Viaplay in Nederland

Pagina: 1 ... 8 ... 158 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15:52

IkWilbert

Het is mij!

Waarom Robert Doornbos niet aanschuift in de F1-uitzendingen van Viaplay

https://nl.motorsport.com...gen-viaplay-2022/6863546/

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushie
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 11-09 21:13
Vanaf maart 2022 kun je als Ziggo klant een Viaplay-abonnement toevoegen aan je tv- of internetpakket. Viaplay heeft bekend gemaakt dat het streamingabonnement € 13,99 gaat kosten. De prijs voor jou als Ziggo klant is op dit moment nog niet bekend. Zodra we meer details hebben, delen we dit uiteraard met je.
Zou gewoon onderdeel moeten zijn van Ziggo Sport Racing kanaal,
maar denk dat het en/en wordt,
betalen voor Ziggo sport racing en betalen voor Viaplay

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Plenkske schreef op woensdag 8 december 2021 @ 09:43:
Qua devices:
"In the Netherlands, Viaplay will be available through third-party distribution partnerships and direct subscriptions. The service will be supported by a wide range of devices and platforms, including smart TVs; iOS and Android smartphones and tablets; Chromecast and Apple TV; and PC and Mac."
Dus geen Android/Google TV zo te zien.

Beeldkwaliteit zie ik niks van staan.

Wat me ook niet direct duidelijk is: worden de live sports via een zender aangeboden zoals Ziggo en ESPN nu doen ? Of wordt het alleen een streamings dienst zoals Netflix, Videoland etc.
M.b.t. die beeldkwaliteit, daar hebben we het eerder al eens over gehad in dit topic en we hebben daar ook wel wat over kunnen vinden. Hoe dat volgend jaar gaat worden is nu niet te zeggen.

Ze hebben overigens wel een Android/Google TV app (<< vertalen maar).

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchJackal
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:03
Hopelijk wordt het een pakket zoals het film- en sport pakket. En dat die ook gratis te kiezen is wanneer je tevens bij Vodafone zit.

Moet ik alleen de kids nog even teleurstellen dat papa het kids-pakket heeft ingewisseld voor F1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:21
Ah misschien een foutje in het persbericht dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiantHoax
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11-09 18:10
Plenkske schreef op woensdag 8 december 2021 @ 09:43:
Qua devices:
"In the Netherlands, Viaplay will be available through third-party distribution partnerships and direct subscriptions. The service will be supported by a wide range of devices and platforms, including smart TVs; iOS and Android smartphones and tablets; Chromecast and Apple TV; and PC and Mac."
Dus geen Android/Google TV zo te zien.
Ik denk dat ze met Smart TV's android TV bedoelen? inc webOS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
GiantHoax schreef op woensdag 8 december 2021 @ 13:52:
[...]

Die aanname zou ik niet doen. Smart TVs is een algemeen begrip, maar of ze alle OS'en ondersteunen weet je uit deze tekst niet zeker. En een Android/Google TV device hoeft weer geen TV te zijn. Apple TV wordt ook apart vernoemd...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15:44
psy schreef op woensdag 8 december 2021 @ 13:02:
Lees ook dat alleen de NOS de samenvattingsrechten heeft gekregen. Op zich al opvallend. Maar dat betekent dat het F1-cafe in feite ook geen zin meer heeft voor Ziggo.
Het hoeft geen exclusieve deal te zijn natuurlijk.

De NOS heeft ook recht op samenvattingen van ESPN voor Eredivisie voetbal, en daar weet VI ook een cafe programma om heen te maken met beelden van ESPN.
Ze hebben zelfs een tijd het programma gemaakt zonder dat ze de beelden mochten uitzenden. Iedereen heeft de wedstrijd (race) gezien en weet dus waar het om gaat, zelfs daar kom je wel mee weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 18:14

alienfruit

the alien you never expected

In VK betaal je voor SKY Sports £33/maand of £11/maand (en daar heb je ook nog BT Sports) voor mobile only abonnement. Volgens mij krijg je meer waar voor je geld met SKY Sports dan hier in Nederland met Viaplay. Ik vraag mij af of ik in mijn huis in Nederland gebruik kan maken van SKY Sports mobile only zonder VPN nodig te hebben (vast niet). Ik heb SKY Sports pas sinds net voor de Coronacrisis begon en dus nog niet thuis kunnen proberen:)

Ik ben zelf gestopt met het betalen van kabeltelevisie in mijn in Nederland. Ik krijg alles via NLZiet (en in VK via VPN) en dit werkt prima.

[ Voor 9% gewijzigd door alienfruit op 08-12-2021 14:15 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:10
GiantHoax schreef op woensdag 8 december 2021 @ 13:52:
[...]

Er zijn meerdere manieren om naar streamingdienst Viaplay te kijken. Dit kan bijvoorbeeld via Smart TV-internettelevisie. Op dit moment heeft NENT Viaplay-apps voor televisiemodellen van de fabrikanten Samsung, LG, Panasonic, Sony, Philips, TCL in gebruik. Wie via een online mediaspeler kijkt, kan rekenen op apps voor Apple TV HD/4K en Android TV/Google TV. Op tablet en smartphone kan gekeken worden op iPhone/iPad en Android OS. Bij deze mobiele apparaten is tevens ondersteuning van Chromecast aanwezig. Wie beschikt over een Playstation 4, Playstation 5 en Xbox One kan eveneens via een app naar Viaplay kijken. De laatste mogelijkheid is via pc, laptop en MAC kijken.

VOlgens mij hebben Panasonic, Sony, Philips en TCL allemaal android TV... Plus dus LG WebOS en Samsung's eigen Smart tv platform.

bron:
https://www.totaaltv.nl/n...3A%2F%2Fwww.google.com%2F

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Soccer98
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-07 21:43
IkWilbert schreef op woensdag 8 december 2021 @ 13:33:

Kortom: Doornbos vond zijn eigen rol te klein en heeft zelf de stekker eruit getrokken. Ik heb er weinig medelijden mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-09 09:45
IkWilbert schreef op woensdag 8 december 2021 @ 13:33:

er zijn altijd 2 kanten aan een verhaal. maar doornbos heeft ook gezegd dat ze hem al verteld hadden dat ze een contract zouden opsturen.
en later in eens belden dat als hij af en toe wou aanschuiven als gast. en nooit een contract heeft ontvangen van hun.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Novarion
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11-09 15:57
Het is goed aan de prijs voor €13,99 als je alleen gebruik van zal maken van F1 aanbod.

F1TV Pro is dan veel aantrekkelijker voor €65 per jaar, of met de kortingscode €48 per jaar.

De vraag is alleen of en wanneer er prijsstijging zal komen voor F1TV Pro, omdat dat eerder al is gebeurd in andere Viaplay landen. Ik twijfel dan zelf nog of het al verstandig is om het aangeschaften in 2021, voordat seizoen 2022 begint met misschien gestegen F1TV Pro prijzen.

Agh, we gaan het zien. Eerst maar hopen op een mooie laatste race zondag.. Ik houd mijn hart vast, net als vorige week.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15:44
Als je het nu afsluit voor het hele jaar, is het geen maandelijks bedrag wat ze nog kunnen verhogen. Voor nieuwe abonnees wellicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Viaplay begrijpt opschudding: “Geeft het belang van de Formule 1 aan"

Viaplay lanceert pas begin maart haar eigen platform in Nederland, maar er is de afgelopen weken al volop gesproken over de nieuwe rechtenhouder van de Formule 1 in Nederland. Motorsport.com Nederland ging woensdag in gesprek met Viaplay Head of Sports Marco Zwaneveld en kersvers F1-presentatrice Amber Brantsen.

https://nl.motorsport.com...belang-sport-aan/6863503/

[ Voor 65% gewijzigd door IkWilbert op 08-12-2021 16:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 07:50
DutchJackal schreef op woensdag 8 december 2021 @ 13:25:
[...]

