Viaplay in Nederland

Pagina: 1 ... 9 ... 158 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Woudloper schreef op woensdag 8 december 2021 @ 22:55:
Heb na het horen van het interview bij Beau toch de indruk dat het een Sport7 drama gaat worden. Daarbij komt de beste man Marco Zwanenveld over als een arrogante en hautaine persoon. “Formule 1 van de grond af opbouwen”. Ben echt niet vaak een fan van Olav Mol, maar vind het bijzonder overkomen hoe ze het verkopen. Het hoeft niet van de grond opgebouwd te worden, inmiddels hebben veel “nieuwe” kijkers ook al het nodige geleerd wat tractie, downforce, drs, etc is

Ik blijf mooi bij F1TV, dat is een stuk goedkoper per wedstrijd en kan ik vrij schakelen tussen diverse talen.
Inderdaad. Die popie-jopie-show van Ziggo mag van mij best een stukje minder. Maar vergeleken bij het voorproefje dat we hier van Viaplay te zien kregen, is zelfs de NOS een warm bad. Dit wordt kil, zakelijk en Scandinavisch correct. De diepgang is natuurlijk prima voor de echte liefhebber, maar de massa ga je hier niet mee winnen. En dan gaat het financieel een lastige zaak worden.

En dan dat toontje waarmee ze Ziggo/Mol/Doornbos eigenlijk direct de grond in boren zonder ook nog maar iets bereikt te hebben. Niet echt een lekkere binnenkomer... Ik neem eerst wel een jaartje F1TV!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capirex65
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 11:39
NotSoSteady schreef op woensdag 8 december 2021 @ 23:35:
[...]

Precies de reden waarom ik geen fan ben van Albers. Hij vindt zichzelf echt geweldig, net alsof we hebben te maken met een van de grootheden uit de F1. Ik vraag me af of Leclerc überhaupt ooit van hem gehoord heeft. Ik ga desondanks over naar Viaplay, want ik vind 4K toch wel een belangrijke feature.
Is dat zo dat het in 4k komt?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13-08 13:05

psy

YouTube: Hoe gaat Formule 1 bij Viaplay eruit zien voor de Nederlandse F1-fan?

Op 4 min 30 zegt Albers dat hij bewust gekozen heeft voor een rol in de studio.

Wat zei hij ook alweer in dat artikel begin dit jaar?

Vanaf 2022 vallen de Nederlandse uitzendrechten voor de Formule 1 in handen van NENT (Nordig Entertainment Group, red.) en Albers doet een open sollicitatie bij de Scandinavische mediagigant. 'Als ik op locatie zou zijn, zou ik iedereen kunnen spreken, met mijn geschiedenis in de Formule 1. Of het nu Hamilton of Leclerc is of wie dan ook. Dan worden de interviews ook écht, omdat ik de coureurs ken. Op dit moment heeft Ziggo dat gewoon niet.'

_O-

[ Voor 46% gewijzigd door psy op 09-12-2021 00:41 ]

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15:13
Capirex65 schreef op donderdag 9 december 2021 @ 00:33:
[...]

Is dat zo dat het in 4k komt?
In andere landen wel, dus lijkt me ook dat het hier het geval zal zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
matthijst schreef op woensdag 8 december 2021 @ 23:40:
[...]

Mooi artikel :D
"'Als ik op locatie zou zijn, zou ik iedereen kunnen spreken, met mijn geschiedenis in de Formule 1. Of het nu Hamilton of Leclerc is of wie dan ook. Dan worden de interviews ook écht, omdat ik de coureurs ken. Op dit moment heeft Ziggo dat gewoon niet."

Kerel heeft 4 punten gescoord in al z'n jaren, daar zullen ze van onder de indruk zijn.
En dat hij Hamilton kent, wil nog niet zeggen dat Hamilton hem kent...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
[...]

"'Als ik op locatie zou zijn, zou ik iedereen kunnen spreken, met mijn geschiedenis in de Formule 1. Of het nu Hamilton of Leclerc is of wie dan ook. Dan worden de interviews ook écht, omdat ik de coureurs ken. Op dit moment heeft Ziggo dat gewoon niet."

Kerel heeft 4 punten gescoord in al z'n jaren, daar zullen ze van onder de indruk zijn.
Waarschijnlijk meent hij dit nog echt ook. Die gast overschat zichzelf gigantisch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PP_Sound
  • Registratie: Januari 2021
  • Niet online
toolkist schreef op donderdag 9 december 2021 @ 01:09:
[...]

En dat hij Hamilton kent, wil nog niet zeggen dat Hamilton hem kent...
Vast wel gezien de 2 acties eerder in dit topic. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkFire1985
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-02 07:51
TexMex schreef op donderdag 9 december 2021 @ 01:18:
[...]

Waarschijnlijk meent hij dit nog echt ook. Die gast overschat zichzelf gigantisch.
Niet vergeten dat hij wel teambaas van Caterham is geweest he!
Wel 2 hele maanden totdat hij zich bedacht dat hij toch liever bij zijn gezinnetje is (wat verder zijn goed recht is natuurlijk)

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Giel1
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:01
TexMex schreef op donderdag 9 december 2021 @ 01:18:
[...]

Vind ik toch niet helemaal terecht hoor hoe er hier tegen Albers wordt aangekeken. Tussen het tijdperk J. Verstappen en M. Verstappen hebben er 3 Nederlanders in de F1 gereden:
  • Christijan Albers (46 races)
  • Robert Doornbos (11 races)
  • Giedo van der Garde (19 races)
Dan kun je hem best onsympathiek vinden, maar je kunt niet ontkennen dat hij op dit moment van die drie veruit de meeste ervaring heeft als coureur. Bij dat interview hierboven op Youtube zie je niet de vraag die vooraf werd gesteld, waarbij ik gok dat gewoon rechtstreeks is gevraagd of de connecties die hij heeft binnen de F1 hem kunnen helpen bij zijn werk. Dan noemt hij een aantal personen op, en dan wordt door sommigen de conclusie getrokken dat hij zit op te scheppen. Vind ik toch wat makkelijk.

Ben overigens echt geen voorzitter van de Albers fanclub hoor, maar hou het a.u.b. wel een beetje bij de feiten en iets minder op de man.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15:44
psy schreef op donderdag 9 december 2021 @ 00:39:
YouTube: Hoe gaat Formule 1 bij Viaplay eruit zien voor de Nederlandse F1-fan?

Op 4 min 30 zegt Albers dat hij bewust gekozen heeft voor een rol in de studio.

Wat zei hij ook alweer in dat artikel begin dit jaar?

Vanaf 2022 vallen de Nederlandse uitzendrechten voor de Formule 1 in handen van NENT (Nordig Entertainment Group, red.) en Albers doet een open sollicitatie bij de Scandinavische mediagigant. 'Als ik op locatie zou zijn, zou ik iedereen kunnen spreken, met mijn geschiedenis in de Formule 1. Of het nu Hamilton of Leclerc is of wie dan ook. Dan worden de interviews ook écht, omdat ik de coureurs ken. Op dit moment heeft Ziggo dat gewoon niet.'

_O-
Het is wat overmoedig maar hij heeft in ieder geval nog een (open) sollicitatie gedaan en NENT zal hebben besloten dat ze meer een rol voor hem zien in de studio.
Dat is al meer dan Mol en Plooij hebben gedaan, die dachten zelf wel even benaderd te worden. >:)

Dat liegen lijkt te duiden op Doornbos die de F1 verhalen wat romantiseert, maar dat is het kennen van een Leclerc of Hamilton net zo als je jaren terug ooit een keer F1 hebt gereden lijkt me.

Dat de interviews niet van een hoog niveau zijn is wel duidelijk, maar dat is de stijl die Ziggo hanteert. 'Vriend' Max Verstappen, B artiesten, veel humor en van internet overgenomen filmpjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-09 18:02
VidaR-9 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 23:12:
[...]

Niet zo dramatisch. Voor 5 tientjes heb je nu jaar F1 Pro.
Oh en jij kan in mijn portemonee kijken?

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlxRoelofs
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 11:18
Dj Neo Ziggy schreef op donderdag 9 december 2021 @ 08:55:
[...]

Oh en jij kan in mijn portemonee kijken?
Hoe kijk je op dit moment dan? Want je snapt natuurlijk wel dat het 'gratis' F1 bij Ziggo gewoon in de maandprijs meegerekend is. Zo ongeveer iedere andere aanbieder is veel goedkoper dan Ziggo. Van het geld dat je overhoud in het jaar kan je makkelijk een F1TV abonnementje nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-09 18:02
AlxRoelofs schreef op donderdag 9 december 2021 @ 09:08:
[...]

Hoe kijk je op dit moment dan? Want je snapt natuurlijk wel dat het 'gratis' F1 bij Ziggo gewoon in de maandprijs meegerekend is. Zo ongeveer iedere andere aanbieder is veel goedkoper dan Ziggo. Van het geld dat je overhoud in het jaar kan je makkelijk een F1TV abonnementje nemen.
Ja toevallig gratis, omdat ik een vodafone/ziggo combi heb.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 19:33
AlxRoelofs schreef op donderdag 9 december 2021 @ 09:08:
[...]

