Viaplay in Nederland

Pagina: 1 ... 83 ... 159 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DmC1982
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14-09 09:12
ZiSE schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 23:07:
[...]

Denk dat de meesten meer geïnteresseerd zijn in de kwaliteit van de stream - niet wat er allemaal buiten de race om gebeurd (ik wel iig) ;)
Kwaliteit van de stream is nog steeds niet best (ATV).
Hier wil ik graag nog op reageren aangezien ik altijd kritisch ben geweest op de beeldkwaliteit van ViaPlay.

Op de slaapkamer hebben we ook een ATV (4k) met een Philips 100hz LED tv. Beeldkwaliteit is hier echt heel erg goed met ViaPlay. Ik sta hier best van te kijken.
Beneden hebben we een Gallery OLED tv van LG met ook een ATV (4k 2021 model). En hier zie je echt verschil tussen F1 TV Pro en ViaPlay. F1 TV Pro is hier weer beduidend beter.

Op de Philips dus erg goed. Waarschijnlijk met hulp van bepaalde instellingen en correcties. Echter loopt het goed vloeiend en erg goed.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• speedmetal35
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19:37
De kwalificatie maar eens gekeken door te casten van mijn telefoon naar de Shield. En ik moet zeggen dat ik nul problemen heb gehad. Normaliter kijk ik via de app op de shield en dan ervaar ik ook stutters en regelmatig terug schalen in kwaliteit. Ik vermoed toch dat er iets niet goed zit in de Android TV App.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
speedmetal35 schreef op zondag 8 mei 2022 @ 08:54:
De kwalificatie maar eens gekeken door te casten van mijn telefoon naar de Shield. En ik moet zeggen dat ik nul problemen heb gehad. Normaliter kijk ik via de app op de shield en dan ervaar ik ook stutters en regelmatig terug schalen in kwaliteit. Ik vermoed toch dat er iets niet goed zit in de Android TV App.
Ik heb precies dezelfde ervaring. Stutters bij het direct afspelen op de Chromecast met Google TV en Fire Stick 4K Max. Maar geen enkel probleem (op de te lage bitrate na) wanneer ik cast naar de Chromecast.

Ziggo GO TV en NLZIET zijn wél volledig stuttervrij bij direct afspelen op het apparaat zelf. Dus Viaplay moet de Android TV-app echt eens goed onder handen nemen, anders blijft het dramatisch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dnmw2705
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 13-09 15:29
DmC1982 schreef op zondag 8 mei 2022 @ 08:31:
[...]

Op de Philips dus erg goed. Waarschijnlijk met hulp van bepaalde instellingen en correcties. Echter loopt het goed vloeiend en erg goed.
De recente Philips TVs hebben een processor die heel goed kan upscalen. De P5 of P6 Perfect Picture Engine

Ik merk het zelf ook bij mijn Philips 55PUS8503 dat ik de 1080p upscale en native 2160p niet altijd even goed zie, terwijl ik bij mijn ouders het verschil daadwerkelijk zie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 01:46

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Servor schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 23:42:
[...]

Mijn mail is onderweg!
Succes met wachten , ik wacht ook al sinds de testdagen op antwoord. Heb het eerste race weekend weer twee mails gestuurd en geen reactie tot nu toe :D

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-09 10:46
Allard als presentator was leuker om naar de kijken dan Amber. Er is meer interactie, duidelijk meer ervaring. Het kwam veel minder gescript over.
Albers was weer vreselijk. Hij had in Ho Pin Tung zijn match gevonden. En dat vond Albers niet leuk. Albers bleef maar doorzeuren over dingen die Ho Pin verkeerd zou hebben. Daar wordt vast intern over gesproken aangezien je Albers nog kon horen zeuren terwijl Allard met een item bezig was.

Vrijdagavond de laatste training via de Shield op een 1080P scherm gekeken via de app. Geen centje pijn. Zaterdag de laatste vrije training, de show shakedown en met 15 min vertraging (later ingestapt) de kwalificatie op de OLED CX via de app gekeken. Geen kraakje, geen sputtertje niets. Gewoon goed. Studiobeeld is wel beter (scherper) dan circuitbeeld maar nog steeds is het circuitbeeld goed. Hogere bitrate voor circuitbeeld zou zeker helpen voor de detaillering. Ik heb me er niet aan gestoord in ieder geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MilesD.
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-09 09:10
Mail antwoord van ViaPlay duurt ongeveer een wk of 5 a 6, en dan krijg je een standaardmail .. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DmC1982
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14-09 09:12
dnmw2705 schreef op zondag 8 mei 2022 @ 09:59:
[...]

De recente Philips TVs hebben een processor die heel goed kan upscalen. De P5 of P6 Perfect Picture Engine

Ik merk het zelf ook bij mijn Philips 55PUS8503 dat ik de 1080p upscale en native 2160p niet altijd even goed zie, terwijl ik bij mijn ouders het verschil daadwerkelijk zie.
Yes, hier hebben we ook de 55PUS8503 op de slaapkamer. Ligt dus niet aan mij :)
Op commentaar na is de kwaliteit echt wel heel goed.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05:35
Had Allard geen nieuw blousje in de kast? :+

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Montoya200x
  • Niet online
Wat een verademing om Alard en Ho-Pin weer te terug te zien in de pre-show, om weer terug On-Topic te komen *knip* :)

Dergelijke verbasteringen laten we dus achterwege.

[ Voor 27% gewijzigd door tweakduke op 08-05-2022 20:21 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:29

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Modbreak:Naamsverbasteringen, vooral met een negatieve insteek zijn niet gewenst in sport en op het forum. Het draagt immers niks bij aan de discussie. Zie Sport Beleid

De discussie hierover is dan ook klaar.

En nog even een paar posts opgeruimd.

[ Voor 8% gewijzigd door tweakduke op 08-05-2022 20:25 ]

Tweakers Discord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Montoya200x
  • Niet online
Een welkome verbetering in de nog steeds lerende nieuwe streamingsdienst, dus hopelijk zet deze tendens zich door, want Alard brengt de nodige expertise en rust in deze uitzending :9B

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:53
Montoya200x schreef op zondag 8 mei 2022 @ 20:12:
Wat een verademing om Alard en Ho-Pin weer te terug te zien in de pre-show, om weer terug On-Topic te komen [mbr]*knip*[/] :)

[mbr]Dergelijke verbasteringen laten we dus achterwege.[/]
Allard en Ho-Pin inderdaad. Toppers. Nu alleen nog Kees van der Grint erbij :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Montoya200x
  • Niet online
Playa del C. schreef op zondag 8 mei 2022 @ 20:25:
[...]