Dit zegt Ziggo op https://www.ziggo.nl/ente.../formule-1/formule-1-2022

Vanaf maart 2022 kun je als Ziggo klant een Viaplay-abonnement toevoegen aan je tv- of internetpakket. Viaplay heeft bekend gemaakt dat het streamingabonnement € 13,99 gaat kosten. De prijs voor jou als Ziggo klant is op dit moment nog niet bekend. Zodra we meer details hebben, delen we dit uiteraard met je.

Het zou zo kunnen zijn dat Ziggo klanten niet de volledige € 13,99 kwijt zullen zijn dus...
Of meer ? Bij Ziggo betaal je voor Eredivisie Live / ESPN meer dan bij KPN. Ik zou altijd los een abbo afsluiten bij Viaplay zelf. Zowiezo heb je de handicap dat 4K bij Ziggo altijd via de Next moet (STB) en niet via DVB-C. Ik neem aan dat je UHD kan streamen via een Chromecast Ultra/Chromecast met Google TV of een AppleTV 4K.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alwind
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 09-09 15:32
ik kan zo weinig met deze informatie. Komen er meerdere kanalen. Kun je de onboard ook bekijken of krijg je er daarvoor ft tv bij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plenkske
IkWilbert schreef op woensdag 8 december 2021 @ 16:05:
Viaplay begrijpt opschudding: “Geeft het belang van de Formule 1 aan"

Viaplay lanceert pas begin maart haar eigen platform in Nederland, maar er is de afgelopen weken al volop gesproken over de nieuwe rechtenhouder van de Formule 1 in Nederland. Motorsport.com Nederland ging woensdag in gesprek met Viaplay Head of Sports Marco Zwaneveld en kersvers F1-presentatrice Amber Brantsen.

https://nl.motorsport.com...belang-sport-aan/6863503/
Het wordt dus geen zender, maar een vergelijkbaar iets als Netflix op de providers tv-box. Ik heb er geen ervaring mee, maar dan is dat in ieder geval duidelijk.
Het feit dat Viaplay exclusief een streamingplatform is, zorgde her en der voor vraagtekens. Wel is inmiddels een deal gesloten met KPN en Ziggo om Viaplay via die aanbieders bereikbaar te maken. “Het is een beetje zoals je Netflix via je zenderbox kunt ontvangen, dat gebeurt straks ook met Viaplay”, legt Zwaneveld uit. “Ik heb nog geen idee welk kanaal het is, maar je kunt straks gewoon een vaste zender instellen. Je moet wel een abonnement hebben, maar het is voor een groot deel van de doelgroep makkelijker gemaakt. De technische mensen vinden het prachtig om te streamen, maar niet iedereen vindt het fijn. Die grens is daarmee nu weggehaald.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:52
loekf2 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 16:22:
[...]

Of meer ? Bij Ziggo betaal je voor Eredivisie Live / ESPN meer dan bij KPN. Ik zou altijd los een abbo afsluiten bij Viaplay zelf. Zowiezo heb je de handicap dat 4K bij Ziggo altijd via de Next moet (STB) en niet via DVB-C. Ik neem aan dat je UHD kan streamen via een Chromecast Ultra/Chromecast met Google TV of een AppleTV 4K.
Dat kwam omdat Ziggo een oud contract had met ESPN/Fox/Eredivisie Live. KPN heeft opnieuw onderhandeld wat resulteerde dat ESPN1 gratis voor iedereen te kijken is en dus het bedrag voor de extra zenders omlaag ging.

Ziggo wilde dit niet en behield het oude contract met de bijbehorende hogere prijzen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 14:31
Soccer98 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 14:30:
[...]

Kortom: Doornbos vond zijn eigen rol te klein en heeft zelf de stekker eruit getrokken. Ik heb er weinig medelijden mee.
Af en toe een keer een race-je mee mogen pakken, kan me wel voorstellen dat hij bedankt. Heb ook zeker geen medelijden met hem maar vind het wel jammer. En voor mij is dan de keuze makkelijk. Pak wel F1TV Pro. Die andere gasten zit ik niet op te wachten.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mixpower
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Novarion schreef op woensdag 8 december 2021 @ 14:58:
Het is goed aan de prijs voor €13,99 als je alleen gebruik van zal maken van F1 aanbod.

F1TV Pro is dan veel aantrekkelijker voor €65 per jaar, of met de kortingscode €48 per jaar.

De vraag is alleen of en wanneer er prijsstijging zal komen voor F1TV Pro, omdat dat eerder al is gebeurd in andere Viaplay landen. Ik twijfel dan zelf nog of het al verstandig is om het aangeschaften in 2021, voordat seizoen 2022 begint met misschien gestegen F1TV Pro prijzen.

Agh, we gaan het zien. Eerst maar hopen op een mooie laatste race zondag.. Ik houd mijn hart vast, net als vorige week.
Ik zie het probleem niet? €48 voor F1TV Pro wat neer komt op €4,- per maand, als je vandaag afsluit dan loopt het t/m 8 December 2022 en dan is het F1 seizoen al over.
Dus juist nu een abonnement afsluiten op F1TV Pro! ;)

It's All In The "Mix"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novarion
Mixpower schreef op woensdag 8 december 2021 @ 17:12:
[...]

Ik zie het probleem niet? €48 voor F1TV Pro wat neer komt op €4,- per maand, als je vandaag afsluit dan loopt het t/m 8 December 2022 en dan is het F1 seizoen al over.
Begrijp me niet verkeerd, dat is inderdaad een top prijs.

Maar in het geval dat de kalender nog verandert en niet eindigt op 20-11-2022. Dan alsnog geen man overboord dan is verlengen t.z.t. ook zo gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inspired
Novarion schreef op woensdag 8 december 2021 @ 17:19:
[...]

Maar in het geval dat de kalender nog verandert en niet eindigt op 20-11-2022. Dan alsnog geen man overboord dan is verlengen t.z.t. ook zo gedaan.
Je zou kunnen gokken op eind deze maand. Ik acht de kans groot dat het vanaf 1/1/2022 wel eens over kan zijn met F1TV Pro voor nieuwe abonnees.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Novarion
Inspired schreef op woensdag 8 december 2021 @ 17:22:
[...]

Je zou kunnen gokken op eind deze maand. Ik acht de kans groot dat het vanaf 1/1/2022 wel eens over kan zijn met F1TV Pro voor nieuwe abonnees.
Zou je denken?
Volgens mij is er maanden geleden bevestigd dat F1TV gewoon beschikbaar blijft als dienst in Nederland naast Viaplay. Dan zouden ze daarop terug moeten komen, lijkt mij voor nu nog sterk omdat het allemaal draait om licenties en contracten die allang opgesteld zijn natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
Novarion schreef op woensdag 8 december 2021 @ 17:26:
[...]

Zou je denken?
Volgens mij is er maanden geleden bevestigd dat F1TV gewoon beschikbaar blijft als dienst in Nederland naast Viaplay. Dan zouden ze daarop terug moeten komen, lijkt mij voor nu nog sterk omdat het allemaal draait om licenties en contracten die allang opgesteld zijn natuurlijk.
Er is nergens hard gesteld dat het voor nieuwe abonnees ook nog beschikbaar blijft afaik. Als dat wel zo is dat gaat Viaplay het lastig krijgen de kosten eruit te halen. Het zal zo gaan als in Duitsland neem ik aan. Nog wel te verlengen voor een paar jaar, maar niet meer af te sluiten voor nieuwe abonnees. De rechten gaan per kalender jaar bij F1 (dacht ik) dus vandaar dat ik gok dat het per 1/1 wel eens over kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xarow
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09:56
Mixpower schreef op woensdag 8 december 2021 @ 17:12:
[...]