Uiteraard is dat zo, toch zullen veel Ziggo klanten dat niet zo voelen, immers toen Ziggo de F1 kreeg zijn de prijzen (m.u.v. de standaard verhoging en) niet omhoog gegaan puur omdat F1 in het pakket kwam. Voor een ander deel van de klanten werd het zelfs flink goedkoper, immers het sport abo van €15 kon de deur uit.

Of het bij andere aanbieders zoveel goedkoper is? Ik heb niet direct het idee dat dit zo is, het lijkt vaak wel goedkoper, maar wil je dezelfde zenders in dezelfde kwaliteit hebben als bij Ziggo zitten toch vaak ook weer op redelijk hetzelfde niveau.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 18:03
eLScha schreef op donderdag 9 december 2021 @ 00:14:
[...]

Wanneer kijk je 'voor de fun'? Het aantal (erg dure) RedBull jasjes / shirtjes / vestjes is de laatste jaren fors gestegen.
Mijn (schoon)ouders kijken nu omdat het "gratis" is bij Ziggo. Die gaan niet betalen. Een paar vrienden kijken nu ook om dezelfde reden. Die willen misschien nog wel een F1TV Pro-tje afsluiten voor EUR 30,- en dan delen met drie man zolang het kan maar die gaan geen EUR 170,- per jaar betalen. Viaplay zal het van de massa moeten hebben. De massa wil gewoon een Max-minded show en geen uitleg van het laatste schroefje van een F1 wagen. Viaplay zal het toch ook van de massa moeten hebben gezien de investeringen.

Op dit moment heeft een hele grote groep van de F1 kijkers (~75%) "gratis" Ziggo Sport. De vraag is hoeveel van die mensen EUR 14,- per maand er voor over hebben. En dan is er ook nog een kans dat RB vanaf 2022 er minder goed bij zit. Als Max steeds buiten de top drie zit is er voor veel mooi weer supporters de lol er snel af.

Verder krijg ik het idee dat het sentiment wat tegen Viaplay gaat werken. Zoals Sport 7 in het verleden. Volgens mij hadden ze beter de hele Ziggo show over kunnen nemen dan dat maar helemaal afbranden. Bij veel Nederlanders begint het dan te jeuken. Ik ben persoonlijk geen fan van Mol, en zeker niet van Jack. Maar ik denk dat het voor het aantal abonnees handiger was geweest die gewoon een jaartje mee te nemen.

[ Voor 16% gewijzigd door Inspired op 09-12-2021 09:23 ]

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MaxPelle12
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16:00
[...]

Maar wel 4 punten meer dan Doornbos en Giedo ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tfgk1
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 11-09 23:01
D-e-n schreef op woensdag 8 december 2021 @ 20:48:
[...]

Toch raar: een zender die net bakken vol met geld heeft uitgegeven voor de rechten gaat hier morrelen aan datgene wat het gros van de kijkers toch kenmerkt: een chauvinistische benadering. Hoeveel kijkers zijn er live F1 gaan kijken om Verstappen te volgen? Die wil je als zender toch pleasen lijkt me.

Ik snap dat een kleine groep hardcore liefhebbers wellicht terug verlangt naar de tijd dat er geen landgenoot om de prijzen streed en er dus neutraal gekeken kon worden naar duels tussen Britten, Duitsers etc.. Maar dat is verleden tijd op dit moment. Net zoals Britten hopen dat er een Brit wint hopen Nederlanders dat er een Nederlander wint. Ik vergelijk het een beetje met Metallica liefhebbers die treurden om het feit dat hun band plots populair was.

Ik vind het ook enigzins elitair om te denken dat dat anders zou kunnen. Het suggereert dat F1 kijkers anders zijn dan kijkers van pakweg het Nederlands elftal of het schaatsen. Ja, de pers is kritisch als er verloren wordt maar er is toch geen commentator die kritisch over een aanslag van Wouters of De Jong gaat doorzeuren op het moment dat we de prijs kunnen pakken. En als we ooit nog eens kampioen voetbal worden gaat de reporter van dienst ook gewoon heel amicaal het bad in.
Ik denk juist dat voor een toekomstbestendig kanaal, het van belang is om een objectieve(re) presentatie aan te bieden. Wat blijft er over van de kijkers als Max over een paar jaar stopt en je alleen maar het chauvinisme hebt gevoed? Ik vermoed dat de neutrale kijker of fans van andere coureurs over zijn gestapt naar F1tv en de fans van Max misschien wel in grote aantallen minder zullen gaan kijken. Er zijn de afgelopen jaren enorm veel fans (van Max en F1) bijgekomen, dat zelfs de vrije trainingen en kwalificaties goed bekeken worden. De volgende (logische) stap is dat je nadenkt hoe je de fans (ook van Max) aan je kan binden ongeacht of Max nog 15 jaar of 5 jaar rijdt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Inspired
tfgk1 schreef op donderdag 9 december 2021 @ 09:31:
[...]

Ik denk juist dat voor een toekomstbestendig kanaal, het van belang is om een objectieve(re) presentatie aan te bieden. Wat blijft er over van de kijkers als Max over een paar jaar stopt en je alleen maar het chauvinisme hebt gevoed? Ik vermoed dat de neutrale kijker of fans van andere coureurs over zijn gestapt naar F1tv en de fans van Max misschien wel in grote aantallen minder zullen gaan kijken. Er zijn de afgelopen jaren enorm veel fans (van Max en F1) bijgekomen, dat zelfs de vrije trainingen en kwalificaties goed bekeken worden. De volgende (logische) stap is dat je nadenkt hoe je de fans (ook van Max) aan je kan binden ongeacht of Max nog 15 jaar of 5 jaar rijdt.
Als je ze nu al meteen kwijt raakt krijg je ze niet zo snel meer terug. Prima dat je aanpassingen doet, maar het was imho slimmer geweest om dat geleidelijk te doen. Plus, met 100m? aan rechten die ze per jaar moeten verdienen heb je massa nodig. Niet de F1 fans van het eerste uur.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tfgk1
Inspired schreef op donderdag 9 december 2021 @ 09:33:
[...]

Als je ze nu al meteen kwijt raakt krijg je ze niet zo snel meer terug. Prima dat je aanpassingen doet, maar het was imho slimmer geweest om dat geleidelijk te doen. Plus, met 100m? aan rechten die ze per jaar moeten verdienen heb je massa nodig. Niet de F1 fans van het eerste uur.
Ik durf nog niet te stellen of alles zo anders gaat zijn de komende jaren. Het lijkt er vooral op dat we geen last meer van Samantha Steenwijk aan tafel hebben. Ik weet niet wat jullie van de huidige programma's vinden, maar ik geniet vooral als Doornbos rustig z'n verhaal op vrijdagavond kan doen. Zondag is toch vooral geschreeuw door een paar aandachtszoekende BN'ers zonder inhoud. Het lijkt erop dat Viaplay wat minder geschreeuw wil, maar ook een Coronel blijft nog steeds verbonden aan het programma. Als het echt alleen maar objectief moest zijn, hadden ze hem niet uitgenodigd.

Of het Viaplay lukt om groene cijfers te boeken? Ik heb daar mijn grote twijfels bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
tfgk1 schreef op donderdag 9 december 2021 @ 09:37:
[...]

Ik durf nog niet te stellen of alles zo anders gaat zijn de komende jaren. Het lijkt er vooral op dat we geen last meer van Samantha Steenwijk aan tafel hebben. Ik weet niet wat jullie van de huidige programma's vinden, maar ik geniet vooral als Doornbos rustig z'n verhaal op vrijdagavond kan doen. Zondag is toch vooral geschreeuw door een paar aandachtszoekende BN'ers zonder inhoud. Het lijkt erop dat Viaplay wat minder geschreeuw wil, maar ook een Coronel blijft nog steeds verbonden aan het programma. Als het echt alleen maar objectief moest zijn, hadden ze hem niet uitgenodigd.

Of het Viaplay lukt om groene cijfers te boeken? Ik heb daar mijn grote twijfels bij.
Uiteindelijk zal het allemaal niet zo heeel veel anders worden maar zo brengen ze het nu wel. Plus, voor velen is Mol gewoon de man. Dat hij elke race DRS uitlegt, en zelf vaak de mist in gaat ermee, vinden ze blijkbaar super prettig. 9/10 F1 "fans" in NL zijn Max fans en willen gewoon partijdige mensen in de studio zien. Van mij hoeft dat ook niet zo maar goed. We gaan het allemaal zien maar ik zie het niet 123 een succes worden met Viaplay. Al helemaal niet als F1TV Pro nog blijft en ze wellicht daar nog Mol als audio track aan toe gaan voegen. Al denk ik dat Liberty dat niet zal doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

[...]

Dit is nooit kostendekkend te krijgen zonder de Oranje Max bulk. Hoeveel keken er zonder de Max periode? Waarom zou dat veranderen? Dat dondert net zo hard weer in elkaar.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 10:01

@r!k

It is I, Leclerq

tfgk1 schreef op donderdag 9 december 2021 @ 09:37:
[...]

Ik zou het ook een enorme winst vinden als Ronald Molendijk niet meer aanschuift, wat die daar te zoeken heeft is me helemaal een raadsel.

Een hele rij microsoft certificeringen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:44
Inspired schreef op donderdag 9 december 2021 @ 09:21:
[...]