Lees ik tussen de regels door, ook een mede Slipstream fan :9B ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NeverSettle
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 14-09 17:32
Allard Kalf is alleen ter vervanging van Amber Brantsen vanwege covid infectie.
Kees van der Grint is vaak te zien op maandag voor de nabeschouwing :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Playa del C.
Montoya200x schreef op zondag 8 mei 2022 @ 20:36:
[...]

Lees ik tussen de regels door, ook een mede Slipstream fan :9B ?
Ontzettend. Daar zit zoveel kennis en ervaring en ze durven ook gewoon rustig hun mening uit te zetten op een beschaafde manier. En fijne stemmen, dus goed om 's avonds in bed nog even een 20 minuten naar te luisteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yihaaa
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:18
Heerlijk dit....eindelijk mensen met gedegen kennis.
Het spijt me maar nu blijkt dat Amber het niet is voor mij althans.
Van mij mag het zo blijven. Kudo's voor ViaPlay nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
Ik kijk nu via Ziggo kan. 200, maar op de PC krijg ik opeens geen stream meer te zien (10 min. geleden nog niks aan de hand). Te druk?

edit: Het was een kortstondig probleem. Alles weer Oké nu op de PC.

[ Voor 21% gewijzigd door Toff op 08-05-2022 20:51 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Montoya200x
  • Niet online
Playa del C. schreef op zondag 8 mei 2022 @ 20:40:
Ontzettend. Daar zit zoveel kennis en ervaring en ze durven ook gewoon rustig hun mening uit te zetten op een beschaafde manier. En fijne stemmen, dus goed om 's avonds in bed nog even een 20 minuten naar te luisteren.
Zo mee eens (ben ook stemgevoelig) en ondanks dat ik abbo’s heb op beide streamingsdiensen, is dit het eerste F1 race weekend, dat ik Viaplay niet wegzap, met als hoofdreden het voor mij voortreffelijke duo, Alard en Ho-Pin _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13-08 13:05

psy

Ik kijk normaal ook altijd via 200. Heb het nu ook opstaan.

Als ik in de browser Viaplay stream start, krijg ik 30 seconden beeld, en dan stopt hij gewoon.

:X

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Playa del C.
Montoya200x schreef op zondag 8 mei 2022 @ 20:52:
[...]

Zo mee eens (ben ook stemgevoelig) en ondanks dat ik abbo’s heb op beide streamingsdiensen, is dit het eerste F1 race weekend, dat ik Viaplay niet wegzap, met als hoofdreden het voor mij voortreffelijke duo, Alard en Ho-Pin _/-\o_
Heb alles via Viaplay gezien en ik kijk alle sessies van een weekend. Skipte altijd alles met de Nederlandse analyses en dergelijke. Nu voor het eerst zit ik er al lekker voor en volg ik de preshow eens :) Superleuk nu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KingCrash
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 12:58

KingCrash

Angry Rabbit

Nu komt alles bij elkaar. Die Melroy praat al af en toe als Freek Vonk. Nu gaat hij het nog over leguanen in bomen hebben ook.
Hopelijk wat minder
De wereldkampioen
De monegask
De 'zie mij eens goed andere benamingen voor driver x vinden'.

Positief: nog geen vastlopers /haperingen gehad

Angry Rabbit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13-09 15:57
Als je dan als Viaplay echt meent dat je professioneel wilt hebben dan MOET alard erbij zitten aan tafel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• lochpatje
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-09 19:00
Moet zeggen dat Stephane toch al wat losser begint te worden nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-09 02:10

sjaool

Every life should have 9 cats

Waar je als Viaplay al abonnee blij mee mag wezen als ze ook echt wijzigen durven aanbrengen in de mensen die ze hebben aangenomen. Verbeteren of blijven doormodderen met mensen die het net niet zijn. Ik ben benieuwd. Niet dat ik er ooit ook maar ene cent aan uit ga geven als puur en alleen F1 liefhebber. Voor mij is F1TV Pro de beste keuze. Als ik eens wat wil zien van Viaplay dan weet ik mijn wegen wel te vinden. :P

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13-08 13:05

psy

Waarom spreken Melroy en Albers Ferrari uit als Verrari?
Zoals de v van veer.

Coronel deed ook altijd al. Een F spreek je uit als een F. Niet als een V.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crysania
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 15:50
Ik vind Allard dan weer echt niets. Wil je vernieuwend en anders zijn krijg je deze oude garde weer.

De Freek Vonk vergelijking met de commentatoren vind ik wel sterk ja. Alles is Wow en super ook al is het eigenlijk gewoon saai.

Het meest erger ik me aan de Dragons den reclame / bruggetjes die Allard denk ik 'moet' doen

Couldhard vind ik dan wel weer top!

[ Voor 5% gewijzigd door Crysania op 08-05-2022 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:47
De app is weer eens kut. Zowel via de TV (LG) als via de google tv. Ik heb m nu via de webplayer op de laptop gestreamed naar diezelfde chromecast en het beeld is nu ok. Nog niet de kwaliteit van F1tv, maar het is te doen.

Allard is wat mij betreft een blijvertje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
Heerlijk hoe DC even bij Sky Sports komt en mee luistert naar de interview van Christian Horner _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pvd01
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 21:06
Waar Jack rustig z’n beurt af wachtte, dringt David Couldhart gewoon voor…. 👍

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hotymoty
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 14-09 12:22
Ik vind dit soort onzin interviews op de track echt verschrikkelijk. De huidige opzet vind ik echt zo gevoelloos. Ik verlang echt terug naar het Ziggo-tijdperk.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• NeverSettle
hotymoty schreef op zondag 8 mei 2022 @ 21:09:
Ik vind dit soort onzin interviews op de track echt verschrikkelijk. De huidige opzet vind ik echt zo gevoelloos. Ik verlang echt terug naar het Ziggo-tijdperk.
Je bedoeld Jack die door de paddock loopt en nauwelijks mensen aanspreekt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14-09 11:47
Audio loopt op kanaal 200 niet synchroon, ben ik de enige of hebben andere er ook last van?

EU DNS: 86.54.11.100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 07:56
c-nan schreef op zondag 8 mei 2022 @ 21:13:
Audio loopt op kanaal 200 niet synchroon, ben ik de enige of hebben andere er ook last van?
Jup hier ook, gelukkig tijdens de race iets minder erg ...

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Dat is in de app op tv ook. Studio gaat wel goed, blijkbaar beeld en geluid vanuit de US niet goed gesynchroniseerd.