Waar kom jij die 48€ per jaar tegen? Ik kan het enkel voor 65€ vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inspired
xarow schreef op woensdag 8 december 2021 @ 17:31:
[...]

Waar kom jij die 48€ per jaar tegen? Ik kan het enkel voor 65€ vinden.
Met 25% kortingscode atm. (F1GAME25)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mixpower
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Novarion schreef op woensdag 8 december 2021 @ 17:19:
[...]

De kalender zal misschien hier of daar nog wat veranderen, maar dan komt er een andere race voor in de plaats ik verwacht eerlijk gezegd niet dat er na November nog een race gereden gaat worden.
Het ligt allemaal wel aardig vast voor volgend jaar en gezien de problemen van afgelopen 2 jaar hebben ze nu echt wel wat achter de hand mocht het nodig zijn.

It's All In The "Mix"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotymoty
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 15:43
Kan je straks bij F1pro ook Nederlands commentaar aanklikken? Dat kan nu wel met Olaf/ziggo.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:25
hotymoty schreef op woensdag 8 december 2021 @ 17:48:
Kan je straks bij F1pro ook Nederlands commentaar aanklikken? Dat kan nu wel met Olaf/ziggo.
Het lijkt me dat je dan daar gewoon het commentaar van de licentiehouder in NL kan krijgen...en dus het commentaar van Viaplay.
Interessanter is of het Olav gaat lukken daar zijn grandprix radio commentaar ook als optie tussen te krijgen.

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13-08 13:05

psy

Nieuw artikel nu op AD.

https://www.ad.nl/tv-en-r...-kritische-blik~a8c46fe0/

"De Formule 1-verslaggeving moet informatiever en objectiever, vindt de nieuwe rechtenhouder Nent. Er mag chauvinisme zijn à la het Nederlands Elftal, maar Max Verstappen met ‘vriend’ aanspreken zal niet meer zo snel gebeuren"

"Die nieuwe koers kwam als verrassing voor de oude rotten in het vak, Mol en Plooij, die op zijn minst een sollicitatiegesprek met de nieuwe rechtenhouder hadden verwacht. Tijdens hun verslaggeving in Jeddah staken zij voor de camera hun middelvinger op naar de nieuwe broadcaster van ‘hun sport’.

Nent-topman Peter Nørrelund grinnikt er een paar dagen later om. Bij het persmoment waarop het Scandinavische bedrijf de plannen met de verslaggeving rond de Formule 1 toelichtte noemt de Deen het gedrag van Mol en Plooij ‘onvolwassen’, al begrijpt hij ook de teleurstelling van de mannen. "

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• psy

psy

Ziggo kan dus echt niets meer uitzenden, wat ik eerder al zei.

"Ziggo doet daar geen uitspraken over. Als de zender al zoiets van plan is, kunnen ze wel over de sport praten maar geen beelden laten zien, laat Nent nadrukkelijk weten. Ziggo Sport greep namelijk mis bij het verkrijgen van de samenvattingsbeelden. Die gaan naar de NOS"

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
Inspired schreef op woensdag 8 december 2021 @ 17:22:
[...]

Er komt elk jaar rond februari een deal waarbij je een code hebt voor 25% korting, vorige jaar was dat F1TV25

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotymoty
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 15:43
sanderb schreef op woensdag 8 december 2021 @ 17:52:
[...]

Het lijkt me dat je dan daar gewoon het commentaar van de licentiehouder in NL kan krijgen...en dus het commentaar van Viaplay.
Interessanter is of het Olav gaat lukken daar zijn grandprix radio commentaar ook als optie tussen te krijgen.
Ja daar twijfel ik dus aan, want Viaplay is niet te vergelijken met Ziggo denk ik. Denk niet dat NENT dat toestaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inspired
Barfman schreef op woensdag 8 december 2021 @ 18:00:
[...]

Er komt elk jaar rond februari een deal waarbij je een code hebt voor 25% korting, vorige jaar was dat F1TV25
Maar het komt nu achter een betaalmuur. In zo’n beetje elk ander land is sinds de komst van iets zoals NENT F1TV Pro gestopt voor nieuwe abonnees.

Daarbij, het maakt weinig verschil als je nu F1TV Pro neemt of wacht tot feb. Mocht het dan nog beschikbaar zijn. Seizoen is eind november 2022 toch klaar.

[ Voor 17% gewijzigd door Inspired op 08-12-2021 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Het klopt niet dat F1TV Pro is gestopt in de landen waar NENT actief is. Zie ook: https://www.formula1.com/en/toolbar/content_schedule.html. In al die landen is het dus nog steeds beschikbaar en het is ook nog gewoon af te sluiten door nieuwe klanten.

De prijzen voor F1TV Pro in de landen waar NENT de F1-rechten bezit, liggen omgerekend rond de 14 euro. Daardoor wordt het dus wel een stuk onaantrekkelijker en zullen velen op den duur alsnog voor Viaplay kiezen.

[ Voor 7% gewijzigd door TexMex op 08-12-2021 18:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• goldrnr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-07 13:45
Gewoon niemand meer F1 kijken, is het snel voorbij met die onzin van betaalmuren hoop ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psy

psy

Voor de zekerheid ook maar F1TV opnieuw afgesloten. Dan maar een maandje of drie dubbel. Maakt ook niet meer uit.

Die basis is eigenlijk goed genoeg. Niet ideaal maar wel wel voldoende. Nu ben ik wel nog benieuwd waar Ziggo mee gaat komen als aanbod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkklaas1994
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 11-01-2022
Straks heb je als F1TV pro alleen maar dat engelstalige schreeuwers als commentaar. Zit je ook niet op te wachten…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

henkklaas1994 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 18:46:
Straks heb je als F1TV pro alleen maar dat engelstalige schreeuwers als commentaar. Zit je ook niet op te wachten…
Je hebt ook nog Engels commentaar zonder Crofty op het pitlane channel. Of je kiest voor de slaapverwekkende Duitsers ....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psy

psy

henkklaas1994 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 18:46:
Voor 48 euro een jaar lang alle beschikbare streams is ook al tijden een prima deal. Die wil ik sowieso, en ik zie de bui toch hangen dat dit goedkope feestje binnenkort afgelopen is.

Oh ja, en grandprixradio kost helemaal niks. Ik ga ervanuit dat Olav daar ook op blijft. Dat is als backup ook prima wat mij betreft.

[ Voor 13% gewijzigd door psy op 08-12-2021 18:54 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
goldrnr schreef op woensdag 8 december 2021 @ 18:23:
Gewoon niemand meer F1 kijken, is het snel voorbij met die onzin van betaalmuren hoop ik.
Wel grappig dat mensen die het altijd 'gratis' konden zien nu zo klagen... het is al jaren een betaalmuur.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• psy

psy

Tom Coronel zegt toevallig net bij RTL Boulevard dat ze hem hebben gevraagd. Ik begrijp echt totaal niets van deze keuze van NENT..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
psy schreef op woensdag 8 december 2021 @ 19:14:
Tom Coronel zegt toevallig net bij RTL Boulevard dat ze hem hebben gevraagd. Ik begrijp echt totaal niets van deze keuze van NENT..
Das niet toevallig hoor, ook dat werd vanochtend tijdens de persco gedeeld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mach
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 21:03

Mach

[END]Avengers

Inspired schreef op woensdag 8 december 2021 @ 17:32:
[...]

Thx voor de code

DUGG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pronkje
  • Laatst online: 10-09 19:35
Chiron schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 19:31:
[...]