Mijn (schoon)ouders kijken nu omdat het "gratis" is bij Ziggo. Die gaan niet betalen. Een paar vrienden kijken nu ook om dezelfde reden. Die willen misschien nog wel een F1TV Pro-tje afsluiten voor EUR 30,- en dan delen met drie man zolang het kan maar die gaan geen EUR 170,- per jaar betalen. Viaplay zal het van de massa moeten hebben. De massa wil gewoon een Max-minded show en geen uitleg van het laatste schroefje van een F1 wagen. Viaplay zal het toch ook van de massa moeten hebben gezien de investeringen.

Op dit moment heeft een hele grote groep van de F1 kijkers (~75%) "gratis" Ziggo Sport. De vraag is hoeveel van die mensen EUR 14,- per maand er voor over hebben. En dan is er ook nog een kans dat RB vanaf 2022 er minder goed bij zit. Als Max steeds buiten de top drie zit is er voor veel mooi weer supporters de lol er snel af.

Verder krijg ik het idee dat het sentiment wat tegen Viaplay gaat werken. Zoals Sport 7 in het verleden. Volgens mij hadden ze beter de hele Ziggo show over kunnen nemen dan dat maar helemaal afbranden. Bij veel Nederlanders begint het dan te jeuken. Ik ben persoonlijk geen fan van Mol, en zeker niet van Jack. Maar ik denk dat het voor het aantal abonnees handiger was geweest die gewoon een jaartje mee te nemen.
Ik denk echt dat je schromelijk overschat, het aantal kijkers F1 schommelt zo tussen de 1,5milj en 2miljoen kijkers per keer. Dat is een flinke groep waarvan een gedeelte nu ook al in een Ziggo sport totaal afneemt het zij direct of indirect via combi voordeel. Daarbij komt ook dat als je bijvoorbeeld kijkt naar het voetbal en dan specifiek naar de kantine humor van VI en het serieuzere Studio voetbal de kijkcijfers elkaar niet zo ontlopen. Er is dan ook voldoende ruimte voor verdieping en inhoud van de sport en dat zal het Nederlandse media landschap ook alleen maar goed doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

Speedmaster

Make my day...

Ik vraag mij af, nu NENT de rechten heeft en de kijker hier niet blij mee is, hoe zit het met de adverteerders, als die kunnen adverteren op het nieuwe kanaal? Daar zit natuurlijk ook geld, kunnen wij niet de adverteerders (als die er zulllen zijn/komen) bewerken om NIET te adverteren. Dit gaat NENT dan flink wat geld kosten als adverteerders weg blijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tfgk1
psy schreef op donderdag 9 december 2021 @ 09:41:
[...]

Dit is nooit kostendekkend te krijgen zonder de Oranje Max bulk. Hoeveel keken er zonder de Max periode? Waarom zou dat veranderen? Dat dondert net zo hard weer in elkaar.
Maar als je als zender volledig afhankelijk bent van Max en zijn motor (sommigen drukken de tv uit als z'n motor uitvalt en Spa liep een aantal jaren leeg na 6 ronden), dan is dat toch veels te risicovol voor een zender die enorme bedragen betaalt voor deze rechten. Ik denk dat met een minder gekleurde verslaggeving de liefde voor de sport groter kan worden. Of dat zo zal blijken, is de vraag. Natuurlijk zullen de kijkersaantallen zonder Max sterk teruglopen, maar ik heb wel de hoop dat vele Maxfans ook nog van de sport zullen genieten als Max stopt. Mijn inziens is die kans groter als een zender niet dat chauvinisme verder voedt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

psy schreef op donderdag 9 december 2021 @ 09:41:
[...]

Premier League, Bundesliga, darts, het is niet alleen F1 dat Viaplay biedt. Viaplay weet ook wel dat er tussen liefhebbers van F1 ook heel veel voetbal- en dartsfans, dat is precies de massa die nodig is. En buiten dat, zwarte cijfers zijn helemaal niet interessant. Marktaandeel en content wel. Afrekenen doen ze later.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:04
Inspired schreef op donderdag 9 december 2021 @ 09:41:
[...]

Uiteindelijk zal het allemaal niet zo heeel veel anders worden maar zo brengen ze het nu wel. Plus, voor velen is Mol gewoon de man. Dat hij elke race DRS uitlegt, en zelf vaak de mist in gaat ermee, vinden ze blijkbaar super prettig. 9/10 F1 "fans" in NL zijn Max fans en willen gewoon partijdige mensen in de studio zien. Van mij hoeft dat ook niet zo maar goed. We gaan het allemaal zien maar ik zie het niet 123 een succes worden met Viaplay. Al helemaal niet als F1TV Pro nog blijft en ze wellicht daar nog Mol als audio track aan toe gaan voegen. Al denk ik dat Liberty dat niet zal doen.
Je kunt nog steeds NL en Max-fan zijn.... zonder praktisch ín zijn reet te kruipen :+
We zijn allemaal ook fan van het Nederlands elftal, maar als het minder gaat, zijn we de eersten die dat ook melden. Fan, maar kritisch. En dat mist nu natuurlijk wel bij Ziggo :+ Max kan níéts fout doen, en HAM doet alles fout. Daar maak ik me zelf trouwens ook vaak genoeg schuldig aan, maar ik ben geen professional die er voor betaald word.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Speedmaster schreef op donderdag 9 december 2021 @ 09:45:
Ik vraag mij af, nu NENT de rechten heeft en de kijker hier niet blij mee is, hoe zit het met de adverteerders, als die kunnen adverteren op het nieuwe kanaal? Daar zit natuurlijk ook geld, kunnen wij niet de adverteerders (als die er zulllen zijn/komen) bewerken om NIET te adverteren. Dit gaat NENT dan flink wat geld kosten als adverteerders weg blijven.
Ik begrijp niets van je hele verhaal, sorry. :?

Het klinkt een beetje als sabotage, iets wat heel normaal schijnt te zijn onder jeugd (zoals een 'Twitter-bomb') om iemand/een organisatie zwart te maken, wat dus absoluut niet een schone zaak is.

Als je iets wilt verbeteren in de wereld, dan zou ik eerder mij druk maken om het milieu of waarom het zolang duurt voordat vooral arme landen vaccinaties hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-09 21:30
HollowGamer schreef op donderdag 9 december 2021 @ 09:49:
[...]

Ik begrijp niets van je hele verhaal, sorry. :?

Het klinkt een beetje als sabotage, iets wat heel normaal schijnt te zijn onder jeugd (zoals een 'Twitter-bomb') om iemand/een organisatie zwart te maken, wat dus absoluut niet een schone zaak is.

Als je iets wilt verbeteren in de wereld, dan zou ik eerder mij druk maken om het milieu of waarom het zolang duurt voordat vooral arme landen vaccinaties hebben.
Beetje ook wappie gedrag, Wij denken dat we met veel zijn dus we kunnen ook van alles voor elkaar krijgen.
Alle normen en waarden mogen daarvoor overboord.

[ Voor 3% gewijzigd door bvbal79 op 09-12-2021 09:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pathogen
  • Laatst online: 13:13

Pathogen

Shoop Da Whoop

Persoonlijk vind ik het Max-centrische helemaal niet zo erg. Kan ik tenminste lekker kafferen op de TV als iemand complete onzin loopt te verkondigen.
Vind het best leuk om het beter te weten dan een heel team aan professionals op TV :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tfgk1
Maar hoezo is "de kijker" hier niet blij mee. Het is gewoon een commerciële markt, waarin degene die het meeste betaalt de rechten krijgt. NENT doet niets illegaals of verwerpelijks. Serieus, je roept op tot een soort van boycot omdat ze verder gaan met nieuwe presentatoren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvbal79
Pathogen schreef op donderdag 9 december 2021 @ 09:50:
Persoonlijk vind ik het Max-centrische helemaal niet zo erg. Kan ik tenminste lekker kafferen op de TV als iemand complete onzin loopt te verkondigen.
Vind het best leuk om het beter te weten dan een heel team aan professionals op TV :)
Ja, maar daarom dat we (lees de neutrale kijken) nooit serieus gaan kijken naar dit soort analyses etc. Ik zet de TV aan 5 min voor start en zet hem meestal uit na de interviews van de top 3.
's avonds kijk op mijn dooie gemakje weer Ted's notebook

[ Voor 5% gewijzigd door bvbal79 op 09-12-2021 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
FirePuma142 schreef op donderdag 9 december 2021 @ 09:46:
[...]

Premier League, Bundesliga, darts, het is niet alleen F1 dat Viaplay biedt. Viaplay weet ook wel dat er tussen liefhebbers van F1 ook heel veel voetbal- en dartsfans, dat is precies de massa die nodig is. En buiten dat, zwarte cijfers zijn helemaal niet interessant. Marktaandeel en content wel. Afrekenen doen ze later.
Het enige jammere is geen Europees-voetbal, dat mist echt in het rijtje dat je opnoemt.