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Laatst online: 22:20
Hier in de native app op mijn LG C1 loopt de audio ook niet helemaal sync. Tijdens de race zal ik daar geen last van hebben, maar nu met de interviews is het wel merkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Op de Android tv app ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:04
Stéphane is aan haar slechtste race bezig… ze vindt het alleen maar exciting in Miami… allemaal fake :r

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
PatrickC schreef op zondag 8 mei 2022 @ 21:15:
Stéphane is aan haar slechtste race bezig… ze vindt het alleen maar exciting in Miami… allemaal fake :r
Ze heeft meerdere vragen gesteld aan verschillende mensen. Het is meer dat sommige met droge antwoorden komen vind ik.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03:14
Stéphane 'have a good one' Kox is toch helemaal niks. Niveau schoolkrant als je dat vergelijkt met Coulthard. Echt tenenkrommend slecht.

[ Voor 9% gewijzigd door NotSoSteady op 08-05-2022 21:22 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• scrappy.doo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-09 16:27
NeverSettle schreef op zondag 8 mei 2022 @ 21:08:
Heerlijk hoe DC even bij Sky Sports komt en mee luistert naar de interview van Christian Horner _/-\o_
Heerlijk hoe Martin Brundle even bij Viaplay komt en mee luistert naar het interview van Christian Horner. O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 13:37
Er zit een rood knopje op de afstandbediening. Ga je niet zitten ergeren druk die knop in.

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Montoya200x
  • Niet online
PatrickC schreef op zondag 8 mei 2022 @ 21:15:
Jammer idd, dat David Coulthard niet de volledige trackwalk doet, gezien het personeel op de grid meer respect heeft voor David en daardoor ook zinvoller reageert op eventuele vragen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12-09 07:14
psy schreef op zondag 8 mei 2022 @ 21:05:
Waarom spreken Melroy en Albers Ferrari uit als Verrari?
Zoals de v van veer.

Coronel deed ook altijd al. Een F spreek je uit als een F. Niet als een V.
En “hep” in plaats van “heeft”.

Na veertig minuten de eerste vastloper in de app op de Samsung TV vanavond. Even opnieuw opstarten loste het weer op - al kwam ik om onbekende redenen in de kwalificatie terecht.

Compliment: de tafel om rijders te vergelijken is echt leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:41
Stephane "have a good one" Kox :+

Ze krijgt iig wel Jan en alleman voor de camera, dat dan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
Montoya200x schreef op zondag 8 mei 2022 @ 21:20:
[...]

Jammer idd, dat David Coulthard niet de volledige trackwalk doet, gezien het personeel op de grid meer respect heeft voor David en daardoor ook zinvoller reageert op eventuele vragen.
Volgens mij doet hij ook interviews voor de andere landen waar Viaplay actief is. Soms zien wij in Nederland ook de Scandinavische journalisten.
Daarnaast doet David Coulthard volgens mij ook nog commentaar voor Channel 4, druk druk druk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
Stream op m'n Xiaomi tv stick gaat met horten en stoten. Op de Philips tv van m'n vader doet ie het helemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lastpost.
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 18:29
Hier ook wat problemen via de Chromecast Google TV. Paar keer gebuffer en bij het opstarten al een melding dat verschillende mensen problemen ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Laatst online: 21:23

HaterFrame

Well... Poo came out!

Lastpost. schreef op zondag 8 mei 2022 @ 21:31:
Hier ook wat problemen via de Chromecast Google TV. Paar keer gebuffer en bij het opstarten al een melding dat verschillende mensen problemen ervaren.
Hier ook, stream ff opnieuw starten en het lijkt vooralsnog opgelost.

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:06

TFHfony

Professional Weirdo

Net voor de eerste keer weer bufferen, later weer heen en weer springen in bitrate / beeldkwaliteit hier op mijn Samsung via de native app. Dus dan toch maar via het speciale KPN kanaal kijken.
Jammer dat ze het weer niet stabiel krijgen.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:22

wontcachme

You catch me? No you wont

Android app op Sony tv weer constant 1080p naar 360p schakelen

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grert
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 19-09-2023
Hier schakelt viaplay constant naar reclame voor een of andere politieserie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Laatst online: 21:23

HaterFrame

Well... Poo came out!

wontcachme schreef op zondag 8 mei 2022 @ 21:40:
Op m'n Shield exact hetzelfde... Schakelen tussen kwaliteit en af en toe bufferen.

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pvd01
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 21:06
wontcachme schreef op zondag 8 mei 2022 @ 21:40:
De native LG C1 app werkt voor de eerste keer dit F1 seizoen feilloos.

Ik heb ook het idee (maar kan ook gewenning zijn) dat de bitrate iets is opgeschroefd. Ik heb niet de kennis/middelen om dit te meten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:09
Via Samsung TV app feilloos, op Android TV app hapert het beeld af en toe....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 21:53
Hier via de app op de Next goed te kijken, beeld kwaliteit ook constant op mijn OLED.
Geen storingen, hick ups of andere storende factoren tot nu te zien, duimen dat het zo mag blijven voor nu...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:04
Hier gekeken op een oled55c8. Toch een aantal keer blokjes... geen vastlopers gelukkig. Ach jah, zal wel aan de verbinding liggen... ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12-09 07:14
Geen bufferen gehad, wel een keer of tien gedurende de race beeldkwaliteit erg slecht, waarna hij zich weer herneemt.

Ik vond Stephane wel goed vandaag. Ze komt er goed tussen, enthousiast.

Samsung 2019.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Playa del C. schreef op zondag 8 mei 2022 @ 20:25:
[...]

Dat zou briljant zijn. Met die Allard erbij is de Via coverage prima te pruimen!

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Soccer98
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-07 21:43
Viaplay wordt steeds beter. Stéphane komt er steeds beter in, al waren die interviews met celebs natuurlijk de moeite niet waard. Ze is op de grid in ieder geval nuttiger bezig dan Plooij die telkens met dezelfde domme vraag kwam: ‘what’s the plan?’ Zat toentertijd echt te wachten op de eerste coureur die zei ‘m in de muur te planten.

Kalff is een betere presentator dan Amber en Tung is natuurlijk een geweldige analist. Albers moet je liggen, maar hij heeft z’n collega’s wel meer ruimte gegeven. Ook qua vastlopers geen problemen gehad.

Wat ik vooral fijn vind aan Viaplay is dat ze in de voorbeschouwing erg veel laten zien van wat er pre-race gebeurt op het circuit. Dat deed Ziggo niet, want daar speelden de characters een (te) centrale rol. Dat was toch wel echt de ‘Doornbos en Kamphues-show over Formule 1.’