F1TV Pro kost 65 euro per jaar :)
Ja dat is zomaar volgend jaar helaas niet meer dan houd dat ook op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
Ik verwacht dat een Tom een stuk rustiger zal zijn in het nieuwe format.... Hij was nu ook heel druk en aanwezig omdat dat wel een beetje het format was. Tussen een groep schreeuwers moet je toch ook schreeuwen :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Soccer98
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-07 21:43
Waah schreef op woensdag 8 december 2021 @ 19:54:
[...]

Ik verwacht dat een Tom een stuk rustiger zal zijn in het nieuwe format.... Hij was nu ook heel druk en aanwezig omdat dat wel een beetje het format was. Tussen een groep schreeuwers moet je toch ook schreeuwen :+
Coronel heeft wel eerder voorbeschouwingen gedaan. Check deze van 2005 en je ziet echt een andere Coronel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• psy

psy

Soccer98 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 19:57:
[...]

Coronel heeft wel eerder voorbeschouwingen gedaan. Check deze van 2005 en je ziet echt een andere Coronel.
Indeed!

Wat een leuk filmpje trouwens.
Grappig om een jonge Doornbos te zien. En dat zelfs Jack toen al pitreporter was. Dat kan ik me helemaal niet meer herinneren uit die tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
  • Laatst online: 10:48
Lastige keuze. Of wachten tot februari en hopen op een nwe code voor F1pro tv. Of nu al. Wellicht dat Ziggo het in een goedkoper pakket gooit als je ook VF hebt.

Die 2 nwe commentatoren bekeken. Vast aardige gasten, en qua kunde zal dat na verloop van tijd wel goedkomen. Maar ik vind Olav wel een fijne stem hebben om naar te luisteren. Dat heb ik bij Rick winkelman ook. Maar bij deze: meer een rafio538 dj ofzo. Wie weet went het.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Richard117
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12:41
De Coronel die je op TV ziet, is niet de Coronel die hij in het echt is. Vergeet niet dat de Coronelletjes hele slimme zakenmensen zijn die precies weten hoe ze (media) aandacht krijgen zodat er meer kuipjes smeerkaas, TV's en koffieapparaten verkocht worden en er meer mensen naar de kartbaan komen.
Als je bij Ziggo dus al 2 van die gasten met de lolbroek aan hebt zitten die continu maar grappiger dan de ander willen zijn, moet Coronel alles uit de kast trekken om daar ook nog eens overheen te komen.

iRacing Profiel - www.volgaspics.nl

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
pronkje schreef op woensdag 8 december 2021 @ 19:51:
Ja dat is zomaar volgend jaar helaas niet meer dan houd dat ook op.
Maar dat is nog steeds niet bevestigd...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Richard117 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 20:19:
De Coronel die je op TV ziet, is niet de Coronel die hij in het echt is.
Klopt, hij heeft ons een keer op een avond gebeld dat hij kaarten voor de Historische GP mocht weggeven... inclusief parking naast circuit. De moeite die hij nam om iemand anders - die verlaat was - evengoed nog te voorzien van dezelfde egards... onbegrijpelijk. Ja, hij kan enorm vervelend zijn... maar alles is show.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Inspired schreef op woensdag 8 december 2021 @ 17:32:
Kan iemand mij de geldigheidsduur van deze code vertellen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tfgk1
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 11-09 23:01
goldrnr schreef op woensdag 8 december 2021 @ 18:23:
Het is toch niet meer dan logisch dat je hiervoor moet betalen? Als je kijkt hoeveel geld er voor deze rechten is betaald, dan zal dat toch deels via abonnementen moeten worden terugverdiend. Voor mij als KPN-klant, betaalde ik hier al direct voor, maar ook dit zat natuurlijk ook indirect in de prijs van ziggo verwerkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Hoorde het ook, het interview met Robert Doornbos was ook vrij duidelijk. Viaplay lijkt mij een beetje een cowboy-organisatie (waarbij ellebogenwerk niet wordt geschuwd). Neemt niet weg dat we vooral moeten wennen aan het nieuwe verslaggeven, denk dat de vrouwelijke presentatrice met vrouwelijke pitreporter een leuke frisse blik gaat geven in de veelal mannenwereld in de paddock.

Volgend jaar kunnen we pas ons oordeel vellen. Nu is het vooral gissen en met de nodige verbazing kijken naar de keuzes die gemaakt worden. Hoop dat ze voor Viaplay en ons als kijkers goed uitvallen.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• D-e-n
  • Laatst online: 15:38
psy schreef op woensdag 8 december 2021 @ 17:54:
Nieuw artikel nu op AD.

https://www.ad.nl/tv-en-r...-kritische-blik~a8c46fe0/

"De Formule 1-verslaggeving moet informatiever en objectiever, vindt de nieuwe rechtenhouder Nent. Er mag chauvinisme zijn à la het Nederlands Elftal, maar Max Verstappen met ‘vriend’ aanspreken zal niet meer zo snel gebeuren"
Toch raar: een zender die net bakken vol met geld heeft uitgegeven voor de rechten gaat hier morrelen aan datgene wat het gros van de kijkers toch kenmerkt: een chauvinistische benadering. Hoeveel kijkers zijn er live F1 gaan kijken om Verstappen te volgen? Die wil je als zender toch pleasen lijkt me.

Ik snap dat een kleine groep hardcore liefhebbers wellicht terug verlangt naar de tijd dat er geen landgenoot om de prijzen streed en er dus neutraal gekeken kon worden naar duels tussen Britten, Duitsers etc.. Maar dat is verleden tijd op dit moment. Net zoals Britten hopen dat er een Brit wint hopen Nederlanders dat er een Nederlander wint. Ik vergelijk het een beetje met Metallica liefhebbers die treurden om het feit dat hun band plots populair was.

Ik vind het ook enigzins elitair om te denken dat dat anders zou kunnen. Het suggereert dat F1 kijkers anders zijn dan kijkers van pakweg het Nederlands elftal of het schaatsen. Ja, de pers is kritisch als er verloren wordt maar er is toch geen commentator die kritisch over een aanslag van Wouters of De Jong gaat doorzeuren op het moment dat we de prijs kunnen pakken. En als we ooit nog eens kampioen voetbal worden gaat de reporter van dienst ook gewoon heel amicaal het bad in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwind
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 09-09 15:32
D-e-n schreef op woensdag 8 december 2021 @ 20:48:
[...]

Toch raar: een zender die net bakken vol met geld heeft uitgegeven voor de rechten gaat hier morrelen aan datgene wat het gros van de kijkers toch kenmerkt: een chauvinistische benadering. Hoeveel kijkers zijn er live F1 gaan kijken om Verstappen te volgen? Die wil je als zender toch pleasen lijkt me.

Ik snap dat een kleine groep hardcore liefhebbers wellicht terug verlangt naar de tijd dat er geen landgenoot om de prijzen streed en er dus neutraal gekeken kon worden naar duels tussen Britten, Duitsers etc.. Maar dat is verleden tijd op dit moment. Net zoals Britten hopen dat er een Brit wint hopen Nederlanders dat er een Nederlander wint. Ik vergelijk het een beetje met Metallica liefhebbers die treurden om het feit dat hun band plots populair was.

Ik vind het ook enigzins elitair om te denken dat dat anders zou kunnen. Het suggereert dat F1 kijkers anders zijn dan kijkers van pakweg het Nederlands elftal of het schaatsen. Ja, de pers is kritisch als er verloren wordt maar er is toch geen commentator die kritisch over een aanslag van Wouters of De Jong gaat doorzeuren op het moment dat we de prijs kunnen pakken. En als we ooit nog eens kampioen voetbal worden gaat de reporter van dienst ook gewoon heel amicaal het bad in.
Bij een nabeschouwing van een wk wedstrijd zit toch ook geen bn er die amper voetballers op kan noemen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dreester
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
[...]