Met iets als de EL/CL hebben ze vrijwel dagelijks iets te bieden, nu gaan die kijkers naar andere zenders.
Misschien kunnen ze dan ondertussen de Championship uitzenden? Dat zijn best leuke wedstrijden een divisie onder de PL en altijd in die periodes dat er toernooien bezig zijn. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Miki
Het valt me nog mee dat je nog niet de woorden: "het volk" in de mond hebt genomen. Hoezo is de kijker niet blij, wie is die kijker dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlxRoelofs
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 11:18
Dennism schreef op donderdag 9 december 2021 @ 09:20:
[...]
Of het bij andere aanbieders zoveel goedkoper is? Ik heb niet direct het idee dat dit zo is, het lijkt vaak wel goedkoper, maar wil je dezelfde zenders in dezelfde kwaliteit hebben als bij Ziggo zitten toch vaak ook weer op redelijk hetzelfde niveau.
Ik zit bij T-Mobile. Hetgeen ik betaal is niet te vergelijken met Ziggo aangezien ik nog redelijke kortingen krijg omdat ik onbeperkt internet heb via T-Mobile Mobile.

Echter, als je gewoon (zonder combinatiekortingen) via T-Mobile een abonnement neemt met 1000mbit/s upload/download inclusief TV dan betaal je €55 per maand.
Voor ongeveer hetzelfde pakket betaal je bij Ziggo €76 per maand (giga internet en het start TV pakket).
Het verschil is €21 per maand. Van dat geld kan je dus makkelijk F1TV er bij nemen.

Bij Ziggo krijg je 1000mbit upload en 50mbit/s download terwijl dat bij T-Mobile gewoon 1000mbit upload/download is. Bij Ziggo krijg je iets meer zenders. Ze praten over 80+ echter maar 36 in HD kwaliteit tegenover 64 zenders bij T-Mobile waarbij er 59 in HD kwaliteit zijn. Als je dus praat over 'zenders in hoge kwaliteit' dan zit je bij T-Mobile ook beter.

Ik wil hier verder geen discussie van maken, dat hoort ook niet in dit topic. Iedereen moet zijn eigen beslissing nemen en daarin is iedere beslissing goed. Ik vind het alleen altijd heel frustrerend om te horen dat mensen zeggen dat het nu zo ontzettend veel extra geld moeten betalen omdat het bij Ziggo gratis was, terwijl er helemaal niets gratis is aan de F1 bij Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Arghhh is het weer op TV (herhaling RTL Boulevard).

Het feit dat ze Peppa Pig noemen als "dat hebben ze ook" vind ik dan weer hilarisch (en tegelijk denk ik, seriously...?). Ja mensen, dát krijgen we allemaal voor 14 euro per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
Miki schreef op donderdag 9 december 2021 @ 09:52:
[...]

Het valt me nog mee dat je nog niet de woorden: "het volk" in de mond hebt genomen. Hoezo is de kijker niet blij, wie is die kijker dan?
Hij met een kokervizier op zijn kop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvbal79
psy schreef op donderdag 9 december 2021 @ 09:54:

Het feit dat ze Peppa Pig noemen als "dat hebben ze ook" vind ik dan weer hilarisch (en tegelijk denk ik, seriously...?). Ja mensen, dát krijgen we allemaal voor 14 euro per maand.
Inderdaad niet besteed aan jou deze zender...

Arghhh is het weer zoveer een Viaplay zeikerd op het forum (herhaling van de afgelopen 24h)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Miki schreef op donderdag 9 december 2021 @ 09:52:
[...]

Ik kan mij wel nog goed Talpa herinneren, daar waren toch heel veel mensen niet blij mee.

Achteraf denk ik, waar hebben we ons druk over gemaakt? Ja, Kopspijkers is gesloopt, maar wij hebben toch niet voor die zenders betaald*? Laat De Mol zelf maar bepalen hoeveel zenders hij stuk maakt en hoeveel hij wil overbetalen. :+

Dit is een streaming dienst, die hun zaken beter op orde lijken te hebben dan FS/ESPN. Daar mag je wel over klagen, ongelofelijk hoe zij FS1 hebben gepushed naar ISPs, terwijl er een heel grote partij achterzit (Disney).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:52
Giel1 schreef op donderdag 9 december 2021 @ 08:54:
[...]
Ben overigens echt geen voorzitter van de Albers fanclub hoor, maar hou het a.u.b. wel een beetje bij de feiten en iets minder op de man.
Hij speelt het zelf op de man door te zeggen dat "ze dat bij Ziggo nu niet hebben"?
Doornbos heeft toch ook f1 ervaring? En Christian gaat in de studio zitten. Of gaat ie Lewis facetimen?

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
  • Laatst online: 19:01
[...]

De volgende (logische) stap is dat je nadenkt hoe je de fans (ook van Max) aan je kan binden ongeacht of Max nog 15 jaar of 5 jaar rijdt.
Dat gaat volgens mij niet. Als Max er mee stopt haken heel veel mensen ongetwijfeld weer af. Sterker nog: als blijkt dat Verstappen jaar op jaar geen kampioen kan worden ondanks zijn kwaliteiten dan gaan mensen ook afhaken.

Vergeet niet dat een deel van de hardcore fans misschien iets heeft met "Mercedes" of "Ferrari" maar de modale kijker boeit het geen reet. Die is fan van het poppetje en in dit geval omdat het een Nederlander is. Ik gaf Marko wat dat betreft wel gelijk als hij zegt dat de constructeurstitel hem niet zoveel boeit. Het heeft weinig met sport te maken zoals de meeste mensen het beleven. Net zo goed boeit het de modale wielerkijker ook niks als Lotto-Jumbo de gele petjes heeft in de Tour de France. Die wil etappes en goede individuele klassementen zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
Inspired schreef op donderdag 9 december 2021 @ 09:21:
De massa wil gewoon een Max-minded show en geen uitleg van het laatste schroefje van een F1 wagen. Viaplay zal het toch ook van de massa moeten hebben gezien de investeringen.
Dit, en de vraag is maar hoeveel technischer die praatjes ueberhaupt zullen worden. Doornbos vertelt nu ook weleens wat bij Ziggo, verwacht dat Albers iets soortgelijks gaat doen. Er is nou eenmaal maar zoveel "technische achtergrond" te vertellen dat de gemiddelde kijker snapt of wil horen.
Als Max steeds buiten de top drie zit is er voor veel mooi weer supporters de lol er snel af.
Successupporter hier (kijk alleen als er Nederlanders meedoen naar F1). Het was de afgelopen jaren natuurlijk ook mooi om te zien hoe Max van TR naar RB naar vechten om het kampioenschap ging. Als hij volgend jaar nergens meer is met de auto zou ik er in ieder geval niet meer speciaal voor thuisblijven. Lijkt me vrij normaal, werkt met de meeste sporten zo. Zie: elke willekeurige suffe sport waar een NL-er meedoet op de Olympische Spelen :+
Het komt nu een beetje over als: die domme Hollanders hebben jarenlang F1 gekeken maar ze snapten helemaal niet waar ze naar zaten te kijken. Wij van Viaplay zullen ze wel eens even opvoeden (F1 van de grond af opbouwen 8)7 ).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:43

Chiron

Moderator Discord
D-e-n schreef op donderdag 9 december 2021 @ 10:02:
[...]

Dat gaat volgens mij niet. Als Max er mee stopt haken heel veel mensen ongetwijfeld weer af. Sterker nog: als blijkt dat Verstappen jaar op jaar geen kampioen kan worden ondanks zijn kwaliteiten dan gaan mensen ook afhaken.

Vergeet niet dat een deel van de hardcore fans misschien iets heeft met "Mercedes" of "Ferrari" maar de modale kijker boeit het geen reet. Die is fan van het poppetje en in dit geval omdat het een Nederlander is. Ik gaf Marko wat dat betreft wel gelijk als hij zegt dat de constructeurstitel hem niet zoveel boeit. Het heeft weinig met sport te maken zoals de meeste mensen het beleven. Net zo goed boeit het de modale wielerkijker ook niks als Lotto-Jumbo de gele petjes heeft in de Tour de France. Die wil etappes en goede individuele klassementen zien.
Dat Marko de constructeurstitel persoonlijk niet zoveel boeit, zit hem meer in dat Marko de poppetjes uitzoekt.
En voor het merk Red Bull is de publiciteit vele malen groter bij een WDC dan bij een WCC. Voor het merk Red Bull is er geen betere reclame dan een mens (Max als het even kan) die een blikje Red Bull leegdrinkt op de hoogste tree van het podium, pontificaal in beeld. Dat is reclametechnisch gewoon 100x sprekender dan dat ze het constructeurskampioenschap winnen.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:52
psy schreef op donderdag 9 december 2021 @ 09:54:

Ik heb een peuter van bijna 3 hier rondlopen die Peppa Pig belangrijker vindt dan F1 :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Laatst online: 07:38

HaterFrame

Well... Poo came out!

AlxRoelofs schreef op donderdag 9 december 2021 @ 09:52:
[...]

Ik zit bij T-Mobile. Hetgeen ik betaal is niet te vergelijken met Ziggo aangezien ik nog redelijke kortingen krijg omdat ik onbeperkt internet heb via T-Mobile Mobile.

Echter, als je gewoon (zonder combinatiekortingen) via T-Mobile een abonnement neemt met 1000mbit/s upload/download inclusief TV dan betaal je €55 per maand.
Voor ongeveer hetzelfde pakket betaal je bij Ziggo €76 per maand (giga internet en het start TV pakket).
Het verschil is €21 per maand. Van dat geld kan je dus makkelijk F1TV er bij nemen.