[ Voor 4% gewijzigd door Soccer98 op 08-05-2022 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Laatst online: 07-09 18:45
Soccer98 schreef op zondag 8 mei 2022 @ 23:49:
Viaplay wordt steeds beter. Stéphane komt er steeds beter in, al waren die interviews met celebs natuurlijk de moeite niet waard. Ze is op de grid in ieder geval nuttiger bezig dan Plooij die telkens met dezelfde domme vraag kwam: ‘what’s the plan?’ Zat toentertijd echt te wachten op de eerste coureur die zei ‘m in de muur te planten.

Kalff is een betere presentator dan Amber en Tung is natuurlijk een geweldige analist. Albers moet je liggen, maar hij heeft z’n collega’s wel meer ruimte gegeven. Ook qua vastlopers geen problemen gehad.

Wat ik vooral fijn vind aan Viaplay is dat ze in de voorbeschouwing erg veel laten zien van wat er pre-race gebeurt op het circuit. Dat deed Ziggo niet, want daar speelden de characters een (te) centrale rol. Dat was toch wel echt de ‘Doornbos en Kamphues-show over Formule 1.’
Beetje wisselen tussen Allard en Amber is niet verkeerd. Het rustig rouleren met de vaste mensen bevalt mij wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
Kunnen ze bij Viaplay ook misschien investeren in fatsoenlijk microfoons? Rijders zijn soms gewoon slecht te verstaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Soccer98 schreef op zondag 8 mei 2022 @ 23:49:

Maar wat is in je verhaal nu de echte verbetering sinds het begin van het seizoen? Eigenlijk alleen de ontwikkeling van Stéphane? Allard als presentator is puur toeval door de ziekte van Amber. En van Ho-Pin Tung was sowieso al bekend dat hij deel zou uitmaken van het analisten-team.

Als Viaplay slim is grijpen ze dit toeval aan om Allard vaker te laten presenteren. Want dat is, door puur toeval, wel een échte verbetering gebleken. Maar ik vrees dat die gewoon weer door Amber vervangen gaat worden.

Voor de meeste kijkers zal het commentaar tijdens de race uiteindelijk het belangrijkst blijven. En dat vind ik persoonlijk nog steeds bijzonder matig. Nelson is prima bij Dakar of Le Mans, maar bij het snelle format van F1 komt hij niet lekker uit de verf. En met alle respect, die Melroy is best een vriendelijke kerel maar ik vind hem totaal ongeschikt voor op tv.

Blijft over het streaming-verhaal. Dat zal elk race-weekend bij té veel mensen tot problemen leiden, omdat ze het gewoon niet zo goed op orde hebben als andere live-streamingdiensten. Dat is inmiddels wel duidelijk en ik vrees dat dat niet snel zal verbeteren. Nog afgezien van de echt grote storingen (zoals afgelopen vrijdag) die er ook nog veel te vaak zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Laatst online: 18:59
Zelfs al wil ik het liefst weer terug naar de Ziggo 4K vaste lijn/betrouwbare F1 weergave moet ik zeggen dat ik Viaplay vandaag redelijk trok. Stephane deed het best leuk en Hopin is gewoon echt een toevoeging. Die geeft gewoon dingen aan die daarna door de rijders bevestigd worden zoals de temperatuur in de banden bij Ferrari.

Tom kon ik best hebben bij Ziggo, maar die werkt gewoon niet in deze setting dus ik heb hem niet gemist.

Wel vaag dat de app zo ver voor loopt tegenover kanaal 200, maar op de Ipad en LG liep de stream vlekkeloos. F1 TV niet eens aan gehad (behalve nu de pre-show).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toff
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
Beakzz schreef op maandag 9 mei 2022 @ 00:33:
Wel vaag dat de app zo ver voor loopt tegenover kanaal 200, maar op de Ipad en LG liep de stream vlekkeloos.
Viel mij ook op idd. Zou mij niet verbazen als ze de uitzending wat ophouden om eventuele buffers te kunnen gladstrijken.

Stiekem hoop ik dat kanaal 200 blijft. Kijkt toch wat relaxter dan die streams en ik kan het nog opnemen ook.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NotSoSteady
Beakzz schreef op maandag 9 mei 2022 @ 00:33:
Zelfs al wil ik het liefst weer terug naar de Ziggo 4K vaste lijn/betrouwbare F1 weergave moet ik zeggen dat ik Viaplay vandaag redelijk trok. Stephane deed het best leuk en Hopin is gewoon echt een toevoeging. Die geeft gewoon dingen aan die daarna door de rijders bevestigd worden zoals de temperatuur in de banden bij Ferrari.

Tom kon ik best hebben bij Ziggo, maar die werkt gewoon niet in deze setting dus ik heb hem niet gemist.

Wel vaag dat de app zo ver voor loopt tegenover kanaal 200, maar op de Ipad en LG liep de stream vlekkeloos. F1 TV niet eens aan gehad (behalve nu de pre-show).
Snap persoonlijk niet zo wat mensen voor ontwikkeling zien bij Kox. Vond het op de grid nogal pijnlijk en verder lijkt ze nog steeds erg nerveus te zijn. Er ontstaat bij haar niet echt een gesprek: vraagje en direct de deur dichtslaan. Toen Coulthard even aan de beurt was zag ik de kwaliteit die ik verwacht van een premium betaalzender. Als je het beroep wil leren, doe dat lekker op een regionale zender.

[ Voor 3% gewijzigd door NotSoSteady op 09-05-2022 00:44 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 07:56
Mijn god wat is die Albers een natte dweil van een analist zeg. Wil altijd zijn gelijk halen en klopt veelal van geen kanten (hij heeft het iig niet van zijn formule 1 carrière). Ik zie liever ho pin die toch m.i. het meer bij het rechte eind heeft in zijn analyses. Komt die irritante kwalbers er telkens tussendoor ... "ik moet je toch even verbeteren" ... pfff

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
NotSoSteady schreef op maandag 9 mei 2022 @ 00:42:
[...]

Snap persoonlijk niet zo wat mensen voor ontwikkeling zien bij Kox. Vond het op de grid nogal pijnlijk en verder lijkt ze nog steeds erg nerveus te zijn. Er ontstaat bij haar niet echt een gesprek: vraagje en direct de deur dichtslaan. Toen Coulthard even aan de beurt was zag ik de kwaliteit die ik verwacht van een premium betaalzender. Als je het beroep wil leren, doe dat lekker op een regionale zender.
Ik heb het idee dat ze zich inmiddels iets beter thuisvoelt op de grid en dat ze iets meer durft. Maar echt goede gesprekken komen er inderdaad nog niet op gang. Nu is daar natuurlijk ook weinig tijd voor. Maar heel veel meer dan een verplicht standaardriedeltje weet ze nog niet uit de rijders te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
[...]