Ik denk dat ze met dat ge-"vriend" aan het adres van Max voornamelijk het geslijm van die tandarts bedoelen bij "interviews". Mijns inziens weinig met chauvinisme te maken. Daar zal heus nog wel ruimte voor zijn. Je zegt het goed, mensen zijn F1 gaan kijken voor Max. En zolang hij het goed doet, zullen ze blijven kijken. Grootste struikelblok voor Viaplay lijkt mij de prijs. Zelfs als het in hetzelfde format met dezelfde mensen gedaan zou worden zullen mensen niet bereid zijn om 14 euro p/m voor alleen F1 te betalen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Waah
[...]

Het is niet zwart of wit natuurlijk. Je kan én chauvinistisch zijn, maar toch professioneel en meer info geven over andere rijders, andere teams etc.

Bij Ziggo ging het eigenlijk alleen maar over max. Max voor, Max tijdens en Max na. Er leek niemand anders te bestaan naast Red Bull of Mercedes. Midfield battles wordt nauwelijks over gesproken etc.

Ik snap wel dat NENT wat meer richting de informatie gaat, en iets minder naar max. Dan nog kan je veel aandacht aan Max schenken. Maar 50/50 zou al een betere verdeling zijn als de 90/10 die je nu hebt. :D

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:42
Rare prijs die 13,99. Klinkt meteen als te duur vind ik.
Had dan 9,99 gedaan, psychologisch beter :P

Ergens zit in m'n hoofd nu toch: je betaalt een euro of 7-8 voor f1 en dan nog een keer zoiets voor zooi die je nooit kijkt.
Nadeel van f1tv vind ik dat ze geen NL voor- en nabeschouwing hebben. Hoewel ik me regelmatig ergerde aan dat gezwam van die ziggo gasten is 't toch ook wel leuk om zondag een uur voor de race alvast die bende op de achtergrond aan te hebben staan.
En ja, dat kan in het Engels, maar, mweh. Heb niks met die lui.

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:40

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Dergelijke veranderingen geven altijd een schokeffect, maar ik gun deze nieuwe aanpak de kans.

Ziggo was wat mij betreft teveel lol, vooral aangewakkerd door Kampheus en Plooij. Dat viaplay breekt met deze lijn hoeft zeker niet slecht te zijn.

Misschien dat ze nu wat minder klanten aanspreken, maar op de middellange termijn de vruchten ervan plukken. Ik denk ook dat mensen die alleen voor de fun keken naar Max, sowieso niet gaan betalen. Dan is meer inhoud en een andere aanpak wel een doordachte zet.

Zelf kijk ik ook graag darts, dus dan is de keus al makkelijker.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2023 01:09 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• josh-hill
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online
Ik betaal nu 15 euro voor alleen F1 (Ziggo Sport Totaal), dus op zich vind ik het geen rare prijs. Ik vind het wel veel, maar dat vond ik die 15 euro natuurlijk ook.

jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11:59
matthijst schreef op woensdag 8 december 2021 @ 21:49:
Rare prijs die 13,99. Klinkt meteen als te duur vind ik.
Had dan 9,99 gedaan, psychologisch beter :P
Ze betalen een fiks bedrag voor F1-rechten en daar komen al die andere rechten nog bij, met name Bundesliga en Premier League. Waarschijnlijk is de businesscase niet rond te krijgen met een basisprijs van een tientje.

Mogelijk dat ze in het begin nog wat verlies willen pakken, maar dat moet je dan doen met tijdelijke kortingen. Je kan niet van start met een verlieslatende basisprijs, want dan bouw je misschien een klantenbestand op, maar dat loopt gelijk weg als je er na 2 jaar 50% bovenop moet doen om breakeven te komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
Komend jaar ga ik voor F1 tv, bedankt voor de aanbieding. En wellicht stap daarna wel over naar viaplay. €14 a €15 per maand vind ik gewoon teveel voor alleen F1, de rest van viaplay kijk ik sowieso niet of heeft mijn interesse niet.

Dat het format verandert is helemaal prima, frisse wind kan zeker geen kwaad. Dat gezapige partijdige Ziggo geleuter kan / kon ik echt niet meer tegen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Inspired
Verwijderd schreef op woensdag 8 december 2021 @ 21:51:
Viapay veroorzaakt dat we ineens iets moeten gaan regelen om F1 te kunnen blijven kijken en we zijn dan nog eens meer geld kwijt ook (neem aan dat Ziggo ons niet compenseert). Dus ik neem in ieder geval geen Viapay, want ik wil dat zeker niet belonen. Dus dat is een weg die ik zeker niet in zal gaan!

Zal dan wel F1TV Pro worden maar ik wil wel graag Olav er onder hebben als audio. Nu nog zorgen dat die radio in sync komt...... Lekker iemand die enthousiast is, daar hou ik wel van. Wil hem ook nog wel een eurotje betalen als het moet.
Die radio sync is wel te doen lijkt me. Ook ligt er ook al een verzoek bij de maker van Race Control.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
Sempy schreef op woensdag 8 december 2021 @ 21:57:
[...]
Mogelijk dat ze in het begin nog wat verlies willen pakken, maar dat moet je dan doen met tijdelijke kortingen. Je kan niet van start met een verlieslatende basisprijs, want dan bouw je misschien een klantenbestand op, maar dat loopt gelijk weg als je er na 2 jaar 50% bovenop moet doen om breakeven te komen.
Benieuwd hoeveel mensen Viaplay nemen. Als je nu niet via ziggo lijkt dan is het een euro goedkoper, dus prima.
Maar die bijna 4 miljoen huishoudens met Ziggo?
Wat kostte sport 7 destijds, 2 gulden per maand? Benieuwd hoeveel mensen bereid zijn voor F1 te betalen (buiten de tweakers die hier elke race volgen).
https://www.telegraaf.nl/...veel-extra-willen-betalen

[ Voor 7% gewijzigd door matthijst op 08-12-2021 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:49
Sempy schreef op woensdag 8 december 2021 @ 21:57:
[...]

Ze betalen een fiks bedrag voor F1-rechten en daar komen al die andere rechten nog bij, met name Bundesliga en Premier League. Waarschijnlijk is de businesscase niet rond te krijgen met een basisprijs van een tientje.

Zo gaat het toch bij al die start ups. Lage introductieprijs die de kosten nog niet eens dekt om klanten te lokken. En vervolgens elk jaar of elke 2 jaar de prijzen verhogen. Kijk maar eens wat Netflix en Spotify inmiddels kosten tov de introductieprijs.

Al is het grote verschil hier dat de introductieprijs ook al niet echt een goede deal is. Zeker niet voor Ziggo klanten.

Volgens mij mag je een gratis zenderpakket kiezen als je ook Vodafone hebt. Benieuwd of ViaPlay dan een optie is. Of heb ik ergens overheen gelezen? (Heb niet alle pagina’s kunnen volgen)

[ Voor 8% gewijzigd door SquareOne op 08-12-2021 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Laatst online: 15:38
tweakduke schreef op woensdag 8 december 2021 @ 21:51:
Ik denk ook dat mensen die alleen voor de fun keken naar Max, sowieso niet gaan betalen.
Dan is de vraag of ze die in hun business case nu wel of niet hebben meegenomen. Mijn inschatting is dat er enorm hoog geboden is juist vanwege de aandacht die Verstappen genereert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Nu bij Beau, Amber en die andere presentator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-09 09:45
matthijst schreef op woensdag 8 december 2021 @ 22:15:
[...]