Bij Ziggo krijg je 1000mbit upload en 50mbit/s download terwijl dat bij T-Mobile gewoon 1000mbit upload/download is. Bij Ziggo krijg je iets meer zenders. Ze praten over 80+ echter maar 36 in HD kwaliteit tegenover 64 zenders bij T-Mobile waarbij er 59 in HD kwaliteit zijn. Als je dus praat over 'zenders in hoge kwaliteit' dan zit je bij T-Mobile ook beter.

Ik wil hier verder geen discussie van maken, dat hoort ook niet in dit topic. Iedereen moet zijn eigen beslissing nemen en daarin is iedere beslissing goed. Ik vind het alleen altijd heel frustrerend om te horen dat mensen zeggen dat het nu zo ontzettend veel extra geld moeten betalen omdat het bij Ziggo gratis was, terwijl er helemaal niets gratis is aan de F1 bij Ziggo.
Nou tmobile heeft het met de prijs wel in orde, maar ik raad iedereen momenteel af over te stappen naar ze ivb met de belabberde kwaliteit van het nieuwe TV platform. Daar ben ik al een half jaar met ze over in discussie en heb inmiddels die maanden terug betaald gekregen. Hierin ben ik echt niet de enige, check het topic maar welke loopt op hun forums.

I am the great Cornholio!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Laatst online: 19:36
Op de F1 grid is het een en al gossip en backstabben. Nu ook nog NENT boyz vs Ziggo plebs. Wat een jaar is het toch. :o

Ben heel benieuwd of het NENT gaat lukken in Nederland. De "lekker Max kijken op de bank" sfeer die in Nederland al een paar jaar heerst wordt nu even anders. Ben benieuwd of dat aanslaat. :+

Ik ga Geen Viaplay abbo nemen, vind het dikke prima, niet om NENT, maar om de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09:29
HaterFrame schreef op donderdag 9 december 2021 @ 10:35:
[...]

Nou tmobile heeft het met de prijs wel in orde, maar ik raad iedereen momenteel af over te stappen naar ze ivb met de belabberde kwaliteit van het nieuwe TV platform. Daar ben ik al een half jaar met ze over in discussie en heb inmiddels die maanden terug betaald gekregen. Hierin ben ik echt niet de enige, check het topic maar welke loopt op hun forums.
Hier heeft T-Mobile mij naar NLziet gejaagd en had en ben er alleen maar blij mee. Nu F1 tv pro erbij en been echt vele malen goedkoper uit dan een abonnement bij Ziggo _/-\o_ T-Mobile heeft echt veel klanten naar NLZiet gejaagd met hun belabberde streams.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18:59

IkWilbert

Het is mij!

Viaplay niet in 4K Ultra HD in Nederland: alleen content in HD

Viaplay gaat de content na de marktintroductie niet in 4K Ultra HD-beeldkwaliteit aanbieden. De nieuwe streamingdienst begint op 1 maart in Nederland.

https://www.totaaltv.nl/n...lvr.it&utm_medium=twitter

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluefish007
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16:44
IkWilbert schreef op donderdag 9 december 2021 @ 11:01:

Viaplay gaat de content na de marktintroductie niet in 4K Ultra HD-beeldkwaliteit aanbieden. De nieuwe streamingdienst begint op 1 maart in Nederland.

Oei, dat is wel een fikse streep door de rekening. En dan wel 13,99 durven vragen. Opmerkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Iemand een idee hoe dit bij Ziggo zou kunnen gaan werken?
Als je Viaplay via hun afneemt, dan krijg je ws de zenders ala Ziggo Sport, maar voor de rest van Viaplay zou je dan een app op bv de Nextbox krijgen?
Of kreeg je bij HBO/Sportkanalen ook een account waarmee je dan buiten Ziggo om de apps kon gebruiken?

Zou leuk zijn als je de race gewoon op TV kunt bekijken en dan een Viaplay app op chromecast installeren voor de rest van de content.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09:29
Dacuuu schreef op donderdag 9 december 2021 @ 10:41:
Op de F1 grid is het een en al gossip en backstabben. Nu ook nog NENT boyz vs Ziggo plebs. Wat een jaar is het toch. :o

Ben heel benieuwd of het NENT gaat lukken in Nederland. De "lekker Max kijken op de bank" sfeer die in Nederland al een paar jaar heerst wordt nu even anders. Ben benieuwd of dat aanslaat. :+

Ik ga Geen Viaplay abbo nemen, vind het dikke prima, niet om NENT, maar om de prijs.
Hier ook hoor, nog een streamingsdienst voor die prijs gaat er hier niet bij komen. Ik snap wat NENT wil, maar hun aanpak lijkt niet heel handig. Een iets geleidelijkere overgang was wat slimmer geweest imho. Die Jack is echt irritant en stelt nooit vragen, maar niet alles van Ziggo was zo slecht. F1 tv voor €48 is een prima prijs en hopelijk komt het Nederlandse commentaar daar ook beschikbaar. Ben wel benieuwd naar dat Duo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Dan kan er wat mij betreft een streep door. Dat was het enige wat me actief hun kant op trok. Dat word dus gewoon F1TV pro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:31
NOOOOO!!! Belachelijk dat ze geen 4K kwaliteit bieden. Hebben ze in Scandinavië wel gewoon.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apexia0087
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-09 20:54
Voor mij geen viaplay als ze geen 4k gaan uitzenden, F1TVPRO it is.

Strava Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Rivanov schreef op donderdag 9 december 2021 @ 11:14:
NOOOOO!!! Belachelijk dat ze geen 4K kwaliteit bieden. Hebben ze in Scandinavië wel gewoon.
Daar betalen ze volgens mij ook iets meer.
Het is ongetwijfeld een opstap naar een duurder 4k abonnement in de toekomst, zie ook hoe Netflix dat heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:24

DarkSide

theres no place like ::1

Persoonlijk vind ik de prijs te hoog.
Ik wil alleen F1 en daar ga ik geen 14,- voor betalen.

Wat ik niet snap (en dat geld voor de meeste streaming diensten).
Waarom kun je niet makkelijker kiezen.

F1, 6,-
Voetbal, 6,-
Darten, 6,-

Alles, 14,-

Net als netflix. ik wil 4k maar heb aan 1 stream genoeg.

Anno 2021 moet dit makkelijk te regelen zijn.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

DarkSide schreef op donderdag 9 december 2021 @ 11:19:

F1, 6,-
Voetbal, 6,-
Darten, 6,-

Alles, 14,-

Dat betaal ik nu ook voor ziggo sport. Echter geven ze me nu een prima reden om over te stappen op F1tv voor 50 euro per jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Dus ook geen Premier League meer in 4K. For f*ck sake.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Plenkske
  • Laatst online: 14:21
matthijst schreef op donderdag 9 december 2021 @ 11:08:
Iemand een idee hoe dit bij Ziggo zou kunnen gaan werken?
Als je Viaplay via hun afneemt, dan krijg je ws de zenders ala Ziggo Sport, maar voor de rest van Viaplay zou je dan een app op bv de Nextbox krijgen?
Of kreeg je bij HBO/Sportkanalen ook een account waarmee je dan buiten Ziggo om de apps kon gebruiken?

Zou leuk zijn als je de race gewoon op TV kunt bekijken en dan een Viaplay app op chromecast installeren voor de rest van de content.
Volgens een interview komen er helemaal geen zenders.
Zie: Plenkske in "Viaplay in Nederland"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Rivanov schreef op donderdag 9 december 2021 @ 11:23:
Yep, beginnen al lekker met het ingooien van hun eigen ruitjes :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• padoempats
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 11-09 14:20
Geen 4K? Hoe moeilijk kan het zijn om gewoon een hogere bitrate erbij te plakken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:24

Sandyman538

SandstorM [148839]

F1, 6,-
Voetbal, 6,-
Darten, 6,-

Alles, 14,-

Omdat je 3 mensen hebt die nu F1 kijken. Ze gaan allemaal 6 euro per maand betalen = 18 euro in de la. Maar nu bied je dit pakket aan. 1 kijker haakt af, en 2 betalen 14 euro. Bij welk model verdien je meer?

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki

Opmerkelijk dat ze geen 4K aanbieden als ze in de andere landen waar ze actief zijn wel dat kunnen bieden. Ik snap dat ze vanwege de mediaboxen van de providers kiezen voor HD maar ze zouden toch voor de overige apparaten die wel 4K kunnen stream dit toch moeten bieden. Dit is echt wel een domper....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio

F1, 6,-
Voetbal, 6,-
Darten, 6,-

Alles, 14,-

Dat is natuurlijk het verdienmodel van de streaming dienst, voor die 6 euro alleen F1 kan het niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:24

DarkSide

theres no place like ::1

Sandyman538 schreef op donderdag 9 december 2021 @ 11:28:
[...]

Omdat je 3 mensen hebt die nu F1 kijken. Ze gaan allemaal 6 euro per maand betalen = 18 euro in de la. Maar nu bied je dit pakket aan. 1 kijker haakt af, en 2 betalen 14 euro. Bij welk model verdien je meer?
ik snap het model wel. Maar vraag me ook af wat effectiever is.
Kijk naar NF. Daar zie je meer account sharing.