Het liep vol sterren die daar alleen maar zijn om gezien te worden. Zij is niet beroemd dus wat kan ze daar nou beter aan doen? Verder moet ze haar plek nog verdienen. Bij Jack voelde het ook nog steeds ongemakkelijk en dat met een bak ervaring. Geef haar gewoon ff de tijd en dan komt het denk ik wel goed.

En hoe kan je haar nou met Coulthard vergelijken? Die heeft naam gemaakt in de Formule 1 en de meeste mensen die hij interviewt zijn fan van hem :+ Zo iemand hebben wij simpelweg niet in NL.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
renzo4000 schreef op maandag 9 mei 2022 @ 00:52:
Mijn god wat is die Albers een natte dweil van een analist zeg. Wil altijd zijn gelijk halen en klopt veelal van geen kanten (hij heeft het iig niet van zijn formule 1 carrière). Ik zie liever ho pin die toch m.i. het meer bij het rechte eind heeft in zijn analyses. Komt die irritante kwalbers er telkens tussendoor ... "ik moet je toch even verbeteren" ... pfff
Zijn beroerde Nederlands is ook wel erg stuitend met zijn constante 'hij heb', 'hij heb', 'hij heb'. Het moet toch niet zo moeilijk zijn om dat eruit te krijgen met wat hulp van een spraakcoach.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 14-09 17:55
Gisteren eerst gekeken via de Nvidia shield. Was er soms hapering, Toen de app van de C9 gekeken, daar was het gewoon goed..

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
Gisteren 5 minuten voor de race de app op Chromecast aan geslingerd: zwart beeld. App force close: opnieuw inloggen. Krijg je zo'n code om via de browser in te loggen: werkte niet. Dan maar met user/password en ja hoor. Bij de opwarmronde eindelijk beeld 8)7

Olav geluid ernaast gezet, maar over de race genomen moest ik die tussendoor een keer of drie een seconde of 2 pauzeren om weer in sync met het beeld te lopen.
Dus ergens gaat er nog iets niet helemaal lekker.

Grootste probleem vind ik de betrouwbaarheid: het is gewoon irritant dat er altijd wat aan de hand is. Zie ook het gros van de reacties hier:
"Ik had een paar keer dat het beeld weg viel, maar verder was het prima."
"Op apparaat x was het ruk, maar op apparaat y liep het goed."
Die bende zou gewoon moeten werken. Het is een betaaldienst, geen illegale stream die we zitten te kijken.

Vergeleken met Ziggo vorig jaar vind ik het vooral jammer dat je niet meer in sync loopt met vrienden die kijken. Beetje appen tijdens de race wordt nu opletten dat je geen crash minispoilert. Zelfde hier met het racetopic.

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MilesD.
Amber is er om de boel aan elkaar te praten, die mag je dus niet vergelijken met Allard want die heeft weer andere eigenschappen waar hij voor ingehuurd is .. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 22:25
Toff schreef op maandag 9 mei 2022 @ 00:41:
[...]

Viel mij ook op idd. Zou mij niet verbazen als ze de uitzending wat ophouden om eventuele buffers te kunnen gladstrijken.

Stiekem hoop ik dat kanaal 200 blijft. Kijkt toch wat relaxter dan die streams en ik kan het nog opnemen ook.
Als kanaal 200 niet blijft zeg ik op en kijk ik verder op F1TV Pro. Dat is het enige waarvoor ik nog bij Viaplay blijft. Heb ook de indruk dat de kwaliteit van 200 verbeterd is tov eerste twee races. Nu prima te kijken.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:39

Crazy D

I think we should take a look.

[...]

Maar Coulthard is bevriend met 95% van de paddock, dan krijg je sowieso al een compleet andere interactie. Op de grid heb je nou eenmaal weinig tijd, 1 a 2 vraagjes hooguit, en dat is natuurlijk altijd van het niveau "wat gaat het worden? een spannende race. Ok succes". Ik heb nog nooit iets anders gehoord dan iets dat daarop lijkt.

Exact expert nodig?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DutchOwnage
Tja. Ondanks dat ik op technisch gebied niets aan te merken heb (de stream was van begin tot eind vlekkeloos), afgezien natuurlijk van de in mijn ogen nog steeds matige beeldkwaliteit tijdens de race (was 4K gewend), (beeld vanuit de studio was gewoon oke, niets minder dan een reguliere 1080p stream), betrap ik mijzelf er op dat ik na de podiumceremonie weer gauw weg was. Waar ik bij Ziggo nog lekker zat na te genieten met dat slappe geouwehoer van die gasten aan tafel, wist ik niet hoe snel ik weg moest zijn bij Viaplay. Ik trek dat kille, steriele sfeertje daar gewoon een stuk minder, zéker met die Albers aan tafel.

Ook het commentaar blijft gewoon MATIG ( een van die gasten dacht zelfs dat er een teamorder in het spel was bij een bepaalde situatie, terwijl diegene zich gewoon gigantisch verremde). Maar afgezien van foutjes, die natuurlijk kunnen gebeuren, trekt het duo mij gewoon niet in de race. Diverse factoren spelen daarin een rol, maar ook het stemgeluid van die 2, de ene nog erger dan de ander, trek ik gewoon erg slecht.

Dit is allemaal uiteraard op persoonlijke noot geschreven :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• JJ16v
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-08 09:55
DutchOwnage schreef op maandag 9 mei 2022 @ 10:32:

Dit is allemaal uiteraard op persoonlijke noot geschreven :)
Dat kan zijn maar als veel mensen (waar onder ik) het daar mee eens zijn wordt het toch eens tijd voor Viaplay om hier eens serieus naar te kijken.
Het is echt radio commentaar, ik hoef niet elke seconde van de race gevuld te hebben met gepraat, zou fijn zijn als ze een filter krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
JJ16v schreef op maandag 9 mei 2022 @ 10:47:
[...]

Dat kan zijn maar als veel mensen (waar onder ik) het daar mee eens zijn wordt het toch eens tijd voor Viaplay om hier eens serieus naar te kijken.
Het is echt radio commentaar, ik hoef niet elke seconde van de race gevuld te hebben met gepraat, zou fijn zijn als ze een filter krijgen :)
Naast alle wijzigingen die Viaplay nodig vond, hadden ze gewoon Mol als commentator neer moeten zetten, in ieder geval het eerste jaar. Daar had Viaplay dan prima een co-commentator naar hun keuze bij kunnen zetten. Mol had dat uiteindelijk heus wel geaccepteerd als je hem voor het blok had gezet. Dat was, denk ik, een goed compromis geweest waar veel mensen mee hadden kunnen leven. Daarmee had Viaplay veel meer goodwill gekweekt.