Benieuwd hoeveel mensen Viaplay nemen. Als je nu niet via ziggo lijkt dan is het een euro goedkoper, dus prima.
Wat kostte sport 7 destijds, 2 gulden per maand? Benieuwd hoeveel mensen bereid zijn voor F1 te betalen (buiten de tweakers die hier elke race volgen).
Maar het zegt natuurlijk nog niet veel als viaplay bijvoorbeeld maar 1 miljoen mensen krijgt.

het was kiezen tussen tv of goedkoop streaming(f1tv) waarbij mij nooit twijfel is geweest en 15 euro was voor tv.
nu moet ik kiezen tussen 2 streaming diensten. en dan ga ik het zo ik het nu bekijk voor de goedkoopste streaming.

albers heeft mij nooit aangesproken en ook de andere namen loop ik nog niet echt warm voor bij viaplay dus vandaar dat ik op dit moment neig om met me portemonnee te kiezen. en aangezien er best een kans is dat de prijs omhoog gaat na december zal ik vermoedelijk in december al beslissen.

ook begint viaplay pas met zijn stream dienst nadat de eerste testen zijn geweest vaar ziggo dit jaar toch wel wat aandacht aan de testen heeft gegeven (dus wil ik wat van het testen zien zal iik sowieso al f1tv moeten gebruiken

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• matthijst
Bij Beau net. Waarom viaplay...
Verschil zit 'm in sport: Bundesliga en formule 1.
Amber gaat het aan elkaar zwammen. Krijgt nu de kans iets nieuws neer te zetten. F1 van de grond opbouwen. D'r oom is een auto journalist. Ze is f1 gaan kijken een jaar of 9-10 geleden.
Marco: hebben andere visie en daar mensen bij gezocht. Nent wist hoe de markt hier was, dat f1 belangrijk was voor nl. Olav Mol afgedankt want ze willen duo commentaar. Zochten een duo, twee man gevonden die al meer autosport met elkaar gedaan hebben.
Beau: ik zie hun foto maar heb ze nooit gezien. Olav toch een icoon in NL.
Dude: ja, maar wij gaan het veel breder en beter doen. Er komt een kleine studio in de paddock met Coulthard, hakkinen en nog 1. Dus we gaan meer vanaf het circuit doen.
Jonger, diverser. Beau: Vrouwelijker (Amber, nee, dat is niet zo, dat was bijkomstigheid).
Beau: Doornbos ook niet, waarom? Ze willen een team van vaste analyst en, maar hij wilde geen oproepkracht zijn.
Mannetje klink op z'n pik getrapt. Deur voor Robert staat niet meer open. Robert wil graag, maar hij wordt geen vaste.
Rest van viaplay? Darts, Bundesliga, films en kinderbende. Beau: maar dat hebben we al toch, dus hebben we dit nog nodig?
Amber wil wel journalistiek, maar hoeft niet droog te zijn. Achtergrond, regels, historie. Andere visie, kunnen niet wachten om te beginnen. Op tafel staan als Max wereldkampioen wordt past niet in dat beeld.
Beau: ik vind 't juist mooi die emotie van Olav.
Amber: ik wil die emotie ook, maar dan als het gaat om een actie Gaat. Om de sport, niet om 1 persoon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online
matthijst schreef op woensdag 8 december 2021 @ 22:15:
[...]

Iedereen die ik ken gaat voor F1TV. Inclusief mezelf, zat daar afgelopen seizoen al.

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sempy
SquareOne schreef op woensdag 8 december 2021 @ 22:25:

Volgens mij mag je een gratis zenderpakket kiezen als je ook Vodafone hebt. Benieuwd of ViaPlay dan een optie is. Of heb ik ergens overheen gelezen? (Heb niet alle pagina’s kunnen volgen)
Dat zijn nu vooral de eigen pakketten (kids, ziggo sport, movies&series). In verhouding goedkoop aan te bieden dus en je krijgt ze zelfs al bij zo'n lowbudget abbo van dochterbedrijf Hollandsche Nieuwe. Ik denk niet dat Ziggo echt happig is om Viaplay maandelijks een bedrag hiervoor over te maken, goedkoper is de huidige selectie te behouden en vooral te benadrukken hoe geweldig de nieuwe MotoGP bij Ziggosport is.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Heb na het horen van het interview bij Beau toch de indruk dat het een Sport7 drama gaat worden. Daarbij komt de beste man Marco Zwanenveld over als een arrogante en hautaine persoon. “Formule 1 van de grond af opbouwen”. Ben echt niet vaak een fan van Olav Mol, maar vind het bijzonder overkomen hoe ze het verkopen. Het hoeft niet van de grond opgebouwd te worden, inmiddels hebben veel “nieuwe” kijkers ook al het nodige geleerd wat tractie, downforce, drs, etc is

Ik blijf mooi bij F1TV, dat is een stuk goedkoper per wedstrijd en kan ik vrij schakelen tussen diverse talen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• matthijst
Als ziggo abonnee kun je sowieso 1x per jaar ff bellen voor korting om te blijven. Vaak +/- 9x10 euro, of 6x20 euro korting.
Woudloper schreef op woensdag 8 december 2021 @ 22:55:
Heb na het horen van het interview bij Beau toch de indruk dat het een Sport7 drama gaat worden. Daarbij komt de beste man Marco Zwanenveld over als een arrogante en hautaine persoon. “Formule 1 van de grond af opbouwen”.
Inderdaad, naar ventje. Ook meteen gepikeerd dat Doornbos wat in de pers had gezegd, de deur is meteen dicht. Slecht, als je ego belangrijker is dan de juiste analyst voor de job.

[ Voor 67% gewijzigd door matthijst op 08-12-2021 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-09 18:02
Het is gewoon een spelletje marktwerking, als niemand een abonnement neemt, of teveel gedeeld word, krabbelen ze zelf wel terug. Zal niet de eerste keer zijn dat ik een tijdje geen F1 zal kijken.

Ik vertik het dan ook om bezig te zijn met illegale streams, hier stopt mijn hobby.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• psy

psy

Persoonlijk denk ik dat Ziggo het gewoon heel slim heeft aangepakt. Zeker met het beperkte team wat ze hadden. Even het azijnpissen wat hier op GoT wel af en toe langskwam daargelaten haalden ze toch vaak torenhoge kijkcijfers. Ik moet nog zien hoe succesvol dit gaat worden met allemaal nieuwe (ook discutabele) namen terwijl de oude garde zo hop over de muur wordt gekieperd. En dat met die hoge prijs.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• henkklaas1994
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 11-01-2022
Net ook Beau gezien en onderzoek gedaan op nieuwssites. Dit gaat echt een gigantische flater worden. Ze gaan een klinische show geven in een land waar iedereen die kijkt juist Max-fan is. Mensen willen juist emotie en verbinding voelen/zien. Iedereen om mij heen willen Albers of Coronel helemaal niet zien, want deze beste heren zijn of arrogant of betweterig die complexe zaken niet makkelijk kunnen uitleggen. Doornbos kan dit juist wel! Ze gaan iets geven waar denk ik de meeste mensen helemaal niet op zitten wachten: een formule 1-show in de stijl van NOS Journaal voor 170 euro per jaar. F1TV it is!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Nu online
henkklaas1994 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 23:08:
Net ook Beau gezien en onderzoek gedaan op nieuwssites. Dit gaat echt een gigantische flater worden. Ze gaan een klinische show geven in een land waar iedereen die kijkt juist Max-fan is. Mensen willen juist emotie en verbinding voelen/zien. Iedereen om mij heen willen Albers of Coronel helemaal niet zien, want deze beste heren zijn of arrogant of betweterig die complexe zaken niet makkelijk kunnen uitleggen. Doornbos kan dit juist wel! Ze gaan iets geven waar denk ik de meeste mensen helemaal niet op zitten wachten: een formule 1-show in de stijl van NOS Journaal voor 170 euro per jaar. F1TV it is!
Dat denk ik ook. De gemiddelde F1 fan in Nederland kijkt enkel en alleen voor Max. Deze show wordt heel klinisch. Opzich fijn voor de goed geïnformeerde en meer algemene F1 volger, maar niet voor het gros van de kijkers ben ik bang.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• i-dj
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09:00
Ik denk (hier volgt een aanname) dat een groot deel van de huidige kijkers kijkt:
- voor Max
- omdat het “gratis” is
- omdat het laagdrempelig is

Viaplay
- richt zich niet alleen op Max (voelt zelfs een beetje als aversie tegen hem)
- lijkt meer de journalistieke kant op te willen gaan (inclusief buitenlandse verslaggevers op locatie met Hakkinen, Kristensen en Coulthard)
- en is voor niemand meer gratis.