Dus 1 haakt af.
Maar de andere delen een account. En dus maar 1x 14,-
ipv 3x 6,- ;)

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
Plenkske schreef op donderdag 9 december 2021 @ 11:24:
[...]

Volgens een interview komen er helemaal geen zenders.
Zie: Plenkske in "Viaplay in Nederland"
Aha, bedankt d:)b
“Het is een beetje zoals je Netflix via je zenderbox kunt ontvangen, dat gebeurt straks ook met Viaplay”, legt Zwaneveld uit. “Ik heb nog geen idee welk kanaal het is, maar je kunt straks gewoon een vaste zender instellen.

Net even gecheckt bij Ziggo, daar zit Netflix op kanaal 150, maar die opent gewoon de Netflix App op de Nextbox zo te zien. En via de Ziggo Go app zie je dat "kanaal" niet terug. M'n pa gebruikt mijn ziggo voor F1, dus dacht dat dat zou blijven kunnen, lijkt er nu niet op (niet via de app iig).

Dan zou je verwachten dat je van Ziggo ook een viaplay login/pass moet krijgen voor als je niet thuis bent, zodat je die gegevens kunt delen eventueel.

Edit: Viaplay kan je op 2 apparaten tegelijk bekijken, en maximaal 5 apparaten registreren. Dus al vrij lastig als je zelf boven en beneden zou willen kijken.
Voel steeds meer voor F1TV Pro. :9

[ Voor 9% gewijzigd door matthijst op 09-12-2021 11:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15:13

Jeetje wat kansloos, nou dan neem ik wel F1 TV Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

bvbal79 schreef op donderdag 9 december 2021 @ 09:56:
[...]

Inderdaad niet besteed aan jou deze zender...

Arghhh is het weer zoveer een Viaplay zeikerd op het forum (herhaling van de afgelopen 24h)
Ach, Viaplay doet al prima zijn best om zijn eigen ruiten in te gooien, ik hoef er eigenlijk niks voor te doen _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
psy schreef op donderdag 9 december 2021 @ 11:49:
Ach, Viaplay doet al prima zijn best om zijn eigen ruiten in te gooien, ik hoef er eigenlijk niks voor te doen _/-\o_
Wat fijn voor je! d:)b

Echt een plezier is het ook niet meer om ook maar iets wat gerelateerd is aan F1 te lezen... Dit is niet goed, dat is niet goed... stop dan lekker met kijken naar F1. Niemand verplicht je iets te nemen. In het ergste geval kan je altijd nog de uitzending van Sky downloaden.

Zelf neem ik F1TV Pro (reeds besteld) en Viaplay. Viaplay kan je toch maandelijks opzeggen als het niets is en dan kan ik altijd nog ergens op terugvallen. Ik wacht het wel af wat het wordt... maar niemand kan er nu al een oordeel over hebben. De meeste klachten zullen toch gevoed zijn vanuit budgettair oogpunt.

Oh, wij zitten niet bij Ziggo... het zat voor ons al jaren achter een betaalmuur. Gisteren Ziggo Sport Totaal opgezegd - want komend weekend overal gratis te zien - dus nu helemaal niets meer met Ziggo. Zou wat geweest zijn als men bij Ziggo ineens het licht had gezien en de klanten wel om een bijdrage in de kosten hadden gevraagd om F1 te behouden. Dan hadden ook weinig klanten bij Ziggo extra willen betalen. Viaplay heeft inkomsten in vele landen... nieuw land 'aanboren' kost altijd geld.

[ Voor 12% gewijzigd door CreativeS op 09-12-2021 16:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
F1TVPro ook maar besteld.
Zie in maart wel of Viaplay erbij komt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frank
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Geen idee wat NENT in hun hoofd haalt om met zo'n mager aanbod 14 euro te durven vragen. Zelfs de grootste gieren van allemaal, Disney, hadden door dat ze met een aantrekkelijke entreeprijs moesten komen om klanten te binden voor Disney+. Geen 4K en/of HDR is voor mij de druppel. Ik zoek voorlopig wel een alternatieve manier van kijken.

Edit: Dat ze met een prijskaartje van 14 euro lanceren zegt natuurlijk ook al genoeg over de toekomst. De prijs gaat meegroeien met hun aanbod tot we op soortgelijke hoogtes zitten met Viaplay in andere landen. Dus 25+ euro per maand.

[ Voor 26% gewijzigd door Frank op 09-12-2021 12:34 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Melantrix
  • Laatst online: 11-09 14:14
Ik vind het wel hilarisch dat mensen hier lopen te zeuren over een 'mager aanbod' omdat het niet 4k is enzo, maar ondertussen willen ze wel dat er een compleet team naar elke grand prix gaat etc etc.

NENT biedt wel meer dan een mager aanbod, namelijk een productie ploeg met de gelijkenissen van Sky voor goedkoper dan Ziggo deed met hun beperkte team.

Bij F1 TV heb je ook gewoon HD en geen UHD én geen productie dat is geent op de Nederlandse maatschappij.

Granted, NENT kan qua productie tegen vallen, maar dat weten we pas in april als we de eerste paar races hebben gezien. Tot die tijd hoor ik vooral verschillende reacties in de trant van: "Hoe zeg ik dat ik Ziggo heb zonder te zeggen dat ik Ziggo heb."

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Rivanov schreef op donderdag 9 december 2021 @ 11:23:
Maar ZS deed dat toch ook niet? En naar mijn weten waren er (nog) geen plannen om 4K aan te bieden voor voetbal.

Tijdens het EK waren er wel 4K uitzendingen, maar daarvoor moest je ook weer die nieuwe mediabox hebben.
Weet niet hoe de situatie was bij KPN, maar die waren ook gewoon afhankelijk van het ZS-signaal/stream.

Ik twijfel of de PL wel alles in 4K uitzendt op bijvoorbeeld Sky, dacht ook maar een beperkt aantal wedstrijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP_Frost
  • Laatst online: 06-09 21:56
Het is gewoon even afwachten wat er allemaal gaat gebeuren. Ik ben Ziggo en Vodafone klant dus heb nooit extra hoeven betalen voor F1. Dat zal ik nu wel moeten gaan doen tenzij er iets via Ziggo geregeld wordt (maar dat lijkt me sterk). Wellicht is een overstap naar KPN ook wel interessant alhoewel ik niet verwacht dat het veel geld zal schelen.

Persoonlijk zit ik niet echt te wachten op darts, Premier League en Bundesliga. Van het film en serie aanbod word ik ook niet echt warm of koud, dus dan is €14 per maand best veel voor alleen F1. Nogmaals, hopelijk wordt er iets met korting aangeboden voor bestaande klanten of iets in de die trant. F1TV kan dan toch maar ik ben luxe paardje en heb geen zin in omwegen zodat ik de races op TV kan kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
HollowGamer schreef op donderdag 9 december 2021 @ 13:08:
[...]

Maar ZS deed dat toch ook niet? En naar mijn weten waren er (nog) geen plannen om 4K aan te bieden voor voetbal.

Tijdens het EK waren er wel 4K uitzendingen, maar daarvoor moest je ook weer die nieuwe mediabox hebben.
Weet niet hoe de situatie was bij KPN, maar die waren ook gewoon afhankelijk van het ZS-signaal/stream.

Ik twijfel of de PL wel alles in 4K uitzendt op bijvoorbeeld Sky, dacht ook maar een beperkt aantal wedstrijden?
Ziggo doet het wel, maar heel beperkt is er af en toe een wedstrijd in 4K te zien. En dan alleen als je Ziggo hebt, een hoog internetshelheid abonnement en een Mediabox Next.

Ze hebben het zelf over 40 wedstrijden, dus dat is maar 1 wedstrijd per weekend:
https://www.totaaltv.nl/n...bij-premier-league-in-4k/

Ze maken zelf geen beelden maar zijn afhankelijk van de doorgifte vanuit Engeland. Een Sky/BT Sport doet ook maar een select aantal wedstrijden in 4K:
https://www.live-football...tball-in-4k-ultra-hd.html
En dan worden niet al deze wedstrijden live op Ziggo uitgezonden.

Tijdens het EK kwamen de 4K beelden vanaf de NPO, die kon je bij een KPN wel zien. Ook dat verliep niet vlekkeloos. Zo ontbrak in eerste instantie nog het scorebord of waren de beelden veel te donker/fel.

[ Voor 11% gewijzigd door dutchgio op 09-12-2021 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
HollowGamer schreef op donderdag 9 december 2021 @ 13:08:
[...]

Jawel. Op kanaal 14 zonden ze een wedstrijd per weekend uit in 4K.
Dus niet via Ziggo Sport Totaal, maar via het "gratis" Ziggo Sport kanaal op 14.
Je hebt ook uiteraard de Next mediabox nodig.