Nu ging het afgelopen weekend door puur toeval in de studio de goede kant op (Allard in plaats van Amber, waarschijnlijk eenmalig). Maar het commentaar tijdens de race, toch het allerbelangrijkste onderdeel, blijft gewoon zwaar onder de maat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tadream
  • Laatst online: 14-09 14:26
Stream was hier prima, geen buffering (Chromecast).
Het beeld mag iets scherper en ook de kleuren iets dieper. Maar het is acceptabel.
Waar ik me aan stoor is dat er tijdens de race constant gepraat wordt door de 2 verslaggevers.
Ik begrijp dat ze enthousiast zijn tijdens de race en dat is prima, maar er mag ook af en toe wat rustiger aan gedaan worden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
G_Dragon schreef op zondag 8 mei 2022 @ 10:11:
[...]

Succes met wachten , ik wacht ook al sinds de testdagen op antwoord. Heb het eerste race weekend weer twee mails gestuurd en geen reactie tot nu toe :D
Ik gok dat ze kritiek mail (of was het meer een afzeikmail?) linea recta de prullenbak ingooien.

Ik heb afgelopen zaterdag een positief mailtje gestuurd over de switch naar Allard en kreeg vandaag een niet-standaard reactie daarop. :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

LA-384 schreef op maandag 9 mei 2022 @ 13:28:
[...]

Ik gok dat ze kritiek mail (of was het meer een afzeikmail?) linea recta de prullenbak ingooien.

Ik heb afgelopen zaterdag een positief mailtje gestuurd over de switch naar Allard en kreeg vandaag een niet-standaard reactie daarop. :P
Oh dat is dan wel erg smerig spel van hun, maar past wel bij Viaplay als je kijkt naar hoe ze de problemen keer op keer negeren. Begrijp me niet verkeerd want ik zou normaal nooit zo snel negatief over iemand of een dienst praten als het gewoon naar behoren werkt en zelfs dan zou ik nog veel begrip kunnen opbrengen zolang ze maar openstaan voor hun fouten en niet de klant afschepen met copy&paste berichten / het ligt aan uw apparaat want dat schiet mij al vrij snel in het verkeerde keelgat :D.

Btw gisteren had ik weer schokkerig beeld, wisselende beeldkwaliteit ( getest op Xbox Series X , Chromecast, Telefoon, Apple Ipad, Android TV en Samsung tv ).

[ Voor 14% gewijzigd door G_Dragon op 09-05-2022 13:53 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Beakzz
G_Dragon schreef op maandag 9 mei 2022 @ 13:32:
[...]

Oh dat is dan wel erg smerig spel van hun, maar past wel bij Viaplay als je kijkt naar hoe ze de problemen keer op keer negeren. Begrijp me niet verkeerd want ik zou normaal nooit zo snel negatief over iemand of een dienst praten als het gewoon naar behoren werkt en zelfs dan zou ik nog veel begrip kunnen opbrengen zolang ze maar openstaan voor hun fouten en niet de klant afschepen met copy&paste berichten / het ligt aan uw apparaat want dat schiet mij al vrij snel in het verkeerde keelgat :D.

Btw gisteren had ik weer schokkerig beeld, wisselende beeldkwaliteit ( getest op Xbox Series X , Chromecast, Telefoon, Apple Ipad, Android TV en Samsung tv ).
Toch vreemd dat de streams hier op de IPad en LG wel vlekkeloos liepen dan. Wil je opmerking niet onderuit helpen, maar dat zou net zo goed op dips van je internetverbinding kunnen wijzen.

Zo heb ik weleens stennis geschopt omdat ik heel de tijd uit servers werd gegooid, maar bleek gewoon het Ziggo modem micro storingen te creëren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Beakzz schreef op maandag 9 mei 2022 @ 14:13:
[...]

Toch vreemd dat de streams hier op de IPad en LG wel vlekkeloos liepen dan. Wil je opmerking niet onderuit helpen, maar dat zou net zo goed op dips van je internetverbinding kunnen wijzen.

Zo heb ik weleens stennis geschopt omdat ik heel de tijd uit servers werd gegooid, maar bleek gewoon het Ziggo modem micro storingen te creëren.
Ik vat het ook niet persoonlijk op want tips zijn altijd welkom :), dat kan ik wel uitsluiten want heb een Cat6 internet kabel door het hele huis liggen. Er ligt een kabel vanaf het KPN modem (1Gbit/s down&up) naar de achterkant van de tv kast die daar dan in een Netgear GS108E (smart switch) gaat om alles te voorzien van bekabeld internet. Heb het zelfs over 4G getest voor de zekerheid en geen verandering te merken, wat ik wel heel erg om mij heen merk is dat de ervaringen heel wisselend zijn per persoon en het dan nog geen eens zo aan de apparaten ligt of netwerk apparatuur. Want ik heb ook al Tweakers voorbij zien komen die een nieuwere Smart tv hadden dan mij en ook problemen hadden, het blijft vreemd dat Viaplay het als enige niet stabiel krijgt en ook nog blijft ontkennen.

[ Voor 6% gewijzigd door G_Dragon op 09-05-2022 14:29 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
matthijst schreef op maandag 9 mei 2022 @ 07:18:

Grootste probleem vind ik de betrouwbaarheid: het is gewoon irritant dat er altijd wat aan de hand is. Zie ook het gros van de reacties hier:
"Ik had een paar keer dat het beeld weg viel, maar verder was het prima."
"Op apparaat x was het ruk, maar op apparaat y liep het goed."
Die bende zou gewoon moeten werken. Het is een betaaldienst, geen illegale stream die we zitten te kijken.
Dit raakt inderdaad wel de kern. Van zó'n populaire sport waarin zóveel geld omgaat, verwacht ik dat we élk raceweekend álles perfect kunnen bekijken. En Viaplay gaat dat gewoon niet voor elkaar krijgen. Het blijft te veel een loterij.

Inmiddels hebben we onze standaard al zo ver verlaagd dat we het acceptabel vinden als het ergens tijdens een raceweekend even iets minder is, hapert of niet werkt. "Want verder werkte het prima". Dat is natuurlijk precies waar Viaplay ons wil hebben, maar het is niet hoe F1 in 2022 zou moeten zijn.

En nu we dat met zijn allen langzaam maar zeker toch aan het accepteren zijn, zal dat Viaplay ook niet echt pushen om de apps, bitrate en kleuren eens even flink te gaan verbeteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeanj
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Volgens nu.nl/telecompaper zijn er 500.000+ abonnees voor viaplay.

