op 31-05-2022 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:14
matthijst schreef op maandag 30 mei 2022 @ 00:08:
Uiteraard, kan ook verzonnen zijn, zou mooi zijn al het waar is.
Suf gerucht om te verspreiden, maar wie weet.
Tot ni toe knip en plakwerk zonder bron.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Sjakie0101 schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 22:53:
[...]

Tot ni toe knip en plakwerk zonder bron.
Zie:
[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 3

[ Voor 57% gewijzigd door matthijst op 31-05-2022 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Quad schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 19:23:

[...]

Aanbevolen downloadsnelheid. Maar als ze zelf al op 5 a 6 Mbps zitten, dan is 't ruim onder de aanbevolen snelheid voor HD kwaliteit en sport.
Dan zou ik makkelijk goed moeten zitten met 1Gbit/s van KPN waarvan de Sony AG8 maximaal 100Mbit/s via lan pakt maar geen stabiel HD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
Zou toch fijn zijn als de button: Email sturen, ook daadwerkelijk zou werken dan..........
Ik kan geen mail sturen naar ze iig

Edit: als je via een ander onderwerp dan F1 op dat formulier komt, kan het wel 8)7
Nou, ik heb ze gemailed nav hun vraag om feedback. Ik zal dezelfde problemen hebben als het gros van de gebruikers. Benieuwd hoe ze op de ACM gaan reageren.

En dan heb ik nog niet eens geklaagd over de inhoud van de programma's ;) Wel de hint erin gezet dat de uitzending waar Allard het van Amber overnam inhoudelijk echt top was het hele weekend. :P

[ Voor 29% gewijzigd door LZ86 op 31-05-2022 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Ook maar 's per mail geprobeerd.
MSN, instagram en de chat tot nu toe geen reactie kunnen krijgen. Hopelijk werkt dit beter.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
Quad schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 19:23:

[...]

Ik heb in mijn klachtenmail ook maar even de speedtestresultaten van de bekabelde en wifisnelheid rondom de TV met chromecast meegestuurd. Dan kunnen ze zich daar geen illusies van maken dat het aan mij ligt ;)

1k download en 1k upload bekabeld ( ok ok 936mbit dan) met 4 ms
En via de wifi bij de tv 780 up/down met 14 ms.

Zou volgens hun top moeten zijn, en toch constant kwaliteitwisselingen naar 144p en van die ronddraaiers. Ben zeer benieuwd, want nu de ACM mee gaat doen moeten ze eigenlijk wel.

[ Voor 4% gewijzigd door LZ86 op 01-06-2022 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Goed nieuws, vanaf volgende week kan je ze bellen als je klachten hebt. Hopelijk zetten ze dan wel meer dan 1 persoon aan de telefoon:
https://www.vandaaginside...n-iedere-klacht-is-er-een

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
LZ86 schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 00:16:
1k download en 1k upload bekabeld ( ok ok 936mbit dan) met 4 ms
En via de wifi bij de tv 780 up/down met 14 ms.
780 wat up/down
Kb/Mb/MB ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:01
matthijst schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 08:21:
Goed nieuws, vanaf volgende week kan je ze bellen als je klachten hebt. Hopelijk zetten ze dan wel meer dan 1 persoon aan de telefoon:
https://www.vandaaginside...n-iedere-klacht-is-er-een
Volgens Viaplay komen de haperingen door de trage internetverbinding die de klagers hebben.
Hebben we in Nederland echt nog trage verbindingen dat we niet eens een stream normaal kunnen bekijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed1703
  • Niet online

ed1703

Picture that!

c-nan schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 08:40:
[...]

[...]
Hebben we in Nederland echt nog trage verbindingen dat we niet eens een stream normaal kunnen bekijken?
Bij een gedeelte zal er wellicht sprake zijn van een infrastructuur of een thuisinstallatie die gewoon c-kwaliteit is. Viaplay blijft het daar maar op schuiven, terwijl dit gewoonweg niet klopt.

Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
  • Nu online
ed1703 schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 08:47:
[...]