[ Voor 9% gewijzigd door Rivanov op 09-12-2021 13:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• matthijst
JP_Frost schreef op donderdag 9 december 2021 @ 13:12:
Persoonlijk zit ik niet echt te wachten op darts, Premier League en Bundesliga. Van het film en serie aanbod word ik ook niet echt warm of koud, dus dan is €14 per maand best veel voor alleen F1. Nogmaals, hopelijk wordt er iets met korting aangeboden voor bestaande klanten of iets in de die trant.
Dit, ben niet te beroerd om te betalen (Netflix, Apple+, Prime, Starz, Discovery, Disney+, Videoland, F1TV hier), maar met 14 euro zijn ze veruit de duurste en hebben ze het belabberdste aanbod :D
F1TV kan dan toch maar ik ben luxe paardje en heb geen zin in omwegen zodat ik de races op TV kan kijken.
Verschil wordt wel kleiner met Viaplay, aangezien dat ook via een settopboxapp / tv app moet gaan. Dan is het nog maar een klein verschil met bv de F1TV app op een Chromecast met Google TV.
Vond Ziggo hendig omdat het op een open kanaal was, geen gepruts en ook via de app te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
JP_Frost schreef op donderdag 9 december 2021 @ 13:12:
F1TV kan dan toch maar ik ben luxe paardje en heb geen zin in omwegen zodat ik de races op TV kan kijken.
Ik ben ook een luxe paardje... maar wat is er nou lekkerder dan je Apple TV 4K aan te zetten en al je streamingsdiensten klaar staan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP_Frost
  • Laatst online: 06-09 21:56
Haha, ben duidelijk minder tweaker dan de meeste forumleden.

Op zich vind ik de app optie van Viaplay prima als dat net zoals Netflix gaat op Ziggo. Dan is het eigenlijk gewoon een tv kanaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Laatst online: 19:50
Voor mij is het echt duidelijk. Geen 4K, geen Viaplay en al helemaal niet voor die prijs.

Wat een achteruitgang zeg ten opzichte van Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
CreativeS schreef op donderdag 9 december 2021 @ 13:29:
[...]

Ik ben ook een luxe paardje... maar wat is er nou lekkerder dan je Apple TV 4K aan te zetten en al je streamingsdiensten klaar staan? :)
Als ze er eindelijk eens een normale afstandsbediening bij zouden doen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frank
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Melantrix schreef op donderdag 9 december 2021 @ 13:05:
Ik vind het wel hilarisch dat mensen hier lopen te zeuren over een 'mager aanbod' omdat het niet 4k is enzo, maar ondertussen willen ze wel dat er een compleet team naar elke grand prix gaat etc etc.

NENT biedt wel meer dan een mager aanbod, namelijk een productie ploeg met de gelijkenissen van Sky voor goedkoper dan Ziggo deed met hun beperkte team.

Bij F1 TV heb je ook gewoon HD en geen UHD én geen productie dat is geent op de Nederlandse maatschappij.

Granted, NENT kan qua productie tegen vallen, maar dat weten we pas in april als we de eerste paar races hebben gezien. Tot die tijd hoor ik vooral verschillende reacties in de trant van: "Hoe zeg ik dat ik Ziggo heb zonder te zeggen dat ik Ziggo heb."
Je kan natuurlijk niet alles hebben nee. Maar momenteel tikt Viaplay voor mij gewoon teveel negatieve boxes aan. Ik hecht weinig waarde aan de productie om de sport heen. Wil gewoon in zo'n hoog mogelijke kwaliteit sport kijken. Het moet ook nog maar blijken hoe die hele opzet met een international trackside team gaat werken.

F1TV mag dan ook FHD zijn, je betaalt ook slechts een derde van de prijs van Viaplay. Minder als je wacht op een kortingscode (zoals momenteel loopt: 48 euro pj t.o.v 168 pj). Ben echt niet te beroerd om in de buidel te tasten voor content, maar dan moet daar wel iets tegenover staan buiten de standaard 1080p sdr offering. Voor FHD heb ik goedkopere manieren om te kijken.

[ Voor 3% gewijzigd door Frank op 09-12-2021 13:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:09
Ik denk echt niet dat Viaplay een probleem gaat hebben om dat abbonement te slijten aan Nederland. Ze zullen goed marktonderzoek gedaan hebben en waarschijnlijk met de testdagen met een mooie actie komen: 50% korting de eerste x maanden of x maanden gratis bij een jaarabbo. Mensen sluiten zo makkelijk abbonementen af tegenwoordig (hoeveel swapfietsen ik wel niet zie rijden) dat ze die prijs echt niet naar 6 euro hoeven te gooien zoals mensen hierboven zeggen. Zeker omdat maandag aan de koffietafel de prestaties van max besproken worden, zal FOMO toch wel de overhand hebben.

Mijn F1TV abbo loopt nog tot september, en dan zie ik daarna wel of ik naar viaplay ga.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
matthijst schreef op donderdag 9 december 2021 @ 13:36:
Als ze er eindelijk eens een normale afstandsbediening bij zouden doen :+
Dan zal je wel dikke vingers hebben... :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Melantrix
  • Laatst online: 11-09 14:14
Frank schreef op donderdag 9 december 2021 @ 13:42:
[...]

Je kan natuurlijk niet alles hebben nee. Maar momenteel tikt Viaplay voor mij gewoon teveel negatieve boxes aan. Ik hecht weinig waarde aan de productie om de sport heen. Wil gewoon in zo'n hoog mogelijke kwaliteit sport kijken. Het moet ook nog maar blijken hoe die hele opzet met een international trackside team gaat werken.

F1TV mag dan ook FHD zijn, je betaalt ook slechts een derde van de prijs van Viaplay. Minder als je wacht op een kortingscode (zoals momenteel loopt: 48 euro pj t.o.v 168 pj). Ben echt niet te beroerd om in de buidel te tasten voor content, maar dan moet daar wel iets tegenover staan buiten de standaard 1080p sdr offering. Voor FHD heb ik goedkopere manieren om te kijken.
Tuurlijk, ieder z'n eigen afweging. Als jij de pre/post shows niet kijkt gaat dat niet mee tellen in je overweging inderdaad. Ik heb het ook meer over de algehele trend hier, Viaplay biedt wel zeker wat, alleen niet op het vlak van hoeveelheid pixels.

Helemaal als je kijkt naar de hoeveelheid mensen die afgeven op commentaar en productie, had ik wel ergens verwacht dat een grotere hoeveelheid dat laat mee tellen in het afwegen van Viaplay, maar blijkbaar zijn en blijven we gierige Nederlanders :+

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• robbinonline
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:44
Wat een bummer zeg geen 4K. Dat had me echt over de streep getrokken om een online abbo te nemen op viaplay en f1tv op te zeggen. Nu voegt het echt niks toe vergeleken met F1TV. Jammer gemiste kans.

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

CreativeS schreef op donderdag 9 december 2021 @ 13:29:
[...]
Een niet Apple TV (4k) apparaat gebruiken waarmee dat ook heel goed mogelijk is? *;

Ik sta er overigens wel hetzelfde in dan jou v.w.b. abonnementen en wat nodig mocht zijn om (legaal) Formule 1 te kunnen kijken, dit komt zeer waarschijnlijk omdat er "vroeger" nogal wat meer bij kwam kijken om het op je TV te kunnen zien (zonder reclame). Indien F1TV niet meer beschikbaar zou zijn (zoals Sky dit voor andere landen blijkbaar heeft kunnen bedingen voor nieuwe F1TV klanten), dan restte niets anders dan NENT voor komend jaar, ook geen probleem als dat probleemloos gaat werken.

Ik wil het gewoon legaal kunnen kijken, liefst in een fatsoenlijke kwaliteit en eerlijk is eerlijk, F1TV is al ruim voldoende al zou ik ook 4k via Next aan kunnen slingeren. Ik heb echter voor de laatste races de overstap al gemaakt, de race alleen is op dit moment al meer dan genoeg wat mij betreft, soms zelfs al ietsje teveel ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
hardware-lover schreef op donderdag 9 december 2021 @ 15:18:
Een niet Apple TV (4k) apparaat gebruiken waarmee dat ook heel goed mogelijk is? *;
Ik had gehoopt dat men op tweakers wel hun eigen favoriete apparatuur had kunnen inserten op de plek waar ik mijn gebruikte device benoemd heb... ;)
hardware-lover schreef op donderdag 9 december 2021 @ 15:18:
Ik sta er overigens wel hetzelfde in dan jou v.w.b. abonnementen en wat nodig mocht zijn om (legaal) Formule 1 te kunnen kijken, dit komt zeer waarschijnlijk omdat er "vroeger" nogal wat meer bij kwam kijken om het op je TV te kunnen zien (zonder reclame). Indien F1TV niet meer beschikbaar zou zijn (zoals Sky dit voor andere landen blijkbaar heeft kunnen bedingen voor nieuwe F1TV klanten), dan restte niets anders dan NENT voor komend jaar, ook geen probleem als dat probleemloos gaat werken.

Ik wil het gewoon legaal kunnen kijken, liefst in een fatsoenlijke kwaliteit en eerlijk is eerlijk, F1TV is al ruim voldoende al zou ik ook 4k via Next aan kunnen slingeren. Ik heb echter voor de laatste races de overstap al gemaakt, de race alleen is op dit moment al meer dan genoeg wat mij betreft, soms zelfs al ietsje teveel ;)
Ik had eerlijk gezegd nog even willen wachten met F1TV Pro, maar als men logisch nadenkt... is de kans ook in Nederland erg groot dat het straks einde oefening is met F1TV Pro voor nieuwe klanten. Aangezien de laatste race volgend jaar al in november is, leek het mij toch een goed idee om het nu alvast maar te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
CreativeS schreef op donderdag 9 december 2021 @ 15:33:
[...]