Ze willen het van de grond opbouwen…ik denk oprecht dat ze de plank hiermee volledig misslaan. De Max supporters zullen waarschijnlijk afhaken, de fans van de Sport kiezen liever voor alleen F1TV pro.

Marco Zwaneveld is de juiste man voor de Job 😈 … als het de bedoeling is om het te laten floppen.

PSN: IS_DJ

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Nu online
Dj Neo Ziggy schreef op woensdag 8 december 2021 @ 22:59:
Het is gewoon een spelletje marktwerking, als niemand een abonnement neemt, of teveel gedeeld word, krabbelen ze zelf wel terug. Zal niet de eerste keer zijn dat ik een tijdje geen F1 zal kijken.

Ik vertik het dan ook om bezig te zijn met illegale streams, hier stopt mijn hobby.
Niet zo dramatisch. Voor 5 tientjes heb je nu jaar F1 Pro.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Giel1
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:01
Snap op zich de opzet wel om de F1 wat serieuzer en journalistieker te benaderen. Je kan veel van Ziggo zeggen maar het is natuurlijk wel erg op Max gericht. Dus wat dat betreft is het geen slecht idee. Het studioteam lijkt me ook wel prima. Amber Brantsen ken ik van de NOS F1-podcast wat ze prima deed. Christijan Albers kan af en toe wat arrogant en betweterig overkomen maar laat in de Telegraaf F1-podcast wel een eigenzinnig geluid horen waarbij hij gebeurtenissen goed kan duiden vanuit het oogpunt van de coureur. Geldt ook voor Giedo van de Garde, komt bij Ziggo vaak sympathiek over en verkoopt zeker geen onzin. Doornbos is dat wat betreft toch minder kritisch, dus die keuze snap ik ergens wel. De keuze voor Tom Coronel snap ik dan weer helemaal niet, die zat zich vorig weekend nog flink belachelijk te maken.

Dat Olav Mol een keer het veld moest ruimen zat er wel aan te komen, vind zelf dat hij veel zaken mist tijdens de race waardoor gebeurtenissen voor de wat minder ingevoerde kijker toch wat warrig overkomen. Zijn stem is natuurlijk wel iconisch, voor mijn gevoel hoort die stem bij F1. Dus het zal wel flink wennen worden aan de nieuwe commentatoren.

Qua bedrijfsvoering twijfel ik wel een beetje of ze het gaan redden in Nederland. Bij Ziggo was het zo'n beetje gratis (niks is natuurlijk gratis, maar zat wel inbegrepen bij de abonnementsprijs,), nu gaan veel mensen echt een financiële keuze moeten maken en daarbij zullen er ook zat de keuze maken om dat geld niet te gaan betalen.

Zelf zit ik er sterk aan te denken om F1TV-pro te nemen, maar het gedoe met streams/casten/etc. weerhoudt me toch nog een beetje om het nu al te kopen. Denk dat ik nog even ga wachten totdat er meer duidelijk is over de kijkmogelijkheden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• psy

psy

@Giel1
Ik ben ook heel erg stream kritisch, ik vind het eigenlijk niks.

Maar voor die 50 euro moet je er niet over nadenken. Dat is echt een topdeal. Gewoon doen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• matthijst
Ff wat cijfers gegoogled. Vooral niet teveel op Max inzetten, viaplay ;w

2019: In Nederland was er volgens de Formule 1 sprake van 56 procent meer kijkers. Het tekent de populariteit van Max Verstappen.
2020: vergeleken met 2019 zag de sport in Nederland een groei van liefst 28 procent (2e na China, NB: verkort seizoen).
2021: 2021 tot nu toe recordjaar. Bij elkaar opgeteld werd er 74,4 miljoen keer naar de GP's gekeken in 2021, gerekend tot en met de GP van Groot-Brittannië. Dat is, halverwege het seizoen, al 70% van de 106 miljoen kijkers in 2020.

Als je niet wilt casten is een Chromecast met Google TV handig. Gewoon de f1 app installeren en bedienen met een AB (sowieso een handig apparaat).

[ Voor 15% gewijzigd door matthijst op 08-12-2021 23:25 ]

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Herax10NL
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 07:36
Ik ben denk ik de enige die juist alleen nog maar enthousiaster wordt van het hele interview bij Beau net. Ik zit totaal niet te wachten op die hele Oranje-viering op TV. Ik wil gewoon een goede analyse van de race/kwalificatie zien met technische details. Bij Ziggo Sport is mijn irritatie van zo'n niveau geworden dat ik letterlijk de stream aanzet op 1 minuut voor de race zodat ik niet dat hele schijtlollige gedoe in de studio en van Jack op de grid hoef te zien. Direct na de podiumceremonie zet ik de stream weer uit zodat ik ook na de race de festiviteiten in de studio niet hoef te zien. Want van serieus nabeschouwen komt het 9 van de 10 toch niet.

Daarnaast vind ik de uitleg van Christijan Albers bij de F1 podcast van de Telegraaf juist erg goed en komt hij op mij totaal niet arrogant over. Dat Tom Coronel er dan bij zit is dan maar zo, daar kan ik dan mee leven. Robert Doornbos komt juist al jaren arrogant op mij over en ik zit ook niet te wachten op zijn rondjes over het circuit met een game.
Buiten dat ben ik ook voetbal fan en volg ik de Bundesliga en Premier League op de voet. Het zou mooi zijn als ze ook nog de Champions League rechten kopen, dan ben ik met 1 streamingdienst klaar voor al mijn sport-behoeftes.

Kortom, ik ga zeker een abonnement nemen en ik ben juist erg benieuwd naar de serieuzere aanpak van Viaplay. Maar ik zal dan wel de enige zijn ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Herax10NL op 08-12-2021 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Ook hier gekeken, ja ik ben voor meer diversiteit in de samenstelling van de F1 coverage maar die Amber heb ik weinig vertrouwen in na haar optreden bij Beau, te journalistiek imo maar allicht dat er een chemie gaat ontstaan.

Voorlopig ga ik nog geen € 14,- p/m betalen hiervoor, kijk de kat wel even uit de F1 boom.

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Zat net te wat googlen en kwam dit tegen.
Krijg ik ook een beetje vieze smaak van.
Denk dat die Albers geen Doornbos erbij wilde hebben.
Wel komisch dat hij niet op locatie komt 😇

https://www.f1maximaal.nl...gewoon-niet-geloofwaardig

Albers hekelt 'onzinverhalen' in uitzendingen

Ook Christijan Albers is geen fan van de uitzendingen op Ziggo Sport, zo liet hij eerder dit Formule 1-seizoen weten. De oud-coureur van Minardi, Spyker en Midland in de Formule 1 spreekt van een gebrek aan objectiviteit. 'Meer dan de helft van de verhalen die ze vertellen is gewoon gelogen, dat is soms afschuwelijk om naar te kijken. In mijn ogen hebben fans het recht om te weten wat er écht speelt in de Formule 1, zo is het gewoon niet geloofwaardig.'

Vanaf 2022 vallen de Nederlandse uitzendrechten voor de Formule 1 in handen van NENT (Nordig Entertainment Group, red.) en Albers doet een open sollicitatie bij de Scandinavische mediagigant. 'Als ik op locatie zou zijn, zou ik iedereen kunnen spreken, met mijn geschiedenis in de Formule 1. Of het nu Hamilton of Leclerc is of wie dan ook. Dan worden de interviews ook écht, omdat ik de coureurs ken. Op dit moment heeft Ziggo dat gewoon niet.'