Bij een gedeelte zal er wellicht sprake zijn van een infrastructuur of een thuisinstallatie die gewoon c-kwaliteit is. Viaplay blijft het daar maar op schuiven, terwijl dit gewoonweg niet klopt.
Dit lijkt me ook onwaarschijnlijk op een handje vol situaties na. De grote providers, met name Ziggo en KPN, hebben in de afgelopen jaren vol ingezet om internet in huis te verbeteren met gratis WiFi punten en meer van dat soort oplossingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Gemiddeld 105 Mbit in speedtests, nummer 22 van de wereld:
https://www.speedtest.net/global-index

Van de Viaplaylanden is alleen Denemarken sneller:
Denmark (5)
Sweden (25)
Norway (24)
Finland (34)
Poland (36)
Lithuania (39)
Estonia (66)
Latvia (53)
Iceland (?)
UK (54)

[ Voor 118% gewijzigd door matthijst op 01-06-2022 09:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 17:37
c-nan schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 08:40:
[...]

[...]
Nee, dat is gewoon onzin.
Al die klachten komen echt niet van TV's die op zolder staan met een beperkt wifi bereik van de router op de begane grond...
Dat is hooguit bij een enkeling de oorzaak.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dwdd
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 22-06-2024

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dnmw2705
Zo, die Saga kunnen we dan ook weer afsluiten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Miki
  • Nu online
Ergens wel gênant dat je praktisch hetzelfde elders tegen een betere kwaliteit kunt afnemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Extigo
  • Laatst online: 17:14
Miki schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 11:35:
[...]

Ergens wel gênant dat je praktisch hetzelfde elders tegen een betere kwaliteit kunt afnemen.
Dat is als je alleen F1 kijkt. Ze hebben nog steeds de rest van het aanbod, zoals darts, Bundesliga en vanaf augustus ook Premier League.

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DmC1982
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 29-05 09:20
dnmw2705 schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 11:35:
[...]

Zo, die Saga kunnen we dan ook weer afsluiten.
neeeeeee...... Alsjeblieft.
Ik meende dat Olav Mol naar F1 TV zou komen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Extigo schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 11:37:
[...]

Dat is als je alleen F1 kijkt. Ze hebben nog steeds de rest van het aanbod, zoals darts, Bundesliga en vanaf augustus ook Premier League.
Allemaal sporten die al jarenlang met ongeveer 12 Mb/s in prima beeldkwaliteit werden uitgezonden (dan heb ik het niet eens over 4K) gaan nu weer terug naar 2010. Tot zover de 'vooruitgang' die Viaplay ons brengt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ed1703
  • Niet online

ed1703

Picture that!

TexMex schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 11:59:
[...]

Allemaal sporten die al jarenlang met ongeveer 12 Mb/s in prima beeldkwaliteit werden uitgezonden (dan heb ik het niet eens over 4K) gaan nu weer terug naar 2010. Tot zover de 'vooruitgang' die Viaplay ons brengt.
Het is ook vooral de kwantiteit die omhoog gaat: zet voor elke wedstrijd een stream neer en je hoeft geen 8 tv kanalen op te tuigen.

Als ik Viaplay was zou ik op z’n minst een kanaal optuigen voor de belangrijkste sportwedstrijden, welke dat ook mogen zijn voor dat moment.
En dus niet zoals het nu is.

Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• digitalus101
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 09:26
TexMex schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 11:59:
[...]

Het is al vaker aangehaald, maar Ziggo lineaire kabeltv zenders zijn niet te vergelijken met 'zenders' van een live streamingsdienst zoals Viaplay. Daarbij support Viaplay ook zoveel ''devices'' die allemaal op een ander OS draaien, wat de kans op issues alleen maar vergroot. Kortom, met streamingdiensten is er geen standaardisatie, het is wachten op lineaire Viaplay zenders. Dit zal de problemen pas definitief laten verdwijnen, via streaming is er toch altijd kans op hickups.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
DmC1982 schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 11:40:
[...]

neeeeeee...... Alsjeblieft.
Ik meende dat Olav Mol naar F1 TV zou komen...
Dat was een gerucht wat ook direct ontkracht is, maar op een of andere manier altijd is blijven leven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ed1703
  • Niet online

ed1703

Picture that!