Ik had eerlijk gezegd nog even willen wachten met F1TV Pro, maar als men logisch nadenkt... is de kans ook in Nederland erg groot dat het straks einde oefening is met F1TV Pro voor nieuwe klanten. Aangezien de laatste race volgend jaar al in november is, leek het mij toch een goed idee om het nu alvast maar te doen.
F1TV is in de NENT-landen nog volledig beschikbaar: https://www.formula1.com/en/toolbar/content_schedule.html. Nieuwe klanten kunnen het daar ook nog gewoon afsluiten. Wel liggen de prijzen er omgerekend rond de 14 euro. Dus voor geïnteresseerden is het waarschijnlijk wel verstandig om nu een jaarabonnement af te sluiten, voordat de prijzen hier eventueel ook omhoog gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Lineair
Marco Zwaneveld – Head of Sports Viaplay Nederland – geeft desgevraagd uitleg. “De reden dat in Nederland Viaplay in HD beschikbaar komt is door het uitzenden van live sport.” Het is technisch ingewikkelder om live sport dan een film of serie in 4K Ultra HD-beeldkwaliteit uit te zenden. Dat dit in enkele Scandinavische landen wel gebeurt, komt omdat in deze landen een lineair 4K-kanaal met de gelijke content ‘in de lucht’ is. “Dit maakt het streamen in 4K eenvoudiger”, aldus Zwaneveld. In Nederland krijgt Viaplay geen lineair kanaal. Het directe gevolg is dat Viaplay vooralsnog alleen in HD-beeldkwaliteit beschikbaar is. Dit zal op korte termijn ook niet veranderen.
Dat is wel te snappen. Vandaar dat tijdens het EK en OS ook een apart NPO 1 4K kanaal actief was. En F1 op Ziggo ook enkel op Kanaal 14 in 4K was en niet op Ziggo Sport Select.

[ Voor 93% gewijzigd door Rivanov op 09-12-2021 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluefish007
Rivanov schreef op donderdag 9 december 2021 @ 16:03:
[Twitter]

[...]

Dat is wel te snappen. Vandaar dat tijdens het EK en OS ook een apart NPO 1 4K kanaal actief was. En F1 op Ziggo ook enkel op Kanaal 14 in 4K was en niet op Ziggo Sport Select.
Betekent dit dan ook dat in die landen waar ze wel 4K uitzenden, dit via lineaire televisie gebeurt?! Het was toch juist een streamingsdienst. Dit suggereert tevens dat ze het via Ziggo en KPN inderdaad lineair gaan uitzenden, en niet via IPTV in een app in de topboxen?

EDIT: Nevermind. Leren lezen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• psy

psy

bluefish007 schreef op donderdag 9 december 2021 @ 16:10:
[...]

Betekent dit dan ook dat in die landen waar ze wel 4K uitzenden, dit via lineaire televisie gebeurt?! Het was toch juist een streamingsdienst. Dit suggereert tevens dat ze het via Ziggo en KPN inderdaad lineair gaan uitzenden, en niet via IPTV in een app in de topboxen?
Dit lijkt wel te bevestigen dat we hier alleen streaming krijgen, geen lineaire TV. Want anders was 4k juist wel mogelijk.

stieken in de tussentijd editten he ;)

[ Voor 9% gewijzigd door psy op 09-12-2021 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluefish007
psy schreef op donderdag 9 december 2021 @ 16:12:
[...]

Dit lijkt wel te bevestigen dat we hier alleen streaming krijgen, geen lineaire TV. Want anders was 4k juist wel mogelijk.

stieken in de tussentijd editten he ;)
Was inderdaad niet m'n sterkste staaltje leesvaardigheid. Maar is live-streamen in 4K zo ingewikkeld dan? Wat is de technische achtergrond hiervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
  • Laatst online: 14:21
Rivanov schreef op donderdag 9 december 2021 @ 16:03:
[Twitter]

[...]

Ik vraag me af wat nou technisch gezien precies het verschil is.
De 4K kanalen in Nederland zijn op dit moment oa. via zo'n IPTV box (van de provider) te zien. Ik dacht dat een streamingsdienst in weze ook IPTV is ? Dus waarom zou er dan bij live beelden een verschil zijn...
Hij zegt het is ingewikkelder: het kan dus wel.
Mijn gok is dat dit gewoon meer kost qua dataverkeer.

Maar ik hoor graag of iemand weet wat het nou precies anders/ingewikkelder maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Volgens mij is de 4k "stream" bij Ziggo ook geen stream, maar dvb-c. Maar uiteindelijk is het net zo goed een (grote) verzameling bitjes. Dus ik denk ook dat het vooral met data te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Het 4K-materiaal van Netflix is via het KPN-kastje en Ziggo Next toch ook gewoon te bekijken? Nu zal het met live sport inderdaad vast wel wat lastiger zijn, maar ook weer niet onmogelijk. Heeft ongetwijfeld met het kostenplaatje te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Laatst online: 19:50
Allemaal leuk en aardig dat het "technisch" ingewikkelder" ligt, maar in de tussentijd zijn wij straks wél zo ongeveer het enige land dat het nog met 1080p moet doen :')

Britten, Duitsers, Scandinaviërs enz. allemaal 4K. En ze geven aan dat dit op korte termijn ook niet gaat veranderen. Dit is een hele grote stap terug in de tijd, en mij zien ze daarom ook niet als klant. Niet dat dat ze ook maar enigzins boeit, offcourse :)

Edit: die 15 euro die ik bespaar, gaan tzt wel naar HBO Max. De groeten Viaplay.

[ Voor 8% gewijzigd door DutchOwnage op 09-12-2021 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 07:50
bluefish007 schreef op donderdag 9 december 2021 @ 16:20:
[...]

Was inderdaad niet m'n sterkste staaltje leesvaardigheid. Maar is live-streamen in 4K zo ingewikkeld dan? Wat is de technische achtergrond hiervan?
Ik snap hem ook niet. Misschien omdat ze het live werk (studio, pit-Jack) in 1080p produceren en het daarom lastig te mixen is met een UHD feed van F1... ? Of omdat ze in NL nog met een HD studio zitten ?

Zo heeft een Viaplay abbo weinig meer waarde. Die series en films zijn trouwens 13-in-dozijn. Sony/MGM aanbod zit ook bij de andere aanbieders en een serie als Walker komt van CW (dacht ik) wat weer gelinked is aan CBS/Viacom, die in NL nog met SkyShowtime komen.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
loekf2 schreef op donderdag 9 december 2021 @ 16:44:
[...]

Zo heeft een Viaplay abbo weinig meer waarde. Die series en films zijn trouwens 13-in-dozijn. Sony/MGM aanbod zit ook bij de andere aanbieders en een serie als Walker komt van CW (dacht ik) wat weer gelinked is aan CBS/Viacom, die in NL nog met SkyShowtime komen.
Voor films en series hoef je het inderdaad sowieso niet te doen. Dat aanbod rouleert door de jaren heen vaak over de verschillende streaming-platforms. Wat straks op Viaplay staat, kom je vroeg of laat wel weer ergens anders tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Baas Viaplay Marco Zwanenveld: ‘We hadden Olav Mol moeten bellen’

"Door de komst van streamingdienst Viaplay naar Nederland verdwijnen de wedstrijden in de Formule 1 straks achter een betaalmuur. Ook vaste F1-gezichten zoals Olav Mol gaan niet mee naar de Scandinavische zender. Die laatste moest dat via de media vernemen en ‘dat had anders gemoeten’, aldus Viaplay’s Head of Sports Marco Zwanenveld in gesprek met het ANP."

...

"Binnen het pakket krijgen abonnees ook toegang tot andere sporten, zoals buitenlands voetbal en darts. Ook biedt de dienst films en kinderprogramma’s aan. Voor raceliefhebbers die alleen de Formule 1 willen zien is er nog geen oplossing, zegt Zwanenveld. ,,Voorlopig is er alleen een pakket met de hele service. Dat zal ook niet op de korte termijn veranderen, maar je ziet dat de hele streamingwereld steeds dingen aanpast, dus misschien dat wij dat in de toekomst ook doen.” Net als bij diensten als Netflix en Videoland is het wel mogelijk om met meerdere mensen van een abonnement gebruik te maken. ,,Je kunt met twee devices tegelijk naar iets kijken. In totaal kun je met vijf devices tegelijk ingelogd zijn”, zegt Zwanenveld."

Artikel - https://www.ad.nl/show/ba...l-moeten-bellen~a08b611f/

Pagina: 1 ... 9 ... 158 Laatste

Let op:
Voor het overzicht en duidelijkheid: vermeld even op welk medium en eventueel browser je kijkt, wat je geprobeerd hebt en waar je tegenaan loopt.

Reageer aub inhoudelijk op de uitzendingen over viaplay. Slow-chat draagt niks bij.

Let wel dat we het hier alleen hebben over legale manieren om F1 te volgen. Vragen om het delen van streams of het bespreken van trucs en hacks om gratis betaalde content te zien of om geografische barrières te omzeilen is hier niet toegestaan. Hier valt ook illegale iptv onder.

Ontwikkelingen om Ziggo: Ziggo Sport topic
F1TV Pro en overige diensten: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Kortingscodes: Meld hier uw kortingscodes/coupons V2