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Miki
  • Nu online
Herax10NL schreef op woensdag 8 december 2021 @ 23:25:
Ik ben denk ik de enige die juist alleen nog maar enthousiaster wordt van het hele interview bij Beau net. Ik zit totaal niet te wachten op die hele Oranje-viering op TV. Ik wil gewoon een goede analyse van de race/kwalificatie zien met technische details. Daarnaast vind ik de uitleg van Christijan Albers bij de F1 podcast van de Telegraaf juist erg goed en komt hij op mij totaal niet arrogant over. Dat Tom Coronel er dan bij zit is dan maar zo, daar kan ik dan mee leven. Robert Doornbos komt juist al jaren arrogant op mij over en ik zit ook niet te wachten op zijn rondjes over het circuit met een game.
Buiten dat ben ik ook voetbal fan en volg ik de Bundesliga en Premier League op de voet. Het zou mooi zijn als ze ook nog de Champions League rechten kopen, dan ben ik met 1 streamingdienst klaar voor al mijn sport-behoeftes.

Kortom, ik ga zeker een abonnement nemen en ik ben juist erg benieuwd naar de serieuzere aanpak van Viaplay. Maar ik zal dan wel de enige zijn ;)
Ik heb precies hetzelfde gevoel eraan over gehouden na het kijken, de journalistieke insteek kan ik erg waarderen. Amber komt heel prettig over, beter dan opgewonden standje Mol dat vol vanuit zijn onderbuik met oranje slingers staat te presenteren. De kans dat ik een jaar abonnement ga afnemen acht ik zeer groot.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• psy

psy

Amber is ook wel eens te gast geweest bij Ziggo, die had veel kennis van zaken 👍🏻

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15:13
psy schreef op woensdag 8 december 2021 @ 23:30:
Krijg ik ook een beetje vieze smaak van.
Denk dat die Albers geen Doornbos erbij wilde hebben.
Wel komisch dat hij niet op locatie komt 😇

https://www.f1maximaal.nl...gewoon-niet-geloofwaardig

Albers hekelt 'onzinverhalen' in uitzendingen

Ook Christijan Albers is geen fan van de uitzendingen op Ziggo Sport, zo liet hij eerder dit Formule 1-seizoen weten. De oud-coureur van Minardi, Spyker en Midland in de Formule 1 spreekt van een gebrek aan objectiviteit. 'Meer dan de helft van de verhalen die ze vertellen is gewoon gelogen, dat is soms afschuwelijk om naar te kijken. In mijn ogen hebben fans het recht om te weten wat er écht speelt in de Formule 1, zo is het gewoon niet geloofwaardig.'

Vanaf 2022 vallen de Nederlandse uitzendrechten voor de Formule 1 in handen van NENT (Nordig Entertainment Group, red.) en Albers doet een open sollicitatie bij de Scandinavische mediagigant. 'Als ik op locatie zou zijn, zou ik iedereen kunnen spreken, met mijn geschiedenis in de Formule 1. Of het nu Hamilton of Leclerc is of wie dan ook. Dan worden de interviews ook écht, omdat ik de coureurs ken. Op dit moment heeft Ziggo dat gewoon niet.'
Precies de reden waarom ik geen fan ben van Albers. Hij vindt zichzelf echt geweldig, net alsof we hebben te maken met een van de grootheden uit de F1. Ik vraag me af of Leclerc überhaupt ooit van hem gehoord heeft. Ik ga desondanks over naar Viaplay, want ik vind 4K toch wel een belangrijke feature.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• psy

psy

Ik sluit het niet helemaal uit, maar het stuit mij tegen de borst dat ik moet gaan betalen voor al het overige. Ik haat voetbal. En de rest hoef ik ook niet. Daarom vind ik die 14 euro eigenlijk gewoon teveel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
psy schreef op woensdag 8 december 2021 @ 23:30:
Mooi artikel :D
"'Als ik op locatie zou zijn, zou ik iedereen kunnen spreken, met mijn geschiedenis in de Formule 1. Of het nu Hamilton of Leclerc is of wie dan ook. Dan worden de interviews ook écht, omdat ik de coureurs ken. Op dit moment heeft Ziggo dat gewoon niet."

Kerel heeft 4 punten gescoord in al z'n jaren, daar zullen ze van onder de indruk zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sempy
matthijst schreef op woensdag 8 december 2021 @ 23:40:
[...]

Kerel heeft 4 punten gescoord in al z'n jaren, daar zullen ze van onder de indruk zijn.
Zeker als je bedenkt hoe heroïsch die 4 punten behaald werden. :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• psy

psy

[...]

"'Als ik op locatie zou zijn, zou ik iedereen kunnen spreken, met mijn geschiedenis in de Formule 1. Of het nu Hamilton of Leclerc is of wie dan ook. Dan worden de interviews ook écht, omdat ik de coureurs ken. Op dit moment heeft Ziggo dat gewoon niet."

Terwijl Doornbos bijna een sport heeft gemaakt van het relativeren van zijn eigen prestaties. Doornbos is soms best wel een eikel, maar van het complete vaste team denk ik de meest capabele als analist.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15:13
[...]

Mij zijn twee incidenten bijgebleven. Die crash met Schumi en de mislukte stop. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• !mark
  • Registratie: November 2013
  • Nu online
i-dj schreef op woensdag 8 december 2021 @ 23:11:
De Max supporters zullen waarschijnlijk afhaken, de fans van de Sport kiezen liever voor alleen F1TV pro.
Same here, tenzij je ook interesse hebt in de andere sporten die Viaplay aan gaat bieden is klinkt het allemaal niet bijster interessant voor deze prijs. 3x zo duur als een F1TV abo zonder korting. Het is dat ik Darts ook zo nu en dan volg en dat vanaf volgend net als F1 overgaat op Via dat ik het nog overweeg, maar zelfs dan vind ik 13,99 toch wel prijzig. Voor bijv. 9,99 had ik niet getwijfeld denk ik i.c.m. een vertrek bij Ziggo (tenzij die iets aan de prijzen doen met het wegvallen van F1, maar dat verwacht ik niet :+ )

De Max/gelegenheidsfans haken af, de echte F1 fans zitten al of gaan over op F1TV. Dan kom je al heel snel een beetje op een plek te zitten van wéér een los betaald sport pakket wat nergens in uitblinkt.

[ Voor 33% gewijzigd door !mark op 09-12-2021 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eLScha
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
tweakduke schreef op woensdag 8 december 2021 @ 21:51:
Ik denk ook dat mensen die alleen voor de fun keken naar Max, sowieso niet gaan betalen. Dan is meer inhoud en een andere aanpak wel een doordachte zet.
Wanneer kijk je 'voor de fun'? Het aantal (erg dure) RedBull jasjes / shirtjes / vestjes is de laatste jaren fors gestegen.
Pagina: 1 ... 8 ... 158 Laatste

Let op:
Voor het overzicht en duidelijkheid: vermeld even op welk medium en eventueel browser je kijkt, wat je geprobeerd hebt en waar je tegenaan loopt.

Reageer aub inhoudelijk op de uitzendingen over viaplay. Slow-chat draagt niks bij.

Let wel dat we het hier alleen hebben over legale manieren om F1 te volgen. Vragen om het delen van streams of het bespreken van trucs en hacks om gratis betaalde content te zien of om geografische barrières te omzeilen is hier niet toegestaan. Hier valt ook illegale iptv onder.

Ontwikkelingen om Ziggo: Ziggo Sport topic
F1TV Pro en overige diensten: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Kortingscodes: Meld hier uw kortingscodes/coupons V2