Miki schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 11:35:
[...]

Tja, als je met middelvingers gaat beginnen verpest je het wel behoorlijk voor jezelf.

Lekker professioneel ook.

Flickr

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
digitalus101 schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 12:06:
[...]

Het is al vaker aangehaald, maar Ziggo lineaire kabeltv zenders zijn niet te vergelijken met 'zenders' van een live streamingsdienst zoals Viaplay. Daarbij support Viaplay ook zoveel ''devices'' die allemaal op een ander OS draaien, wat de kans op issues alleen maar vergroot. Kortom, met streamingdiensten is er geen standaardisatie, het is wachten op lineaire Viaplay zenders. Dit zal de problemen pas definitief laten verdwijnen, via streaming is er toch altijd kans op hickups.
Dat weet ik allemaal wel. Maar je kunt niet ontkennen dat dit een flinke achteruitgang in beeldkwaliteit is. Nog naast de vele issues die grotere groepen kijkers bij het streamen ervaren. Terwijl Viaplay toch werd aangekondigd als een grote vooruitgang die alles beter ging maken.

Één lineair hoofdkanaal, naast de app, met daarop de hele week de belangrijkste live sport (niet alleen F1 op zaterdag/zondag) zou enorm veel problemen wegnemen. Zoals @ed1703 en @dnmw2705 ook voorstellen. Vergelijkbaar met Ziggo Sport kanaal 14 en dan voor iedereen die Viaplay via zijn tv-provider afneemt. Op de app zelf blijft uiteraard uit het volledige aanbod beschikbaar.

Dat is win-win voor iedereen. De app wordt minder overspoeld op drukke momenten. En degenen die dat willen kunnen ongestoord in goede kwaliteit zonder streaming-issues naar de belangrijkste sport kijken op een lineair kanaal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Miki
  • Nu online
Extigo schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 11:37:
[...]

Dat is op zichzelf wel waar en dat is de reden waarom ik ook Viaplay heb afgenomen en tot nu toe heb ik een probleemloze kijkervaring gehad vanwege het gelukkige bezit van een Apple TV. Maar je weet nu al dat de kwaliteit vooralsnog zal blijven steken op 1080P met een bitrate van 5Mbit/s.
F1TV laat al zien dat ze met 1Mbit/s meer al een veel scherper beeld kunnen leveren en dan heb je ook nog eens de commentatoren van Viaplay. Ook de audio feed is van een lager niveau 128Kbit/s vs 192Kbit/s van F1TV. Dat op zichzelf is al een heel raar signaal naar je klanten toe, dat zou op z'n minst gelijk getrokken moeten zijn of zelfs beter, je bent tenslotte de rechterhouder van het specifieke land.

[ Voor 13% gewijzigd door Miki op 01-06-2022 12:28 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Waah
  • Nu online
*O*

Dag Viaplay, Hallo F1TV Pro.
- Betere kwaliteit
- een stuk goedkoper (want ik kijk enkel F1)
- Stabieler
- Oneindig terugkijken
- Race Control voor meerdere views tegelijk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• digitalus101
TexMex schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 12:22:
[...]

Dat weet ik allemaal wel. Maar je kunt niet ontkennen dat dit een flinke achteruitgang in beeldkwaliteit is. Nog naast de vele issues die grotere groepen kijkers bij het streamen ervaren. Terwijl Viaplay toch werd aangekondigd als een grote vooruitgang die alles beter ging maken.

Één lineair hoofdkanaal, naast de app, met daarop de hele week de belangrijkste live sport (niet alleen F1 op zaterdag/zondag) zou enorm veel problemen wegnemen. Zoals @ed1703 en @dnmw2705 ook voorstellen. Vergelijkbaar met Ziggo Sport kanaal 14 en dan voor iedereen met een Viaplay-abonnement via zijn tv-provider. Op de app zelf blijft uiteraard uit het volledige aanbod beschikbaar.