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

TexMex schreef op maandag 9 mei 2022 @ 14:45:
[...]

Dit raakt inderdaad wel de kern. Van zó'n populaire sport waarin zóveel geld omgaat, verwacht ik dat we élk raceweekend álles perfect kunnen bekijken. En Viaplay gaat dat gewoon niet voor elkaar krijgen. Het blijft te veel een loterij.

Inmiddels hebben we onze standaard al zo ver verlaagd dat we het acceptabel vinden als het ergens tijdens een raceweekend even iets minder is, hapert of niet werkt. "Want verder werkte het prima". Dat is natuurlijk precies waar Viaplay ons wil hebben, maar het is niet hoe F1 in 2022 zou moeten zijn.

En nu we dat met zijn allen langzaam maar zeker toch aan het accepteren zijn, zal dat Viaplay ook niet echt pushen om de apps, bitrate en kleuren eens even flink te gaan verbeteren.
Aan de ene kant moet die acceptatie gewoon niet komen bij mensen, maar wat willen we eraan doen? Dat is een beetje het lastige aan dit verhaal, want als iedereen opzegt kan niemand meer kijken en is de vraag hoelang het duurt voordat je Viaplay ermee raakt.

Ik zal het nooit accepteren en blijven klagen via Twitter / Mail ondanks ze blijven negeren :X
jeanj schreef op maandag 9 mei 2022 @ 14:46:
Volgens nu.nl/telecompaper zijn er 500.000+ abonnees voor viaplay.
Ik las het op ad.nl inderdaad, wat een aantal! :o

[ Voor 12% gewijzigd door G_Dragon op 09-05-2022 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
Had ik goed gegokt op eerdere berichten die naar buiten kwamen over de aantallen abonnees. Ik vind die 500.000 tegenvallen, als je bedenkt dat Ziggo aantallen had van soms tegen de 3 miljoen en gemiddeld 2.5 miljoen per raceweekend.

En dit is nu, ik ben benieuwd wat er overblijft als straks de kortingsacties aflopen.

[ Voor 6% gewijzigd door DutchOwnage op 09-05-2022 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-09 13:08

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

500.000 mensen die elke maand 14 euro betalen is 84 miljoen per jaar. Ik heb wel eens gelezen dat er 30 miljoen per jaar geboden is voor de uitzendrechten, voor die overgebleven 54 miljoen kun je er best wel een programma omheen maken.
Dus als die aantallen kloppen dan denk ik dat het een succes is voor NENT.

[ Voor 3% gewijzigd door Maasluip op 09-05-2022 15:22 ]

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
DutchOwnage schreef op maandag 9 mei 2022 @ 15:15:
Had ik goed gegokt op eerdere berichten die naar buiten kwamen over de aantallen abonnees. Ik vind die 500.000 tegenvallen, als je bedenkt dat Ziggo aantallen had van soms tegen de 3 miljoen en gemiddeld 2.5 miljoen per raceweekend.
Dat is een beetje lastig om daar een conclusie aan te verbinden omdat het kanaal waarop dat werd uitgezonden 'gratis' was voor ziggo-klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
Maasluip schreef op maandag 9 mei 2022 @ 15:22:
500.000 mensen die elke maand 14 euro betalen is 84 miljoen per jaar. Ik heb wel eens gelezen dat er 30 miljoen per jaar geboden is voor de uitzendrechten, voor die overgebleven 54 miljoen kun je er best wel een programma omheen maken.
Dus als die aantallen kloppen dan denk ik dat het een succes is voor NENT.
Maar dan ga je uit van het reguliere bedrag. Er zullen er heel veel zijn die of voor die 99 euro voor een jaar zijn gegaan, of voor de korting via hun provider de eerste 4 maanden.

Ik ben echt benieuwd op hoeveel betalende klanten ze zitten in laten we zeggen augustus. Ongetwijfeld zal het vanuit NENT als een succes beschreven worden, maar ik heb toch zo mijn twijfels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

ook moeten ze er nog rechten van het darten en voetbal, inkoop series/films etc en distributie betalen

Ze hebben vast een budget voor marketing waar ze de f1 rechten (deels) uit betalen

[ Voor 30% gewijzigd door jeanj op 09-05-2022 15:31 ]

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
DutchOwnage schreef op maandag 9 mei 2022 @ 15:29:
Ik ben echt benieuwd op hoeveel betalende klanten ze zitten in laten we zeggen augustus. Ongetwijfeld zal het vanuit NENT als een succes beschreven worden, maar ik heb toch zo mijn twijfels.
Of volgend jaar. Ik heb nu ook een jaar voor 99 euro. Het is dat je tussendoor niet kunt opzeggen anders had ik het al gedaan :)
Volgend jaar neem ik F1TV (heb ik nu ook al). Dacht dat Viaplay wel geinig zou zijn voor 99 euro, maar de films en series zijn grotendeels poep. Kijk er die Power spinoff op, maar verder... Dus dat is me geen 99 euro meer waard.

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:39

Crazy D

I think we should take a look.

TexMex schreef op maandag 9 mei 2022 @ 11:10:
[...]

Naast alle wijzigingen die Viaplay nodig vond, hadden ze gewoon Mol als commentator neer moeten zetten, in ieder geval het eerste jaar. Daar had Viaplay dan prima een co-commentator naar hun keuze bij kunnen zetten. Mol had dat uiteindelijk heus wel geaccepteerd als je hem voor het blok had gezet. Dat was, denk ik, een goed compromis geweest waar veel mensen mee hadden kunnen leven. Daarmee had Viaplay veel meer goodwill gekweekt.
Dan had een groot deel nog steeds geklaagd, want ze moeten nu opeens betalen. Daar komt echt wel een deel van de onvrede vandaan. Naast de terechte kritiek op de wisselende kwaliteit. Mol heeft zijn eigen glazen ingegooid doordat hij vaker heeft aangegeven niet met een co-commentator te willen werken. Los van de vraag of Viaplay hem erbij had willen hebben. Die goodwill hebben ze toch niet, 'want betalen' en als niet ook Jack, Camphuis en Doornbos overgaan is het toch "waarom het wiel opnieuw willen uitvinden".
Nu ging het afgelopen weekend door puur toeval in de studio de goede kant op (Allard in plaats van Amber, waarschijnlijk eenmalig). Maar het commentaar tijdens de race, toch het allerbelangrijkste onderdeel, blijft gewoon zwaar onder de maat.
Grappig. Ik vind het commentaar best goed. In ieder geval niet slechter dan Mol, en al helemaal niet de opmerkingen tussendoor van Jack die gezellig zijn maar waar je geen reet aan hebt. Ja ze maken soms fouten, niet anders dan Mol. Ze lullen de tijd vol (hoewel ze vaker stiltes houden), net als Mol. Ik vind ze wel enthousiast (anders dan Olav, ja, wat ik prima vind).