Dat is win-win voor iedereen. De app wordt minder overspoeld op drukke momenten. En degenen die dat willen kunnen ongestoord in goede kwaliteit zonder streaming-issues naar de belangrijkste sport kijken op een lineair kanaal.
Het is inderdaad een achteruitgang vergeleken met de bitrates van Ziggo lineair, dat valt niet te ontkennen. Dat is ook een, niet te vermijden, logisch gevolg van het aanbieden van content via streaming. Stel dat ze een stream van 15 mbit zouden aanbieden, dan zou dat waarschijnlijk nog meer peering issues geven en daarbij moet de gebruiker genoeg bandbreedte beschikbaar hebben om zoiets te kunnen afspelen, wat ook zeker niet vanzelfsprekend is. De gemiddelde internetgebruiker zit op crappy modems met slecht Wifi bereik en die verwachten op zolder waar het bereik minimaal is zonder uitbreiding van wifi punten, dat Viaplay ook daar goed werkt. En dit levert veer ontevredenheid en dus terugkoppeling van de gebruiker naar Viaplay weer op.

Er is bij zo'n internetstreamingdienst geen standaardisatie van devices tot aansluiting en bekabeling zoals bij traditionele kastjes van Ziggo en KPN. Precies dit is nadelig voor de gemiddelde gebruiker zonder kennis van zaken en daar hebben de Viaplay gebruikers nu mee te maken. Daarom pleit ik ook voor een dergelijke constructie van een lineair kanaal erbij en de extra's via de app.

Uiteraard zijn er gebruikers die wel hun zaken op orde hebben, maar alsnog issues ervaren enerzijds door software leakage of minputen in de app die viaplay levert op dat platform. Die software issue zullen ze vast weten op te lossen, zolang het maar niet te lang gaat duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
digitalus101 schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 12:35:
[...]
De gemiddelde internetgebruiker zit op crappy modems met slecht Wifi bereik en die verwachten op zolder waar het bereik minimaal is zonder uitbreiding van wifi punten, dat Viaplay ook daar goed werkt. En dit levert veer ontevredenheid en dus terugkoppeling van de gebruiker naar Viaplay weer op.
Zoveel aannames.
In speedtest van Okla staat NL 22e van de wereld, met 105Mbps uit gebruikerstests.

Zie nu op de site staan: Telefoon geopend tussen 13:00-21:00
Benieuwd.

[ Voor 6% gewijzigd door matthijst op 01-06-2022 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digitalus101
matthijst schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 12:37:
[...]

Zoveel aannames.
In speedtest van Okla staat NL 22e van de wereld, met 105Mbps uit gebruikerstests.

Zie nu op de site staan: Telefoon geopend tussen 13:00-21:00
Benieuwd.
Die statistieken zijn heel mooi, maar zeggen verder vrij weinig. Door de jaren heen heb ik aannames van doorsnee internetgebruikers zonder technische kennis ook kunnen aanhoren. Ik kan je vertellen dat verwachtingen in het kader van wifi bereik, streaming en alles hieromtrent toch vaak onrealistisch zijn per default. Tweakers leden zijn niet representatief ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:14
Helaas knabbel en babbel daar ook al. Die twee zijn niet meer weg te krijgen helaas,
Ze zijn niet te pruimen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:39
Helaas, maar slim van viaplay. Had ze 100.000'en abbos gescheelt als er iemand anders voor was gekomen....
Pagina: 1 ... 89 ... 157 Laatste

Let op:
Voor het overzicht en duidelijkheid: vermeld even op welk medium en eventueel browser je kijkt, wat je geprobeerd hebt en waar je tegenaan loopt.

Reageer aub inhoudelijk op de uitzendingen over viaplay. Slow-chat draagt niks bij.

Let wel dat we het hier alleen hebben over legale manieren om F1 te volgen. Vragen om het delen van streams of het bespreken van trucs en hacks om gratis betaalde content te zien of om geografische barrières te omzeilen is hier niet toegestaan. Hier valt ook illegale iptv onder.

Ontwikkelingen om Ziggo: Ziggo Sport topic
F1TV Pro en overige diensten: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Kortingscodes: Meld hier uw kortingscodes/coupons V2