Albers vind ik wel vervelender worden. In zijn uppie in de podcast vind ik m prima, al zou een klein stukje cursus 'soepeler praten' wel handig zijn, maar hij weet nog niet zo goed wanneer hij anderen moet laten uitpraten. Hoewel het ziggo race cafe daar natuurlijk ook een probleem mee heeft :P

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Laatst online: 04:25
Dacht ik ga even de race terug kijken op de shield. De hele app start niet door :|

Blijft hangen op het logo, en het loading circeltje. Wel van de week een update gedaan
van de shield wellicht komt het daardoor.

Iemand een idee ?

[edit] App eraf, opnieuw geinstalleerd en geactiveerd en het werkt weer...

[ Voor 14% gewijzigd door ppeterr op 09-05-2022 16:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soccer98
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-07 21:43
Voordeel van het duo-commentaar is wel dat ze elkaar corrigeren. Mol bleef dan schipperen omdat hij in zijn eentje zat. Bekend voorbeeld is minutenlang niet doorhebben dat Vettel op slicks reed in Turkije vorig jaar. Gisteren zei Nelson dat Alonso voor een groepje met Haas en Aston Martin reed, waarna Melroy hem corrigeerde en zei dat het Ocon was. Dan is een vergissing maken veel minder erg.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Crazy D schreef op maandag 9 mei 2022 @ 16:00:
[...]

Dan had een groot deel nog steeds geklaagd, want ze moeten nu opeens betalen. Daar komt echt wel een deel van de onvrede vandaan. Naast de terechte kritiek op de wisselende kwaliteit. Mol heeft zijn eigen glazen ingegooid doordat hij vaker heeft aangegeven niet met een co-commentator te willen werken. Los van de vraag of Viaplay hem erbij had willen hebben. Die goodwill hebben ze toch niet, 'want betalen' en als niet ook Jack, Camphuis en Doornbos overgaan is het toch "waarom het wiel opnieuw willen uitvinden".
Maar het feit dat er voor Viaplay betaald moet worden, is zo'n beetje de minst voorkomende klacht. Dat zie ik maar heel zelden langskomen. Het hoge aantal verkochte abonnementen toont dat ook wel aan. De meeste klagers zijn heel specifiek in hun klachten:
1. kwaliteit van de streaming plus alles wat daarbij hoort (haperingen, storingen, lage bitrate, matige kleuren, slechte app, enz.)
2. de invulling die Viaplay geeft aan de Formule 1.

Met het eerste punt heeft Viaplay bij veel mensen gewoon een bijzonder slechte start gemaakt. En echt significante verbetering zie ik daarin nog steeds niet.

Het tweede punt is volkomen subjectief en daar valt dus niet echt over te discussiëren. Dat zijn simpelweg meningen. Maar naar mijn mening had Viaplay beter voor een minder grote trendbreuk kunnen gaan. Ze hebben nu een goed werkend product compleet over hoop gehaald. Dat is uiteraard hun goed recht, maar dat leidt natuurlijk wel tot een storm aan reacties. En dat wordt dan nog verergerd doordat het eerste punt (streamingkwaliteit) voor velen ook niet op orde is.

De meeste mensen kijken uiteindelijk alleen de race. Als je daar dus Mol met iemand van Viaplay had neergezet, zou dat al veel klagers schelen. Het verhaal dat Mol dat absoluut niet zou willen is een compleet eigen leven gaan leiden. Ik heb het hem nooit horen zeggen. En had je hem de keuze gegeven 'duo-commentaar of geen commentaar', was hij vast wel voor het eerste gegaan. Dan had Viaplay op de andere vlakken alsnog volledig voor zijn eigen invulling kunnen kiezen. Die tussenweg was voor veel mensen een stuk acceptabeler geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Laatst online: 04:25
Vast al gemeld, maar mijn pi-hole blokkeerde opeens het inlog gebeuren op de shield

Even gewhitelist en nu gaat het goed. Apart dat het voorheen niet een probleem was.
Moet nog wel even uitzoeken wat ik nou eigenlijk whitelist.

Misschien weet iemand dat ?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t-5FgghVtVmEKz82aNMnzXAHVac=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hzRdOX40L7iFpEIVG3nI6QBO.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _NooT_
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 13-09 13:14
G_Dragon schreef op maandag 9 mei 2022 @ 13:32:
[...]

Dan lag het niet alleen aan mij.
Gisteren keek ik voor het eerst F1 via ViaPlay en mij viel het ook op dat het beeld er met enige regelmaat schokte. Op den duur werd het beter.... of was ik eraan gewend. Ook de kwaliteit was niet constant, maar dat vond ik minder storend.
Verder had ik het idee dat de framerate aan de lage kant was.
Maar goed, dat vind ik al snel storend, met name bij horizontale pan-shots.

Zelf vermoed ik een issue met buffering. Bij andere streamingdiensten en met afspelen van media via Kodi heb ik hier geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09-09 17:13
Ik heb nu even F1TV pro genomen voor een maand.....de kwaliteit van het beeld is wel een stuk beter dan van ViaPlay....
Ik ga met de volgende race een vergelijking maken en op basis daarvan beslissen of ik ViaPlay hou of overstap op F1TVpro.

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilesD.
Onvoorstelbaar dat ViaPlay al jaren actief is, of leggen wij de lat heel hoog …!

NL was het enige land zo,n beetje waar geen duo presentatie was, had weer te maken met ‘budgetten’.

Dus Mol zwartmaken dat hij niet alles meekreeg gaat niet op, het is een snelle sport he.. :)
Pagina: 1 ... 83 ... 159 Laatste

Let op:
Voor het overzicht en duidelijkheid: vermeld even op welk medium en eventueel browser je kijkt, wat je geprobeerd hebt en waar je tegenaan loopt.

Reageer aub inhoudelijk op de uitzendingen over viaplay. Slow-chat draagt niks bij.

Let wel dat we het hier alleen hebben over legale manieren om F1 te volgen. Vragen om het delen van streams of het bespreken van trucs en hacks om gratis betaalde content te zien of om geografische barrières te omzeilen is hier niet toegestaan. Hier valt ook illegale iptv onder.

Ontwikkelingen om Ziggo: Ziggo Sport topic
F1TV Pro en overige diensten: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Kortingscodes: Meld hier uw kortingscodes/coupons V2